Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Politie in Rome waarschuwt: harde kern AS Roma komt naar Rotterdam

Laatste update:

De ongeregeldheden van vorige week woensdag en donderdag in Rome krijgen mogelijk een vervelend gevolg in Nederland. De politie van Rome waarschuwt maandag via persbureau ANSA voor de komst van de harde kern van AS Roma naar Rotterdam. Men zou wraak willen nemen voor de vernielingen die werden aangericht in de Italiaanse hoofdstad.

/

Vorige week trokken duizenden supporters van Feyenoord in het kielzog van hun club naar Rome, voor de uitwedstrijd tegen Roma in de Europa League. Een kleine groep hooligans misdroeg zich en kwam meermaals oog in oog te staan met de Italiaanse politie en Mobiele Eenheid. De laatste dagen druppelen ook de nodige ooggetuigenverslagen binnen, waarbij wordt aangegeven dat de Italiaanse politie erg grof te werk ging.

Los daarvan werd er echter wel onnodige schade aangericht aan verschillende monumenten in de eeuwige stad. De politie van Rome waarschuwt nu dat de harde kern van Roma wraak wil nemen, in aanloop naar de returnwedstrijd in Rotterdam-Zuid. Onder de meer dan 2400 Italiaanse voetbalfans, die donderdag op de wedstrijd afkomen, zijn ‘diverse radicale groepen’, stelt ANSA. Italiaanse agenten die de supporters in de gaten houden, zijn in hoogste staat van paraatheid gebracht.

De verwachting is dat de supporters in kwestie van Rome naar Amsterdam reizen en daar eerst hun intrek nemen. Daarna zal de doorreis worden ingezet naar Rotterdam, waar donderdagavond om 21.05 uur de aftrap zal zijn van Feyenoord-Roma. De heenwedstrijd eindigde in 1-1 door doelpunten van Gervinho en Colin Kazim-Richards.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Complete verrassing, dit had niemand kunnen zien aankomen.
Gelukkig heeft Rotterdam geen mooie fonteinen.

23 februari 2015 om 19:52

Verrassend inderdaad. Maar kan VZ aub ophouden met die censuur van "een kleine groep misdroeg zich". Het was geen kleine groep

23 februari 2015 om 20:06

Vergeleken met de 6000 man die er waran natuurlijk wel. Ik hoop niet dat ook Amsterdan een slachtoffer word, aangezien ze daar eerst door heen moeten. Ik hoop natuurlijk ook niet dat Rotterdam hetzelfde overkomt maar dat zou wel logischer zijn.

23 februari 2015 om 20:07

Inderdaad, want er waren honderden ME agenten op het plein aanwezig. Voetbalzone moet kappen met alles op Feyenoord afschuiven, terwijl er al meerdere berichten zijn verschenen over leugens van Italiaanse kant. Bijvoorbeeld de aangerichte schade in Euro's, die ongeveer 1000 keer lager lag dan werd geroepen. De verhalen van Feyenoorders die volledig total los geslagen zijn terwijl zij niets deden en zich wel gedroegen..

24 februari 2015 om 07:24

De schade word overdreven in de Italiaanse media dat zeker. Maar dat komt omdat de Feyenoord aanhang die op dat plein stond heel Italië boos heeft gemaakt. Je gaat niet iemands cultureel erfgoed slopen. En iedereen die zegt dat het alleen bevuild is lach ik vierkant uit. En is meer dan genoeg bewijs dat het gewoon beschadigd is. Terwijl hij net pas weer gemaakt is. Het is ongelofelijk.

24 februari 2015 om 08:40

Er zijn juist foto's dat de zogenaamde beschadigingen er al op zaten voordat Feyenoord überhaupt in Rome was...

24 februari 2015 om 09:08

Ja ook foto's met brokken in hun hand. Hebben de restaurateurs dat zelf meegenomen denk je?

Ja, dit kon je natuurlijk verwachten... Ik denk dat het een grote chaos wordt in Rotterdam, aanstaande donderdag. Laten we maar hopen dat er geen serieuze gewonden vallen, want die Italianen zijn echt nog gekker dan die Rotterdammers.

23 februari 2015 om 18:15

Ze gaan eerst met ze allen naar Amsterdam en onze politie is toch wel beter dan die van hun ... verder is alle heisa rond dat Fonteintje ongegrond want er is nauwelijks schade... eigenlijk is er helemaal niets mis mee.

23 februari 2015 om 23:22

Daarmee zouden ze de hooligans van Feyenoord alleen maar een plezier doen. Ik denk niet dat de harde kern van AS Roma de harde kern van Feyenoord, die de vernielingen hebben aangericht, een plezier willen doen.

25 februari 2015 om 01:39

Roma supporters reageren ook massaal op de facebook pagina van Feyenoord: We're going to burn down your captital city....... ik denk dat niemand dat erg zou vinden in Rotterdam haha

23 februari 2015 om 23:05

Al helemaal met die mietjes van de Hollandse politie. Die zijn echt geen partij voor de Italianen. Daar slaan ze er ten minste op los met de stok en goed ook. Hier is het afwachten en meer tegenhouden.

Bewaak alle fonteinen. En als er ook maar een bierflesje kapot vliegt maken we er een werelddrama van!!!

23 februari 2015 om 17:38

Precies, dan sturen we gelijk mensen naar de ambassade, en gaan we daar protesteren!!

23 februari 2015 om 17:44

Wat een belachelijke reactie, je praat hier over een stad met enorm veel historische en culturele waarde. Dat iets gesloopt wordt is al belachelijk maar zulke monumenten is echt zonde.

Er hoort tijdens een voetbalwedstrijd en het feest er om heen helemaal niks stuk te gaan, drink een biertje en zing een liedje en hou de spullen van een ander heel.

23 februari 2015 om 18:17

Archie hou op man .... jij gelooft zeker de Telegraaf ?? want er is helemaal niets kapot ... er werd overal tegen aan gepist en jongere supporters gedroegen zich als aso's tegen de burgers in Rome...

23 februari 2015 om 19:16

Onherstelbare schade aan de fontein, gezegd door het hoofd restoratiewerkzaamheden te Rome.

De Barcaccia is wel degelijk beschadigd geraakt, behoorlijk zwaar ook. De daden van die beesten daar op dat plein moeten niet gebagatelliseerd worden, daar wordt niemand mee geholpen.

23 februari 2015 om 19:23

Mocht dat echt zo zijn, hoop ik dat ze de beelden gaan bekijken en zo die gasten kunnen pakken. Ik heb via een livecam zitten kijken en daar was de fontein goed op te zien, als ze die beelden terug kijken zullen ze de schuldige zo te pakken hebben.

24 februari 2015 om 07:26

Mensen zijn echt te dom om te geloven dat het niet beschadigd is. Er zijn hele brokken eraf gesloopt. Ik kan er echt niet bij waarom je zoiets zou doen. Moet je wel hele kleine hersenen hebben.

23 februari 2015 om 17:44

En schreeuwen met zijn alle dat Rotterdam verwoest is voor miljoenen euro's.

23 februari 2015 om 20:34

Vooral gewoon de boel zo strak begeleiden dat ze in Italie denken "hee zo kan het dus ook". Alhoewel ik nog steeds vind dat schade, asociaal gedrag en schade aan cultureel erfgoed onder geen enkel beding gebagatelliseerd mag worden: handhaving is de plicht van lokale politie en burgemeester.

Daar vallen dus punten te pakken.

Bovendien zou een zeer strikte aanpak gewoon standaard (uefa) moeten zijn voor Europese uitsupporters. Gewoon geen enkele ruimte om te kloten. Voorkomt een hoop discussie.

23 februari 2015 om 20:53

helemaal met je eens, ik hoop dat alle daders worden gepakt, de onschuldige worden vrijgesproken en Italie gaat uitzoeken wat zij verkeerd hebben gedaan. Verder moet Rotterdam laten zien hoe je zoiets wel goed regeld, echter heb ik er een hard hoofd in omdat ik begreep dat ze de supporters per bus wouden laten opstappen op een plek waar ik van denkt dat het niet goed gaat komen (de oude haven)

23 februari 2015 om 19:43

Je kan er in ieder geval gif op innemen welk nieuws de komende dagen op de voorpagina van de Telegraaf staat, nieuws of geen nieuws.

Zal wel weer een gezellig sfeertje worden in R'dam die dag...

Ooggetuigen die zeggen dat de politie grof te werk ging? Misschien hadden die randdebielen zich moeten beseffen dat politie/ME in die landen je eerst drie keer slaat voordat ze vragen weg te gaan.

23 februari 2015 om 17:42

Ze hadden er rekening mee moeten houden dat in Italie en Spanje de politie ook zonder enige aanwijsbare reden helemaal los kunnen gaan de politie in deze landen is niet zo gediciplineerd als in Nederland.

En dat voor 2000 euro schade en een politiekorps dat zn eigen falen in de voorbereiding wilde maskeren. Schandalig land dat Italie. Aanbidt Mussoluni anders nog even.

23 februari 2015 om 19:01

En dus hebben de Feyenoord fans het recht om lekker te gaan rellen en een zooi achter te laten op een van de mooiste monumenten van Europa?

Het maakt niet uit hoe slecht het georganiseerd is, je hebt je te gedragen als je als gast naar een andere stad gaat. Politie falen is nooit een excuus om je te misdragen.

23 februari 2015 om 19:18

2000 euro gezegd door Sgarbi, niemand anders. Een politicus die eerder al veroordeeld is, met politieke belangen bij het in diskrediet brengen van het huidige stadsbestuur en een man die lijnrecht tegenover overheidsuitgaven staat met geen enkele kwalificaties om zoiets te beoordelen.

23 februari 2015 om 20:39

Klopt, nu getallen door een oud-bestuurder aangeven, moet je niet te serieus nemen. Iedereen heeft belangen en hij heeft er niks mee te maken. Klaar dus.

Het moet wel mogelijk zijn een onafhankelijke indicatie van de schade boven water te krijgen. Los van emotionele schade, die natuurlijk wel gewoon serieus te nemen is als het gaat om cultureel erfgoed.

Verantwoordelijkheid ligt natuurlijk ook wel bij de handhavers in Rome. Hoe kunnen al die lui in de duurste winkelstraat van Rome terechtkomen. Begeleid die lui naar een veldje achteraf.

24 februari 2015 om 07:34

Ja natuurlijk is de organisatie fout gegaan. Maar geloof toch zeker niet dat de Italiaanse politie zomaar is gaan rammen. Hier in Nederland word Italië altijd weggezet als corrupt, maar ze gaan niet zomaar iemand rammen. En je haalt het toch sowieso niet in je hoofd om een eeuwen oude fontijn te slopen. Dat kun je nergens mee goed praten.

Denk dat die gasten beter kunnen gaan zeuren bij hun burgemeester die moord en brand schreeuwende. Fontein licht beschadigd kosten hooguit 2000 euro inplaats van 1.3 miljoen. Jammer dat de media nu hier niet op in springt behalve geenstijl.nl. Verder alleen het AD die het verhaal van supporters verteld met hulde aan Adriana de Koning. Ook het verhaal van de medewerker van Feyenoord is indrukwekkend net als Jordy die inelkaar ia geslagen door As Roma hooligans.

23 februari 2015 om 18:13

Jij bent monumenten expert?

23 februari 2015 om 18:20

Nee, maar voormalig Italiaans minister van Cultuur Vittorio Sgarbi wel en die had het over deze 2000 euro. Zoek maar op.

23 februari 2015 om 18:21

JK lees deze Blog eens mark heeft het goed verwoordt ...

https://levenmetfeyenoord.wordpress.com/2015/02/23...

23 februari 2015 om 18:21

Een oud minister van cultuur heeft dat verteld aan de nos

23 februari 2015 om 18:40

Nee maar meneer Vittorio Sgarbi wel:

Volgens voormalig staatssecretaris van Cultuur Vittorio Sgarbi is dat overdreven. In de Italiaanse krant Corriere della Sera zegt hij dat de schade aan de fontein wel meevalt. Over de beschadigingen zegt Sgarbi: "die zijn zo te herstellen. Het herstel kost hooguit 2000 euro. Dat betaal ik wel."

Vandaag verschijnen er diverse foto's op het internet waaruit blijkt dat er weinig tot geen schade is aan de fontein in Rome. Geenstijl schrijft op haar website het volgende. "italië roept schande en betalen voor zijn pas gerenoveerde Fontana della Barcaccia. Nederland huilt zomaar mee, maar stop onmiddellijk met 't jammeren en collecteren. Een en ander lijkt schromelijk overdreven bij nader inzien."

23 februari 2015 om 19:21

@iedereen hier

Vittorio Sgarbi is een onbetrouwbare politicus met politieke motieven tegen het huidige stadsbestuur in Rome. Dat is hetzelfde als Wilders hier iets soortgelijks gaat verkondigen.

aar goed, geloof vooral wat je wil geloven, in plaats van de restoratie-experts een criminele ex-minister.

23 februari 2015 om 18:20

"hooguit 2000" de last van kennis over kunst is niet ten laste gelegd aan jou zo te horen. Bizar hoe Feyenoorders als jij het wanstaltige gedrag bagatelliseren... Ontopic: ik hoop dat de Roma fans laten zien dat zij wat geciviliseerder zijn en een hoger niveau hebben. Al ben ik bang van niet, zijn nog al stekers... Ik hoop dat als er steekpartijen zijn ze gepakt worden en bestraft worden voor poging tot moord.

23 februari 2015 om 18:23

Niet zo elitair. Die 2000 is niet uit de lucht gegrepen. De Romeinse supporters hebben al een paar Feyenoorders lekgeprikt, dus zou op enige beschaving niet rekenen

23 februari 2015 om 18:40

haha...ja het is al gezegd door velen hier, de schade is hooguit 2000 euro maar dat jij het nog niet weet snap ik omdat je alleen maar het reguliere nieuws volgt.

Volgens voormalig staatssecretaris van Cultuur Vittorio Sgarbi is dat overdreven. In de Italiaanse krant Corriere della Sera zegt hij dat de schade aan de fontein wel meevalt. Over de beschadigingen zegt Sgarbi: "die zijn zo te herstellen. Het herstel kost hooguit 2000 euro. Dat betaal ik wel."

Vandaag verschijnen er diverse foto's op het internet waaruit blijkt dat er weinig tot geen schade is aan de fontein in Rome. Geenstijl schrijft op haar website het volgende. "italië roept schande en betalen voor zijn pas gerenoveerde Fontana della Barcaccia. Nederland huilt zomaar mee, maar stop onmiddellijk met 't jammeren en collecteren. Een en ander lijkt schromelijk overdreven bij nader inzien."

23 februari 2015 om 18:40

Die 2000 euro kan niet anders dan uit de lucht gegrepen zijn aangezien de schade onherstelbaar was en omdat het een 400 jaar oude Bernini fontein betreft valt daar geen prijs op te plakken. Al zou daar wel een prijs aan vast zitten zou die ver boven de 2000 euro uitkomen.

Dat een oud cultuur minister die meer met TV bezig is dan politiek anders beweerd zegt mij niet zo veel. Hij zit totaal niet meer in die wereld en het zou me verbazen als hij de schade met eigen ogen heeft beoordeeld. Ik ga daarom liever van officiële schattingen uit (wat was het ook alweer? drie miljoen alleen al aan de omliggende winkels?)

En ja het klopt ik zoals ik zeg ben ik bang dat de Roma fans geen haar beter zijn. Ik zou dan ook iedere Feyenoord vriend aanraden om niet naar het stadion te gaan, voor je het weet heb je een mes tussen de ribben.

Om even te illustreren hoe Sgarbi met alle winden mee swingt: http://www.npr.org/ blogs/thetwo-way/ 2015/02/20/387758334/ dutch-soccer-fans-vandalize- romes-la-barcaccia -fountain

Alle spaties even weghalen, in dit artikel zie je ten eerste mooi gelijk al een afgebroken stuk en een heel team aan reparaties werken, en die zijn duur. Waarschijnlijk was het kijken van deze experts al meer dan 2000 euro.

en verder op in dit artikel komt Sgarbi aan woord "those idiots," he said, "are incapable of understanding the beauty of art and of Rome, and they mistake this marvel by Bernini for a trash can."

Terwijl hij tegen de NOS zegt dat het overdreven wordt! Deze meneer zegt alleen wat de desbetreffende interviewer of publiek wilt horen. Niet een bepaald goede source dus!

23 februari 2015 om 18:43

Oeh geenstijl! Het toppunt van objectieve media, of toch niet soms? Zie mijn reactie naar Feye88 maar even waar ik meneer Sgarbi al als charlatan bewijs. En misschien volg ik teveel reguliere media (wat niet zo is maar goed dat wil jij graag denken) maar jij zou iets meer objectieve media moeten op zoeken en iets minder op de Feyenoord blogs.

23 februari 2015 om 18:46

onzin? sorry maar als iemand dus het tegendeel bewijst dan is het ineens niet waar?

Dat is helemaal mooi zeg, het gaat erom dat die burgermeester dus zegt dat het geintje 1.3 miljoen zou kosten en dan is er iemand die is wezen kijken, iemand die er dus wel verstand van heeft en die zegt dat het hooguit 2000 euro is.....

Nee.....geenstijl noemt het ook, maar hij zei dit in de Italiaanse krant Corriere della Sera. Hij zegt dat de schade aan de fontein wel meevalt. Over de beschadigingen zegt Sgarbi: "die zijn zo te herstellen. Het herstel kost hooguit 2000 euro. Dat betaal ik wel."

23 februari 2015 om 18:52

Hoe kan je nou daadwerkelijk denken dat zulke onherstelbare schade maar 2000 euro kost? Dat Sgarbi dat zegt is zo lachwekkend dat je er wel om kan huilen.

Maar ik geef toch keurig aan waarom hij niet serieus te nemen is? En alles wat jij daar op te reageren hebt komt niet op "nuh uh wellis" ik hoor namelijk totaal niet waarom hij hier gelijk in zou moeten hebben. Hij spreekt zichzelf namelijk schromelijk tegen. In het ene interview zegt hij dat het een drama is, en in het ander zegt hij dat het overdreven wordt. Typisch gevalletje van alleen willen horen wat je wilt horen dus. Daarom kan je beter toch op officiële cijfers letten en niet een tv persona.

Edit: ik hou hier trouwens mee op, je kan je zelf toch alleen blijven herhalen. Steek je kop lekker maar in het zand en hou je maar van de domme. De rest van de wereld weet hoe het echt is gegaan en de rest van Nederland schaamt zich dood voor het volk dat dit heeft gedaan. Misselijkmakend om het zo te verdedigen. En aangezien logica er niet in komt bij jou is het beter om te stoppen.

23 februari 2015 om 19:05

surreal hoe kun jij nou werkelijk denken dat het meer kost? Misschien een andere vraag. Jij stelt de mening van een emotioneel reagerende burgemeester meer op prijs dan kunstkenners? De burgemeester zegt dat er voor miljoenen schade is aan misgelopen inkomsten van winkels die dicht waren. Geloof je het zelf???? Winkels 1 dag dicht en ze lopen miljoenen aan inkomsten mis.

Jij bent daar niet aanwezig geweest en ik vind het tamelijk irritant hoe jij de belachelijke media achterna loopt die hun eigen onzinverhalen de wereld ingooien. Niemand van De Telegraaf was aanwezig in Rome. Enkel hebben zij hele verhalen geschreven, op basis waarvan? Journalisten en andere mensen die aanwezig waren schrijven echter iets heel anders. Naar hun moeten we niet omkijken? Je gaat echt de realiteit voorbij door of je haat richting Feyenoord of je beperkende verstand of je regelrechte drang om de media te geloven. Ik hoop voor je dat het je haat richting Feyenoord is.

Er is namelijk geen winkelruit gesneuveld. Er zijn namelijk geen monumenten verwoest, de fontein is namelijk niet ernstig beschadigd (foto's en experts bewijzen het). En nee de Feyenoordhooligans hebben de ME donderdag niet geprovoceerd of zonder reden de hersens ingeslagen. Ga alsjeblieft eens op onderzoek uit in plaats van regelrechte nonsens te schrijven!!!!

23 februari 2015 om 19:30

@vedettetrut
Je moet zelf eens op onderzoek uitgaan, vent. Er zijn genoeg filmpjes te zien van de stormloop van de oproerpolitie, waar gewoon flessen naar de politie werden gegooid.

Er zijn genoeg filmpjes te zien waar Feyenoord geassocieerd tuig bierflesjes tegen de fontein aan trappen.

Kunstexperts? Meneer Vittorio Sgarbi bedoel je dan? Want die is de enige die het over 2000 euro had. En dat is geen restauratie-expert, maar een kunst criticus annex politicus wiens politieke standpunten recht tegenover die van het huidige stadsbestuur staan en die dus alles doet om maar tegen de regering aan te kunnen schoppen. Een soort Geert Wilders dus.

Ik kan je tientallen artikelen geven, in het Italiaans, waar de uitlatingen van het daadwerkelijke hoofd restauratiewerkzaamheden, mevr. Annamaria Cerioni, vertelt dat er permanente, zware schade is. Onherstelbaar dus.

Echt waar, het is misselijkmakend hoe alle Feyenoorders hier het wangedrag van dat tuig een paar dagen geleden probeert te bagatelliseren. De fanbase van Feyenoord laat zich van zijn slechtste kant zien en we proberen het allemaal maar goed te praten.

Echt ongelooflijk. Ik hoopte op beter, maar blijkbaar is er een groot deel gewoon tuigsymphatisant hierzo.

23 februari 2015 om 19:42

Ja er worden flesjes naar de politie gegooid,dat ontken ik nergens, maar weet jij ook de achterliggende gedachte daarvan? De politie is zonder enige waarschuwing en zonder enige aanleiding (of het moet de rotzooi op het plein zijn geweest) op de Feyenoordaanhang in gaan slaan, omdat ze ze naar de bussen wilden bonjouren. En vroegen ze dat netjes? Nee, ze gingen in het wilde weg op iedereen in slaan. Iedereen, generaliseer ik dan? Nee, want onschuldige kinderen en vrouwen werden ook gewoon vol in het gezicht geslagen. Zeker 3000 man moesten door een smal steegje wat ook nog eens steil omhoog liep. De kans was zeer aanwezig dat ze werden platgedrukt. En de politie? Die wilde dat ze nog sneller door het steegje liepen en bleef maar rammen.

Vind je het serieus gek dat de Feyenoorders een tegenaanval plaatsten? Man serieus, iedereen sloeg doodsangsten uit door het gewelddadige en onaangekondigde gedrag van de politie. En op de standplaats van de bussen deed de politie dit kunstje nogmaals.

Woensdagavond heeft de Feyenoordaanhang zich ernstig misdragen, daar kan ik niets over goedpraten, maar hou alsjeblieft op om de gebeurtenissen van donderdag aan Feyenoord te wijten als je er totaal geen inzicht van hebt. De Italiaanse organisatie liet sterk te wensen over door plannen die al weken, misschien maanden vast stonden op het laatste moment zonder medeweten van Nederland te veranderen.

23 februari 2015 om 19:42

Vedetterut

Kom eens met die fotos dan? want in dat linkje dat ik stuurde net bewijst toch echt anders!! En kunstkenners? En enkele meneer waarvan ik al net bewijs dat hij zichzelf tegenspreekt?

En waarom zou de media complete verhalen verzinnen? Het is zeker een complot? De hele wereld is tegen Feyenoord! Is dat de verbogen realiteit waarin jij kiest te leven?

hier!
http://www.gazzetta.it/Foto-Gallery/Calcio /Serie-A/Roma/19-02-2015 /feyenoord-ultra- devastano-roma- 100948469239.shtml

Ik doe iets wat jij niet kan, bewijs geven, je ziet letterlijk een los stuk van de fontein in het water liggen op foto 24! De fontein is gewoon dus wel ernstig beschadigt en als je echt denk dat het maar 2000 euro is om dat te laten na kijken dan lieg je jezelf voor.

En mijn haat of mijn beperkte verstand? Ten eerste laten we het netjes houden, ten tweede een kritische houding is niet haat. In dit geval is het gewoon gezond verstand. Jullie feyenoorders doen alsof er niets aan de hand is, ik zie net letterlijk een stukje waarin een feyenoord fan beweerd dat het komt door volle niet geleegde prullenbakken (dit kan je toch niet verzinnen?).

Maar wil jij anders met bewijzen komen? Behalve een mediageile meneer? Die zich nogmaals tegenspreekt en iedereen naar zijn mening praat.

En als je dat niet kan, kan je denk ik beter je leugens ergens anders verspreiden. Ik vind het echt lachwekkend dat je een groenrandje krijgt overigens maar dat maakt je niet meer gelijk of iets dergelijks. Feyenoorders die Feyenoorders gelijk geven dat is alles, de rest van de wereld leeft wel in de realiteit.

Overigens zal je reactie ook wel verwijderd worden aangezien ik niet Feyenoord haat dit is zelfs wereldwijd nieuws waar "nederlandse hooligans" roma trashen, dus ik had het juist anders gewild. Was die verdraaide realiteit waar jullie in geloven maar waar! Dat meen ik echt, want ik schaam me als Nederlander. En ik geloof ook zeker niet alle media. Wat dus inhoudt dat je mij verstandelijk beperkt noemt en dat vind ik beledigend en een beetje triest als je op zo'n niveau wilt discussiëren.

En nogmaals erg grappig hoe alle media behalve Feyenoord georiënteerde media fout zitten! Wat een groot complot!

23 februari 2015 om 19:53

Foto's heb ik hieronder al geplaatst. Romeinse autoriteiten noemde dat de plek die aangetast zou zijn. De wereld zal vast niet tegen Feyenoord zijn, maar het komt ze allemaal wel heel goed uit. Er zijn minder dan 50 mensen gearresteerd bij deze zaak. Ajax - Psg, 83 arrestanten, Ajax - Celtic, tientallen arrestanten en gevechten in de binnenstad, AC Milan - Ajax, meerdere mensen neergestoken, arrestanten en het metrostelsel van Milaan vernield. Heb jij dit uitgebreid in de media gezien? Zijn talkshows hier helemaal aan gewijd? Niet dat ik dit doe om Ajax in een kwaad daglicht te zetten hoor, maar dit zijn nou eenmaal incidenten die ook zijn voorgekomen.

Feit is dat er niemand van De Telegraaf in Rome aanwezig was. Hoe komen zij dan aan hun informatie? Hoe kunnen zij met verhalen komen die door aanwezige mensen allemaal ontkent worden?

Hoe kunnen honderden aanwezigen allemaal dezelfde verklaring afleggen (inclusief objectieve journalisten) die niet overeenkomen met wat er de afgelopen dag is gezegd en geschreven? Zullen ze allemaal samen hebben afgesproken om Nederland voor de gek te houden?

Hou toch op man, er zijn ook genoeg filmpjes waarop te zien is dat de ME vanuit het wilde weg op de massa gaat inhakken.

Bovendien hoor ik je ook niks zeggen over de miljoenclaim van de winkeleigenaars in Rome. Een paar miljoen voor misgelopen inkomsten?

23 februari 2015 om 21:06

" Niet dat ik dit doe om Ajax in een kwaad daglicht te zetten hoor" Nou volgens mij komt het daar wel op neer, Ajax heeft hier niets mee te maken maar volgens mij zit het je diep. Maar dat is dan selectieve perceptie van jou, want dat kwam zeer veel in de media. Dit haalt alleen meer de wereld media omdat het slopen van een Bernini fontein door een stel infantiele gewoon erg schokkend is!

Hetzelfde is te zien dat er altijd grote aandacht wordt geschonken bij het slopen van kunstwerken uit de oudheid door terroristen. Dat wordt ook altijd groot uitgemeten omdat het gewoon zo moeilijk is om voor te stellen dat er een groep mensen in dit geval Feyenoord supporters zich hoger acht dan iets wat al honderden jaren bestaat en zal bestaan. Het is gewoon niet voor te stellen dat je een bom of rook bom ( http://www.corrieredellosport.it/foto/ attualita /2015/02/19-107762_0/FOTO+Roma- Feyenoord%2c+barcaccia+ danneggiata+dagli+hooligan ) in zo'n schat gooit.

En hoeveel denk jij dat die winkeliers bij en van de grootste toeristische trekpleisters van een van de populairste vakantie steden dan mislopen? drie tientjes en flesje cola? Dat gaat nou eenmaal over grote getallen.

Maarja je onnodige tirade over Ajacieden wat die misdaan hebben verraad meer dan je eigenlijk wilt. Maakt niet uit hoor maar het is duidelijk dat je niet normaal over feyenoord of Ajax kan nadenken. En nogmaals dat kwam ook heel groot in de media! En je verteld weereens dat die filmpjes er zijn zonder die filmpjes te geven en weer geen bewijs voor je leugen dat er niets mis zou zijn met de fontein (lachewekkend statement natuurlijk!).

En dat het goed zou uitkomen, waar voor dan? Je denk dus daadwerkelijk dat er een complot is? Mijn god wat een niveau, wat een verdraaide wereld leef je in....

23 februari 2015 om 22:15

Je praat echt serieus de grootst mogelijke onzin. De foto's die jij plaatst laten plekken van de fontein zien die voor het incident er exact hetzelfde uitzagen! Lekker makkelijk om de schuld richting Feyenoord te schuiven dan.

En tja dat ik over Ajax begin, ik kan ook vrij weinig anders, aangezien PSV gemiddeld 30 uitsupporters meeneemt. Enkel Feyenoord en Ajax zijn representatief, omdat zij wel volle zalen tellen. En het klopt gewoon niet wat jij zegt dat die incidenten breed zijn uitgemeten in de media. Een krantenartikel ja, maar ook een hetze van 3 dagen van alle media? Nee. En nou moet je niet gaan doen alsof het neersteken van mensen een een metrostelsel niets is. Een mensenleven schat ik nog altijd hoger in dan een eeuwenoude fontein.

Maar blijf vooral maar lekker klakkeloos de media geloven. Feyenoord dit Feyenoord dat. Woensdagavond zijn de rellen volledig aan de Feyenoordsupporters te wijten, maar aan donderdag konden ze helemaal maar dan ook helemaal niets doen.

23 februari 2015 om 18:40

Ach mijnheer Justbecause zei al eerder dit:

" .... er is al gezegd dat er geen winkelruiten zijn gesneuveld de fontein niet is beschadigd en de auto's komt omdat men met een duizend man door de kleine steegjes werd geslagen. "

voetbalzone.nl/doc.asp?uid=237745

Tot daar zijn geloofwaardigheid dus. lol

23 februari 2015 om 18:42

haha er is er maar 1 grappig en dat ben jij.

als jij al me reacties leest weet je wel beter.

maar ik voel me vereerd dat jij echt serieus al me reacties gaat nakijken en dan speciaal hier weer wat gaat posten hahahaha

23 februari 2015 om 18:46

Waarschijnlijk herinnerde hij het zich en zocht het even precies op, niet zo raar hoor. En hij heeft volkomen gelijk ik zie je het nu talloze keren afschuiven op alles en iedereen en vertellen dat het allemaal meevalt en het nog geen enkel keer horen veroordelen.

Wees gewoon eens eerlijk, de Feyenoord fans hebben zich behoorlijk misdragen. En ja de politie heeft misschien fout gehandeld maar dat maakt het idiote gedrag van de feyenoord fans nog niet goed!

23 februari 2015 om 18:51

Blijf je vooral vereerd voelen Justbecause. Iedereen komt heeft hier gewoon gelijk. Jij bent al vanaf donderdag bezig om alles goed te praten wat die hooligans doen en al hun acties te bagatelliseren. Je bent jouw eigen waarheid hier dagelijks aan het verkondigen, terwijl die compleet tegen alle media ingaat. Je maakt mij echt niet wijs dat jouw waarheid klopt en die van al die media niet.

23 februari 2015 om 18:56

man, waar in hemelsnaam zeg ik dat Feyenoord fans niets hebben gedaan????

ik en vele met mij vinden alleen dat het hele verhaal verteld moet worden, nu word iedereen die daar is geweest, iedereen die is gearresteerd, iedereen die klappen hebben gehad een hooligan is en dat is pertinent niet waar.

Er word gesuggereerd dat Feyenoorders een spoor van verwoesting hebben achter gelaten, maar er komen steeds meer geluiden dat dit allemaal wel meevalt. De charges van de ME op donderdag hebben er zeker voor gezorgd dat mensen in de smalle straatjes vluchte voor de ME en daarbij zijn scooters omgevallen en is er over auto's gelopen iets wat ik me wel kan voorstellen als je beseft hoe het eraan toe is gegaan.

Lees voor de grap Rome mijn verhaal daar in staat vrij helder hoe veel Feyenoorders het hebben ervaren, jongens en meisjes die niets te maken hadden met die onzin

23 februari 2015 om 19:02

de media heeft halve waarheden ja dat klopt, bijna 3000 man op dat plein worden als hooligans bestempeld terwijl er maar een klein deel niet spoorde. Dat ik en andere supporters dit blijven verkondigen is omdat er makke lammetjes als jij alleen willen geloven wat er in de media staat.

Lees even wat verhalen, lees het verhaal van de Feyenoord mederwerker lees het verhaal van Jordy die is neergestoken, lees het verhaal Rome, mijn verhaal, lees het verhaal van Ben Dudley, lees de verhalen van De koninig van het AD.

Er is echt helemaal niemand maar dan ook niemand die zegt dat er niets is gebeurd dat er niets is gesloopt, maar alles word zwaar overdreven....miljoenen schade, 1.3 miljoen voor die fontein, duizenden hooligans....en dat klopt gewoon niet

23 februari 2015 om 19:07

Meneer iedereen komt is de grootste moraalridder hier op deze site, die valt al helemaal niet serieus te nemen.

In Rotterdam gaat het georganiseerd worden zoals die italianen het hadden moeten doen, er wordt een aparte plek ingericht waar de supporters opgevangen kunnen worden. Als dit in Rome was gebeurd, hadden we ook niet die hele rel over een fontein wat ook nog eens achteraf enorm meevalt.

23 februari 2015 om 19:10

haha iedereen komt....je zegt een goed geheugen te hebben.

je wil maar niet vatten dat historisch erfgoed voor een bepaalde cultuur zeer belangrijk kan zijn
Ik heb al een keer gezegd in een reactie op jouw dat het te begrijpen is dat de ME en bevolking boos was, en dat dit erg gevoelig ligt

, je betoont weinig tot geen wroeging, een schuldbesef ontbreekt en alles is de schuld van een ander.
Ik heb al meerdere keren aangeven dat er zeker hooligans tussen zaten en deze ook gepakt moeten worden.

Je blijft maar onzin praten en wil gewoon niet luisteren naar wat ik zeg, ja er zijn dingen gebeurd die niet horen en ja die gasten moeten gepakt worden.

Nee het is inderdaad niet zo erg als dat men in de media doet geloven, nee niet alle Feyenoorders die op dat plein waren zijn hooligans, ja er zijn aardig wat onschuldige mensen opgepakt en nog veel meer het ziekenhuis in geslagen, er zijn zelfs mensen uit het stadion als nog per ambulance weggebracht omdat ze dachten aan een hersenbloeding.
Dat jij en vele andere dan maar zegt het hun eigen schuld en hier niet zo probleem van maakt blijkbaar geeft mij juist het idee dat jij geen empathie heb

Maar goed als je niet wil luisteren naar andere verhalen en alleen gelooft wat er al is verteld en ieder ander verhaal naar het rijk der fabelen verwijst kunnen we er maar beter mee ophouden anders krijgen we dat welles nietes spelletje

23 februari 2015 om 19:25

Bender,

Ach zo, omdat ik het marginale gedrag van een aantal Feyenoord supporters niet goedkeur, ben ik dus een moraalridder.

Vooruit dan maar.

In principe moet er helemaal niks georganiseerd te worden voor de dames en heren supporters. Als jullie je nou eens gewoon gedroegen zoals alle normale mensen, dan kan je perfect met duizenden naast een fontein staan.

Helaas is dat voor sommige bevolkingsgroepen te hoog gegrepen.

23 februari 2015 om 19:37

Dit soort verhalen moeten meer bekend worden, dit soort dingen gebeurde dus en ik vind dat deze verhalen onderbelicht blijven:

Na Europese tripjes als Praag, Istanbul, Sevilla en Rijeka verheugde ik mij al weken op de trip naar Rome. Ik boekte zelfs een hotel en verblijf voor een week omdat ik Rome zo ook goed kon bekijken. Mijn naam is (…) en ben een 22-jarige HBO-student aan de Hogeschool Rotterdam.

Wat mijn mooiste trip ooit had moeten worden, werd de ergste 24 uur uit mijn leven. De avond voor de wedstrijd begon deze 24 uur. Ik stond, net als vele Feijenoorders, op het Campo de Fiori toen vóór mij de politie onverwachts ingreep. Ik belandde in een zijstraat waar nog meer ME vanaf de andere kant kwam. Ik besloot mij af te zonderen van het politiegeweld en de reactie die dit opriep bij Feijenoorders. Ik besloot in een boetiekje te gaan staan en door armgebaren van ‘rustig aan’ en termen als ‘i’m not here to fight’ kenbaar te maken dat ik hier niets mee te maken had of wilde hebben. De politie dacht hier anders over, sloeg mij op mijn hoofd. Ik ging neer. Vervolgens kwamen er meer agenten die op mij insloegen. Het enige wat ik kon doen was verder mijn gezicht beschermen en klappen opvangen. Toen werd ik geboeid en kwam ik naast een hoop andere Feijenoorders op de grond te zitten. Onder die Feijenoorders een bekende die hetzelfde had meegemaakt.

Toen begon er voor mij en mijn kameraden een hel, die ik soms nog niet goed kan beseffen. Wij werden naar het plaatselijke politiebureau gebracht, waar wij geen ambassade mochten bellen, geen verklaring mochten afleggen. Wel kregen we een aanklacht te horen: Het aanvallen van agenten, gooien van flessen richting agenten en in mijn specifieke geval het gooien van een groene stoel vanaf het terras. Er werd ons gevraagd te ondertekenen. Dit weigerden wij omdat alles in het Italiaans was geschreven en je simpelweg niet wist wat je zou ondertekenen. Een jongen naast ons, die dezelfde aanklacht kreeg, weigerde dit ook en werd vervolgens over het bureau getrokken en hardhandig naar boven gebracht waar ze hem wilden dwingen tot tekenen.

Na vijf uur op het politiebureau geweest te zijn, werden wij overgebracht naar een cel (groot hok met stenen vloeren) waar nog twaalf Feijenoorders zaten. Hier kregen wij opnieuw geen informatie, behalve dat we om 09h00 naar de rechter zouden gaan. Rond een uurtje of acht werd ons gevraagd of we eten en drinken wilden, ‘ja’ klonk er, we zaten immers al zo een 12 uur zonder. De agent zei ‘binnen tien minuten’, ze moeten het nu nog steeds brengen…

Alsof wij terroristen waren, werden we overgebracht naar de rechtbank. Tot wel tien (!) politieauto’s en twee ME-busjes in een rij met loeiende sirenes naar de rechtbank. Daar aangekomen werden we helemaal niet voorgeleid om 9 uur. Nee, er stond een nog kleinere cel met twee houten bankjes er in op ons te wachten. Geboeid werden we binnen gebracht en in totaal met zeven Feijenoorders in die cel gestopt. Toen begon het lange wachten, opnieuw zonder informatie, eten of drinken. Na enige tijd werden vier Feijenoorders opgehaald die voor de rechter kwamen. Uren later nog één. Toen wij daar nog met zijn tweeën zaten, kregen we eindelijk ons eerste flesje water dat we zelf konden kopen. Geen geld, geen drinken. Om vervolgens samen met die bekende van mij voorgeleid te worden aan de rechter.

Een rechtspraak met een tolk, een Italiaanse advocaat en Italiaanse rechter. Er werd een getuigenverklaring afgelegd door de agent die ons de avond ervoor de aanklacht had voorgelezen. Deze verklaring deugde van geen kant, een jongen met een fel groen shirt met korte mouwen werd aangewezen als hoofddader. Geen van ons droeg deze kleding aangezien we nog steeds dezelfde kleding aan hadden als de bewuste avond ervoor. De agent vertelde dat hij ook niet meer zeker wist of wij wat gedaan hadden. Maar we waren er zeker bij, zei hij. Toen mochten wij ons zegje doen. Wij vroegen de camerabeelden te tonen om onze onschuld te bewijzen, deze mochten we verrassend genoeg niet zien. De uitspraak luidde acht maanden voorwaardelijk in Italië, een landelijk stadionverbod voor twee jaar en het per direct verlaten van Rome.

Ontdaan werden wij in een bus gezet, waar andere Feijenoorders zaten die voor dezelfde aanklachten 45.000 euro boete opgelegd hadden gekregen. Het lange wachten begon weer, totdat alle Feijenoorders berecht waren. Zo begon het mentale spelletje van de agenten ook weer. Hij startte de motor voor een paar minuten, deed hem weer uit en ging buiten naast zijn collega’s staan lachen.

Wij werden vervoerd naar de cel waar we gezeten hadden, om onze spullen te krijgen. In de bus kregen wij te horen dat we daarna naar het vliegveld gebracht zouden worden zonder spullen. Die moesten kameraden dan maar komen brengen.

Donderdagavond laat werd ik op het vliegveld afgezet. Zonder spullen. Echter ik zou eigenlijk tot dinsdag blijven. Snel het thuisfront gerust gesteld en een hotel rond het vliegveld geboekt om een nachtje te kunnen rusten en vooral te kunnen douchen. De volgende dag kreeg ik via maten mijn koffer en kon ik eindelijk schone kleren aan na ruim twee-en-halve dag. Toen heb ik alles op alles moeten zetten om vrijdag al naar Nederland te vliegen, wat uiteindelijk voor een dikke 300 euro Brussel werd.

Ik ben blij dat ik in Nederland ben en zal nooit meer naar Italië gaan. Wel heeft dit tot de grote verhalen in Nederland geleid waardoor ik me nu nog continu een misdadiger voel, terwijl in onschuldig ben. Verder zou het me niets verbazen als Feyenoord zonder wederhoor klakkeloos een stadionverbod uitschrijft nu.

Tijdens het op papier zetten van dit verhaal, heb ik nog genoeg blauwe/paarse plekken en een wond op mijn hoofd, dat is mijn herinnering aan een nachtmerrie in Rome.

23 februari 2015 om 19:46

Aldus het verhaal van vele Feyenoorders.....

Maar nee, de Italiaanse organisatie is geweldig en ze hebben fantastisch opgetreden tegen de Feyenoorders die natuurlijk donderdagmiddag de politie hebben aangevallen.

Net als die agressieve kinderen en vrouwen. Wat denken zij wel niet in deze mannenwereld? Zomaar Italiaanse politie aanvallen. Maar goed dat ze helemaal kort en klein zijn geslagen. Maakt helemaal niks uit dat ze vol in hun gezicht zijn neergeknuppeld!!!

23 februari 2015 om 19:56

ja vedetterut,

zo gaat dat, als je de andere kant van het verhaal wil laten zien ben je net zo hersenloos en zeggen ze dat jet het probeert goed te praten.....jammer dat ze allen lezen wat ze willen lezen.

De reden dat ik er gewoon pissig om ben is dat ik zelfs op me werk werd aangesproken over het gedrag van een kleine groep asso's wat in de media werd verteld als 1000'den en een hele verwoesting achterlieten. Voorlopig is er nog niets bekend over wat er nu gesloopt is, buiten de fontein, en hoor je steeds meer verhalen van supporters die zijn mishandeld en onterecht zijn gearresteerd. Ik wil het zeker niet goed praten maar het word zeker groter gemaakt dat het was en de ME heeft zeker een grote rol gespeeld in wat er allemaal is gebeurd. Wat er ook gezegd wordt men zal je toch niet geloven, maar Feyenoord is voor mij nog steeds Feyenoord waar ik met me kinderen met plezier heen gaat, waar ik veel vrienden heb gemaakt en ben het intussen wel gewend dat verkeerde of onvolledige berichtgeving mij of vele van mijn kamaarade in een kwaad daglicht plaatsen.

23 februari 2015 om 22:19

En hier zie je iedereen komt of surreal dan weer niet op reageren. Doen ze weer net alsof ze het niet hebben gelezen.

23 februari 2015 om 23:01

Ja inderdaad dat viel mij ook al op.

23 februari 2015 om 23:28

Nee sorry, ik heb het niet eens gelezen. Waarom zou ik zoiets ongelooflijks subjectief überhaupt een kans geven. Dat is gewoon zonde van mijn tijd. Waarom zou ik zoiets serieus moeten nemen, ik kijk liever naar feiten. Maar als dit jullie "bronnen" zijn dan snap ik dat je denkt dat de schuld niet bij de poeslieve feyenoord hooligans ligt.

Weet je wat het is: Ik weet dat de organisatie fouten heeft gemaakt. Maar hoe mensen zoals Justbecause het goed praten en bagatelliseren vind ik walgelijk erken je fouten gewoon. Hij doet nu al bijna een week alsof de Feyenoord fans niets hebben gedaan. Wat ik dus ook snap al neem je alleen feyenoord fans en media als bron en noem je al het andere niet serieus.

23 februari 2015 om 23:47

Je had het toch niet gelezen? Hoe weet je dan dat het 'zoiets ongelooflijks subjectief' is?

Waarom is zo'n stuk subjectief, maar wat die Italianen uitkramen dat is volgens jou objectief? Of stukken die de Telegraaf heeft geplaatst, op basis van diezelfde Italianen? Maar de stukken van journalisten van het AD, die daadwerkelijk in Rome waren, heb je voor het gemak maar niet gelezen?

Mijn mede-Feyenoorders ontkennen helemaal niet dat een groep Feyenoorders zich schandalig hebben gedragen. Zij hebben zelfs meerdere keren aangegeven dat dit wel zo is. Wat jij anderen verwijt, maak jij jezelf schuldig aan. Doe je nickname alsjeblieft geen eer aan.

24 februari 2015 om 00:02

Ik had het begin gelezen Roji. Ik heb dan nu toch even het hele stuk gelezen. Waar ik dan maar 1 ding over denk: Dus het fout behandelen van deze jongen ( als hij natuurlijk niets weg laat ) is bewijs voor dat de rest van de Feyenoord fans niets deed?

Want ik ontken nergens dat de organisatie ook fout zat, ik zeg ook nergens dat alle Feyenoord fans iets hebben gedaan.

Ik zeg alleen dat het ongelooflijke gebagatelliseer wat Justbecause en andere Feyenoorders doen fout is. Er is gewoon ernstige schade aan een eeuwen oude fontein aangericht. De Feyenoord fans hebben zeker gereld en gekloot op dat plein en dat mag gewoon niet ontkent worden. Of doen alsof er niets aan de hand was, want dat was er wel.

En nogmaals ja de organisatie en het handelen van de politie in het geval van deze jongen was fout, maar dat is geen excuus voor het getoonde gedrag. En dan wordt er gedaan alsof alles verzonnen is, terwijl er duizenden foto's zijn die anders bewijzen.

Nou dat wordt nog wat...

Alle horeca dichtgooien en preventief alles schoonvegen. Werkte in Rome ook goed.

23 februari 2015 om 19:16

Erg jammer voor de normale AS Roma supporter die er een leuke korte vakantie van wilt maken.

Ach, wie de bal kaatst kan hem terugverwachten. Jammer voor de Feyenoord supporters die er niks mee te maken hebben, maar je kunt wraak verwachten als men zich zo huishoudt in Italië. Kunnen we ook gelijk zien in hoeverre de Rotterdamse politiemacht hiervoor klaar is.

23 februari 2015 om 19:20

als ik het goed begreep hebben ze het erover om een eigen fanzone te maken voor ze, dat zou dus al beter zijn geregeld als in Rome

23 februari 2015 om 19:25

Voor de supporters die "vredelievend" komen, ja. Waar ik naar benieuwd ben zijn hoe ze omgaan met de hooligans die wraak willen nemen.

23 februari 2015 om 19:39

ja ik ook en ik begreep dat Groningen hooligans zich zullen aansluiten, het gaat dus erg spannend worden, tussen de Feyenoord supporters is al opgeroepen voorzichtig te zijn Groningen hooligans hebben het weekend al aangetoond de zelfde streken te hebben als die Italianen.

23 februari 2015 om 23:50

Waarom zouden zich in godsnaam Groningen-supporters aansluiten? Zijn allemaal een hoop praatjes online, maar de Roma-supporters worden waarschijnlijk in een afgeschermd gebied gehouden en er zal geen Groninger te zien zijn in het centrum van Rotterdam.

24 februari 2015 om 09:49

Zijn niet zomaar praatjes op internet, er is zeker een band tussen Groninigen en Rome, heb geen idee hoe maar je zag in het thuis vak van AS Roma ook een Groningen vlag hangen. De link is er dus wel.

Waarom is er nog geen artikel gekomen dat de schade 'maar' 2000 euro bedraagt Vz?

Rome wil doen alsof Feyenoordhooligans de fontein stuk hebben geslagen. Niet is minder waar.

Er zijn miljoenen geëist door de Romeinse autoriteiten. En waarvoor? Winkeliers zeggen voor miljoenen euros misgelopen inkomsten!!! Enkel dit alleen. Geloven jullie het zelf? De winkels 1 dag dicht en er zijn miljoenen misgelopen inkomsten?

Ja Feyenoorders hebben veel rotzooi daar geschopt, maar de schade is veel, heeeeeel erg veel opgeblazen. Er zijn geen winkelruiten gesneuveld en aan die fontein is niets gesloopt. Enige onkosten zouden kunnen zijn het optrommelen van de ME en schoonmaakkosten. Nou betaal dat maar lekker met het statiegeld van de bierflesjes.

En Nederlandse media, waar zijn jullie excuses en rectificaties voor o.a. het vernielen van winkelruiten (wat dus niet gebeurd is), slopen van het hele plein, vernielen van andere monumenten en miljoenen schade?????

Ben benieuwd of dat ooit zal komen, waarschijnlijk niet.

23 februari 2015 om 19:15

Kan je rekenen, reken er maar niet op nee. De laatste tijd is denk ik overal wel de media haar geloofwaardigheid aan het kwijtraken. Ik kan me een nieuwszender herinneren die ooit een "expert" had, terwijl die dat helemaal niet was. Er worden dingen overgeschreven uit andere media wat nooit is gecontroleerd.
Zelfde vind je ook op deze site terug, want waar staan de bronnen waar het allemaal vandaan komt.
Als er een Feyenoord topic in de telegraaf staan weten we wel dat het nooit positief kan zijn, waar het ad in vele mindere mate dat ook doet andersom.

Waar komt het allemaal op neer, mensen moeten de media niet zo snel geloven en ga zelf op onderzoek uit en vorm dan pas een mening!!! Mensen die dat niet doen willen gewoon graag lezen of zien wat ze al denken.

23 februari 2015 om 20:14

Aldus vedetterut...

"... Rome wil doen alsof Feyenoordhooligans de fontein stuk hebben geslagen. Niet is minder waar."

en

"...en aan die fontein is niets gesloopt...."

Neen hoor, helemaal niets.

http://www.gazzetta.it/
Foto-
Gallery/
Calcio/
Serie-
A/
Roma/20-02-2015/
roma-conta-danni-100957663535.shtml

Maar hier kan ook:

huffingtonpost.it/2015/02/20/
feyenoord-arrestati_n_6719186.html

Tsja. Zal de ME wel gedaan hebben. Toch?

* 110 krassen op het marmeren bekken
* Stukken die gewoon afgebroken zijn

Maar niks aan de hand hoor. Doorlopen graag.

23 februari 2015 om 20:49

@ iedereen komt

Hier een foto voordat Feyenoorders er waren

https://twitter.com/defeijenoorder
/status/569607486728220672

Dit vind ik zelf erg interessant: https://www.facebook.com/defeijenoorder/posts
/923009971052449

Ik wil hiermee niet aangeven dat er helemaal niets is beschadigd, ik wil alleen hiermee aangeven dat de fontein er zo al uit zag.

23 februari 2015 om 21:09

Klinkt als objectieve media die je hier neerzet... Als dit toch eens van een andere source komt zou ik nog de moeite nemen om er serieus over te zijn.

23 februari 2015 om 21:31

Ik heb niet jouw reacties gelezen, maar ik ben er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. Want nu moeten we zeker discussiëren wat objectieve media is. Ik vind De Telegraaf bijvoorbeeld niet objectief. Het Algemeen Dagblad vind jij waarschijnlijk niet objectief. Zo kunnen we natuurlijk nog uren door discussiëren.

23 februari 2015 om 22:21

Ik had er links naar foto's geplaatst van hoe de fontein er uit zag ver voor dat Feyenoord arriveerde. Die zijn blijkbaar niet meegekomen. Daarop is in ieder geval te zien dat de plekken die de Italianen aanwijzen als beschadiging er allang waren.

23 februari 2015 om 23:05

Rbn, wij hebben de verhalen verzonnen en foto's bewerkt volgens hun.

23 februari 2015 om 23:55

Vedetterut dat verklaard zeker de losse brokken waarvan ik de fotos heb laten zien?

En nee ik ga niet over alle media hun objectiviteit oordelen maar alle media met Feyenoord in de naam durf ik wel van enige subjectiviteit te betichten RBN

En Justbecause dus alle andere media en fotos zijn wel nep? Want die spreken jou verhaal toch schromelijk tegen.

24 februari 2015 om 07:53

rbn_

Dus omdat er al, misschien, beschadigingen waren - wat niet ongewoon is voor iets heel ouds - is het uitgesloten dat Feyenoord fans die fontein extra beschadigd hebben?

Kijk eens hier:

http://www.dagospia.com/img/
foto/02-2015/
danni-alla-fontana-della-
barcaccia-642376_tn.jpg

Hier zie je duidelijk een restaurateur met een losse brok in zijn handen.

En voor de anderen, die zo hun best doen met te melden dat het gespuis daar maar wat braaf zat te wezen, hier heb je beelden van flesjes gooiende medelanders, vechtpartijen e.d. voor de politie zijn charge inzette:

https://www.youtube.com/watch?v=
lpekqnzvm6m

Ook te googlen via:

youtube Beelden van de rellende Feyenoord-fans op het Campo de' Fiori in Rome

24 februari 2015 om 10:17

https://www.youtube.co
m/watch?v=c_0k17q0lj8

Hier zie je een klein begin van het schoonvegen van de trappen, er wordt niets gevraagd maar gelijk geslagen, de mensen die hier wat van zeggen krijgen nog meer klappen. Daarna zie je een paar mafferds gooien met flessen maar het grootste deel loopt naar de steeg dan zie je dat ze iedereen die steeg inslaan met een aantal gewonden, wat in hemels naam is de reden hiervoor, alles gebeurde zonder enige reden.

Gisteren keek ik een aflevering van Afkicken, waar de advocaat van de Feyenoord medewerker aan het woord was, hij gaf aan dat aan de hand van de beelden gezegd moest worden dat er het ea is gebeurd wat niet goed was, op de terug weg praten hij met Rotterdamse politie agenten die aangaven dat hoe de politie het heeft gedaan niet goed was en dit zeker tot reactie heeft geleid.

23 februari 2015 om 23:35

@ Vedetterut:

Je weet er blijkbaar niets van gozer. Was je erbij? Nou ik wel als Roma supporter en kan je vertellen dat het echt niet meeviel hoor.. Het was echt schandalig... Neem niet zomaar onbetrouwbare bronnen over aub. Hierbij wil ik het laten.. Is al teveel over gesproken.

Ik denk dat de Rotterdamse aanhang ze al staan op te wachten.
Blijft wel een zielige vertoning van die Roma fans.
Omdat ze wraak willen nemen, kinderachtig gedoe.

23 februari 2015 om 19:58

Kinderachtig is het zeker. Maar als je hooligan wil spelen moet je dat echt niet doen in landen als Engeland die het uitgevonden hebben of Italie, Servie, Polen, Rusland etc die het naar hogere niveaus tillen. Je kan erop wachten dat ze reageren, na iedere actie volgt reactie. Hoop dat het rustig blijft maar het kan gaan donderen,

En heeft die Romeinse burgemeester ook al een verklaring afgelegd voor de neergestoken Feyenoorders en het lachend toekijken van de politie hiervan?

Het zou bijna een retorische vraag genoemd kunnen worden.

Swim with the sharks, and you'll get bitten. Hoop dat ze het rustig houden donderdag maar vrees het ergste met Italianen.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren