Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Het grote doel van De Boer bij Ajax is ver weg'

Laatste update:

Ajax lijkt de landstitel aan PSV te moeten laten en slaagde er wederom niet in om overwintering in de Champions League af te dwingen. De vraag is of de chemie tussen de Amsterdamse club en Frank de Boer wellicht is uitgewerkt, ook al loopt de samenwerking nog tot 1 juli 2017 door. De oefenmeester zelf zegt dat hij ‘op dit moment’ ook volgend seizoen trainer van Ajax is.

/

Kenneth Perez is van mening dat De Boer klaar is bij Ajax. “Als je vier keer kampioen wordt en een keer tweede, heb je het uitstekend gedaan”, vertelt de oud-voetballer dinsdag in gesprek met het Algemeen Dagblad. “Frank heeft in sportief opzicht niets meer te zoeken bij Ajax. Zijn grote doel, overwinteren in de Champions League, is ver weg.”

Perez vraagt zich af of Ajax volgend seizoen überhaupt in de groepsfase van de Champions League zal spelen. “Ze moeten eerst nog maar eens de loodzware voorronden zien te overleven. Geen makkie.” Gerard van der Lem, voormalig (assistent-)trainer van De Boer, denkt dat de oud-verdediger nog minimaal een seizoen doorgaat. “Hij is opgegroeid bij Ajax, zijn club, daar wil hij iets neerzetten. Dat is voldoende, ook volgend seizoen.”

Frank de Boer doet er goed aan om komende zomer bij Ajax te vertrekken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Allemaal zeuren dat spelers zo vroeg weggaan na een leuk seizoen. Wat is er erg aan als Frank nog een jaar of 2 blijft. Toch fijn voor de club.

10 februari 2015 om 07:21

Inderdaad.. zoals wordt gezegd is 2e ook niet slecht.. blijven er misschien wat spelers omdat niemand goed is op dit moment en zit er volgend jaar met allen een jaar meer ervaring en 2e of 3e jaars a-selectie spelers wel een verrassing in.. de beste spelers wegkopen zoals andere jaren lukt nu niet omdat ze er niet zijn

10 februari 2015 om 07:37

In de huidige vorm zal een tweede plaats al lastig genoeg worden.

10 februari 2015 om 11:07

Och och och, de huidige vorm is hoe drama voor Ajax dan ook nog steeds genoeg om Feyenoord en Pec achter zich te houden hoor haha. Alleen Psv doet wat het moet doen..

10 februari 2015 om 08:07

Altijd die onzin wanneer t slecht gaat bij een club!!
De boer moet gewoon voor altijd bij ajax blijven!!

10 februari 2015 om 08:19

Laat hem aub de Alex Ferguson van Ajax worden!!
Frank is het beste wat ajax de laatste 10 jaar is overkomen

10 februari 2015 om 08:46

Dat vind ik nogal overdreven!! Van de 4 kampioenschappen hebben ze er 2 eigenlijk cadeau gekregen. Als Ajax op deze voet verder gaat hebben ze niet alleen concurrentie van PSV maar ook van Feyenoord. Feyenoord dat de laatste jaren vocht regen de financiën en die nu op orde lijkt te hebben.
Neemt niet weg dat Frank het goed heeft gedaan maar het zou wel eens tijd worden voor iets nieuws. En neem overmars dan mee.

10 februari 2015 om 10:14

@infama: Zelfde puntenaantal, maar met minder kosten (lagere lonen, minder oudere dure spelers) en met een jong talentvol team.

Eigenlijk staat Ajax nu waar PSV 1 a 2 seizoenen geleden stond: Een jong en talentvol team dat nog 1 a 2 (ervaren) spelers nodig heeft om tot bloei te komen. Het verschil met PSV is dat Ajax wat meer geld op de bank heeft waardoor ze hopelijk het team langer bij elkaar kunnen houden.

10 februari 2015 om 10:16

Ajax doet het zelfs beter dit jaar mbt. punten, althans voor de winterstop, en nog is het huilen met de pet op. Ze staan op een flinke achterstand op Psv. Laten we eerlijk zijn, de laatste jaren zie ik alleen maar reacties "blij met de punten, deze wedstrijd snel vergeten" noem eens 3 goede wedstrijden van Ajax dit seizoen op? Ik vind Ajax vanaf het begin onder Frank slecht voetballen, en al vanaf het begin is zijn wissel en opstellingbeleid om te huilen, alles moet wijken voor het systeem. Jongens die na 2/3 goede beurten op handen gedragen worden en uitgeroepen worden tot wereldtalent, nieuwe messi/ronaldo zie je na een paar wedstrijden onder Frank niets meer van. Omdat zij hun actie moeten laten en zich aanpassen aan het systeem, creativiteit word niet toegestaan.

Nu word er gesproken over een crisis, maar dat is grappig want Ajax doet het niet minder dan andere jaren, alleen het enige verschil is de andere clubs doen het beter en we krijgen eindelijk weer eens een kampioen die niet in 10 wedstrijden in het seizoen punten heeft laten liggen. Dat Ajax de kampioenschappen verdiend heeft klopt, maar wat ik al jaren zeg, bij gebrek aan concurrentie is Ajax kampioen geworden, in andere jaren was Ajax met dit puntenaantal nog niet eens 3e geworden, en met die selectie en manier van voetballen was Ajax 15 jaar geleden een subtopper geweest.

Maar laat Frank maar blijven, indien andere clubs hun zaken op orde hebben de komende jaren voorzie ik niet veel goeds voor Ajax, kan Frank eens bewijzen wat voor een wereldcoach hij is volgens de Ajax supporters waarvoor Barca, Real, United etc allemaal in de rij staan.

10 februari 2015 om 10:20

Noem eens een paar punten wat beter had gekund dan? En wat voor garanties had je daarmee?

Enige garantie wat je kan zeggen is dat je minder geld op de rekening had. 4 kampioenschappen had je al, overwintering in de CL had je ook niet met 2 spelers erbij gehad.

Alle jeugdspelers hebben nu lange contracten omdat ze zien dat ze een kans krijgen, met alleen maar aankopen waren er zeker 1-2 al lang vertrokken.

10 februari 2015 om 10:49

@vliegbaard en psv krijgt het niet cadeau nu?

10 februari 2015 om 13:27

Nee omdat PSV het hoogste puntenaantal in europa heeft en bijna alles wint.

10 februari 2015 om 10:06

Ach ja dat is echt typisch nederlands.. altijd maar vragen wanneer de stap naar het buitenland? Als de speler/trainer aangeeft te wilen blijven dan zoekt men wel een reden om ze weg te pesten (leest u mee Derksen?) En wanneer ze weg zijn beginnen ze te huilen dat het niveau te laag is. En dat elke keer opnieuw zonder te beseffen dat ze daar zelf een grote rol in hebben gespeeld.

10 februari 2015 om 10:40

Precies!!! Al dat gelul overhype van spelers daarbij en het compleet de grond in stampen als ze een mindere wedstrijd spelen! ! Bah.... ik walg voort van de media in Nederland! Kijk eens naar de Engelse media en vooral de mensen die de wedstrijden analyseren. Daar zitten echte toppers aan tafel ipv een v halst, perez of mario been, die nooit van hun leven iets hebben betekend in het Internationale voetbal! ! Derksen en co proberen alleen te scoren totale onzin, het gaat zelfde serieus over voetbal. Studio voetbal heeft altijd dezelfde niets zeggende namen aan tafel met af en toe een naam van betekenis erbij en hebben zelde objectieve gesprekken/discussies.

10 februari 2015 om 12:21

Echte toppers zoals Neville, Carragher en Redknapp. Schei toch uit man.

Op Engelse televisie wordt over voetbal nog veel meer en luider onzin geluld dan hier. Kan ook niet anders want het zijn doorgaans tactische onbenullen.

Je maakt je schuldig aan hetzelfde 'aan de overkant is alles beter' als waar de poster met wie je het eens zich aan ergert.

11 februari 2015 om 06:24

Ik heb mezelf kapt gelachen om de reactie van van Halst over de overtreding van obeche!! Om maar een voorbeeld te noemen. Die v Halst was toen hij voetbalde de smerigste voetballer van heel de competitie en ik schaam me ervoor dat hij bij ajax heeft gevoetbald! ! En dat soort voetballers noem jij dus tactisch vaardig! ! Hahaha. .... die man heeft nooit fatsoenlijk kunnen voetballen, mam.
Perez kon aardig voetballen, maar heeft buiten Nederland nooit wat voorgesteld. In Engeland zitten er minimaal 3 champions league winnaars aan tafel en wij hebben v halst.... chapeau!!!

Tijd voor vernieuwing aan trainersfront. Eentje die Ajax echt laat voetballen, meer pressie en gevaar zonder de realiteit uit het oog te verliezen. Daarom zou het goed zijn als er een buitenstaander de nieuwe trainer wordt. Bijvoorbeeld Ron Jans of zo.

10 februari 2015 om 07:26

Weet jij dat frank dit niet wilt, jongen, als er een wilt voetballen is hij dat wel. Wat er is op dit moment is maar raden, voorwat het niet zo loopt. Het kan er niet alleen aan liggen dat siem, eriksen en blind weg is gegaan laatst. Laten we afwachten, de laatste twee wedstrijden kwam er wat terug, alleen na de rust zakken ze te ver terug.

10 februari 2015 om 08:46

@Jolano. Het is niet alleen dit moment, het voetbal bij ons holt achteruit. Niemand is meer bang in de eigen Arena. Tegen elke club hebben we het moeilijk. Elke wedstrijd lukt het niet om pressie te draaien. Het gaat goed tot het strafschopgebied. We spelen een soort van handbal. De Boer is een winnaar en een top Ajacied, maar hij houdt van controle en vastigheden. Hierdoor blijven we aanmodderen. Laat hem eens aanvallend starten, een spits, 2 echte vleugelspelers met een 10 achter de spits en een inschuivende verdediger. Dus 3-4-3. We moeten iets proberen !!

10 februari 2015 om 10:55

Op dit moment ja.
Seizoenen ervoor wou niemand naar de Arena komen hoor onder de Boer.
Ajax zit gewoon in een dip kan gebeuren.
Ook in de CL speelt Ajax het spelletje dat iedereen wilt zien alleen de boer krijgt het op de een of andere manier niet voor mekaar in ED.

10 februari 2015 om 07:36

Ron Jans had keihard gefaald bij de wat grotere club Luik. Niet iedereen kan een topclub coachen. Met alle respect voor Ron, maar hij past wel in een vertrouwd en minder turbulente omgeving.

Voor de rest hoop ik dat Frank nog jaren blijft. Als men mij vooraf had verteld dat deze man ons 4 landstitels zal bezorgen in 4 seizoenen, dan zal ik die personen gewoon keihard uitlachen en voor gek verklaren. Zeker als men nog komt claimen dat we van Barca zouden winnen en City onder ons zouden houden in de CL.

Het voetbal is helaas niet om aan te zien, maar ja de spelers zijn niet zo denderend.

10 februari 2015 om 08:27

Luik is de laatste jaren een enorme t***bende. Die voorzitter is zo gek als een deur, daar was iedereen eruit gevlogen, dat lag niet aan Jans.

10 februari 2015 om 07:56

@barryw jij bent geen Ajax supporter als je liever slecht voetbal wilt zien. Elke normaal persoon weet dat De Boer anti Ajax voetbal is. Hij kan totaal niet met voorhoede spelers omgaan. Ze mislukken echt allemaal onder Frank De Boer.
En omdat een ander persoon en ander mening heeft is hij geen Ajax supporter. Ga een eind fietsen.

10 februari 2015 om 08:39

@berryW. En jij komt nooit in een voetbalstadion zeker ??

10 februari 2015 om 08:19

Vergeet niet dat Jans bij een club zit die niets moet maar wel veel mag als PEC 3 maal verliest raken ze daar niet in de war , maar als Ajax zoals afgelopen 2 weken 4 punten haalt uit 4 wedstrijden is gelijk het kampioenschap weg dat is wel een groot verschil hoor, plus dat je dan ook nog je Europese wedstrijden hebt dus je kunt niet zo maar zeggen dat Jans geschikt is voor een ploeg als Ajax , Nee dat is echt een groot verschil tussen mogen verliezen en moeten winnen .

10 februari 2015 om 11:29

En meteen weer het hele idee van oud ajacieden in het technisch hart de prullenbak in? Omdat er 1 jaar niet goed gevoetbald wordt?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben super kritisch op wat er nu allemaal gebeurt op het veld, maar De Boer weg? Nee.

Afgelopen zomer zei De Boer nog dat het spel aantrekkelijker moest worden (nou vond ik het vorig seizoen een stuk beter dan nu). Vervolgens komen er spelers als Zimling en Viergever. Daar gaat iets mis. Als de aankopen nou eens echt wat toevoegen (zoals Sinkgraven hopelijk gaat doen), dan zie ik De Boer echt wel aanvallend voetbal op de mat leggen. Vergeet ook niet dat afgelopen jaren het positiespel echt wel goed was!

10 februari 2015 om 15:54

@ Leidsehood

Nu hoeft de Boer van mij ook niet weg (overmars wel), maar ik vind wel dat de Boer ook eens kritisch in de spiegel moet kijken. Hij zegt wel dat hij zoals vanouds wilt spelen maar dat is toch niet af te zien aan de opdrachten die hij de spelers mee geeft. Daarnaast word het weleens tijd dat hij met zijn vuist op tafel slaat als het gaat om echte versterkingen voor het eerste elftal.

10 februari 2015 om 19:26

@leidsehood

Het is niet 1 jaar dat Ajax slecht tot matig voetbalt. Het is al 2½ jaar erg pover wat Ajax laat zien.

Gebrek aan ervaring kan een rol spelen, maar voor mij gevoel is het dat ook niet. De spelopvatting klopt niet. Geen diepgang, geen snelheid en geen pressie. We spelen een soort van handbal een ieder rond het strafschopgebied.

De Boer mag van mij zeker blijven, want hij is en blijft een Top-Ajacied, alleen zijn manier van voetballen moet wel anders. Dit is zaaddodend. Ajax moet weer als vanouds gaan ballen, waardoor tegenstanders met een slecht voorgevoel de Arena betreden.

We hebben goede vleugelspelers, stel ze dan aan de goede kant op.
We hebben met Milik, Zivkovic en Sigthorsson goede spitsen, stel ze dan op.
We hebben tal van spelers die als aanvallende 10 kunnen spelen, Klaassen, Schöne, Sinkgraven, Andersen en straks Fischer. Speel dan met een echte 10.
Moisander / Veltman worden geroemd om hun voetballende kwaliteiten, laat ze dan inschuiven.
En laat de backs vooral backs zijn. Eerst hun verdedigende taken !

Cillessen
Van Rhijn
Vd Hoorn
Veltman
Boilesen
Schöne/ Bazo
Klaassen
Sinkgrav/Ser
El Ghazi
Milik
Kishna
10 februari 2015 om 20:48

Ik ben het met je eens, ook met je opstelling. Vleugelspelers en een spits ertussen, prima. Verdediging blijft een probleem als Vd Hoorn Veltman en Boilesen niet beter in vorm raken. Ik zou zelf spelen met Serero Klaassen en Sinkgraven, Serero dan met de punt naar achteren.

Ook over de spelopvatting ben ik het met je eens. Ik denk echter dat De Boer zelf ook wel aanvallender wil spelen dan hij nu doet, maar het komt er niet uit. Ik vond het zelf de afgelopen seizoen nog wel meevallen, maar dit seizoen zijn gewoon teveel spelers uit vorm helaas.

Nou Perez, laat dat maar aan de boer zelf over, ik hoop dat hij nog blijft. Of de chemie over is, zou kunnen, maar is dan wel raar. Als er toch een een warm hart toedraagt naar ajax is hij het wel, vindt het een eerlijke man, af en toe moet er een leugentje voor bestwil gedaan worden. Maar ik denk dat die dat ook niet prettig vindt. De spelers moeten zich realiseren dat ze een goede trainer hebben, die niet gauw tevreden is en dat ook laat merken.
Wel heb ik zoiets van, dat er op dit moment, de spelers eerder iets van moeten hebben dan plezier in het spel. En dat moeten ze terug zien te vinden.

10 februari 2015 om 07:47

Denk niet dat de chemie over is.
Als je ziet er allemaal rondloopt op de toekomst dat zijn allemaal maatjes.

10 februari 2015 om 08:22

persoonlijk denk ik het ook niet, maar ik kan dit jammer genoeg niet zien, ik woon in het zuiden van het land. Dus is voor mij niet te doen om een training te zien, ivm reistijd en werk

10 februari 2015 om 11:33

Alle trainingen zijn besloten, behalve de 2 trainingen voor de wedstrijden tegen Feyenoord.

11 februari 2015 om 18:49

ze kunnen schijnbaar die wat rondlopen op de toekomst toch zien, dus hoe kan dat dan

Overwinteren met de huidige selectie in de cl is een utopie. Maar voor de trainer de Boer is dit ook een moment van persoonlijke ontwikkeling, de teleurstelling, het sneller anticiperen op vertrekkende (dragende) spelers, etc. Of je dan kan zeggen of de chemie is uitgewerkt..... de toekomst zal het leren.

Ferguson werdt ook niet elk jaar kampioen. Zo'n jaar als dit kan erbij horen. Volgend jaar een nieuwe Lcv en Lb en dan komt het wel weer goed.

Ook die beker zit m dwars, dat weet ik zeker. Hij wil de dubbel gewoon een keer pakken en eventueel halve finale of finale EL halen, of overwinteren in CL. Laat ze maar lullen, frank. Dit seizoen hebben we misschien teveel op de jeugd gegokt, maar ik weet zeker dat je juist alle kritiek van dit seizoen wil omzetten in positieve energie. Nog steeds 100% achter Frank! Hij heeft 10 jaar gezegd en dat mag ie van mij ook gaan doen!

Hoe weet jij dat Perez?? Frank moet gewoon blijven. Als hij tweede wordt is het een goede uitdaging om te zien of hij weer kampioen kan worden en of hij deze ploeg weer aan het voetballen kan krijgen. Maarjah ik reageer slechts op een mening die er niet toe doet. Volgens iedereen zou PSV kampioen worden, nou, daar lijkt het wel op toch . En dat Ajax misschien tweede wordt met deze selectie is ook ontzettend knap. Maar nu weggaan is niet goed omdat je dan nooit kan weten of je jezelf kan verbeteren en je ploeg sterker te maken. Gelul weer Perez.

We klagen in Nederland altijd dat talentvolle spelers en goede trainers naar het buitenland vertrekken. Juist dit soort uitspraken stimuleren dit. Waarom dit soort trainers en spelers altijd naar het buitenland praten, hou gewoon je mond en laat deze beslissing aan trainers en spelers zelf.

10 februari 2015 om 08:24

In het buitenland praten ze net zo over de trainers , dus daar ligt het niet aan. Hoger salaris , betere spelers betere competitie dat zijn volgens mij de redenen dat een trainer uit Nederland vertrekt

Ik hoop persoonlijk dat hij wel verterkt na dit seizoen.
Ik vind het voetbal onder De Boer maar niets. Ik heb nog nooit een coach bij Ajax meegemaakt die in 4 jaar tijd niet een spits kan laten scoren. Het liefst speelt De Boer met 3 middenvelders of verdedigers in zijn voorhoede. Het voetbal is niet om te pruimen.
En nee, het komt niet omdat er zo veel jeugd in het eerste elftal speelt. Dat ze onervaren zijn klopt. Wisselvallig klopt ook, maar ze weten wel hoe ze moeten voetballen. En ze kunnen ook hun man voorbij. Maar dat mag niet van De Boer. Hij laat het elftal anti Ajax voetballen. Hij speelt op balbezit. Bang om te verliezen. Schone in de spits terwijl je Milik of Zivkovic heb?
Leuk dat Ajax 4 keer kampioen is geworden, maar ik zie ze toch liever leuk en goed voetballen dan het zeer negatieve voetbal onder De Boer.

10 februari 2015 om 08:37

Het ligt toch echt aan de spelers die niet kunnen scoren. Frank zijn tactiek is goed alleen moeten alle elf de juiste richting op kijken. En je noemt op balbezit spelen angstig?? Natuurlijk niet. Balbezit heeft een doel en die doel kan alleen tot werking komen doordat de spelers de juiste keuzes maken. Maar ook dat gebeurt de laatste twee jaar erg matig. Frank zijn intenties zijn goed, maarjah ik ben dan ook een liefhebber van zijn manier van spelen; op balbezit.

10 februari 2015 om 09:08

Balbezit om balbezit te hebben is angstig voetbal. Voetballen om te winnen moet je , niet voor het balbezit. Schone in de spits? Kom op zeg, we hebben 2 spitsen rond lopen, en ook niets eens gebleseerd, maar toch stelt hij ze niet op. Hoe leg je dat uit tegen de spitsen, en een wedstrijd later doet hij het weer. Er is totaal geen touw aan vast te knopen met zijn systeem. Volgens mij weet hij het zelf ook niet eens meer.
We hebben 2 buitenspelers rondlopen die beiden een man kan passeren en ook een redelijk voorzet hebben, maar hij is zo bang om ze beiden op te stellen, dat hij dan maar geen echte spits opstelt.

10 februari 2015 om 11:03

Cruijff: als wij de bal hebben kunnen hun niet scoren haha.
Het probleem is denk ik niet zozeer het balbezit maar meer dat er weinig durf in het spel zit.
Dat Schone in de spits speelt kan ik best begrijpen en de boer heeft dit ooit ook een keer met Eriksen gedaan.
Milik draait niet en ik weet niet wat de reden is om zivokvic niet op te stellen maar afgelopen wedstrijd deed Schone het best aardig op die positie.

Ik kan met niet voorstellen dat Ajacieden hier erop stemmen dat Frank Ajax moet verlaten. Die stemmen komen van fans van andere clubs lijkt me. Waarom zou hij weg moeten hij presteert uitstekend. Alex Ferguson werd ook niet elk jaar kampioen...

Haha wat een steukers allemaal! Frank is gelukkig nuchter genoeg om zelf na te denken, hopelijk kan hij komende zomer 2/3 ervaren aankopen doen en blijft hij met deze talentvolle groep!

F de boer mijn stem heb je dat je nog jaren trainer mag blijfen van ajax. Je hebt ons 4x kampoein gemaakt dat zal ik nooit vergeten. Tuurlijk het gaat nu ff wat minder , en het spel is soms niet om aan te zien.. maar heb ook wel mooie wedstrijden bijv. In europa gezien. ajax Man city bijv. Kortom vindt het gewoon een goede trainer die bij ajax past.

Zondagavnond hadden ze bij studiovoetbal de cijfers erbij gepakt van de afgelopen 4 jaar. Daaruit bleek dat ajax op dit moment niet minder is dan de afgelopen 4 jaar. Ze hebben ongeveer evenveel punten op dit moment als hoeveel ze vorig seizoen hadden. Ajax is inprincipe 4 jaar lang een kampioen van de armoe geweest, omdat je normaal gesproken met zo weinig punten geen kampioen wordt. Dit jaar is er wel een PSV dat punten blijft pakken en dan is het over en uit met de pret. We kunnen hieruit concluderen dat Frank het eingelijk helemaal niet zo goed heeft gedaan ,en dat die 4 kampioenschappen geflatteerd zijn. Ik begrijp dat er veel spelers vertrokken zijn, en dat hij elk jaar opnieuw moest beginnen, maar als je spelers als Duarte,vd Hoorn,sigthorsson en Zimling naar ajax haalt heb je het niet goed gedaan. Daarnaast heeft ajax in al die jaren niet des ajax gespeeld. Ajax speelt onder de boer zeer behoudend en zakelijk.

10 februari 2015 om 09:01

Duss 4 jaar lang hebben Psv feyenoord een wanprestatie geleverd? Omdat ajax 4 x kampoein is geworden? En dit jaar gaat het ff minder en Psv met het kampioens geluk wat je ook nodig hebt om kampioen te worden concludeer je dat FDB niet goed gepresteerd heefd? Hij heeft in mijn ogen een top prestatie geleverd door 4x gewoon kampioen te worden. En er zaten ook hele goede wedstrijden tussen.

10 februari 2015 om 09:42

PSV is dan ook kampioen van de armoede, gebrek aan weerstand. Zo kun je altijd wel neerbuigend redeneren. Dat is gewoon onzin, als PSV kampioen wordt zijn ze de beste van NL, klaar uit. Ik weet nog wel dat ajax twente thuis versloeg in een direct onderling duel, gewoon sfgedwongen!

Ajax heeft ook goed gespeeld, maar zit nu in een mindere periode.

10 februari 2015 om 11:00

Haaaaaa!!! Hoe verzin je het. Ajax had constant de mindere selectie! Frank haalde de max uit zijn ploeg jaar in jaar uit. De max is zo rond de 70 punten en dat is al aardig wat met dit spelersmateriaal. Ongetwijfeld gaat Frank dat opnieuw doen dit seizoen. Kortom wat heeft hij verkeerd gedaan? PSV presteert al jaren slecht en dit seizoen is hun max hoger dan dat van Ajax. Maakt dat frank en Co opeens minder ? Ajax presteert gewoon constant op zijn niveau. PSV daartegen zwaar onder niveau en dit seizoen pieken ze. Misschien dat men daar genoegen meeneemt in Eindhoven, maar in Amsterdam kun je dat niet maken! 1 goed seizoen uit 6 jaar. Vraag dat maar aan al die ex Ajax coaches. Volgend jaar hebben frank en zijn mannen opnieuw een kans.

10 februari 2015 om 11:18

Kappen nou met dat kampioen van de armoede gezeur. Wat is PSV dan dit seizoen? Zal ik het je zeggen?

De terechte kampioen. Net zoals Ajax de afgelopen jaren.

10 februari 2015 om 13:29

Wat heeft terecht te maken met armoede? Niemand die ontkent dat Ajax het verdiende maar de concurrenten waren gewoon heel slecht.

10 februari 2015 om 15:53

Goede vraag. Dat vraag ik mij ook af. Dit jaar zijn de concurrenten van PSV slecht, die zelf ook niet zo denderd spelen, maar wel winnen.

10 februari 2015 om 17:23

De kampioen van de armoede impliceert dat een team kampioen is geworden doordat andere falen en niet door eigen succes. Dat vind ik een onzinnige opmerking. Tenzij je als club enorm bevoordeelt bent of extreem hebt gemazzeld ben je wat mij betreft gewoon de terechte kampioen. Dan hoeven mensen niet denigrerend te praten over armoede. Ik snap die drang om kampioenschappen omlaag te praten niet zo.

Kortom: terecht heeft niet zoveel te maken met armoede. Maar ik ga geen kampioen de kampioen van de armoede noemen, omdat dat de prestatie onnodig naar beneden haalt.

Iedereen gaat vertellen wat Frank de Boer moet doen.
Zou er aardig moe van worden als ik Frank was.
Gelukkig zou hij zich niet zo snel als ik laten gek maken .
Denk dat Ajax dit jaar een stuk minder is doordat het teamspel gewoon minder is geworden.
El Ghazi en Kishna vind ik niet zulke goede teamspelers en onze beste teamspeler (blind) is vertrokken. Het positiespel is daardoor een stuk minder geworden.
Ook is voor het vertrokken goed niet veel ingekocht wat evenveel waarde had.
Die jongen van Az hadden ze nooit moeten halen.

10 februari 2015 om 10:17

En toch denk dat Viergever met een extra concurrent een prima optie is om Moisander te vervangen, helemaal omdat hij er nu ook jaar Ajax op heeft zitten. Dan heb je het toch goed gedaan uiteindelijk?

10 februari 2015 om 11:16

Viergever mag dit jaar Moisander al vervangen. Slechter dan Moisander wordt het niet. Levert per wedstrijd 8 ballen in over 5m. Volgend jaar wel een betere vinden dan Viergever

10 februari 2015 om 13:52

Ik vind Viergever nou niet iemand met bijzondere kwaliteiten. Hij is nergens echt goed in maar als speler die als lb, cvm en cv uit de voeten kan is het een speler die altijd nuttig is in de totale selectie. Aan de andere kant kun je wel stellen dat de kwaliteiten die verkocht zijn en de kwaliteiten die gehaald zijn ervoor hebben gezorgd dat wij tweede staan dit seizoen. De vraag is dan of je niet beter het geld kan stoppen in een hoger salaris plafond zodat spelers langer blijven of dat je dat geld stopt in directe versterkingen. Wat mij opvalt is dat het geld vooral word gestopt in jongens met een nuchtere mentaliteit. Denk aan Viergever, Moisander, vdhoorn, Sinkgraven en Sigi.

10 februari 2015 om 15:50

@stefig

Van mij ook, ook richting volgend seizoen. Viergever kan wel een concurrent gebruiken maar kan zich zeker ontwikkelen tot vaste waarde. Linkspoten met voetballend vermogen zijn toch vrij schaars en hij heeft ook nog de nodige ervaring.

@superman123

Ik denk dat LCV zijn positie is en daar heeft hij pas een keer gespeeld. Tegen GAE was hij goed vond ik, bij die tegengoal verdedigde hij Plet prima in eerste instantie en dekte ook goed door. Geen een keer dom balverlies geleden.

Blind ging heel laat weg, het was lastig om toen nog een adequate vervanger te vinden. Uiteindelijk als we het financieel nog ietsjes beter doen (beter operationeel resultaat) bv. door de prima sponsordeal die we nu hebben (0,5 miljoen meer). Dan kunnen we die salarissen wat omhoog doen en spelers langer behouden. Ik denk dat iets is waar je echt stappen mee maakt, maar dat is een langdurig process.

Ook kunnen we dan gemakkelijker ervaren toppers aantrekken. Met het huidige salarisniveau is het pappen en nathouden, ajax wil daar denk ik wel naar toe. Maar dat betekend niet teveel aan transfers uitgeven en inkomsten omhoog zien te krijgen. Plus een flink portie geduld.

Waan van de dag. Twee nederlagen op rij en er klopt niets meer van. De Boer is de magie kwijt, het hele beleid moet omgegooid worden etc. De media heeft zich 4 jaar lang lopen ergeren dat het goed gaat met Ajax (want dat is slecht voor de oplages) en kan eindelijk eens los gaan. Laat maar lekker gaan denk ik dan.

Iedereen die Frank de Boer nu ongeschikt vindt als trainer van Ajax is gewoon kortzichtig. Je kunt hem gewoon helemaal niets verwijten. Hij is vier keer op rij kampioen geworden maar de vijfde keer gaat nu waarschijnlijk nog niet lukken en in de Champions League heeft hij niet boven Barcelona en PSG kunnen eindigen. Maar is dat een schande?

En dat hij nu wel "klaar" is bij Ajax vind ik ook onzin. We vinden het toch zo mooi dat mensen als Ferguson en Wenger twintig jaar of langer trainer zijn van dezelfde club, waarom zou De Boer dan nu na vijf jaar al "klaar" moeten zijn?

Voor De Boer zouden er eigenlijk maar twee opties moeten zijn: òf trainer worden van een absolute droomclub uit Engeland of Spanje, òf gewoon de Alex Ferguson van Ajax worden.

10 februari 2015 om 10:14

Mooie objectieve mening, dat uitgerekend een PSV fan dat moet zeggen. Het zou geweldig zijn als we eens echt continuiteit zouden hebben en ook in een mindere fase vast blijven houden aan een ingezet plan, uiteraard moet je wat bijsturen, maar dat kan en ziet frank en co ook wel.

10 februari 2015 om 10:27

Hier spreekt een voetballiefhebber. Liefde voor voetbal gaat boven clubliefde, en een sterker Ajax betekent vaak ook een sterker Psv.

10 februari 2015 om 11:12

Zoals hierboven als wordt gezegd: toch typisch dat een PSV supporter hier met de wat mij betreft meest zinnige reactie over Frank de Boer komt.

Ik zie allemaal ajacieden die De Boer weg willen hebben, ik vind dat ongelooflijk. Ja, het voetbal is niet om aan te gluren en de resultaten vallen wat tegen dit seizoen, maar kijk even naar de selectie.

Na 4 keer op rij kampioen heeft men de fout gemaakt om de selectie te weinig te versterken. En daarnaast zijn bepalende spelers uit vorm. Natuurlijk speelt De Boer hier ook een rol in, maar ik zie hem volgend seizoen graag werken met een betere en beter gemotiveerde selectie. Ik weet bijna zeker dat er dan weer progressie wordt geboekt.

Een paar jaar geleden riep iedereen: De Boer de nieuwe Ferguson, nu worden we 1 jaar geen kampioen en moet hij meteen weg? Wat is dat toch in de voetballerij.

10 februari 2015 om 15:43

We moeten ook leren van onze fouten, juist door fouten kun je leren, die ervaring kun je gebruiken om Ajax beter te maken. Vele denken dat een frisse wind daarvoor kan zorgen, maar het punt is, die moet eerst weer dezelfde of andere fouten maken. Ajax heeft een lerende organisatie opgezet en ja er is absoluut wat te verbeteren.

Frank moet gewoon blijven! Toptrainer waarmee je echt beleid kan voeren. Juist nu het even wat minder gaat, de ingezette koers iets bijsturen en doorgaan. Opleiding centraal stellen en proberen de stap te zetten naar kwalitatief ervaren spelers aangevuld met bv. een Sinkgraven.

Spelers hebben nu langlopende contracten, komen grote talenten aan en de financiele situatie is ok.

10 februari 2015 om 11:14

Mee eens. Maar je benoemt ook wel meteen de grootste fout die is gemaakt dit seizoen. Geen kwalitatief ervaren spelers. Transferbeleid was belachelijk, en nu zit De Boer met de spreekwoordelijke gebakken pere(z)n.

10 februari 2015 om 11:46

Tja, Poulsen pakte goed uit, Zimling (die toch diezelfde Poulsen lange tijd verdreef uit het nationale elftal) niet, shit happens! Daarnaast was Moisander vorig seizoen de beste CV van nl, nu is hij zeer matig, samen scheelt dat 2 slokken op 1 borrel, dat is veel.

10 februari 2015 om 15:39

Belachelijk niet, Viergever vind ik bv. wel weer een prima aanwinst. Maar dat is iemand die je niet moet kopen als sterkhouder, misschien richting volgend seizoen, hij is wel een nuttige aankoop. Schone ontwikkelde zich in de luwte ook tot prima speler.

Moisander voldoet bv. niet als basis speler, hij is niet slecht, maar brengt ons ook niet verder.

Ga lekker wieberen met al die meningen. Frank heeft zelf aangegeven nog niet klaar te zijn, ga lekker TV maken jongen, en laat het denken over aan mensen die dat kunnen.

Ik vind ook dat we Frank allemaal meer credits moeten geven en hem niet af moeten rekenenen op een mindere periode terwijl hij ons net 4x kampioen heeft gemaakt. Ik ben het er wel mee eens dat Ajax geen mooi aanvallend voetbal speelt, waar het wel bekend om staat..

Snap niet dat hij Schöne niet gewoon op het middenveld zet en Milik in de spits..

Ik hoop dus dat de Boer nog aantal jaren blijft maar wel dat hij en Marc Overmars inzien dat er wat gebeuren moet..

Gewoon vol gaan voor de 2e plek. Ajax is nog steeds de enige ploeg dat wel door de voorronde CL heen kwam.

Stel Ajax komt in de EL nog minimaal 1 ronde verder, hebben ze voldoende punten verzameld om een geplaatste status te hebben bij de voorronde CL van volgend seizoen, iets dat Feyenoord en PSV de laatste jaren niet hadden. De kans dat Ajax de CL haalt is dan groter bij Feyenoord en Psv.

Kortom, dat argument van Perez gaat al niet op.

Daarnaast ben ik het zat dat al die analytici naar het N U kijken en de lange termijn keer op keer vergeten. Iedereen heeft het maar over die 100 miljoen op de bank, de lage kwaliteit in de selectie en het feit dat spelers vroeg weg gaan. De hele revolutie staat nu pas in zijn eerste fase. Ajax bouwt vermogen op, vermogen dat gebruikt gaat worden om te concurreren met de Subtop van Europa. Zodoende voorkomt Ajax dat het gros van de spelers (de Anita's, De Jongs etc etc) te vroeg vertrekken voor een habbekrats en voor de club behouden kunnen worden (of in elk geval langer dan nu het geval is).

Dat je niet kunt concurreren met de Europese elite is duidelijk, maar dat is het doel ook helemaal niet: Aansluiting vinden met de B categorie (De Benfica's etc etc) en van daaruit zo nu en dan kunnen verrassen (kijk een basel, een galatasaray) in de Champions League of eventueel Europa League.

De eerste raamwerken worden as we speak gemaakt. Grote talenten als Nouri en Van de Beek worden langdurig vastgelegd en ook diverse A-kern spelers zoals Cillessen, Klaassen en Veltman hebben nu al een contract tot 2019 of 2020, met daarin nog tal van opties en clausules om de samenwerking nóg verder te verlengen. Spelers kunnen zo tot hun 25e behouden worden, waardoor Ajax meer ervaring én dus meer kwaliteit op het veld kan hebben staan.

De revolutie is pas net begonnen... Alleen lijkt het wel alsof al die analytici verwachten dat ze nu al de CL zouden winnen.

Ach Perez toch,

voor het geld hoeft hij niet weg, en ik denk zelf dat dit bewust een tussenjaar is om veel jonge jongens te testen. In de zomer twee gerichte routiniers aankopen, niemand laten gaan en volgend jaar staan ze er weer goed voor.

Juist dichtbij. Ajax wil spelers sneller doorschuiven zodat ze sneller ervaring op doen op niveau met meer weerstand. In de jeugd is dit al gebeurd, nu is het eerste elftal aan de beurt. Deze jongens liggen grotendeels vast tot 2018/2019. Over 2 jaar beschikt dit team op alle posities over spelers met ervaring. Met de goed gespekte bankrekening kan dan een poging gedaan worden om deze jongens langer te behouden.

F de boer moet ontslagen worden dan kan ajax pas overwinteren in de cl en een keer de beker winnen want in 4 jaar heeft hij laten zien wat je allemaal fout kunt doen omdat niet te behalen. f de boer je bent gewogen en te licht bevonden ,en kom aub niet aanzetten met je gekregen kampioenschappen,want je sziet er hoeft maar 1 club normaal te presteren en je komt er helemaal niet aan. psv kampioennen,gelukkig eindelijk een team die wel kan overwinteren in de cl

10 februari 2015 om 15:41

Je wilt zeggen dat je zonder Frank wel even door een poulefase met PSG en Barca komt? Verklaar je nader?

Mensen zijn de realitiet helemaal kwijt, jammer dat analisten er aan meewerken, en al helemaal Perez die wel iets meer ins en outs van Ajax weet.. De vier kampioenschappen zijn een onverwachte bonus geweest, het collectief overwon, maar de revolutie begint nu pas door te werken en mij hoor je pas zeiken als ze nu weer sterkhouders laten gaan voor een habbekrats.. In mijn ogen het opbouwen van eigen vermogen, jeugd en scouting etc. moet ervoor zorgen dat je straks een Anita niet hoeft te laten gaan voor een paar miljoen en een mindere sportieve toekomst.. de Jong idem dito.. Maar hopelijk geven ze een jongen als Klaassen wel gewoon een dik salaris (ik zou Moisander zijn hele salaris nu al aan hem geven haha)

En dit is voor mij wel het enige verschil tov voorgaande jaren, de Boer heeft dit jaar echt verkeerde keuzes gemaakt, Poulsen te makkelijk laten gaan, met als oplossing ook nog Zimling...middenveld keuzes verder ook teveel gewissel.. Het meest tekenend is echter Denswil laten gaan en Moisander, de verpersoonlijking van het kleurloze Ajax nu, behouden als 'aanvoerder'..

10 februari 2015 om 11:59

Poulsen wilde zelf weg, kon gewoon bijtekenen, maar wilde hij in 1e instantie niet. Dat Ajax dan denk aan de speler die diezelfde Poulsen geruime tijd uit het nationale elftal verdreef is zo gek nog niet, jammer genoeg pakt het verkeerd uit, maar de gedachte vooraf was prima te begrijpen. Dat ze Denswil zat waren snap ik ook wel, 1 heel jaar lang kon hij een krabbel zetten, dat wilde meneer denswil niet en liet ondertussen ook niet zien zich te ontwikkelen.. Dan moet je een keuze maken en ik denk dat Ajax gekozen heeft om volgend seizoen met Riedewald en Viergever de LCV te bezetten, dan moet je alleen nog het laatste half jaar doorkomen, dat lukt in Frank z'n ogen beter met Moisander dan met Denswil, dat vind ik helemaal niet zo gek bedacht.

10 februari 2015 om 12:14

Dat klopt omdat hij zou nog minder vaak gaan spelen volgens de verwachting van de Boer, oftewel verkeerde aanname van de Boer. Daardoor wilde hij niet toch verder kijken of misschien zelfs stoppen, naja daar had Ajax als ze echt hadden gewild hem echt wel kunnen behouden.. En Zimling imo was leuk geweest als hij iets van een cv had gehad waar die jongens naar opkijken maar nee, dus dat werkt gewoon niet, dat zei ik al meteen trouwens..

Met Denswil moet je wel gelijk geven, hij had allang kunnen tekenen en van zijn kant laten zien dat hij een Ajacied is.. ook met ze eigen niet al te tactische uitspraken erbij, zijn ietwat hautaine houding (zoals vertonghen dat ook heeft) snap ik het opzich ook wel. Maar Denswil kan het wel.. en ja hij had zelf de kans moeten pakken, als hij toch half de mentaliteit van Veltman en Klaassen had.. Maar je bent het toch wel met me eens dat het toch zonde blijft dat zo een talent gaat en we blijven zitten met een pseudo aanvoerder voor nog een half jaar, want was hij echt zo goed en de leider hadden ze van begin af aan gezegd jij gaat nergens heen, dit is puur bij gebrek aan beter..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren