Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

SC Heerenveen in tweede derby op rij wel succesvol

Laatste update:

SC Heerenveen heeft opnieuw afgerekend met 'favoriete' tegenstander FC Groningen. De Friezen boekten tegen geen enkel team meer Eredivisiezeges en lieten zondagmiddag zien dat die cijfers geen toeval zijn. Door doelpunten van Simon Thern, Joost van Aken en Henk Veerman won de thuisploeg de Derby van het Noorden met 3-1. De Groningers zetten daarmee een zorgwekkende trend voort: de laatste keer dat men een duel om 12.30 uur wist te winnen, dateert van februari 2012. In de tussentijd werden twaalf 'lunchduels' op rij niet gewonnen.

/

Heerenveen had iets goed te maken voor de eigen fans na de nederlaag in Leeuwarden van vorige week, al leek het daar in de openingsfase niet op. FC Groningen begon uitstekend en liet zich vooral gelden via de uitblinkende Mimoun Mahi. Hij bestookte het doel van Kristoffer Nordfeldt allereerst met een afstandschot en leverde niet veel later bijna een assist. Zijn bal ging echter rakelings aan iedereen voorbij. Heerenveen nam daarna wel langzaam maar zeker de regie over, maar kon niet voorkomen dat ook Albert Rusnák nog een keer gevaarlijk opdook voor Nordfeldt. Het bleek loos alarm.

De thuisploeg werd daarna sterker en sterker, en na 35 minuten leidde dat tot de 1-0. Thern schoot na een combinatie met Pelle van Amersfoort prachtig raak. Heerenveen leek daarna door te gaan drukken, maar mocht bij rust van geluk spreken dat het niet gelijk stond. Mahi liet namelijk na om een weergaloze slalom door de Friese defensie te bekronen met een doelpunt. Zijn iets te slappe inzet rolde via de buitenkant van de paal naast het doel van Nordfeldt.

/

Het doelpunt dat voor de pauze niet viel, werd vijf minuten ná rust alsnog begroet door de meegereisde fans uit Groningen. Tjaronn Chery kreeg veel tijd en ruimte op links, waarna de spelmaker Michael de Leeuw perfect in stelling bracht. Zonder te aarzelen knalde de spits de 1-1 binnen. De wedstrijd ging daarna gelijk op, maar het waren toch weer de gastheren die de leiding namen. Bij een hoekschop viel de bal voor Van Aken, die doelman Sergio Padt voor de tweede keer op de middag het nakijken gaf.

FC Groningen kreeg daarna wel de kansen om opnieuw terug te komen, maar missers van De Leeuw en Rusnák stonden de gelijkmaker in de weg. In de slotfase voerde het elftal van Erwin van de Looi de druk fors op, mede gesteund door arbiter Pol van Boekel, die Marten de Roon zeven minuten voor tijd met een tweede gele kaart van het veld stuurde. Het slotoffensief leverde de bezoekers nog wel een paar halve kansjes op, maar Nordfeldt kwam nooit meer echt serieus in gevaar. In blessuretijd maakte invaller Veerman vervolgens aan alle onzekerheid een einde. Na een snelle counter rondde hij koel af: 3-1.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe speelde pelle van amersfoort?

22 februari 2015 om 14:29

Sterk, vooral tweede helft 1 van de uitblinkers.

22 februari 2015 om 14:30

Groningen kon hem niet hebben. Ze haalden hem constant neer haha!

22 februari 2015 om 14:31

Haha, hopen dat hij deze lijn kan doortrekken

22 februari 2015 om 16:04

Doordekken had hij eerst moeite mee. Tweede helft echt prima gespeeld. De spelers van Groningen hadden moeite met hem en probeerden hem uit de wedstrijd te halen. Zelfs na een trap na en bij de keel pakken bleef hij gewoon door voetballen zonder te reageren. Erg knap!

Jammer geflatteerde uitslag, Heerenveen mbv van Boekel gewonnen. Twee zuivere penalty's onhouden maar zelf ook te weinig gebracht helaas.....

22 februari 2015 om 14:28

Doelde je nou op die keurige tackle in de laatste minuut van Schmidt?

22 februari 2015 om 14:36

Ja en die hands bal, Schimdt maait eerst speler onderuit voordat hij uberhaupt de bal raakt... Als je hier al geen penalty voor geeft kan je beter stoppen met fluiten!
Schmidt had sowieso geluk, want als volgens mij Rusnak de eerste helft de andere kant op draait vliegt hij er vol in met gestrekt been en vliegende tackle...

22 februari 2015 om 15:10

Jammer dat je het fluiten van de scheids er bij haalt. Die floot namelijk een sterke pot. Ik hoop dat de emotie bij jou inmiddels gezakt is en dat je er nuchter naar kunt kijken.

Wedstrijd was in balans vind ik. Groningen voetbalde wat gemakkelijker doordat ze meer rust aan de bal hadden. Heerenveen scoort op de juiste momenten. Groningen toont aan dat ze scorend vermogen missen. Alleen De Leeuw kan scoren lijkt het wel. Actie van Schmidt was risicovol, maar correct op de bal. Als we daar een penalty voor moeten geven....

22 februari 2015 om 15:24

Ik baal idd, alleen jij beweert toch niet serieus dat hij een goede wedstrijd floot?
Nog los van alle foute beoordelingen, twee zuivere penalty's onthouden.
Als je dan nog wil gaan beweren dat hij een goede wedstrijd speelt?
En ben het niet eens met de Heerenveen supporters, maar over 1 ding zijn we het wel met elkaar eens. Van Boekel floot dramatisch!

22 februari 2015 om 16:09

Ik kon zijn manier van fluiten wel waarderen. Hij liet veel toe en floot niet kinderachtig. Daar zaten ook fouten bij, maar in mijn ogen geen beslissende fouten. Ik heb geen 100% strafschoppen gezien en mijn gasten, Groningen supporters, ook niet. De kaarten waren ook allemaal terecht. Ik zou het falen van Groningen voor de goal aankaarten en niet naar de scheids wijzen.

22 februari 2015 om 16:13

Ik denk dat we inderdaad kunnen concluderen dat van Boekel slecht floot. In mijn ogen had de Leeuw zijn tweede geel moeten krijgen. Verder waren de Groninger spelers erg onsportief tegenover van Amersfoort (nu zal hij vast ook wel wat gedaan hebben) maar bij de keel grijpen en natrappen dat hoort gewoon niet. Daarnaast hadden er veel meer gele kaarten gegeven kunnen worden. Wat doet Hateboer bijvoorbeeld als de Roon na zijn rode kaart de aanvoerdersband overgeeft? Die tackle van Schmidt in de 16 leek vanaf mijn kant echt 100% geen penal. De herhaling van Fox laat het ook niet goed zien omdat er een speler voorstaat. Misschien verander ik mijn mening vanavond nog om 7 uur maar tot nu toe ben ik niet overtuigd. Al met al denk ik dat als van Boekel goed had gefloten (beide kanten op) de eindstand hetzelfde zou zijn geweest.

22 februari 2015 om 16:35

Kerel waar heb je het over. Heb je de wedstrijd thuis gezien of helemaal niet. Die kerel floot ontzettend kinderachtig. Hij floot alles in het nadeel van Fc Groningen en geen 100% penals, man je bent het lachertje van voetbalzone. Was er bij zuivere penals.

22 februari 2015 om 16:54

Ik zit recht achter de goal en naar mijn inziens (herhaling: mijn inziens) was het g100% geen penal. Nu kan je daar altijd over discussiëren. Maar het feit blijft dat elke supporter een bril op heeft als hij naar een wedstrijd kijkt. Nu zal ik misschien alles wegwuiven van Heerenveen en jij van Groningen en daarom zeg ik ook dat van Boekel slecht floot. Maar ik denk dat we inderdaad kunnen concluderen dat ik lachend het stadion uitliep!

22 februari 2015 om 14:31

Waren inderdaad 2 zuivere penaltys voor Groningen.. Vond van Boekel echt pro Heerenveen, jammer dat de knvb geen betere scheids beschrikbaar stelde voor deze derby.. Groningen had minstens een gelijkspel verdiend...

22 februari 2015 om 14:34

Dan kun je die van Heerenveen ook geven en de Leeuw had rood moeten hebben.

22 februari 2015 om 14:34

De Leeuw had rood moeten hebben en wij een penalty, belachelijk dat je dit zegt. Denk nog even 2x na voordat je reageert.

22 februari 2015 om 14:36

Ik haal jullie even uit de subjectieveteit, van boekel was even slecht naar beide of even goed als je veel doorspelen goed vind

22 februari 2015 om 14:38

Van Boekel was voornamelijk slecht voor Groningen. En die spelers van Heerenveen komen meteen met 4 man om een kaart vragen. Zou mij niks verbazen als hij hem daarom niet geeft, ipv geel voor de Leeuw en 4 keer geel voor Heerenveen....
En vraag me sowieso af of je voor zo'n tikje geel moet geven, helemaal als je kijkt hoe de Roon zijn tweede geel krijgt. Normaal gesproken is dat gewoon rood...

22 februari 2015 om 14:40

Dat snap ik maar als die Groninger zegt dat hij slecht voor Groningen was terwijl Groningen vanaf de 50e minuut met 10 man had moeten spelen ben je niet goed bij je kop.

22 februari 2015 om 14:42

Alles in deze wedstrijd was wel zo'n beetje slecht. Maar om het verlies alleen te wijten aan de scheidsrechter slaat ook nergens op. Jullie hebben ook aardig grote kansen zelf om zeep geholpen. Dan is het ook niet so vreemd dat je verliest.

22 februari 2015 om 14:42

Onzin was een klein tikje, geel was zwaar overdreven geweest. Zoals ik al zei volgens mij kwam dat doordat Heerenveen heerlijk sportief meteen met 4 man om een kaart kwamen vragen. En als je de Leeuw dan geel zou geven dan moet je Heerenveen 4 keer geel geven..!

22 februari 2015 om 14:47

Haha,laat me niet lachen. Van Boekel was zeker niet pro Heerenveen. De Leeuw had gewoon 2 keer geel moeten hebben.

@ trainer vd Looi: helemaal niets in Groningen dit jaar. Vorig seizoen nog provoceren door 'helemaal niets in Heerenveen' te zingen. Toen kwam Aberdeen en die blies het sprookje uit na 2 wedstrijden. Haha.

22 februari 2015 om 15:02

Ik ben het in deze eens met de Heerenveen mensen hier. De Leeuw had ook zijn tweede gele kaart kunnen krijgen, al vind ik die vergrijpen niet vergelijkbaar met die van De Roon, die bij zijn tweede gele kaart ook gewoon direct rood had kunnen krijgen. Verder vind ik het veel te makkelijk om naar de arbitrage te wijzen. Je maakt zelf je kansen niet af, en verdedigt enorm kinderachtig bij de goals die je tegen krijgt. Dan moet je in het slot één op één gaan spelen, en krijg je in de counter de beslissende tegengoal en verlies je de wedstrijd. Die situatie met Hateboer en (van Aken of Schmidt) van voor de countergoal, was een beetje een twijfelgeval. Al met al een geflatteerde overwinning, maar met de manier waarop wij hebben verdedigd, en hoe wij omspringen met de kansen, dan kun je natuurlijk ook niet anders dan verliezen..

22 februari 2015 om 14:36

Agja, misschien had Heerenveen er ook wel eentje moeten hebben met Botteghin en Uth (?). Verder heb je dit gewoon volkomen aan je zelf te wijten, zo kinderachtig verdedigd, en je vergeet zelf je kansen af te maken. Vandaag was echt wel wat mogelijk, maar toch blijft er iets in die koppies spoken. Een trainer zou ze dan juist moeten opzwepen en vertrouwen geven, daar ontbrak het vandaag aan. Ik ben er echt goed ziek van.

22 februari 2015 om 16:06

Jullie hadden helemaal geen penal verdient. Wij hadden juist een penal moeten hebben. De roon werd onderuit geduwd. Daar bij komt dat de grensechter echt om een bril moet. Man man man wat vlagde hij slecht zeg. En het valt me op dat heerenveen wel makkelijk kaarten word gegeven en de tegenstander bijna nooit. Die rusnak had ook minstens geel moeten hebben.

22 februari 2015 om 17:03

Groen witte k.t homos. Vuile messentrekkers. Supporter hveen kritiek in ziekenhuis

2-2 was de terechte uitslag geweest in mijn ogen.

Van Boekel de hele wedstrijd dubieus gefloten..

22 februari 2015 om 14:29

Denk dat je gelijk hebt. Wel 2 penals ontnomen, was hands en tik van achter op achillis in de 16. Gefeliciteerd in ieder geval, hoe zuur dit ook voelt.

22 februari 2015 om 14:37

Heerenveen had ook minimaal 1 penal moeten hebben. En als je echt beter bent kan je het ook af zonder penaltys

22 februari 2015 om 14:40

Onzin die speler had geel moeten hebben, als je je zo laat vallen door contact wat je zelf op zoekt verdien je niets anders als geel....

22 februari 2015 om 15:05

Ik heb zelfs rood zien geven voor verdedigers waarbij de spits alleen naar de goal kon richting keeper en met opzet voor de verdediger langs ging kruisen zodat de verdediger hem aantikte en rood kreeg omdat het om een doorgebroken speler ging. Dan was dit zeker geel. Je kunt hem geven. Van Boekel heeft dit niet gedaan en dat is zijn goed recht. Gelukkig heeft het geen invloed gehad op het eindresultaat.

22 februari 2015 om 15:22

Als de verdediger ergens staat en je loopt er als speler tegen aan dan is dat niks. En als die speler op snelheid inkomt, kan je nog wel eens twijfelen. Maar bij Botteghin was terecht geen enkele twijfel, had zelfs geel mogen wezen voor die Heerenveen speler...

22 februari 2015 om 14:35

Eens, ik denk niet dat 1 van de 2 teams echt beter was. In mijn ogen had Groningen 2 penals moeten krijgen (in elk geval de handsbal). De 2e gele kaart van de Roon heb ik niet gezien, dus geen idee of die terecht was. Van Boekel was in elk geval heel erg slecht.

22 februari 2015 om 14:40

Nee die was niet terecht, had in 1 keer rood moeten zijn. Niet dat dat nog veel uitmaakt...

Lelijke overwinning, maar ook deze punten tellen. Beetje jammer dat het zo'n onsportieve wedstrijd was met veel vrije trappen en veel kaarten. Gelukkig kunnen ze het ook zonder Larsson en vd Berg. Op naar volgende week.

22 februari 2015 om 14:39

Ik vond het niet zo'n hevige wedstrijd hoor. Bij NEC Vitesse ging het er altijd veel harder op. Hoort ook bij de derby, dat zijn wedstrijden op zich.

Die Veerman is wel een nuttige aankoop geweest, leuk spelertje en een goede stormram

22 februari 2015 om 14:49

Als Henk gaat warmlopen wordt publiek al gek.

Wat een geflatteerde nederlaag!

22 februari 2015 om 15:49

Als je met 10 man tegen 11 de derde binnenschiet dan is dat toch niet geflatteerd. lesje effectief voetbal, dat is het.

Wat heb ik een heerlijke wedstrijd gezien zeg! De Eredivisie mag dan wel vol fouten zitten, het is wel ontzettend leuk, vanaf minuut één ging het op en neer.

ik vind dat Groningen het heel goed heeft gedaan, ze hadden ook het betere veldspel, alleen ontbreekt het bij Groningen vaak aan die laatste bal.. Heerenveen was uiterst effectief en heeft volgens mij niet echt veel meer kansen gehad dan dat ze goals hebben gemaakt. Ook ergens knap natuurlijk.

Is het verdiend? Nee, misschien niet, maar het draait om de goals. Als neutrale fan heb ik uiteindelijk dan wel wat te doen met Groningen, aangezien een 2-2 gelijkspel er minimaal in had gezeten voor de Groningers, maar dan moeten spelers als Rusnak en Cherry toch nog wat meer brengen en beslissender zijn voor de ploeg.

22 februari 2015 om 15:14

vd Looi wisselt zijn beste spelers Mahi en Tibbling. Niet slim.

22 februari 2015 om 16:13

Tibbling mag wel eens wat meer risico in zijn spel gaan leggen. Ook vandaag redelijk vaak de mogelijkheid gehad om met de aan de voet het middenveld over te steken, alleen speelt dan weer breed of terug.
Lijkt er nu soms op dat hij handelt om zijn gemiddelde op peil te houden...

Die Van Boekel kan er gewoon geen klote van. Slaat echt helemaal nergens op wat die man allemaal deed en niet deed vanmiddag en het is niet de eerste keer dat dit me opvalt. Positief is dan wel dat hij allebei de kanten op slecht floot.

22 februari 2015 om 15:12

Was het niet Van Boekel die laatst zo goed floot tijdens de klassieker? Wat hij daar goed deed, liet hij hier volgens mij na. Nu was het een harde wedstrijd, maar hij had misschien de wedstrijd iets beter aan kunnen voelen. Inconsequent gefloten vind ik, los van het feit dat Heerenveen als winnaar uit de bus gekomen is. Heeft een aanzienlijke invloed op het verdere verloop van de wedstrijd gehad.

22 februari 2015 om 16:07

Volgens mij was het nijhuis.

Misschien niet helemaal terecht, maar wel een heerlijke overwinning! Pure strijd, en uiteindelijk op basis van strijd toch wel de punten lekker thuis kunnen houden. Ook een echte lekkere derby. Billenknijpen tot het einde. Volgende week nog een keer winnen en misschien zelfs klimmen in de ranglijst. (Wel een domme tweede geel van de Roon, nu hebben we weer problemen met de opstelling volgende week...)

22 februari 2015 om 14:32

Uiteindelijk op basis van de scheids gewonnen bedoel je neem ik aan? Gewoon 2 zuivere penaltys ontnomen...

22 februari 2015 om 14:44

Als je gewoon die kansen erin schiet heb je de scheidsrechter ook niet nodig. In de eerste seizoenshelft zat alles tegen bij ons. Dan mag het nu ook wel eens meezitten.

22 februari 2015 om 14:46

1 penal misschien, en ook 1 voor heerenveen. En de leeuw had al in de ~60e minuut zijn 2e geel moeten hebben. het ging beide kanten uit

22 februari 2015 om 14:50

Waarom naar de scheidsrechter wijzen? Misschien hadden we er wel twee moeten hebben, maar als je gewoon kijkt naar hoe je zelf de goals weggeeft en hoe veel kansen je krijgt om zelf te scoren.. Dan wil ik niet meer wijzen naar de scheidsrechter, uiteindelijk moet je het namelijk zelf doen. Twee fouten van Hateboer worden ons hier fataal, want het was vandaag echt wel mogelijk om misschien wel met drie punten uit Heerenveen te vertrekken.

23 februari 2015 om 00:27

Sjonniex moet je steeds tegen mij ingaan? Anders trek je even een Heerenveen shirtje aan... Hoe van Aken met hands de bal wegwerkt tja dan is de kans om te scoren ook weg, idem voor hoe Hateboer in het strafschopgebied wordt omgekegeld... Kregen we die pingel dan was het terecht 2-2 geworden... Dus hoezo niet naar de scheids kijken hij heeft toch een groot impact in de uitslag?!

En de dekkingsfouten staan hier los van natuurlijk.

23 februari 2015 om 12:14

Wat jammer dat je de scheids nu de schuld geeft. De tackle van Schmidt was een perfecte tackle, heeft niks meer een penalty te maken. De handsbal van Van Aken blijft zo'n geval waar altijd discussie om is. Die had hij kunnen geven, net zoals hij Uth een penalty had kunnen geven. Kiest er in beide gevallen niet voor.

De leeuw had echter zeker zijn tweede gele kaart moeten hebben, kiest hij ook niet voor. Om nog maar niet over die ongelofelijk nare voetballer van een vdvelden, jammer dat hij er nog in kwam. Liet in korte periode zien hoe naar zijn persoonlijkheid is, zijn achternaam is voor hem de beste remedie.

Ik heb genoten van de harde wedstrijd. Nu hopen op punt verlies van ajax en kijken hoeveel t word bij psv-dort

Groningen was de betere. Maar wat een kleuters daar in de verdediging zeg.

Ik ben hier echt goed ziek van. Eerste helft ben je beter, tweede helft ga je gelijk op, je creëert meer kansen, maar geeft je goals veel te makkelijk weg. Misschien hadden we ook nog wel minimaal één strafschop moeten hebben, maar ik wil niet naar de arbitrage wijzen. Je hebt de nederlaag hier volkomen aan je zelf te wijten. Twee fouten van Hateboer doen je hier gewoon de das om. Bij de 1-0 werkt hij de bal gewoon erg slecht weg, en bij de 2-0 dekt hij echt verschrikkelijk slecht bij de corner. Eigenlijk heeft Heerenveen de hele wedstrijd geen enkele kans gecreëerd uit eigen vermogen, zeer zuur. Dat wij dan moeilijk scoren blijkt wel weer, want kansen hebben we echt gehad. De eerste helft moet je in plaats van 1-0 achter gewoon 0-2 voor staan, maar je doet je zelf zoveel te kort.

Ik had vandaag echt het gevoel dat er iets mogelijk was, dan komt dit extra hard aan. Ik vond dat we met name de eerste helft goed stonden te voetballen. Enige minpunt is dat er veel te veel tweede ballen werden verloren op het middenveld. Ik baal nu vooral van Hateboer en de geflatteerde nederlaag. Overigens mijn complimenten aan de debutant in de basis, Payne, speelde een prima pot en maakte het Slagveer erg lastig. Verder snapte ik de wissel van Mahi niet, speelde sterk en maakte het Heerenveen erg lastig achterin. Tibbling vond ik vandaag niet heel sterk spelen, en ook Rusnak was vrij afwezig. Achterin stond het eigenlijk prima, met veel meer voetbal door Lindgren als centrale verdediger. Enige die (weer) zwaar door de mand viel was Hateboer, begin daar echt wel genoeg van te krijgen onderhand.

Aan alle Heerenveen-supporters, gefeliciteerd met de overwinning. Hij mag in mijn ogen dan wel onterecht zijn, hij zal jullie er vast niet minder goed om smaken. Geniet ervan!

Edit: Doei play-offs, we moeten ons nu volkomen concentreren op de beker. Enige weg naar Europees voetbal is de beker. Toch blijf ik erbij dat het bij Groningen een mentaliteits probleem is. Kwaliteit is er genoeg, en voetballend was het vandaag zeker niet slecht, het enige wat dan nog nodig is, is dat extra stapje. Dat ontbreekt, en daar is de trainer verantwoordelijk voor. Onbegrijpelijk dat het contract van Van de Looi is verlengd.

22 februari 2015 om 14:58

Prachtige analyse en ik ben het dan weer compleet met je eens. Ik kan het moeilijk verkroppen, maar dit was een terechte nederlaag. Misschien niet qua spelbeeld, maar als je zo ontzettend naïef verdedigd en zo slordig bent in de eindpass dan verdien je het ook niet.

En zoals je al aangeeft, VD Looi is hier absoluut verantwoordelijk voor. Hij blijkt niet instaat goed voetbal een gesloten organisatie en rendement te combineren. Daarnaast mag hij Hateboer dit seizoen niet meer opstellen, die jongen is echt de weg kwijt. Spijtig want het is een goede hardwerkende jongen, maar momenteel komt hij op alle vlakken te kort.

Overigens neem ik aan dat de hype omtrent Rusnak nu ook wel even weer gaat liggen, net als bij Tibbling. 2 uitstekende spelers voor Groningen, maar ze ontstijgen het niveau absoluut nog niet. Vandaag waren ze vrij slordig vond ik.

Teleurgesteld, laten we hopen dat de beker dit seizoen kleur gaat geven!

Wat is er met Rusnak gebeurd? Geen schim van de speler die hij was bij Cambuur, of was Rusnak gewoon een hype?

22 februari 2015 om 14:36

Haha ok jij kijkt dus nooit voetbal. Volg je deze site uberhaupt?

22 februari 2015 om 14:42

Want?

22 februari 2015 om 14:46

hij werd bij cambuur altijd al heel erg gehyped ja. Maar hij zal er wel wat meer bovenop komen bij Groningen. Was vandaag wel heeel slecht

22 februari 2015 om 14:51

Ja,hype.

Minder balbezit in eigen huis, telkens gaan liggen, schandalige overtredingen - het is jullie gegund daar in Heerenveen hoor

22 februari 2015 om 14:37

Dank je! Erg blij met de punten, Goed weekend nog!

22 februari 2015 om 14:47

ja, en groningen geeft de bal niet terug als Hveen hem uittrapt. eerst naar jezelf kijken

22 februari 2015 om 15:00

peertje19

waarom zouden wij de bal terug geven?
omdat die Schmidt een swalbe maakt?

leg mij dat eens uit.

22 februari 2015 om 14:55

Dat hoort bij voetbal, daar klagen we toch vaak over in NL? Niet janken.

22 februari 2015 om 14:56

Dat was @Crystal

22 februari 2015 om 15:03

Bedankt! Feest hier, het is lekker om van Groningen te winnen maar de reacties van de supporters is pas echt genieten!

22 februari 2015 om 16:37

Feest waar? In ieder geval niet in het stadion. Wat een dode boel is het bij jullie zeg.
Maar geniet van de overwinning

22 februari 2015 om 17:18

Bij jullie loopt het over van de sfeer...😂

22 februari 2015 om 17:27

Bij ons is in de Euroborg is de sfeer inderdaad niet altijd meer zo als vroeger. Je hebt altijd nog wel de fanatics die zo goed als altijd nog (een beetje) sfeer maken.
Maar bij jullie was er echt helemaal niemand. NN niet gehoord, alleen bij de 1-0, 2-1 en de 3-1 tot het einde (2 minuten dus).

22 februari 2015 om 17:47

Mooi feest jonge.
Eerst even een Heerenveen supporter neersteken, en dan feest vieren.

22 februari 2015 om 21:19

Gelukkig zit de euroborg altijd lekker vol!

23 februari 2015 om 08:22

Haha, ik zeg dat ik geniet van supporters die niet tegen hun verlies kunnen en dan gewoon een reactie plaatsen waarin je laat zien niet tegen je verlies te kunnen :P ( zelf zeggen dat het ALS sfeerloos is terwijl de Euroborg en nooit vol komt en ook matige sfeer heeft.) Man ik lig op de grond, genieten dit. Bedankt :D

Mahi speelde echt geweldiggg!!!!!

22 februari 2015 om 14:38

Jammer dat groningen heeft veloren

Hoppa, komend half jaar weer het veto recht om een Frieze vlag aan de muur te hangen in ons Groningse Studentenhuis!

22 februari 2015 om 14:58

Z ?

22 februari 2015 om 15:39

Of heb je liever dat ik hem voor het raam doe? Dan kan jij ook nog meegenieten

22 februari 2015 om 16:09

Ja hang maar voor het raam zal gewaardeerd worden....

22 februari 2015 om 17:33

Wat ben je toch een stumper he, lekker provoceren joh. Hang maar voor het raam dombo.

22 februari 2015 om 19:06

Ik of frigro?
Ik bedoelde meer van hang maar voor het raam, zal leuke reacties geven.
Op voetbalzone wordt je bericht verwijderd als je provoceert. Als je in Groningen een friese vlag ophangt voor je raam ben je ook aan het provoceren. Alleen dan haalt voetbalzone die vlag niet weg, dikke kans dat een ander dat wel doet

22 februari 2015 om 20:30

Het is nogal gevoelig... Wees een kerel en zie er de gein van in. Hier in huis wonen vier grunningers en 4 Friezen samen met de grapjes over en weer. Zulk soort dingen kunnen we goed van elkaar hebben. Echter zijn er een paar zielige types zoals jij die er de lol niet van inzien ...

Henk Veerman cultheld. Wel beetje egoistisch. Gelijkspel was terecht geweest.

Hahahaha lol, van playoff winnaar naar degradatie voetbal. Dit kan toch gewoon niet. Groningen is niet consistent genoeg. Heb de wedstrijd zelf niet gezien, maar ik hoor dat Van Boekel een groot aandeel heeft gehad. Ik vind zelf, met of zonder scheidsrechter, moet je gewoon winnen. Vingertje wijzen helpt niet. Je moet gewoon doelpunten maken om een wedstrijd te winnen, klaar.

Kort samengevat.

- slecht duel.
- groningen beter
- heerenveen efficiënter
- van Boekel drama
- gelijkspel verdiend.

Persoonlijk heb ik me vreselijk aan die Nordtveld geïrriteerd..

Van Boekel had een penalty moeten geven ja, maar Groningen moet gvd de ballen er wel zelf inschieten. En dan doen ze niet. Of te weinig.

Of we nou ( minimaal) de gelijke waren of niet en (op zijn minst) een gelijkspel verdienden doet uiteindelijk op geen enkele manier ter zake (net zomin als een minkukel van een scheidsrechter die een Derby voor geen meter aanvoelt en beide clubs constant naaide met achterlijke beslissingen) feit is dat je gewoon weer verliest (ondanks dat ik het spel van de FC langzaam maar zeker beter vindt worden). Zoals al gezegd alweer verloren maar misschien zit er wel weer een eindsprint in (in de Maanden Maart en April) net zoals vorig seizoen toen het in Januari en Februari ook slecht ging. Hopelijk trekken ze dit redelijke spel van vandaag (het liefst gekoppeld aan een positief resultaat) door wanneer ze het volgend weekend in de eigen Euroborg moeten opnemen tegen (ik meen) ADO Den Haag. Verder nog de felicitaties aan de fans van Sc Heerenveen met deze (misschien iets wat geflatteerde/onverdiende?) overwinning.

22 februari 2015 om 15:17

Ik zie een eindsprint zich niet herhalen. We missen de spelers waarmee je zulk countervoetbal als vorig seizoen kunt spelen. Met Zivkovic en Kostic hadden we toen twee snelle spelers waarmee je perfect kon counteren. Zulke spelers heb je dit seizoen niet. Ze hadden nooit, en dan ook echt nooit, het contract met Van de Looi moeten verlengen. Dit seizoen beschouw ik gewoon als verloren. Enige wat nog iets kan opleveren is de beker. Denk dat we ons nu beter daar op kunnen gaan richten, want dat gat op de ranglijst gaan we niet meer goed maken ben ik bang, al helemaal niet in de huidige vorm waarin we verkeren.

Goh, ik heb ik het stadion een heel ander beeld van de wedstrijd meegekregen dan de verslagen die ik hier lees. Vond Heerenveen op basis van felheid in de tweede helft wel de verdiende winnaar. De Leeuw was irritant en de Roon dom dat hij zich laat opnaaien. Aanvoerder onwaardig.

Al dat gelul hier over de scheidsrechter en wel of niet twee penalty's voor Fc Groningen.
We hebben gewoon met 3-1 verloren met dank aan de gouden wissels van Van der Looi.
Een waardeloze trainer en verder helemaal niets!
Verdiend verloren zo simpel is het,die van der Looi maakt er een shit bende van,krijgt ze totaal niet aan het voetballen.
Daar zit het probleem,niet bij de scheidsrechter.
Sc Heerenveen gefeliciteerd met de drie punten!

Ik zou als Heerenveen zijnde maar een bloemetje sturen naar van Boekel, want zonder zijn flaters en dwalingen had er niet meer dan een gelijkspel in gezeten

22 februari 2015 om 15:55

Wat een onzin loop jij nu te verkondigen dan? Neem een abbo bij fox en ga eens serieus de wedstrijden kijken.

22 februari 2015 om 16:00

Ik heb de wedstrijd live zitten kijken, en Groningen had gewoon een penalty moeten hebben zelfs je eigen spelers geven dat toe, http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=237938

Dus ik zou zeggen neem je eigen advies ter harte en probeer vooral eens objectief te blijven, jullie hebben gestolen punten gekregen met dank aan Heerenveen held van Boekel.

22 februari 2015 om 16:16

Hij had hem kunnen geven zegt hij, dat is wat anders wat jij zegt. De leeuw had in minuut 60 ook zijn tweede gele kaart kunnen krijgen. Hij heeft in beide gevallen anders doen beslissen.
Ik zat zelf in het stadion en ik geef toe dat je dan niet geheel objectief kunt oordelen, ik heb sterk het vermoeden dat jij wat meer sympathie voor Groningen hebt, aangezien jij alleen de scheidsrechterlijke dwalingen in het nadeel van Groningen benoemt.

22 februari 2015 om 16:12

Wat was die scheids een drama vandaag.
De Leeuw had er gewoon af gemoeten met 2 x geel dan was al dat andere gelul niet meer nodig geweest.
Heerlijke wedstrijd met een terechte winnaar.

22 februari 2015 om 18:50

Nee hoor, Groningen heeft niet gewonnen

Ik kom net uit het stadion. Heerenveen zou de onterechte winnaar zijn met hulp van de scheidsrechter. Ik heb toch echt Heerenveen-Groningen gekeken, daar heb ik inderdaad een slechte scheidsrechter gezien, maar toch echt wel meer in het voordeel van Groningen. Groningen vond ik 20 minuten in de eerste helft beter dan Heerenveen, voor de rest was Heerenveen gewoon de baas.
Was de overwinning maar een keer onterecht en vooral tegen Groningen, dan was het feest nog groter geweest.

22 februari 2015 om 16:44

Op welke momenten floot de scheids volgens jou dan meer in het voordeel van Groningen dan?
Ik zag net dit artikel: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=237938 en ik denk dat jullie niet veel te klagen hebben,

Van het feestje in jullie stadion heb ik niets meegekregen, wat een dode boel zeg.

22 februari 2015 om 18:51

Uit dat artikel haal ik dat niet 100 procent uit. Vooral de tweede helft vond ik de scheidsrechter meer in het voordeel fluiten voor Groningen, met name de Leeuw had zijn tweede gele kaart verdient.
Wat een dode boel zeg.....moet ik daar uit concluderen dat jullie de grote sfeermakers zijn. Ik heb jullie wel twee keer zien juichen en wel een keer zien springen, jij hebt dus zeker niet het recht om over een dode boel te spreken, hooguit over je eigen publiek.

Derby ? Dan zijn Feyenoord - AZ , PSV - Roda JC Excelsior - NAC ook derby's wat een onzin zeg..alles maar derby te noemen....

22 februari 2015 om 18:49

Wat lul jij voor onzin? Heerenveen - Groningen is altijd al de derby van het Noorden geweest

22 februari 2015 om 18:54

Goed....jij snapt er dus helemaal niets van Kepalabatubs

ik weet niet wat jullie allemaal zien maar om te zeggen dat die scheids voor Heerenveen floot nou dan zakt mij de broek af want er zijn spelers van Groningen die waren niet aan het voetballen maar aan het schoppen of uitlokken

Mooie overwinning, niet verdiend maar voelt toch lekker. Toch sneu dat een bepaald volk uit Groningen het nodig acht om 3 Heerenveen supporters bij een café neer te steken....

Zat ook in het stadion, vond Groningen in de eerste helft beter! We kwamen onterecht op voorsprong! 2de helft na de 1-1 netjes hersteld! Mooie wedstrijd!

Bij supportersrellen tussen aanhangers van SC Heerenveen en FC Groningen zijn zondagmiddag drie gewonden gevallen.

Twee supporters liepen steekwonden op, een derde een hoofdwond.

Ongeveer vijftig supporters van Heerenveen en Groningen gingen rond 16.00 uur met elkaar op de vuist het centrum van Heerenveen.

Te triest voor woorden dit!!

FF serieus mensen... Iedereen zot toch wel dat hier een fraai staaltje matchfixing aan de hans was vanmiddag. En v. Boel kan zijn nieuwe Mercedes gaan bestellen.
Als je De Toon niet twee keer ROOD geeft en FCGroningen geen strafschop dan ben je omgekocht.

Hahaha Trots van het Noorden!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren