Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer: 'De kans dat er een ervaren speler bijkomt is vrij klein'

Laatste update:

De kans dat Ajax deze transferperiode nog een nieuwe speler gaat halen is niet groot. Dat laat trainer Frank de Boer op de persconferentie voor het duel met Vitesse (zondag) weten aan Voetbal International. Mocht er nog wel iemand komen, dan zal het een middenvelder zijn.

/

De Boer wil niet dat een nieuwe speler de ontwikkeling van jeugdspelers in de weg staat. Volgens de oefenmeester is de keuze tussen ervaring en talent ‘balanceren op een dun koordje’. In Amsterdam houdt men wel oren en ogen op, zo verzekert De Boer. “Als we iemand zien die we goed kunnen gebruiken, dan zullen we dat zeker niet nalaten. Maar we doen niet zomaar paniekaankopen.” Het moet iemand zijn met een combinatie van ervaring en kwaliteit. Dat is volgens de coach ‘lastig’ te vinden.

Verder heeft de coach vertrouwen in zijn huidige selectie. De afgelopen wedstrijden waren wat dat betreft niet ideaal voor het zelfvertrouwen. “Met jonge jongens kun je accepteren dat het misschien fout afloopt, dat is inherent aan jong en grillig zijn. Ze moeten ook leren om dit soort momenten een plekje te geven. Als je ze niet opstelt, weten ze ook nooit hoe het in de grote mannenwereld gaat”, besluit de coach.

Ajax heeft een ervaren speler nodig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

v.d. Vaart ?

snap niet dat ze niet alles op alles zetten op hem terug te halen. zou prima aanwinst zijn voor Ajax. kan overal op het middenveld spelen

30 januari 2015 om 14:06

Dat zou nog wel es tegen kunnen vallen. Als je ziet hoeveel km Eriksen maakte en Klaassen nu, dat red v/d Vaart niet.

30 januari 2015 om 14:12

Is ook nergens voor nodig. Lekker als controleur laten spelen, lijnen uitzetten in het team. Denk dat ie dit prima in zou kunnen vullen

30 januari 2015 om 14:16

Vindt het altijd raar dat mensen dit zeggen over van de vaart. Als je zijn statistieken erbij pakt, dan zie je inderdaad da van de Vaart na 70 minuten gewisseld moet worden omdat hij op is. Als je nog ietsje verder kijkt, dan zie je ook dat van de Vaart in 90% van die wedstrijden in 70 minuten het zelfde aantal meters heeft afgelegd als zijn medespelers in 90 minuten. Zo heel gek is het dus niet dat van de Vaart inderdaad na 70 minuten op is.

Conditie is het probleem niet bij van de Vaart, juiste dosering, helemaal als aanvallende middenvelder echter wel.

30 januari 2015 om 14:37

@bruijnie

Van der Vaart heeft toch een redelijk hoog voetbal Iq/inzicht, waarom lukt het dan niet om na al die jaren dat er uit te krijgen? Dan kon hij wel langer mee draaien en waardoor hij mogelijk ook nog eens blessures vermijdt (overbelasting).

30 januari 2015 om 14:07

Helemaal gelijk en ook nog best betaal baar

30 januari 2015 om 14:12

Asjeblieft niet zeg, die slappe zak die niks presteert in de BL en constant geblesseerd is. Bovendien heeft hij gezegd dat hij helemaal niet terug wil.

AUB in Duitsland laten.

30 januari 2015 om 14:39

Liever Nigel de Jong. Dan kunnen we de punt naar voren doen op het middenveld! Serero en De Jong komt niemand langs en dan Klaassen als aanspeelpunt op 10! Klaassen heeft een goede pass dus kan dan lekker de wingers bedienen met steekpasses. En dan kan je Kishna Ghazi en Schone op de wings een beetje laten afwisselen. Schone is na dit jaar toch weg. Spits maakt me niet zoveel uit, ik vond Siggi de laatste tijd best aardig en van Milik nu juist het tegenovergestelde, ook Zivkovic komt dichterbij. Ik denk dat dat middenveld zowel ondoordringbaar als levensgevaarlijk zal zijn! En Nigel heeft nog maar 6 maanden contract. Alleen hij moet willen, maar dat is nu juist het grootste probleem ivm salarissen. Maar als hij haalbaar is lijkt hij me ideaal!

30 januari 2015 om 17:11

Vd Vaart komt niet, tenzij hij net zoveel betaald krijgt als in Duitsland. Zijn smaak voor vrouwen is namelijk nogal aan de dure kant.

30 januari 2015 om 18:50

Vd vaart hebben ze niets aan. Net als Heitinga, maduro, etc.. Er is er maar eentje die moet komen en dat is nigel de jong. Punt.

Maar ik heb sterk het vermoeden dat er toch niemand komt. Dat is immers al jaren zo. Helemaal als ik het bovenstaande lees. Dus moeten de supporters verder naar het gesputter van de veredelde A1 kijken

Kijk aub nu eens buiten de standaard namen en zoek een speler als Andre Bergdolmo 10 jaar terug.. Brok aan CL ervaring en niet lullen maar poetsen mentaliteit!!

30 januari 2015 om 14:06

ja want bergdolmo heeft t zo goed gedaan bij ajax. Komop zeg die is zwaar geflopt!

30 januari 2015 om 14:09

Zwaar geflopt? Hij speelde gewoon prima zover ik weet.

30 januari 2015 om 14:10

bergdolmo is zeker niet geflopt. In die tijd was het niveau van de eredivisie en ajax nog veel hoger dan nu. Hij was toen mischien 1 van de mindere van het (basis)team maar zou nu een van de beste zijn.

30 januari 2015 om 14:14

Ja idd brok aan ervaring duo samen met Chivu dat was gewoon ervaren kracht met top verdedigend talent ernaast..

Maar het statement dat ik al de hele tijd probeer te maken is om eens buiten de standaard namen te zoeken: Bergdolmo was ook niet zo bekend

En de kans dat Marcie de portemonnie trekt, gaat van 10 naar 1 procent

30 januari 2015 om 18:53

Haha.. Inderdaad. Ze roepen dit altijd maar er komt toch niemand.. En dan gaan ze elkaar weer in de rug dekken.

Haal die Poulsen gauw terug. Ik ben er geen fan van, maar die bracht wel mentaliteit en vechtlust in het elftal. Die had afgelopen zondag Clasie en El Ahmadi allang een beuk verkocht van tot hier en niet verder.

Het probleem is dat een nieuwe speler ook echt iets moet toevoegen. Anders zit je opnieuw opgescheept met iemand als Zimling. Beter geen toevoeging dan nog zo een.

De Boer wil niet dat een nieuwe speler de ontwikkeling van jeugdspelers in de weg staat.

Welke ervaren speler heb je op dit moment welke ook opstaat... juist niemand!! En als Netto Overmars op de een na laatste dag aangeeft dat ze een speler nodig hebben, wat voor een beleid is dat!!

Ben het zo zat heh, dat saaie spel van Ajax!! Met 1 a 2 hoogtepunten per wedstrijd. Ik als Ajax supporter kijk niet eens meer met plezier naar Ajax.

Feyenoord pakt misschien niet de punten, maar het spel is wel om aan te zien!! Puntje bij paaltje draait het idd om de punten. Maar laat eens plezier zien in het voetbal en niet dat eindeloze bloedeloze getik!!!

30 januari 2015 om 18:54

Helemaal met je eens. Als het nu noodzakelijk was ok. Maar ze hebben 100 mln op de rekening staan

30 januari 2015 om 20:00

Krijg echt het idee dat ze doorslaan in Amsterdam. Op elke positie is er vast een talent dus wie ze ook halen, die gaat een jeugdspeler in de weg staan. Maar wat dan nog, als door die ervaren speler er 4 spelers zich beter ontwikkelen dan is de balans toch positief?
Tuurlijk heeft Ajax een brok aan ervaring in de technische staf en op de toekomst, maar sommige dingen leer je in de wedstrijden. Een speler die even coach zodat je beter positie kiest enzovoorts.
Volgens mij gaan ze daar aan voorbij

Jemig, eerst zeggen dat je de transfermarkt op gaat en nu weer afzwakken dat je een speler gaat halen. Volgens mij wordt de boer inderdaad omringd door amateurs.

30 januari 2015 om 17:10

Onzin. De meeste mensen zijn gewoon niet in staat te begrijpen wat Overmars zegt.
Overmars zegt wat ze al een paar jaar zeggen.
Er word alleen een speler gekocht als deze iets toevoegd en betaalbaar is.

30 januari 2015 om 17:42

kun je mij de toegevoegde waarde van zimling, Duarte, viergever, v de hoorn en sana mischien uitleggen.

Kun je me dan ook vertellen waarom spelers als defour,guardado,l.de jong,toornstra, ziyech, tadic(toen die nog bij groningen zat),honda(van vvv) niet gehaald zijn. Deze waren betaalbaar en bereid om voor een club van mindere/vergelijkbare omvang te spelen. Daarnaast zijn er vats nopg wel spelers van vergelijkbaar niveau als bovengenoemden die naar ajax zouden willen komen. Maar daar hebben wij als fans geen zicht op, maar dat zou de technische staf wel moeten hebben.

30 januari 2015 om 18:38

Van de hoorn voegt nu toch echt iets toe. Ook omdat het niet anders kan, maar ja.
Sana heeft zijn geld wel waargemaakt, 400.000 meen ik dat er voor hem is betaald.. Dat is toch al gauw 100.000 per gescoord doelpunt...
Over Duarte zijn we het eens, nul toegevoegde waarde. Zo'n jongens zouden in een goed draaiend team miss redelijk meekunnen, maar als het niet loopt dan is het kansloos..

Zou graag zien dat ze dit seizoen bouwen voor volgend jaar. Niet dat ik de titel al op geef, maar zorg dat er eindelijk een team blijft staan (gelet op volgend jaar) en dat er eindelijk (!) aantrekkelijk voetbal wordt gespeeld..

30 januari 2015 om 18:59

Helemaal met je eens ajax6002 maar ben bang dat er toch niemand komt. Of eentje a la zimling. En dan mogen we nog 4 maand dat gestuntel aanschouwen. Maar de heren experts zullen het tijden hun wekelijkse balletje er roerend over eens zijn dat de rest van de wereld er niets van begrijpt. Daarna gaan ze over tot de orde van de dag.

Wie doet ze iets. Financieel onafhankelijk en als het erg lastig wordt gaan ze toch lekker naar arsenal manchester of waar dan ook.. En dan hebben ze wel mooi hun rug rechtgehouden

Ok komt er niks bij dan ga ik mijn zondagmiddag voortaan anders besteden Het spel is niet om aan te gluren. Ik ben er dan wel klaar mee. Samenvatting moet nog wel lukken al is dat ook steeds moeilijker om vol te houden. Eredivisie niveau is gedaald tot een dieptepunt. Geen wedstrijd is meer kijkbaar. Kan het de clubs niet kwalijk nemen gezien de inflatie die jaarlijks plaatsvind op goede spelers en het budget wat voor handen is. Mijn club neem ik het wel kwalijk,zoveel geld en dan de fans opzadelen met een jeugdelftal zonder kwaliteit. Ik snap ook wel dat de top van Europa niet haalbaar is voor ajax, maar spelers als defour, ruiz, guardado of zelfs toornsta waren van de zomer haalbaar. Lijkt me dat er nog wel meer spelers van dat niveau haalbaar waren, maar ik ben geen scout dus dat weet ik allemaal niet. Als de enige spelers met ervaring die je kan halen zimling en viergever zijn dan is er iets goed mis met het scoutingsbeleid.

30 januari 2015 om 14:20

Ajax6002 daar zullen ze echt mee zitten dat jij niet meer kijkt. Door volk zoals jij roept heel nederland dat wij geen echte supportersschare hebben, en geef ze eens ongelijk met dit soort uitspraken..

30 januari 2015 om 14:25

Ik ben ook geen diehard supporter, ik ga 4x per jaar naar het stadion, voor meer keren heb ik simpelweg de financienen niet voor. Heb altijd met plezier naar ajax gekeken. De laatste jaren werd dat steeds minder. Nadat erikksen verkocht werd was het spel vorig jaar al niet heel erg best meer, maar blind zorgde er iig nog voor dat er iets van voetbal in het elftal zit. Nu ook die weg is, is er helemaal niks meer over van ajax. Het positiespel dat er in de afgelopen jaren was ingeslepen blijkt te moeilijk voor deze jonkies. Ze kunnen nog geen bal 3x fatsoenlijk naar elkaar overspelen. Ik zou ajax niks kwalijk nemen als we in financiele problemen zaten. Dan zou ik het begrijpen en accepteren. Dit is echter nu niet het geval. Ze hebben voldoende geld om het team te upgraden maar ze weigeren gewoon. Dit kan ik niet accepteren. Ik ga niet met tegenzin naar wedstrijden kijken. Zeker niet als het onnodig is.

30 januari 2015 om 14:36

Wat maakt het nou uit of je een fan, supporter of toesxhouwer bent? We zijn allemaal voor Ajax. Ik zat zondag ook de halve middag thuis potjes Risk op mijn telefoon te spelen, omdat de wedstrijd pijn aan mijn ogen deed.

30 januari 2015 om 14:44

Precies, 90 minute uitzitten is bijna onmogelijk zonder afleiding van telefoon of ouwehoeren met vrienden. Voetbal hoort vermaak te zijn, nou ik vermaak me al tijden niet meer met ajax of de eredivisie uberhaupt.

30 januari 2015 om 14:45

Doei, we zullen je niet missen gloryhunter!!!!! Het enige wat jij met je stuk tekst bewijst is dat je geen clubliefde kent. Je bent afgekomen op de successen/ grote namen en nu het minder gaat vertrek je maar weer.

Het spel doet ook pijn aan mijn ogen maar de liefde voor mijn club blijft sterker dus kijk ik trouw iedere wedstrijd. Al spelen we degradatievoetbal dan nog blijf ik mijn club trouw.

30 januari 2015 om 14:51

je hebt mijn tekst duidelijk niet goed gelezen ik ben van kleins af aan voor ajax, ben nooit veranderd van club en zal dat ook nooit doen. Ik ben zeker geen gloyhunter. In de 7 jaar zonder titel heb Ik nooit geklaagd. Zag dat we ongelukkig waren, dat er wel een goed team stond maar dat we elke keer net dat beetje geluk ontbraken om kampioen te worden Ik heb nooit geroepen dat een trainer moest worden ontslagen in tegenstelling tot veel anderen. ik was blij met ten cate en jol bijvoorbeeld.

Het gaat me niet om success. Een kampioenshap is leuk en mooi, maar als het voetbal niet om aan te zien is, terwijl er wel financiele mogelijkheden zijn voor versterkingen dan vind ik dat jammer.

Zoals ik al eerder zei als dit een gevolg was van financiele problemen dan zou ik het begrijpen en accepteren. Ajax heeft voldoende financiele middelen om zich te versterken maar weigert dat gewoon. We worden in de maling genomen door overmars die roept dat dit het beste ajax in jaren is. Hoe serieus moet ik dat nemen? Het spel is abominabel slecht.

En als jij trouwens serieus zou accepteren dat ajax tegen degradatie zou strijden terwijl ze 100 miljoen op de bank hebben, dan ben je wel erg naief en makkelijk. Er is nogal een verschil tussen tegen degradatie moeten strijden doordat je financieel aan de grond zit of terwijl je de rijkste club van Nederland bent.

30 januari 2015 om 15:10

Ik snap je volledige verhaal. Ik wordt net als jij niet goed van het huidige spel. Maar zoals ik al zei. Clubliefde overwint altijd. Hoe oneens ik het ermee eens ben, hoe dramatisch het spel is, hoe gierig de club handelt. Uiteindelijk zijn alle personen die daarbij betrokken zijn op tijdelijk basis bij de club.

Ken je dit stuk tekst:
Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal.
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet, het kan dooien, het kan vriezen,
we kunnen winnen of verliezen, maar een betere club dan deze is er niet.

En zo sta ik er ook in. Er kunnen processen bij de club zijn waar ik het niet mee eens ben. Er is voor- en tegenspoed, maar daardoor zal ik Nooit mijn club de rug toe keren door te stoppen met kijken naar wedstrijden!

30 januari 2015 om 17:14

Clubliefde is als echte liefde, het hoort van beide kanten te komen. En als dat niet het geval is kun jet het iemand niet kwalijk nemen dat ie zijn vrije tijd anders gaat besteden.

30 januari 2015 om 19:01

Ja maar die waren lekker goedkoop... En nog belangrijker: ze staan de jeugd niet in de weg!!

De Boer wil niet dat een nieuwe speler de ontwikkeling van jeugdspelers in de weg staat.

Jeugdspelers zouden er meer van opsteken met een ervaren speler erbij lijkt mij. Stel dan de doelstellingen maar bij. Op deze voet verder gaan zul je ; geen kampioen worden, en geen knock-out fase in de Champions League bereiken. Hoe je het ook went of keert ; Ervaring heb je nodig en is alleen te kopen.

Duidelijke en heldere taal van de Boer, geen speld tussen te krijgen. Ik zie niet in waarom sommigen hier afgeven op wat hij zegt, want wat hij zegt is allemaal volkomen logisch!

30 januari 2015 om 19:02

Heb jij de laatste 2/3 jaar geen wedstrijden van Ajax gezien? Is toch niet meer om aan te zien man

30 januari 2015 om 19:49

Jazeker, ik zit er bijna elke thuiswedstrijd, pas zelfs mijn agenda daarvoor aan.
Maar daar gaat het hier niet om. Wat hij in dit artikel zegt is allemaal waar en logisch.
Dat het spel van Ajax veel te wensen over laat, daar ben ik het mee eens. Maar daar gaat het niet over in bovenstaand artikel..

30 januari 2015 om 20:41

Natuurlijk wel. Hij reageerd op druk van de buitenwereld. Die valt erover dat er niets gekocht wordt omdat ze zo slecht spelen. Iedereen kan toch zien dat dit elftal veel te jong is. Ze moeten ophouden te dromen en terug in de realiteit komen.

lekkere berichten weer, vanmorgen lees ik dat we de markt op gaan, nu weer dat er heel misschien (dus niet ) iets gehaald gaat worden. Kijk dat e af en toe een slappe pot tussen zit kan ik prima begrijpen, maar elke jaar word het steeds een beetje minder met de vervangers van spelers die continu vertrekken.

30 januari 2015 om 17:11

Dan heb je vanmorgen niet goed gelezen.
Overmars zegt dat er iemand gehaald word als de speler iets toevoegd en betaalbaar is.
Veel mensen lezen dan: Er word iemand gehaald.

Overmars en de Boer zeggen beide hetzelfde alleen lezen de mensen wat ze willen lezen.

30 januari 2015 om 19:06

aaah nu hebben de mensen het gedaan! Laat me toch niet lachen..

Als je een dag voor de deadline zegt dat er misschien nog iemand bijkomt moet je ver zijn of echt met iets bezig zijn. Indien niet moet je als eindverantwoordelijk persoon gewoon zwijgen

Ik heb nog steeds het idee dat het aan het systeem ligt met 1 verdedigende middenvelder en 2 aanvallende. Gewoon een links- en rechtshalf. Nr 10 ervoor. 2 echte buitenspelers en diepe spits. Met 2 controlerende middenvelders en een nr 10 kan je namelijk wel 2 echte buitenspelers opstellen.

30 januari 2015 om 19:07

Nee. Het ligt aan de onervarenheid van de spelers. Geloof me nu maar 😜

Ik zou Kazim Richards halen. Dan heb je een extra doelverdediger die de hele tijd naast Cilessen staat

30 januari 2015 om 14:38

Grappig man, eet je zak snoep leeg en krijg obesitas.

Van der Vaart zou wel een ideale versterking zijn. Kan in de spits en overal op het middenveld.

30 januari 2015 om 19:10

Jij bent nog veel grappiger. Op het middenveld komt vd vaart gewoon niet meer mee. Hij is zwaar over de top. Verder heeft hij helemaal geen ajax maar een hsv hart

30 januari 2015 om 22:18

Joh, ik maak maar een geintje. Moet je tegen kunnen

Het begint steeds meer tijd te worden dat de boer en overmars vertrekken bij ajax. Dit zuinige beleid leid tot het slechtste ajax ooit. Maar volgens overmars is dit het sterkste elftal sinds jaren. Overmars moet realiseren dat hij bij ajax werkt en niet bij de eagles.

30 januari 2015 om 17:16

Ja 4x op rij kampioen terwijl er elk jaar winst gemaakt word. Inderdaad, wat een prutsers.
Er is bij Ajax een besluit genomen om de nadruk te leggen op de jeugd en veel mensen verwachten dan binnen een jaar resultaat te zien. Maar het zal een tijdje duren voordat je resultaat ziet.

Het is maar goed dat mensen zoals jij en sommige andere gasten hier niet de leiding over Ajax hebben.
Want dan zouden ze een ziekelijk grote selectie hebben met alles spelers die teveel verdienen en zouden ze flink rood staan.
Spelers halen is makkelijker gezegd dan gedaan. Dit is niet Fifa, dit is de werkelijke wereld waar spelers direct nee zeggen tegen clubs uit sommige competities, ze spelen dan liever bij een degradatie kandidaat in een top competitie of lekker land dan bij een ploeg die CL speelt.

Ajax heeft geen zin om spelers te halen die nauwelijks beter zijn dan wat er is maar die wel 2mln per jaar willen vangen en dan nog alles bonussen willen zien.
Ja PSV haalt Guardado, maar ik denk dat dit meer mazzel dan wat anders is. Dat hij echt zou komen had niemand verwacht en dat hij het ook nog zo goed zou doen had ook niemand vooraf verwacht.

30 januari 2015 om 17:48

Je snapt toch wel dat er een tussenweg is tussen teveel dure spelers halen zoals vroeger gebeurde of een paar goede krachten in je selectie. Defour, guardado,toornstra,l.de jong, narsingh,ruiz,tadic,(van groningen)honda (van vvv) Ajax heeft ze allemaal laten lopen en ze zijn allemaal naar clubs gegeaan van ongeveer vergelijkbare grote. Deze spelers zouden niet of nauwelijks boven het salarisplafond hoeven uitstijgen. Wellicht dat enkelen van mijn voorbeeld financieel onhaalbaar waren maar het grootste deel niet. daarfnaast denk ik dat er nog wel meer spelers zijnvan dit niveau die bereid zouden zijn voor ajax te spelen, maar dan moet je wel actief op zoek. Het geen wat nu niet of te weinig gebeurd naar mijn gevoel. Ondertussen heeft ajax wel een blik mislukkelingen opengetrokken die juist de talenten in de weg lopen. (duarte,zimling,sana,vd hoorn etc)

30 januari 2015 om 19:12

Ajax6002; ben het alweer met je eens... 😃

Ik snap Frank de laatste tijd niet meer zo goed.

Een paar punten:

1. Paniek aankopen.. Hoe wil je de transfer van Zimling noemen dan? Paniek aankoop of gewoon zoals vaker een ontzettende slechte aankoop dit geldt ook voor speler als Nick Viergever.

2. Dan de opmerking: 'met jonge jongens kun je accepteren dat het misschien fout afloopt' Pardon!? Volgens mij hebben ze hier kinderopvang voor.. Dit is verdomme Ajax, de grootste club van Nederland! er mogen geen fouten gemaakt worden en dan zeggen ja we zijn een jong team, Wij moeten altijd mee spelen om de prijzen en als je dan 5-8 wedstrijden hebt om het op zn Boers te zeggen: ach hier leren ze weer van, worden wij de komende 10 jaar geen kampioen meer!
Ik vind dit zeer kwalijk als je het mij vraagt. ik weet niet wat jullie mening hier over is.

3. tot slot zou ik is willen dat Frank ze veel harder aanpakt inplaats handje boven het hoofd houden en alsmaar beweren dat het niet zo slecht was, ik schaam mij al 3 jaar kapot voor het voetbal wat vertoond word, ik word liever geen kampioen maar wel passie en strijd dan dit vertoonde spel en kmapioen worden, En dit zeg ik niet graag maar neem is een voorbeeld aan Feyenoord, passie en strijd dan maakt het resultaat niet meer uit dan zullen de mensen gaan staan in de Arena en klappen inplaats van die eindeloze fluitconcerten.

als aller laatste wil ik mijn respect betuigen naar de mensen die een seizoenskaart hebben bij Ajax, ze zouden het geld terug moeten geven zo erg is het! respect voor deze mensen die keer op keer naar de Arena gaan om maar weer te hopen op een leuke pot voetbal.

Laten we hopen dat de toekomst beter zal worden en de vruchten zullen plukken van deze speelwijze en handelen, de weg die WIJ zijn ingeslagen.

Fijn Weekend

de Wit

30 januari 2015 om 14:38

Met jou ben ik het 100% eens!!

30 januari 2015 om 15:00

1. Vervanger van Poulsen, toch redelijke vergelijkbaar voor als back-up prima.
3. Kijk de laatste training nog eens terug op ajax tv.

30 januari 2015 om 19:14

Training???? Sinds wanneer kun je daar punten pakken?

30 januari 2015 om 15:11

3 jaar vind ik overdreven. Toen erksen er nog speelde was het echt niet altijd slecht al ziet een blind paard inderdaad ook nog wel dat het niet in de buurt komt van niveau Chivu/vd Vaart, laat staan 95/96.
Daarnaast ben ik er ook wel van overtuigd dat Frank de spelers kei hard aanpakt maar neemt zijn team voor de media in bescherming. Dat vind ik alleen maar zeer te prijzen.
Tot slot hoop ik natuurlijk ook nog op vuurwerk op de transfermarkt al vind ik het lastig om een positie aan te wijzen waar we nou echt te zwak zijn. Hooguit misschien een centrale verdediger en linksback. Voor de rest is het over het gehele team genomen gewoon niet goed genoeg. Klaassen is eigenlijk de enige die op het niveau zit waar Ajax (op dit moment) op hoort te spelen.
Ik zou eerlijk gezegd ook niet zo snel een andere aankoop doen behalve dan op de twee eerder genoemde posities, maar proberen om deze spelers langer voor de club te behouden. Jammer van dit jaar maar probeer er nu maar eens wel een team van te maken en patronen te creeeren.

30 januari 2015 om 15:45

Een middenvelder die een bal kan afpakken en voor meer evenwicht zorgt zou mijn eerste prioriteit zijn.

30 januari 2015 om 19:15

Nigel de jong moet gewoon terugkomen. Betaal desnoods 5/6 mln en geef hem 2 mln per jaar. Zal die waard zijn.

Voorspelbaar hoor, er gaat niemand meer komen. Man wat ben ik blij als Overmars en De Boer deze club verlaten zeg, want als we op deze voet verder gaan dan voorzie ik weer 7 droge jaren.

Altijd hetzelfde flauwe excuus "er komen spelers aan en we willen hun ontwikkeling niet beletten". Tja, dan houdt het snel op want dan ga je niemand halen. Op de flanken en op het middenveld komen er talloze jonkies aan maar daar heb je wel net die ervaring nodig.

En dan heb ik nog niks over de verdediging gezegd.

Volgend jaar is De Boer toch weg, dus maakt het hem nu nog uit. Hij gaat liever op zijn manier ten onder dan dat hij spelers van buitenaf moet halen en moet proberen te implementeren (wat hem waarschijnlijk niet lukt).

//de Boer: “als we iemand zien die we goed kunnen gebruiken, dan zullen we dat zeker niet nalaten. Maar we doen niet zomaar paniekaankopen.”//

1 woord om dit te weerleggen: Zimling.

Mijn God. Ja hij heeft paar leuke wedstrijden gespeeld, maar dit is niet iemand met ervaring van een echte winnaar. Poulsen was dit wel hij had immers de Uefa Cup gewonnen met Sevilla en was een belangrijke speler geweest bij Juventus en Liverpool. Hij wist wat er nodig was om te slagen in de top, daar had Zimling minder verstand van.

Ze hoeven niet per sé een ex-Ajacied te kopen, al zo Heitinga met zijn WK-finale ervaring en zijn ervaring bij Everton en Atletico belangrijk kunnen zijn mentaal, maar spelers als Kuyt (ja ik weet die komt nooit) zijn spelers die én alles geven én veel meer hebben bereikt en meegemaakt. Een Eto'o had deze ervaring ook en ook de kwaliteit, maar ik zie in hem niet echt een leidertype, alhoewel hij nu wel zeker de oplossing kon zijn bij gebrek aan ervaring.

Ik sta nog steeds achter het beleid vsn Overmars: hij doet hrt uitstekend door jonge talenten te halen en het aantrekken van Poulsen en Zimling was te rechtvaardigen. Dat Zimling niet goed presteerd is pech. Poulsen deed dat wel en daar had ook niemand dat van verwacht.

Het beleid van het ophalen van jonge talenten is fantastisch. Ajax is xe komsndd jaren elk jaar in staat om toptalenten te laten instromen! Hoe lang was het geleden dat we riepen om meer eigen jeugd in de vorm van spelers als Castillion, Ebicillio, Jozefzoon en Lukoki? Dat waren de beste spelers van hun lichting. Als ik de reacties van de fanatieke Ajacieden mag geloven heeft Ajax nu topkwaliteit in de jeugd rondlopen. Ajax zou er goed aan doen weer een ervaren speler op te halen. Dat mis ik echt bij Ajax. Natuurlijk is het een proces en merk je aan Van Rhijn, Klaassen, Cillissen en Schone dat zij het oppakken. Ik heb de afgelopen jaren genoten van de ervaring van Verthonghen, Suarez, Stekelenburg, Gabri, Stam, Davids, Eriksen, De Jong en natuurlijk mijn favoriet Pantelic.

Natuurlijk waren er ook genoeg missers, zoals de Jol-spelers, Zimling en misschien nog een paar spelers, maar het is mooi dat er niet meer topsalissen betaald worden aan spelers die het niet waarmaken. Er waren nou eenmaal door de jaren heen te veel spelers die te veel verdienden en niks presteerden.

Blijf daarom achter Overmars staan.

Je kunt niet verwachten van jonge talentvolle spelers dat zij zich continu blijven overtreffen en steeds maar weer boven zichzelf uit blijven stijgen. En zeker niet de talentjes van nu, die allemaal weten, dat wanneer ze een keer zichzelf hebben laten zien en aandacht krijgen, ze met hun gedachten al bij een andere club en het grote geld zijn. Je hebt mannen nodig die ze weer even met beide beentjes op de grond zetten en waar ze tegenop kijken. Men kan hier zeggen wat ze willen over Vd Vaart, maar Davids, Stam, Ooijer, Rijkaard, Litmanen en ga zo maar even door, kwamen ook terug toen ze op hun retour waren, maar ze lieten de rest wel beter spelen.

Urrrrrrby.... Mag weg bij Roma, praat met Atalanta. Je kunt mij niet vertellen dat Urby liever bij Atalanta dan bij Ajax.

Roma zal vast mee willen werken aan een verhuur. Clubs hebben bovendien goede relatie met elkaar, dus belletje naar Rome is best goed te doen.

Urby is bovendien een mix van kwaliteit en ervaring.

We gaan geen paniekaankopen doen? Ha. Waarom is Zimling dan in godsnaam gehaald? Het is een grote schande dat die man überhaupt het mooie wit met de rode baan mag dragen. Wat een dramatische speler.

En het is helemaal niet balanceren op een dun koortje. Er moet gewoon ervaring bij! Frank maakte zelf deel uit van het gouden Ajax van 1995. Dat was ook een jong team, maar wel aangevuld met Danny Blind en Frank Rijkaard! Niet dat Ajax op dit moment een speler van het kaliber Rijkaard kan halen, maar een Emanuelson zoals hierboven al een aantal keer genoemd zou gewoon prioriteit moeten zijn.

30 januari 2015 om 15:44

De Boer wil niet dat een nieuwe speler de ontwikkeling van jeugdspelers in de weg staat. Het huidige plan is juist balanceren op een dun koordje. Ik heb al meerdere malen aangegeven dat talent en ervaring een ideale mix is. Dan heb je alle ingrediënten aanwezig voor mooi voetbal. Het is voor de jonge garde erg belangrijk om de fijne kneepjes zo snel mogelijk onder de knie te krijgen.

Ik krijg eerder het idee dat men als de dood is voor een flop. Risico's nemen hoort erbij. Je bent er nooit zeker van dat een speler zal slagen. Het beleid zit verder prima in elkaar op het aankoopbeleid na.

Men hoort nu al 4 jaren dezelfde drogreden uit Amsterdam.
''de selectie is zeer jong en talentvol, maar daar hoort ook grilligheid bij''
Op die manier vinden ze nooit aansluiting met de Europese subtop ( over de echte top hoeven we al helemaal nooit meer te beginnen ).
Ik vind het een heel nobel streven, werken met al die jonge (grillige) talentjes, maar er is geen enkel team in Europa dat enkel met leuke jonge talentjes echt ver komt.
Omdat die inderdaad vanwege hun leeftijd niet constant zijn in hun prestaties.
De Boer en consorten zijn toch niet achterlijk? ze weten toch ook uit eigen ervaring dat men altijd volwassen spelers nodig heeft om die talenten te laten renderen!
Ze hebben toch een aardig spaarcentje achter de hand om minimaal 2 ervaren krachten erbij te halen?
Dan heb ik het niet over niveau Rijkaard ( moeten wel realistisch blijven ).
Maar wat PSV met die Mexicaan kan, moet Ajax toch ook lukken?

30 januari 2015 om 15:26

Idd als het psv lukt om spelers als guardado, de jong en ruiz te halen, als twente het lukt om spelers als tadic en ziyech te halen, als feyenoord het lukt om pelle(ok het was mischien een verassing maar toch) toornstra en el ahmadi te halen als Anderlecht het lukt om een defour te halen. Dan zou het ajax toch ook moeten lukken om ervaring en/of kwaliteit te kopen.

We horen constant bullshit redenen. We kunnen wel iemand betalen van 10 of 20 miljoen maar die willen niet in de eredivisie spelen. Alsof er geen tussenweg is tussen de troep die ajax koopt en spelers van 10/20- miljoen. Wees eens wat creatiever, gooi eens wat lijntjes uit naar spelers die net buiten de boot vallen bij subtoppers in spanje, italie of duitsland. Kijk eens rond in andere landen dan denemarken. Doe iets!

Het andere excuus wat ze gebruiken: dat ze niet willen dat iemand een talent in de weg loopt.....
Om dan vervolgens aan te komen met vd hoorn, Duarte, zimling, viergever en sana.

En ervaring betekent toch niet meteen dat je ouder dan 30 moet zijn. Een speler van 25/26 is in deze ploeg al erg ervaren.

Vurnon Anita een half jaar huren lijkt me de beste optie. Speelt niet veel in Newcastle, kent zn rol bij Frank de Boer. Brengt vechtlust, ervaring en stabiliteit in het elftal.

De Jong is denk ik onhaalbaar. Anita is een stuk realistischer lijkt me zo.

Heitinga kan toch ook op vvm spelen?heeft ervaring en een ajax hart.haal hem dan terug.
Zimlimg is btw gehuurd rikkinho

Mijn ideale aankoop in de zomer zou Nigel de Jong zijn(transfervrij). Ik weet niet wat hij verdiend, maar denk niet dat dit een onmogelijke transfer is. Vergelijkbaar met die van Guardado. Als je dan speelt met Serero - De Jong - Klaassen heb je een zeer goed middenveld.

30 januari 2015 om 16:25

Nigel verlengt wss gewoon bij in Milaan..

30 januari 2015 om 19:18

Nee. Hij komt naar ajax. 100% zeker!

.. Hopelijk

Die zijn er genoeg te vinden. maar dan moet Overmars zijn knip maar open trekken. En dat schijnt een probleem bij hem te zijn.

Dit beleid begint door te slaan als je het mij vraagt. Jonge talenten niet in de weg staan Frank? Dit is de A1 niet meer, bij het eerste van Ajax gaat het in eerste instantie om sportief succes, niet om opleiden. Als je dan vervolgens ziet wat voor soort spelers er in komen tegen Feyenoord.. Sigthorsson, Zimling en Viergever.. Dat heeft niets te maken met jong talent en alles met een gebrek aan kwaliteit.

Vergeet de aankopen nu èn komende zomer. Ze zitten met het hele TH op de zak geld. Alleen als er geld binnenkomt wordt er even snel geladen. Als je supporter van Ajax bent, krijg je voor je dure seizoenkaart een product voorgeschoteld dat bij de amateurs vijfde klasse niet eens wordt gepruimd. Waarschijnlijk geen aankoop, het lijkt op het Balkenende tijdperk: na het zuur het zoet, alleen blijf je wachten op het zoet;-)

Botteghin , Nigel de jong en Sinkgraven....

Kopen verdomme! We hebben al zitten slapen met Djuricic , Tadic, Elia....

Nou die droom heeft ook pak em beet vier a vijf uurtjes geduurd. Lose woorden weer dus.

Koop Nemanja Guldelj van Az en het probleem op het middenveld is opgelost! Kracht, snelheid, inzicht.
Van Nieff kopen van Groningen als stand-in van Boilesen.

Geef eens 10 miljoen uit aan 2 versterkingen ipv 3 miljoen aan selectievulling.

30 januari 2015 om 20:05

Precies!!! Gudelj is het soort speler dat Ajax mist. Prachtige as zou dat zijn met Gudelj en Klaassen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren