Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Omdat De Boer zijn team heeft overtraind, moet Overmars spelers kopen’

Laatste update:

Volgens De Telegraaf doet Ajax in de laatste fase van de transferperiode verwoede pogingen om de selectie nog te versterken. Dat heeft te maken met het aantal blessures in Amsterdam. Inspanningsfysioloog Raymond Verheijen haalt via Twitter (opnieuw) hard uit naar de werkwijze van trainer Frank de Boer.

/

Verheijen stelde onlangs al dat De Boer zijn spelers overtraind zou hebben. Nu directeur voetbalzaken Marc Overmars de transfermarkt moet bezoeken, haalt Verheijen zijn gelijk. “Omdat Frank de Boer zijn team heeft overtraind, waardoor spelers geblesseerd of niet vooruit te branden zijn, moet Overmars nu spelers kopen?", schrijft Verheijen op Twitter.

Eerder haalde de inspanningsfysioloog dus al hard uit naar De Boer. “Een ezel stoot zich normaal gesproken geen twee keer aan dezelfde steen, maar De Boer dus duidelijk wel. Met alle gevolgen van dien..." De spierblessures van Joël Veltman en Davy Klaassen waren volgens Verheijen wel te voorspellen. “De slotconclusie is dat De Boer nog steeds onvoldoende kennis heeft over periodiseren en dat hij omringd wordt door een stelletje amateurs.”

Heeft Frank de Boer zijn team overtraind?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je moet deze man echt gen podium geven naar mijn idee. Deze vent heeft niks zinnigs te melden maar blijft in de media komen. Negeer deze man gewoon.

30 januari 2015 om 11:14

Natuurlijk is hij irritant, maar waarom heeft hij geen gelijk dan?
De Boer traint altijd teveel.

30 januari 2015 om 11:28

Raymond wie? Frank de Boer is een held! Dat die man over zo persoon mag praten en paar weken geleden onze icoon: J. Cruijff.. moet je toch geen podium geven!

30 januari 2015 om 11:29

Voetballers zijn echt verwend als de pest met hun overtraind.
Een normale topsporter traint 12 tot 14 keer per week.
Dit redden ze zonder blessures.
Hardlopers, roeiers, wielrenners noem maar op.

30 januari 2015 om 11:29

10 van de 10 keer dat Verheijen wat zegt denk ik: "laat maar lullen..."!

ps: Cruijff weet niet eens wie Verheijen is haha

30 januari 2015 om 11:32

kan me anders psv nog goed herinneren

30 januari 2015 om 11:33

Hardlopers, Roeiers en Wielrenners maken constant dezelfde geïsoleerde beweging. Natuurlijk is dat minder blessure gevoelig dan voetbal.

30 januari 2015 om 11:35

Verheijen roept zulke dingen altijd pas achteraf op een toon van "zie je nou, ik heb gelijk".
Maar vooraf waarschuwt hij nooit. Dat is makkelijk scoren.

Kort na get trainingskamp van Ajax kwamen al geluiden naar boven dat Ajax wel erg hard getraind had.
Als Verheijen toen had geroepen dat dat gevaarlijk is en er grote kans is op spierblessures geeft, had ie een punt.
Nu roept hij pas als het zich voordoet en komt dan met een conclusie die ik (als fysiologisch leek) ook had kunnen trekken.

Die man is niet serieus te nemen als hij alleen maar achteraf dingen roept. Dat kan iedereen.

30 januari 2015 om 11:48

Volgens mij wint Ajax steeds de titel o.b.v. de tweede seizoenshelft, dus lijkt het me niet dat er te veel getraind wordt..
Daarnaast vindt ik twee blessures ook niet echt een probleem van overtraining, en volgens mij is het van Klaassen zelfs een buikwand blessure.

Kortom weer goedkoop scoren van de werkloze inspanningsfysioloog..

30 januari 2015 om 12:26

Deze man had tijdens et trainingskamp moeten zeggen hierdoor komen blessures achteraf is alles makkelijk recht te praten. Maar de Boer doet het al jaren op deze manier en het gaat altijd goed dus waarom zou het nu ineens helemaal verkeerd zijn ? Ik denk dat het gewoon pech is dat je die 2 blessures hebt had ook kunnen gebeuren wanneer ze minder getraind zouden hebben.

30 januari 2015 om 12:40

Hij heeft vast een vriendje bij Voetbalzone zitten...

30 januari 2015 om 13:24

Kondogbia..

//de Boer trant altijd teveel\\

Hoe denk jij dat te kunnen weten? Natuurlijk wordt er veel getraind aangezien het veelal jonge spelers zijn die, ondanks hun talent, nog veel kunnen leren. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit meteen de reden is van de vele blessures. Daarnaast heeft deze beste man al duidelijk weten te maken dat Ajax niet zijn favoriete club is en dus totaal niet objectief is. Deze man maakt zichzelf behoorlijk belachelijk door te denken dat hij het allemaal uitgevonden heeft en dat er bij Ajax geen mensen rondlopen die de arbeid-rust verhoudingen goed in de gaten..

30 januari 2015 om 14:11

Te veel. Maar is wel 4x landskampioen geworden. Dus wie heeft het hier aan het rechte eind dan.

30 januari 2015 om 14:40

@ Kondogbia

Hoe weet jij hoeveel ajax precies traint, en bovendien hoe weet jij wat teveel trainen is??

30 januari 2015 om 18:05

@kondogbia sinds wanneer heb jij er verstand van. Je praat net zo dom als ramond

30 januari 2015 om 11:16

Ik denk dat deze man hele zinnige informatie heeft en wel degelijk verstand van zaken. Ik zou zeker naar zijn info luisteren.

Het is alleen een walgelijk mannetje dat hij altijd zijn gelijk wil halen via de media. En daarom mag niemand hem. Maar hij weet natuurlijk wel hoe het werkt. En De Boer blijkbaar nog steeds niet?

30 januari 2015 om 12:01

Precies hetzelfde als elke andere 'kenner' in de voetbalwereld dus.

30 januari 2015 om 12:23

Nu draai je het wel erg om. Verheijen weet hoe het werkt, maar Frank de Boer, ex-international en topvoetballer, nu met Ajax al 4 keer op rij kampioen, die snapt er niks van. Dat vind ik een vreemde conclusie. Frank de Boer weet prima hoe het werkt. Anders sta je geen tweede met zo'n matig team.

30 januari 2015 om 11:16

Doe dat dan ook. Wat mij betreft verdient iedereen een podium, anders zou ik mijzelf goed in de vingers snijden.

30 januari 2015 om 11:17

Moe van die man!

30 januari 2015 om 11:22

In deze heeft deze man gewoon gelijk. Ook al vind ik het een droeftoeter, een blaaskaak pur sang is hier niets aan gelogen. Dat geweldige trainingskamp bestond uit trainen, trainen, trainen en nog meer trainen. En oja een wedstrijdje. Welnu, het Ajax van na het trainingskamp is nog trager, nog sneller uitgeblust dan het Ajax voor de winterstop.

30 januari 2015 om 11:35

Het heet dan ook niet voor niks een TRAININGSkamp he... Wat dacht jij dan dat ze gingen doen, cultuursnuiven en sjeiks bezoeken in Qatar en zo af en toe is een traininkje?

30 januari 2015 om 11:18

Misschien heeft hij het niet helemaal onderbouwd, maar lijkt me dat hij niet helemaal ongelijk heeft. De spelers van Ajax hebben ook aangegeven moe te zijn na de trainingskamp en je hebt inderdaad nu het gevolg dat spelers geblesseerd zijn geraakt. Zal toch enige verband zijn.

Maar ik vind wel dat de manier waarop hij communiceert echt respectloos is. Een volwassen vent die zich zo uit op social media.

Mijn eerste reactie: Heb je hem ook weer...
Wanneer gaat Verheijen zelf eens aantoonbare prestaties neerzetten? Welke teams heeft hij begeleid die het hele jaar (bijna) blessurevrij zijn geweest?

30 januari 2015 om 11:20

Pff inderdaad wordt zo moe van die man, waarom krijgt hij zoveel aandacht?? Wat een kwakzalver is het toch die alleen zijn eigen straatje schoon veegt.

De mening van Sjaak Polak doet er veel meer toe dan de mening van deze koekebakker.

30 januari 2015 om 12:16

Nou de teams van Zuid-Korea en Rusland onder Hiddink gingen als de brandweer, nog nooit zulke fitte teams gezien dus hij heeft zeker wel wat bewezen.

Daarnaast was hij verantwoordelijk voor de voorbereiding onder Koeman in zijn eerste jaar, dat team kon een enorme hoeveelheid werklust opbrengen, overal dicht bovenop omdat ze zo fit waren.

Hij heeft dus zeker recht van spreken op het gebied van fitheid maar hij moet het anders brengen.

30 januari 2015 om 13:32

Ik denk dat je hiermee Raymond Verheijen behoorlijk onderschat, net als de meeste leden van VZ. Oké hij zou bij wijze van ook niks kunnen zeggen toch vind ik zijn mening hierover wél degelijk interessant. Verheijen is een brutale kritische voetbalvolger maar wel een ontzettend goede inspanningsfysioloog. Iets meer respect voor deze man is wel op zijn plaats!

Zo heeft hij bijvoorbeeld boeken geschreven over periodisering die nu door de Knvb als literatuur worden gebruikt tijdens trainerscursussen. Oftewel; zelfs Frank de Boer heeft geleerd via de methode Verheijen. Naast deze bijdrage is hij actief geweest op 3 Wk's en speelde hij ook nog een rol in de staf van Argentinië afgelopen WK, niet geheel toevallig was dit een uitstekend fit team. Hiernaast heeft hij ook bij tal van topclubs gezeten en is hij er persoonlijk verantwoordelijk voor dat Craig Bellamy de sterren van de hemel kon spelen bij City. Bellamy was doorgaans altijd geblesseerd totdat Verheijen met hem aan de slag ging, zo heeft hij zelfs onze eigen Arjen Robben ook geholpen om fitter te worden. Tot slot heeft hij ook genoeg Universitaire studies doorlopen die zijn intelligentie nog maar eens onderstrepen.

Maar het is zo simpel jongens; wie moe van Verheijen wordt klikt toch lekker op dat kruisje rechtsboven. Er zijn genoeg mensen die zijn mening wel op waarde kunnen schatten. Vraag anders maar aan de gebroeders Koeman.

Geef deze man aub geen podium. Het is zo makkelijk om van een afstand te roepen dat die blessures eraan zaten te komen. De beste stuurlui staan aan wal. Dat gezegd hebbende moet ik concluderen dat wij op voetbalzone niks anders doen dan vanaf de zijlijn roepen .

Ik ga het nog eens zeggen, had eender welke ex-Ajax of ex-Oranje icoon zulke uitspraken gemaakt dan kon het merendeel van de lezers zich er in vinden maar dit geldt dus niet voor Verheijen .

Daarnaast is het een combinatie van, de fout ligt niet alleen bij De Boer (die nog héél veel te leren heeft). Ajax reageert veel te laat en veel te traag. Denken altijd dat het wel goed komt terwijl ze afgelopen zomer al in de selectie hadden moeten investeren.

Je hebt gewoonweg een combinatie nodig van ervaren en goede spelers (24-30) en jonkies.

30 januari 2015 om 12:08

Dat komt omdat die "iconen" iconen zijn omdat ze iets gepresteerd hebben. Dit is gewoon een omhooggevallen blaaskaak die altijd wat moet roepen.

Hoe weet hij nou dat de Boer zijn spelers heeft overtraind, is hij er bij geweest in Qatar? Hij baseert dit op geruchten en zijn eigen aannames.

30 januari 2015 om 12:21

Het is niet omdat je in het verleden iets hebt gepresteerd dat je daarom nog altijd op een voetstuk geplaatst moet worden en alwetend blijkt te zijn.

Ex-toppers kunnen het ook fout hebben en dat zie je vaak genoeg als je bepaalde uitspraken hoort. Want vaak genoeg spreken ze elkaar tegen. Daarom blijft het ook 'een mening' en meer niet.

30 januari 2015 om 14:47

@ Medellin

Dat is koffiedik kijken wat jij zegt, Verheijen komt niet echt symphatiek over maar ik denk dat het hier ook zeker gaat om wat hij zegt. Hij pretendeert namelijk precies te weten hoeveel ajax traint, hoe spelers presteren op conditiegebied, waardoor de blessures komen enz, terwijl hij niet bij Ajax betrokken is. Het is gewoon een specifieke visie die hij aanhoudt, en hij probeert nu makkelijk te scoren door te zeggen 'zie je wel', terwijl hij helemaal niet betrokken is bij Ajax. Van elk icoon dat niet betrokken is bij ajax maar zulke dingen roept zouden zulke opmerkingen belachelijk gemaakt worden.

Daarnaast kan hij wel makkelijk op de boer afgeven, maar dat is geen medische staf. Wil hij echt zeggen dat iemand een (volgens hem) verkeerde aanpak heeft, dan zou hij de medische staf moeten inlichten, en ook niet gaan roepen 'stelletje amateurs'. Je isoleert je als vakman ook nog eens volledig als je zulke dingen gaat roepen over collega's.

Raymond heeft niet eens de cijfer van de spelers als het gaat om belasting. Dus komt hij überhaupt tot deze conclusie? Alles om in de media te verschijnen.....echt een triest figuur.

Ajax heeft gewoon veel matige spelers, Veltman is zeker niet de beste verdediger maar zonder hem is er totaal geen opbouw van achteruit. Serrero was tegen Feyenoord uitstekend, als enige middenvelder.

De wissels die de Boer moest toepassen waren ook geen kwaliteitsinjectie. Of de Boer te hard traint met de jongens, dat weet ik niet. Wel lijkt de pijp gauw leeg te zijn...

Geef die man aub niet de aandacht, daar is hij juist op uit. Het is een media geile man die iedereen neerzet als een onbenul en alleen hij doet het goed.

Ik zag de kop en ik dacht, daar is hij weer. Echt, wat een zwamneus is dit. Ben geen Ajacied, maar deze man weet alles beter.

Je gaat er vanuit dat Ajax ook dit soort mensen op ce club rond heeft lopen die hier op toezien. Verder wel irritant dat Verheijen elke keer zijn gelijk wil halen.

Ja wat gek er zijn geblesseerde spelers bij een voetbalclub en hij had het al voorzien. Gebeurt anders nooit. Deze man doet me denken aan captain hindsight van southpark. Wat een grap.

Zucht. Deze man weet geen eens hoe er is getraind bij Ajax, dus hoe kan die zonder objectieve feiten weten dat De Boer de spelers heeft overtraind? Tevens heeft Ajax sinds vorig jaar een heel team met inspanningsfysiologen tot haar beschikking, die bijhouden of het lichaam het nog bij kan houden. Dit zorgde er voor dat sommige spelers in Qatar niet mee konden doen met alle trainingen. Lijkt me toch niet dat Frank zijn medische staf hierin negeert.

Altijd achteraf praten en hij lijkt zichzelf wel een soort van god te vinden op het gebied van inspanningsfysiologie, terwijl er bij Ajax vast wel voldoende mensen rondlopen die er meer verstand van hebben dan hij.

Hij heeft ook een keer gezegd dat hij wel de nieuwe manager van Wales wou worden, terwijl Gary Speed de toenmalig bondscoach twee dagen eerder zichzelf van het leven had beroofd. Dit zegt ook wel iets over de beste man.

Blijven ze nu deze onbenul een podium geven om even een oordeel te geven over iets waar hij niets vanaf weet , want volgens mij is hij nog nooit op de toekomst geweest en Ajax heeft toch ook mensen in dienst die dit goed begeleiden dus waar heeft deze man het over , als we nu gewoon niet meer reageren op de man is het zo afgelopen , ik denk eerder dat hij vol zit met frustraties omdat hij nergens aan de bak komt .

Denk dat Ajax meer zoekt voor een speler die wat toevoegt dan naar een stand-in, En als dat zo is dan is de hele stelling van Verheijen dus fout.

Hij zal heus wel verstand van zoiets hebben, maar waar het ook maar kan, haalt hij uit naar ajax, heeft deze man geen sociaal leven, dat hij zich hier mee bezig houdt.

De titel lezen en dan weet je gelijk de naam wie er bij hoort al....deze man moet eens niet zo zeuren. Wat presteer je zelf nou eigenlijk ? Je mag je eigen mening hebben, maar als je zo veel onzin lult als jij moeten ze gewoon zo verstandig zijn om het niet meer te posten


Goh, het kan zijn dat de man niet deugt. Toch opvallend dat de spelers klaagden dat ze te hard getraind hadden. En ook de Boer zei ook: Misschien hebben wij te hard getraind.

Geen rook, geen vuur?

Helaas heeft deze man gelijk. In Nederland is trainen belangrijke dan de wedstrijd. Je moet je elke keer weer bewijzen op de training. We weten dat Klaassen kan voetballen maar moet zich ieder keer op de training waar maken. Geeft die jongen op tijd rust en dat geldt ook voor Veltman. Maar wie ze kont verbrand moet op blaren zitten niet waar Frank.

Sorry maar 1 bericht van deze man per week is meer dan voldoende (eigenlijk al teveel)

Heb eigenlijk helemaal geen zin om te gaan reageren op iets van deze man. Maar omdat het onderwerp passend is doe ik het toch maar een soort van.

Ik hoop stiekem op de komst van Gio Dos Santos. Komt weinig aan bot bij Villareal. Zou echt een topper zijn voor Ajax en wellicht haalbaar. Heb het idee al geopperd bij het Ajax twitter account. Waarschijnlijk tevergeefs

Watch out people.... he's on a roll!

Even een kleine nuance... hij vindt De Boer wel degelijk een goede trainer, maar schaart dit onder de noemer 'onervarenheid'. Op zich niets mis mee en hij heeft best een punt. Het is alleen jammer dat hij op deze wijze naam voor zichzelf moet maken en zich bij elk 'mister hindsight'-momentje moet laten gelden.

Zelf heeft hij dus nog wel wat te leren op het gebied van "bemoei je met je eigen zaken".

Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar bij Verheijen zou het van mij wel wat minder mogen.

Ja of misschien om dat Ajax Blind, Poulsen en De Jong heeft laten gaan en alleen Zimling daar voor terug heeft gehaald. En die bleek niet goed genoeg te zijn. Dus uiteindelijk blijkt er dat er nog een middenvelder bij moet komen. Zo vervelend hoe ongelooflijk dom deze man is, hij denkt alles te kunnen beoordelen vanaf de andere kant van de wereld (omdat niemand hem hier meer hoeft) zonder dat hij enig idee heeft hoe het echt zit.

Zijn de berichten van deze man te blokkeren ??

30 januari 2015 om 12:11

Ja moet je hem niet meer volgen op twitter

Hij zou misschien gelijk kunnen hebben, dat weten wij ook niet, maar je mag ten eerste toch wel aannemen dat de medische staf (en niet Frank de Boer natuurlijk) van Ajax weet wat de spelers aankunnen, het is een topclub kom op dat zijn geen amateurs. Ten tweede vraag ik me sterk af hoe Verheijen in godsnaam weet dat de spelers van Ajax overtraind zijn? En waarom zegt hij dit alleen bij Ajax, terwijl er clubs zijn in Nederland met veel meer blessures. Ik denk dat meneer gewoon een andere visie op inspanning heeft dat menig medische staf bij voetbalclubs in Nederland, of die beter is laat zich raden.

Die Raymond Verheijen is een cultfiguur op VZ heb ik al begrepen. Alom gehaat, maar ik zie ook veel mensen keer op keer schrijven iets als "het is een iritanto, maar hij heeft wel gelijk". Alweer en weeral eh. lol

30 januari 2015 om 12:28

Ja, hij heeft soms gelijk omdat hij altijd achteraf met makkelijke kritiek komt. Maar zelfs dan slaat hij nogal eens de plank mis. En het is een walgelijke man afgaande op de manier waarop hij zijn mening communiceert. Ongetwijfeld een vakman, maar de tering, wat een moeimaker.

Nu ook weer: Ajax heeft opeens een aantal blessures, en meneer weet te vertellen dat Frank de Boer zijn team heeft overtraind. Wat een inhoudsloze flut kritiek. Een beetje hetzelfde als nu nog gaan zeiken op het beleid van Leeds in de jaren 90.

30 januari 2015 om 12:42

Leidsehood,

Ik denk dat ie wel weet waarover hij praat. Maar het is niet bon-ton om met naam en toenaam een soort van collega's zwart te maken. Het is gewoon onethisch wat ie doet.

Hij zou hetzelfde kunnen zeggen zonder namen te vermelden. Iets als: "er zijn ED topclubs die hun spelers hebben overtraind en nu naar de transfermarkt moeten".

Een goed verstaander weet dan wel over wie het gaat en hij zou gelijk meer bevestiging krijgen.

Nu heeft ie openlijk kritiek op clubs en dat lusten de supporters van niet. Zelfs als het waar is.

Megalomane gek, ik begrijp echt niet dat iemand die door niemand serieus wordt genomen na al die tijd nog steeds een podium krijgt om zijn wartaal te verkopen. Dit mag VZ zich ook aantrekken.

Voor de mensen die zeggen dat Verheijen zelf niets heeft bewezen even een kleine opfris cursus:

Verantwoordelijk voor de fitheid van Zuid-Korea in 2002, de basis van het succes was de strijdlust maar dat kan niet zonder een enorm fitte selectie, daar heeft Verheijen voor gezorgd.
Verantwoordelijk voor de fitheid van Rusland op het EK 2008 onder Hiddink, dat team wat toen het geweldige Oranje van van Basten uitschakelde en maar bleef gaan zelfs in de verlenging.

Daarnaast ook verantwoordelijk voor de fitheid van Feyenoord in de voorbereiding van het seizoen 2011/12, het eerste jaar van Koeman waarin hij iedereen verraste met zijn tactiek. Deze tactiek met veel strijd en er dicht bovenop zitten kon alleen maar omdat het team zo enorm fit was. Daarnaast bijna geen blessures gekend dat seizoen op Guidetti na die zelf slordig is geweest.

De manier waarop hij het brengt en met de toon stuit veel mensen tegen de borst maar hij heeft zeker genoeg bewezen om kritisch te mogen zijn op trainingsmethodes van trainers.

30 januari 2015 om 12:43

@ V-Watcher

Kritisch mag je zeker zijn, en misschien is zijn visie en methode ook veel beter dan wat nu vaak gebruikt voor bij veel clubs, maar dat is het ook, zijnvisie, zijn methode. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat alles wat de rest doet automatisch fout is, en zeker niet dat meneer Verheijen inzicht heeft in de fitheid van spelers van Ajax, waarmee hij helemaal niet samenwerkt. Hij roept dat de spelers van Ajax overtraind zijn nu er toevallig twee blessures zijn (en niet eens ernstig), maar hij is niet betrokken bij die spelers. Daarnaast vind ik het vreemd dat hij het op de hoofdtrainer speelt, terwijl de fitheid van spelers natuurlijk directe verantwoordelijkheid is van de medische staf.

30 januari 2015 om 12:48

Zeer rake opmerkingen. Helaas is het zo dat veel mensen meer kijken naar vorm, dan dat ze luisteren naar inhoud. En Verheijen bekritiseert De Boer niet als voetbaltrainer, maar wel als inspanningtrainer. Je know-how over voetbal dient los gezien te worden van je know-how over het menselijk lichaam en over dat laatste is deze man inderdaad een autoriteit en Frank de Boer niet.

30 januari 2015 om 12:55

@ dvh5981

Maar de Boer IS geen inspanningstrainer, dus dan is het nogal makkelijk om hem daarop te bekritiseren. Beetje hetzelfde als je een manager van een softwarebedrijf bekrititiseert over het feit dat hij zelf niet goed kan programmeren.

30 januari 2015 om 14:09

Dat is toch algemeen bekend dat mensen op de vorm letten. Als Verheijen zo'n slimme vent is als hij doet voorkomen met zijn betweterige flutopmerkingen, dan weet hij dat ook en zou hij er goed aan doen om die vorm van zijn opmerkingen eens aan te passen.

Daarnaast, wat weet Verheijen nou daadwerkelijk van de manier waarop De Boer traint? Omdat er wat geblesseerden zijn is er opeens sprake van overtrainen? En zou Ajax niet naast De Boer fysiologen in dienst hebben die daar ook verstand van hebben?

Ik vind het weer makkelijk achteraf scoren van de heer Verheijen.

30 januari 2015 om 14:51

@ Leidsehood

Inderdaad, het zou knap en zelfs te prijzen zijn als hij vooraf zou twitteren 'medische staf van Ajax, let op, ik heb het vermoeden dat Klaassen binnenkort een spierblessure zal oplopen, dit zie ik aan dit en dit en dit, gratis tip!' of zoiets dergelijks.

Dit is gewoon je collega's belachelijk maken, terwijl dat ook gewoon profs zijn.

Overtraind, hou toch op. Doen waar je dik voor betaald wordt lijkt mij meer op zijn plaats.

Ik zag de titel en wist gelijk over wie dit ging. Vervelend naar ventje.. gatver

Ik mis bij Verheijen altijd een onderbouwing van hoe hij aan zijn informatie komt. Hij ziet Ajax slecht spelen en trekt meteen een conclusie dat het aan de fitheid ligt. Zo'n uitspraak kun je pas doen als je daadwerkelijk data hebt van de trainingen van Ajax. Ik zeg niet dat deze man incompetent is, maar om op basis van aannames conclusies te trekken getuigd niet echt van professionaliteit.

Offtopic: Ik denk eerder gewoon een gebrek aan opbouwende kwaliteit op het middenveld. Geen van de middenvelders heeft de kwaliteit om terug te zakken en het spel te verdelen, wat toch een vereiste is voor een goed positiespel. Ook Klaasen, hoewel hij een goede loopactie, pass en techniek heeft, is geen speler zich terug laat zakken om het spel te maken.

Edit: Spelfout

30 januari 2015 om 12:57

Dat is het precies, 100 met je eens. Misschien is zijn methode wel heel goed, maar hij loopt altijd te spuien alsof hij overal bij betrokken is, maar hij trekt conclusies zonder dat hij de data heeft. Hij lijkt meer conclusies te trekken die hem goed uitkomen om zijn theorie te kunnen onderbouwen en gooit dat op twitter. Wel goeie PR-man in ieder geval dus

Die man heeft natuurlijk gelijk. Er zijn vaak genoeg situaties geweest waarin Ajax t kampen had met bovengemiddeld veel spierblessures. 2 jaar geleden zelfs ik meen tegen Utrecht thuis moest Ajax 7 basisspelers missen door blessures. En bijna alle kampioenschappen onder Frank de Boer had Ajax voor de winterstop geblesseerde basisspelers die dan in de winterstop weer moesten orden opgelapt.

Captain Raymond ''obvious'' verheijen..

Als je op het twitteraccount van Verheijen kijkt zie je veel meer genuanceerde tweets over Ajax.
Voetbalzone pakt er gewoon de smeuïgste uit.

Dat is een goed recht, maar wel bezijden de waarheid

Die man weet echt wel waar hij het over heeft, en als je het spel van Ajax na de winterstop hebt gezien, ziet het er inderdaad naar uit dat de spelers moe zijn. Ze zijn niet vooruit te branden, alles gaat in een gezapig tempo.

En kijkende naar de reacties hier zie je meteen waar het probleem ligt: Niemand mag kritiek hebben op de 'iconen' bij Ajax. Cruijff, De Boer, Overmars, Van der Sar, allemaal zijn ze 'heilig' verklaard omdat het helden zijn. Maar dat ze goede spelers zijn geweest betekent niet dat ze alle wijsheid in pacht hebben. Wat mij betreft heeft bijvoorbeeld Overmars tot nu toe veelal gefaald met zijn zuinigheid.

Aljax t is een ja-knikker club geworden waar controle en kritiek niet geduld worden.

Wat is dit trouwens voor rare verslaggeving van Vz?:

'nu directeur voetbalzaken Marc Overmars de transfermarkt moet bezoeken, haalt Verheijen zijn gelijk.'

Ten eerste is het een gerucht uit de telegraaf dat ajax de transfermarkt op gaat,
Ten tweede is het geen kwestie van de transfermarkt op 'moeten', aangezien er geen langdurige blessures zijn o.i.d.
Ten derde hoezo haalt Verheijen hiermee zijn gelijk? Dan neemt VZ dus al aan dat en het gerucht uit de telegraaf juist is, en dat Verheijen gelijk heeft, en dat ze dus de markt op gaan omdat spelers geblesseerd zijn. Verheijen probeert hiermee zijn gelijk te ondersteunen, maar hij haalt er zijn gelijk uiteraard niet mee.

Kan deze man uit? Bij Ajax loopt er een heel team bewegingswetenschappers, inspanningsfysiologen en sportpsychologen rond. Al in de jeugd zijn ze bezig met maximale belastbaarheid en dergelijke. Zo heeft Ajax het Athletic Skills Model in de jeugd: Een model waarbij sporters betere bewegers worden, minder blessures oplopen, terwijl het niet ten koste gaat van de kwaliteit van sporters. Dit wordt bereikt door ook andere sporten te doen en tijdens groeifases minder fysiek te trainen. Al met al denk ik dat Ajax juist heel ver is hierin, als je dit vergelijkt met andere clubs. Tijdens trainingen worden ook allerlei zaken bijgehouden zoals (maximale) hartslag, het vermogen om te herstellen etc.
Derhalve denk ik dat dhr Verheijen zijn mond moet houden. Ook vind ik dat hij niet telkens via social media kritiek moet leveren op collega's, dat vind ik ongepast.

De boer verwacht teveel van het team Ajax gaat daarom ook afhaken voor de titel

Achteraf was alles natuurlijk voorspelbaar.

Deze man is zo grappig, vlak voor het WK voorspelde hij ook dat Louis zijn team overtrainde. Wat bleek? Oranje bleek het fitste team van het WK!

Deze man mag best zijn mening hebben hoor en soms heeft hij zelfs gelijk, maar je kunt ook overdrijven, volgens mij was het Rusland dat hij trainde het minst fit ooit tijdens het WK in Zuid Afrika in 2010.

Als ik wat suggesties mag doen: Vilhena, Gudelj, Nigel de Jong, Urby Emanuelson, Propper, Vejinovic. Vooral Gudelj lijkt me leuk. Sterke speler met goede trap en passing

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren