Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord wil Kongolo met megacontract in De Kuip houden

Laatste update:

Feyenoord wil nog lang geen afscheid nemen van Terence Kongolo. De verdediger verlengde in de zomer nog zijn contract, tot de zomer van 2017, maar kan nu al een aanbieding voor een nieuwe verbintenis tegemoet zien. Voetbal International meldt dat Feyenoord Kongolo wil binden tot de zomer van 2020 en daarmee een einde wil maken aan de geruchten over de international.

/

De twintigjarige Kongolo vormt dit seizoen een sterk verdedigingsduo met Sven van Beek en werd in de zomer, nadat hij met het Nederlands elftal was meegegaan naar het WK in Brazilië, al in verband gebracht met Southampton en VfB Stuttgart. Nu zouden Chelsea en Manchester City de ontwikkeling van Kongolo op de voet volgen, maar Feyenoord wil dus niets weten van een transfer.

Een nieuw megacontract moet ervoor zorgen dat de mandekker voorlopig in De Kuip blijft. Kongolo speelde tot dusver veertig competitiewedstrijden voor Feyenoord, waarvan zeventien in het lopende seizoen, en neemt het zondag met zijn ploeg op tegen ADO Den Haag.

Denk je dat Terence Kongolo uit zal groeien tot een Europese topspeler?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou voor Feyenoord en hemzelf goed zijn als die nog zou blijven. Die contractverlenging is alleen om zijn marktwaarde omhoog te laten schieten. Binnen 3 jaar is die naar een Europese subtopper of topclub.

Hij kan met een goede ontwikkeling een Europese topspeler worden.

28 januari 2015 om 11:25

Persoonlijk vind ik hem nu al de beste centrum verdediger van de Eredivisie. Tegen Ajax was hij ook zo'n belangrijke spil. Het viel misschien niet op, maar hij zat letterlijk overal tussen, verdedigde continue intelligent uit en is geen een keer geklopt door Milik of Sigthorsson. Samen met van Beek echt een leuk Nederlands duo die we misschien wel ooit terug zien in het Nederlands elftal. Weet alleen nog niet hoe van Beek zich gaat doorontwikkelen! Voetballend komt hij nu nog flink te kort.

Maargoed, ik kijk elke week naar Veltman en Moisander en dan hou je vaak toch je hart vast in verdedigend opzicht...

28 januari 2015 om 12:24

Van beek komt voetballend inderdaad te kort. Maar moeten we niet eens blij zijn dat we eindelijk een talentvolle verdediger hebben die gewoon kan verdedigen? Dat hij niet kan voetballen interesseert me vrij weinig. En eerlijk is eerlijk, als de tegenstander druk zet op vak Beek tijdens de opbouw, hij lijdt nooit gevaarlijk balverlies, en weet zijn medespelers ook vaak te vinden door een goede crosspass. Voor de rest moeten ze hem ook niet proberen te leren voetballen, maar gewoon laten doen wat die goed kan, dan word die daar nog beter in. Blijkbaar is dat genoeg.

28 januari 2015 om 12:40

Van Beek is inderdaad een échte verdediger. Fysiek goed sterk en kan goed koppen. Van der Hoorn en Van Beek vindt ik beiden zeer talentvol als het aankomt op verdedigen. Hoeveel duels wint Van Beek wel niet in een wedstrijd? En Van der Hoorn, verliest bijna nooit een kopduel. Nu maar hopen dat ze beiden voetballend een stuk beter worden.

28 januari 2015 om 13:13

vd hoorn verliest bijna nooit een kopduel, maar moet nog flinke stappen maken in zijn positionering op t veld, iets waar v beek al een stuk verder in is. Kongolo en v Beek vormen een ijzersterk duo, waar ik als ajacied uiteraard niet al te blij mee ben, aan de andere kant is het voor de toekomst vh NL elftal wel gunstig.

28 januari 2015 om 15:05

Ik ben het met je eens hoor. Echter maakte ik alleen die kant tekening omdat van orginine het Nederlands elftal vanuit het centrum opbouwt. Tenzij we onze cultuur overboord gooien voor een zogenaamd moderne aanpak zal hij dan echt nog stappen moeten zetten om die positie te bespelen. Ging mij ook deels om voetbal slimheid (als dat uberhaupt een term is..) Want hij moet soms nog wel eens een risico nemen om een bal te winnen omdat hij de situatie nog iets beter kon inschatten of beter had kunnen staan.

Verder, ik gaf het niet voor niks aan dat het een top duo is dan ze beiden echte aanwinsten zijn voor het nederlandse voetbal. Ik vind ook dat verdedigen het belangrijkst is. Daarom erger ik me altijd groen en geel aan Veltman en dit seizoen nog vaker aan Moisander.

Heel verstandig en het zou Kongolo sieren als hij het doet bij een goed aanbod. Zo kan je als speler toch een bepaalde invloed uitoefenen op de te betalen transfersom en indirect de competitie weer laten groeien. Hoop dat hij hiermee een voorbeeld wordt voor meer Feyenoorders en dat die ook bijtekenen.

Hopelijk blijft hij nog minstens 2 jaar om zich verder te ontwikkelen.

Hoe goed is Sven van Beek eigenlijk, speelt hij straks Veltman uit de basis bij Oranje? Als Kongolo en Van Beek zo'n sterk duo vormen zou zoiets goed van pas komen bij Oranje. Kennen elkaar door en door en zijn op elkaar ingespeeld.

28 januari 2015 om 09:46

van beek is zowieso beter dan veltmans, maar vermoedelijk zal vlaar naast kongolo staande komende tijd

28 januari 2015 om 09:53

Van Beek en Veltman kan je niet goed vergelijken. Het is maar net op welke punten je kijkt, als je naar het voetballende gedeelte gaat kijken is Veltman 3x zo goed als van Beek.

Als je kijkt naar het uitschakelen van je mannetje is van Beek weer sterker.. Twee verdedigers met beide hun kwaliteiten. Alleen ik vind dat van Beek op het moment beter presteert dan Veltman.

28 januari 2015 om 10:00

Volgens mij gaat het bij verdedigen om het uitschakelen van de man dus ik zou altijf voor van Beek kiezen

28 januari 2015 om 10:02

@espennr1

Tja, het hangt van het Duo af he. Ik zou liever één van Beek hebben en één meer voetballende verdediger (veltman, Kongolo).

28 januari 2015 om 10:25

Klopt, naast een Vlaar zou bijv beter Veltman passen dan v beek, maar je moet ook weer niet weggeblazen worden door de spits, van beek heett natuurlijk wel meer duel kracht en is beter in het uitschakelen van zijn man zoals je al zei, toch wel belangrijk tegen de beste spitsen vd wereld, in de eredivisie komt Veltman er nog mee weg maar gebeurt dat straks ook als hij wekelijks tegen de toppers moet?

Verder ben ik wel benieuwd na kongolo zijn ontwikkeling , vind hem verreweg het grootste verdedigende talent in de eredivisie wellicht samen met Willems, maar is het niet handig voor kongolo om wat meer body te kweken? Kijk niet zo vaak Feyenoord maar als hij een echte topper wil worden moet je toch een sterk en grote kerel zijn, groot is ie in iedergeval wel.

28 januari 2015 om 10:33

Kongolo is groot én sterk. Fysiek ziet hij er misschien niet uit als een Vlaar of Rekik. Maar hij staat wel zijn mannetje.

Fysiek groeit wel met de jaren!

28 januari 2015 om 14:01

Ik vind gewoon dat Veltman op rechtsback hoort te staan of in de middenveld.
Kongolo is gewoon een mega talent en ik vond hem echt goed op de linksback positie bij Oranje. Martins Indi en Vrij zijn ook niet de minste verdedigers en ik denk dat ze allebei een goeie ontwikkeling door zullen maken. Oranje heeft nu een heel groot gat in de middenveld want ik zie momenteel niemand in de middenveld dat talent genoeg heeft voor Oranje. In de aanval zit het ook wel goed met Depay misschien is Ziyech en Sinkgraven wel de meest technische talenten voor de toekomst maar momenteel is er niemand technisch bij Nederland.

28 januari 2015 om 16:05

jongens die op korte termijn zich vast in oranje kunnen spelen op het middenveld zijn mi klaassen, wijnaldum en clasie

die jongens groeien nog steeds door en moeten de volgende stap gaan zetten in hun carriere, doen ze dat kunnen ze zomaar een vaste plek bij oranje veiligstellen

28 januari 2015 om 09:53

Ik kan genieten van de mentaliteit van Van Beek. Heeft keihard geknokt voor zijn plek. Heeft minder natuurlijk talent dan Kongolo.

28 januari 2015 om 11:51

Ben ik volledig met je eens. Die van Beek heeft zich echt goed ontwikkeld dit seizoen. De eeerste wedstrijden was hij echt drama, motoriek van een baksteen en leverde alles in. Maar hij heeft iedereen de mond gesnoerd door zo goed terug te komen.

28 januari 2015 om 10:03

veltman is geen basis bij oranje dus eruit spelen zal van beek niet doen. als vlaar fit is, speelt hij sws. daarachter zitten de vrij en martins indi. kongolo is dan de 4e cv en dan komt veltman pas. en op dit moment zou van beek de 6e cv zijn.

28 januari 2015 om 10:08

Veltman is niet eens basisspeler in Oranje. Van Beek is erg sterk wint haast al zijn duels, maar mag voetballend wel meer risico's gaan nemen. Van Beek heeft echt een goede mentaliteit, hij behoorde nooit tot de grootste talenten. Puur op mentaliteit is die zo ver gekomen.

28 januari 2015 om 11:00

Foutje, zo bedoelde ik het niet. Eerder dat Van Beek Veltman zou voorbij steken in de pikorde.

28 januari 2015 om 10:36

Zie De Vrij niet over het hoofd? Ook al is dat ook geen wereldtopper is dan misschien wel de meest complete verdediger die we momenteel hebben en is in Rome echt weer stappen aan het maken, tel daarbij op dat hij ook nog steeds pas 22 is. Wat heel jong is voor een verdediger en dan heeft van beek een zware concurrent. Momenteel is hij dan wel geblesseerd maar dat is niet bepaald een zware blessure. Ik ben het met je eens dat Veltman op de lange termijn te kort gaat komen.

28 januari 2015 om 10:42

veltmans komt in de eredivisie mi al tekort, dus oranje is helemaal een brug te ver voor hem...

Verder zal op rechts centraal de vrij achter vlaar de 2e keus zijn denk ik, behalve als er voor wordt gekozen om vlaar en de vrij samen op te stellen

goed om te lezen,

bij kongolo kan je denk ik ook het risico nemen om hem meer te betalen, want die jongen wordt elke week beter en met een hoger salaris zorg je er direct voor dat andere c;ubs het contract met een hoger bedrag moeten afkopen

Laten we hopen dat hij niet z'n broertje achterna gaat, en dat hij nog een paar seizoenen in de Kuip speelt.

Meteen doen, zorgen dat je over 3 jaar 20+ mil. kunt vangen.

28 januari 2015 om 10:57

Over 3 jaar heeft hij nog 2 jaar contract, mits hij verlengt, dan ga je geen 20 vangen. Sowieso is 20 moeilijk voor een speler uit de Eredivisie, laat staan een verdediger...en dan ook nog van Feyenoord (die volgens mij nog nooit een speler voor heel veel geld verkocht hebben, no offence).

28 januari 2015 om 11:04

Ik weet het, vrij onrealistisch.
Maar toch zou ik het mooi vinden als we in Nederland gewoon wat meer geld gaan verdienen aan transfers (van talenten) naar het buitenland. Net als in Portugal, gewoon transferclausules in het contract op laten nemen en de speler mag niet weg voordat er een 'x' bedrag betaald is.
Ik zou het gewoon zuur vinden als Kongolo voor iets van 7 miljoen weer bij ons vertrekt.

28 januari 2015 om 11:09

Mee eens, maar dat gaat niet lukken in Nederland. Wij betalen te weinig salaris om zoiets te realiseren.

28 januari 2015 om 10:58

Dat is vrij optimistisch voor een centrale verdediger. 'de nieuwe Ramos' gaat ook 'maar' voor 18 miljoen.

28 januari 2015 om 11:54

De term 'de nieuwe Ramos' in het nieuwsbericht had meer te maken met de vergelijking dat de betreffende speler ook jarenlang van waarde voor Madrid zou kunnen zijn. Het was geen vergelijking tussen de voetbalkwaliteiten van de speler en Sergio Ramos.

De vraag is of Kongolo dit wil. Hij weet dat er genoeg belangstelling voor hem is en als hij bij zijn huidige contract blijft is de kans groter dat hij meer geld vangt bij een nieuwe club over een aantal jaar. Daarbij komt dat hij uberhaupt nog een contract heeft tot 2017. Dat is nog best lang.

28 januari 2015 om 11:20

Als hij puur voor het geld was gegaan dan was hij al weggeweest net als zijn broertje.

28 januari 2015 om 11:34

Dat ben ik met je eens. Maar nu is er toch weer een nieuwe afweging. Dan kan hij wel verlengen maar misschien wil hij over een jaar de stap naar het buitenland maken en dat gaat makkelijker met zijn huidige contract. Plus dan kan hij meer geld vragen aan salaris of tekenbonus omdat de afkoopsom lager is.

Jij doet nu alsof Kongolo nu altijd voor het sportieve zal kiezen omdat hij dat 1 keer heeft gedaan. Ik denk dat hij eerder voor een combinatie van geld en sportief zal kiezen en dan is het misschien wat minder verstandig om je contract te verlengen.

28 januari 2015 om 11:49

Dat vindt ik niet lang. Dat betekent na dit seizoen nog 2 jaar. Deze zomer mag hij waarschijnlijk niet weg ivm verkoop van andere spelers, dus daarna nog maar 1 jaar. Come on Feyenoord, verlengen dus

28 januari 2015 om 12:30

@markerazzi vanuit Feyenoords oogpunt is dat inderdaad het beste maar ik kan me voorstellen dat Kongolo een contract tot 2017 lang genoeg vindt.

28 januari 2015 om 13:22

Bij een echt goede aanbieding hapt hij misschien wel toe. En desnoods met gelimiteerde transfersom waar beide partijen mee kunnen leven. Het lijkt me voor iedereen duidelijk dat dit een topper in de dop is

28 januari 2015 om 13:26

Ja dat zou een goede oplossing zijn. Een goed voorbeeld is natuurlijk Depay of Wijnaldum. Volgens mij delen die uiteindelijk mee in de transfersom. Zoiets kan ook met Kongolo.

Goede verdediger. Mag van mij wel wat vaker aan de gewichten hangen om een wat imposantere verschijning te worden. Nu is hij vooral boomlang en erg tenger.

Ik sta te kijken van deze jongen, en wel met enige jaloezie. Naast alle overgewaardeerde talenten van de afgelopen jaren, is dit dus wel een jongen die alles heeft om de top te bereiken. Na Ajax - Feyenoord en de berichten de laatste tijd kun je eigenlijk alleen maar vaststellen dat de Talenten van Feyenoord de talenten van Ajax aan alle kanten voorbij hollen. Dit is een pijnlijke maar wel reële conclusie.

28 januari 2015 om 10:42

Rare conclusies. .waar baseer je op dat de talenten van Feyenoord die van ajax voorbij gaan..sowieso appels en peren.. bv vilhena? vBeek kongolo boetius zijn idd goed bezig..maar dat zijn klaassen elGashi Kishna andersen riedewald bazour ook..

Wat is een contract tegenwoordig hij loop nog tot 2017 .
Maar het is goed van de leiding om hem zeker nog te houden.
Dan Kongolo alleen nog maar beter worden voor dat hij weg gaat,
ik zelf vindt dat hij er nog niet klaar voor is voor een overstap ik
vind van Beek nu beter als Kongolo dus alle bij houden voor het volgende seizoen .

Dit zou toch fanastisch zijn. Van Beek wil verlengen, als dat met Kongolo ook gebeurt dan beschikken we komende jaren over een fantastisch centrum.

Geweldige speler, kan heel er komen. Goed van Feyenoord!

Geniet van spelers uit eigen opleiding die nu doorbreken! Hopelijk blijft hij nog paar jaar bij Feyenoord. Kongolo is compliment voor opleiding Feyenoord.

Eindelijk zijn ze er de nieuwe centrale verdedigers van Nederland voor de toekomst.
Wat heeft dat lang geduurd hebben soms nog hele kleine foutjes maar voor beide 1ste jaars senior spelers geweldige talenten.
Deze 2 zijn straks terug te vinden in de Europese top , als je ziet wat ze allemaal hebben een goede trap sterk in de opbouw, snelheid, fysiek en lengte gewoon helemaal compleet.
Samen met van Beek het grootste talent wat wij dit jaar zien in Nederland halen elke week een ruime voldoende en wat zo lekker is ze kunnen 20 meter van de goal af spelen omdat ze zo snel zijn.
Chapeu voor de opleiding en voor het Nederlands voetbal.

Verschrikkelijk, aankomende jaren een luxe probleem in de verdediging bij het Nederlands elftal: Vlaar, De Vrij, Bmi, Kongolo, Van Beek, Van der Wiel, Willems, Janmaat, Van Rhijn, Van der Hoorn, Veltman, Van Dijk, Rekik, Bruma, Hendrix.. Sjezus.. edit: namen vergeten!

28 januari 2015 om 10:54

Nou ja, luxeprobleem. Allemaal grote talenten ja. Maar ik durf van geen een te zeggen dat dat de absolute top wordt (kompany, Ramos). Het is zeker een mooie lichting, voorlopig nog maar even afwachten dus.

28 januari 2015 om 11:25

Ik weet niet hoor, maar ik denk dat niemand in het buitenland van deze namen staat e klapperen...

Hendrix Bruma Rekik Veltman vd Hoorn....enz

We hebben straks veel verdedigers van ongeveer gelijk niveau maar geen echte topper.

Degene die ik het verst zie komen zijn Willems, Kongolo en De Vrij. De rest van de jonkies zijn denk ik mooie clubspelers maar zullen nooit de top bereiken

28 januari 2015 om 14:15

Nee, daar geef ik je gelijk in. Maar ik zie liever club-/teamspelers dan individuele topspelers. Volgens mij is het al niet meer van deze tijd dat een individuele speler landenteams tot kampioen schopt (c.ronaldo, Messi).. En dan als mooiste voorbeeld: Robben. Hij had meer teamspelers dan individuen bij hem staan t.o.v. Messi en Ronaldo in mijn optiek. Zijn we toch nog ver tegen gekomen. Argentinië had erg veel geluk..

Als je dan kijkt naar de Nederlandse verdedigende talenten die we nu hebben, heb ik er meer vertrouwen in dan de lichting Tussen De Boer/stam en nu.

28 januari 2015 om 13:28

De woorden 'luxeprobleem' en ' Van der Hoorn ' zijn analytische tegenpolen van mekaar. Die jongen is gewoon niet goed genoeg, ondanks de poging van Ajax-liefhebbend Nederland om hem moed in te praten door hem verschrikkelijk te hypen. Want als hij geen blunder maakt speelt hij opeens 'goed'. In de Klassieker was het maar weer matig hoor. Speelde zo een bal in de voeten van een tegenstander waarna het meteen gevaarlijk werd. Stond daarnaast weer een aantal keer totaal verkeerd gepositioneerd. Nee, ik zie het niet zitten in die jongen. Ook omdat hij zich opbouwend totaal niet op z'n gemak voelt.

Kongolo vind ik dan weer het andere uiterste, speler met heel talent. Groot, snel, kan verdedigen, kan redelijk opbouwen. Nog even het krachthonk in en hij speelt binnen no-time in de Europese (sub)top. Zal in de toekomst met De Vrij een uitstekend centrum in Oranje gaan vormen i.m.o.

28 januari 2015 om 14:18

Ik vond Van der Hoorn bij Utrecht anders niet slecht spelen. Denk dat het probleem eerder bij Ajax ligt. Dit aangezien de spelers in het systeem moeten voetballen en niet op hun specifieke kwaliteiten. Je ziet veel spelers ''aanpassingsproblemen'' hebben als ze bij Ajax komen.

Ik denk dat daar het pijnpunt ligt.

Sinds zijn basisplek echt fenomenaal. Geen last gehad van een dip en wat hij laat zien gaat nooit onder de grens. Naar mijn mening de beste verdediger van de Eredivisie.

Een geweldig talent, het grootste verdedigende talent dat Nederland momenteel heeft. Is enorm atletisch, snel, kan prima koppen en heeft een bovengemiddeld goede tackel. Bovendien pakt hij zelden een kaart, heeft hij gewoon niet nodig omdat hij doorgaans beter en slimmer is dan de aanvallers. In de toekomst echt basisklant in Oranje dat kan bijna niet anders.

Denk dat het ook meer is om zijn transfer waarde te vergroten. Dit omdat koeman ook intresse heeft. Ik vind hem even veel talent hebben dan tonny. Maar ik denk dat hij veel verder gaat komen. Ik denk zelf dat hij zeker bij de city,s of psg kan komen heeft veel talent moet nog groeien maar kan er zeker komen

Wat is nou een mega contract? bij een mega contract denk ik al 250.000 per week, maar dat zal die wel niet gaan verdienen..

Maar ont* Dit is goed voor Feyenoord en denk ik ook voor zijn ontwikkeling, ik hoop dat die deze lijn door trekt!

28 januari 2015 om 11:54

Voor Feyenoord een megacontract. En voor een speler van zijn leeftijd waarschijnlijk ook. Wat zouden ze willen betalen?? Tussen 8 ton en een miljoen? Schijnt nu 4,5 ton te zijn

Nou hup, zet er een clausule van 20 miljoen in en je bent klaar. Komt er een club als Chelsea die bereidt is dat neer te leggen, prima dan maar 20 miljoen rijker.

28 januari 2015 om 13:19

Waarom een beperkende clausule erin zetten? Stel dat hij het zodanig goed doet dat hij meer kan opbrengen...

Vind m opbouwend ronduit zwak. Mag nog heel wat aan worden verbeterd.

Verbeteren zeker, maar de opbouw van Terence is heel wat beter dan van Boula de Kannibaal, die vroeger ook vaak in het centrum speelde. Die is toch meervoudig international en heeft toch bij erg mooie clubs gespeeld in Europa.

Buiten dat is hij een groot talent met uitschuifbare benen.

Van Beek wordt juist geroemd voor zijn mentaliteit bij Feyenoord. Een goed teken.

28 januari 2015 om 19:40

Boula is slecht vergelijkingsmateriaal...-) haha. Die is wel zo slecht. Maar die jongen komt er vast wel. Kan nog goed gekneed worden. Is nog jong.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren