Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Fàbregas: ‘Natuurlijk zou ik Henry’s record best graag verbreken’

Laatste update:

Cesc Fàbregas maakte vorig jaar zomer de overstap van Barcelona naar Chelsea. José Mourinho slaagde erin hem te overtuigen van een transfer en de Spanjaard verbond zich vervolgens voor vijf jaar aan the Blues. Inmiddels hebben alle fans van Chelsea hem in hun hart gesloten. Qua doelpunten is Fàbregas niet de topper op het middenveld, want hij scoorde pas twee keer in de competitie. Wat betreft assists staat hij echter eenzaam bovenaan.

/

Fàbregas gaf al vijftien beslissende passes en is daarmee de onbetwiste assistkoning van de Premier League. Achter hem volgen Leighton Baines en Gylfi Sigurdsson met ieder acht assists op gepaste afstand. Het record staat op naam van Thierry Henry, die in het seizoen 2002/03 liefst twintig assists gaf bij Arsenal. Fàbregas zelf zegt in een interview met The Daily Telegraph dat zijn gevoel voor assists een zesde zintuig is geworden. “Ik probeer altijd vooruit te denken: wat is de volgende stap?”

“Ik probeer steeds om me heen te kijken, voordat ik de bal in de voeten krijg, maar hoe ik het precies doe weet ook ik niet. Het zit gewoon in me. Soms gaat het goed, soms niet, maar ik probeer het en blijf het ook steeds proberen. Je moet er wel een oog voor hebben. Je kunt een pass zien en het toch niet doen. Ik zie tien passes en geef ‘m acht keer, dus ik ben wat dat aangaat wel vasthoudend. Ik kan ook een pass over twee meter geven, maar ik geef de voorkeur aan een pass over dertig meter.”

“Ik weet dat ik op die manier meer balverlies zal lijden, maar tegelijkertijd creëer ik zo ook meer mogelijkheden voor mijn teamgenoten”, legt Fàbregas uit. “Natuurlijk zou ik best graag het record van Henry verbreken, maar is het een obsessie? Nee. Soms geef je vijf wedstrijden achter elkaar geen assist en daarna drie in één wedstrijd. Het hoort bij mijn spel, dat is altijd al zo geweest. Ik heb een zwak voor assists en killer passes, al vanaf jonge leeftijd.”

Denk jij dat Cesc Fàbregas het record van Thierry Henry zal verbreken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die heeft hij virtueel al in de pocket. Dat kan zeker niet meer mis gaan. Veel van die assists zijn echter ook gewoon kleine tikjes, waar een ellenlange actie van Hazard aan vooraf ging. Dus de lof mag eigenlijk ook wel wat meer verdeeld worden. Desalniettemin een geweldige speler.

27 januari 2015 om 11:27

Zaten ook een paar fenomenale tussen, mag ook wel gezegd worden

27 januari 2015 om 22:06

Inderdaad, die tegen Burnley bij de goal van Schürrle bijv.

27 januari 2015 om 11:59

Hazard komt dan niet in de assist- of doelpuntenstatistiek en dan gaan mensen roepen dat hij geen rendement heeft... Voetbal is veel meer dan statistieken. Ach ja, zo zit het tegenwoordig in mekaar

Fabregas heeft inderdaad ook veel fantastische passes gegeven.

Die volleypass op Costa tegen Swansea was zo fantastisch. Jammer dat Costa hem niet had afgewerkt.

27 januari 2015 om 12:29

Inderdaad. Fabregas is echt fantastisch, maar ik geniet eigenlijk meer van de voetballer Hazard. Gaat altijd maar door en door, en de manier waarop hij spelers als pionnetjes omver kegelt met zijn techniek is echt genieten geblazen.

Ik vond vooral die 2-0 tegen Arsenal fantastisch. Een fabregas-costa goal, heerlijke counter. En omdat die tegen Arsenal was natuurlijk.

27 januari 2015 om 12:39

Haha ik vond die goal als Arsenal supporter natuurlijk niet zo fijn . Maar puur objectief gezien is dat gewoon de pure klasse van Fabregas en Costa. Ik ken nauwelijks andere spelers die net als Fabregas een pass over die afstand perfect neerleggen en daarmee zorgen voor een 1v1 situatie voor de spits. Ook in zijn Arsenal tijd verstuurde hij passes vanaf de eigen 16 direct naar van Persie waardoor de hele verdediging al weer weg was en van Persie zo alleen door op de keeper kan, geweldig! Wat je zegt over Hazard klopt, maar je kunt niet ontkennen dat Fabregas (en Costa) absoluut jullie missing links waren en dat zij de reden zijn dat jullie nu zo'n voetbalmachine zijn geworden

27 januari 2015 om 13:16

Fabregas en Costa waren inderdaad de missing links. Fabregas is de spelverdeler op het middenveld die we nodig hadden en hij combineert ook nog eens lekker met Hazard.

Costa is natuurlijk de spits die we al die jaren misten.

Maar ook Oscar is gegroeid en dat heeft denk ik ook wel te maken met het feit dat Fabregas op het middenveld speelt. Het is ook makkelijker voetballen voor hem.

Vorig seizoen moest bijna al het creatieve vooral van Hazard komen. zowel de assists als de doelpunten. Hij was ook onze topschutter vorig seizoen. Nu is dat allemaal meer verdeeld en vind ik Hazard veel beter dan vorig seizoen. Hij drukt ook veel meer zijn stempel op het spel. Niet per se met doelpunten en assists, maar met al zijn vooracties en initiatief. Al zijn 8 doelpunten en 5 assists ook niet slecht.

27 januari 2015 om 14:20

Hoe zou je de rol van Oscar omschrijven eigenlijk? Speelt hij echt in de rug van Costa of meer box tot box?

27 januari 2015 om 14:37

Het is een 10 die wel veel meeverdedigd, maar vaak ook al hoog komt pressen (naast costa). Loopt dus veel in NBB maar zelf hoop ik dat hij nog iets meer assists à la fabregas gaat geven in BB. Als zijn handelingssnelheid in de kleine ruimtes omhoog gaat moet dat zeker kunnen want technisch is hij er genoeg voor.

27 januari 2015 om 15:54

Die op Schürrle was natuurlijk ook fenomenaal

27 januari 2015 om 17:45

En Matic, speelt die echt voor de verdediging, of naast Fabregas? Of speelt Oscar juist meer naast Fabregas en Matic erachter?
En Hazard en Willian wisselen veelvuldig van kant, toch?

27 januari 2015 om 18:43

Matic speelt in de praktijk een meter of 5-10 schuin achter cesc als breekijzer voor de verdediging. standaard is matic pakt de ballen speelt ze naar cesc schuin naar voren en fabregas bepaald vanaf dat moment in BB het tempo naar voren. Dus kort gezegd: ja hij speelt als blok voor de verdediging maar nee, cesc speelt niet naast oscar als het ware

27 januari 2015 om 19:43

Hazard trekt inderdaad vrij vaak naar de as of rechts maar willian blijft meestal rechts of hooguit in de as van t veld

27 januari 2015 om 12:25

Inderdaad, mits niet geblesseerd kan ie m ruimschoots verbreken.

27 januari 2015 om 18:11

Virtueel ben ik miljonair

Kan iemand mij uitleggen waarom hij als Gunner en Catalaan kiest voor de meest gehate club na Real van de catalanen en van de gunners misschien wel de meest gehate. Hij zou toch wel meerdere aanbiedinge hebben gehad dan alleen Chelsea?

27 januari 2015 om 11:27

Hij wilde in londen wonen voor zn familie.

27 januari 2015 om 11:29

Omdat Chelsea gewoon keihard is

Nee effe zonder dollen, sportief de beste keus voor hem en ook voor z'n familie zoals D.costa9cfc al aangeeft.

27 januari 2015 om 13:18

@dcosta9 en chelseacfc maar waarom verliet hij Barcelona? Ik neem aan dat zijn familie Catalonie niet onprettig vind en hij werd er ook niet onderbetaald? Om speeltijd ging het denk ik ook niet want hij speelde na Messi Alves Valdes bijna de meeste minuten voor Barcelona. Dit jaar zou dan de positie van Xavi vrij zijn gekomen dus nog meer speeltijd zou je dan zeggen?

27 januari 2015 om 13:21

Sportief gezien is Chelsea dus gelijkwaardig aan Barcelona denk ik

27 januari 2015 om 14:05

Misschien wel, maar als je 3 seizoenen lang verkeerd wordt gebruikt, dan is het vertrouwen weg. Voorgaande jaren bleef Xavi staan op CMF en moest Cesc de gaten opvullen. Grote vraag is waarom hij juist deze zomer wegging, nu Xavi dit seizoen minder speelt en Rakitic werd aangekocht. Verwacht niet dat Barca een duidelijke voorkeur had voor Rakitic boven Cesc.

Dan is de conclusie dat Barca het plan had opgevat om Suarez binnen te halen en dus geld nodig had om die uiteindelijk 81 miljoen op te hoesten. Sanchez was dan back-up geworden, en mocht dus weg. Rakitic was een goedkopere optie (18m gekocht) dan Cesc (30m verkocht). Met daarachter Rafinha als aanstormend talent heb je voldoende toekomst in je team.

27 januari 2015 om 11:29

Hij klopte eerst bij Arsenal aan, maar daar is al overvloet aan creatieve middelvelders. Dus hij mocht zijn geluk van Wenger ergens anders vaan zoeken.

27 januari 2015 om 14:57

Fabregas zou bij Arsenal steevast in de basis staan. Ik ken geen speler opnoemen in de selectie van Arsenal die beter is. Cesc is speciaal. Wenger's keuze om hem niet terug te nemen is zijn domste.

27 januari 2015 om 19:12

Dat hij in de basis zou staan ben ik zeker met je eens. Maar ergens snap ik de keuze wel. Voor de nummer 10 hebben we Ozil, Cazorla, Wilshere en Rosicky al. Dan kan je die 30 miljoen beter investeren op plekken in het team waar het harder nodig is.

27 januari 2015 om 11:30

Voetballers kijken verder dan de haat van de fans. Fabregas zag kansen bij dit chelsea en terecht ook. Hij zit nu goed op zijn plek.

27 januari 2015 om 11:31

Sentimentele gedoe houdt hij niet van blijkbaar. Hij wil gewoon voetballen en de aanbieding van Chelsea was goed denk ik.

27 januari 2015 om 11:39

Hij wou in Londen blijven en aangezien Arsene hem niet nodig achtte, is hij naar Chelsea gegaan. De enige optie van het kaliber Fabregas wat interessant is. Wanneer hij in Manchester ging voetballen, zou hij t niet redden om in Londen te blijven wonen.

27 januari 2015 om 18:14

Omdat hij voor zichzelf en zijn familie heeft gekozen. Van zijn kant begrijpelijk. Hij wilde best terug naar Arsenal, maar Arsenal zei nee. En het is geen straf om dan voor Chelsea te spelen en beslissend te zijn. Overigens is Tottenham meer gehaat dan Chelsea.

een held is het. Hopen dat die snel weer naar Arsenal gaat

Hij zal dat record wel verbreken denk ik. Wel lastif die assists. bv Suarez had er vorig jaar ruim in de 20 volgens sommige, maar dat is dan echt onzin en dan wordt het heel licht geteld. Die 15 van Cesc zitten er ook een paar bij die je eigenlijk niet mee kunt tellen.
Het is officieel dan wel een assist, mja zo is het wel makkelijk tellen.

27 januari 2015 om 14:25

Henry heeft er dan waarschijnlijk ook minder dan 20 assists.

27 januari 2015 om 16:14

Ja, grote kans idd.

Zeer lastig te meten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren