Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Geloof me: Clasie kan echt meekomen bij Barcelona'

Laatste update:

Jordy Clasie wordt gezien als een van de beste spelers van de Eredivisie en de critici zijn het er wel over eens: de middenvelder van Feyenoord is toe aan een stap hogerop. Volgens Ruben Schaken, ex-ploeggenoot van Clasie in Rotterdam, kan de international zelfs het niveau van Barcelona aan.

/

“Vorig jaar was hij in de Eredivisie al uitgeleerd joh, toen speelde hij ontiegelijk goed”, laat Schaken optekenen in Voetbal International. “Nu is Jordy helemáál de beste.” Volgens Schaken, die is vertrokken naar Inter Baku in Azerbeidzjan, zou Clasie zelfs mee kunnen komen bij Barcelona.

“Hij is gemaakt voor het korte spel in Spanje. Geloof mij als ik zeg dat hij echt meekan bij Barcelona. Jordy heeft overal ogen zitten, weet in balbezit altijd een oplossing”, aldus Schaken, die dus verwacht dat Clasie spoedig de stap naar de absolute top zal zetten.

Denk je dat Jordy Clasie bij Barcelona een goede opvolger zou zijn voor iemand als Xavi?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
11 februari 2015 om 16:36

Ik geloof best dat spelers als Clasje, Wijnaldum, Klaassen etc. goed mee kunnen komen bij Barca. Ze zullen Barca alleen niet naar een hoger niveau brengen dus zullen zij daar ook niet terecht komen.

11 februari 2015 om 16:46

Maar schaken zegt niet dat hij goed genoeg is voor barcelona. Maar dat hij het niveau aan kan. Dus van trainingen etc.
En dat geloof ik best.

11 februari 2015 om 16:59

Heel aardig wat hij zegt maar volgens mij denkt hij dat hij dat hij veel ervaring heeft in de "absolute" top.

11 februari 2015 om 15:49

Hahahah volgens mij beginnen we gek te worden hier in NL, eerst was het Willems die Marcelo makkelijk zou kunnen vervangen en nu Clasie die makkelijk mee zou kunnen bij Barcelona, tuurlijk hebben allebei potentie om misschien ooit wel mee te kunnen op dat niveau maar allebei hebben nog een lange weg te gaan.

11 februari 2015 om 16:09

Of depay die serieus opvolger van CR7 moet zijn XD, nee maar ff serieus depay heeft veel potentie om zich miss komende zomer bij utd in de basis te spelen (als er een transfer volgt) en mentaal is hij als staal (volgens mij heeft ie veel struggels in zijn leven gemaakt) en beetje extra doorzettingsvermogen en ik zie hem al voor de 11e ucl titel bij real strijden

11 februari 2015 om 17:14

Willems kan marcelo zeker vervangen.. zo bijzonder zijn marcello en alves niet..

11 februari 2015 om 17:19

Zo bijzonder is Willems ook niet...
Het lukt hem niet eens om in Nederland fatsoenlijk te verdedigen, laat staan als die tegen topspelers moet spelen

11 februari 2015 om 17:29

In spanje speel je maar 6x per jaar topwedstrijden. Dus dat valt te overzien. CL niet mee gerekend.

Ik denk dat Willems het best kan. Niet direct, maar op den duur.

11 februari 2015 om 18:18

Klopt, twee jaar geleden riep Verbeek ook al dat Maher zo met het eerste van Arsenal mee kon komen...

11 februari 2015 om 18:45

Nou dani alves was 3 jaar geleden wel van een ander niveau dan marcelo nu. Die man deed werkelijk alles goed in die periode.

11 februari 2015 om 16:52

Ik denk dat Clasie dit inderdaad aan kan. Hij is nu op een heel goed nivo en als je in een elftal komt dat nog veel beter is kan hij we degelijk aanhaken. Ik denk denk zelfs gemakkelijk.

11 februari 2015 om 18:27

Niveau*

en zo makkelijk is het niet hoor

11 februari 2015 om 19:19

In welke wereld leef jij????
Geen enkele speler in de Nederlandse competitie kan het niveau van Barca, Real of Bayern aan. Het is al meermaals bewezen zoals met Affelay , Drenthe, enz dat de stap veel te groot is.
Daarbij is Clasie niet eens de beste middenvelder in Nederland, die voetbalt in Alkmaar.

11 februari 2015 om 19:33

Haha...... Ik neem aan dat je Gudelj bedoelt. Een topper in wording maar nog niet zo ver als Clasie naar mijn mening. Wel meer scorend vermogen, maar tactisch en verdedigend is Clasie hem wat stapjes voor

11 februari 2015 om 17:02

Spelers als van Bommel en Fabregas (jarenlang Arsenal) hebben het ook nooit echt gered bij Barcelona. Laat staan Clasie van Feyenoord die nog niks internationaal heeft gepresteerd...

11 februari 2015 om 17:16

wat een onzin beide gewoon veel speeltijd en zelf weggegaan

11 februari 2015 om 17:32

ja fabregas is weggegaan ja, waarom denk je?? precies omdat hij het niet redden op het middenveld, of in iedergeval niet goeg genoeg werd geacht,

11 februari 2015 om 17:42

Idd, hij is echt niet om het geld of de rijke historie naar Londen gegaan. Hij kon niet helemaal aan de verwachtingen voldoen en een speler als Rakitic kan zijn positie beter invullen.

Wat een onzin. Iemand van onder de 1.70 red et nooit op het middenveld. Tenzij je een exceptioneel talent bent. Clasie moet het hebben van zijn felheid maar zal bij een topclub compleet worden overlopen.

11 februari 2015 om 15:42

Iniesta lengte: 1.70
Xavi lengte: 1.70

Clasie is 1.69. Dat verschil is echt niet zo gigantisch als dat jij nu beweert.

11 februari 2015 om 15:43

Dat zijn dus exceptionele talenten..

11 februari 2015 om 15:43

"tenzij je een exceptioneel talent bent" - zegt Mathieub toch?

Sorry, maar Clasie is dat niet..

Leuke voetballer, maar geen toekomstig gouden bal winnaar, en zeker niet de opvolger van Busquets..

11 februari 2015 om 15:58

Dan heeft het niets met zijn lengte te maken, maar met zijn kwaliteiten.

11 februari 2015 om 16:06

Wel een beetje respect naar iniesta en xavi hoor! We praten over Clasie niet over een bijzonder wereldtalent die de topclubs voor het uitkiezen heeft?

11 februari 2015 om 16:18

Of je moet een exceptioneel talent zijn zegt mathieub toch. Hij heeft gewoon gelijk want iniesta en xavi bijvoorbeeld compenseren hun lengte weer met andere dingen. Geweldige techniek, passes, inzicht, kleine ruimte geweldig kunnen voetballen. Clasie heeft die dingen ook wel maar uiteraard veel maar dan ook veel minder dan xavi en iniesta. Clasie zou in spanje compleet worden overlopen als middenvelder. Mede door zijn lengte, en het op dat niveau niet goed genoeg te kunnen compenseren.

11 februari 2015 om 15:57

Xavi, Iniesta, Verratti, Sneijder, Makelele, Mascherano, Davids

11 februari 2015 om 16:03

Modric

11 februari 2015 om 17:33

Silva, Lahm

11 februari 2015 om 17:34

ja want clasie is ook van dat niveau.. man man man, als je de lengte niet hebt moet je dat compenseren met andere dingen, en clasie komt bij geen enkel van die spelers in de buurt, niet eens een klein beetje.

11 februari 2015 om 19:45

Volgens mij heeft Clasie ook de mentaliteit en vechtlust waarmee hij mindere zaken kan compenseren. Dit heb je kunnen zien in beide wedstrijden tegen Ajax kunnen zien. Geweldige voetballer die steeds maar beter wordt.

12 februari 2015 om 11:52

ja want je kunt andersen en schone ook vergelijken met James en Modric...
in Nederland red je dat mischien met je vechtlust en mentaliteit maar in de top niet..

11 februari 2015 om 16:09

Tijdens de WK is hij niet overlopen door Argentinië en Brazilië. Iedereen was het er wel over eens dat Clasie zich heel goed staande hield tegenover deze twee landen. Ik denk dat Clasie mee kan komen bij een topclub.

11 februari 2015 om 16:49

Sterker nog, hij stond op Messi en die hebben we niet gezien. Daarnaast ging Oranje beter spelen met Clasie in het team. Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen hier....

11 februari 2015 om 16:56

Clasie verving de ongelofelijk zwak spelende Wijnaldum, dus ja, daar ging het team wel beter van spelen.

11 februari 2015 om 22:14

Beetje flauwe vergelijking gezien Wijnaldum terug kwam van een blessure. Het inzicht van Clasie vind ik erg goed en met nog beter spelers om hem heen zie ik hem als een groot gevaar. Of Barca de juiste club is twijfel ik aan,maar hij heeft zeker de potentie!

11 februari 2015 om 16:48

Talent is voor een VM niet eens het belangrijkste. Vechter mentaliteit is belangrijkste, kijk na de jong. Mannetje uit schakelen. Op VM zie ik hem ook nog wel bij Barcelona spelen. En hij heeft wel meermalen bewezen iemand uit het niets voor het goal te zetten. Al vind ik het wel raar dat een Schaken dit zegt. Had van Hooijdonk Kuyt of wie dat gezegd, dan was het logischer

11 februari 2015 om 17:40

Ja, toedels. Wanneer leert men nou dat lengte niet van belang is?
De bal wordt over de grond gespeeld. Als het door de lucht moet, dan maakt je talent geen donder uit.

Ik geloof dat iedereen een beetje de weg kwijt is Willems kan volgens Ronald de Boer zo mee bij Real en kan Clasie zo meer even mee doen bij Barcelona , dat je bij ons in de eredivisie goed speelt wil niet zeggen dat je zo maar in een topcompetitie meedraait , wat een onzin .

11 februari 2015 om 16:04

Willems is wel een ander verhaal. Links of rechts back bij een team dat altijd de bovenliggende partij is, is verreweg de makkelijkste positie binnen het voetbal. Als je Jetro neerzet in plaats van die koekenbakker uit Portugal wordt Real denk ik niet significant slechter.

11 februari 2015 om 16:18

Jij hebt duidelijk nooit voetbal gespeeld, de back posities zijn een van de moeilijkste posities van het veld, want je moet bijna altijd de gevaarlijkste speler uit het team uitschakelen en als je een fout maakt kan die meteen cruciaal zijn

11 februari 2015 om 16:23

Dat geloof ik meteen. Maar dat maakt ligt meer aan het niveau van Marcelo dan aan Willems. Missen beiden compleet het verdedigend inzicht. Aanvallend zijn ze natuurlijk erg sterk voor een verdediger. Top tegen mindere teams. In de eigen competities zijn ze dat vaak. In Europa of in binnenlandse toppers wordt je er erg kwetsbaar door.

11 februari 2015 om 16:47

FF serieus de moeilijkste posities in het veld, eerder de makkelijkste.
Je hebt een primaire taak namelijk je directe tegenstander uitschakelen (mocht je die in het hedendaagse voetbal nog hebben). daarnaast kan op iedere positie een fout crucial zijn.
ontopic Clasie is wel goed en heft misschien de potentie om uit te groeien tot een topper maar voor nu is een ploeg als villareal, Valencia, sevilla het hoogst haalbare

11 februari 2015 om 16:47

Ik speel nog steeds voetbal zelfs, zij het op een bedenkelijk niveau

Ik heb het over back bij een team dat altijd beter is. Zoals Dani Alves die vrijwel alleen maar in en rond de 16 van zijn tegenstander staat.

Vrij weinig teams laten de gevaarlijkste man overigens 1 op 1 bewakn door de back. Kijk maar naar de tegenstanders van Bayern.

Mensen die niet kunnen voetballen bij de amateurs staan heus niet voor niets altijd linksback

11 februari 2015 om 17:01

Maar Marcello is toch rechtsback

Als ze Alex Song aantrekken dan kan Clasie ook

11 februari 2015 om 15:48

Song heeft daar ook de pannen van het dak gespeeld en zoveel wedstrijden gespeeld!!

Ja joh hij kan makkelijk mee.. Schaken was zeker stoned toen ie dat zei. Sommige mensen roepen maar wat wees nou eens realistisch man. Als je zegt Tottenham of Napoli oke.

11 februari 2015 om 16:40

@ Erbil4,

een Napoli of Tottenham kopen een speler als Clasie al niet, laat staan clubs die daar boven staan.
Ik denk dat hij zijn handen dicht mag knijpen als hij via Koeman bij Southampton terecht komt.
Voor de rest zal alles eronder zijn, en zal hij geen Champions League spelen.

Zeker een fantastische speler, maar overdrijven is ook een kunst. Kan zeker een stap hogerop maar dan denk ik eerder aan de Europese subtop, beetje hetzelfde als Eriksen.

11 februari 2015 om 16:40

Eriksen stak er op zijn 20e al echt bovenuit in Nederland en is nu wellicht al de beste speler van Tottenham en één van de betere middenvelders in Engeland. Bovendien is hij nog jonger dan Clasie ook. Eriksen is al van een stuk hoger niveau en heeft ook meer potentie dan Clasie. Dat kan je niet vergelijken.

11 februari 2015 om 17:08

Sorry, maar ik vind eriksen toch wel een klasse beter dan clasie hoor.

11 februari 2015 om 19:43

Dat is ook geen vergelijking: een creatieve aanvallende middenvelder vergelijken met een controlerende verdedigende middenvelder. De am moet creatiever, technischer zijn en meer scorend vermogen. De cvm wordt wel een goed inzicht verwacht, verder moet die een vechtersmentaliteit hebben en een balafpakker

Wat een grap. Clasie is een goede voetballer, maar dit soort uitspraken slaan echt totaal nergens op.

Eerst met Willems, nu met Clasie. Kijk, die jongens zijn nu echt niet goed genoeg dat ze zomaar gelijk in de basis bij Real en Barca kunnen spelen. Maar Willems heeft er potentie voor, en Clasie kan met wat aanpassingstijd best mee bij Barcelona. Of hij gelijk zo goed wordt als Xavi is een tweede, maar hij brengt naast veel voetbalinzicht ook nog eens passie en strijd in het spel, waar hij bin Barca op het middenveld nog wel eens aan ontbrak. Alleen de stap naar zo'n club is wellicht te groot om nu al te maken. Dus als Clasie naar een subtopper in Spanje kan, of anders naar een Southampton, Arsenal of Spurs dan kan hij daarna een stap maken naar een grote voetballende club (als hij zich doorontwikkelt dan).

11 februari 2015 om 15:51

Meen je dit? Clasie zal nooit het niveau van een barcelona aankunnen laat staan dat hij net zo goed wordt als xavi.. Nee clasie is niet eens de beste middenvelder van de eredivisie

11 februari 2015 om 16:01

En wie is dat wel volgens jou? Ik denk dat clasie het wel kan maar zal niet gebeuren en xavi zagen we het ook pas toen die een jaar of 28 was.

11 februari 2015 om 16:02

Ik zeg toch ook niet dat hij het niveau van Xavi zal kunnen bereiken? Op dit moment is hij niet de beste middenvelder van de eredivisie, maar dat betekent niet dat hij niet een topniveau zal kunnen bereiken. Klaassen is ook niet de beste voetballer van de eredivisie, maar je kunt duidelijk zien dat hij erg ver kan komen. Clasie moet eerst een tussenstap zetten en dan hoop ik dat hij zich kan doorontwikkelen. En zeg nu eens eerlijk: had jij verwacht dat bijvoorbeeld Blind nu de 6 van Man Utd zou zijn, drie jaar geleden? Clasie laat zien dat hij voetbalinzicht heeft en dat hij slimheid heeft en op het WK heeft hij laten zien dat hij ook tegen toplanden goed kan spelen. Dus waarom zou hij zich niet net zo kunnen ontwikkelen als Blind?

11 februari 2015 om 16:03

Ik vind Clasie wel de beste middenvelder van de eredivisie. Zijn enige concurrent is wat mij betreft Wijnaldum op dit moment. Een El ahmadhi, Guardado en Klaassen volgen dan op korte afstand.

11 februari 2015 om 16:07

Ik vind Guardado de beste, de rest volgt op korte afstand, behalve El Ahmadi, die zit er nog iets verder achter.

11 februari 2015 om 16:10

Ik vind Guardado de beste middenvelder. De rest (Clasie, Klaassen, Wijnaldum en Serero) daar iets onder.

11 februari 2015 om 16:13

Heb je op het WK de wedstrijden tegen Brazilë en Argentinië gezien? Weet je dat Clasie voor het derde jaar op rij in de top van het klassement voetballer van het jaar staat? Weet je dat Vertonghen ooit ze; Clasie wint meer duels in zijn eentje dan het hele middenveld van Ajax.

11 februari 2015 om 16:17

Je weet maar nooit hoe iemand zich ontwikkelt. Als Clasie ieder seizoen zichtbaar beter wordt voor vijf seizoenen lang, zal hij een heel hoog niveau kunnen halen.

11 februari 2015 om 16:23

is cocu een wereldspeler geweest dan of de andere Nederlanders dan

11 februari 2015 om 16:32

Ik vind clasie niet zo'n bijzondere speler.. Een hard werkertje maar geen exceptioneel talent ofzo. De top gaat hij naar mijn mening niet halen. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten maar ik zie het echt niet gebeuren..

Ik hoop het voor het nederlands voetbal overigens wel en ik zou het hem ook absoluut gunnen.. Maar dat is wat ik zeg.. ik zie in clasie geen exceptioneel talent maar meer een 13 in een dozijn voetballer. Ik denk bijv dat gudelj het verder gaat schoppen.. Meer body, meer techniek en meer loopvermogen., Ik weet dat het niet helemaal voor dezelfde positie is maar ik noem even een speler waarbij ik denk dat het plafond hoger ligt en ongeveer dezelfde leeftijd heeft.

11 februari 2015 om 17:32

@roedi, maar wat vind je dan van Blind? Ook een 13 in een dozijn speler maar speelt wel even lekker bij Manchester United. Als Blind bij zo'n topclub mee kan komen, kan Clasie dat absoluut ook!

11 februari 2015 om 17:36

Zeer goede voetballer, maar niet overdrijven. En het al zeker niet over het slechtste Brazilie ooit hebben. Daar had een eredivisieclub ook nog van gewonnen zo slecht.

11 februari 2015 om 17:51

Zo een zwaktebod vind ik dat van sommige Feyenoorders, Blind heeft 0,0 met dit topic te maken.

11 februari 2015 om 18:06

@Sulejmani. Spelers die op dezelfde positie en uit dezelfde competitie komen kun je best vergelijken, of niet dan? Ik geef alleen aan dat men wel vindt dat Blind bij een topclub hoort, maar Clasie tekort komt. Blind doet het goed bij Man. United en kan gewoon mee, dan zou Clasie dat ook moeten kunnen.

11 februari 2015 om 19:48

Helemaal mee eens

Goed te horen dat schaken weet dat clasie bij Barca zou kunnen meedraaien......

Op den duur, ongetwijfeld, maar nu nog niet in mijn optiek. Geweldige voetballer maar ik zou eerst een tussenstap maken naar een subtopper a la Eriksen om je rustig te ontwikkelen zonder alle druk van de topclub op je schouders.

11 februari 2015 om 15:40

Op den duur ongetwijfeld? Dat is nogal stellig. Ik vind het een prima speler maar we hebben het wel over Barcelona he, dat niveau moet je niet onderschatten.

11 februari 2015 om 17:40

Hij trekt zich makkelijk op aan het niveau, dat zag je wel in zijn wedstrijden bij Oranje. Dit is een jongen met enorme kwaliteiten en daarnaast een goeie kop erop, alles om tot de top te komen.

Nadat Willems vanochtend Meekon met Real Madrid, Kan Clasie nu mee met FC Barcelona, What's next? Martijn Barto mee bij Bayern München ?!

On:
Clasie is een prima speler en in mijn ogen de logische opvolger van Wesley Sneijder, Clasie zou zeker in de top mee kunnen draaien in de toekomst!

11 februari 2015 om 15:48

Inderdaad, een echte opvolger van Sneijder. Clasie heeft gelukkig al heel veel ervaring op '10'....

11 februari 2015 om 19:28

Clasie en Sneijder zijn echt wel verschillende soorten spelers, hoor. Clasie is veel meer verdedigend, terwijl Sneijder het vooral moet hebben van zijn steekpass/schot.

Volgt Schaken wel de Spaanse voetbal? Claasie is wel goed, maar echt niet van de niveau van Barça. Mensen beweerde in het verleden dat Affelay wel meekon, echter speelt hij nu ergens anders. Classie moet gewoon naar een middenmotor in Engeland of Italie gaan.

Dat er ook nog mensen zijn die 'ja' stemmen bij de poll. Dit is toch niet serieus te nemen.. Als een Fabregas redelijk moeite had om Xavi te vervangen, hoe zou Clasie, iemand die uitblinkt in de eredivisie, hem wel kunnen opvolgen?

11 februari 2015 om 17:47

Tja.. hoe zou Nederland ooit op een WK het sterrenelftal met de door jou genoemde spelers met 5-1 kunnen verslaan?
Hoe kan Blind zich staande houden bij Manu?

hij is nog maar 23 maar van feyenoord naar barca is toch een paar stappen te ver.
ik vind zijn veldspel goed en intelligent maar laat hem zich eerst maar bewijzen buiten de eredivisie.

M.a.w Schaken zit zelf ook dicht tegen dat niveau aan? Voelde zich goed genoeg om bij Feyenoord in de basis te staan met Clasie...

Zoooo Schaken is blijkbaar begonnen met de cursus zaakwaarnemer:
Les 1 is dat je zoveel mogelijk onzin moet roepen om je speler onder de aandacht te brengen.
Zo te zien is Schaken al goed bezig

Zijn volgende stelling wordt waarschijnlijk: " Barcelona is in gesprek met Clasie om Messi te vervangen" .

Ik zou hem wel eens willen zien bij Atletico, ook een vecht ploeg. Misschien redt hij het niet, misschien ontwikkelt hij zich door en redt hij het wel. Ik ben er iig wel nieuwsgierig naar

Haha wat een gigantische grap die schaken, clasie is een erg goede voetballer veel strijd en ook wel voetbal inzicht maar er is een groot verschil tussen de beste zijn van Feyenoord en in de basis van FCB staan. Fabregas lukte het niet helemaal (ondanks dat hij niet op zijn fav. positie stond) en dan zou het Clasie wel moeten lukken? Volgens mij volgt hij het voetbal niet in Azerbeidzjan.

Ik vind clasie echt niet zo'n bijzondere speler.. Een hard werkertje maar geen exceptioneel talent ofzo. De top gaat hij naar mijn mening niet halen. Ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten maar ik zie het echt niet gebeuren.

Pfffwhahaha....doe normaal man... Hij is veeeeeel te traag ervoor. Mark van Bommel was beter dan Clasie...en die kon het niet aan. Te veel PlayStation gespeeld die Schaken

11 februari 2015 om 16:28

Ik ben blij dat jij jezelf grappig vindt. Ik moet ook lachen om jouw opmerking.

11 februari 2015 om 17:34

Noem jij is een verdedigende middenvelder die snel is. Die hoeven over het algemeen niet snel te zijn.

Ik ben een Clasie fan geworden, pas sinds dit seizoen vind ik dat hij zich dermate ontwikkeld heeft. En belangrijk is voor zijn club, dat hij aan een stapje hoger toe is. Maar Clasie is geen wereldtop en zal dat nooit worden, Newcastle of Southampton zijn prima clubs voor hem.

11 februari 2015 om 18:55

Ik vind het lastig te beoordelen waar Clasie zijn plafond ligt, of zijn plafond misschien een club als Barcelona kan zijn durf ik niet te zeggen. Ik weet niet hoe ver Clasie zichzelf nog doorontwikkeld.

Voor Clasie is het gewoon belangrijk dat hij een mooie, leuke club vind waar hij wekelijks op zijn eigen positie speelt en zich daardoor verder ontwikkeld, of hij later misschien nog in aanmerking zou komen voor Barcelona (of een andere grootmacht) zien we dan wel. Als het niet kan, wat maakt het uit? Zonder voor een Europese grootmacht te hebben gespeeld kan je ook een geweldige carriere hebben.

Ik denk dat we nog zolang mogelijk moeten genieten van Clasie zolang het nog kan

12 februari 2015 om 17:23

Dat maakt sowieso niks inderdaad, ik ben wel nieuwsgierig waar hij zal eindigen uiteindelijk.

Wat een onlogische poll, xavi is niet zo makkelijk op te volgen en al helemaal niet door clasis

Zo goed is die ook niet hoor. Zie wel dat hij naar Southampton gaat.

Ik heb hemaar niks gevonden,maar mijn mening is echt drastisch veranderd. Hij is echt heel goed, staat er altijd in de grote wedstrijden en was tegen argentinie en brazilie heel erg goed. Zijn positiespel is wereldniveau. Nu moet hij echt die stap maken, tegen argentinie en brazilie op het wk stond hij volgens.mij niet tegen de minste en vond ik hem gewoon een van de betere. Nou zijn dat maat 2 wedstrijden,maar nogmaals hij staat er altijd in de grote wedstrijden in Nederland. Wijnaldum bv helemaal niet gezien tegen feyenoord,troefde guardado heel vaak af en tegen ajax uit en thuis was hij ook de beste, waardoor hij ook een compliment van de boer kreeg. Sevilla thuis was hij heel goed,dus waarom zou hij het niet in de absolute top kunnen? Op het wk heeft hii het al laten zien, dan zou de pl en pd ook kunnen.

Hij kan wel naar een subtopper. Maar de echte top zie ik hem niet halen.

Qua lengte past hij er perfect tussen in ieder geval

Zonder gekheid, Barcelona gaat wel heel erg ver. Subtop kan Clasie denk ik wel halen. Al mag hij van mij ook best gewoon bij Feyenoord blijven ballen

Ruben Schaken met zijn karrenvacht aan buitenlandse ervaring in de top competities weet natuurlijk precies wat er op dat niveau gevraagd wordt, het is dan hartstikke verstandig om hem te geloven.

Clasie kan absoluut een hoger niveau aan, maar om nou direct over Barca te spreken gaat ver.

Volgens mij past Clasie perfect in het Spaanse voetbal. Zou hij in het technische vechtvoetbal van Atletico niet uitstekend meekunnen?

Een trapje lager dan dat kan hij volgens mij ook prima spelen bij een Valencia/sevilla. Zou mij ook niet verbazen als die laatste club nog eens langs komt, zeker na wat ze in de EL hebben gezien.

Ik vond afellay in de tijd bij psv veel beter, en hij kon het niveau ook niet aan. Had dan wel pech met blessures enzo, maar toen was het niveau in de eredivisie ook nog eens veel hoger. Clasie is een leuke speler maar nog lang niet goed genoeg voor barca.

Ik vind datie een goede inzicht heeft alleen laat hem eerst maar bij club als valencia top zijn of benfica dan kan je pas zeggen! Hij is klaar voor barca

Ja en van der hoorn moet ramos gaan opvolgen...
On: nee sommigen zijn echt aan het overdrijven. Eerst horen we dat willems marvelo wel even kan opvolgen. Nu dat clasie makkelijk mee kan bij barca. Wat een onzin.

11 februari 2015 om 16:12

Marcelo*

Het Spaanse voetbal is ook lang niet zo zwaar als de Premier League. Ik bedoel, er promoveert een club met een GAE-begroting en ze spelen nog in de middenmoot mee ook. Barcelona, Real en Atletico zijn heel goed, dan vind ik Sevilla(dit seizoen) en Valencia al een stuk minder.

Iedereen doet lacherig maar ik denk oprecht dat Clasie bij Barcelona zou kunnen spelen. Hij is zeer compleet in balbezit, en bij balverlies kan hij meer pit aan het spel van Barcelona toevoegen. Ik weet heus wel dat Barcelona hem niet gaat halen, maar ik zou het oprecht een goede keuze vinden. Ik vind Clasie altijd zwaar onderschat. Om maar voorbeelden te noemen, toen hij de Jong verving op het WK liep het spel gewoon beter op voetballend gebied en verdedigend deed hij het even sterk als de Jong, zonder daarbij belachelijke overtredingen te maken. Ik schat Clasie nu al hoger in dan Nigel de Jong, en kijk wat voor clubs hij heeft gehad!

Het is een beetje een hype om een paar Eredivisie spelers aan iedere topclub te schakelen. Ik vind het een beetje sneu gedoe allemaal. We zien het vanzelf wel wie ze wil hebben denk ik dan. Voetballen en niet zoveel praatjes hebben.

En welk referentiekader heeft Schaken om dit te kunnen bepalen?

Tot wanneer loopt het contract van Clasie?

11 februari 2015 om 16:35

2018. Is afgelopen zomer verlengt.

Haha ik denk dat Sergi Samper nu al niets onder doet voor Clasie. Die kan alles wat Xavi ook kan, alleen is hij sneller aan de bal, vooral qua dribbelen. Ik zie Clasie wel belanden bij een Tottenham, Valencia ofzo.. Hele goede voetballer.

Is het gat zo klein geworden tussen de Spaanse topclubs en de Eredivisie? Eerst Willems en nu Clasie. Clasie mag bij Barcelona nog niet eens op der bank plaatsnemen.

Ik ben ook gecharmeerd van Clasie maar Barcelona is wel nog een drietal klassen hoger dan Feyenoord.

Je weet het maar nooit ; persoonlijk ook nooit gedacht dat Van Bronkhorst meer zou worden dan een breedteversterking en Gio heeft toch echt wel een paar leuke jaren gekend bij Barcelona.

Ik denk trouwens niet dat het aan de orde is ; met de transferban al helemaal niet en met Busquets is die plek eigenlijk wel bezet voor minstens de vijf komende jaren.

Barca gaat toch een keer moeten verjongen op hun middenveld. Stel ze trekken Clasie aan en die grootheden nemen hem onder hun hoede dan ziek hem echt wel uitgroeien tot een topper daar. Ik denk alleen niet dat het er van gaat komen. Een (sub)topclub uit Italie lijkt me overigens ook geen verkeerde move voor Clasie.

Waarom ook niet. Dit is wel de speler die tegen Argentinië en Brazilië de beste man op het middenveld was. Zowel aan Nederlandse kant als bij de tegenstander.

Tsjah...als ik hem vergelijk tov Xavi is het voornamelijk aanvallend waarin hij tekort komt. Maar echt...verder zijn ze toch echt vergelijkbaar. Inzicht ...techniek...opknapwerk...tactisch vermogen..

Ik ben het met schaken eens, je zag toch dat hij het niveau aan kon toen hij inviel op het wk.

11 februari 2015 om 16:49

Als je iemands transfer beleid op 1 duel op een WK baseert dan snap je er niks van!

Hij kan naar Spanje als sinterclasie meer niet! Nee Barcelona is veels te hoog gegrepen. Beter een middenmoot engeland.

Als opvolger van Xavi, aan de lengte kan het nie lichen. Begrijp me niet verkeerd vindt clasie een goede speler van feyenoord eentje die ik ook wel bij ajax erbij zou hebben. Voor barca komt hij tekort denk dat southampton een mooie tussen stap voor hem zou zijn. Als die zich verder goed door ontwikkeling dan weet je het maar nooit waar het ship strant.

11 februari 2015 om 16:50

Schip excuses

Die is niet goed die Schaken.

Alle respect voor Clasie, goede bruikbare speler en kan best in de middenmoot van Engeland goed meedraaien.
Een club als Tottenham zou toch prima voor hem zijn, mocht hij het daar geweldig doen dan kan je kijken of je de echte stap naar de top aankan.

Eredivisie heet niets voor niets Mickey Mouse Competitie.

11 februari 2015 om 17:53

Die Schaken wil gewoon aandacht hebben wat een onzin Clasie nu naar Barcelona. haha eerder nog 1 of 2 tussenstappen maken.

Hoe weet Schaken dat nou? Die heeft nooit bij of tegen Barcelona gespeeld. Hij speelde alleen tegen clubs als Telstar, Willem 2 en Heracles. Dus verstandig als hij hier geen oordeel over geeft

Wie weet in de toekomst, maar spelers als afellay hebben wel bewezen dat de stap naar Barca in 1x veels te groot is. Zelfs Suarez nam een tussenstap eerst bij Liverpool. Clasie lijkt me een slimme jongen, die in zijn carrière de juiste stappen zal maken.

Geloof mij: Clasie zou bij Everton niet eens een onbetwiste basisspeler zijn.

Ik denk toch echt dat mijn uitspraak dichter bij de realiteit ligt dan die van Schaken. Hoewel beide stellingen op geen enkele manier bevestigend/ontkennend kunnen worden beantwoord. Hij kan beter gewoon zeggen dat hij de beste speler is van Feyenoord en tot de beteren van de Eredivisie behoort, dan hebben we in ieder geval nog een referentiekader.

Vind het zo raar dat Clasie door velen onderschat wordt.
Hij heeft laten zien dat het een vechter is, een balveroveraar, een speler met in en overzicht. Hij kan met een splijtende pass iemand 1 op 1 zetten. Heeft vrijwel altijd de goede oplossing etc.
Clasie is de motor van feyenoord, vrijwel elke aanval begint bij hem.
Op het wk speelde hij gewoon perfect tegen argentinie en brazilie.

Maar goed barcelona? Dat is op dit moment denk ik wel iets te hoog voor hem, een mooie tussenstap naar een club als valencia, sevilla, schalke of iets dergelijks zou voor hem perfect zijn. Hij laat bij feyenoord wel wekelijks samen met el ahmadi (welliswaar op een lager niveau) te beschikken over goed positiespel. We zullen het aan het einde van het seizoen zien waar hij heen gaat, want hij is de eredivisie wel ontgroeit.

Schaken heeft gewoon gelijk! Clasie trekt zich makkelijk op aan het niveau van het team (zie WK) dus die stap kan hij ook makkelijk aan.

Clasie hield zich op het wk inderdaad aardig staande tegen Argentinië en de Brazilianen.
Daar kan echter wel een kanttekening bij geplaatst worden.
Argentinië durfde nauwelijks de middenlijn over, die waren als de dood voor Robben in de omschakeling.
Brazilie was na de 1-7 tegen Duitsland veranderd in aangeschoten wild.
In beide gevallen is het dan als controlerende middenvelder niet zo moeilijk om overeind te blijven.
Ik ben eens benieuwd hoe Clasie zich manifesteert tegen ploegen als Real Madrid of Bayern Munchen op volle toeren, kijken of hij met zijn louter eredivisie ervaring dan nog wat in te brengen heeft.
Ik kan me dat niet echt voorstellen, maar dat geld voor iedere eredivisie speler momenteel.
Clasie zou best het potentieel kunnen hebben van een echte topper, maar dan lijkt me de overgang van Feyenoord naar Barca veel te groot.

11 februari 2015 om 17:37

Das ook mijn idee. Clasie heeft dit en het afgelopen seizoen veel progressie geboekt en een goede indruk gemaakt tegen 2 toplanden op het WK. Al was dit werkelijk het slechtste Brazilië wat ik me kan herinneren.
Maar hij zal toch meer ervaring op moeten doen tegen tegenstanders van het niveau Sevilla en straks AS Roma, voordat dat die klaar is voor een stap naar een club als Barca.
Op dit moment kunnen alleen echt de uitzonderlijke toptalenten de stap aan naar zo'n club (of bijv Bayern Munchen of Real).
Eerst een paar jaar bij een Europese subtopper zou het beste zijn en dan zou die het niveau misschien nog wel aankunnen.

Haha, not really. Wie van Barca zal hij uit de basisspelen ? Hij zal best ''meekunnen'', maar dan zal het huidige niveau wel drastisch omlaag gaan op die positie. Dan is maar de vraag of je dan wilt dat iemand ''meedraait''.

Zelfs de jeugdspelers (sergi Roberto, Sergi Samper etc) zijn al verder imo dan dat Clasie is en in beide zit veel meer potentie in om uit eindelijk een Xavi/busquets (die nog vrij jong is) uit de basis te spelen. De enige reden dat die minder spelen is vanwege het feit dat het enorm lastig is om op zo een ziekelijk goede middenveld in de basis te staan.

En zelfs een Rafinha die daar kan spelen en weleens heeft gespeeld zit meer in.

Misschien bij Barca B, en dan is nog maar de vraag of hij daar in de basis zal staan. Nee sorry Schaken, maar dan heb jij geen flauw benul over het niveau van Barca's middenveld als je dit serieus vindt. Dit is net zo een grote onzin als dat Willems bij Real mee kan of beter is dan Marcelo. Diegene die dat zei heeft ook geen enkel voetbal verstand.

Als Clasie naar een leuke subtop gaat zal die het al moeilijk genoeg krijgen om in de basis te staan plus om week in en week uit te gaan presteren. Doet hij dit, dan is hij klaar voor de echte top, maar of die dat niveau ooit zal bereiken zal nog maar de vraag zijn. Maar om nu al dit te zeggen is wel enorm naïef.

Eerst maar een tussenstap maken en dan kijken waar het schip strand. Clasie is een slimme voetballer die zich snel zal inspelen in een team. Alleen is de vraag op welk niveau dat is. Handelingssnelheid en inzicht in Nederland is uitstekend bij hem, maar in Engeland of Spanje gaat het toch allemaal wel wat sneller. Hij heeft overigens wel laten zien op het WK hoe het moet.

Ik ben benieuwd waar hij heen gaat van de zomer.

Laat hem naar een atletico madrid of valencia gaan, daar gaat hij vanzelf laten zien dat hij meekan bij Barcelona.

Southampton moet hij zeker niet doen, door het spel van Koeman viel hij juist minder op en Koeman speelt nog steeds de lange bal naar Pele.

50/50 denk ik. Hij zou in Spanje echt niet overlopen worden, het is daar minder fysiek en hij heeft een heel goed spelinzicht. Of ie echter bij Barca kan spelen, denk nu nog niet. Een Real Sociedad o.i.d zou een prima tussenstap zijn. Hij heeft op het. WK laten zien dat hij tegen wereldspelers ook goed kan voetballen.

Dit zijn natuurlijk woorden van Schaken, dit artikel wordt natuurlijk ook geplaatst omdat er dan weer een dikke discussie komt. Zal Barcelona Clasie nu al willen halen? Nee.

Net zoals Ruben Schaken goed bij Nederland mee kan komen. Laat me niet lachen zeg. Jordy Clasie is zeker een top speler in de Eredivisie en kan een stap hogerop, maar bij de top van Europa word hij omver gelopen. Ik zie het al voor me Clasie die tegen Toure speelt in de Champions League ofzo, wat een onzin. Laat hem eerst maar eens het goed doen in het buitenland bij een subtopper en dan zien we wel verder.

11 februari 2015 om 20:05

Qua opstelling speelt Clasie natuurlijk nooit tegen Touré...... Tegen City speelt hij dan op Nasri. En dan heeft Nasri geen makkelijke wedstrijd.
Ik zeg niet dat hij de absolute top aankan maar hij wordt hier vaak neergezet als een soort tuinkabouter

" Willems is beter dan Marcelo "
" Clasie kan het niveau van Barca aan '"

Het wordt steeds gekker..

11 februari 2015 om 18:29

Kolder naar Chelsea

Ooit wel Ja. Maar nu nog niet. Clasie is nu toe aan het niveau subtop Italië, Duitsland, Spanje of Engeland. Of misschien net daar boven. Maar een europese top club moet hij nog aan beginnen. Clasie en Klaassen zijn onze 'hollandse Nieuwe' zeg maar. Clasie zal idd een Xavi-rol kunnen krijgen bij Barça maar nu nog over een jaartje of 3, 4 zie ik wel bij een Barça, Real Madrid, Chelsea of Bayern spelen. Maar Feyenoord moet nu nog genieten van Sinterclasie van hij zal nog veel kadootjes geven aan Feyenoord. En genieten we ajacieden nog wel van onze parel Davy Klaassen. Want ooit spelen ze samen in Camp Nou. En misschen Gudelj dan ook wel een ploegenoot.

Aldus Ruben Schaken, Nederlands meest gewilde rechtsbuiten.

Wat een blaaskaak

Wat is er vandaag aan de hand.
Clasie bij Barca, Willems bij Real.....zijn we nu helemaal gek aan het worden.

Tuurlijk zijn het spelers die nu optimaal presteren, maar kom toch op.....barca, Real....are you kidding me.

Ja en deze man dacht ook bij feyenoord luhansk dat ie bij een stand van 3-3 zich kon gaan warmlopen voor een verlenging..

Met alle respect voor Jordi Clasie maar je kan niet zeggen dat iemand mee kan bij Barcelona als je goed speelt op het middelveld in de Eredivisie. Dat valt gewoon niet te vergelijken. Clasie zou dan zeker een tussenstap moeten maken want hij kan wel mee bij een sub-topper in een goede competitie in Europa

Nee,barcelona is wel iets anders. dat niveau kan hij niet aan.

Barcelona is nog te hoog gegrepen maar bij een club als Valencia, Sevilla of misschien zelfs atletico zou ik hem graag zien. Ik denk wel dat hij in Spanje van alle competities he beste tot zijn recht komt.

46% denken dat Jordie Clasie een goede opvolger is van Xavi ! Grappenmakers. Vraag aan de Barcelona fans, of zie dat ook denken, Clasie komt niet eens op 1 %.
.

Is het alweer 1 april ja? De beste 1 april grap die ik de afgelopen jaren heb gehoord! Well done schaken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren