Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Van tussenstap naar Southampton word je niet per definitie wijzer'

Laatste update:

Memphis Depay, Georginio Wijnaldum en Jordy Clasie kunnen volgens de zogenaamde kenners in de aankomende transferperiode hogerop. De vraag is of zij direct bij een topclub aan de slag kunnen, of dat zij eerst een tussenstop moeten maken bij een club als bijvoorbeeld Southampton. Riemer van der Velde ziet in ieder geval niet in wat het nut is van laatstgenoemde optie.

/

Volgens de oud-voorzitter van sc Heerenveen hebben Depay, Wijnaldum en Clasie nog van alles te bewijzen. "Zij moeten zich verder ontwikkelen en ik snap niet waarom dat niet in de Eredivisie zou kunnen. Van een tussenstap naar bijvoorbeeld een club als Southampton word je niet per definitie wijzer", zegt Van der Velde in gesprek met Metro.

"Als je écht goed bent, kom je ook wel via Nederland in de absolute top terecht", vervolgt Van der Velde. "Maar spelers zijn vaak te ongeduldig, kijk maar naar Ibrahim Afellay en Marco van Ginkel." Afellay ging van PSV naar Barcelona, maar brak daar niet door en speelt nu in Griekenland. Van Ginkel verruilde Vitesse voor Chelsea en is momenteel verhuurd aan AC Milan.

Riemer van der Velde heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja Riemer, maar Chelsea en Barca zijn wel van een andere orde dan Soton he? Dat iemand zulke dingen met droge ogen kan zeggen verbaast mij echt... In alles is Soton een stap vooruit tov de Nederlandse top, behalve dan misschien in de CL spelen, maar of je daar nou ook zoveel wijzer van wordt. Ajax speelt al jaren op rij in de CL en komt geen stap verder, dit seizoen zelfs een terugval.

11 februari 2015 om 14:09

Inderdaad. Riemer zwamt maar wat. Als jij tot de beste spelers in de eredivisie behoort dan ontwikkel jij je als je meer weerstand krijgt. Met 38 wedstrijden in de Premier League ontwikkel jij je veel sneller dan met 34 spelers in de eredivisie. Van der Velde noemt Afellay en Van Ginkel maar die spelen inderdaad bij Chelsea en Barcelona. Bij Southampton hadden ze gewoon vast in de basis gespeeld. Dat zouden Depay, Wijnaldum en Clasie ook doen. Onzinnige vergelijking dus.

11 februari 2015 om 16:55

Als affelay en vginkel in de eredivisie blijven, spelen ze gewoon en dat trekt het niveau omhoog.
Nu speelt affelay in het failliete Griekenland en vginkel lekker op huurbasis bij een club in verval.
Dan kan je beter voor Ajax of Psv kiezen.

11 februari 2015 om 14:11

Ja en Arsenal komt (bijna) nooit verder dan de 1e knock out ronde. Worden die ook niet beter dan? Het probleem bij Ajax(alle nederlandse clubs overigens) is dat ze hun sterkhouders na een goed seizoen al kwijt zijn en dus weer opnieuw moeten beginnen?

11 februari 2015 om 14:16

Leuk dat je alleen op mijn laatste zin antwoordt... Overigens klopt het wel wat je zegt, Arsenal wordt ook niet beter in de CL.

11 februari 2015 om 14:22

Gek he als je steeds Barca of Bayern loot... Wat een waardeloze opmerking weer. Omdat 75DraytonPark voor Arsenal is moet je hem zo nodig daar op aanvallen. Hij heeft gewoon gelijk aangezien je in de PL tegen veel meer toppers speelt waardoor je dus sneller beter zult worden. Wat Rieme hier allemaal zwetst weet ik ook niet

11 februari 2015 om 14:23

Wat is jouw punt? Je zit nu appels met peren te vergelijken met Ajax en Arsenal.

11 februari 2015 om 14:33

Van een Real, Psg, Atletico, Juventus zijn jullie wel de kandidaat om door te gaan dan? Ik denk dat je moet concluderen dat Arsenal niet veel kansen heeft om veel verder door te gaan.. heeft weinig te maken met pech met de loting

11 februari 2015 om 14:33

dubbele post

11 februari 2015 om 14:39

roedii

Buiten dat het nu volledig off-topic gaat heeft Arsenal alleen tegen Real weinig tot geen kans om door te gaan van de clubs die jij noemt. Dat terzijde, het punt was dat Soton sowieso een stap vooruit is tov de Nederlandse top. Meteen naar de absolute top is af te raden, maar je ontwikkelt je beter bij Soton dan bij (in dit geval) PSV of Feyenoord.

11 februari 2015 om 14:56

Jaa ik ben het met je eens dat ik een beetje off-topic ga.. maar ik zag je reactie en ik ben het ook nog wel met je eens dat het tegen real ook onwaarschijnlijk is om door te gaan maar wat ik wilde zeggen is dat als Arsenal tegen een van bovengenoemde clubs zou moeten spelen, en je je geld moet inzetten op één van de clubs dat ik dat niet op arsenal zou doen omdat ik de andere teams beter/gelijkwaardig vind.

Ik ben het overigens wel met je eens dat voor de meeste spelers een tussenstap beter is om jezelf te ontwikkelen!

11 februari 2015 om 15:41

BLESS-ME

Dan nog is dat totaal geen reden. Ajax loot ook altijd de poule des doods. Maarja jullie op VZ zien Arsenal hier nog altijd als een topclub, dan zou je ook best eens kunnen stunten bij een moeilijke loting. Arsenal wordt hier te veel opgehemeld met waar waardeloze argumenten.

11 februari 2015 om 18:23

Dat heb ik nou steeds met Ajax El-Angelito.

11 februari 2015 om 14:55

Ik ben het daar niet mee eens, sotom heeft nu een leuke periode maar kunnen over een paar jaar zomaar weer degradatiekandidaat zijn, het is geen stabiele subtopper. Bij de nederlandse top krijg je europees voetbal. Ik vind bijv wolfsburg, tottenham en valencia om maar even een greep uit de stabiele subtop te nemen echt een stap vooruit maar sotom is een beetje voorbarig..

Ik snap dat ook niet met Fer en Emanuelson. Leuk dat ze in het buitenland voetballen, maar dan kan je toch beter bij een PSV of Ajax spelen en dan Europees wat proberen te betekenen. Dit is toch ook maar gerommel in de marge.

11 februari 2015 om 14:10

Ik snap ook wel vanaf hun perspectief dat wekelijks spelen tegen teams van het kaliber Arsenal/Chelsea ed. ook aantrekkelijk is. Toch andere koek dan FC Dordrecht uit. Daarnaast kunnen ze daar meer verdienen en dus ook nog eens in de beste competitie ter wereld. Ik wist het wel.

11 februari 2015 om 14:13

hoezo kan je beter bij ajax of psv spelen, je speelt wel europees maar je komt nooit ver en het salaris is veel minder goed.

11 februari 2015 om 14:14

Nee ik snap dat gerommel in marge ook niet van Fer hij verdient geloof ik 65.000 euro in de week dat is bijna 3,5 miljoen per jaar je begrijpt zeker wel dat PSV en Ajax dit soort salarissen nooit kan en gaan betalen .

11 februari 2015 om 14:17

Jullie laten het mooi zien. Alles Draait OM Geld!

11 februari 2015 om 17:37

Je kan er om heen draaien maar je leeft in 2015, alles draait daadwerkelijk om de centjes.

Van Ginkel speelde in principe best veel aan het begin, alleen raakte toen geblesseerd. Daarna werden Matic en Fabregas gehaald en was het einde verhaal. Ik zeg niet dat hij anders in de basis had gestaan, maar hij had dan zeker 20-25 wedstrijden gepakt bij Chelsea. Leer je meer van dan nog een jaar naar NAC Breda uit.

11 februari 2015 om 14:24

Precies... Een echte topclub haalt wel eerder nog extra spelers op jou positie als je geblesseerd bent of minder presteert.

Waarom hij Affelay gebruikt als voorbeeld snap ik niet. Die ging volgens mij gewoon op het goede moment. Als je naar (op dat moment) beste club ter wereld gaat heb je nou eenmaal kans dat je het niet red

11 februari 2015 om 14:37

Wat een gelul, vorig seizoen 2x 5 minuten gespeeld voor Chelsea in de PL, 10 min in de League Cup en wedstrijd in de CL die niks meer betekende. Dus feitelijk kraam je onzin uit.

Dit seizoen heeft hij maar 4 helftjes in de seria A gespeeld. Oftewel hij staat straks 2 seizoenen stil.

11 februari 2015 om 15:39

Hahaha ken je feiten gap. Hij had meer gespeeld dan dat.

13 februari 2015 om 13:29

Ken zelf je feiten gap:

Seizoen 2014/2015

Serie A, 4 wedstrijden (216 minuten wat op nog geen 60 min per wedstrijd komt )
Copa Italia, 1 wedstrijd (12 minuten)

Seizoen 2013/2014

PL onder de 21, 4 westrijden (263 minuten, maar 1 hele wedstrijd)
PL, in totaal 12 minuten...
League Cup, 9 minuten.
CL, 75 minuten..

Clown

Riemer heeft in de basis natuurlijk wel gelijk, maar gaat even voorbij aan het feit dat dit soort spelers vaak het veelvoudige kunnen verdienen, en wie wil dit nou niet? Stel je voor zeg dat bijvoorbeeld Depay nog een jaar bij PSV blijft en een zeer ernstige blessure oploopt.....
Ik begrijp heel goed dat spelers vaak zullen kiezen voor een financieel onafhankelijke toekomst.

11 februari 2015 om 14:27

Zeer goede reactie.
En dat die jongens voor het geld kiezen is heeeeeel normaal.
Mensen die zeggen dat ze nog één of meer jaar moeten hier blijven zijn zeer dom en willen hun eigen niet in de plaats stellen van die spelers,die gewoonlijk nog een heel familie (moeten?) onderhouden.

11 februari 2015 om 14:27

Het is een beetje en en denk ik. Op een gegeven moment wil je je horizon verbreden. Dan gaat het in sommige gevallen om wat meer verdienen en een avontuur in het buitenland. Weer eens wat anders. Bij de wat oudere voetballers, zeg maar rond de 27/28 gaat het vooral om het avontuur. De jongere (super) talenten zien denk ik eerder de eurotekens en de grote namen qua club.

11 februari 2015 om 18:26

Inderdaad Ghk123, buiten het feit dat Riemer loopt te zwammen over geen geduld, terwijl Afellay geloof ik al jaren aan zijn top in Nederland zat, moet je even kijken wat er was gebeurt als Afellay nog bij PSV had gebalt. Met zijn blessures de afgelopen seizoenen had hij dus de stap wel kunnen vergeten. Nu heeft hij zich financieel onafhankelijk gespeeld, terwijl hij maar amper heeft kunnen voetballen.

Dus hij vind dat je in plaats van naar Southampton te gaan beter een paar jaar extra in Nederland kunt blijven en vervolgens in een keer de stap naar de echte top maken, maar noemt vervolgens Afellay als een voorbeeld van ongeduldigheid? Die bleef juist enorm lang in de eredivisie spelen om vervolgens de stap naar de absolute top te maken, waar heeft deze man het over?

Riemer heeft deels wel gelijk, maar spelen van Southampton heeft wel degelijk voordelen voor spelers die geen absolute toptalenten zijn. Zo wen je alvast aan de competitie maar ook aan de drukke kalender. Een Clasie heeft bijvoorbeeld vanwege het gebrek aan Europees succes in Rotterdam nog maar weinig ervaring hiermee. Fysiek vergt met name de Premier League enorm veel meer, daar moeten veel spelers aan wennen en die tijd krijg je zelden bij een topclub.

Maar het is ook niet gezegd dat ze de absolute top gaan halen. Desondanks zijn het wel betere competities en voor een club als bijvoorbeeld schalke of spaanse subtop uitkomen is ook mooi.

Toch zou ik het preferen om de eerste stap naar bvb Southampton te doen.
Onder de top wordt ge gezift.
Ofwel blijft ge(lees:wordt ge niet weggeplukt door de top) en verdiend ge heel goed uw boterham of het zit in u voor een top speler te worden.
Mooi voorbeeld : Bony.

Southhampton lijkt me een prima stap naar een hoger niveau, en om te wennen en een nog iets hoger niveau. Met een stap direct naar een nog hogere top, kunnen ze op de bank terecht komen en is het misschien ook niet goed voor hun zelfvertrouwen / ontwikkeling.

Die Riemer slaat de plank mis want hier kunnen ze niet meer beter worden en een Eriksen laat toch juist zien dat een tussenstap perfect is? Dan bewijs je je eerst in de sterkere competitie en wordt je (straks) als topaankoop binnen gehaald bij een topclub ipv een talent uit de Eredivisie. Wanneer Eriksen bijvoorbeeld naar Arsenal zal gaan zal hij denk ik nu sneller en meer vertrouwen krijgen dan wanneer hij vanaf Ajax meteen was gekomen.

Als je schakelt tussen de zenders van een eredivisiewedstrijd en een PL-wedstrijd, dan heb je soms het gevoel dat de eerstgenoemde op slowmotion staat. Het tempo is in de PL zoveel hoger, daar kun je maar het beste aan wennen bij een club die niet direct de dwang heeft van het moeten winnen. Southampton is afgelopen jaren een club gebleken die een goede doorstroom is voor spelers. Dat Afellay en Van Ginkel de verkeerde keuzes maakten is duidelijk, maar ja Barcelona en Chelsea zijn van een orde, waarvan ik destijds al heb gezegd dat die te hoog zou zijn voor die spelers. Vertonghen, Dembele, Chadli, Eriksen, Pieters, Bony, Vorm, Pelle en dergelijke laten zien dat er een periode nodig is om aan het tempo te wennen en staan daarna in de belangstelling van andere clubs om weer een stapje te maken.

Ik vind het voorbeeld Afellay ongelukkig gekozen. Die was bijna 25 toen hij vertrok en was dus niet ongeduldig, alleen is hij gewoon duidelijk niet goed genoeg voor het niveau Barcelona. Voor de rest ben ik het wel met hem eens dat talenten beter wat langer in Nederland kunnen blijven.

Southampton speelt nu voor de CL plaatsen. Prima club dus. Beetje gelul in de marge van de beste Riemer.

Toch kun je wel beter naar Southampton gaan. Grote clubs komen niet meer winkelen in Nederland. Daar kun je je in de kijker spelen. Alleen moet je echt wel goed genoeg zijn, anders redt je het ook daar niet. De kunst is het om het juiste moment te bepalen.

Ik ben het niet met hem eens. Hij noemt als voorbeeld Southampton, die speelt in een veel sterkere competitie dan de Nederlandse, hoe kan je daar als speler niet beter van worden? Wat ik wel vind is dat spelers die hier bij een topclub spelen gelijk denken dat ze goed genoeg zijn voor de Europese top. Dan is juist een club als Southampton toch goed om je nog verder te ontwikkelen voordat je naar bijvoorbeeld Chelsea gaat.

Wat deze man zegt is toch echt wel de grootste onwaarheid die ik volgens mij ooit gehoord heb? Van ajax, psv naar bv chelsea, barcelona gaan is wijs? Te ongeduldig? Als je wilt een topper worden en je hebt de potentie dan moet je stappen maken en speeltijd krijgen, eerste 3 seizoenen bij barcelona op de bank zitten helpt je helemaal niets vooruit , veel beter om naar bijvoorbeeld southampton te gaan waar talenten speeltijd krijgen en zich kunnen ontwikkelen

Eindelijk! iemand die het roept. het komt me neusgaten uit dat bij elk speler nu wordt gezegd:" southampton zal een goede tussenstap zijn" alleen omdat er een Nederlander aan het roer staat, hoe bekrompen zijn we!?
want laten we eerlijk zijn, hiervoor hoorde je het niet.

en wat vd Velde al zegt; je wordt er niet per defenitie beter van

Gaat Voetbalzone nou serieus één artikel uit de krant verdelen in 4-5 stukken en deze zo onder aandacht brengen? Lol.

Btw. Afellay was al 24-25 toen hij vertrok. Iets te oud voor een tussenstap, vindt je niet?

Geduld hebbben? Afellay ging pas op zn 24e hoor dus dit is sowieso gelul

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren