Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord wist na rode kaart schandalige eerste helft weg

Laatste update:

Het kan dit seizoen vriezen en dooien bij Feyenoord. De Rotterdammers gingen vorige week kansloos onderuit bij laagvlieger Heracles Almelo en speelden in Europa vervolgens knap gelijk bij AS Roma, maar zondag leek het weer helemaal mis te gaan. Feyenoord speelde in de eerste helft verschrikkelijk slecht tegen stadsgenoot Excelsior, dat met 0-2 de rust inging. Pas na een rode kaart voor Excelsior begon het te lopen bij Feyenoord: 3-2.

/

Tom van Weert was in de eerste helft de grote man bij de bezoekers. Al na vijf minuten opende de aanvaller met een fraaie halve omhaal de score, toen hij de bal ontving van Daan Bovenberg. Aan de treffer hing een lucht van buitenspel, maar scheidsrechter Serdar Gözübüyük keurde de treffer goed. Even daarna speelde de leidsman ook een belangrijke rol, door Colin Kazim-Richards tot tweemaal toe geen strafschop te geven.

Feyenoord speelde hoe dan ook een dramatische eerste helft en kreeg de deksel op de neus. Na een goede actie van Jordan Botaka kopte Van Weert binnen voor zijn tweede en een woedende Kuip. Het is dat keeper Kenneth Vermeer redde bij een inzet van Daryl van Mieghem, anders had het bij rust al 0-3 gestaan. Trainer Fred Rutten greep in en bracht Jens Toornstra en Anass Achahbar binnen de lijnen voor de tweede helft. Dat sorteerde effect.

/

De thuisploeg ging in de aanval en zou al snel de aansluitingstreffer krijgen. Kazim-Richards werd in het strafschopgebied vrijgespeeld door Lex Immers en de spits werkte de bal richting doel. Verdediger Jurgen Mattheij hield de bal met zijn hand tegen en kreeg een dubbele straf: een rode kaart en een strafschop tegen. Kazim-Richards schoot de bal tegen de touwen (1-2).

Wat volgde was een gigantische stormloop op het doel van de bezoekers. Een voorzet van invaller Toornstra werd niet aangeraakt door Immers en Kazim-Richards, Toornstra probeerde het zelf, Kazim-Richards hamerde in het zijnet en Immers maaide de bal over het doel en Jordy Clasie schoot de bal in de handen van keeper Alessandro Damen: een tweede doelpunt voor Feyenoord leek slechts een kwestie van tijd. Toornstra tikte die treffer bij de tweede paal binnen en nog geen twee minuten later was het ook 3-2. Immers kopte raak uit een voorzet van Rick Karsdorp.

Denk je dat Feyenoord Ajax nog gaat achterhalen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Belachelijk met die rode kaart Penalty oke maar ook nog rood de bij! Dat heeft de hele wedstrijd kapot gemaakt anders had Excelsior gewoon gewonnen

Jammer excelsior gefeliciteerd met de gelukkige punten feyenoord

22 februari 2015 om 18:38

Want...hij was wisselkeep? Sorry hoor...maar was een volledig terechte rode kaart. Bewust met het hele lichaam groot maken om de bal tegen te houden.

22 februari 2015 om 19:41

Rood was echt veel te zwaar. Dat dubbel straffen slaat echt helemaal nergens op. Hij doet het niet eens bewust.

Hoop trouwens dat Kazim een paar wedstrijden wordt geschorst na die klap in het gezicht van die Excelsior speler.

22 februari 2015 om 20:15

Was geen klap. Het was meer een duw in het gezicht! Anders had Fisscher wel een gebroken kaak gehad!

22 februari 2015 om 21:59

Officieel had de scheids gewoon gelijk. Aan de andere kan is het natuurlijk te zwaar, zeker omdat er geen opzet in het spel is. Maar dan zullen de regels in het algemeen veranderd moeten worden.

22 februari 2015 om 22:31

rood was terecht en Feyenoord had in de 1e helft al 2 strafschoppen moeten hebben.
En dat kleine duwtje van Kazim was helemaal niks.

22 februari 2015 om 22:40

Het was 100% rood voor die Excelsior speler. Als hij de bal niet had tegengehouden met zijn hand was het namelijk een goal geweest.

Dus gewoon het ontnemen van een directe scoringskans in principe..., dus rood.

Als iemand doorgebroken is en een speler maakt een onbewuste overtreding is het toch ook rood?

22 februari 2015 om 18:39

Rood vinden we allemaal te zwaar maar dat is zolang de regels niet veranderd worden wel de geldige straf. De scheidsrechter kan hier niks aan doen en Moet hier voorlopig nog rood voor geven.

22 februari 2015 om 19:13

Niet iedereen vindt rood te zwaar. Geloof me.

22 februari 2015 om 20:03

Nee, alle feyenoorders niet nee. Haha, feyenoord.. wat een gelach..

22 februari 2015 om 20:16

Volgens mij vinden vrijwel alle Feyenoorders rood bij een penalty en dus een drie dubbele straf ook zwaar overdreven. Ja, vandaag waren we er blij mee en hadden we het hard nodig. Voorlopig, zolang de regels nog niet veranderd zijn is die rode kaart ook hartstikke terecht. Maar dat betekent nog niet dat we het ook met het principe eens zijn...

22 februari 2015 om 20:26

Had suarez dan ook maar geel moeten krijgen op het wk 2010 tegen Ghana? Hands ontnemen scoringskans , zwaar of niet het is volgens het boekje!! En sws had Excelsior 1 doelpunt buitenspel en was voor Feyenoord nog een geldig doelpunt afgekeurd, dus al met al terechte winnaar!

22 februari 2015 om 18:40

Als een doelrijpe scoringskans wordt ontnomen hoort er rood getrokken te worden. Als je dus met je hand, al dan niet bewust, de bal op de doellijn tegenhoudt dan kan de scheidsrechter niet anders. Begin anders ook even over de 0-1 wat een dikke meter buitenspel was.

22 februari 2015 om 18:45

dat is onzin , de hand moet bewust naar de bal gaan maar dat deed hij niet , het was een natuurlijke beweging en daar werd tegenaan geschoten en dat is geen rood en ook geen pingel .

22 februari 2015 om 18:48

Daar heb je deels gelijk, je moet ook je handen langs je lichaam houden en dat doet hij duidelijk niet

22 februari 2015 om 18:50

Precies. ''het zijn nou eenmaal de regels'' is echt een verschrikkelijk dom argument want dat is helemaal niet zo. Mensen vergeten blijkbaar dat niet elke handsbal per definitie een overtreding is.

22 februari 2015 om 18:53

Remifeyenoord hij zet een soort van tackle/blok in en houdt daarbij zijn handen in een natuurlijke positie, het is niet natuurlijk om ze dan langs je lichaam te houden. Als je rent beweeg je toch ook je handen heen en weer?

22 februari 2015 om 18:54

Elastiek, ''al dan niet bewust'' is bij deze van groot belang...

Ben het wel eens, het moet óf niets zijn, óf penal + rood. Tussenweg is er niet.
Maar in dit geval is het toch duidelijk onopzettelijk en hoort het niets te zijn.

22 februari 2015 om 18:55

Begin anders ook even over het slaan van Kazim

22 februari 2015 om 18:58

Sorry maar hij houdt met de hand de bal tegen op de doellijn. Dat zou mogen maar iemand die doorbreekt op dertig meter van de goal neerhalen zou wel rood zijn? Wat een gelul. Hij ontneemt Feyenoord een doelpunt met zn handen. Hij kan ze er niet afhalen maar dat is wel een feit. En dat is gewoon rood.

22 februari 2015 om 18:59

@Timmothy daar heb je inderdaad wel een punt...zal zo in de samenvatting nog een keer goed kijken

22 februari 2015 om 18:59

Die had dus ook rood moeten hebben. Je punt?

22 februari 2015 om 19:06

Elastiek, nogmaals, ''al dan niet bewust'' is van groot belang hier. Aangeschoten hands bestaat wel degelijk. Hij doet dat toch niet opzettelijk. Geen intentie om naar de bal te gaan en handen staat in natuurlijke positie, dan hoeft je daar niet voor te fluiten volgens de regels.

22 februari 2015 om 19:10

Hij ontneemt Feyenoord een goal!!!! Snappie dat niet of wil je het niet snappen? Dan kan de scheidsrechter niet anders. Zo simpel is het echt. Het gaat helemaal niet om het handsgeval an sich. Het gaat om het op illegale wijze ontnemen van een goal.

22 februari 2015 om 19:25

Natuurlijke beweging!? Voor een keeper misschien. Hij houdt de bal tegen met z'n arm de bal die anders gewoon het doel in gaat. Volgens de regels rood en een strafschop niets meer niets minder.

22 februari 2015 om 19:30

Ik denk eigenlijk nog eerder dat Kazim Feyenoord een goal ontnam dan Mattheij dat deed. Deze kans was zo enorm en nog weet hij hem tegen de verdediger aan te schieten. Om die reden had ik al geen strafschop gegeven. Trouwens bizar dat Kazim nog steeds de penalties mag nemen, ik had al lang de eer aan Clasie of El Ahmadi gegeven.

22 februari 2015 om 19:53

@elastiek

"hij ontneemt Feyenoord een goal!!!! Snappie dat niet of wil je het niet snappen?"

Dat is ook op toepassing van jou. Timmothy legt het overduidelijk uit en alsnog blijf je maar raaskallen over e eigen punt. Je hebt namenlijk geen gelijk. Het gaat erom of er opzet in het spel is of niet, en dat was dus niet zo in deze.

22 februari 2015 om 20:07

Heeft geen zin om hier discussies te voeren over die rode kaart. Iedereen vind het overdreven die kaart, alleen de Feyenoorders vinden het natuurlijk 'terecht'. In het buitenland fluiten ze hier niet eens voor man. Nederlands voetbal is echt triest geworden. Scheidsrechtersdivisie

22 februari 2015 om 20:13

@badhabbit
Leuk voor timmothy, maar als je de bal met ja arm blockt op de doellijn is het een penalty. Bewust of onbewust de bal met de arm raken is daarbij totaal niet van toepassing, zeker niet omdat zijn arm niet strak tegen het lichaam was. Een rode kaart is inderdaad wel wat zwaar mijn inziens, maar wel degelijk te geven. Geen penalty en geen kaart, waar jullie met alles of niets over discussiëren, zou pas echt belachelijk zijn.

22 februari 2015 om 20:25

Er zit, qua beoordeling door scheidsrechters, volgens mij nog wel een verschil tussen twijfelgeval hands bewust of niet in het strafschopgebied bij bv een voorzet, of zo'n twijfelgeval bij een directe doelpoging.

En echt een natuurlijke houding is het niet, arm is los van het lichaam en het is ook niet dat hij hem op zn bovenarm krijgt, maar op zijn hand die dus redelijk ver los is.

Achteraf kun je zeggen dat het zwaar gestraft is, maar op het moment zelf was het volgens de regels een terechte beslissing vd scheids om rood te geven.

22 februari 2015 om 20:48

''bewust of onbewust de bal met de arm raken is daarbij totaal niet van toepassing''.
Daar ga je behoorlijk de mist in

''
Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De
scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
• de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
• de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
• de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd
sprake is van een overtreding;

''

22 februari 2015 om 21:00

Zoek anders even op het ontnemen van een scoringskans. Dan zie je wie er behoorlijk de mist in gaat

22 februari 2015 om 21:08

Dus als een keeper de bal buiten de 16 meter tegen zijn arm aamgeschoten krijgt is het ook altijd rood omdat een keeper buiten de 16 niet met zn handen en armen aan een bal mag zitten?

22 februari 2015 om 21:11

Ik kan het niet vinden, plaats jij het even als je het zo goed weet? En als je doelt op de quote van watchdog, daar heb ik al op gereageerd.

Ja, ontnemen van een scoringskans zou inderdaad rood betekenen, maar dan moet er in de eerste plaats wel sprake zijn van opzettelijk hands. En daar gaat mijn quote over.

23 februari 2015 om 06:25

Regel 12 van de spelregels die zijn uitgegeven door de International Football Association Board wordt gebruikt door het besturend instituut Fifa. Hieronder volgen gedragingen waarvoor een speler direct uit het veld kan worden gestuurd.

"een tegenstander een doelpunt of duidelijke scoringskans ontnemen door het spelen van de bal met de hand. Dit geldt niet voor de doelverdediger (keeper) binnen zijn eigen strafschopgebied."

Duidelijker kan het niet beschreven worden. Nogmaals, ik ben het met je eens dat rood zwaar bestraft is, maar het is wel volgens de regels omdat er in dit geval een scoringskans ontnomen wordt. Het is wel degelijk een andere situatie dan op pakweg het middenveld.

23 februari 2015 om 12:26

Haha, je zegt het zelf al. ''hieronder volgen gedragingen waarvoor een speler direct uit het veld kan worden gestuurd.''
Snap je het. Direct uit het veld kan worden gestuurd, dus een rode kaart krijgen. Daar gaat jouw quote over, niet over of er wel/niet hands moet worden gefloten. Als het in eerste instantie niet eens opzettelijk hands is dan wordt de kwestie van rood geven of niet irrelevant, en dus jouw quote ook, want daar gaat ie over.

Het kan dus wel duidelijker beschreven worden en het is níet volgens de regels zoals jij zegt. Ja, áls het inderdaad opzettelijk hands was dan was rood volgens de regels absoluut de juiste beslissing. Maar nadruk ligt op als, en daar gelden andere regels voor, die ik dus in mijn quote heb uitgelicht.

Als je het nog niet snapt verwijs ik je door naar mijn reactie op de reactie van 'watchdog', die min of meer dezelfde quote als jij aanhaalt.

Of misschien is dit nog iets duidelijker:

Stap 1 (kwestie van hands of niet): Opzettelijk hands of niet?

A: Niet opzettelijk -- niks aan de hand, niet fluiten
B: Opzettelijk -- Stap 2

Stap 2 (kwestie van rood of niet, waar jouw quote over gaat): Scoringskans ontnomen of niet?

A: Geen scoringskans ontnomen -- slechts een penalty en geen rood
B: Scoringskans ontnomen -- penalty + rood.

In het geval van Feyenoord - Excelsior kom je dus uit op Stap 1, optie A.
Want het was niet opzettelijk en dat is dus wel degelijk relevant. Stap 2 komt dus niet aan bod hier.
Als het inderdaad opzettelijk was, dan kan je overgaan tot Stap 2, en dan moet het ook rood zijn want er werd duidelijk een scoringskans ontnomen.
Duidelijk? Er is dus geen middenweg mogelijk.

23 februari 2015 om 18:34

Ik ben op een kwart gestopt met lezen, want schijnbaar is begrijpend lezen niet je sterkste punt. Het gaat over de situatie van het ontnemen van een scoringskans. Intentie of geen intentie is in deze situatie totaal niet aan de orde. Als je het schot van Kazim anders interpreteert kan je beter stoppen met voetbal kijken. Het vervolg gaat over het geven van rood. Een scheidsrechter KAN rood geven, dus is dat aan de scheidsrechter. Er wordt heel niet gesproken over intentie of niet, het gaat puur om het verhinderen van een scoringskans. Iemand laten struikelen kan je ook rood voor krijgen bij een doorgebroken speler, intentie of niet. Alle analitici, officials en zelfs Dijkhuizen geven aan dat het een penalty is ( dat er rood voor KAN worden gegeven), maar jij zal het wel beter worden.

22 februari 2015 om 18:41

Ontnemen van een scoringskans, daar staat nou eenmaal rood op

22 februari 2015 om 18:46

Onzin. ''volgens de regels was het rood''. Wat een onzin. Aangeschoten hands bestaat wel degelijk. Als het niet bewust is en je hand in een natuurlijke positie is is het niks, maakt niet uit of er anders een goal uit voort was gekomen.
die speler heeft onmogelijk de tijd om zijn hand weg te halen omdat er van nog geen meter op hem geschoten wordt. Hand gaat niet naar de bal maar andersom, heeft niet de intentie om hands te maken en de hand staat in een natuurlijke positie.

22 februari 2015 om 18:51

Ben het er wel mee eens, dat áls het opzettelijk was (wat het overduidelijk niet was) dan moet het rood zijn. Het kan niet slechts een penalty zijn. Of niks, of penal + rood.

22 februari 2015 om 18:57

Hij maakt zich breder dan hij is, en als je met je armen breed gaat staan en er de bal tegenaan krijgt is het spelregeltechnisch opzettelijk hands. Je riskeert door je breed te maken nou eenmaal dat de bal er tegenaan komt. Doet niets aan af of de bal aangeschoten is. Dus wat dat betreft prima beslissing van de scheidsrechter, en als je het er niet mee eens bent dan moet je je richten tot de Ifab Timmothy.

22 februari 2015 om 19:00

@ timmothy je laaste alinea. Als je dat vind dan zijn we er toch?

22 februari 2015 om 19:01

Wat een onzin, als je een schot probeert te blokken maak je je toch sowieso breed. Daar is niks mis mee. Als je dus een schot wil blokken moet je je volgens jou maar zo klein mogelijk maken, anders riskeer je een handsbal..

Je armen bungelen nou eenmaal aan je lijf, hij kan ze er toch niet afzagen. Hier staan ze gewoon in een natuurlijke positie, het is niet zo dat hij ze naar voren gooit om de bal te blokken.

22 februari 2015 om 19:10

Ja je kan er een heel mooi betoog van maken en proberen een revolutie te ontketenen maar feit is dat hij een doelpunt ontneemt door die arm. Of het terecht is een tweede, daar moet je bij de KNVB zijn. Scheidsrechter handelt naar de regels. Simpel

22 februari 2015 om 19:56

@dordt 078

"scheidsrechter handelt naar de regels. Simpel"

Nope, dat deed hij niet. Als je de beelden bekijkt zie je dat de verdediger een sliding maakt om de bal tegen te houden. Tenzij jij wel een sliding kan maken met je armen strak langs je lichaam (wat e dus niet kan), is dit dus een normale houden en Kazim schiet tegen hem aan, wat overgins nog triester is.

Dus de scheids heeft dus niet naar de regels gehandeld.

22 februari 2015 om 21:31

Nou dat deed hij dus wel anders zou hij ook geen rode kaart trekken. Snappen jullie dat nou niet ofzo? Hij ontneemt een scoringskans met de arm/hand, daar staat nou eenmaal rood op jongens. Hij kon gewoon niet anders HALLO!

23 februari 2015 om 12:29

Staat inderdaad rood op, maar dan moet het in de eerste plaats wel opzettelijk hands zijn. Anders gaat die vlieger niet op. Hij kon dus wel degelijk anders, namelijk niet fluiten, wat in dit geval de enige juiste beslissing.
Als, met nadruk op als, de scheids er dan van overtuigd was dat het opzettelijk hands was, dan moet ie inderdaad rood geven ja, want er werd een scoringskans ontnomen.

23 februari 2015 om 13:38

Gozer, als die bal niet tegen zijn arm aankomt is het gewoon een doelpunt. De scheids ziet dat ook en beoordeelt dat en kan niks anders doen doordat het nu eenmaal in de regelementen staat. Overal zijn ze het erover eens, bij FOX, bij de NOS en bij Studio voetbal. Zelfs Dijkhuizen, de trainer van Excelsior zei dat het terecht was in een topic hierboven. Een stomme regel maar de scheids kon niet anders, een directe quote. I rest my case. Het is heel lullig voor die Mattheij en Excelsior maar het is nu eenmaal niet anders. Klaar

23 februari 2015 om 14:44

Niet te geloven...
Hij kan zeker wel wat anders doen. Voor de zoveelste keer: Ja, als er opzettelijk hands is geconstateerd kan ie niets anders doen dan rood geven. Daar is iedereen het ook over eens ja, dat die rode kaart gegeven kon/moest worden. Volgens de reglementen moet het dan inderdaad rood zijn.

Maar het punt is dus, het is géén opzettelijk hands. Dus wordt de vraag ''rood, ja of nee (wat overduidelijk met ja zou moeten worden beantwoord gezien het ontnemen van een scoringskans)?'' irrelevant omdat het geen eens een overtreding is. Er staat nergens in de regels: ''het ontnemen van een scoringskans met de hand is per definitie een overtreding (plus ook rood), maakt niet uit of het opzettelijk is''. Dat zou ook onlogisch zijn.
Er staat slechts dat áls er gefloten is voor een overtreding, dat het dan ook rood moet zijn in het geval van een ontnomen scoringskans. Dat is ook logisch.

Dus nogmaals. De criteria voor ''een overtreding (dus opzettelijke handsbal, in dit geval), ja of nee?'' hebben niks te maken met of er een scoringskans wordt ontnomen. Dat komt pas ter sprake bij ''een rode kaart, ja of nee?'' Snap je het nu??
Dit zijn de criteria voor een handsbal, ja of nee?

''
Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De
scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
• de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
• de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
• de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd
sprake is van een overtreding;
''

Pas daarna wordt er uitgelicht wanneer het dan rood moet zijn of niet, als er inderdaad sprake is van opzettelijk hands.

23 februari 2015 om 15:15

Nogmaals bij de KNVB denken ze er anders over. Mattheij is ook voor 1 duel geschorst dus daar ga je (al)weer. Feiten zijn wat ze zijn. Als ik jou was zou ik een boze brief schrijven naar de KNVB met dat suffe slap betoog elke keer suf gerukte! Blijf vooral in die waan. Weltruste

23 februari 2015 om 18:02

Ja want de Knvb heeft aaaaltijd gelijk. Net zoals die 'analisten' die met de wind meelullen en het op safe spelen. ''hij kan hem geven''.. Kotsmisselijk wordt je daarvan.
En is het niet bij je opgekomen dat ie geschorst is omdat de scheids het nou eenmaal als opzettelijk hands beoordeelde, ondanks dat ie het misschien fout had. Dan is die rode kaart inderdaad terecht en moet ie geschorst worden.

Dus de scheids interpreteerde het als opzettelijk hands, daar ging de Knvb dan ook vanuit bij het beslissen of ie geschorst moest worden of niet en de schorsing is dan ook volkomen terecht. Maar het was niet opzettelijk hands maar volgens mij is dat niet iets wat je als Knvb terug kan draaien, die kunnen slechts kijken of de rode kaart terecht was om in aanmerking te komen voor een schorsing. Dat was ie in principe.

Dus misschien ben jij degene die eerder in de waan blijft. Feiten zijn feiten inderdaad, grappig dat je dat zegt. Die heb ik in mijn reactie(s) keurig beschreven en uitgelicht, en die ik heb niemand nog inhoudelijk zien weerleggen.

23 februari 2015 om 19:26

Nee want oud-bondscoaches en oud-voetballers hebben er veel minder kijk op dan jij toch? Iemand die het spelletje en het warme water heeft uitgevonden, god hoe kunnen wij dat toch allemaal in twijfel trekken. Ik zou zeggen: pak een boterham en smeer hem mooie clown. Heel Nederland legt uit waarom hij rood kreeg en waarom het terecht is maar alleen jij probeert er een andere draai aan te geven. Strakkies voor het slapen gaan nog een keer je kop in het zand steken oke knul? Weltruste

23 februari 2015 om 19:51

Je leest niet echt goed he... Ik zeg toch dat de rode kaart op zich te begrijpen is en ook correct is gezien de omstandigheden, maar zeg ook dat het in eerste instantie niet eens een overtreding was (en dan kon er logischerwijs ook geen rood worden gegeven). Probeer er helemaal geen andere draai aan te geven, ik kaart toch gewoon de regels aan. Heb nog steeds geen zinnig woord van kritiek gehoord op mijn reacties. Ik sta ervoor open hoor. Jammer dat je niet inhoudelijk kan reageren ipv dat soort kinderachtige opmerkingen zoals waar je mee afsluit.

23 februari 2015 om 20:03

Geen vorm van kritiek op jouw reacties? Volgens mij heb ik nu, en met mij nog tig andere, inmiddels al 650x uitgelegd wat nou werkelijk de regelementen zijn want anders had de scheids wel geel gegeven of in ieder geval de kaart geseponeerd zijn he. Maarja wie zijn wij toch? Iedereen tegen jou en wij snappen er allemaal niks van behalve jij. Het zij zo kerel *zucht*

23 februari 2015 om 20:12

Man, helemaal niet. Die 'watchdog' heeft het geprobeerd maar dat heb ik lang en breed weerlegd en nog niks daarover gehoord. Het bericht wat ik hier op 14:44 heb geplaatst heb je niks inhoudelijks over gezegd behalve 'de Knvb denkt er blijkbaar anders over' (wat ik toen ook weer heb ontkracht).
In dat bericht heb ik gewoon regels staan en heb het allemaal keurig uitgelegd zodat zelfs jij het misschien kon begrijpen. Als ik daar iets heb staan wat niet klopt of als jij de 'echte' regels hebt, laat het alsjeblieft weten!
Maar in plaats daarvan kom je met dingen als: ''pak een boterham en smeer hem mooie clown''. Echt geweldige argumentatie...

23 februari 2015 om 20:33

Ik begin nu een beetje moe te raken van suffe zwakzinnig gezwets van je met je weerleggen en ontkrachten. Alle 900 hierboven doe je af als onzin terwijl de actuele regelementen hier in Nederland al 100x zijn uitgelegd. En dan nog in de waan zitten dat niemand jouw beargumentatie kan ook ontkrachten, jezus ik leg net uit dat zowel elke oudvoetballer en oidbondscoach het er over eens is dat de scheidsrechter en dus ook de KNVB juist heeft gehandeld, over goed lezen en ontkrachten gesproken man man man. Komt ook nog eens bij dat Jaap Uilenberg vandaag heeft vermeld dat Gozobuyuk juist heeft gehandeld. Maar dat wil je blijkbaar niet horen en lezen he? Wie de f*ck ben jij dan om al die meningen als onzin af te doen joh? Volgens mij ben jij net als mij een simpele burger dus bespaar je verder de moeite met dat haantjesgedrag. Terechte penal, terechte kaart deal with it

23 februari 2015 om 21:16

Dus als ik een reactie typ, en jij zegt: belangrijke mensen zien het anders, dan is dat voor jou een goede weerlegging? Kan je niet voor jezelf denken? Wat is er mis met mijn reactie? Daar heb ik nog steeds niks over gehoord.

En je zegt dat de regelementen al 100x zijn uitgelegd. Dat is niet waar, slechts 1 keer en daar heb ik de relevante reglementen op losgelaten en het geheel uitgelegd. Meerdere keren zelfs omdat types als jij het maar niet willen zien of er geen inhoudelijke reactie op kunnen geven. Als ik dat krijg ben ik bereid mijn ongelijk toe te geven. Dat zijn gewoon de regels en feiten die ik bespreek

En wat betreft al die meningen van anderen, wat jou enige 'argument' is. Ik heb al meerdere keren uitgelegd dat de rode kaart zoals zij zeggen wel gerechtvaardigd is, dus ik spreek hen in zekere zin helemaal niet tegen, dat maak jij ervan. Zij hebben het alleen niet over het punt dat ik maak.

Ik zal het nog even voor je neerzetten:

Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De
scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
•de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
•de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
•de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd
sprake is van een overtreding;

Let vooral op de eerste 2 punten. Ga je mij vertellen dat de handsbal van Matheij opzettelijk was?
Omdat jij toch zo graag klakkeloos zonder zelf enige kennis te hebben het woord van de grote kenners overneemt, wat vind je hiervan?

''
En de term ‘aangeschoten hands’?

Van Egmond: “aangeschoten hands is geen hands. Als een speler de arm strak langs het lichaam houdt en hij krijgt de bal ertegen, dan kan hij er niets aan doen. Dan is er geen opzet in het spel. Hij kan moeilijk zijn arm afzagen. Hetzelfde geldt voor een bal die je van een meter afstand tegen de arm krijgt. Of die je niet ziet aankomen omdat je met je rug naar de tegenstander staat. In deze gevallen is geen sprake van hands.â€

''

Dit gaat dus over wel of niet hands. De meningen waar jij het telkens over hebt gaat over wel of niet rood. Want als het inderdaad opzettelijk hands was zoals de scheids heeft geinterpreteerd (wat dus als uitgangspositie wordt genomen), dan moet het inderdaad rood zijn en ben ik het in zekere zin eens met de rest. Neemt niet weg dat mijn punt blijft staan en dat het volgens de regels dus niets eens een overtreding had moeten zijn.

Graag een inhoudelijke reactie ipv persoonlijke aantijgingen en 'argumenten' als: ''jij bent de enige die het zegt (wat dus niet eens zo is) dus jij hebt het fout.''

En je zegt op het eind: terechte penal, tereche kaart.
Gezien de omstandigheden ben ik het dus min of meer eens met 'terechte kaart', voordat je dat weer verkeerd interpreteerd.

22 februari 2015 om 18:45

Het zijn de regels,ik vond t gewoon erg stom van m. Als hij zich er niet voor had geworpen had t geen rood geweest nu heeft hij zijn team zwaar benadeeld stom heel stom.

Achahbar verdient echt een basisplaats,heeft geen fout gemaakt. El Ahmadi en Immers waren niet echt best.

22 februari 2015 om 18:48

Zijn helemaal niet de regels. Het is toch niet bewust? Ja hij probeert de bal te blokken maar hand staat in een natuurlijke positie en hij kan hem nooit op tijd weghalen want het schot komt van dichtbij. Hij kan zijn armen er toch niet afzagen?

22 februari 2015 om 18:54

Ja bij hockey kan je ook je voeten er niet afzagen maar het is altijd een strafcorner als de bal er tegen komt,wat gewoon de regels zijn net als deze penalty en aangezien het een doelpunt was geweest dus direct rood. Dat was het risico wat hij nam met deze actie dus gewoon stom.

22 februari 2015 om 19:04

Je snapt toch wel dat dat niet echt te vergelijken is... Daar heb je idd geen 'aangeschoten voets' omdat dat continu gebeurt, maar 'aangeschoten hands' bij het voetbal bestaat wel degelijk. Hij neemt helemaal geen risico hij probeert gewoon zoals iedere normale voetballer had gedaan de bal te blokken, waarbij zijn armen gewoon natuurlijk staan en hij geen intentie heeft om naar de bal te gaan met zijn handen, daar gaat het om.

22 februari 2015 om 19:16

Hij gooit zich voor de bal en aangeschoten hands is geen regel. Dat maken kinderen er van. Wel heb je opzettelijk of onopzettelijk,hij maakt geen opzettelijk hands maar ontneemt wel een scoringskans en hoe je t ook probeert te verwoorden het zijn echt de regels om daar rood voor te geven,of t zwaar gestraft is dat is een andere discussie maar dit was gewoon rood en verder ga ik er ook niks meer over zeggen want heb al teveel woorden vuil gemaakt aan deze wedstrijd.

22 februari 2015 om 19:38

Timmothy, je maakt je een beetje belachelijk.
Het is wel degelijk rood. Hij werpt zich voor het schot en maakt zich zo breed mogelijk, bewust. Zijn armen kan hij er idd niet afzagen, maar hij heeft ze niet langs het lichaam, hij ontmeemt hier feyenoord dus een 100% doelpunt. Dit is gewoon simpelweg rood, of het nu naar de bal slaan is of jezelf breed maken en de bal op de arm krijgen. Heeft hij nu de armen langs het lichaam en kan hij er totaal niets aan doen is het een ander verhaal. Aangeschoten hands bestaat alleen als je met je vrienden een potje gaat voetballen, wanneer hij met zijn armen gespreid op de doellijn had gestaan maar geen beweging naar de bal maakte maar wel de bal op zijn armen krijgt is hef dan ook geen hands, pingel en rood? Wel dus, nu dus ook. Zelfs de analisten waren het hier roerend over eens, dat het ongelukkig is maar wel degelijk rood en een penalty.

22 februari 2015 om 20:54

Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De
scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
• de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
• de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
• de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd
sprake is van een overtreding;

En die analisten spelen het altijd op safe wat betreft beslissngen van de scheids. ''ja, hij kan hem geven'', of ''je moet de scheids niet de kans geven om hem te geven'' Daar wordt je toch strontziek van. Zeg gewoon waar het op staat en of het iets is of niet, niet of het verstandig is om het te doen.
Wat ook totale onzin is, als je niet zo een bal mag proberen te blokken moet je dus in ballethoudingen gaan staan als een speler vlak voor je op het punt staat om uit te halen. Wat een onzin.

22 februari 2015 om 22:59

Lol lachwekkend ben je in ieders geval wel,misschien moeten we iedereen maar handschoenen aandoen en de regels veranderen voor jou zo goed?

22 februari 2015 om 23:29

Kan je ook inhoudelijk reageren..?

Zie dat jij zei: ''hoe je t ook probeert te verwoorden het zijn echt de regels om daar rood voor te geven''. Kan je me die regels laten zien? Wat ik hier net zeg spreekt dat iig tegen...

Als het opzettelijk hands is (wat het in dit geval dus niet is), dan zou het idd rood moeten zijn ja, geen twijfel mogelijk. ''of t zwaar gestraft is dat is een andere discussie'' Dat is dus nou juist geen discussie, of hoort het niet te zijn. Het is óf niets, óf rood, niet iets er tussenin zoals 'slechts een penalty'. Dát zijn de regels.

@s.jeen, aangeschoten hands bestaat niet zeg jij??? Bestaat wel degelijk. Onopzettelijk hands met armen in natuurlijke positie dient niet bestraft te worden, ongeacht of er een scoringskans ontnomen wordt.

En dit nog:

En de term ‘aangeschoten hands’?

Van Egmond: “aangeschoten hands is geen hands. Als een speler de arm strak langs het lichaam houdt en hij krijgt de bal ertegen, dan kan hij er niets aan doen. Dan is er geen opzet in het spel. Hij kan moeilijk zijn arm afzagen. Hetzelfde geldt voor een bal die je van een meter afstand tegen de arm krijgt. Of die je niet ziet aankomen omdat je met je rug naar de tegenstander staat. In deze gevallen is geen sprake van hands.â€

23 februari 2015 om 00:17

Nee ik ben klaar met deze discussie succes bij de spelregel commissie.

22 februari 2015 om 18:46

Het zou een doelpunt zijn dus gewoon rood moest hij er maar niet zo in gaan....

22 februari 2015 om 18:48

Gözübüyük mag vanavond weer trots onder ze feyenoord dekbed en ze onsie kazim pyjama schrijven dat die trots is en tevreden dat die ze club weer heeft kunnen helpen. Wat een grap en dat publiek je hoort ze alleen bij schwalbes en opstootjea bah wat zijn we genaaid! Kazim geen rood nelom minimaal geel maar eig rood nee hoor maar matheij moet ze arm er afsnijden! ja dat wel! En dan nog niet eens de kleine gevallen die allemaal met t publiek mee werden gefloten echt drama

22 februari 2015 om 18:50

Wat een onzin, regels zijn regels

22 februari 2015 om 18:55

Buitenspel doelpunt van jullie en de 4-2 van Kazim was dus geen buitenspel. Wat lul je nou?

22 februari 2015 om 18:59

Kazim slaat: rood. 'Dus wat lul je nou?'

22 februari 2015 om 19:01

En de 0-1 was buitenspel. En dik ook. Excelsior is wel de laatste die mag zeuren want de 4-2 was geen buitenspel. Niks genaaid.

22 februari 2015 om 19:33

Ja want een rood en een strafschop mee op 0-2 heeft veel minder invloed op deze wedstrijd dan een 4-2 ergens in de laatste minuten tegen 10 vermoeide en mentaal geknakte spelers...

22 februari 2015 om 21:21

Het was zeker niet dik buitenspel. Het was zelfs een twijfelgeval. En bij twijfel moet je voordeel van de twijfel geven. En het gaat niet alleen om doelpunten. Een normale scheidsrechter had Excelsior in de eerste helft ook minimaal twee keer een vrije trap gegeven op rand strafschopgebied van Feyenoord. Bij een zo'n overtreding had de scheids ook meer kunnen geven. Die eventuele 4-2 deed er al helemaal niet meer toe.

22 februari 2015 om 18:52

Rood is volgens de regels. Mattheij nam risico om zo in te komen en ontnam Feyenoord een doelpunt met een handsbal. Dat is gewoon rood.

22 februari 2015 om 18:53

Rood was gewoon terecht, hij maakt zich breed met zijn armen en anders was het een doelpunt.
Slechte wedstrijd maar de 3 punten zijn binnen.
Frank de Boer zou zeggen: Voetballend waren we de betere!

22 februari 2015 om 19:01

Officiële spelregels van de Ifab, inzake hands:

"een speler wordt echter van het speelveld gezonden, als hij een doelpunt of een duidelijke scoringskans voorkomt door opzettelijk hands te maken. Het criterium is niet het opzettelijk spelen van de bal met de hand op zich, maar het feit dat hierdoor een duidelijk scoringskans of doelpunt wordt voorkomen."

Dus voor allen die roepen dat het geen "opzettelijk" hands was, richt je tot de Ifab als je de spelregels graag verandert ziet worden, maar kom niet hier emmeren dat het geen opzettelijk hands was, en dus ook geen rode kaart zou zijn.

22 februari 2015 om 19:12

Hallelujah. Timmothy ik neem aan dat je hieronder even je ongelijk komt aangeven?

22 februari 2015 om 19:16

Timmothy zal je hier verder niet meer over horen denk ik. Punt is nu wel duidelijk

22 februari 2015 om 19:32

Er staat toch duidelijk de voorwaarde "opzettelijk". Jullie trekken precies de verkeerde conclusie nu..

22 februari 2015 om 20:39

Aha, maar wat jij quote gaat over in hoeverre het rood moet zijn, niet of het wel of niet een overtreding is. Dat wordt even daarvoor behandeld, maar je hebt blijkbaar niet de moeite genomen om dat ook te quoten. Namelijk:

''
Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De
scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
• de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
• de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
• de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd
sprake is van een overtreding
...
''
(er komen nog 2 punten achteraan die niet relevant zijn, gaat over een object in de hand houden)

Waar jouw quote zich dus tot richt is dat áls er opzettelijk hands is geconstateerd, wanneer die speler dan ook van het veld gestuurd moet worden. Jouw quote gaat dus al uit van een bewezen handsbal, maar de criteria dáárvan worden behandeld in mijn quote.
Zie het begin van je quote: ''een speler wordt echter van het speelveld gezonden...''. Dit gaat dus om of het rood moet zijn ofniet, níet om of het een overtreding is of niet.

Met die volgende zin ''het criterium is niet het opzettelijk spelen van de bal met de hand op zich, maar het feit dat hierdoor een duidelijk scoringskans of doelpunt wordt voorkomen." bedoelt men dat door slechts opzettelijk hands te maken je niet per se rood hoeft te krijgen, maar dat dat bepaalt wordt door of er een scoringskans ontnomen is ofniet. Wat ook logisch is.
Hiermee wordt dus Níet bedoeld: ''het maakt niet uit of het opzettelijk was of niet, als er een scoringskans ontnomen wordt is het een overtreding plus rood''. Dat zou ook erg onlogisch zijn. Wat je wel kan concluderen: ''opzettelijk hands maken op zich is niet het criterium voor een rode kaart, pas als er een scoringskans ontnomen wordt dient een speler van het speelveld te worden gezonden.''


Dus nogmaals, voor de duidelijkheid:
Er wordt nergens in jouw quote gezegd dat als je met je handen een scoringskans ontneemt dat
per definitie een overtreding is, slechts dat dat in het geval van een al veroordeelde overtreding bestraft dient te worden met rood. Wat volkomen begrijpelijk is.
De criteria voor die 'al veroordeelde overtreding (dus opzettelijk hands ofniet)' worden dus behandeld in een stukje daarboven, wat ik gequoot heb.

Je hebt jouw stuk verkeerd geïnterpreteerd en dat is ook logisch als je dat daarboven niet goed gelezen hebt.

Dus ik denk niet dat ik degene ben die mijn ongelijk moet toegeven...

22 februari 2015 om 21:06

En ik ben het eens dat áls het een overtreding is, dan moet het ook rood zijn.
Er is geen middenweg in het geval van vanmiddag. Óf niets, óf penal plus rood. Jouw quote illustreert dit ook, maar geeft geen uitsluitsel over of het überhaupt een overtreding (dus opzettelijk hands) was. Als dat het was is het ongetwijfeld rood.

22 februari 2015 om 21:44

Laat maar timothy. Ze hebben de regels erbij en snappen het nog steeds niet.

22 februari 2015 om 22:26

Ik kan hier alleen maar om lachen Timmothy (en Leroy), je geeft zelf al aan of dat dit rood plus een penalty, of helemaal niets moet zijn.

Als de situatie van vanmiddag geen rode kaart is, dan kan je beter de rode kaart helemaal afschaffen. Zelfs de trainer van Excelsior erkent dat het een terechte rode kaart was. Stuur een mailtje naar de ifab zou ik zeggen als je de rode kaart van vanmiddag onterecht vond, of ga anders lekker korfballen.

22 februari 2015 om 23:07

Ja dat geef ik zelf aan ja, daarmee bedoel ik dus dat er in dit geval geen middenweg mogelijk zou zijn geweest. Wat is je punt?

Kan je ook inhoudelijk op mijn bericht reageren? Op dat bericht waar ik jouw bericht compleet onderuit haal? Blijkbaar weet je daar niks op te zeggen dus gooi je het maar op geweldige argumenten als dat ik maar moet gaan korfballen. Dit zegt eigenlijk al genoeg.

23 februari 2015 om 00:32

Nee er wordt een onderscheid gemaakt.

In het algemeen: niet opzettelijk hands is geen rode kaart. Dat is het stuk dat jij aanhaalt.

Bij het ontnemen van een anders zeker doelpunt: ook niet opzettelijk hands is een rode kaart.

Een penalty is een scoringskans. Dat is wat anders dan een zeker doelpunt. Vandaar de extra vergeldingsmaatregel van rood, denk ik. Je kunt over de eerlijkheid ervan twisten en soms zie je scheidsrechters ermee schipperen (NL - Brazilie op het WK bv), maar de regel is op zich vrij duidelijk.

23 februari 2015 om 10:23

Dat is gewoon niet waar. Ook als een doelpunt ontnomen wordt is onopzettelijk tegen de arm of hand geen hands. Je hebt de regels toch gelezen?!

22 februari 2015 om 19:24

Als we het hebben over een rode kaart dan had Kazim er eentje in de eerste helft mogen hebben nadat hij een tegenstander slaat.

22 februari 2015 om 19:59

Tja.. alle feyenoorders vinden het een terechte rode kaart hahahaha. Dit is gewoon triest. In het buitenland fluiten ze hier niet eens voor, max geel. Zelfde verhaal als met wormgoor van ADO tegen Go Ahead Eagles, werd toen geseponeerd. Feyenoord heeft blijkbaarbaar een kaart nodig om te kunnen winnen van excelsior. En kazim, wat een gelach voor het voetbal die kerel. Met die klap had er met donkerpaars er vanaf gemoeten. Schandalig dat hij niets heeft gekregen. Dat hij niet kan voetballen moet hij dat niet afreageren op zn tegenstander.

Door het oog van de naald.. Zwaar onderschat..

22 februari 2015 om 19:14

Eerder het hoofd bij afgelopen en aanstaande donderdag

Wat een verschrikkelijke slechte eerste helft was dat van Feyenoord.
Gelukkig met de 2 wissels van Toornstra en Achabar werd het spel in de 2e helft een stuk beter

22 februari 2015 om 18:38

@narsingh

Dat feyenoord 2de helft stuk beter was het spel heeft gewoon met de rode kaart te maken hoor anders hadden ze echt niet zo gespeeld laat staan winnen!

22 februari 2015 om 18:42

Ja en die rode kaart was terecht. Dus wat is je punt?

22 februari 2015 om 18:45

Rode kaart is niet terrecht gewoon veel te zwaar!

Penalty sws maar rood die man kan dr niks aan doen dat hij hem raakt man
Slaat toch nergens op krijg je al penalty tegen en rode kaart!

Als excelsior thuis moest hadden hun vast geen rood gekregen

22 februari 2015 om 18:47

Zijn punt is dat feyenoord slecht speelde, maar door de rode kaart (dus tegen 10 man) meer te vertellen had. Dat het toch wel Feyenoord onwaardig was om zo slecht te spelen in eigen huis. en door een domme handsbal eigenlijk terug in het zadel werd geholpen.

22 februari 2015 om 18:49

zit die 1-2 je nog dwars ??

Het is gewoon dom van die jongen van Excelcior juiste beslissing Guz. Je vergeet zeker even te vermelden dat de 0-1 buitenspel is en dat de 4-2 geen buitenspel was ?

22 februari 2015 om 18:50

Tuurlijk is het rood! Zolang de regels niet veranderen is dit altijd rood en dat heeft niks met de kuip te maken wat jij nu geloof ik insinueert.

22 februari 2015 om 18:53

Ik ben het er helemaal mee eens dat die rode kaart overdreven is,maar en dat is een grote maar, het is wel volledig volgens de regels.

Scheidsrechters moeten die regels nu eenmaal hanteren. Gelukkig zijn veel Uefa/fifa bobo's het met me eens en zijn ze bezig om deze 3 dubbele straf te veranderen.

22 februari 2015 om 18:58

Het is helemaal niet volgens de regels. Een handsbal is niet per definitie een overtreding. Als het niet bewust is en de hand natuurlijk gepositioneerd is, dan is het niks.

Het is wel zo dat het óf niks, óf rood + penal moet zijn. Slechts een penalty en geen kaart kan niet.

Maar in dit geval duidelijk niks. Wordt vanaf nog geen meter op zijn hand geschoten die in een natuurlijke positie staat. Geen hand naar de bal en niet opzettelijk, die speler van Excelsior heeft niet de tijd om zijn hand weg te halen.

22 februari 2015 om 19:03

Hahahaha dus je mag wel een goal voorkomen met je hand maar een doelrijpe kans ontnemen is rood (dat is zeker de regel). Sorry maar je lult onzin.

22 februari 2015 om 19:07

Als je opzettelijk met je hand een goal voorkomt mag dat niet nee. Gaat om het woordje 'opzettelijk'. Handen staat in een natuurlijke positie, geen intentie om naar de bal te gaan en hij heeft nooit genoeg tijd om zijn handen weg te halen.

22 februari 2015 om 19:08

Timmothy, er staat nu werkelijk 7 keer hetzelfde verhaal. Zijn armen hangen niet langs zijn lichaam, hij houdt (al dan niet opzettelijk) de bal met de hand uit het doel. Dat is met de huidige spelregels een rode kaart. Het is namelijk een overtreding die een goal heeft voorkomen. Buiten de 16 was het een vrije trap geweest, in de 16 is dat rood en penalty.

22 februari 2015 om 19:13

Lees effe de quote uit de spelregels hierboven. En kom dan even zeggen dat je er naast zat.

22 februari 2015 om 19:26

Ooh Nee hoor die 1-2 zit me niet heel dwars voor ons is het toch al een verloren seizoen Play offs halen we niet eens!

Hopen op de beker

22 februari 2015 om 20:55

Lees effe mijn reactiie daaronder met mijn (relevante) quote. En kom dan even zeggen dat je er naast zat.

23 februari 2015 om 01:33

Nee vriend. Jij blijft maar lullen over hands maar daar gaat het niet om. Het gaat om het voorkomen van een doelpunt op illegale wijze. Als dit handsgeval op de middenlijn zou gebeuren moet de scheidsrechter inderdaad niet eens fluiten. Maar in dit geval kan hij niet anders dan een penalty plus rood geven omdat er een doelpunt wordt voorkomen met de hand. Zuur dat zeker maar het is niet anders. Dan kan je krampachtig over opzettelijk hands en aangeschoten hands blijven zeuren maar dat doet niet ter zake in dit geval.

23 februari 2015 om 12:15

Nogmaals, reageer dan op die reactie van mij op watchdog, waar jij hebt gereageerd ''hallelujah. Timmothy ik neem aan dat je hieronder even je ongelijk komt aangeven?''. Daar haal ik die reactie van watchdog namelijk compleet onderuit en niemand die dat tot nu toe met zinnige argumenten of feiten heeft kunnen weerleggen.

Wat jij zegt klopt namelijk helemaal niet. Waar haal je dat vandaan?
Ãls het veroordeeld hands is, dan moet ie inderdaad rood geven want er wordt een scoringskans ontnomen. Maar de nadruk ligt op áls. Want als het überhaupt geen opzettelijk hands is maakt het niet uit dat er een mogelijke scoringskans ontnomen wordt. Aangeschoten hands is dus wel degelijk van belang hier. Het ontnemen van een scoringskans is juist niet relevant bij deze. Dat is slechts relevant wanneer je moet bepalen of het slechts een overtreding is of een rode kaart. Snap je het nu? Staat gewoon in de regels die ik daar heb aangekaart.

Nog even heel kort. Zo gaat het.

Stap 1: Opzettelijk hands of niet?

A: Niet opzettelijk -- niks aan de hand, niet fluiten
B: Opzettelijk -- Stap 2

Stap 2: Scoringskans ontnomen of niet?

A: Geen scoringskans ontnomen -- slechts een penalty en geen rood
B: Scoringskans ontnomen -- penalty + rood.

In het geval van Feyenoord - Excelsior kom je dus uit op Stap 1, optie A.
Want het was niet opzettelijk en dat is dus wel degelijk relevant. Stap 2 komt dus niet aan bod hier.
Als het inderdaad opzettelijk was, dan kan je overgaan tot Stap 2, en dan moet het ook rood zijn want er werd duidelijk een scoringskans ontnomen.
Duidelijk? Er is dus geen middenweg mogelijk.

23 februari 2015 om 13:45

Oke, even voor jouw uit de spelregels.

Opzettelijk hands of veroordeeld hands of welke termen je nog meer gebruikt bestaan allemaal niet. In de spelregels hebben we het over slechts 2 termen. Hands en strafbaar hands.

Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. In de spelregels gaan we er vanuit dat als een verdediger bijvoorbeeld een sliding maakt dan heeft hij het risico dat hij hands maakt. De sliding is geen natuurlijke beweging en dus is het strafbaar hands.

Dat was in dit geval ook zo. De speler probeert zijn lichaam voor de bal te gooien. Dat is een onnatuurlijke beweging en dus is het strafbaar hands.

23 februari 2015 om 18:44

Onzin michiel, aangeschoten hands bestaat wel degelijk.

Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De
scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
• de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
• de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
• de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd
sprake is van een overtreding

Van Egmond: “aangeschoten hands is geen hands. Als een speler de arm strak langs het lichaam houdt en hij krijgt de bal ertegen, dan kan hij er niets aan doen. Dan is er geen opzet in het spel. Hij kan moeilijk zijn arm afzagen. Hetzelfde geldt voor een bal die je van een meter afstand tegen de arm krijgt. Of die je niet ziet aankomen omdat je met je rug naar de tegenstander staat. In deze gevallen is geen sprake van hands.â€

Dat jij het een onnatuurlijke beweging en opzettelijk hands vond kan je over twisten, maar volgens mij zijn de meesten het er wel over eens dat hij het niet express deed en zijn handen zeker in een natuurlijke positie had. Daarnaast had hij nooit genoeg tijd om zijn hand weg te halen omdat er vanaf nog geen meter op hem geschoten wordt. (dit was ook 1 van de criteria)

Man van de wedstrijd : Karstdorp

22 februari 2015 om 18:46

Vind ik ook

22 februari 2015 om 18:49

0-2 was 50% zijn schuld hij bleef maar naar Botaka kijken...

22 februari 2015 om 18:52

Botaka komt bij elke verdediger erlangs, wat een gevaarlijke speler is dat

22 februari 2015 om 18:54

Hij deed helemaal niks... Ik snap ook wel dat Aanvallers er langs kunnen komen maar ik verwacht wel wat inzet.

22 februari 2015 om 19:09

Botaka heeft een fantastische actie, maar vervolgens doet ie weinig met de bal. Als hij dat sterk verbetert is het meteen een wereldvoetballer

Niet goed voor je hart om Feyenoord supporter te zijn.

22 februari 2015 om 18:56

Niet goed voor je dag om excelsior supporter te zijn

Bouhla schandalig, leek alsof hij nooit voetballer is geweest.
Nelom ook lui verdedigend helaas, en karsdorp zie je ook weinig verdedigend vermogen.
Vilhena mag van mij voortaan lekker op de bank blijven zitten ook.
Gelukkig 2de helft alles omgedraaid, maar 6-4 was ook geen rare uitslag geweest deze wedstrijd!

wederom 2 helften met 2 gezichten van Feyenoord. Soms heb je iets nodig voor een kantelpunt en dat is deze wedstrijd de terechte rode kaart/penalty geweest.

Uiteindelijk dik verdiende overwinning!
Wat een trieste supporters zeg! Eerst de eigen spelers uitfluiten (bouhla) en alle spelers onder een fluitconcert de kleedkamer toeschreeuwen, vervolgens draait Feyenoord het knap om rn gaan ze zingen .. Hand in hand kameraden... Jaja alleen als het goed gaat hand in hand en anders word je gewoon uitgefloten...

22 februari 2015 om 18:43

Neppe supporters! Ben het wel met je eens. Dat is de reden dat de meeste niet naar de kuip komen. Je staat achter het team of niet!

22 februari 2015 om 19:08

Snap het ook wel. Maar er word altijd gedaan alsof Feyenoord altijd de meest trouwe en beste supporters heeft... Maar als het daar tegen zit krijgen de spelers ook gewoon een fluitconcert.. Bij alle ploegen overigens daar niet van.

22 februari 2015 om 19:13

Je staat achter het team door elke week een kaartje te kopen. Als ze zwaar onder hun niveau spelen mag je best ff fluiten. Want of het goed of slecht gaat, de week daarna zit het stadion gewoon weer vol!

22 februari 2015 om 20:37

Ik ben geen fan van het legioen, maar de claim is volgens mij niet zozeer dat ze altijd tevreden zijn of anders hun onvrede voor zich houden. De claim is meer dat ze een grote, vrij hechte groep fanatieke supporters hebben, die zich met de club vereenzelvigen en er altijd bij willen zijn.

22 februari 2015 om 18:48

Haha wat een onzin. Voor rust was het ook gewoon schandalig wat sommige spelers lieten zien. Fluitconcerten zijn er zelden, maar als het een keer terecht was was het vandaag wel. Verder werden ze ook voor rust bij de achterstand toegezongen.

22 februari 2015 om 18:51

ach man het was ook schandalig wat een aantal spelers lieten zien en het fluit concert was voor heel het team.. Ik ben geen voorstander van je eigen team uit fluiten maar het zag er niet uit.

22 februari 2015 om 19:00

Jij mag het dan trieste supporters noemen maar zodra het uitfluiten terecht is, en de spelers weten dan ook, dan is er helemaal niks aan de hand.

Ik vind het dus niet triest, en daarnaast beter 'trieste' supporters, dan nauwelijks supporters, zoals om de twee weken in de gelredome

22 februari 2015 om 19:10

Je hoort je eigen team te steunen als het slecht gaat en dus niet uitfluiten...daarom vond ik het hypocriet toen Feyenoord 3-2 voor stond om dan ineens hand in hand kamerader te zingen... Een kameraars ben je ook in slechte tijden en daar hoort uitfluiten niet bij, dan ben je geen echte supporter

22 februari 2015 om 19:21

Als je een club er niet van kan verwijten dat ze er niet zijn als ze achter staan of als het slecht gaat, dan is het Feyenoord wel. Kan je nog de 48000 man tegen VVV nog na de 10-0 tegen PSV?

Ook al steun je je club dan nog heb je het recht om kritiek te leveren, als het maar terecht is, want dan zullen de spelers dat besef ook hebben.

22 februari 2015 om 22:17

Gast bij jouw club zitten amper mensen

Uitermate lullig voor Excelsior. Hadden meer verdiend.

22 februari 2015 om 19:08

Zij hadden meer verdient? Op basis waarvan dan precies?

22 februari 2015 om 19:15

De onkunde van Feyenoord. Ze hebben gestreden tot (bijna) de laatste minuut

22 februari 2015 om 19:16

Feyenoord dat met 10 man had moeten staan

Wat was Feyenoord slecht zeg in die 1e helft. Bar slecht en dat is nog zacht uitgedrukt.

2e heft ging iets beter en na de rode kaart werd er gewoon opportunistisch gespeeld waar we dan uiteindelijk nog gelukkig wegkomen met een overwinning. Op basis van de de 1e helft eigenlijk volledig onterecht maar ik ben er niet minder blij om.

Ongelooflijk trouwens dat sommige mensen nog vinden dat Feyenoord door de Scheidsrechter geholpen wordt. Een buitenspel goal van Excelsior wordt goedgekeurd en de penalty was 100% terecht. Rood vinden we allemaal te zwaar maar dat is zolang de regels niet veranderd worden wel de geldige straf...

Tsja. Rode kaart. Waarschijnlijk klopt het volgens de regels en het kwam mij en Feyenoord niet slecht uit. Maar het is wel belachelijk dat Feyenoord in de Kuip een rode kaart nodig heeft om te winnen van Excelsior. Moeten wel echt dingen veranderen want het loopt niet meer. Boularhouz, nooit meer inzetten. Karsdorp gewoon rechtsachter houden. En zet als het aan mij ligt Achachbar er maar in in plaats van Boëtius. Achachbar is tenminste nog gretig. Gretiger dan Boëtius.
Nou goed, niet fraai, wel drie punten. Op naar donderdag. Is belangrijker, kampioen gaan we toch niet worden

gewoonweg schandalig gefloten kazim had er al eerder vanaf gemoeten met zijn slaan hoop dat de knvb hier iets mee doet

Slappe hap vandaag, Excelsior had meer verdiend.

Heb tijdens de wedstrijd al aangegeven dat er eigenlijk onderscheid zou moeten zijn in de regels tussen een ongelukkige handsbal zoals deze en een opzettelijke (zoals die van Suarez in de wedstrijd Uruguay - Ghana, wat nog steeds het beste voorbeeld is dat ik kan bedenken). Gezien de huidige regels is de rode kaart wel terecht.

Snel vergeten deze wedstrijd.

Heel erg blij met de 3 punten, die we niet verdiend hebben. Excelsior speelde heel goed, en door een rode kaart die met geel afgedaan had kunnen (of moeten) worden, hebben we het nog gered.
Defensief was het weer een zooitje, echt belachelijk hoe makkelijk we het weggeven. En we hebben zo veel kansen nodig tot een doelpunt, niet normaal.

Excelsior mag trots zijn, ze waren ons de baas tot die rode kaart.

Geef het contract van Rutten maar aan Achahbar...

22 februari 2015 om 18:43

waarom?

22 februari 2015 om 18:44

Heeft het goed gedaan mag meer spelen van mij.

22 februari 2015 om 22:44

Rutten blijft maar vasthouden aan zijn basis. Begin er moe van te worden om steeds de slecht-presterende spelers te zien beginnen in de basis.

Die keeper van Excelsior heeft voortreffelijk gekeept. Vorige jaar nog gekeept op de amateur velden en dan zo zien schitteren, met paar fantastische reflexen.. pet je af hoor!

22 februari 2015 om 19:17

Waren vooral de gemiste kansen van Feyenoord. Vond hem zeker bij de goal van Toornstra matig ingrijpen. Benieuwd naar het aantal schoten op doel van Feyenoord want vizier stond niet bepaald op scherp

Allerslechtste Feyenoord van dit seizoen die de eerste helft volledig verprutst hebben. leek echt he-le-maal nergens op. Het lijkt er langzamerhand echt op dat Boëtius het helemaal verleerd is. Is zo onzeker aan de bal, brengt werkelijks niets meer. Manu valt in en hij rent er zo een paar keer langs. Gaat heel veel schelen in aanvallend opzicht bij Feyenoord nu Manu weer terug is, verwacht hem donderdag tegen Roma ook in de basis. Hij kan tenminste iets forceren en doet iets onverwachts.

22 februari 2015 om 18:52

ik vond het tegen Willem II , Utrecht 2de helft en Heracles uit nog slechter.

22 februari 2015 om 19:15

Het is echt dood- en doodzonde van boetius. Af en toe zie je heel even hoe briljant hij kan zijn. Hij durft alleen geen keuzes te maken. Altid twijfelachtig. Het publiek moet een keer helemaal uit zijn dak gaan voor hem. Gwwoon vol blijven steunen!

22 februari 2015 om 20:25

@feye88;

Ja hij lijkt me extreem gevoelig voor kritiek en gemor vanuit het publiek. Aangezien zijn prestaties daardoor nog minder worden is hij in een neerwaartse spiraal beland. Net wat jij ook al beaamt; hij maakt nooit een keuze. Erlangs of meteen de voorzet? Buitenom of binnendoor? Schieten of passen? Hij weet het gewoon vaak niet. Dat zijn wel dingen die je onder controle moet krijgen om echt stappen te gaan maken. Momenteel stagneert hij niet eens, maar gaat het louter achteruit.

Wat een slecht en lucky Feyenoord, zeg ik als Feyenoord-fan. Niet normaal dit.
Hopen op een betere wedstrijd donderdag!

4-2 was geen buitenspel en de 0-1 wel, maar ik vond het zeker geen rood wel een penalty :s

22 februari 2015 om 19:02

Als het een penalty is is het automatisch ook rood. Het is eigenlijk dermate simpel dat het gewoon de regels zijn, dat die dan volgens sommigen(mijzelf incluis) wat zwaar is kan de scheids niet zoveel aan doen.

Volgens de regels dus gewoon correct gefloten. Dat die regels misschien aan vervanging toe zijn is eigenlijk een andere discussie.

Sorry, maar Feyenoord gaat Ajax niet meer inhalen, verspelen zelf teveel punten. Helaas

22 februari 2015 om 18:47

En Ajax niet?

22 februari 2015 om 18:52

Ik geef AZ meer kans

22 februari 2015 om 18:53

AZ is net zo wisselvalig als Feyenoord en Ajax..

Na 2 x een hartverzakking te hebben ondergaan gelukkig de opluchting.
Feyenoord vóór de rode kaart hopeloos moet echt beter.

Zeg niet dat Feyenoord nou mazzel heeft met de scheids want eerste goal scheen buitenspel te zijn (heb het zelf gemist), maar het was natuurlijk een belachelijke penalty. En voordat iedereen roept: ''volgens de regels was het rood'', wat een onzin! Hands /= overtreding, niet per se. Aangeschoten hands bestaat wel degelijk; als het niet bewust was en je hand in een natuurlijke positie staat is het geen hands.
Die speler van Excelsior staat nog geen meter van waar geschoten wordt, die heeft onmogelijk de tijd om zijn hand nog weg te trekken, of ie nu wil of niet. Hij zet een soort van tackle in en daarbij staat zijn hand gewoon in een natuurlijke positie, hier kan ie niks aan doen, dit is geen hand naar de bal. Hij kan ze er toch niet afzagen.

Gebaseerd op het spel na de rode kaart een volledig verdiende overwinning natuurlijk, daar niet van.

22 februari 2015 om 19:06

Als die verdediger de bal niet met de hand tegenhoudt gaat hij er hoogstwaarschijnlijk gewoon in. De speler maakt zich breed met alle risico's en gevolgen van dien. Het is ongelukkig maar gewoon een pingel + rood. Scheids had vrij weinig keus. Dat de regels misschien aan vervanging toe zijn is een totaal andere discussie.

22 februari 2015 om 20:59

Kan je me misschien de regels tonen waar je dat vindt. Ik vind het ook een beetje vaag wat je zegt: ''de speler maakt zich breed met alle gevolgen van dien''. Dus als je je breed maakt en je maakt hands moet dat een overtreding zijn, ook al doe je het niet opzettelijk.

Ik vind dit:
Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De
scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
• de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
• de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
• de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd
sprake is van een overtreding;

Zo'n scheidsrechter is een laffe ambtenaar die niet van de foute regeltjes af wil wijken want dat gaat ten koste van zijn carrière!

22 februari 2015 om 18:57

Dus als het merendeel van de bevolking moorden gerechtvaardigd vind mag dat ook onbestraft gebeuren? die man heeft zich aan de regels te houden..

Mooi dat Feyenoord heeft gewonnen. Daarmee houden ze samen met AZ de druk lekker hoog op Ajax.
Wel met de hakken over de sloot vandaag. De rode kaart en penalty lijkte mij terecht. Wel vreemd dat er slechts twee minuten extra tijd bij kwam. Vier wissels, drie doelpunten en de extra tijd die de penalty in beslag nam. Dan is twee minuten erg karig.

Gozubuyuk mag vanavond weer meedoen pokeren .
Ongelooflijk hoeveel gratis punten Feyenoord thuis krijgt .

22 februari 2015 om 19:09

Jah, gelukkig was daar vandaag geen sprake van en zijn ze de 1e helft benadeeld door de scheidsrechter en zijn assistenten, en zijn ze ook op het laatste moment nog benadeeld bij de afgekeurde 4-2

22 februari 2015 om 19:27

De scheids floot een goede wedstrijd zijn assistent daar in tegen was niet al te best. Met gratis punten ben je vast vergeten om te vermelden over de buitenspelgoal die Excelsior maakt. Daarbij was de penalty meer dan terecht en een rode kaart een logische vervolg volgens de Fifa reglementen. Daar kan de scheids niet veel aan doen.

Het is trouwens heel goedkoop om weer te beginnen over de poker beschuldigen die tegen Gözübüyük werden gemaakt zonder enkele bewijs.

Schandalige gestolen punten door een schandalige thuis fluitende scheidsrechter die niet op dit niveau hoort te fluiten. En hij had een zware rode kaart moeten geven voor de klap die deze Kazim uitdeelde. Jammer Excelsior , jullie zijn zwaar bestolen.

22 februari 2015 om 18:54

Buitenspel vergeten?

22 februari 2015 om 19:10

Niet gegeven penalty gegeven..
Onterecht afgekeurd doelpunt aan het eind vergeten..

Excelsior had nooit 0-2 voor mogen staan, maar dankzij de scheidsrechter is dat wel gebeurd.

Krijgt Achahbar nu eindelijk wat meer speeltijd Rutten? Vond hem enorm dreigend en is in staat om een mannetje uit te spelen, precies wat er mist in dit team.

Verder een gelukkige overwinning maar who cares.

Psv, ajax en feyenoord mogen zich als topclubs wel schamen wat ze dit weekend hebben laten zien. Er moet echt ingegrepen om het niveau in de eredivisie omhoog te krikken anders hebben we over een tijd nog minder plekken voor europees voetbal.

Feyenoord verdiende echt helemaal niets vandaag. Alle respect voor Excelsior, ik heb van ze genoten. Zelfs met 10 man eigenlijk nauwelijks in de problemen geweest tot die fout van Karami bij de 2-2. Daarna was het wachten op de 3-2.

PS: De cijfers zijn weer belachelijk

Wat erger ik me toch kapot aan die Kazim.ligt alleen maar op de grond, speelt theather,gelooft werkelijk dat elke speler bang voor hem is en deelt zo nu en dan vrij smerig uit. Had ook best Rood mogen krijgen.deze wedstrijd had gewoon met 10 tegen 10 moeten eindigen. Want de rode kaart van Excelsior was natuurlijk wel tercht...hoe ongelukkig ook.

Ben wel blij dat Feyenoord wint voor me eigen club, maar natuurlijk schandalig dat gozubuyuk bij de wedstrijd dordt ado de handsbal niet bestrafte. Nu doet hij het wel, maar in een minder duidelijke situatie om het zo te zeggen.

Wederom een bewijs dat er helemaal niks klopt aan die scheidsrechters in Nederland.

Zoo, 3 punten en donderdag die Italianen Europa uitkieperen. Prima wedstrijd Feyenoord !

Heb er niks van gezien maar ben blij dat feyenoord gewonnen heeft kunnen ze ajax alsnog voorbij over een paar weken.

Rutten is ook schandalig! Hoe durf je Toornstra te sparen? Alsof je met minder zogenaamd ook kan winnen van mindere tegenstanders? Helemaal mis!! Wij moeten om 3 punten te verdienen ALTIJD met de sterkste 11 spelen!! Die Boula , dat kan echt niet! Ongelooflijk dat hij die blijft opstellen, zelfs ten koste van jeugd! Vilhena , genoeg kansen gehad, ontwikkelt gewoon niet meer, alsjeblieft verkopen.Toornstra is gewoon een kanjer en Achabar, waar ik geen fan van ben, goed ingevallen! Klasse van hem

en psv is dan lucky volgens mensen hier. polletjes & aangeschoten hands en nog 20 & 14 punten achter. ik heb weer feyenoord gekeken en nog steeds niet dat team gezien waar men zo lovend over was. ligt het nog steeds aan mij, of is dit team gewoon alleen goed als Ajax de tegenstander is.

Lucky Feyenoord. Maarja soms heb je wat geluk nodig om een wedstrijd te winnen. Een ding is zeker, het moet bij de top 3 beter donderdag anders is het snel klaar.

Bij rust denk je, poeh 2-0 maar Excelsior is toch het kleine broertje dat Feyenoord zeker de punten gunt, het zal toch niet? Uiteindelijk is de uitslag dan ook wel weer logisch te noemen. Als Excelsior de punten niet kado doet helpt een scheids wel mee.

22 februari 2015 om 19:12

Ben je vergeten dat Feyenoord de 1e helft meerdere malen benadeeld is?

22 februari 2015 om 19:54

Als je doelt op het niet wegsturen van Kazim ben ik het met je eens. Feyenoord is zonder Kazim beter dan met.

22 februari 2015 om 20:04

En het niet krijgen van een penalty.
En het buitenspel doelpunt

22 februari 2015 om 19:40

Natuurlijk geeft Excelsior de punten gratis cadeau gegeven aan Feyenoord
Misschien een suggestie om een eigen site te beginnen en dan kan je daar jouw
complottheorieën kwijt.

Excelsior speelde een hele goede eerste helft en als er geen rode kaart was gevallen hadden ze minimaal een punt gepakt in de kuip. Maar de rode kaart was volgens de regels in de reglementen terecht. Als Mattheij de bal niet met zijn hand had tegengehouden zou de bal zeer waarschijnlijk in de goal verdwijnen. Ontnemen van een scoringskans dus rood.

Opvallend. Dit is al de 6de keer dit seizoen dat Feyenoord tegen 10 man speelt. Dat moet toch wel een record zijn.

Jammer dat de scheidsen het nog steeds in de broek doen als ze de Kuip betreden. Scheelt toch een hoop punten voor Feijenoord!

22 februari 2015 om 19:07

Ja man. Ze keuren zelfs doelpunten af van Feyenoord die geen buitenspel zijn en doelpunten van de tegenstander goed die wel buitenspel zijn. Echt dun door de broek liep het.

Onderschatting koste ons bijna de kop. Excelsior is naar mijn inziens hier gewoon de meest ongelukkige en had meer verdient. Maar ik rouw er niet om....sorry Kralingers

Rood Kazim lijkt me op 0-1. Dan is het gespeeld.

22 februari 2015 om 19:13

Alleen had die 0-1 nooit mogen tellen

Word nog een spannende strijd om plek 2. Zowel Ajax, Feyenoord en AZ gaan nog de nodige punten laten liggen we moeten volgende week winnen anders komen AZ en Feyenoord op 3 punten hoewel ik Feyenoord niet makkelijk zie winnen uit bij Utrecht. AZ gaat thuis wel winnen van Willem II.

De rode kaart was ook schandalig... Scheids zal vanavond het pokeravondje wel winnen!

22 februari 2015 om 19:13

Rood was terecht

22 februari 2015 om 19:55

Zeker, maar die misselijke vent Kazim had er echter ook eentje verdiend.

Hoop nu maar eens dat de scheidsrechters ook op deze Kazim gaat letten. Was een puur rode kaart voor slaan. Doet elke wedstrijd wel dit soort dingen.

Pff wat spelen we slecht de laatste weken. Er zit totaal geen beleving en creativiteit in de ploeg.

De rode kaart is triest, al zal de feyenoorder daar uiteraard niet mee eens zijn. Zelfde verhaal met ado tegen go ahead eagles met wormgoor, waarna de rode kaart geseponeerd werd. En kazim stoort mij. Wat een flapdrol is dat zeg. Had eraf gemoeten met donkerpaars. Dat hij niet kan voetballen moet hij niet afreageren op zn tegenstander.

Was te verwachten dat het nog fout zou gaan voor Excelsior. Die waren veel te bang dat ze geen spelers meer zouden mogen huren van Feyenoord. Belachelijk dat dit zomaar kan in Nederland. Competitievervalsing ten top!

23 februari 2015 om 01:39

Op dit moment spelen er nul Feyenoorders bij Excelsior en is de samenwerking door Feyenoord opgezegd. Dus wat lul je uit je nek zeg.

Jammer joh:
Een rode kaart

Een buitenspel luchtje? Die gozer stond een meter buitenspel! Dezelfde grensrechter keurde in de 2e helft de 4-2 van Kazim af op randje buitenspel. Dus dat ziet hij wel en een meter niet? Na die 0-1 ging Feyenoord slechter spelen. De rode kaart was zuur maar ook niet echt handig van die Excelsior speler om zich met zn armen wijd voor de bal te werpen. Je weet dat dan rood volgt. Zo zijn de regels al vind ik het ook te zwaar bestraft. Verder 78% balbezit gehad dus Feyenoord dik verdiend gewonnen. Zeker gezien het feit dat de 0-1 al niet had moeten tellen.

Knjb!!! oh wacht..........................
Dus niet mer huilen over d arbitrag rottrdammrs.

22 februari 2015 om 21:48

Ook al hadden ze hem op een aantal belangrijke momenten tegen?

23 februari 2015 om 01:41

Inderdaad. Dankzij de knjb konden we weer onterecht in de achtervolging op een goal die nooit had moeten tellen. Laat onverlet dat Feyenoord een dramatische eerste helft speelde en verdiend achterstond.

23 februari 2015 om 15:38

Knjb? Wordt eens volwassen knul.

Feyenoord was echt dramatisch

Er is al lang jurisprudentie over dergelijke rode kaart gevallen. Indien je een een onnatuurlijke beweging maakt ( en het bewust naar de grond gaan wordt als zodanig gekwalificeerd) neem je daarmee willens en wetens het risico voor lief dat je de bal met de arm beroerd. Dan is het dus per definitie hands. Als je dan daarmee ook nog een scoringskans ontneemt in de 16 is het rood en een pingel.

Een beetje lezen heren voordat je van allerlei onzin uitkraamt gebaseerd op emotie.

Beslissing was dus 100% terecht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren