Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Er bestaat geen twijfel: Ronaldo is de beste ooit'

Laatste update:
/

Voor Jorge Mendes bestaat er geen twijfel meer: Cristiano Ronaldo is de beste speler in de historie van het voetbal. De superzaakwaarnemer, die ook de belangen van zijn illustere landgenoot behartigt, deed die uitspraak maandag nadat CR7 zich in Zürich voor de tweede keer op rij kroonde tot beste speler ter wereld.

En volgens Mendes is daar helemaal niks op af te dingen. "Deze prijs is voor Ronaldo en Real Madrid, terwijl Cristiano al heeft gezegd dat hij hem te danken heeft aan Carlo Ancelotti en zijn ploeggenoten", verklaarde hij in gesprek met Onda Cero. "Maar we hebben het hier over de beste atleet in de geschiedenis. Er bestaat geen twijfel over dat dat Cristiano Ronaldo is."

Mendes denkt nu al te weten dat zijn cliënt ook volgend jaar de concurrentie achter zich laat. "Hij heeft de Ballon d'Or dit jaar gewonnen en zal dat in 2016 opnieuw doen. Hij loopt nu al ver voor qua doelpunten. Als de andere twee genomineerden, Lionel Messi en Manuel Neuer, bij hem in de ploeg zouden spelen, zou de concurrentie op een achterstand van dertig punten tweede worden."

Thierry Henry is het overigens niet eens met de bewering van Mendes. De Fransman, die de onderscheiding aan Ronaldo overhandigde, vindt Messi nog altijd de beste. "Ik zou op hem gestemd hebben. Daarmee zeg ik niet dat Cristiano de prijs niet verdient, maar ik heb met Leo samengespeeld. We hebben een band."

Is Cristiano Ronaldo volgens jou ook de beste atleet aller tijden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Overdrijven is ook een vak...

13 januari 2015 om 17:08

Anders zaakwaarnemer zijn wel

Maar klopt natuurlijk by far niet, de beste ooit is Maradona. Niemand heeft door eigen inbreng zoveel gegeven aan een natie en een club als Maradona, mijn mening. Maradona liet mensen dromen en was de belichaming van het spelletje, zowel qua uitstraling als voetballend.

13 januari 2015 om 17:20

Of het Maradona is weet ik niet, ik heb hem nooit zien spelen op oude videobeelden na. Ik vind dat de Messi van twee jaar terug toch wel al minstens één klasse beter is dan Ronaldo.

Natuurlijk is het een fenomeen en natuurlijk maakt hij veel goals, maar buiten zijn statistieken om doet hij toch niet zo heel veel bijzonders.

In Manchester was hij veel creatiever en zijn voetbal was vele malen mooier. Maar bij Real hebben ze één grote doelpuntenmachine van hem gemaakt. Dat is vast wel productiever maar dat zorgt ervoor dat hij naar mijn mening niet de beste ooit is.

Bovendien zal hij nooit de beste ooit worden zolang hij niet uitmuntend presteert op een WK. Dat zie ik hem ook nog niet 1-2-3 doen op zijn 33ste.

De beste ooit gaat niet om statistieken. Zoals je al zei, het effect van eigen inbreng is natuurlijk ook heel erg belangrijk. Toch vinden andere mensen dat blijkbaar wel. De beste speler is altijd degene met de meeste goals. Vandaar dat er zelden een verdediger of keeper de Ballon d'or wint.

Daarover gesproken, ik weet niet wat de Fifa aan het doen is maar hun geloofwaardigheid is toch wel tot een dieptepunt gezakt gisteren. David Luiz en Thiago Silva in het Team Of The Year. David Luiz was de grootste prutser tijdens de 7-1. Wat heeft hij verder gepresteert? Chelsea naar een grote titel geholpen? nee. Cruciaal geweest voor Psg? niet genoeg in ieder geval. Hetzelfde geldt voor Silva. Onbegrijpelijk dit.

13 januari 2015 om 17:23

Het is subjectief en hij mag dus die mening hebben. Maar heeft Ronaldo de meeste Ballon d'Ors gewonnen? neen. Heeft Ronaldo de meeste prijzen gewonnen in teamverband (incl wk en ek)? Neen. Is Ronaldo innoverend geweest en daardoor onderscheidend? Neen. Is ronaldo op dit moment de most valuable player on earth? Neen.

En zo kun je nog 10 vragen bedenken. Voor mij is Ronaldo niet meer dan een atleet die op wilskracht de beste doelpuntenmachine van het moment is, maar meer niet.

13 januari 2015 om 17:24

Hoe vaak heb je hem nou zien voetballen?

13 januari 2015 om 17:43

Subjectief sowieso, want juryprijs. Daarnaast vergeet deze man alle andere takken van sport. Ik vind het nog een stap verder om over beste atleet ooit te spreken, voetballer is al een discussie op zich..

13 januari 2015 om 17:43

Ja manggggg. Hij is gwn gruwelijk. Met napoli onmogelijke dingen gepresteerd en wk ook nog heel engeland vierkant gedold en wk binnen gesleept. Dat is het verschil tussen een talent en een getrainde voetballer of topscorende doelpuntenmaker.

13 januari 2015 om 18:24

Beste atleet. Niet beste speler. Kortichtig allemaal zeg. En Maradona was natuurlijk bij lange na niet zo'n goede atleet als Ronaldo. Messi ook niet. Voetballer en atleet zijn twee verschillende dingen.

13 januari 2015 om 20:04

Maradonna gebruikte verboden middelen dus kan ik hem niet rekenen tot de beste ooit

13 januari 2015 om 20:20

Voor Jorge Mendes bestaat er geen twijfel... Dat wil niet zeggen dat er voor anderen geen twijfel bestaat. Eigenlijk moet VZ dat dan ook in de kop vermelden.
Volgens Jorge Mendes bestaat er geen twijfel dat .... de beste zou zijn etc...
Anders schets je weer een onjuist beeld, maar ja dat zijn we gewend.
Beetje Telegraaf stijl.

13 januari 2015 om 21:14

Ah, maar Maradona was meeslepend, Maradona was kunst. Maradona was een controverse op het veld, in plaats van ernaast.

Ronaldo is de betere atleet, ook ten opzichte van Messi. Maar meeslepend is hij zelden geweest.

13 januari 2015 om 21:45

Ronaldo is wel degelijk innoverend geweest in het voetbal!

Zie bijvoorbeeld zijn knuckle shot. Geen één speler die dit zo vaak heeft toegepast.

Bovendien is zijn loopstijl, die hij zelf heeft gecreëerd en geperfectioneerd, innoverend.

13 januari 2015 om 22:10

Waar maak je je druk om...
On: ronaldo is in mijn ogen absoluut niet de beste ooit. Messi 2 jaar geleden is een paar klasses beter. En ook cruyff maradonna en pepe zijn beter. Ik heb ze dan nooit zien voetballen op beelden na maar ronaldo de beste aller tijden? Voor mij absoluut niet. Ronaldo is een doelpuntenmachine waar ik verder niet zo veel speciaals aan vind.

13 januari 2015 om 22:10

Pele*

13 januari 2015 om 22:32

Niet mee eens, zowel Cruyff en Pele al helemaal waren veel completer.

13 januari 2015 om 23:49

Zo slap om te zeggen dat Messi 'voetballend' beter is.

Wat verstaan mensen onder 'voetballend'? En dat Atleet zijn niets met voetbal te maken zou hebben ? Lachwekkend....

Volgens mij zijn kracht, schot, koppen, snelheid ook gewoon aspecten van het voetbal. Het enige waar Messi beter in is is een betere nauwkeurigheid en dribbel in de kleine ruimte, Messi kiest er bewust niet voor om fysiek te gaan trainen alla Depay waardoor hij zijn wendbaarheid behoudt. Dit betekent niet dat hij talentvoller is ofzo. Ronaldo had ook zijn wendbaarheid kunnen behouden maar koos voor meer fysiek.

Maar vele niet al te snuggere mensen noemen dribbelen in de kleine ruimte en betere pass nauwkeurigheid automatisch een betere voetballer. Omdat je Ronaldo zijn kwaliteiten makkelijker oppervlakkig kan meten en ook in andere sporten belangrijk kunnen zijn vinden mensen dat dan een 'mindere voetballer' Messi lijkt gewoon op een jongetje uit de plaatselijke scoutingsvereniging, zijn kwaliteiten zijn minder cosmetisch en daarom zogenaamd 'meer voetballer' . Omdat iemand minder imposant is en toch uitzonderlijke kwaliteiten heeft zijn mensen eerder onder de indruk en geneigd deze te plaatsen boven de noemer talent. Dit is natuurlijk complete onzin, het is niet zo omdat jij dat belangrijkere of meer voetballende eigenschappen vindt dat dat ook automatisch zo is....

Sommige mensen doen alsof het bij Messi allemaal vanzelf gaat terwijl Messi in de tijd dat Ronaldo fysiek traint waarschijnlijk niets anders doet dan dribbels oefenen en meer technische aspecten traint. Alles is te trainen en sommige mensen hebben gewoon een hoger potentieel en performantie dan andere.

De meeste Ronaldo fan's hebben een ruimere visie op het spel kun je eerder zeggen, want ook die andere eigenschappen die ik hierboven benoem zijn belangrijke aspecten in het voetbal.

Als je het totaalplaatje neemt Ronaldo VS Messi kom je gewoon tot de conclusie dat Ronaldo completer is dan Messi...

13 januari 2015 om 23:52

beste atleet op een voetbalveld ja, Bolt is voor mij de beste atleet van de moderne tijd.

13 januari 2015 om 23:53

Mensen die zeggen dat Maradonna, Cruyff en Pele beter zijn dan Ronaldo snappen er helemaal niets van.

Voetbal evolueert namelijk per generatie. De complete generatie voetballers van nu is sowieso beter dan de voorgaande generaties. Als je wat meer in de wetenschap gaat kijken dan zie je dat maar weinig af te schrijven is aan talent.

Natuurlijk spelen genen een rol in het bepalen of je aanleg hebt om voetballer te worden of niet, maar het is maar een extreem klein deel. Voor de rest gaat het veel meer om training op zowel neurotisch vlak als de rest van het lichaam.

Misschien dat Cruyff enzo in deze tijd vergelijkbaar zouden zijn met voetballers als Messi, maar dat kunnen we nooit weten. Omgevingsinvloeden hebben namelijk een extreem grote rol. Als je dezelfde Cruyff terug uit de tijd kon halen en vandaag op het veld zou zien zou hij maar een Europese subtopspeler zijn durf ik te beweren.

14 januari 2015 om 01:13

@jaaplfc

Verboden middelen leren je niet voetballen! en dat heeft ie ook niet zijn hele Carrière gebruikt

ik geloof nog steeds Als Ronaldinho nog minstens 5 jaar langer voetbal serieuzer had genomen dan was hij zeker aller beste geworden. van hem kon ik echt en echt genieten. dat heb ik niet met Messi of Ronaldo

14 januari 2015 om 01:24

@ Murica

Jammer van je gebrek aan kennis. Als je knuckle shot zegt, dan zeg je Juninho en niet Cristiano Ronaldo.

Bovendien is zijn "loopstijl" , zoals jij het noemt, helemaal niet zo goed. Kijk maar eens zijn documentaire. Hij zwaait ontzettend veel met zijn benen. Hij is alleen heel explosief, maar daar zijn er nog wel 100 van.

14 januari 2015 om 16:08

Cocaine ga je eerder lichamelijk van achteruit dan dat je erop vooruit gaat. Je gaat er overigens ook niet beter of slechter van voetballen voor zover ik weet.....

14 januari 2015 om 16:18

@xavihernandez

Als je denkt aan knuckle shot denk je zowel aan Juninho als aan Ronaldo. Als je denkt aan Ronaldo denk je aan Cristiano en el Fenomeno. echte voetbalkenners zouden ook denken aan Ronaldinho.

Zijn loopstijl is wel goed, tenzij je lange rechte stukken rent zoals een sprinter. Dat word ook duidelijk gezegd in die documentaire, dus ik adviseer je hem nog een keer te bekijken. Na die sprint test, testen ze ook zijn wendbaarheid in een slalom zoals het hoort bij een voetballer.

13 januari 2015 om 17:13

nee, ben het met hem eens. Hij heeft met 2 verschillende clubs de CL gepakt en waar hij een aandeel aan had in (beide finale's) zowel Manchester Utd tegen Chelsea en Real Madrid tegen Atlético de Madrid.

Vind hem persoonlijk beter dan Messi, omdat de kleine Argentijn eens moet bewijzen bij een Engelse club.. en gelukkig beseft hij het nu zelf ook.

13 januari 2015 om 17:16

Niet echt een goede beredenering om te zeggen dat Ronaldo beter is dan Messi.

Zijn zaakwaarnemer overdrijft hier. Er zijn veel betere spelers geweest in de geschiedenis dan C. Ronaldo. Een Messi in zijn toptijd was vele malen beter dan de huidige Ronaldo, dus de beste ooit kan hij al niet zijn.

13 januari 2015 om 17:20

Waarom zou Messi zich moeten bewijzen bij een Engelse club??

13 januari 2015 om 17:24

Hij heeft het niet over beter dan Messi he. Hij heeft het over de beste Ooit. Dat lijkt me sowieso wel al moeilijk om de beste ooit te zijn als je nooit iets serieus hebt gepresteerd op een WK. Met verschillende clubs de CL pakken lijkt me nou ook niet zo'n goed argument. Messi heeft hem volgens mij vaker gepakt.

Tsja, dat Messi zich niet bewijst bij een Engelse club vind ik ook niet zo gek. Die jongen zal daar hoogstwaarschijnlijk nooit weggaan.

13 januari 2015 om 17:24

En Ronaldo heeft geen aangevers nodig wil je zeggen?

13 januari 2015 om 18:55

waarom zien mensen niet in dat ronaldo en messi 2 totaal verschillende spelers zijn als je 2 spelers wilt vergelijken vergelijk dan messi met maradonna waar qua prestaties maradonna de betere is denk ik. Persoonlijk vind ik ronaldo de betere: betere fysiek qua kracht en sprongkracht, beter schot, betere koptechniek, betere trucs, betere afmaker + hij is een betere leider/aanvoerder. Messi daarentegen heeft een betere pass, dribbel en visie. Qua snelheid zijn ze wel gelijk en beide zijn geen echte vrijentrappen specialisten zoals bijv een juninho.

Dus het is maar net waar je van houdt als je van finesse houdt dan kies je duidelijk voor messi houdt je meer van het athletische gecombineerd met skills en goals dan kies je voor ronaldo.

Dat gedoe over het wk winnen etc vind ik echter ook onzin want ronaldo speelt met een poepteam en messie heeft toch wel een redelijk goed team met namen als di maria aguero higuain mascherano zabaleta etc. Ook al is het natuurlijk niet van het niveau spanje/duitsland.

Messi heeft overigens argentinie niet geleid naar de finale want hij was elke wedstrijd compleet onzichtbaar op de laatste 5 min en hij was afwezig tijdens besprekingen en dat is naar mijn weten geen leiding geven. Echter wel credits voor de belangrijke doelpunten natuurlijk want je moet het maar kunnen.

13 januari 2015 om 20:22

Hij heeft er blijkbaar heel veel nodig. Maar van te voren weet je dan ook al dat hij wel gekozen zal worden dat staat al bij voorbaat vast omdat hij zoveel vriendjes heeft.

13 januari 2015 om 20:59

Volgens jou redenering was Seedorf een betere voetballer dan C. Ronaldo want die heeft met 3 verschillende teams de CL gewonnen.

13 januari 2015 om 21:02

Misschien lees ik het verkeerd, maar wil je nou zeggen dat hij naast zijn
penalty ook maar iets heeft laten zien in de finale tegen Atlético..?

13 januari 2015 om 17:24

Ze hebben het hier over atleet, niet over enkel voetballer.
Dat is natuurlijk weer heel anders, maar dan zou ik eerder Michael Jordan, (Wilt Chaimberlain waarschijnlijk voor velen een onbekende) of usain Bolt noemen als beste atleet ooit.

13 januari 2015 om 19:15

Beste basketballer ooit kom je bij Jordan inderdaad.. Maar de beste atleet in die tak is toch echt LeBron James. Veel meer power en snelheid voor zijn lengte van 2.06 cm is dat abnormaal. Chamerlain was goed op zijn positie maar niet met deze 2 te vergelijken en Ronaldo al helemaal niet.

Is toch logisch dat zijn zaakwaarnemer dit zegt. Hij kan moeilijk zeggen dat Messi beter is.

13 januari 2015 om 20:36

Nou ja, hij heeft een punt als je puur naar zijn atletisch vermogen kijkt

13 januari 2015 om 21:26

Wat heeft Ronaldo tijdens het WK nou eigenlijk bereikt met Portugal ? Helemaal niks. Neuer wordt wereldkampioen en haalt achterin bijna alles weg door zijn reflex door te duiken,koppen,sprinten,tackelen en slidden

13 januari 2015 om 17:16

Ronaldinho niet die andere twee grootheden wel.

Ronaldinho heeft echt drie seizoen top gespeeld. Hij was echt te ziek voor woorden maar daarna opstap en een mentaliteit die gewoon niet in het topvoetbal hoort. Nee wat dat betreft doet Ronaldo het veel beter.

13 januari 2015 om 17:20

Dinho zeker wel, hij heeft bovendien langer dan drie jaar top gepresteerd, PSG was hij ook al wereldtop, en de dingen die Dinho liet zien daar kan CR enkel van dromen, ten opzichte van Ronaldinho is Ronaldo een erg beperkte speler. Ronaldo is een verkapte spits die ultiem gebruik maakt van zijn geniale looplijnen en snelheid, laat hem maar eens echt beslissend zijn, want Dinho besliste wedstrijden in zijn eentje, in Spanje, in de CL op DE grote momenten, en bij Brazilië, was voetballend superieur aan Ronaldo en haalde zieke cijfers voor aanvallende middenvelder.

Waar ik overigens geen afbreuk mee wil doen aan Ronaldo, zoals ik al zei is hij in bepaalde opzichten geniaal, timing, positionering, instelling, afwerking, looplijnen en snelheid, daarin evenaart niemand hem momenteel, de bal is dit jaar verdiend voor hem dan ook. Maar de beste ooit nee nooit, Messi op zijn minst is bijna zo goed als Ronaldo op zen best.... en dat bewijzen de cijfers maar dat zie je ook als beide aan de bal zijn.

13 januari 2015 om 17:21

Is dat zo? Andere 2 hadden wellicht meer technische klasse maar puur op statistieken en individuele prijzen doet C.Ronaldo echt niks voor hen onder.

13 januari 2015 om 17:25

Laat Ronaldo maar eens beslissend zijn? Waar ben je geweesy de afgelopen 10 jaar? Dat Ronaldo niet de genialiteit heeft van Ronaldinho klopt als een bus, maar heeft Ronaldinho het aanvallende instinct, kracht, snelheid, doeltreffendheid, doelgerichtheid van Ronaldo? We kijken naar de beste, niet de meest geniale. Ik heb opgemerkt dat hier op VZ, genialiteit boven alles anders wordt geschikt in deze discussies, maar dat is niet terecht. Genialiteit preferen boven de power, explosiviteit, doelgerichtheid van Ronaldo is je volledige smaak, je kan niet op basis vam dat zeggen dat de ene speler is. Waar Ronaldo alleen maar kan dromen van Ronaldinho's genialiteit, kan Ronaldinho alleen maar dromen van Ronaldo's doeltreffendheid en buitenwerelde rendement.

13 januari 2015 om 17:37

@alex

Hier heb je het toch wel mis wat betreft Cristiano niet beslissend.

Er zijn wedstrijden geweest waarin hij het heel moeilijk had in beslissende wedstrijden maar welke grootheid niet.

Ik kan me zo in 2007 van Manchester kampioenswedstrijd uit in en tegen Fulham en hij maakt de goal. Ik kan me herinneren de CL 2008 met Manchester achtste finale Lyon, kwartfinale AS Roma en de finale tegen Chelsea goals. Halve tegen Barcelona niet gezien. Kampioenschap met 31 goals spreekt voor zich.

2009 laatste seizoen Manchester hele moeilijke wedstrijden in de competitie maar tegen de kleintjes zeer beslissend wel minder goals dan het jaar ervoor. In de CL beslissend achtste finale Inter kwartfinale Porto en halve finale Arsenal beslissend.

2010 veel blessures zijn eerste seizoen in Madrid. Werd ook terecht 4de bij de Gouden Bal verkiezingen. Was zeer slecht op het WK van 2010. Geen best jaar voor Ronaldo. Dan 2011 Copa beslissend en 2012 beslissend met een kampioenschap met 46 goals in de La liga waarbij een hattrick in en tegen Atletico en de beslissende goal in Camp Nou.

13 januari 2015 om 17:44

Raffaelo en Ajaxcunian

Jullie hebben goeie punten, mss kijk ik idd teveel naar het geniale, maar dat is nu eenmaal wat mensen willen zien.

13 januari 2015 om 17:47

@alex

Oh maar dat geeft verder niet. Ik vind Ronaldo zelf ook absoluut niet bij de aller beste aller tijden horen. Ik ben alleen niet zo'n fan van de mentaliteit van Ronaldinho en daar kijk ik ook een beetje naar. Voor de rest kan Ronaldo niet tippen aan de genialiteit van Messi, Maradona, Cruijff of wie dan ook.

Moet wel zeggen dat ik Cristiano de laatste 2 jaar iets minder beslissend vind.

13 januari 2015 om 18:18

@alex

Nee dat is wat mensen met dezelfde mening als jij wilt zien. Dit komt omdat men alles linkt naar eigen ervaringen. Natuurlijk gaat iedereen los bij de gemiddelde aanname van Messi of die aanname met de hak van Ozil. In weze is het niet zo speciaal maar 99% hier op VZ was vroeger nooit in staat een bal uit de lucht te plukkrn laat staan met de hak. Daardoor is alles wat zulke spelers doen speciaal.

Raar us het dus ook niet dat er zo weinig naar fysieke en inzichtelijk aspecten wordt gekeken zoals bij een Muller(duidelijk een top 5 voetballer). De dingen due hij doet zien er bekend uit en dus niet speciaal. Ondanks dat hij beter is dan Hazard.

Daarbij Alex is Maradonna enorm omhoog gepraat omdat het de eerste speler is van zulke grootheid die in Europa speelde.

Pele was duidelijk maten groter dan Maradonna in voetbal en daarbuiten. In vrijwel elk aspect beter dan Maradonna. Technisch was Maradonna iets sterker maar echt veel verscjil zat daar ook niet in.

13 januari 2015 om 18:27

Larsoboy

Tja, ik geniet veel meer van pakem beet Iniesta dan van Ronaldo, en ik ben vast niet alleen. Maar ik drukte mijn mening te erg uit als een feit, dat is een fout die ik zelden maak. Ik kan persoonlijk meer genieten van een aanname op zen Messi's, en doorgaans ook van de technisch beste voetballers hun verrichtingen. Voor mij zijn dat de beste voetballers, idem voor bv Modric, zowaar een cm maar een echt genie.

13 januari 2015 om 19:16

Ach Larsoboy, kijk anders een keer naar uitgebreidere statistiek op whoscored en squawka. Dat is op meer gebaseerd dan jouw hautaine gebabbel. Muller beter dan Hazard? Haha en ik ben beter dan Yaya Toure.

Messi is beter dan Ronaldo omdat hij meer goede dingen doet per wedstrijd. Dit seizoen is Ronaldo iets beter om dezelfde reden. Simple as that.

Beetje moe van die Mendez maar goed het is zijn vriend en client.

Bij lange niet de beste ooit. Wel veel respect voor zijn arbeid. De verfijning mist hij die Messi wel heeft. Vind Messi nog steeds beter. Overigens wel verdiend gewonnen en als hij absurde cijfers kan neer leggen gecombineerd met een kampioenschap of CL zie ik hem weer winnen.

Overigens was Henry echt chagrijnig toen hij bekend maakte dat Ronaldo had gewonnen. Wat een zure kop had hij haha.

13 januari 2015 om 19:50

Het gaat erom dat Ronaldo beter is dan Messi, laat Messi maar het niveau van Ronaldo halen, waar Messi niet aankomt al jaren..ik weet niet wat je met verfijning bedoeld, maar goed. Kleine spelers zijn meestal behendiger, wilt niet zeggen dat het beter is..

13 januari 2015 om 20:18

Laat messi het niveau van ronaldo halen??? .. Is dit een grap/sarcasm?..
Ronaldo zal nooit en ik meen het noooiit het niveau van messi in zijn beste jaren halen. Never!! Wel jammer tho..
Messi slechtste seizeon maakte hij meer dan 50 goals.. Pfff.. Hoeveel maak hij dan als hij een lekker seizoen draait?..

13 januari 2015 om 20:37

91..

13 januari 2015 om 21:23

Dit was niet Messi's slechtste jaar. Dat was vorig jaar met 45 goals.

henry..,,het gaat niet om een band...het gaat er om wie er in 2014 de beste was. En dan is de bal voor Ronaldo.,
Dat messi nog steeds de beste speler is, is wat anders.

Ja hij is de beste ooit. Op Pelle, Cruijf, Messi, Maradonna na dan

13 januari 2015 om 17:14

Lachwekkend... Ronaldo is never de beste oooit... Niet eens top 5 !

13 januari 2015 om 17:39

@de geerbeer, vergeet ronaldinho niet

13 januari 2015 om 17:41

Klopt. Helemaal vergeten

die mendes maakt zich ook al weer belachelijk met zn domme uitspraken. De gouden bal gaat over een jaar niet over een seizoen. Het jaar is net 13 dagen oud...dus ronaldo loopt nergens mee voor.

En sowieso...de beste atleet en voetballer ooit...zucht...
Maar ja..hij moet wel slijmen anders neemt ronaldo een nieuwe zaakwaarnemer.

De gouden bal over 2014 heeft ie trouwens wel verdiend.

Gaan we weer. Waarom kan men niet accepteren dat iedereen een eigen voorkeur heeft voor de beste speler ooit, en dat we er toch nooit uit zullen komen wie nou de beste is. Dat komt omdat voetbal een teamsport is en iedere voetballer is afhankelijk van zijn team. Ook is er niet echt een duidelijke toetsing voor wie de beste voetballer is, maar tegenwoordig lijkt het erop wie de meeste doelpunten maakt is de beste. Zowel Ronaldo als Messi hebben altijd in goede teams gespeeld, dus kun je erg moeilijk oordelen op hoe afhankelijk ze zijn van het team. Daarnaast speelt ook nog mee dat vroeger een heel ander soort voetbal werd gespeeld dan tegenwoordig, waardoor het nog moeilijker is om te vergelijken. Laat gewoon ieder de herinneringen van zijn eigen favoriete voetballer koesteren, en ophouden om andere te overtuigen dat jouw favoriete voetballer de beste ooit is. Voetbal is een teamsport en dat zal het altijd blijven.

Laat iedereen dat zelf even bepalen. Ik vind Ronaldo alles behalve de beste speler ooit. Het is een goede speler in de huidige tijd, maar alleen in deze tijd vind ik Robben en Messi al beter. Laat staan eeuwig gezien...

13 januari 2015 om 17:19

Robben is te vaak geblesseerd geweest. Heeft nu zijn lichaam om vol te kunnen excelleren door die blessures. Zoals de nuchtere Bedumer gisteren zei: Ik ben blij dat ik in dit team deel uit kan maken maar ik scoor niet zoveel als deze gasten naast mij.

13 januari 2015 om 19:30

Robben is bescheiden en zal niet zeggen dat hij beter is. Bij mij gaat voetballen om meer dan alleen goals maken. Dus ik vind Robben en Messi beter....

Er zijn meerdere spelers die deze prijs meerdere keren hebben gewonnen. Dus daar zou ik nog niet teveel waarde aan hechten. Echter vind ik het aantal nominaties dat zowel Messi als Ronaldo kan overleggen enrom prijzenswaardig. Dit geeft aan dat wel degelijk gezegd kan worden dat Messi en Ronaldo de meest constante spelers uit de geschiedenis zijn die al negen jaar onafgebroken het allerbeste voetbal laten zien van dat moment. Maar de beste ooit zul je nooit kunnen zeggen aangezien het subjectief is voor iedereen (tenzij er een speler komt die onafgebroken met grote overmacht overal wordt verkozen tot de beste, zoals Phil Taylor bij het darten deed door acht keer achter elkaar wereldkampioen te worden).

Kijk, als je het over de echte Ronaldo hebt...

Ik kan deze bewering grotendeels volgen. Als athleet en complete aanvaller, verreweg de beste voetballer ooit. Op de nummer 9 is dat Pele en op de 10 Maradona. Daarachter komen een hele reeks, van leuke voetballers die in een kort moment gepiekt hebben maar nooit tot deze illustere grootheden gaan behoren.

Bla bla bla Mendez.

Wat hebben die zaakwaarnemers toch?
Ronaldo mag de veters niet eens strikken van een Puskas, Di Stefano, Beckenbauer, Cruyff, Pele, Maradona en ja zelfs Messi.

Het is een goede voetballer, maar overdrijven is ook een kunst.

13 januari 2015 om 21:27

Deze spelers die jij opnoemt horen niet vergeleken te worden met spelers van deze tijd. Daarvoor is het voetbal teveel veranderd. Het spel gaat sneller, spelers zijn gespierder en het tactische gedeelte is heel anders. Je kan ze gewoon niet vergelijken.

Nu die gewonnen heeft , gaat ie nog harder trainen en is die nog meer gemotiveerd, dit jaar weer genieten van crisje

Tja qua atleet ben ik het er ook wel mee eens. Bekijkend naar zijn werkethiek etc.
Maar de beste speler van de historie ?
In mijn optiek bij lange na niet.

Maar ja , hoeveel artikelen in de vorm van wij van wc eend gaan we nog zien de komende weken?

Ronaldo is een aardige voetballer met een foute attitude.
Real maakt het groter dan het is,zetten de wereld onder druk opdat hij die prijs moet winnen elk jaar.
Ik had er nog wel 3 geweten dit jaar.
Ronaldo niets laten zien op het Wk,en met de beste voetballers om hem heen wordt het hem makkelijk gemaakt.
De top 15 allertijden,helaas daar komt hij niet voor in aanmerking,een hardloper met techniek.

Beste atleet ook niet, hij is niet de snelste persoon op aarde, ook niet de sterkste of wat dan ook. En ook niet de beste voetballer ooit.. maar goed, als mr. Mendes zn hoofd uit ronaldo zn achterste heeft gehaald zou ie misschien eens weer helder nadenken!

Voor mij is Ronaldo de beste speler ooit, zo een speler zal je nooit meer meemaken fysiek gecombineerd met techniek, springen als Michael Jordan in de lucht.. Voor mij de beste speler aller tijden. Dat nou niemand hem bij kan houden en niemand dat niveau aankan tippen, zegt eigenlijk al genoeg.

tja aan de eind van de dag gkan ik van alle top speler die hierboven worden genoemd genieten

Haha is het nu al 1 april??
Beste doelpuntenmaker ooit valt over te twisten.
Maar voetballer?? Niet eens in de buurt!!
Hij is niet eens de beste voetballer van Real Madrid.
Nee, voor mij betekent meeste doelpunten maken niet de beste speler zijn.
Ja als je continue je eigen goals creeert, solo's maakt, doelpunten maakt zonder dat je her doelpunt voor 80 procent aan je medespelers te danken hebt, dan is het een ander verhaal.
Ik kijk naar het spel, techniek, aanname, dribbel, inzicht, steekpass, combinaties, overzicht, crosses, keypasses, kansen creeren uit het niets met geweldige openingen/steekpasses, geen tikkie breed assists. Als je alleen al de laatste 20 wedstrijden van Madrid neemt, en dan bedoel ik het commentaar van Sport 1 na het laatste fluitsignaal, dat is standaard "hij speelde niet geweldig, had voetballend zn dag niet, maar scoort wel gewoon" ja dat dan weer wel....

Dit is ook echt een van de enigen die vaak genoeg roept dat Ronaldo de beste ooit is. Deze man kan je gewoon niet serieus nemen?

Beste atleet ooit? Beelden van Pele niet gezien zeker? Verbrak sprintrecords van atleten destijds. Kon evenhoog springen in vergelijking met ronaldo zoniet hoger. Dan heb je nog genoeg andere atletische toppers zoals michael jordan en wilt chamberlain. Maargoed, dat is waar ronaldo goed in is. Zichzelf maximaal promoten. zie tested to the limit. Pure ronaldo propaganda. Messi heeft dit niet nodig. Die spreekt met zijn voeten op het veld.

Altijd de excuses over zijn wilskracht en doorzettingsvermogen. Dit is zonder twijfel een van de beste spelers ooit. Dit aantal doelpunten puur op wilskracht behalen is niet mogelijk. Datzelfde geldt voor 3 maal de Ballon d'or winnen. Daar komt ook het nodige voetbaltalent bij kijken neem ik aan. Fantastische speler en de terechte winnaar van gisteren.

Als het gaat over inbreng op clubniveau en in een nationaal team vind ik Zidane de beste ooit. Reikte me zowel Juventus, real madrid en frankrijk tot grote hoogte.

Dus Henry vind Messi de beste omdat ze samen gespeeld hebben en bijgevolg een band hebben? Haha...

13 januari 2015 om 19:32

Hij heeft elke dag kunnen zien op de training hoe goed hij is. Een beter argument als Ronaldo de beste vinden omdat je zijn zaakwaarnemer bent vind je niet?

Waarschijnlijk gebruikt hij bewust het woord atleet.

Daarom worden real fans en Ronaldo gefrustreerd als bale voor zichzelf gaat. Het draait tegenwoordig allemaal om de doelpunten productie van ronaldo en de rest van het team moet hem daarbij helpen zodat het lijkt of hij de beste is. Echt weer een zaakwaarnemer uitspraak om te zeggen dat hij er veel beter voor staat. Persoonlijk speelt ronaldo de laatste tijd helemaal niet goed en zonder veel belachelijke penalty en doelpunten tegen de kleintjes zou zijn productie minder indrukwekkend zijn. Ik wil ronaldo niet afvallen eigenlijk hij is de meest complete aanvaller ooit en werkt hard een fenomeen maar het scorebordjournalistiek en de manier waarop het de laatste tijd gaat met z'n goals vind ik gewoon een vertekend beeld geven.

Ik zie nergens staan dat Mendes zegt: beste VOETBALLER ooit. Er staat duidelijk beste ATLEET. Damn lezen is moelijk voor veel mensen zeg.

Met de stelling beste atleet (in het voetbal) ben ik het zeker eens.

13 januari 2015 om 19:36

Maar er staat niet beste atleet in het voetbal, maar beste atleet.
En ook dat is die niet. Er zijn betere atleten in andere sporttakken.
Usain Bolt maar als een voorbeeld

13 januari 2015 om 20:26

En Zlatan vind ik ook best wel een aardig goede atleet! Met zijn onwaarschijnlijke doelpunten die soms als een soort karate trappen hoog uit de lucht vanaf zijn voet miraculeus in het doel verdwijnen.

13 januari 2015 om 22:15

Ik vind het jammer dat je niet denkt dat Jorge Mendes in dit geval niet verwijst naar atleet in het voetbal.. Je neemt de stelling van Voetbalzone letterlijk over, die in mijn ogen uit context is geplaatst.

13 januari 2015 om 19:45

Dan nog kun je sceptisch zijn ; een Jesse Owens, Carl Lewis, Mohammed Ali of Eddy Merckx waren wat mij betreft al betere atleten.

Fysiek was Pele overigens ook een monster ; die was technisch superieur maar ook en vooral op fysiek vlak troefde hij de tegenstand af.

Mendes zijn mening is als zijn zaakwaarnemer sowieso al gekleurd ; ik heb altijd moeite om hem ernstig te nemen wanneer hij iets zegt over Ronaldo. Of eigenlijk niet : ik weet dat het niet ernstig te nemen is.

Er is geen twijfel ronaldo zeker niet de beste ooit....als spits is hij niet eens de helft van batistuta...Natuurlijk ongeloofwaardig wat zijn zakenwaarnemer presteert om dit te roepen maar Hey het is slechts een mening en dus kan ik daar de grap wel van in zien...Beste overall word moeilijk maar in het voetbal is éen ding duidelijk,en dat is dat je als liefhebber een voetballer in het hart sluit dat een sier voor het spel het is een divers en dat is cr never

Beste Atleet ooit in voetbal is hij zeker.
Of hij ook de beste Voetballer ooit is vind ik moeilijk te bepalen.er zijn zo veel verschillende aspecten die je daar aan kan toetsen.
Beste Atleet ooit is in mijn ogen Michael Jordan.al is dit uiteraard ook weer een eigen mening die iedereen vrij over te nemen of te betwisten.

13 januari 2015 om 19:46

Ooit gehoord van Pele ? Dat was ook een atleet hoor.

13 januari 2015 om 20:59

ooit gehoord van Messi ???????

Oke dit zeg ik als voetbal fan en niet als barca fan ronaldo is absoluut een goeie speler maar de beste totaal niet hij heeft niks laten zien waarbij ik ga denken wow dat doet niemand na en zijn zaaknemer of voetbalzone is dronken want er staat ronaldo wint hem ook in 2016 want hij loopt nu al ver voor qua doelpunten dan zijn concurrenten messi en neuer 1 messi heeft meer doelpunten in 2015 we zijn net begonnen weet ik maar ronaldo heeft maar 1 penalty dus hij loopt niet voor en 2 neuer is keeper tuurlijk loop je dan voor mer doelpunten

Haha Ronaldo 3 wedstrijden 0 goals dus hoezo hij loopt nu al voor? Hij denkt dat het over het seizoen 2014/2015 gaat maar het gaat over het kalenderjaar 2015.

Johan Cruijff - Diego Maradona - Pele. Die waren bepalend voor het voetbal bij hun club en op de Wk's.

Krijgen we weer een discussie waar namen als messi maradonna cruijff pele van basten cantona gullit zidane en beide ronaldo's in genoemd kunnen worden.

Je kan spelers niet vergelijken en al helemaal niet uit andere tijden.
Geniet van de voetballers van dit moment en stop met zeuren zeiken en discussieren

Beste atleet? Nee
Een van de beste voetballers? Ja

Maar als ik aan voetbal denk denk ik niet meteen aan c.ronaldo

Waarbij ik bij basketball,boksen,golf meteen aan michael jordan,mike tyson,mohammed ali en tiger woods denk.

Maargoed dat kan nog komen.

Ik acht Pele-Maradonna-Cruyff-Zidane-R9-Messi onder andere toch echt veel beter dan CR7

ik snap niet waarom mensen de tekst soms niet lezen ...... hij zegt ook de beste atleet niet de beste speler ...........

13 januari 2015 om 19:36

Heb je de eerste zin wel gelezen??
Maar goed even verder staat er weer beste atleet.

En dat zijn gewoon 2 verschillende dingen dus het artkel staat imo gewoon best warrig.

Maar daardoor vind ik het best logisch dat mensen hier nu mening geven over beste atleet of over beste voetballer in historie..of over beide.

Mensen die op 'Ja' stemmen.. Get a live. Alsof CR7 beter kon voetballen dan Cruijf, Messi, Pele, Maradonna en naar mijn mening de beste ooit Garrincha

Voetballers kunnen toch nooit de beste atleet zijn. Ze hoeven relatief weinig arbeid te verrichten in vergelijking met andere sporters en worden er gruwelijk voor betaald. Omdat voetbal de populairste sport is spreekt het meer tot de verbeelding. Ik noem maar eens een Ole Einar Bjørndalen, de Noorse biatleet en langlaufer. Kijk wat die gepresteerd heeft. Haalde vorig jaar in Sochi nog goud op 40-jarige leeftijd. Hij verzamelde tot nog toe dertien olympische medailles, waarvan acht goud, vier zilver en een bronzen medaille. Verder won hij 36 medailles op wereldkampioenschappen, waarvan zestien goud, elf zilver en negen brons. Daarmee heeft hij bij alle mogelijke onderdelen bij de wereldkampioenschappen ten minste eenmaal gewonnen. Deze man is onbekend bij veel mensen omdat biathlon geen wereldwijde sport is.

Jozsef Kiprich! Dat was de beste ooit!

Ik begin een beetje moe te worden van die praatjes over dat Ronaldo of Messi de beste ooit zouden zijn. En stop alsjeblieft met dat idiote 'cr7'. Gebruik gewoon zijn naam, zoals we dat bij alle mensen doen.

13 januari 2015 om 20:31

Tovenaar van Tatabanya....held.

Je hebt een punt hij heet Cristiano Ronaldo en geen Cr7.
Maar mensen volgen elkaar als schapen en dan krijg je dit soort onzin.

13 januari 2015 om 20:35

Cr7 is gewoon makkelijk en vooral sneller te schrijven, meer moet je er ook niet achter zoeken, bovendien heeft ie er zelf een merk van gemaakt van dat CR7 gedoe.

Cristiano Ronaldo is misschien wel de beste atleet ooit in het voetbal. Zo afgetraind en zo een enorme drive om steeds maar weer zijn grenzen op te blijven zoeken en ze dan ook te passeren.
Een powerhouse all in gewoon.
Alleen puur voetballend gezien vind ik persoonlijk CR7 wel minder dan (ex)spelers als Zidane, Maradona, Messi, Ronaldinho en R9 om er een paar op te noemen.

Wel is Ronaldo een van mijn favoriete spelers van dit moment. De gouden bal heeft hij naar mijn mening ook zeer verdiend gewonnen.

Bij 5 gouden ballen is Cristiano gewoon de beste....
En dat gaat gebeuren ook!

13 januari 2015 om 20:11

Ook al wint hij 100 gouden ballen, voetballend is Maradona de absolute Koning.
Zelfs Messi is beter dan Cristiano.(als voetballer dan he)

13 januari 2015 om 20:34

Nee hoor want hij heeft zoveel vriendjes die hem steeds die bal willen geven en voor hem lobbyen dat je het gewoon al van te voren weet ook al zijn er andere die beter presteren. Dus die ballen zeggen mij niets meer. Je kunt het net zo goed de Spaanse bal noemen en hem dan om de beurd aan Messi en Ronaldo uitreiken zo gaat het nu immers ook al. Real en Barca.

Als we de statistieken moeten geloven, zeer zeker.
Maar als voetballer komt hij niet eens in de buurt van de beste ooit, niemand trouwens.
Ik weet niet wat de toekomst ons nog brengt maar voor mij blijft Maradona de beste ooit.
Die man was buitenaards goed.

13 januari 2015 om 21:02

@mixmaster

El Fenomeno? Samen met Maradona de laatste eenmans-legers uit het voetbal. Ronaldo is voor mij echt de definitie van voetbal ongeveer.

13 januari 2015 om 21:33

Zijn naam zegt het al, een fenomeen en ik ben een liefhebber, heb ze gelukkig allebei meegemaakt maar Maradona was voor mij Magie, wat kon die man voetballen.
Daaronder Ronaldo9, Ronaldinho, Messi, Zidane, Cruijff.

13 januari 2015 om 22:10

Redelijk eens met je rijtje, al vind ik dat Ronaldinho wel heel kort op het hoogste podium heeft geschitterd. Natuurlijk hij was fantastisch, maar eigenlijk maar een jaar of 3-4.

1. Maradona
2. Pele
3. Ronaldo
4. Cruijff
5. Messi
6. Zeefuik

Gewoon een bovenste ring erbij EN net als Ajax dat het dak dicht kan dus geen aflastingen

Die stemming is een al vriendjespolitiek als je ziet wie op wie stemt. Al wordt er in mijn ogen wel de terechte winnaar gekozen, CR7 dit jaar. Henry stemt oo Messi omdat ze een 'band' hebben. Zegt genoegm Verder had van mij Robben op 2 gemogen en Messi op 4.

Mensen Die beter waren dan cristiano( Ik ben fan van hem maar hij is niet de beste ooit!
Hier die ik beter vind
Pele
Romario
Beckenbauer
Ronaldo fenomeno
Messi
Maradona
Di stefano
Garrincha
In mij Ogen zijn deze beter sorry als ik een paar vergeten ben!

13 januari 2015 om 21:06

Je vergeet natuurlijk Cruijf.

En de beste speler aller tijden: Zinedine Zidane

" Als de andere twee genomineerden, Lionel Messi en Manuel Neuer, bij hem in de ploeg zouden spelen, zou de concurrentie op een achterstand van dertig punten tweede worden."

Ik heb nog nooit zoveel onzin in 1 zin gelezen. Belachelijk uitspraak en totaal onrealistisch, tenzij ze bij Celtic o.i.d. spelen.

13 januari 2015 om 21:12

Niks verbaasd mij meer van kamp ronaldo. Nog niet zo heel lang geleden was de stemming bij de gouden bal een grote samenzwering tegen meneer ronaldo en was de prijs niks waard. Nu hoor je daar geen woord meer over.

Hahahaha vz alsjeblieft zeg. Is dit nieuws? 'Zaakwaarnemer ronaldo vindt zijn eigen client de beste ooit.' Stop de persen.

Houd toch op met dat lachwekkende gehype van die narcist, die ontzettend afhankelijk is vd aanvoer (of penalrys) die hij krijgt

13 januari 2015 om 22:47

Een ontzettende narcist. wat een verwaande kwast. Als ik die foto zie moet ik al bijna kotsen.
Maar een gevoel komt bij me op. Walging.

HAHAHAHA Ronaldo de beste ooit? Denk t niet he. Naar mijn blijft Messi de betere van de 2, maar dat vindt ik. Dus Ronaldo kan nooit de beste ooit zijn, ik zeg ook niet dat Messi dat is, maar eerder.

En van alle foto's die gisteravond werden genomen, koos Vz foto 'two!' uit natuurlijk. Bewuste keuze? Ik moei me niet...

On: ik vind hem zeker een van de beste ooit, maar ik heb vroeger betere en leukere voetballers gezien. Toen ging het niet om stats, het ging om mooi en efficiënt voetbal. Maarja, tijden zijn nu eenmaal veranderd.

13 januari 2015 om 22:49

Hoezo? Deze foto vind ik wel treffend voor Ronaldo s karakter.
Dus in die zin vind ik de keuze van VZ voor de foto deze keer voortreffelijk.
Niet dat de foto een aangename aanblik geeft.

Ook precies 50/50 in de poll.

Kijk Ronaldo is heel erg goed en was afgelopen jaar inderdaad de beste voetballer maar beste atleet allertijde is wel wat overdreven vind je niet?

13 januari 2015 om 22:50

Nou de beste voetballer was Arjan Robben maar de beste atleet waarschijnlijk Carl Lewis?

Op basis waarvan is hij de beste voetballer ooit?

Haha wat een joker die Mendes

Hij heeft zich al waargemaakt wat hij kan

Ronaldo de beste speler ooit? Ik dacht het niet. De beste speler ooit is Cruyff. Cruyff was de strateeg, de maestro en de onbetwiste leider in het veld ongeacht in welk elftal hij speelde. Cruyff introduceerde de stiftbal, bal buitenkant voet en was als voetballer veel completer dan Ronaldo. Goede tweede is Maradona, hij was de onbetwiste leider van Argentinië en maakte Napoli in zijn eentje kampioen. Cruyff en Maradona waren als voetballer veel completer dan Ronaldo en werden bij elke club geaccepteerd als de natuurlijke leider.

''beste atleet'', laat me niet lachen. Een voetballer kan nooit de beste atleet worden, alleen de beste voetballer. En dat is hij ook zeker niet, daarvoor heeft hij het te vaak op belangrijke momenten af laten weten. Een natte dweil in de CL finale en speelde op het WK verstoppertje.

Het is als Epke zonderland die van zn rekstok valt en dan de beste turner wordt..

Neemt niet weg dat ik deze keuze niet geheel onterecht vind, als individualist is hij absoluut de beste dit jaar.

lol niet eens top 10

Beste speler die ik ook heb zien voetballen. Fantastisch wat deze man jaar in jaar uit presteert. Voor mij de beste voetballer alle tijden

mgfutbol, hoe is het mogelijk dat je als twintig jarige durft te beweren dat Ronaldo de beste voetballer aller tijden is. Je hebt Cruyff en Maradona nooit zien voetballen. Neem maar van mij aan dat Cruyff en Maradona een klasse beter waren dan Ronaldo. Cruyff en Maradona waren als voetballer completer en op het veld de natuurlijke leiders. Ronaldo mist de souplesse van een Cruyff of Maradona en is zeker geen natuurlijke leider. Cruyff kon een elftal volledig naar zijn hand zetten en op meerdere posities spelen. Cruyff is en blijft de beste voetballer aller tijden!

als liefhebber volg ik vele type spelers . ik kijk graag naar de maestro pirlo die op deze leeftijd nog altijd beslissend is met zijn subtiele passes. totti met zijn goals. de creatieve david silva die het spel verdeelt bij city, robben die met zijn acties op snelheid voor constant gevaar zorgt bij bayern. dit zijn slechts een paar voorbeelden van spelers die uitblinken op hun positie.

voor mij steekt messi met nek en schouders boven iedereen uit omdat hij dingen laat zien die niemand anders kan en eigenlijk op alle positities uit de voeten kan (keeper daar gelaten). de aanval begint bij hem en eindigt daar ook vaak. en het mooie is dat hij het er zo makkelijk uit laat zien terwijl dat juist niet zo is. of hij dribbelt iedereen eruit en scoort, of hij dribbelt 2 man voorbij en bij de 3e speelt hij de bal af, krijgt hem weer terug en scoort met een geplaatst schot de bal in de verste hoek. om maar een vb te noemen he....

in mijn ogen verdient cr7 dit jaar hoogstens de gouden schoen door zijn duizelingwekkend aantal doelpunten. maar de beste voetballer ooit (en dus niet per se 'beste doelpuntenmaker) is en blijft alleskunner messi. alleen al de steekpasses van messi getuigen van uitzonderlijke klasse, en dan hebben we het nog niet eens gehad over zijn dribbelacties waar de bal aan zijn schoen lijkt te plakken.

waar cr7 drieduizend scharen maakt en zich zelf hierdoor in feite afremt, het tempo onderbreekt en zicht op zijn medespelers kwijtraakt, gebruikt messi een simpele maar uiterst effectieve 'body feint' waardoor zijn tegenstander op de grond valt (vraag het r. carlos, marcelo...) om vervolgens zichzelf of zijn teammaatjes in scoringspositie te brengen. pure magie!

mijn keuze voor messi is de afgelopen jaren ook keer op keer bevestigd door de prestaties van beide spelers in de el clasico's. ik vond het treurig dat cr7 niet veel klaar speelde tegenover een dani alves. messi daarentegen was ongrijpbaar voor de spelers van real, wat zich regelmatig uitte in vieze overtredingen op messi. iedereen heeft die wedstrijd wel gezien (5-0).

ik vind messi ook meer flair hebben. het spel van cr7 komt op mij wat geforceerd over. je kunt messi en cr7 vergelijken met de tennisgrootheden federer en nadal. kijk je het liefst naar pure magie,flair en talent (federer) of naar brute kracht/getraind product (nadal)...

14 januari 2015 om 03:09

Lieblauw, wat een lang verhaal. Kijk eens naar Cruyff of Maradona op You Tube. Maradona maakte zich onsterfelijk in Napoli met een warming up waar het hele stadion voor vol liep. Ondergetekende was er bij en dit was pure magie van een voetballer die kampioen werd met een armoedig team!

14 januari 2015 om 03:40

Pettersson,

haha idd een lang verhaal. ik heb vroeger videos gezien van Cruyff en ik weet wat hij allemaal teweeg heeft gebracht bij Ajax, Oranje, Barcelona en zelfs nog een jaartje in Rotterdam. In zijn tijd was hij absoluut de beste. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Maradonna. Alleen als ik naar die oude beelden kijk merk ik wel dat het niveau van toen minder was dan dat van nu, wat ook logisch klinkt want voetbal evolueert. En dan met name het niveau van verdedigers die bijvoorbeeld niet samenwerken om een tegenstander af te stoppen of instappen op momenten waar dat eigenlijk niet kan. Kijk alleen maar naar de 2e goal van Maradonna tegen Engeland. Die engelsen rennen achter hem aan alsof ze er eigenlijk geen zin in hebben. Die linksbuiten denkt: ja ik ga daar niet achteraan, dat is niet mijn man. De nr 15 denkt, laat ik dan toch maar met een sukkeldrafje meelopen en hopen dat mijn verdediging hem opvangt... In het hedendaagse voetbal zou Maradonna minstens om de 3 seconden op de grond liggen als hij zo'n actie zou proberen en zouden de engelsen ook tactisch beter staan. want 4 man voor de bal die druk zetten op maradonna Over de middenlijn en slechts 3 man verdediging.... tja dat is vragen om problemen... Verdedigers van nu zijn beter dan vroeger en daarom vind ik spelers als Messi beter dan de oude vedettes omdat hij de nieuwe generatie verdedigers gek weet te spelen, laat staan de verdedigers van vroegahhh!

14 januari 2015 om 10:52

@lieblauw Timmeh
Die solo van Maradona tegen Engeland is een heel slecht voorbeeld natuurlijk. Jij schetst hier nu een beeld alsof dat het niveau van al de verdedigers uit die tijd weergeeft en dat is totaal niet het geval. Ik heb Maradona in die tijd heel goed gevolgd en ik kan je vertellen dat Maradona het in deze tijd alleen maar makkelijker zou hebben gehad. Maradona speelde in de Serie A verdedigers als Maldini, Baresi, Passarella, Gentile en Vierchowod helemaal aan gort. Dit zijn verdedigers die tot de besten uit de hele geschiedenis van het voetbal gerekend kunnen worden. Daarnaast was het voetbal vele malen harder. Het is juist Messi die in die tijd geen enkele kans voor zijn dribbels zou hebben gehad en om de drie seconden op de grond zou hebben gelegen, iets wat hij nu ook al heel gemakkelijk doet trouwens.

Nee, Messi is inderdaad een fenomenale voetballer en hoort zeker tot de besten ooit, maar hij is bij lange na niet van het niveau van Maradona.

14 januari 2015 om 15:34

@hainrich
waarom is dat zo'n slecht voorbeeld?! de spelers van Engeland kwamen niet van de minste clubs: AC Milan, Manu, Everton, Arsenal etc. en toch komen ze houterig en tactisch zwak op mij over. En natuurlijk speelde hij tegen bikkelharde verdedigers in de Seria A, dat is altijd al zo geweest in die competitie en nu nog! Messi dolde als 17 jarig pikkie de grootmacht Juventus, hij liet het lijken alsof Vierra, Cannavaro en zn teamgenoten een stelletje amateurs waren!

https://www.youtube.com/watch?v=beoxkoq69nc
http://www.goal.com/en/news/3846/barcelona-making-...
Nu heb ik maar een paar filmpjes gezien van Maradonna en baseer ik mijn mening ook op wat ik heb gezien van hem en van Messi. Qua stijl vind ik Maradonna en Messi heel erg op elkaar lijken. Ze dribbelen bijna hetzelfde, kunnen kort draaien, snel van richting veranderen en de soort goals die ze maken. Maar heb je ooit iemand dit zien doen? steekpass door de benen van een verdediger https://www.youtube.com/watch?v=49WSqKuk-hI (2:09m) I don't think so...

iEn wat dacht je van deze! https://www.youtube.com/watch?v=0bvrlydkaem

Kortom: Messi kan meer dan Maradonna

14 januari 2015 om 16:54

Ik heb ze beiden gezien en hoewel ik Messi een geweldenaar vind is hij voor mij duidelijk de mindere. Ik baseer dat niet op de filmpjes op youtube, hoewel ik daar ook zo nu en dan van kan genieten, maar van de wedstrijden die ik van beiden heb gezien. Maradona was technisch de betere, fysiek veel sterker en was een echte leider. Messi zijn eerste meters zijn wellicht wat beter en ook zijn steekpass schat ik, net als jij kennelijk, wat hoger in. Maradona versloeg met matige teams de beste ploegen ter wereld. Messi heb ik bij Barcelona goed zien spelen, maar bij het Argentijns elftal blijft er maar heel weinig van hem over, wat we nu al op meerdere Wk's hebben kunnen zien.

Maar we hebben hier denk ik gewoon te maken met een generatiekloof en gaan er niet uitkomen. Bedankt voor de links op youtube trouwens ik zal er zo even naar gaan kijken, want ondanks dat Maradona voor mij het beste is wat ik ooit op een voetbalveld heb zien lopen vind ik Messi ook een geweldige speler.

Dus Henry zou op Messi gestemd hebben omdat ze samengespeeld hebben (een band hebben). Erg professioneel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren