Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bazoer breekt door: 'Heeft vertrouwen niet geschonden'

Laatste update:

Bij Ajax is men erg te spreken over de ontwikkeling die Riechedly Bazoer momenteel doormaakt. De jongeling werd in 2012 overgenomen van PSV en was toen nog een centrale verdediger, maar bij Ajax is hij omgeturnd tot een middenvelder. De laatste wedstrijden had Bazoer steeds een basisplaats en afgelopen weekend bekroonde hij een sterk optreden tegen FC Twente met een doelpunt.

/

Frank de Boer heeft Bazoer veel stappen zien maken. "Hij was natuurlijk een heel groot talent, toen hij van PSV kwam en graag naar Ajax toe wilde", zegt de coach bij Ajax TV. "Wij willen natuurlijk graag grote talenten bij Ajax hebben, maar het probleem in het begin was dat hij niet betrouwbaar genoeg was. Daarom kwam hij er niet voor in aanmerking om af en toe in het eerste te spelen."

Op het trainingskamp in Qatar raakte De Boer echter onder de indruk van Bazoer. "Dan komt er een moment, wanneer er een gat komt, en dat ik hem kan opstellen. En dan zal ik hem ook opstellen, omdat hij op dat moment de juiste signalen afgeeft. Hij heeft dat vertrouwen ook nog niet geschonden", aldus de oefenmeester. De achttienjarige Bazoer deed dit seizoen in zeven competitiewedstrijden van Ajax 1 mee en begon viermaal in de basis.

Denk je dat Riechedley Bazoer zijn basisplaats bij Ajax kan behouden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit iemand die moeiteloos in de Anita/blind rol past. Laat hem dit jaar nog even aanpassen en wennen aan het niveau en volgend jaar staat hij er gewoon. Speelt erg volwassen.

18 februari 2015 om 18:07

Hopelijk wordt Bazoer eerder een speler zoals Anita dat was dan Blind, hopelijk nog beter. Wat zou Ajax zo goed zijn als ze nu een type Anita hadden, met zo'n drive, loopt alles dicht, verdedigend erg sterk. Dan kun je echt dominant zijn en kan Klaassen zich op zijn spel focussen en meer in de 16 hangen.

18 februari 2015 om 18:31

Medellin helemaal mee eens, een nieuwe Anita zou top zijn ieder puzzelstukje viel in elkaar door hem. Maar ik heb veel geloof in Bazoer, nog maar 18 jaar zo volwassen en tactisch sterk voor zijn leeftijd. Hij zou zomaar nog veel beter kunnen worden dan Anita.

18 februari 2015 om 18:55

Met alle respect voor anita, die natuurlijk onwijs belangrijk was voor ajax. Maar anita is geen voetballer die de wereldtop zal halen. Dat was wel duidelijk. Bij deze jongen is dat denk anders. Mits hij goed wordt begeleid kan dit echt een topper worden. Die wel de top van de wereld kan halen.

18 februari 2015 om 18:58

zie opstelling

enige waar ik niet over ben te spreken is boilesen: eeuwig talent maar verdedigend al zo lang niet stabiel.
waarschijnlijk wordt het dan riedewald, maar come on doe eens wat nuttigs met het geld: emanuelson terughalen!!

VDV (links) achter de spits hangen.
klaassen (rechts) box-to-box
bazoer stofzuiger

lijkt me een degelijk team

cilessen
rhijn
veltman
viergever
boilesen
klaassen
bazoer
vdv
ghazi
milik
kishna
18 februari 2015 om 19:23

Helemaal eens. Maar je vergeet denk ik nog het belangrijkste, hij was zo ongelovelijk sterk in het positie spel. Altijd aanspeelbaar, goed doorbewegen, speelde de bal altijd op het goede been in, met snelheid(ipv die te zachte balletjes). Ajax kon zo echt door de as spelen. Bi Bazoer zie je dat hij lef heeft en spelintelligentie. Met nog 15 wedstrijden in de benen kan hij volgend seizoen misschien wel op 6!

18 februari 2015 om 19:38

Prima, maar je kan niet ontkennen dat vanaf het moment dat Anita op het middenveld stond. Wonnen we iedere wedstrijd met minimaal 1 doelpunt verschil, hij was de ontbrekende schakel.

18 februari 2015 om 19:45

Je kan ook moeilijk een wedstrijd winnen met minder dan 1 doelpunt verschil toch?

18 februari 2015 om 19:46

Ja klopt, Anita was een topper. Toch ben ik van mening dat we aan Serero hetzelfde type speler hebben met meer potentie. Dit Ajax is zonder Serero zoveel minder dan wanneer hij wel speelt.

18 februari 2015 om 19:49

Haha, touche ik bedoelde bijna iedere wedstrijd minimaal 2 doelpunten verschil.

18 februari 2015 om 19:52

@ Brasileironm

Het is dan ook neit vreemd dat er een jeugdtrainer van Feyenoord ooit wel eens over Anita heeft gezegd dat ze altijd verloren van Ajax als die vervelende dwerg speelde.

18 februari 2015 om 22:42

Kingb

Ik vond Anita toch wel een stuk belangrijker, vanaf het moment dat hij op zes kwam won Ajax alles. En Serero is goed op weg, maar nog niet zo bepalend helaas.

18 februari 2015 om 18:08

Ook een speler die niet bang is de strijd aan te gaan. Zijn doet me denken aan Matuidi en wie weet wordt hij wel net zo goed.

18 februari 2015 om 18:28

Inderdaad, en voor zover het lijkt zou hij die twee makkelijk kunnen overtreffen op die positie als je het mij vraagt. Zo jong, niet eens groot of breed en toch al zo sterk. Echt een pareltje voor het Nederlandse voetbal. Leuk om de komende jaren te zien hoe hij zich door zal ontwikkelen.

18 februari 2015 om 18:42

Je bent me net voor. Lijkt erg op Matuidi. Hij is ook pas net 18 hé. Ik betwijfel of Matuidi op die leeftijd veel beter was

Afgelopen weekend tegen Twente een van de beste van het veld. Verder vind ik het weer jammer dat er zo'n druk op deze jongen wordt gezet. Vorig seizoen heeft die niet gevoetbald, nu speelt hij 2 wedstrijden leuk en 1 wedstrijd erg leuk en wordt hij helemaal de hemel in geprezen.

18 februari 2015 om 18:03

Nee ze zeggen dat hij een goede ontwikkeling doormaakt en dit al 3 wedstrijden laat zien in de Eredivisie. Er wordt voorspelt dat hij het talent heeft uit te groeien tot een hele belangrijke speler. Of hij dit waar maakt is een tweede en als prof moet je daar mee om kunnen gaan dus met ups en downs gaat hij komende jaren laten zien wat hij kan. Vrij normale verslaggeving toch?

Ik zie in hem een hele moderne cm met zowel verdedigende als aanvallende kwaliteiten à la Matuidi.

18 februari 2015 om 18:19

Inderdaad een vrij normale verslaggeving... Toch zie ik afgelopen tijd en vooral de afgelopen dagen na de winst op Twente veel berichten voorbij komen over deze jongen. Logisch maar het is al zo vaak voorgekomen dat een talent (want meer is hij nu nog niet) over hyped wordt en zo gigantisch onder druk wordt gezet.

Eindelijk een jeugdproduct die fysiek direct zijn mannetje staat. Veel kracht en loopvermogen heeft deze jongen en een middenveld met hem Klaassen en Andersen/sinkgraven is erg compleet. Zal volgend jaar denk ik zijn vaste basisplaats veroveren als die hem nog weer uithanden geeft.

Was verdediger bij PSV 3 jaar geleden en is door Ajax omgetoverd in een moderne box to box speler,

18 februari 2015 om 19:02

goeie speler we gaan veel plezier aan hem beleven denk ik. Dit jaar worden we toch geen kampioen dus laat jongens als Bazoer,riedewald,tete,muric en van Beek lekker ervaring opdoen. Ook fischer natuurlijk weer wedstrijd fit maken en dan hebben we volgend jaar een sterk team

18 februari 2015 om 19:03

Bazoer heeft een mooie toekomst voor zich als middenvelder. Toch hoop ik en denk ik dat hij tzt op de 6 positie terecht komt.

18 februari 2015 om 18:04

groot talent, mooi dat hij maar Ajax ging. Het wordt nog twijfelen tussen Serero en Bazoer/sinkgraven en Bazoer/andersen en Bazoer

18 februari 2015 om 18:05

een geweldige speler en speelt erg volwassen!

18 februari 2015 om 19:15

Djoowey toen hij 16 jaar werd ging hij naar Ajax en mocht hij zowel bij Ajax als O17 niet meespelen dat seizoen. Zoals ik het zei was dus helemaal niet verkeerd, hij was namelijk alwel aanvoerder van onder 17 op zijn 15e.

18 februari 2015 om 18:14

Wees gewoon is blij dat er een jonge talentvolle voetballer is die bij een van de grotere clubs in Nederland er direct staat. Is toch alleen maar mooi voor het Nederlandse voetbal?

18 februari 2015 om 19:23

Hoe durf je dit een jeugdproduct ten noemen ! Heeft heel zijn jeugd bij PSV gespeeld, maar ging voor het geld naar Ajax, waar hij inderdaad is omgetoverd tot middenvelder. Ik denk echter dat Bazoer veel sterker is als verdediger, want het voetballend inzicht heeft hij niet echt. Hij maakt veel goed met zijn kracht, maar dit is een absolute top verdediger. Een normale(goed voor de eredivisie) middenvelder.

18 februari 2015 om 19:56

@ Voetbalje

Allereerst ging hij naar Ajax voor het sportieve aspect. Hij verdient bij Ajax niet meer dan andere jeugdspelers. En de salarissen rondom de jeugd van Ajax liggen niet hoger dan die van PSV of Feyenoord.

Ten tweede, volgens Uefa richtlijnen is iemand die voor zijn 21ste 3 jaar bij een club speelt officieel een jeugdspeler. Officieel is Bazoer dus nog geen jeugdspeler maar dat duurt niet zo lang meer. Dus hem jeugdproduct noemen is prima te rechtvaardigen.

18 februari 2015 om 20:22

Een door ajax opgeleide speler, om alle discussie te voorkomen

18 februari 2015 om 20:28

Ja en hoe durf jij te zeggen dat hij zijn hele jeugd bij PSV heeft doorgebracht , PSV heeft hem nl bij Elinkwijk uit Utrecht (zuilen ) weggehaald , heel toevallig een club waar ik al 50 jaar lid van ben dus geen onzin uitkramen .

18 februari 2015 om 20:32

@ voetbaltjer
Wat een eeuwige en afgezaagde discussie en ik zat er ook al op te wachten.

Hoeveel spelers haalt PSV uit de jeugd van andere bvo's? Ik noem maar een willems die van sparta komt als voorbeeld! Jeugd is jeugd en zoals jij zelf al zegt heeft ajax hem omgeturnd wat betekent dat ajax zijn stempel op deze jongen heeft gedrukt.

18 februari 2015 om 21:00

@sloep01
Grappig, als er een speler zou worden weggehaald bij mijn club, zou ik er ontzettend trots op zijn. Je kan toch niet verwachten dat Bazoer niet naar een professionele club wil, om zichzelf te ontwikkelen en een profcarriere mogelijk te maken?!

@blondknowledge
Ik vind Willems ook geen eigen jeugd maar een aankoop. Een hele slimme aankoop, die goed heeft uitgepakt. Als jij kon kiezen voor perspectief bij een JL club of de beste club van NL, dan kies je toch simpel weg voor de betere club. Ajax en PSV ontlopen elkaar echter nauwelijks. Een stap van PSV naar Ajax kan je dus ook niet echt een vooruitgang noemen.

18 februari 2015 om 21:42

Daar reageer ik toch ook niet op maar ik reageer op wat jij zegt dat hij zijn hele jeugd bij PSV heeft doorgebracht en dat is dus niet zo , verder vind ik het prachtig dat er spelers van mijn cluppie naar Bvo's gaan hoor.

Fantastische speler! Iemand met body, snelheid, overzicht, etc.. hij lijkt het allemaal te hebben. Maar laten we niet te hard van stapel lopen. Lekker achter de hand houden en in laten vallen dit seizoen. Volgend seizoen is ie dr klaar voor.

18 februari 2015 om 18:06

Nou laat m wat mij betreft er maar in staan en gebruik maken van zijn flow. Je gaat een speler in vorm toch niet laten banken gezien de slechte vorm van de overige middenvelders. Hij kan mooi Serero vervangen. Die vind ik veel tekort komen en juist een betere invaller gezien zijn goede loopvermogen en tekortkomende passinf en inzicht.

18 februari 2015 om 19:52

Serero wordt door zoveel Ajacieden onderschat. Niet te geloven. Elke wedstrijd die Serero niet speelde speelde Ajax slecht (op zondag na) en was hij een van de weinige die een ruime voldoende kreeg. Ook de wedstrijden waarin hij gewisseld werd viel het na de wissel als een kaartenhuis in elkaar.

18 februari 2015 om 20:49

Dit dus!

De mensen die wedstrijden van Ajax kijken moeten eens op serero letten. Staat altijd vrij, pass is goed, aanname fantastisch, technisch de beste speler van de Eredivisie imo. Hoewel hij fysiek niet sterk is gaat hij 100% de duels in, wint ze vaak ook nog.

Waar ik dan wel benieuwd naar ben, waarom vinden jullie serero allemaal zo slecht dan? Pdb4 kom jij is met een antwoord!

18 februari 2015 om 22:18

Arwinos

Puur omdat ze het niet (willen) zien. Zoals ik al zei, Ajax met Serero is zoveel beter dan zonder. Hoop echt dat hij nog een paar jaar blijft.

18 februari 2015 om 23:37

Dat hoop ik ook zeker!

19 februari 2015 om 10:12

Oke mijn antwoord krijg je haha. Je moet eens naar tactische analisten zoals Jan van Halst kijken. Buiten het feit dat ik Serero zeker een toevoeging vind in de selectie. Je hebt gelijk wat betreft de duels, hij heeft een geweldige mentaliteit, zijn aanname is ook een van de beste van de selectie. Maarrr... waar het om gaat, zeker op de 6 positie, is dat het tactisch inzicht en zijn verlegging van het spel onvoldoende is. (dat kun je niet ontkennen want verre/diepe openingen etc mislukken te vaak bij hem, waardoor kansrijke counters en het creëren van aanvallen m.a.w. doelpunten maken niet ontstaan).
Op het ´naar voren voetballen´ waar Ajax zoveel kritiek op krijgt, is Serero geen toegevoegde waarde op 6 en eigenlijk ook op rechts/linkshalf. Hiermee bedoel ik dat wanneer Ajax een niveau(tje) hoger wilt spelen, een speler als Serero dat tot op heden niet brengt. Een Klaassen op 6 laat al zien over veel meer voetballend vermogen te beschikken om de overgang van opbouw naar de aanval te verzorgen. Dit is enorm moeilijk, maar Ajax streeft ernaar dit te realiseren. Serero heeft in 1,5 seizoen niet laten zien dit te kunnen, waardoor ik vind dat een groter talent als Bazoer een kans moet krijgen.

Zijn tekortkomende tactische inzicht sluit aan op het bovenstaande. Je moet kunnen zien hoe de tegenstander gepositioneerd staat, om daar met het voetballend vermogen op te anticiperen en daadwerkelijk schade toe te richten. Tevens het laten lopen van zijn directe of inschuivende tegenstander gebeurd bij Serero te vaak. Dit liet van Halst nog goed zien een paar weken terug.
Serero is een werkende speler, maar geen slimme speler. Dit moet hij worden of zijn en mijn conclusie is dat hij dat niet kan. Mijn tip is niet alleen te kijken naar al zijn verdedigende werk o.b.v. zijn loopvermogen, maar ook het tactische spelletje aan de bal te gaan zien. Met Serero's verdedigende werk krijgt Ajax minder goals tegen, maar met een beter tactisch voetballende invulling Wint Ajax wedstrijden.

Was bij PSV altijd al zeer talentvol als cv en laat nu zien dat hij ook gewoon op het middenveld mee kan. Gaat tot nu toe een goede ontwikkeling door en zal deze hopelijk ook doorzetten. Is hij gelijk al doorgevoerd als middenvelder sinds zijn komst of is deze pas later ontdekt?

18 februari 2015 om 18:04

Bazoer ging weg bij PSV omdat hij op het middenveld wil spelen. Bij PSV kon dat niet, maar bij Ajax wel.

18 februari 2015 om 18:11

Bazoer ging bij PSV weg omdat hij Hendrix voor zich had. Tenminste dat is door hemzelf in een interview van een tijdje geleden vermeld.

18 februari 2015 om 18:20

Nee Bazoer ging weg bij PSV omdat hij vond dat er bij PSV te weinig met de jeugd gedaan werd en toen klopte dat gewoon.
Hij vond het idioot dat de jeugd spelers massaal moesten vragen om extra trainingen iets wat bij Ajax en Feyenoord al lang gedaan werd.

18 februari 2015 om 18:22

Lijkt me sterk aangezien Hendrix pas in het seizoen 2013/2014 zijn debuut maakte. Bazoer was al in 2012 weg. Velen vonden Bazoer ook het grootste talent van de PSV jeugd, hij was niet voor niets op zijn 15e al de aanvoerder van Oranje onder 17.

18 februari 2015 om 18:40

Hij gaf dit zelf aan. En was Hendrix toen niet al aanvoerder van Oranje onder 19?

18 februari 2015 om 19:21

Jroentjeh als ik je vraag om een link kom je waarschijnlijk met "nee kan ik niet geven, maar ik heb het echt ergens gelezen".

Het verhaal van deadsr is een stuk aannemelijker des te meer omdat PSV o.a. Rekik (naast Bruma) heeft gehaald voor in de verdediging, een speler notabene jonger dan Hendrix.

Google eens op de woorden "psv zag mij als verdediger, ik als verdedigende middenvelder" en je komt genoeg links tegen.

18 februari 2015 om 19:27

Grappig dat men dit pas zei toen hij daadwerkelijk werd omgetoverd. Tijdens de overgang had niemand het erover. Hij had bij PSV echt wel op het middenveld kunnen komen. Zie hendrix, die eerst ook een verdediger was.
Nee, Bazoer ging voor het geld, en hij zal over een paar jaar waarschijnlijk ook ajax verlaten voor het geld. Aan dit soort spelers hebben we niks in nederland.

18 februari 2015 om 19:33

Als hij voor het geld ging waarom sloeg hij dan City af?

18 februari 2015 om 20:30

Als je de jeugd bij PSV een beetje volgde, dan zou je dit niet zeggen. Bazoer werd bij PSV opgeleid als CV en zag daar weinig perspectief om als CVM aan de slag te gaan, omdat Hendrix voor die positie ver voor hem zat in de pikorde. Want hoewel ze vaak samen als CV het blok vormde, had Bazoer gewoon verdedigend meer kwaliteiten en was Hendrix meer inschuivend ingesteld.

Ajax zag echter wel een CVM in hem en dat heeft hem uiteindelijk over de streep getrokken.

Daarbij was dat natuurlijk nog in de tijd dat doorbreken in Eindhoven als speler uit de eigen jeugd sowieso vrijwel onmogelijk was. Dat is nu een stuk beter. Bazoer had in Eindhoven nu ook zeker bij de selectie gezeten en waarschijnlijk inmiddels een basisplek gehad (als Cv), maar hij ziet zichzelf liever als Cvm. Een inschatting die bij PSV gewoon niet goed is gemaakt, of ja, eigenlijk ook wel, want ik vind Hendrix op die positie gewoon ook beter.

Vragen om een link van een tijd geleden..

18 februari 2015 om 22:58

Je zegt nu letterlijk wat ik in mijn 1e reactie al zei haha.

Bazoer ging in 2012 naar Ajax. Je doet net alsof ik een link vraag over een nieuwsbericht van 10 jaar geleden ofzo.

18 februari 2015 om 18:05

Hij werd tot verbazing van velen direct op het middenveld gezet. Ten eerste om aan zijn handelingssnelheid te werken maar pakte zo goed uit dat hij niet weer terug naar achteren is gegaan.

18 februari 2015 om 18:07

Was gelijk op het middenveld geplaatst dacht ik.

18 februari 2015 om 18:08

Leuk om te lezen dat iemand van psv zijnde zo positief is is.. kudo's.
Hij is vanaf het begin eigenlijk opgesteld als cvm. Achterin had je vd hoorn en denswil en daarna ook tete. Die moesten op die plek spelen voor geval ze naar eerste moesten. Dit zal ook een reden zijn geweest hem daar op te stellen, al hadden ze vooraf wel al gezegd dat ze in hem ook een middenvelder zagen. Meer dan een verdediger zelfs..

18 februari 2015 om 18:45

Zo zonde dat de uitzonderlijke talenten als bazoer, perreira en bakkali uiteindelijk niet zijn doorgebroken bij psv. Je zag er in de jeugd al aan af dat ie iets extra's had

Speelt prima maar nu denkt iedereen nu denkt dat hij is doorgebroken mede doordat hij tegen twente scoorde..
Als hij niet scoorde was deze topic er denk ik (nog) niet

18 februari 2015 om 19:21

Als verdediger ja.

Mooi, kan Zimling weer naar huis. Dit is de middenvelder die we nodig hebben!

18 februari 2015 om 18:55

Inderdaad! Volgend seizoen met Klaassen, Andersen, Sinkgraven, Serero, Bazoer en het lieft nog een ervaren C(V)M zoals Anita, Mario Suarez? of Kuzmanovic? Dan staat het hele middenveld prima. Achterin nog Botteghin erbij en Schöne, Moisander en Sigthorsson wegdoen en dan met deze selectie volgend seizoen: DM Cilissen/Boer/Onana/Leeuwenburg - RB Van Rhijn/Tete - CV Veltman/Van der Hoorn/Riedewald/Botteghin - LB Viergever/Boilesen - CVM Serero/Anita - CM Klaassen/Bazoer - CAM Sinkgraven/Andersen - RV El Ghazi/Becker - SP Milik/Zivkovic - LV Kishna/Fisscher

Serero wordt na zijn blesure rustig gebracht en Andersen heeft flinke griep. Bazoer behoudt dus voorlopig wel zijn basisplaats.

Zowieso is Bazoer, Klaassen, Sinkgraven wel een mooie middenveld voor de toekomst. Wat zou het mooi zijn als Ajax met 11 Nederlanders op de proppen komt in Europa zoals PSV dat al eens deed.

Kan maar zo met Cillessen, van Rhijn, Veltman, Viergever, Riedewald, Sinkgraven, Klaassen, Bazoer, El Ghazi, Zivkovic en Kishna.

Prima voetballer die bij PSV niet lekker in zijn vel zat. Dat gebeurt wel eens. Ajax is dan natuurlijk een prima overstap. Goede talentvolle middenvelder maar ik denk niet dat PSV hem (op dit moment) erg mist. Of het wel of geen "eigen jeugd" is zal me aan mijn reet roesten.

wat ben ik trots op hem echt waar ben ook trots dat ik bij hem in de klas zat we hadden het vaak leuk samen echt een top vent ben wel een x door hem geschorst maar da maakt nie uit riech als jij dit ziet ik ben trots op jou ben murat je weet toen we op da praktijkschool zaten

18 februari 2015 om 18:18

Ik denk niet dat hij op voetbalzone zit haha

18 februari 2015 om 18:20

nee maar hij volgt het wel

18 februari 2015 om 18:55

Leest jou vriend/oudklasgenoot Bazoer, artikelen op deze website? Dat zou ik wel leuk vinden..

18 februari 2015 om 20:06

Als Boerrigter al de Voetbalzone app had en vaak op las, waarom een talent van 18 dan niet?
Als ik profvoetballer zou zijn, zou ik ook best wel eens de meningen over mij willen horen. Helemaal in de tijd dat ze positief over je zijn.

18 februari 2015 om 21:31

number heeft gelijk

18 februari 2015 om 18:47

Als je geschorst bent is het je eigen schuld, want blijkbaar heb je iets gedaan wat niet kon.

18 februari 2015 om 18:49

Je bent verantwoordelijk voor je eigen gedrag en de gevolgen daarvan

Dacht eerlijk gezegd dat hij een verdedigende mid was of centrale verdediger naar bij Ajax staat hij nu vooral op een van de aanvallende posities

Hopelijk kan hij dit niveau vasthouden. Voor een 18-jarige is hij fysiek ook al behoorlijk ver en dat hij talent heeft is duidelijk. Als Ajax er in slaagt om dit team nog twee jaar bij elkaar te houden, aangevuld met een goede, het liefst ervaren, CV en een fatsoenlijke LB kan er echt wat moois ontstaan in Amsterdam. Op misschien Klaassen na zie ik ook geen speler die binnen nu en twee jaar klaar lijkt te zijn voor een stap naar het buitenland.

18 februari 2015 om 18:42

Cilessen, van rhijn, boilesen, klaassen, serrero en sigthorsson zijn binnen twee jaar wel toe aan een stap naar het buitenland hoor. En kishna kan ook zomaar binnen een jaar in het buitenland spelen als hij niet bijtekent.

18 februari 2015 om 19:19

Cillessen zal zich eerst maar weer eens moeten ontwikkelen want ik vind hem sinds het wk eerder minder dan beter geworden. Van Rhijn vind ik een speler wiens top bij Ajax ligt. Boilesen is al tijden niet eens meer Ajax waardig dus ik zie echt geen club voor hem komen. Klaassen heb ik zelf al aangegeven. Serero vind ik ook een speler voor Ajax en niet hoger, vind dat een mindere uitvoering van Anita in zijn laatste jaar en die komt al moeilijk mee bij Newcastle. Sigthorsson zal weggaan maar die heeft nu al niet eens een basisplaats. Ik sluit overigens niet uit dat spelers als van Rhijn en Serero weggaan, zeker met deze op hol geslagen transfermarkt, maar ik zie ze niet meekomen bij een club met een hoger niveau dan Ajax.

18 februari 2015 om 19:27

Je hoeft ook niet per se een hoger niveau te hebben dan bij ajax om een transfer naar het buitenland te maken. Bij subtoppers in het buitenland kunnen ze ook meer geld verdienen.

Ajax kan van Bazoer ook weer een centrale verdediger maken die nu nog sterker is geworden in het meevoetballen. En dan supertalent tielemans kopen van anderlecht als serrero verkocht wordt.

18 februari 2015 om 19:35

Tielemans gaat natuurlijk never nooit naar Ajax komen. Hij is veel te goed om nog een tussenstap in Nederland te maken.

Bazour, staat als voorbeeld voor de talenten uit de jeugdopleiding, vreemd want hij heeft het grootste gedeelte van zijn opleiding bij PSV gedaan, maar het laatste jaar is hij bij Ajax, heeft daar moeten acclimatiseren en is daarom een talent uit de Ajax-opleiding, hoe dan ook Super dat dit soort talenten doorbreken in het eerste, hetzelfde geldt voor Kishna en El Ghazi, Zivkovic, Hopelijk komen er op termijn ook weer talenten die doorbreken, die al hun hele leven in de Ajax-jeugdopleiding hebben gedaan. Volgens mij wordt Donny van de Beek ook een hele grote meneer. heeft een schitterende pass in de benen en kan nog afmaken ook.

Bazour op rechtshalf lijkt mij een prima positie voor nu. Heeft natuurlijke drang naar voren en laat zien ook te kunnen scoren door op het juiste moment op de juiste plaats te staan, heeft lengte, natuurlijk atletische bouw, is snel en kan technisch prima mee,
conclusie: dit is een voetballer die uitstekend is gescout. Als Ajax het voor elkaar krijgt om talenten bijvoorbeeld tot hun 25e binnen de club te houden, team aangevuld met een speler die op het hoogste niveau heeft gespeeld en daadwerkelijk iets kan toevoegen kan Ajax weer aanhaken in Europa,

Tip aan technische staf: Breek aub zo snel als menselijk mogelijk het contract open van Bazour en Kishna en leg hen vast tot 2019, Bazour is dan 23 a 24
dan is Kishna 24 a 25 jaar en kan dan naar een subtop of topper in Europa,
Tip aan de spelers: bewandel de weg van bijv. Eriksen, ga naar Tottenham, maak je daar onsterfelijk en dan naar ... Madrid, Barca, Bayern??

18 februari 2015 om 18:47

Er komen nog meer grote talenten aan de komende jaren. Ik ben vooral onder de indruk van sanniez, owusu, nouri, vd.beek, muric, el idrissi en cerny. En de talenten die jij opnoemt. Gelukkig hebben ze bij ajax nu ook begrepen dat al die talenten ook moeten gedijen met ervaren spelers naast hun. En dus gaat ajax gericht scouten om 3/4 ervaren spelers te halen voor de komende seizoenen.

Hoop dat er is eindelijk eentje is die constant presteert en niet een die een vliegende start heeft en terug zakt na het niveau charisteas enz.
Talent zat maar presteren doen ze niet altijd even goed over een lange periode.

Een goede wedstrijd gespeeld tegen een slap Twente en meteen al basisplaats waardig? Zou stom zijn als Ajax supporters daar in trappen. Laat hem maar eerst een goede wedstrijd spelen tegen een betere tegenstander. Dan wil ik die Bazoer zien hoe die er voor staat. Tot nu toe heeft hij weinig tot niets bewezen. Ik heb liever dat Ajax kwaliteit inkoopt volgend seizoen en dan hopen dat we niet weer 2de eindigen want met Bazoer alleen ga je het een heel seizoen nooit maar dan ook nooit redden. Tot nu toe is hij een beetje overhypt. Leuke voetballer maar of het een topper zal worden? Ik denk het niet.

Ach, hij speelt 1 wedstrijd leuk en is volgens VZ doorgebroken. VZ moet uitkijken dat het niet te veel een Ajax site wordt. Objectiviteit is vaak ver te zoeken. Jammer.

18 februari 2015 om 20:27

Klopt het is enkel en alleen gebaseerd op de pot tegen Twente. Haha, geweldige vent ben je ook altijd.

19 februari 2015 om 07:21

Welke wedstrijden nog meer dan?

19 februari 2015 om 11:34

Geen. Hij heeft nog geen goede wedstrijden verder gespeeld. Daarom zit hij nu vast bij het eerste elftal en is hij niet doorgebroken. 't is nog vroeg he?

ajax, veel plezier met die overloper. Ik heb nog weinig spannends van hem gezien. Loopt bij psv wel wat beter talent rond.

bericht aan mariove:

ja dat hebben we gezien, vooralsnog loopt hij inderdaad alleen nog maar, hoe heette hij ook alweer, eh oh ja Bakkali,

Een kinderhand is al snel gevuld,het niveau van Ajax is zo slecht dat elk leek meteen in de basis kan spelen

Mooi dat hij het zo goed doet, toen hij 11 jaar was zag ik hem al spelen bij Psv, toen ik vaak naar twee vrienden ging kijken die bij hem in het team speelden. Vond hem toen al zeer goed, niet de absolute uitblinker, maar wel degene die er iedere keer stond. Nu dat ik hem zo zie spelen, is het toch mooi om te zien dat hij het kan waarmaken!

We gaan het over ongeveer drie jaar meemaken dat ajax een heel elftal kan opstellen die vanuit de ajaxopleiding zijn doorgestroomd.
En het b-elftal heeft dan ook louter spelers die doorstromen vanuit de eigen jeugd.
Leeuwenburgh
tete, mirani, van bruggen, savastano
El mahdaoui, eiting, dekker
Dolberg, zivkovic, becker
Echt bizar hoeveel talent ajax dan heeft. Dan zal men lovender zijn over de revolutie van Cruyff.

onana
sanniez
leyder
riedewald
owusu
vd.beek
bazoer
nouri
muric
el idrissi
cerny

Ik zou Bazoer juist graag zien op CV, vind namelijk dat we daar talent te kort hebben. Zo kunnen Klaassen, Sinkgraven en Andersen op het middenveld spelen. Dan voorin met op de 2 vleugels: Kishna/el Ghazi/fischer en het wordt genieten.

Is een jongen waar erg in geloofd wordt door Fdb. Hij doet me erg denken aan Blaise Matuidi van PSG en van Paul Pogba. Deze 2 zijn natuurlijk vele malen beter, maar ik denk wel dat Bazoer het in zich heeft om een topspeler te worden.

Graag zie ik voor volgend seizoen Vurnon Anita terugkomen als 6 bij Ajax. Hij speelt bar weinig bij Newcastle en liet een tijdje geleden bij Fox Sports nog doorschemeren het zeker te overwegen. Ik denk dat hij 1 van de ervaren spelers is die bij Ajax erg goed gebruikt kan worden. Verder lijkt het me handig dat je een goede ervaren centrale verdediger haalt die Nederlands spreekt en bij voorkeur een linkspoot is. (opvolger Moisander) Ik vind Viergever zelf te licht voor het niveau wat Ajax wilt nastreven maar kan zeker als backup fungeren. Verder lijkt een goede stand-in voor Boilesen noodzakelijk. Viergever is geen back, en je ziet ook dat Riedewald eigenlijk geen back is.

Van der Vaart zie ik ook graag komen naar Ajax, ook omdat het een echte Ajacied is. Hij moet er wel rekening mee houden dat hij niet altijd speelt, om zo toch Daley Sinkgraven en Lucas Andersen aan het spelen te houden.

Selectie volgend seizoen:

1. Jasper Cillessen
2. Ricardo van Rhijn
3. Joel Veltman
4. Nick Viergever
5. Nicolai Boilesen
6. Vurnon Anita
7. Viktor Fischer
8. Daley Sinkgraven
9. Arek Milik
10. Davy Klaassen
11. Ricardo Kishna
12. Jairo Riedewald
13. Andre Onana
14.
15. Mike van der Hoorn
16. Lucas Andersen
17. Riechedly Bazoer
18. Robert Muric
19.
20. Lasse Schone
21. Anwar El Ghazi
22. Kenny Tete
23. Rafael van der Vaart
24.
25. Thulani Serero
26.
27. Abdelhak Nouri
28. Donny van de Beek
29. Vaclav Cerny
30. Richairo Zivkovic
31. Peter Leeuwenburgh
32.
33. Diederik Boer

Een mooie goal en je bent al doorgebroken. Normaal gesproken wordt er pas gesproken over een doorbraak als de balans aan het einde van het seizoen opgemaakt wordt. Of je moet meteen onmisbaar zijn maar dat kunnen we van Bazoer (nog) niet zeggen.

18 februari 2015 om 22:45

Er wordt te vroeg gejuicht?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren