Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Als je Sinkgraven haalt, is dat een diskwalificatie van je jeugdopleiding'

Laatste update:

Frank de Boer gaf toe dat zijn selectie wel wat routine kon gebruiken, maar de ervaren spelers die in januari beschikbaar waren om naar Ajax te komen, waren in de ogen van de coach niet goed genoeg. In het laatste weekend van de transferperiode ging de landskampioen daarom maar weer voor een talent: er werd ruim zeven miljoen euro betaald aan sc Heerenveen voor Daley Sinkgraven.

/

Aad de Mos vindt dat een onbegrijpelijke zet van Ajax. "Ajax blijft maar roepen dat het zoveel talent heeft, maar is iedere debutant meteen een talent? Als je Sinkgraven haalt voor zeven miljoen euro, dan is dat een diskwalificatie van je jeugdopleiding", stelt de analist in gesprek met het Algemeen Dagblad. "Die kun je dan beter meteen opdoeken."

Volgens De Mos moet er heel wat gaan veranderen bij Ajax, waar in de ogen van de oud-trainer te veel vrienden samenwerken. "Het is bij Ajax te veel ouwe jongens krentenbrood. Iedereen praat met elkaar naar de mond, omdat ze met elkaar in de kleedkamer hebben gezeten. Ze durven elkaar niet de waarheid te zeggen", aldus De Mos.

Aad de Mos heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is een talent en beter dan wat ze zelf hebben.

7 februari 2015 om 09:08

Een Nouri ed zou het een van de grootste talenten van Nederland zijn.

Het lijkt er steeds meer op dat als je een talent bent, je beter bij de kleinere clubs kunt spelen. Daar breken veel meer spelers door dan bij bijvoorbeeld Ajax.

7 februari 2015 om 09:18

Ja en Nouri eerste jaars A junior. Fysiek moet die jongen nog stappen maken.

7 februari 2015 om 09:46

Laat nouri eerst maar is een keer in de eredivisie spelen

7 februari 2015 om 10:38

Bij Ajax zijb er toch echt genoeg gedebuteerd laatste jaren, kijk naar: Riedewald, Bazoer, Menig, Fischer, El Ghazi, Kishna, Tete, Veltman, Lukoki, de Sa etc etc

7 februari 2015 om 10:57

Allemaal toptalenten he!ðŸ‘Â

7 februari 2015 om 11:03

Koopclub!!, en maar zeggenndat psv dat is!,

On: no joking, voor de toekomst is sinkgraven echt wel een goede zet, alleen als je hem in de zomer kòopt scheelt het 2mil. Maar over 1 jaar staat dit mannetje er wel.

7 februari 2015 om 11:09

Van Rhijn, Vermeer, de Jong, Klaassen, Veltman, Blind zijn toch allemaal wel spelers die de afgelopen jaren zijn doorgebroken toch? Als jonge spelers ergens de kans krijgen is het wel bij Ajax

7 februari 2015 om 11:14

Wat staat daar bij Psv tegenover? Depay, alss je gewoon objectief kijkt is psv ook de koopclub: Narshing, de Jong, Wijnaldum, Maher, Bruma en dan nog Rekik gehuurd. Dan heb je jozefzoon nog, is ook geen eigen jeugd. De enige zijn Zoet en Depay en een ritzmaier krijgt nooit de kans en als iedereen fit is speelt hendrix ook niet...

7 februari 2015 om 11:24

Vraag maar eens aan Zivkovic of jonge spelers een kans krijgen. De Boer stelt nog liever een middenvelder als spits op dan een jonge spits met talent.

7 februari 2015 om 12:12

Depay ook niet he, die komt van Sparta.. Haha

7 februari 2015 om 12:25

Depay speelt vanaf zijn 12e bij PSV. Moet je soms in het Philips Stadion geboren zijn?

7 februari 2015 om 12:32

Ahaa het gaat om speeltijd? Dan heb je er bij ajax eentje meer als bij psv, 3! Cillesen niet, boilesen niet, veltman wel, moisander niet, van rhijn wel, serero niet, klaassen wel, andersen niet, schone niet, milik niet. El ghazi en kishna wel maar die zijn in minuten gelijk aan hendrix. Het is dus maar 1 persoon uit de jeugd extra bij ajax. Zou zeggen ga het vieren met je rechterhand, foto van de selectie en een keukenrol.

7 februari 2015 om 12:33

El Ghazi eigen jeugd noemen, jij bent niet al te lang Ajacied he?

7 februari 2015 om 12:47

@tubby nu over de laatste 5 jaar.

7 februari 2015 om 13:05

Dit is ook complete onzin. De Boer stelt liever een ervaren middenvelder op in de spits als een 18 jarig broekie die nog niets in Ajax 1 heeft bewezen. De Boer traint dagelijks met deze jongen en heeft daarnaast gewoon harde afspraken met hem gemaakt.

7 februari 2015 om 13:13

Tubby, moisander heeft wel in de jeugd gespeeld van ajax

7 februari 2015 om 13:28

Nouri en van de Beek moeten nog zelfs bij jong ajax spelen. Sinkgraven kan ajax 1 gewoon aan en zal de strijd aan gaan met andersen en die is niet veel beter

7 februari 2015 om 14:38

Is El Ghazi eigen jeugd? Volgens mij zit hij pas 2 jaar in Amsterdam ? Maar kan het mis hebben hoor. Kishna was ook al een jaar of 14 toen die bij DH weg werd geplukt.

7 februari 2015 om 09:10

Dus dan stelt de jeugd opleiding teleur want Sinkgraven is geen uitzonderlijk talent

7 februari 2015 om 09:21

Scheelt dat geen opleiding in de wereld dan wat voorstelt, Vermeer, Wilkshere, El Ahmadi, Immers, Kazim, Toornstra zijn volgens de logica van Adje, ook een verloochening van de opleiding bv. Feyenoord verloochend meer dan Ajax.

7 februari 2015 om 09:26

Aankopen moeten spelers zijn die er gelijk kunnen staan en het niveau omhoog tillen, dat is hier niet het geval.
Als je een middenveld met Fischer, Schone, Klaassen, Serero, Riedewald.
deze spelers zijn allemaal niet minder dan Sinkgraven op het middenveld.
Serero is van nature een aanvallende middenvelder en staat nu uit nood als cvm.
Gewoon met Klaassen, serero en riedewald op het middenveld spelen en dan heb je spelers Als Andersen, Bazoer, Schone, Fischer achter de hand die ook allemaal op het middenveld kunnen.

7 februari 2015 om 09:31

Nee de spelers die jij opnoemt hebben meer ervaring en dragen niet meer het predikaat "talent". Dat is dus niet zozeer een verloochening van de eigen opleiding.

Ajax trekt een talent aan en geeft hierdoor indirect een signaal af dat de eigen talenten niet goed genoeg zijn.

Stel Ajax had een oudere speler met meer ervaring aangetrokken had dat signaal geweest naar de jeugd dat ze er NOG niet klaar voor zijn wat toch een andere boodschap is.

7 februari 2015 om 09:34

Ik vind het heel knap dat jij nu al weet dat die spelers niet minder zijn dan Sinkgraven. Ik denk echt dat we met Daley een pareltje in huis hebben gehaald, als je kijkt naar zijn aannames en visie denk ik echt dat dit een fantastische speler gaat worden!

7 februari 2015 om 10:11

Maar het gaat toch over Ajax en niet over Feyenoord? En over een vriendenclubje bij Ajax. Even proberen bij het onderwerp te blijven

7 februari 2015 om 10:33

fischer is geen middevelder, maar linksbuiten

7 februari 2015 om 10:58

Klopt ik volg die jonge het hele seizoen al en kan zeker een grote naam worden in het Europese voetbal

7 februari 2015 om 11:22

Hij kan ook op het middenveld en in de spits

7 februari 2015 om 12:25

@shikamaru

Kijk eens eerst naar de cijfers voor je wat roept. Afgelopen twee jaar zijn er bij Ajax vier middenvelders vertrokken. Geen enkele jeugdopleiding kan vier middenvelders afleveren in slechts twee jaar die mee kunnen draaien in de top van de eredivisie.

7 februari 2015 om 12:45

Dat is het wel.

7 februari 2015 om 12:57

ziemling andersen bazoer en riedewald, zo 4 middenvelders die pas dit jaar bij Ajax zitten, waarvan 3 uit de jeugdopleiding komen.
Daarnaast kunnen de echt grote talenten uit de a1, van beek en nouri dit jaar al prima kennis maken met de Eredivisie en wat minuten maken.
Riedewald was ook 17 toen hij in het 1e speelde.
Momenteel heb je als basis Serero, Klaassen en Andersen.
Dan heb je nog Schone, Ziemling en Riedewald.
Dan kan je best wel als 3e de grootste talenten uit de a1 doorschuiven.
Nouri, van Beek en Bazoer.
Serero Andersen en Klaassen zullen alle 3 nog niet vertrekken.
Serero Sinkgraven, Andersen en Klaassen zijn in principe alle 3 aanvallende middenvelders, Serero staat nu uit nood als cvm en doet dat naar behoren maar niet meer dan dat..
Het probleem ligt hem in een CVM en een vleugel speler, aangezien daar nu spelers staan die van oorsprong CAM zijn.
Wat doet Ajax, ze halen nog een CAM erbij terwijl daar helemaal niet de prioriteiten liggen

7 februari 2015 om 13:17

Zucht, Ajax wil altijd een voetballende Cvm, geen verdedigende. Serero doet het uitstekend op die positie, die blijft daar staan. Bazoer is al doorgeschoven, hij speelde tegen AZ.

Met de blessures van Serero en Klaassen kwam Ajax zonder middenvelders te zitten. Dat gat kan je niet opvullen vanuit de a1. Ajax heeft gewoon zes middenvelders nodig voor het eerste elftal. En Schone speelt zelden op het middenveld. En wat betreft Zimling, tja dat is niet geworden wat ervan verwacht werd.

7 februari 2015 om 13:23

Dat jij serero uitstekend vind voetballen zegt wel wat.
Hij beschikt helaas niet over het inzicht van een CVM om de gaten dicht te lopen.
Serero is alleen goed als hij puur op de man speelt terwijl je bij Ajax een voetballende CVM moet hebben die de ruimtes dicht loopt.
En Schone is uit nood op de vleugel gezet, dus nu we 2 vleugels hebben waarom hem niet terug zetten op zijn oorspronkelijke positie, lijkt me dat hij daar beter rendeert.
En nu haal je een 19 jarige jongens ipv een jeugd speler. die gaat niet binnen 3 jaar weg. op dat moment zijn de grote talenten uit de a1 al 20 en loopt Sinkgraven ze dus al 2 jaar in de weg.
Als het echt zulke grote talenten zijn zullen ze op hun 18e regelmatig in het eerste van Ajax spelen verwacht ik iig van toptalenten

7 februari 2015 om 10:57

Deze jongen is gehaald omdat klaasen fisher serero allemaal niet 100 % fit waren .hij zou eigenlijk pas in de zomer gehaald worden

Talent heeft hij zeker en voor een eerste wedstrijd na 1 training gelijk zo lekker mee voetballen .. ik vind dat hij het goed gedaan heeft en er gelijk staat.
Kijk nu al uit naar zondag!!

7 februari 2015 om 11:22

En omdat er nauwelijks concurrentie is op het middenveld

Aad, je kletst weer uit je nek man !! Wil je nu zeggen dat er bij andere clubs geen talenten opgeleid worden, die je naast je eigen talenten ook graag zou willen hebben ? En ja Aad er bestaan bij andere clubs misschien wel talenten die beter zijn dan die bij Ajax. Dus wat is er mis mee om die jongen te kopen en hem na 3/4 jaar te verkopen voor het drievoudige ? En waarom zouden vrienden elkaar de waarheid niet durven te vertellen ? Ik denk dat dat de drempel juist wat lager is om bepaalde zaken te bespreken. Een ding is zeker: Op 1 persoon zit Ajax zeker niet te wachten en dat ben jij.

7 februari 2015 om 09:24

Hij heeft gewoon gelijk hoor. Ajax zou alleen nog ervaren spelers halen aangevuld met eigen jeugd. Nu hoor ik al het hele jaar van alles en iedereen die met Ajax te maken hebben dat Nouri en Van Beek al dicht tegen het eerste aan zitten. Het middenveld was bovendien het enige dit seizoen wat goed stond. Toch halen ze een talent voor 7 miljoen. Conclusie, ze hebben geen vertrouwen in Nouri en van Beek.

7 februari 2015 om 09:38

Lol geen vertrouwen in Nouri en van Beek? Die jongens zijn er NU niet klaar voor, dat is iets heel anders. Tegen de tijd dat Klaassen weg gaat kan van den Beek het zo overnemen. En Nouri is te licht, die moet gewoon fysiek sterker worden.

7 februari 2015 om 10:25

Haha geen vertrouwen? Daarom hebben ze een nieuw contract gekregen.. die spelerw moeten nog groeien en zijn nog niet klaar om in het eerste te spelen! Sinkgraven is een prima aankoop geweest! Dus hou je commentaar maar voor je want t slaat werkelijk nergens op!

7 februari 2015 om 12:26

Hij heeft geen gelijk, bij Ajax zijn er afgelopen twee jaar vier middenvelders vertrokken. Dat is gewoon teveel, die kan je niet direct aanvullen vanuit de jeugdopleiding. De Boer heeft al twee jeugdspelers voor het middenveld laten doorstromen, meer zijn er nu niet voorradig dus moet je kopen om het gat op te vullen.

7 februari 2015 om 19:59

Viergever en Duarte waren gehaald. Middenveld met Serero, Klaassen en Andersen functioneerde gewoon goed. Je had met Bazoer, Nouri en Van Beek nog een aantal talenten die in konden vallen. Verder is het gewoon door de staf en de supporters gezegd dat Nouri en Van Beek Tegen het eerste elftal aan zaten. Dus wat is er onzin dan? Over PSV werd gezegd dat ze geen speler moesten huren om eventueel Jozefzoon te vervangen, omdat ze een 17 jarige speler achter de hand hadden. Ajax heeft er 2 achter de hand en Kopen een talent. Als PSV al zo fout bezig was, zoals de meesten hier zeiden, wat is Ajax dan wel niet aan het doen? Je hebt volgend seizoen, Klaassen Serero, Viergever, Sinkgraven en Andersen voor het middenveld. Dan heb je nog Bazoer, Nouri en Van Beek die er ook al klaar voor zijn. Of een talent verliest de strijd. Of aankoop Sinkgraven is het kind van de rekening. Aangezien ik niet denk dat ze 7 miljoen op de bank zetten. (zie Sigthorsson) denk ik dat het inderdaad wel eens ten koste van de ontwikkeling van de talenten kan gaan en dan heeft Aad gewoon eens een keer gelijk.

Aadje ! Sinkgraven is gewoon een erg groot talent, dat zag je tegen AZ meteen. Daar mag je best voor betalen, er loopt momenteel even geen nieuwe Sneijder/ van der Vaart rond van 19, dus haal je een goede die beter is als het talent wat er op dit moment loopt op die positie. Echt geen diskwalificatie van de jeugdopleiding. En als je een keer in de kleedkamer was geweest, (weet niet waar je anders zat maar goed) weet je dat voetballers elkaar juist de waarheid vertellen en niet kronkelen in de bestuurskamers zoals bij andere clubs of bedrijven. Er is alleen een visie waar ze zich in kunnen vinden en ja, ook Sinkgraven past daarin, word een topper die jongen.

7 februari 2015 om 09:34

Nou, zo goed was Sinkgraven nou ook weer niet tegen AZ. Voor 7 miljoen verwacht ik een speler die er direct staat, het team op sleeptouw kan nemen. Dat is dus zeker niet het geval bij Sinkgraven.

Ajax had veel beter een Gudelj kunnen halen voor 7 miljoen, die kan het team op sleeptouw nemen en dan kan Serero terug naar z'n positie. Dan heb je Andersen op de bank, met een Fischer die terug komt en die zou destijds ook misschien naar het middenveld gaan. Achter Gudelj heb je dan Riedewald. En je hebt ook nog Bazoer voor de cam.

Ik vind het een domme aankoop een jochie van 19 voor 7 miljoen.

7 februari 2015 om 09:46

Beetje vroeg om te oordelen of hij er gelijk kan staan vind je niet. De jongen heeft net 1 wedstrijd gespeeld.

7 februari 2015 om 10:03

Nee vind ik niet. Volgens mij kunnen we allemaal zien dat Ajax een ervaren speler nodig heeft op dit moment.. Dus niet een 19-jarige man.

7 februari 2015 om 10:07

'sleeptouw' is opeens de norm. Straks kom je ook nog met pit en vuur aan. Zo'n Gudelj komt voetballend kwalitatief tekort voor Ajax, je weet wel, waar voetbal om draait, en daarom is hij niet gehaald.

Ik denk dat de aankoop van Sinkgraven goed gaan uitpakken als Klaassen en Serero fit zijn; dat middenveld gaat vanzelf lopen, let maar op.

Qua ervaring had Ajax bv Vernon Anita of Nigel de Jong moeten halen van de zomer, maar die spelers wilden nog niet terug, dus dan houdt het op. Poulsen heefthelaas te laat gerealiseerd dat hij nog had willen blijven, die was ook nuttig geweest.

On topic: Aadje kletst. De toptalenten zijn pas 17 en zijn nog lang niet klaar, Sowieso is de jeugdopleiding pas 2 1/2 jaar geleden hervormt, dus wat verwacht Aadje? De aanwas van talenten die klaar zijn voor Ajax 1 mag je rederlijkerwijs pas over enkele jaren verwachten. Over een jaar of drie mogen we de Fluwelen Revolutie pas gaan beoordelen.

Tot die tijd mag Aadje best het transferbeleid bekritiseren, maar hij moet geen koeien in de kont gaan kijken(zoals de pers nu doet) of onredelijke conclusies zoals deze gaan trekken.

7 februari 2015 om 10:09

Ja ik begrijp dat je dat verwacht wat op zich ook logisch is gezien zijn leeftijd. Maar ik bedoel laten we nou gewoon even afwachten hoe hij het gaat doen. Ik had ook liever een ervaren middenvelder zien komen maar kennelijk hebben ze die niet gevonden.

7 februari 2015 om 10:12

Als hij iedere week kan brengen wat hij tegen AZ deed zeker niet. Gewoon slim lopen, goed overzicht en erg goede techniek. Zeker te vergelijken met Eriksen in zijn Ajax tijd, daarnaast ook nog eens fanatiek terug verdedigen en duels aangaan. In de eerste helft de meeste kilometers van iedereen en 2e helft ook nog een keer gevaarlijk voor het doel. Het is pas 1 wedstrijd hoor, maar donderdag deed hij het uitstekend. Zeker voor zijn debuut bij 19. En Gudelj is ook een goede speler, klopt. Maar na Viergever, Moissander en Sightorsson moet Ajax maar even niet meer aan Az'ers beginnen denk ik .

7 februari 2015 om 11:27

Nou, Moisander en Sigi zijn anders gewoon geslaagd. Viergever was een gokje. Gudelj kan het niveau Ajax gewoon aan hoor trouwens, ook voetballend. Net alsof Ajax zo'n hoog niveau is.. Volgens mij valt dat dit seizoen reuze mee.

7 februari 2015 om 11:27

Nou, Moisander en Sigi zijn anders gewoon geslaagd. Viergever was een gokje. Gudelj kan het niveau Ajax gewoon aan hoor trouwens, ook voetballend. Net alsof Ajax zo'n hoog niveau is.. Volgens mij valt dat dit seizoen reuze mee.

7 februari 2015 om 14:55

Suarez was ook een jaartje of 20 toen hij voor ruim 8 miljoen werd gehaald door Ajax na een seizoentje Groningen. Deed het vrij aardig.

Gudelj kan toch niet de norm zijn, dan blijf je in die halve middelmaat/subtop hangen.

Een diskwalificatie van de jeugd vind ik vrij ver gaan. Ik vind het meer een diskwalificatie van het eigen beleid. Zo werd er gezegd dat dat je geen spelers moet halen als deze de jeugd in de weg staan. Door het halen van o.a. viergever, millik en nu weer Sinkgraven haal je spelers die de jeugdspelers in de weg staan.

Het zo heilig verklaard beleid wordt zo wel de das om gedaan.

7 februari 2015 om 09:19

Met alleen maar jeugdspelers wordt je geen kampioen. Punt is dat Ajax te zuinig is om echt goede spelers aan te trekken, die jeugdspelers beter laten worden.

Zimling is wel een dieptepunt als het gaat om dat probleem op te lossen. Aan zijn zogenaamde 'routine' heb je helemaal niets, weggegooid geld.

7 februari 2015 om 10:10

Ik ben ook van mening dat je er niet onderuit komt goede spelers te halen. Het is voor een topclub onmogelijk alle spelers op te leiden. Alleen sluiten in dit verhaal een aantal keuze vreemd uit. Bijvoorbeeld

* Maher werd niet gehaald omdat er nog geen spelers vertrokken waren en omdat de jeugd door zou breken.
* Viergever wordt gehaald ondanks het feit dat ze Denswill hebben en Moisander nog niet verkocht was.
* Je haalt met Millik een jonge spits die zich de aankomende jaren moet gaan ontwikkelen terwijl je ook voor een aantal miljoenen Zivkovic gehaald hebt. Waarom dan niet de keuze die zijn rol als supersub accepteerd.

Ik vind de prestatie (4 x kampioen) erg goed, maar ik ben wel realistisch.
De basis van de kampioenschappen is door Jol gelegd. De basis werd gelegd door spelers waarvan de meeste al bij Ajax speelden voor de Cruiijf revolutie.
Het voetbal is eigenlijk al 4 seizoenen niet om aan te zien en zeker dit jaar is het vaker slecht dan goed
Er is sinds 1980 nog nooit een reeks neergezet waarbij de kampioen 4 jaar achter elkaar geen 80 punten of meer haalde.

7 februari 2015 om 12:28

Dat is niet waar, Ajax heeft vier middenvelders zien vertrekken afgelopen twee jaar. Dat aantal is te hoog om alleen uit de jeugdopleiding te kunnen vervangen. De Boer heeft inmiddels twee middenvelders uit de jeugd laten doorstromen maar dat is niet genoeg gebleken. Duarte kon het niet aan dus heeft hij die vervangen door Sinkgraven. Netto is het aantal middenvelder dus niet veranderd.

Onzin Aad! In de eredivisie kan je simpelweg niet alleen maar op jeugd teren! Laat staan een club als Ajax die voor de titel moet gaan! Na 4x kampioen geworden te zijn komt het moment steeds dichterbij dat het misgaat, zie daar! Ajax moet gewoon de buidel trekken en niet meer van die vage Zimling aankopen doen, gaat nergens over!

7 februari 2015 om 09:10

Het klopt dat je zegt dat je niet alleen op jeugd kunt teren. Daarom is het nog vreemder dat ze hem gehaald hebben.

7 februari 2015 om 09:15

Klopt, snap er ook niks van. Poulsen had nog zeker een meerwaarde vond ik in bepaalde wedstrijden? Maar wat moet je in hemelsnaam als Ajax zijnde met Zimling. Ploegen ui het rechterrijtje zitten niet eens op hem te wachten... Onbegrijpelijke keuzes

7 februari 2015 om 09:36

Als je niet alleen op de jeugd kan teren, waarom halen ze dan Sinkgraven van 19 jaar die amper 30 wedstrijden heeft gespeeld? Voor 7 miljoen nog wel. Voor dat geld kan je een veel betere speler halen.

De Mos jij wordt allang niet meer serieus genomen wat voetbal betreft.
Komt alleen maar dom gebrabbel uit.
Niet zo gek dat je nergens meer terecht kan daar maak je 't helemaal zelf naar.
Groeten,
Willem

Van de Beek en Nouri schijnen goed te zijn, maar blijkbaar nog niet zó goed of nog te jong. Ik snap deels wel wat De Mos hier zegt, als je een van die twee talenten zou opstellen en hij pakt het op dan kan je die 7 miljoen mooi op zak houden. Uiteindelijk is dat wat Heerenveen ook heeft gedaan met Sinkgraven, jong laten debuteren en hem langzaam naar die basisplek zien groeien. Daarbij is Sinkgraven geen enkele garantie, heeft hij ook aanpassingstijd nodig, is hij ook nog jong en kan hij ook nog een terugslag krijgen zoals vaak met talenten.

Had Ajax voor die positie een ervaren jongen gehaald was het een ander verhaal geweest, dan kan je dit (momenteel zwalkende) middenveld ondersteunen, maar met Sinkgraven neem je in principe (en zeker voor de restant van dit seizoen) net zo'n gok als wanneer je een jeugdspeler doorschuift.

Aadje, je frustraties tegen Ajax zijn zo groot, je bent zielig, net als Van Hanegem. Je loopt ook al 4 jaar te verkondigen dat Ajax geen kampioen zou worden, whaaaaaaaa

7 februari 2015 om 11:11

Weet je wat het probleem van veel Ajacieden is? Ze staan totaal niet open voor een beetje kritiek. Aad heeft een punt inzake "ouwe jongens krentenbrood" en ook v.w.b. de jeugdopleiding. Als er echt megatalenten in de A1 spelen dan geef je ze een kans in Ajax 1. Vroeger was het niet anders. Bergkamp, Van Basten, Vanenburg, Sneijder etc. Waren nog jeugdspelers van 16/17 jaar toen ze debuteerden. Als je echt goed bent dan speelt leeftijd geen rol.

7 februari 2015 om 11:41

Valt inderdaad wel op ja. Als de Mos gezegd zou hebben dat ze erg goed bezig zijn dan is het een geweldige voetbalkenner maar als ie kritiek levert deugt er niets van. De meeste supporters kijken met oogkleppen op. Kieft had gisteren ook gelijk toen hij zei dat de kampioenschappen de onvolkomenheden bij Ajax gemaskeerd hebben. Maar Kieft zal er dan ook wel de ballen verstand van hebben.

7 februari 2015 om 14:07

ajax is wel steeds de kampioen van de armoede geweest idd. Feyenoord en met name PSV hebben het gewoon 4 jaar flink af laten weten op de momenten dat het er op aankwam.
Eigenlijk doet alleen PSV nu wat je verwacht van een aanstaande kampioen, wedstrijden winnen, ook als het zonder mooi voetbal moet.
Het spel van ajax is momenteel wel heel zwak, terwijl je een paar maanden geleden de zakdoekjes niet aangesleept kon krijgen om het kwijl weg te geven door naar het geweldige spel van A1 van ajax te kijken. Het gat tussen deze A1 en het eerste elftal is blijkbaar zo groot dat ze idd een beroep op Sinkgraven hebben gedaan voor een belachelijk hoog bedrag!

De Mos heeft hier helemaal gelijk. Eigenlijk is hij nog niet eens hard genoeg. De trainers en het bestuur maken zichzelf volstrekt belachelijk.

De trainers van Ajax hebben zich vroeger allemaal van talent tot zeer goede voetballers kunnen ontwikkelen doordat ze samenspeelden met routiniers.

Zelf denken ze dat talenten het wel op eigen houtje kunnen, zonder een goede mentor in het veld. Dan zeg je niet alleen elkaar niet de waarheid, maar ook tegenover jezelf ben je niet eerlijk.

De nadruk op talenten opsporen en contractueel vastleggen is leuk - in de lijn van Cruijff -, maar als je daarna er niet goed over nadenkt hoe je deze spelers van talent tot topspeler kunt ontwikkelen, dan is al die inzet voor niets.

En inderdaad: een goede mentor in het veld is niet goedkoop, maar die investering verdien je heel snel terug doordat die talenten dan snel veel waard worden.

7 februari 2015 om 09:19

Hiet gaat het artikel dus niet over.

7 februari 2015 om 09:24

Aan een goede jeugdopleiding heb je niets als je er niet over nadenkt hoe talenten zich kunnen doorontwikkelen.

De oplossing is dan niet het aantrekken van het zoveelste talent.

Van de trainers van Ajax mag je verwachten dat ze dat weten en daar ook hun beleid op afstemmen. Dat doen ze dus niet.

7 februari 2015 om 09:35

Helemaal mee eens! Ze hebben spelers met meer ervaring nodig! Maar wat doen ze? Ze halen Zimling als ervaren speler? Zeer vreemd!
Ik snap dat het heel lastig is, maar een speler als Sneijder zou op dit
Moment perfect zijn! Buiten zijn voetballende kwaliteiten zullen jeugdspelers tegen hem opkijken en veel kunnen leren!
Misschien komt dt een dag dat wesley voor jeugdliefde kiest en niet voor geld.

7 februari 2015 om 12:31

Ajax zou heel graag haar toppers willen houden maar dat is tegenwoordig niet mogelijk. Je kan geen mentor aantrekken omdat het qua salaris niet kan. Het is overigens niet alleen het salaris maar ook de hele entourage er omheen, een speler speelt liever in de subtop in Engeland of Spanje dan bij Ajax in de eredivisie.

7 februari 2015 om 12:45

Vreemd dan dat PSV wel Guardado kan halen, maar Ajax zou geen ervaren speler kunnen aantrekken? Met 100 miljoen op de bank zou je wel iets kunnen, neem ik aan. Punt is dat Ajax gewoon vastloopt in het eigen beleid.

Dit slaat naar twee kanten door:
1. Aantrekken van (veel) talenten
2. Niet echt willen investeren in goede, ervaren spelers

Met vier jaar behalen van CL had Ajax in alle opzichten een straatlengte voorsprong moeten hebben op andere Nederlandse clubs. Nu lopen ze gewoon achter. Dat is eenvoudigweg een kwestie van slecht beleid.

7 februari 2015 om 12:58

Guadado heeft nog een contract voor een paar maanden, die is komende zomer alweer vertrokken. Hij viel buiten de boot bij Valencia. Heeft Ajax ook gedaan afgelopen jaren met spelers van Barca maar dat is niet bevallen.

Het geld staat netjes op de bank, 80 miljoen euro verdiend met vier jaar CL voetbal. Ajax staat niet in category 1 zoals Twente of Pec.

Ajax loopt niet vast, PSV heeft dit jaar dik geïnvesteerd en simpelweg een betere selectie. Echter komende zomer is dat alweer voorbij. Bij Ajax stromen dan de investeringen van afgelopen jaar door naar het eerste. PSV mag een nieuw elftal gaan samenstellen.

Beleid kan je alleen beoordelen op de langere termijn, niet in een enkel jaartje waarin een ander beter is.

Ga toch fietsen de mos. Als Bazoer en riedewald nou niet zouden spelen, valt er wat voor te zeggen, maar die staan gewoon in de basis. Ajax heeft maar twee spelers voor twee posities, Duarte valt tegen en wordt vervangen door Sinkgraven. Als Blind en Siem de Jong gewoon zouden blijven was Daley Sinkgraven niet nodig geweest, maar dat is niet zo! Soms moet je het team dan versterken met een, in dit geval, uitstekende aankoop.

Je kunt moeilijk mey 11 talenten spelen uit eigen opleiding... over 4jaar is sinkgraven weg.. heeft vd beek 2jaar ervaring op die positie zonder in t diepe te zijn gegooid ideaal toch

7 februari 2015 om 11:42

Tenzij ze weer ergens anders een talent wegkopen. dan staat die weer op die plaats.

Wordt zo moe van die mensen die constant zeiken over eigen jeugd en dan nog een halen. De jeugd doet het goed, maar moet nog groeien en ja dan gaat men er een bij halen en wanneer de ervaren spelers zijn, die om wat voor reden dan ook niet in aanmerking komen voor ajax te versterken op ervaring, ja dan haal je zinkgraven. Maar ga nu niet zeggen dat ze hem gehaald hebben, omdat ze in een crisis zitten, want ze hadden al oog op hem laten valen in de zomer, maar toen wou hij niet of mog nog niet.

7 miljoen is gewoon veel te veel. Kun je lang of kort discussieren. Zivkovich werd ook al voor ruim 4 mljn opgehaald dus blijkbaar loopt er niet veel bijzonders rond in de eigen opleiding. Bacuna schijnt ook al in de gaten te worden gehouden. Alleen maar ophalen bij andere clubs en dr n ajax labeltje op plakken....

7 februari 2015 om 10:35

En dat baseer jij waarop?

7 februari 2015 om 11:43

Ik denk dat ie dat op de praktijk baseert.

7 februari 2015 om 14:57

Ik denk niet dat je argument 'gewoon' helpt in het winnen van een discussie.

Ik snap niet dat deze onbenul steeds de kans krijgt om weer een paar losse flodders los te laten deze man moet gewoon zijn mond houden hij is zelf bijna overal ontslagen en gaat nu even vertellen hoe het moet bij Ajax omdat ze een minder jaar hebben had hij ook zo'n grote mond gehad als Ajax bovenaan had gestaan vreselijke man , Sinkgraven in een groot talent dus waarom zal Ajax deze speler niet kopen moet hij dan net als die andere spelers nu al naar het buitenland gaan en zijn loopbaan nu al in de kiem smoren , gewoon negeren deze man .

Los van het prijskaartje vind ik Daley Sinkgraven een prima aankoop voor Ajax. Al direct in zijn eerste wedstrijd heeft Sinkgraven laten zien dat hij het tweede deel van dit seizoen en zeker de volgende voetbaljaargang van veel meer waarde is dan de meeste luid bejubelde pareltjes uit de eigen jeugdopleiding.
De al op voorhand de hemel in geprezen godenzoontjes als Ricardo Kishna, Riecedley Bazoer en Anwar El Ghazi zouden, vind ik, beter op zijn plaats in een zaalvoetbalteam. Spelers als Davy Klaassen en Daley Sinkgraven zijn qua karakter wél in staat de ploeg bij de hand te nemen.

Sinkgraven is een uitzonderlijk talent, net als Nouri en van de Beek, maar hij is al wat all-rounder en heeft eredivisie-ervaring. Ajax heeft hem gehaald omdat ze zagen dat Appie en Donnie nog wat verder moeten groeien en Bazoer en Riedewald meer verdedigend ingesteld zijn. Niks mis mee. De deur is altijd open voor een uitzonderlijk talent, zowel uit Nederland als uit andere landen. Opleiden duurt tot ca. 23 jaar.
En over naar de mond praten: ik weet 100% zeker dat de Boer niemand naar de mond praat, dat heeft hij zijn hele leven nog niet gedaan.

Ik zie Aadje afkoopsom de laatste tijd wel erg vaak op VZ.... Soms heeft ie gelijk maar nu praat ie onzin. Hoe is het halen van 1 van de grootste talenten van Nederland een slecht ding om te doen. Als ie over 4 jaar voor 15 miljoen weggaat zegt ie dat hij altijd heeft gezegd dat dit een goeie zet van Ajax was

Ajax blijft maar roepen dat het zoveel talent heeft, maar is iedere debutant meteen een talent? Als je Sinkgraven haalt voor zeven miljoen euro, dan is dat een diskwalificatie van je jeugdopleiding"

Wat een onzin Ajax wil juist de grootste talenten in en buiten Nederland binden als je dan de kans krijgt om Sinkgraven te kopen dan moet je dat gewoon doen. Is echt onzin dat je dan je jeugdopleiding diskwalificeert.

Dat Voetbalzone artikelen van Aad de Mos plaatst is een diskwalificatie van Voetbalzone. Dit is toch totaal niet serieus te nemen? De talenten voor zijn positie spelen nog in de a1 en zijn nog niet toe aan het grote werk.

Sinkgraven is een potentiele topspeler met ervaring in de Eredivisie en een belangrijke breedteversterking, want achter Klaassen, Schone en Serero is het allemaal erg jong en wisselvallig. Hij is op dit moment ook beter dan Andersen dus hij is een directe versterking voor de basis. Dat zijn Nouri en Vd Beek nog niet.

7 februari 2015 om 11:43

Goed verwoord, precies mijn gedachten. Aadje durft nou z'n bek open te trekken omdat Ajax een paar keer verloren heeft.
Als er een iemand uit de voetbalwereld uit moet stappen is hij 't wel met dat domme gelul.

7 februari 2015 om 11:45

Erg he, iemand met een eigen mening die iets negatiefs zegt over je eigen clubje.

7 februari 2015 om 13:04

Iedereen mag toch een eigen mening hebben over de jeugdopleiding van Ajax? Dus ook Aad de Mos? Toevallig ben ik het deze keer met Haagse Aad eens. Vaak ook niet, overigens.

8 februari 2015 om 04:09

@the anonymous

Nee iedereen moet na Cruiff luisteren...

Na een logische nederlaag in Madrid trekt die zijn bek los, maar nu na nederlagen/wanvertoningen tegen ploegen van een ander kaliber hoor je hem niet...

Ik begrijp niet dat ze Gudelj destijd niet bij NaC hebben gehaald. Altijd maar weer die frele vedergewichten bij Ajax. Als je iets haalt moet het body voor je team zijn, grassprietjes genoeg

Aad hou eens op joh, ik snap echt niet waarom ik zijn mening steeds moet lezen. De hele tijd zuurpruimen over anderen, misschien moet je maar weer eens een clubje gaan trainen ofzo.
Ik kan Aad niet meer serieus nemen sinds zijn tijd bij Sparta waar hij verloor van Helmond Sport en daarna zei dat hij het al zag aankomen......

Ajax heeft toch gewoon het recht om iemand naar de club te halen, iemand met iets meer eredivisie ervaring dan de gemiddelde Ajax jeugdspeler en iemand met veel talent? Je kunt nooit genoeg talentvolle spelers hebben volgens mij.

Oke hij heeft gelijk

hij heeft gewoon gelijk en dat weet iedereen, altijd maar van die slechte scandinaviers halen en dumpen.
Hoeveel spelers heeft dat clubje wel niet gehaald de afgelopen jaren en allemaal mislukt, dat begint zich nu uit te betalen in verlies na verlies joepieeeeeeee

7 februari 2015 om 10:36

Ja waardeloos beleid, ze hebben maar 4 kampioenschappen op rij gehaald...

7 februari 2015 om 11:46

Yep, en nu is PSV weer in goede doen en Ajax staat meteen een straatlengte achter met hetzelfde aantal punten als afgelopen jaar.

7 februari 2015 om 12:36

Inderdaad, PSV heeft dit jaar Depay en Wijnaldum weten te behouden. Daarnaast hebben ze een speler voor een paar maandjes kunnen aantrekken die van Valencia kwam, dus ook een behoorlijke versterking bleek.

Komende zomer zijn deze spelers allemaal vertrokken en haakt Ajax direct weer aan. Want ondanks de transfersommen kan ook PSV deze spelers niet direct vervangen.

7 februari 2015 om 13:07

Het is niet alleen Depay en Wijnaldum. Maar ook de Jong en Willems. Los daarvan is Cocu gewoon een goede trainer. Hij heeft Frank de Boer dit jaar overklast.

7 februari 2015 om 14:13

Seriously? De Jong en Willems? En Cocu overklast in ene Frank de Boer? Wat een onzin. Gaat helemaal nergens over.

Zie je zo'n uitzonderlijk talent dan liever naar de concurrentie gaan. Het probleem is dat de talenten, wanneer ze het meest rijp en ervaren zijn, steeds naar grotere clubs gaan waar ze gewoon meer verdienen. Als je ooit weer een beetje serieus mee wilt doen moet het salarisplafond omhoog.

Haalt Ajax niemand klagen ze daarover, halen ze wel iemand klagen ze daar ook over. We zijn het wel gewend dat Ajax het in de ogen van half Nederland niet goed kan doen.

Wat een onzin verhaal weer van Aad, goede onderbouwing ook weer...

Aad stelt dat Ajax beter de opleiding kan sluiten omdat ze een talent als Sinkgraven halen. Ajax levert al eeuwen meeste prof voetballers van Nederland. Ajax had donderdag 7 spelers in de basis die in de opleiding hebben gespeeld en 10 in de wedstrijdselectie. Een andere club met een goede jeugd opleiding is Feyenoord. Zij speelden afgelopen woensdag met 5 spelers uit de jeugd en 9 in de wedstrijdselectie. En na deze jeugdopleidingen komt er een hele tijd niks.

Ajax heeft Sinkgraven gekocht omdat zij hem een exceptioneel talent vinden. Blijkbaar vinden ze hem qua talent een aanvulling aan hun eigen talenten. Of hij dat echt is zal moeten blijken. Daarnaast kan ik mij geen team herinneren dat bestond uit alleen maar spelers uit hun eigen opleiding.

Of Ajax een ervaren speler OOK had moeten kopen? Ik vind van wel, maar dat is een andere discussie.

Als Aad zijn stelling de maatstaf zou zijn, dan kan ik niet anders concluderen dan dat volgens Aad de jeugdopleiding van Feyenoord ook zou moeten sluiten. Beter gezegd, volgens Aad zou elke jeugdopleiding accuut moeten stoppen.

Kortom gewoon populistisch anti Ajax geouwehoer gebaseerd op niks. Van Hanegem heeft hier trouwens ook een handje van.

Het was een artikel op ad.nl waar ook Menzo, van Halst en Molenaar aan het woord kwamen. Die drie waren wel in staat om verstandige dingen te zeggen, de Mos is toch om te huilen dag in dag uit met zijn uitspraken en wannabe-van Gaal hautaine gedrag.

Wat een waanzin uitspraak. Ajax is altijd een opleidingsclub geweest, maar Ajax heeft ook altijd aankopen gedaan. Als er elders een exceptioneel talent loopt dat graag naar Ajax wil, je hebt het geld en hij speelt op een positie die bij jou ook nog eens dun bezet is (we hadden met Riedewald maar 1 linksbenige middenvelder in de selectie, Viergever reken ik niet meer als middenvelder) dan pak je dat talent. Zoals Mrjw aangeeft hebben we ook dit jaar weer behoorlijk wat spelers uit eigen jeugd in de selectie en eerste elftal. De Mos kletst dus.

Dit slaat dus helemaal nergens op, als Ajax al een probleem heeft met de jeugdopleiding is dat ze er teveel vertrouwen in hebben en jeugdspelers altijd verkiezen boven kwaliteit.

Opleiding van Ajax zit vol met gekochte talenten .
Op Klaassen na leiden ze zelf niet veel bijzonders op .
Jonk en Bergkamp doen het wel slim , elke keer roepen : ja de grote talenten zitten nu in de B jeugd even geduld nog ze komen eraan .
Maar dat werd van Lukoki , de Sa en Castillion ook gezegd .
Makkelijk geld verdienen daar - gewoon jeugd kopen en van de toren blazen

7 februari 2015 om 12:34

Uiteraard zit de jeugdopleiding vol met gekochte talenten. Ajax kan pas een contract aanbieden als een speler zeventien jaar is dus vanaf die leeftijd speurt Ajax naar versterkingen van de opleiding. Alleen de jeugdspelers die uit Amsterdam en omstreken komen, beginnen op eerdere leeftijd. Heel af en toe komt een speler iets eerder als ie elders in Nederland een conflict heeft, zoals Bazoer maar dat zijn uitzonderingen.

7 februari 2015 om 13:00

Als de opleiding zo goed was hoef je toch geen Zivkovic , Sinkgraven , Fisher , Kishna e.d. Overal in de jeugd weg te plukken ?

Omdat Ajax één talentvolle speler koopt stelt de hele jeugdopleiding niets voor? Het lijkt wel alsof iedereen iets op Ajax heeft nu ze in een dip zitten.

FYI Aad, de opstelling tegen Az:

Cillessen: aankoop
Van Rhjn: eigen jeugd, international
Van der Hoorn: aankoop (eerste keus is normaal Veltman: eigen jeugd, international)
Moisander: aankoop, hoewel oorspronkelijk uit eigen jeugd
Boilesen: gekocht als jeugd speler
Bazoer: gekocht als jeugd speler
Riedewald: eigen jeugd
Sinkgraven: aankoop
El Ghazi: gekocht als jeugd speler
Schone: aankoop
Kishna: eigen jeugd

Zelfs Barcelona kan hier niet aan tippen volgens mij.

Edit: En dan ben ik nog vergeten dat Klaassen (eigen jeugd) normaal een vaste basis plaats heeft. Mij dunkt.

Wat een gelul van Aad. Toch frustratie dat hij nooit echt is geaccepteerd bij Ajax. Sinkgraven is erg getalenteerd en heeft eredivisie ervaring. Dat is geen diskwalificatie van je opleiding maar een goede investering in de toekomst.

Dit is geen diskwalificatie van de eigen opleiding. Als er bepalende spelers op het middenveld wegvallen dan is er nog niet voldoende kwaliteit om dat op te vangen. Nouri en vd.beek komen er aan maar hebben nog een jaartje nodig om aan hun fysiek te werken. Met sinkgraven erbij heb je gewoon een zeer talentvol middenveld voor de toekomst. Zou zomaar kunnen dat we over een paar jaar het middenveld sinkgraven-vd.beek-nouri zien.

Wat een onzin is dit zeg. Sinkgraven is gewoon een exceptioneel talent die je niet zomaar uit je jeugdopleiding haalt. Het is geen garantie als je 7 miljoen in je eigen jeugd stopt dat daar een talent uit komt als Sinkgraven, net als dat het geen garantie is dat Sinkgraven 7 miljoen waard is.

7 februari 2015 om 14:13

Precies, in je laatste zin zeg je het goed!
De Mos heeft dus een punt. Waarom niet zo'n super talent uit het "super A1" laten ruiken aan het echte werk? Is die Sinkgraven dan echt zo veel beter? En dat met relatief weinig eredivisie ervaring? Voor zo'n enorm bedrag?

Als of je altijd maar met eigen jeugd moet spelen. Wat een naïviteit van Aad de Mos. Bij andere clubs lopen ook wel is goede talenten rond. En als ajax zo'n talent als versterking ziet wordt deze speler gehaald. Begrijp de kritiek dan ook niet. Er komt genoeg talent door bij Ajax.

ajax is 4 jaar de kampioen van de armoede geweest idd. Feyenoord en met name PSV hebben het gewoon 4 jaar flink af laten weten op de momenten dat het er op aankwam.
Eigenlijk doet alleen PSV nu wat je verwacht van een aanstaande kampioen, wedstrijden winnen, ook als het zonder mooi voetbal moet.
Het spel van ajax is momenteel wel heel zwak, terwijl je een paar maanden geleden de zakdoekjes niet aangesleept kon krijgen om het kwijl weg te geven door naar het geweldige spel van A1 van ajax te kijken wat overal enorm uitvergroot werd. Het gat tussen deze A1 en het eerste elftal is blijkbaar zo groot dat ze nu idd een beroep op Sinkgraven hebben gedaan voor een belachelijk hoog bedrag.
Dat lijkt daardoor erg tegenstrijdig. de Mos heeft dus een punt. Punt!

7 februari 2015 om 15:46

Punt van Aad de Mos slaat alleen nergens op omdat de jeugd gewoon nog steeds de kans krijgt. Dit seizoen heb ik Bazoer, Tete, El Ghazi en ik zal er nog wel een paar vergeten zijn. Dat Sinkgraven wordt aangetrokken heeft dan ook niets met de opleiding te maken of met de vraag naar een ervaren kracht. Sinkgraven is gewoon een te groot talent om voorbij te laten gaan. Enige verwijt wat je de opleiding kan maken is dat ze Sinkgraven niet eerder hebben gescout.

Daarnaast vergeten mensen hier nog weleens dat het verloop van spelers bij Ajax nogal hoog is omdat de spelers gewild zijn in het buitenland. Wie zegt dat Schone en Klaassen volgend jaar nog bij Ajax spelen? Moet je dan gelijk 17 jarige A1 spelers voor de leeuwen gooien als de rest nog zo jong is?

Ajax is wel gewoon terecht kampioen geworden hoor de laatste jaren. En toen was het alleen van de armoede zeg je? Maar nu wordt PSV dus echt kampioen maar dat komt niet omdat Ajax de ene na de andere wedstrijd verliest? Dat was toch ook met de kampioenschappen van Ajax zo? Ajax laat het nu dus niet totaal afweten voor het kampioenschap?.............

7 februari 2015 om 16:02

In dat geval wordt PSV dit jaar kampioen van de armoede. Het is zo jammer dat men prestaties naar beneden blijft praten, Ajax was gewoon 4 jaar op rij de beste en PSV is dat waarschijnlijk dit jaar.

7 februari 2015 om 20:43

De minst slechtst is meer de realiteit.
Jaren 2000-2010 werd PSV meerdere malen duidelijk kampioen met paar keer 10 punten verschil maar ook met 16 en17 punten verschil.
Die overmacht was er de afgelopen 4 jaar absoluut niet.
Jeugd doet het prima maar kan niet een stabiele reeks prestaties neerzetten op hoog niveau. Je kunt het ajax bestuur wel aanrekenen dat ze da afgelopen jaren niet echt hebben gebouwd aan een degelijk fundament, een ervaren blok spelers die de jonkies helpt te groeien. Nu vragen ze dat ineens van een 19 jarige die zelf de ervaring ook niet heeft.

Deze man denkt het altijd beter dan de hele wereld te weten , maar heeft het nergens kunnen bewijzen

7 februari 2015 om 19:04

Jawel hoor kampioen met Ajax en winnaar Europa cup met KV Mechelen na finale tegen Ajax.

8 februari 2015 om 01:07

en in welk jaar was dat?

8 februari 2015 om 04:15

Google ?

Prijzen blijven staan, heeft een jaartal niet veel mee te maken..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren