Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Jong snapt PSV-fans: ‘Er worden weinig beelden van uitgezonden’

Laatste update:

PSV overwinterde in Europa en mag deze en volgende week proberen om ten koste van Zenit Sint-Petersburg de volgende ronde van de Europa League te bereiken, maar daarbij zal de ploeg van trainer Phillip Cocu donderdagavond niet gesteund worden door een vol Philips Stadion.

/

De thuishaven van de Eindhovenaren zal waarschijnlijk slechts voor iets meer dan de helft gevuld zijn. Spits Luuk de Jong betreurt dat, maar heeft begrip voor de supporters die niet aanwezig zijn. PSV werd voor de winterstop in de voorronde en de groepsfase al gekoppeld aan clubs uit Oost-Europa, zoals dat ook vorig seizoen al het geval was. Nu komt Zenit op bezoek bij de koploper van de Eredivisie.

De Jong weet dat er aansprekender tegenstanders mogelijk waren geweest dan de club uit Sint-Petersburg. “De Russische competitie is bij veel mensen minder bekend”, geeft de aanvaller aan in gesprek met het Eindhovens Dagblad. “Er worden weinig beelden van uitgezonden, misschien komen de fans dan minder snel.”

Snap je dat het Philips Stadion niet uitverkocht is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Logisch dat avondwedstrijden door de week minder goed worden bezocht.
Veel mensen/kinderen moeten dag erna weer werken of naar school.

Persoonlijk vind ik Zenit een redelijk aansprekende tegenstander. Leuke spelers als Hulk en Witsel.

Hopelijk maakt PSV er een spektakel van, dan is er de volgende ronde vast meer publiek.

19 februari 2015 om 12:18

De wedstrijd is om 7 uur, kom op zeg. Het is gewoon belachelijk dat het stadion net half vol zit. Dit is toch een hele mooie wedstrijd tegen een tegenstander die zwaar is maar waar je ook niet helemaal kansloos tegen bent.

19 februari 2015 om 12:29

En het is ook nog eens vakantie.

19 februari 2015 om 12:30

Belachelijk, hoezo belachelijk? Bepaal jij even voor mensen of zij kaartjes moeten kopen of niet en of dat belachelijk is?

19 februari 2015 om 12:35

Ik kan me voorstellen dat half Eindhoven even geen geld meer aan extraatjes wil uitgeven. Spreken uit eigen ervaring, de carnaval is geldrovend

19 februari 2015 om 12:54

Stadions als Feyenoord of Ajax zitten bij Europa Cup wedstrijden altijd vol. PSV heeft gewoon teveel supporters die alleen komen als het "goed weer" is. Maar misschien komt het eerder doordat alle supporters zowat in Brabant woonachtig zijn en niet zoals Feyenoord en Ajax een supportersschare in het hele land hebben?

19 februari 2015 om 12:56

Ja Noverca. Ik geef mijn mening, deal with it.

19 februari 2015 om 12:59

hahaha net 6 dagen carnaval gehad. heel eindhoven. geld is op .

19 februari 2015 om 13:13

@ Jolle: jammer dat er altijd weer mensen moeten provoceren. Ik hoop dat je verder een leuk leven hebt, maar ik kan het me niet voorstellen.

19 februari 2015 om 13:14

" Maar misschien komt het eerder doordat alle supporters zowat in Brabant woonachtig zijn"

Dan zou het stadion juist eerder vol moeten zitten met een avondwedstrijd.

19 februari 2015 om 13:17

Psvsupporters wisten in december al dat deze wedstrijd word gespeeld, dus hadden ze ook kunnen sparen. Ik weet niet wat een kaartje kost maar zoveel zal het niet zijn mag ik aannemen. Komen ze een keer de winter door komen ze met die ...smoesjes van het carnaval. echte teletekstsupporters zijn dat

19 februari 2015 om 13:18

@Arnaud, deze wedstrijd zat eraan te komen en een club heeft een 12e man. Het publiek. Dat kan een groot voordeel zijn voor PSV

19 februari 2015 om 13:23

In Friesland niet. Ken iemand die in Friesland woont en seizoenkaart van PSV heeft, hij gaat elke Eredivisie-match met zijn zoontje van 12 maar omdat 't in Friesland komende week pas vakantie is gaan ze niet omdat ze allebei naar school moeten/werken.

19 februari 2015 om 13:30

Een normaal kaartje kost 42.50. Vind ik erg veel na carnaval. Ook is er een club kaartverplichting waardoor veel mensen die wel zouden willen gaan niet kunnen gaan.

19 februari 2015 om 13:30

@jolle. Bij Feyenoord zit het altijd vol. Ajacieden overdrijven als ze zeggen dat het altijd uitverkocht is. In de eredivisie zie je veel lege plekken. Kijk bij Ajax-Twente je zag overal gekleurde stoeltjes, terwijl dit een topwedstrijd is in de eredivisie.

19 februari 2015 om 13:35

@Jolle volgens mij gaat het nu juist goed met PSV, dan zou je juist verwachten dat het stadion vol zit. Het komt denk ik door de reden dat de wedstrijden van PSV in de Europa League zelden spectaculair zijn. Mensen betalen dan liever een 10je meer om een spannende pot tegen Ajax bijvoorbeeld te zien.

19 februari 2015 om 13:38

Normaal kaartje Nicootje 22? Hoofdtribune bedoel je. De normale kaartjes zijn 22,50 en 32,50.

19 februari 2015 om 13:40

het is nu mooi weer en ze komen nog niet, dus klopt niet wat je lult

19 februari 2015 om 14:00

Als ze teletekstsupporters waren dan kwamen ze nu juist nu het goed gaat. T stadion is dus niet gevuld met successuporters gelukkig

19 februari 2015 om 15:20

Ik haak maar even bij jou aan, maar waar slaat het op dat iedereen hier gaat lopen bekritiseren omdat er vanavond niet veel mensen naar deze wedstrijd gaan. Net alsof alle mensen die hier lopen te zeuren alle maar dan ook alle wedstrijden van hun club bezoeken. Ik heb een seizoenskaart en heb meer dan de helft van alle uitwedstrijden bezocht. Maar vanavond ga ik niet. Vooral omdat ik een keer geen zin heb in weer een wedstrijd tegen een tegenstander die me niet aanspreekt. (Ik ga liever uit naar Go Ahead) Maakt me dat dan een slechte suporter?

19 februari 2015 om 15:29

Best wel triest dan als de geldbuffers gelijk zijn aan 6 dagen carnaval. Of is de Liefde voor carnaval groter dan die voor de club

19 februari 2015 om 15:52

Ken er genoeg die over de (lands) grenzen komen voor wedstrijden.maar met werk is het een rottijd. Carnaval heeft enorm veel geld gekost en wellicht het feit dat psv veel geld (€35) vraagt zijn 3 op zich goede redenen. Als je jarenlang CL gewend bent en dan door jaren knullig beleid en voetbal in de B-cup speelt is dat toch net ff anders.bij de CL wedstrijden was er nooit te klagen over de toeschouwers.de EL is ook gewoon niet aantrekkelijk

19 februari 2015 om 16:17

Er zijn ook supporters van PSV boven de rivieren en dus geen vakantie hebben, die anderhalf uur in de auto moeten zitten.. Is gewoon om na de wedstrijd heen te gaan lastige tijd. Voor thuis op tv wel.

19 februari 2015 om 16:48

Is niet aleen na het carnaval

19 februari 2015 om 16:49

Inderdaad. Ik ben er een van. Ik red het gewoon niet om 19 uur in eindhoven te zijn na mijn werk. Ik was er wel heel graag bijgeweest.

Ik heb het weleens geprobeerd om zo een wedstrijd te halen, maar kwam door de file een half uur te laat.

19 februari 2015 om 17:25

Vraag een willekeurige PSV fan of ze zouden sparen voor een wedstrijd van PSV vlak na carnaval en je wordt raar aangekeken. Man, ik heb er zelf zo'n 200 euro aan uitgegeven, niet veel mensen die met carnaval nog over willlen houden voor een wedstrijd tegen Zenit hoor.

Maar ik wil overigens niet lopen verkondigen dat zonder de carnaval het stadion vol zou zitten hoor, maar mensen die nooit carnaval gevierd hebben kunnen moeilijk inschatten wat voor invloed dat heeft op je bestedingen.

19 februari 2015 om 18:37

BolleRonaldo,

Geloof me. Al kon ik een kaartje kopen voor de wedstrijd van vanavond, kan het gewoon niet door de carnaval..

19 februari 2015 om 22:50

zo weinig publiek is een schande voor het nederlandse voetbal.
Maar goed dat PSV er uit vliegt er komt toch bijna niemand kijken naar hun wedstrijden.

19 februari 2015 om 12:20

Mwa dat vind ik geen goede reden, ze spelen om 7 uur, dus iedereen is gewoon op tijd thuis. En voor de rest kraamt De Jong eigenlijk ook alleen maar onzin uit, Zenit is juist een van de betere tegenstanders.

19 februari 2015 om 12:20

@branmiebot.
De wedstrijd van PSV begint om 7 uur dus het heeft niet heel veel te maken dat men de dag daarna moet werken denk ik, tenzij deze mensen veel voorbereidend werk moeten doen op die avond. Ik denk day het er toch in zit dat de aanhang van PSV het misschien als iets minder bijzonder beschouwd ofzo (geen belediging) dan de supporters van Feyenoord of Ajax. Je kan er gewoon niet om heen dat de supporters van Feyenoord en Ajax een stuk fanatieker zijn met het bekijken en meereizen van wedstrijden. In de EL is zenit namelijk gewoon een grote tegenstander dus dat kul argument van de jong met weinig beelden uitgezonden is raar want van legia Warschau wordt nou ook niet al te veel uitgezonden.

19 februari 2015 om 13:08

Maar Legia staat wel bekend om zijn hooligans. De helft van de supporters die naar zo'n uitwedstrijd gaan, gaan voor de sensatie.

19 februari 2015 om 13:16

Als je goed hebt opgelet heb je gezien dat er geen uitsupporters naar warschau gaan ivm de straf van legia. Er zijn voor de thuiswedstrijd echter wel 46.000 kaarten verkocht en het loopt nog op. Niks geen sensatiesupporters maar trouwe fans dus!

19 februari 2015 om 15:21

Omdat de kaarten half zo veel kosten ja.

19 februari 2015 om 15:45

Komt ook nog eens bij dat alle lege plekken in de Arena die zijn vergeven aan de seizoenkaarthouders, die een x skippen, altijd worden meegerekend als "aanwezig". Zo gaat dat al jaren daar

19 februari 2015 om 16:02

Lang niet iedereen werkt van 9 tot 5 he

19 februari 2015 om 16:11

Begint Ajax ook om 19.00 dan? Want dan vind ik het wel knap dat er zoveel mensen kunnen komen. Ikzelf ga het niet halen om om 19.00 thuis te zijn om de wedstrijd te kijken, laat staan dat ik het stadion op tijd zou halen. Geldt overigens voor iedereen bij ons bedrijf en daar zitten toch behoorlijk wat seizoenskaarthouders van PSV bij, die alle wedstrijden in de EL om 21.05 hebben bijgewoond. Gewoon een idioot tijdstip dit.

19 februari 2015 om 12:22

Klopt dit zijn waarschijnlijk de belangrijkste reden:
1. Wedstrijd begint om 19 uur
2. Kaartjes zijn naar mijn mening te duur voor een tegenstander waar we weinig van af weten.
3. PSV heeft natuurlijk niet zo'n grote supportersgroep als Feyenoord en Ajax dat geef ik als Psv'er eerlijk toe.
Deze 3 i.c.m. elkaar geven waarschijnlijk de reden waarom het stadion maar voor een 70 procent gevuld is. Ajax had namelijk tegen Legia de prijzen flink omlaag gegooid anders was daar het stadion ook nooit zoveel geweest als wat nu voorspeld wordt. Feyenoord heeft natuurlijk een toptegenstander wat het aantrekkelijk maakt.

Als PSV een club a la Everton / Napoli had geloot zou het stadion denk ik ook nagenoeg uitverkocht zijn.
Zal waarschijnlijk de volgende ronde wel te zien zijn als PSV tegen een hopelijk leukere tegenstander loot bijv. Tottenham/liverpool ofzo

19 februari 2015 om 12:27

Als Zenit ondanks de winterstop zn normale vorm haakt, valt er waarschijnlijk niets meer te loten voor PSV...

19 februari 2015 om 12:31

Toch blijft het vreemd. 19.00 uur begin wedstrijd is voor mensen met kinderen die naar school moeten nog steeds te laat al zeggen sommigen van niet.
Het lukt PSV echter toch altijd om het stadion vol te krijgen en voor mij is Zenith gewoon wel een zeer interessante tegenstander.

19 februari 2015 om 12:34

Brabant heeft vakantie he, dan maakt 7uur niet veel uit.

19 februari 2015 om 12:39

Je doet net of iedereen nog op school zit. Het merendeel hier moet gewoon werken hoor. 7 uur is te vroeg voor een groot deel die niet uit Eindhoven komen, inclusief ikzelf.

19 februari 2015 om 12:43

4. De EL boeit niemand iets, het enigste dat telt in Nederland is het kampioenschap. Ik zou niet weten wie de EL de laatste 3 jaar heeft gewonnen?

19 februari 2015 om 12:59

Een tegenstander waar we weinig vanaf weten? Kom op zeg, Zenit draait inmiddels al jaren mee in de Europese (sub)top en heeft ook nog eens Dick Advocaat als trainer gehad. De PSV fanschare loopt gewoon al jaren niet warm voor de Europa League en is niet bereid om in deze wedstrijden te investeren. Misschien kan je het ze niet eens kwalijk nemen, omdat PSV ook vorige jaren heeft laten zien deze competitie niet serieus te nemen.

In mijn ogen is het ontzettend jammer dat er zo weinig mensen af komen op zo'n mooie wedstrijd. PSV heeft een goed jaar en het wordt juist interessant om te zien hoe ver ze zijn tegen een meer ervaren, Europese ploeg.

19 februari 2015 om 16:11

en bij jouw werkgever was het niet mogelijk om vandaag (deels) vrij te nemen?

19 februari 2015 om 16:13

2014 sevilla
2013 chelsea
2012 Atletico

dus als jou dat niet boeit dan ligt dat aan jou, de ret van de voetbalfans vermaakt zich goed met de europa league...

19 februari 2015 om 12:30

Het is carnavalsvakantie dus ik betwijfel of veel kinderen naar school moeten.

19 februari 2015 om 12:35

haha klopt.....maar mogelijk dat carnaval (wat zojuist is geeindigd) ook een reden is waarom er velen niet zijn (geld op? jezelf al hees geschreeuwd? nog steeds laveloos ergens in een steeg? kan het philips stadion niet meer vinden?)

19 februari 2015 om 13:41

Dit is voor mij precies de reden dat ik deze wedstrijd oversla. Europa League zijn meestal geen leuke wedstrijden om te zien, maar meestal ga ik uiteindelijk toch en combineer ik het met een middagje stratum om er alsnog een mooie avond van te maken. Helaas laat de staat van mijn portemonnee en lever op dit moment geen middagje stratum toe

Daarnaast roept iedereen wel dat Zenit zo'n top team is, maar ik zie het (en ik denk vele mede psvers met mij) als een bij elkaar geraapt zooitje overbetaalde vedettes. Niet echt een aantrekkelijke tegenstander in mijn ogen zoals bijvoorbeeld Roma.

19 februari 2015 om 19:29

@brammiebot
Ja klopt dat ook maar de kaarten voor de EL wedstrijden van PSV zijn al heel duur en er zijn mensen die dat bedrag niet willen betalen.

En qua populariteit is PSV niet zo'n aansprekende club als Ajax of Feyenoord. Met alle respect uiteraard...

19 februari 2015 om 12:21

Met alle respect, maar bij de 2 grootste clubs zit het europees vaak niet vol. Ook verwend daar? Wat een overdreven hype altijd weer over de supporters in amster- rotterdam. Laat ze zich schamen dat ze zo stoer zijn om binnensteden af te breken. Inclusief hun eigen stad....

19 februari 2015 om 12:38

Ben je soms jaloers??

19 februari 2015 om 13:01

Nee, maar het valt op dat vooral Feyenoord fans reageren op artikelen over toeschouwers en aantallen. Wat wil je er mee zeggen? Dat je als club beter bent door meer toeschouwers? Fijn dat je dat gelooft maar ik heb respect voor de echte supporters. Ook al zitten die met een paar duizend man bij een wedstrijd in de jupiler leugue.

19 februari 2015 om 13:32

Na de 10-0 nederlaag tegen PSV zat de Kuip gewoon weer vol? Dus wat versta je onder echte supporters? Iedere club heeft de echte harde kern de echte supporters, bij de ene club wat groter als de ander.

19 februari 2015 om 13:46

Dat is dan toch prima. Maar dat weten we nu wel. De echte supporters zitten overal en velen in de kuip. Vermoeiend als Feyenoorders dat over zichzelf roepen. Elke keer maar weer.

19 februari 2015 om 13:55

Idd om moe van te worden! Diegene die t roepen hier zitten zelf never nooit niet in de kuip of arena! Maar hier popie Jopie lopen doen hoe vol hun stadion wel niet zit stel kinders

19 februari 2015 om 15:58

We zijn gewoon verwend met goede jaren CL. Ikzelf ook vind de EL een STUK minder aantrekkelijk hoor.ik wacht met spanning op volgend seizoen.en het is belachelijk dat psv 35 euries wil vangen hiervoor.dat kostte mn laatste CL kaartje ook.dan is de actie bij ajax toch beter qua prijs

19 februari 2015 om 16:24

haha hoe lang geleden deed psv mee in de cl?

hoe succesvol was psv in de cl?

En denk je dat psv met deze selectie de groepsfase van de cl zou overleven?

Zou psv de afgelopen 50 jaar elk jaar bij de laatste 4 van de cl gezeten hebben dan kunnen de opmerkingen gemaakt worden over verwend met cl/ gewend aan cl etc

psv is helemaal op zn plek in de el, sterker nog ze mogen hun handjes dichtknijpen dat ze er nog inzitten als je het mij vraagt

en dan lees ik hier van een heel aantal fans dat ze cl gewend zijn, terwijl ik me niet eens meer kan herinneren wanneer psv (of een andere nederlandse club) voor het laatst de groepsfase cl heeft overleefd

dus stop aub met dromen over de verleden tijd en zie in dat overwinteren in de el het hoogst haalbare is en maak een feestje van die wedstrijden ipv arrogant over de el te praten

Volgens mij is het juist andersom.
Als er geen beelden woren uitgezonden dan komer er juist meer.
Psv heeft gewoon minder supporters dan de grote clubs in Nederland.
Altijd al zo geweest en zal volgens mij ook niet veranderen.

19 februari 2015 om 12:36

"als er geen beelden woren uitgezonden dan komer er juist meer."

Volgens mij heb je niet goed gelezen. Luuk de Jong zegt dat de Russische competitie niet wordt uitgezonden op de welbekende kanalen en dat de namen van Zenit daarom minder bekend zijn, en minder aantrekkelijk voor het publiek. Clubs als Everton en Napoli krijgen wel zendtijd op FOX bijvoorbeeld en zijn wel bekend bij een groot deel van het voetbalpubliek. Nu ben ik het niet helemaal met De Jong eens, want Zenit herbergt ook een aantal flinke namen, maar het gaat nu niet om de wedstrijd tussen Zenit en Psv, maar om de wedstrijden van Zenit in de Russische competitie.

Doet niets af aan het feit dat PSV inderdaad minder supporters heeft dan Ajax en Feyenoord, en daar is ook niets mis mee.

Daarom zit het bij Ajax wel bijna vol ondanks een nog mindere tegenstander als Zenith...

eigenlijk is het wel raar, want welke grote ploeg hadden ze kunnen loten?
een tottenham of fiorentina? maar lijkt me sterk dat die toeschouwers wekelijks naar wedstrijden van die clubs kijken. en qua kwaliteit doet zenit zeker niet onder voor die 2.

Dat vind ik nou niet echt een excuus. Zenit is gewoon een grote club, daar wil je je ploeg toch tegen zien spelen? Tegen Zorya Luhansk (32.000) en Rijeka (30.000) was De Kuip ook redelijk gevuld. Dat zijn pas ploegen die niemand (in Nederland) kent of wel eens ziet spelen. Wat is het geschatte aantal supporters tot nu toe voor vanavond bij PSV?

19 februari 2015 om 12:30

15.000 kaarten verkocht gisteren.

19 februari 2015 om 12:41

Er zijn er 19.000 verkocht en na verwachting komt hier nog 1.000 mensen bij.

19 februari 2015 om 13:07

Inmiddels als 20.000 kaarten verkocht.

19 februari 2015 om 12:47

Geschat wordt op 20000, wat hetzelfde is als tegen Panathinaikos en Dinamo. Dat is overigens net zo redelijk gevuld als de Kuip dan qua percentage.

19 februari 2015 om 14:01

De tegenstanders van psv waren toch wat aansprekender dan van feyenoord. Die je nu opnoemt tenminste. Dus wat is het doel van dit argument?

19 februari 2015 om 14:39

Net zo weinig aansprekend als elk andere oostblokclub of Panathinaikos was vergane glorie is.
Daarnaast speelt PSV al 40 jaar op rij Europees, waarvan de laatste 7 jaar EL, dat gaat vervelen, ik kan het zeggen, ben ook naar de mindere wedstrijden geweest in het Philips stadion. Als de spelers dan ook nog eens niet gemotiveerd zijn is er helemaal geen donder aan.

19 februari 2015 om 17:13

Uit de cijfers blijkt wel dat die clubs niet aansprekend genoeg zijn. En ik gebruikte dit argument omdat de kuip wel 'redelijk gevuld' zou zijn bij een dergelijk dekkinspercentage maar het Philips stadion niet.

Overigens loopt de kaartverkoop voor de Europa League al jaren terug. Vooral door al die oostblokclubs die psv elk jaar loot. Tegen clubs als Lille en Benfica zaten er 25000+. Teruglopende cijfers ga je bij elke club zien die er al jaren speelt.

Lijkt me pure klets, aangezien Zenith inmiddels regelmatig op TV is verschenen tijdens haar CL-optreden en winst van de EL enkele jaren terug.
De reden voor de schaarse verkoop van ticket zal mijns inziens gewoon liggen aan het fijn dat de meeste supporters hier 'geen zin' in hebben.

19 februari 2015 om 12:33

Toch wel apart, ik denk dat dit een mooiere wedstrijd is dan tegen pakweg Heracles Almelo op zondagmiddag. En dan zit het stadion wel goed gevuld. Ik weet ook niet hoe het met de prijzen zit voor kaartjes, misschien willen sommige mensen er niet te veel geld aan uitgeven?

19 februari 2015 om 12:50

Puur uit gemakzuchtig opzicht is een seizoenskaart ideaal. Betaald een paar meijer en je kunt voor de rest van het seizoen naar elke thuiswedstrijd van Psv. Ik denk dat veel supporters dit al genoeg vinden, maar voor de echte topclubs een uitzondering willen maken. Triest, maar waar..

Daarbij speelt de tijd, carnaval en al die flauwe kul natuurlijk ook nog een kleine rol.

Dat is deels te danken aan de site van psv, voor de wedstrijd tegen zenit heb je een club kaart nodig, dit schrikt veel mensen af. Maar als je effe doorzoekt en naar club kaarten gaat zie je dat je deze kaart gratis aan kan vragen, je hoeft alleen maar je gegevens in te vullen en je hebt je club kaart binnen 10 dagen.

19 februari 2015 om 12:25

De clubkaart is niet helemaal gratis. Kost iets van 10 euro, maar is dan wel 4 jaar geldig.

Zou dit voor een groot deel ook niet te maken hebben met de kosten voor het bezoeken van zo'n Europese wedstrijd en aangezien de Eindhovenaren nog bij moeten komen van de carnaval

aansprekendere tegenstanders? Hulk is toch wel de beste buitenspeler die komende jaren op nederlandse bodem zal spelen....

19 februari 2015 om 12:29

Waarom staat iedereen zo te kijken van Hulk? Als het zo'n geweldige speler is, waarom speelt hij dan niet in Duitsland of Spanje? Zwaar overschatte voetbal die op kracht en snelheid iets kan forceren, maar qua voetbalintelligentie uiterst beperkt is denk ik.

19 februari 2015 om 14:46

Heb je het nou over Hulk of Depay? Jouw beschrijving gaat namelijk voor allebei op..

19 februari 2015 om 12:29

Depay is beter dan Hulk hoor, overschat renpaard.

19 februari 2015 om 13:06

In potentie zeker maar momenteel is hulk toch nog wel een stuk sterker en hij laat best vaak ook technische dingen zien

19 februari 2015 om 13:45

Akinfenwa is ook sterker dan Depay, is hij ook beter?

19 februari 2015 om 12:30

Oja? Ik denk dat de buitenspeler van het groepshoofd uit de CL van volgend seizoen beter is dan Hulk en die speelt toch hoogstwaarschijnlijk volgend seizoen ook in Eindhoven/op Nederlandse bodem.

19 februari 2015 om 13:05

ja dat kan wel kloppen daar dacht ik precies net pas aan toen ik die reactie had geplaatst maar ik krijg soms het idee dat mensen de kwaliteiten van hulk een beetje willen ontkennen alleen om het het feit dat hij door o.a. de media wordt overschat... hij is zeer technisch met een heel goed schot hij zou zo aan de slag kunnen bij de europese top.

Wat een onzin, Zenit is een van de grotere ploegen in de Europa League. Alleen enkele ploegen die uit de Engelse of Italiaanse competitie komen zijn in dit geval 'aansprekender' (roma, Fiorentina, Napoli, Inter, Liverpool, Tottenham). Eventueel kunnen Wolfsburg en Sevilla daar nog aan toegevoegd worden. De rest van de tegenstanders zie ik allemaal als minder aansprekend dan Zenit, lijkt me geweldig om dat te mogen zien als toeschouwer.

19 februari 2015 om 13:42

Zenit is een hele rijke club met een heel goed team, maar daarmee is het toch nog niet automatisch een aansprekende tegenstander?

Vrijwel iedere voetballiefhebber keek als kind enorm op tegen clubs als Barcelona, Real, Manchester United en AC Milan. Ik ook. Ik liep in shirtjes van die clubs, had er posters van op mijn kamer hangen en tekende hun logo's na in mijn schoolschriften. Maar wanneer heb jij voor het laatst een jochie van een jaar of tien op een pleintje zien voetballen in een shirtje van Zenit?

Zenit stond twintig jaar geleden nog ergens onderaan in de tweede divisie van Rusland en heeft daarna met het vrijwel onbeperkte budget van de sponsor een goed team bij elkaar gekocht. Maar daarmee ben je echt nog geen "aansprekende club". Daar is ook historie en uitstraling voor nodig.

19 februari 2015 om 16:31

dus chelsea, psg en man city zijn ook geen aansprekende clubs

ik zagnamelijk 20 jaar geleden geen jongetjes met hun shirt op het pleintje rondlopen en ze zijn door het geld van de eigenaar omhoog gestuwd

kortom ik vin je hele verhaal een grote klucht...

19 februari 2015 om 16:49

Ik ben inderdaad totaal geen fan van de clubs die je nu noemt. Voor Manchester City wil ik nog wel een uitzondering maken, omdat die ook voor het grote geld al aardig wat prijzen wonnen en een mooie, lange historie hebben. Maar Chelsea en PSG vind ik echt kunstmatige clubs die met een hoop geld in korte tijd groot zijn geworden. Die clubs zeggen mij echt helemaal niks.

Kom op, al die ploegen uit het Oost-Europese zeggen toch allemaal niets. Spelen vaak betonvoetbal die niet om aan te gluren is.
Als PSV Liverpool had geloot was het stadion stijf uitverkocht geweest.

19 februari 2015 om 12:57

Als je dat 30 jaar geleden zou zeggen over het Oost europese voetbal had je een punt. Nu kan ik alleen maar concluderen dat je je er gewoon totaal niet voor interesseert op basis van oude vooroordelen. Als je alleen al Europese wedstrijden van bijvoorbeeld Zenit, maar ook Shakhtar Donestk (m.u.v. tegen Bayern, maar dat is een ander verhaal) van de laatste jaren hebt gezien dan zou je beter weten...

Mensen vergeten dat Eindhoven 2 keer zo klein is als Rotterdam en zeker 3 keer als Amsterdam. Dan is het ook lastiger om zo'n stadion vol te krijgen. Voor mensen buiten de stad is 7 uur nauwlettend haalbaar. Tel daarbij op dat het de zoveelste Oostblok tegenstander van de laatste jaren is. Dan krijg je dit resultaat. Heeft helemaal niks met fanatisme o.i.d. te maken. ..

19 februari 2015 om 13:00

Mag ik je even er aan herinneren dat het Oostblok al meer dan 25 jaar niet bestaat... Zenit is een van de grotere clubs van Europa. Wat betreft dat Eindhoven kleiner is: hoe kan het dan dat het stadion wel goed gevuld is tegen pakweg Heracles of Go ahead Eagles? Als het echt zo'n probleem was dat Eindhoven te klein is zou het dan ook niet lukken.
Bovendien, je gaat toch voor PSV naar het stadion, niet voor de tegenstander?

19 februari 2015 om 13:12

In de competie is het wel gevuld omdat de seizoenskaart houders zijn. El moet men bij kopen. En dat doen mensen misschien niet. En als je geen clubkaart hebt kan je niet even een kaartje kopen.

19 februari 2015 om 13:16

Omdat het waarschijnlijk dan in het weekend is en je er rekening mee kan houden. Als ik naar mezelf kijk en naar Ajax ga (kom uit het midden van het land) dan ga ik minimaal 2 uur van te voren die kant. Als zo n wedstrijd om 19 uur begint, moet je net om een uur of 17 weggaan. Dan moet je dus eerder van je werk en je eten naar binnen stouwen. Mensen vergeten vaak dat supporters niet alleen uit de buurt komen.

Je kan misschien wel zeggen dat de 20K die er wel zitten uit Eindhoven en omgeving komen en de rest een doordeweekse wedstrijd niet zien zitten..

19 februari 2015 om 13:30

@andrenanhekhan

Dan ligt daar meer een fout bij de club dan bij de supporters, als je niet gewoon een kaartje kunt kopen zonder clubcard.
Heb trouwens net even op de websites gekeken. Bij ajax is er gewoon verkoop aan de stadionkassas voor de laatste 10% van de kaarten. Bij PSV zijn er voor sommige tribunedelen op de 2e ring niet eens kaarten beschikbaar gemaakt...

Mensen vergeten dat Eindhoven 2 keer zo klein is als Rotterdam en zeker 3 keer als Amsterdam. Dan is het ook lastiger om zo'n stadion vol te krijgen. Voor mensen buiten de stad is 7 uur nauwlettend haalbaar. Tel daarbij op dat het de zoveelste Oostblok tegenstander van de laatste jaren is. Dan krijg je dit resultaat. Heeft helemaal niks met fanatisme o.i.d. te maken. ..

19 februari 2015 om 12:27

Nauwlettend = nauwelijks

19 februari 2015 om 12:33

Rotterdam is twee keer zo groot ja, daarbij is ook het stadion 2 keer zo groot. Relatief gezien is het flauwe kul wat je zegt.
Dan daarbij wonen er 200000 mensen in Eindhoven. Daar moeten toch wel 30000 gemotiveerde tussen zitten?

19 februari 2015 om 12:36

Stadion is maar 15000 man meer. Als EHV 2x zo groot was zou er dus al 40000 man zitten en met een leuke tegenstander kom je dan ook op een vol stadion

19 februari 2015 om 12:39

Dat lijkt me niet. Een groot deel houdt niet van voetbal, heeft geen geld, geen zin, geen tijd, is fan van een andere club. Denk dat je die 30000 mensen alleen in Eindhoven niet gaat vinden.

Daarom reikt de support van Eindhoven ook wel wat verder dan de stad alleen.

19 februari 2015 om 12:46

Nou vooruit, reken aanliggende dorpen mee, dan kom je op 350000 inwoners. Dat moet toch ruim voldoende zijn voor 30000 supporters ofniet dan? Verder dan helmond-den bosch- tilburg- roermond zullen er niet heel veel supporters zijn.

Je gaat er toch heen voor je club? Tuurlijk is een wedstrijd tegen bijv. Real Madrid leuker maar het stadion zou gewoon vol moeten zitten!

De aanhang van PSV is een stuk kleiner dan de aanhang van Ajax en Feyenoord. Dus als degene met een seizoenskaart geen kaarten kopen zijn er bij PSV minder mensen over die dan kaarten kopen. Bij clubs als Ajax en Feyenoord is de supportersschare een stuk groter dus ook meer mensen die eventueel een kaartje willen kopen.

Echter de tegenstander moet voor de verstokte PSV fan geen issue zijn, je komt voor je eigen club. Met een aansprekende tegenstander als bijvoorbeeld Barcelona komen er ook andere mensen speciaal voor Barcelona.

Eigenlijk onterecht vind ik. De Russische competitie is sterke Eredivisie en het is vrij spannend met een brede subtop en veel leuk voetballende teams. Met het geld dat daar heerst komen er ook nog leuke spelers als Hulk en Witsel te spelen. Er zou in Nederland wat meer aandacht voor de competitie moeten komen. Hopelijk doet Sport 1 wat. Ik zou het heel erg op prijs stellen.

Bij mij is het grootste probleem steeds die belachelijke tijd van 19.00.
Er moet gewoon gewerkt worden, dus red het niet om er op tijd te zijn.

En ook al is Zenit een goede ploeg, het is natuurlijk lang niet zo aantrekkelijk als een Engelse/italiaanse/spaanse tegestander.

19 februari 2015 om 13:16

19.00 is ook echt waardeloos. Ik moet werken tot half 6 en ik werk maar een kilometer of 25 bij De kuip vandaan, maar ook dan moet ik me nog rot haasten om er op tijd te zijn.

Dan valt het op zich nog wel mee. Ik vind het alleen vreemd dat er een deel van het PSV-publiek is dat deze wedstrijd niet interessant vindt. In de kuip geniet ik op Europese avonden echt met volle teugen

19 februari 2015 om 13:05

Misschien omdat PSV al ruim 40 jaar Europees speelt, waarvan de laatste 5 jaar steeds tegen oostblokteams.. Op een gegeven moment hedde dat wel gezien denk ik. (spreek niet namens me zelf hoor)

19 februari 2015 om 13:22

Daar kan me helaas niets bij voorstellen En PSV wint bijna nooit van die Oostblokteams volgens mij, dus misschien met wat meer support...? Maar ik begrijp wel als het team niet zo aansprekend is, dat je een keer overslaat. Zenit is echter toch wel een ploeg van formaat.

Volgens het ED waren er vanmorgen 22 000 kaarten verkocht, dat is dus 2/3 ipv iets meer dan de helft.

Komt vast door het carnaval. Men is elders aan het feesten en geeft handen vol geld uit.

Wat is toch het probleem van de niet PSV supporters altijd over de supporters van Psv? Ik snap dat echt niet.
PSV heeft gewoon niet zo'n trouw publiek als de andere 2 topploegen in Nederland. Moet er dan elke keer weer op geregardeerd worden als VZ weer een dergelijk (stemmingmakerij) nieuwsbericht plaatst?
Wat kan het jou schelen hoeveel mensen er bij PSV op de tribune zit? Al zitten er 3?!?!?!

Ik wil absoluut niet gaan wijzen maar als vooral de Feyenoorders en Ajacieden het hier hebben over het PSV publiek wil ik hen graag van de volgende repliek dienen.

Top dat Feyenoorder 5000 supporters meeneemt naar Rome. Iets waar PSV alleen maar van kan dromen, zou je zeggen...... Maar als ik gisteren het nieuws een beetje in de gaten houd komen er weer verschillende berichten naar voren dat die "geweldige Feyenoord supporters" zich wederom niet kunnen gedragen. Met de laatste Europese wedstrijd in Frankrijk nog in me achterhoofd..... Ja daar kan je trost op zijn.

En bij Ajax precies hetzelfde. Die hebben de afgelopen 4 jaar het kampioenschap moeten vieren op P4 mijlen ver buiten het centrum omdat het gewoonweg niet meer gevierd kan worden in het centrum omdat het dan wordt afgebroken.

PSV heeft gewoon een minder fanatiek supportersschare, dat is een feit. Ja daar valt wat over te zeggen.
Maar als ik dan zie dat er hier over wordt gesproken met schande e.d. dan denk ik dat de realiteitszin erg ver te zoeken is.
Dus veel supporters hebben is goed, ook al kunnen zij zich niet gedragen?

ps: Ik ben er zelf vanavond helaas ook niet bij. Mijn reden is dat ik het gewoonweg niet ga halen om op tijd te zijn ivm werk. Ik ga wel alle Europese wedstrijden. Heb geen seizoenskaart aangezien ik op zondag zelf voetbal en het zonde vindt om voor iets te betalen waar ik de helft van de tijd niet bij kan zijn. (eigenlijk te gek voor woorden dat ik me zelf hier verantwoord, maar goed)

Nu krijgen we weer hetzelfde liedje: Ajax en Feyenoord hebben wel een vol stadion en PSV niet, dus PSV heeft "mooi weer-supporters".

Bij Feyenoord zit het vol omdat die club al sinds 2008 niet meer de groepsfase van een Europees toernooi had gehaald. Daar is Europees voetbal weer bijzonder.

Bij Ajax zit het vol omdat Europees voetbal uiteraard wel wat meer leeft als je elk seizoen clubs als Barcelona, Psg, Real Madrid en Manchester United op bezoek krijgt.

PSV speelt nu al zes seizoenen op rij Europa League, maar maar zelden een echt aansprekende tegenstander. Dat wordt op den duur gewoon saai. Zenit is zelfs al de derde tegenstander uit de voormalige Sovjet-Unie die we dit seizoen tegen krijgen. En dat zijn allemaal clubs die ons niet echt aanspreken omdat we zoals De Jong al zegt zelden iets zien van de Russische competitie, maar die tegelijk wel zo rijk zijn dat je er in principe kansloos tegen bent. Alleen Hulk en Witzel hebben met z'n tweeën al 100 miljoen gekost. De totale A-selectie van PSV kostte ongeveer een derde van dat bedrag.

Ik zit vanavond weer in het stadion, maar ik begrijp best dat veel mensen niet bereid (of in staat) zijn om op een doordeweekse avond alles opzij te zetten en weer eens 20 tot 40 euro neer te leggen voor PSV - Zenit...

19 februari 2015 om 15:21

Het maakt niet uit tegen je speelt. Je steunt je club ten alle tijden. Ach PSV staat toch bekend om succes supporters.

19 februari 2015 om 15:32

@nicky1996: Onzin! PSV heeft de afgelopen zeven jaar één Knvb Beker gewonnen en verder helemaal niks. En toch is het stadion nog steeds bij vrijwel elke competitiewedstrijd stijf uitverkocht. Dus wat nou successupporters?

Zomaar een vraagje uit nieuwsgierigheid: hoe vaak zit je zelf in een voetbalstadion?

Komt omdat psv al jarenlang dezelfde prijs als een champions league kaart hanteert..

19 februari 2015 om 13:49

@erwindev:

PSV heeft het dit jaar best netjes gedaan met de entreeprijzen voor de Europa League. Tegen St. Pölten mochten alle seizoenkaarthouders gratis naar binnen. En als je kaarten kocht voor alle drie de poulewedstrijden dan kreeg je één van die drie kaarten gratis, plus ook nog een gratis kaart voor de bekerwedstrijd tegen Utrecht (4 voor de prijs van 2 dus).

19 februari 2015 om 16:26

Mee eens die Passa partout ofzo was wel een goedkope kaart. Maar voor deze wedstrijd hadden ze de prijzen rond de 25 euro (gemiddelde tientje lager) moeten houden en alleen de beste plekken 40 euro voor moeten vragen, ik durf dan te wedden dat er 30000 man in het stadion hadden gezeten.

19 februari 2015 om 16:35

Eh, PSV heeft precies gedaan wat jij nu zegt. De goedkoopste plaatsen voor vanavond kosten 20 euro en de duurste 42,50.

Laat iedereen lekker zelf bepalen of hij heen gaat. Doordeweeks, beroerde tijd als je moet werken, saaie tegenstander, net 6 dagen carnaval gehad en de kaartjes zijn niet gratis.

Bij Ajax zit het nu wellicht vol maar in de competitie heb je daar bijna standaard 10.000 lege stoelen. Zo blijft het.

19 februari 2015 om 15:22

10.000 leeg haha. Ken je feiten man. Stadion zit 9 van de tien keer helemaal vol. Kijk niet alleen de laatste 5 min van de wedstrijd.

19 februari 2015 om 16:24

Nou dat valt me ook wel tegen. Dacht ook altijd dat bij Ajax alles uitverkocht was maar dat valt dus vies tegen.
Maar bij Schalke gisteren was het stadion rond de 90ste minuut ook al half leeg dus zegt genoeg. Al was het een hele belabberde wedstrijd.

19 februari 2015 om 17:59

Tegen AZ zat er 35.000 man. Dat er dan 49.000 op Teletekst staat slaat nergens op en komt omdat de kasrten misschien wel verkocht zijn. De mensen komen alleen niet.

Prijs, tijden en tegenstander… allemaal redenen om niet naar de wedstrijd te gaan. Maar is er dan niemand die uit politiek oogpunt de wedstrijd boycot?
Het zal niet de hoofdoorzaak zijn, maar ik kan er best inkomen dat er enkele mensen zijn die geen zin hebben om de Russen een hartelijk welkom te heten.

Ik snap niet dat er zoveel ajacieden hier zo moeilijk/stoer over doen. Moet je eens naar de lege plekken in de Arena in het weekend tegen de kleinere clubs. Toch zal het vanavond bom vol zitten, jullie laatste kans op een prijs...

Het zal hem ook wel zitten in het feit dat PSV de laatste jaren weinig laat zien in Europa. Zeker na de winter lijkt de focus eraf...

Het is heel simpel: hier in Eindhoven tellen de beker en de uefa cup gewoon niet. Dat heeft het nooit gedaan. Dit is gewoon de enige rede en dat is ook ons goed recht.

19 februari 2015 om 14:12

Nee joh hoe kom je daar nou bij.

Het is veel beter om met complete volksstammen uitwedstrijden te bezoeken om het daar dan compleet af te breken of je kampioenschappen zodanig uit de hand te laten lopen dat het op een parkeerplaats ver buiten de stad gevierd moet worden. DAN pas heb je goede supporters blijkt wel weer uit de meerderheid van de reacties hier.

19 februari 2015 om 14:43

Klopt, zadel je eigen club met boetes op. Dan ben je pas trouw.

Lekker voor de buis in deze kou! Goed te zien ook dus waarom kleunen op een plastic stoeltje ?

En daarom vind ik de meeste Feijenoordsupporters echt een groot voorbeeld van hoe het moet . Of Sparta nou langs komt of Real Madrid, het maakt hun niet uit, ze steunen hun ploeg onvoorwaardelijk. Dus nee Luuk, ik snap jou niet.

Ik denk toch dat de meeste voetbal volgers / supporters de naam Zenit wel kent. Misschien komt het door de prijzen van de kaartjes?

Kaarten zijn simpelweg te duur voor dergelijke wedstrijden. Prijzen lopen toch al gauw op tot 40 euro per kaart en ik snap goed dat men dat niet bereid is te betalen.. Als PSV meer supporters wilt moeten de prijzen omlaag, zo simpel is dat.

19 februari 2015 om 15:24

40 voor EL is normaal.

19 februari 2015 om 16:22

Klopt voor bij de laatste 8 lijkt mij dat een goede prijs. Niet de laatste 32 hahhah wat een grappenmaker toch.

19 februari 2015 om 15:39

40 Euro? Dan zit je wel op de allerduurste plek.

Ik ben inclusief die van vanavond bij alle Europese thuiswedstrijden van PSV geweest dit seizoen. Dat heeft me in totaal volgens mij iets van 70 euro voor 6 wedstrijden gekost.

19 februari 2015 om 16:21

Dan is PSV in vergelijking met Ajax goedkoop. Voor competitie Ajax betaal je voor een wedstrijd tegen go ahead al 52 euro voor eerste ring. Dat vind ik weer te ver gaan. 52 voor de Eredivisie.

19 februari 2015 om 16:22

Waar haal jij je kaaarten dan wel niet.
Dus je bent voor alle wedstrijden in de Europa League geweest voor 70 euro zowel uit en thuis. Dat geloof ik niet of krijg je gratis kaarten dat verklaart wel een boel namelijk

19 februari 2015 om 16:29

Losse kaarten voor competitiewedstrijden zijn bij PSV ook wel wat duurder, die zitten tussen de 26 euro en 62,50. Maar kaarten voor de Europa League zijn best netjes geprijsd. Voor vanavond ben ik 20 euro kwijt voor een plek op de Oosttribune (direct achter de goal), een passepartout voor de drie poulewedstrijden was volgens mij iets van 30 euro (en daar zat gratis een kaartje voor de bekerwedstrijd tegen Utrecht bij), tegen Sjachtjor Salihorsk zal het iets van 15 euro zijn geweest en tegen St. Polten mochten alle seizoenkaarthouders gratis naar binnen.

19 februari 2015 om 16:33

@mollema1:

Even wat beter lezen. Ik schreef "alle Europese thuiswedstrijden". Alleen thuis dus. En zoals ik hierboven al schreef was het inderdaad twee keer gratis entree: tegen St. Polten mochten seizoenkaarthouders gratis naar binnen en bij de poulewedstrijden was het 3 voor de prijs van 2.

Nou ik woon in Utrecht en ga nu rijden naar het stadion. Ajus

Ongeacht welke club. Het stadion hoort vol te zitten en zowieso na overwintering als je zo ver gekomen bent. Zegt genoeg over de supporters. Verwend dat ze zijn en dan nog niet je club steunen en belonen door te gaan kijken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren