Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Clasie baalt van uitspraken Van Geel: 'Dat vind ik niet verstandig'

Laatste update:

Feyenoord raakte in de zomer bijna zijn complete achterhoede kwijt en zag bovendien topscorer Graziano Pellè vertrekken. Toch stelde Martin van Geel aan het begin van het seizoen dat Feyenoord dit jaar mee moest doen om het kampioenschap en dat was volgens Jordy Clasie geen verstandige uitspraak van de technisch directeur. Volgens Clasie had Van Geel dit niet moeten zeggen.

/

De selectie van Feyenoord werd op meerdere punten gewijzigd en het duurde even voordat Fred Rutten zijn juiste formatie had gevonden. "We móéten dit jaar meedoen en dat met een elftal dat op cruciale plaatsen is veranderd. Dat zorgt voor grote druk, we spelen met de scherpe doelstelling op onze hielen, terwijl we momenteel nog zoekende zijn als elftal", zegt Clasie in Voetbal International.

"Je kunt je dus afvragen of het verstandig is geweest zo'n doelstelling op dít moment te formuleren", vervolgt Clasie. "Ik vind van niet, maar het is gebeurd en wij als spelersgroep zullen ermee moeten omgaan." Feyenoord staat na negentien speelronden derde in de Eredivisie, met een achterstand van veertien punten op koploper PSV.

Martin van Geel had niet moeten zeggen dat Feyenoord mee moest doen om de titel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een topclub als Feyenoord hoort altijd voor de titel te gaan. Van geel heeft zich er sterk in vergist mbt die spits wat niet gekomen is. Had je een spits gehad die punten pakt voor je, stond je nu bovenaan.

28 januari 2015 om 14:54

Een goede spits had er echt niet voor gezorgd dat je nu 15 punten meer had gehad. Hooguit een punt of 8, want er zijn ook wedstrijden dat Kazim uitstekend gespeeld heeft. Tenzij je het over Messi of Ronaldo hebt.

28 januari 2015 om 15:51

Maar als je met een betere spits al 8 punten meer zou hebben dan sta je sowieso al boven Ajax en al dichter op Psv. Want dan zou ajax sowieso al 4 punten minder gehad dan nu(want feyenoord wint dan gewoon beide wedstrijden) en psv misschien 3 minder. Je kan wel doodleuk gaan speculeren dat Feyenoord meer punten kan hebben maar de rest heeft dan dus automatisch minder punten. Helaas is dit nu helemaal niet het geval en is het voor Feyenoord weer hopen op volgend seizoen.

28 januari 2015 om 14:55

Onzin. Feyenoord komt net uit een diep dal dus is 2e plek een mooie doelstelling. Ik denk dat psv (helaas) 1e word omdat zij de beste selectie hebben. Dan hoop ik dat wijnaldum blijft met Depay om zo potten te breken in de cl, anders raken we die plek ook kwijt. Ajax als 2e moet dan de groepsfase zien te halen, waar geluk een belangrijke factor zal zijn maar bovenal versterkingen.

28 januari 2015 om 15:27

Veel Feyenoorders roepen dat ze een betere selectie hebben dan Ajax. En dat ze slechts 1/2 spelers van Ajax zien als een versterking voor hun eigen ploeg. Als de selectie zoveel beter is dan die van Ajax dan mag je ook wel verwachten dat je voor de titel gaat. Ajax durft dat ook gewoon uit te spreken terwijl ze met een veredeld jeugdelftal spelen.

28 januari 2015 om 15:36

We hebben nu 2 keer overduidelijk kunnen zien welk elftal beter is.

28 januari 2015 om 15:41

Ajax, effectiviteit is kwaliteit

28 januari 2015 om 15:43

2x kunnen zien ja. En toch 8 punten achter. Als ze zoveel beter zijn. Moet je voor het kampioenschap gaan toch. Maar dat is lastig om dat uit te spreken naar zoveel jaar.

28 januari 2015 om 16:09

Je hoort mij ook niet zeggen dat Feyenoord niet beter speelde dit seizoen. Maar als ze zo'n 'geweldige' selectie hebt waarom staan ze dan 15 punten achter op Psv? Want zo geweldig is PSV niet en Ajax ook zeer zeker niet.
Ajax speelt gewoon zeer slecht en dat is een feit, maar moet je nagaan als ze alsnog goed gaan spelen. ;-)

28 januari 2015 om 16:12

Het betere elftal haalt altijd toch de meeste punten? Of gaat voetbal niet om scoren van goals?

Ontopic: Klopt heeft Clasie gelijk, als ze zal kampioen wilde worden had dat vorig jaar moeten zijn. Geen Europees voetbal, een goede verdediging, een top spits en ze hielde als enige de selectie vrijwel geheel bij elkaar. Maar dat lukte Koeman niet. Dit jaar is het irreëel om te roepen dat ze kampioen moeten worden.

28 januari 2015 om 18:09

Ja ajax 4 punten feyenoord 1 toch

28 januari 2015 om 18:53

Wat een fantastische club is dat Ajax toch. Alles is beter en de rest is slechter. Iedereen is arrogant als hij zegt kampioenskandidaat te zijn. Behalve.............3x, nee 1x raden....juist.

28 januari 2015 om 21:09

Precies wat Feyenoord mist surreal, scorend vermogen. Als dat aanwezig was stond Feyenoord niet zo ver achter. Zovaak zijn er kansen niet benut die er echt in moesten, terwijl je de tegenstander gewoon van de mat speelt.

28 januari 2015 om 17:24

Wat een bla bla van classie.. Als je als bij Feyenoord speelt moet je altijd voor De titel gaan en als een speler anders daarover denkt, moet ie lekker bij Excelsior gaan voetballen. Dus de uitspraken van Van Geel zijn terecht. Begin die classie irritant te vinden.

28 januari 2015 om 20:08

Klopt dat Feyenoord voor de titel behoort te gaan, echter is het in de voorbereiding ernstig mis gegaan en is Van Geel hier schuldig aan. Had Van Geel tijdig een goede versterking gehaald voor de spits positie hadden zij meer punten behaald dan nu het geval is. Ik hoop dat ze aankomend kuijt en/of durven te investeren in een opkomende spits

Grote jongen worden Clasie. Je zit bij een Nederlandse topclub die het de afgelopen jaren goed heeft gedaan. Uiteraard wordt de lat hoger gelegd, logisch gevolg. Als je elk jaar je doelstelling naar beneden moet bij stellen omdat spelers vertrekken blijf je aan de gang. Werkt in het level van Jan Modaal ook zo, meer doen met minder, alleen krijgen jullie meer betaald.

28 januari 2015 om 14:53

Alleen het is toch raar dat bij de laatste seizoen van Koeman top 4 als doelstelling was. Niemand was vertrokken. Dit seizoen zijn er 4 spelers vertrokken, selectie was in het begin niet compleet en wordt er een kampioenschap verwacht.

28 januari 2015 om 14:59

@rbn_

"dat Feyenoord dit jaar mee moest doen om het kampioenschap"

Dat is heel wat anders dan stellen dat je het kamioenschap moet behalen. En dan nog, na 4 jaar in de top 4 te hebben meegedraaid, is de doelstelling om mee te doen om het kampioenschap geen verkeerde doelstelling.

28 januari 2015 om 15:00

Klopt, maar dat ligt meer aan de lage ambities in voorgaande jaren dan aan de doelstelling van dit jaar.

28 januari 2015 om 15:05

Vind ik wel als je weet dat 4 belangrijke spelers zijn verkocht en dat wij pas daarna konden investeren.

28 januari 2015 om 15:29

@thearsenal & @rbn_

Maar zo kan je altijd wel redeneren. Elk jaar gaan wel goede spelers weg, dat was afgelopen jaar en dit jaar niet anders. Grotste verschil met dit jaar is dat er eindelijk zwarte cijfers worden geschreven. En nogmaals, er wordt niet gesteld dat men kampioen moet worden, maar we dat er meegedaan wordt. Ik vind dat geen rare of verkeerde doelstelling. Hadhet eerder raar gevonden als een topclub als Feyenoord zich als doelstelling stelt dit jaar om bij de eerste 5 te eindigen.

28 januari 2015 om 19:29

Dus ajax en psv zouden hun hun doelstellingen ook moeten bijstellen naar top 4? Zij verliezen ook elk jaar hun beste spelers. Vind dit persoonlijk wel erg laf van Clasie.

28 januari 2015 om 19:41

Het verschil met PSV en vooral Ajax is dat de clubs eerst een speler kunnen halen voordat ze verkopen. Denk aan vd Hoorn, Zivkovic etc. Wij moesten eerst verkopen en konden toen pas spelers halen.

Bij voorbaat had ik het idee dat Feyenoord echt veel zwakker was geworden. Ik ben van mening dat wij alleen achteruit zijn gegaan in de aanval. Middenveld is sterker en de defensie doet het ook fantastisch. Eerlijk gezegd had ik gedacht dat wij lager nog zouden staan, vanwege de veranderingen. Dit valt gelukkig mee. Echter hoop ik wel dat Feyenoord snel iets gaat doen aan het spitsenprobleem, wat productief is Feyenoord allerminst, wat van cruciaal belang is indien je mee wilt doen voor het kampioenschap.

Wat een gezeur van Clasie! Feyenoord zou ieder seizoen het kampioenschap als doelstelling moeten hebben.......
Clasie moet niet zo piepen en gewoon lekker voetballen. Feyenoord doet het goed de afgelopen seizoenen en dan hoor je gewoon voor het kampioenschap te gaan.

28 januari 2015 om 14:55

Tuurlijk zou dat ieder seizoen de doelstelling moeten zijn, maar als je in een zomer Janmaat, Indi, De Vrij en Pelle verliest, mag je dan even een stap terug op de plaats nemen?
Ik zou jou wel eens willen horen als dalijk de vier grootste steunpilaren van Ajax in een keer weggaan en er spelers voor worden aangetrokken waarvan je van te voren niet in kan schatten hoe ze het doen (ahmadi, Wilkshire, Boula etc.). Je kunt niet altijd het kampioenschap van een topclub verwachten.

28 januari 2015 om 15:06

Ajax zal elk jaar voor het kampioenschap moeten gaan. Ze zullen er maar voor moeten zorgen dat er een goede selectie aanwezig is die kan strijden voor een kampioenschap.

Van Geel kan het zichzelf dus kwalijk nemen dat Feyenoord geen rol (meer) speelt om het kampioenschap. Daartoe was deze selectie gewoon niet in staat. In het begin van het seizoen hebben zij veel punten verspeeld, mede doordat de spelers nog aan elkaar moesten wennen. Van Geel had dus eerder spelers aan moeten trekken, of hij moest de doelstelling aanpassen.

Toch is het niet alleen de schuld van Van Geel. Ook de spelers zelf moeten gewoon goed in de spiegel kijken en concluderen dat ze er bij veel wedstrijden gewoon meer uit konden halen.

28 januari 2015 om 15:13

Als je niet kunt inschatten hoe spelers als El Ahmadi, Wilkshire enboulahrouz het gaan doen, dan wordt het toch echt tijd om je scoutingsbaan vaarwel te zeggen. Kijk bij jonge talenten is het wel wat moeilijker, want je moet potentieel gaan inschatten, maar bij de 3 die jij noemt weet je feilloos wat ze wel en wat ze niet kunnen.

En dat gepiep van er zijn spelers weggegaan, dat gebeurt bij iedere club op ieder niveau, zelfs bij de absolute top gaan spelers weg, laat staan bij de clubs uit Nederland.
En voor die spelers heeft Feyenoord heel veel geld gebeurt, daar hadden ze prima een goede spits voor kunnen kopen, het was namelijk niet echt een verassing dat die spelers weg zouden gaan.

28 januari 2015 om 15:25

Gast wat lul jij nou weer onzin. Je moet bij het scouten rekening houden met de financiele middelen die je tot je beschikking hebt. Bij Feyenoord is dat ongeveer 0.
Iemand als Pelle had bijvoorbeeld nooit een knikker geraakt, maar deed het bij Feyenoord fantastisch. Dat kan je toch niet voorspellen op het moment dat je hem gescout hebt? Je kunt slechts hopen dat het allemaal goed uitpakt.

De miljoenen die Feyenoord heeft ontvangen zijn gebruikt om de club financieel gezond te maken en te houden. Je kunt niet iedere verdiende euro zomaar weer uitgeven.

28 januari 2015 om 15:45

Altijd een geweldig argument, jij lult onzin, een prima manier om alle vorm van discussie te vermijden.

Dus bij deze.

28 januari 2015 om 16:20

Volgens mij ga ik de discussie gewoon aan, maar kun je er niet inhoudelijk op in gaan en breid je er op deze manier maar een eind aan.

Dus bij deze.

Het kan aan mij liggen, maar waren er niet meer mensen die dit zeiden waaronder een aantal Feyenoord spelers zelf?

28 januari 2015 om 14:55

Deze doelstelling was niet zo gek, maar iedereen ging er wel vanuit dat er een goede spits bij kwam. En het probleem is echt niet alleen kazim, maar dat is wel het grootste probleem

28 januari 2015 om 15:15

Feyenoord spelers hebben dit voor zover ik weet nooit gezegd, maar de meeste voetbalanalisten gaven wel direct aan dat het niet reëel was. Clasie moet hier nu ook niet op terug komen, maar wij lezen alleen dit. Het interview ging waarschijnlijk zo: interviewer: na het puntverlies tegen Ajax kunnen jullie het kampioenschap zeker wel vergeten?
Clasie: ja, dat lijkt me wel duidelijk.
Interviewer: daarmee hebben jullie de doelstelling zoals van Geel aangaf dus niet behaald.
Clasie: nee, dat klopt maar wie weet kunnen we het Ajax nog moeilijk maken voor de 2e plaats.
Interviewer: maar was de doelstelling zoals gesteld aan het begin dit jaar dan wel reëel als je net na de winterstop al uitgespeeld bent voor de titel?
Clasie: als je 4 basisspeler verliest is de doelstelling misschien een beetje opportunistisch geweest en misschien had meneer van Geel dit niet zo moeten brengen.

Volgens mij zegt ie dan niets geks en zeurt hij nu niet maar geeft hij gewoon antwoorden op de vragen, die nu gesteld worden en destijds niet

Tja, Clasie heeft hier wel een punt. Ik heb zo ontzettend veel sympathie gekregen voor Feyenoord in de afgelopen jaren. Hebben met heel veel eigen spelers een fantastische prestatie neergezet afgelopen seizoen en ook onder Fred Rutten ziet het er fantastisch uit (ook al doet de ranglijst misschien anders vermoeden). Qua teamspirit zijn ze momenteel de sterkste van de Eredivisie denk ik. Ik hoop echt dat Feyenoord volgend jaar niet teveel kwaliteit inlevert en er een goede spits aangetrokken kan worden.

Dit Feyenoord verdient veel meer dan een derde plaats.

Waar was Clasie met deze tekst toen v Geel dit zei? Tóen heb ik hem niet gehoord.. Nu hij 14 punten achter staat en volslagen kansloos is voor de titel komt hij hier een x mee aanzetten, lekker op tijd Jordy!

Dit had Clasie dan meteen moeten zeggen toen van Geel dit zei en niet nu de achterstand op PSV nooit meer te overbruggen is. Na de goede jaren van Feyenoord lijkt het me ook niet meer als normaal dat ze zeggen dat ze mee moeten doen voor de titel. Maar kunnen de arme jongens de druk niet aan, ach gossie toch.

28 januari 2015 om 15:00

Jij snapt het

28 januari 2015 om 15:32

Dit zijn uitspraken van Clasie van September 2014, oftewel meteen na de uitspraken van Van Geel. Heel lomp artikel dit als je het mij vraagt, nu lijkt het net alsof Clasie gisteren bij een journalist heeft zitten huilen.

Op zich heeft clasie wel een punt. Als je veel bepalende spelers kwijt raakt, is het nog maar af te wachten of je genoeg kwaliteit er voor terug hebt gehaald om voor het kampioenschap te gaan. De druk werd gelijk opgevoerd door van geel terwijl ze nog niet wisten of dit team daadwerkelijk goed genoeg was om voor de titel te gaan.

tuurlijk jordie, dat is goed voor de verkoop van seizoenskaarten.

28 januari 2015 om 15:20

Alsof er zoveel Feyenoorders zijn die het wel of niet aanschaffen van een seizoenskaart af laten hangen van wat Van Geel voorafgaand aan een seizoen roept. Ik kan je verzekeren, dat zijn er heel weinig.

Feyenoord claimt een topclub te zijn , dan moet het vanzelfsprekend zijn dat ze voor de titel spelen. Zeer laffe reactie van Clasie en ook erg laat.

28 januari 2015 om 15:18

Dat komt omdat de vraag nu werd gesteld.

En een team dat Lex Immers al jarenlang op de '10' positie laat spelen , speelt reëel gezien nooit voor de titel. Bij geen van de andere 'grote' clubs zou Immers ook maar bij de selectie zitten.

28 januari 2015 om 15:20

Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Zeker nu de titel verspeelt is zouden ze Lex maar eens een tijdje moeten laten banken en Vilhena of Toornstra op 10 de kans moeten geven

Wat hier echter niet wordt vermeld, en wat wel vrij essentieel is, is dat dit uitspraken zijn van September 2014. Het begin van het lopende seizoen dus. Nu wordt het hier neergezet als een huilverhaal van Clasie, beetje flauw.

28 januari 2015 om 16:07

Staat pas sinds vandaag in de VI dus probeer niet recht te lullen wat krom is..

28 januari 2015 om 16:31

Clasie uitte in September al kritiek op de uitspraken van Van Geel en dan vooral op het moment van het uitspreken van de doelstelling i.c.m. de sterkte van de selectie toen. Dat was voor de komst van Toornstra, Kazim en El Ahmadi. Nu wordt er gedaan alsof Clasie er pas kritiek op heeft als de achterstand niet meer te overbruggen is.

En als jij werkelijk de VI zou hebben gelezen, dan had je dat geweten. Niet doen alsof...

Clasie heeft ergens wel gelijk.
Als je 30 doelpunten verkoopt en daar niks voor terug haalt dan kom je gewoon tekort.
Het elftal heeft waanzinnig in geleverd daarbij het aantrekken van Vermeer was ook redelijk laat en de punten die Mulder je al heeft gescheelt.
Volgend jaar maar beter maar ik denk dat Feyenoorders wel tevreden mogen zijn met een plekje 2 of 3 in de competitie en doorbouwen.

Van Geel eist wel veel van het elftal van Feyenoord maar hij had beter van zichzelf kunnen eisen dat ie met een goede spits op de proppen zou komen. Ze wisten immers allang dat Pelle weg zou gaan. Ik vind echt dat van Geel hierin gefaald heeft. Tuurlijk zijn types als Dost te duur maar ja dat wisten ze toch? Dan maar op zoek gaan naar een betaalbare speler en dat is ook niet gelukt.

Milik was ook niet bijzonder duur en zeker wel haalbaar voor Feyenoord. Dat is slechts een voorbeeld maar zo had van Geel gewoon spelers op zn lijstje moet hebben die haalbaar waren voor Feyenoord.

28 januari 2015 om 16:17

Eens, van Geel heeft bij veel zaken te laat gehandeld. Ik heb ook het idee dat Kazim gehaald is omdat ze iemand moesten halen. Hij heeft denk ik te lang gehoopt op een speler als Dost.

Dost zijn naam zoemde wekenlang door de wandelgangen, alleen op het aller laatste moment kwamen ze ineens met een andere naam aan zetten.

Dat ze mee moeten spelen voor de kampioenschap, dat is zo, maar clasie heeft een punt hiermee, zo wordt er te veel druk op hun gezet en dan kan het verkeerd uitlopen.

Wat een gezeur allemaal hiero. Dat feyenoord derde staat is een wonder. 3 kwart van je verdediging wordt verkocht net als je topspits. Ik denk dat iedereen had verwacht dat feyenoord veel lager zou staan. We zijn sinds jaren eindelijk weer door in de EL. Je kan van geel aanrekenen dat ie geen goede spits heeft gehaald. Maar we spelen goed en verdienen eigenlijk hoger te staan. Volgend jaar een goede spits erbij, de rest van de ploeg bijelkaar houden en je doet volgend jaar weer mee voor de prijzen. Met een reeele kans.

Ik ga ervan uit dat Van Geel zich vergist heeft. Niet met zijn uitspraak, want dat hoort bij Feyenoord, maar met met zijn aankoop van een spits. We zullen het nooit weten, maar ik denk dat Van Geel is blijven hopen op één van de gedroomde kandidaten, Dost of Zapata of Kuyt. Dat hij uiteindelijk bij Kazim uitkomt had hij vooraf niet kunnen bedenken. Nu kan hij zich wel voor zijn kop slaan dat hij niet adequater heeft gehandeld, met name in het geval van Kuyt.

28 januari 2015 om 17:20

Helemaal mee eens. Van Geel kan lullen en smoesjes verzinnen wat hij wil, er had gewoon een spits (niet een pseudo-spits) moeten staan in Augustus. Hij neemt zichzelf natuurlijk weer niks kwalijk, maar ik vind dat hij met zowel de (niet)aankoop van een spits als het verkopen van bepaalde spelers niet goed heeft gehandeld.

Als we vermeer en toornstra bij het begin hadden. Stonden we nu hoger. Mulder speelde echt slechte wedstrijden. Maar een extra spits erbij zal ook niet verkeerd zijn

Met een goede spits hadden we zeker de 2 wedstrijden tegen Ajax gewonnen. Ajax 4 punten minder. Feyenoord 5 punten meer. Dan zou Feyenoord Ajax al gepasseerd zijn.
Feyenoord heeft al z'n penalty's gemist. Met een goede penalty nemende spits was er zeer zeker uit van Twente gewonnen. En bij de andere wedstrijden waren er ook, zeker thuis meer punten gepakt.
Tsjee, nog even op z'n Amsterdams rekenen en we zijn nu al kampioen.

Interessante uitspraak van Clasie. Inhoudelijk heeft hij natuurlijk gelijk, die uitspraak van Van Geel was overduidelijk onzin. Feyenoord komt uit een jarenlang dal, en dan verkoop je een half elftal en dan moet je opeens om de prijzen mee gaan doen? Belachelijk.

Interessanter is de timing van deze uitspraak. Clasie is bezig zich als grote meneer te profileren, en nu dus ook buiten het veld jegens de bestuurders. Dat is altijd tricky, maar ik denk dat het zomaar geaccepteerd zou kunnen gaan worden. Dat zegt best een hoop over de volwassenheid van Clasie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren