Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Eredivisie weer in beeld bij Premier League-clubs: ‘Maar ze zijn te duur’

Laatste update:
/

Het lijkt erop dat de doorsnee zaakwaarnemer weer meer interesse toont in de voetballers uit de Eredivisie, en niet alleen de toppers. Voetballers met een Nederlands verleden vallen tegenwoordig steeds meer op in de Premier League: Wilfried Bony, Dusan Tadic, Graziano Pellè, Christian Eriksen en zelfs Bojan Krkic, die bij Ajax niet uit de verf kwam. Een groot verschil met enkele jaren geleden, toen de stap van de Eredivisie naar een topcompetitie voor veel spelers te groot bleek.

Afgelopen weekeinde kwam een indrukwekkend aantal scouts uit Engeland naar de hervatting van de Eredivisie kijken. “Bij Vitesse - PSV zat zaterdag heel de Premier League”, verzekert zaakwaarnemer Louis Laros in het Algemeen Dagblad. “Alle scouts in het wereldje ken je inmiddels wel van gezicht en van naam. Dezelfde meute zat een dag later ook in de Kuip bij Feyenoord - FC Twente en een dag eerder in de Arena bij Ajax - FC Groningen.”

Laros waarschuwt clubs die denken mee te kunnen liften op een hausse. “Ik sprak deze week een aantal scouts en in Engeland vinden ze Nederlandse spelers wel duur momenteel”, geeft de belangenbehartiger van onder meer Luuk de Jong en Ricky van Wolfswinkel aan. “Franse spelers bijvoorbeeld zijn in vergelijking goedkoper en op jonge leeftijd vaak fysiek al wat meer gerijpt.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nederlandse speler duur? Ze pikken ze vaak voor een schijntje op.
De prijzen in Engeland zijn pas duur. Shaw / Carrol ? Om maar eens 2 voorbeelden te geven

22 januari 2015 om 08:35

Inderdaad. Die Carrol zou bij Ajax en PSV nog niet eens in de basis staan.

22 januari 2015 om 08:39

uhh wel

22 januari 2015 om 08:59

Uhh nee.

22 januari 2015 om 09:17

Andy Carroll hebben we het over neem ik? Is toen veel te veel voor betaald maar is echt wel een prima spits en op dit moment echt niet minder dan de jong en milik. Als je me niet gelooft moet je maar eens wedstrijden van west ham gaan kijken

22 januari 2015 om 09:20

En waarom niet dan als je Carrol heb,
die zou hier net zo een type als Pelle zijn.
met de goede mensen aan de zijkant scoor hij denk ik net zo makkelijk en net zoveel.

22 januari 2015 om 09:20

Hij is groot een sterk, maar kan voor geen meter voetballen. Omdat ie goed wordt gebruikt doet ie het aardig, maar als West Ham minder draait, kun je hem direct wel op het bankie zetten

22 januari 2015 om 10:58

Het wordt inderdaad eens tijd dat we de spelers niet voor een schijntje weg doen. Voet bij stuk houden. In Portugal weten ze er wel raad mee. Daar worden spelers wel vaak voor veel geld weggehaald.

22 januari 2015 om 11:11

Omdat ze voor de helft in handen zijn van bijvoorbeeld doyen. In nederland maakt alleen fc twente daarvan gebruik

22 januari 2015 om 15:34

Misschien omdat Engelse teams een benodigd aantal Engelse spelers nodig heeft in de selectie, en er nou niet zoveel Engelsen zijn die wereld-top zijn word er veel voor betaald ;-)

23 januari 2015 om 10:13

Klopt, heb ik helemaal niet aan gedacht! Die moeten toch spelers die 3 jaar in de jeugd ofzo zijn opgeleid hebben in de selectie? Of weet jij hoe die regeling precies in elkaar zit?

Ik denk dat de Engelse clubs vooral de spelers van Laros te duur vinden voor wat ze in Engeland hebben gepresteerd (volgens mij bij elkaar 1 doelpunt voor twee spitsen in anderhalf seizoen). Tadic, Bony, Pelle en Eriksen zijn allemaal al enorm in waarde gestegen sinds hun transfer, ik denk dat je voor Tadic en Pelle al makkelijk het dubbele vangt van wat je een half seizoen daarvoor betaalde.

Vind het wel mooi dat nu zoveel eredivisie spelers slagen. Terwijl van te voren heel vaak wordt gezegd dat ze het niet redden. Betreft wat hij zegt over de franse competitie ben ik het wel mee eens. Vraag me dan ook af waarom de nederlandse top niet meer scout in dat gebied.

22 januari 2015 om 08:47

Die spelers zijn helemaal niet goedkoper. Hoeveel betaalde clubs voor Zouma en Varane, die toen minder gepresteerd hadden dan De Vrij en Indi? En ga zo maar door. Die Franse spelers zijn, als ze een meerjarig contract hebben, zeker niet goedkoper.

22 januari 2015 om 09:09

Precies. Die Laros wil de handel gewoon bevorderen door de prijzen laag te houden. Bij doorverkoop kan die dan nog een keer makkelijk cashen. Pelle, Eriksen en Suarez waren allemaal koopjes als je ze naast de spelers legt die uit Italië, Spanje of Engeland zelf over komen.

Karos praat lekker in zijn eigen straatje, haha. Eredivisie spelers te duur, ze zijn eerder te goedkoop!

22 januari 2015 om 10:55

Weet ik niet, ik vind dat er best wat gevraagd wordt. Voor de absolute toppers is 10-20 miljoen ook wel de max. Helemaal omdat je de garantie niet hebt dat iemand slaagt vanwege het enorme verschil in niveau tussen de twee competities.
De contracten zijn hier ook gewoon niet zoveel waard, spelers verdienen niet snel meer dan een miljoen per jaar. Nee, ik vind niet dat er te weinig gevraagd wordt voor spelers.

Te duur? Te duur?!!

Spelers als Eriksen, Suarez, Bony, Tadic, Pelle, Strootman, De Vrij, Indi... Onze spelers vertrokken voor relatief kleine bedragen en zijn de afgelopen tijd steeds meer waard geworden.. Wat een zielige lui daar. Zelfs jongens als Vertonghen, Vermaelen, Alderweireld, Chadli, Dembele, Anita etc. vertegenwoordigen of vertegenwoordigde nog een marktwaarde die minstens gelijk is aan de prijs die die clubs betaalt hebben...

De spelers worden juist voor een habbekrats verkocht, terwijl iedereen kan zien dat spelers veel meer waard zijn. Komende zomer vertrekken jongens als Depay, Wijnaldum en Clasie ook voor bedragen tussen de 15 en 20 miljoen en ja, dat is veel, maar zeker niks teveel. In de huidige markt zijn die bedragen 'normaal' voor een goede speler en kunnen die bedragen altijd nog terugverdient worden. Die waarde blijven zij zeker nog 1 a 2 jaar houden als zij tussen bank en basis schommelen.. Daarbij zie ik die jongens eerder meer waard worden..

22 januari 2015 om 09:11

Ik hoop met je mee dat ze allemaal 15 miljoen opleveren. Feyenoord zie ik altijd wel in staat om met 11 miljoen ofzo voor Clasie al gelukkig te zijn. Nederlandse clubs moeten hun sportieve belang verdedigen en de hoofdprijs voor spelers vragen.

22 januari 2015 om 11:17

Feyenoord zou zichzelf zeer te kort doen als ze Clasie voor minder dan 15 miljoen laten gaan. Is toch een ervaren speler en zeker een speler met potentie om nog verder te groeien. Leg daar zijn contract tot 2018 langs en je hebt een reden om minimaal 15 miljoen te vangen.

Portugese spelerts dan ? Vinden ze die een koopje wellicht ?

Vooral de vele oud-twente spelers steken er op dit moment boven uit. Mooi om te zien !
Tadic ms wel de verassing van de PL. Chadl draait geweldig. Fer en Tiote blijven opvallen. Arnoutovic echt de man bij stoke. Elia beleeft een geweldige start en zelfs tiendali staat in de basis.

22 januari 2015 om 09:13

Vooral de Twente spelers? Pelle, Janmaat, Eriksen, Alderweireld, Vlaar vallen net zoveel op als die gasten die jij noemt. Selectief brilletje heb je.

22 januari 2015 om 15:38

Vooral de spelers van Twente ja. Die zijn op dit moment over vertegenwoordigt in de PL vergeleken met de andere ED clubs.

22 januari 2015 om 09:15

Je kan daar echter ook wel de nodige namen tegenover zetten die het lang niet zo goed deden in het buitenland: Luuk de Jong, Bryan Ruiz, Janko, Douglas, Michaylov, Brama, Touma, Bajrami en op dit moment Stoch ook bijvoorbeeld. En er zullen er nog wel wat zijn natuurlijk. Overigens vergeet je Braafheid hierboven, die doet het nu prima bij Lazio

22 januari 2015 om 09:29

Brama ? Heb ik iets gemist ? Zwolle ligt gewoon in Nederland toch ?

22 januari 2015 om 09:39

Je hebt helemaal gelijk. Maar misschien is het feit dat hij in Zwolle speelt (terwijl hij zo vurig een buitenlands avontuur ambieerde) wel weer een bevestiging voor mijn lijstje

22 januari 2015 om 10:05

Douglas speelt toch in de basis bij Dinano, Bajrami moest weg bij Twente, en Janko speelt vgm in Oostenrijk.

22 januari 2015 om 10:30

Een Ruiz wordt gewoon niet goed gebruikt.in Engeland. Zijn wraak was zoet toen hij Engeland naar huis kopte op het WK. Dat is zo'n speler die Fulham moest hebben terwijl hij totaal niet in hun spelstijl past. Kopen om te kopen.
Tja en Stoch. Fenerbache heeft hem nu niet nodig met hun Uefa schorsing. Kunnen ze hem beter uitlenen voor een vorstelijk bedrag aan een zandbak club die ook zijn salaris betalen.

Aangeven dat de Engelsen Nederlanders te duur vinden om vervolgens te realiseren dat een prutspits als Welbeck meer dan 20 miljoen gekost heeft en een 19-jarig backje dat net komt kijken voor 40 miljoen werd verkocht....

uhhh

Voor mensen hier beginnen te brullen, er wordt vergeleken met Franse spelers. Die misschien net zo duur zijn of zelfs goedkoper en waar je meer waar voor je geld krijgt, zeker fysiek gezien. In de Franse competitie hebben spelers veel meer weerstand.

22 januari 2015 om 09:54

Maar technisch minder

22 januari 2015 om 10:49

Dat kan, maar geldt ook niet voor alle spelers natuurlijk. Niet iedere speler in de Eredivisie is technisch briljant onderlegd. Zoals niet iedere Franse speler het puur moet hebben van zijn fysiek al ligt de nadruk er daar wel meer op. In iedre geval wordt er in de Premier League fysiek heel wat gevraagd en veel Nederlandse spelers hebben toch tijd nodig om op dat niveau te komen, als ze er al komen. Fransen draaien sneller mee omdat ze wekelijks veel meer tegenstand ondervinden. Het algemene niveau is daar ook wat hoger, ik snap dan ook wel dat Engelse clubs daar ook veel kijken. Duitse spelers zijn overigens over het algemeen ook niet zo duur. De prijzen daar vallen ook in het niet bij wat er in Engeland wordt betaald.

Nou, na die wedstrijd in Arnhem zijn ze volgens mij met lege notitieblaadjes weer terug naar huis gegaan, wat een baggerwedstrijd was dat. Dat gezeik over dure spelers valt hier ook wel mee, zeker vergeleken met hun eigen land. Zo'n overrated back als Shaw voor 40 miljoen slaat natuurlijk nergens op. Daar heb je in de Eredivsie bijna 2 spelers die de wereldtop in potentie aan kunnen.

Er is niets zo opportunistisch als de voetbal wereld!!

Twee jaar terug konden we er niets van in de Eredivisie

Het is natuurlijk belachelijk wat er in Engeland voor spelers uit de eigen competitie betaald wordt! Als je kijkt naar een aantal spelers en die vergelijkt met spelers uit de Eredivisie is dat belachelijk! Shaw 40 miljoen, Lovren 25 miljoen! Boilesen heeft pech met blessures maar als Shaw dan 40 miljoen waard is wil ik wel zien hoeveel de Noorse linksback van Ajax waard is en als Lovren 25 miljoen waard is, ben ik benieuwd hoeveel er voor Kongolo en van Beek betaald gaat worden, doen het nu al erg goed en zijn beide nog erg jong!

De spelers uit de eredivisie gaan veel te goedkoop weg! Laat ze vanuit het buitenland maar een keer goed betalen!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren