Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Steun voor opgefokte Cillessen: 'Hij vond dit nodig, prima toch?'

Laatste update:

De meest opvallende Ajacied in de Klassieker van afgelopen zondag was waarschijnlijk Jasper Cillessen. De doelman keepte goed tegen Feyenoord, maar viel vooral op vanwege het opvallende gedrag dat hij toonde. Cillessen zocht constant de confrontatie met vooral spits Colin Kazim-Richards en kreeg in de afgelopen dagen te maken met de nodige kritiek op zijn fratsen.

/

Hans van Breukelen begrijpt niets van de ophef. "Het viel op, zeker, en heel even dacht ik: overdrijf je niet een klein beetje. Maar Jasper verwoordde het na afloop heel juist: het elftal van Ajax had een impuls nodig. Het was immers de onderliggende partij", vertelt de voormalig doelman in het Algemeen Dagblad. "Ach, zo kennen we hem misschien niet, maar blijkbaar is dit ook een natuur van hem. Je doet alles om te winnen en, behalve dat hij een voortreffelijke wedstrijd keepte, vond hij dit blijkbaar ook nodig. Prima toch."

Van Breukelen denkt niet dat het gedrag van Cillessen een karaktertrekje is dat met de jaren komt en benadrukt dat hij het merkwaardig vindt dat de speler die de doelman het meest provoceerde, Kazim-Richards, na afloop zat te mopperen. Volgens Van Breukelen is de ophef die is ontstaan overdreven en moet dit niet uitvergroot worden.

Jasper Cillessen moet zich normaal blijven gedragen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Cillessen dit gedrag blijft vertonen zal hij zich alleen maar belachelijker maken. Ook z'n collega's zullen dat clowneske gerollebol op den duur niet meer serieus nemen. Cillessen speelt een karakter en dat ziet er werkelijk niet uit. Laat Cillessen nou gewoon gaan keepen daar is hij voor aangenomen en dat kan hij ook nog best behoorlijk.

28 januari 2015 om 07:53

Ach, toen van der Sar destijds op het wk een heel zacht hoofd tegen hoofd stond (ik dacht Ortega) en theatraal naar de grond ging noemde men het slim en ervaren en stond iedereen thuis op de banken. Als Nijhuis hier iets ernstigs in had gezien en een kaart getrokken had (evt zelfs rood) , waardoor Ajax misschien weer in de wedstrijd was gekomen ziet het er allemaal heel anders uit.

Al verdient dit natuurlijk niet de sportiviteitsprijs, laat dat duidelijk zijn

28 januari 2015 om 08:03

Het verschil is dat (zelfs) van der Sar meer uitstraalt dan Cillessen. Als hij het nodig acht prima. Neemt niet weg dat het totaal niet geloofwaardig is en hij er uit ziet als een brugklasser met een te grote boekentas. Gewoon doen waar hij goed in is, namelijk ballen tegenhouden. Hij is de beste van NL hij heeft dit niet nodig en mist de ervaring en uitstraling om het te doen.

28 januari 2015 om 08:05

Dat weet ik nog...( was idd Ariël Ortega) maar ik vond het nog best hard hoor.
hij stond op en stootte express hard tegen onderkant neus van vd Sar.

Dat Cillessen gif toonde was goed, moet dit structureel worden? Imo niet anders wotdt het eem truukje maar vergeet niet....we werden in eigen huis weg gespeeld door feyenoord....dat is toch iets beladener dan door heereveen of groningen met alle respect

28 januari 2015 om 08:20

altijd dat gezeur om een uitstraling van een keeper, wat een bullshit. Het is voetbal geen hollands next topmodel. Courtois heeft de uitstraling van een lange werphengel maar is top 3 vd wereld. Cillissen heeft de uitstraling van een brugwup maar is de beste van Nl. Ja hij beet van zich af en ja misschien wat overdreven, maar hij gaf een signaal af aan de rest en

28 januari 2015 om 08:21

ik vond dat goed van hem.

28 januari 2015 om 13:12

@zuyder
Nog nooit zoveel onzin in een post gelezen. Die cillissen loopt te piepen als een klein kind.

28 januari 2015 om 10:35

Het wordt pas echt belachelijk als hij naast dit (vervelende) gedrag geen ballen meer tegen houdt en fouten gaat maken. Maar hoe irritant je hem ook vind, hoe doet nog steeds heel goed waarvoor hij er staat, ballen tegen houden!

28 januari 2015 om 11:04

Prima eredivisie keeper jammer van z'n gerol gebuitel en clowneske gedrag.

Wat een onzin over cillessen als er al iemand zich opzichtig en vervelend gedroeg was Kazim Richards het wel. Iedereen loopt te zeuren dat de spelrrs van ajax meer ballen moeten hebben .dan speelti emand het kinderachtige feyenoord spelletje mee en dan vinden we cillesen vervelend?
Nee ik vond Clasie geweldig maar feyenoord had veelt te veel naar gedrag wat ze Helemaal niet nodig hebben als je naar hun voetballend vermogen kijkt.

28 januari 2015 om 09:24

Inderdaad, verbaas me over iedereen die zich zo druk maakt over Cillessen.

Kazim had in de eerste helft al rood kunnen hebben, was alleen maar bezig de stoere sterke jongen uit te hangen en mist daardoor gewoon kans op kans.
Maar nee, laten we lekker over Cillessen blijven muggen

28 januari 2015 om 09:48

Kazim zat voor de wedstrijd in interviews het vuurtje op te stoken door Cilissen te provoceren. In de wedstrijd deed hij daar nog een paar schepjes bovenop.
Het argument van Kazim achteraf, dat hij hem complimenteerde na die redding en hij daarmee zijn onschuldig bewees, neem ik ook met een korreltje zout.
Niemand behalve Cilissen, weet of hij er verbaal nog iets vervelend of provocerend aan toe voegde.
Cilissen is sportief gezien als winnaar uit de strijd gekomen met zijn redding. En dat is wat uiteindelijk telt.
Over dat gedrag van hem wordt gezeurd. Eerst is hij voor iedereen een dooie betiteld en nu is hij weer een opgefokte idioot. Het is ook nooit goed.
Bovendien zou Kazim met zijn irritante gedrag zelfs waarschijnlijk bij Gandhi het bloed onder de nagels vandaan weten te halen als die nog in leven zou zijn geweest.

28 januari 2015 om 11:22

Kazim was irritant bezig tegen Moisander maar deed dat niet stiekem.
Ik heb hem daarnaast Cillessen niet zien provoceren, wel een compliment zien geven.

28 januari 2015 om 11:51

het probleem is dat kazim het al het hele seizoen doet en dat zijn karakter zit (neemt niet weg dat het verschrikkelijk irritant is) . maar bij cillessen zit dat niet in zijn karakter hij heeft het nog nooit eerder gedaan. maar nu opeens gaat hij lopen duikelen terwijl hij niet word geraakt, opgefokt lopen doen, dingen in een spits zijn oor lopen schreeuwen en kaarten vragen. terwijl hij voor heen meestal de rustige jonge was achterin. maar wel moet toe gegeven worden dat jasper sinds het wk iets te vol is van zich zelf, dat merkte ik al toen ik hem bij de treffers een keer tegen kwam en hoe hij daar reageerden op bepaalde dingen en dan vooral het grote verschil met hoe hij op dat soort situaties reageerde voor dat hij naar het wk was geweest. wel zonde van een jonge die heel goed kan keepen en het verder rest ook helemaal niet nodig heeft.

28 januari 2015 om 13:23

Heel bizar dat er naar Cilissen wordt gekeken. Neem dan gelijk het gehele middenveld van Feyenoord, Toornstra en die 'stoere jongen' in de spits onder de loep. Lang geleden dat Feyenoord zo'n opgefokt elftal het veld in stuurde.

En gelijk heeft Hans.
Soms is het nodig om wat te laten ontbranden.
Het had wel wat heftiger gemogen want het werkte niet echt.
Maar ja toen van bommel en strootman dat doen was het professioneel.
Maar bij ajax kan dat niet natuurlijk volgens vele.

28 januari 2015 om 08:08

Dat gerol en gebuitel is gewoon lachwekkend en als het nou bij 1x was gebleven maar Cillessen doet het regelmatig ook als Ajax (ruim) voorstaat. Het vuurtje opstoken mag maar wat Cillessen doet is niet het vuurtje opstoken dat is om niks over de grond rollen en dat is matenaaien.

28 januari 2015 om 10:15

maak jij je nou maar druk om je eigen spelers.

Je kunt wat van Cillessen vinden, maar ondertussen doet hij wel waarvoor hij in het doel staat.

Die kazim staat de hele week in de krant met domme uitspraken, gedraagt zich op het veld als een onruststoker, maar vergeet ondertussen al het hele jaar om die bal in het doel te schieten.
Kazim=geen daden maar woorden.

28 januari 2015 om 10:21

Als jij je dan ook druk maakt om je eigen keeper en z'n kolderieke gebuitel en gejammer zijn we helemaal klaar met deze non-discussie.

28 januari 2015 om 10:12

Ik ben het niet vaak eens met Hans, maar deze keer wel. Ik snap de ophef ook niet. Die Kazim doet niks anders dan theater maken. Hoe erg is het dat hij zich als 'big boy from London' uit de tent laat lokken door een bij wijze van spreken boerenpummel als Cilessen is.

Ook mannen als Clasie, El Ahmadi en Immers zijn niet wars van wat provoceren en een tikje hier een daar en dat maakte nou juist het verschil. Je wil gewoon winnen en wil daar alles voor doen.

Bovendien valt het bij een keeper extra op. Als een speler op de middenlijn een klein tikje krijgt en naar de grond gaat heb je toch ook dit gezeur niet.

28 januari 2015 om 11:22

Denk je nou echt dat Cillisen bewust bezig was het elftal op te stoken? Dat verzint ie er achteraf bij omdat hij dat van de FOX analisten opgevangen heeft.
Daar is hij het type toch helemaal niet voor. Met z'n schrikogen van een konijn dat in de koplamp kijkt. Nu was het een komische vertoning en dat weet hij zelf ook wel.

Het is toch lachwekkend als zo'n koorknaapje zich zo debiel gaat gedragen. Maakt geen enkele indruk en werkt voornamelijk op de lachspieren. Kwam ook niet zo'n beetje geforceerd over.

Leuk en aardig dat het is om 'het vuurtje op te stoken', maar het karakter wat Cillessen speelt past totaal niet bij de jongen.

Ik vind Cillessen het type persoon dat continue gaat lopen provoceren, maar zodra hij een klap krijgt haalt hij de leraar erbij.

28 januari 2015 om 08:34

Tsja je hoeft ook geen straatvechter a la Kazim te zijn.

Hoe je het wendt of keert, Cillessen heeft een punt voor Ajax gewonnen. Voor jou en je fans niet leuk, maar het is de realiteit !

28 januari 2015 om 08:45

Je hoeft geen straatvechter te zijn, maar je hoort je wel gewoon te gedragen. Kazim gedraagt zich op zijn manier, hij weet niet beter. Maar Cillessen hangt de irritante vent uit, dat is overigens niet alleen afgelopen Klassieker.

Snap niet dat fans en spelers zijn gedrag accepteren. Ik vind het maar een misselijke vent. Continue uit de gaan lopen dagen, als Kazim vervolgens op hem afstapt gaat hij zich verschuilen.

Iets later heeft hij een interview en vertelt hij doodleuk dat hij wel zijn mannetje staat. Sorry hoor, maar hij heeft een grote bek en een klein hartje.

28 januari 2015 om 08:55

Lekker boeiend allemaal. Het gaat om de strijd op het veld. Daar moet het gebeuren.
Blijkbaar was het geacteerde gedrag van Cillessen Kazim iets teveel, waardoor hij uit de wedstrijd gehaald was. Nou dan heeft Cillessen het toch goed aangepakt.

Robben haalde vroeger ook bij een ieder het bloed onder de nagels vandaan. Moet eens kijken, hoe de meesten hem nu adoreren....

28 januari 2015 om 08:58

Als er eentje irritant was dan was dat die Kazim wel. Hij lag de hele tijd bij het minste of geringste op de grond met zijn handen in de lucht.en maar kijken naar een van de leidsmannen. Kazim denkt dat jij heel wat is maar is verder nergens geslaagd en heeft vanaf het begin al een grote bek gehad dat Feyenoord zijn club is en het daar wel ff zal maken. Misschien dat hij het gaat maken bij een vierdeklasser of iets dergelijks.

28 januari 2015 om 09:06

Idd een grote bek en overal is hij al mislukt. Rotterdam is het volgende tussenstation.

Maar ja in elk interview moeten we wel lezen dat hij sterk en stoer is en dat hij een knokker is. Maar thuis is hij de lieve pappa voor zijn 2 kinderen....

28 januari 2015 om 10:16

haha..dus omdat Kazim niet beter weet mag hij wel als dorpsgek acteren.
Stop hem dan in een heropvoedingskamp.

En daarnaast is er nog 1 verschil tussen jasper en kazim...jasper doet ondertussen nog wel waarvoor hij op het veld staat en houdt de ballen tegen.
Kazim doet alleen maar druk met stoer doen, maar vergeet de makkelijkste kansen te scoren.

28 januari 2015 om 10:25

Nufc_u2

Ja, je kunt de boel ook omdraaien. door te stellen dat Cilissen Kazim irriteerde, het is maar hoe je het wil zien.
Kazim haalt zichzelf vaak uit de wedstrijd, door meer bezig te zijn met randzaken, irritant zijn en opstootjes zoeken. Hij profileert zich schijnbaar liever op een geforceerde manier als de (geacteerde) stoere gangster.
Bovendien ontbeert het Kazim aan kwaliteit, zeker als spits en is Cilissem een uitstekende doelman.
Dat zal ook Kazim niet lekker hebben gezeten na die verloren wedstrijd in Rotterdam en toen de nodige frustraties hebben gegeven ten op zichte van de Ajax-doelman.

28 januari 2015 om 10:25

@ Fr12jules

je logica is echt lachwekkend. Kazim weet niet beter dan zichzelf als een arrogante dwaas met ellebogen te gedragen. Maar omdat hij niet anders weet of kent is het bij hem toegestaan? En als Cillessen eenmalig een keertje reageert op een dwaas is het een irritant ventje?

laten we even een paar dingen op een rijtje zetten
- Cillessen werd altijd als iemand zonder uitstraling betiteld
- Kazim is het gehele seizoen al bezig
- Cillessen doet eenmalig overdreven reageren
- Kazim doet het al zijn hele leven

Als er 1 persoone en irritante vent is, dan is het Kazim wel. Niet de boel om gaan draaien. Dat is toch wel heel erg triest.

Voor het eerst ben ik het eens met Van Breukelen. Ja, het ziet er bij Cillessen wat vreemd uit, maar waarom mag hij het niet en Kazim het wel.. Omdat mensen die hier zitten bang worden van iemand met het uiterlijk van Kazim?

Vind het echt belachelijk.. Ik zie die spits slaan, schoppen, schelden en beuken. Maar als iemand van ajax enigzins hetzelfde doet breekt de p uit.

Het gaat er niet om dat iemand van ajax het doet, maar dat Cilissen, de ideale schoonzoon bij uitstek het doet. Dat ziet er lachwekkend uit, en maakt geen enkele indruk. Kazim is gewoon zo, en Cillissen speelt een rol, dat is het verschil.

28 januari 2015 om 08:47

Daar ben ik het met je eens.

Van beide keur ik het gedrag af, maar bij Kazim is het 'het aard van het beestje'. Cillessen probeert maar wat waardoor het er lachwekkend uitziet.

Bij dat gedrag roep je reacties op bij de tegenstander. Kazim is niet bang voor zijn tegenstanders, maar zodra Cillessen het doet en er komt iemand op hem af gestapt gaat hij zich verschuilen.

28 januari 2015 om 09:38

Ja klopt maar over Kazim mag iedereen klagen maar als het over Cillissen gaat dan mag het blijkbaar niet.

28 januari 2015 om 17:55

heb echt genoten van dat interview met kazim na afloop.. De man had van tevoren het vuurtje opgestookt, had rood kunnen hebben, miste een niet te missen kans, en hief ook nog een een 100% doelpunt op door dom tegen cillesen aan te lopen in plaats van zelf positie te kiezen voor de goal.. Kazim heeft Ajax aan een punt geholpen.. En hij probeert de aandacht van zijn slechte spel af te wentelen door van de babyspelletjes te spelen.. En dan aan het einde van de wedstrijd doen alsof het aan de ander lag.. (is ook niet voor het eerst dat er gedoe is rondom Kazim)... Whahahaha wat n druiloor.. Beter focust die man zich op het voetbal, want daarvoor betaald feyenoord hem.. Op deze manier werkt hij zijn club alleen maar tegen...als ajaxcied ben ik Kazim dankbaar.. Als we verloren hadden van feyenoord (wat verdiend was geweest) zou ik nog vrezen voor een 3e/4e plek.. Maar ik geloof nu wel dat we nog 2e kunnen worden

Vervelend en onsportief gedrag van Cilissen, vragen om gele kaarten voor de tegenstander en Boetius een kaart aan naaien, doet me denken aan lothar Mattheus en andere Duitse voetballers die de vallende ziekte hadden.

en juist door de reacties die dit uitlokt blijft het nederlands voetbal achter bij het buitenland. wat maakt het nou uit dat hij probeert te provoceren, in topcompetities gebeurt niet anders. misschien als dit in nederland wat meer gebeurt, wennen nederlandse voetballers daar aan en zijn ze europees wat minder onder de indruk van provocatief gedrag. in nederland wordt altijd een probleem gemaakt van niks.

nederlandse voetballers wordt verweten dat ze niet hard genoeg zijn, maar proberen ze te harden, is het ook niet goed

kun je je al een 'clásico' voorstellen zonder provocaties?

eind van het verhaal is dit ,ajax staat nog steeds 8 punten voor op calimero, dus zoekt men wat anders om over te zeiken

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren