Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Europees avontuur Ajax A1 eindigt met strafschoppen tegen AS Roma

Laatste update:

Ajax A1 is er niet in geslaagd de kwartfinale van de UEFA Youth League te bereiken. De Amsterdammers maakten in de groepsfase van het toernooi veel indruk, maar kregen in de knock-outfase op een sfeervolle Toekomst klop van de leeftijdsgenoten van AS Roma. De Italianen waren na een spannende strafschoppenserie te sterk. In de kwartfinale neemt AS Roma het op tegen Manchester City, dat na strafschoppen afrekende met de talenten van Schalke 04.

/

Ajax werd ongeslagen koploper in een groep met Barcelona, Paris Saint-Germain en APOEL Nicosia, terwijl AS Roma tweede werd in een groep met Manchester City, Bayern München en CSKA Moskou. In een onderling duel op De Toekomst mochten de grootmachten uit Nederland en Italië uitmaken welke ploeg door zou gaan naar de kwartfinale van het toernooi; een returnwedstrijd is er niet in de Youth League.

AS Roma speelde in Amsterdam zonder steraanvallers Daniele Verde en Antonio Sanabria, die in de voorbije weken speelminuten maakten in de hoofdmacht van de club. Desondanks kregen de Italianen in de openingsfase de beste kansen. Stan van Bladeren redde prima op een schot van Tomás Vestenický, terwijl Francesco Di Mariano oog in oog met diezelfde Van Bladeren langs de voor hem verkeerde kant van de paal schoot. Het Amsterdamse gevaar kwam van Robert Muric: eerst schoot hij naast, even later verdween de bal in de handen van keeper Gabriele Marchegiani (de zoon van oud-Lazio-keeper Luca Marchegiani).

/

Ajax kreeg langzaam maar zeker meer grip op de wedstrijd en even na rust resulteerde dat in een strafschop. Mauro Savastano schoot de bal tegen de hand van een verdediger en Abdelhak Nouri ontfermde zich over de penalty, maar een succesverhaal werd dat niet. Marchegiani redde en met het oog op een naderende strafschoppenserie (geen verlenging) liepen de gemoederen steeds iets hoger op. De Romeinen toonden zich op jonge leeftijd al heetgebakerde Italianen, terwijl de Ajacieden zich niet onbetuigd lieten.

Als er al een ploeg was die in de slotfase aanspraak mocht maken op de zege, dan was het Ajax. Zes minuten voor tijd kreeg invaller Gino Dekker dé kans om de Amsterdammers naar de kwartfinale te schieten, maar hij raakte de lat. De negentig minuten werden mede door een ultieme redding van Van Bladeren afgesloten op 0-0, waardoor het aankwam op strafschoppen. Beide partijen benutten de eerste vijf strafschoppen. AS Roma ook de zesde, Ajacied Carel Eiting miste de allesbeslissende.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jong geleerd is oud gedaan. Ajax vliegt er typisch Nederlands schlemielig uit, Roma wint typisch Italiaans. Ze mogen hier weleens wat gaan doen aan de topsportmentaliteit.

24 februari 2015 om 20:45

Ajax A1 wint normaal gesproken 9 van de 10x van dit Roma.

24 februari 2015 om 20:53

Ajax '96 ook 9 van de 10x van dat Juventus. Toch verloren ze. Zoals Italianen altijd de juiste dingen doen om die 9 van de 10x om te buigen naar die ene keer dat Ajax het niet kan winnen.

24 februari 2015 om 20:55

Nou benieuwd na de komende 9 ontmoetingen of je gelijk gaat krijgen.

24 februari 2015 om 21:05

Juist wanneer het er om gaat moeten ze het dan ook niet laten liggen. Dure les, maar hopelijk leren ze snel.

25 februari 2015 om 11:36

Wat een onzin om Juventus '95 erbij te halen. Ik heb even de statistieken opgezocht. Juventus heeft maar liefst 8x in de finale van de Europa Cup 1 of Champions League finale gestaan en slechts 2x gewonnen... Toevallig een keer tegen Ajax ja, waarschijnlijk volgestopt met doping. Zo goed zijn ze dus niet in finales uitspelen en het is dus ook niet iets typisch Nederlands.

25 februari 2015 om 14:41

Dat is toch juist het bewijs dat Juventus (volgens mij Italianen) uitgerekend een Nederlandse ploeg verslaat, daar waar Ajax het verdiende...gisteravond kwam me dus bekend voor.

24 februari 2015 om 20:56

In Ajax a1 loopt in ieder geval de nieuwe Cillessen.. Van Bladeren heeft ook totaal geen uitstraling en kan geen penalties stoppen.

24 februari 2015 om 20:58

Zonder Van Bladeren had Ajax binnen 10min al kansloos geweest. De supertalenten hadden het al in reguliere speeltijd af moeten maken. Mentaliteitsprobleem.

24 februari 2015 om 21:01

Ja de nieuwe Cillessen dus...

24 februari 2015 om 21:02

@ajaxfcchamp dan hoop ik dat ze net zo goed worden als vd Sar. Die had ook geen uitstraling en stopte pas op late leeftijd voor t eerst belangrijke strafschoppen.

24 februari 2015 om 21:41

Onzin!

25 februari 2015 om 00:38

Hoeveel penalty's zijn er in totaal geschoten dan? En wat is de voornaam van V. Bladeren??

25 februari 2015 om 00:42

Er waren zes strafschoppen genomen en hij zat maar bij eentje in de juiste hoek.

25 februari 2015 om 01:44

Dus je ziet hem in de toekomst als nieuwe beste keeper van Nederland? Mooi compliment!

25 februari 2015 om 01:48

Doe ff normaal man iets meer respect voor de Keeper die zo belangrijk bij jullie is, En voor een groot keepers talent man man man..

24 februari 2015 om 22:12

Dat is ook het probleem met de filosofie van Cruijff dat opleiden belangrijker is dan winnen.
Hierdoor creëer je in de jeugd geen winnaarsmentaliteit.
En dat heb je in landen als Italië en Portugal veel meer

25 februari 2015 om 08:44

Benfica A1 speelde vorig jaar de finale van de youth league en zijn nu geplaatst voor de kwartfinale, net als fc porto. Kwaliteit van de spelers en mentaliteit kweken dat is wat er moet gebeuren

24 februari 2015 om 22:40

Waar zijn die Ajaxcieden die zeiden dat ze dit Roma wel eens zouden afstraffen? Ik lach ze nu vierkant uit. Te snel conclusies trekken zelfde resultaat als toen tegen Salzburg!

25 februari 2015 om 01:30

Ajaxcieden..? Ajacieden, als je wijs wil doen dan moet je het goed doen.
Welke wedstrijd speelde de A1 van jouw club vanavond? O, ze doen niet mee aan dat toernooi, oke..

Supporters zijn niet altijd realistisch, hoewel het niet heel gek gedacht was. Of zing jij op de tribune teksten als "We gaan winnen, misschien! We gaan winnen, misschien!"?

25 februari 2015 om 09:57

Ben het echt helemaal met je eens myvision.
Het is idd typisch.

Zoals zovaak is het weer duidelijk wie een toernooiploeg is en wie niet.
Ajax had deze pot eigenlijk gewoon moeten winnen maar het ontbreekt aan een bepaalde (toernooi/winners) mentaliteit.
Uiteraard verloren met maar penaltys maar zover had het natuurlijk niet hoeven te komen.

Best jammer, vooral als je bedenkt dat Ajax met die talentjes aardig ver zou moeten kunnen komen. Ook gezien hoe ze in de groepsfase presteerden en dat tegen aardige teams.

Italianen spelen het in toernooien vaak gewoon veel slimmer (natuurlijk ook veel defensiever ook en gericht op counter). En met dat spel hebben nederlandse ploegen het sws vaker lastiger dan tegen clubs die wat aanvallender zijn ingesteld.
Daar moet men wat meer aan werken lijkt me..misschien vaker tegen dergelijke teams oefenpotjes spelen.

Maar goed volgend jaar maar weer een poging gooien.

En knappe prestatie van Roma ook! Die gaan hierdoor waarschijnlijk nog erg ver komen.

Wat was die laatste penalty waardeloos ingeschoten zeg, echt om te huilen.
Laag en door het midden... Enige wat je juist niet moet doen.

24 februari 2015 om 20:46

Gewoon blind op het doel geschoten en helaas pech dat de keeper hem tegen zijn been krijg. Maar doe het maar is als b-junior zijnde, onder die druk.

24 februari 2015 om 21:05

Ik snap niet dat spelers een bal laag schieten. Keepers hebben die altijd als ze naar de juiste hoek toe duiken

24 februari 2015 om 22:05

Misschien te vermoeid en de druk te hoog om hem hoog te mikken met de kans dat je hem niet op doel mikt maar erover?

24 februari 2015 om 22:42

Laag kan je alleen naast schieten. Hoog is er ook nog eens de kans op over. Kun je alleen doen als je echt zeker bent en een goede trap hebt.

25 februari 2015 om 22:13

Je hebt er ook nog iets tussen in... op heup hoogte was hij er gewoon in gegaan.

Ongelofelijk wat zonde. Nouri nog met de penalty in de wedstrijd. Volgend jaar weer een kans!

24 februari 2015 om 20:46

Dan moet Ajax 1 toch CL spelen of hoe werkt dat ook alweer?

24 februari 2015 om 20:48

Ja, het zijn de jeugdteams in de zelfde groepsfase als in de CL. Een uitroep met vetrouwen dus

24 februari 2015 om 21:15

Ik meende te hebben gelezen dat vanaf volgend jaar er 64 ploegen mee gaan doen. De 32 u19 ploegen van de Cl-ploegen en de 32 kampioenen.

Zeer goede lichting, met enkele toptalenten. Jammer dat b-junior Carel Eiting hem mist. Toekomst Ajax ziet er goed uit.

Jammer! De kansen wilden er vandaag niet in, vond ze ook niet spelen zoals ze kunnen.

24 februari 2015 om 20:55

Ja idd. Dat gevoel had ik ook al...

De laatste 20 - 25 min speelde ze wel beter.

Zonde, zonde, zonde. Je kan zien dat bij de jonge jongens van As Roma de echte Italiaanse mentaliteit al aanwezig is. Hele wedstrijd met zijn allen voor de pot hangen, met een af en toe eens een snelle counter tussendoor. Ook de killersmentaliteit is al aanwezig, want ze slepen die pot uiteindelijk wel even binnen.

V. Bladeren heeft helaas hetzelfde syndroom als Cillessen en komt bij geen één penalty ook maar in de buurt, dus dan zie je het al een beetje aankomen dat het is afgelopen als het op penalty's aankomt. Erg jammer, dit team kan je toch erg van genieten (combinaties waren vandaag iets minder) en had in dit jonge Europese toernooi zeker wat potten kunnen breken.

24 februari 2015 om 20:59

Nou.. die mentaliteit valt wel mee, heb ze vooral zien verdedigen en lopen zeiken tegen de sheids. Okay toegegeven dat is ook Italiaans!

Dat Ajax hiet niet wint hebben ze totaal aan zichzelf te danken. 1 x jezelf belonen met een doelpunt en het was klaar met dit Roma.

( hopelijk voor Feyenoord houden die de punten wel in Nederland tegen Roma )

25 februari 2015 om 22:15

Roma had ook 4 dispensatie spelers, wat ik dan weer frappant vind (3 in basis).

Ajax zou is wat meer op fysiek moeten scouten, raken ze misschien niet zo van de rel van dit soort ploegen.

Leuk om de jongens te zien spelen. Een stuk beter dan roma als je het mij vraagt. Helaas de loterij verloren.

Triest ploegje dat Roma A1. We hoeven ook niet te vragen wat ze nou op die trainingen doen want dat lijkt mij wel duidelijk. Namelijk penalties oefenen en met zn allen voor de pot staan.👠Ik krijg ook spontaan de hoop dat Feyenoord van Roma wint donderdag.

De A1 heeft pareltjes maar mentaal niet sterk. Veel van deze jongens gaan de top niet bereiken door de instelling. Alhoewel als je nu naar het eerste kijkt voetballen er ook jongens met een slappe hap instelling. Geen door het vuur voetballers. Jammer maar het voetbal is kapot gemaakt door geld en zaakwaarnemers

24 februari 2015 om 21:12

Grootste verschil was dat Roma verdedigend en fysiek makkelijk op de been bleef en dat kun je Ajax(coaches/technische staf) kwalijk nemen. Dit is een onder 19 competitie en waar Roma speelde met veel 18 en 19 jarigen waren de spelers van Ajax vooral 17/18 en zelfs 16 jaar (eiting), omdat een paar andere spelers gisteren met Jong Ajax mee deden. Dan kun je verwachten dat het moeilijk wordt om er doorheen te komen, zeker tegen een goed georganiseerd team als Roma. Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat ze uitspreken dit toernooi te willen winnen en vervolgens niet eens de beste spelers mee nemen.

Ik vond het team ook vrij matig spelen, ondanks het overwicht. Weinig dreiging en zoals gezegd bleef Roma makkelijk op de been. Alleen Cerny (goede acties), Van de Beek(rust, overzicht en controle aan de bal) en Mirani(verdedigend sterk) vond ik er bovenuit steken, de rest speelde vrij middelmatig.

24 februari 2015 om 21:17

Ben ik het helemaal mee eens, wel kleine opmerking dat Carel Eiting ook 17 is, al is hij wel nog een B-junior.

24 februari 2015 om 21:47

Inderdaad, heeft 2 weken geleden zijn 17e verjaardag gevierd. Thanks voor de correctie. Commentator zei trouwens ook dat hij 16 was

Zag bij het live meepraten mensen zeggen dat dit een eitje zou worden en dat Ajax het beste van het beste was.... Niet de wedstrijd gezien maar hier lijkt het dus niet echt op of wel dan?

24 februari 2015 om 21:15

Nou, het is voor elk team lastig im tegen 10 verdedigers en een keeper te voetballen. Als Ajax 1 kans had benut had Roma gewoon moeten aanvallen en dan had Ajax A1 makkelijk gewonnen. Nu hadden ze ook best veel mogelijkheden

Ik las vanmiddag nog ergens dat dit toernooi wel even gewonnen zou worden omdat Barca immers was geklopt. Hoogmoed komt gelukkig voor de val, ook in de jeugd. Zwakke prestatie van al deze toptalenten. Bijzonder trouwens dat ze iemand een strafschop laten nemen die geen bal goed raakte.

24 februari 2015 om 20:48

Inderdaad erg vreemd om dat te zeggen. Bron?

24 februari 2015 om 20:53

VZ die een ajaxspeler citeerde.

24 februari 2015 om 20:54

Deze site, zie bericht van 09.50 uur vanmorgen.

24 februari 2015 om 20:58

Domme uitspraak.. Laat ik het maar op jeugdig enthousiasme houden.. Of op typische Ajax uitspraken..;-)

24 februari 2015 om 22:16

eerder op het laatste.

24 februari 2015 om 21:13

Ga nou niet lopen misquoten. Nouri heeft gezegd dat ze van Barca hadden gewonnen omdat de A1 een zeer talentvol team had. Verder heeft hij gezegd dat de A1 voor de winst van het toernooi ging. Hij heeft echter nooit gezegd dat ze het toernooi gingen winnen omdat ze van Barca hadden gewonnen.

Een kleine 5000 man op De Toekomst, ongekend. Er werd zelfs door Ajax een oproep gedaan via Twitter om niet meer te komen. Mooie sfeer met gelukkig (tot nu toe) geen ongeregeldheden.

24 februari 2015 om 21:17

Als ze nou de helft ofzo naar Jong Ajax gisteren hadden gestuurd was er bij allebei de wedstrijden veel sfeer geweest

24 februari 2015 om 23:20

Alle supportersgroepen van Ajax hebben al bij het begin gezegd dat zij jong Ajax niet zullen steunen tijdens wedstrijden in de Jupiler League omdat zij tegen de aanwezigheid zijn van Jong elftallen in de JL.

24 februari 2015 om 23:40

Wat een prachtig vertoon van clubliefde! Ajax voor altijd in het hart en zo.

24 februari 2015 om 22:17

waren er ook Roma supporters ?
Want dan zouden er inderdaad nog wel rellen kunnen komen.

25 februari 2015 om 00:44

Misschien 30 man ofzo, geen idee. Het leek niet dat er veel Roma fans waren. Ik had wel verwacht dat er minstens honderd man zou zijn.

Jammer dat Nouri de penalty niet verzilverde, Ajax was stukken beter dan Roma.

Met penalty's is het altijd een kwestie van een beetje meer geluk hebben dan je tegenstander.

Heb in ieder geval genoten van het voetballende vermogen binnen de ploeg, er zullen zeker een aantal spelers van deze lichting binnenkort( volgend seizoen) doorschuiven naar het eerste en een gedeelte in Jong Ajax.

24 februari 2015 om 20:51

Dat is ook niet zo moeilijk met wat nu in het eerste speelt

24 februari 2015 om 21:07

bongobrain,

Is ook een beetje het gevolg van de nieuw ingeslagen weg, eerst kijken of je een talent niet in de weg staat.

Heeft tot gevolg dat er nu tijdelijk geen goede vervangers klaar staan.
Denk dat je pas over twee seizoenen het nieuwe Ajax te zien krijgt, dan keren ook de uitslagen met meer dan vier doelpunten weer terug.

Het is nu helaas nog een kwestie van door selecteren, wat nu nog niet goed verloopt omdat de nieuwe lichtingen het eerste nog moeten versterken.

Kan alleen zeggen heb nog even geduld met het huidige Ajax, ben overtuigd dat de nieuwe weg die is ingeslagen ons nog vele prijzen gaan opleveren.

24 februari 2015 om 22:19

dat roepen ze al jaren maar ik heb er weinig vertrouwen in.
De beste spelers zullen toch weggekocht blijven worden.

Jammer dit. Was totaal onnodig. Die penalty's is ook maar een loterij.

24 februari 2015 om 20:51

Hadden ze het eerder moeten beslissen.

24 februari 2015 om 21:17

Ja, daarom was het ook onnodig

Ajax is al heel lang niet meer de beste van het beste. Ik als fan van Ajax wordt zelfs moe van dat gezeur wij zijn de beste. Wanneer presteren we dan eens naar behoren. Kunnen tegenwoordig geen wedstrijden met twee doelpunten verschil winnen. Hebben een middelmatig team en de toptalentjes zie ik ook nog steeds niet. We moeten van geluk spreken dat de rest(behoudens Psv) nog slechter is. Zelfde met het overheerlijker van zo'n elftal. Als je echt zoveel beter bent win je toch??

24 februari 2015 om 20:56

Correctie: de rest is niet slechter maar heeft gewoon veel minder te besteden. Bestuurlijk en technisch zijn sommige subtoppers gewoon verder.

24 februari 2015 om 21:01

Je hebt gelijk. Mijn excuses

24 februari 2015 om 20:56

Het blijft nog wel altijd voetbal!! Je hoeft niet altijd de beste te zijn om wedstrijden te winnen!!

24 februari 2015 om 20:58

Heb je ten eerste de wedstrijd gevolgd? Zelfs de Barcelona's / Real Madrid's van deze wereld verliezen wel is wedstrijden.

Op dit moment heeft Ajax één van de beste, of (wat ik denk) de beste A1 van de wereld.

24 februari 2015 om 21:03

Gaat om de instelling

24 februari 2015 om 21:00

We zijn toch nog steeds de beste. Na dit seizoen mag PSV dat zeggen. Ben met je eens dat Ajax niet eens een keer met 2 doelpunten verschil kan winnen. Heb deze wedstrijd gezien en ik moet zeggen dat ik vooral heel gecharmeerd ben van Cerny en zelfs in de laatste 10 minuten van Dekker. Die jongen heeft de beste voorzet van iedereen die bij Ajax speelt. De verdediging van Ajax A1 stond vandaag af en toe erg te schutteren, hierin zit niemand die ik binnenkort in ajax 1 zie spelen. Nouri was niet best vandaag en Van de Beek kwam ook niet echt goed in het spel naar voren. Roma speelde gewoon goed. Tuurlijk verdedigend, heel erg zelfs, maar hele goede kansen door die snelle counters. Ik heb het idee dat zelfs 433 te achterhaald is en daar bijna geen goede kansen meer uit gaan komen.

24 februari 2015 om 21:00

Dit is Ajax A1 he, Ajax 1 ligt namelijk al uit de Champions League. AS Roma ook, die spelen tegen Feyenoord in de Europa League. Waar het hier om ging was de UEFA Youth League. Een soort CL voor jeugdteams van clubs die meedoen aan de echte CL. Een League zonder terugwedstrijden en verlenging helaas.

24 februari 2015 om 21:04

Gaat mij om dat er gelijk wordt geroepen dat het het beste team is en bla, bla, bla. Wat heb je er aan als je niet wint.

24 februari 2015 om 21:27

Wij niets, jij wel, want jij geniet er van toch?

24 februari 2015 om 21:33

De jongens van de A1 zijn voetballend wel de beste van Europa, denk ik. Het probleem zit mentaal. En dat is bij alle Nederlandse clubs. Die jongens van Roma wordt nu al geleerd dat mooi voetbal niks uitmaakt, maar de 3 punten belangrijk zijn. Zij gaan er uiteindelijk zonder mooi voetbal met de winst vandoor.

24 februari 2015 om 21:39

Totaal niet. Ik baal maar baal er nog meer van die arrogantie elke keer

24 februari 2015 om 23:40

Dat je baalt van mensen met arrogantie is jou probleem toch. Degene die dus arrogant zijn interessert het echt niet dat jij ervan baalt.
Er zijn alle soort mensen in deze wereld, en je gaat je druk maken hoe anderen zijn. Laat het gaan, heb je alleen jezelf mee.

27 februari 2015 om 16:41

Je hebt gelijk

Die keeper marchegiani misschien een zoon van Luca marchegiani die nog als keeper van torino uefa-cup finale verloor van Ajax en die later naar Lazio ging?

24 februari 2015 om 20:55

ja klopt.
dat was een geweldige keeper

24 februari 2015 om 21:09

De apple valt niet ver from the threej

Het 4-3-3 systeem is gewoon veel te heilig gemaakt bij ajax en ook bij de jeugd. Hierdoor kunnen de spelers alleen maar in dit systeem goed spelen. Maar verder hebben ze geen plan b of c. Tegen fysiek sterke ploegen die counteren heeft ajax het altijd lastig. Het wordt tijd dat ze bij ajax eens van het heilige 4-3-3 afstappen en dat ze zich gaan doorontwikkelen zodat ajax niet te voorspelbaar blijft. Het 4-3-3 systeem moet wel leidend blijven maar je moet ook op andere manieren succes kunnen behalen.

24 februari 2015 om 21:00

lol ik zeg bijna hetzelfde hierboven hehe

Hoe kan dit nou .
Ik lees hier altijd dat ze iedereen dik oprollen

24 februari 2015 om 21:02

Als je de uitslagen bekijkt doen ze dat ook. Ik denk dat ze over 2 wedstrijden ook van Roma hadden gewonnen. 1 wedstrijd is altijd door iedereen te winnen en helemaal als je na precies 90 minuten al penalties gaat nemen.

24 februari 2015 om 21:04

Deze tegenstander speelde anders dan de tegenstanders die ajax A1 oprolde. Schijnbaar ligt een counterende ploeg met fysiek sterke spelers dit ajax A1 niet.

24 februari 2015 om 21:28

Klopt. Tot vandaag.

24 februari 2015 om 21:44

Niet iedereen, ze liggen ook uit de beker door AZ (3-3 verloren met penalty's)

24 februari 2015 om 22:21

daar zullen ze ook wel een excuus voor hebben.

24 februari 2015 om 23:43

De scheidsrechter gok ik, als we De Boer na de laatste paar wedstrijden van Ajax 1 horen.

Penalties is zeker géén loterij!

24 februari 2015 om 21:03

Mee eens. Als de keeper gewoon blijft staan en de slechtere ingeschoten penalties probeerd te pakken, win je hem gewoon. Nog beter is dat de nemer van de penalty de bal redelijk hoog in een hoek schiet. Ik snap niet dat een prof dat niet kan.

De ene Ajax keeper pakt nog slechter penalty s dan de andere, wellicht ook hierin anders scouten. Omdat ons scoutingsteam geen spelers bekijken die ouders zijn dan 19 hier wat tips voor Marc Netto. Ervaring voor 2015/2016: Ruiz, maduro, Fer, wolfswinkel, Afellay.....

Ik ben benieuwd of de ajax leiding de structurele problemen wel ziet, of gaat men gewoon op deze voet verder? Het wordt wel erg voorspelbaar dan als er niks veranderd.

24 februari 2015 om 21:44

Als je graag je mening wilt delen op een topic dan lijkt het mij wel handig als men ook weet waar je het over hebt. Dus welke structurele problemen?

'Je ken alleen van ze verliezen...'

De A1 rijgt dit seizoen de ene na de andere zege aan elkaar en nu ze een keer verliezen dmv penalty's in een wedstrijd die ze hadden moeten winnen, zijn er een aantal er gelijk weer als de kippen bij om te vertellen dat ze allemaal niets voorstellen...

Je kunt in het voetbal ook wel eens een keer verliezen.
We beoordelen psv dit seizoen ook niet alleen op basis van de bekerwedstrijd tegen Roda.

Jammer volgend seizoen beter. De youth League is ook niet zo erg belangrijk. Donderdag tegen Legia is belangrijk en wie ze daarna loten dat is nog belangrijker. Hopelijk weer een redelijke tegenstander loten ze Club Brugge zou ik wel leuk vinden voor Stefano Denswil. Eigenlijk zijn alle club die er nu nog bij zijn in Uefa Europa League tegenstanders die Ajax aan zou moeten kunnen zelfs Napoli, Spurs, Villarreal, Liverpool, Sevilla, Internazionale en Roma zou Ajax moeten kunnen verslaan. Maar met dit Ajax weet je he maar nooit zo win met 1-0 van Legia en dan spelen ze weer onnodig gelijk tegen Willem II. Dit Ajax is zo onstabiel.

24 februari 2015 om 21:54

Wolfsburg behoort ook tot dit rijtje.

24 februari 2015 om 21:56

Typisch dat je al bezig bent met de loting van de volgende ronde

24 februari 2015 om 22:01

Ja wij wel.

25 februari 2015 om 02:26

volgende week is het gat naar Feyenoord AZ maar 3 punten .. just saying

26 februari 2015 om 15:10

Hoezo.... hebben die al gewonnen dan....

24 februari 2015 om 22:05

Eerst maar winnen donderdag, is wat voorbarig om nu al over de loting te hebben.

24 februari 2015 om 22:24

Volgende ronde ajax-Feyenoord zou mooi zijn.
Of mogen in de volgende ronde nog geen ploegen uit hetzelfde land tegen elkaar spelen?

24 februari 2015 om 22:59

Ja Ajax zou iedere club die jij zojuist noemt aan moeten kunnen. Maar vervolgens spreek je jezelf behoorlijk tegen. Zo geweldig is de uitgangspositie voor Ajax nou ook weer niet donderdag..

Ik hoop dat Ajax ver komt, maar laten we niet op de zaken vooruit lopen.

Erg jammer dat de talenten van Ajax het niet hebben gered!

Wel schlemielig op basis van strafschoppen, maar dat weet je tegen Italianen. De eerste helft was licht in het voordeel van AS Roma. Tweede helft een veel sterker Ajax met af en toe een Italiaanse uitbraak. Hét moment natuurlijk de strafschop in de reguliere tijd en ik had al een slecht voorgevoel. Laat gewoon Donny van de Beek die penal nemen, Nouri is in het veld erg technisch, maar Van de Beek heeft een veel betere traptechniek! Moet zeggen dat Cerny goed speelde en zijn directe tegenstander bij vlagen helemaal doldraaide. Muric was redelijk onzichtbaar, evenals El Idrissi. Verder stond het middenveld met Nouri-El Mahdioui-VD Beek erg goed, konden elkaar makkelijk vinden en er zit veel voetbal in en nog belangrijker, de wil om te winnen

Nogmaals helaas dat Ajax er op strafschoppen uit ligt. Gezien het wedstrijdbeeld denk ik dat het 65-35 was in het voordeel van Ajax, maar helaas zijn strafschoppen een loterij...

Genoeg hoop voor de mede-Ajacieden want als het talent niet voor het grote geld kiest, dan heeft Ajax wederom goud in handen.

Weet iemand wat er aan de hand was toen de scheidsrechter overdreven lang bezig was met die vrije trap toe te kennen, die uit eindelijk naar Ajax ging? Ik zat op de tribune maar niemand wist wat er aan de hand was.

25 februari 2015 om 00:48

Was inderdaad een erg aparte situatie en ik had ook geen idee wat er aan de hand was. Eerst kreeg Roma een vrije trap, toen blokte Nouri de bal volgens mij, kwam er een soort opstootje, en Ajax kreeg de vrije trap. Ook bij een strafschop van Roma duurde het even voordat die gast kon schieten.

Typisch Nederlands he.. Smiddags schreeuwen dat je kunt winnen, savonds verliezen. Maar ja, we waren beter! ....

Dan doet Anderlecht het wel beter, want die schakelden gisteren nog Barcelona uit.

Klop krijgen zou ik dit niet noemen...

Was dit nou de eerste lichting na de revolutie ?

Eerst was dat Riedewald, toen die een paar potjes minder was werd het Klaassen of andersom dat kan ook, en toen werd het weer terug gegooid op de spelers die we vanavond in actie hebben gezien..

Ik heb niet de hele wedstrijd gezien, maar de enigste die me opviel was de linksbuiten die pas heel laat mocht invallen.

25 februari 2015 om 11:08

Ja, Ajax was gewoon beter tegen een compact en counterend AS Roma. Maar ze maken het niet af (penalty) en nog een paar kansen. Kwamen er toch een paar keer knap door.

Wel weer zeer leerzaam voor deze jongens om tegen zo'n tegenstander te spelen en te zien je meer moet doen dan beter zijn.

Was Sjaak Swart er nog?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren