Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax overklast beloften van Heerenveen in besloten oefenwedstrijd

Laatste update:
/

Ajax heeft in een besloten oefenwedstrijd eenvoudig gewonnen van Jong sc Heerenveen. Coach Frank de Boer gebruikte het besloten treffen met de Friese club om een aantal wisselspelers aan het werk te zien en zal niet ontevreden zijn: na negentig minuten stond er een 6-0 eindstand op het scorebord.

Op sportcomplex De Toekomst in Amsterdam nam Ajax in de eerste helft een ruime voorsprong. Dankzij Niki Zimling, Anwar El Ghazi en Kolbeinn Sigthórsson stond de thuisploeg na 45 minuten met 3-0 voor. Na de pauze deden ook Richairo Zivkovic en Ruben Ligeon een duit in het zakje. El Ghazi bepaalde de eindstand met zijn tweede van de middag op 6-0.

De Boer stuurde tegen het beloftenelftal van Heerenveen onder meer Diederik Boer, Kenny Tete, Damon Mirani, Riechedly Bazoer, Donny van de Beek, Abdelhak Nouri en Robert Muric het veld in. De meeste vaste basiskrachten kwamen niet in actie. Aankomende vrijdag hervat Ajax de reguliere competitie met een thuiswedstrijd tegen FC Groningen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sigthorsson is dus al bijna hersteld van zijn blessure. Betekent dus dat Zivkovic niet meer zo snel aan bod gaat komen. Jammer.

13 januari 2015 om 16:55

Hij moet het zelf afdwingen. Sigi staat nog te koop. Je kan hem dus 2 wedstrijden speeltijd gunnen om zichzelf nog in de kaart te spelen voor een verkoop. Dat is voor iedereen het beste. Zivkovic heeft er ook meer aan om een hele wedstrijd in Jong te spelen dan 30 minuten max te spelen in het eerste.

13 januari 2015 om 17:00

@flasher

Ik denk niet dat Sigthorsson nog verkocht gaat worden, De Boer wilt hem houden als back-up en om Milik scherp te houden. En die twee wedstrijden is toch niet meer nodig, ik denk dat die paar ploegen genoeg weten wat ze met Sigthorsson in huis halen. Gaat weinig veranderen.

13 januari 2015 om 17:09

Als Ajax van Sigthorsson af wil denk ik dat ze hem beter kunnen aanbieden bij clubs dan dat ze wachten op een bod. Dat doet natuurlijk wel iets met de prijs maar je hebt op deze manier ook niets aan hem.

13 januari 2015 om 18:06

@ Elninoo
Sigthorson is nog bruikbaar zat. Zivkovic gaat dit seizoen gewoon aan zijn 15 wedstrijden komen maar iedereen vergeet voor het gemak dat er nog een stuk of 6 finales in de eredivisie gespeeld gaan worden. Daarnaast word ook even vergeten dat Zivkovic en Milik qua speelstijl heel veel op elkaar lijken end at je met Sigthorson de beuk er in kan gooien als nodig.

Sigthorson is nog hard nodig voor de 5e titel op rij.

13 januari 2015 om 18:51

D-Bergkamp

Dat is jou mening en die respecteer ik. Maar ik zie het persoonlijk anders. Wanneer je als supporter alleen al moe wordt van het zien van het gezicht van een spits van je eigen club moet je willen dat hij vertrekt. Hij zelf wil ook graag weg alleen komt er maar geen club die betaald.

Als ik die jongen zie voetballen heb ik vaak het idee dat hij er ook helemaal geen zin in heeft. Kijkt zielig uit zijn ogen en helpt gewoon te veel kansen om zeep. Ik hoop dat hij het tegendeel gaat bewijzen als hij niet wordt verkocht maar dat zie ik niet meer gebeuren. Steeds hoopte Frank hem alsnog aan de praat te krijgen maar wat er niet in zit komt er ook gewoonweg niet uit. Heb het nooit in hem zien zitten en toen hij kwam van AZ krapte ik mezelf even goed achter mijn oren.

Daarbuiten vind ik dat je met Milik juist de beuk erin kan gooien gezien hij zijn lichaam goed gebruikt. Hij gooit werkelijkwaar met zijn tegenstanders. Sigthorsson kan wel spelen in de laatste minuten maar niet als spits maar meer als doorkopspits die Milik hoopt te bereiken. Hij Reageert vaak 3 seconde te laat wanneer de bal in de buurt is en ik kan nog 10 minuten doortypen hoe slecht ik hem wel niet vind.

13 januari 2015 om 18:56

@ Elninoo

Dat jij een spits van je eigen club dusdanig afbrand terwijl hij nog speler is van je club is iets dat ike cht niet kan begrijpen. Dit vertroebelt je blik en daarom kan je niet meer objectief kijken naar de positieve punten die Sigthorson wel degelijk heeft.

Misschien moet je eens kijken hoe belangrijk Sigthorson bijvoorbeeld is voor Ijsland en daar aan de lopende band blijft scoren. Die kwaliteiten bezit hij wel alleen komt het er voorlopig vanwege meerdere redenen nog niet uit. Dat je het nooit in hem hebt zien zitten zegt genoeg. Toen hij van AZ over kwam had hij alles om de Ajax spits te worden. Fysiek sterk, kopsterk, goaltjesdief, werklust en kon prima als kapstok spelen.

Maar goed, dat is jou mening. Persoonlijk denk ik dat je Sigthorsson dusdanig haat dat je nooit meer objectief naar hem kan kijken. En op dat punt gaat jou mening scheef lopen naast die van mij.

Ik ben van mening dat Sigthorson niet het type spits is da tajax nodig heeft. Na 3 jaar lang te hebben geprobeerd komt het er niet uit. Veel door blessures die zeker invloed hebben gehad op zijnc arriere. Maa rdesondanks is hij echt nog een type spits die we kunnen gebruiken en ook nog een type speler. Je mist op het moment een speler die de beuk er in gooit. Iets wat Sigthorson meer doet dan ieder ander. Een fysiek duel verliest hij vrijwel nooit.

13 januari 2015 om 19:34

Toen hij binnenkwam en debuteerde stond ik op en klapte ik hard voor hem. Hij was naar Ajax gekomen om zijn best te doen en prijzen te winnen dus ik moedigde hem aan. Ik steunde hem en hoopte dat hij het goed zou doen. Maar vertrouwen heb ik er nooit in gehad. Dat heeft niets met haat of iets dergelijks te maken. Als je het niet in iemand ziet zitten dan zie je het niet. Dat zul jij ongetwijfeld ook wel eens met spelers hebben gehad. Het enige wat je dan hoopt is dat hij het tegendeel bewijst. Dat heeft hij echter nooit gedaan. Dat vertroebeld niet mijn blik maar geeft juist heel goed aan dat ik het bij het rechte eind had/heb.

Natuurlijk heeft het hem niet altijd mee gezeten. Blessures hier en wat pech daar. Dat geef helemaal niet. Maar wat hij presteerde in de eerste seizoenshelft van dit jaar zakte mijn broek echt van af want, hij was eindelijk fit. Met die penalty die hij miste als absoluut hoogtepunt. Natuurlijk kan iedereen een penalty missen. Maar als je dan zo gaat reageren in de media en wilt zeggen dat het aan el Ghazi ligt ben je niet goed bezig. Dat akkefietje, plus hetgeen dat ik al over hem dacht maakt mij moe. Zelfs als hij onderuit wordt gehaald en geen penalty krijgt kijkt hij alsof hij in de rij staat bij de Aldi. Er zit nauwelijks beleving in. Werklust wel hoor maar ik zie hem ook nooit coachen of de indruk wekken dat het hem iets doet wat er op het veld gebeurt.

Hij zou best een goede spits kunnen zijn maar hij is dat niet voor Ajax. Wellicht ligt het systeem hem niet of lig t het aan andere dingen maar van wat ik heb gezien blijf ik erbij dat hij gewoon niet goed genoeg is voor Ajax en dat ik hoop dat hij zo snel mogelijk vertrekt.

13 januari 2015 om 16:55

Zimling ook helaas. Er komen weer zware tijden aan.

13 januari 2015 om 17:00

Zimling gaat toch niet meer aan bod komen, zelfs al is hij fit?

Riedewald zou de voorkeur moeten krijgen en daar ga ik ook van uit.

13 januari 2015 om 18:09

@ Medellin

Zimling ga ik ook niet meer van uit. Bazoer heeft tijdens het trainingskamp echt overtuigd. Werd eigenlijk door Frank de Boer zelfs als verassing van het trainingskamp bestempeld. Serero zal de nummer 1 zijn op de CVM positie. Daarachter mogen Riedewald + Bazoer het uitvechten.

Maar met Veltman gebleseerd en Denswil weg zie ik het wel gebeuren dat we Riedewald nog als back up voor de CV positie en linksback positie gebruiken.

13 januari 2015 om 18:16

En Viergever dan? Of is die nu definitief naar de CV verhuist nu Veltman eruit ligt?

13 januari 2015 om 18:36

Hoe kan Bazoer nu een verassing zijn? Is al jaren bekend dat deze jongen goed kan ballen en heel ver voor zijn leeftijd was in tactisch opzicht.

13 januari 2015 om 18:58

@ Acmilan73

Viergever is de eerste optie voor linksback en eerste back up voor de LCV positie. Oftewel feitelijk hebben we geen 2e linksback en dat is Riedewald dan zolang dit seizoen nog loopt en Boilesen nog niet terug is.

Riedewald zal een beetje tussen een paar posities heen en weer geslingerd gaan worden. Wat absoluut niet verkeerd hoeft te zijn omdat hij daar alleen maar weer van leert.

13 januari 2015 om 18:59

@ Steef71

Omdat hij bij Jong Ajax niet liet zien er gigantisch boven uit te steken. Er is van hem bekend da thij heel goed kan voetballen maar dat moet hij dan ook wel laten zien. En tijdens dit trainingskamp heeft Frank de Boer aangegeven echt onder de indruk te zijn van Bazoer.

13 januari 2015 om 19:17

Maar weer een die gebracht wordt als wereldtalent. Hoewel het natuurlijk een koopspeler is (die breken nog wellis door, dit geldt helaas niet voor de eigen opgeleidde talenten), wil ik het eerst zien voordat ik over hem oordeel. Genoeg zogenaamde pareltjes..

13 januari 2015 om 17:58

Ik heb liever dat Zivkovic elke week speelt bij Jong Ajax dan dat hij 15 minuutjes mag mee doen bij Ajax 1.

13 januari 2015 om 18:09

Voor zijn ontwikkeling is dat zeker beter maar sportief gezien zie ik Zivko graag elke week op de bank zitten. Heerlijk om zo'n snelle en onvoorspelbare spits achter de hand te hebben. Kan een wedstrijd uit het niets beslissen. Veel betere pinchitter dan Sigi

Opstelling Ajax: Boer; Ligeon, Tete, Mirani (46. Van Bruggen), Van Koesveld; Bazoer, Zimling (66. Menig) Van de Beek (46. Nouri); Menig (46. Muric), Sigthórsson (46. Zivkovic), El Ghazi.

Meer jong Ajax ook dus.

13 januari 2015 om 16:53

We zeggen gewoon Ajax anders is het vernederend voor Heereveen.

13 januari 2015 om 17:02

Jong Heerenveen

13 januari 2015 om 17:03

Vernederend voor Jong Heerenveen*

13 januari 2015 om 17:19

Dit was het derde van heereveen. Aangezien het 2e met het eerste op trainingskamp was. Dus 6-0 zegt voor mij helemaal niets tegen. Dit is alsof je hebt zitten voetballen tegen katwijk.

13 januari 2015 om 17:25

@ Knokkie
Praat geen onzin, de jongens die vandaag op het veld stonden waren allemaal mee op trainingskamp in Spanje.
Het 3e van Heerenveen zouden dan de A-junioren (aangevuld met B-junioren) zijn. Want zoveel spelers hebben we niet eens.
Het was wel zo dat er maar 2 jongens speelden die minuten hebben gemaakt in de Eredivisie.

13 januari 2015 om 17:26

Dus het was meer Jong Ajax tegen de A1 van Heerenveen?

13 januari 2015 om 17:35

Nee joh, was gewoon beloften Heerenveen tegen de wissels van Ajax 1 aangevuld met de grootste talenten uit de A1. Talan (assistent-trainer beloften) zei ook al dat dit resultaat hem behoorlijk tegenviel en het gat in kwaliteit wel erg enorm was.

13 januari 2015 om 18:13

Ik snap de teleurstelling abe, maar Ajax heeft iets van 10 miljoen uitgegeven voor spelers als Sigi, Muric, Boer, Zimling, Zivkovic, El ghazi. Bij Heerenveen stond een gratis elftal. Dus gezien de omstandigheden zou je niet eens heel teleurgesteld moeten zijn

13 januari 2015 om 19:15

hee knokkie waarom noem je katwijk ? doe een keer de groeten aan katwijker jeffrey talan of kom je alleen op heerenveen.nl ?

13 januari 2015 om 19:40

Bosche_bol,

Mirani (18), Van Bruggen (18), Van Koesveld (19), Tete (19), Bazoer (18), Van de Beek (17) en Menig (19) tegen Noring (23), Warmolts (20), St. Jutse (18), Huizing (19), Chacon (20), Van Amersfoort (18), Thorsby (18), Namli (20), Huser (19) en Kada (18). Dus weinig verschil in leeftijden en daarbij zijn menig genoemde Heerenveen speler waarvan jij ons wilt beweren dat ze in de A1 spelen gewoon selectiespelers zijn voor het eerste.

13 januari 2015 om 21:34

@ Hootch30,

Ik beweer niets, ik stelde een vraag. Daarom het vraagteken achter mijn zin. Als het een bewering was dan had er wel een punt gestaan of een uitroepteken.

Wat jij nu wel beweert is dat er weinig verschil in de leeftijden zit. Echter wordt Boer dit jaar 35 en Zimling 30. Dat vind ik toch wel een groot verschil met de Heerenveenspelers waarvan de oudste 23 is.

14 januari 2015 om 09:51

En waarom dan de vraag of het de A1 van Heerenveen was? Er staat toch duidelijk "jong Heerenveen" in de tekst?

14 januari 2015 om 11:26

Nou de helft mag nog in de A's spelen zowat. mix van A/jong spelers is een betere conclusie.

14 januari 2015 om 11:29

Ja en die zijn ook zo geweldig voor ons. Die zitten meer voor de ervaring bij de club dan voor hun prestaties. Boer is een degelijke keeper die bovendien niet zeikt zoals Pasveer. Zimling was een gokje om te huren. Kan best dat hij in de kleedkamer belangrijk is, geen idee. Poulsen wel toen iig.

14 januari 2015 om 11:59

@ Hootch30

Er staat ook duidelijk "ajax" in de tekst, maar toch wordt er hier beweerd dat het meer "jong Ajax" zou zijn. Daarna beweert iemand dat Heerenveen meer met het derde elftal speelde. Daarom mijn vraag. Snappie?

13 januari 2015 om 17:17

verder wel alle doelpunten gemaakt door spelers van gewoon ajax, zivkovic plaats ik daar ook tussen. misschien alleen ligeon niet.

13 januari 2015 om 17:39

Dat is dan ook weer onzin aangezien Ligeon meer minuten in Ajax1 achter zn nasm heeft staan dan Zivkovic

13 januari 2015 om 19:05

2x Menig?

14 januari 2015 om 11:09

Als ik het zo lees, viel die in de rust uit en kwam die er na 66 minuten weer in, dat kan best al is het niet gebruikelijk.

Is hier een samenvatting van te vinden?

13 januari 2015 om 16:54

Die komt op Ajax tv waarschijnlijk.

13 januari 2015 om 17:08

Zo lang kan ik niet wachten!

13 januari 2015 om 17:36

Toch zal het moeten denk

13 januari 2015 om 17:09

Op het Ajax kanaal bij YouTube

Sigthorsson ook weer gescoord. Zo scoor je negen maanden niet en zo ineens twee keer in drie maanden. Misschien wordt het nog wel wat met onze Ijslandse topspits

13 januari 2015 om 16:56

tegen Twente gewoon nog gescoord hoor? Als we het over topwedstrijden hebben..

13 januari 2015 om 17:10

Is Ajax tegen Twente tegenwoordig een Topwedstrijd?

13 januari 2015 om 18:15

Nee, maar het is wel waar dat Sigi regelmatig belangrijk is tegen de op papier lastige tegenstanders.

14 januari 2015 om 11:10

Voor Twente wel

Opstelling Heerenveen: Noring, Warmolts, St. Juste, Huizing, Bikel, Chacon, van Amersfoort, Thorsby (57. Amin ), Namli (57. Varga), Huser, Kada (46. Gudmondsson).

Welgeteld 2 jongens (van Amersfoort&thorsby) met enkele wedstrijden eredivisie-ervaring. Terwijl jongens als St. Juste, Amin, Kada en Gudmonddson normaal gesproken bij de A's spelen.

Geen gekke uitslag dus. Zeker niet als je kijkt naar de doelpuntenmakers, allemaal redelijk bekende namen.

13 januari 2015 om 17:36

Ajax speelde ook met veel talent zonder Eredivisie-ervaring. Natuurlijk zijn El-Ghazi, Zivkovic en Sig bekende namen maar verder ken ik die jongens die speelden ook niet echt.
Maar een logische uitslag vind ik het ook wel ja.

13 januari 2015 om 18:14

@ Abe84

Bij Ajax stond er wel iets meer ervaring maar toch.
Tete, Mirani, van Bruggen, Koesveld, Bazoer, Menig, Vd Beek, Nouri, Muric zijn ook allemaal A junior of Jong Ajax speler. Desondanks leuk dat er af en toe dus nog ontmoetingen zijn tussen ploegen. Als ik de trainers hoor was het een voetbalshow...

13 januari 2015 om 20:57

Bij Ajax tel ik acht spelers die minuten in de Eredivisie hebben gemaakt. Bij Heerenveen tel ik er twee. Verder hebben bij Ajax alles spelers op Nouri en Van De Beek na, minuten gemaakt in de Jupiler League.

13 januari 2015 om 17:39

het zijn bekende namen omdat ze voor ajax spelen

13 januari 2015 om 17:52

Waar maakt iedereen zich zo druk om het is maar een oefen wedstrijd.

13 januari 2015 om 18:22

Nee het zijn bekende namen, omdat het spelers zijn die al meerdere doelpunten in de eredivisie hebben gescoord. Iedereen kende Zivkovic, Sigthorsson en Zimling al voordat ze bij Ajax speelden en El Ghazi is dit jaar ook al vaker tot scoren gekomen op het hoogste niveau.

13 januari 2015 om 19:42

Runtelaar,

Maar er zijn nauwelijks leeftijdverschillen. Noring, Warmolts en Namli hebben zelfs al de leeftijd van 20 gepasseerd.

13 januari 2015 om 21:35

Boer is 34 jaar. Dat is inderdaad een klein leeftijdsverschil

14 januari 2015 om 09:47

Ja, en wie nog meer? Zimling..........?

14 januari 2015 om 12:00

Jup, maar nauwelijks leeftijdsverschil toch?

14 januari 2015 om 12:38

Man man man, jij bent echt hopeloos als het om Ajax gaat. Het gaat hier maar om 2 spelers van de 11 die in het veld rondlopen. Doe nou eens een keer niet zo zielig.

Als je kijkt naar alle leeftijden, dan zijn alleen De Boer en Zimling die bovenuit springen en voor de rest zijn het allemaal spelers bij Ajax en Heerenveen die qua leeftijd niets onderdoen.

Dat weet jij ook wel, maar je probeert weer eens populair te doen.

14 januari 2015 om 14:05

Ik geef alleen maar aan dat er wel degelijk leeftijdsverschillen zijn in tegenstelling tot jij wilt doen geloven. Jij doet alsof jouw onwaarheden feiten zijn, ik toon slechts de ware feiten. Sightorsson is met zijn 24 jaar ook ouder dan wat er bij Heerenveen mee deed.
Bovendien hadden ze bij Ajax op twee na allemaal Eredivisie en/of Jupiler League ervaring. Vooral Boer, Zimling, Sightorsson El Ghazi en Zivkovic hebben al heel wat ervaring. Dit tegen de slechts twee spelers van Heerenveen met ieder zo'n tien wedstrijden Eredivisie achter de rug.
Runtelaar geeft aan, dat het geen gekke uitslag is, jij weerlegt dit door (onterecht) aan te geven dat er nauwelijks leeftijdsverschillen zijn, maar ook qua ervaring zijn die van Ajax gewoon een paar stappen verder. Is ook logisch gezien jong Ajax in de JL speelt en dat ze bij Ajax een grotere vijver hebben om uit te vissen. En de opleiding is natuurlijk beter bij Ajax.
Dat alles maakt deze uitslag alles behalve bijzonder, ook naar mijn mening. Jij zal het dan weer wel een geweldige prestatie vinden van dit Ajax, maar je komt niet met goede onderbouwing waarom dit Heerenveen gelijkwaardig zou moeten zijn aan dit Ajax.

Er zit gewoon een divisie verschil tussen jong Ajax en Jong Heerenveen. Zal me benieuwen hoe de beloftes het gaan doen in de tweede divisie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren