Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wenger zoekt aanwinst van 'uitstervend ras': 'Vroeger had je er meer'

Laatste update:

Arsène Wenger sluit niet uit dat de selectie van Arsenal deze maand nog versterkt zal worden en heeft toegegeven dat er een paar verdedigers in zijn vizier staan. Zijn zoektocht is echter nog behoorlijk lastig, omdat Wenger op zoek is naar een echte leider voor zijn defensie. Een speler zoals John Terry, bijvoorbeeld. "Vroeger had je meer van dat soort spelers", meent Wenger.

/

Volgens de coach van Arsenal is Terry 'een soort Tony Adams': "Hij zorgt voor de organisatie van het team. Hij heeft nu enorm veel ervaring en leest het spel goed", zegt Wenger. "Misschien zal Gary Cahill in vijf, zes of zeven jaar ook zo zijn. Hij heeft de juiste leeftijd en je gaat er niet veel meer vinden. Met de komst van spelers uit verschillende landen, is de communicatie niet meer bij de laatste vier gebleven. Je ziet ook minder mensen die praten."

"Ze hebben niet altijd dezelfde taal en ze reageren anders op bepaalde situaties", ziet Wenger. "Als je kijkt naar de ontwikkeling van het Engelse voetbal... Toen ik hier kwam had ik vier verdedigers en die waren allemaal Engels. En zij communiceerden goed omdat ze dezelfde cultuur hadden, ze hadden dezelfde manier van het zien van een wedstrijd. Nu is dat anders."

Arsenal heeft een nieuwe verdediger nodig

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou voor Samba gaan van Dinamo Moskou. ....
Of Serdar Taşçı ( weet even niet meer waar die speelt.
Deze 2 spelers zijn wel echte leiders achterin

11 januari 2015 om 10:52

Ik neem aan dat je Serdar Taski bedoelt (die letters zijn heel raar haha), maar volgens mij speelt ie bij Spartak Moskou.

11 januari 2015 om 10:53

Tasci speelt bij Spartak. Wenger hoeft dus alleen een retourtje Moskou te kopen

11 januari 2015 om 10:56

Je maakt een grap hopelijk. Samba is totaal door de mand gevallen bij qpr en doet het redelijk bij dinamo maar is geen niveau dat arsenal zou moeten nastreven. Tasci heeft zich nog geen eens bewezen bij spartak en is blessure gevoelig.

11 januari 2015 om 11:51

Bij Blackburn was het wel een machine. Vreemd dat hij toen naar QPR ging.

11 januari 2015 om 12:12

Ze moeten een speler halen die qua spel op Varane lijkt, Varane zelf lijkt me niet haalbaar, maar zo'n type moeten ze wel halen

11 januari 2015 om 13:50

Onuoha is wel een baas achterin

11 januari 2015 om 11:51

Samba? Die heeft alleen zijn fysiek mee. Verder veel te traag en totaal geen opbouwend vermogen.

11 januari 2015 om 13:19

Hummels halen! Deze oplossing ligt er al jaren, hoe moeilijk kan het zijn.

11 januari 2015 om 14:08

Hummels wil niet weg. Niet naar arsenal iig.

11 januari 2015 om 14:16

Is te begrijpen aan de ene kant, een team vol met subtoppers.

11 januari 2015 om 14:21

Ozil, sanchez, ramsey, cazorla. Juist

11 januari 2015 om 17:04

Oke met net niet wereldtoppers, zo beter verwoord? Alleen Ozil is wereldtop en hoevaak heeft hij dat laten zien? Oke dan

11 januari 2015 om 17:29

Sanchez is zeker ook wereldtop, vandaag arsenal-stoke gezien? Geweldige acties. En voor genoeg geld en een dik salaris is hummels echt wel mogelijk hoor.

Ik vind laporte wel een speler voor arsenal: jong en veel potentie. Hetzelfde geldt voor Varane.

11 januari 2015 om 10:52

Wenger lijkt juist iemand te zoeken met veel ervaring en die een verdediging, liefst zelfs het hele team, goed neerzet. Laporte en Varane zijn geweldige talentvolle verdedigers, maar passen niet in die omschrijving. Daarbij gaat het dan weer om jongens met een andere taal, al zullen ze misschien best Engels kunnen spreken.

11 januari 2015 om 11:26

Centrale verdedigers die leiding kunnen geven, die al een gevestigde waarde zijn (absolute topspelers dus) en die behoorlijk Engels praten, lijken me niet zo gemakkelijk te vinden. Dan kom je uit bij spelers die al bij topclubs spelen en die niet naar Arsenal willen gaan. Tenzij Hummels misschien, die beantwoordt aan dat profiel en lijkt me haalbaar, en die zou wel eens willen komen, denk ik. En Engels kan die leren uiteraard. Andere namen schieten me niet zo meteen te binnen. Dan heb ik het over de absolute top uiteraard.

11 januari 2015 om 11:43

Misschien shawcross en huth? Die 2centraal achterin met scecny (ofzoiets) erachter :D #illuminatie #greatbanter

11 januari 2015 om 13:02

Ramsey kan niet wachten!

11 januari 2015 om 10:53

Jij speelt FIFA !

Goede speler indd

Dat heb je ook op je eigen nek gehaald door zoveel verschillende nationaliteiten te halen eh Arsene. Dit heb je alleen maar aan jezelf te danken.

11 januari 2015 om 10:54

Maxkerel

Heb jij al wel eens inhoudelijk gereageerd op iets dat Wenger heeft gezegd? Je bent alleen maar bezig met kritiek te uiten op zijn persoon maar hebt nog nooit iets van waarde toegevoegd.

On topic
Een type als Terry koop je niet zomaar, die creëer je.

11 januari 2015 om 12:47

In dit geval heeft hij helemaal gelijk. Wenger is toch echt de verantwoordelijke voor het grote aantal buitenlanders. Indien hij communicatie zo belangrijk acht had hij een ander transferbeleid moeten voeren.

11 januari 2015 om 19:12

Polop

Wenger heeft het volgens mij over het algemeen, niet over de buitenlanders bij Arsenal.

11 januari 2015 om 22:38

Ik geef hem gelijk hoor, maar ik mag toch kritiek hebben op wat hij zegt? Jij geeft ook kritiek op anderen wss, maar ik zeg toch niet dat je dat niet mag? In plaats van hier de dictator uit te hangen kan je ook mss inhoudelijk op mijn post reageren.

12 januari 2015 om 08:31

Ik ga niet inhoudelijk reageren op een off-topic reactie, sorry. De wereld op z'n kop.

11 januari 2015 om 11:41

Als je alleen maar fransen haalt verstaan die elkaar ook prima hoor.

11 januari 2015 om 13:16

Zoals bij Newcastle haha. Die hebben er elf lopen nu geloof ik

Wenger zegt iets realistisch.

Sowieso verdwijnen de echte winnaars langzaam uit het voetbal.
Spelers als Terry, Gerrard, Nesta, Maldini, van Bommel of De Jong worden ouder of zijn al gestopt.

De generatie die nu opkomt heeft een heel andere houding. Minder betrokkenheid met het spelletje zo lijkt het wel. Ze stralen wat meer nonchalance uit.

11 januari 2015 om 12:02

Dat gevoel heb ik inderdaad ook wel eens, misschien ook omdat spelers minder trouw zijn aan hun club (de spelers die je noemt zijn oa zo groot door hun status als club legende). De echte winnaars bestaan nog wel hoor in het voetbal, met spelers als Ronaldo en Diego Costa, maar het is toch anders, dat ben ik met je eens

Het wordt dus een franse verdediger wenger kennende... Varane en mangala zijn onhaalbaar, dus welke topverdediger hij dan wil halen, ben benieuwd

11 januari 2015 om 11:23

Wat een cliche weer hahahahha.

11 januari 2015 om 11:54

Laporte haha. Goede verdediger, maar nog niet de ervaring om de verdediging te leiden. Waarom hebben ze Agger niet proberen te halen? Zat wat op een zijspoor, maar kent de competitie, de taal en hopen ervaring.

11 januari 2015 om 13:06

Idd, Agger zou echt een hele goede zijn. Of Skrtel, want die dachten ze al te kunnen missen met de komst van Lovren.

Misschien Britse jeugd een kans geven in plaats van al je spelers uit het buitenland halen?

11 januari 2015 om 10:56

Niet te doen, er zijn niet genoeg goede Britten beschikbaar.

11 januari 2015 om 11:10

Vooral omdat ze zich nauwelijks in het 1e elftal kunnen spelen en daardoor stagneren in hun ontwikkeling, denk ik.

11 januari 2015 om 11:50

Nee, door de regelgeving. Ze spelen niet in het eerste omdat ze niet goed genoeg zijn. Als jij Ozil en Cazorla hebt voor een positie dan ga je daar geen jeugdspeler zetten als het niet nodig is.

11 januari 2015 om 11:57

"nee, door de regelgeving. Ze spelen niet in het eerste omdat ze niet goed genoeg zijn."

Is het nu door de regelgeving of omdat ze niet goed genoeg zijn? Of doel je op de beperkte lokale scoutingsregelgeving? Als je een goede jeugdspeler hebt, moet je geen Özil kopen, zo kan je het natuurlijk ook bekijken.

In die tijd had Arsenal ook maar 5 niet-Britten in de selectie. (Garde, Anelka, Helder, Vieira en Bergkamp).

Ik vind ramos, pepe, kompany, hummels ok wel echte leiders hoor niet zo als terry maar wel leiders

11 januari 2015 om 11:05

Ramos en pepe doen wel te vaak domme dingen om een leider te zijn vind ik

11 januari 2015 om 11:20

Pepe heeft volgens mij al anderhalf seizoen geen kaart gepakt.

11 januari 2015 om 11:24

Misschien moet je zelf eens een keer wedstrijden gaan kijken ipv zeggen wat alle onwetende zeggen..

11 januari 2015 om 11:26

Ookal doet ramos soms domme dingen hij is een echte leider.

11 januari 2015 om 11:35

'soms'... Ramos wordt niet eens voor alles wat hij doet bestraft
en hij is alsnog zowat recordhouder kaarten pakken...

laporte zou kunnen niet ervaren en niet een leider maar wel frans net als kolshelniy (namen zijn denk ik verkeerd)

11 januari 2015 om 11:10

Kijk een wat wenger zegt. Hij zou graag een type als terry willen. Nu noem jij het tegenovergestelde.. Laporte.

11 januari 2015 om 11:23

ik geloof dat ik dat daar ook heb gezegd dat hij niet de eigenschappen heeft wat wenger wil maar dat hij wel de zelfde taal spreekt

11 januari 2015 om 11:40

Ik weet trouwens ook niet zeker of een Terry het zo geweldig zou doen bij Arsenal, waar de verdedigers met veel ruimte in hun rug moeten spelen, vaker dan bij Chelsea. Ik bedoel een Mertesacker heeft ook wel leiderschapskwaliteiten, mss zou hij het ook wel uitstekend doen bij Chelsea's manier van spelen

Ik zou Shawcross wel eens bij een topclub willen zien. Wellicht niet wendbaar genoeg voor de tactiek met hoge lijn van Arsenal. Zou wel goed in Mourinho's Chelsea passen. Bikkelharde en betrouwbare leider.

11 januari 2015 om 11:26

Iig niet bij Arsenal die gast. Je weet toch ook wel dat er echt geen enkele Gooner of Gunner op zijn komst zit te wachten? De gedachte al, om te kotsen!

11 januari 2015 om 11:55

Nee, met de gebeurtenissen rond Ramsey zitten ze niet op hem te wachten. Maar ik ik wil hem wel eens bij een topclub zien, benieuwd of hij dat aankan.

11 januari 2015 om 12:04

Verdedigend zou ik zeggen van wel, maar hij gaat echt te vaak over de schreef op het veld. Dat is nogal een risico achterin bij een topclub, als je elk moment met 10 man kan komen te spelen

11 januari 2015 om 13:11

Maar bij een mindere ploeg wordt er natuurlijk veel meer op je eigen helft gespeeld waardoor je veel meer handelingen moet verrichten. Bij een topclub heb je het vaker wat rustiger achterin en is ook concentratie en positionering belangrijk.

12 januari 2015 om 12:49

Zoveel rode kaarten krijgt hij nochtans niet.

Als hij echt een leider wil is er maar 1 persoon echt geschikt! Beugelsdijk! Al is t maar de vraag of hij maar Arsenal wil, want de reistijd naar zn mama in den haag wordt dan wel wat langer!

Volgens mij zijn er nog wel genoeg leiders: Höwedes, Hummels, Boateng, Ramos, Thiago Silva, Lahm, Verthongen en Kompany.

11 januari 2015 om 11:51

Leiders ja, maar niet van het kaliber Terry, Adams, Vieira en Keane.

12 januari 2015 om 09:12

Ik zie Pogba over een paar jaar wel als een echte leider. Dat kan hij nu natuurlijk nog niet laten zien tegenover een Vidal of een Pirlo maar over een paar jaar zeker. Zit natuurlijk wel een behoorlijk prijskaartje aan.

Er zijn natuurlijk wel een paar spelers die in het plaatje van Wenger passen.. Ik denk hierbij aan Godin en Otamendi..

11 januari 2015 om 12:03

Godín en Otamendi ja! Beide kunnen bikkel hard zijn, en zijn echte leiders!

11 januari 2015 om 12:08

Het gaat er alleen om hoever Wenger voor ze gaat én natuurlijk of ze zelf het zien zitten in Arsenal.. Nog twee andere spelers die er ook goed zouden passen zijn Subotic en Boateng [ Bayern] maar ook voor hun dezelfde vraag..

Gewoon Ron Vlaar halen Wenger, prima leider.

11 januari 2015 om 13:47

Prima leider met de juiste mensen om zich heen. Geef hem 1 taak dan is hij een Baas, als de ruimtes om hem heen te groot worden komt hij in problemen met ze wendbaarheid.

Als je 'een type Tony Adams' zoekt moet je gewoon in de lokale pub rondkijken, dat kan toch niet zo moeilijk zijn.

Wel apart dat hij terugpakt op toen hij begon dat hij toen een verdediging had met alleen Engelse, hij is toch zelf begonnen met die enorme exodus aan spelers van buiten met vooral Franstalige.

Jagielka vind ik wel een speler die leiderscapaciteiten heeft en ben wel benieuwd hoe hij zich houd bij een topclub als Arsenal, misschien nu met zijn 32 is het wat aan de late kant maar daar ben ik toch ook lang nieuwsgierig naar geweest.

Wenger erfde een achterste 4 van Graham om u tegen te zeggen. Sinds het wegvallen van alle spelers van Graham is het Wenger niet meer gelukt om een landstitel binnen te slepen.

Dixon - Adams - Bould - Winterburn

En dan heb je nu

Debuchy - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Tsjaa.. Als Koscielny van ''wereldklasse'' dan was de achterste linie van buitenaards niveau.

Het doet me pijn om te zeggen maar dat verdediging van Arsenal was de beste die ik op de Engelse velden heb gezien en geloof me er zaten er zat geweldige bij.

11 januari 2015 om 13:08

"debuchy - Mertesacker - Koscielny - Gibbs

Tsjaa.. Als Koscielny van ''wereldklasse'' dan was de achterste linie van buitenaards niveau."

Wat bedoel je precies?

Edit: Eerste alinea van je is trouwens erg sterk en zo zou je het misschien wel kunnen zien.

11 januari 2015 om 20:10

Als Koscielny van wereldklasse is dan was die oude verdediging van buitenaards niveau denk dat hij dat bedoelt en zit ook wel wat in. Koss is een goede speler maar geen Adams.

Als ze een goede leider in de defensie willen die Engels spreekt kan ik alleen Ryan Shawcross aanraden. Het ligt gevoelig wegens de horrorblessure van Ramsey die door zijn harde tackle kwam, maar hij is een geweldige verdediger die toe is aan een stap hogerop. Bikkelhard (iets wat men mist bij Arsenal) en een echte leider in de defensie. Hij pakt veel kaarten, dat klopt, maar het is in mijn opinie beter om iemand als Shawcross te hebben dan die Mertesacker hij staat er zo ongemotiveerd bij dit seizoen... Ryan Shawcross zou voor mij de man zijn die Arsenal nodig heeft iemand met karakter, iemand die bikkelhard is en de jongens wijst op hun fouten.

Mertesacker moet er zeker zo snel mogelijk uitgehaald worden. De enige reden dat hij speelt is dat er gewoon niks beters beschikbaar is en de rest vaak blessures heeft. Ik zou zeggen, haal een Sergio Ramos of Mats Hummels. Beiden zijn dat leiders voor in de defensie.

11 januari 2015 om 14:28

Die lijken mij niet haalbaar. Dan zou ik eerder gaan voor howedes.

Lijkt alsof hij kritiek levert op het aantal buitenlanders die geen Engels kunnen. Ik dacht juist altijd dat hij een grote voorstander was van aantrekken van buitenlanders..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren