Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Feyenoord haalde El Ahmadi en PSV Guardado, dat moet Ajax ook kunnen'

Laatste update:

Ajax werd vier jaar op rij kampioen van Nederland en hoopte dit seizoen geschiedenis te kunnen schrijven, door voor het eerst in de clubhistorie vijf titels op rij te pakken. Dat lijkt echter een illusie: met nog dertien speelronden te gaan bedraagt de achterstand op koploper PSV twaalf punten. De kans dat het matig spelende Ajax dit verschil nog goed gaat maken, lijkt minimaal.

/

Op zoek naar een oorzaak voor de teleurstellende prestaties van Ajax komen veel kenners uit bij het gebrek aan routine. Tegen AZ speelde de landskampioen met een middenveld met Riechedley Bazoer (18), Jairo Riedewald (18) en Daley Sinkgraven (19) en volgens Stanley Menzo is dat gewoon te licht: "Ervaren spelers zijn noodzakelijk voor de ontwikkeling van jongeren. Je mag van Davy Klaassen nog geen bepalende rol verwachten", aldus de oud-doelman in het Algemeen Dagblad.

"Ajax moet dus op zoek naar dat buitenkansje", meent Menzo. "Zoals Christian Poulsen: geen spetterende voetballer, wel routine. Feyenoord haalde Karim El Ahmadi terug en PSV haalde Andrés Guardado. Zoiets moet Ajax toch ook kunnen?" Volgens Frank de Boer waren er in januari wel ervaren spelers beschikbaar voor Ajax, maar waren deze routiniers niet goed genoeg.

Ajax wordt geen kampioen door het gebrek aan ervaring

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
7 februari 2015 om 12:19

Dat was een absoluut buitenkansje inderdaad........... voor Zimling.

7 februari 2015 om 12:33

Ja daarmee heeft Overmars echt een wereld deal gesloten.
Ik denk dat het niet meer nodig is om de rest van zijn andere wereld deals ook weer te noemen. Maar het door mij verwachtte resultaat is helaas uitgekomen. En toch kreeg Marc een enorme bonus van 381.000 euro waar een kleine vertrek premie meer op zijn plaats was. Kijk waar Ajax nu staat dat zegt alles.

7 februari 2015 om 12:34

Hahaha. Je hebt helemaal gelijk.

7 februari 2015 om 12:42

Iedereen maakt fouten, zeker Overmars die net komt kijken als technisch manager. Heb geduld oproerkraaier.

7 februari 2015 om 12:45

Je geeft nu wel overmars de schuld dat hij zimling haalde, maar het was een idee van de boer die hem graag wilde hebben. Overmars heeft hier slechts mee ingestemd.

7 februari 2015 om 12:53

@god410
Maar een bonus krijgen voor deze amateuristische fouten gaat toch wat ver vind je niet?
Als je deze functie bekleedt, moet je ook weten dat een team met de gemiddelde leeftijd van nog geen 20 jaar en het Lücken raak uitproberen van spelers in belangrijke duels je naar de afgrond leidt. En dan goed praten dat die pruts smurf 381.000 bonus verdient, gaat wel een beetje verder dan wat geloofwaardig is

7 februari 2015 om 12:53

@hansje niet elke transfer kan goed uitpakken. Als je uit 1969 komt had je dat wel kunnen weten. Maar als over een paar jaar die gekochte talenten en de jeugdopleiding zijn vruchten gaat afwerpen, sta jij vast als eerste op de stoep om Marc een hand te geven. Heb gewoon geduld.

7 februari 2015 om 13:06

Maar een bonus geven omdat je 4 jaar achter elkaar kampioen bent en in die tijd van financieel heel slecht naar heel goed bent gegaan is daarin tegen wel vrij logisch. Je kan het niet altijd goed doen. Voor het zelfde geld was poulsen ook niks geworden! Het blijft toch altijd een gok.

7 februari 2015 om 13:16

@ Hans, iedereen bij Ajax kreeg een bonus dus waarom de td niet? Die bonus kreeg hij niet obv dit seizoen, maar de seizoenen daarvoor. Obv dit seizoen krijgt niemand een bonus, Marc niet, frank niet, Dennis niet, niemand niet!
Daarnaast vind ik het vreemd dat je alleen naar Marc kijkt. Frank wilde zimling namelijk hebben op verzoek vd Deense bondscoach. Sinkgraven. Duarte en vd hoorn allemaal felbegeerd door frank. Als td deed Marc zijn werk om de coach te pleasen.
En nee ik ben zeker niet tevreden met de inkomende transfers van Marc, maar alleen hij is niet de schuldige.

7 februari 2015 om 13:43

Denk eerder een keuze was van al die denen van ajax om hem te halen

7 februari 2015 om 13:49

Als je niet weet waarom hij die bonus kreeg kun je beter helemaal stoppen met hierover te discussiëren. Populistisch geblaat.

7 februari 2015 om 14:12

Als je 6 miljoen uitgeeft aan mislukte spelers (vd Hoorn en Duarte)
Als je met 5-1 wordt vernederd in de beker finale
Als je door RBS wordt vernederd in de Europa league
Als je maarliefst tegen 14 van de 17 tegenstanders in de eredivisie 2 of meer punten verliest
Als je een salon remise nodig hebt voor de titel
Als je 15 goals meer scoort dan de nummer laatst in de eredivisie
Het spel is niet om aan te zien
Seizoenkaarten wel weer 10% verhoogd

Om bovenstaande redenen vind ik een bonus niet verdiend

7 februari 2015 om 15:04

Vind ik een hele legitieme en goed onderbouwde reden hansje1969.

7 februari 2015 om 17:28

Kortom de coach zijn schuld ??? Of jij denkt dat Marc invloed heeft op de speelwijze Hans?

7 februari 2015 om 17:50

Uit de resultaten van vorig jaar, bleek al dat er kwaliteit te kort is in deze selectie. Dan moet de TD in plaats zich te laten piepelen door Eto O gewoon kwaliteit en ervaring bij halen. Zimling mag dan misschien ervaren zijn, kwaliteit heeft hij niet.
Ik kan me niet voorstellen dat een andere coach hier meer uit haalt. Kijk bijvoorbeeld naar een speler als Boilesen. Dat is toch meer dan vreselijk? En Veltman en Moisander die niet in staat zijn om Michiel Kramer af te stoppen dat vind ik erg zorgwekkend.
Op het middenveld vind ik alleen Klaassen Ajax waardig. Met twee kereltjes van hooguit 60kg om zich heen, kan dat toch nooit wat worden?
Ik vind verder dat we een goede spits missen. Milik overtuigt mij niet heel erg.
Ook voor de omschakeling hebben we veel te weinig snelheid. Kijk eens naar wat er gebeurt als Ajax probeert te counteren?

denk niet dat het met een andere trainer beter gaat.

7 februari 2015 om 18:32

Nee maar Hans, ik bedoel dat het gewoon Frank is die Marc niet dwingt om betere spelers te halen.
Wat hoor je frank Telkens zeggen? Ik ben tevreden met mijn selectie en als het aan mij zal liggen dan komt niemand erbij.
Hoe vaak heeft Frank dit wel niet gezegd? Nou wat moet de TD dan doen?
Hij koopt in dienst van Frank. Het is niet zo dat Frank aangeeft die speler te willen en Marc dan zegt: uhhmmm bekijk het maar. Iedereen die Frank wilde speelt nu bij Ajax.
Frank vindt Boilesen een groot talent. Moisander moest van Frank blijven en Denswil mocht van Frank pleite.
Dus nogmaals hoe zo is dit Marc zijn schuld?

Laten we eerlijk zijn: een nieuwe Linksback, Lcv, CVM (meer ballen afpakker), vleugel en spits kunnen we wel gebruiken , maar niet volgens Frank en co.

En ach dat kan. Zoals je al aangeeft heeft Frank puike prestaties geleverd met pure middelmaat, maar dat komt omdat hij ook gewoon genoegen neemt met middelmaat. Dat is Frank zijn goed recht.

7 februari 2015 om 13:01

Ja en daar had de hele zomer voor nodig.

Dit zijn grote spelers die een team op sleeptouw nemen wanneer het lastig gaat, Ajax heeft dat niet.

7 februari 2015 om 12:42

Heb je het artikel wel gelezen? Het gaat erom dat Ajax zegt dat ze die niet kunnen halen, maar Feyenoord en PSV kunnen het wel. Waarom Ajax dan niet?

7 februari 2015 om 12:47

Omdat Overmars een netwerk van 0,0 heeft. Bij feyenoord zit er geen betere hoor, wij hadden het geluk dan Karim terug naar Nederland wou. Enige wat die van Geel goed heeft gedaan is Toornstra halen, voor de rest een waardeloze TD.

7 februari 2015 om 13:04

Ajax heeft het al geprobeerd met de spelers van Barca die ook al waren ze jong, meer ervaren waren dan de jonkies bij Ajax.

Alleen hebben ze totaal niet gebracht wat ervoor betaald werd (El Ahmadi en Guardado hebben een behoorlijk kostenplaatje) en daardoor ging men voor een soortgelijke situatie als Poulsen en Schone met Zimling.. een ervaren speler die transfervrij kan worden gehaald.

Ik denk dat FDB en Overmars gewoon hebben gehoopt dat Poulsen nog aanbleef.. en hij kwam later ook terug op zijn beslissing maar we hadden toen al Zimling gehaald.

Gegokt en verloren. Het is dus echt niet zo dat Ajax het niet probeert aangezien Overmars met Poulsen Feyenoord en PSV al voor was toen zij eindelijk dit seizoen pas met El Ahmadi en Guardado kwamen voor op het middenveld.

Ook zal Ajax aan hele andere spelers denken dan El Ahmadi (qua niveau) met alle respect. Er werd niet voor niets veel gesproken met van der Vaart, maar qua salaris konden we hem niet halen. Op hem sloeg die zin, een speler als van der Vaart.

7 februari 2015 om 13:36

Ik begrijp niet dat je zegt: geen el Ahmadi (qua niveau) met alle respect.
Ajax is in 2 wedstrijden, vooral op middenveld compleet omver gespeeld. Juist een type el Ahmadi mist Ajax dit jaar. Creatieve middenvelders hebben ze genoeg

7 februari 2015 om 19:52

Met El Ahmadi erbij hadden we maximaal even hoog gestaan.totaal niet wat we nodig hebben.

Tegen dat middenveld met Bazoer (18), Riedewald (18) en Sinkgraven (19) had AZ anders niks te vertellen.

7 februari 2015 om 12:18

Jouw reactie zegt alles. Als je goed genoeg bent maakt leeftijd niet uit.

7 februari 2015 om 12:55

klopt, alleen is het wel fijn dat je dat soort spelers kan wisselen wanneer ze in een mindere fase zitten, wat je sneller hebt op die leeftijd..

7 februari 2015 om 12:20

Sorry maar ik heb dan waarschijnlijk een andere wedstrijd gezien

7 februari 2015 om 12:28

Dat denk ik dan wel ja... Het jonge middenveld stond goed te spelen!

7 februari 2015 om 12:38

Ik denk dat dat ook een vorm van gewenning is, het was aardig maar nog steeds niet Ajaxwaardig.

7 februari 2015 om 12:38

Nee jij hebt de wedstrijd niet gezien. De eerste 45 minuten had Ajax de volledige controle, paar mooie aanvallen die helaas niet werden afgerond. Twee helft begon wat minder maar pas na de rode kaart en de vreemde wissels van de Boer kreeg AZ controle over de wedstrijd.

7 februari 2015 om 12:42

Heb ik denk ik ook een andere wedstrijd gezien.

7 februari 2015 om 12:50

Eerste helft gelijk op. AZ begon veel sterker aan de 2de helft.

7 februari 2015 om 12:47

Op basis waarvan dan want Ajax speelde bar slecht.

Overdrijven is ook een vak hoor.

7 februari 2015 om 12:51

Ik vond dat het combinatiespel in de eerste helft al heel wat beter was en Ajax kreeg meer kansen in de eerste 10 min dan in de 180 minuten daarvoor, Vooral Sinkgraven maakte op mij echt een goede indruk.
Ik ben het eens, als je gewoon het talent hebt en zelfvertrouwen dan kun je misschien wel wat slimmigheden missen maar dan speel je zeker een ploeg als AZ echt wel van de mat.

Die kaart voor Moisander was de nekslag en de Boer maakte het nog even af door Zimling in te brengen, iedere keer als hij erin komt zakt Ajax helemaal in en weet je ook meteen dat je geen goal meer hoeft te verwachten. Ik heb liever dat hij Hennie Spijkerman inbrengt dan die waardeloze speler.

7 februari 2015 om 13:27

Ik zag Ajax op het middenveld driehoekjes maken met 0 drang naar voren en wist dat de supporters zouden roepen dat ze domineerde en een geweldig positiespelletje speelde. Lachwekkend gewoon! En dan het middenveld ophemelen en zeggen dat als het talent er is je het gewoon moet laten spelen. Door dat talent dat compleet uitgeput was na 45min, moest je noodgedwongen 2 wissels doen. Een wedstrijd duurt 90 minuten ajacieden en een doelpunt maak je niet rond de middenstip.

7 februari 2015 om 13:08

Klopt. Maar ten eerste heb je het over AZ. Tegen Feyenoord, Psv, Vitesse, etc.. komt het middenveld van Ajax te kort.

Ten 2e heb je ook een verdediging en een aanval en die zijn bij Ajax van beduidend lager nivo als het middenveld

7 februari 2015 om 15:13

@ Fubar. Middenveld is niet enkel het middenveld. Een middenveld werkt alleen goed als alle spelers hun taken uitvoeren. Ajax is simpelweg drie stappen verder dan AZ op andere posities en kunnen het dus hebben om minder ervaren en goede spelers op het middenveld neer te zetten. Een jongen als Johansson of de backs van AZ zijn gewoon niet goed genoeg, waardoor je daar iig de strijd verliest. Daarnaast zakte Schone (29) constant terug.. Je ziet ook direct dat Ajax instort wanneer een ervaren jongen als Moisander rood pakt. Dan zie je dat het Ajax middenveld te kort komt. PSV tikte een dag daarvoor NAC compleet scheel met 90 minuten een man minder..

Henriksen en Gudelj zijn natuurlijk twee stappen verder dan de drie die jij opnoemt..

Ik hoop vooral dat Ajax een linker centrale verdediger haalt met flink wat routine, bijvoorbeeld iemand als Daniel Agger, al zal hij misschien niet haalbaar zijn..

7 februari 2015 om 12:26

Natuurlijk is dat haalbaar.

Punt is dat Ajax inmiddels vastloopt in het eigen beleid en dus alleen maar ervaren spelers wil aantrekken die transfervrij zijn of bijzonder weinig kosten. Dat is dus zoeken naar een speld in een hooiberg.

7 februari 2015 om 12:58

Als het nodig is stapt Ajax eenvoudig van dat beleid af hoor. Viergever is al een voorbeeld van zo'n aankoop en de de basisplaatsen van Schone en Moisander terwijl hun contracten deze zomer aflopen is een ander voorbeeld hoe flexibel dat beleid bij ajax is.

(verder valt het te prijzen hoor en geeft ik De Boer groot gelijk dat hij moisander en Schone nog gewoon gebruikt. Volstrekt belachelijk om niet je sterkst mogelijk elftal op te stellen wanneer er aflopende contracten zijn)

7 februari 2015 om 13:29

Ja mensen lijken te vergeten dat het beleid ook was dat spelers met aflopend contract moesten tekenen, vertrekken of op de bank moesten zitten..

7 februari 2015 om 20:11

Jij maakt de fout dat dit alleen geld voor spelers die daadwerkelijk een aanbieding van Ajax kregen om te verlengen, dat gaat in deze gevallen niet op. Poulsen vorig seizoen ook niet. Voor Denswil gold het bijvoorbeeld..

7 februari 2015 om 12:34

Die is haalbaar. Ook misschien is ie al oud , misschien Carvalho? Of heitinga? Je moet goed denken. Laatst Anderlecht ervaren speler van porto. Dat kan Ajax idd ook. Ajax moet eens in de zomer een kwaliteitsselectie doen. Jongens als zimling en duarte mogen er niet zijn. En mijn account werd gemaakt toen sigi goed speelde , hij is niet slecht maar ik ben niet echt fan meer. Ajax moet grondig de transfermarkt op.

7 februari 2015 om 12:36

Ik denk niet dat Agger haalbaar is, heeft afgelopen zomer zelf gekozen om terug te gaan naar de club waar hij zijn carrière begon. Ajax zou hem wel kunnen betalen, maar vraag me sterk af of Agger zelf wel naar Ajax zou willen komen..

7 februari 2015 om 13:45

Heitinga is aangeboden maar ajax wilde hem niet...

7 februari 2015 om 13:45

Zeker Anderlecht haalde Rolando en marin. Dat soort spelers moet Ajax ook halen!

ervaring...? het ligt gewoon aan de kwaliteit

7 februari 2015 om 12:29

Onzin. Ervaren spelers voelen op een gegeven moment aan wat in een wedstrijd nodig is. Daarvoor is het nodig om heel veel wedstrijden te spelen. Dan herken je veel situaties en heb je ook geleerd wat te doen op een bepaald moment.

De echt goede spelers kunnen dan een elftal ook sturen, want door hun ervaring hebben ze gezag. Juist op het middenveld mist Ajax zo'n speler. Van Klaassen en Serero mag je dergelijke leiderskwaliteiten niet verwachten en van Sinkgraven, Bazoer en Riedwald al helemaal niet.

Ajax dacht er ook één te hebben, alleen is Zimling een flop gebleken achteraf

7 februari 2015 om 13:11

Voor sommigen achteraf... De meesten wisten het vooraf.

7 februari 2015 om 20:14

Anderen wisten ook 'vooraf' dat Poulsen niks meer waard was

8 februari 2015 om 09:12

Misschien. Zekerheid heb je nooit. Die 2 hebben natuurlijk totaal onvergelijbare carrieres gehad. Waar Poulsen wel ietsjes meer gepresteerd heeft. Dus was de kans dat je daar iets aan hebt 10.000 x groter.

Verder moet je met Poulsen ook niet overdrijven. Zo goed was ie nu ook weer niet. Nuttig. Dat wel

Ze hadden Van der Vaart moeten terughalen.

7 februari 2015 om 12:25

Helemaal met je eens! Samen met N. de Jong..

7 februari 2015 om 12:42

Nigel de jong zou zeker een aanwinst zijn.
van der Vaart twijfel ik over, dan zou ik misschien nog eerder Heitinga terug halen en die wil in ieder geval ook.

7 februari 2015 om 12:48

Sneijder erbij en je hebt wel aardig wat routine in je elftal.

7 februari 2015 om 12:52

Maar vd Vaart komt niet terug voor een miljoen bruto.

7 februari 2015 om 12:55

Van der Vaart lekker in Hamburg laten. De Jong zal stukken beter zijn.

7 februari 2015 om 20:20

Deze Nigel de Jong hoef ik niet als voorbeeld voor de jeugd op de Toekomst hebben rondlopen hoor:

http://www.vi.nl/nieuws/de-jong- adviseert-talenten-snel-naar-buitenland.htm
(spatie weglaten)

7 februari 2015 om 13:12

Wat moet je in godsnaam met mister Hsv. Is al lang geen ajacied meer en buiten dat zwaar over de top.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=165331

Haha lekker open deuren intrappen.

El Amahdi en Guardado vergelijken vind ik ver gaan. Karin mocht willen de kwaliteiten als guardado te hebben.

7 februari 2015 om 12:24

Spelen op een andere positie. Guardado is beslissender. Maar karim is technischer en vooral qua drukzetten met clasie heel goed.

7 februari 2015 om 12:52

Technischer? Volgende grap aub hahahaha

7 februari 2015 om 12:26

hij vergelijkt ze nergens zacht gekookt ei.. hij zegt dat Feyenoord en PSV allebei een ervaren middenvelder hebben gehaald

7 februari 2015 om 12:30

Ervaren wil ook zeggen dat je bepalend bent in je team en dat is el amahdi niet vind ik

7 februari 2015 om 12:40

Dat mag jij vinden, maar jij kijkt ook geen wedstrijden van Feyenoord. Als dat wel het geval is, snap je verdomde weinig van voetbal

7 februari 2015 om 12:45

dat zegt meer over jou dan over Karim.
Karim is heel belangrijk in dit elftal, hij verovert veel ballen en brengt rust in het elftal. En voor de samenwerking tussen Karim en Clasie is heel goed.

7 februari 2015 om 12:46

kijk alles en ja dan vind ik clasie meer een leider dan karim.. maar jij mag een andere mening hebben dan mij,

7 februari 2015 om 12:51

@psv--1913

Samen met clasie is el ahmadi toch echt wel de sturende kracht op het middenveld, wat duidelijk de beste linie is van feyenoord.

7 februari 2015 om 12:54

Niet bepalend..?

7 februari 2015 om 13:48

Vind ik toch echt clasie en immers hoor krachten op middenveld. ieder zijn mening.

7 februari 2015 om 16:04

Heb je wel eens een wedstrijd van feyenoord gezien? El ahmadi zit overal tussen en blijft maar gaan.

7 februari 2015 om 12:28

Alsof het verschil tussen El Ahmadi en Guardado zo groot is. Ze spelen tevens op een andere positie. Ze worden in Eindhoven eindelijk weer eens kampioen en ze krijgen gelijk weer praatjes. Vergeet niet dat PSV net zoals Ajax (de laatste twee jaar) kampioen is geworden doordat de concurrentie zo armoedig is

7 februari 2015 om 12:31

PSV wordt echt geen kampioen door de concurrentie, wat een vreemde reactie.
Maar 3 van de 21 wedstrijden niet gewonnen, dat is toch echt gewoon op eigen kracht

7 februari 2015 om 12:32

Praatjes nooit, zege gwoon dat guardado veel beter en bepalender vind dan karim .

7 februari 2015 om 13:13

Hoezo krijg je praatjes als je gewoon een van de beste spelers van de Eredivisie in je team hebt? Guardado laat elke wedstrijd zien van meerwaarde te zijn. Neemt het team op sleeptouw, geeft het team energie door zijn werklust, is een bijter en blijft continu gaan. Een soort diesel op benzine als je snapt wat ik bedoel. In mijn ogen de belangrijkste pion van Psv.

7 februari 2015 om 13:14

Het seizoen duurt 34 wedstrijden en geen 21. Ik zie PSV ook nog genoeg punten verliezen, maar ik doel meer op het feit dat bijvoorbeeld Feyenoord veel dichterbij PSV had kunnen staan. In mijn ogen hadden ze zelfs boven PSV kunnen staan als zij de kansen hadden gemaakt die ze hebben gekregen. Ik vond feyenoord namelijk in elke wedstrijd dit seizoen de bovenliggende partij. Maar als Feyenoord keer op keer de kansen laat liggen op de 3 punten, word je naar mijn mening toch echt kampioen doordat de concurrentie zo armoedig is

7 februari 2015 om 13:14

Natuurlijk wordt PSV kampioen omdat de concurrentie er niets van bakt. Heb je Ajax na de winterstop niet zien spelen of zo??

Overigens is dat ook precies de reden waarom ajax de laatste 2 jaar kampioen is geworden.

7 februari 2015 om 13:15

En waarom vind jij Guardado dan beter dan El Ahmadi?

7 februari 2015 om 13:18

Dat het een geweldige speler is staat buiten kijf, maar dat hij veel beter is dan El Ahmadi slaat nergens op. El Ahmadi laat precies hetzelfde zien als de dingen die jij noemt.

7 februari 2015 om 13:33

Als Feyenoord boven PSV had willen staan hadden ze nagenoeg al hun wedstrijden moeten winnen. PSV heeft namelijk maar 8 verliespunten, ondanks figuren als jij nu al maanden roepen dat ze vast nog wel punten gaan laten liggen. Nou laten we hopen dat dit vandaag tegen Utrecht kan gebeuren en als dat niet zo is dan kan jij de scheids, de counter of de onwelwillendheid van utrecht de schuld geven.

7 februari 2015 om 13:44

8 verliespunten.. hoe kun je dat nou kampioen van de armoede noemen. Tering mijn cavia heeft meer verstand van voetbal dan jij!

7 februari 2015 om 14:17

Het verschil tussen Guardado en El Ahmadi is gigantisch. Guardado is een feest om te mogen zien voetballen. El Ahmadi is een aardige voetballer die bij te weinig mogelijkheden maar weer terugkeerde naar Feyenoord. Ik denk dat ik in de laatste 10 jaar geen speler meer heb gezien van de klasse van Guardado. Om dan een redelijke Eredivisiespeler daarmee op haast gelijke hoogte te zetten, is bespottelijk.

7 februari 2015 om 14:46

Was de transfer van Valencia naar PSV geen stap uit pure wanhoop? Hij had totaal geen mogelijkheden! Het grappige is nog steeds dat geen van jullie mij met duidelijke argumenten heeft duidelijk gemaakt waarom Guardado veel beter is dan El Ahmadi

7 februari 2015 om 14:51

Ik heb niet gezegd dat het kampioen van de armoede is. Waaruit maak je dat op? Ik laat alleen weten dat de concurrentie het zoals vrijwel elk jaar weer laat afweten. Als je kampioen wordt met slechts 8 verliespunten hoor je mij niet zeggen dat je 'kampioen van de armoede' bent

7 februari 2015 om 15:00

Ik vind het vooral grappig dat jij dit zelf niet ziet. De enige manier om jou ervan te overtuigen is blijkbaar het wisselen van elkaars ogen. Ik kan wel een heel lijstje maken met alle kwaliteiten die Guardado voor heeft op El Ahmadi, maar ik denk niet dat dit jou gaat helpen.

7 februari 2015 om 15:48

@achterbal, noem jij eerst maar eens waarom El Ahmadi beter of gelijkwaardig is aan Guardado. Dan zal ik daarna met tegen argumenten komen (hoogwaarschijnlijk).

7 februari 2015 om 18:03

Ik heb niet gezegd dat hij beter of gelijk is. Ik heb alleen gezegd dat Guardado niet veel beter is dan El Ahmadi. Jij hebt wel veel moeite met lezen he T.alavez! Ik heb nog steeds niemand met goede argumenten horen uitleggen waarom Guardado vele malen beter is.....

7 februari 2015 om 20:08

Suarez?

7 februari 2015 om 12:32

Die vergelijking wordt ook nergens gemaakt! Hij vergelijkt Ajax als club met PSV en Feyenoord. Waarom halen zij wel een ervaren speler die de rest kan sturen, en Ajax niet?

7 februari 2015 om 12:39

PSV mocht willen dat ze een speler als El Ahmadi konden kopen en niet slechts konden huren.

7 februari 2015 om 13:34

Uhh Feyenoord heeft hem niet gekocht, hij kon het niet bolwerken in het buitenland en kwam met hangende pootjea terug. Zoiets als de Jong, maar die is wat jonger en kan het nog wel een keer gaan proberen.

7 februari 2015 om 13:49

Niet bolwerken?! 31 wedstrijden afgelopen seizoen, sorry dat ik het zeg, maar je kraamt hier louter onzin uit. Feyenoord heeft hem wel degelijk gekocht, zijn contract liep nog door maar el Ahmadi wilde graag terug naar Nederland en onder Rutten spelen. Een heel ander verhaal dan de Jong dus.

7 februari 2015 om 14:36

Bij gebrek aan beter (de jong speelde ook 31 wedstrijden voor gladbach). Ahmadi mocht weg (verkocht met verlies) zodat ze Cleverly en Canales konden halen. Dit lukte trouwens niet

7 februari 2015 om 16:03

Je verkoopt een speler met verlies om dan twee andere (duurdere) spelers aan te kunnen trekken?! Klinkt allemaal erg logisch, gek dat zoiets dan niet gelukt is zeg

7 februari 2015 om 16:45

ManUtd had het bod geaccepteerd maar Cleverly vroeg te veel salaris rn de houding van zijn vertegenwoordigers stond de leiding van Aston Villa niet aan. Dit was de reden dat ze op het laatste moment toch misgrepen naar versterking. Ahmadi was verkocht omdat ze in vergevorderd stadium waren met die spelers.

7 februari 2015 om 18:17

Dat was mij allemaal niet bekend. Neemt niet weg dat El Ahmadi over het algemeen gewoon prima speelde bij Aston Villa, maar dat hij nu bij Feyenoord nog meer indruk maakt. Ik denk dat het ook heeft te maken met zijn speelstijl. In het begin bij Feyenoord kon hij geen indruk maken maar in zijn laatste seizoen was hij ijzersterk. Ook bij Marokko vind ik El Ahmadi niet de veldheer die hij bij Feyenoord wel is, vooral de combinatie met Clasie loopt super. Wellicht dat je bij El Ahmadi wel spelers erbij moet hebben die complementair aan hem zijn. El Ahmadi naast twee houthakkers gaat niet werken, maar met wat begaafdere spelers loopt het meteen goed. Kan me herinneren dat Van Persie toen hij nog bij Arsenal zat al zei dat El Ahmadi zo bij hun kon meedraaien. Denk dat het meer een speler is voor de bovenste halve ranglijst.

7 februari 2015 om 13:56

Was het niet Karim die de hele eerste helft in Eindhoven Guardado compleet de baas was. 2e helft lag het iets meer in evenwicht.

Guardado is een hele goeie, maar overschat aub niet zijn krachten.

7 februari 2015 om 14:38

De baas? El ahmadi stond op de vleugels, dus waar heb jij het over?

7 februari 2015 om 14:15

Ik vind het ver gaan dat in dit artikel gesteld wordt dat het makkelijk is om dit soort spelers te halen. Dat Guardado bij ons balt is een godswonder.

De vraag is dan natuurlijk wie ze hadden moeten halen. Van der Vaart is geen ideale controlerende middenvelder en Nigel de Jong is niet haalbaar. Noem me maar eens een aantal betere opties.

7 februari 2015 om 12:27

Goed scouten heet dat. Psv heeft ook guardado binnen gehaald?

7 februari 2015 om 12:41

Binnengehaald? Ze huren hem zónder optie tot koop.

7 februari 2015 om 12:53

voor 1jr binnen gehaald

7 februari 2015 om 12:54

Klopt, maar je kunt beter Guardado huren dan Zimling

7 februari 2015 om 13:15

Precies: goed scouten. En als je (praktisch) niets haalt kun je er ook niet op afgerekend worden.

7 februari 2015 om 14:18

Dat lijkt me weinig met scouten te maken gehad hebben. Tipje hier, aanbevelinkje daar en rond was de huur.

7 februari 2015 om 14:43

Als je slechts Oranje kijkt, en beperk je dat nog eens tot de eindrondes, dan had je Guardado kunnen scouten.

7 februari 2015 om 22:00

Psv is guardado altijd blijven volgen sinds hij voor deportivo speelde( psv transfer afgeketst) in 2007.ik ken hem al langer als sinds het wk .

7 februari 2015 om 22:02

en als jullie iemand hebben die lekker draait in het team, dan is het zeker wel top gescout. hahah

7 februari 2015 om 12:30

Het hoeft niet per se een Nederlandse voetballer met een Ajax-verleden te zijn.

7 februari 2015 om 12:35

Weet ik, maar zo'n ervaren kracht zou in ieder geval de Nederlandse taal machtig moeten zijn. Of in ieder geval snel machtig moeten kunnen zijn. Daarnaast zou aanzien door een verleden bij Ajax ook handig zijn om vanaf het eerste moment een leidersrol te vergaren.

7 februari 2015 om 12:42

Dat nederlandssprekend vind ik allemaal onzin. Ze kunnen voetballen daar gaat het om

7 februari 2015 om 15:50

Het is natuurlijk niet helemaal onzin. Maar als de meerderheid Nederlands spreekt is het gewoon prima te doen met een paar spelers in de selectie die een andere moedertaal hebben.

7 februari 2015 om 12:45

Ik had denk wel graag Maduro in dit Ajax zien spelen...
Een ervaren defensieve centrale middenvelder blijkt wederom cruciaal.

Kijk naar Guardado als uitstekend voorbeeld

7 februari 2015 om 13:01

Spelers noemen? daar hebben ze toch scouts voor? hebben ze geen voetbalzone voor nodig.

Maar er zijn voldoende opties als je een beetje kennis van de markt hebt.

Toch wel benieuwd welke ervaren spelers er dan beschikbaar waren in januari. Maar dat gaan ze natuurlijk niet zeggen...

7 februari 2015 om 13:17

Overmars is daar normaal wel sterk in. Een lijst met spelers noemen die hij niet gehaald heeft om wat voor reden dan ook.

Van der Vaart en een bikkel in de verdediging. Ik heb soms nog steeds angstdromen van die Roemeen van Steaua die Ajax over de knie legde. Zo'n man die nooit stopt. Misschien niet de meest goede voetballer, maar hij houdt het langer vol dan onze Boilesen. Zal vast niets kosten ook. Maar goed, we laten Frank en Marc hun werk wel doen...

Ajax moet iemand met internationale ervaring halen. Poulsen heeft bij topclubs gespeeld. Zimling niet. Dat is al een groot verschil. Je merkt ten opzichte van vorig seizoen dat die ervaring erg gemist wordt. Ze zouden kunnen proberen Van der Vaart/sneijder terug proberen te halen. Heb je toch een kwaliteitsinjectie en ervaring in het veld staan. Mensen die nu beginnen met: je bent gek, Van der Vaart kan dat niet belopen! Volgens mij loopt hij zowat de meeste km's bij Hsv!

Daarbuiten ben ik van mening dat er in de verdediging ook meer ervaring moet komen. Ja, we hebben Moisander. Maar kijk eens naar zijn historie van clubs. Je zou bijna nog beter Heitinga terug kunnen halen (kijkend naar ervaring niet naar positie). Vind dat Moisander sowieso erg slordig speelt de laatste tijd..

7 februari 2015 om 12:56

Vd Vaart en Sneijder zijn niet haalbaar gezien hun huidige salarissen. Die twee kosten Ajax 7 miljoen per seizoen. En als Ajax geen CL speelt hakt dat er stevig in.

7 februari 2015 om 13:27

alsof ze ook maar verwachten hetzelfde te verdienen

7 februari 2015 om 14:38

Nee, daar geef ik je gelijk in. Maar dat zijn opties waar ik voor zou proberen te gaan als Ajax zijnde. Ik vind dat oud-Ajacieden hun woorden maar een waar moeten maken! Altijd zeggen van: ik kom hier zeker terug. Ik denk dat als ze 30 zijn, ze nog een meerwaarde kunnen zijn. Maar het moet toch niet zo zijn dat ze Ajax moeten zien als afbouwen van de carrière? Als ze 34 zijn hoeven ze van mij ook niet meer te komen.. Daarbuiten kunnen zulke spelers investeren in zichzelf door nu terug te komen en wellicht in de toekomst als trainer aan de slag te gaan bij Ajax o.i.d.

Maar dat is mijn visie daar op. Denk dat Sneijder nu niet meer terug komt kijkend naar Yolanthe's doorbraak in de Turkse filmwereld! Van der Vaart zou kunnen mits hij inlevert.

7 februari 2015 om 15:59

Je hebt wel een goed punt vind ik Mr. T. Ajax mist het gewoon aan spelers met internationale ervaring. Als je kijkt naar een Feyenoord en in mindere maten PSV zie je dat die spelers hebben die net wat meer ervaring hebben.
Er is een mooie balans tussen getalenteerde spelers en spelers die de talenten mee kunnen helpen in hun ontwikkeling. Om zo meer constanter te worden tijdens wedstrijden.
Dit word al jaren ondergewaardeerd in het Nederlandse voetbal. Zo zouden Nederlandse clubs wat meer kunnen leren van sommige clubs uit de Serie A. Daar leggen ze niet de nadruk op de leeftijd, maar op inzicht, wedstrijd ervaring en ook wel kennis.
Dat is iets waar bijna de gehele top van de Eredivisie wel wat van kan leren, want het is echt belangrijk om genoeg spelers in je team te hebben die deze eigenschappen wel hebben.
Ik ben zelfs van mening dat die spelers niet eens perse aan spelen hoeven toe te komen om van meerwaarde te kunnen zijn. Als voorbeeld een Ooijer bijvoorbeeld.

El ahmadi kwam alleen omdat hij in het buitenland niet aan de bak kwam, een beetje relativeren he
Alleen guardrado is top gedaan. Maar dat lukt psv (en dr andere) ook maar 1x in de 10 jaar

7 februari 2015 om 12:28

Yoo guardo kwam wel aan de bak toch?? En el Ahmadi zelf aangegeven dat hij teruf wou keren. Dat van Guardado is vanwege een gebrek aan betere opties

7 februari 2015 om 12:46

Guardado wordt (op zijn leeftijd!) een jaar verhuurd, net als vorig jaar (toen half jaar Leverkusen, slechts 4 wedstrijden). Als je op je 28ste voor het tweede seizoen op rij wordt verhuurd dan is de eigenaar doorgaans niet laaiend enthousiast over die speler.

El Ahmadi wordt gekocht door Feyenoord. Je mag de speler beoordelen hoe je wilt, maar zeggen dat El Ahmadi niet aan de bak kwam is je reinste onzin maurootje, hij speelde afgelopen seizoen 31 wedstrijden in de Premier League.

7 februari 2015 om 13:37

Valencia is een team dat het in Spanje gewoon heel goed doet, het is geen schande als je geem basisplek kan krijgen daar.

7 februari 2015 om 13:51

Valencia is een prachtteam dat met sevilla om plaats 4 strijdt, maar dat die club besluit om een speler in die leeftijdscategorie te verhuren is opvallend. Veel beter worden ze niet meer op die leeftijd, op het WK speelde hij ook prima en hij is op veel posities inzetbaar: Ideale man voor valencia om er bij te hebben, want ze hebben een leuk team, maar het is ook weer niet van exceptioneel niveau.

7 februari 2015 om 12:48

Karim heeft het 1e jaar bij Aston Villa bijna alles gespeeld en speelde ook goed.
En ajax zou zo'n speler heel goed kunnen gebruiken dus je jaloerse opmerkingen zijn een beetje zielig.

7 februari 2015 om 13:47

ja he eerste jaar, daarna niet. een bij Aston villa met alle respect, ach poepie toch kan je niet tegen dat ik een andere mening heb?

7 februari 2015 om 14:13

als je het met argumenten niet kan winnen ga je met poepie beginnen?
Erg zwak van je.
Karim is gewoon een belangrijke speler en ajax mocht willen dat ze zo'n speler hadden.

7 februari 2015 om 14:35

maurootje, gedraag je niet als een kleuter. El Ahmadi haalde vorig seizoen 31 wedstrijden, wat meer was dan in zijn eerste seizoen. Waar lees jij dat hij daarna niet meer heeft gespeeld? Verzin je dat nou gewoon?

7 februari 2015 om 14:42

Niet zwak van jou omdat jij denk dat im voor ajax ben (niet zo) dat ik jaloers ben (niet zo) ?hoe zwak..

7 februari 2015 om 14:48

maar waar haal jij vandaan dat El Ahmadi na zijn eerste jaar niets meer speelde?

7 februari 2015 om 14:50

leer eerst Nederlands.

En de eerstkomende jaren heeft Ajax Serero, Klaassen, Andersen, Sinkgraven, Bazoer, Riedewald (cv), Nouri en van de Beek. Het zit wel goed met het middenveld.

7 februari 2015 om 12:37

Dat zou je zeggen ja alleen het probleem is dat deze jongens als ze het goed doen worden weg gekocht

7 februari 2015 om 13:05

Op Andersen na liggen ze nog wel eventjes vast bij Ajax en ze kunnen tot op een bepaalde hoogte transfers weigeren, doordat ze genoeg geld hebben. Mocht bijvoorbeeld Klaassen de sterren van de hemel spelen en er komt een club langs met een grote zak geld, dan is het natuurlijk niet meer te weigeren.

Ik snap niet dat iedereen loopt te zeiken over het middenveld?
Serero, Klaassen, Sinkgraven, Andersen, Bazoer, Riedewald, Viergever en Zimling, dat zit wel goed hoor.
Het echte probleem is de verdediging.
Wat zie je namelijk? Ajax wordt onder druk gezet. De verdedigers weten zich geen raad en pleuren de bal naar voren, of spelen terug op Cillesen die naar voren pleurt.
Het complete middenveld wordt hierdoor overgeslagen, en komt niet in het spel. Daar ligt het probleem dus.

7 februari 2015 om 12:49

haha noem je nu serieus Zimling om aan te geven dat het wel goed zit?

7 februari 2015 om 12:55

@AFC ajaxfan

Het is ook niet de kwaliteit van het middenveld waar mensen zich zorgen over maken, maar het gebrek aan routine. Als het niet loopt bij ajax is er niemand in staat om de ommekeer te maken. En juist op het middenveld kan zo'n speler handig zijn.

7 februari 2015 om 13:20

Helemaal met je eens. Ze moeten centraal achterin en een goede buitenspeler nemen. Daar is alles wel erg jong.

Dat hebben ze ook geprobeerd met Zimling, alleen hebben ze zich daarmee ontzettend vergist. Die kerel moest de ervaring en de rust brengen maar hij kan er geen ruk van.

We moeten wel opmerken dat je soms een gok moet nemen. Guardado was net zo goed een gok. Een speler die het de laatste jaren zowel in de Bundesliga als in de Premiera Division niet heeft gered en alleen echt aan de bak kwam in de Secunda Division. Zo'n speler maakt al het verschil met zijn ervaring in de top van de Eredivisie, dat zegt veel over het niveau. Helaas voor ajax is dat met Zimling niet gelukt.

Ach poulsen was wel goed genoeg maar wilde zelf weg! Nou dan hoop je dat zimling hetzelfde kan brengen. Dat kan en als je alles van tevoren wist dan had dat wel makkelijk geweest. Straks middenveld met serero klaassen en Sinkgraven is gewoon top.. ik heb gudlj de eerste helft tegen ajax ook niet gezien. Je zag m pas tegen 10 man..

7 februari 2015 om 12:38

En Feyenoord haalde allerlei routiniers en kwam financieel in de problemen. . Psv haalde bommel terug en? Ook geen succes dus .. Conclusie, je kunt nooit weten of iets goed uitpakt

Zimling is die man toch? Maar die bakt er niks van, dus blijkbaar gaat het toch om meer dan ervaring Menzo...

7 februari 2015 om 12:50

tja ervaring moet natuurlijk wel samen gaan met enige kunde

7 februari 2015 om 12:58

Tja, een paar jaar Nec, daar red je het wel mee... Dat is natuurlijk meer dan voldoende om een club te leiden en te sturen tijdens CL-wedstrijden.

Dat soort spelers is een buitenkansje. Guardado kwam bij PSV terecht omdat PSV meer connecties heeft met Mexicaanse spelers en met Portugal via Stan Valkxs. El Ahmadi was ex-speler van Feyenoord en kennelijk niet goed genoeg voor de Premier League. Ajax had die mazzel met Pantelic en Paulssen. Ik bedoel dat je zo'n speler kunt vinden via connecties, omdat spelers met ervaring die naar de eredivisie willen dun gezaaid zijn. In de eredivisie zie ik zulke spelers niet rondlopen. Een speler die de boel op sleeptouw neemt moet ook gezag en status hebben.

7 februari 2015 om 12:52

Karim was zeker wel goed genoeg voor Aston Villa maar was inderdaad een buitenkansje omdat hij ook graag weer onder Rutten wilde spelen.
En ik denk niet dat er veel spelers terug zullen komen omdat ze graag weer onder de Boer willen spelen.

7 februari 2015 om 14:21

Hoezo denk je dat niet?

7 februari 2015 om 14:49

Omdat er nog niet zo veel spelers in het buitenland spelen met ervaring met de coach de Boer én die al toe zijn aan een terugkeer.

Ajax en haar umfelt moet natuurlijk niet doen of het nivo zo verschrikkelijk hoog is dat er nergens spelers te vinden zijn die voor de nodige versterking zorgen.

Maar men heeft gekozen voor de visie van Cruijff en daarom haalt men alleen jonge spelers die nog betaalbaar zijn en "buitenkansjes" als Zimling, wat gewoon gokjes zijn tegen een lage inzet.
Waarom men het eigen vermogen niet kan of durft te gebruiken is iets wat volgens mij niet helemaal toe te schrijven is aan die visie, het geld wordt netjes gespaard voor of moeilijkere tijden (geen CL) of men wil Vitesse overnemen (geintje natuurlijk).
Feit is dat Ajax het na jaren van dolen al een x-aantal jaren goed voor elkaar heeft financieel en sportief, dan mag een eventueel jaartje geen kampioenschap geen reden zijn om in paniek te raken, maar blijft het wel een raadsel dat men Voor DIT Seizoen geen type Ooijer/rijkaard/stam/poulsen heeft kunnen vinden die voor de broodnodige rust en ervaring binnen het veld zorgt.

Ajax is gewoon veel te gierig geweest. We hadden de jong terug moeten halen in de winterstop in plaats van die prutser Sinkgraven en Bazoer niet meer opstellen. Of had op zijn minst geprobeerd om spelers zoals Luiz Gustavo, Sebastian Rodeof Mohamed Sissoko te kopen. We hebben geld zat. Dit kun je Overmars wel kwalijk nemen dat hij dat niet gedaan heeft.

7 februari 2015 om 12:48

Wat een zeldzaam idiote reactie! Sinkgraven wordt top voor ajax. Bazour is nog jong en heeft zeker kwaliteit. De jongens die jij oppert kan ajax best betalen maar deze jongens vragen veels te veel salaris als ze al in Nederland WILLEN spelen

Ach, zo slecht doet Ajax het helemaal niet. Tenminste, niet naar hun maatstaven. De afgelopen jaren werden ze met zo'n spel kampioen. Nu is met name PSV een stuk beter aan het voetballen en is er gezeik in Amsterdam.

Puntenaantallen Ajax na 21 wedstrijden.
2014/15: 43
2013/14: 44
2012/13: 43
2011/12: 37
2010/11: 41

Ajax presteert dus bovengemiddeld gezien de afgelopen seizoenen waarin ze kampioen werden. Alleen is het blijkbaar dit seizoen niet genoeg. Geen reden voor paniek dus.

7 februari 2015 om 12:55

Met dit soort aantallen wordt je ook bijna nooit kampioen.
Het is dus een wonder dat ajax de laatste 4 jaar met historisch weinig punten en slecht spel wel kampioen werd. En dat heeft heel veel verbloemd.

7 februari 2015 om 12:56

Als voetbal alleen maar statistiek zou zijn, dan zouden die cijfers wat zeggen, nog los van het feit dat die cijfers eerder aantonen dat er juist reden tot paniek is.

Kijk eens naar de clubs die nu in de eredivisie spelen: Excelsior, Dordrecht, Willem II, Cambuur, Go Ahead Eagles, allemaal clubs die twee jaar geleden nog Jupiler League speelden.

Niets ten nadele van die clubs en het leuke voetbal dat ze soms spelen, maar het niveau van de Eredivisie is de laatste jaren behoorlijk naar beneden gegaan. Dat Ajax in dat veld zo weinig punten haalt is dan ook eerder een teken van de neergang van de club.

Ajax heeft de afgelopen jaar het meeste geld verdiend van alle Nederlandse clubs en de vraag mag nadrukkelijk gesteld worden wat daar mee is gedaan. Juist! Het is vooral geïnvesteerd in jeugdspeler en op de bank gezet. Prima dat er een positief saldo op de bank staat, meer het is dus wel duidelijk ten koste gegaan van de prestaties op het veld.

Het was beter geweest om een betere reservebank te hebben en spelers in het veld die voor een veel beter doelsaldo hadden kunnen zorgen, want dat is de afgelopen drie wedstrijden dus mooi negatief.

7 februari 2015 om 13:43

Het toont aan dat psv'ers gelijk hadden, dat Ajax kampioen werd omdat de concurrentie faalt. Nu faalt de concurrentie weer, want ze staan wel mooi 2e met afschuwelijk voetbal en veel verliespunten. Snap dan ook niet dat kenners Feijenoord zo ophemelen, ze staan vierde met 17 punten achterstand. Was dit psv geweest, dan waren we het lachertje van de eredivisie.

Het gekke is dat wij nog helemaal niet kampioen zijn,. wie weet komt ajax nog terug. Het is al 4 jaar niet best wat ajax heeft laten zien toch werden ze kampioen dat zegt toch genoeg.

Ajax heeft eigenlijk behoefte aan vd.wiel, vermaelen, maxwell, vd.vaart, de jong en huntelaar. Een beetje dromen mag

cilessen
vd.wiel
veltman
vermaelen
maxwell
klaassen
de jong
vd.vaart
muric
huntelaar
kishna
7 februari 2015 om 14:15

je vergeet piet keizer en ruud krol nog.

Tja. Anderlecht kan het ook. Haalt in de zomer Defour, in januari nog even Rolando en Marin. Gewoon goede aankopen, kwalitatief goede spelers die veel ervaring met zich mee brengen.
Ajax is een grotere club dan Anderlecht, dus in principe zouden zij ook zulke spelers kunnen halen. Het zou mooi zijn als ze Heitinga, van der Vaart en Maxwell terug zouden halen in de zomer, drie versterkingen, drie voorbeelden voor de jochies. Een Sinkgraven of een Andersen zou veel van VdV kunnen leren.

7 februari 2015 om 13:48

Mee eens met de aankopen van Anderlecht. Vd vaart en heitinga maken Ajax nu niet meer beter. Hebben hun beste tijd gehad. Niet voor niets dat heitinga niet speelt bij Hertha.

7 februari 2015 om 13:55

En toch zou Veltman veel van Heitinga kunnen leren. Heitinga heeft in zijn beste jaren gewoon goed gespeeld, terwijl hij eigenlijk te klein is voor een CB, net als Veltman.

Ik ben nog steeds van mening dat Ajax voor Eto'o had moeten gaan.

Die gozer die maakte je eigenhandig kampioen en hij had in de Champions League ook zeer belangrijk kunnen zijn. Had Eto'o daarbij het gevoel gegeven dat hij een leidersrol (gaf hem wat bij betreft die aanvoerdersband) en Ajax had beter gepresteerd. Dat is wat iets wat vooral jonge spelers nodig hebben, iemand om tegen op te kijken in het veld.

Maar met een aankoop als Zimling of Moisander toen der tijd ga je niet veel beter worden...

7 februari 2015 om 13:45

Eto en een leidersrol? Heb je zijn gedrag bij Kameroen gezien? Beste keus om niet voor hem te gaan, hij is verschrikkelijk verwaand geworden.

voor volgend seizoen: Roel Brouwers. Jaren ervaring in de bundesliga, aflopend contract en een prima vervanger voor Moisander. Tevens speelt hij steeds minder bij Gladbach. Kan Veltman zich meer richten op opbouwen en kijken hoe een echte verdediger het doet.

Volgens mij geeft Ajax weinig geld uit omdat ze van de beurs willen. Dit kost naarverwachting ongeveer 200 miljoen en is onderdeel van de Cruijff filosofie. De ex-spelers krijgen dan de club weer geheel in eigen beheer. Grote namen en dure spelers zou ik dus niet op rekenen.

Ik moet ook nog iets ontopic zeggen: Groot gelijk Menzo. Waarom kunnen Psv en Feyenoord het wel? Daar zit dus meer achter. Bijvoorbeeld geld sparen om de beurs te verlaten.

Je moet ook een beetje mazzel hebben. Ajax haalde destijds ook Aron winter wel terug en dat was ook geen groot succes.

7 februari 2015 om 14:24

Of Frank Verlaat....joh, wat was dat een ramp.
J

7 februari 2015 om 18:22

Maar die was voor zijn vertrek al geen geweldige speler voor Ajax.

9 februari 2015 om 13:28

Inderdaad. Daar dacht ik ook aan. Maar dan gaan sommigen hier zeggen dat dat geen middenvelder is. Kan er nog wel wat opnoemen. Ferdi vierklau die uit de Primera division kwam of zelfs een Jaap stam, die ook niet kon voorkomen dat Ajax de titel misliep en roemloos uitgeschakeld werd na zeperds tegen werder Bremen en slavia praag. De terugkeer van davids was in de eerste periode in mijn ogen wel een succes, tot aan zijn beenbreuk.

Tja, als middenmoter/subtoppers in Frankrijk, Duitsland en een club als Basel steeds wel prima spelers weten te scouten en op te halen dan moet Ajax het toch ook kunnen. En Ajax hoeft dan echt niet met miljoenensalarissen te smijten ofzo, zoals R. De Boer stelde bij Fox. Ajax is nog steeds een grote naam die vaker wel CL speelt dan niet en daarmee moet je zeker een aardige categorie spelers kunnen halen. 1/2 versterkingen en verder aanvullend met eigen jeugd en de betere spelers in de Eredivisie zou goed beleid moeten zijn.
Punt is dat Overmars het gewoon niet wil en strak vasthoudt aan de ingeslagen weg. Dan kan een jaar als dit een keer gebeuren, heel normaal.

Tuurlijk heeft Ajax een El Ahmadi of Guardado nodig, maar ik denk dat de vier schalen op rij te veel zand in de ogen van het TH en Overmars heeft gegooid. Zimling was gewoon een gok, net zoals Poulsen en Schone. Je kan mij niet overtuigen dat Guardado nooit naar Ajax zou willen, maar men was zeker in Amsterdam dat we wel weer kampioen zouden worden met jongens die doorstromen. De Boer leek de laatste jaren wel een tovenaar, maar dit seizoen maken Depay en Wijnaldum eigenlijk het verschil. Ajax was te arrogant om Blind de laatste dagen van augustus te verkopen, geen echte vervanger te kopen, en in Eindhoven bleven Depay en Wijnaldum dus wel nog een jaartje spelen. Het duo had vleugels na het avontuur in Brazilië en Ajax heeft dit seizoen dus hun eigen graf gegraven...

De vraag is wat gaat Ajax de zomer doen? Ik heb geen glazen bol,maar het zal me niks verbazen als PSV veel geld gaat uitgeven om de CL te bestormen en Ajax weer de centjes op de bank laat staan. Waarom? er staan op papier wat grote talenten te popelen om bij het eerste te komen en als Ajax zelfs geen tweede gaat worden zouden ze helemaal niks meer gaan uitgeven. Ik hoop dat men bij het TH en bestuur nu ziet dat er hoe dan ook een El Ahmadi of Guardado erbij moet komen...

Sinkgraven?
Die is beter dan El Ahmadi en fuardradoo

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren