Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Schöne relativeert: ‘Bij Borussia Dortmund, daar is het pas crisis’

Laatste update:

Het wil na de winterstop niet vlotten bij Ajax. Tegen FC Groningen was het al niet goed, maar werd er in ieder geval nog gewonnen (2-0). Het spel tegen Feyenoord (0-0) en Vitesse (1-0 verlies) was dramatisch en daar kwam donderdag nog eens een nederlaag tegen AZ (0-1) bovenop. Het is crisis in Amsterdam, zo schrijven de ochtendkranten. Lasse Schöne probeert de situatie te relativeren.

/

Schöne, die tegen AZ geen indruk kon maken als diepe spits, wijst op de situatie bij Borussia Dortmund. De Duitse grootmacht doet in de Bundesliga niet mee om de landstitel, maar staat laatste en is degradatiekandidaat. “Twee jaar geleden stond de club nog in de finale van de Champions League. Dát is pas crisis.”

Die woorden bezigt Schöne via de officiële kanalen van Ajax. In tegenstelling tot Schöne draaide Frank de Boer er niet meer omheen na het duel met AZ. “We hebben nu twee keer op rij verloren en dat zijn we niet gewend. Dan kun je het woord crisis in de mond nemen”, zei de coach tegen FOX Sports.

Is het crisis bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus bij Ajax niet meneer Schone? De wedstrijden zien niet om aan te gluren en het spel is dramatisch, dan ben je in een vorm crisis naar mijn mening.

Bij mijn club gebeurt helaas hetzelfde....

6 februari 2015 om 11:31

Ajax en Dortmund missen een aantal basis spelers, maar daar waar Dortmund laatste staat is Ajax nog gewoon knap 2e. Dus als je relativeert valt het nog reuze mee.

Ongelofelijk eigenlijk hoe hoog de quoteringen soms nog zijn voor tegenstanders van Dortmund, maar je hoort mij niet klagen.

6 februari 2015 om 12:15

De enige reden waarom ajax "knap" tweede staat is omdat ze veel mazzel gehad hebben dat tegenstanders de trekker niet overhaalde. En omdat ajax in nederland speelt en niet in duitsland, als je realistisch bent weet je ook dat ajax met deze vorm ook onderaan in duitsland zou staan. Ajax speelt al heel het seizoen matig voetbal en hebben hier en daar nog een hoop mazzel gehad waarin ze wedstrijden tegen de verhouding in toch nog wonnen, anders hadden ze nu misschien wel 7e gestaan.
Het is bij ajax wel degelijk crisis, als ze zo doorgaan halen pec, feyenoord en az hen nog in en staan ze op het einde 5e, iets wat voor ajax een schandalige positie zou zijn.

6 februari 2015 om 12:23

Lasse Schöne probeert met zijn onzin onderuit te lullen:

Hoe ik erover denk:
1. Ajax met Dortmund mee vergelijken: punt is, wij zijn Ajax en geen Dortmund
2. Dortmund speelt in Duitsland en wij in Nederland (plus) andere competitie.
3. Lasse Schöne heeft blijkbaar nog nooit gehoord van: zelf reflectie en dat zelfde geld voor onze trainer: Frank de Boer.
4. Nu wat ik van Lasse Schöne vind: Ga is naar je trainer toe dat je geen spits ben/flankspeler, maar dat je op '10' moet spelen achter de spits Milik.. dat je hem kan bedienen voor doelpunten.
5. Wil ook geen excusses horen dat het geen rode kaart was, want daarvoor speelde jullie ook al bagger, dus die rode kaart zat er aan te komen met dat laf voetbal op je eigen (16) meter gebied blijven hangen.. dan kan je erop wachten.
6. Met dit Hollandse-school voetbal ga je geen eens van Legia Warschau winnen, want die Polen spellen aanvallend voetbal en die walsen zo over onze groep 8 middenveld heen of ze er niet staan.. zagen we vorige jaar en het jaar daar voor ook al tegen Steuaua Boekarest en Red Bull Salzburg met hun snelheid.
7. Waar is de inzet gebleven Lasse Schöne?? Je hele team voetbalt (vooral) Boilesen .. lopen als bezielen over het hele veld, daar word het Ajax-publiek niet vrolijk van nee.
8. Vraag aan Frank: Waarom stel je niet je beste spelers op?? Boilesen aanvoerder maken (slechtste man gisteren), Schöne in de spits Jong middenveld: Bazoer, Riedewald en debutant: Sinkgraven Het sloeg helemaal nergens op jou opstelling,, lachwekkend (of terwijl) te triest voor woorden. Elke Ajax supporter weet donders goed hoe de opstelling eruit had moeten zien (behalve) jij Frank met je onzin excusses elke keer dat het anders uitgepakt had moeten worden, maar toch weer de verkeerde poppetjes neerzetten waar ze niet horen te staan. Want Feyenoord doet Jordy Clasie toch ook niet in de spits en Kazim op de bank?? of PSV Guardado in de spits en L. de Jong op de bank?? man.. man sloeg echt helemaal nergens op!!! Logisch dat de meeste fans thuis bleven, die hadden van te voren die (belachelijke) opstelling gelezen

Lasse Schöne & Frank de Boer (en) Marc Overmars.. jullie maken ons allemaal belachelijk met dat nep gepraat. Spoel jullie monden, zet eens de juiste mensen neer en laat je voeten spreken verdomme!!!

6 februari 2015 om 12:54

@ scrumpti0uz,

Daar waar Ajax niet meer in europa speelt, en zij werkelijk elke tegenstander zoek spelen. Zelfs Arsenal de eerste wedstrijd.

6 februari 2015 om 13:24

Ajax speelt nog wel in Europa.

6 februari 2015 om 15:06

Als als als.. Ajax heeft achtereenvolgend tegen Feyenoord, Vitesse en AZ gespeeld. Puntverlies zat er heel dik in als je Klaassen, Serero en Veltman mist.

Verlies je tegen GAE dan kan je inderdaad spreken van een crisis, maar sommigen doen net alsof het de 1e keer is dat AZ en Vitesse in Amsterdam winnen. Nou nou 1 doelpunt verschil, wat een crisis.

6 februari 2015 om 16:56

Wauw dankjewel, ik heb niets eens alles gelezen want dat is me te lang maar ik was na punt 4 of5 al helemaal met je eens! Wat mij betreft en dat meen ik;

6 februari 2015 om 16:57

Edit*
Frank, schone, andersen, boilesen en moisander weg doen. Een paar gerichte aankopen en je wordt weer kampioen.

6 februari 2015 om 19:36

De eredivisie is toch wel paar maatjes kleiner als de Bundesliga, weet zeker dat Ajax door de mand valt tegen een club als bijv Mönchengladbach of aub toppers in Duitsland, niet te vergelijken. En ik weet zeker dat dortmund van Ajax zou winnen, als ze op 80% spelen moet het al kunnen, tegen PSV is het lastiger. Europees speelt dortmund de sterren van de hemel, in de competitie is het een drama

6 februari 2015 om 11:41

En wat wil Schone hier mee zeggen?
Dat er nog best ruimte is om nog slechter te presteren?
Wat een onzin dat Dortmund hier bij wordt gehaald. Kijk naar je eigen fouten, je eigen spel (wat niet om aan te zien is), en kom niet met van die uitspraken dat het allemaal wel meevalt.

6 februari 2015 om 11:52

Nee hij refereert naar een woord in de titel. Volgens mij zegt hij heel duidelijk waar het op slaat haha. Dortmund staat laatste, daar is het crisis. Ajax staat nog steeds 2e na de afgelopen weken gespeeld te hebben tegen Feyenoord, Vitesse en AZ. Dus bij Ajax valt de crisis wel mee.

Ik snap dat je van Ajax verwacht dat ze 10 keer op rij kampioen worden etc. maar na al 4 jaar op rij en dragende spelers die elk jaar vertrekken zat de kans er dik in dat er geen 5e op rij zou volgen. Relativeren.

6 februari 2015 om 13:40

Het gaat er ook niet om dat ze niet weer kampioen worden.

Het gaat om hoe het spel is en de selectie in elkaar zit op dit moment. Ajax had tegen Groningen al geluk, maar tegen Feyenoord en Vitesse waren ze zelfs gewoon verreweg de mindere. En dat mag gewoon niet als ene ajax zeinde.

De selectie van Ajax is gewoon te zwak dit jaar. Ze hebben naar mijn idee al boven hun kunnen gespeeld. En dan een grootste grap is nog dat Overmars beweert dat dit de beste selectie sinds jaren is.

Dan word er gesproken over Kishna en El Ghazi, maar kijk naar een Corona wat een talent en techniek die heeft. Hiermee wil ik aangeven dat eigen jeugd niet alles is. Je hebt 100 miljoen haal jongens van 21/22 die er ook nu al staan. Laat ze 2/3 jaar groeien en verkoop ze met winst.

Daar heeft ajax de laatste jare de meeste winst en succes mee behaald. Dat kan je dan aanvullen met eigen jeugd, maar het is gewoon dom om te dneken dat je met alleen eigen jeugd het gaat redden.

Het niveau zakt gewoon te veel dan. Als je dan ziet wat een El Ahmadi en Gouardado toevoegen bij PSV en Feyenoord. Je ziet daar gelijk weer een Wijnaldum en Clasie excelreren. Omdat die minder druk hebben nu. Iets wat Klaassen wel heeft bij Ajax nu.

Ajax slaat door in hun visie. als Ajax zeinde zou je samen met PSV altijd de beste selectie van Nederland moeten hebben. Met goeie talenten, maar vooral de beste spelers. En die zijn er nu niet.

6 februari 2015 om 14:58

Ajax verloor met 1 doelpunt verschil tegen AZ, Feyenoord verliest met 3 - 1 bij Heerenveen. Ajax staat 2e met 5 punten voorsprong op Feyenoord, maar praat vooral Feyenoord spelers omhoog.

Als Serero, Klaassen en Veltman terug zijn dan pas ga ik oordelen. Feit blijft gewoon dat zo'n serie wedstrijden achter elkaar altijd moeilijk is en helemaal als j een paar sterkhouders mist.

6 februari 2015 om 15:24

Die zijn er niet volgens jou maar Psv en Ajax staan wel op 1 & 2 dus zij hebben wel degelijk de sterkste selecties.
Het is altijd makkelijk om jongens van 19/20 af te schrijven maar deed iedereen ook bij Willems en kijk hoe hij nu speelt.
Het gaat nou eenmaal met ups en dows bij jonge jongens kan gebeuren.

6 februari 2015 om 16:25

@scum:

Kijk nou eens verder dan rivaliteit! Bij Feyenoord zit de zwakte puur in het feit dat ze scorend vermogen missen. Dan aanval mist doelpunten, de spits maar ook Boetius, Immers en zelfs Toornstra. Dat neemt niet weg dat Ajax ervaring en de kaliteiten van El Ahmadi en Guardado heel goed kan gebruiken.

Is niks met spelers omhoog praten het gaat er om wat Ajax mist! Ajax heeft een begroting van bijna 15 miljoen meer. Dus horen ze ook hoger te staan.

En wat heeft Feyenoord - heerenveen hier mee te maken? Inhoudelijk reageren ho maar alleen modder gooien.

Je oordeeld dan pas als die terug zijn? Alleen Veltman is lang er uit. Serero en Klaassen waren er wel bij tegen Feyenoord en Vitesse.

Welke van deze jongens bij Ajax 1 zou komens seizoen een stap kunnen make naar de top? Er is er geen 1 op dit moment. Iets wat een doelstelling van Ajax zelf is.

6 februari 2015 om 16:26

@iscom:

Dus bevestig je wat ik bedoel! Jonge jongesn hebben ups en downs dus heb je ervaren en dragende spelers er tussen nodig.

Je geeft dus zelf mijn punt aan.

6 februari 2015 om 11:54

Ik vind het gek dat mensen het nu pas echt over een vormcrisis hebben.

Vorig jaar was dit al het geval, zeker tegen het einde van het seizoen. Ajax kon x wedstrijden voor het einde al kampioen worden maar elke keer lieten ze het liggen door dom gelijk te spelen tegen Cambuur en NAC en later nog tegen Vitesse en Heracles. Dan verwachtte je dat ze er vol voor gingen maar kreeg je een slappe wedstrijd. En dan word je kampioen door gelijk te spelen tegen heracles en later nog gelijk tegen Nec.

Ik hoopte daarom dat de zomer ze goed zou doen, dat ze bij Ajax wat gingen sleutelen maar er is niks veranderd en dat is erg triest.

6 februari 2015 om 12:11

@ Forzarodaole,

Bij Ajax is er op dit moment inderdaad wel crisis.

Zoals jij zelf ook al aangeeft: de wedstrijden zijn niet om aan te gluren en ook al speelde Ajax gisteren ietsje beter dan in de wedstrijden tegen FC Groningen, Feyenoord en Vitesse, dan nog was het niet echt het voetbal dat Ajax hoort te spelen.

Eigenlijk speelt Ajax al jaren niet echt het gewenste voetbal waar ze naar streven. Zo nu en dan zie je weleens een mooie aanval waaruit een goal ontstaat, maar daar houdt het bij op.

Dat er een mooie goal ontstaat uit een mooie aanval, is ook meer heel zelden bij Ajax en meestal is het het grootste gedeelte van de wedstrijd de bal rond tikken en zelfs dat gaat niet snel genoeg, maar juist uitermate traag.

Het hoeft niet zo te zijn dat elke speler van Ajax de bal een keer moet raken, maar er mag wel wat meer versnelling erin komen.

Dit seizoen zal de landstitel zo goed als zeker naar PSV gaan. Tenminste, Ajax zal ook nog wel wedstrijden verliezen of gelijkspelen en PSV ook, maar zelfs als de achterstand nog wordt teruggebracht tot bijvoorbeeld drie punten, dan zal PSV er met de landstitel vandoor gaan, puur omdat ze met speler als Memphis Depay, Georginio Wijnaldum, Luuk de Jong en Andrés Guardado gewoon meer kwaliteit rond hebben lopen.

6 februari 2015 om 15:27

Inderdaad, hoe dom kan je zijn. Je eigen trainer zegt voor de camera dat het crisis is, maar meneer Schone gaat dat wel even ontkrachten. Niet te filmen. Leuk voor De Boer ook.

We gaan Frank en vrij spelen voor plek 2. Ik vind het wel crisis bij Ajax. Als je al 3 wedstrijden niet weet te scoren is dat niet goed. En het spel is al een aantal weken niet om aan te zien. Ik maak me best zorgen we weten allemaal dat we het kunnen. Zullen de spelers al weten dat de Boer gaat???

6 februari 2015 om 11:33

Maar hij heeft een punt bij Dortmund is het letterlijk crisis

6 februari 2015 om 11:38

Ik weet ook wel dat het daar ook crisis is maar bij ons is het ook crisis en schone zegt van niet. Zelfs de Boer durfden het woord crisis in de mond te nemen. Zitten niet meer op een lijn denk ik.

6 februari 2015 om 14:04

Ajax heeft een crisis, Dortmund is gewoon een regelrechte ramp.

6 februari 2015 om 11:39

Je let niet goed op Jollie, alles wijst er namelijk op dat hij blijft. Zal waarschijnlijk zijn contract uitdienen en daarna pas gaan.

Ajax kon eerder wel goed omgaan met een rij topwedstrijden achter elkaar, maar dit seizoen (mede met de blessures) heeft het ze opgebroken. Achtereenvolgens tegen Feyenoord, Vitesse en AZ is niet niks wetende dat PSV al een aantal punten los stond.

6 februari 2015 om 12:07

In de voetballerij word zoveel gezegd ik ben benieuwd of hij blijft als trainer. Misschien als overmars beloofd om redelijke ervaren spelers aan te trekken.

6 februari 2015 om 15:10

De clubs die hem charmeren zijn al voorzien. Mochten Poch, Rodgers etc. alsnog van de zomer vertrekken dan is de kans inderdaad aanwezig dat hij vertrekt, maar hij heeft aangegeven snel kenbaar te maken dat hij aanblijft om de speler gerust te stellen.

Vooral niet naar je zelf kijken maar naar anderen, haha dat komt ht allemaal goed schone.

6 februari 2015 om 11:39

Wat een onzinnige post, psv--1913.

Hij brengt wat perspectief en dat is begrijpelijk. Het is geen ramp als Ajax een keer geen kampioen wordt.

6 februari 2015 om 11:45

Hij refereert aan 2 eerdere uitspraken van Schöne lijkt me. De eerste was kijk naar hoe PSV speelt en de tweede je moet altijd naar jezelf kijken. En nu verwijst hij weer naar Dortmund. Dan kun je reacties verwachten.

6 februari 2015 om 12:32

Het gaat volgens mij ook niet om een keer geen kampioen te worden maar hoe er op dit momenet gepresteerd word.

6 februari 2015 om 15:17

Je kan toch eens een vormdip hebben? Ajax staat 2de dus wat is er voor crisis dan? Als het team even in een dip zit en dat moment precies heeft als de topteams van Nederland tegen Ajax spelen?

6 februari 2015 om 11:48

Schone is al 2x kampioen geworden in jaren waarin het gedurende het seizoen ook niet vlekkeloos liep. Dus als dit de manier is om enigszins de boel te relativeren, de druk er af te halen en proberen een frisse herstart te maken dan is dat totaal geen probleem. Het valt mij juist op dat veel mensen van PSV hier niet naar hun eigen club kijken maar lekker op Ajax willen bashen daar waar het mogelijk is. Wees blij met je kampioenschap, ga het vieren, kijk naar je eigen voetbalhoofdstad van dit moment (eindhoven) en laat dat natrappen toch eens achterwege.

6 februari 2015 om 11:53

natrappen achterwege laten...

Ongeveer het enigste wat jullie deden vorige seizoenen, natrappen tegen PSV en feyenoord als ze eens een belabberde pot speelden. Ik wist nog toen je duimpjes omhoog en omlaag kon geven, en als iets negatiefs gericht was tegen amsterdam kon je een regen van duimpjes omlaag verwachten.

6 februari 2015 om 12:10

Ik reageer gewoon op een uitspraak van schone, als dat al niet meer toegestaan is en jij je op je teentjes getrapt voelt prima hoor.

6 februari 2015 om 14:07

@myvision

Wat gedraag je je als een calimero? Waarom mogen Psv-ers niet commentaar geven op de situatie bij Ajax? Dit is toch een voetbalforum of niet dan? En ohja, ik ben een Ajacied voordat je gaat zeggen dat ik me er niet mee mag bemoeien.

Schone moet niet zo slap lullen. Omdat het ergens anders nog veel erger is moeten we maar doen alsof het bij Ajax allemaal niet zo erg is? Als je 12 punten achterstaat op de nr 1 als Ajax zijnde is dat een schande. Sowieso kun je Ajax en Dortmund totaal niet vergelijken aangezien Ajax de nr 1 club van NL is en Dortmund overduidelijk niet de nr 1 club van Duitsland is. Bij Ajax moet je elk jaar kampioen worden, dat is bij Dortmund natuurlijk helemaal anders.

6 februari 2015 om 15:17

Alles behalve "calimero" juist (zielige term). Ik vind dat zowel Ajacieden als PSV-supporters gewoon naar hun eigen club moeten kijken. Natuurlijk mag je een mening geven over een andere club, dat doe ik dagelijks. Maar onderbouw gewoon wat je zegt in plaats van zo'n zielige reactie.

Schone vergelijkt een crisissituatie bij Dortmund met de situatie bij Ajax. Dortmund stond 2 jaar geleden nog in de CL-finale en is de afgelopen jaren 1e, 1e, 2e en 2e van Duitsland geworden. Dan is een vergelijking met een "gevallen topclub" in een ander land best toepasselijk. Dan vind ik het van bashniveau om een Schone hier zo denigrerend aan te vallen en dan zeg ik er wat van.

6 februari 2015 om 15:34

Ja prima jongen, niet zeuren als wij wat over schone zeggen, ik vind nog steeds dat ie naar zijneigen moet kijken en geen vergelijkingen zoeken zoals jij zegt.er is niks te vergelijken,,, ajax is ajax en dortmund is dortmund.

6 februari 2015 om 16:26

Haha, ok. Zand er over

Heeft die zeker weten gelijk in, alleen zit er wel een verschil in de Bundesliga en de Eredivisie meneer schone. Gister ook weer in 90 3 van de 90 4 en gaan lopen discusieren met de scheids, dat is het grootste probleem van ajax, ze hebben op dit moment geen instelling. Schoo onder de kont moeten ze hebben, en doen waar ze goed in Zijn

Bull shit geouwehoer over crisis etc, Gaat gewoon even wat minder met de beste club van Nederland. Kan gebeuren! Volgend jaar weer beginnen aan een paar titels op rij. Kwaliteit is er genoeg, tis een beetje te jong nog maar dat is tijdelijk.

Hoe kan je dat nou zeggen!! Dat heeft er toch niets, maar dan ook niets mee te maken. Dit is de kop in het zand steken, ipv gewoon aan te geven dat het daadwerkelijk niet goed gaat.

Dit is gewoon problemen wegpraten, er klopt momenteel zo gigantisch veel niet bij Ajax,

6 februari 2015 om 11:49

En paar weken geleden toen ze op paar punten van PSV zaten was er niks aan de hand?? Toen waren het dezelfde spelers. Het gaat nu even wat minder en meteen moet men dramatisch gaan doen.

6 februari 2015 om 11:54

Nee Veer23 toen waren het juist andere spelers. Veltman, Klaassen en Serero missen we nu heel duidelijk en daarom begrijp ik Schone ook wel. Zodra die 3 terug zijn moet het weer beter gaan lopen (en dat kan al volgende week al), gebeurt dat niet ja dan is er inderdaad crisis.

6 februari 2015 om 14:18

Nee, want ook toen kon Veltman er niets van, was Klaassen uit vorm en Serero fysiek te licht en speelde hij te vaak terug.

Kijk naar jezelf schone en dan zie je dat het bij ajax ook crisis is nu. Als deze lijn wordt doorgetrokken dan moeten er koppen gaan rollen. Ik doe alvast een voorstel: na het seizoen afscheid nemen van moisander, viergever, boilesen, zimling, schone,sigthorsson en overmars.

Echt na elke speelronde lees je wel weer een rare uitspraak van deze Schöne. 'psv speelt ook slecht', 'bij Dortmund is het pas crisis'. Een beetje zelfreflecterend vermogen lijkt hij niet te hebben.
Volgens mij moet hij wat minder praten, eerst naar zichzelf kijken en die jonge gasten op sleeptouw nemen op dit moment.
En dan te bedenken dat ik ooit graag had gewild dat PSV hem haalde.

Het is ook allemaal erg overdreven. Ajax heeft maar 1 punt minder dan vorig seizoen en daarbij zit het Psv in heel veel wedstrijden tot nu toe ook niet bepaald tegen. Dat icm een natuurlijk ook net wat beter collectief van psv dan vorig seizoen zorgt voor een groot puntenverschil.
Ajax in deze vorm zal het echter lastig zat krijgen om nog 2e te eindigen. Want laten we eerlijk zijn, met een middenveld zoals dat er gisteren tegen AZ stond heb je echt niets in de top 3 van de Eredivisie te zoeken...veel te fragiel, veel te jong en veel te weinig mannelijkheid.

6 februari 2015 om 11:50

Tot de rode kaart werd het middenveld niet bepaald overlopen door toch een behoorlijk blok van Az..dus ik vind dat wel meevallen.

Verder ben ik het absoluut eens met je eerste deel van je post.

6 februari 2015 om 12:10

Het middenveld was uitstekend.

6 februari 2015 om 12:20

Mwua, misschien bij vlagen, maar kan dit middenveld ook overeind blijven in pittige uitwedstrijden? Dat moet nog blijken, maar ik denk van niet. Te onervaren, te weinig body.

6 februari 2015 om 12:42

Dit middenveld is maar uit nood door de blessure's van Serero en Klaassen straks bestaat het middenveld uit klaassen, Serero en Sinkgraven

6 februari 2015 om 13:11

Ook Ik zei net al; te weinig ervaring en te weinig body...dat probleem blijf je houden ook al stel je Klaassen en Serero weer op.. Die twee brengen wellicht wel wat meer duelkracht, maar missen ook routine die elk elftal nodig heeft.

6 februari 2015 om 12:32

Je kunt niet ieder seizoen kampioen worden met 'maar' 70-74 punten.

Het is veel te weinig, daar gaat het er om.

6 februari 2015 om 13:14

Daar heb je natuurlijk wel gelijk in, alleen moet je niet vergeten dat het Psv ook wel behoorlijk heeft meegezeten in een aantal duels. De stand had er net zo goed wat anders kunnen uitzien. Neemt niet weg dat ajax zelf gewoon routine en kracht mist in een piepjong elftal. Daarmee kun je onmogelijk om de titel spelen en dat weet de Boer ook wel.

Hij heeft al een ongekend knappe prestatie geleverd om een aantal jaar op rij met een redelijk matige ploeg kampioen te worden. Ajax zal komende zomer echt moeten investeren in ervaring met kwaliteit voor de Eredivisie top, anders gaan ze buiten de top 3 vallen vrees ik.

6 februari 2015 om 14:21

Helaas zijn die spelers bijna niet te vinden. Of ze zijn te duur (ja, ze hebben veel geld op de bank, maar dat kan ook zo weer verdampen), willen niet naar Nederland of ze zijn gewoon niet goed genoeg.

6 februari 2015 om 18:13

Heel vaak wel, maar niet altijd. En dat is het punt waarop de kwaliteit van de scouting naar buiten komt, dat icm een portie geluk uiteindelijk. Psv haalt Guardado, waar ajax Zimling oppikt. Zoek de verschillen.

6 februari 2015 om 12:36

Helemaal mee eens Kalou!

Crisis bij Ajax? Laat me niet lachen! We zijn 4 keer op rij kampioen geworden; staan nu 2een spelen nog in europa . Ik zal de eerste wezen die zegt dat het momenteel kwa spel allemaal niet meevalt.

Maar hoe groot moet de crisis dan wel niet wezen bij anderen die al jaren niets winnen?

Ajax krijgt momenteel de rekening gepresenteerd voor het feit dat elk jaar sterkhouders vertrekken, en zelfs Ajax kan dat niet ieder jaar opvangen met nieuw talent.

Kijk even naar de basisteams van de afgelopen 4 jaar en kijk naar de verschillen: Suarez, Anita, vd Wiel, Vertongen, Aldeweirelt, Ericsen,de Jong, Emanuelson, Blind spelen ondertussen allemaal in aansprekende teams in aansprekende buitenlandse .competities.

Crisis? Welnee! Even een pauze en dan komen we weer.

Als je zelf niet inziet dat het een groot probleem is, heb je problemen met je instelling. Er moet nu gewoon 110% inzet worden getoond. Zo niet, zal het verval groter zijn. Bij Ajax spelen ze momenteel ondermaats en dat is gewoon zorgwekkend voor de club. Wie weet kunnen ze het tij keren de komende wedstrijden.

6 februari 2015 om 11:55

Tot de rode kaart vond ik ons hele jonge middenveld anders heel behoorlijk spelen..

6 februari 2015 om 18:38

Dat vond ik zeker ook alleen het is nog niet stabiel genoeg. De selectie van Ajax 2 jaar bij elkaar houden en je hebt echt een topteam. Nu is dat het gewoon nog niet en zoals men weet van jonge spelers.. Die hebben meer ups en downs.

Ach ja, je kan het een "crisis" noemen. Want bij Ajax hoor je gewoon elke wedstrijd te winnen (ook al is dat natuurlijk bijna onmogelijk).
Zowel Schone als de Boer zijn te begrijpen in wat ze zeggen.
Echter zijn de redenen voor het slechte spel en het gebrek aan dominantie van Ajax van de laatste tijd best wel duidelijk aan te wijzen: jonge spelers die wisselvallig acteren, spelers die gewoon niet goed genoeg zijn (kishna, van der Hoorn ( schaam me om het nu toe te geven, nam het altijd voor hem op), spelers uit vorm (moisander, Schone, Andersen), geblesseerden die belangrijk zijn voor dit elftal.
We moeten als Ajacieden ook kunnen accepteren dat zo een seizoen er tussen kan zitten en niet gaan lopen zeiken over het beleid en de beleidsbepalers. Die hebben een duidelijke visie en met die visie waren en zijn nog steeds de meeste Ajax-supporters het mee eens, gelukkig! Het is geen adhoc beleid, maar een beleid dat gericht is op zowel de korte alsook de lange termijn. Soms worden er dan beslissingen genomen die minder goed uitpakken, kan gebeuren.
Maar we moeten gewoon als 1 man achter Frank c.s. blijven staan, ze krijgen het heus wel weer o de rails binnenkort en zeker in het nieuwe seizoen!

Weg met die denen, finnen en andere brave gastjes die slechts netjes in de pas kunnen lopen. Jij laat op elke plek steeds weer zien, dat je tekort komt. Zelfs als een van de ouderen geef je geen sturing aan het elftal.
Liever met jonge spelers opnieuw beginnen en niet meer die, uit het hoge noorden!
Dan mag je een keer verliezen, nu niet! Kletsmajoor
Er wordt geen enkele fatsoenlijke aanval meer opgezet, bij balverlies rent iedereen als een halve gare naar zijn eigen 16. Bij balbezit kan een verdediger de bal niet kwijt in het middenveld.
Veelzeggend dat gister een negentienjarige nieuweling beter is, als 7/8 andere veldspelers, waar jij de koning van bent.
Moisander hopelijk een lange schorsing,en veins jij maar een blessure. Jullie zijn Ajax onwaardig

6 februari 2015 om 13:30

Mee eens. Hoe komt het toch dat de Amsterdamse voetballers er niet meer zijn in deze Ajax selectie. Het probleem is nog steeds niet verholpen wanneer de "Scandinavische boys" zo de hand boven hoofd wordt gehouden t.o.v. mijn "blaka neefjes". Look at Ajax 1995 basis team. Winnaar EC1.

Bij ajax is gewoon sprake van een crisis, hoe je het ook went of keert. er wordt niet gescoord, gewonnen en overtuigend gespeeld, al een paar wedstrijden niet en dat heb je dus crisis. Maar wat er bij dortmund aan de hand is, dat snap ik echt niet. Die hebben echt een sterrenteam en een goede coach. Kan iemand mij uitleggen wat er daar aan de hand is? Die zouden met dat team normaal gesproken toch tweede moeten worden

6 februari 2015 om 12:09

Ja op papier hebben ze een sterren team , alleen er is een klein detail op papier win je geen wedstrijden je zal er voor moeten knokken en dat lukt daar niet , en bij Ajax ook niet , PSV heeft nu wat Ajax vorig jaar had een beetje de wind mee en daarom staan ze terecht bovenaan, als ze dat na 34 wedstrijden ook staan zijn ze dik verdiend kampioen .

Daar heeft Schöne helemaal gelijk in. We zijn vier jaar op rij kampioen geweest, dit jaar een keer niet.. dat kan gebeuren... je kan niet ieder jaar kampioen worden. Ik vind het alleen zielig om dan meteen het woord crisis aan te praten... wtf man, terwijl je gewoon tweede staat!!!!.... Feyenoord is al zestien jaar geen kampioen geworden, staat nu vierde en dan wordt er niet van crisis gesproken... PSV al zeven jaar geen kampioen geworden, werd ook wel een keertje tijd...

We staan nu tweede, hopelijk houden we dit vast en halen we de voorronde van de CL. Dan hebben we nog steeds een prima seizoen gedraaid, je kan namelijk niet ieder jaar kampioen worden... vier kampioenschappen in vijf jaar zou iedereen meteen voor tekenen!

Laat schone maar een tijdje banken, ga weer met twee buitenspelers spelen en een spits. Jammer dat denswil er niet meer is. Die had de kans moeten krijgen ipv die halve gare fin.

cilessen
van rhijn
veltman
moisander
riedewald
klaassen
serrero
sinkgraven
el ghazi
milik
kishna

Die poll ook weer, haha. Nederland is altijd zo heerlijk opportunistisch, tuurlijk is het crisis bij Ajax!

6 februari 2015 om 12:30

Tuurlijk hebben we crisis in Nederland maar bij Ajax is het wel een beetje erg overdreven omdat mensen een wedstrijd verliezen wat weer eens opgeblazen word door supporters, media en derden die denken verstand te hebben van de functie voetbal manager. Nederland kan altijd zo heerlijk overdrijven maar dat zijn we in middels wel gewend sinds het WK

Belachelijke reactie van Schone. Hij zou juist als routinier de kar moeten trekken maar is al tijden in dramatische vorm en van nul en generlei waarde voor Ajax. Dat hij relativeert geeft aan dat je niet op hem kan bouwen.
Frank moet nu echt ingrijpen, ballen tonen en dit niet pikken van een zogenaamde routinier.
Eruit dus met die vent. Gooi de jongeren maar voor de leeuwen, denk dat er dan meer swung in t team komt.

Sjonge.. laatste intervieuw begon hij over PSV. Nu over Dortmund. Hij is beter in naar andere wijzen dan in voetballen dwaas.

In Dortmund is geen crisis, in Syrië is het pas crisis. Kortom altijd baas boven baas, weinig zin om te wijzen naar een ander als je met jezelf bezig moet zijn. Zo een uitspraak zet iets over de mentaliteit van Schone vind ik. Goede voetballer, maar teveel mooi weer voetballer.

Tuurlijk is het crisis bij Ajax, verliezen kan, maar een paar keer op rij, daar wordt men doodziek van.
Echter dat juist Schone als kartrekker zulke uitspraken doet snap ik niet. Stil in de hoek zitten want je wordt gewoon geschoren op dit moment.

Neemt niet weg dat er binnen Ajax al met volgend seizoen wordt rekening gehouden. De Boer zal mede daardoor niet zomaar tekenen voor een contract, hij verwacht bepaalde toezeggingen. Spelers als Zimling dat zijn geen versterkingen. . . . .

Gelijk weer wijzen naar anderen he. Is het nu zo moeilijk om toe te geven dat dit ajax ajax-onwaardig is?

Het geeft gewoon aan dat de Duitse competitie geen watje is zoals de Nederlandse M.m. Ajax heeft zichzelf overschat met 4 titels op rij. Als je een steeds slechtere pot op de mat legt is het in het 5e jaar crisis ?
Ajax staat niet meer in de CL noteringen, al jaren niet., al decennia's niet.. Daar zijn we aan gewend, dus geen crisis maar gewoon jaarlijkse zwakte. Vorig jaar liep Amsterdam te pronken met een zinloze overwinning op Barcelona. Dat was de Ajax maatstaf . Iedereen die zei dat de winst een complete farce was werd uitgelachen, dit was het echte Ajax volgens de fan's..(match-fixing van Barca leek het eerder)
Proficiat met het echte Ajax en inderdaad is het geen crisis. 2e in de M.M is nog altijd beter als laatste in de B.l.

Ook ik vond zijn haar gisteravond weer geweldig zitten...dat voetbal is toch gewoon maar bijzaak voor de heer Schöne - die in Frank de Boer zijn grootste fan heeft!

Zivkovic had gewoon 1 van die kansen afgemaakt tegen az. En scoren gaat t om. Als je Sinkgraven direct erin zet op n veel crucialere en riskantere positie, dan kun je Zivkovic ook opstellen. Heeft bij Groningen al laten zien dat ie makkelijk kan scoren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren