Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Vier spelers ontstijgen niveau: Wijnaldum, Depay, Klaassen en Clasie’

Laatste update:

Southampton versterkte zich afgelopen zomer met Dusan Tadic en Graziano Pellè. De twee aanvallers kwamen over van respectievelijk FC Twente en Feyenoord en doen het voortreffelijk in de Premier League. Henk ten Cate denkt echter dat zij uitzonderingen zijn en dat de meeste spelers die vanuit Nederland naar een club als Southampton zouden gaan, het niet zouden redden.

/

“Jonge spelers zie ik bij het Southampton van nu niet zo snel aanhaken. Ik bedoel, Tadic en Pèlle waren in Nederland buitencategorie. De realiteit is dat er in de Eredivisie maar weinig jongens écht bovenuit steken”, aldus Ten Cate in gesprek met Voetbal International. Hij stelt dat slechts vier voetballers het niveau van de Eredivisie ontstijgen: Georginio Wijnaldum, Memphis Depay, Davy Klaassen en Jordy Clasie.

Volgens de ex-trainer van onder meer Sparta Rotterdam, Panathinaikos, Ajax en NAC Breda is het echter nog geen zekerheid dat het bovengenoemde kwartet bij Southampton zou slagen. Dat is namelijk ook afhankelijk van het vertrouwen dat een trainer je geeft, aldus Ten Cate. “Onder Koeman is die kans vanzelfsprekend groter dan onder een Engelse manager, die voor een heel ander voetbal staat. Maar kijk eens naar wat de laatste jaren vanuit Nederland naar Engeland is vertrokken. Vurnon Anita komt weinig aan voetballen toe en Bryan Ruiz is ook ver weggezakt.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat Ten Cate Vermeer nog vergeet. Ik vind hem op dit moment met afstand de beste keeper in de Eredivisie.

29 januari 2015 om 21:18

Was Stekelenburg dat ook niet?

29 januari 2015 om 21:21

En el ahmadi, maar die is te oud en wil zelf niet weg

29 januari 2015 om 21:25

nec4life1,

Vermeer is een hele degelijke keeper met een meer dan uitstekende reflex.

Echter, een speler die er boven uitsteekt, laat dat op (vrijwel) constante basis zien. Een keeper balanceert tov een speler op een nog een dunner koord qua constantheid.

Ter verduidelijking; Vermeer heeft zowel tegen Twente als tegen Ajax (2 op een rij dus..) 2 voorzetten kinderlijk als hete gehaktballen uit zijn handen laten glippen. Voorzetten zijn ook een z'n minste punt, maar zulke momenten zijn cruciaal in een wedstrijd én voor de beoordeling van de keeper. Vooral als dat het enige is dat een keeper te doen heeft, zoals dat tegen Ajax het geval was.

Vermeer laat dus zo nu en dan steken vallen en hoort naar mijn mening niet bij hierboven genoemd rijtje.

29 januari 2015 om 21:40

In beide gevallen was het niet cruciaal, dus dat is weer een extra geluk.
Dus de steken die hij laat vallen zijn niet van invloed geweest op het resultaat.

29 januari 2015 om 21:53

Ja dat maakt toch niet uit?
Bij ajax heeft hij dit ook vaak gedaan en ook met gevolgen.
Dat gaat bij feyenoord ook nog wel gebeuren zoals de goal van twente eigenlijk al een gevolg was.

29 januari 2015 om 23:17

@schoorl1996. Vermeer wordt teveel afgerekend op afgelopen seizoenen. Cillessen krijgt veel meer krediet, omdat Ajacieden niet willen toegeven dat hun leiding fout zit. Dit seizoen is hij de beste keeper van Nederland en haalt constant een hoog niveau. Een nr. 1 plek in het Nederlands Elftal zou zeker niet onverdiend zijn.

29 januari 2015 om 23:45

Ben ik het niet mee eens. Cillessen is een veel betere, beter betrouwbare keeper dan Vermeer. Ik ben Ajax fan, maar heb Vermeer oprecht altijd een matige keeper gevonden. Feit dat hij nu z'n shine kan pakken is omdat de Rotterdamse verdediging gewoon een goed geoliede machine is. Laten ondanks hun weinige ervaring heel weinig steken vallen waardoor Vermeer bij hoge ballen nooit in hoeft te grijpen. Dit was bij Ajax anders vanwege het gebrek aan lengte achterin (moisander en Veltman die beide de 1,85 op hun tenen halen). Op een ander niveau of een andere verdediging valt hij door de mand en is hij niet daadkrachtig genoeg Imo.

30 januari 2015 om 01:13

Nou, nou, nou zo zit het nou ook weer niet in elkaar. Vermeer heeft in de laatste periode van zijn basisplaats-tijd bij Ajax laten zien hoe slecht hij kan zijn, maar hij laat in deze periode bij Feyenoord zien hoe goed hij kan zijn. Vermeer is altijd al een keeper geweest met up's en downs. Nu heeft ie weer een up en daarmee behoort hij samen met Cillessen tot de twee beste doelmannen van de Eredivisie zonder dat er nou echt iemand beter is. In deze up laat hij zoals gezegd zien hoe goed hij kan zijn, en als jij dat niet ziet ligt het toch echt aan jou. Ik kijk wedstrijden van Feyenoord en ik heb al vaak genoeg gehad dat ik de bal er in zag vliegen maar dat Vermeer de bal er toch uit houd. Echt bizarre reflexen heeft die man. Cillessen pakt in tegenstelling tot Mulder dan ook echt punten voor Feyenoord. Alhoewel Mulder nou ook niet echt Feyenoord-onwaardig was. Ook het feit dat je zegt dat Vermeer zo goed keept door de solide verdediging slaat kant nog wal. Vermeer moet echt wel op twee cruciale momenten ingrijpen per wedstrijd en dit doet hij voortreffelijk.

Ik wil ook nog wel zien waar Cillessen over een paar jaar is. Wat wordt zijn vervolgstap? Blijft hij eerste doelman bij Oranje? Hoe ontwikkeld hij zich mentaal?

Edit: De naam Cillessen in de zin 'cillessen pakt in tegenstelling tot Mulder ook echt punten voor Feyenoord' moet uiteraard Vermeer zijn.

30 januari 2015 om 06:50

De vraag is natuurlijk of dat in de Premier League niet wel direct wordt afgestraft.

Ik vind Vermeer een uitstekende keeper, maar ik vind persoonlijk dat hij (evenals Cillissen en Zoet) een keeper voor de top van de eredivisie is.

30 januari 2015 om 09:12

@dragostenl
Wat maakt het verschil dan tussen een top eredivisie keeper en een BPL keeper?
ben ik toch wel benieuwd naar.
Je noemt nu Zoet in 1 adem met Cilessen en Vermeer, maar laten we zeggen dat Zoet niet op hetzelfde niveau zit als zijn 2 collega's van de top 3.

@wve
Ik ben het volledig met Vinkel eens, hij heeft nog niet iets gedaan bij Feyenoord waar je hem op kan afrekenen. Zou toch lullig zijn als Mulder nu mocht keepen omdat Vermeer in zijn Ajax tijd stond te blunderen.

29 januari 2015 om 21:51

Vind ik niet.
Tegen ajax en twente weer fouten maken zoals hij al jaren heeft gedaan.
Goede keeper maar niet zo stabiel als cillessen

29 januari 2015 om 21:54

Wel foutjes, maar gelukkig niet fataal.
Waarschijnlijk nog een stuk Ajax-geluk wat hij aan de "kont" heeft hangen.

29 januari 2015 om 22:03

Vermeer of Cillessen is lood om oud ijzer. Prima eredivisie keepers laten beide wel eens een bal los en maken beide regelmatig prima reddingen. Eredivisie niveau niets meer niets minder.

29 januari 2015 om 23:20

Onzin. Gemiddelde keeper in de PL is echt niet beter dan deze twee. Ik durf zelfs te zeggen dat sowieso Sczesny en Mignolet minder zijn en die spelen toch bij behoorlijk grote clubs in de Bpl. Zij zitten echter wel onder het niveau Howard, Lloris, De Gea, Courtois

30 januari 2015 om 06:57

Cillessen heeft op alle ballen die hij goed weg bokst alles klemvast.
2 foutjes sinds hij bij ajax keept thats it.
Tegen Barcelona en tegen cambuur.

29 januari 2015 om 21:56

Vermeer die al twee weken op rij blundert? Cillissen is duidelijk de beste en meest stabiele keeper, en ik ben dan ook met je eens dat Ten Cate de beste keeper vergeet. Cillissen zou een aanwinst voor heel veel (sub)top clubs in Europa. Geweldige keeper die zelden fouten maakt (en nu komen er mensen die fouten gaan opnoemen, maar de uitzondering bevestigd de regel toch?) goed mee voetballend, ongelooflijk sterk 1 op 1 en laat zich weinig verrassen op zijn lijn omdat zich altijd goed positioneert. Hij is minder een show keeper als Vermeer en ziet er daarom minder spectaculair uit maar dat heeft hij niet nodig.

29 januari 2015 om 22:10

Mwah dat rolletje wat ie wilde inzetten nadat Boetius hem nauwelijks raakte was toch echt voor 95 procent show hoor.

29 januari 2015 om 22:35

En wat is het showpercentage van kazim dan? Cilessen is gewoon de betere keeper die bij Ajax aantoonbaar beter was dan vermeer. Maar vermeer gaat naar Feyenoord en is ineens een wereldkeeper en de beste van Nederland. Man man man.

29 januari 2015 om 22:44

Het is toch zo? Vermeer is in de goal bij Feyenoord een stuk rustiger en betrouwbaarder. Na het wk is cillesen zwaar teruggezakt

29 januari 2015 om 22:46

Ik noem die tegen Ajax niet echt een blunder en je kan een foutje van cillesen wel een uitzondering noemen maar dit seizoen is het 2 keer gebeurd (wat even snel in me opkomt) tegen Cambuur en tegen Barcelona laat hij kinderlijk een bal vallen. Uit beide gevallen kwamen tegen goals en bij Vermeer die twee fouten maakt maar 1 tegen goal. Dus ik zou maar niet zo zeker zeggen dat cillesen de meest constante is dit seizoen.

Ongeacht wie er beter is, is Vermeer wel een stuk rustiger en minder snel opgefokt en geen aansteller

29 januari 2015 om 22:58

Je denkt toch niet dat Kennethje in de Arena tegen Ajax, zijn oud-teamgenoten, nog een oor probeerd aan te naaien???

29 januari 2015 om 23:00

Ik vind Vermeer inderdaad ook beter dan cillessen. Dat was die in zijn ajax tijd al. Is gewoon genadeloos afgestraft door een korte dip.

29 januari 2015 om 23:33

Gloryuntied de voorbeelden die ik noemde, noemde ik alleen om recent te blijven. Of vond je de vrije trap van Van Rhijn onhoudbaar? En ja was we verder terug gaan dan weten we dat Vermeer lange blunderende periodes afwisselde met korte rustigere periodes. Cillissen is gewoon stabieler. En behalve dat op alle fronten behalve reflex beter dan Vermeer. In de een op een confrontaties heeft Cillissen dat laten zien, en hij heeft de onderlinge strijd gewonnen bij Ajax (waar hij heel geduldig voor moest zijn, Kenneth kreeg zeer veel vertrouwen van Frank).

29 januari 2015 om 23:35

Vendaron, korte periode? Hij heeft 2 jaar mogen blunderen! Hij kreeg bizar veel vertrouwen van De Boer en het Ajax publiek, geen leugens vertellen aub

30 januari 2015 om 09:07

@gloryunited

''na het wk is cillesen zwaar teruggezakt''

Zwaar teruggezakt? nee dat zie je verkeerd, het verschil tussen vermeer en cillesen is dat cillesen (bijna) altijd goed gepositioneerd staat waardoor de reddingen er allemaal wat minder spectaculair uitzien dan bij vermeer. Maar Cillesen staat nog net zo degelijk en goed te keepen als voor en tijdens het WK en is op het moment gewoon de beste keeper van de ED

29 januari 2015 om 22:20

Feynoord of ajax inruilen voor southampton kom op zeg. Een club die het nu uitstekend doet maar eigenlijk tegen degradatie hoort te voetballen. Als je dat al als een stap vooruit ziet is er echt iets goed mis met die jonge jongens. Pelle snap ik die wil nog wat meer verdienen en de laatste jaartjes nog in een goede competitie spelen wat eigenlijk een wonder is voor hem. de vier spelers die hier boven genoemd worden kunnen makkelijk mee bij southampton en moeten veel meer ambiëren en anders lekker in de top van Nederland blijven voetballen en champions league spelen en Europa league. Psv, Ajax en Feyenoord moeten voor dit soort spelers een uitzondering maken en gewoon een salaris van 1,5 a 2 miljoen betalen, daar schiet je veel meer mee op. Anders zullen ze altijd blijven hangen waar ze nu zijn. Alleen weggaan voor top bundesliga, primera division en premier league. Ik schat deze spelers trouwens hoger in dan tadic of pelle.

29 januari 2015 om 22:37

Nec4life1

Geweldige saves met toch stiekem af en toe een blunder tussendoor, ook weer tegen Twente.

29 januari 2015 om 22:55

Het is heel vroeg, maar ik heb er al het vertrouwen in dat Terence Kongolo zich gewoon staande houdt in een grotere competitie. Wat een klasbak is dat zeg! Als je kijkt naar wat voor centrale verdedigers soms in Europa lopen dan mag Feyenoord in z'n handjes knijpen

30 januari 2015 om 12:07

Van Beek ook hoor. Minder atletisch maar verdedigend ook sterk.

Qua potentie heb je met Sinkgraven, Ziyech, Boetius, Bakkali wel meer spelers die het in zich hebben om zo'n heel hoog niveau te halen. Zaak is vooral dat ze in selecties spelen waar ze zich aan gelouterde spelers die echt nog wat toevoegen op kunnen trekken. Zo'n El Ahmadi en Vermeer hebben dat bij Feyenoord bijvoorbeeld heel nadrukkelijk.

29 januari 2015 om 23:23

Ik denk dat het wel klopt wat Ten Kate zegt. Met Tadic en Pelle zijn de aller beste spelers wel weggekocht en is er op Depay na niet zo heel veel meer over.

29 januari 2015 om 23:48

Cillessen is gewoon de beste keeper in Nederland en straalt ook rust uit naar zijn achterste lijn ook bij voorzetten. Toch een heikel punt bij Vermeer nog steeds. Ik heb wel respect voor de drijfkracht na zijn overgang van Ajax naar Feyenoord en zich door niks of niemand uit het veld laat slaan.......

30 januari 2015 om 00:41

Bij voorzetten staat Cillissen net zo goed vliegtuigen te spotten als Vermeer. Goede keepers voor de Eredivisie maar voor de Premier League komen ze fysiek tekort.

31 januari 2015 om 00:03

kijk voor de gein is naar de BBC zaterdagavond wat een flaters die geweldige keepers maken dus dat valt wel mee wat je beweert, dan zijn Vermeer en Cillissen beter dan veel PL-keepers. Dat zie je ook aan Vorm, Krul en Stekelenburg die op dit moment gewoon minder dan onze twee twee zijn.

30 januari 2015 om 00:01

Deze 4 houden juist het niveau vast. Ten Cate moet blij zijn dat ze uit clubbelang hier nog spelen! Echte profs die het later ver gaan schoppen.

30 januari 2015 om 00:06

Knap dat er weer een discussie word gestart over 2 keepers die in het stuk niet voorkomen. Ja een Ajacied vond Cillissen beter, ik ben voor Feyenoord dus vind Vermeer beter. Conclusie niemand objectief. Terwijl zoals in het artikel beschreven ik mij wel kan vinden in het feit dat de 4 genoemde spelers, mits het ze vertrouwen van de trainer krijgen wen stap hoger op kunnen .

30 januari 2015 om 11:45

Zyech mag ook op dat lijstje hoor,......

29 januari 2015 om 21:41

Als je puur naar kwaliteit kijkt dan hoort lasse schone, guardado, willems, vermeer, cillessen. el ahmadi, luuk de jong en Uth erook bij.

Dat is echt de top van de eredivisie, naar mijn mening

29 januari 2015 om 21:44

Vejinovic propper bottegin gudelje

29 januari 2015 om 21:47

Vejinovic en Propper... die doen het soms leuk tegen de mindere ploegen, maar zodra ze tegen een Ajax/Psv/Feyenoord spelen zie je ze niet. Ze stonden beide ook in de top 4 met spelers die de meeste overtredingen maakten in de 1e seizoenshelft

29 januari 2015 om 22:27

Dat heb je fout, die staan dr juist tegen dd topploegen, onder andere psv uit en ajax 2x hadden ze totaal het middenveld in handen, dat klaassen wordt genoemd is lachwekkend. Zo goed speelt hij helemaal niet.kan een grote worden,maar is het nog lang niet. Ook niet in Nederland.

29 januari 2015 om 23:23

Gudelj hoort hier sowieso in dit rijtje thuis. Waarom wel Uth en niet Kramer?

29 januari 2015 om 23:34

Vejinovic en Gudelj dat vind ik nog de beste denk ik. En Krisna en Depay nog.

Depay wel, Guardado niet? Beetje raar, Depay heeft dit jaar rendement, maar speelt niet als absolute uitblinker, laat bij vlagen mooie dingen zien, maar niet constant. Guardado daarentegen speelt constant goed en is absoluut een van de smaakmakers. Die andere 3 kan ik me wel in vinden en zijn stuk voor stuk geweldig bezig dit jaar.

29 januari 2015 om 21:28

Helemaal mee eens! Misschien omdat het huur betreft hij guardado weg laat maar hij is zeker buitencategorie ED.

29 januari 2015 om 21:33

Dat zou inderdaad kunnen, bij Depay spat het talent er iedere wedstrijd bij vlagen vanaf, maar constant is hij niet, dan vind ik Guardado veel belangrijker, altijd druk naar voren, goede pass en perfecte instelling, haal die jongen weg en PSV heeft echt problemen.

30 januari 2015 om 00:12

Precies. Psv mag in zijn handen knijpen met Guardado, die hoort niet in de eredivisie thuis. De rest is ook goed maar een klasse minder.

Guardado niet? Beste psv'er op dit moment. Clasie ook meer dan terecht, southampton zou een mooie club zijn voor hem. Klaassen ook een topper, maar mag nog wel meer nadrukkelijker aanwezig zijn op demindere momenten vind ik.

29 januari 2015 om 21:23

Raar dat ie Kongolo of Van Beek niet noemt.. stijgen zeker boven het niveau uit !

29 januari 2015 om 21:51

Van beek en Kongolo zijn net als botteghin en Ayoub, en eigenlijk ook propper en vejinovic. Ze stijgen niet boven het niveau van de erdedivisie uit, maar meer boven die van hun ploeg.

30 januari 2015 om 01:19

Gelukkig dat je je vergelijking nog uitlegt, was al bang dat je ze ook van dat niveau vond.

En van deze 4 vind ik Klaassen en Wijnaldum nu niet en nooit niet goed genoeg voor een topclub. Depay en Clasie zijn echt buitencategorie maar ook die 2 zie ik niet zo snel in de basis staan bij een topclub misschien als ze zich nog verder ontwikkelen.

29 januari 2015 om 21:31

Wijnaldum is een half jaar ouder dan Clasie en is sowieso gelijkwaardig aan Clasie. Dat Clasie de wereldtop dan wel zou kunnen halen en Wijnaldum niet vind ik een beetje vreemd. Ook Klaassen zit niet heel ver van deze 2 spelers af en die is nog wel jonger, dus ook deze jongen zie ik het wel behoorlijk ver schoppen.

29 januari 2015 om 21:32

Nee joh, op je 20 bij een topclub in de basis is normaal wil je zeggen?, alleen wereldtop talenten als Messi en Neymar begonnen zo jong

29 januari 2015 om 21:35

Klaassen heeft meer potentie dan Clasie hoor, hij is jonger, heeft meer scorend vermogen en meer fysiek.

29 januari 2015 om 21:42

Dat is jouw mening. Ik vind Clasie een topper en als hij de juiste keuzes maakt kan hij ver komen.

29 januari 2015 om 21:46

@ de leerling
die twee zijn toch ook niet te vergelijken joh, Clasie een verdedigende middenvelder en Klaassen een aanvallende. Wat je zegt over de eigenschappen van Klaassen klopt, maar je kan ook zeggen dat Clasie een betere tackel heeft en feller is en (naar mijn mening) een betere passing.

29 januari 2015 om 21:52

Tuurlijk is Clasie beter in sommige dingen, maar de reden dat ik Clasie niet bij de top zie komen is de volgende: hij is fysiek niet sterk genoeg om de verdedigende middenvelder te zijn in een punt naar achteren systeem en aanvallend niet goed genoeg om bij een topclub in een punt naar voren systeem te spelen. Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel.

29 januari 2015 om 22:20

Was makalélé (sorry als ik het verkeerd schrijf) fysiek sterk? Nee! Tuurlijk kan clasie de top wel halen, als hij maar de goede beslissingen maakt.

29 januari 2015 om 21:35

Ik denk dat ze alle vier de top kunnen halen. De meeste twijfel heb ik nog over Clasie, vanwege zijn lengte, maar in principe zie ik ze allevier ver komen.

29 januari 2015 om 21:48

Clasie buitencatgorie?
Sorry die jongen is gewoon een van de 100.
Modric eriksen götze zijn buitencategorie clasie niet.
Depay is een goede voetballer en heeft de drive om een topper te worden.

29 januari 2015 om 21:55

Toch denk ik dat Clasie heel ver kan komen. Geweldige mentaliteit en doorzettingsvermogen. Ik hoop echt dat hij uiteindelijk naar Southampton gaat. Lekker met Wanyama op het middenveld. Paar jaar Southampton en wie weet.

29 januari 2015 om 22:03

WVE je noemt nu wel drie aanvallend middenvelders op, Clasie is een verdedigend middenvelder. Niet dat ik het met je on eens ben, ik heb ook mijn twijfels over Clasie. Hij heeft een mooie pass maar als je hem bij Nederland zie voetballen werd hij bijna altijd overlopen. Ik vind hem wel gegroeid dit jaar, waar ik hem vroeger niet opvallend genoeg vond als 'topspeler' lijkt hij ook steeds meer in de wedstrijden zoals Ajax en PSV zich te laten gelden. En voor een verdedigend middenvelder geld het zelfde als verdediger: ervaring is troef en dat begint hij ondertussen als redelijk jonge speler al te krijgen en dus zit daar veel potentie in.

29 januari 2015 om 22:14

Wow toen Clasie bij Oranje er in kwam tIjdens het afgelopen WK tegen Argentinie en Brazilie werd het voetbal meteen stukken beter. Maar ja dat zijn geen toplanden natuurlijk.

30 januari 2015 om 07:03

De topclubs hebben een hoger niveau dan de landen die jij noemt.
En Brazilie zonder neymar is vier klasse minder dan met neymar.

En ik zie hem busquets pirlo alonso er niet uitspelen.
Dat is in mijn ogen buitencatgorie.

30 januari 2015 om 12:32

wve

Tsja wat koop je ervoor? Buitencategorie? Zo kun je inderdaad spelers bestempelen. Echter speel je met 11 man op een veld en kijk ik naar de nuttigheid van een speler. Nigel de Jong is geen buitencategorie maar toch wél een topper. Zeker in zijn categorie zit hij bij de beste 5 van de wereld op zijn positie. Sneijder was buitencategorie nu niet meer maar nog steeds een topper. Tsja buitencategorie was Alonso en Pirlo die zijn over een top heen en hebben dat niet kunnen behouden als zeg maar Zidane. Maargoed dat is mijn mening. Maar top dat zijn ze nog wel. Messi, Ronaldo, Robben, Di Maria etc. Dat is momenteel buitencategorie.

Daarnaast kan een speler toch ver komen. Zoals rbn_ zei. Clasie en Wijnaldum zie ik ver komen d.m.v. perfecte instellening en mentaliteit. Vooral Clasie, terwijl ze zeker wel een voetbal beperkingen hebben. Maar dat maakt ze niet één van de honderd. Ze hebben meer dan dat soort spelers.

Van Bommel heeft ooit eens verteld dat hij zeker niet de beste speler van Fortuna was. Maar hij trainde elke dag 100% Ging niet naar feestjes als hij de dag daarop moest voetballen. Allemaal kleine dingen die hem verder hebben gebracht dan die spelers die beter konden voetballen dan hij.

Net zoals dat het niet vaststaat dat iemand van de mavo succesvoller kan zijn in het leven dan iemand van gymnasium. Talent is niet genoeg. Mentaliteit, daar kan je heel ver mee komen. Onderschat dat niet.

29 januari 2015 om 22:12

Lol Clasie is geen buitencategorie hoor. Die gaat de absolute top niet halen. Klaassen denk ik ook niet maar die komt verder denk ik dan Clasie. Zijn verder 2 verschillende spelers. Wijnaldum dat zal voor elke subtopper in Europa een nuttige clubspeler zijn maar meer niet. Depay is wel een speler die ik nog weleens bij een Arsenal oid zie spelen maar niet bij Real.

29 januari 2015 om 22:29

Hij heeft altijd moeten vechten vanwege zijn lengte en hij heeft altijd iedereen verrast. Ik hoop echt dat hij de absolute top haalt, dat zou fantastisch zijn.

Meerdere spelers zijn erg goed dit seizoen. Willems, Kongolo en Vermeer vind ik erg sterk spelen. cillessen haalt gewoon zijn niveau dus die mag ook in dit rijtje genoemd worden. Ik denk dat Castangios nu ook de stap naar de top van Nederland kan maken hij heeft nog maar een contract voor 1 jaar dus ga er voor Feyenoord ! Hij heeft nog steeds hart voor de club en is ook een goede afmaker

29 januari 2015 om 21:30

Leuk joh! Cilessen naar de PL kan ie het lekker aan de stok krijgen met Diego Costa

29 januari 2015 om 21:57

Het zag er stom uit ja... maar hij beet wel van zich af dat deden niet alle Ajacieden.. hahaha..

29 januari 2015 om 22:38

Het ziet er alleen zo jammer uit als iemand met een baby-face zo doet.

29 januari 2015 om 22:42

Haha klopt

31 januari 2015 om 14:16

Hahaha

nec4life1,

Vermeer is een hele degelijke keeper met een meer dan uitstekende reflex.

Echter, een speler die er boven uitsteekt, laat dat op (vrijwel) constante basis zien. Een keeper balanceert tov een speler op een nog een dunner koord qua constantheid.

Ter verduidelijking; Vermeer heeft zowel tegen Twente als tegen Ajax (2 op een rij dus..) 2 voorzetten kinderlijk als hete gehaktballen uit zijn handen laten glippen. Voorzetten zijn ook een z'n minste punt, maar zulke momenten zijn cruciaal in een wedstrijd én voor de beoordeling van de keeper. Vooral als dat het enige is dat een keeper te doen heeft, zoals dat tegen Ajax het geval was.

Vermeer laat dus zo nu en dan steken vallen en hoort naar mijn mening niet bij hierboven genoemd rijtje.

29 januari 2015 om 22:07

Alsjeblieft man hou je mond dus hij is gemiddeld omdat hij 1 keer een bal miste ? ( tegen Ajax tikte hij hem duidelijk weg voor de voeten van Schone) Jij vergeet zijn wereld redding waardoor Feyenoord veel punten heeft gehaald....

29 januari 2015 om 22:39

Hij blijft zijn fouten maken, zo simpel is het gewoon. Zo ook tegen Twente weer een bal die je moet hebben. Dan mag je nog wel fabeltastische reddingen maken, maar die fouten zijn pijnlijk en zorgen ervoor dat hij nooit op een echt hoog niveau kan spelen.

29 januari 2015 om 23:25

Behalve de toppers De Gea/courtois/neuer maakt iedere keeper wel eens een blunder. Cilessen maakt wellicht minder blunders, maar heeft daartegenover ook weinig world class saves zoals Vermeer ( Dit seizoen). Vermeer heeft een goeie spel hervatting, geweldige reflexen, coacht uitstekend.. waarom die dus volgens jou nooit echt op hoog niveau kan spelen is mij een raadsel.

Joe Hart is bijvoorbeeld.. soms heeft die wedstrijden waarin je denkt worldclass , week erop maakt die weer een fatale blunder. Dat Vermeer niet bij City etc terecht kan oké , maar subtoppers in England,spanje,duitsland zou Vermeer denk ik niet misstaan.

30 januari 2015 om 11:28

Gewoon haters uit Amsterdam ik denk dat ze klaar kwamen toen Vermeer 2 weken gelden een foutje maakte.... man man wat een zielige supporters.

Ben je nu blij Henk
4 maar die mee kunnen , waarom zitten ze dan achter veel spelers aan Henk
Maar fijn dat je het ff meldt

Ik denk niet dat er veel namen aan dat lijstje toe te voegen zijn. En dan heb ik over Klaassen nog mijn twijfels. Clasie en Wijnaldum kunnen zeker wel mee bij een mooie club, Depay ook. Misschien dat Schone er nog bij kan worden gezet, niet voor de top, maar ik denk dat hij bij een Newcastle nog redelijk mee zou kunnen.

30 januari 2015 om 00:06

Hmm de beste speler in mijn ogen is Guardado. Die had zeker in dit lijstje moeten staan. Verder heb je Gudelj die ik ook zeer hoog heb staan. Namelijk fysiek een beest, een goed schot en scorend vermogen.

Ik vind lasse schone en vermeer er ook wel bij horen.

Vreemd dat hij Guardado niet noemt, al kan dat zijn omdat hij wel al wat ouder is dan die vier jongens. Guardado is naar mijn mening bij verre de beste speler van de Eredivisie. Inzicht, ervaring, techniek. Hij doet mij veel aan Cocu als voetballer denken. Echt hopen dat dat hij langer zal verblijven in Eindhoven, dan alleen dit seizoen.

Van de vier jongens die Ten Cate opnoemt vind ik eigenlijk alleen Wijnaldum al echt klaar voor een volgende stap. Een meer dan goed WK achter de rug, aanvoerder van de koploper en speelt al zo'n acht jaar in De Eredivisie.

Bojan was niet goed genoeg voor de eredivisie, maar wel voor premier league!!

29 januari 2015 om 21:47

Bojan kan er niks van, wedden dat hij dit seizoen geen wedstrijd meer speelt voor het toch al armoedige Stoke.

29 januari 2015 om 22:01

Jup hij speelt geen wedstrijd meer. Hij is namelijk geblesseerd aan zijn meniscus(?). Hij komt dit seizoen dus niet meer in actie.

30 januari 2015 om 10:28

Oh toch. Ik had geen idee.

Guardado, De Jong en Willems maken meer indruk dan Wijnaldum en Memphis dat jaar.

Ik vind van Rhijn en Arias ook twee uitstekende backs die echt wel mee kunnen met zo'n club.
Ruiz had nooit naar de PL moeten gaan, die is gemaakt voor de spaanse velden.
Anita heb ik echt nooit iets gevonden, Ajax was zijn plafond net zoals dat voor Schaars PSV zijn plafond is. We zijn een kei in spelers veel groter maken dan dat ze zijn maar dat is vaak pas nadat zij 1 seizoen goed hebben gespeeld. Hetzelfde geld voor Blind, ik ben benieuwd hoelang hij het gaat volhouden in Manchester.

29 januari 2015 om 21:49

Ik ben het eens met je tweede gedeelte, maar Van Rhijn en Arias zijn toch net zo goed middelmaat als de spelers die jij noemt? Van Rhijn staat al jaren in de basis bij Ajax zonder echt te overtuigen.

29 januari 2015 om 22:05

Ik vind van Rhijn maar ietsje minder dan van der Wiel en die is basisspeler bij Psg. Arias zie ik alleen maar beter worden sinds hij bij PSV speelt en zoveel goede rechtsbacks bestaan er niet. Kijk maar is rond bij de topclubs wie allemaal rechtsback staat, dat valt allemaal behoorlijk tegen.

29 januari 2015 om 22:10

Arias is 5 keer zo goed als "ik trek graag mijn man naar beneden" van Rhijn. VDW is ook een stuk beter dan hem en Janmaat haalde een hoger niveau in Nederland.
iets met ajaxs bril ?

29 januari 2015 om 22:14

Ik ben voor Psv....

30 januari 2015 om 09:13

van Rhijn is juist een van de weinige ajacieden dit seizoen die een redelijk en constant niveau haalt, daar was hij 2e seizoenshelft van vorig jaar ook al goed.

30 januari 2015 om 10:28

Hij haalt constant een zes, dat is niet genoeg om de stap naar de top te maken.

31 januari 2015 om 14:14

Ik vind Arias een geweldige speler Van Rhijn pakt nog te veel onnodige kaarten.

Ik ben inderdaad helemaal met hem eens dat het grootste, zoniet bijna alle spelers op dit moment ver te kort komen om overstap te maken naar bijvoorbeeld de Premier League. Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals een Leicester City of dat soort clubs, daar zouden een hoop van onze spelers ook nog wel kunnen slagen.

Spelers als Depay, Wijnaldum, Clasie en Klaassen steken er op dit moment inderdaad heel erg ver bovenuit. De vraag vind ik eigenlijk hoever kunnen ze komen? Ook Vermeer, Toornstra, Corona, Ziyech, Van Beek, Kongolo, Willems etc vind ik spelers die nu of over een poosje de stap zouden kunnen maken! Maar ik zou het mooi vinden als ze nog een tijdje in Nederland blijven en hier het niveau omhoog krikken.

We hebben paar jonge Nederlandse spelers die binnenkort of over 2 a 3 jaar de stap naar (sub)top kunnen maken alleen Vermeer en Toornstra zijn ouder dan 24 jaar maar deze ook al klaar voor het buitenland. ( Wijnaldum met dezelfde rol als bij het wk in deze opstelling)

Vermeer
van Rhijn
van Beek
Kongolo
Willems
Wijnaldum
Clasie
Toornstra
Klaassen
Depay
Castagnois
29 januari 2015 om 22:41

Geen Vermeer op doel. Alstublieft zeg. Maakt systematisch af en toe een fout en dat kun je gewoon niet hebben. Het liefst zie ik Krul op doel, maar anders nog echt Jasper want die heeft meer zekerheid in zijn spel.

29 januari 2015 om 23:13

Ben anders wel tevreden over Vermeer.

29 januari 2015 om 23:46

Vergeleken met Mulder is het ook een topper, maar persoonlijk vind ik dat hij alsnog teveel fouten maakt.

30 januari 2015 om 00:02

Hij heeft dit seizoen toch niet zoveel fouten gemaakt? Meer wereldreddingen dan fouten.

30 januari 2015 om 00:11

Voor mij nog wel te veel, al is hij uiteraard geniaal soms.

30 januari 2015 om 16:21

haha het zit diep he ?

30 januari 2015 om 17:28

Ik ben geen fan van Psv, Ajax of Feyenoord. Dus ik heb geen idee hoe het diep kan zitten.

En iedereen vergeet serero.. de enige speler die elke wedstrijd een voldoende haalt bij ajax.

29 januari 2015 om 22:07

Ik vergeet Serero niet, ik zie hem niet die extra stap maken om te slagen in het buitenland. Goede middenvelders zijn er genoeg, daarnaast speelt hij pas een jaar goed bij Ajax maar is nog steeds niet beslissend.
Helemaal als verdedigende middenvelder komt hij te kort voor top en ik denk zelfs dat hij voor de subtop met zijn fysiek iets te kort komt.

29 januari 2015 om 22:14

Serero is onverkoopbaar. Speelt aardig in de Eredivisie maar bv totaal ongeschikt voor Engeland, Duitsland, Italie. Misschien een clubje in Spanje...

29 januari 2015 om 22:28

Dan kunnen wij ook Mokotjo gaan noemen. Doet het uiterst aardig bij Twente. Al vind ik zelf dat Mokotjo net als Serero nog te kort komen om die stap te maken.

29 januari 2015 om 23:34

Buiten het feit dat Serero fysiek in vrijwel elke competitie tekort gaat komen, presteert hij ook pas sinds december constant goed. Revelatie dit seizoen dat is hij zeker maar echt ontstijgen kan ik niet zeggen.

31 januari 2015 om 14:07

Dan kan je ook Guardado en Mokotje erbij halen.

Serero past ook in dat rijtje.

29 januari 2015 om 22:26

Nee, Serero is een leuke speler voor Ajax, maar meer niet.

30 januari 2015 om 00:00

Daar kom je nog wel achter. Zei je zeker ook bij Eriksen. Serero wordt beter en beter. Het mooie is dat hij nu nog niet gehyped wordt, maar hij gaat vanzelf opgemerkt worden.

En van die vier spelers die opgenoemd worden zouden alleen Clasie en Wijnaldum een stap hogerop moeten maken. De andere twee (klaassen en Depay) zijn nog niet uitgeleerd bij hun clubs en zouden er goed aan doen om nog minimaal een seizoen te blijven!

Klinkt misschien raar maar Botteghin doet het al jaren boven gemiddeld als verdediger. Verder mis ik Willems, Kongolo. Denk dat deze spelers niet misstaan bij Southampton.

31 januari 2015 om 14:08

Schone presteerd vrij weinig.

29 januari 2015 om 22:59

Toornstra gaat t ook redden.

29 januari 2015 om 23:31

Het is toch eigenlijk wel erg als dit nu de beste spelers van de Eredivisie zijn.
Ja ik bedoel als je het vergelijkt met vroeger toen we Finidi George en Jari Litmanen Edgar Davids Dennis Bergkamp Zlatan Ibra Marco van Basten Mark Overmars de broertjes Witzge de Broertjes Koeman de broertjes de Boer Frank Rijkaard Hasselbainck Makay Kluivert etc etc etc hadden rondlopen in Nederland. Dan zijn we er toch niet bepaald op vooruitgegaan.

30 januari 2015 om 05:12

Romario, Ronaldo, Nilis, v Nistelrooy, etc

Wat Henk op noemt heeft zijn voorkeur. Het zijn niet perse de beste spelers van de eredivisie. Verder slaat hij een boel spelers over die het in de PL best wel goed doen. Ook dit is puur op willekeur.
Kortom , een werkloze trainer uit Amstelveen die maar wat roept.

29 januari 2015 om 23:31

Dat is dan ook wel de cultheld nummer 1. Pas nog zijn goal gezien!?

30 januari 2015 om 01:15

Uiteraard. Groot fan.

Guardado vind ik persoonlijk de beste speler van de Eredivisie. Depay wordt benoemd als buitencategorie maar dan moet ie toch heel snel gaan presteren. Speelt de laatste 1/2 maanden gewoon matig. Blij met zijn doelpunten maar z'n spel kan veel beter.

Denk dat vooral depay het voortreffelijk zou doen in engeland. Zou wel passen bij manchester united.

Klaassen? Begrijp me niet verkeerd, een groot talent. Maar toch vind ik hem toch nog niet van het niveau clasie en Wijnaldum! Die 2 zijn echt de leiders en Klaassen gaat wat mij betreft nog teveel mee met het niveau van de rest, goed als de rest goed is, matig als de rest matig is

Vermeer hoort ook in dit rijtje thuis. Veruit de beste keeper van de eredivisie. Cillessen is een stuk minder geworden in zijn spel. Hij toont geen rust. Ajax is gewoon dom geweest Vermeer te laten gaan. Nu zitten we met Cillessen opgescheept. Echt zonde van dit Ajax.

Ik zie heel vaak mensen Guardado noemen, maar die word zwaar overschat. Heb een paar wedstrijden van PSV gezien waar hij redelijk vaak slordig balverlies leidt.

En voor de mensen die Guardado Clasie zeggen, Clasie heeft een veel betere (steek)pass en is feller. Guardado is fysiek sterker, maar die paar wedstrijden op het WK en in de EL heeft Clasie volgens mij geen last van zijn lengte/fysiek.

Eens maar ik mis er eigenlijk nog een paar: Guardado, Cillessen, Willems, Kongolo, Vermeer.

30 januari 2015 om 08:12

Cillessen sirieus?

30 januari 2015 om 12:07

Cillessen is wel een paar klasses beter dan Kelvin Davis. Ik durf te stellen dat hij en Vermeer beter zijn dan de keeper van het Engels elftal, Joe Hart.

Daarnaast denk ik dat nog veel meer spelers en talenten het wel bij Southampton zouden kunnen. Ten Cate zegt wel dat Tadic en Pelle buitencategorie voor de Eredivisie waren (met Pelle ben ik het daarin absoluut oneens, maar goed), deze spelers zijn dat ook al voor Southampton. Iedere oud-eredivisiespeler die dit jaar kwam dwingt met gemak een basisplaats af én is direct belangrijk.

31 januari 2015 om 00:59

Ja! Pakt gewoon hele belangrijke punten afgelopen weekend, foutloos! Hoort bij de top 10 keepers van de wereld, ergens tussen plek 5 en 10.

Neuer, de Gea, Buffon, Cech zijn de 4 beste, daarachter past hij prima tussen Ter Stegen, Hart, Lloris, Muslera

31 januari 2015 om 14:05

Je vergeet Courtois

31 januari 2015 om 14:11

Zelf vind ik dat Cillessen iets minder arrogant moet worden als hij zo bij een europese topclub binnenloopt maakt hij geen geweldige indruk denk ik.

Niveau PL is zwaar overschat, elke speler die hier indruk maakt, maakt het daar ook..

Davy Klaassen??? Ontstegen??? Wtf

Clasie moet lekker in de eredivisie blijven

30 januari 2015 om 08:11

Hij kan hoger niveau nog niet aan

Als Koeman nou slim is, haalt die nu of van de zomer Clasie naar Southampton. Dat is een speler waar die verder mee kan komen. Ik denk dat het wel gaat gebeuren. Ziet Clasie ook wel zitten denk ik.

30 januari 2015 om 09:19

Vraag me af wie Clasie daar uit de basis moet gaan spelen, want hij is niet beter dan Wanyama of Schneiderlinn. Daarbij komt ook talent Ward-Prowse we nog aan, ook al is dat meer een aanvaller. Ook lopen daar Cork en Davis nog rond.

Cork is zo goed als vertrokken begrijp ik, en die Schneiderlinn roept ook al een tijdje dat die weg wil, dus er komt ruimte lijkt me.

Hoezo altijd die term niveau ontstijgen? Ik zou eerder zeggen, zij trekken het niveau omhoog. Nog een paar spelers erbij de komende jaren van dat niveau en het komt de hele Eredivisie ten goede.

30 januari 2015 om 12:41

Helemaal mee eens..bij ons is het ontstijgen, als je een Messi of Ronaldo in de PL hebt dan is dát een afspiegeling ineens van die geweldige competitie. Het gras is altijd groener bij de buren, zullen we maar zeggen.

Wat een onzin. Je kan een niveau van een competitie niet ontstijgen. Je kan wel de beste zijn. Een Messi en Ronaldo zijn de beste van de Primera Division, moeten die nu op een andere planeet gaan voetballen? Mede door de spelers is een competitie sterk. Mensen gaan hier in Nederland heel snel roepen dat iemand 'te goed voor de Eredivisie" is, zodat we na verkoop weer kunnen roepen dat onze "mickey Mouse competitie" niets voorstelt omdat er geen toppers in spelen. Het is zoooo ontzettend vermoeiend.

Daarnaast denk ik dat nog veel meer spelers en talenten het wel bij Southampton zouden kunnen. Ten Cate zegt wel dat Tadic en Pelle buitencategorie voor de Eredivisie waren (met Pelle ben ik het daarin absoluut oneens, maar goed), deze spelers zijn dat ook al voor Southampton. Iedere oud-eredivisiespeler die dit jaar kwam dwingt met gemak een basisplaats af én is direct belangrijk. Wij gaan direct ontzettend letten op onze spelers (ik zie dat ook met Blind bij Manutd gebeuren), maar als een speler modaal een wedstrijdje doorkomt is dat volgens onze volgers (als Ten Cate) slecht omdat hij niet positief opviel. Dat is natuurlijk onzin, aangezien een speler altijd maar 1/11 van het elftal is en het dus weleens kan zijn dat een andere speler wat meer opvalt.

Vergrootglasjournalistiek noem ik het...en het begint mij mateloos te irriteren. Net als dat ophemelen van de rest van de PL erger ik me daar enorm aan.

Zelf ben ik voor PSV maar ik heb een team met de best presterende eredivisie spelers dit seizoen gemaakt. Natuurlijk is dit team wel een beetje beëinvloed met mijn voorkeur voor Psv.

Vermeer
Wilkschere
Rekik
Botteghin
Willems
Guardado
Wijnaldum
Klaassen
Kishna
De Jong
Memphis

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren