Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Dat deed Ajax nu met Zimling, maar die komt kwaliteit tekort’

Laatste update:

Ajax verloor de afgelopen jaren iedere zomer belangrijke spelers, maar werd toch vier keer op rij landskampioen. Dit seizoen lijkt een vijfde titel op rij er echter niet meer in te zitten, nu de achterstand op koploper PSV is opgelopen tot twaalf punten. Voormalig Ajax-middenvelder Jan van Halst is van mening dat de Amsterdammers hebben verzuimd om na het vertrekken van diverse basiskrachten ervaring in huis te halen.

/

“De club heeft een omslag gemaakt met het aantrekken en inpassen van jeugd. Daarin is Ajax naar mijn mening te ver doorgeschoten”, maakt de oud-voetballer duidelijk in gesprek met het Algemeen Dagblad. “Dit seizoen is niet meer te redden”, vervolgt Van Halst, die vindt dat Ajax over een paar maanden ‘twee ervaren gasten die je verder kunnen helpen’ zou moeten halen.

“Dat hebben ze nu ook wel gedaan met Niki Zimling, maar die komt gewoon kwaliteit tekort”, doelt de analyticus op de 29-jarige Deen, die afgelopen zomer op de valreep werd gehuurd van FSV Mainz 05. De scouting van Ajax zou volgens Van Halst ook oog moeten hebben voor spelers die ouder zijn dan 22, zodat de jeugd kan leren van ervaren ploeggenoten. “Talenten hebben dat nodig, niet alleen buiten, maar vooral binnen het veld. Alleen dan kun je ook Europees doorgroeien, wat Ajax graag wil.”

Ben je het met Jan van Halst eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan moeten die ervaren spelers wel willen komen en zeker nog van toegevoegde waarde zijn.
Ik heb helaas het idee dat maxwell, emanuelson, vd.vaart, sneijder, de jong, huntelaar nog niet terug willen komen en sommige zelfs helemaal niet terug gaan komen. Heitinga en maduro zouden wel terug kunnen keren volgend seizoen maar ik ben bang dat ze dan niet meer beter zijn dan wat er al rond loopt.

7 februari 2015 om 15:42

Je moet je niet blind staren op ex ajax spelers, Guardado zou bij ajax toch ook de 6 wel in kunnen vullen of anders meer aanvallend en Serero op 6.
Was gewoon bankzitter. Poulsen was voor mij ook een verrassing trouwens, voetballend iets minder, maar wel de mentor van de ploeg

7 februari 2015 om 15:58

Mischien wat ver gezocht, maar zou Essien wellicht een optie kunnen zijn?

7 februari 2015 om 16:10

Precies, en als Feyenoord El Ahmadi op zijn 29ste kan halen dan moet dat Ajax toch ook wel lukken met Emanuelson, die is deze zomer ook 29. Maduro zou ik niet meer aan beginnen, die is na zijn debuut in Oranje begonnen met afbouwen, dan lijkt me zelfs De Zeeuw nog een betere keuze, al zou ik daar ook niet aan beginnen. Huntelaar, Sneijder, De Jong en Maxwell wordt lastig, maar misschien is Van der Vaart wel te vermurwen, ik heb het idee dat die wat vroeger oud wordt dan de rest en misschien al toe is aan de eredivisie.

7 februari 2015 om 17:18

Emanuelson komt gewoon te kort voor Ajax. Staat al een aantal jaar stil.. Of erger wordt steeds minder. Komt te weinig aan voetballen toe. Ook Maduro is niet de man die Ajax omhoog trekt gezien het nivo waarop hij momenteel speelt.

Heb het vermoeden dat ze bij Ajax ook dit soort spelers bedoelden met de mededeling dat de spelers die ze konden aantrekken afgelopen transferperiode, kwalitatief onvoldoende waren

7 februari 2015 om 17:27

Duidelijk dat jij geen kijk op de zaak hebt, heeft vorig jaar gewoon dikke 30 wedstrijden gespeeld in de serie A en CL. Dus niveau is nog gewoon prima, zeker als je moet concurreren met Boilesen en Viergever...
Bovendien al meer dan 40 wedstrijden in de CL gespeeld, wat natuurlijk een enorme toevoeging is.

7 februari 2015 om 17:34

Van de Vaart en Emanuelson zijn imo wel haalbaar en voegen ook zeker wat toe.
Voor de rest zijn er nog genoeg spelers van boven de 25 die haalbaar en betaalbaar zijn.

Hector Moreno (espanyol), Caceres (juventus), Barreto (palermo), Mbia (sevilla), Inler (napoli), Nordtveit (bmg), Ledesma (lazio), Samba (dinamo Moskou), Agger (brondby) etc.

En dan zijn er vast nog wel spelers die ik heb gemist.

7 februari 2015 om 17:43

Ze hadden gewoon Heitinga moeten halen.
Iedereen loopt wel te janken dat hij het niveau niet zou aankunnen maar is een ervaren speler.
Dit jaar helaas maar 10 wedstrijden in de Bundesliga gespeeld en dan nu op de tribune maar hij speelt ook bij een degradatie kandidaat waar Heitinga niet goed uit de verf komt.
Bij een team met balbezit speelt Heitinga veel beter.
Daarnaast een echte Ajacied, ruim 100 wedstrijden in Engeland en 75+ wedstrijden voor Nederland inclusief een WK finale.
Maar nee Ajax vind hem niet goed genoeg en nu zijn er defensieve problemen en nog steeds het probleem dat er geen ervaring is

7 februari 2015 om 18:11

Zouden ze Heitinga dan niet als verdedigende middenvelder gebruiken? Daar speelde hij bij Ajax ook een periode en dat deed hij best aardig.

7 februari 2015 om 18:14

Hij kan inderdaad op 3 posities uit de voeten, rechtsback, centraal en als verdedigende middenvelder. Is deze winter aangeboden bij Ajax om hem voor een vriendenprijsje op te halen maar Ajax heeft resoluut geweigerd.
Grote Blunder van Marc en consorten, net zoals Denswil laten gaat.

7 februari 2015 om 18:23

Heitinga is als verdediger al rete traag geworden, wat moet hij dan op het middenveld? Dat is vragen om afgeslacht te worden tegen middenvelders met veel loopvermogen.

7 februari 2015 om 18:34

Als ervaren speler heb je inzicht wat dat compenseert, daarnaast zouden de andere spelers zich kunnen optrekken bij Ajax waardoor het niveau omhoog gaat.
Inzicht en ervaring is zo belangrijk, dat merk je als je zelf hebt gezaalvoetbalt.
Daar heb je een team van gemiddeld 50 jaar maar die spelen je er helemaal uit, terwijl ze toch een flink stuk langzamer zijn en ook een slechtere conditie.
Puur door de ervaring inzicht en op elkaar ingespeeld zijn is zo belangrijk bij voetbal.
Bij Ajax denken ze helaas alleen aan voetballend vermogen.

Het erge van Zimling is nog wel dat de kritiek bij het aantrekken al zo groot was dat het eigenlijk alleen nog kon meevallen. En toch heeft hij het voor elkaar gekregen om nog slechter te zijn en dus tegen te vallen.

7 februari 2015 om 15:44

Het erge nog wel is dat overmars zimling heeft gehaald op aandringen van de boer.

7 februari 2015 om 17:21

Zimling is niet de enige miskoop.. Van der Hoorn, Duarte, Sana, etc zijn wel door Overmars gehaald. Daar komt bij dat Overmars had moeten inzien dat hij tekort komt. Aandringen van de Boer of niet. Ik denk dat de Mos dat bedoelde met oude jongens krentebrood.. En daar heeft ie dus gelijk in.

7 februari 2015 om 17:29

Dat is wel zo ja. Maar op zich wel logisch ook dat vd.sar, overmars, de boer, bergkamp en jonk twee handen op 1 buik zijn. Ze hebben allemaal met elkaar gespeeld vroeger, die gaan elkaar niet dwars liggen.

7 februari 2015 om 17:39

Zimling is gehuurd, Sana heeft niks gekost en Duarte is gewoon pech hebben.
Van der Hoorn vind ik niet persee een miskoop, hij laat zien dat hij prima als vervanger kan spelen, typetje Alderweireld alleen moet vd Hoorn nog wel stappen maken (is pas 22).

Maar het zou inderdaad wel is fijn zijn als er aankopen zijn die wel wat bijdragen ipv net niet verhalen zoals deze.

7 februari 2015 om 15:44

Ja zelfs met een objectieve kijk is Zimling echt een flater, maar dat was ook logisch, bij NEC blonk hij ook niet uit, hooguit in kaarten.

7 februari 2015 om 16:08

Haha, ik weet nog dat meneer bij een 4-1 achterstand een speler van ADO op de middenlijn onderuit haalt. Nouja, onderuit halen, hij schopte hem echt helemaal doormidden, met als gevolg dat ie in een cruciale fase van het seizoen 4 wedstrijden geschorst werd.

Vond het destijds voor NEC wel een goede speler. Speler die voor balans zorgde en normaal gesproken in balbezit geen gekke dingen deed. Mag van mij volgend jaar zo terugkeren, zal alleen financieel zwaar onhaalbaar zijn.

7 februari 2015 om 17:31

Geeft een beetje aan wat de ambities zijn bij Ajax - niet erg hoog dus. En als je Zimling zo graag wilt, waarom wordt hij dan pas het laatste uur van het transfer window gehaald?
Naar dit soort spelers zou Ajax überhaupt niet eens moeten kijken. Als Daley Blind vertrekt, dient er een opvolger te komen en moet er niet maar luck raak maar wat uit de eigen jeugd geprobeerd worden.

7 februari 2015 om 16:01

Volgens mij werd Zimling bij z'n komst de hemel in geprezen. Dit zou de verlosser gaan worden met zijn ervaren en capaciteiten.
De Boer was heel enthousiast over hem. Ik wist niet dat de supporters er anders over dachten,

Mee eens, een ervaren speler loopt een talent niet in de weg, maar dat talent leert juist slimmigheden. Kijk bij PSV en Feyenoord, daar is balans op met name het middenveld (guardado, El Ahmadi), niet 3 tieners met amper ervaring.

7 februari 2015 om 16:27

Ik vind dat gepraat over ervaring wat overdreven. Ajax heeft vier spelers met 100+ wedstrijden op het hoogste niveau in de benen, nog eens zes met 50+... Daarnaast is het de enige club in Nederland waarvan een substantieel deel van de spelers ervaring heeft met kampioen worden. 11 spelers zijn international, waarvan 7 spelers meer dan 10 A interlands achter de rug hebben. Cillissen, van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen, Serero en Klaasen hebben allemaal meerdere CL campagnes meegedraaid.

Het ontbreekt helemaal niet aan ervaring, het ontbreekt aan leiderschap, initiatief en hiërarchie. Dat kan je misschien ook kopen, maar niet door een oude(re) speler aan te trekken, maar door een góede speler aan te trekken.

7 februari 2015 om 17:23

Klopt gedeeltelijk. Maar die eigenschappen die jij opnoemt komen vaak met de jaren dus het ene sluit aan bij het andere.

En als je er maar eentje haalt heb je natuurlijk wel een probleem als die ene eens geblesseerd of geschorst is

Ajax heeft geen gebruik gemaakt van de enorme hoeveelheid geld die het heeft. Vier keer kampioen worden terwijl je veruit het hoogste budget hebt, is niet echt verwonderlijk. Ajax heeft in de afgelopen vier jaar geen andere prijzen gewonnen. Europees gezien gaat Ajax alleen maar achteruit. Vind dat Van Halst gelijk heeft.

7 februari 2015 om 15:46

Misschien heeft ajax wel andere plannen met het geld. Zoals een hoger aandeel in de eigendom van de arena bijvoorbeeld.

7 februari 2015 om 15:52

Dat kan, maar wat moet je er mee? Ajax is voor zover ik weet een voetbalbedrijf, geen vastgoedonderneming.

7 februari 2015 om 15:55

En buiten dat, wat zegt geld, als spelers niet willen houdt het op. En maar blind miljoenen aan salaris betalen werkt ook niet, dan is het over paar jaar weer op en tekort.

7 februari 2015 om 15:58

Dan hou je jaarlijks meer geld over om dat in spelers, hogere salarissen of in de jeugdopleiding te investeren.

7 februari 2015 om 16:08

Ze hebben nu al veruit het hoogste budget, laat ze daar 10 miljoen per jaar voor andere doeleinden ( Arena) gebruiken, dan nog is de omzet vele malen hoger (35 miljoen) als die van de no 2 ua omzet PSV en nog steeds dubbel zo hoog als die van Feyenoord en Twente.

7 februari 2015 om 16:47

Ajax gaat toch een nieuw jeugdcomplex bouwen.
Daar is geld voor nodig maar dat betekend niet dat er geen ervaring gehaald kon worden.
Ajax had ook defour guardado of een cambiasso kunnen proberen te halen.

Ajax heeft te maken met een tussenjaar/jaren naar mijn mening. Besef goed dat de jonge jongens die nu in het veld staan al vroeg ervaring opdoen en bijna allemaal een contract tot 2018/2019 hebben. Over 2/3 jaar hebben deze jongens al flinke ervaring waardoor ook in de CL is een prestatie van formaat kan worden neergezet. De potentie is er, dat zie je bij vlagen. Er is zelfs zoveel talent dat elke positie dubbel bezet is. Helaas kun je van 8 talenten in 1 team niet verwachten dat er constant gepresteerd wordt. Ben overigens wel van mening dat 2 ervaren spelers deze jongens en het team sneller naar een hoger niveau kunnen brengen.

7 februari 2015 om 15:53

Dit verhaal horen we al een jaar of drie, en het gaat eerder omlaag dan omhoog met Ajax...

7 februari 2015 om 15:54

Verschil is dat er nu wel enorm veel gelijkwaardige talenten zijn met langdurige contracten.

7 februari 2015 om 16:06

Het moeilijkste is simpelweg de spelers tot hun 25e in Nederland te houden. Als Ajax dit voor elkaar kan krijgen kunnen ze misschien nog eens een kwartfinale Champions League halen. Talent is er genoeg en er komen er genoeg aan de komende jaren. Te weten: Klaassen, Zivkovic, Bazoer, Andersen, Riedewald, Kischna, Fischer, El Ghazi, Muric, van de Beek, Nouri, Cerny, Tete, Leyder, Dankerlui, Bay, Onana, Groothuizen, Menig, El Azouzzi. Om er een aantal op te noemen.

7 februari 2015 om 16:33

Ook dat verhaal horen we al een jaar of drie. Van die talenten gaan er een paar met winst weg, een paar met verlies en van de rest hoor je nooit meer iets. Ajax heeft elk jaar weer een compleet jong nieuw elftal, maar het schiet er niets mee op, behalve het banksaldo.

7 februari 2015 om 17:35

Je hoort het al een paar jaar en dat klopt omdat ze het steeds over de lichting heben wat nu de A1 is.
Dat het nu een keer niet lukt so be it.
Het was ook niet begroot dat de afgelopen 4 jaar ze de beste waren maar daarom krijg je nu een verkend beeld.
Het gaat erom dat de huidige A1 bij elkaar blijft en dan gaan er mooie dingen gebeuren

7 februari 2015 om 21:45

Drie jaar geleden wisten ze nog niet dat deze lichting zo goed zou worden. Bovendien zijn er in de afgelopen jaren diverse goede jeugdspelers bij gekocht.
Bovendien is het nu eenmaal zo dat als de spelers echt goed zijn, ze op hun 20e of 21e bij Ajax worden weggehaald door grotere clubs. Zijn dan voor Ajax niet meer te houden.

Iedereen die alleen naar de statistieken van Zimling had gekeken wist dat dit niet een speler was waar Ajax wat mee op zou schieten. Had alleen ervaring op basis van zijn leeftijd maar heeft nooit op een hoog niveau geacteerd.

Voor Udinese kwam hij tekort, NEC was die degelijk tot goed en bij Brugge was die ook degelijk. Kwam tekort bij Mainz en moest toen opeens ervaring toevoegen aan Ajax.

Had zelf maar 3x meegedaan in de CL en was toen zelf ook pas 20 dus ervaring op het hoogste niveau had die nauwelijks. Heeft het Ek gespeeld maar was daar ook niet meer als een waterdrager.

Alles wees er op dat ze bij Ajax hem gewoon te veel kwaliteiten hadden toegedicht en dat zie je nu ook.
Had gewoon Poulsen gehouden, wilde zelf graag blijven, vond het niet erg om geregeld op de bank te zitten en bracht als hij mocht spelen nog steeds wat extra's.

7 februari 2015 om 16:11

Ik snap ook totaal niet waarom ze Poulsen hebben geloost. Weer zo'n geval van een oudere speler die een contractverlenging van twee jaar i.p.v. een jaar wilde? Zou ik gewoon hebben gedaan als Ajax zijnde...

7 februari 2015 om 16:13

Poulsen was zelf bang niet meer aan spelen toe te komen en wilde zelf weg

7 februari 2015 om 17:24

Later wilde hij wel maar toen had Ajax Zimling al gehaald

8 februari 2015 om 00:47

Ah ok, dank je.

Nu wil men weer spelers met ervaring. Dit na een tijd dat we helemaal doorgeslagen zijn in het aantrekken, en/of opstellen van de jeugd.
Elke ervaren speler aantrekken was een belediging van de jeugdopleidingen.
De commentaren hier als er een ervaren speler in de belangstelling stond waren niet van de lucht.
Jeugd, jeugd en nog eens jeugd was het motto.
En dat terwijl teams met uitsluitend jeugd geen kans hebben tegen gevestigde spelers. Zie de jeugdelftallen in de Jupileir leaque . Al zitten deze teams barstenvol talent, ze komen vaak te kort.

Ze hadden Gudelj moeten halen, prima speler met veel body en heeft ook wat ervaring.

7 februari 2015 om 16:34

Gudelj is niet geïnteresseerd in Ajax, als hij weggaat bij AZ is het naar het buitenland.

7 februari 2015 om 17:36

Waarom praat iedereen over de Gudelj.
Als Ajax een ervaren speler met ervaring zoekt minimaal 50+ interland en minimaal 20+ champions league wedstrijden moet je gewoon buiten de Eredivisie kijken.
In de Eredivisie vind je geen ervaren versterkingen die dit Ajax naar een hoger niveau tillen

Ik vind het enorm jammer dat Zimling niet is geslaagd tot nu toe. In de wedstrijd tegen PSG in de Arena dacht ik nog, dit is Poulsen 2.0, dit moeten we hebben. Maar daarna kwam hij weinig aan spelen toe omdat hij tekort komt. Had gehoopt dat Ajax daarom in de winterstop zou ingrijpen en voor elke linie een oudere speler zou halen. Bijvoorbeeld, Heitinga voor de verdediging, Maduro voor het middenveld en dan nog een spits.
PSV heeft Guardado, Feyenoord heeft El Ahmadi. Dat had Ajax ook moeten doen, zeker omdat het plan met Zimling (helaas) is mislukt.

Van der Vaart zou mooi zijn. Het zou uberhaupt mooi zijn als er wat jongens van 2010 terug komen naar de eredivisie. Heitinga, Stekelenburg, Kuyt zijn daar wel rijp voor denk ik.

7 februari 2015 om 17:38

Heitinga werd zelfs aangeboden, maar nee Ajax heeft hem niet nodig.
Grote schande van Ajax dat ze deze winter niet in zee zijn gegaan met Heitinga

Jan van Halst is niet een voormalig Ajax middenvelder...

Over het artikel zelf,
De fout was om Poulsen niet de kans te geven, ook terwijl Ajax Zimling al had gehuurd. Liever een extra ervaren speler in je selectie dan 1 minder..

7 februari 2015 om 16:40

Hoe kom je daarbij?
Hij heeft na de trainers wissel als verdedigende middenvelder gespeeld bij Ajax.
Won toen nog de titel op die positie.

8 februari 2015 om 18:47

Klopt, daar heb je gelijk. Maar dat gold alleen tijdens die periode. Daarvoor en daarna was hij altijd een centrale verdediger.

Ajax had gewoon gudelj moeten kopen van AZ. Je betaalt wel een hoge prijs maar kan doorgroeien en uiteindelijk doorverkocht worden. Ajax heeft behoefte aan een speler die met EN zonder bal lijnen uitzet en erin vliegt. Iemand die duels wint.

Dat Guardado bij psv speel is een wonder en een sieraad voor het voetbal.
El Ahmedi heeft bij Feyenoord brengt idd ervaring mee maar is niet HET grote verschil bij Feyenoord.

7 februari 2015 om 17:37

Waarom praat iedereen over de Gudelj.
Als Ajax een ervaren speler met ervaring zoekt minimaal 50+ interland en minimaal 20+ champions league wedstrijden moet je gewoon buiten de Eredivisie kijken.
In de Eredivisie vind je geen ervaren versterkingen die dit Ajax naar een hoger niveau tillen

Ik dacht eerst, wat gebeurt hier nou toen Boilesen een paar keer een sliding inzette...
Dit zie je gewoon te weinig bij Ajax, Zimling die later inviel deed dit ook een paar keer maar het moge duidelijk zijn dat hij gewoon te kort komt voor dit Ajax.
Anders stond hij nu wel opgesteld als CVM na de blessure van Serero!

Riep 3 jaar geleden dat ze Gudelj moesten halen van nac,maar nu hij bij AZ is is hij veel te duur.
Gemiste kans.

7 februari 2015 om 16:49

Gudelj is toch ook geen ervaren type.
Dat hij het dit jaar goed doet komt mooi uit voor az.
Andere jaren was het niet echt bijzonder.

8 februari 2015 om 11:47

Je kon al zien dat het erin zat en dat blijkt ook nu. Plus hij bracht altijd veel energie in de wedstrijd. Iets wat vaak bij Ajax ontbreekt.

7 februari 2015 om 17:37

Waarom praat iedereen over de Gudelj.
Als Ajax een ervaren speler met ervaring zoekt minimaal 50+ interland en minimaal 20+ champions league wedstrijden moet je gewoon buiten de Eredivisie kijken.
In de Eredivisie vind je geen ervaren versterkingen die dit Ajax naar een hoger niveau tillen

8 februari 2015 om 11:47

Die willen niet komen of zijn al versleten.. Of je moet een gelukstreffer hebben.

8 februari 2015 om 11:54

Wat een onzin over versleten, Ajax is gewoon te skeer en wil aan iedere speler die ze kopen geld verdienen. Marc ziet dit Ajax als een bedrijf, koopt spelers om ze daarna weer met winst te verkopen.
Ooijer en Poulsen waren ook versleten, maar toch belangrijke schakels in de afgelopen kampioenschappen.

8 februari 2015 om 22:29

Dat zijn dus de gelukstreffers, want niemand zag het in ze zitten.

Nooit gedacht dat ik het eens zou zijn met Van Halst. Hier heeft hij gewoon groot gelijk in. Wel vind ik het lastig om spelers aan te wijzen die haalbaar zijn en ook zullen slagen.. Wat hier ook al vaker wordt gezegd: het hoeft niet perse een oud-ajacied te zijn, maar daarbuiten is er ook weinig keuze.. Spelers die in het buitenland bij een (sub-)topper spelen/bank zitten zijn vaak niet haalbaar voor Nederlandse clubs helaas..

Jan van Halst komt ook kwaliteit te kort voor analist wat een lamzak zeg

7 februari 2015 om 18:09

Een van de betere in Nederland nog steeds. Hij heeft hier ook gelijk.

7 februari 2015 om 18:16

Iedereen die kritiek levert is een slechte analist, makkelijk praten.
Jij komt ook kwaliteit te kort om je reactie te onderbouwen.
En Jan van Hals heeft hier helaas gewoon gelijk

Ik vind hem niet zo een goede analist. Hij heeft alleen zijn eigen kijk op het voetbal, hij kan het niet vanuit een andere hoek bekijken. Er moet altijd druk gezet worden. Ook kwam hij altijd met beelden van situaties, waarbij je kan zien wat een speler fout doet. Daarbij kan hij het niet laten Twente op te hemelen. Ooit riep hij over Suarez: wa een slechte speler is dat. Toen wist ik genoeg over Jan van Halst.

Heitinga moet je als ajax zijnde niet meer willen. Kijk naar el ahmadi en guardado. El ahmadi zo zou nog bij een subtopper in de premier league kunnen spelen en guardado zou gewoon mee kunnen draaien met valencia. Heitinga daarentegen zit op de tribune bij een duitse degradatiekandidaat.

De aankopen van Ajax zijn natuurlijk ondermaats, als je ziet wat voor spelers men binnenhaalt bijv. bij anderlecht.
Denswil had überhaupt nooit weg mogen gaan.
Al met al is het verlies van de laatste wedstrijden te wijten aan Frank de Boer hemzelf. Beetje coach heeft dat wel gezien, he Hans Kraay jr?.

Nee als Ajax weer puntjes binnen wil halen moet men natuurlijk geen 2 topspitsen aan de kant houden en een slecht spelende schone sinds zijn laatste blessure in de spits zetten .fout ,fout en nog een keer fout .hoezo onrust in een ploegbrengen?
Schone op links half is of links voor is ook uit gesloten ,daar speelt schone namelijk nooit goed .rechtshalf achter El ghazi is zijn plek.

Nee frank moet met zijn billen bloot.

Enigste optie om bij te blijven positiespel

3-4-3
of een van gaal variant
4-4-2

4-4-3 is een systeem waar elke club in Europa en in de eredivisie een antwoord op heeft.

red"
coach midden des land met een Ajax hart

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren