Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

NEC laakt KNVB: ‘Dit is zeer discutabel, straks stellen ze Depay nog op’

Laatste update:

NEC won maandagavond met 5-2 van Jong PSV, maar trainer Ruud Brood maakte zich desondanks nog erg boos over het meespelen van Jorrit Hendrix. De middenvelder mag officieel niet meer met de beloften meedoen, maar kreeg dispensatie van de KNVB en kon daardoor in de basis starten tegen de koploper van de Jupiler League.

/

Hendrix heeft dit seizoen al meer dan vijftien wedstrijden in het eerste elftal van PSV gespeeld en had dus eigenlijk niet meer mee mogen doen bij het tweede elftal. “Zeer discutabel”, zei coach Brood na afloop in gesprek met Omroep Gelderland. “Zoals Jong PSV hier voor de dag komt…”

“Ach ik hoop dat ze dat ook tegen concurrenten gaan doen, dat maakt het voor ons wat eenvoudiger. Het is een kromme regel, maar waarschijnlijk is er nog een escape. Waar heb je 't over? Straks stellen ze Memphis Depay nog op. De KNVB laat zich van zijn slechtste kant zien hier”, aldus Brood. Algemeen directeur Bart van Ingen liet zich zondagavond ook al kritisch uit over het meespelen van Hendrix.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Depay nu ineens een paar weken er uit ligt met een blessure dan zou het na dispensatie waarschijnlijk nog gebeuren ook.

Dat soort jongens missen dan nog wedstrijdritme en zullen waarschijnlijk niet meteen weer top zijn.

Wat mij betreft mag de regel er wel ingebracht worden dat een speler minimaal 3 wedstrijden van het 1e gemist moet hebben (en niet door een schorsing)

9 februari 2015 om 22:59

Heeft Depay niet al meer dan 15 wedstrijden gespeeld voor het eerste? Hendrix en Veltman kregen dispensatie, maar het lijkt me sterk dat ze dit nog een keer gaan doen

9 februari 2015 om 23:08

Euhmm ja

10 februari 2015 om 11:57

Hendrix en Veltman moesten dispensatie aanvragen omdat ze ook al boven die 15 wedstrijden zaten. Waarom voor hen wel en voor Depay niet als hij terug komt van een blessure, dan zou de Knvb ook erg inconsequent zijn.

10 februari 2015 om 16:20

Nec moet ntibazonkiza halen

10 februari 2015 om 16:21

Of alle grote clubs

Waar maakt hij zich zo druk over man wees blij met de 3 punten !

9 februari 2015 om 23:02

Het is juist goed dat ze er nu een punt van maken. Doen ze dat als ze verliezen dan zijn ze weer "slechte verliezers" en doen ze het alleen wanneer het voor "hen uitkomt".

10 februari 2015 om 00:13

Helemaal mee eens!

Het begrip 'wedstrijdritme' is ook overtrokken, want als je gewoon 5 dagen per week traint word je ook weer fit. Ander organiseer je maar een oefenpotje tegen een plaatselijke amateurclub op de toekomst en laat hem 60 minuten spelen.

Ik kan me de frustratie van de coaches in de JL goed voorstellen. Het lijkt wel of de Knvb alleen maar oog heeft voor de grote clubs.

10 februari 2015 om 00:55

Onderschat a.u.b. niet het begrip wedstrijdritme. Dat is er namelijk wel degelijk. Trainen of een wedstrijd spelen is een wereld van verschil. Ik weet niet of je gevoetbald hebt of nog voetbalt, maar dan zou je dat moeten weten!

Ik kan me de frustratie totaal niet voorstellen. Er is een onderzoek geweest wat uitwijst dat er geen aantoonbaar voordeel wordt gehaald uit het opstellen van een speler uit het eerste team. De kansen van de tegenstander blijven even groot. Nogmaals gebleken uit een analyse/onderzoek.

Het is ook maar 1 speler natuurlijk. Waar ik wel bezwaar tegen zou maken is dat bijvoorbeeld meer dan ongeveer 1/3, dus 3 a 4 spelers of meer uit 1ste team spelers bestaat. Dan wordt het een ander verhaal.

10 februari 2015 om 01:11

Arwinos, dan mag je wel eens naar dat onderzoek verwijzen, want de VI had vorig seizoen nog duidelijk laten zien dat de beloftenploegen weldegelijk veel meer punten halen op de maandag, wanneer er meer 1e elftalspelers mee doen en juist het minste op vrijdag, wanneer er geen enkele 1e elftalspelers mee konden doen (want dan zouden ze in dat weekend niet meer voor het 1e mogen spelen).

Dus nu ben ik heel benieuwd welk onderzoek jij bedoeld, aangezien de VI dus al duidelijk liet zien dat er een enorm voordeel was.

10 februari 2015 om 01:18

Het waren er vandaag 5 of 6 Arwinos, dus dan heb je het over +/- 50 procent van het team. Opstelling Jong PSV wijzigde in vergelijking met de laatste wedstrijd ook gewoon doodleuk op 8(!) posities.

En dat onderzoek... Waarschijnlijk door de Knvb zelf uitgevoerd. Ja die zullen eens lekker toe gaan geven dat ze met hun eigen pilot voor competitievervalsing zorgen

9 februari 2015 om 23:04

True, maar als NEC had verloren waren ze weer aan't zeiken.

9 februari 2015 om 23:04

Om het feit dat er in de regels staat dat een speler maximaal 15 wedstrijden gespeeld mag hebben in het eerste.. hij maakt zich druk over het feit dat je dispensatie aan kunt vragen.
Het is niet dat ik NEC-supporter ben, maar ook tegen Roda ofzo had ik het gek gevonden.. al was het voor mij dan minder erg.

Ik pleit nog steeds voor gewoon vaste selecties.. neem een voorbeeld aan Spanje/duitsland, of doe het niet! Dit systeem is gewoon lek.

9 februari 2015 om 23:36

@casso98 wat is daar de regel dan ?

9 februari 2015 om 23:41

Die regel van 15 wedstrijden (met uitzondering van reservekeeper) staat gewoon in de reglementen (anders zoek je het zelf even op). Ze hebben in de zomer (op verzoek van de grote 3) een toevoeging gedaan dat een wedstrijd van het eerste alleen telt als je 45 minuten gespeeld hebt.

Maar van dispensatie had ik nog niet eerder gehoord. Ook het feit dat zowel PSV als Ajax het vrijwel gelijktijdig hebben aangevraagd doet mij vermoeden dat er gewoon onder een hoedje gespeeld is met de Knvb. Om dat soort vermoedens uit de weg te ruimen moet er inderdaad (zoals casso al aangeeft) inderdaad met vaste selecties gewerkt worden.

10 februari 2015 om 01:18

In die landen zijn naar mijn weten de 2e elftallen gewoon echt aparte teams, en speelt een speler van het 1e nooit in het 2e, ook niet na blessures e.d.

10 februari 2015 om 01:31

En dat is precies wat hier ook moet gebeuren, als je ook echt met beloften in de profdivisies wil gaan spelen. Of bedoelde je iets anders?

10 februari 2015 om 07:06

Als ze de tweede divisie in het leven gaan roepen met de andere belofte teams wordt het nog veel erger. Wie gaat Nec/oss daar dan opstellen? Spelers van zowel Fc Oss als NEC die terug komen van een blessure? NEC heeft niet de ruimte voor een apart 2e elftal.
Ook in Duitsland spelen ze voor niks. Verplicht degraderen als kampioen omdat het eerste team dreigt te degraderen.( München 1860)

10 februari 2015 om 10:05

Dat is nog altijd beter. Het zijn maar de beloftes, en op deze manier zou het voor iedereen eerlijk zijn.

9 februari 2015 om 23:07

Tja, omdat wanneer hij dat na puntenverlies doet mensen zoals jij met de drogreden aankomen van 'slechte verliezer', 'zegt ie alleen maar omdat ie heeft verloren'. Vind het wel oké dat ze ook na een overwinning de kritiek doorzetten.

10 februari 2015 om 20:06

Ik denk dat hij er niet zo'n grote punt van had gemaakt als het alleen Hendrix was, maar met Paveer en nieuwe aanwinst Quekel die binnenkort 28 wordt kan je niet echt spreken van een beloftenteam.

Ik heb nec hoog zitten omdat ik uit de omgeving kom, maar ik vind dat ze zich profileren als azijnzeikers nu. Ze staan 12 punten los van Dr nummer 2. Kom op zeg. Alsof je miljonair bent en klaagt dat de prijs van brood met tien cent is gestegen. Als nec niet van dit jong psv incl. Hendrixx had gewonnen, dan hadden ze ook niks in de eredivisie te zoeken.

9 februari 2015 om 22:58

Waar je staat ofniet heeft er niks mee te maken. Dit is gewoon competitievervalsing en de KNVB meet hier met twee maten.

9 februari 2015 om 23:37

In de spelregels staat duidelijk dat eenmalig dispensatie verleend kan worden. Het is eenmalig toegestaan voor een speler met meer dan vijftien wedstrijden om in geval van blessureleed ter revalidatie een wedstrijd mee te spelen met Jong Psv/ajax/twente. De Knvb moet hier dispensatie voor verlenen (dat betekent dat ze zo'n speler in essentie zouden mogen weigeren) maar het staat gewoon in het reglement van de JL. De Knvb meet hier niet met twee maten, NEC loopt te zeiken over een regel die bestaat terwijl ze 5-2 winnen en 12 punten los staan.

10 februari 2015 om 01:14

Waar in de regels staat dat dan? Ik weet namelijk dat dat wel een regel is voor de beloftencompetitie, maar zo'n regel heeft naar ik weet nog nooit in de JL bestaan.

9 februari 2015 om 23:01

Leuke voorbeeld van dat brood.....

9 februari 2015 om 23:17

Dankje

9 februari 2015 om 23:44

Helemaal geen leuk voorbeeld, het is een perfect voorbeeld! PSV de miljonair vind het niet erg als een brood 10 cent duurder is geworden, maar het arme Telstar, Mvv, RKC kan geen brood meer eten.

Dus inderdaad, de essentie van het probleem in 1 mooi voorbeeld.

9 februari 2015 om 23:01

Je kraamt volledige onzin uit met zo'n scheve redenering en vergelijking over dat brood. Regels zijn regels en als de KNVB zegt 15 wedstrijden in het eerste maximaal, moet je ook geen uitzonderingen gaan maken. Straks wil Ajax of Twente hetzelfde en kan de KNVB het eigenlijk al niet meer afkeuren. Bovendien vindt ik het juist sterk dat NEC dit nu aanhaalt, vaak hoor je dit soort teksten alleen na een nederlaag.

9 februari 2015 om 23:16

Het was algemeen bekend dat dit soort regelingen ingevoerd zouden worden. Het is wellicht niet bevorderd voor de jupiler league, maar wel voor de ontwikkeling van de Nederlandse talenten.

Dat is dan ook de reden dat de knvb erg coulant is naar de tweede elftallen van psv en ajax. Nederland wil internationaal en op clubniveau weer toonaangevend zijn. Dan vind ik zulke regelingen aangaande het spelen van hendrix nog meevallen.

9 februari 2015 om 23:03

Dus omdat ze 12 punten los staan moeten ze niet zeuren? Kromme logica zeg. Net als je laatste argument totaal irrelevant.

Het is gewoon van de zotte dat Jong PSV in vergelijking met vrijdag tegen Emmen ten eerste 5 spelers die vaak/altijd bij het eerste zitten en dan ook nog doodleuk Hendrix erbij krijgt. Dat kan echt een verschil maken op dit niveau. Dat ze er dan nu met 5-2 nog goed afkomen is ook gewoon een stukje karma.

9 februari 2015 om 23:21

Ja, maar het brood is met 2 eurros gestegen en niet met een dubbeltje. Brood heeft hier en goed punt. Als ie had verlorren dan was het weer hij kan niet tegen verlies of competitievervalsing. Maarjah, de JL-ploegen moeten eigenlijk ook van op de hoggte zijn dat de tweede van een topclub meestal spelers van het eerste laten meespelen omdat wedstrijdritme.

9 februari 2015 om 23:38

Punt is dat in jouw metafoor ook mensen met minder geld duurder brood moeten kopen, oftewel ook laagvliegers spelen tegen de Eredivisie-reserves. Brood heeft een punt.

10 februari 2015 om 09:22

Psv00712
Je hebt helemaal gelijk.
Competitie vervalsing is een modewoord. De beloften van Ajax en Psv, kunnen ook volgestopt worden met spelers uit de jeugd, die ze aan het grote werk willen laten ruiken. En die dus minder zijn dan de huidige spelers. Dat is dan ook competitie vervalsing. Want het is voor de tegenstander dan makkelijker.

Die gasten in de eerste divisie moeten niet zeiken. Juist doordat de beloften meedoen , is er extra geld binnengekomen. En is er meer exposure. Elk nadeel heb ze voordeel.. Aldus Jc...

Tja, ik zie niet wat er zo fout aan is als een speler na een blessure een keer meespeelt bij Jong. Het is volgens de regels aangezien ze netjes dispensatie aangevraagd hebben. NEC moet niet zo zeuren.

9 februari 2015 om 23:02

Klopt, want waar zouden ze anders ritme moeten opdoen? Zonder de Jong-teams had de halve competitie failliet geweest. Door deze oplossing is überhaupt tv-geld

9 februari 2015 om 23:06

Wat als Nec nu maar 3 punten los stond en die hendrix schiet de winnende binnen en nec wordt uiteindelijk geen kampioen aan het einde van het seizoen. Dit is gewoon competitievervalsing want de week erna spelen ze tegen een concurrent van nec misschien wel met een half A-junioren team. Dat slaat toch nergens op

10 februari 2015 om 07:54

Dat is hypothetisch. Je verliest of wint van een team, niet van een speler.
De concurrent van NEC laat het zien.
Roda versloeg het eerste van Heerenveen en het eerste van PSV voor de beker.

9 februari 2015 om 23:07

Regels zijn regels, brood heeft gewoon gelijk. Het gaat er niet om of ze wel of niet hebben gewonnen. De knvb is gewoon een aanfluiting een stelletje amateurs. Dat moet een kleinere club is proberen, schei toch uit. Misselijk makend!

9 februari 2015 om 23:07

De regel is wat mij betreft krom, mag je geen kritiek hebben? Het gaat helemaal nergens over; als ineens Depay, De Jong en Guardado van een blessure zouden terugkomen.. kun je als NEC-zijnde, of als Telstar-zijnde... of als wie dan ook zijnde tegen een veel te sterk beloftenteam staan. Dat terwijl je concurrenten misschien wel tegen een veel meer verzwakt beloftenelftal komen te staan.

9 februari 2015 om 23:13

Dit is precies het probleem. Het is alleen in het belang van Psv zelf en maakt daarentegen de competitie kapot. Jong teams gewoon afschaffen of eventueel veel strengere regels.

9 februari 2015 om 23:16

' NEC moet niet zo zeuren.'

Ik zou zeggen leg de opstelling van Jong PSV van vandaag naast die van de opstelling van afgelopen vrijdag. Kom dan nog maar een keer terug met je 'moet niet zo zeuren'. Want bovenop de spelers van het eerste krijgen ze van de Knvb ook nog toestemming om er nog een op te stellen. Gaat nergens over.

En de Jupiler League is niet bedoeld om spelers van grote clubs weer fit te laten worden. Totaal verkeerde insteek. Het is gewoon een betaald voetbalcompetitie en die moet niet misbruikt worden voor de belangen van topclubs die eigenlijk helemaal niks met die competitie te maken hebben. Daarbij is deze competitievervalsing echt makkelijk te reduceren d.m.v. strengere regels.

De Knvb doet een ding wel: als je een competitie vervalst, doe het dan goed.

9 februari 2015 om 23:29

Dit gebeurde in het verleden ook gewoon zo. Niets nieuws.

Wederom blijkt dat de beloftenteams in de Jupiler League een aanfluiting is. De KNVB moet gewoon veel meer standvastig zijn. Zij bedenken de regels en dan moeten ze ook geen uitzondering er voor maken!

Als je dan toch zo nodig die beloften in de JL wilt hebben doe het dan net zoals in de rest van de wereld.

Waar maakt hij zich druk om. Daar wist je ook in het begin van het seizoen dat dat kan gebeuren. Je hebt 3 punten daar gaat het om. Anders moest de knvb er gewoon niet aan beginnen jong ajax jong psv enz...

9 februari 2015 om 23:09

Dat wist ie niet aan het begin van het seizoen, want anders had ie er geen punt van gemaakt!

Ik zie dat PSV niet blij was met de grootte van haar logo en het veranderd heeft daar bij de spelerscores

Zonder gekkigheid dit kan natuurlijk niet, de Knvb moet zich wel aan de regels houden die het zelf opzet.
15 wedstrijden = 15 wedstrijden.

10 februari 2015 om 08:11

De regel is ook dat er dispensatie kan worden aangevraagd. Prima toegepast.

Het is toch ook ridicuul dat Knvb dispensatie biedt aan spelers van Ajax, PSV en Twente die al meer dan 15 wedstrijden hebben gespeeld. Er is natuurlijk al een zekere mate van competitievervalsing en de Knvb zorgt er voor dat dit nog een groter item wordt. Ik ben vanzelfsprekend blij de Jong Ajax mag meedoen in de Jupliler League, maar op deze manier heb je geen eerlijke competitie meer.

9 februari 2015 om 23:47

Eindelijk een supporter van de grote drie die wel door een normale bril kan kijken! Dankjewel, want ik had de hoop al opgegeven...

10 februari 2015 om 00:32

Die zijn er genoeg, hier ook een. Maar de knvb is zo raar aan het doen als maar kan, een regel opstellen maar wel met de mogelijkheid waarbij spelers eenmaal dispensatie kunnen krijgen.. dat is gewoon een vrijbrief om een speler na een blessure toch nog op te kunnen stellen! 15 wedstrijden is 15 wedstrijden, jammer dan. De grote clubs moeten al blij zijn dat ze überhaupt mee mogen doen, het moet wel nog te doen zijn. Nou is deze speler niet zo boeiend, maar als ze hier al een uitzondering voor maken is het eind ver te zoeken.

10 februari 2015 om 00:25

Ik ben het met je eens maar dat komt omdat de 'jong' elftallen nu gewoon misbruikt worden. Ze stellen wekelijks meerdere spelers van het 1ste team op en dat zou verboden moeten worden. Aan de andere kant vind ik het dan weer niet verkeerd als dus bijv. een veltman of hendrix een wedstrijdje meespeelt na een blessure en de wedstrijd erna gewoon weer alleen echt jonge spelers, waar deze teams voor bedoeld zijn. Wat er nu mee gedaan word is geen positieve toevoeging aan de Jupiler League.

10 februari 2015 om 00:36

Het is ook zeker handig om (neem ik jouw voorbeeld even) Veldman dan weer op te stellen, maar de regels zijn gewoon helder. Daarnaast heeft een speler die nu in nog geen 3/4 seizoen 15 wedstrijden gespeeld heeft denk ik niet zozeer een wedstrijd nodig om ritme op te doen. Als ze de regel echt willen handhaven maar toch een uitzondering willen instellen, doe het dan alleen eenmalig per seizoen bij een hardnekkige blessure waarbij een speler 6 wedstrijden gemist heeft ofzo.. je krijgt hem nu al als je een blauwe plek over houdt van de training

10 februari 2015 om 01:00

Daar heb gelijk, Rutger. Na een lange blessure is het inderdaad nog wel oke integenstelling tot 1 á 2, 3 gemiste wedstrijden. Had ik zelf nog niet aan gedacht.

blijft vervalsing met die onduidelijke regels van de knvb, en om het nog onduidelijker te maken, gaan ze nog uitzonderingen maken ook, niemand die het nog begrijpt.
Vaste selecties en geen uitzonderingen!

Ten eerste, waar maakt die zich druk om na een gewonnen partij?

En daarbij Depay is al een keer geblesseerd geweest heeft ook niet met Jong PSV meegedaan.. Just saying.

9 februari 2015 om 23:32

Juist goed dat ze doorzetten.. Denk dat ze nu ook wel door hebben dat we maar een jaartje spelen in de Jupiler League. Meer voor de opvolgers, maargoed NEC heeft voor mijn gevoel dit seizoen al lekker wat kritiek geuit naar de Knvb.. is in ieder geval niet de eerste keer, en volgens mij ook niet de eerste keer met beloftes.

10 februari 2015 om 00:38

Als hij verloren had zou hij met deze uitspraak naar excuses zoeken en belachelijk worden gemaakt door de meeste calimeros hier, doet hij het na de winst is het weer niet goed? Wat moet hij dan doen? Wachten tot de titel binnen is?

Wat een azijnzeikers daar bij nec!! Zelf staan ze er financieel niet goed voor en dan maar klagen dat er een spelertje 1 wedstrijd dispensatie krijgt. Dan kunnen beter die andere clubs uit Jupiler league gaan klagen waarom zij wel rode cijfers mogen maken!! Dat is pas competitievervalsing!!

9 februari 2015 om 23:33

wat heeft er financieel niet goed voorstaan met het klagen over beloftenspelers te maken. Ik zie je punt niet?

9 februari 2015 om 23:34

Brood heeft hier gewoon een punt. Regels zijn regels. Als er dan ook nog 5 spelers die normaal in de A-selectie zitten meedoen heeft Brood helemaal recht van spreken.

Snel de jeugdteams uit de Jupiler League halen, want letterlijk niemand (zelfs de fans van Twente, Psv en Ajax niet, kijkende naar de toeschouwersaantallen) zit erop te wachten..

9 februari 2015 om 23:38

NEC staat er financieel beter voor dan menig andere Jupiler league club. Dus die competitievervalsing valt best mee. Je snapt totaal niet waar deze discussie om gaat. Dit gaat niet om het wel of niet meespelen van 1 speler in 1 wedstrijd. Het gaat erom dat de regels van de Knvb ten eerste vaag zijn, met name als het gaat om dispensatie. Daarnaast werkt de huidige regelgeving gewoon competitievervalsing gigantisch in de weg.

Stel NEC had de laatste wedstrijd tegen Jong PSV gespeeld en was nog vol in de strijd om het kampioenschap met Eindhoven terwijl PSV al kampioen zou zijn. PSV zou dan bij wijze van spreken om Eindhoven te helpen Depay, De Jong, Wijnaldum en Bruma een weekje vrij kunnen geven en net doen alsof ze geblesseerd zijn en vervolgens dispensatie aanvragen om de week daarna allemaal met Jong PSV mee te spelen. Dit zal niet gebeuren, maar de regels geven er wel de mogelijkheid voor. Houd je gewoon aan de stelregel dat een speler die een aantal wedstrijden in het eerste heeft gespeeld niet meer mee mag doen in het tweede. En als je al dispensatie voor gebleseerde spelers wilt hebben definieer dan tenminste een minimum van bijvoorbeeld een maand dat een geblesseerde speler eruit moet zijn geweest.

10 februari 2015 om 01:09

Je hebt je feiten niet op een rij. NEC moet van een begroting van 15 miljoen naar 8. Ze hebben gekort tot 10 miljoen. Ofwel, twee tekort. Ik weet niet of je bekend bent met de schuldenlast van Roda? Veel hoger. Daarbij promoveren ze weer, en verpatsen ze Ali voor 3-4 miljoen. Niet zoveel aan de hand. En helemaaaal niks te maken met de discussie. Je zal maar verliezen van PSV 1.5 en op twee punten geen kampioen worden.

10 februari 2015 om 01:51

Zijn feiten kloppen gewoon. Boven je omzet begroten met de hoop dat je promoveert is ook gewoon een vorm van competitievervalsing. Het zelfde geld voor Roda. Je zal maar niet promoveren en daardoor weer in financiele problemen komen. Als je er bewust voor kiest om 1 jaar een operationeel verlies te draaien zodat je promotie kan afdwingen, ben je helemaal stom bezig

Beloftenteams in de JL werkt niet. Je hebt altijd dit issue en dan nog die altijd lege tribunes. De enige die er echt baat bij hebben zijn de grote clubs. De Knvb kan er beter voor zorgen dat er een betere doorstroom vanuit het amateurvoetbal gerealiseerd wordt. Daarnaast moeten ook de huidige JL-clubs hun positie verstevigen, met name in financieel opzicht. Daar heeft het Nederlandse voetbal echt wat aan.

Overigens wel heerlijk voor Brood. Vorig seizoen nog zo lullig aan de kant gezet om vervangen te worden door niemand minder dan Tomasson... Dit seizoen waarschijnlijk de titel en promotie, terwijl ze dat bij Roda nog maar moeten zien.

Hij geeft wel toe dat depay de beste van psv is

10 februari 2015 om 20:09

Op dit moment ook beste van de Eredivisie

Jong PSV moet Jong PSV zijn. Het eerste elftal heb je. En voor Jong PSV een 2e elftal. Niet wisselen met spelers. Ene keer met 5 Eredivisie waardige spelers het veld op en de andere keer geen 1.

10 februari 2015 om 08:12

Hoe oud is Jorrit Hendrickx? Rai Vloet? Brenet? Ritzmaier?

10 februari 2015 om 20:09

ik denk dat hij vooral doelt op Pasveer en die nieuwe spits die binnenkort 28 wordt.

Iedere sport moet in mijn ogen zo eerlijk mogen worden beoefend. Dus een competitie waar bepaalde clubs steeds van selectie kunnen veranderen hebben invloed op het verloop van de competitie. En moeten de belangen van de topclubs (fitheid eigen eerste elftal spelers, etc) ook gewoon ondergeschikt zijn aan het eerlijk verloop van de competitie. En met welke regels de Knvb ook komt voor die Jonge elftallen van de topclubs. Er zullen altijd clubs de dupe zijn door de aanwezigheid van deze jonge teams.

Ik begrijp ook niet wat de toegevoegde waarde is van die jonge teams van de topclubs in de Jupiler League. Als het alleen om de aanvulling gaat van de competitie moet men hier z.s.m. mee stoppen. Het trekt volgens mij geen enkel publiek en de jonge elftallen kunnen niet eens promoveren. Dus die doen toch voor de lol alleen mee. Terwijl het voor de rest van de clubs een serieuze zaak is.

Brood heeft helemaal gelijk dat die elftallen steeds anders eruit kunnen zien. En de Knvb met hun belachelijke uitzonderingsregels in het voordeel van de topclubs en niet in het voordeel op het eerlijk verloop van de competitie. Dat is gewoon vals spel. Goed dat hij dit ook durft te zeggen na een gewonnen wedstrijd!

10 februari 2015 om 00:32

Er zijn zeker wel oplossingen om het eerlijk te houden integenstelling tot wat er ondertussen word gedaan met de jong elftallen. Bijvoorbeeld max. 5-7 A-selectie spelers per seizoen die na een blessure één wedstrijd mee mogen doen. Dan krijgt de jeugd meer garantie op speeltijd, krijg je een vaste kern/basis en kan een speler die terug is van blessure een wedstrijdje voor de wedstrijdritme meepikken.

10 februari 2015 om 00:45

@stayrespectful

Dat zou inderdaad een mooie oplossing kunnen zijn op een eerlijkere verloop van die competitie. Maar helaas zal het ondanks dergelijke oplossingen er nog steeds voor zorgen dat het nooit helemaal eerlijk zal kunnen worden door de aanwezigheid van die jonge teams van de topclubs.

Het feit blijft namelijk bijvoorbeeld dat deze jonge teams niet kunnen promoveren. Dus resultaten zijn van ondergeschikt belang t.o.v. de individuele ontwikkeling van de spelers van die clubs. En wanneer resultaat van ondergeschikt belang is wordt er op andere zaken gelet door de betreffende clubs. .

Terwijl de rest van de clubs alles doen voor de stand van de ranglijst. Dat alleen al is natuurlijk heel gek!

10 februari 2015 om 01:08

Dat is wel een obstakel, inderdaad. De focus ligt anders dan de normale clubs. Toch denk ik dat als je er genoeg moeite in steekt wel met iets kunt komen (Jong-elftallen worden niet meegerekend in de competitie waardoor een eventueel verlies tegen een jong-elftal geen effect heeft op de ranglijst?), die popte even snel binnen. Wat er nu gebeurd met jong-elftallen moet hoe dan ook anders, zoals 't nu gaat kan echt niet.

Het is en het blijft competitievervalsing. Makkelijk zat. Pasveer op de goal, in plaats van Boffin. Brenet en Tamata als backs. Hendrik als spelverdeler. Die Quekel van Den Bosch met weet ik hoe veel goals in de spits. Ritzmaier. Allemaal eerste team. Zie je ze op vrijdag spelen. Noor, en andere namen waar ik nog nooit van heb gehoord. Dit is simpelweg niet eerlijk. Zes spelers die een verrijking zijn voor pakweg 10 clubs uit de Eredivisie alleen op de drie maandagen zonder Europees voetbal laten spelen is je reinste competitie vervalsing.

Off; Echt gemotiveerd waren ze niet. Wat een walgelijk ploegje zeg, dat Jong PSV.

10 februari 2015 om 08:00

Pasveer is gewoon een reservekeeper. Tamata en Brenet zijn bankvulling en absoluut te slecht voor PSV 1. Qeukel is voor jong PSV aangetrokken en heeft niets met het eerste van doen. Ritzmaier zit nog niet aan de 15 wedstrijden. Voor Hendrickx is volgens de bestaande regels dispensatie aangevraagd. Kortom, niets aan het handje.

10 februari 2015 om 09:53

Wat is er niet eerlijk aan dan? Dat zijn bankzitters die amper tot niet bij PSV 1 spelen. Die moeten toch ook gewoon hun minuten maken? Daar is het 2e elftal geschikt voor. Dan had de Knvb er niet aan moeten beginnen.

NEC heeft groot gelijk natuurlijk. De KNVB heeft toch niet voor niets die 15 wedstrijden regel ingevoerd dan moet de KNVB zich ook aan z'n eigen regels houden.
Eigenlijk zouden zouden ze voor een eerlijke competie hetzelfde moeten doen als in Spanje, een A en een B selectie die alleem in transfer periodes uitwisselbaar zijn dat is wel zo eerlijk.

Wat ik me afvraag is wat NEC doet wanneer zij een speler hebben die terugkomt van een blessure. Laten ze die ook eerst meespelen met de beloftes?

Het is namelijk de normaalste zaak van de wereld dat dit gebeurt. Elke club doet dit, maar nu ik JP gaan ze er ineens om huilen.

Dit zou die competitie alleen maar sterker moeten maken. En daar zou iedereen van kunnen profiteren. Echt zo simpel die gezeur!

10 februari 2015 om 07:20

Dat is toch niet relevant. Jong Nec/fc Oss spelen in een beloftencompetitie waar het resultaat er in principe weinig toe doet en waar iedereen in dezelfde situatie zit. Niet in een serieuze profcompetitie waarbij de resultaten voor 17 van de 20 teams essentieel zijn en zelfs belangrijk kunnen zijn voor het voortbestaan van de club en daarnaast 3 teams die voor spek en bonen meespelen.

10 februari 2015 om 08:19

Dat verandert van af 2016 als de tweede divisie (landelijke) er bij komt. Dus zeker relevant.

In de nieuwe competitiestructuur is ook plaats voor de beloftenteams, die op dit moment nog uitkomen in een aparte, gesloten competitie. Naast de drie (bestaande) beloftenteams in de Jupiler League, komen er volgens het voorstel waar vandaag over gestemd is vier beloftenteams in de nieuwe Landelijke Divisie, vier in iedere Topklasse en tien verspreid over de zes hoofdklassen.
Tot 1 maart 2015 hebben de clubs de mogelijkheid om aan te geven of zij hun beloftenteam willen laten instromen. Daarna worden de aantallen beloftenteams per competitie definitief bekend

Dan hebben ze het over 25 belofte teams in de reguliere competitie.

10 februari 2015 om 08:46

Verdiep je eens in de spaanse competitie zou ik zeggen... Barcelona B, Real Madrid Castilla etc...

Overigens als jij het verschil niet ziet tussen een jong psv met 6 spelers die in de A-selectie zitten en een jong psv uit a-junioren, dan vraag ik me af of je oprecht denkt dat een eerlijke competitieverloop hier baat bij heeft... Behoorlijk ondoordachte post.

10 februari 2015 om 10:16

Als Danny Hoesen voor Barcelona had gespeeld. dan had hij in januari 2014 als huurling voor Barcelona B kunnen spelen. Bij Ajax ging dat niet wegens de regels.
Het Duitse systeem is beter. Niet promoveren boven de 3e liga. Dit om doorstroming van andere teams te promoten.

10 februari 2015 om 09:00

Als jij het verschil niet ziet tussen een Jong NEC en een Jong PSV dan vraag ik me af wie hier nou 'simpel' is.

Kleine tip: het verschil tussen beloftencompetititie en betaald voetbal competitie.

10 februari 2015 om 09:33

De beloftes van Feyenoord of NEC worden niet betaald??? Of is de belofte competitie ook betaald voetbal omdat we het over Bvo's hebben.

Ik moet echt lachen om die gasten die hierover zeiken.
Als er 5 geblesseerden zijn, hoor je er niemand erover klagen dat Jong Psv/ Ajax / Twente met spelers van de A1 of B1 moet spelen. Je mag van die Jupiler clubs alleen maar slechtere spelers opstellen, maar geen betere spelers!

Vind het ook zo geweldig dat velen spelers als Brenet en Tamata, bestempelen als Eredivisie onwaardig, maar als ze meedoen met Jong PSV zijn het opeens Eredivise waardige spelers. Ja tuurlijk...

10 februari 2015 om 08:03

Inderdaad. Er heeft geen topper meegedaan. De enige dispensatiespeler was een jochie van 20 dat net is doorgebroken. Storm in een glas water.

10 februari 2015 om 09:05

Dus eigenlijk is het normaal dat een team in een paar dagen volledig door mekaar wordt gehusseld met reserves van het eerste erbij? Of ze dan de pannen van het dak spelen of niet vind ik eigenlijk nog niet eens echt ter zaken doende, gaat meer om het principe van eerlijke concurrentie/een eerlijke competitie. Want een Jong PSV dat op 8(!) plekken verandert t.o.v. de wedstrijd ervoor is niet echt zuivere koffie. Je kan dan onmogelijk van een eerlijke competitie spreken.

10 februari 2015 om 13:17

De eerste selectie heeft 22 spelets. Je kunt dus zelfs met een compleet ander team spelen. De vraag is, zijn ze speelgerechtigd? Antwoord:ja.

Is toch maar een raar systeem met die 'jeugdploegen' in de 1ste divisie. Mag ook wel ophouden. Waarom spelen die beloften al niet in een soort Beneliga?

10 februari 2015 om 08:01

We zijn de belgen spuugzat. Die zijn veel te sterk de laatste jaren.

10 februari 2015 om 08:22

Het is een pilot voor 3 jaar. Daarna gaan alle belofte teams deel van de competitie uitmaken.

10 februari 2015 om 14:46

Help.

10 februari 2015 om 15:05

De Beneliga staat even op ijs. Kost te veel aan Europese plekken. We een leukere en betere competitie denk ik.
Gemiste kans. Help.

Hendrickx valt buiten de boot bij PSV 1, moet hij dan vanaf nu maar altijd op de tribune zitten omdat hij al 15 wedstrijden heeft gespeeld voor het 1e waarvan ook nog eens veel invalbeurten? Kom op zeg, wees een beetje coulant. Het is 1 speler en nog niet eens een goede speler.

10 februari 2015 om 13:01

Noem mij 2 spelers die op dit moment in de jupiler league spelen, die uberhaupt voor ook maar 1 speelminuut bij het huidige PSV in aanmerking kunnen komen...

Hendrickx is voor iedere jupiler league club een absolute topper.

10 februari 2015 om 13:27

Dat zijn er niet veel inderdaad, maar Hendrickx is een jonge gast die in zijn 1tje niet het verschil maakt voor een Psv. Het is geen dragende speler. Het is een speler die goede jongens om zich heen moet hebben om ook zelf goed te presteren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren