Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Clasie: ‘Ik kijk eigenlijk nauwelijks naar wedstrijden van Ajax’

Laatste update:
/

Jordy Clasie voert zondag Feyenoord aan in de wedstrijd tegen Ajax. De middenvelder is bezig aan zijn vierde seizoen bij de Rotterdammers, maar won maar één van de zeven Klassiekers die hij in competitieverband afwerkte in de Eredivisie. In zijn debuutseizoen in De Kuip won Feyenoord met 4-2 en speelde Clasie, maar vooral John Guidetti, een dijk van een wedstrijd.

Clasie heeft Ajax dit seizoen zelden tot nooit zien voetballen: ze bestudeerd heeft de middenvelder dus niet. “Ik kijk eigenlijk nauwelijks naar wedstrijden van Ajax. Ik hou me helemaal niet met Ajax bezig. Maar ik ga zondag naar Amsterdam om er te winnen”, klinkt het strijdbaar in gesprek met De Telegraaf.

Het Algemeen Dagblad schrijft dat Clasie tijdens de persconferentie van Feyenoord bewust geen ‘spierballentaal’ sprak. Hij hield zich vooral op de vlakte over de tegenstander en samen met trainer Fred Rutten zei hij, dat Feyenoord de ontmoeting met Ajax benadert als iedere andere wedstrijd.

Jordy Clasie is dit seizoen een van de belangrijkste spelers bij Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je zou toch verwachten dat dit als profvoetballer een soort van verplicht is, als Ajax bijvoorbeeld zaterdagavond en Feyenoord zondagmiddag speelt.

24 januari 2015 om 08:16

Waarom? Gaat er toch om dat hij presteert op het veld als het er om gaat? Theo Janssen keek ook nooit voetbal en rookte zelfs peukies na de wedstrijd, maar hij presteerde wel!

24 januari 2015 om 08:29

Theo heeft dan ook niet de absolute top gehaald.

Als je 1 miljoen per jaar verdient en je hebt (op een gegeven moment) de doelstelling om kampioen te worden moet je daar toch alles voor doen, daar hoort je concurrent goed in de gaten houden bij... Lijkt me.

24 januari 2015 om 09:14

Hij is toch 2x kampioen geworden bij twee verschillende clubs en een Knvb beker en JC schaal. Janssen paste gewoon niet bij Ajax. Als hij de transfer over mocht doen met deze wetenschap was hij niet gegaan denk ik.

24 januari 2015 om 09:24

Ajs je je hele leven in Nederland speelt hoef je inderdaad je tegenstanders niet te analyseren. Als, ondanks dat je prof bent, voetbal niet je lust en je leven is, dan hoef je je tegenstanders niet te volgen.

Theo was gewoon een zeer goede voetballer, die als hij zich echt helemaal op voetbal had gericht, echt een behoorlijke stap hoger had gekund. Maar Theo vond het prima zo.

24 januari 2015 om 09:45

Theo was buiten Nederland ook van belang voor Twente in de CL, overwinteren en in de EL er in de kwartfinale eruit. Won de gouden schoen eredivisie bij Twente. Dat jaar raakte hij weer geblesseerd aan zijn knie. De zoveelste keer sinds 2006. Dat zijn setbacks.
Ik denk dat hij er het maximale uit heeft gehaald gezien zijn carriere einde.

24 januari 2015 om 09:58

@vierdag
ij
Heeft helemaal niets te maken dat hij niet bij ajax zou passen, bij Feyenoord of PSV zou zulk gedrag ook niet op prijs worden gesteld.

Overigens heeft Janssen meerdere malen aangegeven het prima naar zn zin te hebben gehad bij Ajax met de spelers en de clubmensen....tevens zal hij helemaal Geen spijt hebben dat hij naar Ajax is gegaan want dan was hij namelijk maar 1x kampioen geweest.

24 januari 2015 om 10:00

En Clasie speelt nu wel absolute top toch? Nee. Die gaat hij niet halen ook, Jansen was ijzersterk bij Ajax overigens dus het ontkracht je hele bericht..

24 januari 2015 om 11:00

Hij presteerde bij lange na niet zoals hij had kunnen presteren als hij wel voor het voetbal had geleefd.

25 januari 2015 om 01:45

Jullie doen alsof Janssen elke dag met een kater op de training tegen een doelpaal stond te leunen. Er zijn legio topsporters die rookten. Neem Cruyff of v Basten en dan moet je eens in Engeland kijken. Dat was smullen voor de tabloit's als George Best of Paul Gascoigne weer eens veel te diep in het glas hadden gekeken. Of een Diego Maradona als junk.
Een veronderstelling dat hij beter had gepresteerd als hij anders had geleefd is een loze aanname.
Top sport, is dat gezond???

24 januari 2015 om 10:35

@kingb Wat is er mis met je tegenstander voor een wedstrijd analiseren en de rest van het seizoen niet volgen?

Je zou toch verwachten dat dit als profvoetballer een soort van verplicht is, als Ajax bijvoorbeeld zaterdagavond en Feyenoord zondagmiddag speelt.

24 januari 2015 om 09:46

als ze in de arena zouden presteren zou dit indruk maken. Maar in tien (10!) jaar niet winnen in Amsterdam en dan stoer bedoeld vertellen dat ajax je niet interesseert komt nogal knullig over en inderdaad, onprofessioneel.

24 januari 2015 om 10:45

Komop jongens, Clasie probeert nu tenminste niets stoers te zeggen. Het landt nog steeds niet helemaal goed, maar hij is zo toch al iets slimmer dan de rest. Nageven.

24 januari 2015 om 10:50

Enige persoon die knullig over komt bent jij maar dat geheel terzijde

On: Hij is niet verplicht om naar ajaxs te kijken ... Feyenoord heeft video analisten en die nemen alles door met de spelers deze week....

24 januari 2015 om 13:18

Wat is er knullig aan? Je hoeft toch geen wedstrijden van Ajax te kijken of wel? Eigen keuze denk ik... knullige reactie van jou dus

Volgens mij heb je dan ook weinig ambitie om beter te worden. Van wedstrijden kijken kan je echt wel een betere voetballer worden, zeker qua overzicht en in slimheid.

24 januari 2015 om 08:16

Maar dan zou hij toch naar wedstrijden van Barca, Real, Bayern etc. kijken om beter te worden?

24 januari 2015 om 08:29

Daarom is het goed dat bij dit seizoen niet naar Ajax kijkt, zijn eigen ploeg is de beter voetballende ploeg dus daar kan hij meer van leren. Alhoewel, af en toe een paar beelden van Zimling kunnen best leerzaam zijn voor hem, hoe het dan vooral niet moet. Maar ja, Zimling speelt zelden.

24 januari 2015 om 08:53

Juist wel leerzaam. .denken dat je beter bent en toch 8 punten achter dan zou je toch kunnen afvragen hoe dat dan kan !

24 januari 2015 om 09:14

Simpel, de start van de competitie waar Feyenoord pas laat compleet was. Daarnaast heeft Feyenoord alle wedstrijden die het verloor dit seizoen in eredivisie zichzelf danig te kort gedaan, utrecht en Willem 2 thuis verliezen, Ajax onbegrijpelijk verliezen, PSV in laatste minuut.

24 januari 2015 om 09:17

Baardgrasmus: hoeveel goals en punten heeft Ajax meer dan Feyenoord ? Met goed spel bedoel jij wat precies ? Als je 8 punten achter staat op nummer 2 en 12 punten staat op nummer 1, dan speel je gewoon geen goed voetbal.

24 januari 2015 om 09:24

Onzin, die dingen kunnen prima los staan van elkaar.

24 januari 2015 om 09:38

Dit antwoord meen je toch niet serieus he... Goed spel en stand op de ranglijst staan geheel los van elkaar. Heb je nooit een team die veel lager op de ranglijst staat een hoger genoteerd team compleet van de mat zien spelen?

24 januari 2015 om 10:01

@baardgrasmus

Zijn ploeg is helemaal niet de "beter voetballende ploeg" hoe kom je daar bij?!! Vandaar dat ze 8(!) ptn achter staan....wat zowieso al vreemd is met die "briljante" keeper...

Bij Ajax speelt iemand als Zimling inderdaad niet, bij Feyenoord iemand als Immers Wel...dat geeft het niveau verschil aan!

Maar Clasie komt er vanzelf achter na de voetballes van morgen.

24 januari 2015 om 10:13

Dat je Immers noemt zegt wel genoeg, de bekende pavlovreactie. Immers is in de rol die hij bij Feyenoord vervuld enorm bruikbaar. Qua statistieken hoort hij ook tot de beste spelers van de eredivisie. Dat het allemaal niet zo soepel oogt is bedrieglijk, kijk bijvoorbeeld eens die wedstrijd terug tegen Sevilla. Daar geeft Immers steekballen die wanneer Klaassen ze had gegeven tot veertien keer aan toe zouden worden herhaald in studio voetbal terwijl Jack van Gelder luid kreunend zijn hoogtepunt bereikte bij zoveel gevoel van de 'godenzoon'. Maar goed, het is makkelijker om Immers als vaste jij-bak paraat te hebben staan voor als er iemand iets negatiefs over Ajax zegt, dan om hem gewoon sec te beoordelen. Er stond vorig jaar in de correspondent een mooi artikel, Immers puur statistisch beoordeeld, hij bleek toen de meest onderschatte speler te zijn en tot de beste middenvelders van Nederland te horen.

24 januari 2015 om 10:20

Baarsgrasmus: Of jij bent zon grote fan van Feyenoord dat het jou blind maakt om goed te kunnen oordelen. Immers is natuurlijk een joke, oftewel een big game choker. Maar dat je hem verdedigd begrijp ik ook wel, maar Immers en een mooie steekpass geven heb ik nog nooit zien gebeuren.

24 januari 2015 om 10:39

@baardgrasmus

Dat jij Zimling noemt zegt nog Veel meer en daarom was jouw opmerking niet serieus te nemen.

Je zegt het goed: Immers is enorm Bruikbaar, maar er wordt wel wat meer gevraagd om kampioen te worden,of niet? En hardstikke leuk dat jij hem tegen Sevilla een aantal steekpasses heb zien geven, normaal gesproken is het middelmaat.: of wil je soms gaan beweren dat Immers een betere voetballer is dan Klaassen?

Tevens maakt het mij geen ene reet uit van Van Gelder over Ajax denkt: ik ben zelf Geen Ajacied dus ben redelijk neutraal in deze hele Ajax vs Feyenoord discussies.

Nogmaals: leuk dat jij verwijst naar 1 wedstrijd waarin hij blijkbaar wat leuke steekpasses gaf, "een" artikel in de Correspondent, EN wat statistieken.....maar Immers maakt Feyenoord Niet beter en al helemaal geen kampioen.

Veel succes met je Ajax aversie en antipathie, en doe lekker mee aan dat geforceerde en opgefokte gedrag met quasi zelfverzekerde taal.....zondag rond 14.15 zijn jullie weer een desillusie rijker.

24 januari 2015 om 10:51

Eigen vermogen van 100 mil vs 7 mil dat zegt genoeg Ajax is verplicht om boven Feyenoord te eindigen

24 januari 2015 om 10:56

Leer de vijand kennen, en je bent al half op weg?

24 januari 2015 om 11:02

Excuses genoeg weer in Rotterdam hoor ik wel. Dat verandert in ieder geval nooit!

24 januari 2015 om 11:27

Zwak.. veel geld/weinig geld, maakt geen reet uit.. Ajax eindigt sowieso bijna altijd boven Feyenoord haha

24 januari 2015 om 16:14

Weer al die smoesjes van die Feyenoorders. Altijd is er wel iets waarom ze het eerst niet op de rails hebben en wanneer het loopt is het hosanna.

En wat clasie betreft lijkt het me handig om naar wedstrijden van Ajax te kijken want die zijn namelijk 4x achter elkaar kampioen.

Lijkt me toch een goede leerschool Denk ik.

24 januari 2015 om 18:11

Beter voetballende ploeg... Moet je nagaan hoe goed dit Ajax is. Slecht voetballen en dan nog aardig wat meer punten halen dan een geweldig spelend Feyenoord. Misschien moet Clasie daar eens naar kijken, effectiviteit enzo.

26 januari 2015 om 09:50

Had eerder geen tijd om te reageren, maar ik denk eigenlijk dat ik na het wedstrijdbeeld van gisteren niet meer hoef te reageren. Het lijkt meer op zout in de wonder strooien zo, en daar heb ik geen behoefte aan verder. Zelfs Sjaak Swart zal hebben gezien dat Feyenoord voetballend superieur is aan Ajax.

Artikel 53.394 van een feyenoorder naar aanloop van zondag. wat zullen ze diep in een dalletje zitten als ze verliezen in Amsterdam zeg... de een kijkt niet naar Ajax, de ander wint wel in Amsterdam. Ik lach me helemaal lam als ze verliezen zondag, maar goed ze zullen eerst de laatste 10 min van de wedstrijd ontzettend gefrustreerd (lees: beetje schoppen) op t veld lopen zoals wel vaker in een klassieker die Ajax ff wint. Nee, wat dat betreft is Feyenoord aam het veramsterdammen

24 januari 2015 om 10:53

Calimero ten top en je kan je ajaxs bril niet af zetten. Ja jij gaat het echt redden in het leven jongen man man man

24 januari 2015 om 13:37

@Corona

Je snapt het niet he?? Het is 1 interview maar vz maakt er 4/5 artikels van..

het leukste stukje van het epistel hierboven is wel dat ze zeggen dat clasie bewust geen spierballen taal gebruikt... ik heb op vz de afgelopen weken anders aardig wat feyenoordspelers zamen met fredzien melden dat ze " er klaar voor zijn". dat ze het idee hebben dat ze ajax toch even gaan inpakken.
ik begrijp wel dat je niet kan zeggen dat het je dun door de broek loopt alsnje nog ergens moet gaan ballen.
echter hadden ze er ook voor kunnen kiezen om het zoals de boer te doen, ga uit van jezelf en houd je op de vlakte over de ander.
want eigenlijk is dit natuurlijk lachwekkend want het is natuurlijk wel spierballen taal; wij hoeven niet naar het spel van ajax te kijken want we hadden eerder dit seizoen al een wedstrijd waar we beter waren...we gaan het morgen allemaalz ien.
heb het vermoeden dat ajax niet groots zal spelen maar stiekem toch weer de drie punten houd.

Onzin natuurlijk, net als Rutten aangaf dat het een normale wedstrijd is. Van Geel mag hier wel eens wat van zeggen want het was gewoon gênant.

Clasie wil aangeven dat Ajax een club is zoals iedere andere club. Ajax is niet iets speciaals geeft hij aan. Zo is het ook gewoon. Goed gesproken van Clasie.

24 januari 2015 om 09:21

Valek: alle wedstrijden zijn gewoon competitie partijtjes. Ajax verloor kansloos van psv vorig jaar uit, en vervolgens verliest Psv de week erop kansloos van Az. Zijn maar drie punten te behalen.,

24 januari 2015 om 09:27

Nee sorry dit heeft niks te maken met speciaal zijn of niet.

Ajax is gewoon de tegenstander van Feyenoord, en dan hoort het gewoon bij een professionele voorbereiding om die tegenstander goed te bestuderen. En ik geloof er dus helemaal niks van, want Clasie vind ik juist erg professioneel overkomen. Waarschijnlijk valt deze uitspraak dus gewoon in de categorie "grote bek".

24 januari 2015 om 09:35

Valek. Sorry, maar ze hebben de gehele week toch heel iets anders laten blijken met alle uitspraken. Ik heb het gevoel dat ze nu pas door hebben dat ze met die uitspraken Ajax meer op scherp zetten en nu de spreekwoordelijke drol met zijn 2en weer proberen terug te trekken.

24 januari 2015 om 10:24

Klopt, maar dan kan ie net zo goed niks zeggen, want dat wisten we allemaal al.

24 januari 2015 om 10:25

Nee dat is niet zo, is gewoon slap gelul van clasie. De wedstijden tussen ajax-fey-psv zijn geen gewone wedstijden zoals elk ander. Dit zijn de toppers van het seizoen, sta je anders in dan tegen een Willem 2 ofzo.

24 januari 2015 om 11:06

Waarom hoor je dan van alle Feyenoord speler meer dan wanneer ze tegen Willem 2 spelen? Dus blijkbaar zit het ze wel hoger deze wedstrijd dan een andere. En dat is ook zo want reken maar dat dit meer leeft dan een wedstrijd tegen Willem 2.

24 januari 2015 om 15:02

Sebasjuh, je hoort van alle spelers meer omdat alle spelers ook meer vragen krijgen. Er zijn meer journalisten naar deze wedstrijd toe.. Daarnaast wordt elk los antwoord ook nog eens geplaatst op VZ, terwijl de antwoorden op vragen over Willem 2 en dergelijke vaak niet eens geplaatst worden.

Dit is gewoon allemaal logisch omdat mensen nou eenmaal meer geïnteresseerd in deze antwoorden, omdat beide clubs een grote achterban hebben en de wedstrijd meer leeft. Maar dat je in aanloop naar de wedstrijd meer van de spelers van Ajax en Feyenoord ''hoort'' komt vooral door de media, niks mis mee, maar het is geen indicatie of ze er wel of meer naar toe leven zoals jij aangeeft.

Zelf denk ik dat dit natuurlijk wel het geval is. Iedereen kijkt naar deze wedstrijd en er is dus meer druk, het is een wedstrijd tegen een concurrent en ook nog eens je grootste rivaal. Tuurlijk leeft het meer, maar het is nou eenmaal professioneel om te zeggen van niet en dat het maar drie punten zijn. Dat is gewoon mediatraining. Bij 80% van alle interviews zeggen spelers niet wat ze echt vinden/denken.

Wat verschrikkelijk dat Clasie niet naar Ajax kijkt, daar ga ik wakker van liggen...... Wat een nonsensartikel weer. Hoop dat hij morgen naar Ajax kijkt als ze weggespeeld worden zonder daar iets tegen te kunnen doen

Clasie probeert hier gewoon de supporters blij te maken.

Het kan dat je überhaupt geen voetbal volgt, en dat je geen idee hebt tegen welke spelers je volgende week staat.
Of je hebt zoon Ajax - haat, dat je daarom niet naar ze kijkt en je in mijn ogen best triest bent als volwassen jongen.

Ik hoop echt dat ze pakkie krijgen in de Arena, dat Clasie nieteens meer het woord Ajax meer kan zeggen.

Spelershome in de fik steken, dit trieste jaloezie gedrag bah!

24 januari 2015 om 10:31

Je tegenstander analiseren voor een wedstrijd maar de rest van het seizoen niet volgen kan prima volgens mij hoor, snap niet de jij je daar druk om kan maken, best triest eigenlijk. En naar Feyenoord wijzen ivm de brand is nog triester aangezien er nog helemaal geen dader bekend is. In de kranten noemen ze nu zelfs rivaliserende Ajax aanhangers als daders dus hou je beschuldigende vinger nog maar even voor je.

24 januari 2015 om 12:20

Zozo je hebt al een dader gevonden? Gelijk weer vingertjes wijzen naar Feyenoord. Als het waar is wat je zegt, kan Ajax er ook wat van hoor. Zoald meerdere malen het beeld van Coen Moulijn bekladden (echt heel respectloos), het veld van Feyenoord in de bekerfinale vernielen met vuurwerk, dat ontzettend zielige spandoek over Rooie Marck. Er zit bij geen enkele club alleen maar lieverdjes! zulke mensen zijn geen supporters, maar schorem die achter de tralies horen.

Kan Clasie beter wel doen. Kan hij wat van leren.

Hahaha Clasie wil alsnog stoer doen alsof hij niet naar Ajax kijkt.. gelukkig lult de Boer niet zo slap als Rutten en als Clasie samen, hou op man het is Ajax-Feyenoord na Feyenoord-Ajax gewoon de wedstrijden van het jaar, de klassieker, de wedstrijd die supporters al helemaal niet willen verliezen anders melden ze zich maandag ziek op werk, dit als een normale wedstrijd neerzetten is bullshit en correct gelul.. Zie ook wat er gebeurd is, dit is echt geen normale wedstrijd..

24 januari 2015 om 10:34

Wat is er gebeurt dan? Wedstrijd tegen Ajax is een grotere wedstrijd dan tegen Cambuur maar Sevilla of Roma spreekt mij persoonlijk meer aan. Tuurlijk zijn er een hoop supporters waar dit de wedstrijd van het jaar voor is maar echt niet voor elke supporter.

24 januari 2015 om 11:13

O je leeft onder een steen? Lijkt me logisch wat ik bedoel.. En tuurlijk zijn er uitzonderingen, zoals jou, maar dat hoef ik toch niet te benoemen haha het gaat om de massa en die leeft voor deze wedstrijd als voor geen ander, dat Sevilla of Roma jou meer aanspreken zegt mij inziens weer genoeg over deze tijd..

24 januari 2015 om 11:42

Ik leef niet onder een steen maar blijkbaar doel jij op de brand die aangestoken is? Daar is nog niets over bekend dus vraag me af wat de brand op dit moment met de komende klassieker te maken heeft? Of ben jij persoonlijk bij de brand geweest en heb jij toen iemand met een Feyenoordshirt de brand zien aansteken en heb je deze persoon vervolgens ook persoonlijk gevraagd of hij een Feyenoorder was? Je mening is dus veel te voorbarig, er wordt zelf in de kranten geschreven over mogelijk psv supporters en zelfs rivaliserende groepen Ajax supporters.

En ken je de term generaliseren?

Ik verwacht dat Clasie bedoelt, dat Ajaxop dezelfde manier wordt benaderd dan elke andere tegenstander en dat hij dus niet speciaal wedstrijden van Ajax heeft gekeken, om zich voor te bereiden.

Je mist ook helemaal niets clasie want die wedstrijden van Ajax zijn niet om aan te zien! Slaapverwekkend en zo slecht

24 januari 2015 om 12:18

Je hebt helemaal gelijk Robert. Ajax is waardeloos, slaapverwekkend kan er helemaal niets van en is geen bedreiging voor de club uit Rotterdam. Sterker nog waarom zou hij naar een club kijken die er totaal niet toe doet. Ik vind dan ook de uitspraken van spelers en supporters van Feyenoord onbegrijpelijk. Je gaat je mogelijke kansen tegen zo n waardeloze club toch niet in de pers verwoorden?

Ik denk dat de spelers van Feyenoord rust krijgen en op 70% gaan spelen om zich te sparen tegen betere tegenstanders.

Het valt wel op dat er veel berichten van het feyenoordkamp komen dat ajax niet zo bijzondere wedstrijd of dat ze nu echt moeten winnen maar hoe vaak iedereen dat zegt en bij ajax hoor je niemand daarover net alsof ze bij feyenoord veel meer bezig zijn de klassieker als bij ajax

Wat een praatjes heeft clasie gekregen zeg. Begint irritant te worden.

Grappig dat hij aan het begin van de week nog zei dat hij Ajax voetballend niet veel vindt voorstellen en dat hij dan nu stoer wil zijn en zegt dat hij Ajax nooit kijkt.

Waarom zou ie ook, is toch al jaren niet om aan te zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren