Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'De Ballon d'Or is een feestje van Ronaldo en Messi'

Laatste update:

Franck Ribéry werd in het seizoen 2012/13 gekozen tot beste speler van de Europese velden, maar de Ballon d'Or ging aan zijn neus voorbij. De Fransman zag de prijs naar Cristiano Ronaldo gaan en de sterspeler van Real Madrid werd ook dit jaar weer gekozen tot de beste speler van de wereld. Ribéry neemt de Ballon d'Or-verkiezing allang niet meer serieus: "Het is een politiek spelletje."

/

De aanvaller van Bayern München hoopte dat zijn ploeggenoot Manuel Neuer dit jaar de Ballon d'Or zou winnen, maar de keeper eindigde als derde in de verkiezing. "Zolang Ronaldo en Lionel Messi hier rondlopen, moet de derde speler die genomineerd wordt weten dat hij geen kans maakt", zegt Ribéry. "Het is elk jaar weer hetzelfde liedje. Ik weet niet wat een speler nog moet bereiken om de Ballon d'Or te winnen. Blijkbaar is zelfs het winnen van het WK niet voldoende meer."

"Manuel is nu al twee, drie jaar de beste keeper van de wereld en heeft vele prijzen gewonnen met Bayern, terwijl hij met Duitsland wereldkampioen werd. Maar toch eindigde hij als derde. Ik begrijp er niets van", vervolgt Ribéry. "Als er weer een speler van Bayern wordt genomineerd, moeten we er maar eens over praten of het wel zin heeft om naar de uitreiking te gaan. Waarom zou je? Alleen om je foto te laten nemen? De Ballon d'Or is een feestje van Ronaldo en Messi." Ronaldo en Messi wonnen de laatste zeven jaar de Ballon d'Or; Ronaldo drie keer, Messi vier keer.

De kritiek van Franck Ribéry is terecht

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het gaat over wie de beste van de wereld is, en dat zijn op dit moment gewoon Messi en Ronaldo, zo simpel is het.

23 januari 2015 om 12:02

Hmmm, klopt wel, alleen zou je ook kunnen zeggen dat neuer de beste keeper ter wereld is. Vind het ook vaag dat 1 keeper en 2 veldspelers samen moeten strijden voor die gouden bal. Maak dan een gouden handschoen voor de beste keeper en reik 2 verschillende prijzen uit.

23 januari 2015 om 12:13

Ja die mening deel ik ook en toevallig hier ook neergezet in een post.

Keepen is een heel ander vak. Overigens heeft een keeper wel veel minder concurrentie dan een voetballer. Er zijn namelijk miljarden voetballers op de wereld, maar er zijn maar miljoenen keepers op de wereld. De concurrentie is voor Neuer dus veel minder groot dan voor een Messi of een Ronaldo. Op dat gebied heeft een voetballer ook meer recht op de die prijs. Dus ze moeten maar snel een gouden handschoen gaan invoeren.

23 januari 2015 om 12:18

@finalvoetbal

Mooi geredeneerd, en ik ben er dan ook zeker 100% mee eens.

23 januari 2015 om 12:25

Neuer staat in het wereldelftal van het jaar. Dan is hij dus de beste keeper. Hoef je wat mij betreft niet nog een prijs voor te maken.

23 januari 2015 om 12:42

Ik zou zelfs 4 prijzen uitreiken: beste keeper, beste verdediger, beste middenvelder en beste aanvaller. De aanvallers zijn met het huidige systeem in het voordeel omdat aanvallers altijd wat meer in de picture staan. Met 4 prijzen word het wat eerlijker.

23 januari 2015 om 12:50

Inderdaad! Het zou ook leuker zijn, toppers a la verdedigers als Thaigo silva,Ramos middenvelders a la Gerrard en pirlo zouden ook zo'n goudenbal moeten hebben

23 januari 2015 om 13:07

Maar als een keeper concurrentie heeft is het ook meteen klaar. Veldspelers komen weer makkelijker aan spelen toe dan reserve keepers

23 januari 2015 om 13:31

Bij veldspelers is het alleen wel lastiger. Is Lahm een verdediger of een middenvelder? En zo zijn er meer vragen, Iniesta speelt soms ook als linksbuiten, als wat moet hij dan meetellen? Want sommige mensen zien de LW en RW als middenvelders, en anderen als aanvallers. De enige positie die echt duidelijk is is de keeper.

23 januari 2015 om 17:50

@Kishna43 daarom rijken ze het team van t jaar uit.... Slimpie

24 januari 2015 om 08:07

Dat hangt van de kwaliteiten van de speler af. Iniesta behoort imo niet tot de beste buitenspelers. Bij de middenvelders vind ik hem echter absolute top.

23 januari 2015 om 12:10

Nee, het gaat erover wie dat seizoen het best gepresteerd heeft (anders hoef je die prijs namelijk niet elk seizoen uit te gaan geven). Dat is in dit geval absoluut Neuer geweest.

23 januari 2015 om 12:15

Het gaat niet om een individu bij het voetbal. Afschaffen die belachelijke prijs !!!

23 januari 2015 om 12:38

de prijs gaat om een individuele prestaties, in andere woorden Neuer heeft hem terecht niet gewonnen.

23 januari 2015 om 13:08

En wat is de individuele prestatie van Ronaldo geweest dan afgelopen jaar, en die van Messi? Wat hebben ze gepresteerd?

23 januari 2015 om 13:14

Ach zolang Melvin Platje nog niet genomineerd is kun je deze prijs sowieso al niet meer serieus nemen.

23 januari 2015 om 13:31

Die frustreerde Ribery neem ik niet serieus, maar het is wel heel makkelijk stellen dat Ronaldo en Messi de beste zijn.

Zelfde op het wk, iedereen weet dat Robben speler van het toernooi was en toch ging de prijs naar Messi. Waarom? Geld als je het mij vraagt. Aan een messi en ronaldo zit nou eenmaal meer commerciele waarde.

23 januari 2015 om 14:10

Tsjah.. blijft lastig beoordelen natuurlijk. Hoe verhoudt een goede redding van Neuer zich tot een doelpunt van aanvaller of een assist van een middenvelder. Het is eigenlijk appels met peren vergelijken maar het valt vaak natuurlijk de kant op van de aanvallers omdat die meer in het oog springen. Ik kan je verzekeren dat nooit een keeper (of in hoge uitzondering, Lev Yashin is voor zover ik weet de enige) de gouden bal zal winnen. Wat Kishna43 hierboven voorstelt is misschien iets eerlijker. Dus voor elke positie een prijs (maar is er niet al zoiets?)

23 januari 2015 om 14:18

Jij snapt het, ik roep ook al jaren, Melvin is een ruw diamantje.
Zou perfect spelen bij een Real, Bayern of Barca, mits de rest van t team in dienst van hem speelt hé.

24 januari 2015 om 07:18

Is dit een serieuze vraag? Dat messi en ronaldo al jaren buitenaards presteren betekent niet dat ze minder waarderen verdienen!

23 januari 2015 om 16:21

Nou hij hij heeft hier een punt .
2010 Wesley Sneijder was de man bij inter en was de man op het wk.
Maar Messi was de beste speler gekozen dus dan vraag ik me wel af ook dat Robben vorige jaar niet in top 3 stond was voor mij een raadsel.. Oké Robben scoort niet zoveel als Messi en Ronaldo maar iedereen daar speelt in dienst van die 2 .. Wij mogen best trots zijn dat we een speler hebben zoals Robben .

Het is een schande dat deze prijs niet naar de beste speler en beste presterende speler gaat. Of wacht? 61 goals en CL. Of een WK waarin je dan ook Lahm of Muller kan nemen. Ik ben Messi fan maar Ronaldo verdiende hem in 2014.

23 januari 2015 om 12:28

61 goals is niet veel. Vooral als je 80% van die goals scoort tegen Osasuna en Elche. Messi scoorde in zijn mindere jaar 58 goals. Kun je nagaan. Bovendien is de CL gewonnen dankzij Ramos en Bale en niet Ronaldo. Ookal heeft hij er 17 gescoord, die goals vielen in wedstrijden waar met meerdere goals verschil werd gewonnen, kortom geen waarde. Als het 1-0 of 2-1 was, dan maakte je pas een verschil.

23 januari 2015 om 12:40

je wint de Cl als een team, iedereen draagt zijn steentje bij, dus niet alleen maar dankzij Ramos en Bale maar door Real Madrid, waar Ronaldo ook deel van uit maakt

23 januari 2015 om 12:43

Oke Jaxx.. Praat niet zoveel onzin man. Zonder Ronaldo had Real geen kampioen geworden en had het de CL waarschijnlijk niet gewonnen. Dat Ramos toevallig scoort doet daar niet aan af.

23 januari 2015 om 12:47

Ze werden ook geen kampioen

23 januari 2015 om 12:49

Ja inderdaad. Het doet er niet toe als je een CL record breekt EN ook nog eens wint! Hahaha belachelijk.

23 januari 2015 om 15:11

Toen ik las '61 goals is niet veel', ben ik gestopt met lezen.

23 januari 2015 om 15:59

Ronaldo is een linksbuiten, terwijl Messi altijd in de punt van de aanval of vlak daarachter loopt. Als je als linksbuiten 61 goals maakt en 22 assists afleverd, is dat te bizar voor woorden. Het is dat Ronaldo zich nooit gefocust heeft op de spits positie, want met zijn kwaliteiten had hij er naar verwachting nog meer gemaakt dan die 61 van nu. Hij is fysiek sterk, in de lucht amper te kloppen en kan daarnaast scoren met links en rechts. Hij heeft alles wat een aanvaller nodig heeft. Messi is een andere soort aanvaller, een unieke. Doet alles puur op talent en laat zien dat fysiek en dergelijke niet per se nodig is. Die vergelijking vind ik daarom nog steeds heel raar. Het zou mooi zijn als deze twee nog twee jaar de prijs pakken, waarbij het eerst 4-4 wordt. Dan volgt een beslissend jaar en kan het stokje, mochten deze twee alleskunners minder worden, het overnemen.

Ik begrijp niet waarom sommigen het raar vinden dat dit een Ronaldo en Messi evenement is. Ze steken er al jaren bovenuit. En het is niet meer dan terecht dat ze altijd 1 of 2 waren.

23 januari 2015 om 12:16

Precies messi en ronaldo staan de afgelopen 7 jaar duidelijk met kop en schouders boven iedereen. Dus wrm zou iemand anders het moeten winnen, het is toch geen liefdadigheidsprijs. Ik denk dat ribery gewoon jaloers is

23 januari 2015 om 12:09

Ik ben het met je eens dat een WK het allerhoogste is, echter ben ik het niet eens dat je daar het meest op moet worden beoordeeld. De verschillen tussen landen zijn dusdanig groot dat vergelijken op basis van een WK al moeilijker is. Zlatan deed bijvoorbeeld niet eens mee met het WK, is hij dan een mindere speler omdat hij er niet bij was? Nee, Zweden is gewoon ver beneden het niveau van Zlatan. Zelfde geld voor Ronaldo, ja hij speelde een waardeloos WK, maar dat speelde heel Portugal. Argentinie daarentegen deed het weer erg goed, dus logisch dat Messi ook beter presteerde (al kan hij veel beter). En Duitsland heeft het WK echt niet gewonnen door Neuer, maar doordat zij als team verreweg het verste waren. Bij je club speel je met meer gelijke spelers, dus kan je beter je kwaliteiten laten zien. Mocht je nou in je eentje op een WK een heel team dragen (zoals Robben enigzins deed), dan wordt je daar ook echt wel voor beloont.

23 januari 2015 om 12:10

WK is naar mijn mening ook het aller hoogste wat er is. Maar je moet er wel rekening meehouden dat je ook pech kan hebben als je in een klein voetballand geboren wordt. Dan is de kans klein dat je op een WK speelt en zou je dus nooit kans kunnen maken op die titel.

23 januari 2015 om 12:11

Hahaha, het gaat over een keeper. Alsjeblieft ....

Je kunt een veldspeler en een keeper nooit eerlijk vergelijken maar een keeper zou nooit maar dan ook nooit de gouden bal kunnen of mogen winnen.

23 januari 2015 om 12:17

Dus als een heel team bezig is om je te laten scoren en je hebt daar veel talent voor betekent dat je automatisch ook de beste van de wereld bent? Ronaldo is fenomenaal maar jouw stelling slaat nergens op. Als er een moment is dat je een keeper de prijs zou kunnen geven dan was dit het moment. Ik denk dat niemand ontkent dat hij er boven uit steekt en je moet meer dan 7 wedstrijden goed keepen om wk te winnen. Je moet ook zorgen daf je heel jaar constant bent om nationaal keeper te kunnen zijn. Voor de rest is het indd een messi tegen ronaldo evenement. En terecht. Maar om altijd maar te kijken naar de aanvallende kwaliteiten..

Tja, het is een individuele prijs en Ronaldo en Messi zijn de beste, zo zie ik het.

Als de prijs was voor de mvp van het beste team zou het een ander verhaal zijn.

Ik weet nog dat Ribery heel erg slijmde 2 jaar terug

In 2013 zou ik hem wel aan Ribery geven. Mijn winnaars vanaf 2010:
2010: Xavi
2011: Messi
2012: Messi
2013: Ribery
2014: Ronaldo

23 januari 2015 om 12:06

Kan je dan de "individuele prestaties" van Ribery is benadrukken?

23 januari 2015 om 12:13

In 2013 kreeg ronaldo veel hulp van de fifa door de stembussen te heropenen. Dit was 1 van de vreemdste acties van de fifa. Moet je eens nagaan als ze dat hadden gedaan na een goeie belangrijke wedstrijd van messi

23 januari 2015 om 12:46

Stel je niet aan. Ribery had dat jaar veel gewonnen met Bayern maar was echt niet belangrijker voor Bayern dan Robben. Sterker nog, ik vond Robben zelf belangrijker. Dat is het nadeel van Bayern en Duitsland, ze hebben heel veel goede spelers en een uitstekend team, ze hebben alleen geen echte ster.

23 januari 2015 om 13:04

Ze hebben inderdaad geen echte ster. Maar een geweldig team.vandaar dat de indivuele prijs niet perse naar iemand van Duitsland Moet gaan. Daar draait het om

23 januari 2015 om 13:09

@nerazzu Ribery was de beslissende man in 2013. Robben mocht dan wel de 2-1 hebben gemaakt tegen Dortmund. Maar Ribery was dat hele seizoen/jaar de man die het steeds deed met zijn dribbels assists en goals.

26 januari 2015 om 08:41

Welke goals in de champions league?

23 januari 2015 om 12:06

Sorry, maar dit kun je toch niet serieus nemen? Ribéry was in 2013 echt niet het beste.. waren op z'n minst nog 3 Bayern spelers die net zo bepalend waren. En in 2010 was Sneijder met afstand dde beste, effectiefste en meeste prijzen winnende voetballer.

23 januari 2015 om 12:12

In 2010 heeft sneijder 6 maanden bijna niet gespeeld. Hij heeft het 6 maanden geweldig gedaan. Maar het ging over het kalenderjaar 2010. Na het wk was hij geblesseerd en speelde hij nauwelijks meer

23 januari 2015 om 13:35

Grappig dat alleen Nederlanders dat zeggen. Maar de meeste buitenlanders vinden toch wel dat die prijs of terecht was, of naar Xavi of Iniesta had moeten gaan.

23 januari 2015 om 16:01

Niet waar volgens de oude uitreiking van France Football had Sneijder gewonnen zie link http://www.sport1.nl/nieuws/12463-journalisten-gev...

Tja, het is nou eenmaal een uitverkiezing o.b.v. stemmen. Blijkbaar zijn Ronaldo en Messi de twee populairste / beste spelers van de laatste jaren.

23 januari 2015 om 12:09

Blijkbaar zeg je. Lijkt me overduidelijk

23 januari 2015 om 12:12

Dat was met een licht cynische ondertoon bedoeld.

Haha mooi dat deze man het niet kan verkroppen dat hij hem niet won toendertijd.. lekker afbouwen in Frankrijk Ribery want je bent nooit kanshebber geweest voor de Ballon D'Or

23 januari 2015 om 12:37

Hij was onder Jupp geniaal.
En zeker de beste en belangrijkste speler van bayern München.
Toen Robben nog werd uitgefloten door de aanhang van Bayern München.


Krijgen we deze zeikerd weer.. Ik snap zn punt best wel, maar alle andere voetballers hebben gewoon de pech dat ze in het tijdperk Messi/ronaldo voetballen. Die zijn gewoon zó veel beter dan de rest, dat je niet om ze heen kunt. Als je elk seizoen je eigen, elkaars of jarenoude records uit de boeken schiet met zn tweeën, dan verdien je gewoon de prijzen imo.

Bij velen wil het er maar niet in: het is een individuele prijs. Ronaldo en Messi laten ieder jaar weer zien dat zij met afstand de beste spelers ter wereld zijn. Zelfs in zijn 'slechtste' jaar kan Messi statistieken overleggen waar, op Ronaldo na, gewoon niemand ook maar in de buurt komt.

Ben het ook niet eens met dat Neuer al jaren de beste keeper ter wereld is. Cech deed in 11-12 en 12-13 niet voor hem onder en ook Courtois vond ik afgelopen seizoen niet minder.

23 januari 2015 om 12:07

Top Piraatje, volledig mee eens. En idd sommigen willen het woord individuele prijs maar niet snappen

23 januari 2015 om 12:10

Zei je dat ook in 2010 toen messi won?

23 januari 2015 om 12:33

Nee in 2010 niet, maar het is niet zo dat ik echt ze van dit is nu onverdiend. Terwijl ik dit jaar wel zou vinden als iemand anders hem kreeg.

23 januari 2015 om 12:50

Volgens mij had messi toen de beste individuele prestaties. Maar dan zei je dat dus ook niet in 2013 toen ronaldo het won.

23 januari 2015 om 13:06

Klopt maar toen stak Snejder er volgens mij wel uit. En als je nu een doelman moet nomineren omdat je geen bepalende ster hebt zegt dan ook weer genoeg. Duitsland is een machine maar ze hebben geen ster zoals Ronaldo bij Real of Messi bij Barcelona

23 januari 2015 om 14:09

Sneijder stak als speler nooit boven messi uit.

23 januari 2015 om 12:17

Het is inderdaad een individuele prijs en Ronaldo heeft afgelopen seizoen helemaal niet de beste prestatie geleverd. Neuer heeft in elk toernooi werkelijk top gespeeld, Ronaldo dus niet, want die was belabberd slecht op het WK. Neuer heeft daarmee dus al een betere individuele prestatie geleverd.

23 januari 2015 om 12:32

Misschien dat de prestaties van Ronaldo en Messi (onterecht) meer gewaardeerd worden, omdat ze veldspelers zijn. Aanvallers hebben dan zelfs nog meer voor op een verdediger, dat kan. Door de gehele geschiedenis van de Ballon d'or zie je dat aanvallers vaker winnen dan middenvelders/verdedigers/keepers. Je hebt misschien een punt. Je kan immers prestaties op verschillende posities niet goed vergelijken.

Aan de andere kant: Neuer speelt in het beste landenteam ter wereld, en wellicht bij het beste clubteam. Heeft overal wereldtoppers voor zich. Ronaldo speelt bij Real uiteraard met louter wereldtop, maar bij het nationale team heeft hij pure middelmaat om zich heen. Bovendien was hij ook nog eens geblesseerd. Dan is het lastiger om uit te blinken.

Het is een lastige discussie, omdat het verschillende posities betreft. Misschien dat Neuer inderdaad wel een verdiende winnaar had kunnen zijn. Maar Ribery doet alsof Ronaldo de onterechte winnaar is. Met het gestoorde aantal doelpunten dat hij gescoord heeft, droeg hij veel bij aan het behalen van diverse prijzen. Voor mij is hij gewoon een terechte winnaar.

23 januari 2015 om 12:35

@superghost

Ja en Neuer heeft er 4 om de oren gehad tegen Real Madrid dus heeft dan daar niet de beste individuele prestatie geleverd. Kan je bezig blijven

23 januari 2015 om 13:07

@ ^piraatje

Waarom zouden ze onterecht gewaardeerd worden, terwijl ze al jaren een niveau halen en nog belangrijker blijven houden dat niemand kan halen

23 januari 2015 om 13:21

Doelpuntenmakers staan vaker in de spotlights, omdat het daar uiteindelijk om draait. Scoren. Deze doelpuntenmakers zijn natuurlijk niets zonder hun teamgenoten.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik denk dat men over het algemeen sneller iemand een prijs geeft voor het maken van een doelpunt dan voor het opzetten of het voorkomen ervan, terwijl het even belangrijke aspecten van het spel zijn.

Messi en Ronaldo hebben hun prijzen uiteraard terecht gewonnen, want ze stijgen ver boven iedereen in hun categorie uit. Bij Neuer, bijvoorbeeld, heb ik daar al mijn twijfels over. Ik vond Courtois wel gelijkwaardig in 2014.

Dat "onterecht" is wat mij betreft niet op zijn plaats, met betrekking tot Ronaldo en Messi. Maar over het algemeen denk ik dat een aanvaller een streepje voor heeft op een verdediger of keeper, vanwege de hierboven genoemde reden.

Je bent een huilebalk Franck. Je hebt zelf terecht niet gewonnen en het zit je blijkbaar nog steeds diep. Het is een individuele prijs en geen teamprijs. Ah ja dat is niet in je voordeel want je scoorde geen enkele x in de champions league toen Bayern won

Uiteindelijk staan Messi en Ronaldo nou eenmaal boven de rest. Of je het leuk vindt of niet. Ook boven Ribéry, Neuer, Robben, Ibrahimovic, enz. Waarbij je je alleen moet afvragen wat zwaarder telt; het winnen van de meeste (team) prijzen of individueel de beste speler van de wereld zijn. Ribéry komt me wat jaloers over met deze uitspraken.

Wij hebben toevallig het geluk dat 2 beste voetballers ooit in deze generatie zijn geboren. En de overige voetballers hebben net de pech dat ze in dezelfde generatie zijn geboren. Het WK moet altijd wel een onderdeel zijn bij de beoordeling van de Ballon d'or, maar het moet niet het belangrijkste zijn. Anders zijn spelers uit kleine voetballanden bij voorbaat al kansloos.
Ik ben wel van mening dat ze ieder jaar 2 prijzen moeten uitreiken. Beste keeper en beste voetballer ter wereld. Want keepen is wel een heel ander vak dan voetballen. En Neuer verdiend gewoon een prijs omdat hij al meerdere jaren de beste keeper ter wereld is.

23 januari 2015 om 17:22

De beste ooit wisten zich zowel op club en nationaal verband te onderscheiden. Messi en C. Ronaldo doen dit alleen op clubniveau.

Over het WK, er zit een groot verschil in niet mee kunnen doen vanwege een kwalitatief matig land , of wel kunnen mee doen en daarin zelf niet goed presteren. Argentinië is een top voetbal land en Messi speelde 15 WK wedstrijden daarin scoorde hij alleen tegen kleine landen, Sevie, Iran, Bosnie en Nigeria en nog nooit in de knock-out fase.

C.ronaldo speelt met Portugal (ook een top land) 13 WK wedstrijden en scoort daarin tegen Iran , Noord Korea en Ghana, en ook nog nooit in de knock-out fase.

Dat zijn voor beide speler zeer matige prestaties, die absoluut niet in het rijtje van de beste ooit passen.

Zelfs speler als Dempsey(vs) Cahill (australië) Gyan (ghana) doen het beter met kwalitatief mindere landen.

Stel jezelf de vraag;
Als je maar één speler mag kiezen, wie zouden wij in ons team willen hebben? Denk dat vele toch voor Ronaldo of Messi gaan.

Ja je kan moeilijk zeggen dat Neuer een goede voetballer is en beter dan die twee, eigenlijk dan een heleboel. Dat je als team een prijs wint moet los staan vand e individuele voetbalkwaliteiten die deze prijs bepalen. de laatste 7 jaar staat er gewoon geen maat op deze twee helden. Kan je wel over zeuren maar daar zal ook de komende jaren weinig aan veranderen denk ik zo. Zie niet echt een twee drie iemand opstaan die naar dat niveau kan groeien. Aguero en Hazard misschien

Messi heeft voor Messi begrippen een zwak jaar gehad. Het houdt dus in dat Messi op 70% van zijn kunnen dus nog beter is dan iedereen behoudens Ronaldo. Dat is een zeer twijfelachtige conclusie. Ik vind dat een speler die met z'n team grote prijzen wint een grotere kans moet krijgen. Atletico was vorig jaar misschien wel de beste club maar niemand kwam in de buurt van een prijs?

23 januari 2015 om 12:11

het is een individuele prijs kerel. En individueel betekent dus dat je er persoonlijk bovenuit steekt

Daar heb je dit naar ventje weer denkt zeker nog steeds dat hij vorig jaar de goudenbal moest winnen. Ronaldo en Messi zijn gewoon de beste en Ribéry is gewoon jarloers. Overschatte speler😙

Klopt Francky ;-). Dat zijn op dit moment de beste spelers van de wereld. Er moet naar individuele prestaties gekeken worden en niet naar teamprestaties.

Ronaldo en Messi staan op eenzame hoogte. We hebben het hier over spelers die eeuwenoude records verbreken. Deze jongens behoren tot de besten aller tijden. Ook afgelopen jaar lieten zij uitzonderlijke dingen doen. Het lijkt alleen alsof velen dit allemaal maar normaal beginnen te vinden…

En dat WK, ja daar vielen ze beiden tegen, maakt niks uit. Verder zijn zij altijd extreem goed. Alleen als ze een keer niet scoren krijgen zij al een onvoldoende. De lat bij hen ligt vele malen hoger door de ogen van anderen. En zoals al zo vaak is gezegd: ''als Messi in Gabon en Ronaldo in Togo waren geboren hadden ze als er een EK of WK was geweest nooit kunnen winnen''. Echt een onzin argument.

23 januari 2015 om 14:20

De records zijn voornamelijk op clubniveau. De verschillen tussen de topclubs en de overige ploegen is ook nog nooit zo groot geweest. Messi en C.Ronaldo zijn fantastische spelers en profiteren hier optimaal van.

23 januari 2015 om 14:26

klopt wat je zegt alleen moet je het wel verdienen om bij de absolute top te mogen voetballen en daar ook veruit de beste zijn. Verder moet je het laten zien terwijl elke tegenstander 200% gemotiveerd is als zij op Messi of Ronaldo spelen.

23 januari 2015 om 16:24

Dat is ook waar maar het blijft wel op vallend dat de verschillen club/nationale ploeg zo groot zijn. Op clubniveau steken Messi en C.ronaldo er behoorlijk boven uit maar op nationaal niveau presteren tal van spelers beter oa Drogba ,zlatan , Suarez, Villa, Torres, Neymar, Gyan, Hernadez, Higuain, Van Persie, Cahill, Aguero, Podolski, Rooney zijn op dit moment nog actief en hebben op het nationale niveau allemaal een (veel) hoger doelpunt gemiddelde . Niet alleen in oefen of kwalificatie wedstrijden scoren ze vaker maar op de grote eindtoernooien, en sommige spelers hebben dan ook nog een kwalitatief veel minder team. Je hoeft natuurlijk geen WK te winnen maar je kan op zijn minst wel een goed toernooi spelen. Messi en C.ronaldo zijn de beste van de afgelopen jaren maar worden wel heel dik op een voetstuk geplaatst.

Probleem is dat met de term "beste speler" de beste aanvallende voetballer wordt bedoeld. Genoeg wedstrijden geweest waarin beide heren 99% van hun duels verloren van steeds dezelfde verdediger. Maar die maakt nooit kans, want ja het is een verdediger.

23 januari 2015 om 13:05

Verdedigen is dan ook makkelijker dan een wedstrijd omzetten in winst. Welke verdediger zou volgens jou dan de prijs verdienen? Welke verdediger is zo beslissend geweest?

23 januari 2015 om 14:32

Ik heb geen idee wie ik die prijs zou geven. Maar verdedigen is zeker niet makkelijker. En al helemaal niet als tegenover spelers als Messi of Ronaldo staat die ook nog naast doelpunten opzoek zijn naar de kleinste fout waarmee ze vrije trap of penalty kunnen versieren. Een perfecte sliding als laatste man kan net zo beslissend zijn als het maken van een doelpunt. Zeker omdat het verkeerd doen van het eerst het tweede als gevolg kan hebben. Voetbal wordt niet alleen voorin gespeeld. In nederland lopen toch ook vooral te klagen over onze slechte verdediging en niet over het gebrek aan doelpunten voorin. Punt is dat als spitsen 1 of 2 doelpunten per wedstrijd maken iedereen het oké vind (ook als ze er eigenlijk 5 hadden kunnen maken). Van verdedigers wordt verwacht dat ze geen fouten maken en als zijn ze de gebeten hond. Een 3-4 verloren wedstrijd en de schuld ligt bij de verdediger of keeper niet bij de aanvallers die iedere keer een balverliezen of de bal niet tussen de palen krijgen.

Aan Neuer zou ik het ook niet geven.
Maar vraag mij wel af hoe het kon dat vorig jaar Ronaldo de goudenbal won, terwijl Ribery de beste speler van europa werd verkozen.
Ronaldo speelde toch niet in Amerika ofzo.
Komt er nog bij dat Ribery alles had gewonnen toen, en de beste speler van Bayern werd verkozen zowel in Duitslans als in Europa.

23 januari 2015 om 12:20

Het komt omdat ronaldo een goeie wedstrijd had gespeeld eind 2013 tegen zweden en de stembussen vreemd genoeg weer werden heropend. Terwijl de stemmen al waren geteld dus blijkbaar had ronaldo gewonnen met hulp van de fifa.

23 januari 2015 om 12:40

Stelletje hypocrieten.
2010 hebben ik jullie niet gehoord toen Messi de prijs won.
En geen Sneijder of Iniesta.

23 januari 2015 om 12:54

Sneijder zat niet eens in de top 3 en die hollanders komen zeuren over sneijder. Lachwekkend. Maar volgens mij had messi in 2010 de beste individuele prestaties neergezet. Hij was bv ook topscorer van de cl. Maar als je dat onterecht vond dan moet je die van 2013 toch ook onterecht vinde toen ronaldo geen 1 prijs had gewonnen?

23 januari 2015 om 12:59

Sneijder heeft hoogst persoonlijk Messi naar huis gestuurd in de championsleage.

23 januari 2015 om 13:30

Nope, inter milan met mourinho heeft messi een 3 mansdekking gegeven en barca naar huis gestuurd. Dat klinkt weer heel anders he. Als we zoals jou gaan beredeneren dan heeft iniesta sneijder hoogstpersoonlijk naar huis gestuurd tijdens het wk. Beetje dom he? Sneijder is nooit in zijn leven beter geweest dan messi. In 2010 hadden de spelers en coaches gestemd en sneijder kwam niet eens voor in de top 3. Het was messi xavi en iniesta. Sneijder is iets wat alleen hollanders zeggen. In dat geval had je de ballon dor 2013 naar een bayern münchen speler moeten laten gaan

23 januari 2015 om 13:37

Zie je nu wat voor hypocriet jij en jou collega zijn.
Ik hoop dat ik niet hoef uitleggen wat hypocriet inhoud?

23 januari 2015 om 14:14

Ik vind niet dat ronaldo het niet verdiende in 2013. Maar ronaldo zou het niet hebben gewonnen als de fifa de stembussen had heropend. Dat is mijn punt en de reden.waarom ronaldo op.een oneerlijke manier heeft gewonnen. Messi had dat niet in 2010 en de spelers en coaches hadden terecht op.messi gestemd

Uhmm men kon ook moeilijk om te heen gaan.. Begrijp dat hij neer beste vond.. Maar die twee hebben ook super gepresteerd dus niks meer dan verdiend

Minstens zo goed voetballen en doelpunten maken. Onmogelijk dus momenteel. Denk overigens ook dat het pas weer een ander gaat worden wanneer deze 2 stoppen. Zelfs op hun retour zie ik ze nog het verschil maken tav andere.

23 januari 2015 om 20:48

Nou "minstens zo goed voetballen" is echt niet nodig. Want er zijn meer dan een handvol spelers die beter voetballen dan bijvoorbeeld Ronaldo. Daar moeten we gewoon eerlijk in zijn.

Het zit hem vooral in de goals en dan men name de aantallen. Dat is momenteel het belangrijkste.

Als je naar de mogelijke opvolgers kijkt zie ik niemand die straks in één seizoen 50 goals gaat maken voor zijn club. En dan zal er weer een andere criterium worden gekozen.

23 januari 2015 om 21:26

Er is niemand in de wereld die zo kan voetballen zoals Ronaldo. Hoe hij loopt kan niemand. Ga eens een keer naar bernabeu en let op hem zonder bal. Dat is indrukwekkend en een reden waarom hij zo goed is. Hij is continue in beweging en kan in 2 sec tijd zijn tegenstander zoek spelen (zonder bal). Mensen doen alsof hij aan zoveel doelpunten komt door foten van tegenstanders of door medespelers, maar vaak is het omdat hij al lang verder denkt dan ieder ander en zo zijn tegenstander iedere x een stapje voor is.

24 januari 2015 om 03:36

@fcda

Ik heb hem al meerdere malen live zien spelen in het stadion. Natuurlijk doet hij zijn ding en hij doet het goed. Maar er zijn zeker speler die het spel beter spelen. En ik wil absoluut niet zeggen dat ik niet geniet van een Ronaldo in topvorm. Daar hoeven we toch niet over te discussiëren lijk mij zo.

Maar goed, hierover heeft ook iedereen zijn eigen mening.

Al win je 30 titels met je club of land, het blijft een individuele prijs. Neuer heeft bij Bayern een machine voor zich en hoeft zich nauwelijks te onderscheiden. Bovendien zullen keepers sowieso niet winnen. Ribery moet niet elk jaar zo jammeren als hij niet wint.

De Ballon D'or begint meer om populariteit te draaien en sponsors. Cristiano Ronaldo en Messi beseffen dit niet, maar in principe draait er een grote criminele organisatie achter de uitreiking van de Ballon D'or waarbij het allemaal uitdraait op één ding, namelijk geld.

23 januari 2015 om 12:31

En toevallig zijn het ook niet 2 de allerbeste voetballers

Ik ben het wel met hem eens dat deze zo langzamer hand een spelletje begint te worden. Maar er is ook 1 ding dat mij wel heel duidelijk is en dat is dat Messi en Ronaldo gewoon elk jaar geweldig en buitengewoon presteren. Geven hun 80% dan zitten ze op het niveau van de meeste top spelers op uitzondering van een paar natuurlijk.
Dat is iets waar je gewoon niet omheen kan. Het komt niet zo vaak voor dat spelers 60 doelpunten of meer maken in een jaar en deze 2 doen het jaren achter elkaar. Niet allen dat maar ze kunnen een wedstrijd in hun eentje beslissen zelfs als het heel slecht gaat.

Hij is blijkbaar nog steeds niet over zijn verlies heen. Toch wel raar dat hij dacht dat hij zou winnen tegen over Messi en Ronaldo.

Lijkt me trouwens duidelijk waarom het een Messi en Ronaldo feestje is. Het gaat over de beste voetballer in de wereld. Het is duidelijk dat, dat Ronaldo en Messi zijn.

Dat gezeur telkens met "zelfs het WK winnen is niet genoeg" Ribery vergeet de 0-4 niet he, Ronaldo maakte er 2 als ik het me goed herinner.

Het gaat om het seizoen, wat gaan mensen telkens het WK erbij halen?
Ronaldo en Messi presteren op dit moment gewoon het beste, moet toegegeven worden.
En Ronaldo presteerde vorig jaar beter en dit jaar hoeveel doelpunten in hoeveel wedstrijden??

Zet Neuer als veldspeler op

Nee geen overschatte speler, maar hij lijdt wel aan zelf overschatting heb ik het idee

Ik geen enkele spelers in het verleden die deze statistieken neerlegt aan de Absolute top en dit voor een heel lange periode non-stop. Dan verdien je ook om op 1 en 2 te staan bij de ballon d'or de laatste jaren. Volledig terecht

Dat Jaar(2007) toen Kaka m won had eigenlijk Steven Gerrard m verdiend mja pas later bleek dat Kaka een waardeloze voetballer was en de 2de keer dat Messi m won in 2010 had eigenlijk van Eto'o moeten zijn. Deze jaar had Schweinsteiger m mogen krijgen meegeteld met de prestraties van vorige jaar + de WK. De meeste voetbalkenners zijn niet bewust van zijn talent en dat vind ik wel jammer. Persoonlijk heb ik heel mijn leven nooit een betere keeper dan Courtois gezien. Ik vind het al heel jammer dat Neuer in de top 3 stond. Muller of Schweinsteiger hadden veel beter in zijn plek kunnen staan. Het is niet onverdiend van Ronaldo want hij heeft dit jaar wel de all time champions league doelpunten record gebroken.
In iedergeval ik hoop dat Man City dit jaar de Champions League wint dan kunnen ze ook niet meer om Yaya Toure heen want deze man hoort m ook minimaal 1 keer te winnen.

Wat een onzin. Messi en Ronaldo zijn gewoon al jaren met afstand de twee beste spelers ter wereld.

En waarom moet de hele tijd het argument erbij gehaald worden dat Neuer het WK gewonnen heeft? Voetbal is een teamsport, maar de Ballon d'or is een individuele prijs voor de beste speler. En de beste speler hoeft lang niet altijd uit te komen voor het beste team of het beste land. Als je met je land een WK moet winnen om een individuele prijs te kunnen krijgen, dàn zou het pas een oneerlijke verkiezing zijn.

Ze zijn gewoon de 2 beste spelers.

Ahh is Scarface nog steeds boos

Het is sowieso raar dat aanvallers, middenvelders, verdedigers en keepers met elkaar worden vergeleken. Voor elke linie zijn veel andere kwaliteiten belangrijk. Dit kun je niet vergelijken. Het is gewoon net zoiets als met peren vergelijken. Het is allebei fruit maar heeft een andere smaak. Daarom pleit ik ook voor een Ballon d'Or voor de 4 linies. Aanval, middenveld, verdediging en keeper. Het is dan al veel beter te vergelijken en eerlijker voor alle spelers. En vooral een stukje waardering naar een speler toe die het spel maakt of juist op slot gooit.

Of het is zo dat messi en Ronaldo op dit moment gewoon de beste zijn en het daarom tussen hun gaat... huili huili

Zucht Ribéry...

Die jongen mocht allang blij zijn dat hij en niet een andere bayern speler als Lahm destijds nog genomineerd was. Het gaat om de speler die individueel het beste was, niet iemand wie in teamverband het meest gewonnen heeft.

Echt belachelijk al die mensen die zeuren dat een WK winnaar de gouden bal had moeten winnen. Dat toernooi duurt maar een paar weken en kent bovendien zelf een verkiezing. Daarnaast verschilt het niveau van landen veel meer dan die van clubteams waardoor het geen goede indicator is voor welk individu het beste is.

Ronaldo en Messi zijn al jaren de terechte winnaars, hooguit Sneijder had hem nog kunnen winnen, Ribéry zeker niet in ieder geval.

Tja ergens snap ik zijn standpunt wel, maar het is zo als het is. Voor mij was er een die het mocht winnen en dat was Robben!

Ribery nog steeds bitter over vorig jaar? Geweldig dat hij hem toen niet won, hij was er ook nog zo zeker van dat hij hem ging winnen om vervolgens het gebouw uit te stormen nadat Ronaldo hem won. Misselijkmakend persoon.

Ik vind ook dat ze een gouden handschoen moeten invoeren. Alleen ben ik het zat dat ze zeuren om het WK. Als je voor een minder land/club uit komt zou je hem dus nooit kunnen winnen volgens velen. Het is een individuele prijs dus als je de beste bent ben je de beste klaar.
De gouden handschoen zou naar mijn mening trouwens naar Courtois moeten gaan die vind ik nog net iets beter al zou ik er wel vrede mee hebben als Neuer hem zou winnen.

Als er over een WK gesproken wordt. Stel ik me volgende vraag. Neuer heeft Real ook niet kunnen behoeden van een finale in de champions league. Maakt hem dat een mindere doelman, neen. Het gaat over een wedstrijd. Een wk zijn ook maar een paar wedstrijden. Waar je als Duistland in het voordeel bent ten opzichte van andere teams want je speelt me half Bayern.

was hij niet.degene die mega liep.te lobbyen voor stemmen? maarjr de ballon dor is idd niet serieus meer te nemen.

Wat een walgelijk over het paard getilde voetballer is die Ribery zeg. Het is een individuele prijs en Ronaldo en Messi zijn met Afstand de beste van de wereld.

Nou als neuer het verdiend waarom zijn messi en ronaldo genomineerd? Als goalkeeper is het al mooi genoeg genomineerd te woorden

Franck, maak jij er maar even 75 in een voetbaljaar, dan zullen we je misschien een keer gelijk geven. Tot die tijd, probeer eerst maar even de 45 aan te tikken zeikerd.

Hij is gewoon nog boos omdat hij het vorig jaar niet is geworden... Jaloerse vent dat het is

Ik vindt dat de ballon d'or naar arjan swinkels moet!

Tja alleen een doelpuntenmaker kan de gouden bal winnen. Nou zijn Ronaldo en Messi ook wel zo goed dat het vrij logisch is dat ze al die ballen winnen, maar ik begrijp de frustratie over Neuer wel enigszins.

Lekker een aparte prijs voor keepers uitreiken.

Arme Ribery is nogsteeds verdrietig en begrijpt nogsteeds niet waar de Ballon dOr overgaat, namelijk de beste zijn en niet alles winnen. Ronaldo en Messi steken er beiden duidelijk er boven uit, of moeten we dat gaan ontkennen?

Klopt, vind dat het WK het podium moet zijn waar een speler zich moet bewijzen. Het is er immers maar 1 keer in de 4 jaar waar je niet als rijke club zo maar de beste spelers van de wereld in 1 team kan zetten. Dit is een test om het met je landgenoten het ver te schoppen en als het moet ze op sleeptouw te nemen. Vooral als beste speler van de wereld is dat voor mij wel het minimale dat gevraagd kan worden. Het zegt wel genoeg over de persoonlijkheid van Ronaldo bijvoorbeeld dat hij zijn team niet kan dragen door de eerste ronde. Alleen daarom ben ik al geen fan van hem. Siiiiiii

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren