Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona schakelt Atlético uit na bizar duel in Madrid

Laatste update:

Barcelona heeft zich woensdagavond voor de halve finales van de Copa del Rey geplaatst. De krachtmeting in het Vicente Calderón eindigde in 2-3 voor de bezoekers, die het eerste duel in het Camp Nou al met 1-0 hadden gewonnen. In de eerste helft van het weerzien gebeurde er werkelijk van alles en zelfs in de rust viel er een rode kaart. Barcelona speelt in de halve finales tegen de winnaar van de tweestrijd tussen Villarreal en Getafe.

/

Atlético en Barcelona maakten er in de eerste helft een waar spektakel van. Na 38 seconden liep de ploeg van Luis Enrique reeds achter de feiten aan, na een fout van Javier Mascherano. Torres werd gelanceerd en schoot het leer diagonaal achter Marc André ter Stegen; 1-0. Luttele minuten later nivelleerden de bezoekers al de tussenstand. Na goed voorbereidend werk van Lionel Messi en Luis Suárez was het Neymar die de 1-1 achter Jan Oblak schoot. De krachtmeting ging heen en weer, met veel intensiteit en een Jordi Alba die door de vlag van de grensrechter werd geraakt. De verdediger ging naar de grond, maar kon het duel gewoon hervatten.

Na nog geen half uur nam Atlético weer de leiding. Op de rand van het strafschopgebied stond Mascherano niet toe dat Juanfran zijn weg vervolgde. De verdediger liet zich handig binnen het zestienmetergebied vallen en de arbiter trapte erin. Raúl Garcia schoot het leer vanaf elf meter achter Ter Stegen. Barcelona zorgde nog voor rust voor de ommekeer. Miranda werkte een inzet van Sergio Busquets uit een corner zeer ongelukkig achter Oblak en Neymar zorgde niet veel later voor de 2-3, na voorbereidend werk van Messi en Alba. Atlético beklaagde zich meteen na de 2-3 bij de arbitrage. Alba kreeg een minuut eerder een schot van Antoine Griezmann tegen zijn hand, in het strafschopgebied, maar de arbiter liet doorspelen en Barcelona profiteerde.

/

Atlético verscheen na rust met tien man op het veld, omdat Gabi in de rust in de spelerstunnel na een opstootje een rode kaart had ontvangen. Arda Turan mocht vlak na de onderbreking van geluk spreken dat hij wel mocht blijven staan. De Turk was het niet eens met een beslissing van de arbitrage en gooide zijn schoen naar de grensrechter; hij kreeg slechts geel. Met een man minder kon Atlético niet anders dan het spel aan Barcelona laten, ook al probeerde Simeone om zijn spelers aan te moedigen om de aanval op te zoeken.

Ter Stegen stond twintig minuten voor tijd een heerlijk doelpunt van Cani in de weg, maar tot meer waren los Colchoneros niet in staat. Oblak stond vlak daarna de 2-4 van Messi in de weg. Het was zeker niet de laatste redding van de doelman. Oblak moest ook in actie komen op pogingen van Andrés Iniesta en Pedro. Laatstgenoemde was de vervanger van Neymar, die in de 77e minuut onder een striemend fluitconcert naar de kant ging. Mario Suárez liet Atlético zes minuten voor tijd met negen man achter, na zijn tweede gele kaart. Het laatste wapenfeit van een wedstrijd die eigenlijk een half uur te lang duurde.

Wint Barcelona de Copa del Rey?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Arda, wat een held ook weer.

28 januari 2015 om 22:54

Hahaha was wel grappig !! Neymar was fenomeen !!

28 januari 2015 om 22:57

Hij is een fenomeen en hij speelde/was vanavond fenomenaal..

28 januari 2015 om 22:58

Wat zullen clubs boos zijn dat neymar voor barca heeft gekozen en niet voor hun. Messi en neymar beste duo van de wereld. Barca heeft de copa waarschijnlijk al gewonnen. Op naar de treble

28 januari 2015 om 23:03

Volgens velen was hij toch een youtube hype en zou hij het niet waarmaken in Europa. Gelukkig wisten ze bij Barca wel beter. Wat een speler zeg, dit seizoen is hij unstoppable. Als Neymar en Messi zo blijven spelen kunnen we in de CL elke ploeg uitschakelen. Geweldige 1e goal vandaag, afgemaakt als een echte spits. Prachtige actie trouwens ook

28 januari 2015 om 23:08

Die draait wel lekker
En Messi is ook in vorm de duo vindt Elkaar makkelijk wel sneu voor Suarez die kan maar zijn draai niet vinden

28 januari 2015 om 23:10

Hahahahha treble nooit barca pakt geen CL wedden 500€

28 januari 2015 om 23:10

Denk dat het wel goed komt met Suarez. Hij bikkelt en sleurt en geeft zo hier en daar toch met regelmaat (voor)assists... De goals lopen nog niet echt lekker. Geef hem wat tijd, over Neymar zeiden ze vorig jaar precies hetzelfde

28 januari 2015 om 23:12

Waarom kan Barca geen CL pakken? Dit is de beste aanval ter wereld, als ze zo spelen als de laatste weken kunnen ze elke defensie kapot spelen... En er is alleen nog maar groeimarge aangezien Suarez het alleen maar beter kan gaan doen

28 januari 2015 om 23:16

Dat vraag ik me dus ook af, waarom zou barca in deze vorm geen cl kunnen pakken. Ze hebben de beste aanval van de wereld beste speler van de wereld en ze hebben net 3x achter elkaar gewonnen van de cl finalist vN vorig jaar. Maar volgens jou maakt chelsea nog meer kans he?

28 januari 2015 om 23:17

Suarez fuctioneert nu maar eigenlijk als een 3e wiel

28 januari 2015 om 23:29

Met alleen een aanval red je het natuurlijk niet. Of ben je vergeten wat voor houthakkers Barcelona daar achter heeft. Zo grappig dat het 3 weken geleden crisis was in Camp Nou en nu denken Barca fans dat ze meer kans hebben op de CL in plaats van de giganten Real Madrid en Bayern.

28 januari 2015 om 23:29

Dat maakt niet uit, want Barça is een driewieler.

28 januari 2015 om 23:33

Geef hem wat tijd. Neymar werd in zijn begin periode ook afgebrand terwijl die gewoon hard werkte.

28 januari 2015 om 23:36

@don Joe

Ik denk dat het logisch is dat er mensen zijn die hun twijfels hadden betreffende Neymar als je ziet wat voor bedrag er werd betaald.

Des te beter dat hij het nu ook waarmaakt.

28 januari 2015 om 23:50

Nikes.

Ik ben het met jou eens.

Maar real is geen gigant, dus blijf nou maar gewoon realistisch.

Real Madrid heeft een leuke 1e helft van het seizoen gespeeld, maar thats iT.

28 januari 2015 om 23:57

mohammhi hoe is real geen gigant?? Ze hebben de meeste Cl's gewonnen van alle clubs. Vorig jaar nog de CL gewonnen. Staan nu bovenaan in de Bbva en hebben op papier met bayern het beste team. Aan welke eisen moet een team nog meer voldoen om een gigant te zijn?

29 januari 2015 om 00:08

Hoe is Real nou geen gigant? Het is de aller grootste club op deze levende aardbol en jij noemt het geen gigant? Ze hebben samen met Bayern zo wat de beste elftal die er is all-round. Ook verkeren ze in een vormdip, wat normaal is na de jaarwisseling dus waarom is het "thats it?" Vreemde argumenten hoor.

29 januari 2015 om 00:15

@Don Joe

Klopt, in zijn eerste seizoen was hij er niet helemaal bij ik persoonlink denk doordat hij heimwee had daardoor zat hij niet lekker in zijn vel, dit seizoen speelt zowerl Messi als Neymar als echte teamgenoten, ze gunnen elkaar veel meer als vorige jaar.

29 januari 2015 om 00:24

De meeste cl's vind ik altijd wel een zwakke argument, daar het vroeg meer een politieke spelletje was. Daarnaast gaat het over nu en wat heeft real de laatste 10 jaar gepresteerd. Teren op het verleden koop je nu niks voor.

Als je real een gigant vind, dan had het lijstje veel langer moeten zijn. Om nu te zeggen, dat real een hogere niveau haalt dan de rest vind ik zwaar overdreven. Daarbij kan real niet aan Bayern tippen.

Vorig jaar champions league was in mijn ogen nogal gelukkig, maar goed dat heb je nodig in het voetbal.

Geniet jij maar van het verleden! Daar heb jij nu momenteel niks aan. Dat is een feit!

29 januari 2015 om 00:27

Nikes.

Real is niet de grootste club op deze aardbol, misschien wel kwa omzet. Maar zeker niet als team.

Daarbij heeft real een zwakke selectie (12 of 13 goede spelers). Daar lopen er toch wel meer van bij Bayern München.

29 januari 2015 om 00:29

Neymar kan heel goed voetballen maar ik zou hem voor geen goud bij mijn favoriete club zien. Vind hem regelmatig te veel showbote en dan zijn gedrag tegen tegenstanders nee dankje. Geef maar een spelen die iets minder talent heeft maar zich normaal gedraagt naar tegenstanders en ook nog tactisch inzicht heeft

29 januari 2015 om 01:06

Je praat over nu en stelt dan de vraag wat ze de afgelopen 10 jaar hebben gepresteerd. Vreemd. Als we het over nu hebben dan kan ik je vertellen dat ze bekerhouder zijn van Spanje, eerste staan in de Liga BBVA, houder zijn van de CL, houder van de Europese supercup en houder van de wereldbeker voor clubs.
Laat het praten over voetbal aan iemand anders over en hou je beter bezig met knikkeren ofzo.

29 januari 2015 om 05:24

Nikes, barca heeft de minste tegengoals van alle clubs in spanje. Met je houthakkers

29 januari 2015 om 06:17

Zolang hij niet als het vijfde wiel functioneert is het goed toch?

29 januari 2015 om 07:44

Als real een zwakke selectie heeft wrm loopt iedereen te schreeuwen dat t een koopclub is als r een speler word aangetrokken

29 januari 2015 om 08:06

Als je niks aan het verleden hebt waarom praat je over de laatste 10 jaar. Praat over het laatste jaar
CL: Real Madrid
Copa: Real Madrid
Liga BBVA: Atletico
Ik zie nergens barca in dat lijstje omdat barca nu invorm is kunnen ze niet opeens alles winnen

Real had een winstreak van meer dan 20 wedstrijden en vergeet niet het begon met de win over barca. Dus als real uit vorm is kunnen ze niks meer winnen Zijn ze geen giganten in de voetbalwereld voor is wat jij praat mohammi pure onzin

29 januari 2015 om 09:41

Mohammhi, een gigant word je op basis van prestaties in het verleden en nu. Afgelopen jaar heeft real 4 prijzen gepakt. Lijkt me meer dan genoeg om een gigant genoemd te worden. Tuurlijk was de champions league winst vorig jaar geluk. Bayern over 2 wedstrijden met 5-0 verslaan in de halve finale gebeurd per ongeluk of course.

29 januari 2015 om 11:02

Een gigant ben je juist op basis van je prestaties in het verleden, Ajax is toch ook een Nederlandse gigant? Maar spelen niks klaar in Europa tegenwoordig. En hoe kom je er nou bij dat Real een zwakke selectie heeft? Hebben op iedere positie topspelers man vergelijk de selecties van Real en Barca maar en je zult zien. De selectie van Bayern valt nog
Mee te twisten dat beoordeel je puur op smaak.

Banu

Teams in Spanje durven niet eens aantevallen tegen Barca en geven zich al verloren en strijden niet zoLs Atletico dat doet, dat vind ik nou zo jammer aan het niveau in Spanje. De lagere teams zijn zo verschrikkelijk slecht. Je merkte ook op toen Real tegen Barcelona moest ze onmiddelijk 3 tegen kregen.

29 januari 2015 om 12:20

Kroatië begint ook een groot team te krijgen met halilovic brocovic en mandzukic en meer goede speler

29 januari 2015 om 12:22

Nikes huh dus een gigant is een club met een groot verleden.heeft barca geen groot verleden ikdenk dat barca net zoveel kans maakt als bayern,real madrid

29 januari 2015 om 13:10

die verdeging met mascherano en pique/bartra dat zijn geen houthakker hoor

29 januari 2015 om 13:31

Parasiet.

Jij bent lachwekkend.
Knikkeren?? Kun je zelf nog iets verzinnen of heb je alleen voetbalzone ervaring??

Ik bedoel ermee, dat als je in het verleden kijkt, dat je moet kijken naar het recente verleden. Niet van de jaren 40 en 50.

Haha worldcup had Ajax nog gewonnen, dat was niet zo moeilijk. Champions league gewoon geluk en de Stand in de Liga wordt bepaald aan het einde van het seizoen.

By the way.
Laten we het praten over voetbal ook maar niet aan jou overlaten.

29 januari 2015 om 13:39

Luister Ghaleb,

Ik ben niet over het verleden begonnen, maar onze real fans overdrijven nogal over de 10 cl's. Hoeveel heeft real er gewonnen sinds de nieuwe invoering van de cl (Google maar).

Real heeft vorig jaar een mooie jaar gedraaid, dat hoor je me niet ontkennen. Maar om een gigant te zijn moet je in mijn ogen (Bayern nu), (Barcelona guardiola) een paar jaar aan de top opereren. Wat gebeurde er de jaren ervoor? Laatste keer dat de Liga is gewonnen is alweer een paar jaar geleden.

Doe kom nou niet intressant doen.
Ik zeg niet dat barca nu alles gaat winnen. Absoluut niet want ik ben wel realistisch en dat kunnen er niet veel zeggen.

Dit is mijn mening, deal with iT!

29 januari 2015 om 13:43

Nikes.

Open jouw ogen gast.
Wat heeft real buiten de 11 spelers op de bank zitten.

Varane en isco, thats iT.

Barca buiten de 11 spelers, xavi, Pedro en Mathieu.

Allebei geen sterke selectie. Dat kun je niet ontkennen gast. Nogmaals ik heb het niet over de basiself

28 januari 2015 om 23:01

Kan alleen in voetbal

28 januari 2015 om 23:31

Vond je niet dat Neymar alleen aan het duiken en aan het zuigen was? Goede speler die belangrijk geworden is voor Barca, maar zo een irritant ventje.

28 januari 2015 om 23:40

Nee eigenlijk niet? Kun je 1 moment noemen waar Neymar dook? Of praat je sierd de vos een beetje na?

28 januari 2015 om 23:46

Hm geen idee waarom je je zo aangevallen voelt. Maar heb jij een duel kunnen onthouden dat Neymar op de benen blijft? Hij kan geen duel aan zonder te vallen.

29 januari 2015 om 00:02

Neymar dook geen enkele keer. Atletico spelers trapte hem gewoon heel vaak. Ik vind het raar hoe rustig hij iedere keer blijft. Na drie keer had ik Raul Garcia waarschijnlijk al een kop stoot gegeven.

28 januari 2015 om 22:59

Erg grappig moment ja maar het getuigt niet van respect want dit kan natuurlijk niet. Ik ben ook al mijn respect voor atletico verloren. Wat een misselijkmakende ploeg. Trappen, trappen en nog eens trappen.

29 januari 2015 om 00:36

Ja atletico was het helemaal kwijt, maar deze scheidsrechter hielp ook niet echt aan het sussen van de situatie. Vond hem vaak twijfelend en slecht gepositioneerd. Barca verdiend gewonnen. Maar barca mag in mijn ogen nooit meer iets zeggen over vuil spel bij tegenstanders, heb de laatste linie daar zo vaak gelaat zien springen bij een lucht duel en dan in plaats van echt mee springen, springen half onder de tegenstander door waardoor hij valt en een hele grote kans op een zware blessure. Die acties vind zeker geel waard. Je brengt gewoon iemands carrière bewust in gevaar. En dat is zo zonde want hebben het niet nodig.

29 januari 2015 om 01:50

Waar heb je het in hemelsnaam over? Omdat ze niet 'goed' meespringen spelen ze gelijk vuil? Het is toch logisch dat een Jordi Alba niet boven Miranda uitkomt. Als je dit als vuil spel ziet kun je beter naar een sport gaan kijken waar contact verboden is. Daarmee doel ik op een sport in de trend van korfbal. Wat je nu namelijk beschrijft is in mijn ogen lachwekkend

28 januari 2015 om 23:00

Een baas, haha ik verging van het lachen.

28 januari 2015 om 23:15

Verschrikkelijke pot mede dankzij een dramatische scheidsrechter

Die mag niet eens de f - jes fluiten op een regenachtige zaterdag.

28 januari 2015 om 23:20

Verschil tussen een fantastische speler en de beste speler wordt ook wekelijks zichtbaar

Neymar maakt van alles een drama.
Messi krijgt tig schoppen meer maar reageert er simpel weg niet op.

Heeft nog veel te leren onze neymar

28 januari 2015 om 23:22

Arda kan beter zingen dan mikken.

Wat deed Arda nu eigenlijk, ik had juist een vine gezien van hem... wat was zijn motief hierachter

28 januari 2015 om 22:59

Hij kreeg een tik op zijn hielen van volgens mij Mascherano en kreeg er geen vrije trap voor. Aangezien zijn schoen los zat besloot hij die te smijten naar de grensrechter. Ludiek, maar donkerrood vanwege het in gevaar brengen van je medemens. Noppen kunnen hard aankomen. Hij kreeg overigens geel.

28 januari 2015 om 23:02

Ik vind ook dat mensen die vliegtuigjes gooien in een stadion een stadionverbod moeten krijgen. Die puntjes kunnen nog wel in iemand's ogen komen!!!

Maar het was een rare actie en ik vond het eigenlijk wel leuk, dus ik ben tevreden met geel haha.

28 januari 2015 om 23:07

Hoort gewoon rood te zijn... Ik snap echt niet hoe die scheids dat kan zien maar er alleen geel voor geeft

28 januari 2015 om 23:57

Nou nou nou, hij gooide die schoen een meter of 3 naast hem. Dus om het nu direct opzettelijk in gevaar brengen te noemen gaat me iets te ver. Had wel rood verdiend overigens.

29 januari 2015 om 07:28

Niemand heeft mij vertelt dat je eerst iemand moet raken om in aanmerking te komen voor een kaart. De intentie is om een schoen naar iemand te gooien en dat is in mijn optiek gewoon rood vanwege het opzettelijk in gevaar brengen van de medemens. Of je nou raakt of niet.

29 januari 2015 om 15:40

Denk je dat hij hem niet had kunnen raken? Ik denk eerder dat hij hem er expres heeft naast gegooid. Hoe dan ook het had rood moeten zijn. Het had rood moeten zijn vanwege agressie tegen de grensrechter en niet wegens gevaar voor de grensrechter

de leukste wedstrijd van het sezoen!

28 januari 2015 om 23:12

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand was met Neymar toen hij gewisseld werd. Ik hoorde iets met racisme ofzo...

28 januari 2015 om 23:51

nee zo een speler van atletico heeft aan neymar met zijn vingers "7-1"laten zien dat betekend 7 duitsland 1 brazilie daar wou hij neymar mee kwaat maken...echt kinderachtig

29 januari 2015 om 06:38

Heb ook kunnen genieten het ging telkens heen en weer. Neymar speelde echt goed.

Off: ik vind het best grappig die Brazilianen vinden die7-1 echt vreselijk

28 januari 2015 om 23:12

De leukste eerste 45 minuten van dit seizoen tot zover.
De eerste helft was gewoon spectaculair.
Helaas werd het om zeep geholpen door die rode kaart.

Wat een triest ploegje dat Atletico.. Gun die lui helemaal niks meer... Smerig spel en continu schoppen ... Beschamend om te zien...

28 januari 2015 om 22:56

Ja want Barcelona is altijd braaf toch?

28 januari 2015 om 22:58

Ja, zijn ze zeker.

28 januari 2015 om 23:00

Zie jij Barca vaak schoppen en natrappen dan?

28 januari 2015 om 23:00

Ehm, wel 1 van de braafste ploegen idd. Winnen keer op keer de FairPlay prijs. Barca voetbalt tenminste. Atletico weet ik niet wat ze doen of proberen

28 januari 2015 om 23:00

Ja op dat gebied wel.. Forzafener.. Elke wedstrijd tegen Barca en Madrid schoppen ze alles wat los en vast zit omdat ze voetballend vaak overklast worden.. Totaal geen discipline .. Ik heb altijd respect voor hun passie, vechtlust en strijd maar dit slaat werkelijk alles...

28 januari 2015 om 23:01

Barca is op een andere manier smerig #duikelen

28 januari 2015 om 23:02

Die schoppen tenminste niet cetegories naar alles wat beweegt. Wat een stelletje imbecielen zijn dat zeg.

28 januari 2015 om 23:04

Busquets en Neymar dat zijn de spelers die Fairplay nou niet echt hoog in het vaandel hebben staan. Wat zaten ze weer theater te maken, Neymar dan die schwalbes maakte.

28 januari 2015 om 23:07

@forzafener

Wij gooien niet met slip...voetbalschoenen. Lol

28 januari 2015 om 23:13

Gelukkig is het nog niet zo ver dat ze naast het duiken ook nog spelers gaan slaan en schoppen zonder de bal in de buurt.

28 januari 2015 om 23:21

@Lors, is dit nou het beste wat je kon bedenken? Twee spelers die soms/geregeld overdreven vallen tegenover dit team van Atletico?

29 januari 2015 om 11:58

Mascherano kan er wel wat van. Verder kan Barca olympisch goud met schoonduiken winnen.

28 januari 2015 om 22:59

Atletico is de bom. Spijkerhard lekker poetsen.

Jammer dat er geen beeld is van de rode kaart want als neymar is geslagen dan denk ik toch aan aanstellerij

28 januari 2015 om 23:00

Beste club van spanje. Ze hebben gewoon een andere styl voetbal.

28 januari 2015 om 23:02

Neymar was ook smerig bezig met uitdagen en duikelen, en provoceren.. Ik vind het de meest walgelijk speler op de Spaansen velden.

28 januari 2015 om 23:04

whaahahah duikelen???? uitdagen okee maar wat wil je dan tegen die opgefockte madrilenen

28 januari 2015 om 23:07

Dat doet Neymar vaker hoor, vorig week ook zat hij te provoceren en uit te dagen niet alleen vandaag hoor.

28 januari 2015 om 23:11

Lorsje, wat is het toch altijd weer lachen met jouw reacties. Zo objectief, zo to the point. Goed bezig jongen !

28 januari 2015 om 23:13

Wacht? Neymar walgelijker dan Raul Garcia?
Duiken en schoppen?

28 januari 2015 om 23:13

Ja gebeurt vaker maar het is ook vaker dat neymar onderuit geschopt word. Neymar is een voetballer die zn tegenstanders uitdaagt met zn skills en daar is niks mis mee.toch??? Als verdedigers daar niet tegen kunnen moeten ze een andere sport doen.

28 januari 2015 om 23:14

Hij was wel een beetje aan het provoceren ja. Maar vind je het gek met al die schoppen die hij kreeg.

28 januari 2015 om 23:15

Ach men kan betwisten of Lors serieus te nemen. Alles van Barca is altijd slecht. Hoezo was Neymar aan het uitdagen? Je kan toch niet anders concluderen dan dat de spelers van Atleti constant aan het tackelen waren of overtredingen maakten.

28 januari 2015 om 23:31

Ja gewoon zijn houding en spelers uitdagen en provoceren, wat ik vaker van hem zie enzo. Natuurlijk is Atletico een schopploeg dat op alles schopt wat beweegt. Ik vind Neymar echt iets engs hebben..

28 januari 2015 om 23:38

Je kan zeggen wat je wilt over Neymar maar hij lokt al die trappen zelf uit, en als hi jdan nauwelijks geraakt wordt blijft hij ook liggen janken alsof zijn been eraf is. Bij Messi die niks uitlokt en 10x hardere trappen krijgt is nooit wat aan de hand.
Om een voorbeeld te geven:
https://www.youtube.com/watch?v=qcfbgkhu2ga
en zou zijn er van Neymar tientallen filmpjes.

ik geef de verdediger alle gelijk, en ik zou Neymar hier ook niet voor in bescherming nemen door de verdediger geel te geven. Hij wil gewoon getrapt worden, dan mag je dat in mijn ogen ook krijgen (uiteraard wel een vrije trap).

28 januari 2015 om 23:41

je bent gewoon verdrietig dat hij niet voor real madrid speelt. Ik weet zeker dat als hij voor madrid had gekozen dat jij zijn nummer 1 van was.

28 januari 2015 om 23:42

Noem dan 1 moment waarin neymar zich liet vallen? Je praat een beetje sierd de vos na die ongegrond neymar vandaag van duikelen beschuldigde. En doe niet zo hypocriet. Hoe neymar wordt aangepakt door verdedigers is bijna zielig te noemen.

28 januari 2015 om 23:58

Lors.

Neymar is een slimme jongen en ik kan van hem genieten. Als het jou dwars zit, dat barca beter is geworden en dat neymar lekker draait, dan moet je gewoon niet kijken.

Barca krijgt genoeg tikken. Eindelijk iemand die er slim mee omgaat. Dat is ook een talent😉😉

Respect voor grootmacht Messi! Deze man laat maar mensen scoren!

28 januari 2015 om 23:15

Wat ik ook heel knap vind is dat hij bijna niet gebleseerd raakt. Hij heeft echt wat schoppen te verduren gehad vandaag.

Barcelona uitendelijk meer dan verdiend door.. atletico trapt meer dan dat ze voetballen. Penalty onterecht, later was er wel een penalty toestand. Goal neymar ontetecht afgekeurd.. dus ja denk dat atletico goed is weggekomen met maar 2 rode kaarten.

Overwinning volledig te danken aan Neymar. Wat een speler. Heeft Atletico helemaal gemaakt!

28 januari 2015 om 22:58

Ney mar ? Wat dacht je van Messi ? Die is het beginstation van alle goals ... Neymar heel efficiënt !!

28 januari 2015 om 23:00

Messi speelde als spelmaker, maar Neymar frustreerde ze zo hard dat ze vergaten te voetbalen. Normaal keur ik het niet goed, maar tegen dit Atletico vond ik het niet erg.

28 januari 2015 om 23:16

messi en neymar zijn allebei geweldig. Vandaag vond ik neymar toch wat beter. Messi gaf een prachtige bal op alba maar heb je de loopactie van neymar daarvoor gezien dat is net zo mooi.

Barca verdient door naar de volgende ronde.
De scheids was een ramp, onterecht een goal van Neymar afgekeurd, onterechte penal aan Atl gegeven, en dan een miss wel terechte penal aan voor Atletico niet gefloten.

28 januari 2015 om 23:00

misschien? zeker weten was dat een penalty, en dan was die 2-3 van neymar ook nooit gevallen

28 januari 2015 om 23:13

Nee dan die 2-3 indd niet gevallen.
Maar als de scheids de goal van Neymar niet afkeurde werd het 1-2 en geen 2-1.'trouwens die 2-1 was geen penaltie.
Barca is gewoon benadeeld

28 januari 2015 om 23:14

Maar kun je dan ook toegeven dat neymars goal onterecht afwasgekeurd? 1-2, dan waren al die penaltymomenten niet gebeurd en hadden we een hele andere wedstrijd. Verder was de penalty ook onterecht, dus dan zou et weer anders zijn. Wat je zegt is daarom heel eenzijdig en kortzichtig.

28 januari 2015 om 23:18

Dat kan ik zeker toegeven! Die werd onterecht afgekeurd. Of die penaltymomenten dan niet gekomen waren weetje niet. Dat die 2-3 niet valt weet je wel omdat die gelijk na de handsbal komt. Zowel Barca als Atletico zijn benadeeld door de scheids, niet alleen Barca..

29 januari 2015 om 14:54

onzin. griezman die schiet uhm vanaf 1 meter tegen alba aan. alba draait net met z'n armen weg om juist niet hands te maken. nooit van aangeschoten hands gehoord of zo?
ik snap dat je dit een penal vind aangezien je wss anti barca bent maar je moet het van 2 kanten zien. helaas ben jij daar niet de juiste persoon voor.
denk dat de scheids ook daarna wel wist dat hij heeft geblunderd met de penal voor atletico. misschien was dit wel een goedmakertje. iig de scheidsrechters waren weer belachelijk slecht en barca was gewoon sterker. telkens als atletico dacht dat ze weer terug in de wedstrijd waren sloeg barca gewoon weer toe.
gewoon knap gedaan en dat atletico dan niet tegen hun verlies kunnen is een ander verhaal. simeone en alle colchoneros en de atletico spelers moeten zich schamen voor hun trappartij gister. neymar constant laten beuken door 2 man. en zodra hij weg ging was messi de slachtoffer terwijl hij niks heeft gedaan tegenover de atletico spelers. gewoon diep triest.

28 januari 2015 om 23:02

"Misschien wel een penalty" ? Hoe zuur ben je wel niet als fan waarvan zijn favo team is doorgebekerd om een terechte penalty niet compleet toe te geven? Tuurlijk de scheids was rampzalig maar jij wilt per se wat zeggen over die penalty en je krijgt het niet voor elkaar om het objectief te bekijken... Dit is niet de eerste keer Tipi..

Arda heeft wel wat geleerd van zn ma😂😂

Arda Turan, ik ging helemaal stuk! Even dacht ik aan de schoenen die ik kreeg als ik als klein opdondertje te laat thuis kwam van pleinvoetbal! Geniaal hahaha.

28 januari 2015 om 22:59

Wat is hier genieaal aan ?

28 januari 2015 om 23:14

Niet zo zuur joh

28 januari 2015 om 23:18

Ik keur het niet goed en was misschien wel rood naar ik vond het ook een geniale acties iets wat je niet elke dag ziet moest er wel om lachen

28 januari 2015 om 23:13

Misschien dat jouw blijkbaar Turkse achtergrond een juiste analyse in de weg staat. Zo een geniale actie zou met een rode kaart en serieus aantalschorsingsdagen moeten beloond worden.

28 januari 2015 om 23:49

Wat een onzin om zijn turkse roots erbij te halen? De helft van de reacties zijn: geniale actie. Wat een idiote reactie geef jij dan weer zeg.

28 januari 2015 om 23:59

JorisDR, je hebt helemaal gelijk jongen.

Smerig Athelico, vond het een leuk team. Maar zo hoeft het voor mij niet. Dat messi nog loopt na zoveel schoppen.

29 januari 2015 om 00:43

Atletico was echt enkels aan het zoeken.maar je zag dit al aankomen met deze scheids hij was gewoon de weg kwijt en gooide steeds meer olie op het vuur met rare beslissingen hij deed dat dan wel 2 kanten op dat is waar maarja het helpt niet. Maar de barca verdedigers zijn ook smerig hoor met het structureel te laat aangaan van lucht duels om zo de benen van een tegenstander onderuit te springen in de lucht. Dat is mijn ogen net zo smerig want je brengt daarmee gewoon direct iemand carrière in gevaar.

Luis Enrique doet het nu al beter dan Tata ... De copa is al voor 95% binnen. Op maar de Liga en de CL

28 januari 2015 om 23:00

Toch een straffe ommekeer na die bakken kritiek na die wedstrijd tegen Sociedad.in het voetbal kan snel alles veranderen.dit is weer het zoveelste bewijs.

28 januari 2015 om 23:05

@atletico , inderdaad. Daarom dat ik nooit heb gezegt dat hij buiten moest, ik wist dat dit zou gebeuren. Hij is misschien koppig, maar zijn tactiek en visie zit goed. Hij moest gewoon effe een klop krijgen, zodat hij inzag dat hij fout aan het rouleren was. Maar je hebt gelijk, zeer veel mensen hier zeiden dat Lucho buiten moest en nu is hij ineens een genie :P Dit is overigens niet bedoelt op ibo_barca, maar gewoon in het algemeen :D

28 januari 2015 om 23:07

Meerendeel is nog steeds tegen Enrique hoor en terecht. Een half seizoen weggooien en nu pas na januari je sterkste opstelling opstellen en met dezelfde 11 spelen. Als Enrique normaal deed hadden we niet van PSG verloren en stonden we nu eerst in de competitie.

3 Punten waarin Enrique het wel echt goed heeft gedaan:

-Verdedigend staan we enorm sterk, zeker bij standaardsituaties en counters, wat jaren ons grootste probleem was.
- We zijn veel beter gaan counteren, iets wat daarvoor enorm slecht was
- en bij standaardsituaties zijn er vaak hele goede ingestudeerde manoeuvres.

Maar nogmaals, zijn koppigheid, het gek doen in grote wedstrijden door met rare opstellingen af te komen zoals in de Classico en PSG uit en zijn blunder uit tegen Sociedad waar we konden inlopen, daarom zijn zoveel terecht tegen hem

28 januari 2015 om 23:09

Atletico opzich was die kritiek ook wel te begrijpen aangezien hij tegen Sociedad uit met Neymar en Messi op de bank begon... Ze verloren en ja dan zijn de rapen gaar

28 januari 2015 om 23:13

Ja de kritiek was zeker terecht.uit tegen Sociedad hebben jullie al jaren niet meer gewonnen.ik keek mijn ogen uit toen ik die opstelling zag.goed voor jullie dat Enrique niet meer dronken aan de opstelling begint

28 januari 2015 om 23:21

De verloren wedstrijd tegen Psg speelde Barca gewoon met hun sterkst elftal.
Op Suarez na maar die voeg toch niet veel toe.

En je weet dat Real nog een wedstrijd moet inhalen. In Bernabeu had Barca ook niet gewonnen als Alba of Rakitic startte.

28 januari 2015 om 23:21

Hahaha ik was iemand die vond dat Luis Enrique weg moest na die wedstrijd tegen Sociedad. Maar hij heegt zn les geleerd sinds die wedstrijd. Speelt nu bijna elke wedstrijd met een vaste team. Dan zie je hoe sterk dit Barcelona is. Als hij gewoon vanaf het begin van het seizoen zo speelde dan stond Barcelona nu bovenaan, werd Real Madrid verslagen en PSG ook 2x. Luis Enrique mag blijven, zolang hij zo blijft spelen.

29 januari 2015 om 00:48

Enrique is ook gewoon een 10x betere coach dan de inzicht en tactisch loze gerardo (ik weiger hem Tata te noeme) martino. Die heeft er echt geen kaas van gegeten. Enrique is gewoon een stuk beter en als hij een eerlijke kans krijgt dan kan hij denk ik barca naar nieuwe glorie tijden loodsen. Hoe graag ik dat ook niet wil zien. Ja ik geef het eerlijk toe ik ben een barca hater.

29 januari 2015 om 01:47

Vond het geen slimme wissels. Waarom geen Xavi voor Rakitic?? Hij geeft de geniale passes en zo vaak speelt hij ook bier.. jammer

Ik vind Atletico een schitterende ploeg, maar wat had ik een hekel aan bepaalde spelers deze wedstrijd. Het was wel een schitterende eerste helft, met veel strijd en doelpunten. Er zijn heel veel mensen die zeggen dat Atletico een penalty moest krijgen door hands van Alba, maar de penalty die ze al hadden gekregen sloeg nergens op. Het was een overtreding buiten het zestien meter gebied, en de scheidsrechter wijst naar de stip zonder ook maar na te denken of te vragen aan de grensrechter.

Onsportief om Neymar af te fluiten. Atletico was gewoon slecht. Als real madrid fans deden zou ik me echt schamen. Spannende eerste helft verder niet veel gebeurd in de tweede helft. Wat moest ik hard lachen om Arda Turan gooide zijn schoen, een turkse gewoonte? Hahahaha! Denk dat Barcelona de Copa del rey ook gaat winnen.

Wat was de scheids weer slecht onterechte penalty voor Atletico, terechte penalty niet gegeven aan Atletico en Naymar's goal die onterecht afgekeurd werd.



Verder een heerlijke eerste helft, de 2e helft was wat minder. Barça terecht door.

Motm : Arda

Atletico terecht eruit, smerige ploeg.
Ik vind het wel zielig voor Neymar, werd opgezocht en keihard aangepakt

28 januari 2015 om 23:08

Mooi dat je kan zeggen dat Neymar hard aangepakt werd, dat zeggen namelijk niet veel mensen en zeker geen real-supporters.
Doordat Neymar zo word aangepakt, gaat hij mensen uitdagen door zijn trucendoos boven te halen en vaak hierin te overdrijven. Hierdoor krijgt hij ruzies en word hij alsmaar provocerender. Spijtig dat hij zich zo laat opnaaien, maar beter dat hij het met zijn voeten uitlokt als in woorden of zelfs fysiek.

28 januari 2015 om 23:08

Lokt hij zelf uit. Van mij mag hij nog wel wat harder aangepakt worden!

28 januari 2015 om 23:13

Ah die Atletico fans waren zo zielig. Neymar heeft gewoon zijn werk gedaan, 2 doelpunten gescoord. Gelukkig is er niks met hem gebeurd verder en gewisseld. Atletico moet gewoon hun eigen team steunen ivp anderen afluiten.

28 januari 2015 om 23:15

Doet niet ter zake. Als je hem schopt, dan moet je bestraft worden. Uitlokken of niet.

28 januari 2015 om 23:15

Maar Neymar dan die uitdaagt en provoceert, niet voor het eerst trouwens.

28 januari 2015 om 23:19

Doet hij ook wel maar vandaag werd hij harder aangepakt.

Barca is back!! Hoop dat ze dit niveau het hele seizoen vast kunnen houden

Vorig seizoen vond ik Atlético nog een strijdersteam. Maar kom op zeg nu zijn het gewoon serieus barbaren. Geen enkele intentie om te voetballen de tweede helft. Barca eerste helft lekker gevoetbald en tweede helft zonder risico's vrij zakelijk uitgespeeld.

Visca el Barça

Atletico is echt een vreselijke ploeg om naar te kijken. Zo veel overtredingen, echt teveel voor woorden. Verschil met vorig jaar is wel te zien bij Barcelona aangezien ze nu lastige wedstrijden winnen die vorig jaar verloren werden. Na alle drukte bij barca zijn ze beter gaan voetballen, deze lijn doortrekken!

Wat een wedstrijd! Ben blij dat Barça er goed vanaf gekomen is. Winnen in het Vicente Calderon is namelijk niet niks. Mooi en grappig ook dat uitgerekend Torres weer zo vroeg scoort. In de eerste helft, voor de 3e goal van barça, was het een spannende wedstrijd en had Atletico lichtjes de bovenhand. In de rust krijgt Gabi rood, en is het natuurlijk gespeeld.

Overigens, wat haten ze Neymar in Atletico, niet normaal! Maar ik geef ze natuurlijk 200% gelijk. Zijn gedrag zou mij ook ontzettend storen, zeker als tegenstander. Als je ziet hoe Messi, iedere keer reageert als hij werd geschopt, is het toch een genot om te zien dat hij opstaat met een glimlach. Daardoor krijgt hij ook die respect, laat me een beetje denken aan Ronaldinho op dat gebied. Liep ook altijd rond met een brede glimlach.

Eerste penalty was geen penalty, maar de tweede situatie, waaruit de counter en goal volgt, moest wel een penalty zijn. Gerechtigheid, neem ik aan? Vond de scheids echt niet goed fluiten vandaag, denk dat hij beetje bezweek onder de druk.

Achja, Barça is door en heeft gewonnen, twee goals van Neymar, dus mijn avond is goed! Prettige avond toegewenst nog verder aan iedereen!

Wat is Atleti een schande voor het voetbal. Lijken net die andere ploeg uit Madrid, alles verrot schoppen zodra het tegenzit. Arda moest rood krijgen, Raul Garcia, Jesus Gamez en Cani. Om te kotsen. Gerechtigheid heeft gezegevierd, want Barcelona was ongenaakbaar.

Wat een jaloezie trouwens richting Neymar. Speelt ze kapot en dan gaan ze maar lekker schoppen. Haha, wat een stumperds.

Jammer dat we eruit liggen,maar we hebben toch in de 1ste helft voor vuur gezorgd.wat leidde tot een geweldige 1ste helft.jammer dat de 2de helft niet dezelfde was.dat hebben we te danken aan Gabi.terug focussen op de competitie en de aankomende Cl.hopelijk kunnen we binnen enkele weken Real afstoppen en de titelstrijd nog spannender maken.pluspunt aan de kant van Atletico.torres maakt weer een heerlijk doelpunt.zalig gevoel om hem terug te zien schitteren.

28 januari 2015 om 23:02

Atletico speelt altijd heerlijk tegen real dus afstoppen kan makkelijk zoals de laatste derby

28 januari 2015 om 23:11

Inderdaad, ik hoop ook dat jullie ze afstoppen. Spijtig genoeg, maar o zo voorspelbaar, is Ronaldo er dan wel. Voor mij is dit niet spijtig, want ik kan van hem genieten, maar voor Atletico natuurlijk wel. Maar pluspuntje is, is dat Godin dan in ieder geval wel mag spelen, met of zonder hem is toch een verschil, was zichtbaar vandaag. Ik denk dat als hij er was, de tweede goal nooit was gevallen. Achja, spijtig dat ik het zo moet zeggen, maar Gabi heeft jullie de zekerheid gegeven van uitschakeling, niet alleen barça. Succes nog verder, het is je gegund!

28 januari 2015 om 23:17

Alleen jammer voor Atleticosupporters en Barcahaters.

Zo een schopploeg verdient alleen maar de uitschakeling.

Eigenlijk had Atletico met 7 of 8 moeten eindigen.

Zelfs dit was atletico onwaardig. Het was echt zo sneu om te zien hoe ze met z'n allen Neymar proberen te provoceren. Vervolgens krijgt gabi zelf een rode kaart. Trieste lui bij atletico. Neymar deed deze wedstrijd helemaal niks raars. Hij liet tenminste z'n voeten spreken vandaag, wat een held.

Was dit de leukste wedstrijd ooit? Wat hebben we niet gezien? Alles was er. onterechte strafschoppen, afgekeurde doelpunten, kaartenfestjin, geweldig voetbal, opstootjes, doelpunten, Torres scoort weer

28 januari 2015 om 23:00

Ben het met je eens dat het een leuke wedstrijd was, maar toch vooral de eerste helft hoor imo. De tweede helft was het door die rode kaart voor Gabi eigenlijk al afgelopen.

28 januari 2015 om 23:09

Klopt ja, 2de helft was inderdaad weinig aan door die rode kaart. Maar die eerste helft was gewoon bizar, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor de laatste keer zo'n wedstrijd heb gezien, als supporter van Barca was dit zenuwslopend, als neutrale supporter moet je hier 30 keer zijn klaargekomen!

28 januari 2015 om 23:26

Niet overdrijven he, 30 keer...

180!!!!!

Haha nee, die eerste helft was inderdaad bizar. Zie je maar heel weinig zulke wedstrijden.

28 januari 2015 om 23:35

haha ja als neutrale supporter kan je misschien wel aan die 180 geraken, als fan van één van beide teams moet je ook rekening houden met je hart .

Als we zo'n CL finale te zien krijgen ooit, dan stop ik vanaf dan gewoon met voetbal kijken!

28 januari 2015 om 23:03

Van dit seizoen denk ik wel de eerste helft dan toch.

28 januari 2015 om 23:10

Eens, jammer van de rode kaart , weet nog steeds niet wat hij deed trouwens, daarom was de 2de helft zo dood

28 januari 2015 om 23:04

Dit was sowieso wel een leukere wedstrijd dan de clasico. Hahaha met Arda als hoogtepunt.

28 januari 2015 om 23:06

Schoenwerpen!

28 januari 2015 om 23:10

Arda moet president worden van Turkije

29 januari 2015 om 00:05

Haha, Arda is af en toe wel gestoord bezig. Niet verwacht op dat moment.

Gewoon een keurige overwinning in elk opzicht van het woord. Doelpunt tegen in minuut 1, goal onterecht afgekeurd, onterechte pingel tegen en nóg het hoofd koel gehouden in zo'n zwaar beladen wedstrijd in Vicente Calderon en door gebekerd. Barça mag trots zijn.

28 januari 2015 om 23:02

Onterechte goal afgekeurd? Dat is dan goed toch? Verder hadden zij net voor de 2-3 natuurlijk een pemalty moeten krijgen..heel andere wedstrijd krijg je dan

28 januari 2015 om 23:06

Hoe is dat goed?

28 januari 2015 om 23:08

Luister het is net zoals in het camp nou toen atletico onterechte penalty kreeg verrekening voor de goal van messi. Atletico heeft 1 penalty onterecht gekregen dus ook 1 onterecht afgekeurd. Zonder die 2de goal was het ook een andere wetstrijd. En die handsbal was nooit rood geweest aangezien het niet met opzet was.

28 januari 2015 om 23:08

Als de goal onterecht is en wordt dan afgekeurd dan is dat toch goed?

28 januari 2015 om 23:12

Haha er moest staan; onterecht een goal afgekeurd. Nu lijkt het net of een onterechte goal werd afgekeurd.

28 januari 2015 om 23:12

Scherrrup hoor.

28 januari 2015 om 23:12

hahaha, mooie opmerking :P

28 januari 2015 om 23:14

Je schreef 'onterechte goal' waar je 'terechte goal' had moeten schrijven.

Atletico speelde een schandalige tweede helft en mag van geluk spreken dat het niet nog 2 rode kaarten heeft gekregen. Ze hebben de tweede helft niet eens meer geprobeerd te voetballen en hebben zich alleen bezig gehouden met het schoppen van de tegenstander.

De inzet en vechtlust is normaal gesproken mooi om te zien bij Atletico, maar dit was simpelweg schandalig

Leuke wedstrijd om te zien grotendeels, vooral de eerste helft natuurlijk. Moet wel zeggen dat ik de scheidsrechter ontzettend slecht vond, maar aan de andere kant kan ik ook het gezeur steeds op de scheids niet uitstaan bij dit soort krakers. Maar goed: Barcelona verdiend door al met al.

28 januari 2015 om 23:10

Ik geef jou een compliment. Jij bent Real Madrid supporter, maar toch reageer jij altijd heel erg objectief over wedstrijden van Barcelona. Jij valt mij echt positief op tijdens topics van Barcelona.

Respect!

28 januari 2015 om 23:24

Bedankt hoor!

Ik ben niet echt Real Madrid-supporter moet ik wel zeggen, niet zoals ik fan ben van Chelsea en Psv. Ik heb een stuk meer sympathie voor Real Madrid en ik vind Ronaldo een baas, dat wel haha.

Gefeliciteerd hoe dan ook met de overwinning.

28 januari 2015 om 23:26

Volgens mij is hij Chelsea fan. Aan de andere kwant waren beiden partijen niet echt netjes in mijn ogen..

Barcelona terecht door. Meer woorden hoef je niet vuil te maken aan deze vuile wedstrijd...

Hoe Messi zo kalm blijft na honderd keer getrapt te worden is een van de vele redenen waarom hij de beste voetballer ter wereld is. by far.
Barça verdiend gewonnen.

29 januari 2015 om 00:07

Mee eens. Maar het zelfde geldt voor Neymar. Die gozer krijgt zo vaak een trap, en word door alles en iedereen geprovoceerd. Hoe hij zo rustig blijft is mij een raadsel.

Zielig voor neymar?? Hij provoceerde.... Omgekeerde versie van een verdediger die het doet bij een aanvaller (cr7) vond het vooral sneu voor messi. Wat een schoppen heeft die man gehad op zijn enkels

Wat een vies spel van Athletico en wat was Messi weer goed. Niet te stoppen! Neymar snoert ook wel iedereen de mond

Barcelona fans mogen ook niet meer klagen over de scheidsrechters. Duidelijke penalty + rode kaart en dan is het waarschijnlijk 3-2 tegen 10 man. Dit is geen gerechtigheid om de vorige penalty, want hier hoorde gewoon een rode kaart bij.

Neymar krijgt eindelijk eens wat hij verdient. Geweldige speler, maar hij zuigt, rolt en stelt zichzelf constant aan. Vreselijk. Kan een voorbeeld nemen aan het gedrag van Messi.

Het Spaanse voetbal is echt vervuild. Het merendeel zijn aanstellers, naaiers en daar komt nog de meest bedroevende arbitrage ter wereld bij. Het enige positieve is het technische spel.

Doe mij maar de Premier League.

28 januari 2015 om 23:06

Gast, maak je een grap?! Hoe durf je over die duidelijke pingel te praten als ze ze daarvoor een onterechte pingel hebben gekregen?! Laat staan de onterecht afgekeurde goal van Neymar, en de 2/3 rode kaarten extra die Atletico had moeten krijgen, onder andere Arda. Trol!

28 januari 2015 om 23:06

Ze mogen niet klagen?

- Mario Suarez die er af had gemoeten na 15 minuten?
- Onterecht doelpunt afgekeurd
- Raul Garcia die er af had gemogen
- Arda Turan die rood had moeten krijgen
- Onterechte penalty tegen.

het enige wat ze mee kregen was die bij Jordi Alba, dat had geel + penalty moeten zijn

28 januari 2015 om 23:09

Nee nee toch liever een Neymar tegen z'n ploeg, die vanaf minuut 1 beginnen te schoppen. Dan maar rollen en kaarten uitlokken, tegen z'n ploeg mag het. Messi is veelste braaf wat betreft. Hij wordt 85549 keer neergeschopt, maar hij rolt niet, zuigt niet en klaagt ook niet en krijgt toch geel omdat hij tegen een bal afreageert.

28 januari 2015 om 23:16

Scheidsrechter mee?
Atleti had veel meer gele kaarten verdiend. Goal van Neymar onterecht afgekeurd. Onterechte penalty voor Atleti. Arda die zijn schoen gooit naar de scheids en enkel geel krijgt...
De scheidsrechter was echt dramatisch maar zeker niet in het voordeel van Barcelona.
Off: zowel technisch als tactisch is de PD beter dan de PL. En er zit meer passie en temperament in Spaans voetbal. En natuurlijk mag je de PL leuker vinden.

28 januari 2015 om 23:22

Spelers als Costa zijn inderdaad geweldig. Blijf lekker de PL kijken =)

Wat een gekke wedstrijd zeg. De eerste helft was bij vlagen echt genieten.
2 prachtige counter goals gezien met Neymar als eindstation. Super dodelijk uitgespeeld.
Hopelijk kan Barca deze lijn doortrekken want nu hebben ze naast hun tiki taka ook een ander soort manier gevonden om te scoren. Ik vond de penalty van Atleti makkelijk gegeven en hij was nog buiten de 16 gemaakt ook. Daarentegen kreeg Alba de bal daarna op zijn arm. Ben echt blij met Neymar, wat een geweldenaar is dat. Kijkende naar de overgebleven tegenstanders zullen wij deze copa del rey editie winnend moeten afsluiten. Nu de focus op de CL en zorgen dat we geen puntverlies lijden in de competitie. Visca el Barca !!

Neymar man of the match. 22 jaar maar wat een phenomeen. Voor de rest messi ook geweldig maar ongelukkig en ter stegen had een paar mooie reddingen maar is te onrustig. Goeie wetstrijd van barca maar atletico pakt in negatieve zin de hoofdrol. Atletico kan voetballen maar het zijn een stel aggresieve heethoofdige houthakkers. Ik snap dat enrique neymar eraf haalde want atletico was aan het azen op een doodschop. Suarez was ook vandaag op wat sukkelige acties goed bezig. iniesta mascherano en alves vond ik alle 3 niet heel sterk spelen.

Hahaha Die Turan met zn schoen. Wat een vechtlust heeft dit Atletico, fucking meesterlijk zeg ik als Real fan. Niet al dat lieve gedoe, gewoon vol erop, respect.

Wat een arrogant mannetje die Juanfran, lekker Neymar jennen met die '7' terwijl hij al na een week de terugreis kon boeken. En Neymar speelde niet eens mee toen. De wedstrijd zelf was een spectaculaire pot met 2 mooie countergoals van Neymar en een blunderende scheidsrechter bij de penalty.

29 januari 2015 om 00:00

Wat bedoelde hij met die "7" dan?

29 januari 2015 om 00:06

Brazilie Duitsland I think?

Hilarisch om te zien hoe mensen het spel van Atleti vorig jaar nog aan het prijzen waren, maar het nu maar weer een kut club is, omdat het niet meer tot de underdogs behoord.

28 januari 2015 om 23:17

Het huidige spel van Atletico is niet te vergelijken met dat van vorig jaar.

29 januari 2015 om 03:08

Daar ben ik het niet mee eens. De basis van hun spel is nagenoeg identiek: Met een lage lijn spelen, linies dicht op elkaar, de lange bal spelen en de flanken opzoeken. Verder gaan ze, net zoals vorig jaar, buiten het boekje.

Een interessante wedstrijd met veels teveel kaarten. Had ik wel verwacht met de speelswijze van Atletico. De scheidsrechter is weer niet goed. De blok van Mascherano tegen Juanfran was buiten de vak dus geen penalty terwijl er een hands bal was bij Alba wat dus degelijk een penalty verdiende. Barça is door en daar gaat nu voor mij om. Met Neymar die geweldig speelde en Messi met zijn heerlijks passjes.

Altijd genieten, de fans van Atlético, Barcelona en Real die op elkaar aan het vitten zijn. Ik vind het vermakelijker dan de wedstrijden.

Face it, het is een pot nat. Allemaal maken ze zich schuldig aan oncollegiaal, hypocriet en walgelijk gedrag. Het Spaanse voetbal verkeert in vergaande staat van ontbinding. Een fijne avond!

29 januari 2015 om 00:13

En nog pakken ze elke ploeg in :-)

Het was een ongeloofelijke wedstrijd!
Neymar, Messi en Rakitic deden het bij Barça hoewel Ter Stegen uitstekend keepte!
Ik heb niks tegen Atletico maar ze hadden wel met 8 man moeten staan.... #arda
En over Gabi heb ik gelezen dat hij rood kreeg bij het zeggen dat Alba hands had gemaakt... Slaat natuurlijk alle stekkers kapot..

Ik dacht na Chelsea Liverpool dit kan niet beter, totdat Atletico en Barcelona tegen elkaar spelen.. WAT een helft!

Atletico had minimaal met 6/7 man moeten eindigen.. Raul García had de 1ste helft alleen al 4 gele kaarten moeten krijgen..

Arda na het gooien van zijn schoen ..

Siguera na 3 rotschoppen op Messi en nog 2 op Neymar...

Gabi en Mario spreekt voor zich..

Lachwekkend en schandalig tegelijk gewoon dat ze allemaal mochten blijven staan ..
Treurig niveau in Spanje kwa arbitrage..

Barca werd zwaar benadeeld in zowat alle beslissingen .. Op de handsbal van Alba na..
En nog durven clowns hier te beweren dat Barca de scheids mee had vanavond .. Mooi om te zien altijd als je weet dat Barca alsnog vaak wint dus verbloemt het de daadwerkelijke nadelige beslissingen jegens Barca..

Puur jaloezie ..

28 januari 2015 om 23:33

Bedankt jij snapt mij, Fijn om iemand te hebben die verstand heeft van het analyseren van een wedstijd!

Mijns inziens een bijzonder matige wedstrijd, maar de eerste helft was tenminste vermakelijk.

Ik heb Barcelona zelden zo fragiel gezien als in die helft. Atletico zette hoog druk, waar Barcelona zich niet uit kon voetballen. Het was een gigantische rommel. In het verleden heeft Barcelona her en der wel te maken gehad met dergelijke druk, maar destijds konden zij zich eruit voetballen en controle nemen over de tegenstander. Dit is tekenend voor de invloeden van de coaches de afgelopen jaren na Guardiola's vertrek. Ieder respectievelijk jaar is er gesleuteld aan het voetbal en zodoende zijn ze telkens verder afgedreven van de basis van Guardiola's filosofie.

Dit seizoen zie je dat de buitenspelers centraler staan dan voorheen. Als gevolg worden de halfspelers ertoe gedwongen om de flanken af te dekken en ontstaat er veel te veel ruimte op het middenveld. Spelers als Iniesta, Xavi en Busquets - het oude middenveld - kunnen dit niet belopen. Zij zijn de dupe van de invloeden van de coach op het voetbal. Derhalve vind ik de kritiek op die spelers onterecht. Het middenveld is juist de belangrijkste linie, maar de aandacht van Enrique gaat naar de voorhoede. Niet geheel verrassend gezien de spelers voorin, maar Barcelona moet terug naar de basis. De buitenspelers dienen hard te werken om de druk op het middenveld te minimaliseren.

Verder staan de backs bij tijd en wijlen minder hoog dan voorheen, waardoor de tegenstander hoger druk kan zetten. De linies moeten dichter op elkaar om het samenspel te optimaliseren en zodat er bij balverlies meteen druk gezet kan worden om de bal te veroveren. Dit was juist een van de sterkste punten van het Barcelona van enkele jaren terug. Met een hoge lijn spelen is riskant, maar dat maakt in principe niet uit als de ruimtes klein blijven zodat de bal meteen heroverd kan worden bij balverlies. De intensiteit moet terug komen in het team.

Enrique en Barcelona presteren echter prima.

28 januari 2015 om 23:39

95% met je eens man. Alleen Iniesta en Xavi zijn beduidend minder geworden en ook Alves kan het niet meer belopen. Puyol heb je ook niet
Meer achterin, dus er is niemand die de boel neerzet en oppept. De aanval is de sterkste linie en op
suarez na draait het als een gek. Het meteen pressie spelen is er de laatste tijd weer wel. Er zijn genoeg verbeterpunten, maar het ziet er steeds beter uit. Neymar en Messi is een koningskoppel.

29 januari 2015 om 00:09

Xavi vind ik nog altijd uitstekend presteren. Het is mij opgevallen dat elke keer dat hij inviel, dat het samenspel meteen begon te lopen in tegenstelling tot met Rakitic. Laatstgenoemde vind ik geen voetballer voor Barcelona en derhalve snapte ik de transfer ook niet helemaal. Wat Iniesta betreft, hij is op het moment wel minder, maar ik denk dat dat teweeg is gebracht door zijn blessure. Hij kan zijn kunsten niet verleerd zijn. Mijns inziens de beste speler na Messi van de afgelopen zes jaar.

Juist omdat zij ouder worden, moet de rest hard werken zodat de druk op hen geminimaliseerd wordt. Ik vind het jammer te zien hoe die twee nu moeite hebben om uit de verf te komen door toedoen van de coach. Toch twee van de belangrijkste spelers en tevens twee van mijn favoriete spelers.

Ook Busquets is - zogezegd - minder geworden, maar mijns inziens onwaar. Individueel zullen deze drie spelers niet significant minder zijn geworden, maar het spel komt hen mijns inziens simpelweg niet ten goede.

Er dient gekeken te worden niet naar de individuen, maar naar het team. Voetbal blijft natuurlijk een teamsport.

29 januari 2015 om 00:18

Rakitic en Xavi is een wereld van verschil qua speelstijl. Waar Xavi de meester is in balbezit, heeft Rakitic veel meer diepgang en aggresiviteit op het middenveld. Ik vond dat dat juist onbrak bij Barça de afgelopen jaren, Barça werd fysiek overlopen op het middenveld. Busquets is echt heel traag, Iniesta is ook geen speler om in duel te gaan en Xavi idem. Ik vind Rakitic echt geen verkeerde aankoop, en hij heeft al een 10tal hele goede wedstrijden gespeeld!

28 januari 2015 om 23:51

Je bent weer terug!! Eindelijk

28 januari 2015 om 23:57

Guardiola's filosofie zie je nog steeds terug. Alleen wat minder in deze wedstrijd, dat was ook een verdienste van Atleti die heel fel begon aan de wedstrijd.

Ik ben juist blij dat ze heel erg gewerkt hebben in het directer spelen, snelle omschakelingen kunnen doen en met name de verdediging (van de dode spelmomenten). De afgelopen paar jaar zag je te vaak dat ze tegen een beetje tegenstander al gauw tegen een muur aanliepen van verdedigers en daar doorheen probeerde te komen door de bal eindeloos rond te tikken. Om vervolgens bij de eerste de beste counter of corner een tegen doelpunt te krijgen.

Nu hebben ze daar ook eindelijk een wapen tegen en dat is ook de hand van de coach.

Mijns inziens maakte Barca achterin wel wat fouten, maar waren ze juist helemaal niet zo fragiel. Dode spelmomenten werden goed geneutraliseerd en Atleti heeft niet zo veel kansen gehad op een onoplettendheid in de eerste minuut, een onterechte penalty en twee kansen van griesman waar uit de ene kans de counter en 2-3 viel.

29 januari 2015 om 00:44

Ja, voetbal is vooral voorkeuren. De een prefereert directer spel en de ander weer niet. Ik ben van het tweede en zie Barcelona graag voetballen als voorheen. Niet enkel omdat ik het prefereer, maar tevens omdat ik ervan overtuigd ben dat het hen ten goede zou komen.

Ik ben het er niet zozeer mee eens dat ze nu eindelijk een wapen hebben tegen counters. Het is vooral deze wedstrijd, dus Atletico, die Barcelona ertoe bewoog om naar achter te lopen en zelf te counteren. Eigenlijk dus het tegengestelde van een wapen tegen counters. Ik denk niet dat de tactiek was om te counteren, maar om zoals gewoonlijk hun eigen spel te spelen. Dit lukte hen echter niet omdat de druk hen teveel werd, waar ze voorheen juist uitstekend waren onder druk. Indirect is het echter wel een wapen tegen counters, dus zou ik je in dat opzicht gelijk moeten geven.

Onder Guardiola hadden ze juist een wapen tegen counters en dat was de hoge lijn en dichte linies in combinatie met de intensiteit van de spelers. Het was riskant om zodanig te spelen, maar op lange termijn kwam het hen ten goede. De jaren na Guardiola verdween dit langzamerhand en zodoende gingen de prestaties achteruit. Al moet ik erbij vermelden dat dit natuurlijk niet de enige factor daarin was.

29 januari 2015 om 01:04

Ik ben ook heel erg fan van het spel onder Guardiola, maar te vaak werkte het gewoon niet meer de laatste jaren. Vooral tegen grote tegenstanders.
Ze wisten op een gegeven moment hoe ze daar tegen moesten spelen.
Je zag dan dat de tegenstander met zowat het hele team in het strafschop gebied ging staan. Er was dan geen doorkomen meer aan.
Linies kort op elkaar met een goed bezet middenveld kan ook averechts werken als het op een gegeven moment alleen maar ontaard in het rondtikken om het rondtikken.

Het spel onder Guardiola verdween niet langzamerhand, het spel van Barca ontwikkelde zich te weinig. De tegenstander wist altijd precies hoe Barca zou gaan spelen. Gecombineerd met een niet al te sterke verdediging is dat vragen om problemen

Ze hebben de laatste tijd laten zien dat ze meerdere speelstijlen kunnen hanteren en met een veel betere verdediging dan voorheen is dat een heel positieve ontwikkeling.

Maar je hebt wel gelijk dat ze nauwelijks onder de druk van Atleti uitkwamen. Maar ondanks dat vond ik dat ze zich alsnog goed staande hielden en zelfs nog wisten te scoren.

29 januari 2015 om 01:45

Ik ben wel van mening dat Guardiola's spel verdween. Als ik beeldmateriaal van zijn tijd vergelijk met dat van de jaren nadien, dan zie ik nuances in het spel. Maar dit terzijde.

Ik ben het er wel mee eens dat ze destijds wellicht het een en ander hadden kunnen implementeren om dergelijke teams te bestrijden. Ze konden bijvoorbeeld zelf gaan verdedigen, maar dat was natuurlijk geen optie voor Barcelona. Verder weet ik niet zozeer wat ze hadden kunnen doen.

Ik weet niet of Barcelona bewust heeft gekozen voor het kunnen hanteren van verschillende speelstijlen. Dat Enrique simpelweg het oude voetbal niet kan brengen, lijkt mij ook wel een geloofwaardige optie. Het kopen van spelers - Neymar, Rakitic, Suarez - die je normaliter niet zou liëren aan Barcelona wekt echter wel de suggestie dat ze er bewust voor hebben gekozen.

Het huidige team speelt met meer ruimte, maar zijn dan wel significant minder in het samenspel. Het is maar wat je wil. Onder Guardiola konden ze het in principe ook, maar hij koos ervoor het niet te doen. Nu doen ze wat hij niet deed, dus nemen ze afstand van zijn filosofie. Maar goed, ze presteren op het moment prima.

29 januari 2015 om 00:05

Je moet niet blijven hangen in het voetbal onder pep. Er zijn veel dingen verandert. Ik kan wel 100 redenen noemen waarom dat tikken in de kleine ruimte nu niet meer zo effectief is. Het is wat xaviola zegt iniesta en xavi zijn niet meer wat ze ooit geweets zijn. Vooral xavi is veel minder geworden. Zolang lucho het beste uit zn spelers haalt ben ik tevreden. Neymar Messi rakitic alba pique mascherano en ook iniesta doen het geweldig. In deze wetstrijd had het middenveld van barca het zeldzaam moeilijk maar atletico is een van de beste ploegen van europa die tik je niet ff weg in het vicente calderon.

29 januari 2015 om 00:37

Dank u, echt waar.

Een leuke reactie en met veel plezier gelezen. Reacties met argumenten (en niet provocerend) zie je tegenwoordig zeer zelden op vz. Zo kan er aan leuke discussies gedaan worden.

Het klopt wel dat Xavi meer voetbal in ploeg brengt, maar ik zie Barca steeds meer en meer op snelheid spelen en minder op controle. Dit komt natuurlijk doordat Xavi minder speelt, maar dit is ook nodig. Als Xavi speelt dan heeft Barca het moeilijker tegen verdedigende ploegen. Barca zit een overgangsperiode. In mijn ogen is momenteel Modric de enige die iets zou toevoegen aan Barca. Hij zou dan niet alleen aanvallend iets bijbrengen, maar ook verdedigend is hij fantastisch (iets wat ik mis bij andere middenvelders).

29 januari 2015 om 00:54

Wat dacht je van Pogba? En Rakitic dan als wissel. Onze bank is topclub onwaardig. Maar man, Busquets als
Controleur, Pogba als
Loper en Iniesta als het brein/creatieveling. Rafinha, Halilovic en Samper kunnen in potentie ook een geweldig middenveld vormen in de toekomst. Allen technisch verfijnd en Halilovic heeft echt die dribbel van Messi en o zo sterk in de kleine ruimte. Zou op 8 uitstekend zijn gok ik.

29 januari 2015 om 01:13

Bedankt.

Waar doel je precies op met je stelling dat Barcelona meer moeite heeft tegen verdedigend ingestelde teams wanneer Xavi speelt? Het lijkt mij namelijk dat ze dan juist minder moeite zouden hebben omdat, zoals jij zelf al zei, Xavi meer voetbal brengt. Ik vroeg me derhalve af wat je precies bedoelt.

Het huidige Barcelona speelt inderdaad met meer ruimte. Ze zijn constant verder afgedreven van Guardiola's filosofie. Nu zie je meer rennen in plaats van getik. Of het positief is, ik vind van niet. Echter is er, gezien de prestaties, niet veel reden tot klagen.

29 januari 2015 om 01:45

@ Xaviola

Ik ben een grote fan van Pogba. Power en techniek op middenveld. Dat zou ook fantastisch zijn!

Onze bankspelers blijven niet te lang bij de club. Ik begrijp echt niet hoe andere clubs het voor elkaar krijgen om hun topspelers op de bank tevreden te houden..

Loon helpt, maar bij Barca worden ze ook niet slecht betaald.

29 januari 2015 om 01:50

@ Gutihaz

Hij brengt inderdaad voetbal, maar hij zal minder geneigd zijn een risicovolle pass te geven (dat kan leiden naar een kans) omdat hij graag balbezit wilt houden. Vroeger deed hij het wel, maar tegenwoordig als hij een opening ziet dan twijfelt hij soms.

Vooral middenveld zoals jij aangaf moeten veel rennen. Ik vind dat het tijd is om toch wat aanpassingen te brengen aan het spel. Ik zou graag meer power op het middenveld zien.

29 januari 2015 om 02:30

Xavi is altijd wel een speler geweest van de openingen. Als er dus een gevonden wordt door hem, dan zal hij de pass geven. Ik zou niet weten waarom dat nu veranderd zou zijn.

Hij is inderdaad ook van de balbezit en dat is mijns inziens juist een kwaliteit die gekoesterd zou moeten worden. Voor een afstandsschot kiezen gaat bijvoorbeeld ten koste van kansen. Derhalve wordt er zelden gekozen om van afstand te schieten.

Xavi is mijns inziens bij uitstek een speler die moet spelen tegen verdedigend ingestelde teams. Hij snapt het spel perfect en benut de ruimtes constant in tegenstelling tot Rakitic. Laatstgenoemde heeft mij absoluut niet overtuigd. Sterker, elke keer dat Xavi erin komt voor hem loopt het spel meteen vloeiender. Om die reden snap ik ook niet waarom Xavi zo weinig minuten krijgt.

DIe pass van Messi op Iniesta dat was echt genieten. Ondanks een matige eerste helft van Barcelona zijde wel terecht door over 2 wedstrijden. Jammer dat Gabi rood kreeg want had graag gezien dat Barcelona nog er vol voor moest gaan in de 2e helft.

Ik denk dat we een nieuwe 'classico' hebben !!

Wat een wedstrijden altijd tussen Atleti en Barca...
Geweldig om te zien..

28 januari 2015 om 23:28

Maar Barca Real vind ik toch wel wat speciaals hebben hoor. Gebeurt altijd wel wat in zulke wedstrijden.

28 januari 2015 om 23:36

Atletico - Barca wordt tegenwoordig Nuevo Classico genoemd. Oftwel een nieuwe klassieker. Natuurlijk is het geen Barca - Real, maar de wedstrijden tussen Barca en Atletico zijn van een zeer hoog niveau waar veel druk op de wedstrijden ligt en mag terecht de Nuevo Classico genoemd worden.

29 januari 2015 om 00:13

Wedstrijden? De wedstrijd in Camp Nou was weinig aan, want het was Barcelona die op helft van Atletico speelden en naast overtredingen en gemiste kansen was het niet om aan te zien. De eerste helft van deze wedstrijd was wel geweldig, maar om het nou een nieuwe clasico te noemen.

Neymar, by far de beste jonge speler in de wereld.
Messi controleert, Neymar excelleert.

Zou graag Rafinha ook af en toe willen zien starten in dergelijke wedstrijden.
Al met al een vrij gemakkelijke overwinning.

29 januari 2015 om 02:56

Mijns inziens is Isco een betere voetballer, maar dat is voorkeur en ieder heeft zijn eigen. Daarbij is hij in vorm en in mijn ogen de best presterende speler van Real Madrid. Ik ben echter ook zeer gecharmeerd van Neymar.

Eigenlijk altijd sympathie gehad voor Atletico.

Het strijdlustige is ondertussen echter gewoon ordinair schoppen geworden.

Het was enkel omdat de ref floot zoals we dat gewoon zijn van Spaanse arbiters dat Atletico nog met 9 kon eindigen.

Eigenlijk had de wedstrijd niet uitgespeeld moeten worden, er waren er vier of vijf bij Atletico die rood hadden moeten krijgen.

Gelukkig blijkbaar ook zonder blessures deze schoppartij uitgekomen. Mannelijk en viriel voetballen, geen probleem maar Atletico zijn blijkbaar een stel uitgelaten wilden.

Alleen maar goed dat zo een bende straatvechters er uitvliegt.

Atlético is voetbal voor boven de achttien. Beetje schoppen, beetje slaan, beetje schoenen gooien. Na tienen mag het.

Ongelooflijke wedstrijd heb ik gezien.

'1 was het al gelijk door een doelpunt van Torres. Een aantal minuten later staat het 1-1 door een geweldige aanval met El Tridente met als afmaker Neymar. Echt een knappe goal van uit een moeilijke hoek.

Daarna liet Barcelona Atlético Madrid komen wat resulteerde in gevaarlijke aanvallen van de Madrilenen. Niet dat ze veel kansen kregen, maar ze waren echt heel gevaarlijk. Barca maakte ook steeds domme fouten van waar ze de bal passten of weg schoten. Daarna kreeg Atlético een strafschop wat uiteraard er niet een was. 2-1 door Raul Garcia. Daarna groeide het geloof bij de Madrilenen maar werden niet al te gevaarlijk. Uit een corner schoot Miranda in eigen doel en werd het dus 2-2 en daarna drong Atletico weer aan.
Ze hadden een strafschop moeten krijgen na hands van Alba, maar gelukkig voor ons Barcelona werd er niet gefloten voor een overtreding. Uit de bijbehorende counter maakte Neymar er 2-3 van en is het helemaal gespeeld als je weet dat Atletico er 3 moet gaan maken in circa 50 minuten. In de rust kreeg Gabi ook nog eens rood. Ik weet niet precies wat er gebeurde dus ik ga er niet over oordelen, maar toen de Sport1 commentator dat zei werd ik in mijn hoofd rustig want dan is het 100% gespeeld. Barca tikte rustig de bal rond. Leed af en toe balverlies, waardoor Atletico er sporadisch uit kwam. Maar dat was natuurlijk bij lange na niet voldoende om een kans te maken op de volgende ronde. Het is dat Barca niet echt meer de intentie had om er nog een spektakel stuk van te maken anders was het nog in een hele ruime score in het voordeel van Barca geëindigd. Snap ik wel met het oog op de aankomende maanden waarin er mogelijk nog 3 Copa wedstrijden worden afgewerkt, nog volop in de strijd met Real om de landstitel. en aankomende maand natuurlijk Champions League met een hele zware tegenstander.

Mario kreeg nog rood, overigens terecht want hij raakte Messi op zijn achterbeen en dat was zijn tweede gele kaart. En daarna nog kansjes voor Iniesta en Pedro.

Dat was hoe ik de wedstrijd beleeft heb. Al met al kan ik erg tevreden zijn. De vorm van Barcelona is echt helemaal terug ondanks een zware wedstrijd vandaag.

3 maal achtereen Atletico Madrid verslagen. Waar we vorig seizoen zo'n wedstrijd hadden verloren, wordt deze dus gewonnen.

Messi speelde goed. Neymar speelde voortreffelijk en zijn gedrag werd heel erg getest, maar hij liet zich niet provoceren. Neymar heeft sinds vorig seizoen een echte verandering doorgemaakt. Hij heeft een geweldige klik met Messi. Scoort vaak en geeft assists en is belangrijk voor de ploeg. Hij staat verder bekend om zijn provocaties maar dat valt dit seizoen echt reuze mee. Hij is sinds de zomer 2014 echt volwassen geworden. Dat begon sinds het WK 2014 toen hij echt goed speelde voor Brazilië en daar de grote man was. Zelfs na zijn horrorblessure tegen Colombia kon hij het die speler snel vergeven.

Geweldig om te zien. Ter Stegen was zwak, kon tegen de 2 tegengoals niets doen, maar oogde niet al te sterk, maar op die geweldige knal van Cani had hij een geweldige reflex. Dat Alves geel kreeg is trouwens belachelijk. Die speler van Atletico viel terwijl Alves hem niet raakte.

Pfff. Lang verhaal.

Om het nu kort te maken.

We zitten in de halve finales van de Copa del Rey met als tegenstander of Villarreal of Getafe. Real Madrid en Atletico Madrid, Valencia en waarschijnlijk Sevilla liggen of gaan uit de Copa del Rey met als mogelijke finale tegenstander: Malaga, Athletic Bilbao, Espanyol of wellicht Sevilla.

Malaga is goed in vorm. Bilbao is dramatisch. Espanyol is ook in grootste vorm, maar daar verliezen we niet zo snel van. Sevilla is een lastige tegenstander, maar die zijn compleet uit vorm, en gaan waarschijnlijk toch uit de beker.

Een Catalaanse derby zou prachtig zijn. Voor Athletic Club heb ik ook zeer veel respect. En ik ben in mijn leven 1 keer naar Spanje geweest en dat was in Malaga, dus ook daar heb ik een zwak voor.

Damn wat een heerlijke wedstrijd was dat zeg.een gekke wedstrijd die alles had.barca is de verdiende winnaar.als je tegen atletico speelt,moet je een paar dingen goed onthouden.atletico is geen voetballende ploeg ala barca of madrid.het zijn gladiatoren en het vicente calderon is een colosseum.ze zijn daar om hun kunsten te showen aan hun publiek.ze zullen alle wapens gebruiken die ze ter beschikking hebben om te winnen.het is meer dan voetbal,je moet dus voorbereid zijn op een strijd op leven of dood.ik heb respect voor hun strijd,passie en wilskracht,maar dit gaat een beetje te ver.alles wat ook maar een klein beetje beweegt wordt doodgeschopt.laten we hopen dat ze iets meer zoals vorig seizoen kunnen spelen.dat was iets beter.

zucht...de scheids was zoals altijd weer voorspelbaar slecht.die tweede niet gegeven strafschop aan atletico was wel een strafschop en die eerste was natuurlijk buiten de zestien.de scheidsrechters in spanje zijn amateurs.werkelijk schandelijk.

haha lol barca speelt countervoetbal.ik ben blij dat barca ook een andere strijdwijze heeft wat ook heel effectief kan zijn.het is tegenwoordig bijna niet te doen om alleen maar te leunen op dezelfde speelwijze.messi en neymar blijven geweldig spelen.hopelijk blijft barca zich verbeteren en verliezen ze niet hun focus.

Hahahaha Arda turan wat een geweldige speler toch

Als Ronaldo iemand schopt is de wereld te klein, maar als Arda een schoen naar de grensrechter gooit is het geniaal.

28 januari 2015 om 23:44

Natuurlijk moest Arda rood krijgen, maar ik moest lachen hoe hij de schoen uit deed en op de grens mikten, kreeg er een lachkick van. Heb zoiets nooit gezien.

Mensen die zeggen Arda moest rood krijgen, ik ben het met jullie eens maar bekijkt ook via een andere kant, als hij die vrijetrap meekreeg zou hij zijn schoen nooit gooien.

29 januari 2015 om 00:29

Dus als Mascherano zijn schoen naar de scheids gooit omdat hij bij een overtreding buiten de 16 een penalty geeft, is het normaal? Natuurlijk is iemand gefrustreerd als alles tegen zit, maar er is geen enkele reden om je schoen naar iemand te gooien.

29 januari 2015 om 08:10

Ik heb de wedstrijd niet gekeken, maar ik denk toch dat Mascherano z'n schoen er uit vloog, wat bij Arda wel het geval was.

Alleen Javier was slecht. De rest speelde heerlijk. Eindelijk een scheids die Atleti aan durft te pakken. Wat een rabiaat doorgeslagen randebielen zijn het op het veld. Schandalige overtredingen, dit is geen hard spel meer. Dit is opzichtig expres de tegenstander kapot trappen.

Neymar, die al vanaf zijn eerste bezoek aan Madrids 2e club de pineut is, heeft voor de zoveelste keer het Vicente stil gekregen. Heerlijk. De Copa is een reële optie. Maar ben blijer met een driepunter tegen de 1e club uit Madrid.

Visca Barca.

Derde keer in twee weken dat Barcelona Atletico verslaat. En dan terwijl Barcelona daarvoor zes tot acht keer niet won van Atleti. Bijzondere statistieken nu. Wat moet ik zeggen over de wedstrijd van vandaag? Insane was het gewoon. Reclame voor het voetbal, maar toch ook een schande. Het was spannend, paar mooie doelpunten gezien, maar ook veel smerige randzaken. Dat moment van Arda kon echt niet, dat heb ik nog nooit gezien in professioneel voetbal. Ik ben er nog steeds verbaasd over.

El Tridente was weer flink op dreef. Suárez speelde gewoon sterk, alleen die dive was erg onnodig en triest. Neymar was echt een baas, alles deed hij goed en de Atleti-supporters haten hem tot in de eeuwigheid. Altijd scoort hij tegen ze of speelt hij goed, hij heeft er gewoon een abbonement op lijkt het. Messi was ook opnieuw sterk, hij was niet op zijn best, maar hij gaf een aantal passes waar je gewoon bijna van wegsmelt. Daarnast een paar aantal leuke dribbels en hij kon zelfs nog scoren als hij wat scherper was. Ten slotte vond ik Rakitic weer enorm sterk spelen, goed in de passing en ook defensief stond hij zijn mannetje. Nu in de halve finale tegen Villareal of Getafe, ik ben benieuwd wie van de twee!

Jezus mensen die Neymar en Messi ophemelen en mensen gaan provoceren, leer nou eens naar de statistieken te kijken man man; CR7 + Bale hebben meer gescoord en assists gegeven dan die twee.. Dus bij deze : Cr7 + Bale zijn momenteel de beste duo op de wereld. Facts zijn facts!

29 januari 2015 om 01:00

Provocerende reactie op een barca-gerelateerde topic, niet nodig.

En daarnaast, het beste duo van de wereld hoort niet te bestaan uit iemand die bijna elke top wedstrijd onzichtbaar is.

29 januari 2015 om 03:39

@Tomas
En dan ga je lekker zelf provoceren, triest geval.

29 januari 2015 om 17:37

Dankje!

Hoe ziek die aanvallen van Barca zijn. Zijn er zo snel doorheen voordat je het weet ligt ie al in het net. Messi en Neymar in supervorm is dodelijk. Ben benieuwd of het zo goed blijft lopen, dan zie ik Barcelona ook nog wel eens kampioen worden.

Erg genoten van die sprint van Alba!

Jordi Alba werdt door een vlaggenstok van de schensrechter op zijn hoofd geslagen, waarbij Arda Turan later wraak heeft genomen om schoen te gooien

Rare wedstrijd, maar absoluut geen reclame voor het voetbal. Jordi Alba die als een stervende zwaan naar de grond gaat nadat de grensrechter hem raakt? Arda die een schoen naar de grensrechter gooit? Opstootjes, schoppartijen en rode kaarten? Met name Barca mag blij zijn dat ze hier zonder kleerscheuren vanaf zijm gekomen.

Overigens vind ik het schandalig dat Arda hier als baas bestempeld wordt door een schoen naar een grensrechter te gooien. Ik weet dat heel veel turken hem hoog hebben zitten, maar zoiets doe je niet en daar hoort zo der twijfel een rode kaart voor re staan.

Nee, want een athletico die van real wint stelt wel wat voor of niet? Troller.
Messi + Neymar zijn het beste duo geworden echt een fenomen. Mensen die neymar haten, snoert jullie monden wel, want hij laat zijn voeten spreken. En als hij zo aangepakt wordt logisch dat ie naar de grond gaat. Bij ronaldo is een touch genoeg, en is het gras het bedje.
Verder genoten van Barcelona alleen jammer van ath (domme en harde overtredingen) want hun strijdlust is ongekend.

Scheids weer slecht gefloten uiteraard. Op na die hands van Jordi Alba penalty+geen onopzettelijk) was de rest erg slecht benadeeld voor barcelona. Terecht gewonnen uiteindelijk.

Barca die op de counter van Atletico wint hahaha, zo zie je maar hoe zwak de verdediging is als Atletico uit hun 16 meter komt en vooral zonder Godin.

Barcelona kreeg onterecht penalty tegen en kreeg gelijk gerechtigheid na een mogelijke penalty die wel had moeten tellen waaruit de counter en goal ontstond.

Er waren zoveel Atletico spelers die met rood eraf mochten bah. Neymar heeft ze echt goed verwaard waardoor we makkelijker wedstrijd tegemoet gingen in de tweede helft.

Jammer dat Atletico geen discipline toonde en vooral in de laatste wedstrijden tegen Barcelona spelen ze erg vel. Had altijd respect voor hoe ze als een team met strijdlust wedstrijden wonnen, maar nu heb ik genoeg gezien en gun ze niks meer. Enigste wat ik ze toewens is dat ze Real zullen verslaan om concurrentie voor Barcelona makkerlijker te maken, maar dat is ook alleen omdat ik een Barca fan ben.

Niveau is behoorlijk laag hier! Volwassen mensen die kinderachtige discussies uitvechten met pubers. Valt me op dat de meerderheid niet kan genieten van voetbal. Kunnen alleen maar berichten plaatsen over hoe 'smerig' of hoe 'slecht' iemand is. Werkelijkheid is dat hun miljonairs zijn en wij hun volgen....

29 januari 2015 om 03:40

Spot on

Atletico sloeg weer eens totaal door. Je schiet helemaal niks op met al dat schoppen. Het voetbal heeft weer gewonnen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren