Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Mos begrijpt het niet: 'Heeft Ajax soms met een blinddoek gescout?'

Laatste update:

Moses Daddy-Ajala Simon was in het verleden op proef bij Ajax, maar slaagde er niet in om een contract te verdienen in Amsterdam. SC Heerenveen toonde vervolgens belangstelling, maar de aanvaller van AS Trencín koos voor een avontuur in België en tekende een contract bij AA Gent. In zijn eerste weken bij die club geldt Simon als een revelatie op de Belgische velden.

/

De negentienjarige Nigeriaan maakte afgelopen zondag nog een hattrick tegen Lokeren. Ook Aad de Mos is onder de indruk. "Deze speler is dus in Nederland afgetest door Ajax", zei de analist bijVTM Nieuws. "Dan denk ik, hebben die dan met een blinddoek gescout? Dat ze het niet zien... Zo'n speler is een goudhaantje voor AA Gent."

Moses liep vorig seizoen stage bij Ajax, maar de Amsterdammers kozen destijds voor Lesley de Sa, die inmiddels op huurbasis naar Go Ahead Eagles is gestuurd. Bij Trencín verdiende Moses vervolgens alsnog een transfer naar West-Europa, naar Gent.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja aad. Met afrikaanse spelers kan je natuurlijk minder snel een risico nemen ivm salaris. Dan moet je echt zeker weten dat ie goed is.

3 februari 2015 om 10:39

Wat een onzin en die Denen zijn zeker gratis?

3 februari 2015 om 10:44

Buiten de Eu betaal je meer voor een speler, omdat die een minimaal bedrag moeten verdienen. Wat Denen betreft kun je een minder hoog contract aanbieden.

3 februari 2015 om 10:44

Buiten de eu kost je gelijk meer dan 3 ton, is dus wel degelijk een verschil.

3 februari 2015 om 10:45

Ja denemarken is een eu-land. Ik weet niet meer precies hoe het zat (misschien zit ik wel helemaal fout). Het kwam er dacht ik op neer dat je spelers van buiten de eu een veel hoger salaris moest betalen.

3 februari 2015 om 10:47

Afrikanen moeten een non-EU salaris krijgen, drm nemen ze er waarschijnlijk geen risico ermee. Drm zijn de Denen ook zo interessant, ze zijn namelijk goedkope EU-spelers.

3 februari 2015 om 11:57

@afca1900***: Bij spelers onder de 21 jaar is dit wel minder, dan is dat 120k dacht ik. Dat is natuurlijk nog steeds een hoog bedrag als je niet zeker bent.

3 februari 2015 om 14:02

@afca1900: als ze jonger zijn dan 21 betaal je geen drie ton maar iets minder.

3 februari 2015 om 15:47

Het (bruto) salariscriterium voor niet-EU spelers voor het seizoen 2014/2015 als volgt zal zijn:

• Voor spelers van 18 en 19 jaar:
€ 207.000,-;
• Voor spelers van 20 jaar en ouder:
€ 414.000,-.

bron : Fbo.nl

3 februari 2015 om 12:01

Ajax heeft vast diezelfde blinddoek gebruikt die Aad voor had toen hij Erik Meier back zette tegen Ajax. Laat hem nou niet zeggen dat hij verstand van heeft want dat heeft Aad niet.
Niet ieder speler past in het spelletje dat Ajax wilt spelen. Drie scoren tegen Lokeren kan elke middelmatige spits.

3 februari 2015 om 16:58

Plus dat hij tijdens zijn stage misschien niet zo goed speelde.
Elke club heeft wel eens goed spelers afgewezen waar ze later spijt van kregen.
Het blijft toch altijd een momentopname.

Ik heb dit eigenlijk zien aankomen, dit was toch zelfde speler die in de voorbereiding een hatrick maakte bij Jong Ajax toch? Vind het jammer dat er geen andere nederlandse club hem uiteindelijk had kunnen contracteren.

3 februari 2015 om 10:43

Ik vind dit zo frustrerend om te lezen. Iedereen zag het aankomen. Nu neemt een Belgische club het lef om hem te halen en je ziet het.

Ajax beschikt over veel meer geld en durven geen enkel risico te nemen. Onbegrijpelijk.

3 februari 2015 om 12:13

Hij kostte 1,5 miljoen en een salaris van 4,5 ton. Je hebt op die positie bovendien al genoeg spelers (el Ghazi, Muric en Schone).

Dus je kan er nog wel 1tje halen maar dan weet je dat je Acolatse en vergelijkbare talenten uit de jeugd beter kan laten gaan.

3 februari 2015 om 12:56

Muric komt nog niet aan bod en Schone vertrekt normaal gezien deze zomer. Dus dan heb je nog El Ghazi/kishna/fischer. Moses kon er nog wel bij.

Ajax gokt te hard op enkele jeugdspelers. Haal wat meer concurrentie zonder dat je andere spelers daardoor willen vertrekken of is dat weer te moeilijk (dan schiet je nooit wat op als je zoiets niet kan doen)? De beste komen uiteindelijk boven drijven.

Speler x zit er aan te komen, nog 2 jaar, dan is het nog 1 jaar en dan wanneer het moment eindelijk is aangebroken blijkt dat hij niet goed genoeg is en langs de achterdeur is vertrokken. Dat zal met bepaalde talenten die nu 17-19 jaar zijn ook gebeuren. Dit kan ook met Muric gebeuren en wat dan? Dan staat er niemand klaar of heb je niemand anders de kans gegeven.

En dan is het weer zoeken en schuiven. Omdat jongens zoals Ebecilio/lukoki/de Sa en noem ze maar allemaal op niet goed genoeg zijn krijg je een type Schone op de flank. Gaat er mee door maar het is niet gewenst.

3 februari 2015 om 14:04

@slechtekont: onzin. Hij was toen onder de 21 dus betaal je een stuk minder dan die 4,5 ton waar jij nu over praat. Ken je feiten.

4 februari 2015 om 10:36

@azalkmaar2 Het is boven de 20 jaar, ken je feiten (clown). Dus na deze zomer had je hem al 4,2 ton moeten betalen.

@medillin Ajax heeft aangegeven dat Muric aan het eind van het seizoen gewoon aansluit bij de A-selectie, dus die vervangt dan zoals jij het zegt de vertrekkende Schone. Dan heb je dus voor beide posities 2 spelers, maarjah haal er dan nog maar 1tje bij... DAT is echt goed beleid man.
En wat betreft je tweede paragraaf, als Muric of Acolatse niet doorgroeit dan kan je toch alsnog een speler halen. Je vergeet dat AA Gent vergelijkbaar is met Heerenveen en Groningen en inmiddels weten wij dat presteren bij die clubs niet een succes garandeert bij een van de top clubs. Dus het risico is vergelijkbaar.

3 februari 2015 om 10:53

Bij het aftesten van deze jongen speelt mee dat Ajax ruim in de talentvolle vleugelaanvallers zit. En we moeten ook niet gaan doen alsof Lokeren Bayern Munchen is. Daarnaast moeten we afwachten hoe hij zich ontwikkelt. Sana had ook een vliegende start bij Ajax.

3 februari 2015 om 11:08

@doncoxxx

Daar zit het hem juist in, bij het af testen (oefenwedstrijden van jong ajax) maakte Moses Daddy-Ajala Simon meer indruk op mij dan al die andere buitenspelers, tuurlijk moeten we nou niet gaan doen alsof hij al Ronaldo is, maar volgens mij heeft iedereen kunnen zien dat deze jongen talent heeft tijdens zijn korte periode bij Jong Ajax, je zag toch wel een duidelijke verschil tussen een Sana en deze jongen. We moeten idd afwachten maar ik kijk er zeker niet raar van op als deze jongen het straks ver weet te schoppen.

Deense spelers zijn idd ook goedkoper maar Ajax heeft toch ook in het verleden risico's genomen met Pienaar en Serero, Sinds Marc er zit nemen ze alleen risico's met ideale schoonzonen als Sigi, Van der hoorn, Zimling en Sinkgraven. Sinkgraven voor 6.5 miljoen is ook een risico, overal zit er een risico's in. Maar man man Daddy-Ajala Simon had zich toch ook in die korte tijd bewezen, die was zeker ook risico waard lijkt me, en zeker geen risico van 6.5 miljoen. Ajax had naar mijn mening gewoon die risico moeten nemen en hem gewoon laten rijpen in Jong Ajax.

3 februari 2015 om 11:14

Ik vond hem ook talent hebben, maar ik snap wel dat ze hem afgetest hebben. Hij heeft bv een onorthodoxe (trap)techniek, die je wel bij meer Afrikaanse spelers ziet, door te weinig trainen met een goede coach. Maar als ze erin gaan, dan kan je niet klagen.

De eerste twee tegen Lokeren waren niet de moeilijste goals en als ik het mij goed herinner allemaal omschakelingsdoelpunten, maar die derde was pure klasse. Toch denk ik dat Kishna, Fischer en El Ghazi niet minder zijn, en dat is waarom ik het aftesten begrijp, maar dat zal de toekomst uitwijzen.

Dat was echt gescout met een blinddoek. Ben het niet vaak eens met Aad maar nu wel. In de voorbereiding toen moses bij Ajax was speelde hij echt heel goed met mooie acties. Ik heb wel vaker het idee dat de scouting bij Ajax ontzettend veel kwaliteit mist . Anders kom je niet uit bij een zimling of duarte. Ze wouden alleen jongens die wat toevoegen. Maar die zimling voegt minder toe bazoer.

Ajax scouting is al minimaal 15 jaar drama.

Constant spelers halen voor de verkeerde posities en voor het verkeerde spel.. Van Soetaers en Machlas tot aan Perez en Bakircioglu en Viergever en Duarte.

En dan achteraf gaan klagen dat de spelers zogenaamd het niveau of ' de druk van een topclub' niet aankunnen terwijl iedereen vooraf al zag dat ze niet in het Ajax spel pasten of voor compleet de verkeerde positie gehaald werden.
Gewoon dikke prut daar.

3 februari 2015 om 10:41

Ik was anders zowel met machlas als perez bijzonder content

3 februari 2015 om 10:42

ja, behalve toen ze daadwerkelijk in het veld stonden waarschijnlijk.

3 februari 2015 om 11:29

Als jij Machlas en Perez verkeerd gescout vindt, dan heb jij er niet zoveel verstand van. Dat zijn schoolvoorbeelden die iedereen die zondagavond met het bord op schoot zit heeft kunnen scouten en waarvan geen analyst het raar vond dat Ajax ze had gehaald, omdat die spelers bij de top in de Eredivisie behoorden. Net als Sulejmani. Maar net als Sulejmani waren ze niet in staat om het waar te maken, en dat heb je weleens. Wat jij doet is de koe in de kont kijken.

Overigens is het scouten van dergelijke spelers niet meer dan een kwestie van veel geld op tafel leggen en heeft derhalve niet zoveel om het lijf. Scouten van redelijk onbekend talent waar niet de hoofdprijs voor betaald hoeft te worden, dat is waar het om draait en waarin Ajax faalt. Althans, als het om spelers gaat die direct in de selectie van het eerste mee moeten draaien. Jongens als Eriksen, Boilesen, Fischer, Andersen en Cerny vind ik prima aankopen. Alleen al de verkoopprijs van Eriksen billijkt het scouten van junioren in het buitenland.

3 februari 2015 om 11:37

Enorme onzin,

Perez was een geweldige nummer 10 die door Ajax steevast aan de linkerkant werd gezet en Machlas was natuurlijk een ideale 4-4-2 spits en absoluut niet geschikt voor het Aajx spel.

En ja, dat iedereen idd kunnen zien, behalve die stekeblinde Ajax scouts.

3 februari 2015 om 10:41

Eens.

De scouting zuigt al jaaaaaaaren en het is zuur te zien dat andere clubs (zelfs met minder financiele middelen) het wel lukt om zeer goede, nog onbekende, spelers te halen. Het is dus wel mogelijk.

Leuk dat Ajax spelers haalt voor de toekomst, maar blind voor de hoge nood die nu heerst.

3 februari 2015 om 10:48

Ja de scouting zuigt ja.
Dus jij vind el ghazi een slechte speler?
Net zoals eriksen fischer kishna.

3 februari 2015 om 11:08

Een kapotte klok heeft ook 2x per dag gelijk. Er zijn legio voorbeelden van waardeloze aankopen bij Ajax. Ik realiseer me overigens wel dat wij daar ook een kei in zijn, dus misschien is commentaar niet helemaal op zijn plaats ;-)

3 februari 2015 om 11:24

Ja dat klopt maar met zlatan vertonghen aldeweireld serero kishna el ghazi eriksen maxwell heeft ajax best goed gescout.
Dat er miskleunen tussen zitten gebeurt altijd het nadeel is dat die het langst blijven hangen bij mensen.

3 februari 2015 om 11:55

@ wve, er is een verschil in jeugdscouting en scouting voor het eerste. De jeugdscouting is werkelijk top te noemen (zit ook nog wel eens een misser tussen, maar die zijn minimaal te noemen), de scouting voor het eerste is echter dramatisch (daar zit juist sporadisch een bruikbare speler tussen). Alle spelers die jij noemt zijn dan ook niet toevallig als jeugdspeler gescout. Spelers als Maxwell, Ibra etc komen weer uit de koker van Don Leo en dat is niet te vergelijken met de huidige scouting..

3 februari 2015 om 12:44

@ wve

Makkelijk scorende reactie van je door name op te noemen die zich eerst hebben kunnen ontwikkelen in jeugdelftallen / jong Ajax.

Met scouting bedoel ik, en dat weet je best, spelers die aangekocht worden en er gelijk staan en van toegevoegde waarde zijn voor Ajax 1.

Zoals gezegd, prima dat Ajax het goed doet voor de toekomst, maar ze missen het idee voor wat nu nodig is.

3 februari 2015 om 12:48

Ik neem aan dat je met "een kapotte klok" een stilstaande klok bedoelt? Wel een geinig voorbeeld!

3 februari 2015 om 13:04

Dan moet je dat er bij zeggen.
Scouting is een breed begrip en blijft altijd een gok.
Zie psv met matavz berg en nog veel meer waar iedereen van verwacht dat ze wat brengen en er gelijk staan.

3 februari 2015 om 10:50

Idd helemaal ruk... eriksen verthongen aldeweireld cilissen zlatan maxwell pienaar suarez oa kunnen er helemaal niets van! Ja ik kan van de laatste 15jaar veel miskleunen opnoemen maar ook veel voltreffers.. achteraf is idd makkelijk. .wie zegt mij dat moses ook bij ajax zal slagen? Je kunt alles wel negatief uitleggen. Ik ben benieuwd hoe we over 5jaar praten over andersen elGahzi kishna milik fischer! Zouden zomaar Europese (sub)top spelers KUNNEN zijn

Baal er van dat hij nooit bij Twente op proef geweest is. Twente had al een hele tijd belangstelling, maar toen melde Ajax zich. Vervolgens heeft Twente er nooit meer wat mee gedaan...

Als er een speler niet goed genoeg wordt geacht die later toch wel stiekem heel goed blijkt te zijn dan lijkt mij daar weinig aan te doen. Niemand kan in de toekomst kijken natuurlijk. Wanneer je bijvoorbeeld op dat moment een De Sa hebt die in de vorm van zn leven steekt en deze jongen die op dat moment misschien wat minder presteert lijkt het mij logisch dat je voor De Sa kiest.

3 februari 2015 om 10:51

Dat is het juist, deze speler werd door iedereen goed geacht, hij heeft zich ook in de voorbereiding bewezen, ik vond Ajax nonchalant bij het contracteren van deze speler, ik denk dat iedereen met een beetje verstand van voetbal dit wel heeft zien aankomen, hij maakte in iedergeval veel indruk op mij in de voorbereidingsfase.

Ten eerste is deze jongen nu alweer een jaar verder, en het is bekend hoeveel een speler in een jaar kan groeien, wellicht zag Ajax het gewoon niet zitten omdat hij op dat moment geen sterke indruk maakte. Ten tweede wel erg makkelijk en opportunistisch van onze Aad om na drie wedstrijden al te roepen dat Ajax een fout heeft gemaakt, laten we eerst maar eens een hele seizoenshelft kijken, denk aan Sana

Aadje toch, makkelijk punten score zo. Zo zijn er genoeg voorbeelden, het blijft altijd afwachten met jeugdige spelers.

3 februari 2015 om 11:34

@ruud_az

Ben ik wel met je eens, maar heb deze speler ook in de voorbereidingen gezien en was erg verbaasd dat ze hem niet wilde. Was echt wel te zien dat deze jongen talent had.

3 februari 2015 om 12:24

Ja dat is absoluut waar. Aad had dit moeten zeggen toen hij wegging dan had het meer toegevoegde waarde. Nu is het achteraf praten, maar alsnog: iedereen zag dat ie kon ballen en alleen al om die naam had ik hem een contract gegeven. 1 eis stellen: Moses Daddy op je shirt. Half Amsterdam loopt er dan in rond.

3 februari 2015 om 12:52

Helemaal mee eens, Aad zal wel balen dat er geen natuurijs is.

OT: Het is altijd makkelijk praten achteraf, maar hoe lang houd deze jongen het vol? Ken ook spelers bij Ajax die het een maand leuk deden en daarna weg moesten. En de Mos is iemand die altijd meepraat met de menigte, Word echt een keer tijd, dat we die ouwe van dage een keer links laten liggen met hun commentaren altijd. Net alsof hun nooit fouten hebben gemaakt. Onee wacht de Mos was die gast, die als een bezetene een keer het veld in het Gelredome bestormde, omdat hij eindelijk een keer van Ajax gewonnen had. Naar mannetje, laten we snel overstappen op mensen van deze generatie Mulder, R de Boer, Waterreus, van Nistelrooy en die oudjes lekker verder tv laten kijken en geen mening meer laten geven.

Ik heb steeds minder vertrouwen in het pad dat Ajax gekozen heeft. Er zijn steeds dragende krachten vertrokken en er is alleen talent en hele matige ervaring voor terug gehaald. Laten ze eens geld in het fundament steken. We missen een creatieve speler op het middenveld of in de aanval en een echte leider in de achterhoede. Wat Daddy Mozes betreft, moeten we niet te veel conclusies trekken na een wedstrijd waarin hij 3 keer scoort, dat deed Sana ook, en dat bleek uiteindelijk ook een miskoop. Ook moet hij in een systeem passen. Kijk naar spelers als Cvitanich, die bij Ajax niet uit de verf komen en vervolgens bij de volgende club er bijna twintig in een seizoen er in schieten.

3 februari 2015 om 10:55

Cvitanich kreeg niet echt een normale kans. Die heeft nooit meer dan 2/3 wedstrijden achter elkaar kunnen spelen. Beetje als wissel gebruikt en als tijdelijke vervanging bij schorsingen. Ontzettend zonde, maar destijds begon Suarez wel te lopen, na een redelijk zwak begin.

Dit is altijd wel erg makkelijk. Met Fischer, Kishna, El ghazi, Muric, Menig.. Waarom zou je dan ook nog geld uitgeven voor deze speler met een hoger salaris.

Het is zeker een groot talent maar dat zijn Kishna, El Ghazi, Fischer, menig en Muric ook. En in de À heb je nog dekker, Cerny.

Sinkgraven is een goede aankoop aangezien we alleen andersen en Klaassen nu voor cam hadden.

Verder moet Ajax zich komende zomer versterken met ervaren spelers.

Ja en als hij bij ajax zat dan hadden we nu el ghazi niet gezien.

Ik vond het ook erg jammer dat deze jongen geen contract kreeg. Zou zeker bij het eerste team kunnen aansluiten en als invaller zijn stempel drukken. Zoals hij bij Gent doet nu, alleen staat hij daar volgens mij al basis. En kon zelfs nog bij Jong Ajax rijpen. Ik bedoel, Becker is toch verhuurd, verder heb je niet veel op die positie lopen. De meeste vleugelspelers bij Jong Ajax, staan op links.

Ergste is nog, dan speelt hij bij Trencin, een satelietclub van Ajax, zodat ze hem in de gaten kunnen houden. En alsnog gaat hij ergens anders naartoe, voor bijna niks. Schandalig.

Daar hebben we "makkelijk-scoren" Aadje weer eens; was zelf een gemankeerde speler en trainer,........heeft z'n dochter als zaakwaarnemer werkzaam in de voetballerij, zou me niks verbazen als deze speler door Tessa begeleid wordt.

Nee Aadje, de juiste vraag was destijds: wie heeft Ajax op die plek staan en achten wij deze jongen (toekomst & ontwikkeling meegerekend) beter dan die eigen speler,........antwoord op dat moment: Neen!

Hij is op weg om de 'chouchou' te worden bij de Buffalo's. Maar laten we zo'n jonge snaak vooral te snel de hoogte inschrijven. Het was sehr leuk wat ie liet zien op Lokeren en het smaakt naar meer.

Maar misschien toch maar even afwachten? Er zijn er nog geweest die met een blitzkrieg begonnen en niet eens veel later met de staart tussen de benen moesten vertrekken.

Maar toch, damn zeg, deze jongen heeft wel iets. Fenomenale snelheid, de kenners maken ruzie of ie nu links- of rechtsbenig is en dan die vista en inzicht nog. Het ziet er allemaal wel erg goed uit. Ben eens benieuwd wat ie morgen in de beker tegen Anderlecht kan.

3 februari 2015 om 10:57

Ik hoor het graag van je hoe Moses het heeft gedaan, bekerwedstrijden zijn altijd mooi. Hopelijk heeft dat jochie dat besef ook al! Ik vind het, zoals ik al aangaf, echt zonde dat hij geen contract kreeg bij Ajax.

3 februari 2015 om 11:11

Mja, was ook een jaar geleden. Hij zal toen vast ook wel mooie dingen hebben laten zien, maar als je dan al gelijkaardig materiaal hebt, dan neem je geen relatief dure Afrikaan.

Zelf zei hij er over dat ie nog niet op kon tegen de meer ervaren spelers. Toch wel ook een indicatie dat er een goede kop op staat. Er zijn er anderen die melken over gebrek aan respect of 'ze kennen er niks van'.

Haha, wij hebben ooit Kevin De Bruyne en Dries Mertens op jonge leeftijd laten gaan, omdat we dachten dat het niks ging worden met die ventjes. lol

Zo heeft elke club wel een verhaal.

Weet je, Gent kwam eigenlijk een andere speler scouten (die hebben we ook gekocht), het ware lokalen die wezen naar Moses 'is dat niks voor jullie, jongen is goed'. En dat beaamde ze bij Gent al snel.

De trainer houdt zijn voetjes wel op de grond, die zegt dat ie nog veel moet leren en nog gevaarlijker kan worden. Maar hij is er wel héél gek van hoor. Hij zegt dat het één van de meest perfect tweebenige is die hij ooit onderhanden heeft gehad en dat ie zelden met zo'n talent heeft gewerkt.

Als we maar winnen van Anderlecht morgen, zie. Met of zonder hattrick van Moses.

3 februari 2015 om 11:36

Hopelijk mét hattrick, van wie dan ook .

Al was het bij de trainingen, waarvan ik er 1 heb bijgewoond, wel echt duidelijk dat hij met de juiste begeleiding/aanwijzingen, iedereen gek kon maken met zijn snelheid en zijn tweebenigheid. Maar wat je zegt kan kloppen inderdaad, hij kwam nog redelijk 'kinds' over en Afrikanen zijn duurder, dat is een feit.

Wie was eigenlijk de andere speler die is gekocht? Leuk talent of niet?

3 februari 2015 om 11:40

Haris Hajradinović. Middenvelder. Ja die kan wel iets. Maar Gent heeft een redelijk goed middenveld en voor een middenvelder is een 352 lastiger om onder de knie te krijgen. Heeft al wel even mogen invallen. Ik heb hem ook al op training bezig gezien en die gaat er wel komen. Zal gewoon een paar weken geduld moeten hebben.

Scoorde bij AS Trenčín, toch zo'n 8 doelpunten in een half seizoen, heeft veel techniek en creativiteit.

3 februari 2015 om 22:29

Over De Bruyne, Gent wou hem heel graag houden toen die 13 was maar PSV en Genk toonden stevige interesse en het was duidelijk dat zij op dat moment hem een betere toekomst konden bieden, daar konden we dus eigenlijk echt weinig aan doen. Eerst ging die eigenlijk naar PSV maar op het laatste moment heeft Genk hem toch nog kunnen overtuigen. Mertens hebben we inderdaad wel gewoon laten gaan omdat Leekens op dat vlak soms echt het inzicht heeft van een ezel heeft, zo vond hij Ruiz ook maar niks.

Verwacht niet dat Moses nu ineens elke match zal vlammen, maar gretig is hij in elk geval wel. Ben benieuwd wat hij in de toekomst nog kan brengen. Het Gentse scoutingsapparaat weet om de zoveel jaar wel een pareltje te toveren. Yaya Soumahoro is in principe ook iemand die een hoger niveau aankan, maar door zijn blessures kan hij nooit lang in topvorm blijven.

Ben ook onder de indruk van de mentaliteit van Moses, zeer bescheiden maar toch erg gretig om zich te bewijzen.

3 februari 2015 om 12:51

Ik zag hem zondag ook aan het werk, weliswaar van aan Lokerenkant, dus zijn hattrick vond ik wat minder

Bij dat derde doelpunt toonde hij wel klasse, snelle speler en weet waar het balletje moet. Dacht bij dat dat doelpunt razendsnel. Maar hij heeft iets. In de interviews achteraf leek hij na een hattrick toch wel heel bescheiden, dus mentaal ziet het er ook goed uit.
Tegen Anderlecht zal het wat moeilijker worden vrees ik, ook al omdat er amper rust is voor de spelers.

Beetje vroeg om al verregaande conclusies te trekken, eerste keer dat ik hem aan het werk zag, dus niet te hoge verwachtingen koesteren. Lekker afwachten en laten ontwikkelen. Hopelijk kunnen we nog wat meer genieten van deze speler in onze competitie.

Miss de volgende Boussouffa voor Gent?

3 februari 2015 om 13:04

Boussadinho was meer een linksbuiten.

Maar moge Moses evenveel scoren als Ole Martin Årst. Allemaal zeker nog wat vroeg, maar het ziet er idd. een goed ventje uit.

Mja, Anderlecht zit op zijn tandvlees. Gent is fysiek een stuk sterker. Is wel een lastige ploeg voor Gent, winnen daar zelden van, maar nu zijn ze te pakken. Als ze zo lamlendig gaan spelen als tegen Zulte Waregem, dan krijgen ze er 5 om de oren.

3 februari 2015 om 13:18

Ik doelde op de klasse van een Boussouffa, iemand waar het Gents publiek eindelijk nog eens van kan genieten, en waar bovendien de club later nog eens langs de kassa kan passeren. Iemand als Bous op links gaan we jammer genoeg niet veel meer meemaken in de competitie.
Ha Arst, ken hem nog uit mijn vroegste voetbalherinneringen. Weet er jammer genoeg niet veel meer van.

Gent heeft het betere spel, maar Anderlecht blijft Anderlecht he. Altijd lastig, ze hebben de betere spelers, scheids vaak op de hand.... Is het thuis of op Astridpark? Dat zou wel eens de doorslag kunnen geven.

Vraagje: is Gunther Schepens nog altijd scout bij Gent of zit hij al hoger in de hierarchie. Is beetje van mijn radar verdwenen.


Edit: nvm, gaat over twee wedstrijden zeker lol

3 februari 2015 om 14:00

Blieke,

Ah, maar we hebben Laurent Depoitre al als held der natie. Maar ik snap wel wat je bedoeld.

Eerst thuis. Dus gelijk afmaken, want op hun veld gaan we niks rapen. Idd. 2 wedstrijden dus.

Louwagie is doorgeschoven naar de positie van Algemeen Manager.

Gunther Schepens is dan weer Technisch Directeur in opleiding. De scouting valt ook onder zijn supervisie. Officieel is hij 'technisch coördinator'.

Blijkbaar vindt Ivan De Witte en Louwagie die titteltjes belangrijk.
Mja, het is een bedrijf geworden eh, voor alles hebben ze tegenwoordig een manager. Geen slechte evolutie hoor. Als je wil groeien, dan moet dat.

3 februari 2015 om 16:42

Ah bedankt voor de uitklaring, ik dacht al zoiets ooit gelezen te hebben, maar inderdaad die "titeltjes" maken het verwarrend.

3 februari 2015 om 18:31

Iedereen komt
Ik vind net dat Gent uit een betere indruk maakt dan thuis, maar ik kan me vergissen, 't is niet dat ik alle matchen zie.

3 februari 2015 om 22:32

Niet vergeten dat na Boussoufa we ook nog Ruiz hebben gehad hé :-)

Maar zo een nieuw goudhaantje mag er inderdaad altijd wel bij. Laten we hopen dat Moses dat kan worden. Dacht lang eigenlijk dat Ljubijankic het talent had om zich te ontwikkelen tot een topper, maar hij kon er nooit in slagen om efficiënt genoeg te worden in zijn acties.

3 februari 2015 om 22:35

@ Belgunner

Thuis domineren we wel veel vaker, alleen hebben we daar ook al veel pech gehad en waren we vaak niet efficiënt genoeg. Thuis hadden we eigenlijk van Standard, Charleroi, Genk en nog een ploeg die ik nu even vergeten ben, moeten winnen waar we echt dominant speelden. Buitenshuis lijkt het erop dat we vooral iets efficiënter kunnen spelen dit seizoen.

4 februari 2015 om 08:24

Belgunner,

Daar is wel iets van waar. Op Lokeren en Anderlecht na, kwam de rest naar de Ghelamco Arena met een dubbele verdedigingsgordel. Er waren er bij, die met 9 man quasi voortdurend in de eigen rechthoek zaten. lol

Da's gewoon voor elke ploeg lastig om tegen te voetballen. Je domineert dan wel, je hebt veel balbezit, maar dan moet je rekenen op goals vanuit de 2de lijn en standaardfases. Wij missen net dat vleugje creativiteit, die Club en Anderlecht individueel wel hebben, om met een flits te scoren of laten scoren. We hebben geen Vazquez of Praet.

Op hun eigen veld hebben die ploegen doorgaans iets meer lef. Dan heb je meer ruimte en dan kan Gent met zijn fysiek en snelheid meer schitteren.

Gebeurd zo vaak. Bij de ene club komt hij niet tot zijn recht en bij de andere club zien andere mensen het wel in hem zitten. Je moet ook wat geluk hebben, zowel als club maar ook als speler zijnde.
Bovendien komt daarbij dat je bij ajax ook nog eens goed moet zijn in dat eindeloze nutteloze gebrei op het middenveld. Als je geen rondo kunt spelen heb je daar tegenwoordig al geen kans meer op een contract, maar dat gaat ajax in de nabije toekomst opbreken. Er worden ook andere spelers gevraagd dan alleen de mooi weer voetballers.

Heb dit ook nooit begrepen, hij was in de voorbereiding hartstikke goed en heeft ook meerdere keren gescoord..

Wel pijnlijk. Heb je een samenwerkingsverband met een nietszeggende club als Trencin, en dan haal je hun grootste parel niet binnen, terwijl hij indruk maakte in zijn proefperiode. Misschien vonden ze hem wel goed genoeg maar wisten ze dat Ghazi en Kishna er aan zaten te komen, maar hier wordt gezegd dat ze kozen voor de Sa, waarvan iedereen kan zien dat het een nieuwe Lukoki is.

3 februari 2015 om 11:37

We hebben daar, samen met Moses, nog een andere goede speler gehaald: Haris Hajradinović.

Nou, nietszeggende club? Vorig seizoen toch maar mooi vice-kampioen, seizoenen daarvoor 3de en 5de.

Het is uit zo'n competities dat je de besten moet halen. De clubs uit de Lage Landen kunnen geen A-spelers van Barcelona of Bayern halen.

Ben het nu wel eens met Aad eens. Goede speler.

Denk dat El Ghazi beter is dus verstandig om deze jongen niet te halen, als je het niet in hem ziet zitten. Leuk dat hij een hattrick maakt, maar bij een topclub is het nog altijd een stuk lastiger om door te breken. Dan kan je wel elke speler halen die het bij een andere club even goed doet, maar dat schiet niet echt op lijkt mij.

Hij is volgens mij niet aangekocht omdat hij de ontwikkeling van de huidige ajax talenten in de weg zou lopen. ( hij pakte trouwens bij zijn debuut binnen een minuut een rode kaart)
http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en-geruchten/...
die ook weer geseponeerd is.

3 februari 2015 om 11:56

Was inderdaad een dwaze rode kaart.

sporza.be/cm/sporza/videozone/sporten
/voetbal/ B eker V an B elgie/1.2215783

Spaties weghalen.

Haha, was echt wel onverdiend.

Het beleid bij ajax is onbegrijpelijk en om te huilen. Deze speler had je makkelijk kunnen betalen als je al 7 miljoen voor sinkgraven neertelt.

Spijt me hoor, maar ook Sana deed het goed in zijn eerste wedstrijden voor Ajax. De Mos wil weer makkelijk scoren. Als deze jonge Nigeriaan over een jaartje nog zo goed is dan kunnen we misschien concluderen dat Ajax een fout heeft gemaakt. Voor nu gaat me dat veel te ver. Ik erger me meer aan het feit dat Ajax geen ervaren spelers erbij wilt halen. Dat is veel belangrijker dan of Moses Daddy Ayala Simon ook bij Ajax zou kunnen slagen.

Het wordt tijd dat Aad de Mos eens met dit soort opmerkingen komt als het ongelijk nog niet bewezen is. Laat hem eens talenten naar voren schuiven die het zeker gaan maken, voordat iemand anders ze ontdekt heeft. Achteraf kun je dit allemaal mooi zeggen, alhoewel nog maar eens gezien moet worden hoelang deze speler belangrijk voor Gent blijft.

Sinkgraven kopen is echt een domme actie en nog eens voor veel te veel geld. Waar is Ajax mee bezig? We hadden een verdedigende middenvelder nodig. Sinkgraven haalt het niveau van de bank niet eens tenminste nog niet. Ik baal er van dat we niets fatsoenlijks gehaald hebben. Dit kun je Overmars zeer kwalijk nemen deze miskoop!

3 februari 2015 om 13:04

Gast je hebt hem toch nog niet zien voetballen bij Ajax, hoezo zou hij het niveau van de bank niet halen?

3 februari 2015 om 14:41

Hahaha niveau 😂😂 van de bank niet....???? Ik heb (de laatse weken vooral) toch 10 x liever sinkie dan andersen. Meer kracht meer pit, meer agressie, en in aanvallende aspecten minimaal gelijkwaardig zoniet beter.

Jammer dat ie niet naar Heerenveen is gekomen. Hadden hem goed kunnen gebruiken

weer een fout van Overmars. Die vent bewijst zich elke keer weer Niet. Lijkt me duidelijk dat hij moet ophoepelen met zijn aankoopbeleid

Ajax tast gewoon mis. Ze kunnen wel lullen over non-eu salaris. Maar deze speler heeft nu al meer laten zien dan al die buitenspelers die er bij ajax rondlopen.

Deze jongen speelde gedurende zijn oefenstage in Jong Ajax ook de pannen van het dak, een pijlsnelle buitenspeler en soms simpelweg ongrijpbaar voor menig tegenstander. Zijn 'echte asset' is zijn scorend vermogen, voor z'n kleine buitenspeler.

Destijds koos Ajax geheel eigenwijs en opmerkelijk genoeg voor Lesley de Sa en Jody Lukoki, terwijl zij aantoonbaar minder waren. On-be-grij-pe-lijk dat zulke ex-topvoetballers, zo kunnen kloten met het aankoop- en scoutingsbeleid van de club. De meest recente transfer; die van Sinkgraven, ging ook al niet zonder slag of stoot. Afijn, de misgelopen transfer is het zoveelste foute voorbeeld van het amateuristisch opererende handelen van het technische hart (al is het afwachten hoe goed Moses Daddy wordt), met speciale vermelding voor Marc Overmars. Marc Nettobonus is in mijn ogen tevens hoofdverantwoordelijk voor de achteruitgang die Ajax aan het maken is. /- 100 miljoen aan liquide middelen en afschuwelijk presteren cq. inkopen cq. doorselecteren, stelletje pannenkoeken.

3 februari 2015 om 15:56

Je zegt het zelf, het is afwachten hoe deze jongen het op lange termijn gaat doen. Hij heeft drie wedstrijden gespeeld voor, met alle respect, AA Gent. De scouts zullen toch vast wel wat mis hebben gezien tijdens de stage, een jaar geleden. Dat er voor de Sa en Lukoki werd gekozen (die zaten toen al in de jeugd, dus in die zin is 'kiezen' een verkeerd woord) is niet zo gek. Deze jongen moest nog gekocht worden, en moest als niet EU-speler bovendien een relatief hoog salaris hebben voor zo'n speler.

Hoezo ging de transfer van Sinkgraven niet zonder slag of stoot? Wat ging er mis dan? En Ajax heeft geen 100 miljoen aan liquide middelen. Het eigen vermogen is hoog maar dat is niet hetzelfde als liquide middelen.

3 februari 2015 om 15:39

AFC Ajax

Kampioen van Nederland (2): 1982 (als assistent), 1983, 1985 *
Knvb Beker (1): 1983
Amsterdam 700 Toernooi (1): 1985

* In mei 1985 werd De Mos vijf duels voor het einde van de competitie ontslagen na een conflict met het bestuur.tonny Bruins Slot, Spitz Kohn en Cor van der Hart maakten het seizoen af en legden beslag op de landstitel.

KV Mechelen

Kampioen van België (1): 1989
Beker van België (1): 1987
Europacup II (1): 1988
Uefa Super Cup (1): 1988
Kampioen in Tweede Klasse (1): 2002 (als technisch directeur)

RSC Anderlecht

Kampioen van België (1): 1991

Al-Hilal

Crown Prince Cup (1): 2003

Hij was ook de laatste trainer die een Belgische club in een Europese finale kreeg (anderlecht), ook al weer 25 jaar geleden.

Ronaldo haalde ie dan weer naar Psv.

Er zijn volgens mij nog niet te veel ED en JPL trainers die bovenstaand palmares hebben. Zou zo maar kunnen dat het niet eens één is.

Waardeloze trainer dus.

4 februari 2015 om 08:14

Beetje onnozel om de rest maar te negeren.

En ja, als een trainer 29 van de 34 wedstrijden de leiding heeft en zijn ploeg werd kampioen, dan heeft ie daar toch wel een serieus aandeel in gehad.

Ik zeg het toch, een trainer die 3 keer kampioen speelt met 3 verschillende clubs, een Uefa beker, 2 landelijke bekers, een Europese supercup en wat andere prutsen wint, die kent er niks van.

Noem eens een ED of JPL trainer die in de buurt komt....

snap je nu wat voor beslissingen je als scouting moet nemen ? Je kan niemands toekomst voorspellen... Je kan vooraf en soms in een maar korte tijd een aantal zaken constateren en op basis daarvan moet je zeggen, doen we dit tegenover het financiele plaatje ? Soms is het ja en soms nee, aan zowel beide kanten kan een negatief als een positief verhaal zitten. Is zo moeilijk om als scouting vooraf te

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren