Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

KNVB helpt Feyenoord niet en slaat voorstel vanuit Italië af

Laatste update:

De KNVB ziet niets in een benefietwedstrijd tussen Nederland en Italië. De burgemeester van Rome deed dat voorstel, om de schade die Feyenoord-hooligans aanrichtten in zijn stad te vergoeden. Een oefeninterland tussen Oranje en la Squadra Azzurra, waarbij alle inkomsten voor de Italianen zouden zijn, is geen wens die men in Zeist wil honoreren.

/

Namens de Nederlandse bond laat Bas Ticheler weten dat ook de KNVB het triest vindt, wat zich vorige week woensdag en donderdag allemaal afspeelde in Rome. Hooligans trokken een spoor van vernieling door de beroemde stad en zadelden de Romeinen op met een flinke kater. De KNVB is echter helemaal geen partij in het geheel, benadrukt Ticheler in een reactie aan de NOS.

“Het gaat om supporters van een club, die zich in een buitenlandse stad hebben misdragen. En ook nog eens onder de paraplu van een competitie die niet door de KNVB is georganiseerd. Het is merkwaardig dat de KNVB nu plotseling wordt betrokken, want wij zijn hierin op geen enkele manier een partij. Dan zou het ook raar zijn als wij tot actie overgaan.”

Ik geef de KNVB gelijk in deze kwestie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 februari 2015 om 11:17

Feyenoord is niet aansprakelijk voor fans die op eigen houtje daarheen zijn gegaan, Feyenoord is ook alleen maar aansprakelijk voor de supporters die zich geregistreerd hebben en naar Rome zijn gegaan. alle andere fans of wie dan ook die dus de rellen heeft veroorzaakt of bij betrokken is (stond erbij en keek erna) is Feyenoord niet aansprakelijk voor.

dus Rome als stad hoeft niet bij de knvb of Feyenoord aan te kloppen voor poen, als de supporters in het uitvak zich gedragen hebben is alles goed gegaan.

het kunnen namenlijk net zo goed, Ajax supporters geweest zijn met een Feyenoord sjaaltje, of Psv, heerenveen of Anderlecht fans. kunnen ook jongens geweest zijn van Chelsea, Arsenal of zelfs Real Madrid. iedereen kan dat Feyenoord sjaaltje of shirtje aan trekken en de boel slopen.

de knvb had gewoon ja moeten zeggen, en een puntje moeten halen op internationale reputatie. brengt alleen maar meer schade door nee te zeggen (ook al is men niet verantwoordelijk)

23 februari 2015 om 11:18

Knvb heeft hier niks mee te maken... Dus ik snap ook niet waarom ze erbij betrokken worden..
Overigens ik snap de heisa rond die Fontein niet... Verschillende supporters groepen hebben er in gezwommen maar Feyenoorders niet dus misschien was er al schade ?? Ik vind het erger dat er op 2 Afgesproken ontmoetingsplekken de ME erbij te pas komt om beide pleinen leeg te vegen terwijl dat een Feyenoord zone zou zijn... Gelukkig kunnen er een aantal mensen nog wel objectief blijven zoals Driessen, van Hanegem en de mannen bij de NOS voetbal.

Feyenoord neem gewoon je verantwoordelijk. Als een andere Nederlandse club hun hooligans schade aanrichten wat ook vaak genekt gebeurd zijn jullie de eerste die zegge dat jullie het zogenaamd beste publiek van Nederland hebben. Het zou van respect getuigen als jullie de schade betalen!

23 februari 2015 om 11:11

Ze hebben ook zat geld om de schade te betalen he

23 februari 2015 om 11:11

Jij snapt er niks van misc... haat ziet wel diep he ??

23 februari 2015 om 11:37

De club Feyenoord treft hier geen blaam. Degene die dingen kapot hebben gemaakt moeten betalen.

En terecht, goed gedaan KNVB!

Begrijpelijk standpunt van de Knvb. De Knvb heeft hier namelijk niks mee te maken. Feyenoord moet zelf maar met een oplossing komen.

23 februari 2015 om 11:13

aan de ene kant heb je gelijk, de knvb staat hier buiten, aan de andere kant ook niet. de knvb is de totale organisatie die nederlandse clubs vertegenwoordigd op internationaal niveau. daarbij had de knvb met deze actie (als men "ja" zei tegen het voorstel) kunnen laten zien mee te leven met Rome en het italiaanse culturele erfgoed.

de knvb had hier een puntje kunnen halen voor het Nederlandse voetbal en die wedstrijd kunnen spelen. Men maakt de situatie eigenlijk alleen maar groter door "nee" te zeggen en het imago schade verder op te laten lopen.

we zullen zien hoe het in Rotterdam gaat, wellicht dat ze daar ook voor 8 mil schade aan kunnen brengen, kan de Ambassade een brief sturen met de melding, nu staan we quitte.

23 februari 2015 om 11:19

Oh nu wordt het mooi, dus de knvb maakt het alleen maar erger nu? Zometeen moet de knvb ook maar in de buidel tasten om her en der wat schade te vergoeden zeker?

Nee, knvb moet hier helemaal niet in meegaan, alleen afstand nemen van alles wat er gebeurd is daar.

23 februari 2015 om 12:14

Haha, ja de Knvb ziet zichzelf al aankomen in Munchen, Manchester en Milaan.
"goedemiddag voorzitter, wij komen even uw sterspelers weghalen voor een oefenpotje zodat de opbrengst naar Italie kan, ter compensatie van de aangerichte schade door een stel imbecielen uit Rotterdam. U hoopt dat zij niet geblesseerd raken? Ach wij ook niet, maar dat risico is toch echt voor u."

23 februari 2015 om 11:14

Feyenoord moet helemaal niks. Als het mensen zijn zonder kaartje zijn en die puur zijn afgereisd om te gaan rellen moet de politiek het maar oplossen. Als club kan je hier natuurlijk geen verantwoordelijkheid voor hebben.

23 februari 2015 om 11:51

@ Genieterr

Het is natuurlijk naief om te geloven dat alle 50+ gearresteerden allemaal mensen zijn die op eigen houtje richting Rome zijn gegaan. De kans is dus, relatief en percentueel, gezien heel erg groot dat er een aantal zijn opgepakt die wel daadwerkelijk door Feyenoord gescreend zijn. En in dat geval, komt de stad Rome natuurlijk wel gewoon bij Feyenoord uit voor (een deel van) de schade. Tenslotte is Feyenoord daadwerkelijk wel aansprakelijk voor de gescreende supporters.

Natuurljk is dit hypothetisch. Maar gezien de aantallen supporters die met goedkeuring van Feyenoord zijn gegaan in vergelijking met de geschatte aantallen van niet gekeurde mensen. En dat in ene percentage uitgedrukt is de kans heel erg groot dat er een aantal tussen zitten die via Feyenoord zijn gegaan.

23 februari 2015 om 11:16

Feyenoord? Wat heeft de club Feyenoord hiermee te maken dan? Die kunnen er toch niks aan doen dat er hooligans meereizen zonder kaartje of lidmaatschap van Feyenoord.

Schade verhalen op de daders, simpel zat.

23 februari 2015 om 11:26

Natuurlijk moet je de schade verhalen bij de daders, ik zou het ook niet terecht vinden als Feyenoord dit allemaal moet betalen. Dat was ook helemaal niet de bedoeling van die zin.
Het probleem is echter dat er een stelletje hersenlozen in de naam van Feyenoord hebben lopen rellen. Of Feyenoord het wil of niet, ze zijn er bij betrokken en zullen dus ook tenminste mee moeten werken om een gepaste oplossing te vinden.

Goede reactie van de knvb.

Landgenoten worden neergeknuppeld en neergestoken, corrupte politie lacht het toe en Nederland doet alsof er niks aan de hand is. Ik kan me hier zo vreselijk erg aan ergeren.

23 februari 2015 om 11:13

Jij schuift het probleem nu naar de italianen,maar volgens mij waren het toch laffe supporters uit rotterdam die dit allemaal op hun geweten hebben.
Mijn opa zei altijd niet wijzen als je wijst wijzen er drie vingers naar jezelf.

23 februari 2015 om 11:16

Dus dat mensen worden neergestoken vind je maar prima? ik vind het toch 10 keer zo erg dan een fontein met een paar flesjes en strandballen erin.

23 februari 2015 om 11:18

Het waren zeker geen supporters, het waren idioten die onder de naam van Feyenoord rotzooi trapten.

Echter had de Italiaanse politie het veel beter kunnen aanpakken dan dat het deed. Ook was de organisatie in Rome verreweg van goed.

Ik praat het niet goed maar beide partijen maakten fouten

23 februari 2015 om 11:55

@ Gloryunited & Swerts

Het is naief om te denken dat van de 50+ gearresteerden er alleen maar mensen tussen zaten die op eigen houtje zijn afgereisd. Het aantal mensen dat kaartjes via Feyenoord heeft gekocht was exponentieel groter dan het geschatte aantal mensen dat op eigen houtje was afgereisd. Percentueel is de kans ook veel groter dat er mensen tussen de relschoppers zaten die daadwerkelijk via Feyenoord zijn gegaan.

Let wel, dit is natuurlijk theoretisch gezien. Als er van de 50+ supporters die opgepakt zijn geen enkele tussen zit die via Feyenoord is gereisd mag Feyenoord gelijk 20 staatsloten kopen want de kans is nihil.

Mochten er wel een aantal supporters opgepakt zijn die via Feyenoord zijn gegaan en dus gescreend zijn. Dan kan je er donder op zeggen dat de stad Rome bij Feyenoord aan komt kloppen. Tenslotte heeft Feyenoord de betreffende supporters gescreend en verantwoordelijkheid voor genomen om ze af te laten reizen.

23 februari 2015 om 13:02

Buiten de poorten van een stadion valt het buiten de juridische (!) verantwoordelijkheid van een club. Het aanspreken van een club voor schade in een een stad is dus simpelweg onmogelijk.

23 februari 2015 om 15:26

Bergkamp ik kan je melden dat er gewoon mensen tussen zitten die een kaart via Feyenoord hebben gekocht, echter hebben deze supporters ook al een advocaat in de armen genomen omdat ze zeggen onschuldig te zijn en door het snelrecht nu in de problemen zijn gekomen. Ze konden namelijk kiezen tussen 3 maanden de cel in of een boete betalen (de hoogte zou later bekend gemaakt worden) vele hebben daarvoor gekozen en hebben nu eigenlijk dus schuld bekend. Tussen alle arrestanten zitten zeker schuldige maar zeker niet allemaal

23 februari 2015 om 11:15

Weet je hoe dat komt? Omdat een man of 30 zich niet kon gedragen. Hierdoor word iedereen gepakt, logisch ook. Feyenoord zet zichzelf weer eens goed op de kaart in Europa. Misschien maar geen uitsupporters?

23 februari 2015 om 11:19

Het waren niet eens supporters die met Feyenoord reisde. Feyenoord kan er niks aan doen wanneer er mensen op eigen houtje naar Rome afreizen en gaan rellen in de naam van Feyenoord

23 februari 2015 om 11:16

Schade aan fontein is 2000 euro (toplaag beschadigd), volgens een kunsthistoricus, beschadigingen die ze alle dagen laten zien zitten er al jaren en jaren. Ondertussen zijn er 5 'normale' supporters neergestoken, waar amper aandacht aan wordt besteed. Afgelopen jaren zijn er zelf elk jaar fans neergestoken in Rome. Daarnaast was de organisatie echt belachelijk slecht (let op geen excuses voor wangedrag van sommige, maar wel onbegrijpelijk), iets waar de burgermeester verantwoordelijk voor is.

Media doet daarnaast totaal geen onderzoek, maar neemt alles maar over. Zijn al zoveel feitelijke onjuistheden gemeld, en iedereen is ineens een expert. Dit onderwerp wordt door politica, media en bn'ers gebruikt om kiezers en aandacht te scoren.

23 februari 2015 om 11:22

Welkom op aarde, waar elk incident aangegrepen wordt om er zelf beter van te worden.

23 februari 2015 om 15:29

Juist, en ik zag gisteren een foto van die fontein waar de schade al opzat, het was alleen een foto van een paar maanden geleden. ik mag hopen dat alles duidelijk gaat worden en dat de waarheid boven tafel komt

23 februari 2015 om 11:24

Daar vragen ze toch zelf om. Als ze in eerste instantie zich gewoon hadden gedragen was er niks gebeurd. Met deze doorgesnoven straatterroristen die niet voor rede vatbaar zijn valt toch niet te praten of onderhandelen dus dan maar de lange lat erover heen. Landgenoten? Boeie, het gaat om gedrag, niet om nationaliteit

Goed gedaan knvb,terecht

"spoor van Vernieling " Eerder veel troep, Burgers lastig vallen en onnodig met bierflesjes naar de politie gooien.....

23 februari 2015 om 14:38

Vernielingen aan auto's, scooters, winkelruiten en een monumentale fontein zijn dus geen vernielingen?
Gewonden bij de politie is dus niet erg?

Je weet wel heel goed de ernstige zaken niet mee te nemen.

23 februari 2015 om 11:16

Precies, vond het ook maar een raar idee. Knvb heeft hier niets, maar dan ook niets mee te maken.

23 februari 2015 om 11:30

En als Feyenoorder hun stad niet hadden verwoest dan was het wel in de volgende derby gebeurd Riots daar zijn 10 keer erger dan dat ik afgelopen woensdag heb gezien.

23 februari 2015 om 11:41

Dat is toch geen reden voor de Feyenoord 'supporters' om de boel te vernielen?

23 februari 2015 om 16:39

Vernielen is een groot woord maat als je gemaakte afspraken 2 dagen van te voren wijzigt, Feyenoord daarna met alle verantwoordelijkheid opzadelt in het buitenland, Te weinig bussen regelt voor 5000 fans , Feyenoord zones zonder pardon leeg veegt tjah.... ik praat niet goed wat de supporters hebben gedaan maar de Italianen konden 80 voorkomen.

23 februari 2015 om 11:17

Voorlopig is de eerste Feyenoorder vandaag vrijgesproken en zullen er meer volgen. Jammer dat de Telegraaf en andere media hier niet alles voor stil ligt en hierop focust. Blijkt toch dat er veelste overdreven is gereageerd door media Nederland, maarja Feyenoord is krantjes verkopen en kijkcijfers.

23 februari 2015 om 11:33

het AD is Objectief hierin, Telegraaf niet( op hun Sport afdeling na want Driessen had een objectieve collum.), Gister bij Kees Jansma had hij het niet alleen over slopende Feyenoord fans maar ook over lachwekkende media en gestoorde Politie, RTL late night is een troll.... wie was die man afgelopen Vrijdag.. : Italianen zijn beschaafde mensen... zucht

23 februari 2015 om 11:57

@ The-DOC

Feyenoord fans klagen normaliter graag over de subjectieve Telegraaf. Men vergeet dat de Sport gedeelte onder leiding van Driessen het feitelijk vrijwel altijd aan het juiste eind heeft. De telegraaf is een roddelkrant maar het sport gedeelte valt daar echt buiten. Die komen nauwelijks met incorrecte informatie.

23 februari 2015 om 13:27

De artikelen over sport kunnen dan best goed zijn, maar de artikelen over de nasleep missen elke onderbouwing. De telegraaf heeft gewoon de Italiaanse media nageschreven.

Het AD had meerdere verslaggevers ter plaatse. Verslaggeefster Adrianne de Koning stond zelf bij de Spaanse trappen en heeft zelf voor de ME moeten wegrennen. Zij zegt dat zij zelf de charge niet zag aankomen en dat ze zelf voor de ME heeft moeten rennen. Ook hebben de verslaggevers veel mensen die er tussen stonden zelf geïnterviewd. Het AD komt zo tot een veel genuanceerder verhaal dan de telegraaf.

Korte samenvatting van wat er waarschijnlijk is gebeurd (op basis van verschillende verhalen op internet):
- Paar relschopper gooien vuurwerk en flessen in fontijn,
- ME begint daarop zonder waarschuwing met charge en begint willekeurig op mensen in te slaan,
- Daarop gooien een paar (andere/dezelfde?) relschoppers weer met flessen naar ME,
- ME jaagt mensen in een smal steegje. Daar is geen ruimte, en mensen willen vluchten. Daardoor wordt er veel geduwd en mensen raken verdrukt (er staan ook veel scooters die door een duwende meute beschadigd raken)
- Eén relschopper gooit vervolgens een fles naar de Me
- ME gaat volstrekt willekeurig op mensen inslaan

Het moge duidelijk zijn dat degene die fontein sloopten en flessen gooiden zich zwaar misdragen hebben en aangepakt moeten worden. Echter de meerderheid van de mensen bij die trappen had niets met die rellen van doen. De relschoppers zouden daarom niet alleen excuses moeten maken naar Rome en aan Feyenoord, maar vooral ook naar de andere aanwezigen op het plein!

Wat ook duidelijk mogen zijn is dat de Italiaanse ME grove fouten heeft gemaakt (wat absoluut geen excuus is voor de relschoppers).

Als je de bigger picture ziet kun je niet anders concluderen dat de telegraaf erg eenzijdig heeft bericht!

23 februari 2015 om 16:42

Sport afdeling heb ik ook niks op aan te merken... Driessen haalde ook nog uit naar zijn eigen krant want hij vind dit ook opgeblazen. Hopelijk komt er nu eindelijk meld plicht dan blijft 80-90% van zulke gekken weg die spugen op burgers, overal tegen aan pissen en zonder pardon met bierflesjes gooien.

Toch bijzonder. In het topic waar dit voorgesteld wordt stemt iedereen 'ja, de Knvb moet dit doen'. En nu ineens vind de meerderheid dat het terecht is dat de knvb dit afwijst...

Vond het sowieso een raar idee. Het Nederlands Elftal heeft hier helemaal niks mee te maken. De knvb zelf misschien nog wel, aangezien ze wellicht strakkere regels op moeten stellen, maar dan is het ook echt zoeken naar een link.

Schade verhalen op de daders na strafrechtelijk onderzoek. Lijkt me de enige oplossing die normaal is.
Iemand die vandalisme pleegt, wordt hier toch ook strafrechtelijk op aangesproken?

23 februari 2015 om 11:29

Topic is of je het eens bent met het standpunt van de Knvb. Dus als je JA klikt ben je er mee eens dat ze geen benenfietsinterland gaan spelen.

Ben het verder met je eens!

23 februari 2015 om 11:40

Dat zeg ik ook toch? Haha

Ik doel op het feit dat onder het topic waar de burgemeester van Rome dit plan voorstelt een poll staat met 'de Knvb moet meewerken aan dit voorstel' en daar stemt de meerderheid ja, en hier geeft de meerderheid ineens de knvb gelijk in deze kwestie om het niet te doen. Vind ik bijzonder, maargoed.

kan dit overdreven gezeik niet eens voorbij zijn? Het valt allemaal zo erg mee. Ik heb het met mn eigen ogen gezien.

23 februari 2015 om 11:17

Nouja, als er voor miljoenen schade is aangericht kun je niet zeggen dat het meevalt, wel?

23 februari 2015 om 11:23

Maar er is dan ook helemaal niet voor miljoenen aan schade aangericht. Je bron is zeker de Telegraaf? De beschadigingen op de fontein kosten zo'n 2000 euro (de bovenlaag) De deuken die je op alle foto's ziet, zitten er al jaren. Zoek maar op op oude foto's.

23 februari 2015 om 11:24

Waar komen die miljoenen schade vandaan dan? Vooralsnog wordt dat klakkeloos door iedereen overgenomen, maar feit is dat er niet voor miljoenen schade is gemaakt. Die Italianen weten het mooi te brengen door te vermelden dat er 8 miljoen aan inkomsten is misgelopen omdat verschillende winkels dicht moesten (waar ze 8 miljoen vandaan halen weet ik niet en of hier ook de cafés en barretjes bij zitten die geen alcohol mochten schenken weet ik ook niet) en vervolgens nemen Nederlandse media dit verkeerd over en wordt er gesproken van 8 miljoen euro aan schade.

23 februari 2015 om 11:34

Winkels die 2-3 uur gesloten waren eisen miljoenen ......

23 februari 2015 om 11:35

Dat bedoel ik ik hoop dat Denzor niet zo Naïef is dat hij elke krantenkop geloofd ... er is ook niks aan de hand met dat Fonteintje..

23 februari 2015 om 11:40

Natuurlijk geloof ik niet alles. In andere topics geef ik ook aan dat bijvoorbeeld de Romeinse politie zich provocerend heeft gedragen. Ik kijk daar echt wel doorheen.

Maar ik vond dat Swerts in zijn reactie deed overkomen alsof er niets was gebeurd, dat is weer het andere uiterste.

23 februari 2015 om 11:44

Heb ik inderdaad gelezen op verschillende sites. Miljoenen zal ook vast wel overdreven zijn. Maar jullie doen net of het allemaal wel meeviel? Dat vind ik ook wel weer overdreven.

23 februari 2015 om 11:48

Ik betwijfel of die andere schade er al was, omdat oude foto's geen betrouwbare bron zijn. Omdat de fontein onlangs gerestaureerd is zou je foto's van een maand geleden moeten gebruiken

De schade dient gewoon door Feyenoord zelf vergoed te worden, het zijn immers gaar supporters. Daarna kan Feyenoord de kosten eventueel verhalen op de daders. Hiermee geef je wellicht ook een signaal af dat de hooligans niet alleen Feyenoord een slechte naam bezorgen, maar ook financieel benadelen. De KNVB heeft hier trouwens groot gelijk. Een prima rationele beredenering

Ik snap de Knvb idd wel. Als je als club in overleg gaat met Fey om hiervoor een benefietwedstrijd te spelen snap ik dat nog eerder, de Knvb staat hier volledig buiten.

Goed wat de Knvb hier doet. Feyenoord en de Knvb staan hier volledig buiten.
Laat die hooligans zelf maar de schade betalen. Dan staan ze maar hun hele leven in de schuld. Moesten ze eerst maar nadenken voor ze cultureel erfgoed gingen vernielen.

Goed wat de Knvb hier doet. Feyenoord en de Knvb staan hier volledig buiten.
Laat die hooligans zelf maar de schade betalen. Dan staan ze maar hun hele leven in de schuld. Moesten ze eerst maar nadenken voor ze cultureel erfgoed gingen vernielen.

Voor de feyenoorders onder ons die Donderdag naar Rotterdam gaan, en er komen AS roma fans. Kijk echt goed uit. Je kunt er zeker van zijn dat die italianen zich gaan wreken met het vernielen van de stad, en het neersteken van fans.

Die italianen kijken er niet naar of je een hooligan bent of niet, ze steken alles wat een feyenoord sjaal of shirt aan of om heeft gewoon neer. Ik verwacht echt een groot slagveld als ze de AS roma supporters niet gaan weren.. Dit zit namelijk erg diep bij hun.

Ik ben zelf 2 jaar terug naar Milaan geweest toen Ajax daar de laatste groepswedstrijd in de Champions League daar speelde. Ook toen zijn er in Amsterdam veel incidenten geweest wat nog erg diep zat bij die italianen. Gevolg: vlak voor mijn ogen kwamen grote groepen italianen met grote messen aangerend van allerlei kanten om verschillende mede supporters uit het niets neer te steken. We liepen gewoon naar het stadion, maar ze zien het verschil echt niet tussen gewone nette supporters en hersenloze hooligans.

Dus nogmaals, ik spreek uit eigen ervaring, kijk goed uit met die italianen donderdag! Ik hoop voor een ieder dat ze geweerd worden uit Rotterdam.

23 februari 2015 om 11:27

Ik neem aan dat er hetzelfde gebeurd als wat er gebeurde toen Besiktas langskwam: een gebied 'reserveren' voor hen (in het geval van Besiktas was dat Noordereiland) wat vervolgens wordt afgezet door de ME waarna ze uiteindelijk onder ME begeleiding in een grote stoet naar het stadion zullen lopen.

Dit is het makkelijkst te controleren en zo had het eigenlijk in Rome ook moeten gaan met de Feyenoorders.

Kan de Uefa niet optreden? Het is per slot een Europees toernooi. Ze zouden de rol van bemiddelaar op zich kunnen nemen en proberen om een oplossing te zoeken. Ik snap dat Feyenoord weinig geld heeft, maar als zoiets gebeurd dan vind ik wel dat je als club de verantwoordelijkheid mag nemen. Wat momenteel niet gebeurd. Gudde zei heel snel dat het geen Feyenoordsupporters waren en trok direct zijn handen ervan af. Dit siert Feyenoord niet. Wel moet het snel gebeuren, want anders hebben we donderdag hetzelfde gezeik in Rotterdam. Ik zie en lees dat er vooral naar elkaar gewezen wordt.

Er zijn zat oplossingen waarbij weinig kosten aan verbonden zijn. Laat AS Roma een kijkje nemen in de Jeugdopleiding van Feyenoord. In het kader van ontwikkeling van talenten. Stel een goed doel op wat vanuit de club komt om een deel van de kosten te dekken. Speel een benenfietswedstrijd met de jeugd en geef alle inkomsten aan Rome.

Het is belachelijk dat de Knvb erbij wordt betrokken en in mijn ogen reageren ze netjes en goed. Ik vind het ook een beetje populistisch van die burgemeester om dit voor te stellen.

Pak degene aan die er verantwoordelijk voor is!!! Feyenoord is gedeeltelijk verantwoordelijk! De knvb had moeten instemmen met de oefenwedstrijd. Dan zien ze dat Nederland overal voor openstaat. Maar het moet geen gewoonte worden. Pak de daders hun paspoorten af en laten ze het zelf betalen voor de schade en een dikke boete geven

Ik wordt wel een beetje moe van die Romeinen zeg. Ja, het is een schande dat een deel van de afgereisde 'supporters' zich niet kon gedragen, maar ze doen nu alsof half Rome is platgebrand.

Aangezien er niets gebeurd is in een door Feijenoord georganiseerde setting kan de club hier vrij weinig aan doen. Als Rome wat wil zullen ze echt gewoon individuele relschoppers aansprakelijk moeten stellen voor de schade, niet al dit geleur bij alles wat los en vast zit.

Terecht. Het slaat natuurlijk nergens op dat het land van herkomst zou moeten betalen voor wat individuen doen. Anders kunnen wij en Engeland ook wel herstelbetalingen aan bijv. Spanje doen als je ziet wat die tokkies in Lloret de Mar of Salou doen elke zomer.

Zijn genoeg beelden van rellende supporters dus verhaal het daar maar op.

Niet meer dan terecht dat de Knvb zijn handjes hier vanaf houdt.
Het zou ook ridicuul zijn als de Knvb zich gedwongen zou moeten bemoeien met iets dat in een andere competitie gebeurt is.

Tevens is dit een probleem van Feyenoord zelf die kennerlijk als club teveel rotte appel in hun supportersgilde hebben zitten die via camerabeelden makkelijk op te sporen zijn.

Het is en blijft triest dat dit gebeurd is.

Mja, zou wel een teken van goodwill geweest zijn. De Knvb is immers wel deels verantwoordelijk.

Het Nederlands hooliganisme is niet 'plots' ontstaan in Rome. Dat was er al veel eerder. Dat is kunnen kiemen onder wedstrijden die de Knvb wel mede organiseert.

Men vaardigt wel eens een individuele straf uit, maar da's symptoom bestrijding. Clubs zelf worden amper gestraft en nemen zelden of nooit hun verantwoordelijkheid op. Spreekkoren, aanstekers en andere voorwerpen op het veld, het aansteken van bommetjes en Bengaaltjes, het mag bijna allemaal. Zolang er geen gewonden vallen, dan kan veel.

Daar gaat het fout. Je creëert dan een soort halfslachtig gedoog situatie, waarbij 'foute' individuen telkens weer de grenzen opzoeken, terwijl die eigenlijk niet liever hebben dan 'duidelijkheid'. Eens in het buitenland, menen ze dan weer dat die grenzen zeer ver liggen. Het gevoel van wetteloosheid hadden ze al bij, maar in den vreemde wentelen ze zich nog meer in de anonimiteit van de groep.

Ga nu eens een tijdje voor zero tolerance. De 'normale' mensen gooien geen voorwerpen op het veld, smijten niet met flesjes naar agenten, beschadigen geen fonteinen, auto's en bussen, die vechten niet en steken geen vuurwerk af in het stadion. Het is een absoluut kleine minderheid die wel meent dat het moet kunnen. Pak die aan, keihard en langdurig. En niet met zachte voorwaardelijke straffen. Neen, doe dat met langdurig effectief stadionverbod, meldingsplicht, flinke boetes en indien nodig zelfs met celstraffen.

Ik snap niet waarom clubs en de Knvb zich laat gijzelen door het gedrag van een paar duizend half gestoorde malloten. Dat is niet nodig. Het voetbal is niet van hen, het is van ons.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren