Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Wegen van Hooi en NAC scheiden minimaal een half jaar

Laatste update:

Onder zowel Nebojsa Gudelj als Eric Hellemons kreeg NAC Breda het niet voor elkaar hoger te klimmen op de ranglijst in de Eredivisie. Daarom besloot de club gedurende de winterstop ex-trainer Robert Maaskant terug te halen. Bovendien ging men met de pet rond bij de commerciële partners voor versterkingen, Men haalde 450.000 euro op, maar van dat geld is inmiddels weinig meer over.

/

NAC legde Dirk Marcellis en Guyon Fernandez transfervrij vast en huurde daarnaast Menno Koch van PSV en Ruben Ligeon van Ajax. Bovendien vertrokken Kingsley Boateng en Isak Ssewankambo, die overbodig waren. Het geld dat voor handen was om de boel te versterken, is nu op. “De schatkist is zo goed als leeg. Het beschikbare geld is opgesoupeerd”, erkent Maaskant in gesprek met BN De Stem.

“Alleen met een buitenkansje dat niets kost, kunnen we ons nog versterken”, voegt de trainer eraan toe. Hij zegt dat er met een klein budget een ommekeer in beleving is gerealiseerd en dat de selectie een echte kwaliteitsinjectie heeft gekregen. Direct na de winterstop verloor NAC met 4-1 bij PEC Zwolle; afgelopen weekend leverde de Brabantse derby tegen Willem II een punt op (0-0).

Update 30 januari 15.05 uur - Verhuur Hooi moet extra aanwinsten voor NAC mogelijk maken
Elson Hooi ontbrak vrijdagochtend op de training bij NAC Breda. De overgang naar het Deense Viborg leek te zijn afgeketst, maar nu is er toch weer een opening gevonden. Als Hooi verhuurd wordt, kan NAC mogelijk nog wat doen op de transfermarkt. "Zolang de markt open is, zijn we nog bezig", zegt Robert Maaskant tegen BN De Stem. "We kijken of we nog spelers kunnen verhuren om daarmee extra versterkingen te halen."

Update 1 februari 15.20 uur - Wegen van Hooi en NAC scheiden minimaal een half jaar
Elson Hooi vertrekt tijdelijk bij NAC Breda. De Brabantse club en Viborg FF, de Deense club waar de aanvaller zijn carrière vervolgt, zijn het eens geworden over een verhuur voor de rest van het seizoen van de snelle aanvaller, met een optie tot koop aan het einde van het seizoen. Eerder ketste een overgang van Hooi af om financiële redenen, maar door de vernieuwde interesse uit Denemarken kwam een verhuur weer in beeld.

Ik denk dat NAC Breda er dit seizoen...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat nac erin blijft! Verdedigend staat het nu goed, zodra Fernández weer honderd procent fit is kan hij ook gaan knallen en komt het helemaal goed!

Come on Nac!

29 januari 2015 om 12:12

NAC had beter niets kunnen investeren en al hun geld kunnen bewaren om zsm te promoveren.

Ze hebben nu een enorm risico genomen en het is nu handhaven of misschien in het ergste geval Faillissement.

Laten we hopen voor een club met deze allure dat er genoeg trouwe sponsoren en supporters overblijven na de degradatie.

29 januari 2015 om 12:22

NAC heeft nu eindelijk de financiën enigszins op orde en dit geld was gekregen. Dus een faillisement verwacht ik niet.

29 januari 2015 om 13:00

tubby..

Als ze in de Eredivisie blijven dan verwacht ik dat ook niet. Maar mochten ze degraderen dan vrees ik het ergste. Alle inkomsten zullen dan dalen en dat zal gigantische gevolgen hebben voor een club die, zoals Maaskant al zegt, geen cent meer heeft.
Ik hoop ook dat NAC in de Eredivisie blijft maar nog belangrijker is, in mijn optiek, om gedurende langere tijd financieel gezond te blijven. Dan pas kan men in Breda echt beginnen met bouwen..

30 januari 2015 om 15:08

Wanneer NAC degradeerd kunnen ze wel eens rKc achterna, of in een nog erger geval.. rBc achterna..

30 januari 2015 om 15:52

Waar zijn die gratis spelers gebleven van die schreeuwlelijk? !! Weg met dat nac.

1 februari 2015 om 16:15

NAC beweert eens in de zoveel tijd de financiën weer enigszins op orde te hebben en een maand later blijkt dan dat dit niet het geval is. Ik deel de mening van sranang wanneer hij zegt dat het beter is het geld te bewaren om zo spoedig mogelijk weer te promoveren bij degradatie.

Want wat schiet NAC Breda nou op met het aantrekken van Marcellis, Koch, Fernandez, Ligeon en Borahsas? Behalve laatstgenoemde lopen de contracten van de spelers aankomende zomer alweer af. En dan? Heeft NAC dan plots geld om te investeren in een goede mix van jeugd en routine en kwaliteit? Ik denk het niet hoor. Het is puur uitstel van executie. Is het niet dit seizoen dat de ploeg degradeert is het wel het komende naar mijn mening. En dan kun je beter dit seizoen degraderen met de slechte toekomst in het vooruitzicht.

Daarnaast vind ik het ook slecht dat Nac, naast het feit dat deze aangetrokken spelers paniekaankopen zijn, ze het hele team midden in het seizoen omgooien. Wéér een nieuwe trainer en een totaal andere opstelling. Normaliter betekend dat dat het team nog een maand of twee nodig heeft gewend te raken aan de vernieuwde selectie.

Het gaat al jaren slecht met NAC en het gaat al jaren bergafwaarts, ieders seizoen wordt de selectie iets slechter, wordt de club iets kleiner en wordt de eindklassering iets lager. Ondanks dat dit al jaren gebeurd wordt er nog altijd wanbeleid gevoerd bij de club. De paniekaankopen, het vertrek van de trainer ende klassering doen mij denken aan N.e.c. en Roda JC vorig seizoen. Zal het ook zo eindigen? Ik denk het wel.

Zou het niet erg vinden als NAC zou degraderen. Ploegen als Excelsior, Willem 2 go ahead eagles spelen veel beter voetbal. En clubs als ADO hebben een betere selectie.

Dordrecht wordt laatste en dan Heracles en NAC na competitie

29 januari 2015 om 10:38

Alleen al feit dat er bij NAC ondanks het waardeloze spel 18.000-19.000 man op de tribune zit zou een reden moeten zijn de club erin te houden.
Dat betere voetbal komt wel weer een keer.

29 januari 2015 om 10:43

Toch is het niet verkeerd om een keer te degraderen om er vervolgens sterker uit te komen... kijk naar Zwolle, Eagles en Willem II die na promotie aardig mee kunnen in de Eredivisie.

29 januari 2015 om 10:48

Ja als nac degradeert hebben ze een probleem. Zonder geld dan gaan alle goede spelers die ze hebben sowieso weg en dan krijg je het zelfde als Rkc. Misschien niet zo slecht maar om dan gelijk kampioen te worden is niet makkelijk

29 januari 2015 om 10:51

Gezien de begroting van Nac en het feit dat er afgelopen jaren al enorm bezuinigd en gesanneerd is zal degradatie volgens mij voor een groot probleem zorgen. Algehele begroting kan door vaste lasten weinig omlaag en de inkomsten aan tv gelden, sponsoring en tickets zullen dalen.

29 januari 2015 om 11:56

Helemaal mee eens, markena. Clubs als Excelsior en Dordt hebben niks te zoeken in de Eredivisie. Doe mij maar Willem II en Nac.

29 januari 2015 om 12:15

Avondje NAC dat hoort toch in de eredivisie? Vol stadion met een goede sfeer. Prima clubje.

29 januari 2015 om 12:29

@vinkel

Dordrecht oké die heeft er miss niks te zoeken.
Maar op het moment is het spel van excelsior beter als van dat van Nac.
Dus je kan nu niet zeggen dat ze er niks te zoeken hebben.
Want als je hoger sta en veilig.
Doe je het beter en het voetbal is leuk om te zien van excelsior.
Miss met de stadions heb je gelijk maar ja als de ene beter voetbal dan de ander is het terecht dat ze niet degraderen.
En dat hebben ze zelf afgedwongen.
Je moet niet kijken naar de stadions en wat dan ook maar naar het voetbal en daar is excelsior op het moment beter in dan Nac.

29 januari 2015 om 12:37

Het eerste jaar na promotie wil altijd wel, meestal dan, de jaren er na worden al lastiger kijk maar naar een goa ahead

29 januari 2015 om 12:48

Wat is er zo gezellig aan avondje nac.....ik denk als je supporter bent en je bent met je maten ook avondje feyenoord avondje utrecht avondje ado avondje twente avondje willem II .....of avondje etc etc etc....doe mij maar een zaterdagje willem II lekker smiddags al de stad dan lekker voetbal en weer de kroeg bij stadion in.....

29 januari 2015 om 12:56

De Bever,

//toch is het niet verkeerd om een keer te degraderen om er vervolgens sterker uit te komen\\

Dat zou ik de theorie niet verkeerd zijn nee. Ik denk echter dat het de doodsteek voor NAC zal betekenen, mochten zij degraderen. Zoals hierboven al genoemd zitten er bij thuiswedstrijden van NAC zo'n 15.000 mensen op de tribune. En de kans dat die er ook allemaal zitten in de Jupiler-league lijkt mij klein. Dat betekend nog minder inkomsten. Om over de sponsoren e.d. nog maar te zwijgen. Die kelderen dramatisch zodra een club als NAC zou degraderen. En of NAC dat overleefd betwijfel ik ten zeerste. Ik denk dat, dat, wel eens het einde zou kunnen betekenen.

29 januari 2015 om 13:26

Inderdaad dordt078. Maar vorm is tijdelijk. Over een paar weken zou dit al anders kunnen zijn. Dan gun je toch de club met een grotere achterban het succes, in plaats van een club waar net 4000 man zitten?

29 januari 2015 om 14:54

Nou ik niet Vinkel, ik gun het de club die het aantrekkelijkst speelt, en dat is niet NAC En zelfs dat is niet zo relevant, het gaat om de punten
Maar snap nooit zo wat supporters aantallen er mee te maken heeft, ben dan ook blij dat (in deze) niet het recht van de aantallen geldt.

30 januari 2015 om 16:33

Het avondje NAC is een begrip. En ik maak op uit je reactie dat je nog nooit een avondje NAC in reallife hebt meegemaakt. Ik zal er verder geen woorden aan vuil maken.

30 januari 2015 om 17:13

Er zitten er nu elke wedstrijd minimaal 18.500

1 februari 2015 om 16:27

Precies. Jammer dat zo weinig clubs dit beseffen. N.e.c. was zonder paniekaankopen als Jantscher ook gedegradeerd. Nu zien we dat ze met een nieuw beleid, en ondanks de slechte financiën, weer toekomst hebben om het te maken tot een structurele middenmotor. Kiezen voor de jeugd, afvallers van de grote clubs en niet meer uitgeven dan er binnen komt zorgt ervoor dat een keer alles op zijn plek valt en je als club toekomst hebt. Het is dan wel zaak de volgende stap op het juiste moment te zetten. Hier is PEC het perfecte voorbeeld van. Het had een jaar eerder al moeten promoveren, maar juist doordat ze dat niet deden bleven ze op schema en gingen ze als een volledig Eredivisie-waardige club de Eredivisie in. Clubs als SC Cambuur, Go Ahead Eagles, Willem II en in mindere mate Excelsior en FC Dordrecht hebben dit gezien. Vooral Willem II heeft dit begrepen. Zij gingen als kampioen vorig jaar ook als volledig Eredivisie-waardige club weer de Eredivisie in. SC Cambuur doet het in dat beleid iets minder maar ook hartstikke goed en ik denk dat zij de komende jaren structureel in de Eredivisie spelen. Ik ben wel bang voor Go Ahead Eagles, naar mijn mening hebben zij afgelopen zomer niet dezelfde stap als Cambuur gezet en zullen zij volgend seizoen degraderen.

Om nog even op het onderwerp terug te komen lijkt het mij een goed idee dat NAC dezelfde weg als hun grote aartsrivaal Willem II te belopen en geen gekke dingen te doen, te degraderen en vervolgens sterker weer terug te komen. Helaas hebben ze al teveel gekke dingen gedaan...

29 januari 2015 om 12:25

Vind NAC ook een echte eredivisie club! geweldige supperters en vol stadion elke keer.

Tuurlijk blijven zij er in. Denk dat ze met deze spelers wel een leuk team kunnen maken.

Het is al met al een dure transferperiode geweest.
Er was behoefte aan drie versterkingen. Er zijn er zelfs vier gekomen. Maar met Perica erbij zijn er ook drie spelers weggegaan.

Per saldo 1 speler meer en een andere trainer.
Ik vermoed dat een groot gedeelte van de te besteden 300.000 naar afkoop Gudelj is gegaan het extra salaris van Maaskant (Hellemons is namelijk ook nog in dienst als assistent)

Als Hooi en Damvenski nog weggaan dan gaat NAC, ondanks de 3 ton investering, zelfs met een speler minder aan de slag

29 januari 2015 om 10:46

Het lijkt mij stug dat geld opgehaald voor versterkingen is besteed aan afkoopsommen en het salaris voor de nieuwe trainer, want investeerders gaan daar nooit accoord mee.

Dat dure zal wel meevallen wanneer je kijkt naar de mutaties in de selectie. Boateng en Ssewankambo zijn van de loonlijst en daarvoor in de plaats zijn Marcellis en Fernandez gekomen. Maar Koch en Ligeon zullen gratis gehuurd worden, dat weet ik bijna zeker. De topclubs vragen nooit geld voor verhuur van jonge spelers, want de bedoeling is speeltijd die de spelers in het eigen eerste geen speeltijd krijgen.

Overigens zou NAC erin moeten blijven, want de ploeg heeft voldoende kwaliteit om de nacompetitie te overleven(al denk ik dat elk jaar en de laatste jaren sneuvelt menig Eredivisieclub) ) en Dordt wordt laatste, dat kan niet anders.

29 januari 2015 om 10:54

Nu geef je het zelf toch ook aan?
Twee spelers streep je tegen elkaar weg en twee spelers worden gratis gehuurd voor een half seizoen. Waar is die 300.000 dan aan besteed?

29 januari 2015 om 12:28

NAC betaald voor koch maar er is een soort kortingsconstructie, als hij veel speelt is de korting hoog en zullen ze dus bijna niks betalen maar mocht hij het niveau niet aankunnen is er weldegelijk een huursom

NAC had tegen Willem II veel geluk dat ze in eigen huis nog een punt wisten te pakken. Armenteros had in de 14e minuut die bal er zeker in moeten schieten. Mede doordat NAC verder ook niet echt gevaarlijk kon worden (alle lof voor de strijdlust die NAC de hele wedstrijd toonde) zijn zij niet echt gevaarlijk geweest voor het doel. Willem II had veel meer met het balbezit moeten doen. Maar als je niet gewend bent om in de middenmoot te spelen, dan moet je er niet raar van opkijken dat je dit soort wedstrijden niet in je voordeel beslist. Ik vind het heel mooi om te horen dat NAC alles probeert in te zetten om alsnog nieuwe krachten te halen en in de eredivisie te blijven. Want ik zie mijn cluppie liever de derby tegen NAC spelen dan dat NAC straks een derby tegen Helmond Sport of FC Oss mag gaan spelen.

29 januari 2015 om 10:40

Helemaal mee eens!

1 februari 2015 om 16:11

Fijne reactie van een tilburger. Zo kan t ook

Van het weekend tegen Excelsior zal NAC moeten laten zien dat ze in de Eredivisie thuis horen. Direct een belangrijke wedstrijd. NAC heeft in ieder geval wel goed ingekocht. Selectie is beduidend sterker geworden.

Volgens mij bestond die schatkist al voornamelijk uit schuldbekentenissen. Ik vind NAC een leuke club maar volgens mij zijn ze onverantwoord bezig financieel. Als ze zich handhaven is het volgend jaar zelfde ritueel ben ik bang.

29 januari 2015 om 11:58

Inderdaad, nu is er weer een noodgreep nodig om wat spelers bij elkaar te zoeken om er hopelijk in te blijven, financiers die bijspringen is leuk, maar dat zijn ook weer nieuwe schulden. Zo blijf je elk jaar maar klooien om er in te blijven zonder dat er iets aan de problemen gedaan wordt. Laat die degradatie lekker zijn ding zijn en doe eerst wat aan de financiële bende, een club met zo'n grote en trouwe aanhang als NAC hoort niet zulke problemen te hebben..

30 januari 2015 om 18:49

Ze zijn juist financieel heel goed bezig.. beter dan in de afgelopen 20 jaar bij elkaar.

Het wordt hoog tijd dat NAC er uitvliegt. Lelijke club , die niks toevoegt aan de eredivisie. Slecht beleid en slechte spelers.

30 januari 2015 om 18:49

Kneus

Hopelijk kunnen de clubs die geen financiële doping gebruiken zich handhaven. Gerechtigheid bestaat. Soms toch.

29 januari 2015 om 11:51

Wat bedoel je?
Als je als club extra geld ophaalt bij sponsoren, je overlegt met de Knvb per speler of je die wel of niet niet mag halen, je geeft 0 euro uit aan transfers, en je houdt je keurig aan je begroting, waar je geen dubbeltje schuld maakt.
Je levert drie spelers in (en misschien nog een vierde) en haalt er vier terug.

Wat is dan financiële doping?

29 januari 2015 om 12:01

Straks mag het toch niet meer, Third Party Ownerships zijn vanaf mei verboden.

En dan nog, ook al mag het vandaag nog wel, ik vind het allemaal redelijk onethisch.

NAC heeft een hoop schulden en via een handigheidje trekken ze wel nieuw volk aan, maar betalen ze hun schulden niet.

Stel je eens voor, jij moet geld krijgen van één of andere ondernemer, die betaalt je niet, maar ondertussen zit ie wel sinds gisteren rond te toeren in een Ferrari 365 Gtb/4. Eentje die zo gezegd eigendom is van een 'investeerder'.

Ga je wel lekker vinden, niet?

29 januari 2015 om 12:34

Ik ben het helemaal met je eens alleen je moet je wel realiseren dat het voor lijfsbehoud is. Het is inderdaad krom maar ik denk dat bijvoorbeeld de gemeente graag iets langer op hun geld wacht als dat betekend dat NAC in de eredivisie blijft.

29 januari 2015 om 12:49

NAC heeft een hoop schulden?
Lees je in voordat je iets roept, of roep niets.
NAC heeft geen schulden.
Er is geen speler eigendom van welke investeerder dan ook. Alle aangetrokken spelers zijn transfervrij
Er is extra sponsorgeld binnengehaald, giften dus. Een deel van dat geld, samen met vrijkomende salarissen van vertrokken spelers, is gestoken in vervanging/ versterking.
De rest van dat geld is gestoken versterking van eigen vermogen. Dit is een eis van de Knvb. De gelden die nu worden uitgegeven moeten 150% gedekt zijn.

Je roept zonder specifieke kennis van zaken. Dat verhaal met die Ferrari slaat de plank volledig mis.
(google maar even anders)

29 januari 2015 om 13:06

NAC heeft een hoop schulden?
Lees je in voordat je iets roept, of roep niets.
NAC heeft geen schulden.
...
Je roept zonder specifieke kennis van zaken.

nac.nl/files/bestanden/
1314_jaarrekening_publicatie.pdf

Ook u kan op pagina 11 lezen dat ze 4.004.631 euro schulden hebben.

29 januari 2015 om 13:40

Je begrijpt best wat ik bedoel . NAC heeft geen enkele schuld -komt de nuancering en volledigheid- die ze niet kan of wil voldoen.
De schuld waar je aan refereert is gewoon een schuld die volgens de begroting wordt afgelost. Een schuld die past binnen de kosten ben baten structuur van de club.

Het hebben van schuld is geen straf of schande, nagenoeg elke onderneming (en particulier) heeft schulden. Sterker nog: Is een dief van zijn eigen portemonnee als ze dat niet hebben.

Je voorbeeld van rondcrossen in een Ferrari terwijl schuldeisers het nakijken hebben, terwijl er wel nieuwe spelers gekocht worden gaat daarom mank.
Het schetst het beeld van een louche club waar maar wat aangerommeld wordt, terwijl er nu juist met ijzeren hand geregeerd wordt. (hiertoe gedwongen door de knvb)

Als je de door jou aangehaalde begroting even goed en verder doorkijkt, zie je ook dat de schulden juist enorm zijn teruggebracht.

Je kunt het dus beter vergelijken met en onderneming die gekwakkeld heeft, en extra kapitaal heeft aangetrokken door uitgifte van extra aandelen en het verhogen van de omzet (in casu extra sponsorgeld heeft binnengehaald)

Van dit geld is niet 1 speler gekocht, er zijn gratis contractloze spelers binnengehaald. Er wordt niet 1 schuldeiser overgeslagen. Er wordt geen dubbeltje meer uitgegeven dan er binnenkomt. En dat, mijn waarde vriend, is het punt waar je verhaal dus mank gaat. En waarom ik je term financiele doping ongepast vind.

29 januari 2015 om 14:15

Nac Bal!,

We stellen dus vast dat er wel een schuld is.

Categorie 1, dat moet je verdienen, door aan wanbeheer te doen.
Categorie 1 wil zeggen: je staat onder curatele.

Best heftig.

Als ze in het verleden altijd de tering naar de nering hadden gezet, dan zat NAC niet in categorie 1.

Ik hoor u wel graag zeggen dat het allemaal gratis spelers waren, maar die extra 450.000 euro is dus wel op.

30 januari 2015 om 17:04

Zucht, laatste reactie dan:
Dat geld is niet op *als zodanig*

Dat geld gaat op, de komende maanden, als salaris van de extra gehaalde spelers.
Dat noem je in bedrijfseconomie ook wel een begroting. Een liquiditeitsbegroting, om precies te zijn. Dat is echt superhandig; je kunt daarmee voorspellen hoeveel kasstromen eruit gaan, zonder dat de gelden daadwerkelijk je organisatie uitstromen.

Het geld staat daarmee op je rekening, alleen is toegewezen om aan een bepaalde post uitgegeven te worden. .

Maar goed. Dat wist je eigenlijk zelf ook al wel, he. Slimmerd.

Ze spelen het iid geval gevaarlijk. Al het geld is op aan spelers. Als dat handhaving oplevert hebben ze het goed geinvesteerd maar zitten ze volgend seizoen weer zo. Als ze degraderen zijn ze meteen failliet.

29 januari 2015 om 12:37

Ik zou je willen vragen om je in te lezen voor je onzin post.. de begroting van NAC is juist eindelijk op orde en de verwachting is ook dat ze na een korte terugkeer in categorie 3 in categorie 2 blijven

Ik vind dat altijd zo een onzin, dat een bepaalde club niet thuis hoort in de ere.

Clubs als dordt en excelsior hebben verdiend daar te staan. En NAC heeft het al jaren begaaid en gewoon een slecht team staan.

Ook al zit er 19000 man, inclusief mezelf, als we eruit gaan, dan is dat gewoon terecht.

Maar ik denk nog steeds dat we het gaan redden.

Vond Hooi toch altijd een goede speler bij NAC of ligt dat aan mij?
Snap daarom niet dat hij niet in de basis staat bij Nac.

Ligt het misschien eraan dat NAC een ander systeem nu heeft en dat hij niet zo kan voetballen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren