Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Belgische kampioen informeerde zonder succes naar basiskracht van Ajax'

Laatste update:

Club Brugge versterkte zich vorige week met Stefano Denswil en ook Anderlecht heeft geprobeerd om een verdediger op te halen bij Ajax. De Belgisch landskampioen meldde zich volgens Het Laatste Nieuws voor Niklas Moisander, die over een aflopend contract in Amsterdam beschikt. Ajax wilde desondanks niet meewerken aan een vertrek van de Fin.

/

Het is onduidelijk hoe Moisander zelf dacht over een mogelijke overstap naar Anderlecht: de 29-jarige verdediger wil weliswaar graag naar het buitenland, maar hoopt op een club uit een Europese topcompetitie. Dat is Anderlecht niet. Paarswit was tweeënhalf jaar geleden ook al in de race voor Moisander, die AZ toen echter verruilde voor Ajax.

Het leek de bedoeling dat Denswil Moisander zou gaan opvolgen in het hart van de Amsterdamse defensie, maar Frank de Boer miste het vertrouwen in de zelfopgeleide mandekker. Volgens de coach kan Ajax op het moment nog niet zonder Moisander en dus wordt hij aan zijn contract gehouden.

Denk je dat Niklas Moisander in een Europese topcompetitie terecht kan komen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben Brugge fan, maar Anderlecht moet deze man niet halen. Het is de bedoeling dat het niveau van onze competitie stijgt, en niet daalt.
Hier in Belgie geraak je er niet als verdediger als je gewoon al kan uitvoetballen. Hier moet je eerst kunnen verdedigen.

13 januari 2015 om 10:03

Nou ik denk niet dat met Moisander het niveau in België daalt. Het is voor elke club in die competitie denk ik een versterking. Dit seizoen is hij wat minder constant / stabiel maar voorgaande jaren zowel verdedigend als voetballend een echt meerwaarde geweest bij Ajax.

Ik denk dat het eerder de vraag is of Moisander überhaupt naar België zou willen. Denk niet dat dat in sportief en/of financieel opzicht een vooruitgang kan zijn. En een echte nieuwe uitdaging na Ajax vind ik het ook niet.... het lijkt mij dan leuker om naar een subtopper of middenmoter in een grote competitie te gaan mocht die mogelijkheid er voor hem zijn.

13 januari 2015 om 16:07

Sportief, niet meteen lijkt me. Ook geen grote achteruitgang, dat ook weer niet. Maar financieel kan hij er bij Anderlecht wel degelijk op vooruitgaan hoor. Ik weet niet hoeveel de beste spelers bij Ajax betaald worden, maar Defour verdient 1,5 miljoen euro, Suarez 1,4 miljoen en Proto 1,25 miljoen.

13 januari 2015 om 19:41

Ik heb werkelijk geen idee hoe de salarissen bij Ajax liggen op dit moment. Voorheen verdiende een Ajax speler meer. Sinds het nieuwe beleid wordt er volgens mij over de gehele lijn zuiniger omgesprongen met iedere euro.

Het zal dan vooral liggen aan het feit of Moisander het als een uitdaging zou zien. Maar blijkbaar voorlopig geen issue omdat Ajax hem niet wil laten gaan en er wellicht geen interesse (meer) is vanuit Belgie.

15 januari 2015 om 09:33

Ja tuurlijk is dat de vraag, maar denk nou niet dat er ook vele spelers staan te springen om naar Ajax te komen. Ik bedoel maar, jullie dachten serieus dat jullie kans maakten op Eto'o deze zomer. Ongeveer hetzelfde

13 januari 2015 om 10:03

Moisander is gewoon een hele degelijke verdediger, die helaas een mindere eerste seizoenshelft achter de rug heeft. Niet van het niveau alderwereld en vertonghen, maar een stuk beter dan Denswil en verdedigers die ik bij de concurrentie zie rondlopen. Ook bij de Belgische topclubs zou hij gewoon basis spelen.

13 januari 2015 om 10:09

Fout. Bij Brugge speelt hij dit seizoen geen basis. Daar hebben ze Engels, die steeds meer genoemd word als mogelijke Rode Duivel, dan Duarte die international is van Costa Rica en dan nog Mechele die ook enorm goed is. Moisander zou er niet zomaar instaan, net als Denswil trouwens.

13 januari 2015 om 10:11

Moisander is aanvoeder en international van Finland. Wat is je punt. Hij is echt wel beter dan wat er bij jullie rondloopt hoor. Jullie overschatten jullie zelf weer eens enorm.

13 januari 2015 om 10:17

Demtahh, ik denk dat jij Moisander overschat. Club Brugge heeft inderdaad goede verdedigers en Moisander zal daar niet zo makkelijk een basisplaats kunnen afdwingen.

13 januari 2015 om 10:31

Ik denk dat jij eerder Moisander overschat, en dat je vooral niet naar de Belgische competitie kijkt. Ik kijk naar beiden, en ik kom tot de conclusie dat Moisander geen basis zou staan bij Brugge. Engels is zonder twijfel een toekomstige Rode Duivel, en in potentie veel beter dan Moisander, gezien de nog altijd jonge leeftijd van Engels. En Mechele en Duarte moeten ook niet onderdoen voor Moisander.

13 januari 2015 om 10:36

Toen Vertonghen wegging bij Ajax en Moisander volgde hem op, hoorde je niemand die terug verlangde naar Vertongen. Dit seizoen speelde hij wat minder, maar dat heeft 100 te maken met onzekerheid omtrent zijn contract. Het gaat toch niet op de potentie, op dit moment is Moisander echt wel beter dan Engels. Die 1 seizoen als basisspeler achter de rug heeft. Die heeft veel minder wedstrijden in de Belgische competitie dan dat Moisander heeft aan Europese wedstrijden en Interlands

13 januari 2015 om 10:48

Je gaat toch werkelijk niet beweren dat Moisander beter is dan Vertonghen? En ook op dit moment is Engels beter dan Moisander hoor. Zelfs al heeft Moisander meer ervaring dan Engels. Daar drait het niet om: als je beter bent, ben je beter, ongeacht leeftijd en ervaring. Neen, Moisander heeft geen plaats bij Brugge. Maar ik vermoed dat we het niet eens gaan worden. Wat perfect kan uiteraard, dat maakt voetbal zo leuk. Agree to disagree ;-)

13 januari 2015 om 10:52

@demtahh, dat maakt niet uit dat Moisander veel meer ervaring heeft.
Moisander is 29 jaar en Engels 20 jaar.
Ik woon in Nederland en volg Ajax ook, maar ik vind Engels echt beter dan Moisander.
Maakt voor zijn leeftijd echt een goede indruk en is ene stabiele factor in de Brugse defensie.

13 januari 2015 om 10:55

Beweer ik dat Moisander beter is dan Vertonghen? Absoluut niet. Ik wilde er alleen mee zeggen dat hij het als vervanger zo goed deed, dat niemand het meer over Vertonghen had. En dan wil al veel zeggen. Engels is van hetzelfde niveau als Kongolo, en dezelfde leeftijd overigens. Dat zijn grote talenten. Maar nog niet van het niveau van Moisander. En ervaring is voor een CV wel belangrijk hoor. Moisander hield zich staande tegen Barca, Psg, Spanje, etc. Dat kan jij van Engels nog niet zeggen. Die heeft het alleen nog in Belgie laten zien.

13 januari 2015 om 11:17

@ Rode Duivels. Je overschat de verdediging van Club Brugge enorm. Ze halen niks voor niks Denswill die het niet lukt om Moisander uit de basis te spelen. En kom niet met het verhaal dat dit alleen is vanwege een blessure op dit moment.

Denswil voelde zich te goed voor de bank voor Ajax, laat staan die van Brugge. Die jongen is echt wel een basisplaats toegezegd of in ieder geval de intentie op hem voor de basis te halen. Anders was hij wel gaan banken bij een grotere club, er was interesse genoeg.

13 januari 2015 om 12:08

Ajax haalde destijd toch ook een wisselspeler van psv oftewel Aissati. Die slaagde ook niet bij ajax.
Er is geen basisplaats toegezegd, maar wel speelkansen bij Denswill. Brugge heeft een stabiele defensie, na het uitvallen van Engels moest Brugge reageren.

13 januari 2015 om 12:13

De vraag is denk ik. Waarom zou Moisander een echte stap terug doen?
Het is nog maar de vraag of Anderlecht meer kans heeft dan Ajax om CL voetbal te halen dit jaar en buiten dat is Ajax een grotere club natuurlijk dan Anderlecht.

Anderlecht speelde in een poule met 3 teams waarvan het enige top team in verschrikkelijke vorm verkeerd dit seizoen en die andere 2 geen top teams zijn.
Ondanks dat, was het voor een belgse ploeg enorm indrukwekkend, ik ben alleen heel erg benieuwd wat er gaat gebeuren met spelers als Praet en Mitrovic na dit seizoen. Al met al zeker een euke ploeg, maar Ajax is denk ik wel echt een grotere club. Daarbij... Met een Mbemba en al die andere verdedigers die ze hebben.. Is Moisander ook voor Anderlecht echt nodig? Hij zou denk ik wel een goed koppel zijn met Mbemba aangezien hij alles heeft, wat Mbemba mist en visa versa

13 januari 2015 om 12:15

Ik denk dat veel Ajacieden (waaronder ik) in hun handen zouden wrijven als Engels bij de Ajax selectie zou zitten!

13 januari 2015 om 12:25

Ik zie liever Riedewald, die ook nog maar 18 is. Groot talent!

13 januari 2015 om 14:34

in blegie moeten ze eerst wat aan die stadions doen, misschien dat ze dan wat betere spelers kunnen aantrekken, want als je naar het stadion van brugge gaat voor een 'top' club. en die grasmatten zijn ook niet erg mooi en tevens liggen de salarissen veel lager dan in nederland

13 januari 2015 om 16:10

We spreken niet over Waasland-Beveren of Cercle Brugge maar over Anderlecht. Daar liggen de salarissen voor de toppers zeker niet lager dan bij Ajax, integendeel zelfs!

13 januari 2015 om 10:05

Jij bent dus Belgisch? Mag ik dan vragen hoe jij denkt over een Beneliga?

On: Moisander zie ik liever vertrekken dan blijven. Is geen constante factor dit seizoen en oogt niet volledig gefocust. Geef dan jonge jongens de kans. Die presteren ook niet constant, maar hebben nog wel potentie en toekomst bij Ajax.

13 januari 2015 om 10:10

Ik ben voor. Het systeem in België is kut nu. Een play-off systeem met halvering van de punten. Al wat je hebt opgebouwd doorheen het seizoen doet er niet meer toe. Doe mij maar een Beneleague, het niveau gaat er vast van naar omhoog.

13 januari 2015 om 10:34

Ik ben geen voorstander. Het is waar dat het huidige systeem barslecht is, maar dat kunnen we ook terug hervormen. Uitgaan van eigen kracht, dat moeten we doen. Op de lange termijn zijn onze clubs goed bezig, met meer en meer investeringen in jeugdopleiding, infrastructuur en kwaliteit. Een hoger niveau kunnen we ook bereiken zonder een BeNe Liga.

13 januari 2015 om 11:04

Een hoger niveau misschien wel, maar aanpikken bij een Europese top ( oftewel een enigszins waardige Cl deelnemer worden) dus nooit. Een Bene Liga geeft alle voordelen die een grote competitie met zich mee brengen en dan vooral op gebied van geld, wat heden ten dage toch wel vrij belangrijk is geworden. De wedstrijden zullen groter zijn, het niveau zal hoger zijn en de inkomsten uit tv gelden en achterban zullen daarmee een stuk omhoog gaan liggen.

Het belangrijkste wat Nederlandse, en ook Belgische clubs, nu voor elkaar moeten zien te krijgen is om jonge spelers langer vast te kunnen houden met een hoger salarisplafond. Zolang Nederland en Belgie apart blijven opereren gaan ze nooit het fundament kunnen opbouwen om zo'n budget te kunnen krijgen. Worden ze samengevoegd dan is dat echter wel mogelijk.

Prima dus dat Belgie inmiddels beter aan het investeren is in de jeugdopleiding, infrastructuur en kwaliteit, maar zolang ze alleen blijven zullen ze ook in België Europees zo blijven presteren (of meestal iets minder) als in Nederland. En dat is tegenwoordig niet veel soeps.

13 januari 2015 om 11:29

@inkemontana: maar waarom zou je willen aanpikken bij de Europese top? Natuurlijk probeer je in de sport altijd het allerhoogste te bereiken, maar laat ons eerlijk zijn: de top halen in dé mondiale sport bij uitstek is moeilijk voor een land als België. Qua inwonersaantal is België dacht ik het elfde grootste land van Europa, en we staan tiende op de UEFA-coëfficiëntenlijst. Op zich zou je dus kunnen stellen dat we gewoon op onze plaats staan. Nederland is uiteraard een iets groter land, maar heeft ook een grotere voetbaltraditie. Zo verhouden beide landen zich dus eigenlijk perfect tov elkaar én tov de rest van Europa.

Daarnaast vind ik dat beide landen de goeie weg zijn ingeslagen. Ik kijk als Belg natuurlijk voornamelijk naar België, en dan zie ik de laatste jaren heel veel positieve zaken. Dat de Rode Duivels tot de top-5 van de wereld behoren, is daar de grootste exponent van. Maar ook de clubs zitten in een stijgende lijn. In vijf jaar tijd zijn we op de UEFA-coëfficiëntenlijst van 13 naar 10 gestegen (zoals ik hierboven al aangaf). Volgend jaar kan dat zelfs 9 worden. De twee belangrijkste peilers daarvoor zijn jeugdwerking en infrastructuur. Op het vlak van de jeugd ben ik enorm trots op wat onze clubs de laatste jaren hebben voortgebracht. Er is serieus geïnvesteerd in faciliteiten voor jonge talenten, en dat werpt duidelijk zijn vruchten af. Anderlecht speelde in de CL zijn beste campagne in jaren, en dat met het jongste elftal van heel de CL. Ook de andere teams zetten volop in op jeugd. De infrastructuur van onze clubs laat voorlopig nog te wensen over, maar ook daar zijn serieuze stappen gezet. Veel clubs hebben de laatste jaren vooral geïnvesteerd in jeugdcentra (anderlecht, Genk, Standard, Club Brugge gaat dat ook doen dacht ik...). Stilaan worden ook de stadionplannen meer en meer gerealiseerd. Het pareltje in Gent is daar een fantastisch voorbeeld van.

Op Nederland heb ik niet zo'n goeie kijk, maar ook jullie hebben toch nog een zeer positieve naam in Europa. Op het WK brons gehaald met veel jonge spelers uit de Eredivisie, dat is toch mooi? Het niveau is misschien wel wat gedaald tov 10 jaar geleden, maar je zou ook kunnen zeggen dat Nederland toen wat boven haar stand leefde. Al bij al werden zowel Anderlecht als Ajax dit seizoen derde in een moeilijke CL-poule, dat biedt toch perspectief? Als we verdergaan op de ingeslagen weg, moet op termijn een 1/8e of kwartfinale mogelijk zijn.

Een Beneliga is voor mij dus (nog) niet aan de orde. Sowieso zou ik, moest dat idee toch ooit uitgevoerd worden, eerst eens proberen een gemengde bekercompetitie op poten te zetten. Ik kan niet goed inschatten hoe dat in Nederland zit, maar in België heeft het bekerformat dringend nood aan een nieuwe schwung. Waarom geen Bene-cup dan? Je zou dan zowel voor de winnaar als de finalist een Europees ticket kunnen vastkoppelen aan die beker.

13 januari 2015 om 12:01

Ik vind je betoog echt enorm goed, goed onderbouwd met feiten en dergelijke.

Ik ben het echter niet eens dat je je zo snel neerlegt bij het feit "dat de top halen voor Belgie onmogelijk is".

Je zegt zelf dat de Rode Duivels nu standaard in de top 10 van de wereld staan (laatste tijd zelfs top 5). Als ik je 5-10 jaar geleden had gezegd dat Belgie op plek 4 van de Fifa wereld ranglijst had gestaan, had je me dan geloofd??

Ik vind je idee om een Bene -cup in het leven daarentegen wel weer een heel goed idee. In Nederland is de Beker al jaren een ondergeschoven kindje.

13 januari 2015 om 12:12

Ik ben zelf ook een Belg en ben zelf een milde voorstander van de Beneliga.

Voorstander omdat we dan eindelijk vergelijkbaar tv geld zouden kunnen innen op niveau van Europese subtop landen als bijv. Frankrijk, maar waarschijnlijk bij lange na nog niet op niveau van Engeland of Spanje. Ook zou het niveau van deze competitie veel hoger liggen omdat een competitie met ploegen zoals Afc, Psv, Feyenoord, Rsca, Fcb, Rc Genk,... gewoonweg veel sterker en zwaarder is. Het zou zelfs een stimulans kunnen zijn om talentvolle jongeren, die na 2-3 jaren steeds naar het buitenland vertrekken, langer aan onze clubs te kunnen binden.

Het enige manco in het hele verhaal zou het aantal Europese plekken zijn dat we dan voor deze competitie krijgen. Op dit moment krijgen de eerste twee in België CL deelname waarvan de eerste rechtstreeks geplaatst is. Daarnaast zijn er nog 3 Europa League tickets te verdelen. Ik weet niet hoe de situatie in NL is, maar ik vermoed dat dit ongeveer hetzelfde zou zijn. Bij een Beneliga is de kans nihil dat deze competitie 4 CL tickets zou krijgen en 6 Europa League tickets met als gevolg dat er minder ploegen naar Europa mogen dan het in onze huidige competities het geval zou zijn. Ik persoonlijk vind dat de topploegen van onze beide competities het nodig hebben om structureel Europees mee te spelen dus weet niet hoe dit opgelost zou kunnen worden binnen een Beneliga.

Wat is de Nederlandse opinie hierover? Of zijn jullie er echt van overtuigd dat onze topploegen geen meerwaarde kunnen bieden aan jullie competitie?

13 januari 2015 om 12:49

Sowieso voorstander van de Beneliga, sterker nog, toen er in de jaren '90 al over werd gesproken vond ik het niet meer dan logisch dat het binnen toen en 5 jaar gerealiseerd zou worden. Wat zijn de nadelen? Die argumenten dat "men" niet vanuit Nederland naar België zou willen reizen om een wedstrijdje Luik-Groningen zou willen kijken is onzin omdat het niveau omhoog gaat en dus de afstanden ook groter zijn (kijk Italiaanse, Duitse, Engelse, Franse, Spaanse competities).

Daarbij zullen de "kleine" clubs in een veredelde gemixte Eerste Divisie komen. Ik denk dat je geleidelijk goede competities krijgt. Normaalgesproken met de volgende 9 clubs uit Nederland (op basis van laatste decennium ongeveer), hiervoor zou wel een jaar een competitie voor moeten worden uitgevochten:

Ajax, Psv, Feyenoord, Twente, AZ, Heerenveen, Vitesse, Groningen en Utrecht.

Uit Belgie (ik ben hier geen expert):
Brugge, Anderlecht, Gent, Luik, Genk, Charleroi(?), Lokeren (?), Kortrijk (?), Zulte Waregem (?)

Dan heb je een leuke competitie hoor!

13 januari 2015 om 12:52

Het niveau gaat dan sowieso omhoog. Clubs als nac, lierse, cercle, etc. vallen dan af. Dus er komt veel meer concurentie. Dan heb je uiteindelijk wel een stuk of 7 a 8 kampioenskandidaten en dat maakt de strijd alleen maar mooier denk ik

13 januari 2015 om 12:52

Het niveau gaat dan sowieso omhoog. Clubs als nac, lierse, cercle, etc. vallen dan af. Dus er komt veel meer concurentie. Dan heb je uiteindelijk wel een stuk of 7 a 8 kampioenskandidaten en dat maakt de strijd alleen maar mooier denk ik

13 januari 2015 om 13:05

Maar na verloop van tijd ontwikkelen er zoals in elke competitie slechts weer 4-5 clubs zich tot de top. De traditionele top 3 van Nederland, Anderlecht en Brugge van Belgie denk ik. De sterkste worden sterker. De subtop wordt breder, clubs als Utrecht en Zulte Waregem strijden tegen degradatie (in de huidige situatie).

Daarbij zal je ook de Europese plekken moeten verdelen, maar gaan er daardoor ook kwalitatief sterkere clubs de Beneliga representeren. Ajax, Psv, Feyenoord, Anderlecht, Luik en Brugge spelen jaarlijks (om deel te nemen aan) de CL. De afvallers maken weer kans op de EL. Er komt sowieso weer eens een Belgische/nederlandse club door in de CL.

13 januari 2015 om 16:11

@begaaierd: moest je dat toen gezegd hebben, had ik het inderdaad niet geloofd. Maar hoe vreemd dat ook klinkt: als nationale ploeg is het tegenwoordig makkelijker hoge toppen scheren dan met je clubs. In het clubvoetbal draait het immers voor een overgroot gedeelte om geld. Dat is bij nationale teams (nog) niet het geval.

OT: ik ben trouwens niet tegen een Beneliga hoor, het zal zeker zijn voordelen hebben. En op termijn staat het vast dat in zo'n competitie de tv-gelden en het niveau omhoog zullen gaan. Ik vind alleen dat er, zowel voor België als voor Nederland, nog genoeg perspectief is om het apart te blijven proberen. Vijf jaar geleden had ik blindelings getekend voor een gezamenlijke competitie, ik denk zelfs veel Belgische clubs. Toen wou Nederland echter niet meedoen, wat ik wel begrijp overigens, want destijds was er nog een duidelijk verschil in niveau tussen beide. Zonder weer die eeuwige discussie op te starten; dat niveauverschil is de laatste jaren serieus verkleind. Momenteel zeg ik dan ook neen tegen zo'n voorstel. Het toont alleen maar aan hoe snel het in de voetbalwereld allemaal kan veranderen. Maar het is zeker een optie die we steeds achter de hand moeten houden. Ik denk namelijk dat je nergens in Europa twee buurlanden vindt die zo veel geschiedenis met elkaar delen, en toch niet vijandig tegenover elkaar staan (op enkelen na natuurlijk ).

Laten we eerst in België dan maar eens werk maken van een herstructurering van onze eigen competitie, en dan vooral de relatie tussen eerste en tweede klasse.

14 januari 2015 om 02:00

Lijkt me erg mooi de BeNeliga, zit alleen 1 heel groot risico aan.

Waarschijnlijk zal het aantal Europeese tickets (nauwelijks) meer worden.

Stel dat Ajax,Feyenoord,Psv oppermachtig worden in de competitie, die jaar in jaar uit de CL tickets binnen harken. Betere Belgische spelers zullen dan gemakkelijk voor een van de 3 Nederlandse clubs kiezen (de drempel van "andere competitie" is er niet).

Het gevolg e amusements waarde voor de Belgen zal flink dalen, half lege stadions, oftewel het Belgische clubvoetbal gaat kapot.

Bovenstaand is een voorbeeld, kan natuurlijk ook andersom gebeuren.

Of kijk ik nou te negatief?

13 januari 2015 om 10:06

Dan is er tijdens de scouting van Denswill toch iets mis gegaan als dat het uitgangspunt is.

13 januari 2015 om 10:07

Ja, jullie competitie is veel beter. iemand die bij ajax in de basis staat, trekt jullie algehele niveau van de competitie ver naar beneden.

13 januari 2015 om 10:40

Ik weet niet hoor, maar je zit gewoon op een sneaky, formele manier een sneer uit te delen. Zoals gezegd, een speler van Ajax zou voor elke Belgse club een versterking zijn. Jullie zijn geen Real ofzo...ik zeg het je waar het op staat want Brugge is nog lager niveau dan Ajax

13 januari 2015 om 10:57

Ja onze Belgische vrienden zijn de realiteit een beetje aan het verliezen. Denken dat ze wat voorstellen omdat ze waarschijnlijk een paar potjes hebben gewonnen, ik weet ook niet precies. Eerst hoorde je nooit wat van ze maar je kan tegenwoordig voetbalzone niet openen of je ziet weer een Vlaams vriendje vertellen hoe goed het Belgisch voetbal wel niet is.

13 januari 2015 om 11:20

Volgens mij is het allemaal begonnen na een nutteloze oefenwedstrijd die ze met 4-1 ofzo hadden gewonnen. Zij hechten daar na 3 jaar nog waarde aan terwijl wij in Nederland dondersgoed wisten dat er 1) niks op het spel stond en 2) het was pas de 1e wedstrijd onder een nieuwe coach, met een totaal ander elftal.
De bevestiging wie er nou beter is heeft iedereen kunnen zien een half jaar geleden

13 januari 2015 om 12:04

Poppito,

Maxkerel overdrijft idd zeer zwaar. Ik vind dat ons niveau stilaan stap voor stap verbetert. Vooral de talenten van Anderlecht dan. Maar daar stopt het dan ook.

De eredivisie is nog steeds beter en dat zal nog een tijdje zo blijven.

13 januari 2015 om 12:09

Klopt, anders krijg ik een ban, en dat wil ik niet. Ajax is ook verre van een Real! Maar, ik denk dat over het algemeen gezien de Nederlandse competitie sterker is, en dat de spelers die in de Nederlandse top spelen, de Belgische competitie echt wel verrijken! En natuurlijk, is de Belgische competitie aan een opmars bezig, maar, nu liggen onze zuiderburen nog wel achter op ons.

13 januari 2015 om 13:15

Overdrijven is ook een vak want het is echt niet zo dat Ajax, PSV en Feyenoord veel beter zijn dan Anderlecht en Club Brugge. Daar lopen gewoon ook prima spelers rond die niet zouden misstaan bij 'onze' topclubs. Een mooi voorbeeld dat hieronder ook genoemd wordt is Steven Defour; PSV wilde hem hebben maar hij speelt nu bij Anderlecht. En zo lopen er nog wel meer spelers rond die zo in Nederland mee zouden kunnen draaien.

En laten we nu ook niet doen alsof Moisander de beste verdediger van de wereld is....een nuttige speler voor zowel Ajax als Anderlecht; niet meer en niet minder

13 januari 2015 om 13:57

Ja das logisch dat Defour voor Anderlecht koos, hij komt uit Belgie! Iemand als van der Vaart (of Sneijder, of wie dan ook) zou Ajax ook verkiezen boven een Anderlecht of Brugge.

13 januari 2015 om 14:12

Dat is een hele andere discussie (het was niet eens een keuze); het gaat erom dat PSV in hem een speler ziet/zag die niet zou misstaan in het team. Er zijn dus zeker wel spelers van Anderlecht en Brugge (en andere clubs) die een versterking zouden zijn voor Ajax en PSV

13 januari 2015 om 15:40

Tsja, toch halen de Belgen Nederland misschien wel in op de coefficientenlijst dit seizoen. Dat is een unicum want ze stonden nog nooit boven Nederland. Wil toch wel iets zeggen....

13 januari 2015 om 12:02

Maxkerel,

Overdrijf eens niet. Moisander zou het niveau perfect aankunnen. Ik ben ook enorm fan van die centrale verdedigers van brugge, maar maak er nu ook geen wereldspelers van. Denswil kan gewoon basis staan als hij goed traint. Een speler van ajax maakt weldegelijk kans op basisplaatsen bij elke ploeg in België.

13 januari 2015 om 19:14

In de kermis competitie kan iedereen mee, ook Moisander.

Als Ajax hem weg laat weet ik het ook niet meer. Moisander is een van de beste verdedigers van de Eredivisie. Samen met Denswil in het centrum en niemand komt er langs. Zeker CL waardig.

13 januari 2015 om 10:08

Heb jij dit seizoen Ajax zien spelen? Moisander is in de eerste seizoenshelft geen schim van de speler die hij vorig seizoen was.

13 januari 2015 om 10:39

afcavosje

Niet serieus nemen, hij is de hele dag al vreemde reacties aan het plaatsen.

on topic
Hopelijk heeft Ajax voor volgend seizoen dan wel een vervanger klaarstaan.

De Belgische competitie is denk ik niet wat Moisander in gedachte heeft met een ' buitenlandse' competitie. Hij wil kijken of hij een stap omhoog kan maken zowel sportief als op financieel gebied en dat is de Belgische competitie absoluut niet natuurlijk.
Eigenlijk komt hij tekort voor Ajax en mag hij blij zijn dat hij er ooit gespeeld heeft. Moisander blijft een beperkte voeballer.

Dan zou Moisander net zo goed kunnen bijtekenen bij Ajax.

Hij speelt dit seizoen niet zo goed, maar de vorige twee wel. Daarom wordt hij nu onderschat. Vergeet niet dat hij veel internationale ervaring heeft. Bij AZ speelde hij ook veel internationale wedstrijden. Daarbij is hij international. Maar ik denk dat hij liever naar een grotere competitie gaat. Maar het Belgische voetbal zit duidelijk in de lift.

@maxkerel

Moisander is 3 klassen beter dan Nuytinck, die gewoon een basisplaats had bij jullie Anderlecht. Nu is hij dan geblesseerd. Je ziet Vormer die niet eens een basisplek kon afdwingen bij Feyenoord met een Vilhena voor zich een basisplek bemachtigen bij jullie koploper. Anderlecht zou moeten dromen van iedere basisspeler van PSV of Ajax.

13 januari 2015 om 10:21

Overdrijven is ook een vak; er lopen bij Anderlecht ook spelers rond waar clubs als PSV en Ajax van mogen dromen. Daarnaast onderschat je Nuytinck nu ook wel enorm want die jongen stond wel degelijk te boek als een talent in Nederland en is ook aanvoerder van Jong-Oranje geweest. Als hij naar Ajax of PSV was gegaan had hij het denk ik ook wel tot basisspeler geschopt. En laten we nu ook niet doen alsof Moisander de beste verderdiger is die op de wereld rondloopt....

Maar ik proef in je post met name een hoop afgunst jegens het Belgische voetbal en dat is niet helemaal terecht. Anderlecht heeft dit jaar in de CL laten zien dat zij zeker niet onderdoet voor Ajax, PSV en Feyenoord....

13 januari 2015 om 10:30

Anderlecht is beter dan Feyenoord. Maar echt niet beter dan PSV of Ajax. Vertel mij welke basisspeler van Anderlecht of Club Brugge een basissplaats zou hebben bij Ajax of Psv. Misschien Praet, maar dat zou ten koste moeten gaan van Klaassen of Wijnaldum. Dus die is niet nodig. En misschien die Mbemba? voor een Bruma. Van Brugge zie ik geen enkele speler die dat niveau maar enigzins benaderd. Vazquez ken ik niet zo goed. Maar als ik hoor dat Praet en Vazquez de 2 enige kanshebbers zijn voor de gouden schoen, dan valt het wel mee met wat daar rondloopt.

13 januari 2015 om 10:53

Hoe weet je nu of een team beter is dan een ander team als ze niet tegen elkaar gespeeld hebben? Nogmaals, als je kijkt naar de prestaties van Anderlecht in de CL dan denk ik dat Ajax en PSV het ook heel moeilijk tegen hen gaan hebben.

Kijkend naar de selectie dan denk ik dat inderdaad Praet maar ook zeker Tielemans, Suarez en Mitrovic bij elke Nederlandse club niet zouden mistaan. Dat Praet op dit moment geen basisplaats zal krijgen ten opzichte van Klaassen en Wijnaldum lijkt me evident maar ik zie niet in waarom hij niet bijvoorbeeld op de plaats van Andersen of Maher zou kunnen spelen?

En nogmaals, laten we onze eigen competitie ook niet op gaan hemelen want spelers als Moisander zijn echt geen wereldspelers en er lopen nog veel meer dertien in een dozijn spelers rond op de Nederlandse velden; ook bij de clubs die jij noemt. Want laten we nu gaan doen alsof elke speler die in de basis staat bij Ajax, Psv, Feyenoord de top gaat halen....

13 januari 2015 om 10:54

" Vertel mij welke basisspeler van Anderlecht of Club Brugge een basissplaats zou hebben bij Ajax of Psv. "

Tielemans, Praet, Defour, Mbemba, Vanden Borre, Suárez, Ryan, Engels, Meunier, Vázquez en zelfs Duarte.

13 januari 2015 om 10:59

Defour is inderdaad wel een mooie; bij PSV hadden ze hem maar wat graag aan de selectie willen toevoegen.... toegegeven, nu Guardado daar rondloopt is hij niet nodig maar dat blijft tweede keus en een huurspeler

13 januari 2015 om 11:03

Ik hemel de competitie niet op. Ik zeg alleen dat zowel Ajax als PSV beter zijn dan Anderlecht. Anderlecht zou in de eredivisie 3e worden denk ik. Op dit moment wordt er heel positief over Anderlecht gepraat omdat ze in de Champions League voor het eerst goed presteerde. En dat in één van de makkelijkste poules van dit jaar. Het moet allemaal ook niet overdreven worden hoor. Er is een hype dat elk Belgisch talent dat doorbreekt, meteen een potentiële wereldtopper is. Daar hebben we in Nederland ook een handje van, maar in België is dat op dit moment nog veel erger. De Belgische competitie is qua niveau wel gestegen, maar nog niet naar het Niveau van Nederland.

13 januari 2015 om 11:07

Demtahh,

Ik denk dat Anderlecht, Club, PSV en Ajax samen voor de 1ste plaats zouden knokken dit seizoen.

Maar wie het uiteindelijk zou halen, ik zou het niet weten. Ik heb altijd al bewondering gehad voor mensen die wel de gave van toekomst voorspellen hebben.

13 januari 2015 om 11:22

Demtahh,

Mee eens. De toekomst voorspellen is inderdaad lachwekkend, het is iets voor charlatans.

Meer ernstig: ik denk gewoon dat u Anderlecht en Brugge niet kent. Dat u het niveau allemaal wat onderschat en het niveau van de eigen clubs en competitie dan weer wat overschat.

Kijk nog eens op de Uefa Coëfficiënt Country Listing. Nederland en België staan vlak bij elkaar en na dit seizoen wisselen ze wellicht van plek.

Dat komt omdat het niveau vergelijkbaar is.

Ik vind de Nederlandse competitie in zijn geheel ook iets beter dan de Belgische, maar op dit moment is de top in beide competities aan elkaar gewaagd. Dan kan volgend jaar weer anders zijn. Maar dat is dan. Nu is nu.

13 januari 2015 om 11:39

Die coëfficiëntenlijst van de Uefa zegt me niet zo veel. Dat is absoluut geen goede afspiegeling om verschillende redenen. Anderzijds kan ik ook zeggen dat Nederland nog 3 ploegen in Europa heeft en Belgie 2. Waar Feyenoord bijvoorbeeld in een stevige poule de Huidig Europa League winnaar voor zich houdt. PSV treft dan weer Zenit en Feyenoord AS Roma. Club Brugge heeft weer de meest makkelijke tegenstander. Het is ook maar net hoe het loopt. En zoals ik al zei ben ik met je eens dat het Belgisch voetbal in de lift zit. Maar inderdaad hoelang zal dat nog duren. Als je alleen al kijkt hoeveel spelers en voor wat voor bedragen er weggekocht is in de Eredivisie in vergelijking met de Jupiler League zie je dat Nederland. Dat is absurd. in 2012 scheelde het 40 miljoen, 2013 scheelde het 80 miljoen en in 2014 60 miljoen. Als Belgie soortgelijke uitgaande transfers krijgt wil ik wel eens zien hoe lang ze het niveau van Nedelrand nog enigzins kunnen benaderen. Op dit moment verschilt het inderdaad niet veel, maar ik zie nog steeds wel een goed verschil

13 januari 2015 om 11:46

@dammie

Defour een mooie?

PSV wilde maar een maximum bedrag voor hem betalen omdat ze hem meer niet waard vonden. Bovendien wilde Defour liever naar PSV dan naar de Belgische competitie, zegt ook wel wat denk ik. Guardado heeft een hogere transferwaarde en is ouder dan defour. Overigens heeft hij al meer dan 100 Intelands voor Mexico en was hij een van de uitblinkers van mexico op het WK. Ik denk dat het voor PSV achteraf beter was dan defour te duur bleek. Guardado wil nu graag bi PSV bijven en wellicht dat PSV voor hem wel diep in de buidel wil tasten.

13 januari 2015 om 12:09

Demtahh,

En die Belgen zijn dan weer met 4 aan de poules begonnen en Nederland met 3.

Ik vind het best een goed instrument om de waarde te vergelijken. Immers het gaat over meerdere jaren, het gaat om véél clubs en véél wedstrijden. Geluk met de loting, dat kan eens 1 jaar, 2 jaar ook, maar 5 jaar wordt onwaarschijnlijk.

Het is niet sluitend, maar het geeft je wel een 'ongeveer' idee.

De afgelopen 50 jaar, stond Nederland 30 keer boven die Belgen. Kijk dat lijkt me dus een redelijke goede verhouding.

Kwaliteit gaat op en neer, daar zitten curves in. Op dit moment is het in België een beetje aan het stijgen, in Nederland is het dan weer wat aan het dalen. Ze komen vandaag in elkaars buurt.

Heeft allemaal ook wel met financiën te maken. PSV heeft bv. wel een groter budget dan Anderlecht, maar PSV heeft ook een pak meer schulden (en een ander type schulden) en kan nominaal maar ongeveer hetzelfde uitgeven.

Er is gewoon een sterk verband tussen de financiën en eindrangschikkingen. En af en toe zit daar wat statistische ruis op. Maar op termijn wordt die ruis weg gevlakt.

Het verschil tussen de competities zie ik vooral in de middenmoot en subtop. Die lijkt me in Nederland iets sterker. Maar ook aan de zaken naast het veld. In Nederland heb je beduidend meer grotere en mooiere stadions.

13 januari 2015 om 12:12

Demtahh,

Ja, da's de uitleg van een supporter eh. Ik denk dat PSV gewoon niet meer kon betalen. Zij moeten ook streven naar een evenwicht in de begroting en zelfs zorgen voor een kleine winst. Hulde dat ze dat hebben gedaan, ipv risico's te nemen.

Ze hebben gewoon, zoals elke club, hun limieten en met Defour zijn ze daar op gebotst. Guardado is gehuurd en niet gekocht.

Ik kan ook een Ferrari 365 Gtb/4 een tijdje huren, maar ik kan die niet kopen.

13 januari 2015 om 13:05

Demtahh, Defour is een mooie als voorbeeld van een speler die niet zou mistaan in de selectie van een eredivisieclub. Zoals je zelf aangeeft, wilde PSV hem maar wat graag hebben maar is dat niet gelukt. dat betekent dus dat hij qua kwaliteit (en daar gaat het hier om) wel degelijk van het niveau van PSV is. Dat Guardado een meer dan prima speler is voor PSV zul je mij niet horen ontkennen maar hij was wel de eerste keus van de club....

Overigens klopt je uitleg niet; PSV had namelijk een budget van 5mln Euro (aangevuld met eventuele inkomsten van uitgaande transfers) en kwam de club er met Porto en de investeerders niet uit. Hij is uiteindelijk voor 6,5mln naar Anderlecht gegaan.

Toch vind ik de hele situatie Moisander moeilijk te begrijpen. Ajax had Denswil beoogd als vervanger van Moisander, maar die is toch te licht bevonden en ineens vertrokken. Het feit dat men dacht aan Denswil ipv Moisander geeft imo ook aan dat er onvoldoende vertrouwen was in de Fin. Nu is ie ineens onmisbaar en mag hij niet weg in de winterstop. Met als gevolg dat hij aan het eind van het seizoen transfervrij de deur uitloopt. Er is schijnbaar van meerdere kanten interesse geweest, ook al in eerdere stadia, dus had er nog iets van de voor hem betaalde 4 miljoen terug kunnen komen...

Het lijkt erop dat Ajax met het centrum van de defensie een plan-A voor ogen had, dat helaas mislukt is, maar niet over een plan-B had nagedacht.

Logisch dat Anderlecht heeft geinformeerd. Ze zoeken nog een verdediger en Moisander is met zijn aflopend contract een redelijk goedkope mogelijkheid die ook ervaren is. Ik denk dat ze in de zomer weer een poging wagen.

Gaat gewoon niet gebeuren. De onderhandelingen met Alexander Scholz van Lokeren zitten in een definitieve fase, deze week nog zal die transfer officieel zijn.

Moisander zou bij Anderlecht in een vergelijkbare ploeg komen in een vergelijkbare competitie. Ik denk niet dat ie dat wil. Anderlecht kan voor zijn toppers wel over de salary cap gaan van 1 miljoen die Ajax hanteert, maar Moisander zou bij Anderlecht ook niet één van die toppers zijn. Dus voor het geld moet ie het wellicht ook al niet doen.

13 januari 2015 om 14:15

Verwacht ik ook.
Los van die milocidinges waren al die alternatieven redelijk onhaalbaar.

Toch wel benieuwd of Scholz het ook bij Anderlecht kan waarmaken (leuke speler maar maakt wel soms foutjes).

13 januari 2015 om 15:23

Tja en wie zou nou weer voor Anderlecht willen spelen als je al voor Ajax speelt. Stap andersom is logischer ook door de financiële mogelijkheden van Ajax.

13 januari 2015 om 15:52

Chriseriksen8,

Dat zou helemaal niet logisch zijn. Het komt bijna niet voor. Of het moeten spelers zijn waar Anderlecht een strik rond heeft gedaan en vanaf wil. Zoals een Boelykin of zo.

Voor het geld moet je ook niet naar Ajax gaan. Die zitten met een salary cap van 1 miljoen. Anderlecht niet. Defour beurt zo'n 1,6 a 1,8 miljoen per jaar. Zou ie nooit krijgen bij Ajax.

Praet had dan weer op zijn 18-jaar al 800.000 euro per jaar. Denk niet dat ze zo'n idiote lonen bij Ajax aan hun jonkies geven. Hulde voor Ajax hoor.

Neen, van Anderlecht naar Ajax gaan, is nu ook niet meer de grote sprong vooruit. Tielemans, Praet en de andere kwaliteit zal nooit naar Ajax gaan.

13 januari 2015 om 16:02

Haha denk je dat Ajax dat niet kan betalen? Spelers als Suarez,sulejmani beurde hier ook een kleine 2 miljoen euro op hoor. Eriksen verdiende trouwens als talent ook 8 ton dus zo speciaal is dat niet. Eto"o kreeg nog notabene een salaris van 3 miljoen euro voor z'n neus geschoteld dus ik denk niet dat Ajax het niet kan betalen als ze willen. Ajax heeft ook ruim 150 miljoen euro op de bank, dus heeft ook meer financiële stootkracht. Die Praet is een speler die gecharmeerd was van Ajax dus om nou te zeggen dat het nooit zou gebeuren? Ajax is in alles groter, Anderlecht is meer het kleine broertje van Ajax.

13 januari 2015 om 16:09

Het gaat er niet om dat ze dat kunnen betalen, ze willen niet meer.

Neen Praet zal nooit naar Ajax gaan. Praet gaat straks weg voor bedragen die Ajax niet wil ophoesten. Die gaat naar clubs waar ie een pak meer kan verdienen dan bij Ajax. Clubs die in een betere competitie spelen.

Hoeveel toppers van Anderlecht hebben de afgelopen 30 jaar de stap Anderlecht - Ajax gemaakt? Zero.

13 januari 2015 om 16:19

Anderlecht is dan ook niet de vijver waar Ajax in vist aangezien Ajax dezelfde soort jonge spelers opleid en de laatste jaren ook grotere talenten dan die van Anderlecht. Een speler als Praet is uitstekend natuurlijk maar gewoon minder dan Klaassen dus waarom zou Ajax hem halen? Ajax moet op zoek naar ervaren spelers zoals een Defour die echt een knappe versterking voor Anderlecht was.

13 januari 2015 om 16:27

ricking08 ik vrees voor je dat je ietwat gehinderd wordt door een gebrek aan objectiviteit en niet echt veel kennis hebt van het Belgische voetbal. Je verwijt iemand gebrek aan verstand van voetbal en vergelijkt een overstap van Anderlecht naar Ajax als een stap van Minor naar Major League? Het is misschien contronterend maar Anderlecht en Ajax zijn tegenwoordig gewoon te vergelijken qua niveau. Daarnaast lopen er in het team van Anderlecht een aantal jonge spelers rond met heel veel potentie (denk aan een Tielemans, Praet, Mitrovic) en heeft het Belgische voetbal de laatste jaren sowieso meer exceptionele spelers voortgebracht dan het Nederlandse. Dus scouts zullen het Belgische voetbal zeer zeker weten te vinden.....

Transfers van Anderlecht naar Ajax zullen de komende jaren net zo zeldzaam blijken als die de andere kant op. Ook voor spelers van Anderlecht is de stap naar een grote competitie veel aantrekkelijker. Het enige dat de Nederlandse competitie nog voor heeft op de Belgische is dat de subtop wat breder is maar we zijn helaas aardig bijgehaald door onze zuiderburen....

Moisander is niet goed genoeg voor Anderlecht, zoals hij bij Ajax loopt te schutteren.. Ook Denswil zal weg kwijnen op de bank bij Club Brugge. De verdedigers van Club en Anderlecht zijn beter dan die van Ajax, op Nuytinck na dan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren