Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Barcelona wil toch zakendoen in 2015 en wacht op gesprek met FIFA'

Laatste update:

Het internationale sporttribunaal CAS was eind december duidelijk: de straf die de FIFA uitdeelde aan Barcelona blijft staan, wat betekent dat de Catalanen in dit kalenderjaar geen nieuwe spelers mogen aantrekken. Dat is een flinke domper voor de Spaanse topclub, die zich altijd probeert te versterken en dan ook zeker niet van plan is om in de aankomende maanden helemaal niets te doen.

/

Barcelona bekijkt twee opties die het mogelijk moeten maken om toch zaken te doen. Volgens Spaanse media hoopt de club dat het een speler kan halen, als hij tot januari 2016 maar niet in actie komt voor Barcelona. De eventuele aankoop zou dan alleen meetrainen en oefenwedstrijden spelen. Dit lijkt op het scenario van Luis Suárez, die na zijn komst wekenlang moest wachten op zijn debuut, vanwege een drie maanden durende schorsing na zijn beet in de schouder van Giorgio Chiellini.

Josep Maria Bartomeu, de voorzitter van Barcelona, wil binnenkort met de FIFA bespreken of dit een mogelijkheid kan zijn. Een andere optie voor Barcelona is om nu alvast een speler te kopen, maar om deze voetballer dan tot januari 2016 bij zijn huidige werkgever te laten spelen. Ook hier moet de FIFA duidelijkheid over geven, want Barcelona mag officieel helemaal niets doen op de transfermarkt.

De FIFA moet deze opties toestaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Omdat ze Barcelona zijn, denken ze dat ze deze straf kunnen ontwijken. Ik denk het niet. Het CAS heeft al eerder afgwezen, en zal het nu ook doen.
Triest gedrag dit van Barcelona. Ze staan dus echt niet boven de rest met deze zaken. Hoogmoedig daar.

21 januari 2015 om 10:31

Beetje makkelijke reactie, elke club, hoe groot of klein ook, zou proberen mogelijkheden te vinden om de straf proberen te verlichten. Net zoals elke club in beroep zou gaan, omdat het een zeer zware straf is. Dit alles heeft niks te maken met het feit dat het Barcelona is.

21 januari 2015 om 10:38

Ik vind het gewoon kinderachtig gedrag van Barcelona. Mag ik vinden toch? Of niet?

21 januari 2015 om 10:39

Het probleem is dat Barcelona zichzelf als slachtoffer voor doet, veel betrokkene bij de club zitten erover te zeuren dat het onterecht is.

21 januari 2015 om 10:47

Mathieu,

Tuurlijk mag je dat vinden, ieder zijn mening. Maar het is een feit dat elke club mazen in de wet wil vinden om toch onder een straf uit te komen.

21 januari 2015 om 10:50

@ Matthieudebuchy

Uiteraard mag je dat vinden, maar je stelt het zo alsof alleen Barca dit zou doen, maar hoogstwaarschijnlijk zou elke club dit doen.

@shoarmagoed

Ik volg de voetbalmedia goed, maar ik heb letterlijk nog nergens zien staan dat Barca zegt dat de straf onterecht is of dat ze zichzelf als slachtoffer zien. Uiteraard vechten ze de straf aan omdat ze die buitenproportioneel vinden, daar is toch niets mis mee? Ze hebben al vaker erkend dat ze fouten hebben gemaakt, maar ze vinden dat die straf te zwaar is en proberen toch wat voor elkaar te krijgen, hoezo is dat het slachtoffer spelen?

21 januari 2015 om 10:56

@ Nudel2

Nee het is geen feit. Atletico Madrid en Real Madrid hebben ook jeugd spelers gehaald zonder de mazen in de wet te gebruiken en/of de wet te overtreden. Die hebben hetzelfde onderzoek gehad als FC Barcelona en zijn vrijgesproken. Dat Barcelona ondertussen 2x bij een ander hof is geweest en 2x heeft verloren tekent gewoon de schuld van Barcelona. De feiten zijn overduidelijk in hun nadeel.

Een kerel accepteert de straf gewoon, dat is een feit.

21 januari 2015 om 10:58

@ Jm87

Andere clubs hoeven dit niet te doen. Real Madrid en Atletico hebben hetzelfde onderzoek gehad als FC Barcelona. Die hadden op dezelfde manier spelers unnen halen. Maar beide clubs hebben er voor gekozen de wet niet te overtreden of gebruik te maken van mazen in de wet. Oftewel de andere clubs doen het niet. Ook zijn er clubs in Engeland, Italië en Duitsland op dezelfde manier bekeken en ook deze zijn allemaal vrij gesproken.

hetgeen dat Barcelona heeft gedaan, en nu doet. Dat word dus niet door de andere clubs gedaan.

21 januari 2015 om 11:01

@jm87 , Dan volg je de voetbalmedia toch niet zo heel goed.

'transferverbod doet Xavi pijn: 'we zijn genaaid'
"barcelona reageert teleurgesteld: ‘We zijn het er totaal niet mee eens"
"barcelona snijdt banden met Fifa door en mijdt gala"

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=233447
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=233254
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=233898

21 januari 2015 om 11:04

@jm87

Toch maar nog iets beter de media gaan volgen dan, want ik heb dat toch al echt verschillende keren voorbij zien komen.

Ik snap Barcelona wel, maar ik vrees (hoop) dat ze dit jaar echt niks mogen en dat ze maar even op de blaren moeten zitten.

21 januari 2015 om 11:04

@ D-Bergkamp

Ik heb het niet over het begaan van de overtreding, ik heb het erover dat andere clubs, als zij een straf opgelegd krijgen ook zouden zoeken naar oplossingen en in beroep zouden gaan als ze de straf te hoog vinden, net als Barcelona.

21 januari 2015 om 11:05

@ Mistco21

Klopt, maar dat ging echt over de straf zelf, die vinden ze buiten proporties.ze hebben nooit gezegd dat ze de overtredingen niet begaan hebben, dat bedoel ik.

21 januari 2015 om 11:20

Kinderactig is dat alleen Barcelona gestraft word. Terwijl uit onderzoek duidelijk naar voren komt dat Psg, City, Chelsea ook alle mogelijk regels met financieringen en kinderhandel aan hun laars lappen. Zondebok is gewoon Barca geworden.

21 januari 2015 om 11:33

Deze ook
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=234513

Barcelona heeft al zo vaak gezegd dat het onterecht is. Ik weet niet waar hij het "feit" vandaan haalt dat Barcelona nog niet heeft gezegd dat het onterecht is.

21 januari 2015 om 11:37

@observatie

Dat ook. Ik hou niet van clubs die het voetbal kapot maken. Koopclubs zoals Chelsea en City. Maar Barcelona is ook gewoon terecht gestraft. Ze moeten niet door blijven zeuren en gewoon de straf accepteren. Wat ze nu doen is gewoon verschrikkelijk kinderachtig.

21 januari 2015 om 11:44

Ja ze geven toch aan dat ze dingen fout hebben gedaan? Het gaat om de hoogte van de straf.

21 januari 2015 om 12:12

jm87, in hoger beroep is de straf gehandhaafd, en ik weet niet of je in dit geval nog naar een Hoge Raad kan. Maar een Hoge Raad doet niets anders dan zeggen of de rechters goed gehandeld hebben, die zeggen enkel of het klopt of niet, en zo niet dan begint de rechtszaak opnieuw.

Maar als iemand in eerste instantie is veroordeeld tot een boete van 1 jaar gevangenis en in hoger beroep ook, denk je dan echt dat je met de eerste rechter kunt afspreken dat het maar een half jaar word, of dat je wel al iedere week buiten de gevangenis naar de supermarkt kan?

21 januari 2015 om 12:18

@D-Bergkamp,
Even voor de duidelijkheid; het onderzoek naar Real en Atletico loopt nog. Dat is afgelopen dagen nog in diverse Spaanse media gemeld.
On:
Het gaat niet om de straf maar het om de strafmaat. Deze is buiten proportioneel. Het is daarom ook logisch dat Barcelona zoekt naar manieren om dit te omzeilen. Elke club zou dit doen.
Het feit is dat alle Barcelona haters onder hun steen kruipen zodra dit onderwerp verschijnt en beginnen over gerechtigheid...

Een speler als Lionel Messi zou waarschijnlijk niet de speler geweest zijn die hij nu is als er iets mis bleek te zijn met het opleidingsinstituut La Masia en de manier van werken van Barcelona. Ik begrijp dat er regels zijn maar zaken zijn nooit zwart of wit; deze zijn meestal grijs, in welke tint dan ook. Sommige mensen hebben het over kinderarbeid... Er is totaal geen sprake van kinderarbeid. Het tegenovergestelde juist. Er wordt gezorgd voor de ouders (banen) en de kinderen krijgen een goede opleiding, begeleiding, huisvesting en een toevoeging op hun opvoeding.

Het feit dat Messi is wie hij is, is het bewijs dat er zeker wat te zeggen valt voor Barcelona en voor het opleidingsinstituut.

21 januari 2015 om 12:23

@ Stravven

Op zich zou je normaal gesproken wel een punt hebben, maar je vergeet 1 belangrijk aspect en dat is dat deze zaak helemaal niet bij 'normale' rechters is geweest en dat er geen sprake is van hoger beroep of de hoge raad. De straf is uitgesproken door de Fifa, of eigenlijk een commissie van de Fifa, waarbij Barcelona aangesloten is en dus uitspraken daarvan voor hen bindend zijn. Het beroep is ook ingesteld bij de Fifa, en het CAS is een sporttribunaal en is een vorm van arbitrage. De Fifa biedt de mogelijkheid, omdat het aangesloten is bij het Cas, om nog in beroep te gaan bij het Cas, maar dit wil niet zeggen dat Barca niet terug naar Fifa zou mogen gaan om strafvermindering te bespreken.

21 januari 2015 om 12:26

Het CAS is in principe hoger beroep.

En het kan wel, maar dat het weinig zin heeft lijkt mij ook duidelijk. Het is niet dat Barcelona alles mag en kan veranderen omdat het Barcelona is.

21 januari 2015 om 12:37

Ja het is een soort van hoger beroep, maar het is alleen een beroepsmogelijkheid voor partijen die zich daarbij hebben aangesloten. De verhouding CAS - Fifa is dus niet hetzelfde als hoger beroep-rechter eerste aanleg.

Of het zin heeft is het een totaal andere kwestie maar het is wel makkelijk om te zeggen dat Barcelona zich zo opstelt 'omdat het barcelona is', denk je niet dat elke andere club die zo'n straf opgelegd krijgt (of die nou terecht is of niet) zal proberen oplossingen te vinden?

21 januari 2015 om 13:05

Niet alleen Barcelona vind de straf buiten proportioneel. Maar Rummenige zij het van de week ook al iedere topclub doet dit soort dingen Real en Atletico zijn vorige jaar om een soortgelijk vergrijp alleen op de vingers getikt dit is bewezen. Maar Barcelona hun heerschappij moest gestopt worden

21 januari 2015 om 13:21

Heerschappij?

21 januari 2015 om 13:26

D-Bergkamp. Weer uit je hol gekropen om uit te halen naar Barcelona? lees zijn post eerst goed man voordat je weer je gal komt spuwen.

21 januari 2015 om 13:32

Bron?

21 januari 2015 om 21:54

@barcelona203

Waarom is deze straf buiten proportioneel? Ze overtreden de regels en worden gestraft. Het is serieus zo simpel. Ze moeten gewoon opgroeien en deze straf accepteren. Het gedrag dat ze nu vertonen is gewoon kinderachtig.

21 januari 2015 om 13:28

@mathieuDebuchy. En het is weer raak. Aan jou hele post kan je zien hoeveel je wel niet gebaald zal hebben van het superieure barcelona de laatste jaren. Zoveel haat erbij gekregen sinds die succesperiode. Het typeert de mens. Triest

Het zijn echt een stelletje kleuters daar in Barcelona he. Je hebt de regels meerdere malen overtreden, dus accepteer je straf als een echte vent. Dit slaat echt werkelijk waar helemaal nergens op. De FIFA mag en moet hier gewoon niet aan toegeven en zeker niet na de stoere praatjes dat Barcelona de banden met de FIFA zou breken. Bah.

21 januari 2015 om 10:49

Duidelijk een reactie van een hater. Zucht.

Zoals hierboven ook vermeld staat. Elke club zou er alles aan doen om een mogelijkheid te vinden toch spelers te kopen.

En Barca moet zich gedragen als een vent? Oke oke..

21 januari 2015 om 11:01

@ Glennoss

Duidelijk een reactie van een (provocerende) onwetende. Real Madrid en Atletico madrid hebben eenzelfde onderzoek ondergaan net zoals een aantal duits, italiaanse en engelse clubs. Deze zijn stuk voor stuk allemaal vrijgesproken. Oftewel de mazen in de wet waar Barcelona dankbaar gebruik van heeft gemaakt is niet door de andere clubs benut.

Wat jij stelt is dus feitelijk onjuist.

21 januari 2015 om 11:36

@D-Bergkamp
Nu geef je in drie reacties al aan dat andere clubs niet deze wet hebben overtreden terwijl degene waarop je reageert hier helemaal niet over spreekt. Wat er gezegd wordt, is dat elke club zou proberen om deels te straf te omzeilen mocht ze deze de straf hebben gekregen.

22 januari 2015 om 15:26

Elke club zou er inderdaad alles aan doen ja, maar na het CAS houdt het dan ook gewoon op. Dan heb je twee kansen gehad, maar nee, Barcelona moet weer speciaal zijn en een derde poging wagen. Waarom zou het na tweemaal mislukken nu wel gaan lukken? Puur stemmingmakerij dit. Gelukkig laten de Fifa (eindelijk een keer) en het CAS zich niet beïnvloeden door deze zielige wanhoopspoging.

21 januari 2015 om 11:06

Accepteer je stras als een echte vent? Je hebt het niet over een middelbare school hier hoor. Het gaat hier over voetbal op het hoogste niveau, een miljoenen business. Je kan er gewoon niet tegen dat ze er tegenin gaan, dat is een ander verhaal.

22 januari 2015 om 15:28

De eerste twee pogingen die ze er tegenin zijn gegaan hoorde je me niet. Ze zijn in beroep gegaan bij de Fifa en het CAS en dat is volkomen logisch. Beide keren werd hun beroep afgewezen en aangezien het CAS het hoogste sporttribunaal is ter wereld, kan Barcelona simpelweg niets meer bereiken. Daarom vind ik het gewoon enorm zielig worden.

Voetbal is inderdaad een miljoenen business, maar ook de voetbalwereld heeft wetten. Overtreed je die, zal je een boete of straf krijgen. Accepteer deze straf dan ook als je dankbaar gebruik hebt gemaakt van het overtreden van de wet. In plaats van huilie huilie zouden ze de schuldige mensen eruit moeten flikkeren en eens een keer een fatsoenlijk bestuur neerzetten.

Je hebt straf gekregen, accepteer het en leer van je fouten..

De Fifa moet niet toegeven.

Het kan wel lukken, overeenkomsten sluiten met spelers, maar verhuren aan hun eigen club, en de spelers dan in januari bij Barca officieel laten tekenen.
Daar kan de fifa niks tegen doen.
Alleen is het niet makkelijk om zo spelers te overtuigen om naar Barca te komen.

21 januari 2015 om 10:36

Nee, dat kan niet. Wat ze wel kunnen is nu al met de club en speler een transfer regelen voor de zomer van 2016, en die dan dus ook pas in 2016 plaats te laten vinden. De speler in kwestie blijft dus wel bij de club. Dit is de enige waar de Fifa niets tegen kan doen.

21 januari 2015 om 11:03

@ Stravven

Officieel is dat zelfs verboden. Dan worden er in feite principe akkoorden en mondelinge akkoorden gesloten en zoals je weet zijn daar ook rechten aan te ontlenen. Desondanks is dit natuurlijk heel moeilijk te bewijzen of zoiets gebeurt en daardoor zal het waarschijnlijk wel gaan gebeuren.

Maar officieel mag Barcelona met geen enkele club of speler praten over een transfer in 2016.

21 januari 2015 om 11:39

@D-Bergkamp
Voor zover ik weet, wil Barcelona juist proberen deze mondelinge akkoorden te realiseren. Dat zou eventueel legaal zijn. Echter mogen deze spelers dan nog niet geregistreerd worden bij Barcelona zelf. En deze mogelijkheid willen ze bij de Fifa polsen.

21 januari 2015 om 12:14

Maar dat is in een rechtzaak niet genoeg. Dat is allemaal lastig te bewijzen en een groot deel ervan is hearsay. En ook meineed is in zo'n geval heel lastig te bewijzen.

21 januari 2015 om 10:48

Wat ik me afvraag is welke spelers Barca zou willen halen. Een verdediger, een nieuwe back voor alves en vervanger voor Xavi misschien?

21 januari 2015 om 13:56

Tielemans werd geroepen. Ik hoop op Danilo als RB. Dan kunnen Douglas en Alves weg. CV hoop ik op Laporte. Vermaelen ook verkopen. Dan heb je CV's Pique Bartra Mathieu Laporte en kan Mascherano met Sergio concurerren.

ook dat mag niet , je mag geen zaken doen op de transfermarkt !!!! dus houd in ook geen speler kopen en mee laten doen met oefenduels !! kleuters neem je straf en ga verder

Je mag pas spelers kopen in 2016 ...

21 januari 2015 om 11:39

Lekker volwassen reactie, kerel! Sowieso worden dit soort reacties niet erg serieus genomen als ze van iemand met een Real avatar komen.

21 januari 2015 om 12:44

Wat is verkeerd aan dan? Volgens mij kraamt hij geen onzin uit, maar spreekt hij gewoon de waarheid. Als hij geen Real badge had was z'n reactie zeker wel serieus te nemen.

21 januari 2015 om 15:35

@airbags , in ieder geval reageer jij dus dat is al goed teken dat er toch iemand serieus in op gaat.

ten 2e ook al heb ik een real logo wil nog niet zeggen dat gelijk mijn reactie niet goed is.

de enige kleuter hier is denk ik jij die zich aangevallen voelt door een real logo!

Er staat: "want Barcelona mag officieel helemaal niets doen op de transfermarkt."

"helemaal niets" Dan is het probleem toch opgelost. Niet is niets en niet toch stiekem een speler vastleggen voor de transferperiode erop.

21 januari 2015 om 11:00

Barcelona heeft een transferban, wat in principe betekent dat er in 2015 geen spelers naar barcelona getransfereerd mag worden ( zoals vermeld op Fifa.com). Ik zie geen overtreding als er contracten worden getekend die ingaan per 1-1-2016.

21 januari 2015 om 11:02

Dan zou je als Fifa moeten zeggen: je mag alleen een mondelinge overeenstemming sluiten.
Als je op papier een speler aantrekt, als is 't voor een periode daarna dan heb je je toch alsnog op de transfermarkt geroerd? Of zie ik dat fout

21 januari 2015 om 11:51

Maar dat is nou net het leuke, de Fifa heeft helemaal niks te zeggen over de contracten die Barcelona afsluit. De Fifa kan een transfer enkel bevestigen/blokkeren op het moment dat de benodigde transferpapieren ondertekend ingeleverd worden. En zelfs dan heeft de Fifa niks te zeggen over de bedragen die betaald worden en wanneer zij betaald worden. Dus als Barcelona nu een deal sluit met (bijvoorbeeld) Atletico waaarin zij afspreken Koke over te nemen per 1-1-16, is er niks dat de Fifa daartegen kan doen want Barcelona mag volgens de Fifa pas weer transfereren vanaf die datum en dat gebeurt dan ook. Een speler op deze manier pre-orderen kan niet door de Fifa verboden worden.

22 januari 2015 om 15:33

De Fifa kan daar absoluut wel iets tegen doen. Je verhaal is heel erg mooi hoor, maar je vergeet nog steeds dat er uitgesproken is dat Barcelona zich op geen enkele manier in 2015 op de transfermarkt mag roeren. Op het moment dat jij transfergesprekken voert in 2015 over een transfer in 2016 en daarbij akkoorden tekent, roer je je op de transfermarkt. Is het nou echt zo moeilijk te begrijpen? Ik hoop dat de Fifa / het CAS het beroep wederom afwijst en er zo'n wijsneus als jij in het bestuur zit. Kunnen we nog lachen!

Welke speler zal ooit accepteren om een jaar geen wedstrijden te spelen? Dan ben je echt je hele ritme kwijt. En een speler kopen, maar nog bij een andere club stallen is beetje overdreven, dan kun je als Barcelona zijnde hem net zo goed een jaar later kopen.

21 januari 2015 om 10:49

Nee, want dan kunnen andere clubs die speler in de tussentijd kopen misschien...

21 januari 2015 om 11:01

Dan halen ze toch weer een andere speler? Het gaat over Barcelona, er zijn genoeg voetballers die daarvoor willen voetballen. Deze constructies slaan echt nergens op en het lijkt wel alsof Barcelona afkickverschijnselen krijgt als ze even niet met geld kunnen strooien. Je zou er bijna sympathie voor Real van krijgen.

Meteen afkappen, en straf uit laten zitten! Je wordt niet voor niets gestraft dus dan moet je de gevolgen maar accepteren!

Zou raar zijn moesten ze dit wel toestemmen. Zo is eigenlijk nog maar de helft van de straf in werking. Want zo kunnen ze wel spelers kopen maar alleen nog niet gebruiken. Zou op niets slaan. Zou ook niet weten wie er een contract gekend bij een team als die weet dat die een jaar alleen mag trainen dan.. zal dan toch geen niveau speler zijn!

Barcelona mag geen spelers kopen, maar wel clubs.

Wie weet kopen ze straks een club uit Qatar of zo op, welke de spelers koopt die Barcelona nodig denkt te hebben, waarna ze deze 'gratis' verhuren aan Barcelona.

Kunnen ze in één move de FFP omzeilen, want da's een Uefa product en die hebben geen fluit te zeggen in Qatar.

Vooral niet lachen, in het voetbal kan immers alles.

Damn zeg, heren van stand zijn het toch niet meer, daar in Catalonië. Ik heb er begrip voor wanneer entiteiten de wet of de regels overtreden. Ik keur het niet goed, maar ik heb begrip dat het kan gebeuren.

Ik heb wel weinig respect voor de entiteit die 'gepakt' en veroordeeld is en daarna zijn straf niet als een grote vent wil uitzweten. Dan ben je een héél kleine entiteit, hoe groot je ook zogezegd mag zijn.

21 januari 2015 om 11:48

Wanneer de straf buiten proportie is, is het Barcelona haar goed recht om uit te zoeken wat er wel mogelijk is. Het uitzitten van een straf als echte vent vind ik zo'n rare en bijzondere uitspraak. Ik vind het eerder goedkoop scoren van je om Barcelona weer af te zeiken. Iedereen is tegen de Fifa en vind het alles behalve betrouwbaar daar, maar wanneer het Barcelona betreft is Fifa ieders grootste vriend. Bijzonder verschijnsel en hypocriet.

Het is maar goed dat de directieleden hun kop niet laten hangen en kijken naar de constructies die mogelijk zijn. Zo kun je je eigen team toch nog enigszins versterken en de straf uitzitten. Iets wat natuurlijk erg slim is en elke andere fan van zijn eigen club ook zou aanmoedigen. Dan moet het natuurlijk wel legaal zijn.

21 januari 2015 om 11:56

Tmmo,

"barcelona weer af te zeiken". Ja doe ik elke dag. Geeft me een goed gevoel. Echt. Natuurlijk. Jawel. Toch? Neen, echt niet.

Het is niet aan u om te bepalen of de strafmaat te groot is. U zal zeggen te groot, ik eerder te klein.

Barcelona heeft zijn rechtsmiddelen uitgeput. Schuld aan het delict én de straf werden herhaald bij het Cas. Einde verhaal dus.

Een grote vent zou nu zwijgend gaan brommen, aan introspectie doen en bekijken hoe hij misdrijven in de toekomst kan voorkomen.

Dit Barcelona handelt niet als een grote vent. Eerder als een klein kind dat stampvoetend maar vervelend blijft doen, gewoon omdat het zijn zin niet krijgt.

Wat mij betreft mogen ze Barcelona nu een extra vlaai om de oren geven, doen we met vervelende kinderen wel eens meer.

21 januari 2015 om 11:57

Perfect verwoord, als hun real zo'n straf zou krijgen moet je de hypocriete fanboys eens horen hier.

21 januari 2015 om 12:05

Barcelona is het er vooral niet mee eens dat zij gestraft worden terwijl de Spaanse bond de jeugdtransfers gewoon goedkeurden. En dat kan ik begrijpen, als je denkt een maas in de wet gevonden te hebben, de Spaanse bond keurt goed wat jij doet (die Fifa in eerste instantie ook), en later word jij alsnog op de vingers getikt door diezelfde Fifa. Nou, reken maar dat ik in dat geval ook boos zou zijn en het op elke manier zou aanvechten en proberen te omzeilen.

21 januari 2015 om 12:08

Wanneer de straf buiten proportie is. Ja klopt, en op basis van wat zou deze buiten proportie zijn? Barcelona heeft 10(!)x bewust de regels overtreden, regels die kinderen note bene en eerlijke concurrentie moeten beschermen. Een jaar geen spelers kopen is wat mij betreft nog een lichte straf, zeker als je nog even gauw je gaten kunt dekken door in beroep te gaan.

21 januari 2015 om 12:27

@ Airbags, dan nog. Barcelona moet de regels van de Fifa volgen. De Spaanse bond zat ook gewoon fout en werd daardoor ook bestraft. Ik zou als club niet kijken naar de Knvb als ik internationale transfers afhandel, daar heeft de Knvb namelijk qua regelgeving bitter weinig mee te maken.

Zelfde als de burgerwacht op de hoek je betrapt met inbreken en zegt dat het wel ok is. Vervolgens word je de dag erna toch opgepakt door de politie en ben je boos..

21 januari 2015 om 17:55

Regels van financial FairPlay moeten ook worden nageleefd maar het breken van die regel wordt afgedaan met een boete. Dat is gewoon pure willekeur.

21 januari 2015 om 12:01

De enige transfers die tijdens de ban mogen plaatsvinden, is de terugkeer van verhuurde spelers. Alle andere inkomende transfers (huur én koop) zijn gewoon verboden, dus daarmee lost Barcelona het probleem niet op.

En wat dat FFP betreft: Barcelona kan niet zomaar even een club in Qatar kopen, daar hebben ze het geld niet voor. Wat wel kan, is dat Qatar zelf de helpende hand biedt. Barcelona wordt immers flink gesponsord door de Qatarese overheid (qatar Foundation, Qatar Airways) en die bezitten ook nog wel een voetbalclubje hier en daar. Maar dan krijg je wel het geval dat Barcelona geen baas in eigen huis meer is en die Qatari's (als ze uitgekeken zijn op Barcelona) alle sterren die op die manier bij Barcelona terecht zijn gekomen kunnen weghalen.

21 januari 2015 om 12:15

Het kan wel, kijk naar Lampard en City. City betaalt helemaal niets voor Lampard.

Is het geen optie om de straf met 3 jaar te verlengen op basis van aanhoudend geklaag. Barcelona is momenteel nog erger als een klein kind wiens snoep is afgepakt. Barca moet oppassen dat het met dit gejengel niet teveel goodwill kwijtraakt bij de neutrale supporters.

21 januari 2015 om 13:09

In het Belgisch recht bestaat er zoiets als "tergend en roekeloos geding ".

Conform artikel 780bis van het Gerechtelijk Wetboek kan de rechter een geldboete uitvaardigen van 90 euro tot 15000 euro aan de partij die de rechtspleging aanwendt voor kennelijk vertragende of onrechtmatige doeleinden. Alsook de kosten kunnen verhaald worden op dit soort overtreders.

Geen idee of de Fifa ook zoiets heeft. Maar het mag wel.

21 januari 2015 om 13:32

Ik denk dat het het meest op Vexatious litigation, de Engelse variant, lijkt, waar ook een boete op gezet kan worden, ik weet niet waar de limiet precies ligt. Maar dat is afhankelijk van het land waarde Fifa gevestigd is. Volgens mij is dat Zwitserland, en ik weet niet of dit ook in het Zwitserse recht bestaat.

Ik snap gewoon niet waarom ze blijven klagen. Ze hebben zelf een fout gemaakt en daar worden ze voor gestrafd. Eigen schuld, dikke bult. Ze moeten nu maar op de blaren gaan zitten.

Maar ik dacht dat dat Barcelona zo'n geweldige jeugd had en die de kans gaven. Van die visie zijn ze dus ook afgestapt.

Nee, nee en nog een Nee, Zit toch gewoon jullie straf uit ipv allerlei constructies te bedenken...

Jullie zijn fout geweest dus jullie moeten boeten punt uit. Dit is het zelfde gedrag als een crimineel die op proef verlof wil nadat hij 21 dagen in de cel heeft gezeten. (de straf is 21 dagen bezig vanaf 1 januari 2015)!!

Ik hoop dat de Fifa ook gelijk NEE verkoopt aan Barca!!

Wat een hypocriete bende hier met : 'ze moeten hun straf uitzitten, ze mogen niet klagen, ze zitten alleen maar te zeuren'. Het is toch logisch wanneer je totaal niet achter het besluit staat van de straf dat je nog constructies probeert te onderzoeken die wel mogelijk zijn. Als het een eigen club betreft, was iedereen het er gewoon mee eens natuurlijk. Aangezien het om Barcelona gaat, wil iedereen ze liever zien branden in de hel (bij wijze van). Net of mensen Barcelona nog steeds graag zien vallen door hun ongekend succesvolle periode onder Guardiola. Toentertijd onstond immers al deze haat en hypocrisie richting Barcelona.

21 januari 2015 om 12:09

Wat een post gevuld met aannames, laat mensen eens voor zichzelf praten aub. De regels zijn duidelijk en Barça heeft ze duidelijk met de voeten getreden.

Als je een verkeersboete krijgt, en die 'vind' je te hoog, dan kun je best in beroep gaan. Daarna houdt het echter op en moet je het gewoon accepteren. Dat is hier hetzelfde.

21 januari 2015 om 12:15

@ Tmmo

Mensen zijn helemaal niet hypocriet, dat is iets wat jij ervan maakt, er zijn gelukkig nog steeds heel veel mensen die vinden dat wanneer je veroordeeld bent als persoon/bedrijf je gewoon de straf moet uitzitten. De meesten mensen zijn volgens mij prima in staat omdat los te koppelen van een eventuele club voorkeur. Deze uitspraak is toch glashelder ? Barcalona mag voor een bepaalde periode geen transfers doen. Of een speler nog even bij zijn oude werkgever blijft of alleen mee traint doet nog steeds niets af aan het feit dat het gewoon een transfer is. Duidelijker kan het gewoon niet, persoon vind Ik het stuitend om te zien hoe grote clubs willens en wetens zo nu en dan de regels overtreden maar niet bereid zijn om ook echt verantwoording te nemen voor hun fouten.

Clubs hebben altijd een mond vol over "voorbeeld functies"; daar hoort ook gewoon bij dat ze zich gewoon houden aan de straf die hen is opgelegd, als men het daar niet mee eens is kan men gewoon in beroep gaan. Dit slaat gewoon nergens op, maar goed "het recht" denkt op deze planeet wel vaker met de rijke der aarde mee, dus is het ook niet verbazingwekkend dat de club er zo doorzichtig nog onderuit probeert te komen.

Ook hier moet de Fifa duidelijkheid over geven, want Barcelona mag officieel helemaal niets doen op de transfermarkt.

Hoe duidelijk wil je het hebben: je mag niets, helemaal niets.

Hoezo moet er hierover duidelijk komen ? Barcelona mag gewoon geen speler transfers doen voor een bepaalde periode. Ook al blijft een speler nog even bij zijn oude werkgever of traint hij alleen maar mee is het alsnog gewoon een transfer, ik vind het misselijk makend om te zien wanneer grote clubs willens en wetens regels overtreden en denken dat zij op een of andere manier boven de regels staan. Aan de andere kant is dat is de wereld waarin we in leven, als je poen hebt denkt het "recht" vaak wel met je mee; dus verrassend is het eigenlijk niet dat Barcalona het toch probeert.

Over Mazen in de wet gesproken. Real Madrid wordt nu ook onderzocht door de Fifa. Er zijn 70 kinderen waar onderzoek naar wordt gedaan. 20 kleine clubs in of in de buurt van Madrid zijn gecontacteerd door de Fifa om informatie te verschaffen over transfers. De Fifa denkt dat Real Madrid ook te jonge spelers heeft gehaald maar dan eerst een jaar naar een kleine club heeft gestuurd om vervolgens na een jaar die speler, die dan binnen een straal van 50 kilometer zit, toch op te halen.

21 januari 2015 om 12:32

Ja, apart verhaal. Gaat het dan om buitenlandse kids die naar die kleine clubs worden gehaald?

Als.je officieel.niks.mag doen, dan vind ik dit ook niet kunnen, Bartomeu blijft.maar zaniken en maar mazen in de wet proberen te vinden, die er niet zijn.

Eigen schuld dikke bult Bartomeu. moet je je maar gewoon netjes aan de regels houden.

Geen enkele topspeler gaat akkoord met die regeling lijkt me. Suarez was gedwongen en had geluk dat hij naar barca kon. Dit worden dus aankopen voor de bank die zullen eventueel wel willen wachten om uiteindelijk mee te mogen doen. Ze moeten het gewoon doen met de spelers die zij hebben en aanvullen met jeugd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren