Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Aanklager ziet af van onderzoek naar Kazim-Richards

Laatste update:

De kraker die Ajax en Feyenoord zondag speelden in Amsterdam (0-0) krijgt mogelijk nog een vervolg voor Colin Kazim-Richards; volgens De Telegraaf is de kans aanwezig dat de aanklager betaald voetbal een onderzoek start naar de spits van de gasten, die zich niet van zijn beste kant liet zien.

/

Kazim-Richards liet een grote kans op de 0-1 liggen, ruziede met Ajax-keeper Jasper Cillessen en raakte met zijn arm het gezicht van directe tegenstander Niklas Moisander. Voor die actie zou de aanvaller op basis van televisiebeelden geschorst kunnen worden. Het voorval werd tijdens de Klassieker niet waargenomen door arbiter Bas Nijhuis. De leidsman voorkwam wel een confrontatie tussen Kazim en Cillessen.

De doelman was na afloop op weg naar de Engelse Turk, maar daar stak Nijhuis een stokje voor. “Ik mocht niet naar hem toe van de scheidsrechter”, vertelt de Oranje-international aan het Algemeen Dagblad. Tijdens de wedstrijd ging het er ook al onvriendelijk aan toe tussen de Ajax-goalie en opponent Jens Toornstra. “Je moet gewoon niet tegen mij gaan schreeuwen. In het veld sta ik wel mijn mannetje, hoor”, maakt Cillessen duidelijk.

Update 27 januari 13.16 uur - Aanklager ziet af van onderzoek naar Kazim-Richards
De aanklager betaald voetbal stelt geen onderzoek in naar Feyenoord-aanvaller Colin Kazim-Richards. Hij kreeg het zondag, tijdens de wedstrijd Ajax-Feyenoord, aan de stok met Jasper Cillessen en raakte met zijn arm het gezicht van Niklas Moisander. De aanklager heeft volgens Voetbal International besloten dat er geen vervolgonderzoek nodig is en dus is deelname van Kazim-Richards aan de komende wedstrijden van Feyenoord niet in gevaar.

Denk je dat Colin Kazim-Richards geschorst zal worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Moisander gewoon op de grond was gaan liggen had hij rood gehad of was hij achteraf zeker geschorst. Nu afwachten wat ze ermee doen.

26 januari 2015 om 09:25

Dat siert Moisander, toch een sportieve speler.

26 januari 2015 om 10:23

Sportiviteit is zijn pluspunt!

Verder een nutteloos Telegraaf-bericht. Wat is deze krant weer bezig zeg.

26 januari 2015 om 10:58

Telegraaf, zegt genoeg...
daar had Dick Advocaat het gisterr ook over.

DE ajaxkrantje...

26 januari 2015 om 12:02

*HET ajaxkrantje

On: ik vind niet dat de spits geschorst moet worden,tuurlijk hij deed vervelend maar hij deelde geen elleboog uit ofzo

26 januari 2015 om 12:22

Eh, dat deed hij dus wel.

Maar goed, dat hij geschorst zou moeten worden? Nee, maar dan wel met dank aan Moisander die niet omvalt of iets dergelijks. Verder vind ik dat Kazim niet moet zeuren over een tegenstander na de wedstrijd. Wat Cillessen al zei:"wat is het veld gebeurt, blijft in het veld".

26 januari 2015 om 12:57

Dus je mag uit het niets van jou maar even de elleboog in iemands gezicht plaatsen?
De beelden liegen niet en die jongen moet geschorst worden.

26 januari 2015 om 13:08

Dus als ik je goed begrijp, had hij wel geschorst moeten worden als Moisander was gaan liggen.

Kijk door dit soort gedachtes en mentaliteit zijn voetballers tegenwoordig naast voetballers ook acteurs. Men moet wel overdrijven (liggen, vallen enz,) want anders volgt er geen straf.

26 januari 2015 om 13:17

@ Wally8, Dus omdat Moisander niet valt maar Kazim wel keer op keer zijn handen en armen in het gezicht van Moiosander plaats, is het normaal wat Kazim doet. lijkt me niet toch, gewoon bestraffen dit gedrag.

26 januari 2015 om 13:22

Wat voor nut heeft dat dan ? Hij hoeft van mij nu niet meer geschorst te worden, hij had gisteren een kaart of 2 moeten krijgen, nu heeft dat geen enkele zin meer.

26 januari 2015 om 13:26

Als dit ongestraft blijft vraag ik me af wat het volgende is dat hij doet? ik heb me gisteren aardig zitten irriteren aan die gozer omdat hij helemaal niet met voetbal bezig was maar alleen met zijn tegenstander. Bij ieder opstootje stond meneer vooraan. Als club zou je hem ook kunnen aanspreken op zijn gedrag omdat hij meer energie in zijn tegenstander stopt dan in het voetbal zelf, waar hij vorstelijk voor betaald wordt.

@afcjanw.

Het heeft wel degelijk nut. De Knvb moet wel een voorbeeld stellen dat dit soort gedrag niet getolereerd wordt. Ajax heeft er niets aan maar het voetbal in zijn algeheel wel.

27 januari 2015 om 17:22

Kazim zei het nog in het interview geloof ik dat hij Moisander prees voor zijn sportiviteit. Dit hoort allemaal bij het spelletje, beetje provoceren en vervolgens wel keihard je duels ingaan. Wat Cillessen vervolgens uithaalt, man dat is echt kinderachtig gedoe los het op in de duels in plaats van huilen om gele kaarten en matennaaierij. Kazim maakt er een spelletje van op deze manier, echter dat is ook het enige dat hij klaarspeelt op het moment, want goed voetballen, dat is in geen velden of wegen te bekennen.

Laat hem maar een paar wedstrijden brommen. Ik al Feyenoord supporter erger me ontzettend aan deze gast. Gisteren waren we baas in de arena, maar deze jongen geeft toch een zwarte rand op deze prestatie. Dat geklaag en gezeur is nergens voor nodig. Tuurlijk, af en toe moet je wel eens uithalen, om de ploeg op scherp te zetten. Hij kiest teveel en verkeerde momenten.

26 januari 2015 om 09:31

Kazim is een best wel stevige kerel maar bij elke beetje wind ligt hij op de grond. Wat dat betreft is net zoals Drogba. Ook een potige vent maar bij de minste luchtverplaatsing ligt ie ook. Dat moet Kazim eens afleren. Het is geven en nemen en niet alleen maar geven.

26 januari 2015 om 10:06

Wat een nep supporter ben je zeg... Bah
Kazim heeft gedaan wat hij moet doen. Niet over je heen laten lopen.
Hij heeft heel hard gewerkt, was heel erg balvast.
Moest alleen scoren! Dat mag je hem verwijten, de rest niet Nepsupporter!

26 januari 2015 om 10:29

Mrjh

Je bent toch geen nepsupporter als je je aan Kazim stoort? Wat een onzin zeg.
Die Kazim is gewoon een hele vervelende persoon, die niet alleen de grens opzoekt, maar er op een sneaky manier vaak overheen gaat. Net als bijvoorbeeld Toivonen.
Je mag je toch als mens wel ergeren aan dit soort irritante karikaturen en niet je principe verloochenen om onsportief gedrag af keuren omdat zo'n speler toevallig bij je club speelt?
Ook al spelen ze voor je club. Je hoeft als supporter niet elk gedag goed te keuren of te supporten.
Gelukkig zijn er nog fans als genieterr, die niet hypocriet is of klakkeloos met de supportersmeute meeloopt.

26 januari 2015 om 12:06

Een echte supporter zal het altijd voor zijn spelers op moeten nemen. De randjes opzoeken hoort erbij. Eroverheen gaan heb ik niet gezien bij hem!

26 januari 2015 om 13:30

@mrjh

Aaah jij hebt een selectief geheugen, handjes in gezichten heb je niet gezien zeker? dan ben jij een aardige nepsupporter want je kijkt de wedstrijd niet met genoeg aandacht. Wellicht stuurde je net een whatsappje naar je vriendin of iets dergelijks, niet dat dat mij iets aan gaat..

Wellicht kan hij (kazim) wat meer energie in zijn voetbal gooien (waar hij voor betaald wordt, en vorstelijk ook) in plaats van dat hij het stopt in zeiken tegen zijn tegenstanders, theater maken en overal haantje de voorste willen zijn bij opstootjes, terwijl je er niets van bakt in het veld. Schiet hij er gisteren nou 3 in en hij gedraagt zich zo zou ik zeggen: het mag, want het is functioneel. Maar voordat je dat mag doen stop je al je energie in het voetbal en niet in je tegenstander. Het heeft hem en zijn team in ieder geval niets geholpen.

Daarnaast steun je je club pas echt wanneer je er de waarheid over uitspreekt. Zijn gedrag is niet goed en dat moet hij veranderen voordat hij tegen een schorsing aan loopt. Waar heeft zijn club meer aan? aan een Kazim die zich 100 procent op het voetbal richt of een Kazim die een rode kaart pakt door een hand in een gezicht te duwen. Wanneer jij als supporter voor de laatste, onsportieve Kazim kiest help je je team voor geen meter.

26 januari 2015 om 22:21

Nepsupporter?
Een gemiddelde bokser die ook een beetje kan voetballen kan hetzelfde als Kazim. Hij mist toch echt een spitsengevoel, dat mag nu onderhand iedereen duidelijk zijn, zoals het bij al zijn vorige clubs eigenlijk ook duidelijk is geweest......een echte supporter hoopt dat zijn team beter gaat spelen en prijzen gaat pakken. Met Kazim wordt dat erg moeilijk.
Ik zeg: Probeer te Vrede gewoon nog eens de komende 3 wedstrijden en laat de middenvelders iets meer aanschuiven om ook te scoren. Het middenveld is namelijk ook erg magertjes wat doelpunten betreft. Boetius, leuke voetballer, maar ook hij heeft niet het killersinstinct. Hij schoot gisteren de bal ook niet hoog de hoek in, maar recht op Cilissen en Milik af, om maar 1 voorbeeld te noemen.

26 januari 2015 om 10:14

Ik als ajacied, vindt het plezierig als een feyenoorder dit ook durft aan te geven. Want ik heb vanaf het begin een zeer sterke afkeur jegens kazim, dit heb ik maar met een paar spelers gekend en dat was met toivonnen die erg geniepig was, en mehke, die bij ajax zich voordeed of hij groter is dan de club. Juist tegen een collega van mij gezegt die feyenoordfan is, dat jullie eigenlijk recht had op meer, gelukkig wel voor ons, maar dat ik liever nog quidetti zag, die ook heel erg arrogant was/is, maar wel deed wat die moet doen. En daagde ook uit maar niet zoals die kazim doet.

26 januari 2015 om 11:24

Kazim is helemaal niet arrogant hoor. Wat hij doet is typisch Feyenoord hij werkt voor elke cent die hij van Feyenoord krijgt. Hij werkt net als Immers super veel, en ja hij is altijd bezig dat is ook wat een spits hoort te doen en hij kan een bal fantastisch afschermen.

De reden dat er zoveel haat naar hem is komt naar mijn mening uit het feit dat verdedigers zich op hem lopen af te reageren omdat hij niet van de bal af te zetten is en erg moeilijk te verdedigen.

26 januari 2015 om 13:41

De reden dat er zoveel haat is, is dat hij zich zo kinderachtig gedraagt in de media. Hij doet zich voor als vader van 2 kinderen op een leeftijd waarvan je mag verwachten dat iemand zich volwassen genoeg kan gedragen maar vervolgens gedraagt hij zich als een kind van 4 met zijn verongelijkte gezicht. Als je iets in de media zegt is dat prima maar wanneer je dan 180 graden draait door je gedrag komt dat niet erg handig over. Dat is de reden waarom Kazim wordt ''gehaat''.

Persoonlijk haat ik hem niet hoor, ik vind het gewoon een kleuter. Maar dat moet hij natuurlijk helemaal zelf weten hoe hij zich gedraagt. Buiten dat vond ik hem gisteren ontzettend onsportief overkomen en ook nog eens achterbaks.

26 januari 2015 om 18:55

nee absoluut niet, doordat de verdedigers kapot op hem lopen, moisander had hem ook wel redelijk in de tang, maar zullen we zo zeggen verschillende mening

26 januari 2015 om 11:36

genieterr
Je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat jullie gewoon hadden gewonnen als Rutten met te Vrede had gespeeld ipv van de neanderthaler Kazim. Te Vrede had echt wel gescoord gisteren..
Ben als Ajacied wel blij dat Rutten vasthield aan Kazim!

de telegraaf *zucht*

Kazim heeft zich misschien niet van zijn beste kant laten zien, maar schoren is overdreven, dan kan ik ook zeggen dat Cillissen geschorst moet worden omdat hij op het laatst 2 dingen richt Richards goeide.

En zo kan ik nog wel dingen gaan verzinnen om iemand proberen te schorsen.

off: Telegraaf maakt zich zo wel populair allemaal onzin neerzetten. populairder word de krant niet buiten Amsterdam.

26 januari 2015 om 09:32

De Telegraaf slaat nu wel heel erg door inderdaad! Eerst al de wedstrijd proberen te beinvloeden door het nieuws dat ajax de afgelopen 10 wedstrijden maar 2 keer wist te winnen.

Nu achteraf proberen een speler van Feyenoord een schorsing aan te naaien. Nee de Telgraaf laat zich niet van haar beste kant zien.

Er was van beide kanten veel gezeur en veel onsportieve punten. En wat Kazim steeds deed hoort ook zeker niet, maar zo hoort het ook niet wat Cillessen deed en Kishna met een judo worp plus iemand bij zijn keel grijpen. De objectieviteit bij de Telegraaf is ver te zoeken.

ps. dat laatste van Cillessen is ook were totaal onnodig om Kazim op te zoeken. Wat zijn dat beide 2 vreselijk enge mannetjes. Beide geloof ik een ego probleem en willen laten zien dat ze ee man zijn. Van Kazim wisten we dat al, maar dat Cillessen nu ook nog eens zo stoer gaat lopen op het veld is totaal niet ala Cillessen. Lijkt een beetje op over compensatie.

Waren de 2 meest vervelende en enge spelers op het veld met zijn 2en.

26 januari 2015 om 09:45

Televisie gekeken?

Ze brengen enkel het feit dat er naar gekeken gaat worden. Dit was ook zonder hun artikel gebeurd.

26 januari 2015 om 09:49

Telegraaf slaat inderdaad door..
Neemt niet weg dat ik vind dat Kazim hier gewoon een schorsing voor moet krijgen. Niet omdat het Kazim is maar gewoon om dat aoort gedrag aan te pakken. Wat mij betreft gaat elke elleboog die op beeld staat via de aanklager. Is de enige manier om dit een beetje aan te pakken.

26 januari 2015 om 10:04

Capis, je hebt helemaal gelijk. Dat de Telegraaf op politieke berichtgeving een eng rechts rioolblaadje is is bij het merendeel al langer bekend. Maar hun sporttak bleef lange tijd vrij van dat kleinburgelijke, xenofobe bruine sausje dat ze in de rest van de krant over hun berichten gieten. Nu is de besmetting blijkbaar toch doorgeslagen en wordt de journalistiek vaarwel gezegd om campagne te voeren. Dus niet alleen hebben ze als doel om Wilders en de PVV groot te maken, ten koste van minderheden, maar nu worden blijkbaar de prestaties van Ajax ook als iets gezien wat ze van alle kanten moeten beinvloeden. En daarbij is het blijkbaar geoorloofd om scheidsrechters vooraf met nutteloze statistiekjes onder druk te zetten en om feiten zo te verdraaien dat de tegenstander nog een schorsing na krijgt. Na 70 jaar zijn ze bij De Telegraaf nog even fout als toen.

26 januari 2015 om 10:08

Wel heel makkelijk om steeds te zeggen dat jullie "genaaid" worden door iedereen, maar zeg nou eerlijk, in bijna alle klassiekers zijn Feyenoorders toch bezig met opzichtig lomp en agressief gedrag? Ajacieden reageren hier vaak veel subtieler en sneakier op maar neemt niets weg van het feit dat Kazim hier gewoon een schorsing verdient net als Pelle destijds kreeg.

26 januari 2015 om 10:18

Niemand heeft het over genaaid bij de reacties hier boven?

I iedere klassieker doen ze dat bij Ajax ook, en dat hoort ook wnat het is een klassieker! Kishna geeft een heup worp en grijpt iemand naar de keel. Cillessen die tegen iedereen loopt te praten en om kaarten te vragen. Kazim met veel fysiek en elleboogjes.

Het gaat er hie rom dat als de Telgraaf objectief was dan hadden z eminstens het keel grijp incident van Kishna ook moeten aanhalen. Want dat is ook niet beoordeeld in de wedstrijd. Maar dat laten ze slim achterwegen wnat wat niet weet wa niet deert.

Voor de sier zetten ze er dan wel bij dat van Rhijn rood had mogen krijgen. Want ze weten dat dat is beoordeeld en dus niet meer tot een schorsching kan leiden.

De Telgraaf is gewoon met ouderwetse propaganda bezig. En ja al de media beinvloed ons, maar de Telgraaf slaat helemaal door!

26 januari 2015 om 10:22

wat heeft kishna dan gedaan, als je van rhijn zegt, dan zou ik het nog snappen, want daar hadden we stront geluk

26 januari 2015 om 10:25

Kishna greep Wilkshire bij zijn keel. En niet de beweging er naar toe, nee hij pakte hem geoon bij zijn keel. Iets wat net zo goed niet op een voetbal veld hoort en normaal gesproken ook direct rood is.

26 januari 2015 om 10:41

Welke judo worp van Kishna. Je doelt op het moment bij de cornervlag waar een Wilkshere als een dolle stier op hem doorloopt? Gevolg hij gaat zelf plat.

Kazim hoeft in mijn ogen niet geschorst te worden. Was vrij weinig aan de hand en ik hou persoonlijk wel van een beetje oorlog op het veld.

En over het beïnvloeden van de Telegraaf. Ik ken nog een krant die dat maar wat graag doet voor een andere club. Het Ad!!! Hoe ze zich voor deze wedstrijd hebben gedragen kan ik niet zeggen aangezien ik er geen abbo meer op heb maar ze zijn hierin meestal net zo erg als de Telegraaf.

26 januari 2015 om 18:46

De Telegraaf is inderdaad een pro-Ajax krant, maar doe nou niet alsof dat zo schandalig is. Want in de rest van de media wordt er met geen woord gerept over deze overduidelijke elleboogstoot. Net als het feit dat een aantal van de geweldige kansen van Feyenoord eigenlijk buitenspel waren. Dat wordt ook niet laten zien in de media, of bij FOX Sports notabene. Feyenoord speelde de hele wedstrijd gewoon hard, maar de 'arrogante Cillessen' of de 'judoworp van Kishna' worden er uitgepikt. Het komt van 2 kanten. Sommige kranten zijn pro Ajax en andere kranten zijn weer anti Ajax. Volledige objectiviteit is niet te bereiken. Ook niet op voetbalzone trouwens, jouw bericht en het groene randje zeggen genoeg.

27 januari 2015 om 13:35

Ik ben het in principe met je eens maar laten we deze punten nog wel even doornemen:
- Cillessen doet dit nooit. Hij is dus uitgedaagd door Kazim. Maakt niet uit want ik mag dat wel in een speler. Ooit hadden wij ene Suarez. Koning in het zuigen (hij zette zelfs zijn tanden in de wedstrijd ;-)) Dus begrijp me niet verkeerd maar deze ligt bij Kazim. Die hem overigens in de eerste helft nog omhoog hielp en complimenteerde met een mooie redding. Bijzonder sportief
- Kishna wordt aangevallen en duwt de Feyenoord speler weg (dat geval bij de cornervlag) ik vind dat hij hier de vrije trap had moeten krijgen. Bizar dat je wordt aangevallen en dan geen duw terug mag geven.
- Kishna greep Toornstra bij zijn strot (niet goed te praten) nadat hij onjuist werd bejegend. Toornstra ging met zowel Cillessen als Kishna kop aan kop staan. Dus deze lokt hij zelf uit.

Nu was Feyenoord gewoon de betere en hadden ze van mij Ajax mogen vernederen met 0-10 in de Arena. Wat een stel slappelingen bij Ajax zeg. Lopen over het veld alsof ze koning zijn. Alles gaat op 70% omdat "ze toch wel winnen/ betaald krijgen". Wat een stelletje slappe zakken.

Maar met het commentaar over de "maniertjes" van Ajax en die zogenaamde rode kaart die ze hadden moeten krijgen vind ik bullshit.

Dat Feyenoord had moeten winnen staat buiten kijf. Petje af voor hun manier van spelen! En vooral hun vechtlust. Echt TOP mentaliteit!

28 januari 2015 om 18:23

Volgens mij mag je niet aan iemands gezicht komen.. Dit was een bedoelde uithaal op moisander.. Let wel dat het een hele zachte was. Toch vind ik dat de Knvb karakter moet tonen en alle spelers gelijk moet behandelen.. Dus ook Kazim hoort geschorst te worden.. 1 a 2 wedstrijden is voldoende.. Het was geen harde klap immers.. Echter het is wel gedrag dat niet op het veld thuis hoort en wat volgens de reglementen bestraft dient te worden (of je zou de regels weer aan moeten passen).. Iedereen heeft gezien wat hij deed.. Hem nu niet aanklagen maakt de Knvb alleen maar ongeloofwaardiger... Als de regels nu voor de één wel gelden en voor de ander niet, neemt niemand de knvb nog serieus.

26 januari 2015 om 10:21

Markbakel

Cilissen moet idd geen bidons zijn richting op gooien, maar zag je ook de zielige provocatie van Kazim vooraf? Hij draaide zich om naar de Ajax-spelers die achter hem liepen, trok zijn shirt uit om zichzelf vervolgens op te blazen.
Met al het provoceren en opgefokte gedrag van hem in het veld, kan ik me voorstellen dat je irritatie het kookpunt bereikt op een zeker moment. Wat een kinderachtige, vervelende arrogante kwal is die Kazim zeg.

26 januari 2015 om 10:47

dat op blazen heb ik niet gezien, wel dat hij shirt uit trok, maar die 2 waren meer bezig met elkaar dan met de wedstrijd, en als Cillesen zijnde moet hij gewoon zich erboven zetten en niet terug gooien of reageren.
Want in mijn ogen vond ik dat Cillesen dit allemaal begon. Want bij die (casillas) redding van Cillesen geeft Kazim hem nog een tikje op de schouder als compliment voor de redding en niet om te provoceren. De acties erna krijgt Cillisen zwart voor zijn ogen en provoceerd alleen maar

26 januari 2015 om 11:05

Cilissen werd door Kazim vooraf in interviews al geprovoceerd. Die Kazim speelt gewoon vieze spelletjes en nare maniertjes in mijn ogen. Dat complimenteren lijkt sportief, maar is misschien ook wel een beetje bewust om zichzelf achteraf de optie te geven om zijn gespeelde bereidwilligheid te benadrukken.
Hij ging op het veld vervolgens een paar maal echt te ver, ala Toivonen destijds.
Natuurlijk moet Cilissen zich niet laten provoceren, maar types als Kazim en Toivonen weten het bloed onder je nagels te halen door hun geniepige gedrag,

Tuurlijk moet je hier geschorst voor worden, maar wat Kishna deed bij Wilkshire moet je dan ook naar gaan kijken waar ik niemand over hoor.

26 januari 2015 om 09:34

Verschil is dat dat van Kishna en wilskshire was waargenomen en beoordeeld door de scheids, dan kan de Knvb later niets meer doen. Bovendien was dat niets meer dan een duw en dat van Kazim was toch echt een duidelijke klap in het gezicht. Regelementen zijn erg simpel, als de scheids iets niet waarneemt en beoordeeld kan de Knvb later op basis van videobeelden nog actie ondernemen, anders niet.

26 januari 2015 om 09:49

Het was geen duw, maar een greep naar zijn keel. Ik weet ook wel dat die regels er zijn, maar vind het zo'n onzin. Scheids had niet beoordeelt op die greep naar zijn keel maar van die actie daarvoor.

26 januari 2015 om 09:44

Daar hoor je inderdaad niets over omdat dit de Telegraaf betreft en dat is het clubblad van Ajax. Zo voorspelbaar... zo zullen ze straks alles op alles zetten om onrust bij PSV proberen te zaaien, let maar op.

Diverse spelers lieten zich niet van de sportiefste kant zien. Kazim was er daar zeker een van. Maar ook Cillissen was uiterst onsportief. Net als Toornstra.

26 januari 2015 om 09:28

Waarom Toornstra? Ik vind dat je er best iets van mag zeggen als iemand zich zo clownesk aanstelt.

26 januari 2015 om 09:51

Iets zeggen of beginnen met duwen? Vond ook fat Cillesen zich aanstelde maar als Toonstra er zoals jij enkel iets van had gezegd ddnk ik niet dat daar zo'n opstootje van was gekomen.

26 januari 2015 om 09:59

Als je de beelden hebt gezien weet jij ook dat Jasper als een autist reageerde door met zijn hoofd naar dat van Jens te bewegen...

26 januari 2015 om 10:12

Niemand beweert het tegendeel

26 januari 2015 om 12:21

Aanstelt of niet, een keeper moet zich beschermen en Boetius jaagt hard door, Cillessen deed het uistekend en Toornstra had er niks te zoeken.

26 januari 2015 om 14:17

Kom op man, hij wordt amper geraakt. Prima hoor, je even aanstellen, maar ga dan daarna niet lopen roepen dat je je mannetje staat. Cillessen is me gisteren vies tegen gevallen, ik had hem chiquer ingeschat.

26 januari 2015 om 16:36

Als hij niet springt wordt hij wel geraakt. Wat je verder van Cillessen vind kan mij aan mijn reet roesten, hij heeft gisteren punten gepakt, Vermeer was alweer aan het grabbelen en had geluk dat de bal niet goed voor een ajacied viel, anders had ajax nog gewonnen ook.

26 januari 2015 om 16:40

Waarom wil je er weer Cillessen-Vermeer discussie van maken? Natuurlijk is Cillessen een uitstekende keeper, mij hoor je zeker niet zeggen dat Vermeer beter is, maar zijn gedrag tijdens de wedstrijd en zijn uitspraken erna bevallen me niet.

Ik zou eerder een onderzoek instellen naar Cillessen , die met iedereen ruzie heeft gemaakt en na de wedstrijd nog van alles naar Kazim loopt te gooien.

Begrijpelijk als Kazim een schorsing krijgt, hij moet dit soort dingen gewoon niet doen. Je bereikt er niks mee en je benadeelt vooral je eigen team.

Maar als Kazim geschorst word, ben ik benieuwd wat voor schorsing Cilessen krijgt. Het gooien van bidonnen naar de tegenstander is ook niet netjes natuurlijk.

Wat Kishna deed was natuurlijk ook niet netjes, eerst Wilkshire bij de keel grijpen en vervolgens hem omver gooien met een judo-worp.

26 januari 2015 om 09:36

Juist en Cillissen die bidons gooit na de wedstrijd ook maar meteen op de tribune zetten.

26 januari 2015 om 09:37

Dat bedoel ik, wat Kazim doet is niet netjes. Maar Kazim was gister niet de enige die zich zo liet zien.

Kazim schorsen? Prima, maar dan moeten Cillessen en Kishna ook geschorst worden.

26 januari 2015 om 09:40

Dat gaat toch niet gebeuren want wat brengen ze in het nieuws om de zaak aan te wakkeren? juist dit geval en wie praat erover? Juist de onsportiefste op het veld.

26 januari 2015 om 10:14

Zijn er beelden van dat Cillesen bidons heeft gegooid naar Kazim? Of is dat alleen een nieuws-scoop van het AD? Want dan durf ik mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid te zetten. En Kishna schorsen omdat hij reageert op een idiote actie van Wilkshire? Lijkt me wat overdreven, niet?

26 januari 2015 om 11:34

was op studio voetbal te zien. Dus dan hoef je kazim ook niet te schorsen dat is wat je zegt toch HJ Cruijff. Kishna pakt wilkshire bij zijn keel dat is even erg als dat onschullige duelletje tussen Richards en die fin.

26 januari 2015 om 09:43

Haal die zinnen over Kishna maar weg, want dat gaat nergens over. Eerst houdt die Wilkshire hem tot drie keer en vast toe tegen zodat hij niet kan ingooien en vervolgens komt hij met irritatie invliegen bij Kishna, bij de cornervlag.

Daarbij heeft de scheidsrechter dat beoordeeld en afgefloten voor een overtreding door Kishna. Dat was overigens al belachelijk genoeg.

26 januari 2015 om 09:47

Dat Wilkshere eerst een overtreding maakt snap ik. Maar om vervolgens een speler met een judo-worp omver gooien is prima?

Bij de keel grijpen ook prima?

26 januari 2015 om 09:57

Niemand zegt dat het prima is. Hoort allemaal niet. Echter was er in die fase bij beide ploegen veel irritatie omdat het niet wilde. Wilkshere bleef nog na het inkomen nog even vervelend hangen met zijn been waarna Kishna hem aan de kant gooit. Moet die zeker niet doen, maar kunnen we wegstrepen tegen het geplaag van Wilkshere.

Overigens hoort die Wilkshere überhaupt niet op het veld thuis. Matig speler. Een simpele rechts- en linksback moet je zelf klaar hebben staan in de jeugd in mijn ogen.

27 januari 2015 om 14:04

Super grappig dat je niet kan zien dat Wilkshire gewoon veel slimmer is in dit soort duels dan die druiloor Kishna. Wilkshire maakt eerst een overtreding op Kishna, zeer zeker. Maar ook hij weet dat Nijhuis veel door liet gaan en maakt daar gebruik van. Dat is te wijten aan Nijhuis dat de wedstrijd in die fase ontspoorde, niet aan Wilkshire of aan Kishna. Daarna bij die cornervlag vind ik persoonlijk het hoogtepuntje. Wilkshire doet alsof hij keihard inkomt en houdt daarna keurig in en geeft Kishna geen doodschop. Iets wat je bijvoorbeeld in Spanje of Engeland had kunnen verwachten. Dat had Kishna blijkbaar niet door en gooit Wilkshire over de cornervlag heen. Dat hij hem daarna ook nog eens bij de keel grijpt vind ik echt een toonbeeld van jeugdige onbezonnenheid. Wilkshire reageert daar ook niet op, een toonbeeld van ervaren jongens bij Feyenoord. Ajax heeft zich gewoon de kaas van zijn brood laten eten en zich laten provoceren door jongens die veel slimmer waren in deze Klassieker bij Feyenoord.

Cillessen moeten jullie trouwens extra toneellessen geven. Hij is een schande voor de acteurs die iedere week hun geld proberen te verdienen hiermee. Blijkbaar wilt hij graag in Gtst of iets dergelijks. Maar als mensen zeggen dat Toornstra de aanstichter is, zou ik nog een paar kijken. Cillessen wordt totaal niet geraakt en kan ook even tegen Boëtius zeggen dat hij zich voortaan moet inhouden als meneer 'zijn mannetje wel staat in het veld'. Wat een ongelooflijke lafbek is dat zeg. Bidonnen gooien naar Kazim en als hij zich omdraait en zegt: 'kom maar' dan loopt meneer zich te verschuilen achter zijn medespelertjes. En maar klagen dat hij niet naar Kazim toe mocht. Hij scheet in zijn broek van angst.

Ik sta wel mijn mannetje? En je dan zogenaamd tegen laten houden door de scheids? Cilessen moet niet zo stoer lopen doen, dat past gewoon niet bij hem. Zijn gedrag viel me een beetje tegen gisteren. En natuurlijk, Kazim is de grootste idioot van allemaal, maar daar hoeven we niet meer van op te kijken. Cilessen acteert de grote jongen, maar het ziet er niet uit.

26 januari 2015 om 09:59

Amen. Kazim is een lopende tijdbom, maar Cilessen is een jongetje die zijn bange oogjes wilt compenseren met schreeuwen en stoerdoenerij. Allebei fout, allebei zeer vervelend, maar van Cilessen valt 't me meer tegen.

26 januari 2015 om 10:09

Haha daar heb je wel een puntje, van kazim kan je dit gedrag verwachten past bij het type persoon. Cillissen zou zich gewoon iets verstandiger moeten opstellen. Meer zoals Moisander eigenlijk deed.

Ik neem aan dat Kishna dan ook gestraft wordt voor het grijpen naar de keel van een tegenstander? Bijzonder dat daar niks meer over gemeld is achteraf... En van Rhijn voor het neertrekken van een doorgebroken speler? Als de scheids het ziet is dat namelijk ook gewoon een rode kaart...

26 januari 2015 om 09:39

van Rhijn is beoordeeld door Nijhuis dus helaas. En Kisha....als die wilkshire ? niet als een blind paard doorloopt gebeurd er niks. En buiten dat, is ook beoordeeld, want fey kreeg een vrije trap.
Kazim is blijkbaar niet gezien, want hij kreeg geen kaart, en als Nijhuis nu zou zeggen het gezien te hebben is het wel duidelijk bevoordelen van een ploeg.

26 januari 2015 om 12:20

Neertrekken, was een lichte overtreding die de hele wedstrijd door gemaakt werden waarbij doorgespeeld werd, dus ook nu doorgaan. Kishna mag je onderzoek maar het voorval is al beoordeeld, scheids had zowel Kishna als Wilkshere geel moeten geven.

“Je moet gewoon niet tegen mij gaan schreeuwen. In het veld sta ik wel mijn mannetje, hoor”, maakt Cillessen duidelijk.

Lol zegt iemand die een duidelijke schwalbe maakt terwijl hij niet eens geraakt is............pfff wat een uiterst onsportieve kerel.

Wat kazim doet mag zeker niet maar straf die Cillissen ook mar eens voor zijn walgelijke gedrag tijdens en na de wedstrijd.

26 januari 2015 om 09:38

Ik vind fysiek over de schreef gaan nog wat meer te billijken dan wat Cillessen liet zien, dat was gewoon spelbederf, de bol opnaaien, willen vechten en een international onwaardig als je het mij vraagt. Gauw Vermeer in Oranje, die doorgedraaide gek tussen de palen is geen gezicht. Je zet je hele land te kakken met zo'n figuur.

26 januari 2015 om 11:28

Fysiek over de schreef gaan zoals Kazim waar geen bal in de buurt is maar puur om het provoceren vindt jij meer te billijken dan wat Cillessen deed? Het is niet zo dat Kazim hard een duel inging en misschien iets te hard, hij duwt/slaat iemand 2 keer bewust in zijn gezicht. Dat heeft net zo min iets met voetbal te maken als wat Cillessen deed en lijkt mij ook erger eerlijk gezegd. En Cillessen had het aan de stok met een speler die wekelijks opgefokt is en iedere keer bij opstootjes betrokken is maar het zal wel allemaal aan Cillessen liggen.

Het is een onwijs irritante vent, maar hem hier voor schorsen vind ik nou net weer té.
Het is een klassieker en daar hoort een beetje getrek en geduw bij. Moisander had nergens last van en er is niemand gewond geraakt. Een waarschuwing (voorwaardelijk) zou gepast zijn.

En het is stom om te beginnen over Cillissen, die staat los van dit voorval. Klinkt een beetje als een 'ja maar hullie'.

26 januari 2015 om 09:38

Wie geeft hier het interview dan? Juist Cillissen dus wat dom zeg om over de onsprtiefste speler van gisteren te beginnen zeg.

Ja en het was gisteren eigenlijk Cillissen die doet huilie hulie na zijn lachwekkende schwalbe.

26 januari 2015 om 09:42

Het artikel gaat volgens mij over een evt schorsing van Kazim na een elleboogstoot tegen Moisander. Daar reageer ik op.

Cillissen staat daar buiten.

26 januari 2015 om 09:46

Nee Cillissen staat daar niet buiten want die geeft toch het trieste interview of niet.

Zielig dat men niks over de meest irritante speler op het veld van jou mag zeggen want dat was Cillissen.

26 januari 2015 om 10:14

Zo wijs klink je eerlijk gezegd niet.

'het interview' waar jij het over hebt is het interview dat Cillissen na afloop gaf. Hier zegt hij helemaal niks over een elleboogstoot of dat Kazim geschorst moet worden, terwijl dit wél het onderwerp van het topic is. Hij geeft alleen aan dat hij van de scheids niet naar Kazim mocht gaan.

Dat hij onsportief bezig was klopt, maar hij heeft niets te maken met die elleboogstoot van Kazim.

26 januari 2015 om 10:19

Oh dus in jou ogen mag er dan niks gezegd worden over deze irritante kwal of niet en in dit topic staat er namelijk wel een tekst van onze heer Cillissen.

Wijzer als jou in ieder geval wel want lezen is niet je sterkste punt.

26 januari 2015 om 12:06

'wijzer dan jij'.

En je mag er wel wat van zeggen, dat sowieso.
Ik mag zeggen dat het stom is om er Cillissen aan de haren bij te slepen in een topic over een eventuele schorsing van Kazim na een elleboogstoot op Moisander.

Zo gaat dat.

26 januari 2015 om 14:51

Enriqued,

Je zegt het zelf al: "na een elleboogstoot tegen Moisander". Dus ja!!! Hiervoor schorsen, want het heeft niets met een duel te maken. Of weet jij waar ergens in de regels staat dat tijdens een duel je arm of elleboog naar achteren mag zwaaien om zo je tegenstander te raken?

27 januari 2015 om 08:08

Zoals ik al zei vond ik het nou niet een dermate harde overtreding, beetje duwen en trekken met de ellebogen. Moisander en Kazim zaten elkaar continu in de haren en Moisander hield niks over van die actie.

ik vind (let op hé, belangrijk, is een mening) dat een waarschuwing of voorwaardelijke wedstrijd een passende straf zou zijn. Het was immers gewoon een klassieker met harde/vieze acties aan twee kanten.maar het liep nergens uit de hand. Het blijft wel gewoon een mannensport.

26 januari 2015 om 10:04

En het is stom om te beginnen over Cillissen, die staat los van dit voorval. Klinkt een beetje als een 'ja maar hullie'.

Het gaat niet om huilie... Het gaat erom dat als ze de ene kant willen bekijken, ze ook de ander kant op moeten kijken.
Klinkt meer als rechtvaardigheid of niet!

26 januari 2015 om 10:09

'hullie', niet 'huilie'.

Kazim geeft toch een elleboogstoot of niet? Ze hebben het toch niet over KeA die iemand wegschoffeld, of Kishna die naar een keel grijpt? Laten vooral bij het onderwerp blijven.
Ik vind niet dat Kazim geschorst hoeft te worden, net zo min al dat 'de rest' geschorst moet worden.

Ik word alleen zo moe van de 'ja, maar hij deed dit een ander deed zus' opmerkingen.

26 januari 2015 om 14:07

Maar dat snap ik dus niet, waarom hoort er geen schorsing te volgen op een elleboog? Ik vind dat dat altíjd op een elleboog hoort te volgen.. En een fikse ook, 4 wedstrijden minimaal! En zéker zoals Kazim het doet, niet 1 elleboog, maar als Moisander dan blijft staan nog 2x een hand in het gezicht, een klap in de nek en nog een poging tot een hoofdklem.. Als ik het zo terug lees vind ik 4 wedstrijden nog erg mild..

26 januari 2015 om 14:53

Enriqued,

Ik weet niet hoe jij ooit je biologielessen hebt gevolgd, maar een keel zit niet op borsthoogte.

27 januari 2015 om 08:15

Kishna greep naar de keel van Wilkshire.
Google eens op'kishna keel wilkshire klassieker' en kijk dan naar de eerste afbeelding die je ziet.

En succes met je biologie lessen.

27 januari 2015 om 08:18

Wel opvallend dat er (naast de gemiddelde ajax fan) niemand is die nog iemand geschorst wil zien na deze klassieker. Kazim niet, Kishna niet, El Ahmadi niet, Cillissen niet.

Behalve ...

26 januari 2015 om 12:18

Klopt maar Kazim slaat, de scheids moet dan gewoon ingrijpen. Het meest kwalijke vond ik nog wel dat hij niet zag dat Kazim Cillessen gewoon in de goal duwde, duwen laat staan hinderen in de 5 meter mag niet! Direct affluiten, maar het ontgaat de meeste scheidsrechters wel vaker, in principe mag een tegenstander een keeper niet aanraken in de 5 m, dus ook niet bij corners. En al helemaal niet duwen.

26 januari 2015 om 12:43

Kazim slaat en dat mag ook niet. Maar het was nou niet van dermate hardheid dat hij een paar wedstrijden moet brommen. De scheids had zeker in moeten grijpen, maar het kan zijn dat hij het niet ziet. Die pipo die naast het doel staat (de 5e man oid) had het zeker moeten zien.

26 januari 2015 om 13:18

Hij keek er recht in, kon je vanuit het camera stand punt zien.

26 januari 2015 om 14:09

Het gaat niet om de kracht van de klap, maar om de intentie, Enrique.. En er stond niemand naast het doel..

27 januari 2015 om 08:11

De intentie vond ik dan weer meevallen. Ze waren de hele wedstrijd aan het duwen en trekken. Zowel Moisander als Kazim vond dat er niks aan de hand was. De scheids vond het niets en zo nog een zooitje andere spelers. Zelfs analisten vielen er niet over. Alleen de Telegraaf achteraf. En een zooitje Ajax aanhangers.

Laten wij vooral allemaal de moraalridder gaan uithangen en het veroordelen.

Ach ja, in de grote competities zie je de spitsen wel vaker zo spelen, ik denk dat het buiten Nederland lang niet zo bijzonder is als hier. Overigens heeft Cillissen voor mij behoorlijk afgedaan, ik dacht dat het een rustige (gereformeerde geloof ik zelfs) en beheerste jongen was, maar hij gedroeg zich gisteren als een doorgesnoven dorpsidioot. Volledig onherkenbaar die jongen, en als je het mij vraagt ook erg onnodig. Zou het komen doordat Vermeer zo veel complimenten krijgt dat Cillessen nu zo gek doet? Dat hij na afloop Kazim te lijf wilt geeft wel aan dat hij het helemaal kwijt was in de bovenkamer gisteren, die Cillessen heeft armen zo breed als een lucifer, die zou door die Kazim zo worden opgepakt, weggeslingerd en pas ver voorbij de HMH weer de grond raken.

26 januari 2015 om 11:32

Cillessen had zich niet moeten laten provoceren door die idioot, daar is het mee begonnen. Grappig dat veel mensen net doen of Kazim een heilige is en dat het allemaal aan Cillessen ligt. En dat Kazim zo breed is en Cillessen niet heb ik al meerdere mensen horen zeggen, is dat dan toch weer die Rotterdamse tokkie mentaliteit dat de breedste van het veld/club/stad alles kan doen waar hij zin in heeft? Want ja die Kazim zal daar Cillessen wel eens helemaal afdrogen poeh poeh wat een stoere gevaarlijke gast.

Zou jij het pikken dat een tegenstander je in je gezicht duwt? Ik denk t niet. Je moet gewoon van je tegenstanders afblijven.
Geldt voor iedere voetballetrs en geen uitzondering voor niemand.

26 januari 2015 om 09:40

Maar denk je dat elke verdediger dat zou pikken? Het leek wel of Moisander het accepteerde, als het kleine broertje dat door zijn grote broer werd aangepakt en niks durfde terug te doen. Of denk je dat Kazim zijn arm ook bij Kongolo is zijn gezicht kan leggen, of bij Van Beek? De scheidsrechter greep niet in, ook al zag hij het gebeuren bleek uit de beelden, dan moet je als verdediger een paar ballen groeien en gewoon van je af bijten. Zeker een oudere speler als Moisander moet dit weten.

26 januari 2015 om 14:14

Goh, nu is het zelfs Móisanders schuld, het moet niet gekker worden daar in Rotterdam.. Komt het water uit jullie kraan ongefilterd uit de Maas ofzo? Beetje veel gifstoffen binnengekregen die de hersenen aangetast heeft?

26 januari 2015 om 17:12

ik kom gewoon uit Amsterdam hoor

26 januari 2015 om 09:40

Moisander pikte het wel. Die heeft blijkbaar meer discipline dan wij, ook een militaire achtergrond toch?

26 januari 2015 om 11:44

Nou dit heeft niet helemaal te maken met discipline maar niet tegen je verlies kunnen. En Moisander is veel te lief want bij een andere voetballer krijg je terug hoor. Zeker weten.

Als Kazim geschorst wordt moet Nijhuis ook geschorst worden haha. Nijhuis had zeker rood moeten geven aan v Rhijn...

26 januari 2015 om 09:54

En aan Cillissen voor het gooien van een voorwerp naar een tegenstander (staat nota bene letterlijk in de regels dat daar rood voor gegeven moet worden, daar was tot dit seizoen zelfs nog een eigen strafcode voor, maar dit seizoen zijn al die codes op een hoop gegooid). Dat het laatste fluitsignaal al had geklonken maakt niet uit, de spelers stonden nog op het veld en dus geldt de bevoegdheid van de scheidsrechter nog.

Ik snap serieus niet dat dit de leiding is ontgaan. Was zeer duidelijk te zien!

De Telegraaf, weer doen ze een poging een ander team zwart te maken?
Kijk je de herhalingen helpt hij Cillessen ook een aantal keer en is hij vriendelijk tegen hem. Met als dank een vermoedelijke belachelijke makende opmerking toen hij niet scoorde.

De Telegraaf blijft maar negatief schrijven over de concurrenten van Ajax Kan ik eerlijk gezegd om lachen. Het begint meer een roddel blad te worden dan een nieuwsblad.

Ik zeg morgen op RTL7 kazim vs cilissen. Kijken wie er dan wint. Vast niet dat arrogante mannetje uit Amsterdam. Wat was die een partij vervelend zeg gisteren.

Nou ben benieuwd.. De Telegraaf komt met dit nieuws dus neem het niet zo serieus eigenlijk. Als er gister één speler irritant bezig was dan was dat Cillissen wel. Die was bij alle opstootjes betrokken. Naaide Boëtius een gele kaart aan en vroeg opzichtig om een kaart voor Kongolo die ook werd gegeven. Daarna zocht hij tot twee keer toe de confrontatie met Kazim en had hij het aan de stok met Toornstra. Heb met echt geërgerd aan dat mannetje gister.

26 januari 2015 om 23:37

Zou het maar serieus nemen ^^.
Deze zelfde krant zette dat opstootje tussen Feyenoord en PSV op de voor pagina met het verzoek voor schorsingen. De Knvb gaf aan dat naar aanleiding van dat artikel een onderzoek te starten -.-

Het is niet de eerste keer dat ze zoiets proberen.

Zouden ze dan ook Cilissen aan gaan klagen.
Je ziet hem duidelijk op beelden flesjes gooien naar Kazim!

BTW Het is de Telegraaf, pro ajax dus wat moeten we ervan denken!

Ik had tijdens het WK meer sympathie gekregen voor Cilessen, juist door zijn rust, maar als ie dit soort dingetjes gaat doen of zeggen neemt dat weer flink af.

Ach Kazim wil zo graag laten zien hoe cool en sterk hij is, dat hij vergeet dat hij eigenlijk zich eigenlijk 100% op het voetbal moet focussen gezien die paar dingen die hij wel goed kan zich anders niet openbaren. Het is zo'n negatief en destructief mannetje dat omdat hij zelf kwaliteit te kort komt voor het niveau het enige misbruikt wat hij wel heeft: body en kracht.

Kunnen we weer even normaal doen, zowel de spelers als de Knvb en zeker die trieste Telegraaf-journalisten. Op naar de volgende wedstrijd...

Arbiter Nijhuis ontging het voorval?? Stond er met zijn neus bovenop die dwaas.

Ik denk dat het gebrek aan kwaliteit van Kazim de hoofdreden is waarom Feyenoord gisteren niet gewonnen heeft. Stel je eens voor dat ze Pelle nog gehad zouden hebben... Ik denk dat Feyenoord dan gisteren gewoon met 0-2 naar huis gegaan was. Onbegrijpelijk dat daar nu geen betere spits staat. En het vreemde is nog dat veel Feyenoorders het in discussies nog voor Kazim opnemen ook, door te zeggen dat hij het "eigenlijk best aardig doet". Man, met Pelle (of Guidetti in zijn beste vorm) had je nu gewoon een punt of vijf, zes meer gehad.

Ook dit hoort bij een kraker in de Arena. Ze zullen er alles aan doen om je een schop na te geven. En het ergste is dat de Knvb zich meestal wel voor het karretje laat spannen.

Ben toch gewoon blij met het gewonnen punt. Zo links en rechts is er door beide partijen wat uitgedeeld. Maar laat toch gaan en gedraag je niet zo kinderachtig.

26 januari 2015 om 12:21

@ patpsv

Op zich ben ik het wel met jou eens, al zouden ze in Rotterdam of Eindhoven natuurlijk ook alles eraan doen om ons een schop na te geven. Laten we daar alstublieft niet schijnheilig over doen, dat hoort inderdaad zoals jij al aangaf bij dit soort wedstrijden.

Verder ben ik het ook met je eens dat het allemaal wat overdreven word. Normaal zitten we ook met zijn allen te zeuren dat we in Nederland geen spelers hebben die het randje opzoeken. Iets wat ons zo vaak Europees ook tegen ons werkt, dan zijn er eens twee spelers die wat aanklooien of het randje opzoeken en dan is de wereld weer te klein. Alleen dat cliché matige fabeltje dat de Knvb altijd maar op de hand van Ajax zou zijn is gewoon klinklare onzin.

"de doelman was na afloop op weg naar de Engelse Turk, maar daar stak Nijhuis een stokje voor."

Gisteren zei hij toch nog "als ik van het veld ga dan draai ik de knop weer om". Blijkbaar is daar dus niks van waar.

Kaziem is een speler die het ook moet hebben van deze maniertjes. Respect voor moisander dat hij niet is gaan liggen rollen als een klein kind.

Verder kan cillisen niet geschorst worden door de KNVB maar mis wel door Ajax?? Want als er gister 1 iemand zwaar, maar dan ook zwaar overdreven reageerde dan was het hij wel. Bijna tegen het plaats vervangende schaamte aan!!

Ook die laatste zin van hem in dit stukje. Duidelijk het geval van een zielig mannetje die de wereld even een poepie wilt laten ruiken.

26 januari 2015 om 19:43

Dat zou kunnen, maar het lijkt me sportief zeer onverstandig om onze 1ste keeper te schorsen omdat hij half Nederland irriteerde. Dat zou men bij de concurrentie natuurlijk graag zien, maar onze sportieve belangen wegen nou eenmaal zwaarder als de gemoedstoestand van al die mensen die zich zo druk maken over het gedrag van Cillessen.

Eerlijk is eerlijk, Cillessen was alles behalve sympathiek gisteren. Maar inmiddels doen mensen alsof Cillessen zich wekelijks zo gedraagt, terwijl dit de eerste keer is sinds hij onder de lat van Ajax staat en zo reageert.

De Telegraaf, dat er uberhaupt nog mensen zijn die die krant serieus nemen.

Er zijn aan beide kanten dingen gebeurd die nergens op sloegen, dus als Kazim een schorsing krijgt, dan mogen ze Cillessen zijn gedrag ook best onder de loep nemen.

26 januari 2015 om 12:26

@ Eindhovuh040

Niet dat ik de Telegraaf lees, maar ik vind die zogenaamde verontwaardiging richting die krant altijd wel heerlijk selectief. Het Eindhovens Dagblad en het AD bekijken zaken vaak ook duidelijk door een Psv/feyenoord gekleurde bril. Al die kranten moet je met een flinke korrel zout nemen als het op bepaalde zaken aankomt, alleen is het altijd opvallend dat we jullie daar dan nooit over horen.

26 januari 2015 om 13:29

@afca_leeds

Ik heb ook nooit gezegd dat het ED en AD wel 100% objectief zijn Ik heb alleen het idee dat de Telegraaf wel het ergste is wat dat betreft. Het wordt niet voor niets de sensatiekrant genoemd.

26 januari 2015 om 18:33

@ Eindhovuh040

Dat is waar, touché hehehehee. Ach weet je, ik vind eigenlijk wel mooi; het hoort gewoon bij de rivaliteit. Wellicht licht aan mij, maar voor mijn gevoel lijkt het wel of alles wat ook maar een beetje op rivaliteit duid tegenwoordig in Nederland als "not done" beschouwd word. Iedereen zegt wel dat ze rivaliteit mooi vinden, maar zodra er iets gebeurd of iets gezegd word (uiteraard niet de extreme excessen) is de wereld opeens te klein omdat iedereen zich meteen op zijn pik getrapt voelt.

Laten we beide heren gewoon schorsen.
Kazim moet zich gedragen maar Cilissen moet ook niet dingen naar iemands hoofd gaan gooien met opzet!
Cilissen speelde een sterke wedstrijd maar wat hij daarnaast mee bezig was god mag het weten.
Je kan niet de 1 schorsen en de ander ongestraft ermee weg laten komen.

26 januari 2015 om 12:14

Kazim sloeg Moisander in de wedstrijd, Cillessen heeft geen dingen gedaan waarvoor je rood zou moeten krijgen.

Krijgt Kazim ook geel voor het uittrekken van zijn shirt na de wedstrijd? Uuh nee, juist het na de wedstrijd en het was zeker niet vergelijkbaar met de rellen in de catacomben bij Feyenoord - Psv.

Cillessen was goed bezig, hij gaf goed tegengas op het mentale vlak, wie weet was Kazim daardoor wel niet scherp genoeg.

26 januari 2015 om 13:09

Ja en voetbal is een contact sport. Als die tik van Kazim echt zo hard was dan was Moisander als een stervende zwaan neergegaan kom op man.
Als jij dat gedrag gaat goed praten van Cilessen hij moet gewoon niet als een klein kind iemand iets op zijn hoofd willen gooien is ook en schorsing waardig en het uittrekken van een shirt na een wedstrijd is niet strafbaar ...check de regels er maar na.
Wat Cilissen doet wel iemand met opzet proberen te raken ! Maar goed we zijn nu bezig met stukken die de telegraaf schrijft dat kan je niet objectief noemen!

26 januari 2015 om 13:17

Wie zegt dat hij iets op zijn hoofd wilde gooien, hij heeft helemaal niks geraakt er dus geen zaak. Daarnaast is er een groot verschil tussen wat er in en na de wedstrijd gebeurd.

26 januari 2015 om 13:19

Als jij echt dat zegt na de beelden van Gisteren in Studio voetbal dan moet je echt je ogen laten controleren duidelijker kan niet! En daar was nijhuis heel erg lief voor Cilissen!

Die Kazim-Kazim is ook maar een vervelend mannetje.
Oncollegiaal, loopt alleen maar te zeuren. Hangt de grote vedette uit maar er is werkelijk niemand die tegen hem op kijkt. Gisteren zei hij het ergens nog op een nette manier (weet niet meer precies wat hij zei) maar hij bedoelde eigenlijk gewoon dat hij Cillessen een pak rammel wilde geven buiten het stadion. Dan spoor je ook niet helemaal.

Schors dan ook lekker diego Costa, en ramos, en Pepe etc. Zulke duels zijn heerlijk en horen bij derby's en/of klassiekers. Dat moet je laten gaan na de tijd. Moisander enorm sportief op gereageerd. En het blijft de telegraaf hè...

26 januari 2015 om 12:16

Duels zijn goed, maar elleboog geven in het gezicht mag gewoon niet. De scheids stond er bij en keek erna, had hem er minstens op aan moeten spreken en misschien wel geel moeten geven. Kazim zoekt de grens op maar gaat er naar mij mening nu toch overheen.

26 januari 2015 om 14:22

Slaan = rood. Niks geel, niks waarschuwing, de rode kaart is de waarschuwing, de waarschuwing het niet meer te doen namelijk..

26 januari 2015 om 14:48

Banaantje,

Slaan heeft niets met voetbal te maken. Ook bij een duel is er een grens en als je bij een duel je arm of elleboog in iemand zijn gezicht plaats dan ga je over de grens en daar staat gewoon één straf voor en dat is rood. Zo simpel is dat.

26 januari 2015 om 18:15

En Kishna die zijn hand in het gezicht van Wilkshire doet? In mijn ogen ook een slaande beweging. Hem ook maar schorsen? Ik vind van niet.

26 januari 2015 om 19:41

Wat ik zelf heb gezien van Kishna, was die hand gewoon tegen de borst van Wilkshire. En in een andere reactie hier op dit topic las ik dat Kishna naar de keel greep. Aangezien er meerdere Feyenoorders niet eens met zekerheid kunnen zeggen wat Kishna nou gedaan hebt, kan ik daar geen antwoord op geven. Ook heb ik zelf dat maar met een half oog gezien, maar mocht Kishna naar de keel gegrepen hebben of Wilkshire naar zijn hoofd geslagen te hebben dan is dat ook een rode kaart. Maar hier gaat het over Kazim en Kazim verdiend gewoon een rode kaart.

27 januari 2015 om 13:54

Blijkbaar hebben de supporters van Ajax er meer problemen mee dan Moisander die stelt zich niet zo aan en ging gewoon door met voetballen. Hij had ook heel zielig op de grond kunnen gaan liggen (terwijl er maar weinig aan de hand was), er zit naar mijn mening verschil tussen een elleboogstoot en een duw met de elleboog en blijkbaar vind Moisander dat ook.

Terrecht! Kazim zoog continu en sloeg gewoon, Nijhuis had meteen in moeten grijpen. Het was ongelooflijk dat een duw op een keeper niet afgefloten werd (de bal die hij zelf van de lijn haalde), iedereen vond Nijhuis zo geweldig maar ik vond het wel meevallen.

Op moment van spelen door een feyenoord stond Kazim ook buitenspel bij een goede redding van Cillessen, die onttrok zich toen niet aan de aanval.

Ook ongelooflijk dat men rood en een pentalty claims bij Boetius, er waren zoveel overtredingen waarbij doorgespeeld werd, dat deed Nijhuis wel goed, dat was in lijn met de wedstrijd waar heel veel toegestaan was.

26 januari 2015 om 13:18

Ja van Rhijn had moeten vertrekken met Rood en Cilissen had geel moeten hebben voor het vragen van een kaart en voor zijn aanstichten van een rel op het veld want hij ging neer als de stervende zwaan en op het moment dat iemand er wat van zegt nou dan is de herrijzing van Jezus nog niks bij zo snel als hij opstond en liep te provoceren.
Daarbij het incident na de wedstrijd opzettelijk scheenbeschermers naar iemands hoofd gooien mee dat ben je goed in je hoofd ?
Als dat word goed gekeurd kunnen we elk weekend dreigend achterom kijken of er geen scheenbeschermer naar je hoofd word geslingerd dus opzettelijk proberen te provoceren?

Maar met zo'n naam kan je niet echt objectief kijken naar zo'n wedstrijd ?
Van spelregel kennis heb jij geen kaas gegeten in ieder geval je weet niet eens wat buitenspel is zo te lezen.
Vertel eens hoe kan je buitenspel staan als je tegenstander de bal in je voeten speelt? Vertel ik ben erg benieuwd heb zelf altijd geleerd dat je dan nooit buitenspel kan staan als je de bal van een tegenstander krijg... alleen als je Direct word aangespeeld of als je in de baan van een schot staat en daarmee passief meedoet aan het spel en dan tussen de laatste man van de verdedigende linie en keeper staat van de tegenstander!
Ik ben blij dat jij niet hebt gefloten want dat was maar een aanfluiting geweest.
1. geen spelregel kennis
2. teveel door een ajax bril beschouwen!

Als ik jou was zou ik god gratie de man heel blij zijn met 4 lucky punten over 2 wedstrijden waar je 2x totaal bent overklast!

26 januari 2015 om 16:34

Nee dat was niet in lijn met de wedstrijd. Cillessen deed het goed, sprong goed op en Toornstra bejegende hem eerst waarop hij reageerde.

Opzettelijk? Dat is helemaal bekend of waar, je zou ook kunnen zeggen Kazim stond hem op te wachten, heeft hij hem geraakt? Nee! Geen zaak!

Jawel, op het moment van spelen van de Feyenoord speler (voor dat die via van Rhijn kwam) stond hij al buitenspel, hij haalde daardoor uit de kluts voordeel uit de situatie en dat is buitenspel.

Ajax staat gewoon 8 punten voor en heeft nog kans op de titel ondanks een off-day met een paar belangrijke blessures.

26 januari 2015 om 17:03

Ongeacht of je iemand raakt of niet dan is de actie af te keuren en stel ik gooi volgende week een blik bier naar je hoofd raak je niet dan is er dus niks aan de hand?
Praat jij nou een toneelspel goed ? Dus je wilt zeggen dat Toornstra het goed had gezien en dat Cilissen daarom de vrije onschuld mag spelen? Iemand een tweede kaart wilt aansmeren die je de eerste kaart ook had aangesmeerd. Van zelf kritiek is bij jou weinig te merken. Rijdt je ook een auto van Ajax?

En je buitenspel uitleg oke mag ik even Hahahahaha, Serieus je kraakt jezelf al af voor je een punt maakt hahahaha ! Ook mooi dat jij het tussen haakjes zet!
Toen hij de bal via van Rhijn kwam.
Ik moet je zeggen met mijn kennis van voetbal zit het hoger blijkbaar dan de jouwe.
Je kent je eigen selectie niet eens maar ik leg het je uit let op!

Van Rhijn is de rechtsback van Ajax zij speelde gisteren tegen Feyenoord. Tijdens een afgeslagen corner die vervolgens werd ingeschoten stond Kazim buitenspel maar het schot kwam bij van Rhijn terecht. Owh Kazim is een spits van Feyenoord.
Die van Rhijn probeerde met zijn gebrek aan talent de bal weg te spelen maar deed dat zo slecht dat hij de bal inspeelde bij Kazim die vrij voor Cilissen stond. Dus omdat het een nieuwe spel situatie is kan je niet buitenspel staan.
Of ga jij mij nou vertellen dat de regels van de Knvb zijn veranderd voor jou? Want echt ga echt een cursus voetbal volgen en ga eens met een stel mannen voetbal kijken ipv de paardenclub de Shetlanders.

En Off day jij wel 2x helemaal zoek gespeeld door Feyenoord, Vitesse en PSV maar gewoon blijven dromen van een offday. Laat me raden uit tegen Barca hadden ze ook een offday toch?

26 januari 2015 om 17:39

Maar op moment van schieten stond kazim al buitenspel dus affluiten dat de bal daarna via van rhijn komt doet daar niks aan af! Jouw spelregelkennis is verre van optimaal!

26 januari 2015 om 17:47

Hahaha Ramon 1972, De nieuwe openbaring van het buitenspel boekje! Oke dus ik schiet de bal de bal komt bij de tegenstander die speelt de bal naar een speler die achter hem staat dan staat die speler buitenspel! Echt!
Dus als die bal de kruising in was gevlogen was het buitenspel geweest OMG de buitenspel regel krijgt een hele andere dimensie.
Ik heb het altijd gewoon verkeerd geleerd.
OMG echt ik mag dus een afgeslagen bal niet meer uit stand op de goal schieten als er een teamgenoot voor de keeper staat ik mag de bal dus niet meer in de kruising schieten.
En stel mijn schot word gekraakt en die tegenstander die hem heeft gekraakt speelt hem naar een mede speler van mijn team dan is dat buitenspel man man man! Echt en ik maar braaf het knvb boekje volgen!
Kijk nog even heel goed mannetje volgens mij is het de onkunde van van Rhijn die er voor zorgt dat Kazim in scoringspositie komt ongeacht of hij buitenspel stond ...lastig he neutraal kijken!

26 januari 2015 om 23:31

Nee hoor helemaal niet lastig........ op moment van schieten staat hij buitenspel zou de bal binnenvallen is het een goal maar in dit geval haal je voordeel uit je buitenspel en dien je afgefloten....zo moeilijk is die regel niet hoor........en overklast.....tsja heel knap dat je op een middenveld zoals dat van feyenoord ajax overklast waar de belangerijkste pion ontbreekt en wordt vervangen door een 18 jarige...... en de schakel achterin bij wie het voetbal begint gebleseerd afwezig is en door een matige stopper vervangen.......wees dan maar trots dat je deze ploeg overklast maar als het om het resultaat gaat sta je gewoon met helemaal niets!

En nog even iets noem mij geen mannetje in je onkunde..vriend

27 januari 2015 om 09:21

@ramon,

Kom op man ken je de regels nou echt niet en neutraal kijken is lastig! De bal van Boetius zou bij de corner vlag zijn geëindigd zonder tussenkomst van van Rhijn. Die maakt er door zijn geweldige trap techniek een scoringskans van!
Dus zou ik je adviseren nogmaals goed te kijken en te beoordelen of Kazim nou in stelling word gebracht door zijn team genoot, Of deze de bal op goal schoot en vanuit daar dat Kazim buitenspel stond? of dat van Rhijn de bal zodanig veranderd van richting dat er een nieuwe spel situatie onstaat!
Kijk erg uit naar je antwoord. En voor je gaat terug kijken wat zou er met de bal gebeuren als van Rhijn hem helemaal niet zou aanraken!

27 januari 2015 om 10:35

Jouses, jij kent de regels niet! Kazim onttrekt zich niet aan het spel en haalt voordeel uit zijn buitenspel positie op het moment van spelen van de Feyenoord speler.

Die Kazim is de meest irritante speler van de laatste tien jaar in de Eredivisie. Of hij is volgende week woensdag tegen Heerenveen inmiddels geschorst of hij wordt door Kenny Otigba het stadion uit geschopt. Ik vind beide opties prima.

26 januari 2015 om 14:14

Geweld is nooit een oplossing! Zegt veel over jou.

Dit soort duels horen bij het voetbal, of wil men dat het een mietjessport wordt kom op zeg een beetje strijd hoort erbij. Zelfde als Cillessen die een bidon naar Kazim gooit, wat maakt het uit man man man.

Het Ajax-krantje en het Ajax-websitje zijn weer lekker aan het stoken.

Als voor iemand deze wedstrijd een staartje dient te krijgen is dat wel voor die jankerd van een Cillissen. Gigantische schwalbe bij Jpb, als door een mug gestoken reageren als Toornstra vervolgens terecht zegt dat-ie normaal moet doen. Zuigen bij Kazim, vragen om gele kaarten, een heel naar mannetje is dat. Een wedstrijd of 5 nadenken hoe -ie normaal moet doen kan geen kwaad.

26 januari 2015 om 19:35

Jammer voor jou, al die zaken waar jij je aan irriteert zijn zaken die beoordeeld en gezien zijn door de arbitrage en kunnen daarom niet tot vervolging leiden.

Fijn ook dat je trouwens al een strafmaat had verzonnen, spelers 5 wedstrijden schorsen op basis van het het irriteren van Roogsfc

27 januari 2015 om 13:22

Ik weet ook wel dat je niets kunt doen aan irritant doen, maar ik vind dat Cillessen op basis van vorige wedstrijd 10 wedstrijden verdiend :P. Wat een vervelend mannetje was dat zeg. Het interview van Kazim na de wedstrijd zegt eigenlijk alles.

27 januari 2015 om 13:37

En kazim is een lieverdje zeker. Cillessen haalt dit soort streken uit om de tegenstander uit de wedstrijd te halen en dat is bij kazim aardig gelukt. Als immers zo loopt te irriteren zoals wel vaker is het professioneel. Cillessen had er alles voor over om te winnen, hadden anderen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Het zit inderdaad niet helemaal lekker in die bovenkamer van Kazim. Wat een verkeerde agressie brengt die gast met zich mee. Bereikt er ook niks mee, zeker niet bij zo een ijskonijn uit Finland. Feyenoord gaat nog een hoop problemen tegemoet met deze anti-ambassadeur

Wat kishna, cillesen en kazim deden was onsportief een niet netjes, gekregen zich anders als er blijkbaar meer spanning op staat. Gelukkig was moisander sportief. Zie ook geen reden om ze te schorsen. Hoop vooral dat kazim niet geschorst word dan mag die ze volgende week weer missen. Kazim is trouwens veelste druk met provoceren en ingaan op provocaties, als hij zich nou iets meer op het scoren focust dan had Feyenoord nu misschien wel nog volop om de titel kunnen strijden. Nou wil ik niet zeggen dat die 14 punten achterstand nou direct zijn schuld zijn. Maar in het topvoetbal kunnen kleine verschillen bepalend zijn.

Ik zou eerder zeggen dat Cilissen een straf moet krijgen voor onsportief gedrag. Wat liet die zich kennen zeg.

26 januari 2015 om 19:08

En daarom heb jij het ook niet voor het zeggen maar zijn er regels die bepalen wanneer je geschorst moet worden en wanneer niet.

Er is geen aanleiding te vinden op basis waarvan je Cillessen zou kunnen schorsen. Dan zouden we wekelijks een schorsing of 20 in het betaald voetbal extra hebben.

Ik heb mijn hart aan Ajax verloren maar als de KNVB kazim gaat schorsen dan verliest het echt z'n geloofwaardigheid!! Dan moet Nijhuis ook geschorst worden voor het niet doodfluiten van de wedstrijd!! Kom op zeg een beetje mannelijkheid daar leren de spelers van..

In denk dat de aanklager betaald voetbal zelf wel uitmaakt wie er vervolgd wordt of niet, al schrijft de Telegraaf nog zoveel op. De aanklager betaald voetbal heeft zelf een televisie en kan zijn zelf wel besluiten of hij over gaat tot het vervolgen van Kazim.

Ik snap overigens niet dat mensen hier aankomen met andere voorvallen die in de wedstrijd wel gezien en beoordeeld zijn. Hopelijk weet inmiddels iedereen dat je op basis van door de scheidsrechter beoordeelde situaties geen sanctie kan krijgen, ook al beoordeeld de scheidsrechter het nog zo fout.

We horen wel wat eruit komt, eerst maar eens kijken of er voldoende aanleiding is om een onderzoek te starten.

Gelukkig heeft De Telegraaf met het artikel er voor gezorgd heeft dat de Ajax supporters nu toch nog over wedstrijd kunnen praten. Eigenlijk moeten ze allemaal hun mond houden , op het veld helemaal niets te vertellen gehad. Toon eenserespect voor Feyenoord. En geef niet zo calimeroachtig achteraf commentaar. Ps ik ben geen Feyenoord fan.

Met je arm iemand in zijn gezicht raken kan gebeuren. Wordt tegenwoordig normaal hooguit geel voor gegeven. Een elleboogstoot ligt anders, maar als Moisander echt een stoot in zijn gezicht had gekregen, dan had hij wel anders gereageerd.
Als dit onderzocht gaat worden dan kunnen er nog wel meer dingen onderzocht worden. Kischna en Wilkshire bijvoorbeeld, waar Kischna Wilkshire bij de keel grijpt en naar de grond werpt. Ook het voorval tussen Cillessen en Toornstra mag dan onderzocht worden, waar Cillessen duidelijk met zijn hoofd richting die van Toornstra gaat en hem ook lijkt te raken.
Maar goed, van mij hoeft dat allemaal niet, omdat ik tegen schorsen ben op basis van TV-beelden. Ergens hoop ik dan wel dat Kazim bestraft wordt en de Ajacieden wegkomen, puur om mijn standpunt te bevestigen dat schorsen op basis van TV-beelden pure willekeur is en daarmee een vorm van competitievervalsing.

26 januari 2015 om 21:13

Standpunt bevestigen??? Gewoon te zielig voor woorden om hier te beweren dat schorsen op basis van tv-beelden pure willekeur is.

Kazim sloeg gewoon naar achteren waar Moisander stond en dat is gewoon een rode kaart. Niemand kan het beoordelen of er sprake was van wel of geen opzet. Dat kan alleen Kazim en vandaar dat een aanklager geen onderscheid maakt. Slaan is dus gewoon rood. En dat heb ik al eerder tegen je gezegd, maar als het om Ajax gaat dan dringt bij jouw niets tot je door.

Mocht Kishna inderdaad naar de keel van Wilkshire gegrepen hebben dan is dat ook een rode kaart. Echter betwijfel ik of jij het wel goed gezien hebt, want ik las ook al ergens van een feyenoorder dat het de gezicht was en ikzelf zag eerder een duw tegen de borstkas. Dus het lijkt erop dat sommigen het hier proberen het erger te maken dan dat het daadwerkelijk was.

En het voorval tussen Cillessen en Toornstra? Tja een voorval en meer ook niet. Dat je dan hier weer anderen probeert te overtuigen dat het een kopstoot was, is wel zeer zwaar overdreven van je. Niemand zag hierin een kopstoot, alleen jij.

26 januari 2015 om 22:17

Het is inderdaad maar wat men kan zien en wilt zien. Zo is dat met TV-beelden ook. Is een voorval wel of niet goed in beeld gebracht. Ziet een aanklager er wel of geen opzet in. Heeft de scheidsrechter het voorval wel of nog niet beoordeeld (of in sommige zeer unieke gevallen slechts gedeeltelijk beoordeeld, waardoor de aanklager alsnog een onderzoek kan aangaan).
Dus tja, waarom is het zielig om te vinden dat schorsen op basis van TV-beelden willekeur is? Vertel het me maar, want je komt niet met tegenargumenten. Je bevestigd alleen maar dat iedereen de beelden zelfs anders kan interpreteren met je verhaal over Kischna.

Ik zeg trouwens niet dat Cillessen een kopstoot geeft, dat maak jij er van. Ik vond het meer een duw met het hoofd. Hooguit geel. Als het echt een stoot was had Toornstra wel anders gereageerd.

27 januari 2015 om 09:09

Ga nou niet de onschuld spelen. Met willekeur bedoel jij heel wat anders dan wat je nu in één keer zegt. " Ergens hoop ik dan wel dat Kazim bestraft wordt en de Ajacieden wegkomen puur om mijn standpunt te bevestigen". Hiermee wil je gewoon aangeven dat men Ajax bewust in bescherming neemt?

En TV-beelden spreken voor zich. Je kunt er niets anders van maken. Dat met Kishna heb ik maar één keer gezien en dus niet echt daar op gelet. Mocht er een onderzoek komen dan ziet men echt wel of Kishna gewoon wegduwde of naar een keel greep. Dus ook dan heeft het totaal niets met willekeur te maken. ook als men niets kan zien dan wordt er geen straffen gegeven, want je kunt niet iemand straffen op basis van een vermoeden. Dus ook dan heeft het niets met willekeur te maken.

Een duw met het hoofd van Cillessen??? Wie duwt nou iemand met zijn hoofd? En voor duwen krijg je geen rode kaart.

27 januari 2015 om 21:12

Hotch30,

Nee, zoals ik al vaker op deze site heb aangegeven vind ik schorsen op basis van TV-beelden gewoon te willekeurig. Zo ook toen met Suarez (bijten) bijvoorbeeld gaf ik ook al aan dat ik tegen schorsen op basis van TV-beelden ben, met de zelfde argumenten die ik nu ook weer heb gegeven. Trouwens wel knap dat jij denkt te weten wat ik bedoel

Nu ben ik wel benieuwd wat je er vindt dat het voorval tussen Kazim en Moisander niet onderzocht gaat worden. Als de TV-beelden zo duidelijk voor zich spreken, dan had Kazim volgens jou dus geschorst moeten worden. De aanklager start in deze zelfs geen vervolgonderzoek. Dus tja, niets aan de hand? Of willekeur? Zeg het maar.

28 januari 2015 om 01:56

Mijn mening weet je toch? En ik blijf bij mijn mening. Kazim had geschorst moeten worden. Dus een beetje raar dat je aan mij vraagt, waarom de aanklager geen vervolgonderzoek instelt? Ik denk dat je dat beter aan de aanklager kan vragen. Tot nu toe heeft de aanklager zelf geen verklaring gegeven.

28 januari 2015 om 23:09

De aanklager zal waarschijnlijk ook geen verklaring geven. Er komt geen vervolgonderzoek en dat is het.
Echter vind ik het dan wel raar dat er geen vervolgonderzoek komt terwijl de beelden zo duidelijk zijn volgens jou. Als jij de aanklager was geweest dan zou er dus wel een vervolgonderzoek gestart zijn. Daarom vind ik dat er willekeur is met betrekking tot schorsen naar aanleiding van TV-beelden.

Edit: Wel een leuke paradox. Kazim wordt voor een duidelijke elleboogstoot niet geschorst. Een onwillekeurig beleid rondom schorsen op basis van TV-beelden zou betekenen dat Kazim wel geschorst zou worden.
Dus of het was geen duidelijke elleboogstoot of er is willekeur.

29 januari 2015 om 02:21

Daarom is een verklaring altijd wel handig? Jij noemt het willekeur, maar je weet niet eens wat de reden is van waarom er geen vervolgonderzoek komt. Dus hoe kun je dan zeggen dat het willekeur is?

Jammer. Verdiende een dikke straf. Verschrikkelijke vent. Typisch gevalletje van externaliserend gedrag. Agressief en dominant proberen te zijn. Dierengedrag is 't

27 januari 2015 om 13:49

Je overdrijft nog al, al ben ik het wel met je eens dat hij hier voor wel een of twee wedstrijden had kunnen brommen.

Overigens had er dan ook een onderzoek naar Kishna en Cillessen kunnen worden ingezet. Zo blijf je bezig natuurlijk !

27 januari 2015 om 16:13

Nee, Cillessen natuurlijk niet. Hoe verschrikkelijk zijn baby gedrag en stoer doen gedrag ook was, daar kun je niks tegen doen. Kishna mocht wel, al is dat meer frustratie wat er even uit komt.

27 januari 2015 om 14:49

@gooner4
Hoe zou je het gebuitel en gejammer van Cillessen willen omschrijven? Ook clownesk natuurlijk of het naar de keel grijpen van Kishna ook buiten alle proporties. Dat jij iemand een verschrikkelijke vent vindt is voor de Knvb (gelukkig) geen reden om iemand te schorsen.

27 januari 2015 om 16:12

Cillessen z'n gedrag was kinderachtig en die jongen heeft het ook wat te hoog in z'n bol. Dat is echter wel een veel ander verhaal. Die kaart vragen doen zoveel spelers, het is meer een uitzondering om het niet te doen tegenwoordig. Dat vallen zonder dat die echt aangeraakt wordt is ook dom, maar dat doen er ook zoveel.
Tja, zijn gedrag daarna, met die opstootjes en weet ik het is gewoon stoer doen, maar lang niet te vergelijken met hoe Kazim deed.
Kishna greep richting de keel en duwde hem weg. Mag ook zeker niet, maar met zoveel frustratie kan ik het wel enigszins begrijpen. Mag van mij ook wel een kleine schorsing zijn.

Vind dit echter allebei wegvallen tegen Kazim. Cillessen kun je niks aan doen. Gedroeg zich gewoon als een kind en was stoer aan het doen (of hoe je het wilt noemen), maar straffen gaat niet. Kishna mag wel 1/2 wedstrijden eruit vind ik en Kazim 4/5. Soms wordt er een elleboog gegeven en dat is dan rood, terwijl het amper een elleboog is. Kazim kleineert Moisander (duwt 't met z'n hoofd naar onder) en geeft ellebogen in het gezicht. Nee, dan mag je van mij oprotten. Is ook niet de eerste keer dat die zoiets flikt.

28 januari 2015 om 07:40

Gelukkig heeft de aanklager er meer kijk op.
Wat Kazim doet valt in mijn ogen reuze mee, dit gebeurt meerdere keren per wedstrijd. Ik heb Moisander er ook niet over gehoord die overkomt dat vaker de enige die je er over hoort zeuren zijn gefrustreerde supporters. Wat Kazim doet kan je nog interpreteren als een actie om los te komen van je tegenstander een actie die voetbal gerelateerd is. Wat Kishna doet doet hij na het fluitsignaal dus als het spel dood ligt persoonlijk vind ik dat kwalijker.

Terecht want dan kan je alles gaan onderzoeken. Vind het wel jammer voor Te Vrede. Heeft het niet slecht gedaan maar op één of andere manier krijgt hij geen speeltijd meer. Denk daarom dat hij nog wel vertrekt en dan komt met Havenaar de volgende speler die middelmaat is.

Triest, dus je mag zomaar iemand een klap in z'n porum geven?

27 januari 2015 om 13:48

'een klap' is overdreven, maar Kazim had hier inderdaad geschorst voor kunnen worden. Maar als Kazim geschorst werd had de Knvb ook een onderzoek naar Cillessen en Kishna in kunnen en zelfs moeten zetten.

Heb niets met Kazim, vind het echt een vervelend mannetje, maar als je hiervoor gaat schorsen dan heb je binnen de kortste keren nog maar de helft van je selectie over. Het is simpelweg een duw in het gezicht, dat gebeurd zo vaak bij duels. Als ze Kazim overigens hadden geschorst had Cillessen het dubbele mogen krijgen met het gooien van bidons richting Kazim.

27 januari 2015 om 13:48

Ze hadden Kazim kunnen schorsen hoor, het waren gewoon bewuste ellebogen (niet hard, maar dan nog).

Alleen als ze Kazim hadden geschorst hadden ze ook een onderzoek naar Cillessen en Kishna in kunnen zetten. Zo blijf je bezig.

27 januari 2015 om 13:55

fr12jules : Idd knvb heeft geen zin in al dat extra papierwerk. klassieker was zo ie zo tam werd amper hard gespeeld. Alleen een heerlijk actie van EL Ahmadi en Clasie die teckel op de bal met van Rhijn. Kazim is uiteraard wel een grote baby dat hij dat elleboogje nodig heeft om Moisander te raken.

27 januari 2015 om 14:05

Ik vind het te weinig, maargoed dat blijft altijd het perspectief wat iemand heeft. En inderdaad, dan hadden ze ook een onderzoek naar Cillessen en Kishna moeten inzetten. Dat zal de Telegraaf natuurlijk wel niet melden, zijn niet voor niets een Ajax krant.

27 januari 2015 om 14:09

@teunteun

Dat bedoel ik, leuk en aardig dat de Telegraaf het kattenkwaad van Kazim omhoog brengen, maar over Kishna en Cillessen hoor je ze niet.

Misselijke krant.

27 januari 2015 om 14:12

Ik ben het ermee een dat Kazim niet wordt vervolgd hoor, maar wat deed Kishna nu weer verkeerd?

27 januari 2015 om 14:13

Kishna heeft Wilkshire bij zijn keel vastgepakt. Mag ook niet zover ik weet Het was niet erg lang of iets, maar als er zo moeilijk word gedaan over het irritante gedrag van Kazim kan hier ook gewoon naar gekeken worden.

27 januari 2015 om 14:20

Juiste en bij de keel pakken heeft Mexes net 4 wedstrijden schorsing voor gehad dus niet klagen bij Ajax lijkt me

Er wordt altijd wel gesproken dat de Knvb op de hand van Ajax is, ik geloof er helemaal niks van. Wat een beslissing is dit weer slaan tijdens een wedstrijd is dus gewoon toegestaan.

27 januari 2015 om 13:50

De Knvb hoor je toch ook niet over het gedrag van Cillessen of Kishna? De Telegraaf probeerde hier Kazim een schorsing aan te praten.

Kan de Knvb geen onderzoek instellen naar de Telegraaf voor het aannaaien van schorsingen?

27 januari 2015 om 14:05

De telegraaf probeerd wel vaker iets en gelukkig lukt het ze niet altijd!
Maar ze komen vaak als het hun uitkomt met dergelijke gevallen zoals Kazim afgelopen zondag

27 januari 2015 om 15:39

De Telegraaf probeert Ajax te bevoordelen en het Algemeen Dagblad is op de hand van Feyenoord. Dat is nou eenmaal het geval, als je voor Feyenoord bent moet je de Telegraaf met een korrel zout lezen, en als Ajacied moet je het AD met een korrel zout lezen.

27 januari 2015 om 16:09

Het AD is niet zo pro Feyenoord als de telegraaf voor Ajax is. Telegraaf begon al met het aangeven dat Ajax de laatste 10 wedstrijden onder leiding van Nijhuis niet heeft gewonnen. Dit is extra druk leggen op de scheids. Telegraaf is echt een Ajax krant met verschrikkelijk nare praktijken totaal niet objectief.

27 januari 2015 om 16:44

hoe bedoel je aannaaien van schorsingen, ik geloof dat Kazim hierin zichzelf een schorsing aannaait. Het is toch schandalig dat dit soort overtreding zo wordt afgedaan. Dat is pas lachwekkend, zeker na het zien van de beelden.

Zou wat zijn als de openbare aanklager zou luisteren naar een nsb krant

27 januari 2015 om 13:52

IK lees het al jij hebt er verstand van

27 januari 2015 om 16:17

Tja een krant die in de oorlog fout was neem ik niet serieus.

27 januari 2015 om 16:45

Als jij dit soort dingen zegt ben je waarschijnlijk ook niet serieus te noemen, in welke tijd leef je joh

27 januari 2015 om 18:39

Valt toch niet te ontkennen dat ze fout waren in de oorlog?

27 januari 2015 om 18:48

Maar je bent zeker abonnee van dat rioolkrantje.

En terecht , anders kan je zeker nog 2 mensen schorsen Kazim zat Fout maar het is geen wijvensport als je goed kijkt elke wedstrijd gebeuren dit soort incidenten.

Zou weer eens niet dat Feyenoord word geholpen.
Toch iets waar weinig mensen op letten, maar net zoals afgelopen seizoenen is Feyenoord ook dit jaar qua punten tot nu toe het meest bevoordeeld.
En nog steeds zo'n achterstand.
Word tijd dat er in Nederland eens scheidsrechters komen die niet bang zijn voor Feyenoord en het wat meer opnemen voor de kleine clubjes die zo vaak worden benadeeld.

27 januari 2015 om 14:02

Het is net van welke positie je kijkt, je kan het ook zien dat Ajax word geholpen omdat Kishna en Cillessen geen schorsing aan hun broek krijgen.

De Knvb neemt het toch ook op voor kleine clubjes? Belachelijke rode kaart van Wormgoor is netjes gesponeerd.

Verder:

Welke momenten zijn we qua punten dan geholpen?

27 januari 2015 om 14:57

ik durf met zekerheid te zeggen dat Feyenoord al 3,5 seizoen in de top 3 staat van meest benadeelde clubs

27 januari 2015 om 15:43

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213742 hierin staat dus duidelijk dat feyenoord vorig seizoen punten te veel heeft gekregen. Dus niet in de top 3 meest benadeeld in tegendeel zelfs.

27 januari 2015 om 16:11

Frank dat onderzoek waar jij op duid is totaal niet objectief. Maar ik had wel verwacht dat iemand met dat onderzoek zou komen.

27 januari 2015 om 16:36

Moisander hield zijn handjes ook niet thuis, hij deed het gewoon op een stiekeme manier

Kazim is gewoon recht toe recht aan en heeft lak aan dat er 1000 cameras hangen.

2vechten 2 schuld

dit was zo duiderlijk rood! hij voelt aan het schirt van moisander! bij de heupen! en dan gaat hij helemaal met zijn hellenboog naar boven naar de neus van moisander! als andere spelers geschors worden voor dit gewoon dit filmje laten zien en je word niet geschors door de knvb

Gewoon terecht dat hij niet geschorst word.

Hij is altijd aanwezig dat wel maar gaat tot het randje.

Zelfde als cillessen dat is ook een naar mannetje net vd sar 2.0. rollen iets te overdreven over de grond.
gevalletje slecht acteren noemen we dat.

Volkomen terechte beslissing, er was een tikje maar te weinig om een vooronderzoek te rechtvaardigen. Het is geen ballet.

Terechte beslissing als dit soort incidentjes al tot schorsingen zou lijden is het einde zoek. Voetbal is een contactsport als je daar niet tegen kan moet je iets anders gaan doen. Ik heb Moisander er verder ook niet over horen klagen, dit soort dingen overkomt hem natuurlijk regelmatig. De enige die een schorsing wilde waren wat gefrustreerde supporters.

logisch, anders zouden ze Kishna ook moeten scjorsen omdat hij Wilkshere bij zijn keel pakte. Enige moment wat de scheids echt verkeerd heeft gedaan was het niet geveb van rood aan van Rhijn.

Zo verrassend, dat Telegraaf niet een keer haar zin krijgt, ze hebben een tal van spelers onterecht een schorsing aangesmeerd.

Vond het al geen schorsing waard een echte elleboog vond ik het niet anders had dat wel pijnlijkere gevolgen voor Moisander dit is vervelend en irritant zijn met als doel je tegenstander uit je spel te halen, want als we dit als een elleboog gaan zien was dat van Cillissen een kopstoot ( Was het natuurlijk niet ) maar goed het hoort niet wel zou naar mijn mening een boete mogelijk zijn maar ook dat lijkt mij in deze situatie ook zinloos kortom prima besluit.
En ook vind ik dat ik moet benadrukken hoe goed Nijhuis wel niet was, want dat vond Boetius zou qua spelregels een overtreding zijn maar qua wedstrijdbeeld zou dat niet kloppen Prima gefloten dus door Nijhuis!

Ik had dit totaal gemist in de wedstrijd, toch wel verwacht dat die een schorsing zou krijgen, het leek wel op een elleboog stoot toen ze het na de wedstrijd lieten zien. Er was ook een speler die iemand bij de keel greep (van Rhijn?), waarom wordt daar niks aan gedaan door de aanklager?

Terechte beslissing alleen zwak dat ze dan de échte incidenten niet bestraffen! Door die acties van Cillessen en Kishna niet te bestraffen zeg je eigenlijk tegen de gehele jeugd in Nederland dat het oké is om je tegenstander bij de keel te pakken of te bekogelen met voorwerpen!

27 januari 2015 om 18:06

Kishna heb ik zo even niet gezien wat hij dan deed maar Cillessen zou zeker bestraft moeten worden voor het bekogelen van Kazim na de wedstrijd.
Dat Kazim niet bestraft wordt is logisch want hij deed niks fout.

v Rijn had al eerder geel moeten krijgen bij de actie op Boetius langs de lijn!
Vervolgens rechtstreeks roodt bij het even vasthouden van Boetius terwijl hij vrij door kon lopen op Cilissen.
Kazim zoekt de grens, maar doet het wat opzichtig. Hij moet iets meer geniepig worden, zoals sommige ajaxspelers dat goed kunnen. Gogme noemen ze dat in a'dam.

Terecht dat hij niet geschorst wordt natuurlijk. Maar wat is die Kazim Richards een omhooggevallen, arrogant mannetje zeg. Hij doet net alsof hij de prins van Rotterdam is, bah bah. Hij bakt er vrij weinig van om eerlijk te zijn. Balletje vast houden dat kan hij, maar scoren ho maar. Pelle kon beide.

Makkelijk scoren hier vwb De Telegraaf.
Dit incident met Kazim werd al ruimschoots uitgelicht op FOX Sports

ON: als Kazim zich iets meer met voetballen zou bezig houden ipv Ajacieden proberen te provoceren, had Feyenoord gewoon gewonnen zondag

Was ook vrij weinig aan de hand. Kazim is een irritante kerel, maar dit is natuurlijk geen schorsing waard. Dan moet iedereen na elke wedstrijd voor de rest van het seizoen geschorst worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren