Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer ziet ‘lamlendig’ Ajax: ‘In dat tempo doet mijn moeder het ook’

Laatste update:

Frank de Boer was absoluut niet tevreden na de 0-0 zondag in de Klassieker tegen Feyenoord. De trainer van Ajax erkende dat de Rotterdammers hadden verdiend te winnen en stond zodoende, net als Fred Rutten, met ‘een klotegevoel’ de media te woord. Hij baalde heel erg van het lamlendige spel van de regerend landskampioen.

“Feyenoord was vandaag op alle fronten beter. Wij straalden lamlendigheid uit. We wilden geen initiatief nemen en dan kom je niet aan voetballen toe. Zeker tegen Feyenoord niet”, vertelde De Boer aan FOX Sports. De Boer gaf aan dat er wat wijzigingen waren, doelend op de terugkeer van Nicolai Boilesen na blessureleed, Mike van der Hoorn die moet presteren op het hoogste niveau en ook de basisplaats voor de jonge Riechedly Bazoer. “Het kan daar misschien aan liggen.”

“Die jongens kregen door de spanning ook kramp. Ik had ook graag anders gewisseld, maar dat kon niet", vervolgde De Boer, die vindt dat juist een speler van Ajax altijd moet proberen om zijn eigen spel te spelen, ongedacht de druk of spanning. “Er waren ook genoeg momenten waarop dat kon, maar we liepen niet genoeg vrij. Althans, in dat tempo doet mijn moeder het ook, dan komt niemand vrij. We moeten meer energie in ons spel stoppen.”

Frank de Boer had Riechedly Bazoer niet in de basis moeten zetten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit Ajax is echt diep en dieptriest. Wat ze vandaag lieten zien is echt schokkend.

25 januari 2015 om 15:37

Dit laten ze niet alleen vandaag zien. Dit laten ze al vier jaar zien.

25 januari 2015 om 15:38

Dat is toch de laatste jaren al zo? Die kampioenschappen hebben een hoop verbloemd....

25 januari 2015 om 15:43

Haja ga weg man. Zo slecht als het vandaag was is echt niet het normale spelbeeld zeg. Je kan ook overdrijven.

25 januari 2015 om 16:11

Kan je nagaan hoe slecht Jouw club was de afgelopen 4 jaar hahahahahahaahahah

25 januari 2015 om 16:26

Inderdaad het gaat iedergeval de laatste twee jaar al zo. Gelukkig kan de Boer vandaag niet roepen dat we gedomineerd hebben.
De titels hebben duidelijk verbloemd dat we al twee jaar een sportief failliet Ajax hebben. Alleen wanneer je dat hier zegt, wordt je verweten dat je geen Ajax supporter bent.
Overmars mag nu aan het werk voor die onterecht opgestreken bonus

25 januari 2015 om 17:13

Mentalist vindt in ieder geval dat Ajax iedere wedstrijd dominant en aanvallend voetbal speelt. Dat is nou eenmaal de manier waarop hij het ziet en dat krijg je bij hem niet uit zijn hoofd hansje1969. Feit is dat Ajax van de afgelopen seizoenen op het moment de meeste punten heeft behaald van al die seizoenen. Ze spelen hetzelfde voetbal. Het enige verschil is dat PSV tot nu toe nog niet zoals voorgaande jaren de punten laat liggen.

25 januari 2015 om 18:08

Feyenoord komt uit een financiële en sportieve diepe dal en in mindere mate is dit ook het geval bij PSV. Ajax heeft geen excuses om zich op deze manier te presenteren gezien zij het grootste budget hebben van de eredevisie. Of zie ik het verkeerd????

25 januari 2015 om 18:24

Steef71. Lekker zure reactie. Ik weet dat de intentie er wel is. Dat is namelijk het voordeel van een jarenlang rechtlijnig beleid, wat ook financieel geen windeieren legt. Dat jonge spelers kansen krijgen, de oude ajaxschool wordt nagestreefd en dat er een visie is met het oog op de lange termijn. Dus ook al wordt Ajax dit seizoen afgetroefd door een luizig counterploegje als PSV. De basis ligt er voor een succesvolle periode. Dan zijn ze in Eindhoven met 1 schaaltje erbij nog niet eens halverwege het pad wat Ajax heeft afgelegd.

25 januari 2015 om 18:42

Ik vraag me af op wat voor manier jij voetbal kijkt Mentalist? Jij hebt absoluut niet het vermogen om kritisch te kijken. Je praat over de oude Ajaxschool. Volgens mij is dat voetbal al jarenlang niet meer herkenbaar bij Ajax. Meest trieste is nog het feit dat er niet met lef en echte vleugelspelers gespeeld wordt zoals jouw Ajaxschool dat altijd gedaan heeft. Verder hoort Ajax dominant te spelen en de tegenstander onder druk te zetten. De afgelopen seizoenen heeft Ajax niet veel meer gedaan dan de bal eindeloos rondtikken zonder al teveel aanvallende intenties. Op dat gebied zijn ze dus nog verre van halverwege. De jeugdopleiding werpt nu wat vruchten af, maar die zijn nog allemaal van voor de revolutie, dus chapeau voor de opleiders die er toen bij Ajax zaten. Nu is het dus nog gewoon afwachten welke lichtingen er na de lichting Van Beek en Nouri komen om te kijken of dat zijn vruchten af gaat geven. Dan heb jij het over 1 schaaltje in Eindhoven door een luizig counterploegje. Ook al een voorbeeld dat je met een brilletje op kijkt, want PSV een luizig counterploegje noemen en Ajax een aanvallende ploeg die dominant speelt zoals jij altijd doet, dan mis je toch echt heel veel. PSV probeert altijd de aanval te zoeken met veel risico en vaak als gevolg van balverlies. Natuurlijk kunnen ze in de omschakeling snel reageren als er dan een keer wel ruimte ligt. Kracht van deze ploeg is dat deze aanvallen vaak geweldig uitgevoerd worden. Ondertussen is Ajax nog steeds dominant op het middenveld en in de verdediging de bal tot in den treuren rond aan het tikken. Maar goed, ik heb er wel begrip voor dat een Ajaxsupporter het allemaal op zijn eigen manier ziet, maar probeer ook de reacties van je mede supporters eens te lezen, want die zijn vaak iets realistischer dan die van jou.

25 januari 2015 om 22:22

Steef71 leuk betoog. Ik heb het dan ook over intentie. Dat is wat anders dan uitvoering. En je hele betoog is leuk maar cambuur het initiatief geven en wachten op een fout is gewoon antivoetbal. Dat jij het om probeert te lullen naar aanvallend voetbal, zelf weten. Maar aanvallend voetbal is toch echt op de helft van de tegenstander, in de kleine ruimtes aanvallen.

26 januari 2015 om 15:03

Wat Feyenoord tegen Ajax deed gisteren bedoel je dus? En in dat geval speelde Ajax dus ook anti-voetbal omdat ze het initiatief aan Feyenoord gaven en op een fout aan het wachten waren.. Jouw mening hoor, maar dom lullen kan iedereen moet je niet doen alsof je het spelletje snapt.

25 januari 2015 om 15:39

Net als jouw club, die niet van dit Ajax kan winnen. En daar gaat het uiteindelijk toch om in het voetbal.

25 januari 2015 om 15:45

Zo slecht spelen in je eigen huis valt niet goed te praten. Zelfs Feyenoord heb ik in jaren niet zo zwak zien spelen.

25 januari 2015 om 15:47

Nee feyenoord speelde oersterk tegen willem 2 begin dit seizoen. Ajax was slecht ja maar overdrijven is ook een vak. Dit Ajax is goed te pakken onder druk. Dat heeft feyenoord uitstekend gedaan. Die verdienen meer credits vind ik. Ajax was onthutsend zwak door Feyenoord. Dat mag gezegd worden.

25 januari 2015 om 15:51

Feyenoord -Willem 2 blijkbaar gemist of jullie thuis vs utrecht... Net zo slecht

25 januari 2015 om 15:56

Kondogbia,

Ik herinner me nog wen historische wedstrijd in Eindhoven, remember?

25 januari 2015 om 16:04

@kondogbia

In jaren hea? Over hoeveel jaar praten we dan. Kan me nog wel een wedstrijd herinneren die met dubbele cijfers eindigde. Om maar te zwijgen van de prestaties tegen, bijvoorbeeld, Willem 2 in eigen huis.

Neemt niet weg dat het echt triest is wat Ajax op de mat legt vandaag. Slechter kan niet zou je toch denken.

25 januari 2015 om 16:04

Leuk dat je willen 2 erbij haal of eventueel Utrecht daar wil ik idd wel wat over zeggen. Feyenoord wad toen verre van compleet de meeste aankopen kwamen daarna pas. Het begin van het seizoen was diep en diep triest alleen word dat niet verbloemd.
Ajax was vandaag dramatisch en alles door het beleid van overmars en van der Sar. 4 jaar kon Ajax er mee weg komen omdat Feyenoord ook wan beleid had en schulden . Overmars kan geld niet opende bank houden wil Ajax mee kunnen in cl en echt jaarlijks de eredivisie winnen.
Nu is het gewoon 4 stappen achteruit en je maak er niet zomaar weer 5 vooruit.
Kan me ook niet voorstellen dat de supporters niet gaan klagen op het beleid wat gevoerd word

25 januari 2015 om 16:24

10-0?

25 januari 2015 om 16:52

Bliek, ja zo? Hij had het over dat hij in jaren niet zo een slecht Feyenoord zag, nou dikke onzin want begin vh seizoen was Feyenoord ook slecht. En ja jullie waren niet compleet, neemt niet weg dat Feyenoord slecht was? Daarnaast is Ajax ook niet nu compleet. Onze beste speler is helaas geblesseerd en hij had wel loopvermogen kunnen brengen. Dus zo heeft alles zijn redenen. Voor de rest vind ik het nergens op slaan inzake het transferbeleid van Marc en Co. Alsnog staan we 8 punten boven Feyenoord en 6 achter PSV dat nog naar Enschede en de kuip moet. Zelfs nog naar Alkmaar. Die wedstrijden zijn ook niet zomaar gewonnen. Kortom het valt allemaal wel reuze mee, alleen is het spel totaal niet hoopgevend van Ajax. Jij doet alsof Ajax gefaald heeft als ze een x geen kampioen worden. Dikke onzin want we zijn al 4x op rij de beste. Een x mogelijk geen kampioen is voor Ajax geen ramp mede door het huidige beleid.

25 januari 2015 om 19:41

Het gaat er denk niet om of het uit maak of je wel of niet een keer kampioen word.
Een keer is heen probleem hoor alleen je gaat als Ajax zijnde niet vooruit. Feyenoord speelde de eerste 4 wedstrijden dramatisch maar door financiën kon men niet eerder compleet zijn en miste je de oh zo belangrijke el ahmadi . Daar na speelt Feyenoord wekelijks goed voetbal ondanks een mindere begroting.
Het beleid van Ajax is elk jaar kampioen worden en cl overleven.
Je loop 4 jaar voor op Feyenoord alleen is het spel dit jaar minder ook al sta je een aantal punten voor. Je bent wederom uitgeschakeld in de cl en het spel is alleen maar minder geworden.
Ook met de belangrijkste man is het spel niet om aan te gluren of heb je vorige week de hele wedstrijd genoten??

Dus dan mag je best zeggen dat je in 4 jaar tijd geen reet verder ben gekomen en alleen maar achteruit ben gegaan ook al zijn er veel miljoenen binnen gekomen. Al zie om het verkeerd mag je het gerust zeggen.

En je word nog eens uitgefloten door je eigen publiek dat is misschien nog wel het ergste.

25 januari 2015 om 20:25

Dat uitfluiten gebeurde zelfs toen we @ de tijden van CL topjaren onder Koeman dus daar maak ik niet van een mug een olifant. Ik keur het niet goed, maar ja ik heb geen invloed daarop. Ik fluit in ieder geval niet mee.

Het spel is indd slecht en nee ik geniet totaal niet van het voetbal dat dit Ajax laat zien, maar ik heb wel geduld. Ik geniet namelijk volop van de A1 die ik vaak genoeg zie spelen en dat geeft mij in ieder geval hoop.
Trouwens heeft spel naar mijn mening niks te maken op het voor of achterlopen op je concurrent. Vooralsnog doet Ajax het stukken beter dan Feyenoord tenminste op dit moment. Of dat zo ook aan het einde van dit seizoen is zullen we zien. Daarnaast is PSV nou ook niet zoveel beter dan de rest. Hun hebben dan weer het geluk dat ze de afgelopen 2 wedstrijden wonnen. Als dat niet het geval was, dan waren hun alla Ajax nu het pispaaltje.
Kortom de stand op de ranglijst vind ik een momentopname. Na 34 wedstrijden (of eerder) zeg ik er pas iets zinnigs over.

25 januari 2015 om 20:58

Je vind de stond een moment opname maar Ajax doet het wel,stukken beter dan feyenoord?
Lekker tegenstrijdig. Nee Ajax heeft meer punten dan feyenoord alleen voetbal tien keer zo minder. Feyenoord heeft geen killer dat is het probleem.

Ik van gewoon als je 4 jaar kampioen word veel geld binnen haal via cl en dit op het veld zet is het niet goed. Leuk je hand op de knip houden echter zal,je toch per seizoen in 1 à 2 toppers moeten investeren en niet met spelers als zimling en viergever volgens mij faalt het daar ergens.

PSV is niet veel beter maar wint wel de mindere wedstrijden en je weet wat dat betekend..

25 januari 2015 om 23:10

Is niks tegenstrijdig aan. Ik vind Ajax op dit moment namelijk gewoon beter presteren dan Feyenoord. Dus ja een momentopname toch? Als Feyenoord aan het einde boven Ajax staat zal ik dis het tegenovergestelde typen. In welke toppers moet Ajax dan voortaan investeren als ik vragen mag? Een guardado die afgedankt is en gelukkig voor PSV goed uitpakt? Of een Luuk de jong die hopeloos faalt en hier weer opeens scoort? Niemand koopt/huurt toppers in de ED. Je moet gewoon geluk hebben. Ajax had de pech met zimling. Milik daarentegen doet het niet slechter dan luuk de jong. Het is makkelijk om alleen te kijken naar de "toppers" van Brands en de " mindere aankopen" van overmars. Dat is pas tegenstrijdig.

26 januari 2015 om 06:23

Nee het enige wat je doet is vergelijken. Ajax beter presteren nou ja dat hebben we de laatste wedstrijden wel gezien.
Ik weet niet maar,volgens mij betalen onze clubs rete veel aan scouts en wat komt eruit?
Jeugd met potentie. Het is aan de scouts om te zorgen dat er spelers komen die beter dan dan de spelers die er nu staan. Zimling is dus slecht gescout. Milik zie ik zeker heel veel potentie in maar presteert nu niet veel beter dan sigi.
Jij kijkt heel erg naar wat andere clubs doen met spelers halen en of ze het goed doen of niet.

Het gaat mij om het feit dat Ajax als club een voorsprong van 4 jaar had echter isndaar niks van te zien op het veld en de spelers die er staan. Dus eigenlijk is ajax in die 4 jaar niks beter geworden....

26 januari 2015 om 07:34

Dat vind jij. Ik vind Ajax dit seizoen volwassener omgaat met de kansen bijvoorbeeld. Dat het spel niet goed is ja eens, maar nogmaals het is al jaren niet goed. Ook voor Frank zijn periode.

En waarom had Ajax een voorsprong van 4 jaar? Was PSV op non actief gesteld of zo in de afgelopen 4 jaar? Ooo vanwege de CL inkomsten? Zegt weinig hoor gezien het feit dat de kosten van Ajax dat aardig compenseren. Het is niet zo dat Ajax dan opeens 20 miljoen meer te besteden heeft dan de rest.

En nogmaals wie moet Ajax dan halen? Denk jij nou serieus dat Ajax geen topper wilt hebben? Waarom anders Samuel proberen of van Chadli, Tadic, van Ginkel. Allemaal toppers voor ED begrippen maar ze willen of konden niet komen. Tsja dan zit je daar met je scouting en nogmaals je moet gewoon het geluk hebben dat een onbekende speler (milik) een afgedankte speler in een topcompetitie (guardado), oud club speler (karim @ Feyenoord) bij je wilt spelen en het ook nog eens goed doet. Daar moet Ajax en de rest het van hebben. Gelukkig scout Ajax dan ook zeer actief op jonge leeftijd, zodat je zo een potentiële topper vroeg binnenhaalt. Zie PSV vorig seizoen ook een te jong team en nu sterk. Dus zo gek idee is het niet eens.

Zimling is nu slecht gescout, maar is gelukkig niet gekocht. Was een tijdelijke oplossing. Zo erg is dat dus nou ook alweer niet. Back in the days had Ajax gewoon een paniek aankoop gedaan. Dan zit je vast aan zo een speler voor een lange tijd.

25 januari 2015 om 15:48

En toch weten jullie weer niet te winnen. Zegt meer over Feyenoord dan over Ajax dus.

25 januari 2015 om 16:03

Niet echt, het enige wat het over Feyenoord zegt is dat het niet kan afmaken. Het zegt over Ajax dat ze ondersteboven gelopen zijn.

25 januari 2015 om 16:06

Dus Feyenoord is niet goed genoeg, anders scoor je tegen een pover ajax. Vitesse stijl

25 januari 2015 om 16:17

Het was inderdaad schokkend zwak wat Ajax liet zien. Moet dan ook wel hee schokkend zijn voor Feyenoord dat ze zelf dan niet winnen of überhaupt scoren...

Mijn moeder zou nog beter zijn dan Andersen, Schone, Moisander, Milik en Kishna. Maar wel mooi dat De Boer zo duidelijk is: het was verschrikkelijk.

25 januari 2015 om 15:35

Kishna staat weet ik veel hoe vaak vrij maar krijgt gewoon de bal niet.
Echt heel slecht dit.

25 januari 2015 om 16:06

Dat viel mij dus ook op. Liep constant vrij met meters voor zich aan de linkerkant. Maar kreeg nooit de bal. Dat zullen ze wel zien tijdens de videoanalyses bij Ajax trouwens. Ze hadden daar echt meer mee moeten doen.

25 januari 2015 om 16:27

En het erge is dat hij 2 voorzetten heeft gegeven en er gevaar kan ontstaan.
Aangezien we weten dat vermeer hier vaak de fout in gaat hadden ze daar gebruik van moeten maken n

25 januari 2015 om 15:35

De Boer is fan van Anderson maar ik vind hem nog zo te licht. Best kans dat over 5 jaar een topper is...maar dan speelt hij niet meer bij Ajax. Nu absoluut nog geen meerwaarde.

25 januari 2015 om 15:42

Probleem is dat Ajax geen betere opties heeft op dit moment, hopelijk kan Fischer goed op t middenveld uit de voeten

25 januari 2015 om 15:46

Vandaag was Andersen niet best. Toch zag je zelfs vandaag dat een keer of acht alleen een fikse overtreding hem kon stoppen. Als dat niet bestraft wordt heb je aan Andersen niet zoveel. Mouwen opstropen zie je bij Ajax echt bijzonder weinig, alleen Klaassen kan daarin mee.

25 januari 2015 om 15:49

Serero deed dat ook gewoon. Was ook de man of the match voor mij.
De enige bij Ajax die echt goed speelde!

25 januari 2015 om 15:55

Serero is een eindbaas. Daar missen we er een paar van helaas.

25 januari 2015 om 15:57

En Cillessen ook hoor. Keepte vandaag echt uitstekend. Van rhijn was ook echt prima. Het stoorde me hoe weinig de vleugels gezocht werden, daar waar de meeste kansen lagen

25 januari 2015 om 16:09

Serero en Cillessen waren fantastisch, maar ook op Schone, Bazoer, Van Rhijn, Moisander had ik weinig aan te merken. Boilesen en Van der Hoorn hadden zwakke momentjes, maar voor de rest ook oke. Alleen Kishna, Andersen en Sigi (Milik deed het de eerste helft ook niet onaardig) stelde mij echt teleur. Andersen was in het begin oke en op sommige momenten in het begin goed, maar zakte daarna flink in en miste de explosiviteit in zijn acties. Kishna was gewoon zeer lui en nonchalant in het opjagen, meeverdedigen en in de duels. Sigi heeft alleen een beetje om zich heen gebeukt, maar met hem erin brengen weet je dat de lijn uit het aanvalsspel sowieso compleet weg is.... Ik begrijp die wissel nog steeds niet. Door die wissel kon De Boer op het eind niks forceren...

25 januari 2015 om 16:21

Bij andersen zie je soms nog de potentie. Boilessen daarentegen is structureel benedenmaats en maakt niets van alle verwachtingen waar. Vandaag ook weer onthutsend zwak. Op de verkeerde momenten een rush aangaan (veelal door de as) en op momenten dat er ruimte ligt gaat hij temporiseren en kiest voor de veilige bal. Vandaag zeker drie keer balverlies waar je tegen iedere andere club minimaal een goal van om de oren had gekregen.

25 januari 2015 om 16:50

Moisander niets op aan te merken?
Van der Hoorn heb je dan wel wat op aan te merken?

Moisander speelde als een natte dweil terwijl Van der Hoorn de ene na de andere bal uit de 16 wegwerkte.

25 januari 2015 om 16:04

Milik, Schone, Moisander waren echt niet slecht bezig vandaag. Milik en Schone combineerde de eerste helft regelmatig goed met elkaar. Ik begrijp daarom ook totaal niet waarom De Boer Milik eruit haalde in de rust en Sigi erin bracht, want met Sigi erin weet je sowieso dat er geen enkele lijn in het aanvalsspel komt. Moisander had Kazim ook gewoon goed in de tang en voetballend had ik ook weinig op hem aan te merken. Andersen speelde vooral in de eerste helft af en toe goed, maar was over de hele wedstrijd inderdaad matig. Op slot was ook duidelijk te zien dat hij op was. Hij was niet meer in staat om zijn acties te maken.. Kishna was belabberd. Zijn inspanningen dan vooral. Die jongen begrijpt niet dat er bij een Klassieker veel inzet getoont moet worden, maar als hij iemand op probeerde te jagen was het enige dat hij deed er naartoe joggen en dan op 5 meter afstand blijven staan... Nelom was ook een paar keer helemaal vrij voorin... Kishna liet weer eens zien een luie jongen te zijn en het is zeer zonde dat El Ghazi voor hem moest banken. Helemaal omdat Kishna erin staat, zodat Schone op rechts kon staan, maar vandaag stond Kishna echt een groot deel van de wedstrijd juist op rechts.......

25 januari 2015 om 21:05

Eigenlijk als ik dit zo leest heeft Ajax best aardig gespeeld op een paar spelers na?
Jij roemt moisander die paar keer verschrikkelijk traag opbouwde daarom bracht hij of zichzelf of een medespeler in problemen. Met als toppunt het moment aan de zijlijn het binnen houden van de bal. Verdedigend misschien aardig maar dat was het ook wel. Milik 2 of 3 keer gezien isgeen zwoeger.
Al met al was het een Ajax om te schamen volgens mij. Als je nou 4 jaar cl speel en kampioen word en aardig wat miljoenen binnen haal en je bent minder dan feyenoord die net uit een grote schuld komt dit jaar eindelijk uit de schulden is dan mag je wel,afgeven op het beleid bij je club.

Bazoer was niet super, maar nog in ieder geval redelijk.
Serero BY FAR de beste man....opnieuw.

25 januari 2015 om 15:35

Ik vond Cillessen ook erg goed. Samen Motm. Jasper heeft een punt in de Arena weten te houden.

25 januari 2015 om 15:47

Eens. Serero en Cillesssn inderdaad de 2 besten aan Ajax kant.

25 januari 2015 om 16:41

Serrero was de beste aan ajax,maar man of the match vond ik toch echt clasie wat speelde hij goed zeg.passend sterk,veel intercepties en constant aanspeelbaar.een echte motor hij is echt gegroeid wat had ik hem graag bij psv op het middenveld gehad achter wijnaldum en guardado.

25 januari 2015 om 15:51

Bazoer deed het inderdaad prima voor een eerste basisplek.
Van Rhijn speelde redelijk, net zoals Van der Hoorn.
Cillessen speelde prima.
Serero speelde weer een geweldige wedstrijd, man of the match.

De rest was gewoon belabberd slecht. Misschien dat het gewoon de ervaring is die je hier mist?

25 januari 2015 om 16:06

De hoorn speelde slecht! Slechte passjes, slecht zn man gedekt ai ai ai

25 januari 2015 om 16:12

Moisander en Schone deden het ook gewoon goed hoor. Weinig op die twee aan te merken. Ze waren sterk in de duels en voetballen ook oke tot goed. Milik was in de eerste helft ook aardig bezig, hem eruit halen was zeer dom van De Boer. Daar ging het fout. Met Milik zat er tenminste nog een structuur in het aanvalsspel, terwijl die structuur met het inbrengen van Sigi natuurlijk compleet verdwijnt.

25 januari 2015 om 16:51

Maar op Sigthorsson kun je een stuk beter de lange bal spelen. Dan moet de bal daar alleen komen en moet iemand de 2e bal meenemen. Nu was Clasie dat tevaak.

25 januari 2015 om 15:53

wat wil je jongen, hij staat nu pas in de basis en dan ga jij hem naar onder halen, vond hem ook niet slecht, de beste waren serero en cillissen, zoals vaak, wanneer ze toch weer kampioen worden hebben ze dat dan ook aan die twee te danken. Die en shone en klaassen niet vergeten zijn de vasthouders en dan komt anderssen en kishna met el ghasi en milik

25 januari 2015 om 16:13

Moisander, Van Rhijn en Boilesen waren vandaag ook niet heel verkeerd.

25 januari 2015 om 18:17

nee, dat zeg ik ook niet en jammer dat die laatste voorzet van van rhijn niks werd, maar die wat ik zei, zijn toch de basis mensen die regelmatig de beste zijn, van rhijn en moisander misschien nog erbij.

Misschien tijd om Andersen eruit te halen? Zet hem er maar een paar weekjes naast. 1 goede helft tegen Groningen, waarna hij vorige week de hele 2e helft overal het tempo uithaalde. Nu weer waardeloos, alleen maar balverlies. Samen met Schone en Milik constant de bal kwijt, waardoor Ajax nooit in balbezit bleef op de helft van Feyenoord.

25 januari 2015 om 15:52

Maar wie wil je er dan neerzetten? Andersen is gewoon de beste speler voor die positie.
Daarnaast werd hij vandaag redelijk vaak van de bal gezet door een overtreding. Dat daar niet voor gefloten werd kun je van tevoren ook niet zien aankomen.

25 januari 2015 om 16:08

Schone terug naar het middenveld en El ghazi naar de flank. Andersen dan af laten wissel met El-ghazi waardoor Schone de plek van El-Ghazi kan innemen zodra Andersen invalt.

Een middenveld met Andersen en Bazoer is toch veel te licht voor een topwedstrijd. Er moet echt minimaal 1 goede middenvelder bij anders kun je PSV nu al de schaal geven.

25 januari 2015 om 15:53

Ik zie graag een Gudelj, Ayoub of Chery komen. En botteghin gelijk voor de defensie aub.

25 januari 2015 om 16:15

Allemaal goede spelers, voor subtoppers.... Die jongens gaan Ajax echt niet beter maken.

25 januari 2015 om 16:31

Gudelj kan nog groeien maar Chery en zeker Ayoub gaan Ajax echt niet naar een hoger niveau tillen. Botteghin is ook niet veel, die wordt geprezen na een paar goede wedstrijden net als Lachman vorig seizoen.

25 januari 2015 om 16:35

Gudelj zou ik eventueel ook nog zien zitten, maar wie heeft Ajax op die positie? En wie was vandaag motm? Juist...

25 januari 2015 om 17:23

Met Serero en Klaassen is die ook redelijk overbodig, zeker voor het bedrag wat hij moet kosten. In plaats van Andersen zou eventueel nog kunnen maar dat zou kapitaalvernietiging zijn en gaat ook niet gebeuren.

Misschien had een andere opstelling met El Ghazi en Schone op het middenveld beter geweest Frank. Daarbij mag je ook wel eens ophouden Boilessen de hand boven het hoofd te houden want dat slaat nergens meer op. De enige scandinavier die je kan houden is Schone maar voor de rest is het bagger.. Wat je Frank ook kan verwijten is dat het team niet gegroeid is en dat de conditie sinds het trainingskamp helemaal weg is, onbegrijpelijk.

25 januari 2015 om 15:37

Kishna en El Ghazi moeten dan mee verdedigen, dan doen ze beide lang niet altijd, dus geen optie.

25 januari 2015 om 16:10

Dat hoeft niet perse. Dat zijn echte buitenspelers die je in principe niet nodig hebt bij verdedigen, tenzij de druk zo hoog wordt als vandaag. Maar dan sta je toch al op eigen helft. Juist door het terugzakken naar de verdediging van de flanken maak je het veld te klein. Veld breed houden en spel verplaatsen naar de flanken. Ajax wil dit naar mijn idee ook wel, maar de uitvoering is slecht.

Feyenoord speelde vandaag meer Ajaxvoetbal dan Ajax. Hoog druk zetten, veel combineren, domineren. Ajax speelde vandaag geen voetbal, maar mag blij zijn met een goeie keeper en een slechte Feyenoordspits.

Dat Kazim geen goals maakt, oke. Maar dat hij goals voorkomt gaat echt te ver.

25 januari 2015 om 15:37

Kazim maakte eerst een overtreding op Cillissen, had gewoon voor gefloten worden. Maar ja Nijhuis floot goed.

25 januari 2015 om 16:11

Dat hij geen goals maakt lijkt me ook niet oke voor een spits. Als hij die eerste er gewoon in schiet is er niks aan de hand. Maar die gast kan gewoon geen rust bewaren op zo'n moment. Precies de reden dat hij overal al gefaald heeft.

“die jongens kregen door de spanning ook kramp door de spanning."

Begin eens met een snelle buitenspeler en niet iemand die alleen de bal in zijn voet wil en dan in een slakkengang verder wil.
Schöne wordt veel te veel op en voetstuk gezet, tuurlijk belangrijke goals maar laat veel te weinig zien.
Tijd voor een ander.

25 januari 2015 om 16:36

Schone is ook een middenvelder of een nummer 10. Maar bij De Boer moet hij een vleugelspeler acteren, daar heeft hij de snelheid niet voor. Daar gaat het al mis. Door Schone op de flanken te zetten, haal je Ajax al uit het patroon.
Vervolgens stelt De Boer Kishna op de verkeerde kant op en hupsakee, we zijn vleugellam, waardoor je aan geen enkele spits iets hebt.

De Boer kan nu weer stevig pissig zijn en alweer denken aan een offday van Ajax. Maar we zien tegenwoordig meer slechte als goede wedstrijden onder zijn bewind. Kortom de rek is eruit bij De Boer en Ajax.

Het was ook gewoon slordig.
Kishna die wel 10 keer vrij staat word gewoon niet aangespeeld.
Schøne die veel te traag is.
Boilesen die samen met moisander meer ballen in voeten van feyenoorders heeft gespeeld dan in teamgenoot hun voeten.
Gewoon slecht.

25 januari 2015 om 16:17

Kishna had inderdaad vaker de bal moeten krijgen, maar hij had ook in verdedigend opzicht/opjagen/duels aangaan veel meer moeten doen.

Feyenoord mist gewoon nog financiële kracht om zijn sterke jeugd te verzilveren. Een Feyenoord met 100 miljoen op de bank zoals Ajax had waarschijnlijk ipv Te Vrede en Kazim gewoon Kuyt en Kalou in de spits lopen.

Dan win je wedstrijden met overmacht. Hopelijk gaat Feyenoord snel over naar een nieuwbouw stadion. Dat is het beste voor Feyenoord!

Feyenoord blijft de club van Nederland qua aantrekkingskracht. Anders had er wel een groot voetbalstadion voor 65.000 man herrezen in Amsterdam ipv Rotterdam.

25 januari 2015 om 15:39

Ajax heeft een grotere aanhang dan Feyenoord! Statistieken bewijzen dit!

25 januari 2015 om 15:49

Statistieken zeggen ook dat Feyenoord vandaag jouw cluppie had moeten oprollen!

25 januari 2015 om 16:05

En hoe zielig ben je dan dat wanneer alle statistieken op je hand zijn dat je het niet af kunt maken.......

Ik denk dat er wat teveel spelers nu spelen met een eigen agenda. Boilesen, Sigthorsson, Schone, Moisander... allemaal spelers die een andere club willen. Van van der Hoorn, van Rhijn, Kishna, Andersen hoef je ook geen getergdheid en inspiratie te verwachten om de boel op sleeptouw te nemen. Daarnaast hebben ze 4x achter elkaar de titel gewonnen. Het is gewoon tijd voor een nieuw team.

25 januari 2015 om 15:37

Goed punt behalve Van der Hoorn. Die verdedigde als een baas. Opbouwend kan het beter maar dat moeten andere maar oppakken.

25 januari 2015 om 15:49

Kan het beter is wel het understatement van de dag.

25 januari 2015 om 18:08

Ja maar dat is geen speler die tegen de rest kan zeggen dat er gebikkeld moet worden.

Ja je kunt het wel weer wijten aan het tempo of iets dergelijks, maar wat verwacht je dan? Dat Van der Hoorn zich wel even onder de druk van Feyenoord uitvoetbalt? Dat jochies als Bazoer en Andersen zich wel even onder de pressie van Clasie en El Ehmadi uitvoetballen?

Het blijkt keer op keer dat Ajax niks voorstelt als je ze onder druk zet, en Feyenoord heeft dat goed begrepen. Dan kun je elke keer wel roepen dat je te slordig bent en onzuiver past, maar dat is gewoon het niveau van je spelers, dan moet je iets anders verzinnen. Zet Feyenoord dan zelf vast, dat doen ze ook totaal niet.

Frank de Boer is gewoon echt de enige reden dat Ajax in het linkerrijtje staat. De Boer is een wereldcoach die deze matige selectie al jaren op de been houdt. De afgelopen jaren hadden ze nog een paar goede spelers er tussen lopen zoals Eriksen en Vertonghen, maar dit seizoen is het op Davy Klaassen na echt helemaal niks. De Boer presteert fantastisch met dit materiaal. Ben echt benieuwd als hij weggaat deze zomer, dan valt het als een kaartenhuis in elkaar.

25 januari 2015 om 15:44

Wereldprestratie van Frank. Zonder grap Andersen, Bazoer, Boilesen zouden nooit basis staan bij een Utrecht of Heerenveen.

Matige selectie, al jaren lang minder dan Feyenoord en PSV.

25 januari 2015 om 15:46

Inderdaad, Kishna alleen al. Antonia en Saymak zijn echt veel en veel beter dan dat arrogante mannetje die zich keer op keer als mislukkeling bewijst. Alleen Klaassen zou bij Feyenoord of Psv kans maken op een plek in het elftal

25 januari 2015 om 15:52

Stop nou eens met dat gemiep over Kishna. Ja hij heeft blijkbaar een tweet geplaatst over Feyenoord, boehoehoe. Nog steeds een van de betere spelers bij Ajax dit seizoen. Gaat veel dreiging van uit, zoals je vandaag in de 2e helft 2 keer kon zien. Speelde natuurlijk een belabberde wedstrijd, maar was niet de enige.

Andersen, Schone, Moisander, Milik. Die waren het slechtst.

25 januari 2015 om 16:02

Hahha dreiging van Kishna? Dreigen dat hij de bal gaat verliezen ja. Maar blijf maar weer de illusie hebben dat hij de nieuwe Ronaldo is joh, zelf heeft hij dat namelijk ook al dus who cares? Wanneer iemand de bal ook maar aangespeeld krijgt het al dreigend noemen, wat treurig.

25 januari 2015 om 16:04

Mindere selectie dan Feyenoord? Haha ja vast. Doe je bril af man. Feit dat je het allemaal zo geweldig vindt bij Feyenoord zegt genoeg over je verwachtingspatroon.

25 januari 2015 om 16:35

Haha. Misschien dat dit het eerste seizoen is dat Feyenoord een betere selectie heeft sinds 2005. Feyenoord heeft in 10 jaar geen speler gehad als Sneijder, Huntelaar, Suarez, Vertonghen of Eriksen. Zeker de selecties in 06/07 en 11/12 waren voor Nederlandse begrippen topselecties.

25 januari 2015 om 17:12

@ vedetterut. Wat ben jij vermoeiend. Ik zeg: Twee keer in de tweede helft ging er veel dreiging van Kishna uit. Daar is niks aan gelogen, dus weet niet waarom je zo raar doet. Twee keer een goede actie rechts, 1 keer goede redding Vermeer. En in andere wedstrijden is Kishna regelmatig dreigend, met acties langs de zijlijn en achterlijn. Ook dat is gewoon een feit. Waar zeg ik precies dat hij de nieuwe Ronaldo is? Goed zo, dat zeg ik niet.

25 januari 2015 om 17:39

Klaassen bij PSV in plaats van maher!

25 januari 2015 om 16:44

Ja matige selecties he. vd Wiel, Alderweireld, Blind, Eriksen, Vertonghen, Janssen, De Jong, Anita. Het was allemaal zo matig de afgelopen jaren.... De selectie uit 11/12 is veruit de beste selectie in de eredivisie van de afgelopen 5 jaar. Feit is dat het vertrek van al deze spelers onvoldoende is opgevangen en er nu een redelijk kwaliteitsarme selectie staat met te veel middelmaat en een te dunne bezetting op het middenveld. Maar dan nog maakt de Boer rare beslissingen dit seizoen.

Moet je nagaan Feyenoord wint niet eens van dit Ajax haha. Als Ajax compleet is en goed speelt, is Feyenoord nergens!

25 januari 2015 om 15:39

Leuke poging om deze schandalige middag te verbloemen met een provocatie. Ik hoop dat he jezelf er een flinke jongen van voelt!

25 januari 2015 om 15:40

Ze misten Klaassen ja, maar verder waren ze toch compleet? De wedstrijden waarbij de tegenstander van Ajax nergens was kun je ook op een hand tellen.....

25 januari 2015 om 16:11

Ze misten Klaassen en Veltman! Veltman laat verdedigend wel eens steken vallen.maar in de opbouw/omschakeling is hij vele malen beter. En dat mis je gewoon wanneer je vroeg onder druk gezet wordt

Vond Andersen vanaf de JC schaal al slecht ik ben blij dat ik voor het eerst wat medestanders heb.

25 januari 2015 om 16:15

Andersen is technisch behoorlijk goed maar fysiek is het een wijf die zelfs door zijn oma nog omver wordt gelopen.
Als hij meer aan zijn fysiek werkt zou hij best weleens door kunnen breken.

25 januari 2015 om 21:12

@ Myronfaro

Inderdaad, het werkgelijkwaar tenenkrommend hoe vaak hij in wedstrijden bij het minste of geringste het fysiek aflegt. Zo zie zo is het "fysieke" al decennia lang een probleem bij Ajax wat maar niet word aangepakt, Ajax blijft zich maar richten op (te) iele spelers die vaak ook nog eens klein van stuk zijn. Zolang Ajax dat niet eens een keer serieus benaderd en niet stopt met het volledig doorslaan door jonge spelers op te stellen onder het mom "het mag niets kosten" zullen we nooit die balans krijgen waar iedereen voor en tijdens de revolutie op hamerde. Zodoende zullen we dus ook niet die zo gewilde volgende stap maken.

Aan jou de taak om de spelers weer opgang te krijgen Frank. Ze lopen er ongeïnspireerd bij en laten de boel de boel. Beter had je ook El Ghazi gebracht ipv Viergever.

25 januari 2015 om 15:39

Boielsen gaf dat ie niet meer kon en gewisseld moest worden, dus geen keus, dan breng je een vervanger. En 0-0 is beter dan een aanvaller erbij en alsnog verliezen.

25 januari 2015 om 20:22

Je weet toch vantevoren dat Boilesen geen hele wedstrijd kan spelen zo kort na zijn blessure. Daar ben je sowieso dus al een wissel aan kwijt. Niet zo slim van Frank vind ik om met zn andere twee wissels dan ook niets te proberen forceren door bijv. El Ghazi in te brengen.

25 januari 2015 om 15:44

Waarom zou je een aanvaller inbrengen als je overal op het veld compleet overlopen wordt? De kans dat de 0-1 zou vallen was gewoon echt 100x groter dan dat de 1-0 zou vallen. Frank zag dat goed in en wilde dus defensieve zekerheid.

In de Kuip waren ze oom bedroevend en zo zijn er wel meer wedstrijden geweest afgelopen jaar. Dat is het nadeel van jeugd opstellen met te weinig ervaren spelers er om heen.

En iedereen die beweerd dat Lucas Andersen niet kan voetballen heeft geen verstand van voetbal want die is echt vreselijk goed alleen speelt ie nu in een team wat niet draait

25 januari 2015 om 15:48

Power en kracht hoort ook bij voetbal. Anders ga je maar lekker op een pleintje voetballen. Vooral tegen Feyenoord moet je meer kunnen dan aardig kunnen voetballen. Mouwen opstropen en gaan.

25 januari 2015 om 16:28

Hij kan geweldig voetballen, alleen hij loopt veel te lang met de bal en uit zijn acties komt vrijwel niets. Dan heb je niets aan iemand die op papier goed kan voetballen.

Juist met dit werkvoetbal van Feyenoord, had hij veel meer rendement moeten halen met zijn surplus aan techniek.

gelukkig is een slecht ajax nog altijd net zo goed dan een aardig spelend feyenoord...dat is wat vandaag blijkt

25 januari 2015 om 15:51

qua resultaat maar niet qua spel, verre van zelfs.

Af en toe moet er "gevochten" worden om een wedstrijd winnend over de streep te trekken. Voorheen (toen Ajax ook niet goed speelde) hadden ze daar spelers als Vertonghen, Blind enzovoorts voor, maar nu hebben ze Klaassen (die geblesseerd was) en Serrero die dit vooral in verdedigend opzicht kan, maar niet de rest van het team echt op sleeptouw kan nemen.
Het verschil met vorige jaren is dat Bazoer gewisseld zou zijn voor Poulsen en hij had dan op karakter de primadonna's zoals Andersen vooruit geholpen, maar nu komt er een Zimling die volgens mij 2 keer de bal raakte. Ik zie Ajax nog veel meer punten verliezen, niet eens door een gebrek aan talent, maar doordat er een gebrek aan balans is. Deze wedstrijd pak je 1 punt, maar de rest van de eredivisie ruikt bloed en zullen Feyenoord willen kopiëren. Je speelt straks tegen Vitesse & AZ, maar je grootste zorgen zijn straks de Ado's & de FC Utrecht's, die zullen de wedstrijd van het jaar spelen en niemand bij Ajax lijkt op te kunnen staan.

Zeker zonder Veltman en Klaassen te jong, te onervaren, te licht en te wisselvallig. Beleid te ver doorgeslagen!?

25 januari 2015 om 16:25

Gelukkig konden we Zimmling nog inbrengen......

En El Ghazi maar zitvlees kweken....

Ajax mist toch nog steeds een leider in het elftal. Iemand die de lijnen wel kan uitzetten, aanwijzingen geeft een stuurt. Er staan 11 spelers in die amper hun mond open trekken. Koop iemand van 30 die wel de leiding kan nemen en tactisch inzicht heeft.

Wat een kut wedstrijd. Ajax was waardeloos lasse schone was drama. Frank jij bent op.

Het is dat Fr geen fantsoenlijke spits heeft.

Ajax zal wel kampioen worden. Als je ziet hoe volwassen ze het geschop van Feyenoord oppakken vandaag spreekt dat wel voor het team. Die spits van Feyenoord geeft 3x een elleboog achter elkaar en Moisander lacht er om. Als Ajax uit de dip is door de terugkeer van Klaassen het fitter worden van Boilesen en andere spelers.

25 januari 2015 om 16:24

Rare conclusie. Compleet overlopen worden en dan denken dat je kampioen wordt.

25 januari 2015 om 16:41

PSV kan de druk straks niet aan, same old story als de laatste 4 jaar.

Ik lees hetzelfde als de vorige keer. Misschien is feyenoord als team te sterk voor ajax.
Alleen heeft feyenoord de kwaliteit niet om het af te maken.
En heeft Ajax de kwaliteit niet om iets tegen de power en agressie van Feyenoord te zetten.
Twee wedstrijden hetzelfde beeld is geen toeval.

De Scandinavische enclave liet het vandaag compleet afweten. De opbouw vanuit de verdediging is lang niet zo dramatisch geweest als dit seizoen. Ik smachtte deze wedstrijd naar Fischer, Klaassen of El Ghazi voor de flair in het Ajax spel.

Ook mist er een goede spelverdeler ala Daley Blind(voor eredivisiebegrippen) , Serero vult die positie wel fantastisch in maar de balans op het middenveld is er niet.
Ik hoop dat Frank Fischer links op het middenveld zet zodra hij inzetbaar is, Andersen is te inconsistent ,zet zijn acties vaak te ver door en is zonder bal nutteloos. Daarnaast gewoon El Ghazi in de basis op rechtsvoor en Schone moet maar met Klaassen en Serero concurreren voor de overige 2 middenveldposities.

Ajax was voor het eerst gevaalijk op 68:ste minuut. Zegt genoeg.

Veruit de slechtste klassieker ooit! Doe eens wat JC.

Volgende week hopelijk wat punten verspelen in Arnhem en PSV herft wat meer speling met eventueel puntenverlies. Toch denk ik dat Ajax volgende week zal winnen bij Vitesse. Vandaag was het vertoonde spel in ieder geval heel matig van Ajax kant, ik had er voor de wedstrijd wel meer van verwacht. Feyenoord verliest 2 punten en Ajax wint er 1

Achteraf ziet het De Boer het allemaal, hoe het had gemoeten.

Elke week te weinig beleving, geen tempo, geen diepgang, geen vleugels, geen pit en geen beweging.

Wanneer gaat De Boer eens met 2 echte vleugelspelers met diepgang spelen ? Wanneer komt de nummer 10 plaats weer in ere terug. Met de punt naar achteren dat kennen we wel, dat is controlevoetbal zonder tempo en zonder gevaar.

Met dank aan Jasper en Serero hebben we nog een puntje uit dit duel gehaald. Weer een duel om snel te vergeten....

Kan er weinig meer aan toevoegen aan het commentaar van Frank. Wel moeten we gewoon geduld hebben met Ajax en het beleid, er wordt nog flink gesleuteld om de jeugdspelers meteen op een hoog niveau te hebben.

De Boer zegt dit tempo kan mn moeder ook aan. Doe er er ook wat aan man. het blijft elke keer een droevig gezicht hoe ajax speelt. je moet ook is durven. bah . gewoon volle bak in de aanval. el ghazi erin etc etttc vanaf het begin. jagen, voetballen, branie, bluf. waar is het. ook voor overmars, van der sar en zn collega's. wel die tonnen per jaar extra incasseren. Omdat jullie zo goed zijn. walgelijk. Een topclub willen zijn en dan duarte, zimling, viergever, van der hoorn, en anderepleps binnenhalen met 120 miljoen op de bank. tuurlijk de jeugd moet erin, maar kom niet met deze zogenaamde barca spel pleuris bende aan. gewoon oud ajax volle bak. wie is de rest. gezien vanfdaag? gezien voor de winterstop? gezien vorig jaar, gezien in de CL? ik hou niet van calimero gedrag gewoon wij zijn ajax. waar is dat gebleven.dat willen we zien!!!!!!!!

Bazoer deed t prima. Moederen op serero na had een complete offday. Dit Ajax kan best goed voetballen maar heeft dat nog nauwelijks laten zien dit seizoen. Je kan je afvragen waar dat dan aan ligt. Tell me....

De Boer had ook wat hele defensieve wissels in petto. Hij moet ook zijn hand in eigen boezem steken.

Ik heb wel een leuke show gezien vanmiddag, moest echt lachen om sommige duels en opstootjes. Met name tussen kazim en cillessen was echt grappig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren