Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Milik: ‘Ajax geeft niet op, PSV heeft al veel geluk gehad’

Laatste update:

Hoewel Feyenoord als nummer drie van de Eredivisie nog niet kan worden afgeschreven, lijkt de titelstrijd in Nederland voorlopig te gaan tussen koploper PSV en runner-up Ajax. De Amsterdammers hervatten de competitie vrijdag met een benauwde thuisoverwinning op FC Groningen, PSV boekte in Arnhem een dag later een zwaarbevochten zege op Vitesse en houdt vier punten voorsprong op Ajax.

/

Dat de ploeg van trainer Frank de Boer tegen Groningen nog niet sprankelde, hoeft volgens Arek Milik echter niets te zeggen over het vervolg van de competitie. “Het was de eerste wedstrijd na de winterstop, net nadat we terugkeerden van ons trainingskamp in Qatar, dus we konden nog niet direct in topvorm zijn”, geeft de Poolse spits aan in gesprek met Super Express.

“De eerste helft was prima, toen speelden we goed. Na rust kwamen we kracht tekort.” Het verschil tussen Ajax en PSV is volgens Milik niet groot. “Wij hebben in de eerste seizoenshelft een paar keer stom punten laten liggen, zij hebben veel geluk gehad, door verschillende malen in de slotfase het beslissende doelpunt te maken. Maar Ajax geeft de titelstrijd nog niet op”, verzekert de Pool.

Denk je dat Ajax dit seizoen weer kampioen van Nederland wordt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zegt hij nu dat PSV veel geluk heeft gehad? Kijk eens naar je eigen club kerel. Ik kan me nog een wedstrijd uit in Rotterdam herinneren overigens...

19 januari 2015 om 12:13

Feyenoord, Excelsior en Groningen komen zo al bij me op.

Maar goed dit geeft al goed aan hoe hij snel is aangepast in Amsterdam.

19 januari 2015 om 12:22

Ja, ieder team heeft geluk en pech in een jaar.. Meestal wordt de koploper de meest gelukkige genoemd, zo is het ook al eens bij Ajax geweest afgelopen jaren.

Ajax had inderdaad de nodige geluk nodig bij Feyenoord en Groningen, waar Excelsior, maar ook Utrecht 2 zwaarbevochten overwinningen waren.

Wat ik me van PSV kan herinneren is weer dat ze gelukkig waren tegen Almelo en toch ook Feyenoord. Verder natuurlijk ook een aantal zwaarbevochten overwinningen zoals iedere club.. Maar ik kan inderdaad nou niet zeggen dat PSV zoveel meer geluk dan Ajax heeft..

Laten we het er op houden dat beide clubs de nodige geluk hebben.

19 januari 2015 om 12:24

Groningen? Dat was gewoon een terechte overwinning. Ajax had het eigenlijk al in de 1ste helft kunnen/moeten afmaken. Dat gebeurde niet, daardoor werd het nog ff spannend op het eind.

19 januari 2015 om 12:24

Even los van dat Ajax geluk heeft gehad, heeft PSV meerdere keren geluk gehad? Ja, dat hebben ze. Hij mag toch wel stellen dat het zo is, los van het feit dat elke club dit soort momenten heeft en ook nodig heeft om kampioen te worden.

19 januari 2015 om 12:27

Groningen heeft Ajax zeker geluk tegen gehad ja. Inderdaad, het had met rust al 2-0 moeten staan..

Maar vergeet niet die 2/3 kansen van Antonia, een Depay/boetius/toornstra/ Narsingh maakt er hier wel 1 van af en dan laat je een overwinning dus uit handen glippen.

Dat dan uiteindelijk de verlossende 2-0 in de laatste minuut nog wordt gemaakt voelt dan heerlijk. Maar ik heb vanaf minuut 46 geen moment rustig op mijn stoeltje gezeten moet ik zeggen. en de mensen onder me, boven me en naast me waren er ook lang niet gerust op

19 januari 2015 om 12:33

In ieder geval kunnen we zeggen dat Feyenoord pech heeft gehad haha. Met winst op Ajax en gelijk bij PSV hadden ze maar 1punt achter Ajax gestaan en 3 achter PSV

19 januari 2015 om 12:34

Nee Wimpatsj dat mag niet zo’n opmerking als je zelf net zo veel geluk hebt gehad of meer.

Het is gewoon een opmerking van niks.

19 januari 2015 om 12:41

@gloryunited

Je kan Feyenoord tot nu toe iig de pechvogel van de toppers noemen inderdaad

Maar ook Feyenoord heeft een aantal keer geluk gehad, de 1-0 overwinning op Den Haag, en de 2-2 tegen AZ bijvoorbeeld.

Zo zie je eigenlijk maar dat iedere club pech en geluk heeft, en het bij Feyenoord dit jaar tot zo ver toevallig (of niet?) tegen de topclubs is.

19 januari 2015 om 12:47

Royajax5. Ik heb me werkelijk waar geen seconde druk gemaakt om de 3 punten afgelopen Vrijdag. Groningen speelde heel aardig de 2e helft maar niet dat ze "at will" monsterkansen afdwongen ofzo. Het is allemaal een beetje overdreven.

19 januari 2015 om 12:54

Ja maar je hebt verdiend geluk en onverdiend. Bij Feyenoord was het meestal verdiend.

19 januari 2015 om 12:58

Mentalist, dan heb je er in ieder geval rustiger bij gezeten dan ik en de mensen om mij heen Er waren inderdaad weinig monsterkansen! Maar wel bijna constante druk en dan kan die ook zomaar is goed vallen he.. Zie kans Antonia bijvoorbeeld.

Uiteindelijk ben ik natuurlijk zeer gelukkig met de 3 punten en kijk ik uit naar zondag! Wel weer vroeg

19 januari 2015 om 13:01

Kuipman, ook dat is inderdaad weer zo.

Laten we het er op houden dat het allemaal bij het voetbal hoort.. En zou het voetbal niet ontzettend saai zijn zonder geluk of pech? Volgens mij maakt dat het voetbal alleen maar mooier.

Een 1-0 in de 90e minuut na een klote wedstrijd is vaak nog mooier dan een 4-0 overwinning en uitstekend spel..

19 januari 2015 om 13:24

Tegen Vitesse heeft PSV ook veel geluk gehad

19 januari 2015 om 13:38

Op basis waarvan dan heeft PSV tegen Vitesse geluk gehad dan?

Die 47 schoten die er naast gingen van Vitesse en 1 op de paal/lat maar dat was bij PSV ook.

Youri64 kijk eens een wedstrijd zou ik zeggen.

19 januari 2015 om 14:15

Royajax5 hieruit maak ik op dat mijn club behooelijk veel pech had...

Maar iedere clup heeft wedstrijden waar ze geluk hebben en wedstrijden waar je moet vechten voor de punten.
Komende speelronde is denk ik erg belangrijk stel dat feyenoord en psv winnen dan zal psv een voorsprong van 7 punten niet snel weggeven winnen ajax en cambuur dan wordt het nog erg spannend tussen ajax en psv.

19 januari 2015 om 14:21

Even de statistieken op een rijtje::

Vitesse-PSV (0-1)
Vitesse had 67% balbezit tegen 33% voor Psv, Vitesse schoot 10 keer op goal, PSV 6 keer, Vitesse kreeg 12 corners tegen 4 voor Psv.

Ajax-Groningen (2-0)
Ajax had 55% balbezit, Groningen 45%, Ajax schoot 4 keer op- en 5 keer naast de goal, Groningen 3 keer op- en 6 keer naast de goal. Qua corners was het 3-3.

Puur naar de statistieken gekeken had Vitesse meer 'recht' op een overwinning op PSV dan Groningen dat had bij Ajax. Maar het verschil is dat de kansen die tegenstanders van Ajax krijgen altijd meer onder een vergrootglas lijken te liggen. Nu zeggen statistieken natuurlijk niet alles maar het zegt wel veel over de wedstrijden.

19 januari 2015 om 14:25

Kebm

Kun je voorstellen hoe slecht die schoten wel niet waren dan.

Hou jij je maar bij je statistieken want gekeken heb je zeker niet dat is een feit.

Want buiten dat ze veel hebben geschoten is er buiten de kans op de lat helemaal niets gevaarlijks gebeurd.

19 januari 2015 om 15:10

'feyenoord, Excelsior en Groningen komen zo al bij me op.

Maar goed dit geeft al goed aan hoe hij snel is aangepast in Amsterdam'.

Je spreekt jezelf hier nogal tegen vind je niet?

Beweren dat Ajax geluk heeft gehad tegen FC Groningen en vervolgens ontkennen dat PSV geluk had tegen Vitesse.

Leg uit...

19 januari 2015 om 16:16

haha, in rotterdam hebben ze toch al 10 jaar pech? Dat calimero gedrag is erg onzinnig; gemiddeld genomen heeft elke club in een jaar evenveel meevallers als tegenvallers.

19 januari 2015 om 17:26

ja kebm schoten van 25 meter, veredelde terugspeelballen noemen we dat. Leuk voor de statistiek, niet meer niet minder.

19 januari 2015 om 17:31

Gelukkig is de meerderheid hier slimmer dan jij en gaan ze niet uit van scorebordjournalistiek..

30 schoten van 30 meter en ze hadden meer recht op een overwinning. Jongen toch...

19 januari 2015 om 18:07

@kebm;
Statistisch gezien gaan lange afstand schoten er vaak niet in.je levert dus slecht werk af als scorebord journalist. Het spijt me.

19 januari 2015 om 20:57

@ Kebm

De statistieken van de wedstrijden waarin PSV puntverlies leed op een rijtje:

PEC Zwolle - PSV (3-1)
Balbezit: 46% - 54%, schoten op doel: 4 - 6, corners: 3 - 4.

SC Heerenveen - PSV (1-0)
Balbezit: 48% - 52%, schoten op doel: 4 - 6, corners: 8 - 8.

Groningen - PSV (1-1)
Balbezit: 49% - 51%, schoten op doel: 3 - 9, corners: 2 - 6.

Kortom, PSV heeft door pech al 8 punten misgelopen
Onzin natuurlijk, maar om aan te geven dat statistieken niet altijd veel over wedstrijden zeggen.

19 januari 2015 om 12:23

Geen slimme opmerking, maar PSV heeft wel degelijk in de laatste minuten doelpunten gemaakt en daardoor de drie punten gepakt. Heeft imo niks met geluk te maken, maar met kwaliteit.

19 januari 2015 om 12:32

Inderdaad, 'geluk dwing je af zeggen ze dan'; de keeper van Heracles had niet zo moeten grabbelen naar die bal en Feyenoord had die corner niet zo belabberd moeten nemen..
Zulke dingen worden gewoon keihard afgestraft.

19 januari 2015 om 12:44

Dat eerste doelpunt van Heracles was gewoon een fout van Zoet. Hij had die bal gewoon moeten hebben, dan was het geen spannende wedstrijd meer geworden.

19 januari 2015 om 14:13

Je bedoelt vast die 2 doelpunten van psv, waar telgenkamp niet vrijuit ging?

19 januari 2015 om 12:25

Interview niet al te serieus nemen, is gewoon een poging om in Poolse media wat vertrouwen uit te spreken. Beide teams hebben natuurlijk te maken met meevallertjes. Dat hoort bij ploegen in de top.

19 januari 2015 om 12:26

Ik heb al een tijdje niet gereageerd op VZ omdat het niveau gewoon soms te triest is, maar kan het nnu niet laten. De vergelijkingen die hier worden getrokken zijn domweg...dom. Elke ploeg wint wel eens slechte wedstrijden, zoals Ajax tegen Groningen en Excelsior. Uiteindelijk weten te scoren is dan niet meteen geluk toch? Geluk heeft Ajax in mijn optiek allee gehad in Rotterdam met drie schoten op de lat. Psv heeft daarentegen echt geluk gehad, ik kan me een blunder van de keeper van Cambuur herinneren. En twee keer heeeeel makkelijk gegeven geel. De keeper van Heracles in de laatste minuut? Het schot van gister zaterdag van Maher die erin gaat? Psv heeft zoveel vreselijke klungel goaltjes al gehad(tegen willem 2, Nac etc.)...ik denk dat dat bedoelt wordt met geluk. En tuurlijk kan je dan zeggen geluk dwing je af, dat is ook zo...maar het is logisch om te denken dat dat soort gevallen er niet in gaan...

19 januari 2015 om 12:30

Ja idd. En dat Feyenoord de laatste minuut nog met ze alle naar voren gaan en dat er dan zo een slechte corner genomen word.

19 januari 2015 om 12:36

Wat een onzin zeg... Alle wedstrijden die je noemt hebben ze sowieso al dik gewonnen, daar doet een foutje van de keeper niets aan af. Keepers maken altijd fouten.

Enkel tegen Heracles uit heeft PSV geluk gehad, voor de rest niet of nauwelijks. Late goals zijn ook een teken van kwaliteit vaak. Ik vind deze hele discussie onzinnig, ik vind alleen de opmerking van Milik nergens op slaan, vandaar dat ik erop reageer. Degene met de meeste punten aan het einde van de rit heeft het verdiend, daar doen een paar blundertjes van keepers niets aan af.

19 januari 2015 om 12:36

Zelf scoren heeft niet met geluk te maken maar dat Groningen bijvoorbeeld niet scoorde. Die kansen van antonia zijn 99/100 keren een doelpunt dus Ajax had geluk dat dit die ene keer was dat die niet zat.

19 januari 2015 om 12:37

In mijn ogen is dat ook geen geluk.
Is gewoon slecht van feyenoord want een schot op de paal of lat is gewoon naast.

19 januari 2015 om 12:37

Jij doet lekker mee met het niveau op VZ hoor, jouw vergelijking slaat nergens op.
Sinds wanneer telt een 90e minuut scoren als geluk? Is dat dan geen onderdeel van een wedstrijd? En die blunders waar jij het over hebt slaat nergens op want Zoet heeft de wedstrijd tegen PEC weggegeven dus dat heft elkaar op.. Hendrix kreeg tegen ADO ook heel makkelijk geel. Daar hoor ik je niet over?

Je kan wel alles van één kant bekijken, maar ik adviseer je ook een vanuit de andere kant te kijken.

19 januari 2015 om 12:50

@wilshere

Met je laatste regel ben ik het ook helemaal eens hoor, ik snap alleen niet dat mensen niet zien dat PSV wel degelijk geluk heeft gehad, die dikgewonnen wedstrijden waren helemaal niet zo eenvoudig Nac uit me hoofd winnen ze 6-0 waarbij Nac een paar goede kansen krijgt en een Psv'er door een kluts bal alleen voor de keeper komt en de 2-0 maakt. Dat is toch "gelukkig"?
daarna lopen ze uit naar 6-0, maar zo makkelijk was het op dat moment niet. Dat heeft Ajax bijvoorbeeld gehad tegen Heerenveen. Die rode kaart zorgte ervoor dat Ajax "dik won"

19 januari 2015 om 12:55

@.: psv:.
Ik bekijk het helemaal niet van 1 kant, ik leg alleen uit dat ik het raar vind dat mensen niet snappen dat PSV echt wel geluk heeft gehad. Natuurlijk hebben ze ook wel pech gehad, daar gaat de discussie voor mij nu niet over. Het is alleen jammer dat de objectiviteit ver te zoeken is. Sterker nog, het lijkt steeds meer een Ajax / geen Ajax discussie te worden op VZ, vandaar dat ik eigelijknooit meer reageer. Ik heb enkel een paar voorbeelden genoemd waarbij PSV geluk heeft gehad/gelukkig is geweest, meer niet en moet je kijken wat een reacties...ik zet zelfs nog neer dat je uiteindelijk geluk afdwingt, en als PSV kampioen word, joh prima! ik geniet van mooi voetbal(soms helaas bij Ajax nu ver te zoeken) en hou er van als mensen realistisch kunnen kijken naar bepaalde zaken...dat is helaas soms erg lastig. En scoren in de 90e minuut is geen geluk, behalve als de keeper de bal los laat dan kom je wel heel goed weg, niet dan?

19 januari 2015 om 13:06

Beste Kelvinio,

Het valt mij inderdaad ook op dat het niveau op Voetbalzone soms om te huilen is. In mijn ogen heeft dit te maken met het feit dat mensen niet meer praten in de "ik vind", maar meer in de "het is zo dat" vorm. Ook jij maakt je hier schuldig aan. Ik vind ook dat jouw bericht erg vooringenomen is.

Ik vind jouw definitie van geluk wel erg beperkt. Jij zegt dat het erom gaat of er "klungel doelpuntjes" zijn gemaakt. Je gaat dan even voorbij aan het feit dat PSV bijvoorbeeld in de wedstrijd tegen Vitesse 2 open kansen voor de keeper heeft gemist. Terwijl Vitesse buiten het schot op de paal geen kans heeft gecreëerd. Dit is vaak bij de wedstrijden van Psv. De tegenstander lijkt het overwicht te hebben, maar wanneer de uiteindelijke kansen naast elkaar worden gezet, heeft PSV bijna altijd de grootste gehad.

Het grote verschil tussen Ajax en PSV in mijn ogen dit seizoen is dat PSV nauwelijks echte kansen weggeeft. Natuurlijk zul je uit de statistieken leiden dat ze heel veel schoten hebben tegen gehad. Maar de schoten komen bijna altijd voort onder hoge druk. Ajax speelt veel verder vooruit. Als zij dan slecht spelen zullen er veel sneller een op een kansen volgen voor de tegenstander. Kijk alleen al naar de wedstrijd van vrijdag. De kansen die een Antonia alleen al gemist heeft is bij Vitesse niet eens voorgekomen.

In dat opzicht vind ik juist wel dat Ajax meer geluk heeft gehad. Aangezien de kans dat zulke kansen wel worden afgemaakt gewoon veel groter is en dan loop je achter de feiten aan. Dit heb ik zelf ervaren met mijn club vorig jaar. We speelden leuk voetbal, maar gaven altijd wel 2/3 grote kansen weg. Nu toe is Ajax er nog met weinig echte kleerscheuren vanaf gekomen, maar het kan niet goed blijven gaan.

Je hoeft het hier niet met me eens te zijn, maar ik laat hierin duidelijk merken dat het mijn mening is. Ook zal ik andere meningen niet wegzetten als niveauloos en dom. Dat discussieert een stuk fijner.

19 januari 2015 om 13:06

Je mag best voorbeelden nemen waarbij PSV 'geluk' heeft gehad, maar bij Ajax noem je er slechts één terwijl die er ongetwijfeld meer zijn.

19 januari 2015 om 13:14

Ik denk dat het niet eens geluk is dat PSV of wie ook in de laatste minuut nog scoort.
Ik vind dat je geluk hebt als je scheidsrechtelijke dwalingen mee hebt. Want dat is iets wat je niet zelf in de hand hebt. In die zin heft PSV tegen Feyenoord heel veel geluk gehad. Omdat 1 goal zeker maar ook een 2e goal afgekeurd had moeten worden. Dat is geluk hebben.
Als je zelf een goeie aanval op zet en scoort maakt het niet uit welke minuut dat is dan is dat talent en geen geluk. Als je scoort omdat de tegenstander blundert of de scheids doet iets fout is dat geluk.
Dus zowel ajax en PSV hebben tegen feyenoord veel geluk gehad.

19 januari 2015 om 13:28

@psv, eens. Er gebeurt zoveel tijdens een seizoen, bijna onmogelijk om daar een echte conclusie uit te halen over "geluk".

En zelfs als het zou kloppen wat Milik zegt, dan nog betekent het helemaal niks voor de rest van het seizoen. Ze moeten allebei gewoon lekker naar zichzelf kijken, en niet naar wedstrijden die allang voorbij zijn.

19 januari 2015 om 13:30

Simpel stukje psychologie. Dit heet in het Engels een 'Self-Serving Bias'. Wat inhoudt, dat je positief resultaat van een ander geluk noemt, en positief gedrag van jezelf karakteriseert als gevolg van kunde. En uiteraard ook andersom, een ander heeft een slecht resultaat omdat ze eigenlijk niet zo goed zijn, waarbij het negatieve resultaat van jezelf, of je club, een gevolg van externe negatieve zaken is. Een slechte scheidsrechter, slecht veld, blablaba.

PSV heeft over de eerste 17 wedstrijden meer punten dan de rest, en staat dus terecht op de eerste positie. Net als Ajax in de afgelopen seizoenen terecht kampioen is geworden.

19 januari 2015 om 13:41

Dus jij vind een kans alleen een kans als het een 100% kans is? Want ik kan me zo even uit mijn blote hoofd herinneren dat Zoet een mooie redding moest doen op de bal van Labyad en dat Maher een bal net voor de doellijn wegwerkte toen Zoet ernaast zat. Psv had ook geluk dat Labyad en van der Heijden beide een keer teveel wilde kappen en daardoor de kans voorbij was, want beide kwamen in een kansrijke positie. Daarbij heeft Psv van de 33 doelpogingen er 20 geblokt. Psv stond dus wel goed opgesteld, maar als Vitesse iets meer geluk had gehad ((of had afgedwongen) dan had de wedstrijd ook anders af kunnen lopen. Ik denk dat Psv, zeker in de eerste helft, wel goed is weggekomen met 3 punten.

19 januari 2015 om 14:44

Waarom noemt niemand de wedstrijd van Heerenveen.

Waarin Ajax duideiljk de mindere was, een door een domme rode kaart van Heerenveen in het zadel werden geholpen. Mijn inziens ook geluk.

Andere wedstrijden waarin Ajax geluk heeft gehad dat de tegenstander de kansen niet afmaakte zijn, Utrecht, Vitesse, Feyenoord
Twente, waar in Ajax ook veel minder was dan Twente

19 januari 2015 om 16:18

Het niveau daalt hier toch echt wel. De reactie's zijn niet dom, maar dat er goed over wordt nagedacht kan je toch niet stellen. De discussie die hier gaande is komt voort uit clubliefde. Elke wedstrijd die hierboven is beschreven waarin geluk of ongeluk wordt aangekaart komt puur voort uit het feit dat iedereen een wedstrijd anders bekijkt. Ik ben zelf psv dus ik kijk een wedstrijd van psv onbewust toch altijd door een psv bril. Fans van bijvoorbeeld ajax of feyenoord kijken onbewust vanuit een anti-psv bril naar de wedstrijd. Dit zal altijd blijven bestaan want het probleem is namelijk dat hoe objectief je een wedstrijd ook probeert te bekijken dit toch niet zal gaan lukken.
Hierdoor zal je altijd het goede zien voor de kant die je onbewust kiest en altijd het slechte van de kant waar je onbewust tegen bent. Zelfs bij een wedstrijd waar twee teams spelen die mij totaal niet intereseren heb ik onbewust toch een team gekozen waar ik de goede dingen in een wedstrijd van zal onthouden en niet de slechte dingen.
Tuurlijk heeft psv wat geluk gehad tegen vitesse, het enige was dat vitesse de aanvallen niet in echte kansen wist om te zetten. Vitesse had daarentegen ook weer geluk dat psv de zeldzame kansen, maar wel grote kansen, niet omzette in doelpunten.

Ik denk ook dat het daarom belangrijk is dat een discussie altijd wordt gehouden vanuit het ik denk er op een bepaalde manier over, en niet op een ik heb zeker gelijk dus eigenlijk ben ik geen discussie aan het voeren maar kan ik beter de politiek in vorm

Groet
PS. Psv wordt natuurlijk wel kampioen, denk ik

19 januari 2015 om 16:44

PSV veel geluk? Komop man, kan echt niet wat je zegt. Klungel goaltjes tegen nac? Je bedoelt die bal van Locadia stijf in de kruising, of bedoel je die 2 goals uit een vrije trap van Memphis? En bij Willem 2 bedoel je zeker het dramatisch verdedigen van willem 2? Komop man, als er iemand geluk heeft is het Ajax dit seizoen. En klungelgoals bij PSV weet ik niets van. Zullen er vast een handjevol bij hebben gezeten over het hele seizoen tot nu toe, maar dat is een normaal moyenne.

20 januari 2015 om 09:08

Ze heten inderdaad niet voor niks Lucky Ajax.

19 januari 2015 om 12:36

Ja, dat staat er toch? Daar is geen woord aan gelogen. Het is aan Ajax de taak om druk op PSV te houden.

19 januari 2015 om 12:36

Geluk is altijd onzin als je het binnen 90 minuten afmaakt zonder onterechte goals te krijgen.
Tegen feyenoord hadden ze geluk want wat mij betreft hadden er 2 goals niet goed gekeurd mogen worden.

19 januari 2015 om 12:37

Tja zo kreeg Feyenoord gisteren ook een discutabele penalty en een geluksgoal op het perfecte moment (die van Toornstra). Het moet af en toe meezitten met zo'n dingen.

19 januari 2015 om 13:11

Ach, soms zit het mee, soms zit het tegen. Heeft elke club last van, dat er een club 'veel geluk' heeft vind ik maar raar. Als je het bekijkt over 1 wedstrijd misschien niet, maar over een half seizoen in dit geval wel.

19 januari 2015 om 15:05

In een vergelijkbare discussie, namelijk de vraag of sommige clubs over langere termijn bevoordeeld of benadeeld worden door arbitraire fouten, is onderzoek gedaan. Er kwam volgens mij uit dat alleen Vitesse uiteindelijk "benadeeld" was. De rest van de clubs had op hoofdlijn gekregen waar ze recht op hebben.

Ik ben er van overtuigd dat dat hier ook geldt.

Lastig punt is wel om vast te stellen wat "geluk" is. Hierboven zag ik iemand zeggen dat PSV geluk had dat Labyad een keer teveel wilde kappen. Geluk voor PSV? Goed verdedigd? Slecht van Labyad? Hartstikke subjectief allemaal.

En dan nog; wat maakt het uit. Geluk in het verleden geeft geen garantie voor de toekomst.

19 januari 2015 om 12:42

Dat neemt toch niet weg dat ook PSV in een aantal wedstrijden fortuinlijk was?!

Het gaat nog spannend genoeg worden deze competitie, dat liet PSV afgelopen weekend wel weer zien. Deze winnen ze dan nog, maar voor hetzelfde geld laten ze hier minimaal 2 punten liggen en is de voorsprong te verwaarlozen. Over het algemeen krijgt elk team wel een zwakke periode in het seizoen, ook de kampioen.

19 januari 2015 om 12:42

Als je de winnende maakt in min 94 tegen datzelfde feyenoord heb je ergens ook een grootdeel geluk gehad. Wedstrijd hoeft maar en min korter te duren en het is een ander verhaal

19 januari 2015 om 12:48

als je in 89e minuut goal tegen krijgt heb je dan vlak van tevoren ook veel pech gehad dus

19 januari 2015 om 12:51

Ja en zo stal psv de punten tegen feyenoord, ajax ,heracles...ieder team heeft deze wedstrijden

19 januari 2015 om 15:24

mwah, vond niet dat PSV de punten stal tegen Feyenoord.. Vond de 1-2 al tegen de verhouding in en na de 3-2 hoopte ik op een puntje (waar je overigens ook niet zo veel aan had gehad)... Dat ie dan zo valt, tja kan gebeuren, ik vond het wel mooi dat ze voor de overwinning gingen!

Dus je wilt zeggen ddat ajax geen geluk had tegen Groningen en feyenoord?

Lol en Ajax heeft niet geregeld gelukt gehad.

Kijk eens in de spiegel zou ik zeggen want tegen Excelsior was de laatste keer nog.

hahaha en Ajax heeft geen geluk gehad dit seizoen?

Nou geluk en jullie tegen groningen dan. Het is nog zeker niet beslist maar denk dat als zondag feyenoord wint en wij 1 maart weer van ajax dat we dan zeker op weg zijn naar de titel. Maar we kunnen ook zaterdag verliezen dus ik zeg niks, maar zeker niet dat we veel geluk hebben gehad.

Kom op man!! Als ik denk aan de wedstrijden waarin Ajax geluk heeft gehad komen Groningen, Excelsior, Feyenoord en Heerenveen bij mij op haha. Domste uitspraak van het jaar

Tja..geluk dwing je natuurlijk ook af. PSV heeft erg veel kwaliteit en speelt beter dan de afgelopen 4 jaar. Het wordt een geweldige strijd, maar eerst de focus op aankomende zondag. Verlies je dan punten dan wordt het wel erg lastig en maakt het niet uit als PSV een keertje pech heeft. Ik verwacht een tot op het bot gemotiveerd Feyenoord, dus ik verlang hetzelfde van de Ajacieden.

19 januari 2015 om 12:37

Ik denk dat Feyenoord beter is dan Ajax op dit moment, toch heb ik altijd het gevoel bij Ajax dat ze op een of andere manier toch winnen ook al spelen ze dramatisch (excelsior uit, Groningen thuis).

19 januari 2015 om 13:35

Juist omdat Ajax ook wedstrijden wint als ze niet in goede doen zijn, durf ik niet te zeggen wie er beter is. Ik wacht aankomende zondag rustig af.

Zijn uitspraak is niet helemaal goed door de vertaalmachine gekomen, want hoe het anders zou komen dat hij Ajax en PSV in deze zin omwisselt zou ik niet 1,2,3 weten.

haha fantastisch hoeveel mensen hier reageren met " en jullie dan" , ja dat klopt Ajax is vaak lucky, maar mag hij er dan niks van zeggen dat hij PSV ook lucky vind ? of het zo is dat is een tweede maar het is toch zijn mening ?

19 januari 2015 om 12:33

Dat mag hij natuurlijk vinden, maar hij kan beter zijn hand in eigen boezem steken, want Ajax heeft al 3 jaren op een rij heel veel geluk gehad. Natuurlijk terechte winnaar maar kijk naar je zelf zou ik zeggen. Daarom vind ik het een rare uitspraak.

19 januari 2015 om 14:19

Tja, Milik aanspreken op het 'geluk' van afgelopen 3 jaar slaat natuurlijk ook als een tang op een varken.. Volgens mij speelt milik zo'n 7 maanden in Amsterdam, niet 3,5 jaar..

19 januari 2015 om 12:46

Tegen Excelsior Groningen Feyenoord en Heerenveen (tot de onterechte rode kaart) was Ajax echt de onderliggende partij. Als PSV de echt onderliggende verloren ze ook en ze waren gelijkwaardig aan Vitesse (hoewel PSV ook genoeg kansen heeft gehad op meer) Heracles en Feyenoord (dat gewoon dom was om bij 3-3 iedereen mee naar voren te sturen tegen de beste counterploeg van Nederland.

19 januari 2015 om 12:50

Zegt Milik of ik ergens dat, het gene wat jij zegt niet klopt ? Je hoeft het voor mij niet op te sommen, ik weet zelf ook wel dat Ajax geluk heeft gehad,maar het gaat mij om het feit dat bijna elke psv'r hier reageert dat we naar ons zelf moeten kijken,maar er staat nergens dat we dat niet doen dus ik snap de reacties niet.

19 januari 2015 om 12:57

Het gaat mij om het feit dat Ajax meer lucky is dan Psv. Ik geef toe dat PSV ook wel lucky is geweest maar Ajax veel regelmatiger.

19 januari 2015 om 13:03

hehe eindelijk :P dan zijn we het er beide over eens !,want zoals je het nu zegt ben ik het volledig met je eens !

In het Pools betekent PSV zeker Ajax en andersom, anders zijn deze uitspraken onmogelijk te verklaren.

Ajax niet dan Ajax is er meester in wat betreft het geluk hebben hoeveel geluk kan je niet hebben zeker tegen Feyenoord. Er waren meerdere wedstrijden dat ze goed wegkwamen zoals tegen Groningen afgelopen vrijdag.

19 januari 2015 om 12:27

Dat vind ik te makkelijk. Ajax speelde namelijk in de eerste helft prima, waardoor Groningen net zo goed geluk had. Al met al verdiende Ajax de overwinning, al was Groningen wel een paar keer dicht bij. Er wordt te snel geroepen dat Ajax geluk heeft gehad als de tegenpartij ook een aantal kansen krijgt. Het gebeurde namelijk ook aan de andere kant. Als, als, als..

19 januari 2015 om 12:48

Antonia had er ook wel 2 mogen maken hoor

19 januari 2015 om 13:07

En aan Ajax kant hadden er ook een aantal kunnen vallen. Nogmaals: te makkelijk om te roepen dat Ajax geluk had. Alles wordt onder een vergrootglas gelegd als het een topclub betreft. Dit was gewoon een verdiende overwinning. De teams waren alleen wel aan elkaar gewaagd.

Ajax heeft bijna net zo een sterke selectie als PSV. Bovendien weten ze hoe ze kampioen moeten worden en zullen ze minder last hebben van de druk. Wel staan ze 4 punten achter en heeft psv meer ervaring. Ik schat de kans 50 om 50.

Klopt Arek!! Maar Ajax weet ook al jaren niet hoe het zijn wedstrijden wint, komen vaak goed weg. Maar geluk dwing je af door het initiatief te nemen. Enige wat me opviel tegen Vitesse was dat PSV weer compleet zijn focus verloor 2e helft en schwalbes ging maken, geen afstand nemen bij vrije trappen terwijl iedereen al terug was en ging mekkeren bij de scheids. De valkuil van deze PSV groep, zeker als de druk toeneemt.

Aparte uitspraak het zat PSV inderdaad mee bij Heracles Feyenoord, maar dit dwing je ook af door tot de laatste seconde voor die goal te gaan. Ajax heeft daarnaast tegen bv Groningen maar ook al eerder tegen excelsior en feyenoord de wind in de rug gehad. Maar laat de ogen van Ajax maar lekker op PSV gericht zijn hopelijk zien ze dan niet dat ze zelf ook nog wel wat stapjes mogen maken,

Ieder team heeft gedurende het seizoen een of meerdere keren te maken met pech en geluk. Geluk dwing je ook af door bijv. te blijven strijden tot het bittere einde zoals PSV deed tegen Heracles. Is dat geluk? Ja. Is dat onterecht? Nee

Ik denk dat de factor geluk/pech in het voetbal vaak een kleinere rol speelt dan mensen denken.

Als je als spits opvallend vaak precies op de juiste plek staat voor een simpel intikkertje, heb je dan toevallig elke keer mazzel, of heb je gewoon een doelinstinct dat de meeste andere spelers niet hebben?

Als je als ploeg verschillende keren in de laatste minuut de winnende maakt, heb je dan toevallig elke keer mazzel, of ben je misschien net wat fitter en scherper dan de rest en daardoor meer in staat om tot het gaatje te gaan?

Als het regelmatig gebeurt dat je tegenstander een rode kaart krijgt, heb je dan toevallig elke keer mazzel, of heb je gewoon spelers die zo goed zijn dat ze vaak niet op de toegestane manier afgestopt kunnen worden?

Zo kan ik nog wel even doorgaan...

Gelukkig is PSV niet de enige club die veel geluk heeft gehad Milik, ook Ajax heeft wat punten gewonnen met geluk.

Maar ach, dat geluk moet je af en toe hebben om wedstrijden te winnen. Bij elke club zit het soms mee of tegen..

Haha, als iedereen nu eens even goed leest wat Milik zegt. Hij zegt dat PSV al vaak het geluk heeft gehad dat ze in de laatste slotminuten de winnende scoren, en dat klopt gewoon. In al die wedstrijden die jullie noemen, stond Ajax al op voorsprong voordat de slotminuten arriveerden. Het is een kwestie van begrijpend lezen, wat toch niet geweldig moeilijk hoort te lijken. Milik zegt hier in feite dus helemaal niets geks of verkeerds.

Wat echter wel zo is, is dat het wellicht niet zozeer geluk is, maar ook een klasse apart dat PSV zo laat de wedstrijd nog naar zich toe kan trekken.

19 januari 2015 om 14:31

Ach, iedere Psver leest zo'n titel en schiet meteen in de 'en-jullie-dan' modus.. Niks van aantrekken, gewoon om glimlachen

19 januari 2015 om 15:06

En alleen Psv-ers doen dat? en dan ook nog "iedere psv-er"? Nu moet ik toch glimlachen.

19 januari 2015 om 15:38

Heb hier nog weinig andere reacties gelezen van Psvers dan 'en-jullie-dan' reacties, maar misschien kun je ze even aanwijzen?

19 januari 2015 om 15:46

Niet "iedere psv-er" zet een reactie neer. Generaliseren is absoluut niet nodig. En dan daarbij maken "sommige Ajacieden" zich daar ook schuldig aan. Ik heb zelfs ook al "sommige Feyenoorders" voorbij zien komen.

19 januari 2015 om 15:57

Ga mij niet wijsmaken dat jij niet exact hetzelfde dacht toen je de titel voorbij zag komen, daar geloof ik niet in, ikzelf dacht het ook.. Daarnaast ontken ik ook niet dat ook 'sommige Ajacieden' en 'sommige Feyenoorders' dat doen, of wel? Ondertussen ben je het wel met me eens blijkbaar, anders had je me allang op een 10-tal berichten gewezen.. Of ben je nog aan het zoeken?

19 januari 2015 om 16:12

Waarom zou ik moeten zoeken? Jij vind het klaarblijkelijk belangrijker om die reacties te veroordelen. terwijl jezelf al aangeeft dat je precies hetzelfde dacht dan de psv-ers hier met hun reactie. je diskwalificeert jezelf dus met je eerdere reactie.

en ik hoef jou niets wijs te maken, nee dat klopt.....je geeft immers zelf al graag een invulling hoe dat iemand denkt.

mijn glimlach wordt hierdoor wel weer wat groter.

19 januari 2015 om 17:00

Ik vind een 'en-jij-dan' reactie een lachwekkende manier van discusieren ja, dat mag toch? Daarmee geef je aan dat je geen verdediging meer hebt en dan maar de ander gaat aanvallen. En het is meer een constatering dan een veroordeling, dat maak jij er weer van.. Het verschil tussen mij en een Psver die zo'n reactie achterlaat is dat ik na het lezen van de titel ook daadwerkelijk het bericht lees en m'n mening bijstel.. Dat blijkt ook uit het feit dat ik niet zo'n reactie neerzet. Ik diskwalificeer dus helemaal niets.

En waarom zoeken? Nou, jij probeert een punt te maken, dan neem ik aan dat je met argumenten kunt komen.

Verder ben ik blij dat je kunt glimlachen, immers, een dag niet gelachen...

jaaa andersom precies het zelfde... ajax heeft ook vaak geluk gehad en die punten die psv liet liggen, ging natuurlijk ook op een stomme manier :P

Geluk dwing je af. Je kan een keer geluk hebben, maar als je vaak 'geluk' hebt dan zie ik het niet als geluk, maar meer als kwaliteit. Als een club vaak met 1-0 wint wordt ook meteen geroepen lucky 'club naar keuze'. Terwijl het in mijn ogen dan gewoon een kwaliteit is dat een club die 1-0 kan verdedigen.

Wat een haat weer over 'lucky ajax' zeg. Ik denk dat ik het eens ben met Milik dat PSV een aantal keer dit seizoen geluk heeft gehad dat ze de wedstrijd op het eind nog naar zich toe trokken. Je kan dat ook zien als kwaliteit. En volgens mij klopt het ook dat Ajax een paar keer stom punten heeft laten liggen. Je kan dat ook zien als gebrek aan kwaliteit. De haat die nu richting Ajax gaat over een paar wedstrijden waarin ze misschien niet de absolute bovenliggende partij waren begrijp ik niet. Daar zegt hij namelijk niks over. Hij zegt ook helemaal niet dat psv meer geluk heeft gehad. Alleen dat ze een aantal keer geluk hebben gehad. Wat mij betreft heeft Ajax 1 wedstrijd geluk gehad. En dat was tegen feijenoord. Verder waren er bij ajax een aantal wedstrijden die beide kanten op konden. Daarvan hebben ze er een paar gewonnen en bij een paar ook punten laten liggen.

Het gaat te goed in Eindhoven en dat wordt ook meteen de afgang ,iedereen loop maar te roepen dat ze zo een geweldige selectie hebben met grote jongens als de pay ,de jong ,wijnaldum en willems en ik vergeet er zeker nog wel een paar maar waar waren deze grote jongens tegen Vitesse ze konden de wedstrijd helemaal nie onder controlle krijgen en mogen van geluk spreken dat vitesse niet zo speelde als tegen Ajax voor de beker want anders hadden ze een pak slaag gekregen .en ik wil nog wel eens zien à ls er wat blessures of schorsingen komen .

Haha! Hoe kan je dit nou zeggen als ajacied zijnde?! Geen club heeft de afgelopen maanden zoveel geluk gehad als ajax.

19 januari 2015 om 14:01

Superfnoord : Feiten zijn feiten, als Ajax sinds Augustes in de eredivisie ongelagen is dan doen ze toch wel iets goed. Bij Ado den Haag uit en Zwolle thuis had Ajax erg veel pech gehad. Maar Excelsior uit was puur klasse en tactisch goed uitgespeeld door De Boer.

19 januari 2015 om 15:03

Excelsior uit was puur klasse whahaha onder welke steen leef jij?

19 januari 2015 om 16:22

Popopos : Ach Zondagmiddag, halve selectie was mentaal al op vakantie. Drie punten waren vooraf ook al een zekerheidje. Dat hij zo laat moest vallen is alleen maar extra lekker.

Deze meneer heeft blijkbaar het idee dat Ajax elke week oogstrelende wedstrijden aflevert met overtuigende overwinningen. En dat die mazzelaars uit Eindhoven alleen door geluk mee blijven doen. Laat hij zich op zijn eigen spel concentreren en minder interviews doen.

Wat een domme redenatie. Geluk is een factor die inderdaad meespeelt. Maar dat houdt niet ineens op ofzo. Net zoals het geen vast gegeven is dat je het hebt. Daarnaast denk ik wel dat Ajax nog een eindsprint kan maken en dat Psv ook nog wel wat punten gaat verliezen met dat baggervoetbal wat ze nu spelen. Maar ik denk ook dat Feyenoord zondag van Ajax kan winnen en dan ziet het er weer helemaal anders uit wellicht. De competitie is nog niet gelopen maar dat Psv er het beste voorstaat is wel een feit.

Mensen maak jullie niet zo druk, een beetje psychologische oorlogsvoering hoort er ook bij. Psv en feyenoord spelers hoor je ook steeds praten over een mogelijk kampioenschap of andere retoriek.

En dat zegt een speler van lucky Ajax. Hoeveel gekker kan het worden op deze wereld.
Ik dacht dat ze PR lessen kregen bij Ajax voor ze hun mond open doen.

Wat is geluk hebben. PSV heeft afgelopen zondag toch een zwaar bevochten wedstrijd tegen Vitesse gespeeld en drie punten gepakt. Hetzelfde geldt voor Ajax tegen Groningen. Gaat niet vanzelf.

Tja, wat is geluk?

Als de bal over de kruizing zou gaan maar een binnenvliegende meeuw veranderd hem van richting in het doel, dan heb je geluk. Of dat beest tikt een zekere goal uit de kruizing, dan heeft de ander geluk. De winnende scoren voordat de scheidsrechter affluit hoort gewoon bij het spel. Zou het eerder een kwaliteit noemen dan geluk.

Nou ik ben voor Ajax maar nu lult Milik toch echt.. Psv staat terecht aan kop en oogt beter dan Ajax. Laat Milik et zondag maar een paar maken dat wordt lastig zat..Ajax kan beter naar zichzelf kijken en zorgen dat het niveau omhoog gaat anders komt plek 2 nog in gevaar

´hett was de eerste wedstrijd na de winterstop, net nadat we terugkeerden van ons trainingskamp in Qatar, dus we konden nog niet direct in topvorm zijn”, geeft de Poolse spits aan in gesprek met Super Express.´

Je gaat toch juist op trainingskamp om in topvorm terug te komen

Het is alleen geluk als Ajax vlak voor tijd de winnende goal maakt. Als een andere club dat doet dan is het kwaliteit. Het is alleen onverdiend als Ajax bij een 1-0 voorsprong de bal aan de tegenstander laat en dan de beslissende goal scoort uit een tegenstoot. Bij andere clubs heet dat slim. Het is alleen saai als Ajax de bal rondspeelt in de ploeg. Als een andere club dat doet dan heet dat professioneel een duel uitspelen.

19 januari 2015 om 14:36

Ajax speelt de wedstrijd uit na de aftrap en dat noemen controleren en ze kapot spelen. Onder Frank gaan ze steeds saaier spelen maar anderen wijzen op 4 titels.
Komend weekeind een wedstrijd van waarschijnlijk Jupiler niveau, genaamd de klassieker. De spanning moet alles vergoeden van een K*t pot denk ik. Ik gok op 1-1 of 0-0.

Na de komende 2 wedstrijden kan het gat tussen PSV en Ajax weleens 7 punten+ worden. Ajax naar Vitesse en thuis tegen feyenoord. Ik zie ze niet meer dan 3 punten pakken.
Off-topic: Iemand gister de opmerking van co'tje gehoord in SV? De vraag was wie van Ajax de tafelheren graag in de basis van PSV zouden zien. Na een lange stilte kwam het uit op cilissen en uhh....misschien Klaassen

19 januari 2015 om 13:33

Andersom kan je ook de vraag stellen wie van psv je bij ajax zou willen zien. Dan kom je bij willems en depay uit. De rest is behoorlijk gelijkwaardig. Alhoewel ik willems niet bij ajax zou willen zien als het om verdedigen gaat.

19 januari 2015 om 13:41

Nou Arias, Wijnaldum, de Jong, Willems, Depay, Maher zijn alle beter als de posities van Ajax en men vind wel det centrale duo van PSV niks maar dat van Ajax is geen streep beter.

19 januari 2015 om 13:46

Geweldige vraag van Adriaanse. Sarcasme. Als je de vraag omdraait blijf ik steken bij Depay.

19 januari 2015 om 13:57

Jep, maar Ajax heeft Frank de Boer.

Overigens zie ik liever Van Rhijn dan Arias, en Moisander dan Rekik of Bruma. Maar uiteindelijk heeft PSV gewoon een betere selectie en zijn ze verplicht om kampioen te worden. Dat gaat ook wel gebeuren, denk ik.

19 januari 2015 om 13:59

Niet te vroeg rijk rekenen. PSV moet uit naar Cambuur, dat gaat zeker niet zomaar gewonnen worden.

19 januari 2015 om 16:27

Padjes, wie neemt die heren nu serieus daar ? Alleen Depay en Guardado zouden bij Ajax een bassisplaats veroveren. Dus dat die heren even aan het nadenken waren kan jou een goed gevoel geven maar is nergens op gebaseerd. Klaassen, Veltman, Cillissen, Van Rhijn, Andersen, Milik, Kishna, el Ghazi Boilesen zou ik voor geen goud willen ruilen.

19 januari 2015 om 18:06

Ik zou ze op Cillessen na ook niet bij PSV hoeven te zien. Misschien Klaassen volgend seizoen, als Wijnaldum vertrekt.

Psv heeft ook geluk gehad tegen feyenoord ,heracles en vitesse.
Dus wat sommige mensen zeggen is gelul.

Nutteloze discussies volgen hieruit. Aan het einde van de rit heeft iedere club evenveel gemazzeld en hulp van de scheidsrechter gehad. Op een paar uitzonderingen na.

Tjaa hij heeft wel gelijk. PSV heeft vooralsnog het geluk van de (mogelijke) kampioen.

Maja elke ploeg heeft wel eens geluk, alleen PSV staat op 1.

Al die mensen zeggen dat PSV geluk heeft gehad tegen Viteese zaterdag.... Noem mij maar eens drie 100% kansen van Vitesse. Ik weet alleen dat schot van Ibarra op de paal en het afstandsschot van Labyad. Dit zijn geen uitgespeelde 100% kansen. Dan kun je de vrije trap van Depay ook een kans noemen Vitesse had het betere van het spel, maar echte kansen.... PSV heeft met Depay en de Jong 100% kansen gehad. Dus van geluk is hier geen sprake!

19 januari 2015 om 15:34

Ik zou zeggen bekijk de samenvatting nog is.

Tuurlijk niet, ik denk dat fc twente de titel nog pakt. Nu luc weer fit is, komen de goals er weer aan, en dit gaat 100% leiden tot de titel voor twente

Het gaat ook om de momenten waarop je geluk hebt. Psv-Feyenoord was bijvoorbeeld een 6 punten wedstrijd. Als je die dan met mazzel wint zet je een grote stap. Nu komt de cruciale fase van de competitie eraan. Dan kan de factor geluk, als je dat een keer hebt, grote gevolgen hebben.

Tja, je bent zo goed als je slechtste wedstrijden. Aangezien Ajax die vaak evengoed wint, is de kans groot dat de 5e titel binnen wordt gesleept. Hopen dat Milik voor 5 jaar wordt vastgelegd en dat het team bij elkaar blijft. De grote 3 hebben veel potentie rondlopen voor de toekomst!

Geluk voor de een is vaak pech voor de ander

Als ras ajax fan:

PSV heeft geluk, wij niet toch Milik?

Feyenoord uit!!!
Vitesse thuis!!!!!
Groningen thuis!
PEC thuis!!!!
Utrecht uit!

19 januari 2015 om 15:08

Geluk tegen Vitesse, Groningen en PEC thuis en Utrecht uit (welke nog niet eens gespeeld is)? Serieus hoe kom je erbij.

19 januari 2015 om 15:48

Als RAS Ajax fan, zal je toch wel weten, dat Utrecht thuis was?

Vitesse thuis gewoon 4-1 werd gewonnen, ondanks niet al te sprankelend spel was het in de rust al beslist, geluk ??

PEC Thuis is gewoon 0-0 geworden? Met geluk win je zoon saaie gelijkwaardige wedstrijd, dus.. Geluk??

Feyenoord uit, DAT is geluk!

Geluk dwing je af zeggen ze toch wel eens?

Waar het volgens mij bij PSV ook aan ligt is dat ze zo ontzettend fit zijn, ze houden het makkelijk vol om t/m blessuretijd te knokken. En dat is niet alleen als ze achter staan, maar ook bij b.v. 2-0 voor sprinten ze nog als een gek naar voren om die derde nog te maken.
Valt mij echt op, vorig jaar hield PSV het zo'n 70 a 75 minuten vol, daar zijn ze echt op vooruit gegaan.

Maar goed, ook al ben je topfit, dan nog heb je enig fortuin nodig zodat die goal dan ook echt nog even valt.

Beide clubs hebben het geluk dat, de meeste, andere clubs kwaliteiten missen om PSV en Ajax echt pijn te doen. Het defensie countervoetbal van PSV (of sinds topploegen dit gebruiken in Nederland en Oranje reactievoetbal....) is veel clubs te machtig. Teams kunnen niet het geduld bewaren om zelf hun kansjes af te wachten en lopen minimaal 10x per wedstrijd in de val. Ajax met het net zo effectieve maar soms zeer saaie controllerende voetbal. Paar minuten rond tikken en langzaam opschuiven tot er zich een ruimte geboden wordt en dan vanuit balbezit zeer snel geschakelen. Beide opzetten werken en beide controleren de wedstrijden, zij het op andere manieren (psv zonder en Ajax met bal). De meeste ploegen kunnen niet omgaan met de kwaliteit waarop deze speelstijlen worden uitgevoerd.
Dus als het om geluk gaat, hebben beide dat. Fouten dwing je af en echt gelukkig zoals Ajax-Feyenoord zijn de clubs niet of zelden.

Milik heeft gelijk Ajax heeft nog best kans.
Wel grappig had je in Polen niet zon ranglijst van de klutsprutsers over spitsen die alleen scoren uit de kluts? Staat milik daar soms io 1 dat ie zo met geluk bezig is?

Ja want in de slotfase maken is ook geluk? Dat geeft juist aan dat je de volle 90minuten gefocust bent. Niet dat je geluk hebt.

Is het niet zo dat ajax al 3 seizoenen na de winterstop vollop de punten pakt en daar de beslissing mee maakt?
Ik zag de stijgende lijn dit keer al voor de winterstop.
Niks tegen psv of feyenoord, alleen ik zie het weer gebeuren!!!
Ajax wordt weer kampioen! !!!!

Wat loopt die gekke Pool te bazelen man, alsof Ajax nooit geluk heeft zeker. Ik denk dat zowel Ajax als PSV afgelopen weekend niet mocht klagen met 3 punten...

19 januari 2015 om 16:16

Niet te druk over maken. Dit zijn teksten waar hij hopelijk al spijt van heeft. Slaat natuurlijk nergens op. Trouwens, ik vind wel dat PSV geluk heeft dit seizoen, geluk dat Depay en Wijnaldum gebleven zijn Dat doet de club goed en haalt het niveau omhoog, maar de prestaties zijn altijd zelf afgedwongen en daar zit geen geluk bij. Niet zo'n slimme uitspraak dus

Wat een rare uitspraak van Milik. Wat me opvalt is hoe ontzettend selectief iedereen is op voetbalzone. Wedstrijden die psv in de laatste minuten wint worden geluk genoemt. Waarom? Of je in minuut 1 scoort of in minuut 90, wat is het verschil? Daarbij worden dan even de late doelpunten van de eigen club vergeten. Als de 4-3 van psv tegen Feyenoord geluk was, dan was de 3-3 dat ook. Daarbij heeft psv bij groningen uit ook een late om de oren gekregen die 2 punten kostte. En over de scheidsrechterlijke dwalingen, zucht..waarom zo selectief? Waarom wordt alleen het vasthouden van De Jong onthouden? Ik vind dat als je naar 18 wedstrijden bovenaan staat, dit nooit op basis van geluk kan zijn. Ajax werd vorig jaar kampioen omdat ze de beste waren, niet omdat de rest zo slecht was,klaar. Kijk eens naar de realiteit en niet wat wil je wil zien.

19 januari 2015 om 16:02

Onzin wat Milik zegt. Een wedstrijd duurt 90 minuten plus extra tijd, als je daarbinnen scoort is het niet meteen geluk. Daarnaast hebben wij ook genoeg punten gestolen.

Wat Milik zegt, kun je als psv'er ook wel zeggen, dus het slaat eigenlijk nergens op. Hij kan zich beter gewoon bezig houden met ajax en niet te veel naar andere ploegen kijken.

En dat je nog niet in topvorm kunt zijn net na de winterstop vind ik ook een beetje een slap excuus.
Dat is toch het hele idee van een trainingskamp lijkt mij...

Wat is die Milik ongeloofwaardig. PSV heeft inderdaad tegen vitesse en feyenoord geluk gehad maar de rest van de overwinningen waren verdiend afgedwongen. In tegenstelling tot ajax die de helft van de wedstrijden gewoon minder waren als hun tegenstanders zelfs in de Arena.

Ga nou niet lopen zeveren Milik. Wij hebben ook geluk gehad. Had er 4 ingeschoten tegen Groningen maar schijnbaar is dat teveel gevraagd voor jou. Ik schaam me soms voor de spelers die Ajax binnen haalt. Milik heeft ook tot nu toe weinig laten zien dan scoren tegen middenmoters en amateurs. Ga voetballen Milik in plaats van lopen op te scheppen. Wat kan ik me soms aan die gast irriteren.

er is maar een lucky en dat is ajax al jaren

Tja, niet bepaald sympathiek om dit te roepen terwijl je zelf vaker de punten "steelt" dan de grootste concurrent.

Ja, natuurlijk heeft PSV wat geluk gehad met Vitesse uit (hoewel het zelf keihard nalaat een grote score neer te zetten in de tweede helft), en Feyenoord-thuis en Heracles-uit door de late overwinningen. Maar zonder geluk sta je sowieso niet bovenin, kijk maar naar Vitesse dat vaak prima voetbalt maar het niet afmaakt.

Maar met wat meer geluk pakte je ook gewoon een punt in Zwolle, pakte je punten in Heerenveen en had je Groningen met 1-6 ingemaakt, PSV zijnde. Dus al met al vind ik het toch wel redelijk tegen elkaar wegstrepen tot nu toe, al bestaat zoiets natuurlijk niet in het echt. Hiermee bedoel ik trouwens niet dat het onverdiend was dat Heerenveen en Zwolle wonnen, maar dat deze wedstrijden met een beetje meer PSV-geluk anders hadden kunnen lopen.

Milik heeft wel gelijk dat Ajax en PSV nog allebei prima kampioen kunnen worden, maar dan zal er bij Psv, maar al helemaal bij Ajax, een tandje bij moeten. Uit krijgt PSV weliswaar nog een paar taaie ploegen (az, Twente, Feyenoord en in iets mindere mate Cambuur), maar Ajax moet het thuis ook nog maar even laten zien tegen Feyenoord, Twente en AZ. En dan ook nog naar Utrecht, Heerenveen en Zwolle.

Het ontloopt elkaar niet veel qua moeilijkheid, de komende weken zal blijken of Ajax de achtervolging kan blijven volhouden met de eerste reeks lastige wedstrijden na de winterstop.

Rare logica van Milik. Loopt Ajax averij op dan is het stom puntenverlies en wanneer PSV wint is het veel geluk. Hij kan zich zo mengen in een discussie hier op Vz.
Uiteindelijk zie ik het als een voordeel van het spel dat PSV speelt, dat ze zelfs in de slotminuten nog voldoende kracht en geloof hebben om het verschil te maken. Telkens wanneer PSV de bal heeft wilt het zo snel mogelijk naar voren om zodoende kansen te creëren. Dit kan tijdens een omschakeling zijn, maar ook vanuit balbezit.
Maar goed, of het geluk of kwaliteit is, het blijft een zielige opmerking van Milik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren