Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Als Ajax een mindere dag heeft, wint het nog van Feyenoord’

Laatste update:

Zondag wordt in Amsterdam de Klassieker tussen Ajax en Feyenoord gespeeld. Voor de Rotterdammers is het mogelijk de laatste kans om de titelstrijd in leven te houden, terwijl de Amsterdammers geen punten willen verliezen op koploper PSV. Volgens Aad de Mos is er geen twijfel over mogelijk welke club de krachtmeting gaat winnen.

/

“Ajax natuurlijk”, laat De Mos oud-trainer en tegenwoordig voetbalgoeroe, optekenen in De Telegraaf. “Feyenoord verliest altijd de helft van zijn kwaliteiten als er bij Ajax wordt gespeeld. Het is hetzelfde als Feyenoord-PSV, want PSV slaagt er nooit in om in De Kuip te winnen.” De Mos was niet onder de indruk van de zege van Feyenoord op FC Twente.

Hij wijst op het feit dat Feyenoord in de Amsterdam ArenA zal moeten verdedigen. “En dat is nou net de achilleshiel. Het middenveld vind ik vrij sterk, maar nu zullen de backs op de proef worden gesteld.” De Mos is ook niet onder de indruk van Terence Kongolo en Sven van Beek. “Zelfs als Ajax een mindere dag heeft, wint het nog. Dat is een wetmatigheid in het voetbal, die niet is uit te leggen. Zonde, maar Feyenoord is zondag definitief afgehaakt in de titelstrijd.”

Ajax wint zelfs op een mindere dag van Feyenoord

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo dat is de eerste die overtuigd is dat Ajax wint..Het klopt grotendeels wat hij zegt maar helaas geen garantie. .voorgaande jaren was ik zekerder van een zege maar ben heel benieuwd of Ajax het niveau van de Champions league haalt want dan wint Ajax op zeker. .

22 januari 2015 om 08:46

Tenzij Feyenoord het niveau haalt wat ze tegen Sevilla hadden

22 januari 2015 om 09:02

Als ze het niveau halen van de wedstrijd tegen Ajax in de kuip dan ook winnen ze wel hoor want 2 keer zoveel mazzel lijkt mij stug.

22 januari 2015 om 09:15

Niveau tegen Sevilla? Het voetbalniveau was echt dramatisch in die wedstrijd, die is echt gewonnen op werklust en meer ook niet. Dat kunnen ze in de kuip wellicht volhouden, maar niet in de Arena.

22 januari 2015 om 09:27

Sevilla nummer 5! Spanje.. die met 6 invallers speelde...oke en dan nog na de rust niet meer dan 2x overspelen en balverlies... (vond echter wel leuk hoor dat Feyenoord won)

22 januari 2015 om 09:55

Groot verschil met de wedstrijden van Feyenoord tegen Ajax en Sevilla is dat het elftal twerd opgezweept door het fanatieke thuispubliek en daardoor boven zichzelf uitsteeg.
In de Arena zitten alleen Ajax-supporters, dat voelt toch was unheimlich voor Feyenoord, net zoals het voor Ajax in de Kuip het geval was.

22 januari 2015 om 09:56

ja en dat Ajax weer zo zwak speelt lijkt me ook stug

22 januari 2015 om 10:05

Ajax is al 14 wedstrijden achtereen ongeslagen...

22 januari 2015 om 11:12

De wedstrijd van Feyenoord tegen Sevilla was zeker voor rust absoluut niet hoogstaand. Wat het zo'n mooie wedstrijd maakte was de spanning, de strijd, de sfeer en de opluchting aan het eind dat er na jaren weer overwintert werd.

22 januari 2015 om 12:51

Hopelyk halen ze beiden hun hoogste niveau, kunne we een mooie wedstrijd zien

22 januari 2015 om 18:52

wat een haat haha je maakt je zelf belachelijk.....

Onzin bericht natuurlijk. Ajax heeft het thuisvoordeel, maar Feyenoord is zeker niet kansloos. Zeker dit jaar niet, waarin Ajax niet geweldig speelt. Maar we gaan het zien zondag

wat ben ik blij dat hij dit zegt, van de 10 voorspellingen die hij uitkraamt komen 10 niet uit.

22 januari 2015 om 08:21

Haha! Daar heb je zeker een punt! Stelt me weer gerust..

22 januari 2015 om 08:27

@mooi want dan wordt Ajax kampioen

22 januari 2015 om 08:36

9 dingen.

Hij heeft namelijk wel gelijk met "dat PSV bijna nooit in de Kuip weet te winnen"

22 januari 2015 om 09:35

@begaaierd
ja maar dat is verleden tijd dat snap ik dat hij dat zeg.
dat zien wij toch zelf ook wel.

22 januari 2015 om 09:41

hij heeft ook gelijk over dat feyenoord bijna nooit in amsterdam wint.
Dat zegt niks over aankomende zondag, maar t klopt wel

22 januari 2015 om 08:57

Het ergste vind ik nog dat hij zegt (dat is in dit stuk weg gehaald)

" Het middenveld vind ik vrij sterk, maar nu zullen de backs – wie dat ook mogen zijn – op de proef worden gesteld"

Hij weet dus niet eens wie de backs zijn?? En.

"en het centrum met Sven van Beek en Terence Kongolo vind ik qua wendbaarheid en snelheid ook niet zo sterk.'"

Als er twee wendbaar en snel zijn dat zijn deze twee het wel, die man praat echt onzin, maar goed. Wij hebben het wel altijd erg moeilijk in de Arena en het is aan de spelers om nu die 10 jaar te doen doorbreken.

22 januari 2015 om 11:38

Het maakt niet uit wie er op de back staat, het is bekend dat het vrij zwakke backs zijn bij Feyenoord in verdedigend opzicht. Nelom zeker, en of Wishere of Boulahrouz daar staat maakt ook niet heel veel uit.

22 januari 2015 om 18:56

Aadje afkoopsom moeten we niet serieus nemen haha.

De defensie wordt al jaren gezien als de achilleshiel van het Nederlands elftal. Daar zal echter op korte termijn verandering in komen, vertelt Aad de Mos in een uitgebreid interview met Voetbal International.

De ex-trainer en analist is niet onder de indruk van Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi, de huidige centrumverdedigers van Oranje. Hij heeft hun opvolgers echter al wel zien spelen. "Ik geloof wel in Sven van Beek en Terence Kongolo. Als je nog maar zo kort speelt, maar op die leeftijd al zo goed met elkaar samenspeelt… De manier waarop Van Beek al van begin af aan ballen over dertig of veertig meter weglegt, de sprongkracht van Kongolo, dan heb je het echt over natuurtalenten. Die twee worden echt beter dan De Vrij en Martins Indi."

22 januari 2015 om 18:58

Ik was ff vergeten hoe goed van Rhijn en Boillessen verdedigend zijn.... en vergeet Willems en Arias niet !!.... Nelom is aanvallend heel zwak maar verdedigend staat hij er dit seizoen

22 januari 2015 om 10:05

Laat het dan nu maar wel uitkomen, Ajax speelt niet geweldig maar wint wel. Ik ben voor

22 januari 2015 om 11:07

We zullen zien, ik geloof in aad, koning!

22 januari 2015 om 11:20

Ik heb het gevoel dat Aad de Mos dit soort dingen roept om in de publiciteit te blijven, als hij zou zeggen wat iedereen denkt en vindt dan komt hij minder snel onder de aandacht dan dat hij maar wat onzin roept.

22 januari 2015 om 12:28

Inderdaad. Ik noem het 'de wet van Aad'. Het tegenovergestelde van zijn voorspellingen komt uit.

Ergens heeft hij wel een punt, Ajax wint de klassieker in eigen huis vaker dan je op grond van de ranglijst zou mogen verwachten. Desalniettemin heeft Feyenoord inmiddels wel een team met wat meer ervaring en tonen ze ook een strijdlustigere mentaliteit dan voorgaande seizoenen. Met El Ahmadi, Clasie, Toornstra, Kazim, Immers en Wilkshire staan er wel een aantal spelers die op mentaliteit een hele hoop kunnen, maar of het zondag genoeg is moet nog blijken. Gezien de geschiedenis dicht ik Feyenoord niet zo veel kansen toe, maar gezien de kwaliteiten van beide teams zou ik een overwinning van Feyenoord niet verrassend vinden. Aparte wedstrijden altijd die klassiekers, ik brand mijn handen verder niet aan een voorspelling.

22 januari 2015 om 08:25

Ajax wint thuis de klassieker vaker dan je op grond van ranglijst zou zeggen? ? Hoe bedoel je? Ajax eindigt al 10jaar boven Feyenoord en wint mn thuis vrijwel altijd vrij eenvoudig wat logisch is want Ajax heeft al jaren een betere selectie

22 januari 2015 om 08:28

Dit jaar hebben ze niet echt een betere selectie... Op de voorhoede na.

Ik vind het middenvelder, verdedig van Feyenoord beter en Vermeer gaat zich natuurlijk ook willen bewijzen

22 januari 2015 om 08:39

Als je over de afgelopen 3 seizoenen kijkt is Feyenoord de club die het dichts op Ajax eindigt (2014 4 punten, 2013 7 punten, 2012 6 punten). Echter hebben ze in de periode slechts 1 punt gepakt in Amsterdam, dat bedoel ik met ajax wint de klassieker vaker dan je op basis van de ranglijst mag verwachten. Er zijn clubs waartegen Ajax thuis een slechtere balans heeft, die echter veel lager op de ranglijst eindigen dan Feyenoord, die clubs doen het relatief goed in Amsterdam. Feyenoord doet het relatief slecht in Amsterdam.

22 januari 2015 om 08:28

Baardgrasmus: Volgens mij heeft Feyenoord alleen boven Ajax gestaan 3 jaar geleden toen het de openingswedstrijd moest spelen tegen Excelsior. Afgelopen 10 jaar misschien nog een keer voorgekomen.

22 januari 2015 om 08:41

heb hierboven uitgebreider geantwoord, maar het gaat me niet om het feit dat Feyenoord boven Ajax staat, maar dat Feyenoord ondanks het relatief lage puntenverschil in de eindklassering de afgelopen drie seizoenen, toch slechts 1 punt heeft gepakt in Amsterdam in diezelfde seizoenen.

Haha over het algemeen is dat wel zo . Ik baal daar van als een stekker maar we hebben het de laatste keer ook weer gezien.
Al die keren dat ajax wint is niet altijd zo dat ze de betere zijn. En toch vaak trekken ze aan het langste eind.
grrrrr

Waarom geven ze Aad de mos nog een podium om steeds onzin uit te kramen? Wacht nu maar eens tot zondag Aad!

22 januari 2015 om 08:34

Idd afgelopen week was ajax nog niets en zou psv opnzijn sloffen kampioen worden. En daarvoor ajax en daarvoor psv en daarvoor feyenoord.
Aad zijn mening is zo veranderlijk als het weer...en net zoals de weersvoorspellingen klopt er vaak niets van.

22 januari 2015 om 12:36

100 mensen die zeggen dat Feyenoord Ajax kan verslaan in de afgelopen 2 weken. Nu is er 1 iemand die het tegendeel beweert en dan moet hij wachten tot na zondag...

Aadje toch! Al jaren uitgerangeerd, maar nog steeds een scherpe tong. Niet onder de indruk van Kongolo en van Beek? Kom op Aad, je laat je Ajax hart nu wel erg spreken.. Dat Feyenoord vol aan de bak moet, daar heb je gelijk in. Dat moet Feyenoord altijd tegen Ajax. Zo'n beetje alles moet kloppen op zo'n dag, zeker uit in de arena. Maar het blijft een wedstrijd Aad

22 januari 2015 om 08:38

Aad een ajax man? Omdat hij ooit begin jaren tachtig ajax getraind heeft.
Als ouwe hagenees is het echt geen ajax man. Loopt over het algemeen meer ajax af te zeiken.
Heb altijd hetvgevoel dat hij meer .et psv heeft.

22 januari 2015 om 09:43

ach ja, t is bijna net zo veel onzin als die cor vd gijp van de week allemaal vertelde over feyenoord.

Qua statistieken heeft Aad in ieder geval nog gelijk. Feyenoord wint zelden in de arena.
Zondag, nieuwe ronde, nieuwe kansen

Aad de Mos vind ik echt een nare man. Zo denigrerend over Feyenoord praten vind ik niet gepast.
Kongolo en Van Beek speler dit seizoen gewoon zeer goed en dat hij daar niet onder de indruk van is dat zegt meer over hem.

Ik verwacht dat het in een gelijkspel eindigt.

Feyenoord verdedigender spelen? Het is de club met het meeste balbezit van allemaal bleek na de eerste seizoenshelft. Wat een onzin zeg. Het is een wedstrijd op zich. En jaren geleden dat feyenoord licht favoriet is zelfs.

22 januari 2015 om 08:28

Op basis van wat is Feyenoord licht favoriet? Daar snap ik echt niets van..kijk onderlingen resultaten en ranglijst..en kijk nou niet naar 1wedstr.. (Groningen ).. ja en excelsior dan..datzelfde weekend zwijnde Feyenoord bij nac..

22 januari 2015 om 08:38

De media, de spelers en de wedstrijd in de kuip geven dat weer. Maar het is gewoon een wedstrijd op zich.

22 januari 2015 om 11:15

Geven de media, de spelers en de wedstrijd in de Kuip dat weer?
De Rotterdamse media en de Feyenoord spelers ja...
En je gaat die wedstrijd in de Kuip toch niet als maatstaaf gebruiken. Uit en thuis is een wereld van verschil als het om Ajax - Feyenoord of andersom gaat. Ajax gaat zich thuis echt niet weer laten afbluffen, iig niet 90 min, en Feyenoord kan dat in de Arena ook helemaal niet opbrengen. Waarschijnlijk zal Ajax nu gewoon het initiatief en Feyenoord afwachtend en af en toe flink druk zetten.
Ajax is hier als thuisspelende ploeg gewoon favoriet.

22 januari 2015 om 11:54

Feyenoord gaat echt niet meer balbezit hebben dan Ajax zondag. Ze zijn ook echt nniet favoriet. 2.10 om 3,30 bij de bookies.. Feyenoord mag hopen op een benauwde overwinning, maar mag ook echt vrezen voor een flinke afstraffing als Ajax het op de heupen krijgt. Ik denk dat je de omgekeerde wedstrijd gaat zien van feyenoord-ajax, met Ajax die kansen af maakt. Let maar op Milik en El Ghazi, die gaan allebei scoren

22 januari 2015 om 12:41

Feyenoord vind ik wel degelijk verdedigend spelen. Boulahrouz ipv Wilkshire. Nelom die minder mee opkomt. Immers als aanvallende middenvelder die als prioriteit heeft om ballen af te pakken. Toornstra als rechtsbuiten die zonder bal ook helemaal inzakt. En balbezit zegt niks. Kijk maar eens hoe vaak Vermeer, Van Beek en Kongolo de bal telkens naar elkaar spelen.

Ik ben een neutrale kijker maar na zulke uitspraken hoop ik echt dat Rotterdam wint!

22 januari 2015 om 11:03

Zo neutraal ben je niet, want de krant staat al de hele week vol met uitspraken van Feyenoordspelers en Feyenoordcoryfeën die er zeker van zijn dat Feyenoord wint en Aad is pas de eerste die er anders over denkt. Slechtste Ajax ooit, volgens Cor vd Gijp, en de Feyenoorspelers hebben allemaal het hoogste woord. De tijden van geen woorden, maar daden zijn ver vervlogen.... En toch hoop je dat Feyenoord wint, vrij onlogisch als je neutraal was geweest en je je voorkeur baseert op gezwam zoals dit

22 januari 2015 om 11:18

Haha precies, de hele week lees je niks anders dan Feyenoord dit Feyenoord dat, allemaal gebaseerd op die ene wedstrijd in de Kuip, en dan krijg je één persoon die denkt dat Ajax gaat winnen en dan hoopt de 'neutrale kijker' daardoor maar dat Rotterdam wint.

23 januari 2015 om 17:57

Ik lees geen kranten sorry...

Volgens mij zeiden ze op VI dat Ajax gewoon zou winnen hoor.
Veder heb ik totaal niks met Feyenoord of Ajax dus ik ben wel neutraal, ik zou van mening veranderen inderdaad als ik het zou mee krijgen van de feyenoord kant.

Ik hoop gewoon op leuk voetbal daar voor doe ik me televisie aan.

Aan Feyenoord om de mond van Aad de Mos te snoeren. Wat een rare opmerking van die vent, die mag wel richting een tehuis. Als je niet onder de indruk bent van van Beek en Kongolo, wat misschien wel het beste duo is in de Eredivisie, van welke Cv's zou hij wel onder de indruk zijn?

Ik heb een sterk vermoeden dat dat Veltman en Moisander zullen zijn.

22 januari 2015 om 08:32

Kan die mooi op de kamer bij Cor vd Gijp en Kazim..

22 januari 2015 om 08:42

Ik vind het ook vreemd dat de Mos dit zegt, niet omdat hij negatief is over Feyenoord maar dat hij positief is over Ajax. Een week geleden brandde hij Ajax nog af toen hij ze vergeleek met Psv. PSV was in alles superieur tov Ajax. En nu zou Ajax met twee vingers in de neus winnen van Feyenoord... die man is totaal niet consistent in z'n uitspraken.

22 januari 2015 om 09:08

Ach deze man is totaal niet serieus te nemen in september zij hij dat feyenoord kampioen zou worden later zij hij weer dat Ajax het zou worden maar nu weer Aadje het zeker PSV wordt kampioen pff en nu wint Ajax weer van Feyenoord op basis van de statistieken gewoon negeren deze man .

Ik heb wel zin in zondag, tuurlijk zijn de teams aan elkaar gewaagd kan alle kanten op en daar moeten we bluj om zijn een klassieker winnen was de laatste jaren wel een gewoonte geworden. Nu eindelijk weer spanning!!!

Ajax gaat komende zondag waarschijnlijk ook winnen. Ik ga er in ieder geval vanuit. De spelers van Ajax zijn in De Kuip gewaarschuwd en die waarschuwing is blijven hangen, blijkt uit de interviews van Ajacieden de afgelopen dagen. En dat die wedstrijd is blijven hangen zie ik niet als iets negatiefs. Die wedstrijd laat de Ajacieden beseffen dat zij komende zondag top moeten zijn. Het is een stimulans.

Ik verwacht dat Ajax op de flanken voorin mogelijkheden gaat krijgen. Boulahrouz of Wilkshire tegen Kishna dat wordt sowieso enkele keren ruim door Kishna gewonnen, wat mooie mogelijkheden oplevert. Ik verwacht ook dat Schone Nelom goed aankan. Vooral wanneer Schone een beetje gaat zwerven en Van Rhijn eroverheen komt kan dat leuk worden. In aanvallend opzicht verwacht ik niet veel van de Feyenoord- backs, omdat Rutten in grote wedstrijden meestal met een terughoudende, laffe speelwijze het veld in komt en zeker in uitwedstrijden minder risico neemt. Milik versus Van Beek en Kongolo wordt een leuke strijd, maar ik verwacht dat Milik zijn momentje wel krijgt en die pakt.

De strijd op het middenveld wordt interessant. Ik vind het daar redelijk gelijk opgaan. El Ahmadi en Serero zijn redelijk vergelijkbare, want het zijn beiden spelers die veel in beweging zijn en het spel kunnen versnellen. Klaassen en Clasie zijn beiden harde werkers met een goede techniek. Het grootste verschil zit hem, als we de spelers een op een vergelijken, in Immers en Andersen. Wanneer het een voetballende wedstrijd wordt, is die slag gewonnen door Andersen. Wanneer het een wedstrijd wordt waarin strijd de belangrijkste factor is, dan zal Immers deze slag winnen. Vergelijken we het complete middenveld van Feyenoord met het complete middenveld van Ajax, dan is het middenveld van Feyenoord wat verdedigender en Ajax heeft een meer aanvallen middenveld.

Verdedigend hoop ik dat Boilesen tijdig herstelt is en kan spelen. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij Toornstra kan uitschakelen en zelf ook nog iets kan toevoegen aan het spel van Ajax. Boilesen heeft de meeste moeite tegen een speler met een actie, maar iemand als Toornstra ligt hem wel. Nou, ons centrale duo tegenover Kazim daar hoef ik denk weinig woorden aan vuil te maken; Kazim zal niks bijzonders klaarspelen. Van Rhijn versus Boetius kan wel weer een leuke strijd worden. Een Boetius in topvorm is niet af te stoppen door Van Rhijn, maar als Boetius iets minder in de wedstrijd zit dan heeft Van Rhijn hem in zijn zak.

22 januari 2015 om 08:59

Een goed uitgedachte voorspelling, denk ook dat je het voor t grootste gedeelte goed zal hebben.

Echter moet je maar afwachten of spelers als Andersen, Kishna en Boetius hun vorm pakken zondag (denk misschien 1 van de 3).

Kazim zal weinig moeite hebben met Moisander, van den Hoorn daarintegen is fysiek sterk en in vorm dus dat zal de belangrijkste pion van Ajax zijn in de defensie, aan de andere kant zal Kazim te graag willen en gaan de praatjes hem opbreken.

Toornstra zal zwerven net als Schone waarschijnlijk, beide dodelijk met dode spelmomenten maar denk dat Toornstra beter spelinzicht heeft.

Deze wedstrijd gaat niet op het middenveld gewonnen worden maar op de flanken. De vorm van de backs en buitenspelers zal beslissend zijn denk ik, met een belangrijke rol voor Toornstra of Schone.

22 januari 2015 om 12:00

Inderdaad mooie analyse. Ik denk wel dat Ajax wat meer opties heeft om spelers met vorm in de wedstrijd te krijgen. El Ghazi verwacht ik ook veel van en die gaat 100% zeker invallen. Riedewald en Bazoer zijn prima opties om de balans op het middenveld wat aan te passen en eventueel meer verdedigend te maken.

22 januari 2015 om 13:43

Ik denk dat Riedewald nog niet fit is zondag.. Misschien als hij vandaag weer alles kan meedoen op de training, maar aangezien hij gisteren helemaal niet meetrainde, zal dat er niet in zitten, vrees ik..

Ajax won ook in de kuip op een slechte dag, dus hij heeft wel een punt

22 januari 2015 om 11:22

dus dat gebeurt elke keer?

22 januari 2015 om 20:21

Nee, want meestal is ajax de bovenliggende partij

al dat gezever voor de wedstrijd just make it happen! een eerlijke faire wedstrijd dat is het belangrijkste

Nu begin ik me als Ajacied toch redelijk zorgen te maken. Aadje zit er namelijk altijd faliekant naast met zijn voorspellingen..

Ik denk dat Ajax zondag een zware dobber krijgt. De vorige wedstrijd won Ajax geheel onverdient dus gun ik t Feyenoord ook wel.

22 januari 2015 om 09:31

Dit is wel een hele andere wedstrijd. Voor beide ploegen de wedstrijd van het jaar waar het gaat om eer.

Ik, Aad de Mos, voormalig lid van WC-Eend, beveel uiteraard ook WC-Eend aan.

Ach altijd lekker die aanloop naar de klassieker. Prikken over en weer, het hoort er bij.

Maar Ajax kan wel inpakken. Immers, conform de ' Wet van Aad' zal altijd het tegenovergestelde gebeuren van de voorspelling van Aad.

22 januari 2015 om 13:37

Zei U Immers?

Tja Aad, als je de statistieken erbij pakt valt er niets tegen in te brengen. Ajax thuis, 86 wedstrijden, 44 x winst Ajax, 20 x gelijk en 22 x winst Feyenoord. In Rotterdam ieder 31x winst en 22x gelijk. De statistieken van Feyenoord tegen PSV zijn dan weer beter als Ajax. Zal wel komen omdat Feyenoord altijd met schuim op zijn bek (net dat metertje extra, net wat harder tackelen vandaag jongens) het velt in rent tegen Ajax, dan vergeten ze te voetballen en worden ze weggetikt. En tja, ze staan ook al 8 punten achter Ajax hé Aad, maar het zegt allemaal niet zoveel, al zie ik Feyenoord ook niet winnen.

Nou afgehaakt dat denk ik niet, als ze echt er vol voor gaan op de aanval kunnen ze het ajax zeker moeilijk maken, ik verwacht een gelijkspel. Hoop op winst Feyenoord maar we zullen zien.

Feyenoord in de kuip of niet is wel een verschil en Ajax zal ook wel enigzins opgejut worden door de supporters.

22 januari 2015 om 14:22

Feyenoord in de Kuip is een verschil? Feyenoord pakte dit seizoen 17 punten thuis en 17 punten uit. Schijnbaar toch geen verschil

23 januari 2015 om 21:47

Ik heb het dan over de wedstrijd tegen Ajax Fr12 Jules en daarmee doel ik op het opjutten van de steun van de supporters, die ze in de Arena niet hebben.

Die zit of aan de alcohol of aan de drugs of hij heeft Ajax niet zien voetballen onder F de boer en hij denkt waarschijnlijk dat Ronald Koeman nog trainer is van Ajax toen ze weergaloos voetbalde

De man die overal is mislukt als trainer spreekt...

22 januari 2015 om 13:50

AFC Ajax

Kampioen van Nederland: 1983
Knvb Beker: 1983

KV Mechelen

Kampioen van België: 1989
Beker van België: 1987
Europacup II: 1988 (finale 1-0 tegen Ajax, goaltje van Piiiiiiiietje den Boer)
Uefa Super Cup: 1988
Kampioen in Tweede Klasse: 2002

RSC Anderlecht
Kampioen van België: 1991

Al-Hilal
Crown Prince Cup: 2003

Wat een mislukkeling zeg.

22 januari 2015 om 16:50

En jij hebt volgens mij ook een mening? Moet je ook jouw prestaties even laten zien en kijken of jij een mislukking bent.

Dat Ajax het lastig gaat krijgen is wel de verwachting en alles zal draaien om de nauwkeurigheid van passen aan Ajax kant. Ik denk dat Vermeer nog wel eens een belangrijke rol kan gaan spelen. Ajax zal echt top moeten zijn om te winnen van Feyenoord en door de inconsistente wedstrijden van afgelopen maanden is dat bijna niet te voorspellen. Ik waag me er iig niet aan.

22 januari 2015 om 17:04

Ik heb zeker een mening en mijn palmares mag er ook wezen.

Is dat een antwoord op uw verzuchtingen?

Bedankt Aad! Moest even gezegd worden.

Ik vind het behoorlijk gewaagd te stellen dat 'feyenoord zal moeten verdedigen', maar goed, het zou niet de eerste keer zijn dat hij het niet bij het juiste eind heeft.

Ik word een beetje moe van mensen die spreken over de laatste kans op de titel voor Feyenoord. Ze spelen aardig voetbal, maar komop het gat met de eerste twee is onoverbrugbaar. En ga niet zeggen dat Ajax dat in het verleden wel heeft geflikt.

Aad heeft gewoon gelijk. Je weet het natuurlijk nooit, maar de kans is gewoon heel groot dat Ajax 'gewoon' wint. Om de een of andere reden kán Feyenoord in A'dam gewoon zelden goed spelen. Misschien is de druk van buitenaf te groot, laten de spelers hun hoofd op hol brengen door de supporters of willen ze té graag waardoor ze zichzelf voorbij gaan lopen, niet geconcentreerd zijn en onnauwkeurig worden. Hoe goed Feyenoord ook draait en hoe slecht Ajax ook is, het maakt allemaal niets uit. Waarom konden ploegen als Ado en Utrecht wel meerdere keren in A'dam winnen in Feyenoord niet? Nee, voor een overwinning voor Feyenoord zal alles heel erg mee moeten zitten voor ze, anders gaan ze gewoon weer met 0 punten naar huis.

Aadje Afkoopsom voorspelt dat Ajax wint, top! Nu hopelijk nog Derksen die roept dat Ajax wint en Feyenoord is bijna verzekerd van de overwinning. Wat een onzin kraamt Aad hier uit. Niet onder de indruk van Kongolo en van Beek? Ze zijn vrijwel het sterkste centrale duo dat rondloopt in de Eredivisie. We hebben amper tegendoelpunten gehad en Vermeer doet het ook top. Daarnaast zal Feyenoord de beuk erin gooien, iets waar Ajax moeite mee heeft dus ik denk dat het in ieder geval een leuke pot word.

Sorry sommige hebben wel een erge Ajax bril op zeg. Ga zeker niet beweren dat Feyenoord wint, maar om nu te stellen dat Ajax stukken beter is, heb de laatste tijd zeker naar oude beelden uit 1995 zitten kijken.

Ajax is een redelijk team niet meer en niet minder, en kunnen ook op een slechte dag verliezen van elke club. Respect dat de Boer het gewoon dit jaar weer goed doet, maar top is dit elftal echt niet

22 januari 2015 om 12:02

Pak 2008-2011 er maar er is bij, dat is pas erg. Toen was er oprecht medelijden. Ajax is op zijn best tegen voetballende ploegen, en ja het is best een goed team hoor. Schalke onlangs verslagen, PSG prima weerstand geboden. Zie jij het Feyenoord doen?

We zullen zien hoe goed van beek en kongolo nu werkelijk zijn nu ze weer een keer echt getest worden.

22 januari 2015 om 12:06

Echt getest? Heeft Ajax nieuwe aankopen gedaan dan. De voorhoede van Ajax is niet indrukwekkend. Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat Kongolo en Van Beek bezwijken vanwege de druk van de wedstrijd. Maar niet vanwege de kwaliteit bij de Ajax aanval, die is redelijk middelmatig.

Wanneer gaan we eigenlijk stoppen dit een Klassieker te noemen? Deze wedstrijd is allang geen Klassieker meer. Voor een Klassieker heb je namelijk uit supporters nodig. Zonder uit supporters heb je geen goede sfeer in een stadion. Dat maakt zo'n wedstrijd juist zo leuk, de onderlinge rivaliteit in een stadion. Het "kwaad" worden op een uitvak indien ze staan juichen of ze staan te provoceren. Dat maakt van zo'n wedstrijd een Klassieker. Tegenwoordig is het meer verworden tot een saai schouwspel, helaas. De Klassieker is vermoord op het moment dat er geen uit supporters meer bij mochten zijn, noem het dan ook niet meer zo.

Ondanks dat ik een Ajacied ben, ben ik er niet zo zeker van dat ze hier 'zomaar' gaan winnen, tuurlijk ze hebben thuisvoordeel en de supporters achter hun, maar we moeten niet vergeten dat Feyenoord een goed ploegje heeft, vind wel dat Aad gelijk heeft over de backs van Feyenoord. Kishna is in vorm en ben benieuwd hoe Nelom zich staande weet te houden tegen Schöne. Word een leuke open wedstrijd hoop ik met een 2-1 eindzege voor Ajax.

ohjee nu maak ik me toch wel zorgen als ajacied zijnde.. Als aad wat voorspelt komt meestal het tegenovergestelde uit.

Ik verwacht zelf dat het een leuke open wedstrijd gaat worden waarbij beide teams veel kansen gaan creeren. Hoewel ik denk dat ajax doelgerichter is heeft feyenoord wel een sterk middenveld.

Iemand de uitcijfers dit jaar van feyenoord bekeken ? En over het jaar 2014 bekeken ik zeg winst voor feyenoord en aad de mos is een gekke man met beachelijke argumenten kruip onder je steen

Wat Aad de Mos op 29 oktober tegen VI heeft gezegd:

'ik geloof wel in Sven van Beek en Terence Kongolo. Als je nog maar zo kort speelt, maar op die leeftijd al zo goed met elkaar samenspeelt... De manier waarop van Beek al van begin af aan ballen over dertig of veertig meter weglegt, de sprongkracht van Kongolo, dan heb je het echt over natuurtalenten. Die twee worden echt beter dan De Vrij en Martins Indi'.

Vervolgens geeft hij aan dat hij niet onder de indruk is van van Beek en Kongolo.

Waar komt hij volgende week mee?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren