Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Heeft Ajax baat bij een terugkeer van deze generatie in de Eredivisie?’

Laatste update:

Het Algemeen Dagblad heeft in zijn vrijdageditie 36 potentiële Oranje-internationals in beeld gebracht. Het dagblad concludeert dat steeds meer ex-Ajacieden wegkwijnen in het buitenland. Het gaat dan vooral om spelers die richting de dertig gaan of het net zijn: Rafael van der Vaart, John Heitinga, Maarten Stekelenburg, Urby Emanuelson en ook Nigel de Jong.

/

“Het is de vraag of Ajax nog baat heeft bij een terugkeer van deze generatie in de Eredivisie”, zo schrijft de scribent van het dagblad. “Jong aan de top, roofbouw op het lichaam en ‘dus’ als voetballer ook vroeg oud?” Van der Vaart, deze week 32 jaar geworden, speelde dit seizoen pas drie volledige wedstrijden. Heitinga komt bij Hertha BSC niet verder dan de reservebank en dat is ook het lot van Maarten Stekelenburg bij AS Monaco. Hij was eerder al reserve bij Fulham.

Emanuelson speelde in de eerste helft van het seizoen een handvol minuten voor AS Roma en is inmiddels actief bij Atalanta, de nummer zestien van de Serie A. De Jong heeft weliswaar een basisplaats bij AC Milan, maar de Noord-Italiaanse club is alleen nog in naam een grote club. Bovendien is hij tegenwoordig meer een speler die wijst en balletjes in de breedte geeft. “Nul risico in het theater van de voorzichtigheid. Een totaal contrast met wat er van de middenvelders wordt gevraagd in het Nederlands elftal”, zo schrijft de scribent.

Wie moet Ajax sowieso niet terughalen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja misschien wel maar niet te veel.
Ze gaan toch niet dezelfde fout maken wat feyenoord jaren geleden de ondergang gaf.

Het is belangrijk om fitte ervaren spelers te hebben en daar moet je een mix in maken. Welke positie wel en welke niet. Het beleid van ajax is best goed alleen moet je denk op 2 of 3 linies een ervaren man zetten maar die hoeft niet persee boven de 30 te zijn natuurlijk.

13 februari 2015 om 08:25

Jaren geleden? Boulahrouz, Matthijsen? Feyenoord gaat vrolijk verder bedoel je..

13 februari 2015 om 08:32

Tja Acers misschien iets meer verdiepen in de voorwaarden van toen en nu salarissen.
Zijn er 2 waarvan mathijssen 2 jaar geleden binnen kwam Boulha nu.

De ervaring die ajax nu mis buiten het veld.......

13 februari 2015 om 10:49

@acers

Dat zijn twee spelers tegen een relatief normaal salaris. Daarbij is dit het eerste seizoen dat Matthijsen geen meerwaarde vormt in het veld. Wilkshire en Bouhlarouz zijn gewoon goedkope tussenoplossingen, verwacht wordt dat spelers als Cabral volgend jaar hun debuut gaan maken.

Een paar jaar terug had je echter spelers Gio, Makaay, Hofland, Lucius, de Cler en Timmer waarvan sommigen ook nog eens 1,5-2 miljoen Euro verdienden. Kortom compleet niet te vergelijken met de situatie van nu. Vandaag de dag hebben we erg veel jeugdspelers ingepast met een aantal aankopen en ervaren spelers. Tot op heden heeft dit nog geen kampioenschap opgeleverd maar wel sportieve en financiële vooruitgang.

Nigel de Jong past totaal niet in dit lijstje trouwens. Beetje krom geredeneerd.

13 februari 2015 om 09:10

Wou net zeggen haha. Die kon naar Schalke 04 afgelopen transferwindow.

Toch hoop ik met N. de Jong en Rafael vd Vaart op een terug keer aankomende zomer in het Ajax tenue weer te zien

13 februari 2015 om 09:31

En hij is zeker een toevoeging bij Ajax

13 februari 2015 om 10:39

Niet met je eens, voetballend misschien wel, maar als persoon en leider voor de jonkies niet:

http://www.vi.nl/nieuws/de-jong-adviseert- talenten-snel-naar-buitenland.htm
(spatie weglaten)

13 februari 2015 om 20:17

Hij kan de klootzak zijn. Ik zie hem ook niet als een echte leider

Als je het zo bekijkt kan je je afvragen of ze inderdaad wel fit genoeg zijn hele wedstrijden te spelen, als je het vergelijkt met Kuyt die alle wedstrijden 90min hebben gevoetbald kan je wel stellen dat hij nog wel fit is. Toch denk ik dat een speler van dit caliber belangrijk kan zijn voor Ajax en de spelers groep.

13 februari 2015 om 07:59

Inderdaad, een soort van coaching rol krijgen ze dan, zoals Mathijsen en Boulahrouz bij Feyenoord.

13 februari 2015 om 08:27

Precies..als men al tevreden was op over Poulsen dan moet je zo'n gasten zeker terug halen. Alleen niet allemaal. Maar volgens mij is het een non discussie want geen van allen wil....

13 februari 2015 om 08:37

Alleen Nigel de Jong , Sneijder , Hunterlaar en van de vaart. Misschien Heitinga voor Moisander
Stekelburg Speelt nooit. En Emanuelson die krijgt nu pas minuten

13 februari 2015 om 11:34

Je moet ook naar de posities kijken. Ajax heeft nu een betere keeper dan de huidige Stekelenburg. Ik begrijp daarom niet dat ze niet Heitinga al uit zijn lijden hebben gelost. Die man kon er weer lekker inkomen deze tweede seizoenshelft. Moisander die toch geen ambities bij Ajax meer heeft én toont lekker laten banken. Heitinga laten opbloeien, man van de club en het systeem. Win-winsituatie.

13 februari 2015 om 08:36

Zullen ze belangrijk zijn? Als je de uitslag van de poll bekijkt dan zie je toch iets opvallends. Vrijwel alle spelers zitten bij elkaar, er is geen uitschieter. Met andere woorden, er is geen één speler van dat rijtje die er bovenuit steekt. Gezien het feit dat ze allemaal geen wereldtop meer zijn vraag ik me dan ook af of het AD hier geen gelijk in heeft.
Naar mijn mening zijn een vd Vaart en De Jong nog een meerwaarde, Heitinga, Emanuelson en Stekelenburg zijn overbodig. Ga je een vd Vaart/de Jong echter halen als je net 7 miljoen hebt betaald voor een Sinkgraven? Dat lijkt me toch niet handig.

Nee, als Ajax ervaren oud-spelers wil terug halen dan hoop ik op spelers als Huntelaar, Sneijder of De Jong. Gaat dat lukken? Vermoedelijk niet, maar ik heb liever dat Overmars daar een blauwtje loopt dan dat er een nieuwe Zimling binnen komt wandelen.

Sneijder is nog steeds geniaal maar ik betwijfel of die nog terugkomt

Daar komt Maduro ook nog eens bij...

Nigel kan bij elke club spelen.

13 februari 2015 om 08:27

Nigel doet nog goed man waarom zal die nu al terug gaa.

En ajax kan blij wezen als hij terug komt dan heb je die 'probleem'ook weg.hun zeggen we zoeken nog iemand zoals Poulsen na hier heb jij iemand die 200 x beter is

Steek, De Jong, Sneijder en Heitinga wel. Vindt de huidige keeper van Ajax (tevens oranje) erg onzeker en begint rare niet bij hem passende trekjes te vertonen.

13 februari 2015 om 08:09

Dat is typisch keepers trekjes hebben al die keepers weleens

13 februari 2015 om 08:14

Bij hem is het gespeeld, slecht acteerwerk. 😉

13 februari 2015 om 09:46

Viel mij inderdaad ook al op.
Afgelopen week werd hij ook weer "zwaar" geraakt door een speler die zogenaamd "doorliep"

Als je vaker kijkt gebeurt het alleen bij Cillessen dat spelers om hem "doorlopen" waardoor ze een "kaart" krijgen. Vind het wel erg toevallig worden.

13 februari 2015 om 08:22

Wat een gelul joh, cilissen keept gewoon goed! Je ziet bij Vermeer steeds meer foutjes waar cilissen constant een dikke voldoende haalt! En na Feyenoord is er een soort heksenjacht op cilissen begonnen. plet op zijn voet staan en verhoek hinderen bij uitrap! Logisch toch dat Cilissen daarop reageert. Evenals bij die beroepsverveel kazim en doorlopen van boetius.. maar goed ik ben erg blij met cilissen op doel

13 februari 2015 om 08:26

Ik vond Cillessen juist zo goed omdat hij zich nooit bemoeide met opstootjes en dergelijke, echt klasse. Daarom vind ik het wel jammer dat hij dat nu wel doet. Doet niks af aan zijn kwaliteiten.

13 februari 2015 om 08:29

Ik vind Cillessen wel goed hoor.
Maar na de wk is hij veranderd (kan ook aan mij liggen)

13 februari 2015 om 09:27

Smaken verschillen

13 februari 2015 om 09:48

Cilessen keept op zich prima. Het gaat juist om het "kaarten aansmeren" wat hij regelmatig probeert te doen. Dat zijn de rare trekjes. Die heeft hij juist niet nodig.

13 februari 2015 om 11:02

Hij begint steeds meer op een Duitse keeper te lijken.

Ben het hier volledig mee eens. Denk dat Ajax voor ervaring verder moet kijken dan de ex-ajacieden. Vindt dit net zoiets als de psv'ers die om Gomes blijven zeuren. Dat is gewoon verleden tijd, de kans dat die jongens ineens weer gaan schitteren is zo klein. Iedereen zal er ook veel te veel van verwachten.

Nigel de Jong is juist precies de speler die dit Ajax nodig heeft. Ervaren en een van de weinige spelers van AC Milan die van hoog niveau zijn. Was trouwens na Robben onze beste speler op het WK.

13 februari 2015 om 10:44

Maar drama voor onze jeugdige ploeg, goede voetballer, slecht voorbeeld:

http://www.vi.nl/nieuws/de-jong-adviseert- talenten-snel-naar-buitenland.htm
(spatie weglaten)

13 februari 2015 om 14:26

Dat link je wel telkens, maar als leider en voorbeeld moet je ook de waarheid kunnen vertellen. Dat doet hij, en daar naast kan hij ze ook regelmatig vertellen dat ze er niet klaar voor zijn als dat het geval is.

13 februari 2015 om 14:50

ik link dat om aan te geven hoever zijn filosofie van die van Ajax af staat. Als iedereen zijn 'goede raad' opvolgt devalueert onze competitie nog veel sneller en verder, ík wil juist omhóóg met het niveau, dan moet je niet je beste spelers gaan zeggen dat ze naar het buitenland moeten.

4 van de 5 spelers zijn niet goed genoeg behalve De Jong maar die komt toch niet terug.

Op dit moment zou ik Emanuelson ook wel in de plaats van Boilesen zetten hoor. Nog altijd beter. Voor de rest .. Ja.. De Jong voor de ervaring en bikkel zou ik wel terug willen.. En Sneijder.. Maar die staat er geneens tussen.. Evenals onze ouwe Klaas Jan..

13 februari 2015 om 09:25

Ik zou Boilesen, de vice-aanvoerder laten staan (als PSV-er zijnde).

13 februari 2015 om 10:57

Sneijder en Huntelaar staan er niet tussen omdat zij wel goed presteren. Het is gewoon 1 groot bashverhaal van het AD. Het meest trieste is nog wel dat ze in het stuk de vergelijking maken met de oud Feyenoorders. Echter noemen ze daar jongens als de Vrij, Janmaat en Indi (allen minimaal 5 jaar jonger). Vergelijken ze nou eens eerlijk, dus RvP vs Huntelaar of Janmaat vs Blind, is de conclusie toch net ff anders.. De titel van het stuk alleen al: ex-Ajacieden kwijnen weg, oud-Feyenoorders gloreren.. En dan vdV met Indi vergelijken, pfff..

Nou als ik de Boer was had Ajax baat bij deze 5 spelers. Maarten zou Jasper kunnen aflossen als hij misschien volgend seizoen vertrekt. Urby zou de problemen op de linksback kunnen oplossen, Heitinga kan mooi de positie van Moisander overnemen en de aanvoerdersband ook. Rafael kan ook mooi de kapitein spelen op dit jonge schip. En Nigel is de gedroomde verdedigende middenvelder voor Ajax. Als ze deze fantastic 5 terug kunnen halen dan zou dat geweldig zijn.

13 februari 2015 om 10:30

Vooral Heitinga lijkt me. Moisander gaat weg, Heitinga speelt nauwelijks, dus mogelijk niet duur. De Jong zou ook een echte aanwinst zijn maar ik betwijfel of hij al terug wil

Van der Vaart kun je niet terughalen omdat je dan al sowieso 1 wissel kwijt bent aan hem. Daar is teveel risico aan verbonden en zoiets kan echt slecht uitpakken. Kijk maar toen laatst Klaassen en Riedewald(?) beide vervangen moesten worden omdat ze niet meer konden en geblesseerd raakten. Stel dat je Van der Vaart er al had uitgehaald, terwijl je nog eigenlijk een speler er in wou brengen om de wedstrijd open te breken. Dan heb je niks meer.

Zolang je erg veel jonge spelers in je selectie hebt zitten die geen volledige wedstrijd kunnen uitspelen of spelers die niet fit genoeg zijn (boilesen, Fischer, Klaassen) kun je dat niet doen.

13 februari 2015 om 09:26

Van der Vaart kan bij Ajax zeker nog wel hele wedstrijden aan. En mocht dat toch niet het geval zijn op AM, kan hij ook in de meer verdedigende rol of de spits spelen, waar hij minder hoeft te lopen. Als Van der Vaart wil, dan moet Ajax gewoon toehappen. Nee zeggen is geen optie.

Huntelaar, De jong en sneijder zouden deze zomer terug kunnen komen als ze dat zouden willen.
Emanuelson kan voor een laag loon nuttig zijn hij is nog vrij jong.

Vd vaart en heitinga moet je niet meer willen net als stekelenburg.

Stekelenburg, Van der Vaart en Heitinga mogen wat mij betreft wegbijven. Ja, de hebben veel voor Ajax betekend, maar het zijn ook spelers die niet echt een directe versterking zijn. Cillessen is beter dan Stekelburg op dit moment, Van der Vaart loopt de talentvolle jongens als Klaassen alleen maar in de weg en Heitinga speelt zelfs bij Hertha als een natte krant.
Nigel daarentegen is van harte welkom. Hij bewijst week in week uit nog goed genoeg te zijn voor de internationale (sub)top, dus als die voor een Eredivisiesalaris (of iets meer) wil komen, graag zelfs. En wat Urby betreft, hij zal vast beter op LB spelen dan Boilesen en Viergever, dus ook hij mag wel komen.

Denk als je kijkt wat je het hardst nodig hebt is dat Nigel de Jong. Urby zou ook kunnen om Boilessen te vervangen tijdelijk. Van der Vaart zou heel mooi zijn als die terug zou komen maar de andere daar heeft Ajax niet veel meer aan of zitten talenten in de weg. Ik mis een Sneijder en Huntelaar die komen toch ook bij Ajax vandaan en lopen tegen de 30 ze zijn dan wel niet haalbaar maar die zouden zeker wat toevoegen 😃

13 februari 2015 om 11:04

Die worden niet genoemd omdat hun titel van het stuk nergens meer op slaat. Ex-Ajacieden kwijnen weg en oud-Feyenoorders gloreren. En dan vdV vergelijken met Bmi, lekker eerlijk.. Vergelijk je Blind nou met BMI en RvP met Huntelaar, dan kun je het hele stuk gebruiken waar het voor bedoelt is, wc papier..

Van de ale genoemde spelers hebben alleen Nigel de Jong en Wesley Sneijder een kans van slagen, de rest is over hun top heen of is niet goed genoeg om deze jonge selectie bij de hand te nemen.

Ik denk dat Van der Vaart op zich wel wat kan toevoegen door zijn ervaring. Alleen zal dat ten koste gaan van jongens als Serrero en Sinkgraven. De Jong is zeker een toevoeging. Ik zie hem wel de rol vervullen die Rijkaard ooit bij zijn terugkeer bij Ajax had. Ervaring, felheid, kracht, respect afdwingen. Andere jongens zie ik niet echt iets extra's brengen bij Ajax.

Als er twee spelers zijn die Ajax direct sterker zouden maken zijn het Nigel de Jong en Wesley Snijder met hun erbij zouden de jonge spelers zich sneller ontwikkelen maar die zijn jammer genoeg niet te betalen , En van der Vaart zou ook nog kunnen maar ik twijfel aan zijn fysieke gesteldheid al is de eredivisie natuurlijk minder zwaar dan de Bundesliga, de rest hoeft mag voor mij wegblijven .

13 februari 2015 om 11:05

Deze Nigel de Jong?

http://www.vi.nl/nieuws/de-jong-adviseert- talenten-snel-naar-buitenland.htm
(spatie weglaten)

Die wil jij loslaten op onze jonge ploeg? Ik niet!

13 februari 2015 om 12:12

Die uitspraak heeft hij 1 keer in het grijze verleden gemaakt, ondertussen zal hij wel beter weten.

13 februari 2015 om 12:52

Dat is puur hópen dat hij beter weet, want er is namelijk geen letter over terug te vinden dat hij er inmiddels anders over denkt.. Of heb jij een bron die mijn ongelijk bewijst?

Heitinga zit net als Kalou op de bank in Duitsland...die moeten toch gewoon weer wekelijks voetballen. Zou desalniettemin best tof zijn om ze beide weer in de Eredivisie te zien volgend seizoen.

Zelden zo een slecht onderbouwd artikel gelezen . Feyenoorders gloreren en Ajacieden kwijnen weg. Dan vergelijkt het AD Van de Vaart, Heitinga en Stekelenburg met Janmaat, Pelle en De Vrij. Ericssen, Alderweireld, Anita en Vertonhgen bijvoorbeeld worden niet genoemd.

Ajax moet een streep zetten door Van der Vaart. Die wilde niet komen en nu het moment komt dat ie structureel geblesseerd is en niet meer mee komt bij HSV is mijnheer wellicht toch genegen om naar Ajax te komen? Op het middenveld komt hij te kort en in de spits hebben we Zivkovic. Hij is dus overbodig.

Sneijder en Huntelaar zouen de enige ex-Ajacieden zijn die een kwaliteits injectie zouden opleveren. Zijn komen echter niet meer terug.

13 februari 2015 om 13:23

Inderdaad, ben het er helemaal mee eens. Waardeloos artikel dat maar een ding probeert te doen, promoten van Feyenoord.

Kijk hoe goed ze het doen en dan nemen ze alleen maar voor feyenoord gunstige vergelijkingen. Sterker nog als je de vergelijking gat door trekken op een soort gelijke manier zoals zij het doen wordt feyenoord gelijk met de grond gelijk gemaakt (wat dan ook weer zwaar onterecht zou zijn omdat feyenoord het gewoon heel keurig gedaan heeft de afgelopen jaren).

De kop is : Oud-Ajacieden kwijnen weg en ex-Feyenoorders gloreren.

Dan komt de vergelijking tussen van der Vaart, Sneijder, Heitinga en Nigel de Jong met De Vrij, Martins Indi en Jan Maat. Twee compleet verschillenede generaties en dan gaan we zinnen als dit erin gooien:

Een trend die twee jaar geleden begon zet zich gestaag door: oud-spelers van Ajax die richting de 30 gaan of het net zijn, raken al massaal het contact met topvoetbal kwijt.

Zeggen we dat AC milaan alleen nog een topclub is in naam, maar bombarderen we gelijk lazio en fc porto tot topclub.

En je scheve vergelijking is compleet. Als je devergelijking echt wilt maken op die manier is het juist andersom. Oud Feyenoorders halen de top niet terwijl oud Ajacieden nog steeds de boventoon voeren (kijk maar naar het aantal oud spelers van beide clubs bij de echte absolute topclubs en dan mag je united ook nog mee nemen als topclub).

ga je generatiegenoten vergelijken, dat loopt de vergelijking ook scheef. De vrij naar lazio das echt geen europese top en ook geen europese subtop, maar gewoon middenmoot. Zelfde geld voor everton. Dan blijft Indi bij fc porto over en die heeft een basisplaats. Daar staan Blind, Vertonghen, Alderweireld, van der Wiel en Eriksen tegenover. Op Alderweireld na zij dat basisplaatsen bij de europese top en subtop en zowel eriksen als blind beginnen belangrijk te worden voor hun elftal (waar eriksen het elftal echt begint te dragen).

Echter is bovenstaande vergelijking net zo scheef als die van het AD, juist door dezelfde analysemethode te gebruiken.

Toch kan een van deze spelers nog wel wat toevoegen aan Ajax. Maar een ervan is genoeg. Die komt dan in de Ooyerrol. Belangrijk in de kleedkamer en genoeg status om de jonkies bij te sturen. Over 1of 2 jaar komt Huntelaar, die kan als pinchhitter gebruikt worden.
Verder doet van de Feyenoorders alleen Martins Indi het goed, de rest zit niet bij een topclub.kan misschien nog komen, maar zo ver is het nunog niet. Van Persie is ook op zijn retour.

Nigel de Jong absuluut maar die kunnen we niet betalen,de rest uit het rijtje zijn altijd nog beter dan de meeste Ajax spelers nu.

De Jong fantastisch gespeeld afgelopen WK, Huntelaar en Sneijder nog aan de top, toevallig dat Stekelenburg en Heitinga recent zijn geflopt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren