Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem: ‘Dan gaat-ie klappen, dat is toch te gek voor woorden?’

Laatste update:

Willem van Hanegem nam ook donderdag in Ahoy bij het ABN Amro World Tennis Tournament geen blad voor de mond. De oud-speler en - trainer is naar eigen zeggen niet kritisch, maar houdt ‘alleen verschrikkelijk veel van voetbal’. Zo snapt hij maar weinig van voetballers die elkaar bedanken voor een slechte bal die niet is aangekomen.

/

“Ik zie dan van die gasten die een bal tien meter over een medespeler schieten”, vertelde Van Hanegem in het het AD Nieuwscafé, geciteerd door het dagblad. “En dan doet zo'n jongen zijn duim omhoog en gaat klappen. Dat is toch te gek voor woorden? Wanneer je dat vroeger deed, dan kwamen ze je achterna, omdat ze dachten dat je ze in de maling nam.”

Van Hanegem kwam tevens enigszins terug op zijn woorden over Dirk Kuyt, nadat hij aangaf dat zijn eventuele terugkeer in De Kuip ‘tegen de filosofie van de club in is’. “Ik was zelf namelijk 37 jaar toen ik terugkeerde. Dirk is pas 34.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maar vroeger werd er ook minder goed opgelet.
Waren er minder camera's en kon je veel meer doen.
Nu moet je dat soort dingen doen anders word het weer opgeblazen in de media.
Dus niet zo gek dat ze dat nu zo doen.

Dat geklap voor een pass, schot of actie die eigenlijk helemaal niet zo goed was snap ik ook niet. Zal wel door het armoedige gemiddelde niveau komen en dat we daardoor veel te snel tevreden zijn ofzo.

13 februari 2015 om 09:40

Iedereen weet toch dat ze dit doen, omdat de man die passte hun WEL zag staan, en dus het idee goed was...

13 februari 2015 om 11:11

Is gewoon een soort teken dat ze tevreden zijn.

13 februari 2015 om 11:15

het idee was goed is leuk bij de amateurs, dan kun je klappen. Op dit niveau mag je toch wel verwachten dat je medespeler je ziet, dus klappen bij een foute pass begrijp ik ook niet.

13 februari 2015 om 11:30

Dit bedoel ik dus ook inderdaad. Daarvoor hoeft toch niet meer geklapt te worden op dit niveau?

13 februari 2015 om 13:21

Kijk je internationaal wel eens wedstrijden? Bij real, barca city chelsea overal gebeurd dit hoor.

Ja Willem, de tijden zijn veranderd, vroeger was alles beter, mooier en harder. ;-)
Toch schrijnend dat omdat hij zelf beseft nog zijn comeback op zijn 37ste te hebben gemaakt, hij het plotseling wel kan accepteren dat Kuijt op zijn 34ste terug komt. Lekker principieel die van Hanegem.

13 februari 2015 om 11:24

We gaan een hoop geklap en duimpjes zien wanneer Kuijt weer in de Kuip komt te spelen...

13 februari 2015 om 12:36

@ buitenspelval.

Voetbalzone verdraait het dan ook allemaal. In zijn wekelijkse column in het AD schreef hij afgelopen maandag al dat hij zelf terug kwam op zijn 37ste. Hoewel hij zelf geen grote voorstander is van het terughalen van Kuyt was hij ook niet uitgesproken kritisch, iets wat je niet vaak meemaakt bij Willem.

Nico Dijkhoorn had hier al over geschreven in zijn column. Hij nam Van Hanegem als voorbeeld dat hij het nooit zou accepteren als iemand dat bij hem zou doen. En nu heeft Dijkhoorn dus gelijk...

13 februari 2015 om 10:41

Nico had indd gelijk. Maar verder hoop ik dat hij voor altijd zal zwijgen.

13 februari 2015 om 20:13

ik vind zijn columns altijd wel vermakelijk

Je kunt alles overdrijven. Je klapt als iemand een mooie pass gaf die net niet aankwam. Niet voor een simpel breedtepassje die niet aan komt.

Willem was 37 toen hij terugkwam, voetbal stelde toen nog geen reet voor. Een 37-jarige Willem van Hanegem zou in de huidige Eredivisie compleet overlopen worden.

13 februari 2015 om 10:01

Ligt er inderdaad aan wie hem geeft. Bij sommige van mijn teamgenoten geef ik ze een knuffel als hun pass aankomt. Zo onverwachts als dat is.... :-)

13 februari 2015 om 10:17

Dat laatste kan je natuurlijk niet vergelijken. En je kan dus ook moeilijk zeggen dat hij compleet overlopen zou worden

13 februari 2015 om 16:28

@Ppaper
Dat eerste denk ik ook. Het is echt niet zo dat ze bij elke bal gaan klappen en duimpjes geven. Het is denk ik meer ontstaan als een gebaar om te zeggen: bedankt voor de goede voorzet, jammer dat ik hem verpruts. Of: het idee was goed, de uitvoering mag volgende keer wel beter. Het is echt niet zo dat er bij elke voorzet of breedtepass geklapt wordt.

Willempie, waarom ga jij niet gewoon eens wat andere dingen zeggen dan klagen over alles in de Eredivisie? Als je het zo verschrikkelijk vindt (ik kan het wel begrijpen daar niet van) ga dan lekker naar een andere competitie kijken? Ik wordt echt schijtziek van zijn gezeur altijd. Stop daar gewoon eens mee man.

En als ze scoren door een goeie actie van een medepsler, rennen ze naar de camera inplaats diegene te bedanken.

13 februari 2015 om 10:36

Dat valt mij nou ook altijd op nooit eens een knuffel naar degene die jou heeft laten scoren, om een voorbeeld te noemen (niet vanwege dat ik Feyenoorder ben maar dit staat me het meest bij):Schöne gaf een geweldige pass tegen Cambuur geloof ik op Kishna die scoorde vervolgens mooi met buitenkant links maar kon scoren door de mooie pass van Schöne vervolgens rent Kishna richting publiek om het alleen te vieren...

Zo'n duimpje betekent meer bedankt voor het proberen. Als er een goede sfeer heerst, wordt het op deze manier bekeken, maar bij een mindere sfeer kan het sarcasme er wel afspatten ja. Dus het ligt aan de teamgeest hoe het opgevat gaat worden.

13 februari 2015 om 10:13

Precies, Willem moet niet zo onnozel doen en makkelijk scoren door het zo zwart/wit op te pakken.
Alsof iemand helemaal afzeiken als hij een kutbal geeft helpt...

Dat duimpje/applaus is om het proberen te stimuleren en positief te blijven ondanks de slechte bal.

13 februari 2015 om 10:59

Willem is echt zo een type die zelf niet verandert/ontwikkelt en die denkt dat de wereld om hem heen ook niet veranderd is. Willem denkt dat je nog steeds jeugdspelers de eerste keer dat ze meedoen met het eerste finaal moet aftrappen om ze te testen en kijken uit welk hout die mannekes gesneden zijn. Spelers de t**** in schelden om je betrokkenheid te laten zien en om aan te geven dat het beter moet. Het vervelende is dat Willem ook (nog steeds) het platform krijgt om dit keer op keer te laten merken.

Positief kritisch is aan Willem niet besteed Daardoor kan hij ook niet meer normaal functioneren in de huidige voetbalwereld.

het komt meer omdat ze naar de camera toe niet mogen laten blijken dat ze zich ergeren aan de onkunde van hun teamgenoot. de media springt er anders bovenop om er weer een verhaal van te malen, zie ronaldo en bale incident.

Nou Willem, als je niet tegen duimpjes kan en klappen dan wens ik je veel kijkplezier met Kuyt volgend jaar in De Kuip.

13 februari 2015 om 10:14

Kuijt heeft daar ook een handje van ja. Zlatan loopt naar zo'n gozert toe en fluistert hem in z'n oor: als je nog 1x zo'n kl**tebal geeft, breek ik in de kleedkamer allebei je benen. Wedden dat die speler z'n uiterste best doet om de volgende bal goed te geven

Ik begrijp de reactie wel. Dan lees ik hier: dat duimpje is omdat de intentie goed was. Dat slaat dus nergens op, dat is genoegen nemen met net niks. Spelers mogen best eens kritisch zijn op elkaar. Het zijn profs, trainen elke dag. Op je werk moet je toch ook presteren. Als een klant wegloopt omdat je je werk niet goed hebt gedaan zegt je collega toch ook niet: jammer, maar de intentie was goed. Over je baas, of in dit geval de trainer nog niet eens te spreken........ Van hanegem verkondigd een hoop onzin maar wat hij hier zegt vindt ik zo gek niet. Die duimpjes en klappen voor een waardeloze voorzet slaan nergens op

13 februari 2015 om 10:17

Jouw vergelijk loopt mank. Een wedstrijd waarin je nog tijd genoeg hebt om dingen beter te maken (een slechte pass is maar een klein onderdeel van de hele wedstrijd) is nogal wat anders dan dat een klant wegloopt en de deal verpest is.

Elkaar op dat moment helemaal afzeiken zal het verdere verloop van de nog lopende wedstrijd allerminst goed doen, die neergaande spiraal helpt niemand op dat moment.

Als iemand een baggerwedstrijd zou spelen en achterop duimpjes zou krijgen for the effort, dan zou het pas erg ongepast zijn.

13 februari 2015 om 10:59

Nee, maar het probleem is, dat als er 5 slechte ballen gegeven worden er nog steeds nauwelijks commentaar is naar elkaar. Ik vindt ook niet dat ze elkaar verrot moeten schelden maar altijd dat hele aardige naar elkaar (klappen en duimpjes) hoeft ook niet. Zeg elkaar gewoon de waarheid, die gasten moeten mentaal toch ook wat kunnen hebben

13 februari 2015 om 16:35

True, het hoeft ook zeker geen ass-kissing wedstrijd te worden idd.

13 februari 2015 om 16:33

Als alle spelers die deze speelronde nou eens geen fouten maken dan krijg je 2 keer een aftrap te zien met 2 teams die 45 minuten een balletje breed geven.

Lekker op alle slakken zout blijven leggen Willem.

Soms zijn er wel eens dingen die iets wat overdreven zijn maar ik geloof er niets van dat dit vroeger niet zo was.

Vanuit Willem van Hanegems punt gezien begrijp ik hem wel. Hij is een winnaar.
Ruud Gullit zei ook zoiets, een jaar geleden geloof ik. Hij vertelde toen hij nog bij ac milan voetbalde
en je een slechte bal gaf, je helemaal verrot gescholden werd. Je bent profvoetballer, en je wilt winnen.
Ik geloof nooit dat je met die duimpjes en geklap voor een slechte pass een topsport klimaat kweekt.

Vind het ook suf. Denk gelijk terug aan Pantelic, die was daar een kei in . robben ook trouwens. Die klapt zelfs heel fanatiek als Dante of Benatia de bal weer een kilometer of de achterlijn schiet.

13 februari 2015 om 11:39

Beter dan het andere uiterste vind ik. Kijk bijvoorbeeld naar Ten Rouwelaar. Die scheldt iedereen de grond in na weer een tegendoelpunt. Op een gegeven moment neem je dat toch ook niet meer serieus. Afwisselen is het beste denk ik. Soms klappen voor de juiste intenties en op de juiste momenten boos worden om de uitvoering.

13 februari 2015 om 11:43

Haha daar moest ik ook gelijk aan denken, kan me nog een mooie column over hem herinneren. Duimpje omhoog en klappen!

13 februari 2015 om 11:45

http://bit.ly/1EktRFz deze bedoelde ik

Dat klappen of een duim na een slechte/foute pass, zal waarschijnlijk gewoon zijn om de desbetreffende speler een (vertrouwens) gevoel te geven zo van je probeert het tenminste volgende keer komt ie wel goed aan..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren