Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV legt het af tegen Ajax: ‘Een vol stadion is goed voor de uitstraling’

Laatste update:

De Europa League trekt lang niet altijd volle zalen, maar bij Feyenoord en Ajax is de animo voor de wedstrijden tegen respectievelijk AS Roma en Legia Warschau groot. In 2011 speelde Ajax nog voor slechts 32.000 toeschouwers tegen Spartak Moskou en dat wil de directie niet meer. Voor de wedstrijd tegen Legia zijn de prijzen van de entreekaarten bijgesteld.

/

Een woordvoerder van Ajax laat aan De Telegraaf weten dat de club ‘logischerwijs’ het liefst in een zo vol mogelijk stadion wil spelen. “Voor de uitstraling van de club is het ook goed als het vol is. Kort door de bocht gesteld hebben we liever 50.000 toeschouwers voor gemiddeld 20 euro dan 25.000 voor 50 euro”, aldus de zegsman.

Vorig seizoen speelde Ajax tegen Red Bull Salzburg in een uitverkocht huis, voor de wedstrijd tegen Legia zijn er momenteel 43.000 kaarten verkocht. Dat heeft ermee te maken dat Legia door de fanatieke supporters een risicoclub is en dat er een clubkaartverplichting geldt. “Onze doelstelling is nog de 50.000 te halen, want de verkoop loopt nog door tot en met de wedstrijddag.” Overigens lukt het PSV niet om veel kaarten te kopen: de teller voor het duel met Zenit Sint-Petersburg staat op 19.000 euro.

Snap jij dat de animo voor Europa League-wedstrijden minder groot is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ontzettend jammer dat PSV voor deze wedstrijd maar 19.000 kaarten verkoopt. Zenit is een hartstikke mooie club en het is niet zo dat we de laatste jaren vaak zulke tegenstanders hebben gehad. Ik kijk uit naar donderdag en zal maar zingen voor 10 dan...zou carnaval nog paar duizend kaarten schelen?

17 februari 2015 om 08:27

Carnaval zou er inderdaad wel eens mee te maken kunnen hebben. Daarnaast ligt het denk ik ook aan het tijdstip. Veel supporters zijn dan pas net terug van het werk en moeten zich dan wel heel erg gaan haasten om op tijd te komen.
Ook denk ik dat het een rol speelt dat het vaak lijkt alsof psv geen zin heeft in de EL.

17 februari 2015 om 08:34

Carnaval is tot en met vanavond. Donderdag niet meer hè!

17 februari 2015 om 08:42

Donderdag is carnaval toch afgelopen ? En mensen die gecarnavald hebben zullen best nog wel wat tientjes over gehouden hebben voor deze wedstrijd.

PSV heeft minder diehard supporters. Famousfnt is een bekende uitspraak... Want het is niet alleen nu, PSV en Europese wedstrijden worden steeds in een halfvolle stadion gespeeld.

17 februari 2015 om 08:43

Mensen hebben geen geld meer voor een kaartje want ze hebben alles in de carnaval weg gezopen.

17 februari 2015 om 08:43

Klopt, maar de gemiddelde carnavalvierder houdt er een lege portemonne en een geplunderde bankrekening aan over...

17 februari 2015 om 08:50

PSV zit nooit vol Europees. Dus doe niet alsof Carnaval ineens een oorzaak is.

17 februari 2015 om 08:53

Denk inderdaad dat het PSV publiek de Europa league wel weer heeft gezien met alle oostblokclubs die we de afgelopen jaren hebben gehad. Heb ook in de afgelopen seizoenen wat wedstrijden bezocht maar de gehele sfeer is bedroevend. Als ik voor mezelf spreek snak ik er ook weer naar om een champions league passe-partout aan te schaffen zoals ik een paar jaar terug altijd deed. Ook voetbal ik zelf, en train op donderdagavond zoals waarschijnlijk velen van ons in de regio Eindhoven. Dit zal toch ook wel de nodige supporters schelen.

17 februari 2015 om 09:01

Zou bespottelijk zijn als PSV de EL niet serieus neemt. Enige toernooi waarbij ze een kans hebben om verder te komen dan de groepsfase!

17 februari 2015 om 09:02

Tegenstander is inderdaad gewoon een rede om niet gaan. Zenit is opzich een aardige club, maar inderdaad echt al de zoveelste club uit Oost-Europa waar PSV tegen speelt in de EL. Als PSV tegen Roma had moet spelen, was het ook wel voller geweest. Toen ze bijvoorbeeld een paar seizoenen geleden tegen Valencia speelde zat het ook gewoon prima vol.

17 februari 2015 om 09:13

Dat denk ik ook ja. Bij de loting zat ik met de vingers gekruist voor een tegenstander als Roma, Everton etc. Ik heb niks met een Zenit, en spelers als Hulk, Witsel wat dan dé sterspelers moeten zijn heb ik ook niets mee. Desondanks hoop ik dat PSV een ronde verder weet te komen, uiteindelijk wordt het toernooi steeds serieuzer naarmate de finale in zicht is. Wie weet kan er nog wel eens iets leuks gebeuren.

17 februari 2015 om 09:19

In de CL zat het altijd vol, slaat dus nergens op om te zeggen dat bij Europese wedstrijden het stadion altijd maar halfvol zit. De EL leeft nu eenmaal minder.

17 februari 2015 om 09:49

Tijdstip is denk ik de grootste oorzaak. Spelen om 19:00 of 21:00 scheelt ontzettend veel voor de mensen die moeten werken.

17 februari 2015 om 09:55

@liverpsv
Je gaat toch voor je eigen clubje naar het stadion? Begrijp wel dat tegenstander meespeelt maar toch..
Denk dat er ook weinig psvers zijn die iets met Dordrecht hebben maar er gaan toch mensen naar het stadion

17 februari 2015 om 09:59

@liverpsv..
Je zegt dat je niks hebt met Zenit, maar als supporter ga je toch naar die wedstrijd om je eigen PSV te steunen, ongeacht welke tegenstander. Zegt genoeg dat Ajax een tegenstander heeft van een stuk minder uitstraling en allure (en ja, ook uit het schijnbaar oninteressante oostblok) en dat ze daar meer dan dubbel zo veel kaarten al hebben verkocht met de verwachting op meer.
Precies dat is het probleem bij de PSV-fans, in plaats van te gaan om hun club te steunen, willen ze er alleen bij zijn als er een interessante tegenstander op het programma staat of als er iets gewonnen kan worden.
@kohaku:
Ook bij andere clubs leeft de EL minder, maar Ajax en Feyenoord slagen er wel in om hun kaarten te verkopen. Waar ligt dat verschil dan aan?

17 februari 2015 om 10:16

Dit is toch raar? Je speelt er een heel jaar voor en dan komen de fans niet als het erom gaat.

17 februari 2015 om 10:37

Ach man. Het is gewoon alles bij elkaar:
- Geen écht spraakmakende tegenstander
- Zeer vervelend tijdstip 19:00 (Kan zelf daarom ook niet)
- PSV in de EL was afgelopen jaren ook geen onverdeeld succes, dat zorgt ook al voor minder interesse dan als je de afgelopen jaren geen EL gespeeld hebt zoals bij Feyenoord.
- Zeggen dat Ajax 2x zoveel kaarten heeft verkocht zegt ook totaal niets aangezien het stadion 40% groter is en Ajax gewoon een veel grotere aanhang (fanschare) heeft.

17 februari 2015 om 11:45

Want de Ajax supporters zitten allemaal te wachten op het zien van die toppers van Legia! Haha! Je gaat toch naar het stadion voor je eigen team?

17 februari 2015 om 12:59

Echt onbegrijpelijk dat er hier mensen zijn die Zenit geen spraakmakende tegenstander is. Komen uit de CL hebben een geweldige ploeg en komen uit een redelijk sterke competitie. Veel spraakmakender worden de tegenstanders in de EL niet hoor. Maar goed, het is algemeen bekend dat de PSV supporters nooit naar het stadion komen voor de EL wedstrijden. De sfeer op die avonden is daar echt om te huilen. Terwijl het in de competitie altijd vol en gezellig is

17 februari 2015 om 13:20

Sfeer om te huilen tijden de EL wedstrijden? Juist dan heerst er altijd lekker sfeertje. Dit komt doordat tijdens deze wedstrijden de fanatiekere supporters altijd samen op Oost staan. Oost is altijd uitverkocht tijdens de EL. Deze supporters hebben vaak geen seizoenskaart weten te bemachtigen, omdat er zo'n lange wachtlijst is op Oost.

17 februari 2015 om 13:45

Carnaval duurt bij mij in t dorp in ieder geval tot en met woensdag (haringhappen word hier druk bezocht) en dan is het donderdag uit-kateren en slapen heel veel slapen.

17 februari 2015 om 14:38

liverpsv

je vergeet nogal wat namen als Danny, Javi Garcia, Rondon en Garay...en nog enkele Russische spelers als arsjavin en tymosjtsjoek

17 februari 2015 om 09:54

En dan zegt men altijd dat Ajax succes supporters zijn... Haha ik heb geen voorkeur voor een Nederlandse club maar als het ergens dit seizoen als een tierelier draait is het bij Psv. Die overigens blij mogen zjin dat overwinterd hebben in Europa. Dan hebben ze nog maar 19.000 kaarten verkocht. EEN Drama

Ajax draait dit seizoen slecht en de supporters hebben weinig te genieten in de Arena maar toch zitten er bijna 2,5 x zoveel supporters als bij Psv.

Dus met succes supporters zal het wel meevallen bij Ajax lijkt me..

Overigens komt Feyenoord nooit voor in een dergelijke discusie, die hebben mijn inziens de meest fanatieke aanhang in Nederland, maar vlak Ajax daarin zeker niet uit!

17 februari 2015 om 10:38

Dit slaat nergens op? Ajax heeft gewoon veel meer Fans en een veel groter stadion?

17 februari 2015 om 10:49

Ajax heeft gewoon 80 % uitverkocht en psv 50! Dus die vlieger gaat niet op hier. Bovendien kan psv wel 90% uitverkopen tegen een laagvlieger in de eredivisie maar niet in de knock out fase tegen een gewoon goede tegenstander! ! Ik vind dat vreemd, of de kaarten moeten onvoorstelbaar duur zijn.

17 februari 2015 om 11:29

Dat 'uitverkocht' van Ajax slaat ook nergens op. Tegen Twente stond dat er ruim 49k toeschouwers waren en dat is de grootstmogelijke onzin..

17 februari 2015 om 13:21

Eerst maar eens afwachten hoe veel Ajax supporters er werkelijk zullen zijn? Tijdens de thuiswedstrijden in de Eredivisie is het ook altijd "uitverkocht". Kijk je op televisie, zit er net 30.000 man. Om te gillen, dat Ajax publiek

17 februari 2015 om 17:00

hebben jullie ze geteld dan??
Wat een flauwekul, het zIt altijd gewoon voor 90 a 95 % vol, uitzondering daargelaten.
Maar dat zien we bij elke club.
Altijd dat gezannik dat ze bij ajax anders tellen ed is gewoon onzin!!
Bij PSV en feyenoord zie je ook regelmatig legen plekken, dat is vrij normaal, dat er een deel niet komt opdagen door verschillende redenen.
En waarom zou je een EL ticket kopen en niet komen, DAT IS DE Grootsmogelijke Onzin!!

17 februari 2015 om 14:29

Het tijdstip en carnaval zijn wel degelijk twee factoren die grote invloed hebben op de kaartverkoop. Ik moet er niet aan denken om de dag na carnaval nog iets te gaan doen.

17 februari 2015 om 18:55

Verbazingwekkend want PSV wordt niet op Rtl7 uitgezonden en Ajax en Feyenoord wel.
PSV supporters weten blijkbaar niet hoe belangrijk die wedstrijd wel niet is voor de status van de club in Europa.
Ze zeggen wel dat er bij Ajax veel neppe succes 'fans' lopen, maar PSV heeft daar ook een groot handje van.
Ajax heeft een fanatieke kern en die zullen er altijd zijn. In voor en tegenspoed!!
Feyenoord heeft ook geweldig fanatiek legioen. Natuurlijk trappen ze beide meer rotzooi dan PSV fans bijvoorbeeld.
Maar in deze prachtige Europa League wedstrijden die heel belangrijk zijn, staan ze wel achter de club die momenteel beide niet soepel draaien...
PSV heeft een geweldig team maar de meeste fans daar hebben geen ruggengraat.
Ik heb er zin in donderdag! Zit eerste ring bij de middenlijn

Mmh 19000 euro? Wel vreemd, zenit is wel een grote naam in het voetbal..

17 februari 2015 om 08:29

ik vind zenith niet echt een aansprekende naam. Die plastic clubs vind ik vreselijk. Ik zie liever prachtige traditieclubs als Roma, Benfica, Liverpool of Valencia.

17 februari 2015 om 08:47

Ligt eraan waarvoor je naar het stadion gaat. Zenit is de nummer 1 uit Rusland en heeft een aantal sterspelers die je niet zomaar nog een keer in het echt kan zien. Plastic clubs? Sodemieter op.

17 februari 2015 om 08:48

Oke de club misschien niet maar alleen voor die spelers toch wel? Dat een koopclub je niks doet dta kan maar als ik moet kiezen tussen een Zenith of Legia zit ik liever naar Zenith te kijken.

Hulk
Danny
Witsel
Garay
Criscito

Om maar een paar te nomen. Dat zijn toch wel een aardig aantal spelers die een wedstrijd erg aantrekkelijk maken. Ajax doet het gewoons lim om de kaarten goedkoper te maken. Iets wat bij PSV en feyenoord ook zou moeten. Ok enu bij feyenoord is het wle uitverkocht omdat het AS Roma is.

Maar het blijven wedstrijden doordeweeks en al wat later voor mensen dan. Die ook eens niet met de gewone seizoenskaart te bezoeken zijn. (extra betalen)

17 februari 2015 om 08:59

Inderdaad Capis, plus supertalent Dzhamaldin Abdukhalitovich Khodzhaniyazov waar ik een moord voor zou plegen om hem te zien spelen in het echt. Okay dat gaat wat te ver.

17 februari 2015 om 09:39

@ Capis

Het gaat op een gegeven moment ook om een gevoel van overwinteren dat mensen hebben. PSV tegen Zenith word gewoon een moeilijke wedstrijd. Weinig PSV-ers hebben hoop op een goed resultaat. En dan blijven veel successupporters thuis. Eigenlijk te apart voor woorden, als je namelijk in de CL wilt spelen moet een horde als Zenith gewoon genomen worden. Dat is namelijk geen CL materiaal.

Hetzelfde geld voor Feyenoord. As Roma is een aansprekende club maar ook geen gigantisch bijzondere club om van te moeten winnen. Ze steken slecht in vorm, het spel is absoluut dramatisch. En ook AS Roma is gewoon een ploeg van wie je moet kunnen winnen.

Het is eigenlijk te bizar voor woorden dat we in Nederland graag CL voetbal zien, maar ondertussen doodsbang zijn voor Roma, Zenith en Legia. Wil je Champions League spelen. Dan moet je van zulke teams winnen. Er is totaal geen reden om angstig te zijn.

17 februari 2015 om 09:42

Je gaat voor je club niet voor de tegenstander....

17 februari 2015 om 10:08

Ajoh overdrijf niet zo. Hij vind het een koopploeg zonder charme, wat ik begrijp. Zelf vind ik Shakthar een leuke club vanwege al die Brazilianen en de manier waarop ze spelen, maar dat is voor velen natuurlijk ook een verschrikkelijke koopclub.

Een club als Roma waar Feyenoord tegen speelt, spreekt gewoon veel meer aan en dat snap ik ook wel. Een grote club met historie. In plaats van een club die nog minder dan 10 jaar meedoet in Europa. De clubs die hij noemt zitten gewoon in een ander rijtje. Met name Portugese fans vinden Zenit top, aangezien je jaar in jaar uit, veelste veel betalen voor spelers uit die competitie

17 februari 2015 om 10:42

Ik vind Zenith geen barst aan. Er zitten voor mij (met de nadruk op voor mij) geen echt bekende namen bij. Alleen Hulk en Witsel ken ik dan, maar daar kom ik niet voor naar het stadion. Nee, de zoveelste Oostblokclub voor PSV.. Welkom in de Oost-Europa League.

Tjah PSV speelt al sinds 2008 alleen maar Europa League. Daar hebben goede tegenstanders tussen gezeten, Hsv, Benfica, Lille etc. Toch begin ik ook een beetje moe te worden van die EL. PSV heeft eigenlijk in al die jaren maar tegen 1 club gespeeld die echt van Champions League niveau was en dat was Benfica. Ook dit Zenit is een goede ploeg, maar het is geen Real of Barca.

17 februari 2015 om 10:21

Joh. Maar de champions League bestaat ook niet alleen uit clubs als real en barca.

17 februari 2015 om 11:39

Nee, maar daar zitten ook clubs bij die niet uit het oost-blok komen. Elk seizoen krijgt PSV weer een stuk of 4 Dynamo's, Legia's en weet ik het. Als ze elk jaar tegen in ieder geval 2 ploegen uit west-Europa moesten zou het ook al schelen.

17 februari 2015 om 11:23

Had je maar naar Ajax moeten gaan.

17 februari 2015 om 11:40

Nee masochisme is niet mijn ding

Raar dat het bij Ajax niet uitverkocht nog is met dit soort wedstrijden, ik ben zelf Feyenoord supporter en

17 februari 2015 om 08:31

Bij Feyenoord zaten er tegen Sevilla ook maar 37.000. Dan te bedenken dat ze voor het eerst in 6 jaar weer Europees speelde en ook nog eens tegen de EL winnaar.

17 februari 2015 om 13:37

Grote onzin, er zaten er veel meer.

Daarnaast vergeet je te vertellen dat er alleen nog kaarten over waren in de prijscategorie van 50 tot en met 75 euro. Misschien een beetje veel voor veel mensen, aangezien je bij normale clubs voor die prijs een passe-partout krijgt. Ajax krijgt het stadion nog niet eens vol met tickets van 20 euro.

17 februari 2015 om 08:32

Hoezo is dat raar? Ze moeten niet tegen As Roma ofzo maar tegen Legia Warschau.

17 februari 2015 om 08:51

De ArenA is elk jaar maar tijdens 5 wedstrijden uitverkocht: de kampioenswedstrijd, de klassieker en de drie wedstrijden in de CL. De eerste valt dus weg dus dit jaar. Dat het bij Ajax niet uitverkocht is, is dus niet gek omdat het dat gewoon nooit is. Ajax heeft op papier 1,3 miljoen supporters, maar het wil maar niet lukken. Vaak probeert Ajax de kaarten te slijten voor een tientje op de wedstrijddag, maar zelfs dan krijgen ze de kaarten nog niet aan straattegels kwijt, simpelweg omdat mensen tegenwoordig alleen nog maar de vijf eerder genoemde wedstrijden willen gaan. En dan komen er bij de huldiging wel allemaaaaaal mensen die er normaal nooit komen. Om gek van te worden gewoon!

17 februari 2015 om 09:00

pff stemmingmakerij... op papier is het zo vaak uit verkocht alleen zijn er altijd mensen die niet op komen dagen...

17 februari 2015 om 09:04

Ja en tegen psv en salzburg was het ook uitverkocht. Wat zit jij hier Jantje beton verhaal aan de grote boom te hangen? En wat is jouw probleem eigenlijks?

17 februari 2015 om 09:08

Iedereen moet op zijn manier supporteren maar je hebt supporters en je hebt fans. Fans zie je bijna nooit in het stadion maar inderdaad zoals jij zegt staan die vooraan bij de huldiging. Of nog erger je ziet ze dan op bijvoorbeeld facebook die je echt nog nooit over voetbal gehoord hebt laat staan over Ajax dingen posten over het kampioensschap etc. Daar walg ik ook van

17 februari 2015 om 09:15

En jij bent duidelijk niet op de hoogte van de prijzen van een kaartje zeker? Een seizoenskaart mag dan nog redelijk goedkoop zijn, een los kaartje is niet normaal duur. Geen wonder dat het nooit uitverkocht is. Of zou jij wel 80 euro voor Ajax- heerenveen neerleggen?

17 februari 2015 om 09:42

76 F-Side

Ondanks dat er regelmatig lege stoelen te zien zijn is de Arena wel degelijk heel erg vaak uitverkocht. In seizoen 2013/2014 was de bezettingsgraad van de Arena 96.6 procent. Waren in de gehele eredivisie en jupiler league maar 3 teams waarvan er percentueel meer kaarten verkocht werden. Oftewel Ajax scoort juist ongelofelijk goed op het gebied van kaartverkoop.

Als je dan bedenkt dat Ajax ook nog met afstand de meeste kaarten heeft om te verkopen en dus vele moeilijker aan die bezettingsgraad komt is het gewoon een knappe prestatie om het stadion zo veel verkocht te krijgen.

Ook op basis hiervan zijn er serieuze uitbreidingsplannen zoals de grachten nog meer dichtgooien. Nog meer hoeken dicht etc. Puur omdat Ajax nog meer kaarten zou kunnen verkopen volgens de statistieken. En die liegen niet.

17 februari 2015 om 10:38

@ D-Bergkamp

De arena is op papier inderdaad vaak uitverkocht, maar in werkelijkheid valt dat vies tegen. Hetzelfde geldt voor de bezettingsgraad van 96.6% die jij noemt: dat zal op papier ongetwijfeld kloppen, maar het no-show percentage is ook het hoogst bij ajax.. Hoevaak is het wel niet voorgekomen dat er op teletekst staat dat er 50.500 mensen aanwezig zouden zijn, maar dat de halve lange zijde leeg is?

Hier moet ik 76-F-Side gewoon gelijk geven, de arena is bijna nooit uitverkocht, alleen op papier. Statistieken liegen niet, maar je kan ze wel verdraaien waardoor ze voor jou gunstiger zijn .

17 februari 2015 om 11:10

@d-bergkamp

Jij zal denk ik ook wel goed weten dat de toeschouwers aantallen die Ajax wekelijks rapporteert alleen op papier kloppen. Die bezettingsgraad is dan ook grote onzin.
Ajax rapporteert in tegenstelling tot meerdere andere clubs namelijk alleen de verkochte kaarten en niet het werkelijk aantal toeschouwers. Hierdoor krijg je met name bij eredivisie duels scheve uitkomsten. Geschat wordt dat het werkelijk aantal op 80 ligt. Dat is absoluut gezien nog een redelijk aantal maar toch gauw 8000 minder per wedtrijd.

17 februari 2015 om 13:04

@ Baloog

Nee ik vermeld heel specifiek dat je vaak lege stoelen ziet. Desondanks is het verkochte aantal kaarten aan het einde van het verhaal hetgeen waar je mee rekent. Tenslotte zijn dat de plaatsen die verkocht zijn en dus geld opgebracht hebben. Dat zijn aan het einde van het verhaal de cijfers die bepalen hoeveel geld je verdient hebt. En dat zijn aan het einde van het verhaal ook cijfers waar je op kan baseren of je uit kan breiden ja of nee.

17 februari 2015 om 13:34

Niet mee eens. Met jouw redenatie kan Ajax dan sowieso uitbreiden aangezien het dekkingspercentage met deze manier van rapporteren nooit onder de 80% kan komen. Dit terwijl ze in werkelijkheid alleen in kampioenseizoenen in de buurt van 80% komen. Het probleem ligt hem bij de siezoenskaarthouders die altijd worden meegeteld.
Bovendien is de vergelijking die je trekt ook krom aan alle kanten. Er zijn namelijk wel clubs die het werkelijke aantal bezoekers rapporteren en niet op de manier van Ajax. Die vierde plaats is dan ook niets waard.

17 februari 2015 om 14:39

Het zou ook enorm helpen als Ajax dat idiote online kaartenverkoopsysteem opdoekt.

Recent gebeld met klantenservice: Blij om te horen dat ze bezig zijn met een nieuw systeem zodat je zelf stoelen (op voorhand) kunt selecteren.

Dit zegt wel weer genoeg over de supporters van psv. Nu ze kampioen worden zal het wel drukker worden. Daarvoor was het zelden uitverkocht, maar ben verbaasd dat het tegen zenit zo mager is. Toch een prachtige club. Mooier dan legia in ieder geval. Nu was het bij feyenoord binnen een half uur al uitverkocht een maand geleden, maar dat terzijde.

17 februari 2015 om 08:27

Maar Feyenoord speelt dan ook voor het eerst in 10jaar Europees tegen een mooie club maar dat terzijde. . Psv speelt Europees vaak met B garnituur dat helpt ook niet. .

17 februari 2015 om 08:47

Nu kunnen Psv, Ajax en Feyenoord vol voor de EL gaan, competitie is al een beetje gespeeld...

17 februari 2015 om 08:56

Wat een onzin het bij PSV al jaren lang elke competitiewedstrijd vol of zo goed als vol. PSV is een van de weinig clubs die echt het is aantal mensen dat in het stadion doorgeeft in plaats van het aantal verkochtte kaarten en ze komen toch altijd wel boven 32.000 uit hoor. Dus dat is gewoon vol als je bedenkt dat er 36.000 inpassen en het uitvak er ook nog afgaat.

Alleen voor de Europa League is de animo wat minder, PSV is gewoon weer eens toe aan een jaar CL.

17 februari 2015 om 10:08

Het gaat toch ook om de aantal verkochte kaarten... Kaarten die je niet hebt kun je niet verkopen. Kan natuurlijk wel mee gesjoemeld worden. Hoe verklaar je dan dat psv nu al zegt dat er 19000 verkocht zijn? Of zitten deze al in het stadion? Hoop iig dat de Nederlandse clubs een ronde verder gaan. Al zijn er maar 3 supporters!

Bovendien die reden van legia is een risicoclub begrijp ik wel. Maar legia mocht toch geen uitsupporters meenemen? Anders zou er geen risico moeten zijn.

17 februari 2015 om 08:35

Legia zou aan kaarten op de thuistribunes kunnen komen. Je moet het als club niet willen dat er een paar honderd Polen op de thuisvakken komen te zitten. Vandaar de CC-verplichting.

Was jaren geleden bij Feyenoord - Lech Poznan wel het geval, geen gezellige wedstrijd was dat!

17 februari 2015 om 09:45

@ Fr12jules

Dat was inderdaad wel een aparte wedstrijd. Mijn werkgever heeft 4 seizoenskaarten voor Feyenoord en kon niet dus had hij deze uitgeleend aan 4 poolse medewerkers. Deze gingen met een groep van 15 mensen en daarvan is er 1tje beneden in de gracht ge-eindigd. Was ook gelijk de laatste keer dat hij zijn seizoenskaarten had uitgeleend.

Ach, het is toch bekend dat er bij PSV minder animo is voor dit soort wedstrijden als bij Ajax en Feyenoord. Dit geldt zowel voor thuis als uit-wedstrijden. Ik zie het bijvoorbeeld niet gebeuren dat PSV met 5000 man naar het buitenland gaat.

Hoezo is het bij Ajax een 'risico'-wedstrijd. Er mag toch geen aanhang van Legia bij zijn? Snap de clubkaart-verplichting wel. Anders zouden Legia-fans op de thuis tribunes komen te zitten, denk niet dat Ajax daar op zit te wachten, vooral niet als je ziet wat voor volk er tussen het Legia publiek zit.

Klein sneertje, Ajax legt het weer af tegen Feyenoord. Feyenoord - AS Roma is al weken lang uitverkocht. Als Seizoenskaarthouder kreeg ik 15% korting op mijn wedstrijdkaart dacht ik. Maar ik legde alsnog 33 euro neer voor een kaartje, belachelijk!

Feyenoord moet ook inzien dat je liever 50k kaarten verkoopt voor 20 euro dan 25k voor 50 euro. In dit geval maakt het niet uit, maar dat ligt ook aan de tegenstander. Als er een minder grote naam op bezoek komt raakt het namelijk ook niet makkelijk uitverkocht.

17 februari 2015 om 08:43

Bij Feyenoord wordt een deel van die kaarten verkocht door As Roma (uitvak is uitverkocht) daarnaast kunnen jullie niet alle kaarten verkopen door dat rare uitvak bij jullie. En ook door een hele boel veiligheidsredenen kunnen jullie niet alle beschikbare plaatsen aanbieden. Dus bij jullie zullen er ook zon 45k man zitten. Met een beter uitvak had dat toch wat meer kunnen zijn.

17 februari 2015 om 08:56

Het uitvak word deze wedstrijd anders aangepakt dan voorgaande wedstrijden. Voorgaande wedstrijden zaten de uitsupporters telkens op mijn vak(Vak E), maar voor Feyenoord - Roma kon ik wel gewoon mijn eigen stoel terug kopen.

Hoezo leggen we het af tegen Ajax? Bij Feyenoord is het al lang en breed uitverkocht terwijl ze bij Ajax pas 32k kaarten hebben verkocht en hopen dat er nog wat meer verkocht worden.

Dan leg je het volgens mij niet af, maar dat zal wel aan mij liggen hoor!

17 februari 2015 om 08:57

Reactie was op Willem410 maar zijn antwoord is verdwenen.

17 februari 2015 om 09:01

Als je goed kan lezen staat er dat we 43k kaarten hebben verkocht

17 februari 2015 om 08:52

Komt aan hoor, dat sneertje. Vooral het woordje 'weer', auw! Haha.

17 februari 2015 om 09:09

Mwoah sneer valt wel mee. Het is een mooiere wedstrijd natuurlijk en ook alweer even geleden. Dan snap ik best dat daar meer animo voor is dan een pot tegen legia zonder uit supporters. Roma is een schitterend affiche.

17 februari 2015 om 09:15

Ja maar wat wil je nou eigenlijk duidelijk maken? Ik vind het niet gek dat het niet vol zit bij Zenith omdat het Carnaval is geweest, en ja er is weinig animo voor Europa League wedstrijden bij PSV want PSV heeft de laatste jaren ook alleen maar tegen clubs gespeeld waar de gemiddelde supporter nog nooit van gehoord had. Komt er ook nog eens kijken dat de kaarten gewoon duur zijn, een gemiddeld kaartje kost 50 euro.
Als alles mee zit speelt PSV volgend jaar gelukkig Champions League, dan zul je zien dat er veel meer kaarten verkocht worden.

17 februari 2015 om 09:23

Bij psv - zenit is het duurste kaartje iets van 40 euro dus hoe je bij een gemiddelde van 50 komt..

17 februari 2015 om 10:24

Ajax legt het weer af..... Heb je wel in de gaten dat jullie sinds jaaaaaren weer Europees spelen? Sneertje terug: bij ons de normaalste zaak van de wereld maar voor jullie een hoogtepunt sinds tijden. En een mooie tegenstander. Zo moet je het ook kunnen bekijken

Er wordt hele seizoen gestreden om Europees voetbal en als die clubs Europees spelen, dan zijn de stadions halfleeg. Bij PSV zie je vaak dat het niet uitverkocht is en is ook het geval bij de Knvb beker. Wel jammer. Juist Europees hebben de clubs veel steun nodig.

Goede actie van Ajax. Stadions moeten altijd vol wanneer er de mogelijkheid is. Ook al gaat dit ten koste van wat recette inkomsten. Een vol stadion draagt altijd bij aan de uitstraling en prestaties van een club.

God god, nu er meer dan 100 miljoen in kas zit kan het wel hoor. De SVA strijdt al jaren hiervoor, met name in de champions league en ook daar lijkt nu een kleine verschuiving te vinden (3 halen 2 betalen). Maar goed, eindstand; goed dat ze ingeven!

ach met hoe psv al jaren in de EL speelt begrijp ik dat heel goed.

Misschien vraagt PSV gewoon teveel geld voor de kaartjes? Of valt dat wel mee? Het heeft ook geen zin om dure kaartjes te verkopen. Misschien denkt men dat de opbrengst dan hoger is, alleen vergeet men echter dat de supporters ook eten en drinken kopen in het stadion. Hoe meer supporters in het stadion, des te meer mogelijke opbrengst bij de verkoop van bier e.d.

17 februari 2015 om 12:02

Ik heb als seizoenkaarthouder 20 euro betaald voor een plek achter de goal. Op zich niet heel duur, maar voor een wedstrijd die toch bij lange na niet uit gaat verkopen hadden ze daar misschien nog wel vijf of tien euro vanaf mogen halen.

Desondanks moet ik zeggen dat PSV dit seizoen echt heel netjes is geweest qua prijzen voor Europa League-wedstrijden. Thuis tegen Sankt Pölten mochten alle seizoenkaarthouders gratis naar binnen. En een passe-partout voor de drie poulewedstrijden was net zo duur als twee losse kaartjes en daar kreeg je ook nog gratis een kaartje voor de bekerwedstrijd tegen Utrecht bij.

Je opmerking voor de bierverkoop gaat trouwens niet op, het is bij Europese wedstrijden verboden om alcohol te verkopen in het stadion.

Ik ben één van die 19.000 die wel al een kaartje hebben gekocht, maar ik begrijp de mensen die niet gaan ook wel.

Ten eerste speelt PSV nu al zes seizoenen op rij in de Europa League. In die zes seizoenen zijn we overspoeld met niet of nauwelijks aansprekende tegenstanders uit Oost-Europa. In dit seizoen is Zenit zelfs al onze derde tegenstander uit de voormalige Sovjet-Unie. Dat begint op een gegeven moment best saai te worden. Ajax heeft dit seizoen Barcelona en PSG al op bezoek gehad. Feyenoord had tot dit seizoen al zes jaar niet eens meer een Europese poulefase gehaald. Is het dan heel gek dat Europees voetbal bij die twee clubs dan even wat meer leeft?

Ten tweede is op dit moment de competitie gewoon even veel boeiender. In de eredivisie lukt vrijwel alles en we zijn hard op weg om voor het eerst in zeven jaar weer eens kampioen te worden. Dat is momenteel eigenlijk het enige dat leeft onder PSV-supporters. Die Europa League gaan we uiteindelijk toch niet winnen en waarschijnlijk is Zenit al een onneembare horde. Hulk en Witsel hebben met z'n tweeën meer dan drie keer zoveel gekost als de totale PSV-selectie, dat zegt genoeg. Ajax en Feyenoord gaan waarschijnlijk geen kampioen meer worden, voor hen kunnen een paar mooie Europese stuntjes wèl nog wat kleur geven aan het seizoen. Dat is ook een verschil.

@Voetbalzone Tja, als je de kaarten op 19.000 Euro zet zal er natuurlijk niet veel verkocht worden bij PSV. Of wordt er hier 19.000 verkochte kaarten bedoeld?

De EL is t hoogst haalbare voor onze vaderlandse clubs. Het is te hopen dat iedereen dit serieus neemt. Ajax is de grootste van t land. We trekken meer toeschouwers dan wie ook. Ook in uitwedstrijden doen we het samen met Feijenoord heel goed. Dat psv weinig toeschouwers trekt is niet zo raar. Ze hebben t daar nog nooit vol gekregen met EL wedstrijden.

17 februari 2015 om 14:11

Het PSV-publiek is na zes seizoenen op rij de Europa League gewoon beu. Het is moeilijk om jaar na jaar enthousiast te blijven over potjes tegen clobs als Ludogorets, Chornomorets, St. Polten, Sjachtjor Salihorsk, Ried, Zeta en Debreceni.

Maar toen PSV vorig seizoen tegen Zulte en Milan speelde in de playoffs voor de Champions League was het wel gewoon beide keren stijf uitverkocht. En bij competitiewedstrijden zit het stadion meestal ook helemaal vol.

17 februari 2015 om 14:48

In de seizoenen hiervoor trok psv ook geen volle zalen in de EL. Niet dat Ajax altijd vol zit want daar tellen ze de betalende ( niet opdagende ) seizoenkaarthouders ook mee met de competitie. Maar met Europese wedstrijden zijn de aantallen altijd kloppend. Psv legt t hier gewoon af tegen clubs als Ajax en Feijenoord. Ik als Ajax fan vind gewoon dat wedstrijden als deze volop gesteund moeten worden. Of dat nu EL is of CL. En psv loopt wat dat betreft ver achter. Kwa steun aan je elftal kan dat best een nadeel zijn. Succes donderdag! Hoop dat iedereen door gaat!

Als je de prijzen vergelijkt is het verschil deels verklaart. Goedkoopste kaartje PSV is €22,50 en de volgende zijn €32,50. Goedkoopste kaartje Ajax is €15,50, duurste is €34,50. Duurste bij PSV zijn €42,50. Verklaard wel deels het verschil.

Heerlijk, een discussie over wie de meeste en trouwste supporters heeft. Hebben we ff niets te zeiken over het voetbal in Eindhoven, is dit natuurlijk een geweldig onderwerp van al die hondstrouwe aanhang van de concurrentie. Hoe vaak zouden degene hier met de grootste mond zelf hun favoriete club bezoeken in het stadion?!

onn:

Het aantal verkochte kaarten van mijn club valt mij ook wel wat tegen. Natuurlijk is het tijdstip waarop de wedstrijd gespeeld gaat worden niet ideaal en voor veel mensen gewoon niet haalbaar, maar dan nog had het wel wat voller mogen zijn. Als je het mij vraagt heeft PSV de prijzen toch nog wat te hoog gehouden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren