Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax werd helemaal ondersteboven gespeeld, dat geeft ons houvast’

Laatste update:

Als Feyenoord zich dit seizoen wil plaatsen voor de voorronde van de Champions League, dan zal het een achterstand van acht punten op runner-up Ajax goed moeten maken. De Rotterdammers kunnen in dat kader volgende week zondag goede zaken doen, want zij gaan dan op bezoek bij de concurrent.

/

Feyenoord kent geen enkele angst voor de regerend landskampioen, zo vertelde Karim El Ahmadi na afloop van het duel met FC Twente tegen Metro. “Ajax werd in de tweede helft ondersteboven gespeeld door Groningen. Als Antonia een van zijn grote kansen afmaakt, heeft Ajax niets te vertellen. Dat geeft ons houvast voor zondag, we moeten naar de ArenA in de wetenschap dat Ajax heel kwetsbaar is.”

Ook Jens Toornstra vond Ajax ‘niet heel overtuigend’: “Maar ze wonnen wel en dat is balen. Het wordt sowieso tijd dat Feyenoord daar weer een keer wint. En als we dit seizoen nog iets moois willen bereiken, moeten we punten gaan pakken.” Koploper PSV heeft overigens twaalf punten meer dan Feyenoord.

Wie eindigt dit seizoen hoger in de competitie, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
18 januari 2015 om 22:23

Twente had net zo veel kans om te winnen zeker in het begin .... dus tja ... Tot nu toe heeft Ajax altijd in tweede seizoenshelft de basis gelegd voor de titel en zakt Feyenoord en Zeker PSV steeds verder weg in die tweede seizoenshelft dus kom maar op.

En laten we eerlijk zijn, Clasie is de enige voetballer met Kongolo die bij Ajax aanspraak zou kunnen maken op een basisplaats.....ook bij PSV al zou Vermeer natuurlijk die ballenvanger van PSV ook vervangen maar voor de rest heeft PSV ook een betere basis. Feyenoord is wel heel goed als team maar individueel kunnen ze het verschil niet maken daarom zakken ze weg na de winterstop, misschien niet eens qua positie maar puntenverschil zal alleen maar groter worden met PSV en Ajax.

Ach ja, het maakt toch niks uit hoe Feyenoord of Ajax de afgelopen weken heeft gepresteerd. Deze wedstrijd staat altijd op zich met helaas vaak Ajax als winnaar...

Komende week moeten wij eigenlijk wel winnen willen we nog serieus meedoen de komende maanden. Aan de andere kant, PSV loopt enkel verder en verder weg en daarmee ook het Kampioenschap waar ik eigenlijk toch niet meer in geloof.

Gewoon maar voor de 3 punten gaan en we zien wel waar we stranden.

Het is weer een nieuwe pot, niet te lang stil blijven staan bij de thuiswedstrijd waarin we inderdaad veel beter waren, voor je het weet sta je zondag na 5 min met 1-0 achter in de Arena, de beuk erin va de eerste seconde en al moet je winnen door een eigen goal in de 90e minuut, als we maar winnen!

18 januari 2015 om 21:34

Hij heeft het over groningen de vorige wedstrijd, niet de afgelopen klassieker. Voor de rest heb je gewoon gelijk, feyenoord was vele malen beter in de kuip. Gelukkig voor ajax maakten ook zij de kansen niet af dus wat dat betreft belooft dat ook niet heel veel goeds voor feyenoord aanstaande zondag

Wat een onzinnig quote weer van Karim. Ten eerste is Klassieker een wedstrijd op zich. Ten tweede Ajax liep achteruit en had verder gewoon controle ondanks die grote kans van Antonia. Ten derde Ajax zal goed uitgerust zijn en gebrand zij die drie punten te pakken voor eigen publiek. Dus tot volgend week jongen. Dan zullen we zien wie wie ondersteboven gaat spelen.

18 januari 2015 om 20:47

Als ajacied moet je toe kunnen geven dat je cluppie niet echt denderend voor de dag komt. Ajax mag van een wonder spreken dat zij zo hoog staan gezien het matige spel wat ze continue laten zien dit voetbal jaargang. Feyenoord zal zeker niet kansloos zijn en hoop ik dat ze de gestolen overwinning in de Kuip ongedaan kunnen maken.

18 januari 2015 om 21:50

Ze kwamen de afgelopen 4 jaar niet goed voor de dag. Ik weet niet of je osv hebt gezien? Maar dat zag er ook niet uit. Als vitesse de 1-0 had gemaakt zou het een lastig verhaal worden

18 januari 2015 om 22:13

PSV was toch echt wel een maatje te groot voor Vitesse. Die afstandsschoten van vitesse. Daarbij had PSV een aantal goede kansen gehad en zeker een panalty verdient.
Ajax komt al wel 10 jaar niet goed voor de dag. Ze investeren veel te weinig en verkopen elk jaar hun beste spelers te vroeg.

18 januari 2015 om 22:45

Ja, dat is ook zo, maar dat spreek ik niet tegen. Ze moeten gewoon naar hun eigen spel kijken en met hunzelf bezig zijn. Alleen maar praatjes over het spel van Ajax en deze tactiek en die tactiek is goed. Straks komt puntje bij paaltje dan kunnen ze er opeens niks van, en staan ze volgende week met een hele andere toon voor de camera.

19 januari 2015 om 00:00

Brown ik vond Ajax de laatste 30 minuten van de eerste helft echt heel erg goed. Constant druk een mooie combinaties. Die terugval ligt asn de conditie. Maar zondag zullen ze er wel 90 minuten opklappen. Rest assured.

Ajax in de Arena, volle bak voorruit dat gaat Ajax gewoon winnen. Laat ze maar heel de week elkaar weer opnaaien en denken dat ze Ajax even gaan aanpakken. Ajax was gewoon fysiek op 2e helft dat mag nooit meer gebeuren. Feyenoord was 1e helft ook gewoon dramatisch daar hoeft Ajax zich ook echt geen druk om te maken.

Tjonge, ze zijn echt veel bezig met Ajax daar in Rotterdam. Dit is de 4e basisspeler van Feyenoord die zich vandaag en gisteren uitlaat over de komende wedstrijd tegen Ajax. Allemaal bomvol zelfvertrouwen (niks mis mee), maar waar tegelijkertijd onzekerheid in doorklinkt.

Iedereen vindt Ajax kwetsbaar en niet goed spelen. Lekker doorgaan met onderschatten zou ik zeggen. Ajax is het meest kwetsbaar als ze te makkelijk denken over een wedstrijd. En dat zal as zondag echt niet het geval zijn. De Boer heeft het team echt wel op scherp staan de 25e. En met de kwaliteit op het veld (dat er echt wel is, ondanks de zeurderige kritiek van analisten die het sprookje van Ajax zat zijn) en het thuisvoordeel denk ik dat Ajax, zij het met moeite, aan het langste eind zal trekken.

18 januari 2015 om 20:26

Suysiem: ze gaan elkaar helemaal gek maken in Rotterdam deze week. Ajax gaat dit klusje gewoon klaren in eigen huis. Ajax heeft Al sinds Augustes niet meer verloren in de eredivisie dus kom maar op.

18 januari 2015 om 20:28

Suysiem,

Vind jij Ajax dan niet kwetsbaar en goed spelen?

De spelers krijgen vragen over volgende week, raar dat je dan zegt dat ze veel bezig zijn met Ajax. Als ik morgen Cillesen, Moisander, El Ghazi en Serero ga vragen over aankomende zondag, kan ik dan ook concluderen dat ze veel bezig zijn met Feyenoord in Amsterdam?

18 januari 2015 om 20:38

Ajax is vaak te nonchalant en er ontbreekt routine. Maar ga er maar van uit dat je daar zondag weinig van zult merken.

Wie verplicht spelers om antwoord te geven op vragen van journalisten? Dat vind ik altijd zo'n dooddoener. 'hij geeft gewoon antwoord'. Geef dan gewoon geen, of een ontwijkend antwoord. Op deze manier fok je jezelf en de achterban op, terwijl je weet dat het gewoon lastig wordt bij Ajax uit. Het is gewoon een gegeven dat de spelers en achterban in Rotterdam meer met de komende Klassieker bezig zijn dan andersom. Dat is niet verwonderlijk aangezien Feyenoord de van de afgelopen 20 of nog wat Klassiekers er maar een won. De kans is reeel dat Feyenoord punt(en) gaat pakken, maar bereidt je als spelers binnen de kleedkamer en de besprekingen voor. niet voor de camera.

Let maar eens op de interviews van Feyenoordspelers en Ajaxspelers van deze en vorige week. Een groot verschil, zowel qua inhoud als qua frequentie.

18 januari 2015 om 20:45

Ach, ik vind dat mensen hier Ajax nog al overschatten.

Ajax speelt de laatste weken echt niet hun beste voetbal. Waarom zou Karim dan geen vertrouwen mogen uitspreken in de wedstrijd van zondag? De vragen niet beantwoorden of een ontwijkend antwoord lijkt er meer op dat je er geen vertrouwen in hebt.

Feyenoord heeft dit jaar aangetoond erg sterk te kunnen voetballen (ook in uitwedstrijden). Ik zie Feyenoord dus best wel de drie punten pakken zondag, maar dat zal niet makkelijk worden.

Qua frequentie van de interviews kan je eerder bij Voetbalzone zijn, die vinden het leuk om één interview te verspreiden over een aantal artikelen, waardoor het lijkt alsof spelers er veel over praten..

18 januari 2015 om 21:24

De laatste weken? Het is net winterstop geweest, en tijdens die winterstop won Ajax van Schalke... Eergisteren tegen Groningen was het niet best, maar dat schijnt door vermoeidheid te komen. De wedstrijd daarvoor tegen Excelsior was al helemaal niet best, maar dat is inmiddels weer bijna een maand geleden.
En Feyenoord was natuurlijk ook niet al te denderend, dus of de overwinning van vandaag nou zoveel vertrouwen geeft betwijfel ik, althans ik zie geen enkele reden om er vertrouwen uit te putten.
Ajax heeft trouwens ook een aantal wedstrijden best degelijk gespeeld, het probleem is alleen dat ze dat niveau bijna nooit de hele wedstrijd vasthouden, laat staan een aantal wedstrijden achter elkaar.

18 januari 2015 om 22:55

Een oefenpot zegt weinig. Ajax speelde onder niveau tegen Excelsior, Vitesse en FC Groningen. Met de laatste weken doelde ik op die wedstrijden.

19 januari 2015 om 00:40

@ Davy Klaassen

Sorry, maar die zogenaamde vermoeidheid vind ik maar een drogreden, Ajax speelt al jaren bagger. Een paar keer per jaar kunnen ze het opbrengen om geconcentreerd aan de aftrap te verschijnen, vooruit te spelen en om een fatsoenlijk baltempo te hanteren. Die paar momentjes per wedstrijd dat de spelers wel tot iets in staat zijn is gewoon te belachelijk woorden en ons aller Ajax onwaardig.

18 januari 2015 om 20:43

Paar spelers van Ajax hadden het na de wedstrijd tegen FC Groningen ook al over Feyenoord. Ik vind het normaal. In sommige landen leven dit soort wedstrijden al een paar weken voordat het begint.

En eerlijk gezegd vind ik dat de spelers niks verkeerds zeggen. Ajax oogt kwetsbaar, al winnen ze wel en dat is zoals Toornstra al zei: balen.

Feyenoord was goed in de Kuip, maar in de Arena maken ze geen schijn van kans!
5-0 zeg ik

Misschien moeten ze bij Feyenoord die grote mond eens in daden omzetten. 1 overwinning uit de laatste 22 klassiekers. Het is totaal irrelevant hoe een ploeg de week ervoor heeft gespeeld, want dit is een wedstrijd op zich. Feit is voorlopig wel dat Ajax zelfs in mindere vorm de laatste jaren niet verliest van Feyenoord, ook in september niet.

18 januari 2015 om 20:37

Ik vind het wel leuk dat ze zulke uitspraken doen. Hopelijk laden de jongens zich hierdoor extra op en gaan ze eens echt vlammen en laten zien hoe goed ze kunnen voetballen.

Als ze volgende week gaan knallen en de hele wedstrijd domineren en dan met 3 of 4-0 winnen, dat zou lekker zijn.

18 januari 2015 om 20:42

Grote mond? Wat zeggen ze precies verkeerd dan? Ajax oogt toch heel kwetsbaar?

18 januari 2015 om 20:44

Dat kwetsbare wordt enorm uitvergroot door commentatoren, analysten en supporters. Feit is dat Ajax een beter doelsaldo en meer punten heeft dan Feyenoord.

De opmerkingen uit Rotterdam krijgen het karakter van onderschatting. Prima wat mij betreft.

18 januari 2015 om 20:51

Tja dat hoor je zal al tijden zeggen, steeds meer woorden dan daden in Rotterdam. Constant maar opmerkingen maken (zie bijvoorbeeld Vermeer) dat de talenten beter zijn, dat ze meer strijd leveren en dat ze beter voetballen en dat is niet iets van alleen dit jaar. Ze zeggen het al jaren en toch wordt Ajax al vier keer op rij kampioen, en staan dit jaar ook weer 8 punten voor op feyenoord hoe is dat dan mogelijk? Feyenoord heeft zelfs meer uitgegeven dan Ajax dit seizoen...

En op zichzelf zeggen ze hier niets verkeerd nee, maar om iedere keer te zeggen dat Ajax zwak oogt maar toch telkens verliezen mogen wel vraagtekens bijgezet worden. Alsof Feyenoord dit seizoen de panne van het dak speelt. Ze moeten maar iets meer op zich zelf gaan letten, ze lijken wel een Ajax complex te hebben.

18 januari 2015 om 20:51

En we weten allemaal wanneer Feyenoord veel punten heeft verloren. We weten allemaal dat Feyenoord zo goed als kansloos is voor de titel. Alleen op basis van de laatste maanden snap ik wel dat Feyenoord-spelers zelf vertrouwen hebben en daar is toch niks mee? Ze geven toch niet aan dat ze Ajax wel even gaan oprollen? Volgens mij zoek je er meer achter dan er daadwerkelijk is.

Je hebt helemaal gelijk Karim Ajax is helemaal weg gegspeeld maar niet alleen door Groningen dit seizoen,maar ook door herenveen Feyenoord PSV uit Groningen Excelsior Zwolle jc schaal Vitesse Knvb beker enz enz ze stellen niets voor met als zwakste schakels Veltman van der hoorn van Rhijn en de slechte tactische trainer F de boer,dus denk dat het 0-5 voor Feyenoord word aangezien Feyenoord veel beter als Vitesse is

18 januari 2015 om 22:51

Gefeliciteerd je bent genomineerd voor een comedie-award, je bent in de race voor een luchtgitaar. We willen wel eventjes toestemming van je ouders aangezien je 8 jaar oud bent.

19 januari 2015 om 00:37

De waarheid komt altijd hard aan maar daar kunnen ze niet echt tegen daar bij Ajax want dan kramen ze meteen lachwekkende onzin uit,dus aan jouw hebben ze een trouwe fan erbij

19 januari 2015 om 19:22

Als jij Ajax zo de grond inboort, wat moet je dan wel niet van Feyenoord denken. Ajax staat 8(!) punten voor op Feyenoord hoor.

Of ga je nu de meest laffe cliché aller tijden er tegen aan gooien? : Ajax had heel veel geluk en Feyenoord heel veel pech.

haha, jammer van de grote mond. Feyenoord heeft aan twente te danken dat ze hier 3 punten pakken! Als twente de kansen gewoon afmaakt dan waren de 3 punten mee naar enschede gegaan. Feyenoord was voetballend total onmachtig.

18 januari 2015 om 20:38

Het is altijd als als als.

Als Twente dit, Als Twente dat. Ja, maar dat doet Twente niet. Dus de drie punten blijven volledig terecht in Rotterdam.

Leuk voetbal geeft nog geen resultaat

18 januari 2015 om 20:42

Zo praten de Feyenoorders ook. Als we Utrecht thuis hadden gewonnen, als die kansen tegen Ajax er in gaan, als, als, als. Feit is dat Ajax scoorde en Feyenoord niet. Leuk voetbal geeft inderdaad nog geen resultaat

18 januari 2015 om 20:45

Inderdaad als, als, als. "Als antonia 1 van zijn grote kansen had afgemaakt..."

18 januari 2015 om 20:51

het grote verschil is dat het niet de ajacieden zijn met de grote monden ... die zeggen niet zoveel en worden gewoon 4 jaar op rij kampioen ... de praatjes komen uit Eindhoven en Rotterdam de laatste tijd! Ondertussen maken de spelers van ajax de toptransfers en spleen ze goed in grotere competities. Dus wat mij betreft: laat ze allemaal maar praatjes hebben ... ajax staat straks weer met de schaal ... en dan nog zijn de praatjes niet over ... dan is het ineens armoe troef etc. Ach ja, we zijn het gewend!

18 januari 2015 om 20:56

@zoefzoef27

De praatjes komen uit Rotterdam en Eindhoven? Tuurlijk, de praatjes komen overal vandaan. Maar lees even je reactie na, zijn dat geen praatjes dan?

De spelers van Ajax maken toptransfers? Ik vind de transfers van Pellè, Janmaat, de Vrij en Martins Indi anders ook niet slecht. Zijn toch basisspelers bij mooie clubs. Pellè zelfs al speler van de maand in de Premier League, Janmaat genomineerd voor speler van de maand.

Maar nee, alleen de Ajacieden doen het goed hè.

18 januari 2015 om 21:14

@fr12jules ... begrijpend lezen is echt moeilijk! Ik stel nergens dat alleen (!) de ajacieden het goed doen, maar mag ik even:

Suarez - barca
Blind - Manu
Eriksen - Spurs
Vertonghen - spurs
De Jong - Newcastle

Dan de leeftijden waarmee de spelers weggaan .. die zijn bij feyenoord soms toch wel wat anders dan bij ajax of niet? (janmaat 25, pelle 29)

Ik weet nog een goede pol van een tijdje terug: wie is de betere speler: suarez of ruiz ... ruiz kreeg ruim 70 van de stemmen (en dat waren niet alleen twente fans) ... resultaat is nu duidelijk lijkt me.

Hetzelfde voor Eriksen, gaat het niet maken in Engeland, op dit moment een van de beste middenvelders in de BPL - bij de spurs player of the year in 13/14, 2x beste deense speler. Ter illustratie: deze jongen is 1 1/2 jaar jonger (!) dan Jordy Clasie.

18 januari 2015 om 21:38

@zoefzoef27

Er waren inderdaad mensen die zeiden dat Eriksen het niet ging redden in Engeland, maar de meeste verwachtten wel wat van hem daar hoor, waaronder ik. Dat wantrouwen was er afgelopen zomer ook bij de transfers van de eerder genoemde Feyenoordspelers. Dat komt gewoon omdat we hier denken dat de stap van de Eredivisie naar een grote competitie niet te doen is, heeft niks met Ajax of Feyenoord te maken.

18 januari 2015 om 22:55

Als Ajax alle kansen had gemaakt en dieantonia die ene had het 6-1 gestaan.

18 januari 2015 om 20:59

Ja, en ALS Feyenoord in de Kuip tegen Ajax toen gewoon de helft van die vele kansen die op de lat, paal etc. netjes had afgemaakt dan waren jullie met 4-1 naar huis gestuurd. En ALS Te Vrede in de Grolsch Veste die penalty er gewoon in had geknald had Feyenoord nog 3 punten meer... En ALS Kuipers niet zat te slapen tijdens PSV - Feyenoord en hij die 2 onterechte goals van De Jong gewoon had afgefloten dan nog 3 extra. Als, als, als.. Maar helaas mocht dat niet zo zijn.

En wou je zeggen dat Ajax de afgelopen 2 wedstrijden overtuigend was?

18 januari 2015 om 21:40

De punten tellen. Daar gaat het om

18 januari 2015 om 22:48

Dat klopt niet helemaal. De punten zijn mooi. Maar bij Ajax hoort ook mooi en verzorgd voetbal.

De laatste 3 wedstrijden (vitesse, Excelsior en Groningen) was wel een beetje om je voor te schamen als Ajax zijnde

18 januari 2015 om 22:49

Ik vond ze best leuk tegen Schalke hoor. Ajax heeft gewoon meer kwaliteit scoort meer en speelt thuis. Ze zijn dan ook favoriet, maar Feyenoord heeft wel een vechtslust die ze in deze duels kan helpen. Ik zeg 60-40 verhoudingen, we zullen het zien

Ajax moet nog zijn beste spel laten zien dit seizoen, hopelijk hebben ze dat tot de volgende wedstrijd bewaart.

Is er volgende week veel sfeer rond het amsterdamstadion ? Een belg

18 januari 2015 om 20:45

Zeker er worden namelijk 3 punten gepakt!

18 januari 2015 om 20:48

Dan ga ik proberen nog kaartjes vast te krijgen en is er ergens een plaats waar de supporters samenkomen ofzo ?

18 januari 2015 om 21:49

Alleen bij drie punten hè JK-Ajax?

18 januari 2015 om 21:54

Ja man Juicher, alleen als we voorstaan of winnen !

18 januari 2015 om 22:31

@degraef: supportershome naast de Arena kun je heen, of gewoon de binnenstad in, Leidse of Rembrandt. Maar de echte sfeer is natuurlijk in het stadion

18 januari 2015 om 20:48

Dat hangt er vanaf, als ze rond 13:45 met 2-0 achter staan dan kun je misschien nog net de Arena leeg zien lopen

18 januari 2015 om 20:50

Dan pik ik voor de wedstrijd de sfeer op en ben ik vroeg thuis he

18 januari 2015 om 21:02

Dat kan ook natuurlijk ja :D Maar zowel bij Feyenoord - Ajax als Ajax - Feyenoord is ongeacht de uitslag de sfeer helaas al jaren niet meer echt zo mooi als vroeger, sinds er geen uit-supporters meer bij mogen zijn...

18 januari 2015 om 21:17

Dus er zijn ook geen feyenoordsupporters die gewoon tot aan het stadion komen? De echte harde kern?

18 januari 2015 om 21:52

Op enkele undercover Feyenoorders , die zullen stilletjes juichen bij een doelpunt van hun cluppie, zal je geen fan met een Feyenoord en al helemaal niet van de harde kern, zien tijdens de Klassieker. Uitvak zal leeg zijn.

Vind het ook jammer. De normale voetbalsupporter hoeft geen slachtoffer te zijn van een maatregel, die is genomen n.a.v. het gedrag van de harde kernen.

18 januari 2015 om 21:54

Ik denk dat geen één Feyenoord supporter in de buurt van de Arena komt nee, of de binnenstad of iets dergelijks. Daarvoor is het te beladen.

18 januari 2015 om 23:00

@JK-Ajax

Er zullen genoeg Feyenoorders aanwezig zijn op de thuisvakken. Is bij elke klassieker het geval. Moet naar mijn mening ook kunnen, maar zijn altijd een aantal 'supporters' die het vergallen voor de rest!

18 januari 2015 om 23:20

Ja oke, maar ik doel dan op openlijk geklede Feyenoorders. Ik dacht dat Degraef dat bedoelde.

Goed dat er weer een beetje zelfvertrouwen is bij de spelers van Feyenoord. Ophouden jezelf zo te kleineren en tekort te doen. Als ik Clasie, Vermeer en El Ahmadi hoor de laatste weken dan lijkt er tenminste iets van strijdlust om te winnen. Ajax is momenteel alles behalve onverslaanbaar, en Feyenoord speelt dit seizoen z'n uitwedstrijden opvallend goed (beter dan ik de laatste 10 jaar heb gezien). Dus als er een moment is om een keer in de Arena te winnen is het nu wel... Als je zoals tegen PSV en Twente uit speelt, en je hebt dit keer niet zo extreem veel pech als in die wedstrijden, kun je daar winnen.

Ben benieuwd in elk geval, hoop op een mooie topper, zoals PSV - Feyenoord (maar dan dit keer natuurlijk de 4-3 overwinning voor Feyenoord ipv de thuisploeg )

18 januari 2015 om 22:37

Zeker mooi dat Feyenoord zelfvertrouwen heeft. Dan is het ook weer echt een klassieker tussen twee topteams! Dat vind ik als ajacied ook veel leuker. Zolang Feyenoord maar onder ons blijft We gaan het zien.

Leuke opmerking El Ahmadi en er zit ook zeker een kern van waarheid in (al hoewel helemaal ondersteboven gespeeld veel te ver gaat maar goed), maar vergeet niet dat Feyenoord het vandaag tegen Twente ook vrij moeilijk had op een gegeven moment. We gaan zien wie zich de winnaar van de klassieker mag noemen volgende week!

Ach, goed dat de spelers van Feyenoord vertrouwen in de wedstrijd hebben. Maar schijnbaar word dat gezien als onderschatting van de tegenstander.

Als ik zo de reacties hier lees krijg ik eerder het idee dat de leden hier Feyenoord onderschatten. Maarja, zal wel aan mij liggen.

18 januari 2015 om 21:09

Vertrouwen hebben is goed, maar beweren dat ajax onderste boven werd gespeeld slaat natuurlijk nergens op. Ajax is dit seizoen 1x weg getikt(competitie) en dat was in de kuip. Tegen groningen kwamen we idd een keer goed weg, voorderest is het allemaal een beetje opgeblazen met name van der looi. Die dacht dat die alla Real Madrid ajax oprolde. Hahaha dan leef je echt in je eigen wereld

Ajax was zeker een halve wedstrijd minder dan Groningen, helaas waren we veel te slecht in de afronding. Feyenoord is veel effectiever, dus ik denk dat Ajax het nog wel moeilijk gaat krijgen. Willen ze een kans hebben moeten ze veel beter gaan spelen, anders kan het zo 0-3 worden.

18 januari 2015 om 20:52

@texeira

Feyenoord veel effectiever? Heb wedstrijden dit seizoen gezien waar ze alles behalve effectief waren. Ik denk dat Ajax het ook moeilijk gaat krijgen, maar Feyenoord gaat het ook moelijk krijgen. Ik denk een 1-2 overwinning voor Feyenoord.

18 januari 2015 om 21:01

Fr12jules: Met immers the big game choker zeker ? Feyenoord scoort heel moeilijk in uitwedstrijden en in 22 klassiekers maar eentje gewonnen dus die 1-2 is nergens op gebaseerd. Ajax haalt enorm veel energie uit dit soort gebral voor de wedstrijd. Die levensspreuk mag onderhand ook wel de prullenbak in. Geen woorden, maar daden hoor echt wekelijks gekke dingen uit Rotterdam.

18 januari 2015 om 21:07

Ik denk niet dat Feyenoord wint in Amsterdam. We missen te weinig aanvallende kwaliteiten en dat heeft met de keuzes van Rutten te maken. Immers is in balbezit aanvallend dramatisch. Heeft teveel tijd nodig, ziet veel dingen niet, creëert heel weinig. Hij moet het van corners, hoge of afvallende ballen hebben. Het liefst zie ik gewoon Toornstra of Vilhena op 10.

18 januari 2015 om 21:15

@observatie

Scoort heel moeilijk in uitwedstrijden? Ehm, weet je dat:

- Feyenoord dit seizoen gemiddeld 1,875 goals per uitwedstrijd maakt?
- Feyenoord dit seizoen 6 uitwedstrijden de nul heeft gehouden (van de 8)?

Feyenoord scoort dus niet zo moeilijk als jij voordoet. Ook zegt het wel wat dat er 6 keer de nul gehouden word in 8 uitwedstrijden.

Ik zeg niet dat Feyenoord nu makkelijk zal winnen van Ajax. Want het word een hele lastige wedstrijd die beide kanten op kan. Ik vind alleen dat je Feyenoord onderschat.

@rbn_

Ik denk het wel, maar het kan ook zo maar zijn dat we met 3-0 verliezen. Eigenlijk kan je niet echt een voorspelling doen over de wedstrijd. Voorspelling is eigenlijk eerder de uitslag die je hoopt dat het word.

18 januari 2015 om 21:21

Fr12jules: Ondertussen hebben jullie in de absolute topwedstrijden buiten de deur ( Psv en Twente ) maar een puntje meegenomen. Zodra de Feyenoord selectie in de Arena arriveerd gaat het bijna altijd mis.

Dat kwam ook mede door dat ze afgelopen weken te hard getraind hebben. Dat zal aankomende week wel anders zijn.

Laat el ahmadi (net als de andere spelers) maar denken dat ajax onderste boven werd gespeeld. Groningen had een puntje kunnen pakken en op basis van de 2e helft was dat ook verdiend geweest. Volgende week ook weer een treurig gezicht en beweren dat we zoveel beter waren. Ik verheug me er op

Het schuimbekken en zichzelf oppompen is alweer begonnen in Rotterdam. Geen woorden maar daden jongens, kap eens met die open deuren intrappen in de week naar de klassieker toe. Probeer hetzelfde te brengen als in de kuip tegen Ajax, is al moeilijk zat.

18 januari 2015 om 21:15

Wat een onzin zeg. Wat moeten ze dan zeggen? Dat ze hopen te 'stunten' en een puntje te pakken? Feyenoord heeft terecht een keertje zelfvertrouwen nu, gezien het spel in de eerdere uitwedstrijden dit seizoen en het oerdegelijke middenveld, defensie en keeper (voor het eerst sinds jaren).

Ja, het wordt moeilijk want dat heeft Feyenoord het sowieso altijd in de Arena, ongeacht de eigen vorm en de vorm van Ajax. Maar het is goed dat ze voor de 3 punten gaan strijden, daar is niets vreemds aan. Dit elftal speelt dan misschien niet werelds, maar het is wel het meest onverzettelijke en strijdbare Feyenoord dat ik sinds minimaal 10 jaar heb gezien.

18 januari 2015 om 21:33

Ohh echt? Als fey zo praat is het zelfvertrouwen, maar als in Amsterdam zijn ze arrogant als ze zo iets zeggen....
Twente had er gewoon 3 moeten maken vanmiddag. En buiten dat, winnen van Ajax heeft geen zin als je later tegen een laagvlieger punten laat liggen.

Ja hoor, er zal deze week wel een hele hoop anti-Amsterdam frustratie over ons worden uitgestort!

Dit klinkt als elkaar moed inpraten. Feit is dat Feyenoord nog lang niet zeker is van die 3e plaats laat staan de 2e.
We zullen het volgende week wel zien. PEC zou volgende week zo maar 3e kunnen staan of AZ evenveel punten als Feyenoord.
Nee, Feyenoord, Ajax en PSV halen jullie niet meer in. Feyenoord kan zich beter concentreren op de echte concurrentie.........

18 januari 2015 om 21:24

Pec? Die hebben wij al gehad hoor, simpel met 2-0 van gewonnen. Dat we afgelopen half jaar meer een concurrent waar jullie je zorgen over mochten maken, gezien de 2 overwinningen in de bekerfinale en de JC-schaal

Gaan jullie nou maar eens een keer overtuigend van Excelsior en Groningen winnen...
We zullen het volgende week wel zien, maar het komt eerder op me over alsof veel Ajax-supporters zichzelf wat moed inpraten met hun geschreeuw. Erken gewoon dat Ajax, PSV en Feyenoord heel dicht bij elkaar zitten en dat de achterstand van Feyenoord vooral komt door die slechte seizoensstart toen het elftal nog niet compleet en op elkaar ingespeeld was... En hoop op een prachtige wedstrijd.

18 januari 2015 om 22:22

Dutchkick, ja maar een achterstand is en blijft een achterstand. Ajax heeft gewoon een veel bredere selectie met meer dan genoeg kwaliteit om kampioen te worden. Maakt niet uit dat Feyenoord niet scherp is begonnen daar kan Ajax ook niks aan doen. Groningen en Excelsior zijn gewoon 6 punten.

18 januari 2015 om 23:59

Met hun geschreeuw? Waar heb je het over? Geen enkele Ajacied heeft grootspraak gehad..

We moeten nou niet gaan overdrijven dat Ajax zo slecht speelde tegen Groningen. Alle andere topploegen waren misschien nog wel minder. Feyenoord wint wel met 3-1, maar dat had ook zomaar anders kunnen lopen gezien het spelbeeld.

Eerst winnen, dan praten we verder. Ajax speelt niet goed de laatste wedstrijden maar dat blijft niet zo doorgaan. Ik als PSV supporter hoop op een gelijkspel overwinning van Feyenoord. Wachten op een mooie wedstrijd!

18 januari 2015 om 21:24

Ajax wint gewoon weer simpel 1 of 2 -0 zelfs als feyenoord t betere van het spel heeft.

18 januari 2015 om 21:27

En dit is eerlijk gezegd het gene waar ik me ook een beetje zorgen over maakte. Beter spelen dan Ajax is niet genoeg, ik heb het idee dat we 3 a 4 keer beter dan Ajax moeten spelen om daar ooit te kunnen winnen. Ik kan het echt niet snappen, het moet toch echt tussen de oren zitten bij de spelers. Gelukkig nu een nieuwe lichting spelers, dus nieuwe kansen.

Zo'n zwakke indruk Ajax maakte zo maakte Feyenoord vandaag ook geen goede indruk! Twente speelde met fases Feyenoord compleet Vd mat! Dus laten we het gewoon afwachten Karim!!

18 januari 2015 om 21:31

Feyenoord speelde Twente (uit) en Ajax (thuis) de halve wedstrijd van de mat dit seizoen, maar won niet... Niet op je allerbest spelen en toch een 'topper' zo winnen, dat geeft me eerlijk gezegd misschien meer vertrouwen dan als we Twente vandaag helemaal van de mat getikt hadden maar weer eens niet de 3 punten kregen Feyenoord gaat sowieso niet in de Arena winnen op het geweldige spel, maar ze zullen het op strijd en de degelijke defensie moeten gooien als ze wat willen.

Ik mag dat wel, zelfvertrouwen. Beter dan dat hij zegt dat ze misschien n gelijkspel kunnen halen. Daarbij wordt ik enthousiaster van t spel van Feyenoord dan van Ajax dit seizoen. Ajax speelt echt dramatisch en toch ga ik elke keer weer naar de arena hopend op beter. Uiteraard hoop ik dat Ajax wint maar graag met leuk en attractief voetbal!

Ach.. dit is een wedstrijd op zich..... maar denk wel winst voor Ajax.. kan niet wachten tot volgende week.. ben er weer bij..!!!!!

Ik ben erbij volgende week en ik ben eerlijk gezegd nog helemaal niet zeker van een overwinning voor Ajax.. Wat ik de afgelopen jaren continue had juist wel had wanneer Ajax thuis aantrad tegen Feyenoord. Hoop uiteraard op een winst voor Ajax maar we gaan het knap lastig krijgen volgende week... Kan niet wachten, wordt (eindelijk) weer een mooie pot!

Ajax Feyenoord is een klassieker... we kunnen van alles roepen hier maar de bal is rond.
Dat was al zo in de kuip,daar voetbalde Feyenoord goed maar Ajax had 3 punten.
Kortom deze wedstrijd is onvoorspelbaar.
Ik lees een hoop onzin over de laatste wedstrijd van Ajax en Feyenoord vandaag en gisteren.
Zondag is alles anders beide kunnen winnen of verliezen.
Ajax verliest de laatste jaren niet van Feyenoord,zondag... ik denk het ook niet maar alles kan dus.
Er zullen weer spelers opstaan zowel van feyenoord als van Ajax.
Beide hebben een goede trainer al schat ik De Boer iets hoger in dan Rutten,want die heeft ook als speler een paar cupjes meer gewonnen,zondag zegt dat dus allemaal niets...

Ik ben bang dat Feyenoord nu beter in vorm is dan Ajax. Dit Ajax kan van iedereen verliezen. Het is er in ieder geval niet beter op geworden de selectie. Er zit veel te veel jeugd in en te weinig routine. Dit kun je overmars wel kwalijk nemen met deze slappe selectie. Hoe je het went of keert er komt een moment dat Feyenoord weer gaat winnen in de arena. Ik ben bang dat dit het eerst komend weekend gaat gebeuren.

Verwacht een dikke zaadpot, Feyenoord en Ajax zijn beide niet in goede doen is me opgevallen. Psv alvast gefeliciteerd met de titel.

We zullen wel zien. Maar Ajax zal dan echt niet vermoeid zijn, ze hebben 2 extra rustdagen. Daarbij komen er geleidelijk de geblesseerde spelers terug,boilesen schijnt er ook weer bij te zijn. Normaal gesproken wint Ajax, maar bij rare situaties weet je het nooit. Het valt wel op dat degenen die nu zo veel vertrouwen hebben faalden tegen Psv.

Dan mogen ze Ajax wel van de mat spelen maar wij hebben meestal de punten en dat is het enige dat telt in iedere competitie.

Naar één ding ben ik benieuwd: Stel Feyenoord krijgt een pingel... Cillissen stopt ze niet en Feyenoorders weten ze niet te maken.... In welk vak komt dan de bal terecht?

In tegenstelling tot vorgaande jaren wint ajax dit soort wedstrijden nu wel. Lijkt me toch dat KR zich nu niet al moet rijk rekenen. Verwacht een 3-1 voor ajax, omdat ze (thuis) in toppers scherper en effectiever zijn.

de laatste weken hadden ze het steeds over de druk op psv. ik vraag me af of er hier een beetje druk op deze wedstrijd staat. ze mogen alle bij niet eens gelijk spelen. we gaan er eens goed voor zitten in Eindhoven. als Feyenoord ze nu er wel in kan schieten gaat het leuk worden.in ieder geval gaan we eens kijken hoe de anderen met die druk omgaan.

Ajax, speelde tegen groningen dan niet zo goed, maar men moet ook niet overdrijven, psv moest vechten om de 0-1 te behouden en speelde ook niet goed, twente heeft feyenoord gewoon weer geholpen, door de kansen niet af te maken enz.
Het was de eerste wedstrijd na de winterstop en die kan goed verlopen of slecht verlopen voor de topclubs en die waren niet fantastisch om naar te kijken.
FC groningen heeft hun kansen niet afgemaakt en was dominerend in de tweede helft, dat was waar.
maar ajax hield gewoon stand. Kamir moet niet zon grote mond hebben, dat karaktertje van hem staat me niet aan, je mag en kan arrogant zijn, maar die manier van hem is niet juist.
De penaltie was geen en die schoot hij ook nog belabberd in.

Even allemaal de bril van je favoriete club afzetten. Zowel Psv, Ajax en Feyenoord hadden afgelopen weekend punten kunnen verliezen, maar mindere wedstrijden winnen is ook een kwaliteit. Over de aankomede klassieker kunnen we allemaal niets zeggen. Het is een wedstrijd op zich, waarin de vorm van de dag zal gaan bepalen wie deze wedstrijd wint.

Toch is spelen in de Arena heel anders voor Feyenoord...
Thuis gaat het publiek er vol tegenaan tegen de rivaal, dat geeft Feyenoord extra kracht.
In de Arena moeten ze het helemaal zelf doen. Regelmatig doen ze het prima, maar iedere keer leggen ze het toch weer af, of een keer een gelijkspel.

Maar goed we blijven positief, het moet er toch een keer van komen, kom op Feyenoord!!
Echt een wedstrijd op zich, dit zijn de mooiste wedstrijden van het seizoen. Hopen op een echte kraker en de winst van Feyenoord ;-)

hahahahahahahaha sjongejonge karim wat een onzin kraam je uit. Ik dacht dat je een stuk ouder was geworden. De 2e helft van ons was idd niet om over te spreken. Maar ik kan me niet herr dat we werden weggespeeld. Ik weet dat we hebben gewonnen klaar. En als ik Karim was zou ik me meer druk maken met het feit dat Fey niet zomaar van Ajax wint. Het is een wed opzich dat is het altijd al geweest. Ik weet nu niet zo snel uit me hoofd hoeveel jaren het is dat we onverslaanbaar zijn thuis of uit tegen Fey. Maar dat Fey niet 1 2 3 van ons wint dat is een feit. Ook al spelen we slecht. Kijk maar naar de laatste wed tegen Fey.
En jaaaaa ik weet het eens zullen we weer is verliezen van ze das normaal.

Maar Karim jonge maak je borst maar nat, want gemakklijk zul je het niet krijgen bij ons.

PS ik zou natuurlijk ook mooi voetbal willen zien tegen ze, maar als dat niet kan pak dan gewoon de drie punten. En niets minder!!!

Dus Karim hou je maar vast aan het feit dat we de 2e helft slecht speelde (wat klopt), dan hou ik me vast aan het feit dat we tegen jullie de laatste jaren altijd positief uit de bus komen (wat ook klopt). Spreken we dat af

Toornstra zei het nog wat slimmer "niet overtuigend, maar ze wonnen wel"
Kan je nog wat van leren Karim.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren