Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Moisander accepteert schorsing en ontbreekt tegen Go Ahead

Laatste update:

Ajax moet het aankomende zondag tegen Go Ahead Eagles zien te redden zonder Niklas Moisander. De aanvoerder van de Amsterdammers kreeg donderdagavond een rode kaart, voor een vermeende overtreding op Aron Jóhannsson, en de aanklager betaald voetbal was niet van plan om die prent te seponeren. Moisander heeft een schikkingsvoorstel voor een duel schorsing geaccepteerd.

/

De Fin werd donderdag na een uur spelen weggestuurd, nadat Jóhannsson was weggedraaid en naar de grond ging. Het contact tussen de aanvaller van AZ en Moisander leek minimaal, maar scheidsrechter Pol van Boekel dacht aan een overtreding en meende bovendien dat AZ van een scoringskans werd beroofd. Hij trok daarom een directe rode kaart.

Moisander was daar verbaasd over: "Hier is helemaal niks aan de hand. Het was normaal contact, iets wat altijd in een duel gebeurt. Jóhannsson zou de bal anders ook zeker niet hebben gehaald", zei hij. "Ik kan het niet geloven. Ik hoop dat deze kaart geseponeerd wordt en ik zondag gewoon weer speel." Dat gebeurde niet: de aanklager stuurde een schikkingsvoorstel voor een wedstrijd schorsing en Ajax en Moisander hebben de straf geaccepteerd.

Het is terecht dat Niklas Moisander gewoon een schorsing krijgt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Logisch, van Boekel durfde zijn fout niet toe te geven en blijft bij zijn mening. Iedereen had wel een hekel aan Blom over die rode kaart maar die durfde gewoon toe te geven dat hij beroerd gefloten had. Iets wat ook wel weer karakter tekenend is.

Onterechte kaart, toch een schorsing. Ik kan er eigenlijk niet zo om malen. Mag Moisander ook 1 of 2 wedstrijdjes toekijken en misschien zijn scherpte een beetje hervinden. Laat zijn vervanger in de vorm van Viergever maar gewoon vast op die positie spelen. Dan kunnen we ook alvast voorbereiden op komend seizoen waar in we niet over Moisander beschikken.

6 februari 2015 om 10:49

volgens de spelregels in Nederland is de rode kaart niet onterecht, er was ook wel degelijk contact, dus een overtreding was het. De kaart kun je over twijfelen ja.

6 februari 2015 om 10:51

Als er contact is betekend dat niet automatisch dat het een overtreding is......voetbal is een contactsport. Als dit niet meer mag moet je lekker in de zaal gaan ballen of nog beter een andere sport kiezen

6 februari 2015 om 10:54

@ Nouryamis

Het gaat er in de Nederlandse spelregels heel duidelijk om of er een scoringskans word ontnomen met opzet. Als je de positie van de actie bekijkt (hoek 16), de plek van de bal (ver weg) en de mogelijkheden tot scoren kan je niets anders tot de conclusie komen dat een rode kaart onzin is. De speler gaat buitenom (niet op het doel af), kan de bal nooit meer halen en Cillessen heeft de bal al bijna in zijn handen.

Het was een lichte overtreding, en een gele kaart had ook mogelijk geweest. Maar voor een rode kaart moet er duidelijk sprake zijn van een scoringskans ontnemen. En dat is gewoon weg niet gebeurt.

6 februari 2015 om 10:54

Nee niet sltijd, maar wel als je met je hsnden in de rug van je tegenstander duwt

6 februari 2015 om 10:55

Jij zegt dus dat contact altijd een overtreding is. Welke spelregel is dat?
Is geen zaalvoetbal

6 februari 2015 om 10:58

Als je dit een overtreding vind, dan kun je er gewoon rood voor geven. Waar je meer over zou discussiëren is of het daadwerkelijk een overtreding is, want hij duwt zijn rug wat naar achter en valt dan gelijk voorover na de duw. Maar dat je hier rood voor kunt geven lijkt me vrij duidelijk

6 februari 2015 om 11:00

Ja natuurlijk is er contact het is een contactsport geen zaalvoetbal.

6 februari 2015 om 11:00

@ Arsenalman

Zelfs als het een overtreding is dan is het niet per definitie rood. Dan moet er geen twijfel over zijn dat er een scoringskans ontnomen word. En dat is gewoon weg niet het geval. Dus dan is het een gewone overtreding waar een vrije trap en eventueel een gele kaart voor staat.

6 februari 2015 om 11:01

@ D-Bergkamp, goede uitleg. Ik kan het niet beter verwoorden.
De mensen die denken dat dit wel een rode kaart is die snappen het spelletje niet. Zou jij V Boekel zometeen even willen mailen?

6 februari 2015 om 11:02

@D-Bergkamp, iedereen (althans de Ajacieden ...) roept dat hij de bal niet meer had kunnen halen. Maar volgens mij is dat niet zo, had hij op zijn benen blijven staan dan had hij de bal gehaald, denk ik.

Overigens ff iets anders; groot compliment voor de prachtige aanval van AZ waaruit deze kaart voortkwam. Het begon al met een heel mooi hakje aan de zijlijn, echt klasse. Maar het was nmm geen rood maar puur omdat het contact te minimaal was.

6 februari 2015 om 11:03

Ja dat doet iedereen dus is er inconsequent gefloten en is van boekel weer een incapabele scheidsrechter.

6 februari 2015 om 11:12

Cyprioot,

Ik ben het met je eens. Hij had de bal wel kunnen halen, maar de overtreding was er gewoon niet. Waardeloze beslissing van de scheids. En als er wel vastgehouden zou zijn, dan was geel wel het maximale.

Theater wordt bij voetbal nu eenmaal beloond. (alles om te winnen, noemen ze dat) Helaas!

6 februari 2015 om 11:42

@cyprioot

Daar zeg je het "als hij op zijn benen was blijven staan". Dat deed hij niet. Voor mij is dit gewoon een ordinaire schwalbe.

Ik vraag me af wat de gene die deze regels ooit opgesteld hebben nu denken. Het ontnemen van een directe scoringskans betekend rood. Wat zou de reden zijn achter deze regel? Ik denk het voorkomen van spelbederf. De rode kaart van Suarez op het wk, waar hij een inzet van ik geloof een Ghanees met de hand opzettelijk van de lijn haalt. Dat is rood, dat is het ontnemen van een directe scoringskans en een reden om compleet uitgesloten te worden van een wedstrijd. Zelfs als moisander al wat deed, wat ik me sterk afvraag, dan staat dat toch in geen enkele verhouding tot spelbederf. Het is een duel van een laatste man. Door zo ongelofelijk op de regels te gaan zitten creëeren we een spel waarin de laatste man amper nog in durft te grijpen.

Beste scheidsrechters denk aub eens goed na over de motivatie waarmee bepaalde regels ooit zijn opgesteld in plaats van ze klakkeloos van een velletje papier over te nemen, dit doet het voetbal goed.

6 februari 2015 om 11:56

Dat zegt Nooury toch niet, hij geeft aan dat de kaart niet geseponeerd kan worden omdat er contact was. Of het geel of rood is dat is een ander discussie

6 februari 2015 om 12:32

Geel voor een schwalbe was terecht geweest, wat een slappeling die johansson. In Engeland lachen ze je uit als je hierom gaat liggen.

6 februari 2015 om 12:33

@biggles, eens. Had de bal kunnen halen, maar geen overtreding.

6 februari 2015 om 12:33

@bobej99, eens. Had de bal kunnen halen, maar geen overtreding.

6 februari 2015 om 17:41

Iedereen zou zich genaaid voelen bij het krijgen van een rode kaart voor deze overtreding.. Maargoed je wordt altijd ooit wel eens benadeeld dat moet je als een man accepteren.

6 februari 2015 om 21:00

Ik vind het vooral dubbel omdat Berghuis in de 1e helft met 2 benen vooruit ik dacht Sinkgraven tackelde terwijl de bal weg was.

Als je dan toch consequent wilt zijn...is dat ook donkerrood.

6 februari 2015 om 10:49

Eerst viel ik achterover om de scheidsrechter die bij Heracles niet zag dat de bal over de lijn was en vervolgens nog durfde te beweren dat het, na het zien van de beelden, nog steeds niet 100% duidelijk was en de beslissing daarom terecht was.. Terwijl de bal zeer duidelijk wel helemaal over de achterlijn waals gegaan... Daarna komt de scheidsrechter bij een onze wedstrijd met zo'n slap verhaal om zijn eigen straatje maar schoon te houden. Het wordt er niet beter op, die arbiters

6 februari 2015 om 10:51

Nou doe Viergever maar niet hoor. Stond weer als een oud vrouwtje te verdedigen bij de tegengoal. Hoop dan gewoon op Riedewald in het centrum.

6 februari 2015 om 14:41

Idd, gewoon Riedewald op de plek zetten waar hij al z'n hele leven speelt..

6 februari 2015 om 16:43

Haha ja klopt. Daar speelt riedewald inderdaad al heel zijn leven.

6 februari 2015 om 11:02

Oordeelt de scheidsrechter dat het een overtreding is dan is het logisch dat er een rode kaart getrokken word. Blijft Johanson, was het volgens mij, staan dan kan hij 1 op 1 doorlopen op de keeper dus ontneemt hij AZ een scoringskans. Echter is het inderdaad wel de vraag of het een overtreding is. Dat blijft een discussie punt. maar dit zal door middel van bijv. camera's niet opgelost worden omdat dit om een mening betreft.
Bij Blom afgelopen dinsdag was gewoon heel duidelijk, swerts werd niet geraakt maar spong op uit eigen veiligheid dus geen rood. Hier raakt Moisander zijn tegenstander wel dus blijft het oordeel afhankelijk van ieder zijn interpretatie.

6 februari 2015 om 11:46

Inmiddels zijn we door allerlei schwalbes en andere fopduiken al zo ver dat de spits bepaald of de verdediger dood krijgt. Je zegt dat "als de spits door had kunnen lopen.." Dat had hij zeker alleen hij laat zich gewoon vallen! Dus als de spits had gedaan waar hij goed voor betaald wordt, namelijk naar de goal rennen, dan had moisander er nog gestaan, als hij was gaan liggen zoals hij deed is het een zuivere rode kaart?

6 februari 2015 om 12:21

Dat is erg lastig, de vraag is laat de spits zich vrijwillig vallen of komt hij ten val door toedoen van Moisander? Op die vraag zal iedereen een eigen mening hebben. De scheids heeft ook een mening en moet dat in een split second beslissen met zijn assistent.
Als je het mij vraagt is de rode kaart terecht. Het is iets wat onhandig van Moisander en ik denk ook dat hij het niet bewust deed. Moisander stapt compleet verkeerd in en hij probeert zich te corrigeren. hierdoor belanden zijn handen in de rug en struikelt de spits over zijn eigen voeten doordat hij ligt uit evenwicht word gebracht.
Soms zijn rode kaarten ook ongelukkig en kan de speler in kwestie er weinig aan doen, ik dat dat dit ook hier het geval is.

6 februari 2015 om 12:35

Dat Ajax, na een nachtje slapen, de straf gewoon accepteert geeft dus al aan dat je hier gewoon rood voor kan krijgen.

6 februari 2015 om 12:51

Dat Ajax het accepteert heeft meer te maken met het feit dat als ze in beroep gaan de kans bestaat dat de schorsing meer dan 1 wedstrijd is. Met een wedstrijd tegen Go Ahead voor de boeg is die ene wedstrijd te overzien, de wedstrijd daarna is tegen Twente en ze willen geen risico nemen dat ze Moisander dan ook nog moeten missen.

6 februari 2015 om 15:10

Je bedoelt, dat Moisander ook even mag brommen op de bank. Die bakt er ook niets meer van de afgelopen maanden.

7 februari 2015 om 10:57

Oh, Viergever (die er niks van bakt en tegen AZ ook weer verantwoordelijk was voor de tegengoal) mag er wel vast in voor Moisander. Maar Denswil? Nee die niet. Die moest gratis weg omdat hij het waagde om perspectief te willen zien. Begin je al in te zien hoezeer de beslissing om Moisander boven Denswil te verkiezen compleet verkeerd aan het uitpakken is?

Onzin, dit was niks. Niet eens geel of een vrije trap. Het was een gewoon lichamelijk contact, zoals zou moeten kunnen bij een contactsport als voetbal. Als dit al niet mag, dan kunnen we net zo goed verdedigers afschaffen......

6 februari 2015 om 10:50

lichamelijk contact mag zeker, met de schouder. In de rug duwen met je handen mag nergens. Was zeker licht, maar is gewoon een overtreding.

6 februari 2015 om 11:11

Nou weten we wel dat jy het duwen met de handen vindt. Die hele knvb begint een belachelijk zooitje te worden, ze denken als ze hem hier ook seponeren en er gebeurd dit weekend weer een dergelijk geval, wat er zoiezo gaat gebeuren, dan staat Nederland in rep en roer.

6 februari 2015 om 12:09

Hij laat gewoon een aanvaller bij zich weg draaien terwijl hij hem alleen maar voor zich had moeten houden. Die fouten maakte Moisander bij AZ ook altijd en blijkbaar heeft hij niets geleerd. Hij moet een scheidsrechter geen gelegenheid bieden.

Verder gaat dit om een verschil tussen 0 of 1 punt en niet tussen 0 of 3. Ajax was in die fase al de mindere.

6 februari 2015 om 15:21

Daarom zegt Moisander in het interview na de wedstrijd zelf dat hij dacht dat hij geel zou krijgen. Daarmee geeft hij gewoon zelf toe dat hij een overtreding maakte. Dus wat dat betreft einde discussie. Volgende discussie is: was het een mogelijke scoringskans? Dat is aan de interpretatie van de scheids en die vond dat Johansson de bal mogelijk nog had kunnen halen en dan 1 op 1 met Cilissen had gestaan, dus een scoringskans. Kun je kort of lang discussieren, de scheids is in dat geval doorslaggevend.

6 februari 2015 om 21:03

Geel was het ook ja, maar rood absoluut niet, het was geen moedwillige overtreding, geen directe scoringskans.
En het vloeide voort uit een duel... contactsport dus.

Ondanks dat het niet goed voelt lijkt me dat ze dit toch wel gaan accepteren. Je mist Moisander liever tegen GAE dan tegen Twente.

6 februari 2015 om 11:19

Ajax mist Moisander helemaal niet!
Zet iemand van de eigen jeugd op die positie.
Hij zal de zelfde fouten maken die Moisander ook maakt, maar heb liever dat iemand van de eigen jeugd die fouten maakt.
Daarom blijft het ook een raadsel dat Denswil moest vertrekken.

6 februari 2015 om 11:49

Ik mis Moisander het liefst voor de rest van het seizoen, voegt 0 toe en valt iedere westrijd door de mand!

6 februari 2015 om 12:30

Dus van der Hoorn-Viergever dan maar? Vind ik ook niet geweldig.

@komdan wie loopt er op dit moment rond in de eigen jeugd? Je kan ook Tete rechts en dan van Rhijn-van der Hoorn in het centrum proberen overigens.

6 februari 2015 om 13:02

Ook niet ideaal nee, alhoewel ik vind dat Hoorn zich steeds beter gaat manifesteren.

6 februari 2015 om 13:35

Dan wordt het wachten op Veltman-van der Hoorn en Viergever op linksback.

6 februari 2015 om 13:39

Zou ook nog kunnen wat mij betreft, al is de Boer geen fan van twee rechtsbenigen. Alleen Viergever wil ik niet meer zien in een Ajaxshirt, die vind ik niet eens goed genoeg als opvulling. Vergooit geld!

6 februari 2015 om 14:48

@ Florida, Riedewald is al z'n hele leven Lcv, zet die er maar neer.. Ik vrees echter dat het Viergever wordt..

7 februari 2015 om 10:51

Denswil? Oh nee wacht.. Hahaha het is zo erg dat ik erom kan lachen. Blind te laat alsnog weg laten gaan, Zimling halen (?!!), Viergever halen, Milik huren (die is voorbijgestreefd door Schone in de spits), Vermeer weg naar Feyenoord voor bijna niks, Denswil gratis weg, Moisander houden die straks gratis weg is, en geen aankopen doen die iets toe voegen. Succes De Boer! Nu moet dus Riedewald centraal, nog minder ervaring. Wat een dramatisch seizoen.

Het was een overtreding, maar rood was eigenlijk te zwaar.
De scheidsrechter volgt gewoon de regels dus logisch dat hij dan geschorst wordt.

6 februari 2015 om 10:50

Sorry hoor als dit een overtreding is horen er iedere wedstrijd minimaal 10 penalty's te vallen

6 februari 2015 om 11:22

Tuurlijk was het geen overtreding.
Beetje replica van Neymar en Ramos incident van vorige seizoen.
Zowel Neymar als die kerel van AZ hebben heel goed geacteerd dat is hun kwaliteit.
Vallen als of je bent neergeschoten.

Keihard aanvechten tot op het hoogste niveau. Het is de zoveelste dubieuze beslissing van Van Boekel die in het nadeel van Ajax uitpakt. Die man heeft inmiddels wel aangetoond niet neutraal te kunnen fluiten.

6 februari 2015 om 10:51

Hou toch op zeg. Floot verder goede wedstrijd, ook was dit geen 'fout' van Van Boekel. Contact was er, en het was een overtreding.

6 februari 2015 om 10:53

Nou, de eersre helft floot hij ook grotendeels voor AZ. Bij kleine, onduidelijke situaties ging het voordeel grotendeels naar AZ.

6 februari 2015 om 10:59

Sorry, maar of jij spoort niet, of je loopt gewoon flink uit te dagen hier.

Dus wanneer je iemand met de hand aanraakt is het een overtreding en rood?
Heb je ooit zelf überhaupt gevoetbald of beoefen je ballet?

6 februari 2015 om 11:29

Het gaat er niet om hoe zwaar de overteding is, maar dat het een doorgebroken speler is die een scoringskans word ontnomen en daarvoor word de rode kaart getrokken. Als dit op het middenveld gebeurt is het ook gewoon een overtreding dus ook bij de zestien.

6 februari 2015 om 11:34

Onzin. Het is geen overtreding. het is zelfs een overduidelijke schwalbe. Maar omdat het tegen Ajax is het terecht rood volgens velen hier. Terwijl wekelijks Ajax spelers keihard aangepakt mogen worden zonder consequenties, dat noemt men dan mannelijk spel. Maar goed het is een kansloze discussie. Ajax haat verblind.

6 februari 2015 om 12:09

Ach, genoeg ajacieden die de rode kaart van Willems ook gewoon terecht vonden. Ik snap het echt wel waarom iedereen zo reageert. Je hebt verloren, kampioenschap officieel verspeeld en jullie zijn gewoon zwaar uit vorm en dan ga je jezelf aan alles irriteren. Andersom had ik ook zo gereageerd, maar je moet ook gewoon eerlijk kunnen zijn en het gewoon is een keer toegeven.

6 februari 2015 om 13:09

Kampioenschap was a lang en breed verspeeld na de nederlaag bij Vitesse. Dit is gewoon de derde wedstrijd op rij dat de arbitrage overduidelijk Ajax benadeeld. Als het al voor geen meter draait dan kun je dat er niet ook nog eens bij hebben.

6 februari 2015 om 18:39

Belachelijke reactie. Overduidelijke schwalbe? Hij wordt wel degelijk in de rug geduwt met de handen. Het contact is erg licht, klopt. Maar het is een overtreding, doorgebroken en dus rood.

6 februari 2015 om 21:05

Noury nou weten we het wel, Berghuis had er volgens jou regels met 5x rood al afgemoeten na die tackle met 2 benen vooruit... bal was nergens te bekennen.

6 februari 2015 om 11:11

Wat een huillies zijn al jullie allemaal zeg, ze worden een keer benadeeld.

Moet ik eens opnoemen hoe vaak jullie bevooroordeeld worden, in eigen huis, en dan praat ik ook over Feyenoord en Psv.
Aub stop eens met dat kattengejank, jullie lijken wel vrouwen.

Verder kan je de duw in de rug gewoon als een overtreding zien, dus ja een kaart.
De Knvb schorst hem voor een wedstrijd dus ook die vinden het een overtreding. Kijk liever naar jezelf ipv andere de schuld te geven.
Ajax is gewoon een pover elftal, maar dat wil je alleen zelf niet zien.

6 februari 2015 om 11:18

Ja 2 wedstrijden achter elkaar verliezen door een discutabel moment van de scheidsrechter, we hebben altijd de scheids mee....
Helaas is het zo dat scheidsrechters kuip vrees hebben en in de Arena willen ze zich bewijzen dat ze niet onder druk staan van het publiek dus word er juist tegen Ajax gefloten.
Als dit gister aan de andere kant gebeurde was het zeker weten gewoon doorspelen.

6 februari 2015 om 11:26

Nou dat lag die bal ook nog op de stip, ipv daar buiten of ben je de situatie met Boerrigter vergeten?

Maar aub de topclubs hebben vaak genoeg de scheidsrechters mee, nu heb je een hem een paar keer tegen (in jou ogen, tegen Az zeker niet).
Het is niet anders. Wij spelen ook gelijk tegen Pec-uit terwijl als Vinkie normaal had gefloten wij ook gewoon gewonnen hadden. En ga zo maar door en door.

6 februari 2015 om 11:59

Kan je de voordeel momenten inderdaad even opnoemen? Ik kan er namelijk de afgelopen jaren geeneen herinneren. We hebben het dus over een schandalige rode kaart, belachelijke penalty of onterecht afgekeurde goal.

7 februari 2015 om 00:21

Ruud noem dit seizoen eens beslissende momenten, onterecht doelpunt of rode kaart waar Ajax word geholpen?
Als ik er in de afgelopen 2 wedstrijden al 2 kan opnoemen zal dat niet zo moeilijk zijn om voor mij nog meer momenten te vinden waar Ajax beslissend werd benadeeld.

6 februari 2015 om 12:13

Ongelooflijke huilebalk! Topclub onwaardig om zo te jammeren als het een keertje tegen zit. Bij PSV rechten ze tenminste de rug bij een tegenslag, daar kunnen ze bij Ajax nog iets van leren.

6 februari 2015 om 13:13

Bij PSV rechten ze de rug? Tegen NAC ja. Tegen elke andere ploeg die wel in de eredivisie thuis hoort had PSV gewoon punten verspeeld en dan was men terecht boos geweest.

PSV heeft echter dit seizoen niets te klagen over de arbitrage. Hoe vaak heeft PSV al tegen tien man gespeeld dit seizoen na makkelijk gegeven gele kaarten? Bovendien had PSV zowel tegen Ajax als tegen NAC (in Eindhoven) met tien man moeten staan na het ontnemen van een scoringskans. Rekik (in de arena) kreeg helemaal niks en Guardado (tegen Nac) slechts geel.

6 februari 2015 om 13:25

Uit bij Heerenveen kreeg PSV onterecht rood, anders was het gat inclusief doelsaldo nu al 16 punten geweest. Maar bij Ajax zijn ze altijd erg goed in selectieve verontwaardiging. Situaties onthouden die het nadeel zijn dus.

6 februari 2015 om 12:43

Aaah wat zielig, Ajax moet eens naar zichzelf kijken. Wat een drama wedstrijd weer zeg, en als je dan ziet wat er op het laatst nog in komt. echt om te lachen..

als dat werkelijk gebeurt dan is het een schande van de knvb, er zijn zoveek ergere dingen onbestraft gebleven. dit was een duwtje wat normaal is in een duel.

Ach dit was ook gewoon een gele kaart als max. Dit zeg ik als PSV fan dus ik vind het een beetje triest dat ze deze fout niet toegeven. Gelukkig deed blom dit wel in tegenstelling tot Van Boekel.

Niet dat je Moisander echt mist op dit moment maarja

6 februari 2015 om 10:51

Moisander speelde zeker niet onaardig hoor. Zelfde gold voor Van der Hoorn. Op zich stond het centrum best goed. En als we Moisander al niet direct miste, dan miste we dat mannetje voorin wel..

6 februari 2015 om 11:12

Hoezo, Blom zag het verkeerd. Vboekel ziet gewoon een duw in de rug(en dat klopt), nadat hij anders weg was geweest.

6 februari 2015 om 11:32

De overtreding zelf is niet eens een kaart waard, maar omdat hij anders op Cilessen af kon was het een rode kaart.

En Moisander gaan ze wel missen, Viergever is al helemaal een drama.

6 februari 2015 om 11:42

Boilesen stond (volgens mij) nog op een lijn met Moisander. Johansson speelde de bal te ver voor zich uit en ging niet recht op de goal af. ik vind dit niet 100 % rood hoor.

6 februari 2015 om 12:02

@psver

Boilesen stond veel meer naar rechts toe. En Van der Hoorn een stuk meer naar achter.

Wanneer Moisander Johansson niet aanraakt haalt hij gewoon de bal en gaat hij recht op Cillessen af.

Wat een aanfluiting, heeft die aanklager ooit zelf gevoetbald?

6 februari 2015 om 12:06

De scheidsrechter leeft de regels na en de Knvb nu ook door de standaard strafmaat toe te passen.

En straks past een scheidsrechter een keer de regels Niet toe en dan gaat iedereen hier lopen janken dat de scheidsrechters Marchanderen...

Het is ook nooit goed hè....

6 februari 2015 om 12:36

De aanklager stelt de straf alleen voor, ajax accepteert m......

Zou natuurlijk ook niet goed voor de reputatie van de heertjes bij de knvb zijn als er twee rode kaarten in een week geseponeerd worden...

6 februari 2015 om 12:05

Ajax en Moisander gaan zelf akkoord met de schorsing. Dus het feit of die kaart geseponeerd wordt heeft ook deels met een eventueel beroep van Ajax/moisander te maken.

Het feit dat Moisander zelf zei op geel ''te rekenen''. Is in feite een bekentenis dat hij de doorgebroken Aron Johansson wel degelijk raakte. Dat is voor de Knvb al genoeg om de rode kaart te valideren.

6 februari 2015 om 15:03

Heeft Willems dan een voorstel gehad en geweigerd? Dacht het niet toch? Aanklager had ook gewoon kunnen oordelen dat het geen overtreding (en dat was het ook niet) en géén voorstel hoeven doen. Maar het KNVB-kliekje houd elkaar allemaal keurig het handje boven het bolletje, alleen maar omdat v Boekel geen kerel is en toegeeft dat hij een verkeerde beslissing heeft genomen.

En ga aub even het interview met Moisander terugkijken, want dat zei hij niet zoals jij het weergeeft. Hij verwachte door te spelen, hoorde een fluit, was daar al verbaasd over, maar dat er rood getrokken werd vond hij onbegrijpelijk (en met hem, 3/4 van nl). Hij rekende op z'n hóógst op geel, na een onverwacht fluitje en een aanstormende scheidsrechter. Niet alles in je eigen woorden uitleggen, want je verdraait de boel gewoon.

7 februari 2015 om 13:28

Blom maakte een fout.
Van Boekel niet, Moisander legde een doorgebroken speler neer.

Dat is het verschil.

Terecht, was een overtreding op een doorgebroken speler en dus rood. Ik ga er vanuit dat het voorstel door Ajax geaccepteerd wordt

6 februari 2015 om 14:32

Persoonlijk vind ik het niet eens een overtreding, maar daar zijn de meningen over verdeeld
En zoals je kunt lezen, hebben zowel Ajax als Moisander de schorsing geaccepteerd.

6 februari 2015 om 15:06

Als dit een overtreding is, kun je beter stoppen met het spelletje, dan is na de eerste de beste corner de wedstrijd voorbij omdat elke ploeg met nog maar 7 of minder mensen op het veld staat.. Dit is gewoon geen overtreding, klaar!

Dikke fail bij de knvb, 1 wedstrijd voor ontnemen scoringskans, ze worden ook echt met de week lachwekkender in Zeist. Scoringskans.......een bal die in de handen van Jasper vliegt en zelfs Bolt niet eens meer had kunnen halen. Ik zeg, in beroep gaan, al die idiote beslissingen van de laatste jaren moet maar es afgelopen zijn.

6 februari 2015 om 12:03

Ajax en Moisander accepteren deze schorsing zelf. Blijkbaar zijn zij het er dus mee eens.

Dus in hoeverre is de Knvb dan lachwekkend? Volgens de spelregels is het hinderen van een doorgebroken speler rood. Je kan hier Van Boekel weinig op aanrekenen, kijk zijn interview maar terug, die scheidsrechter kon gewoon niet anders dan rood geven.

Wanneer Van Boekel hier geel gaf in plaats van rood, dan wordt hij zelf voor 1 maand geschorst door zich niet aan de spelregels te houden.

6 februari 2015 om 12:07

Het was niks, het wordt niks en het blijft niks. Zelfs ex scheids Van der Ende vond het ene belachelijke kaart. En ja Ajax is onder protest akkoord gegaan, omdat het toch zinloos is naar Zeist te gaan, want dan moeten ze een scheidsrechter afvallen, dan doen ze nooit.

6 februari 2015 om 12:15

Moisander zei zelf dat hij op geel rekende. Met andere woorden, hij geeft dus een bekentenis dat hij hem raakt.

Het was duidelijk te zien dat Moisander die Aron Johansson in zijn rug duwt.... het enige wat Moisander ontkende dat hij hem niet vastpakte.. maar daar ging het helemaal niet over.

Zwaar gestraft ja
Maar er was wel degelijk contact.

6 februari 2015 om 14:48

Nee de kaart van Willems werd niet geseponeerd en of jij het niets vindt is niet zo relevant. Moisander gaf toe een overtreding gemaakt te hebben en hij was doorgebroken en zou een scoringskans hebben. Wat is er moeilijk aan?

Omdat Van Rhijn hiermee wegkwam moet iedereen er mee wegkomen?

Terecht, Moisander duwde de spits weg en ontnam az daarmee een scoringskans, dat die spits er niks van kan mag nooit een factor zijn want dan verwacht je van de scheids dat hij een potentieel gekleurd oordeel velt!

Ik was het op eerste aanblik met de scheids eens, overtreding + rode kaart. Dat we het daarna zeventien keer terug zien en dan constateren dat het misschien wat zwaar was, is sneu voor de scheids maar wel logisch

6 februari 2015 om 10:59

@ Youricfc

Na 17x bekijken concludeer je dat het een te zware straf was. En daar gaat het juist om. Een scheidsrechter kan het verkeerd zien. Maar na de beelden te bekijken kan hij ook zijn ongelijk toegeven. En de tuchtcommisie plus aanklager kunnen de TV beelden inderdaad 17 keer bekijken en opbasis daarvan hun oordeel vellen of de scheidsrechter gelijk had ja of nee. En als je de beelden bekijkt dan is er totaal geen sprake van het ontnemen van een scoringskans en behoort deze geseponeerd te worden.

Dus als jij, ik en iedereen met herhalingen kan zien dat rood onterecht was. Dan behoort hij geseponeerd te worden. Daar is de tuchtcommisie voor.

6 februari 2015 om 11:02

Ik vind niet dat het onterecht is! Sommige mensen zouden kunnen zeggen dat het onterecht is. Ik denk ook dat het onzin zou zijn om deze kaart te seponeren.

6 februari 2015 om 12:02

Sorry hoor maar het is een terechte rode kaart. Houdt eerst de man vast en geeft daarna een duw. Zonder deze actie komt de speler in scoringspositie. Directe rode kaart is normaliter 2 wedstrijden. Moisander is gematst dus. Ook na 17 herhalingen.

Wat een onzin. Dat ie een half uur niet mee mocht doen was al een straf die zwaar genoeg was. Die aanvaller kon niet meer bij de bal. Laat het dan hier bij.

Nog een moment voor de video scheidsrechter.... Onterechte rode kaart

Beelden net terug gezien en ronduit belachelijk dat er überhaupt voor een overtreding wordt gefloten. Draait weg ziet dat hij de bal nooit meer kan belopen en gaat liggen. Lekker gefloten hoor.

6 februari 2015 om 11:13

Heb je toevallig de oorzaak niet gezien, of had je toen je ogen dicht? Gewoon duwen in de rug anders was hij weggeweest!

6 februari 2015 om 11:22

Ja hoor Ruud, je hebt gelijk hoor. Het was een overduidelijke rode kaart. Een horror overtreding was het. AZ speler liet zich totaal niet vallen en we mogen blij zijn dat hij niet zwaar geblesseerd is na die vreselijke actie van Moisander.

6 februari 2015 om 11:31

Pff, misschien moet je sowieso eerst maar eens gaan beginnen met lezen van de spelregels voordat je uberhaupt wat zegt.
Sinds wanneer krijg je alleen een rode kaart bij een horrorovertreding?

Overigens was hij ook geblesseerd uitgevallen daar door .
Nee, draaide om zijn as, bal was makkelijk nog te belopen. Bekijk herhalingen maar, en Moisander duwt. En dan als laatste man, en dat dicht bij de doel.

6 februari 2015 om 12:03

Ruudje, hartstikke knap hoor dat AZ na al die jaren weer eens gewonnen heeft in aansterken. Echt, oprechte felicitaties en gezien het spel helemaal niet zo onverdiend. Hier rood voor geven is helemaal van de zotte. Spits doet pirouette tegen verdediger aan die een hand in de zij legt en spits valt terwijl de bal alweer over de achterlijn rolt. In de verste verte geen overtreding laat staan een rode kaart. Anders vallen er per wedstrijd zeventien penalty's en twaalf rode kaarten.

6 februari 2015 om 12:18

Ik maak de regels niet, en ja ik vind een rode kaart ook zwaar. Maar regels moeten worden nagestreefd, en de Knvb heeft het zelf ook beoordeeld. Dus wie ben ik om daar iets anders van te maken?

Persoonlijk vind ik dat de scheidsrechters week in week uit anders fluiten, elke week blijven ze verrassen. Kuipers bijvoorbeeld, fluit europees heel anders dan in de competitie. En dat moet beter, in heel Europa hetzelfde fluiten.
Je ziet aan spelers dat ze gaan kijken hoe ver ze kunnen gaan, duidelijkheid zou een hoop oplossen.

6 februari 2015 om 12:19

Joost, Aron Johansson had normaliter de bal gewoon nog ''gehaald'' hoor.

Want de bal ging ten eerste niet zo hard... en ten tweede lag Aron Johansson op volle snelheid richting de goal.

Volgens de spelregels is dat het ontnemen van een scoringskans.

Blijft bij dat het ongelofelijk dom is van Moisander... wat betreft doet hij met zijn ''een foutje per wedstrijd'' zijn trainer Frank de Boer na.... bij AZ deed Moisander dit ook best vaak.

Nou, dan is voetbal per 5-2-2015 géén contactsport meer!

Ik vraag me af of van Boekel of de aanklager het moment kan aanwijzen waarbij hij hem vasthoudt/pootje lapt! Van een ander soort aanraking valt een goedgetrainde topsporter namelijk niet om!

Ik zie geen beweging van de voet, ik zie geen shirt dat in een punt wordt getrokken, ik zie geen arm die op een vreemde manier wordt weggerukt. Het enige contact dat ik zie is een lichte aanraking. Meer niet. Volgens mij kan dat niet eens worden getypeerd als overtreding. Laat staan dat een man van 75 kilo hierdoor onderuit gaat.

De Knvb zegt hiermee dat spelers vooral schwalbes moeten blijven maken, want het loont en wordt beloond!

6 februari 2015 om 11:01

Sinds wanneer is shirtje trekken onderdeel van een contactsport?

6 februari 2015 om 11:07

Waar trekt hij dan aan het shirtje? Zie jij het shirt in een punt strak getrokken worden? Het shirtje zit zelf nog netjes in zijn broek wanneer hij opstaat!

6 februari 2015 om 11:04

Het trieste is dat spelers als Kramer (of Berghuis gisteren) die als een blind paard met gestrekt been (of 2 benen) in komen vliegen slechts geel krijgen en er mee weg komen omdat men het niet aandurft dan rood te trekken. Maar voor een duel krijg je dus rood, niemand kan inderdaad aangeven wanneer de overtreding gemaakt wordt.

6 februari 2015 om 11:25

Johanson zit midden in een draai, dan is een licht contact al genoeg om uit balans te raken. Als elke voetballer weet je dat ook. Ik weet niet of hij de bal gehaald had (ik zelf denk van niet) maar een overtreding is het zeker. Ik had als PSV fan zijnde hier ook geel genoeg gevonden, maar als van Boekel inschat dat hij de bal kan halen is het gewoon rood. En dan moet de knvb gewoon achter hem blijven staan en inderdaad een schorsing opleggen en dan vind ik 1 duel een prima schorsing.

6 februari 2015 om 11:33

Nou nee. Wanneer ik weg draai ben ik namelijk zelf bewust van het feit dat ik weg draai. Het is eerder de tegenstander die onderuit gaat, omdat hij de draai niet verwacht.

Maar wanneer licht contact al genoeg is om onderuit te gaan, zou dat ook betekenen dat Moisander er dus niets aan kan doen dat hij wegglijdt. En is rood dus zeer onterecht!

6 februari 2015 om 14:57

dat is onzin, als je in een volle sprint licht aangeraakt wordt, is het ook een overtreding omdat je dan uit balans bent. Bij een draai dus ook. Ookal kan je er niks aan doen. Het blijft een overtreding als je de scoringskans ermee ontneemt. Ik refereer hier bijvoorbeeld ook een rode kaart van Bruma dit seizoen. Die in mijn ogen ook terecht was.

Terecht dat hij blijft staan want als laatste man iemand neerleggen is gewoon terecht rood hoe graag ze het ook anders willen zien.

6 februari 2015 om 11:05

Als hij iemand neerlegt als die door gebroken zou zijn want dit slaat gwn nergens op zegt een feyenoord fan

6 februari 2015 om 11:19

Als hij iemand neerlegt die een scoringskans heeft wat hier niet het geval was want hij kon de bal niet meer halen

6 februari 2015 om 11:35

Bekijk de herhalingen maar, Aron had de bal gewoon gehaald.
Bij foxsport kan je de beelden bekijken.

6 februari 2015 om 14:55

Dat willen ze toch niet zien Ruud want als het in hun nadeel is dan is het beeld een beetje troebel.

Had dit wel verwacht. Ik vond rood te zwaar bestraft, maar er was contact en dan kan de scheids fluiten. In dit geval heeft hij het beoordeeld als een doorgebroken speler en dus rood. Onzin om zoiets dan te seponeren, dat hoort alleen te gebeuren bij een volledig scheidsrechterlijke dwaling.
Ik vond het nogmaals te zwaar, hij had het gewoon af kunnen doen met geel of alleen een vrije trap.

Zo zie je maar weer, Willems heeft de intentie om iemand te raken , ook al gebeurd dit niet alsnog schorsen., Moisander krijgt wel een schorsing van 1 wedstrijd nadat er geen scoringskans is en een gele kaart op zijn plaats is, Hoezo wordt er met twee maten hemeten door de Knvb

6 februari 2015 om 11:14

Wat een onzin. De situaties zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken.

Bij Willems wordt de tegenstander niet geraakt en heeft de scheidsrechter geoordeeld dat hij wel werd geraakt en achteraf ook toegegeven dat hij fout zat. Duidelijke fout van de scheidsrechter dus seponering is logisch en terecht.

Bij Moisander oordeelt de scheidsrechter dat het een overtreding is en dat het het ontnemen van een scoringskans is en dus rood. Je kunt discussiëren of het wel of niet een overtreding is (volgens mij was het wel een lichte overtreding) en je kunt discussiëren of het het ontnemen van een scoringskans is (volgens mij niet, maar het is een twijfelgeval). Uiteindelijk is het een twijfelgeval en bij een twijfelgeval zal de Knvb altijd de beoordeling van de scheidsrechter volgen, zeker als die scheidsrechter bij zijn oordeel blijft ook na het zien van de beelden. Dus logisch dat er een schorsing voor 1 wedstrijd volgt. Ook logisch dat Ajax het schikkingsvoorstel accepteert want beroep was kansloos geweest.

In de pl vallen ze om van het lachen als ze zo iets zien en horen dat hij ook nog geschorst wordt

Ik vond het geen rood, dus het moet gewoon geseponeerd worden. Alleen omdat Van Boekel (i.t.t. Blom) zijn fout niet toegeeft, komt de aanklager toch met een voorstel. Het lijkt me dat Ajax dit wint als ze het voor laten komen.

En voor degenen die vergelijkingen met Willems trekken: dit is compleet anders, Blom gaf zijn fout toe. Daarna was die rode kaart van Willems op geen enkele manier te verdedigen. Het was een normale, correcte, tackle waarbij hij zich inhield. Compleet onschuldig en niet eens geel waard. Hier zou je kunnen spreken van een doorgebroken speler, waardoor het nog enigszins te verdedigen is. Al zag ik het en niet als directe scoringskans (doorgebroken speler is niet per definitie rood, het moet een directe scoringskans zijn) en ik zag het niet eens als overtreding, dus rood is onterecht.

6 februari 2015 om 11:16

Bij Willems was er geen contact, maar had je voor wild inkomen geel kunnen geven. Bij Moisander was er contact, rood idd overdreven maar hij kan gegeven worden.

6 februari 2015 om 11:19

Idd niets op aan te merken. Hij kon er rood voor geven en dat heeft hij ook gedaan. Er was sprake van fysiek contact. Zelfs oud Ajax gedienden Jan van Halst en Ronald de Boer vonden dit. Los van de kaart speelde Ajax een waardeloze wedstrijd.

Moraal van het verhaal: hoop huilie huilie nu, en zondag wint Ajax 'gewoon' in Deventer met ruime cijfers, nadat de 0-1 uit een al-dan-niet discutabele penalty is gevallen.

haha dat wordt viergever en vd hoirn achterin... smullennn geblazen.

Ik heb de beelden weer goed bekeken, en de regels goed doorgelezen, en in het spel zelf vind ik de rode kaart terecht. (Ik mag geen links geven buiten voetbalzone, toch?)

Een rode kaart kan worden toegewezen met de rede dat de speler een doorgebroken speler neerhaalt en ook een scoringskans ontneemt. Als er geen sprake was van een scoringskans, was het geen geel. Echter, met de juiste versnelling had de spits Aron kunnen schieten. Dus rood. Ik vind wel dat hij wel redelijk makkelijk ging liggen.

Off-Topc:Ik lees nu vaak dat Gudelje naar Feijenoord zou moeten gaan. Echter, in sportief aspect vind ik dat niet echt een vooruitgang. Ook dat hij als verdedigde middenvelder zou gebruikt moeten worden in een nieuwe club. Terwijl hij beter functioneert vind ik als 'box-to-box- speler.

Scheidsrechters zijn momenteel heerlijk bezig. Hebben wij nog geluk gehad dat Blom het toe durfde te geven, wellicht omdat heel Nederland er over viel.

Dit had ook geen rood hoeven zijn voor Moisander want er gebeurde bar weinig en die gozert kon toch niet meer bij de bal. Nadeel in deze kwestie is dat er sprake is van contact en dus de scheidsrechter het zo kan interpreteren...

Die van Heracles was al helemaal drama. Niks toe durven geven zichzelf helemaal indekken en zeggen dat ie graag een camera op de lijn had gehad. En ook nog eens als een bloemist daar de pers te woord staan zonder te beseffen dat het Heracles gewoon in de problemen kan brengen aan het eind van de rit.

De hypocrisie viert weer hoog tij. Ik hoorde 2 weken geleden iedereen nog zeggen hoe goed de scheidsrechters waren bij bv Ajax - Feyenoord omdat er zo volwassen werd gefloten. Veel door laten spelen, het spelletje goed aanvoelen en niet als kleine kinderen voor elke overtreding fluiten. Alle lof voor de scheidsrechter. Nu zien we rode kaart en gaan we de punt komma achter de regels gebruiken om deze beslissing recht te lullen.

V Boekel was laat met zijn reactie en kaart en dat impliceert dat hij een seintje heeft gekregen maar doet nu net of het kraak helder was. Wees dan echt een kerel en fluit de gehele wedstrijd volgens de regels en fluit alles af. Elk duel waarbij iemand contact heeft en een lichte duw krijgt.

6 februari 2015 om 13:35

Hele terechte opmerking. Ajax-Feyenoord was inderdaad een prima gefloten wedstrijd waar dit soort 'overtredingen' werden weggewuifd. Verademing om naar te kijken ipv dat gemiereneuk elke ED-wedstrijd.

Wel toevallig dat van Boekel uit Brabant komt. Zijn beslissing pakt wel heel erg goed uit voor Psv. Boekel is ongetwijfeld voor PSV en heeft zijn provinciegenoot nu aardig op weg geholpen
Was absoluut geen rode kaart en het feit dat de Knvb deze beslissing overeind houdt is ronduit belachelijk. Zeker na het seponeren van de kaart voor Willems. Er wordt vaak beweerd dat de Knvb op de hand van Ajax is maar deze situatie geeft een heel ander beeld weer.

Dat Moisander de kaart accepteert is logisch. In beroep gaan zou wellicht betekenen dat hij tegen een zwaardere tegenstander niet speelt

6 februari 2015 om 11:22

Wat een calimerogebrabbel zeg. Het is een terechte rode kaart. Ajax is gewoon drama en hadden waarschijnlijk ook verloren als ze nog met 11 man hadden gestaan.

Willems kreeg rood en was niet terecht. Geef het nou maar gewoon toe.

6 februari 2015 om 11:29

Beide rode kaarten waren onterecht. Geef nou maar gewoon toe.......
Ajax is inderdaad drama, daar heb je wel gelijk in.
Calimero gelul van je slaat nergens op maar je moet toch kunnen provoceren he?

6 februari 2015 om 11:36

Dat van Willems was onbesuisd inkomen. Hij had totaal geen intentie om de bal te raken. Dat van Willems was eerder rood dan dat van Moisander. Die Johansson ging gewoon als een zwaan naar de grond, er was haast geen contact.

Los gezien van de discussie of het een kaart was of niet, het is gewoon dom van Moisander om een onnodige overtreding te maken terwijl Vd Hoorn er nog naast staat en ook Cillessen zo die bal kan pakken.

Niet zo zeiken. Terechte rode kaart. De spelregels hoeven voor Ajax niet te worden aangepast.
Laten ze daar eens zorgen voor iemand die wel de juiste aankopen doet, en een trainer die Ajax leuk laat spelen. Voorlopig worden ze echt geen kampioen.

Overmars en De Boer zijn niet geschikt. Spel van Ajax is al jaren niet om aan te zien. En ook Europees lijkt het helemaal nergens op. Begin daar eens over, om te beginnen met Cruijff en zijn kliek van de Telegraaf tot Johan Derksen.

Knvb meet weer eens met twee maten. Maar goed dat zijn we wel gewend van die bobo´s uit zeist.

6 februari 2015 om 11:45

Ach ja, iedereen (ok een paar uitzonderingen) vonden het belachelijk. Ook van der Ende vond het onzin die rode kaart. Maar goed een oud topscheids zal er ook wel geen verstand van hebben.

Johansson doet t gewoon ontzettend slim en Moisander tuint erin omdat de timing uitermate precies was. Iedereen kan scheidsrechter de schuld geven maar het klopt als een bus wat hij zegt: fluit je, dan is het rood. Het was de laatste veldspeler die Johansson zou kunnen stoppen en hij raakt m terwijl de bal al niet meer te veroveren was.

Vond het ook absoluut geen rode kaart. Zo zie je maar weer hoe erg we toe zijn aan video ondersteuning.
3 erg merkwaardige beslissingen deze midweekse speelronde. En bij 2 van de 3 beslissingen heeft het de uitslag beïnvloedt.

Off: Zo vallen er wel steeds meer weg bij Ajax.
Hoe zit het met Klaassen? Is die inzetbaar tegen Gae??

Het was absoluut geen rode kaart waard. Hoogstens een gele kaart en een vrije trap tegen. Als ik naar andere wedstrijden kijk en dan vergelijkbare overtredingen analyseer dan zie ik dat de scheidsrechter niet consequent zijn bij het bepalen van de straf. Er lijkt of ze bang zijn een lijn te trekken en de Knvb die laat het allemaal toe en daarom zullen de Nederlandse clubs op internationale niveau nooit ver komen want daar wordt er niet voor dit soort lullige overtredingen gefloten maar er wordt door gespeeld. Je ziet ook dat we voorbij gestreefd worden door andere landen waar we toch vaak de baas waren. Moet je toch gaan kijken waar het aanligt en dan zie dat het toch een oorzaak heeft. Ik denk dat er hier in Nederland vaak onnodig wordt gefloten voor kleine overtredingen waardoor het hardheid van het spel vaak beïnvloedt wordt. In het buitenlandse competitie zijn de verdedigers ongenadig hard en wordt er niet piet lullig gefloten door de scheidsrechters.

6 februari 2015 om 11:59

Heb je Ajax Feyenoord gekeken?

6 februari 2015 om 15:31

Ja en dat is ook de enige wedstrijd die Nijhuis zo floot, nu fluit hij weer gewoon op z'n 'van boekels'. Dat is eigenlijk net zo hypocriet..

Ik vond het helemaal niks. Er was contact maar die Johansson ging als een stervende zwaan naar het gras. Hij kon ook onmogelijk nog bij de bal komen. Slechte beslissing van Polletje. Maar daar stond deze speelronde bol van dus hij past zich lekker aan aan de rest.

6 februari 2015 om 11:37

Misschien eerst naar jezelf gaan kijken, voordat je met je vingertje gaat zwaaien.

Bal had hij makkelijk gehaald, duidelijke beelden bij fox.

6 februari 2015 om 11:45

Natuurlijk praat jij schwalbes van je eigen ploegje goed. Niet de eerste keer dat het tegen Ajax gebeurd he.

6 februari 2015 om 12:09

vrijn houdt viergever vast, foto genoeg te vinden voor bewijs.
Geen schwalbes gezien van me team, dit keer. Zo ja, geef even een bewijs en ik neem me worden terug.

Geef hem aub 14 wedstrijden.... wat is hij uit vorm zeg!!
Nu weet ik dat er geen betere is, geef dan de jeugd maar de kans zou ik zeggen

niet heel erg, deze man is slecht is vorm, zoals heel ajax. Overigens niet heel raar dat hij 1 wedstrijd geschorst wordt, hij raakt hem, dus als je de regels heel nauwkeurig volgt moet je hem een rode kaart geven. Dit ga je nooit winnen als je er tegenin was gegaan.

6 februari 2015 om 12:09

Want je mag elkaar niet aanraken bij voetbal?

6 februari 2015 om 13:15

Als Ajax speler mag je niemand raken, andersom heet dat mannelijk voetbal.

7 februari 2015 om 14:23

dat zeg ik niet, maar in de draai heel ligt geraakt worden, en je bent uit balans. Op zo'n moment kan je er dan voor fluiten

Eigenlijk loopt voetbal wat betreft regels ver achter bij andere sporten. Zo'n rode kaart bederft eigenlijk elke wedstrijd hoe terecht of onterecht ook. Waarom geen andere regelgeving wat betreft een rode kaart? Waarom bij een rode kaart niet een gedwongen wissel en wanneer dat in de laatste 5 minuten van de reguliere wedstrijd gebeurd ook een strafschop. Maakt het spel volgens mij alleen maar aantrekkelijker.

Terechte rode kaart was het wel, Johansson had anders vrij baan. Moisander stonk gewoon in de schijnbeweging en wilde dat corrigeren maar besefte te laat dat hij hem moest laten gaan, dat was voor Johansson genoeg om t egaan liggen. Gewoon dommig van Niklas, tegen GAE zal Ajax sowieso uit een ander vaatje moeten gaan tappen, als het zo doorgaat eindigen ze 5de ofzo.

Terecht rood! Johansson werd uit evenwicht gebracht op het moment dat hij alleen op de keeper af kon gaan. Ik kan me nog een situatie herinneren in de Kuip waarin Vormer ene Fisher lichtje schampt. Hypocrisie ten top weer. Daar werd volgens vele ajacieden terecht voor gefloten (pentalty) omdat hij uit evenwicht werd gebracht en een scoringskans ontnomen werd. In dit geval dus ook.

Al ga je dit soort duels als overtredingen beschouwen is het einde zoek. Dan had elk duel tussen Schone en de centrale verdedigers van Az afgefloten moeten worden omdat daar ook contact is. Er is namelijk altijd contact bij dat soort duels.
Niet dat ik heel erg wakker lig van de schorsing van Moisander. Gaat een dramatisch seizoen door dus veel verschil zal het niet maken. En tja, de competitie is wat mij betreft toch al klaar, lekker op de Europa league richten.

Altijd dat gezeik over de scheidsrechter van die Ajaxieden , het is in het verleden ook weleens anders geweest en toen hebben we nooit iets vernomen uit A'dam !! Het is n.l zo , dat de scheidsrechter beslist fout of niet fout zo zijn de regels ook voor Ajax !!!!!

Nou ik vond het ook zeker geen rood! Maar ik zie ajax tegen Go Ahead verliezen!

Dat de scheids het niet goed gezien heeft daar kan ik nog wel in komen, maar dat hij daarna doorgegeven krijgt dat het echt rood is vind ik toch wel droevig.

Het was geen overtreding, duwen met de handen gebeurt bij elke corner. Echter veroorzaakt Moisander het zelf.. Bij de goal tegen Vitesse stond ie ook al te duwen. Moet hij echt afleren.

Tja, als je hier rood voor geeft, kan je 22 x per wedstrijd rood trekken. Het was echt een minimaal duwtje, Johansson speelt de bal echter te ver weg, anders had hij gewoon door gekund. Dan gaat hij maar liggen. Maarja, 2 weken geleden bij Ajax-Feyenoord mocht alles, nu mocht er niets en fluit de scheids overal voor. Dat viel me al eerder in de wedstrijd op, maar dit slaat alles. Zorg eens voor uniform beleid Knvb! Willems rood sloeg nergens op, Heracles word van drie punten beroofd en Ajax- AZ word de angel uit gehaald door de scheids, resultaat van een rondje eredivisie.

Beslissing van de scheids wordt internationaal keihard om gelachen. Dat doen ze al jaren om het niveau van ons voetbal en tegenwoordig ook om het arbitrale gehalte in Nederland. Kan me niet voorstellen dat Boekel ooit een internationale wedstrijd krijgt toegewezen. Die komt Engeland niet meer uit met dit soort beslissingen

6 februari 2015 om 12:50

Inderdaaad Engels commentaar was dan ook dat het een belachelijke rode kaart was. Grappig dat allerlei mensen toch nog van alles gaan opzoeken om de beslissing goed te praten.

Ongeloofelijk..
Bij Willems was er ook contact.

6 februari 2015 om 15:19

Serieus?

Daar was 0,0 contact vriend al zou je het heel graag willen.

Graag zou ik al die betweters hier willen horen wanneer hun eigen club op deze manier wordt benadeeld. Ik denk dat dan de wereld te klein is. Wie deze in deze "overtreding" (slimme schwalbe - John v.d. Brom) een rode kaart ziet zal om de minuut penalty schreeuwen en elke (lichte) overreding gepaard willen zien met een kaart van welke kleur dan ook. Zet die clubbril of anti-clubbril af en geef toe dat die van Boekel er geen fluit van kan. Gaf hij laatstelijk Feijenoord ook niet een strafschop tegen FC Twente die nergens op sloeg? Je zou er wat van gaan denken;-))) Zie je hoe makkelijk het is??? Waar: deze man is gewoon een heel slechte scheids. Punt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren