Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

VDV: 'Bij Ajax praten ze altijd over mij als er eens wordt verloren'

Laatste update:

Rafael van der Vaart beschikt over een aflopend contract bij Hamburger SV en de Hamburger Morgenpost heeft begrepen dat de middenvelder geen nieuwe verbintenis zal krijgen. Dat zou goed nieuws zijn voor Ajax, dat het middenveld en de aanval in de zomer graag van wat extra ervaring wil voorzien. Frank de Boer heeft gezegd dat Van der Vaart 'altijd welkom' zou zijn.

/

De vraag is of de 32-jarige spelmaker een terugkeer naar Ajax (al) ziet zitten. In gesprek met Die Welt wil Van der Vaart niet teveel zeggen over de vermeende belangstelling van de club waar hij zijn loopbaan begon: "Bij Ajax ben ik altijd onderwerp van gesprek, als er eens een wedstrijd wordt verloren", zegt de 109-voudig international.

Van der Vaart weet nog niet of hij langer bij HSV kan blijven of niet: "We hebben afgesproken dat we in maart weer met elkaar om tafel zouden gaan zitten", aldus de middenvelder, die dit seizoen in vijftien competitiewedstrijden van HSV meedeed en de aanvoerdersband om zijn arm draagt. Afgelopen weekend werd er nog met 8-0 (!) verloren van Bayern München.

Zie jij Rafael van der Vaart in de zomer terugkeren naar Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou goed voor de spits positie zijn denk.
Draait makkelijk weg heeft scorend vermogen.
Ik zou die gok wel nemen maar eerst een ervaren controleur zo dat bazoer het daarna kan overnemen.

19 februari 2015 om 10:53

We hebben twee toptalenten voor de spitspositie, met Milik en Zivkovic. Ik zie niet wat Van Der Vaart toe kan voegen op die plek. De enige manier waarop ik hem nog terug zie keren is als 3e of 4e keuze voor de middenvelders, in een soort van Ooijer rol destijds.

19 februari 2015 om 11:19

Waarom koopt ajax nou niet fatsoenlijk in. Haal van Wolfswinkel, Defour, Gouweleeuw en eventueel die Braziliaan van luik Araujo. Heb je toch gelijk een aardig elftal dat ook Europees wat kan klaarspelen.

Maar als het aan bestuur ligt met hun fluwelen revolutie dan blijft ajax lachertje van Europa. Je wordt bedankt Marc 'netto' Overmars

19 februari 2015 om 11:33

De fluwelen revolutie staat net pas te beginnen. Jeugd opleiding heb je er niet zomaar staan. Natuurlijk had er betere versterking moeten komen, maar weet hoe lastig het is om goeie spelers te krijgen, die bereid zijn als mentor van de jeugd te zijn. In 1994 / 1995 had Ajax het geluk de bescheiden Frank Rijkaart terug te kunnen halen. Maar ga nu niet Marc nu op de donder geven, als je amper weet hoe het werkt. Over een jaartje of 2 als de vruchten echt uit de opleiding komen is hij ineens de held. Na de top toe groeien heeft tijd nodig en in mijn ogen heeft Marc het aardig voor elkaar, door talenten te binden en langdurige contracten te geven. Barcelona's proces na de top heeft ruim 7 a 8 jaar geduurd, laten we dit dan maar als voorbeeld nemen en dan heeft Marc nog 3 jaar te gaan. En dat geklaag, je bent 4x kampioen geworden. Er staat geld op de bank, waar straks in moeilijkere tijden je wat aan hebt. En bovenal met supporters als jou heb ik weinig, want die kennen de geschiedenis niet van 90 miljoen Euro op de bank naar 25 miljoen Euro. En dat lachertje wat jij zegt is compleet onzin, ik denk dat Ajax momenteel er heel goed voorstaat op de Europese velden. Spelen altijd met jeugd, hebben de A1 die word gezien als een top ploeg voor die leeftijdscategorie en dan lachertje noemen. Ik denk dat ze in Barcelona Manchester en Madrid enorm onder de indruk zijn over hoe Ajax zich elk jaar weer presenteert in Europa, we komen dan niet in de 2e ronde CL, maar die clubs zien ook wel, dat Ajax elk jaar word leeg gekocht en dat er elk jaar weer talenten terug komen. Eigenlijk vind ik jou opmerking een beetje lachwekkend.

19 februari 2015 om 11:36

Fatsoenlijk inkopen en dan noem je Wolfswinkel en Gouweleeuw...

19 februari 2015 om 11:52

Wolfswinkel

Defour grapje dit? 1. Defour wilt als hij een transfer maakt liever naar een club in Engeland of Duitsland 2. Als Defour wordt verkocht wilt Anderlecht +10 miljoen euro krijgen.

19 februari 2015 om 12:09

Van Wolfswinkel is gewoon een goeie spits die aardig doet bij SE. Kan Ajax zeker helpen aan doelpunten. Die Milik bakt er ook weinig van vind ik.
Gouweleeuw is een voor NL begrippen goeie verdediger. Als je ziet hoe kinderlijk eenvoudig Ajax soms doelpunten tegenkrijgt dan is hij echt geen luxe.
Defour heeft natuurlijk een prijskaart wat Ajax kan betalen. Wil je kwaliteit moet je 'dokken' . Blijkbaar ziet iedereen dat in behalve Marc 'netto' Overmars.
Araujo is ook een aanvaller die Ajax omhoog kan brengen. Is nog jong en speelt voor zijn leeftijd sterk. Vul die aan met een transfervrije v d Vaart en je hebt een aardig team voor aankomend twee seizoenen. Tegen die tijd kunnen jongens van A1 waar ik zeker op vertrouw dat ze ver komen klaar zijn voor het echte werk. Alleen zal Ajax echt iets aan de salarissen moeten doen. Want zo een Abdelhak Nouri bijvoorbeeld kan als hij doorbreekt zo 3voudig verdienen bij middenmoot in Engeland.

Het irriteert dat Ajax wel het geld heeft maar niet wil investeren. Ik vind het gebrek aan respect voor de fans die veel geld betalen voor een wedstrijd. En te vaak worden teleurgesteld. En dat mag het bestuur zich aanrekenen.

19 februari 2015 om 12:16

Heerlijk hoe je dit bewoord hebt. Dit is ook hoe ik er over denk. Als ik je meerdere duimpjes kon geven kreeg je er bij voorbaat al 10

19 februari 2015 om 12:17

Bedoelt voor reservebankje excuses

19 februari 2015 om 12:26

Van wolfswinkel lijkt me niet nodig, zou beteken dan je zivkovic min of meer afschrijft. Gouweleeuw daarentegen zie ik wel zitten! Valt de laatste tijd positief op en het is op een postieve manier een vervelend mannetje. Niet een ideale schoonzoon als Veltman, moisander, Vd hoorn of boilesen.

Tja, van de vaart. Ik zou het wel mooi vinden als hij terug komt, maar of het nodig is.. De plaatsen waar hij op zijn best is zijn redelijk goed bezet, en als hij al komt komt hij vast niet om de helft van de tijd op de bank te zitten.

19 februari 2015 om 12:35

Van wolfswinkel en gouweleeuw? Denk je dat die beter presteren dan wat er nu rondloopt bij ajax? ik denk het niet.. vooral van wolfswinkel kan mij niet bekoren die scoort meer door penaltys dan door veldspel.

19 februari 2015 om 15:11

@zinedin je komt met spelers aanzetten, waar je niks aan hebt. Het slechtste wat Ajax nodig heeft zijn gevestigde namen in Nederland. Poulsen was een schot in de roos. Verdedigend talent in overvloed, alleen ervaring mis je. Haal nu voor de gein eens Brouwens op bij Bmg, gratis ervaren en een sociaal mens in mijn ogen. Het gaat niet om een kwaliteit impuls het gaat om ervaring. Geld kun je maar 1x uitgeven, alleen hebben ze bij Ajax wel eens bewezen dat dat niet altijd even goed uitpakt. Een spits is niet nodig, bij Jong lopen talenten en je hebt Milik ook nog. Je mist gewoon een speler als Galasek, nooit zeiken, altijd bezig voor een ander en nooit wat raars in de media. Haal je VdV op, haal je ook ellende, dat is juist waar Ajax nu voor moet waken. VdV zal geen meerwaarde zijn voor dit Ajax. Het enige wat moeilijk is, is juist die speler halen, waar Ajax behoefte aan heeft en dat zijn spelers als Rijkaard, van Hals, Galasek en Gabri. Een speler die net gestopt is, maar die dat ook kon, met een Ajax verleden, was Chivu, maar voor de rest kan ik er geen opnoemen, die zichzelf weg cijferen voor het team. Dus dan moet je verder kijken, maar kom nooit en te nimmer met namen aanzetten die gevestigd zijn, dat heeft het verleden wel bewezen dat, dat niet werkt.

19 februari 2015 om 17:39

Zinedine

Kom op man, ben je serieus? Als er een overschatte verdediger is, die Ajax helemaal niks beter zou maken is het Gouweleeuw wel.

19 februari 2015 om 18:14

. Binnen nu en hoeveel jaar verwacht jij een van beek of een nouri bij de eerste van Ajax? En als ze al doorbreken is de kans niet groot dat ze worden weggekaapt door PL of PD clubs? Juist omdat de salarissen naar mijn mening laag zijn waardoor je talenten nooit lang kan vasthouden. Dus A. Ajax zal wat aan de salarissen moeten doen om te kunnen concurreren met clubs uit Engeland en Spanje en B. Ajax zal en moet voor nu spelers kopen die wat kunnen toevoegen. Ajax heeft miljoenen aanhangers en iedereen is anders van mening. Ik ben van mening dat Marc 'netto' Overmars met zijn miljoenen Ajax echt wel 2 goeie spelers kan bieden. En ja dat kost geld...maar als je prijzen wil moet je ook bereid zijn om te betalen.
Ik weet niet waarom men zeurt over Gouweleeuw. Ik vind het een goeie verdediger zeker voor eredivisie begrippen. Ben benieuwd wat men hier voor verdediger op het oog heeft. Wat nu rondloopt bij Ajax is echt niet om over naar huis te schrijven.

Maar goed als men tevreden is met Marc 'netto' Overmars en de fluwelen revolutie...prima. I feel only sorry voor de echte fans. Die echt veel geld voor hun ajax overhebben. En die keer op keer beledigingen van het bestuur moeten slikken

19 februari 2015 om 20:57

@reservebankje, droom lekker verder man. Jij zegt dat gevestigde namen nooit en te nimmer zin hebben. Vervolgens noem je Rijkaard en Gabri. Je hele ophemelen van de fluwelen revolutie. Ajax leid al zo gigantisch lang spelers op. Daar verandert helemaal niks aan. Eerst duurde het 4,5 jaar, nu dus 6-7 jaar. We zijn de afgelopen 4 jaar kampioen geworden met zaadvoetbal en vrij weinig punten. We hebben prachtig veel geld op de bank maar niet bijzonder veel kwaliteit op het veld. Het vergelijken met barcelona slaat ook kant noch wal, aangezien die de spelers een stuk hoger salaris kunnen bieden en als ze ff een mindere generatie hebben kopen zo ook vrolijk alles wat los of vast zit.

19 februari 2015 om 10:53

Hou op. Die man is de afgelopen jaren of geblesseerd, of niet fit. Hij heeft een leuke carriere gehad maar is gewoon al keihard op de retour.

19 februari 2015 om 10:56

Spits? Wil je zo een risico nemen met VDV, halen als spits. Er zijn zoveel gasten die makkelijk.wegdraaien en kunnen scoren, maar dan.ben.je niet direct een spits. VDV al helemaal niet, na Ajax altijd achter een spits gespeelt.

19 februari 2015 om 11:34

VDV is totaal geen spite: mist fysiek, handelingssnelheid en neusje voor de goal. In de spits moet gewoon Milik of Zivkovic. VDV gewoon als linkshalf opstellen, kan hij nog 2 jaartjes daar meedraaien totdat Nouri komt. Op 10 is hij het best maar daar speelt Ajax niet meer mee.

19 februari 2015 om 12:05

En wat ga je dan doen met je 7,5 miljoen aankoop Sinkgraven? Maar gelijk afschrijven?

19 februari 2015 om 14:21

En wat ga je doen met Andersen, en volgens mij kunnen Fisher en Serero ook op deze positie spelen.

Als je ervaring voor het middenveld haalt zou ik een centrale middenvelder halen. Niet dat Serero het slecht doet, maar Sinkgraven zou een zekerheidje moeten worden Klaassen moet een zekerheidje zijn.

19 februari 2015 om 12:26

Ik vind dat Van Der Vaart al een aantal jaren laat zien het fysiek allemaal niet meer aan te kunnen. Spijtig, aangezien hij goed kan voetballen.
Als ik het bij Ajax voor het zeggen had, zou ik twee spelers aantrekken die na dit seizoen uit hun contract lopen;

Ron Vlaar
Nigel de Jong

Hoewel Vlaar een grote naam bij Feyenoord is, meen ik mij te herinneren dat hij van origine voor Ajax is. Dit weet ik echter niet zeker.'
Geef ze beide een flink bedrag aan tekengeld en 2,5 miljoen salaris. Wellicht dat ze dan komen.
Ook Urby Emanuelson zou als linksback zeker een versterking zijn, aangezien Boilesen er weinig van kan.

19 februari 2015 om 13:00

Boilesen heeft altijd even nodig na een blessure om weer in vorm te komen, komt wel weer goed. Wel meteen verkopen bij een bod tussen de 5 en 10 miljoen. Maxwell is ook transfervrij na dit seizoen, hopelijk wilt hij komen. Emanuelson is idd een goede optie, maar ook hij is verdedigend niet super. Anita kan misschien ook gehuurd worden voor een jaar, als hij geen vaste basisplek krijgt.

19 februari 2015 om 14:23

Ik zou Boilesen nog niet willen hebben als hij gratis is. Als je kijkt naar hoeveel wedstrijden hij gespeeld heeft de afgelopen jaren, en hoe hij daarin speelde verwacht ik niet dat ook maar 1 club interesse zal gaan tonen.

19 februari 2015 om 14:58

Janssen: Dramatisch spelen betekent niet altijd dat het geen goede voetballer is. Ik weet niet of je Daley Blind bij Ajax kan herinneren maar die speelde ook anderhalf seizoen zwaar onder de maat (heel erg vergelijkbaar met Boilesen qua niveau). Een jaar later is die 2 seizoenen op rij de meest stabiele speler van Ajax. Dit geeft geen garantie natuurlijk maar met de kwaliteiten (vooral aanvallende) kan het makkelijk een belangrijke speler worden voor Ajax. Willems vorig seizoen idem dito en kijk nu is.

Ik vind dat je in een mindere fase (langere periode) best op de bank mag plaats nemen maar hij kan volgend jaar zomaar 1 van de betere zijn.

Die jongen heeft zelfvertrouwen nodig en dat moet die uit zichzelf halen want De Boer geeft hem dat genoeg gezien al zijn basisplaatsen ondanks zeer matig spel. Bijna ieder talent heeft mindere periodes. Niet gelijk afschrijven jongens.

Graag of niet hoor rafeal, anders hoeft het echt niet meer ik vraag me af of die nu nog fysiek mee kan. Zijn ervaring is natuurlijk altijd welkom.

19 februari 2015 om 11:36

Nou ik snap wel dat hij twijfelt. Van der Vaart speelt steeds minder bij HSV maar weet ook dat het afbreuk risico in Nederland gigantisch is. We hebben hier een ontzettend cynisch publiek richting oudere spelers. Zowel supporters als de pers doet daar aan mee. Als je dan niet op waarde wordt geschat zou ik ook lekker naar de zandbak gaan en wat extra geld ophalen. Bovendien is het weer daar beter

Eindelijk, gelukkig ziet VDV het zelf ook, als er wordt verloren, wordt er gelijk geroepen: "die moet komen en die..."
Alsof VDV de oplossing Is, 1 man met ervaring red je dit schip nog niet

19 februari 2015 om 10:51

Wat probeer je te zeggen?
Je doet nu net alsof ajax er geen reet van kan wat gewoon bullshit is.
Denk dat als ajax een defour had of een guardado dat ajax veel beter zou presteren.

19 februari 2015 om 11:04

Ik denk dat hij probeert te zeggen dat één ervaren man nog geen team maakt. Ajax heeft de afgelopen jaren een tikkeltje geluk gehad met de zwakke concurrentie en hun goede spelers. Als je steevast elk seizoen je steunpilaren verkoopt, dan kun je er op rekenen dat er een mindere tijd gaat aanbreken.
Lang verhaal kort: van de Vaart is niet de oplossing van het probleem bij Ajax. Dat probleem bevindt zich op meer dan één vlak.

19 februari 2015 om 11:04

@ Wve

En daar ga je de mist in, waarom zou een Defour of Guardado gelijk zorgen dat het bij Ajax beter loopt? Ajax presteert gewoon evenredig aan vorig jaar. Alleen heb je de pech dat de 2e seizoenshelft een paar topwedstrijden werden verloren. Vanaf nu heeft Ajax vrijwel alleen nog maar clubs uit het rechter rijtje. Wanneer ze hun gemiddelde halen van dit seizoen dan eindigen ze gewoon qua punten hoger dan vorig jaar.

PSV heeft dit seizoen een selectie waarbij alles netjes in elkaar valt Dat is de pech die Ajax heeft. Guardado bleek een goede aankoop, Depay hefet zich stormachtig ontwikkeled, Wijnaldum laat zich van zijn beste kant zien. Maar ook op wedstrijd niveau lukt het net wel in Eindhoven. PSV speelt ook regelmatig beroerd maar wint wel.

19 februari 2015 om 11:18

D-Bergkamp, vreemd dat je niet inziet dat we met een Defour of Guardado wellicht wel kampioen zouden worden. Het is meer dan duidelijk dat in zoveel wedstrijden dit seizoen, het gebrek aan ervaring ons vreselijk heeft opgebroken. Vorig jaar hadden we Poulsen, en dit jaar niemand die de jonkies bij de hand nam..

19 februari 2015 om 11:30

Iedereen roept Guardado, maar hoeveel dachten er daadwerkelijk aan Guardado voor hij bij PSV kwam? Toevallig weet ik dan dat PSV hem al wilde halen voor hij naar ?Deportivo? ging, dus al eigenlijk veel wisten van hem. Niemand dacht aan Guardado en nu is hij opeens de oplossing voor elke club, goeie scouting op die manier. Er zijn nog genoeg spelers waar we niet aan denken, maar Ajax zeker vooruit kunnen helpen. Guardado speelt nu bij PSV en wie weet had hij bij Ajax niet eens de vorm die hij nu heeft. PSV en Ajax spelen heel anders en FdB maakt dit jaar echt onbegrijpelijke keuzes qua posities. Ik zag net de vermoedelijke opstellingen van Ajax, PSV en Feyenoord voor vanavond. Nou sorry als ik naar ons en Ajax kijk kan ik wel huilen, zoveel spelers spelers die niet op hun positie staan of niet goed genoeg zijn. Dan kijk naar een PSV en dan zie ik ze wel allemaal keurig op hun eigen positie staan. Of er meer kwaliteit in zit laat ik in het midden, maar zij zetten tenminste de spelers op de goede plaats.

19 februari 2015 om 11:49

Ik zeg alleen dat 1 voetballer over de top met ervaring ajax niet gaat redden... dat is gewoon zo.

19 februari 2015 om 12:01

Vorig jaar hadden we Poulsen ja, maar in punten maakt het geen zak uit. We hadden de beste seizoenstart ooit onder De Boer, maar er was even een vorm dip gekomen en nu hebben we ongeveer even veel punten als vorig jaar na even zoveel wedstrijden. Het argument Poulsen kan wat mij betreft de prullenbak in.

19 februari 2015 om 12:27

@ Sulejmanii

Wat vreemd dat je niet inziet dat we op precies hetzelfde schema als vorig jaar zitten. Alleen hadden we vorig jaar Poulsen en dit jaar niemand. Zijn we achteruit gegaan? Nee absoluut niet. Vreemd dat je niet in wilt zien dat 1 persoon geen verschil maakt.

Guardado bij PSV word door velen geroemd. Deels terecht. Men vergeet snel dat PSV ook gigantisch draken van wedstrijden heeft gespeeld. Men vergeet dat PSV een aantal keer het geluk mee heeft gehad. Men vergeet dat Depay excelleert, dat Wijnaldum 3 stappen vooruit heeft gezet. Dat Willems opeens weer de vorm van zijn leven heeft.

Het leuke van het verhaal wilt zijn. Dat Guardado en Luuk de Jong eigenljk beiden geen optie waren voor PSV omdat ze bijna 8 miljoen hadden geboden op Defour. Die kwam niet en dus had PSV 5,5 miljoen vrij voor Luuk de Jong en geld voor Guardado.

19 februari 2015 om 10:59

Je moet ergens beginnen toch? Al ben ik het wel met je eens dat Van der Vaart de oplossing niet is, die man is zo ontzettend afgegleden en kan niet eens 90 minuten vol maken. Maar 1 ervaren man (het liefst achterin) kan denk ik toch al wel behoorlijk helpen.

Niet als aanval bedoelt, maar gewoon uit nieuwsgierigheid: Wat denk jij dat een oplossing zou zijn voor Ajax?

19 februari 2015 om 11:03

Bundesliga is wel een iets ander niveau dan de Eredivisie, waar je met slim lopen tot je 36e wel 90 min kan maken. Ga er maar eens aan staan 90 minuten tegen Bayern haha. Ik hoop dat hij komt, want zoals je zegt, zie ik weinig alternatieven. Maxwell zou ik geweldig vinden, als je ziet hoe die mee kan afgelopen dinsdag. Al denk ik niet dat hij komt.

19 februari 2015 om 11:12

Misschien heb je daar wel gelijk in, maar de ervaring is juist nodig voor de grote wedstrijden. Champions League, wedstrijden tegen Feyenoord en Psv, of juist de wedstrijden tegen ploegen die vol op strijd spelen tegen Ajax zoals Utrecht of Ado. Dat zijn de wedstrijden waar de jonkies het moeilijk hebben, en dat zijn juist wedstrijden die veel energie vragen van een speler. Een speler als Nigel de Jong zou daar perfect voor zijn, maar is natuurlijk heel erg onrealistisch.

Maxwell zou geweldig zijn, ook omdat de linksback positie erg zwak bezet is bij Ajax. Maar die krijgt nog zoveel speeltijd bij PSG dat dat ook geen realistische optie is.

19 februari 2015 om 11:14

@ Ewoud

De oplossing, allereerst Cristian Poulsen betrekken in de trainers staf. Iemand die naast Frank de Boer ook af en toe flink uit zijn slof kan schieten, 100% gedreven is, ervaring heeft en op vele vlakken inzetbaar is. Spreekt Duits, Spaans, Nederlands, Engels en Deens. Dus ook voor spaans/deens/duits sprekende jeugd een meerwaarde. Frank de Boer kan 100x schreeuwen, maar na 50x word het minder geloofwaardig. Als je dat af wisselt met Bergkamp en Poulsen heb je al veel meer effect. Misschien als hij nog fit is zelfs als speler.

Maar wat is de oplossing niet? VD Vaart, Maduro, Emanuelson en Heitinga. Ontbreek simpelweg het niveau. En denken dat Huntelaar, De Jong, Maxwell en Sneijder haalbaar zijn is ook niet de oplossing.

Wat is de oplossing dan wel? De oplossing is heel simpel: Vertrouwen hebben.
De selectie heeft elke wedstrijd weer meer ervaring. De basis elf van komend seizoen hebben 1000 ereidivisie duels ervaring, 150 CL duels ervaring en 100 interlands ervaring. Daarnaast spelen ze al een tijdje samen, liggen ze allemaal nog langdurig vast en hebben ze allemaal talent.

19 februari 2015 om 11:19

@ D-Bergkamp

Dat is wel een goede. Een buitenlandse (deense) coach die de jeugd van buitenaf stuurt op meer dan voetballend gebied.

In de laatste alinea ben ik het niet met je eens, want je pakt daarbij een structureel probleem niet aan. Het feit dat de beste spelers blijven vertrekken en je die ervaring waar je het over hebt, steeds kwijtraakt. Dus vertrouwen heeft iedereen wel in dat er toppers blijven doorbreken, maar er wordt geen resultaat en vooruitgang mee geboekt. M.a.w. de groei van de BVO stagneert.

19 februari 2015 om 11:31

@ Pdb4

Komende zomer vertrekken Moisander, Sigthorson en misschien Schöne. Zoals we allemaal weten is Sigthorson ondertussen 2e en misschien wel 3e spits. Moisander speelt al wekelijks als een natte krant. En Schöne krijgt veel vertrouwen maar heeft al een wedstrijdje of 10 moeite om dat terug te betalen. Voor Schöne en Sigthorson zijn al vervangers. Alleen voor Moisander verwacht ik nog een aankoop terug.

Voor de rest ligt vrijwel de gehele selectie tot 2018 of 2019 vast. Oftewel pas in de zomer van 2017 zou je echt verplicht over moeten gaan tot verkoop aangezien dan nog maar een 1 jarig contract resteert. Dit betekent dat je nog 2 seizoenen ongeveer met de huidige kern kan spelen. De kern waar je dit jaar al grotendeels mee speelt.

Voor de rest moet je vertrouwen hebben. Voordat je door kan groeien als BVO moet je zorgen dat je budget om hoog gaat. En dat moet structureel omhoog en niet eenmalig. Oftewel Ajax is bezig met een plan voor structurele inkomsten. Wat leid tot structureel verhoogd salaris huis. Wat leid tot structureel betere contracten. En dat leid weer tot langer binden van spelers of makkeijker binden van spelers. Vertrouwen is het sleutelwoord.

19 februari 2015 om 12:19

Wanneer er een bod van 20 miljoen op een 'top' speler gedaan wordt, dan is die verkocht. Wij kunnen ons niet gaan aansluiten bij de top van Europa. Veel te weinig geld in Nederland!

19 februari 2015 om 11:12

Van der Vaart zal voor jou AC Milan al de redder in nood zijn, maar zelfs van zijn kwaliteit komen spelers niet meer naar het zinkende schip van Milaan.

Komt echt niet terug voor het salaris wat ajax wil betalen zoals bijna elke speler willen ze zo lang mogelijk een top salaris

van mij hoeft die echt niet meer te komen, over the hill speler en niet zo een beetje ook, zoek gewoon een andere ervaren kracht en die houding van hem irriteert me het meest, rot een eind op van der vaart

19 februari 2015 om 11:02

Vooral die houding inderdaad. Ben altijd een fan geweest van Rafa maar de laatste, jaren eigenlijk is niet echt positief over Ajax, ondankbaar klinkt het soms zelfs..

Hij komt op mij altijd een beetje over alsof hij zich te goed voelt voor Nederland, laat staan Ajax. Maar dat geldt wel voor meer spelers tegenwoordig.

Ajax moet juist niet op zoek gaan naar oud Ajacieden! Zij zouden zelf te kennen moeten geven het nog een uitdaging te vinden om Ajax naar een nog hoger niveau te helpen!

Niet alleen dan hoor.....

Van mij hoeft hij niet terug te komen hoor, zie dan liever Nigel de Jong of Maxwell, al zullen die waarschijnlijk ook niet willen..
Maduro en Heitinga zijn realistisch, maar of je daar nou zo vrolijk van wordt, met alle respect want het zijn top gozers

Altijd welkom wat mij betreft. Ajax zoekt een leider met daadwerkelijk ervaring. Kan mooi op 6 spelen. De Eredivisie is van dusdanig laag niveau dat mensen volgens mij niet beseffen dat ook een ouwe rot als Van der Vaart nog prima mee kan. Gewoon een contract voor een jaar en als t niks is... dan verlengen we niet. Ik vind zijn salaris voor 1 jaar geen probleem, er is geld zat en een beetje risico mag er dan wel genomen worden.

19 februari 2015 om 11:06

@ Pdb4

Alleen vergeet je dat vd Vaart niet zomaar genoegen zal nemen met een 1 jarig contract. Die jongens hebben ook een bepaalde levenstijl met uitgaven en kunnen dat ook niet zomaar afschrijven. Hetgeen dat bij Ajax ontbreekt is dat mensen net dat metertje extra lopen, net dat kleine beetje gif om iemand de bal te ontfutselen. EN dan is vd Vaart wel de laatste speler die je toe wilt voegen.

19 februari 2015 om 11:14

Hmm, ik denk ook niet dat je in de onderhandelingen veel te vertellen zal hebben als Ajax zijnde.
Met dat 2e ben ik het oneens. Bij Ajax hebben altijd weinig spelers gespeeld die graag dat metertje extra lopen. Bovendien ben ik van mening dat je dat metertje extra pas hoeft te lopen als het voetballend nergens op lijkt. Als men daar nou op in blijft spelen en de losse eindjes op voetballend gebied aan elkaar geknoopt worden (met VD Vaart zie ik dat gebeuren) dan ga je als team en club een stap vooruit. Met jouw oplossing zorg je er min of meer voor dat het niet kunnen domineren van een wedstrijd al gebeurd is en je spelers zoekt die de gevolgen daarvan (achter de feiten en de bal aanlopen) kunnen bestrijden. Dit gaat in strijd met de filosofie van Ajax toch?

19 februari 2015 om 11:26

@ Pdb4

De basis van combinatievoetbal is conditie. Het continu jezelf vrijlopen, bewegen, loopacties maken. De bal moet het werk doen, maar de bal kan pas het werk doen wanneer er spelers vrijlopen. De meest vlotte combinaties komen tot stand door simpele korte sprintjes van spelers. En dat is tegelijkertijd het meest vermoeiend voor een speler.

Een voorwaarde voor hoog pressievoetbal is het snel terug veroveren van de bal. Hierdoor krijgt de tegenstander minder tijd om te reorganiseren en gaan ze vanzelf fouten maken. En van hoog druk zetten heb je ook allemaal een goede conditie nodig.

In een wedstrijd is het vrijwel zeker dat je regelmatig de bal verliest. Zelfs Bayern en Barca hebben en hadden dat. Dan moet je iemand hebben staan die net aan de handrem trekt. Die net iemand aan hun plaats helpt. Of degene die zelf net die ene meter extra loopt om te compenseren zodat je druk kan houden op de tegenstander. Dat is ook de reden waarom Busquets, Schweinsteiger, Martinez, Matic, Alonso, Nigel de Jong etc bewierookt worden. Die zorgen voor hun team.

Hetgeen dat Ajax nodig heeft is een CVM met fysieke kracht, loopvermogen, karakter, inzet en als het kan ook nog een beetje ervaring. Helaas zijn spelers met deze kwaliteiten wereld top en komen die dus niet naar Ajax. Dus moet je kiezen tussen het minste van de 2 kwaden.

19 februari 2015 om 11:48

Conditie is een must voor het gehele profvoetbal, inclusief de keeper. Bovendien heeft Ajax zat spelers die daarin voorop lopen. Basis van voetbal is conditie inderdaad... Basis van combinatievoetbal is met afstand tactisch inzicht. Denk je dat Xavi en consorten meer conditie hebben dan menig ander voetballer? Dit is behoorlijk gelijk, om maar even een voorbeeld te geven.

Als je weet waar de bal naartoe moet en hoe je daar weer op reageert, wat je moet doen met de bal en nog veeeeel belangrijker, zonder bal. Pas dan ben je in staat combinatievoetbal te spelen. Nooit van de uitspraak: ''de bal het werk laten doen'' gehoord? Conditie is helemaal geen aspect meer, omdat het al vanzelfsprekend is. Bij druk zetten precies hetzelfde. Als je puur op conditie en wilskracht de verdedigers onder druk wilt zetten kun je beter in de Jupiler League spelen, want je wordt zonder enige conditionele inspanning weggetikt. Het weten HOE je als team zorgt dat alle gaten dicht zijn, kantelen, meelezen, dat is waar het echte spelletje om draait.

Dit leer je door met elkaar enorm veel te trainen, waaruit ervaring ontstaat. Net als fysieke kracht, heb je daar tijd voor nodig. Grappig dat de spelers die jij opnoemt allemaal een schat aan ervaring hebben en begonnen zijn als ielige mannetjes die door hun techniek en bovengemiddeld ontwikkeld (nog niet perfect) inzicht zijn doorgebroken. Derest kwam later.

De boer heeft aan het begin van het seizoen ook al met vdv gesproken dus na 4 titels op rij dus snap niet waarom hij dit nu roept

komt omdat jij dat gewend bent van der vaart

Mensen die roepen dat Raffie niet meer kan belopen of te zwaar weegt, kan ik niet serieus genomen worden van die lol broeken of ze HSV week in en week uit volgen. Zulke mensen zijn gewoon polonaise-hangers van Johan Derksen (dat soort figuren) uitspraken waar ik niks mee kan en niet de realiteit is.

Zimling mag de schoenen bijvoorbeeld nog geen eens poetsen van Raffie, want als je Club Brugge alleen als topclub op je CV hebt staan, dan vergeleken van Raffie: Real, The Spurs en nu HSV zegt toch wel genoeg.

Rafael Van der Vaart is al een aanwinst 'qau status' het gezicht van een bekende speler die ons prachtige tenue heeft gedragen en zeker terug mag keren onze verloren zoon: Raffie. De taak van hem is om Davy Klaassen naar de top te brengen. Als Davy keer een 'off day' heeft in een wedstrijd, dan moet Raffie zeggen: ''hey, kom op man!''.

Mensen die hem niet hebben gezien in het Ajax shirt/geen fan zijn, jongens.. roep niet zomaar dingen waar je niks van weet, maak je zelf belachelijk mee(!)

19 februari 2015 om 11:15

Je hebt gelijk, ik volg de bundesliga niet. Maar ik ben absoluut geen Derksen aanhanger. Ik weet dat Van der Vaart bij Tottenham Hotspurs nooit de 90 minuten volmaakte. Ik weet ook dat hij bij het Nederlands elftal altijd maar een minuut of 60 (vaak minder) speelde omdat coaches als Van Gaal en Van Marwijk meende dat hij dan op was. Inmiddels is hij alleen nog maar ouder geworden, is het dan gek dat ik me afvraag of hij nog wel 90 minuten kan vlammen?

Qua status heb je helemaal gelijk. Het is een van mijn favoriete spelers van Ajax, de jongen waarvoor je naar het stadion kwam toen hij nog bij Ajax speelde. Ook is hij een speler die weet hoe het er aan toe gaat in de top en heeft hij nog steeds een geweldige techniek. Ik zeg niet dat hij waardeloos is, maar ik zet wel vraagtekens bij zijn fitheid.

19 februari 2015 om 11:22

Precies! Alleen zijn fitheid is alleen afwachten, maar voor de rest is hij echt een aanwist.. trust me

Bij The Spurs blonk hij samen uit met Gareth Bale en Luka Modrić. Dat Raffie vertrokken is op White Hart Lane heeft niks te maken met zijn fitheid/voetbal kwaliteiten, heeft allemaal met zijn ex vrouw Sylvie te maken.. die had haar tv carriere in Duitsland en Raffie zag wel wat zitten om terug te keren bij 2e clubliefde HSV en de stad Hamburg. We weten allemaal hoe dat is afgelopen met hem en haar

Sommigen moeten eens meer uitzoeken, dan maar wat roepen als een kip zonder kop geheugen.. *bah*. Dat zijn uitspraken wat wij Nederlanders altijd goed in zijn: Goed iemand in een zwarte daglicht zetten en die mensen/personen hebben geen trek om terug te keren met al dat kritiek (vooral de media).

ps: Ik snap dat Raffie geen zin in heeft met al dat kritiek op hem om niks vanuit Nederland..

19 februari 2015 om 11:37

Vond zijn vertek vreemd bij Spurs. Was denk ik de meest beslissende speler daar en was daar ook echt op zijn top. Zeker een aanwinst voor Ajax, maar zeker niet als spits wat helemaal boven wordt geroepen.

19 februari 2015 om 11:41

Spits moet hij sowieso niet staan, dat zou lachwekkend zijn van Frank om Raffie dan te trekken voor ons Ajax. Hij kan beste op '10' of in de rol om Schone op te vangen.

19 februari 2015 om 11:19

@ V.D Vaart

Persoonlijk ben ik ook tegen de komst van Rafael van der Vaart. Maar wel om meerdere redenen.
- De wil om voor Ajax te spelen
Vd Vaart wilde afgelopen zomer niet terug en heeft hardop geroepen dat hij graag zijn contract bij HSV wilde verlengen. Later in het seizoen geroepen dat hij salarisverlaging vn HSV ook accepteert. Nu het gonst van de geruchten wil hij alsnog graag bij HSV blijven. Oftewel hij wilt gewoon niet weg bij HSV en hij wilt gewoon niet naar Ajax.

- Toevoeging aan de selectie
Hetgeen dat in de selectie ontbreekt is iemand met karakter, mentaliteit en aanjager. Iemand die zelf een stap extra zet als het nodig is, iemand die net die 500 meter per wedstrijd extra loopt, iemand die tegen anderen schreeuwt en hun op hun plek zet. Dat is hetgeen wat in de Bundesliga juist word verweten aan vd Vaart. Hij neemt zijn team voetballend en spreekwoordelijk niet op sleeptouw.

-Posities van Raffie
Rafael is aan Am/10 speler. Zelfs als je hem als spits wilt gebruiken is hij onnodig. In de spits heb je Milik en Zivkovic. Op de AM heb je Sinkgraven, Klaassen, Andersen. Maar ook eventueel Serero, Nouri, vd Beek. En in de slechtste gevallen kan je zelfs Fisscher er neer zetten.

19 februari 2015 om 11:29

D-Berkamp@, Ik kan zo veel dingen op papier zetten waarom Raffie niet wilde terug keren in hartje Amsterdam.

- We leven in een heel andere tijdperk dan Johan Cruijff of Willen van Hanegem (geld en competitie) zijn de redenen dat voetballers als Raffie weg blijven van Nederland.
- Vrouwen als Sylvie en Sabia moeten ook maar willen om weer terug te keren naar het koude Nederland, minder geld ect ect..
- Sponsor Nike zal ook minder salaris aan Raffie besteden, want geen 1 hond buiten Nederland volgt de Nederlandse competitie en de rest kan je zelf maar invullen.
- In mijn oogpunt: Raffie heeft meer aanbieden op zak en dan doel ik vooral op als landen: Turkije, Engeland (newcastle utd), Qatar dat soort landen.

19 februari 2015 om 11:33

@ Vd Vaart

Die redeneringen begrijp ik ook, maar dat doet niets af aan het feit dat ik hem dan niet terug wilt zien. Iemand die naar Ajax komt zou zichzelf 100% moeten kunnen focussen en in kunnen zetten voor Ajax. Wanneer je dat niet kan, zie ik liever dat je niet komt. Vd Vaart is een clubheld, en één van mijn favoriete ajacieden aller tijden. Zijn techniek blijft fenomenaal. Maar als hij Nederland niet zijn niveau vind. Dan zie ik hem liever niet.

19 februari 2015 om 11:40

Laat Raffie eerst een bewijzen voor ons aller Ajax, of hij echt daadwerkelijk wat toevoegt.. dan gelijk roepen: Blijf weg, word nooit wat en is nooit 100% fit.

Dat zijn pas feiten!

19 februari 2015 om 12:00

@vdvaart

Denk je echt dat Van der Vaart nog een belangrijke speler is voor Nike? Waarschijnlijk is zijn huidige contract of hetgeen dat nu ten einde loopt al helemaal niet meer zo spectaculair en interessant. Het is niet meer 2008.

En verder snap ik best dat zulke spelers niet terug willen komen om bepaalde scenario's te vermijden. Het risico bestaat dat het gewoon niet loopt, ook al ligt het niet aan Van der Vaart zelf maar toch zal hij worden afgemaakt in de pers. En als je eerlijk bent zou Van der Vaart over 1-2 jaar alweer overbodig kunnen zijn als de rest (kishna, Ghazi, Milik, Fischer, Andersen, Bazoer, Riedewald, ...) ouder, meer ervaren en sterker zijn. Daar heeft Vd Vaart ook geen zin in, kun je beter 3 jaar gaan cashen in Amerika en later nog in Qatar.

19 februari 2015 om 13:23

Nee, maar als hij trainer wil worden weet hij Nederland opeens wel te vinden.
Dan hebben wij ook geen stage plek voor hem!

19 februari 2015 om 11:23

Stja als je iemand met Zimling gaat vergelijken 95% procent kans dat diegene beter is

Als Rafael fit is, twijfel ik er niet aan dat hij zeker wat toe kan voegen, sws in de Eredivisie.

19 februari 2015 om 11:29

De vergelijking met zimling gaat mank idd.
Maar Rafael gaat niets toevoegen want hij is fysiek al jaren niet meer 100.

Hij gaat nooit de "ooijer" rol op zich nemen.
En zal willen spelen, nou voor wie dan ?
Sinkgraven die net is gehaald voor 7 miljoen ?
Klaassen de motor van dit ajax ?
en dan heb je nog Serero (uiterst belangrijk) Bazoer (groot talent) Schone (die daar kan spelen) Andersen (groot talent ) en Fisher ( die daar prima uit de voeten kan).

En als spits heb je ook twee (scorende) talenten.

Dus nee Vdvaart is totaal niet nodig.
Beter op 6 of op 4 ervaring halen.

19 februari 2015 om 11:38

Leuk en aardig allemaal, maar met een groep 8 selectie kom je er niet. PSV en Feyenoord hebben slim gekocht om routine te halen, daar komen wij met een Zimling aan.

Sinkgraven is 'met alle respect' nog piep jong en die zal ook niet het hele seizoen spelen en kan wie weet een tegen slag krijgen (bijv blessure, niet in vorm ect..

Frank belt hem niet voor niks op en zal zeker een toevoeging zijn. Moisander vertrekt, Lasse Schone zie ik zomaar vertrekken en dan hou je weinige vedette's over bij Ajax.

19 februari 2015 om 15:41

Nou Shone en Moisander zijn nou niet de vedette's .
Verder zeg dat ervaring prima is maar wel waar het nodig is niet op een posities die al door 6 man kan worden ingevuld en waar de 1 nog talentvoller is dan de ander.

Als sinkgraven dus niet fit is of uit vorm staat er Andersen of Serero of Klaasen of bazoer of fisher. en wellicht volgend seizoen de twee toptalenten Nouri en van de beek.

Frank heeft hem vorig seizoen gebeld voor de valse spits positie maar toen wilde Vdvaart niet omdat HSV zijn club is en hij wilde blijven.
Nou nu heb dus twee zeer talentvolle spitsen en is hij daar ook overbodig.

Dus een 6 of een cv eventueel LB daar zijn mensen nodig dus als voor die positie's iemand moet komen van buitenaf zijn plaatsen voor mensen met ervaring. Dan zitten ze niemand in de weg.

19 februari 2015 om 11:38

Je hebt helemaal gelijk en zeker in de eredivisie kan hij nog makkelijk mee, en inderdaad Zimling mag de veters nog niet strikken van v/d Vaart en daarbij zou hij gelijk een verlengstuk van de trainer zijn , Ik zou zeggen Schöne , zimling,en Moisander weg en dan kun je mooi v/d Vaart nemen die hoeft ook niet alles te spelen het lijkt mij wel een goede zaak . Liever zou ik Nigel de Jong zien maar die zal wel niet haalbaar zijn dus is v/d Vaart een goed alternatief .

Ik krijg toch altijd ein ünheimliches gefühl bij good old Vdv.
De man heeft werkelijk gecashed als een malle, en blijft maar op zijn centen zitten daar in Hamburg.
Overigens is Hamburg echt een top-stad, meer grachten dan in A'dam, je kunt er prachtig en ruim wonen. Hij is ook compleet verknocht aan de club HSV en de stad zelf.. Bij HSV is HIJ de Mentor die ze bij Ajax al in de vorm van vele grote ex-voetballers hebben, en hier zal hij zeker niet op handen en voeten gedragen worden. Hier zal hij eerder kritiek krijgen op zijn spel, zijn conditie, etc etc...
Joh VdV is Hamburgeraner geworden, die zien we jammergenoeg niet terug op de Nederlandse velden..

Van der vaart is zo'n speler die Ajax helemaal niet kan gebruiken. Meer geblesseerd dan fit. Nauwelijks loopvermogen en blijkbaar zit hij liever bij een degradatiekanidaat in Duitsland dan bij Ajax. Is zijn goed recht, verdient gewoon dezelfde behandeling als Heitinga. Kom terug als je van toegevoegd waarde bent, andes verpieter je maar op de bank in het buitenland. Heitinga was toch een duidelijke waarschuwing voor de overige ajacieden in het buitenland.

iedereen begrijpt dat als je als speler nog makkelijk het topniveau in het buitenland aankan je liever in het buitenland speelt, maar als je over de hill bent hoef je echt niet terug te komen. Dat betekend dus dat oud spelers gedwongen worden om toch echt veel serieuzer om te gaan met hun mogelijke terug keer. Niet langer het ja dat komt op het einde als ze mij in het buiteland niet meer goed genoeg vinden. Dat is duidelijk te laat.

19 februari 2015 om 12:38

Van der Vaart loopt juist heel veel, van daar dat hij zo snel gewisseld moet worden. Bij Spurs liep hij het meeste van de hele selectie terwijl hij er altijd rond de 70e minuut uit ging. Het is eerder zijn probleem dat hij teveel loopt...

19 februari 2015 om 14:59

als je heel veel moet lopen en rennen betekent dat, dat je te laat bent gestart, VDV gaat helemaal niets toevoegen, naar mijn bescheiden idee, er zijn betere opties beschikbaar wellicht, Afellay, in het slob geraakte carriere, kan hier zichzelf weer in de kijker spelen, mee eens?

Asjeblieft blijf lekker in Hamburg. Die gozer voegt al tijden niks meer toe. Zelfs niet in dat degradatiespel van HSV.

Bah bah, het is graag of niet hoor. Meneer v.d. Vaart voelt zich veel te goed voor de Eredivisie en Ajax. Terwijl hij het fysiek ook niet in Nederland meer zou vol houden. Was altijd fan van hem, maar met zijn houding en z'n praatjes hoeft een terugkeer zo niet meer..

Ik snap werkelijk waar niet waarom sommige Ajaxfans VDV nog terug willen. Hij heeft al meerdere keren laten weten dat hij niet terug wil komen bij Ajax en gelukkig is bij Hsv(ookal speelt hij daar lekker om degradatie plek de laatste jaren). De arrogantie spat er bij hem vanaf, hij is continu geblesseerd en is ook geen meerwaarde voor Hsv.

Wat een gelul zeg. De liefde moet natuurlijk wel van twee kanten komen. Ga anders lekker cashen in Quatar of zo!

Blijf daar maar lekker we hebben je niet nodig je bent veel te sloom

Ik snap wel dat vd.vaart twijfelt. Die is een luxe leventje gewend en heeft niet zo'n trek meer in het uberkritische publiek in Nederland. Ik zou ook lekker in een warm land gaan cashen als ik hem was. Er is toch een afbreukrisico als hij het niet meer kan waarmaken. Hij verdient het niet om een pispaaltje te worden na zo'n prachtige carrière.

Als VDV aan had gegeven graag terug te komen had iedereen hier staan springen, maar omdat hij geen duidelijkheid geeft is hij meteen arrogant, sloom, niet fit genoeg, geen toegevoegde waarde... Lachwekkend om sommige reacties hier te lezen, die staan haaks op de reacties van afgelopen zomer.

19 februari 2015 om 13:06

Integendeel, ik had Marc O op de Toekomst aangesproken dat hij van z'n leven niet meer aan Raffie moet beginnen.. 2 jaar geleden had hij misschien (ja idd, misschien) van enige toegevoegde waarde geweest, nu is het gewoon op. Een 32 jarige gevangen in een lichaam van 45+.. Ik denk dat Marc zelf meer zou toevoegen aan Ajax als hij z'n kicksen opnieuw aan zou trekken dan Raffie. Vd Vaart is gewoon voltooid verleden tijd. Helaas zijn er een hoop oppurtunisten die dat niet inzien, die hebben nog steeds die hakbal tegen Feyenoord op hun netvlies staan.. Van mij hoeft Raf niet meer te komen, behalve als jeugdtrainer.

19 februari 2015 om 16:57

@ 75draytonpark We zijn zijn natuurlijk ook weer een jaar verder. Van der Vaart was afgelopen zomer voor sommigen al een twijfel geval. Nu met weer een jaar extra op de teller en absoluut geen al te best seizoen tot op heden lijkt het mij logisch dat het aantal criticasters stijgt.

Ik ben daar zelf ook 1 van. Mocht van der Vaart graag naar Ajax komen en is hij daarvoor ook bereid eventueel genoegen te nemen met een bescheidenere rol en dito salaris, zou ik zijn terugkeer absoluut toejuichen. Fantastisch.
Mocht van der Vaart alleen willen komen bij een megasalaris of ziet hij Ajax als reddingsboei nadat alternatieven hebben afgezegd mag hij van mij net zo lief in Hamburg blijven.

Heel simpel. Van der Vaart is in alle opzichten beter dan bv een Schöne die hij zou vervangen. Behalve zijn salaris en de wil om voor Ajax te spelen. Als die laatste punten ook nog wat meer op die van Schöne gaan lijken is Raffie een topaankoop.

Raffie, niet lullen maar voetballen...

Dan blijf je toch in Duitsland. Laat Nigel maar terugkomen!

19 februari 2015 om 12:32

Die komt ook niet, kan nog een paar jaar mee in een topcompetitie. Maxwell komt ook niet, die gaat verlengen bij psg. Ajax heeft heitinga al afgewezen. Dus blijft maduro alleen over.

Dat komt omdat journalisten er telkens naar vragen wanneer er verloren wordt... Het is niet alsof De Boer en Overmars zelf in de media gaan roepen dat ze Van der Vaart willen halen. Een journalist vraagt hun ernaar omdat hij een logische optie is en dan geven zij antwoord. Dat is toch niet zo gek?

Trouwens is het logisch dat er naar hem wordt gevraagd wanneer het slecht gaat. Waarom zou je immers naar versterkingen vragen als het goed draait? Je vraagt over het algemeen naar versterkingen wanneer het slecht draait. Raffie is gewoon de meest logische optie samen met De Jong als ervaren versterking.

Als hij zo gaat zeiken hoef ik hem eigenlijk niet meer. Wees vereerd dat je de mogelijkheid krijgt om op je oude dag nog de club waar je je carrière aan te danken hebt nog kan helpen. Als je met een houding aan komt zetten at je groter dan de club bent, of te goed voor Nederland en de Eredivisie, dan hoeft niemand je meer. Ondankbaar.

Rafael op 6, Klaassen rechts en Sinkgraven links, dan heb je, ook in Europa, een top middenveld!

Achterin misschien Urby terug als linksback, dan v. Rhijn rechts en het centrum Viergever, Veltman.

Voorin Zivkovic de kans geven, Milik achter de hand houden rechts Schone, voor de balans en links Kishna.

Dan staat er een C.L. waardig elftal hoor jongens en dat zeg ik als Feyenoorder!

19 februari 2015 om 13:20

En El Ghazi dan?

El Ghazi mooi op rechts in plaats van Schone. Schone heeft het super gedaan, maar volgend seizoen is hij weer een jaar ouder en nu kan hij misschien nog een mooie transfer maken, wat hem ook gegund wordt.

Graag of niet raffie! Er wordt niet afgebouwd bij ajax!!!

Bij Ajax staat er een redelijk bezet middenveld. Ook omdat er talent doorbreekt. Wanneer ze Van der Vaart halen lijkt het mij meer om de ervaring.

Verder zou ik hem dolgraag bij PSV willen zien. Als basisspeler, leider en vervanger van Wijnaldum. Niet heel realistisch maar ook niet onmogelijk. Zou mooi zijn als Ajax niet met een (juiste) aanbieding komt en hij daarna naar PSV trekt.

Zoals gezegd, voor de balans!

Met

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren