Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax schaft huurdeals af: ‘Daar worden we niet vrolijk van’

Laatste update:
/

Wie vanaf nu op de reservebank of op de tribune zit bij Ajax, zal met een heel goed verhaal moeten komen om groen licht te krijgen voor een vertrek op huurbasis. De selectie van de Amsterdammers is altijd groot en meerdere jonge voetballers vallen daardoor buiten de boot. Frank de Boer en consorten hebben echter gemerkt dat verhuurperioden de laatste seizoenen soms bar weinig uithaalden voor hen die bij Ajax weinig speelden.

“We hebben nu al een paar keer spelers verhuurd en daar worden we niet vrolijk van. Ze spelen vaak niet en dan moeten ze in het tweede spelen. Dan kunnen we ze beter in Jong Ajax hebben en onder onze eigen hoede houden. We zijn er niet zo happig op”, zegt De Boer zaterdag in gesprek met De Telegraaf.

Op dit moment heeft Ajax Mickey van der Hart, Lesly de Sa, Dejan Meleg en Sheraldo Becker verhuurd, maar daar zou het wel eens bij kunnen blijven. Vorig seizoen beklaagde De Boer zich al eens hardop over het feit dat hij Mitchell Dijks naar sc Heerenveen had laten gaan, op huurbasis. Achteraf had hij de linksback liever als stand-in bij de club gehouden.

Snap jij de beslissing van Frank de Boer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat wordt wel vervelend als de belofte teams in de voetbalpiramide komen. Welke Eredivisie club gaat z'n spelers nog verhuren aan clubs in de JL? We moeten ervoor zorgen dat deze clubs een grotere financiële compensatie krijgen, anders heb je over 5 jaar een JL met alleen maar belofteteams.

Btw, Ajax verhuurt wel een speler binnen de Eredivisie, Sheraldo Becker bij PEC Zwolle. En nog een boel andere.

10 januari 2015 om 09:11

Tekst in artikel klopt niet! Dejan Meleg is van Ajax en wordt volgens mij wel degelijk verhuurd aan Cambuur, een andere eredivisie club!

10 januari 2015 om 09:14

En die keeper zit toch ook nog bij Go Ahead?

10 januari 2015 om 09:15

Klopt er zijn wel degelijk een aantal spelers verhuurd...

10 januari 2015 om 09:22

Dijks aan willem 2

10 januari 2015 om 09:24

Dijks is transfervrij overgestapt naar Willem II. Voor de rest zijn het er wel degelijk 4. De Sa, Becker, van der Hart en Meleg zoals boontjesdopper al aangeeft. EN Sporkslede(dankje trodat4030) EN Kuipers(dankje-World-). 6 dus.

10 januari 2015 om 09:28

Sprokslede ook nog.

10 januari 2015 om 10:59

Kuipers bij Excelsior ook, is overigensbasisspeler en doet het prima. Was vorig jaar aanvoerder van Jong

10 januari 2015 om 15:06

Waarom niet verhuren aan een Jupiler League club als je beloftenteam in de Topklasse of Hoofdklasse speelt?

Kozakken Boys (topklasse) huurt bijvoorbeeld dit seizoen een speler van FC Dordrecht. Dat was al geregeld voor het bekend werd dat Dordt zou promoveren. Dus daarmee was Dord eigenlijk de eerste Jupiler League-club die een jeugdspeler verhuurde aan een semi-profclub.

10 januari 2015 om 15:44

In eerste instantie gaat dat natuurlijk nog wel gebeuren, maar ik vraag me af of clubs niet gaan inzien dat het heel handig kan zijn als hun beloften op een hoger niveau spelen, kunnen ze ook nog meetrainen met de eerste ploeg.

Dat van Jongeneel was inderdaad opvallend en een primeur. Het is inderdaad een heel pessimistisch scenario dat ik schets, maar elke profclub gaat er echt voor zorgen dat de beloften op een zo hoog mogelijk niveau spelen, dan gaat een Joey Sleegers echt niet meer naar Eindhoven als hij gewoon bij de Beloften van Feyenoord in de JL kan spelen.

De stimulus om nu te verhuren ontstaat doordat de beloftencompetitie een drama competitie is, gevuld met veredelde jeugdelftallen of afdankertjes, zonder gevoel van overwinning omdat je behalve de titel nergens op let. In de Topklasse komen ze tussen echte mannen te spelen. Maar dat gaan de belofte teams over 2 jaar ook.

Ik ben wel voor deze hervormingen, maar we moeten er gewoon voor zorgen dat het niet Alleen de Eredivisie clubs zijn die hiervan profiteren. Als de belofte elftallen nu ook prijzengeld gaan krijgen(hoop ik eerlijk gezegd niet) dan word het gat tussen rijk en arm toch weer groter.

10 januari 2015 om 16:23

Behalve het sportieve plaatje (waar Frank hier enigzins terecht op wijst) speelt ook het mentale plaatje mee. Met Jong Feyenoord voor 300 man is toch iets anders als Fortuna-uit, Sparta-uit, De Graafschap-uit. Daar krijg je als jonge speler te maken met veel meer druk, je krijgt te maken met zoveel meer aandacht en dat is voor een jonge speler ook belangrijk om mee te maken.

Daarnaast, het niet aan bod komen bij een andere Eredivisionist kan ook voor een hernieuwde zelfinzicht zorgen bij een jonge speler (of bij zwakke speler voor een mentale inzinking), waardoor zo een jongen beseft dat hij nog harder moet werken om te slagen (zijn ook genoeg voorbeelden van).

Daarnaast hoeven Feyenoord, Psv, Ajax en Twente idd hun spelers niet per se te verhuren. Maar clubs met een mindere beloftenteam en een groot talent die nog te kort komt voor het eerste, zou ervoor kunnen kiezen om die speler bij een topamateurclub te laten meedraaien. Is in dat geval (en dat gaan we vaker zien) een win-win-win.

Het kan zoals wij beiden schetsen verschillende kanten op gaan, maar ik kijk liever naar de positieve effecten voor de gehele breedte van het Nederlandse voetbal, dan naar alleen wat dit betekent voor de top van Nederland.

Als Frank ze liever op De Toekomst laat spelen vanwege het sportieve aspect is het zijn goed recht. Maar ik vind dit van hem nogal kort door de bocht.

Mickey van der Hart speelt momenteel toch wel degelijk bij GAE voetbalzone...

10 januari 2015 om 10:24

De enigste reden dat hij speelde was omdat die eerste keeper geblesserd was anders zou hij nu nogsteeds nist ibder de lat staan

10 januari 2015 om 15:05

Maar Erik Cummins is alweer terug en toch speelt Mickey van der Hart

Meleg, De Sa, VD Hart en Becker zijn toch verhuurd?

10 januari 2015 om 09:26

Sporkslede ook nog.
Wat bedoeld vz?

10 januari 2015 om 09:28

Nieuwpoort ook toch? Of is die overgenomen. Net als Kuipers, maar ik weet ook niet zeker of hij gehuurd is of definitief overgenomen.

10 januari 2015 om 09:49

Nieuwpoort allang weg. Kuipers heeft een aflopend contract, maar is inderdaad ook verhuurd

10 januari 2015 om 10:07

Ajax heeft nog een optie van één jaar in het contract van Kuipers.

10 januari 2015 om 10:07

Elke speler die is uitgeleend van Ajax is aan een Eredivisie club.

Misschien gewoon in het contract schrijven, wanneer speler niet geblesseerd is minimaal x wedstrijden en/of y% wedstrijden anders paar ton aan Ajax storten.

Met Zimling gebeurd nu andersom precies hetzelfde en de keren dat hij wel speelde stelde hij ronduit teleur.

11 januari 2015 om 00:04

None, dat lijkt mij uistekend. We hebben gezien met Vertonghen, wat een verhuur periode kan doen met een speler. Al was zijn goal klote als je begrijpt wat ik bedoel.

11 januari 2015 om 00:24

Da's zeker waar en ja ik begrijp zeker wat je bedoelt, dat was nou het enige doelpunt van hem die hij van mij inderdaad niet had hoeven scoren.

11 januari 2015 om 06:40

None

Daardoor werd het 2-2 en verloren we het kampioenschap op een punt, maar het zelfde deed Kluivert in dienst van psv de 1-5 maken. Man man, wat was ik er ziek van. Maar die spelers kan je niks kwalijk nemen, ze spelen in dienst van de partij die hen verhuurd maar het maakt t niet minder zuur..

Ik dacht bij het lezen van de kop eerst aan de Bojans en Cuenca's van deze wereld.

10 januari 2015 om 09:38

Inderdaad! Daar werd ik ook niet vrolijk van. Hebben niks gebracht.

Tsja niet eens zo lang geleden kon je nog het 1 en ander verwachten van Ajax talenten. Nu huur je ze en blijkt het dat ze niet eens zoveel beter zijn dan de spelers die je als ED middenmoter al in huis hebt. Logisch dat ze dan niet spelen. Als je niet goed genoeg bent hoor je niet te rekenen op speelminuten. Zelfde voor zimling bij Ajax.

10 januari 2015 om 11:08

Dus vandaar dat de Boer zegt, dan verhuur ik ze liever niet maar laat ik ze in de JL spelen met Ajax 2 waarbij speeltijd gegarandeerd beschikbaar is.

Als spelers niet de kwaliteit hebben om een basisplaats te bemachtigen bij ee subtopper of zelfs lager lijken ze mij ook niet goed genoeg voor Ajax.

Maar als je speler niet goed genoeg is voor ajax 1 en niet voor jong ajax en ze zitten op de bank of bij het 2de van de club wasr ze aan verhuurd zijn, dan zijn ze toch niet goed genoeg voor Ajax?? Waarom hebben die gasten dan een contract gekregen? Spelers waarvan jij denkt dat ze goed genoeg zijn is altijd goed om te verhuren, mits ze echt het talent hebben.

In het verleden heeft het goed gewerkt voor Vertonghen, maar verder kan ik me zo snel geen voorbeelden voor de geest halen, ja nog verder geleden Michael Reiziger. Voor de rest weet ik zo even geen goede voorbeelden van spelers die via een huurperiode echt hun waarde voor Ajax hebben bewezen. Dan kan je ze inderdaad beter in Ajax II houden, al moet je je natuurlijk afvragen of het niet aan de spelers zelf heeft gelegen. Als je bijvoorbeeld Cummins niet uit de basis kan keepen dan heb je ook bij ajax geen toekomst.

10 januari 2015 om 10:29

Bij Daley Blind was het ook wel redelijk succesvol. Er zijn wellicht ook wel gevallen waardoor spelers zich in de kijker konden spelen en een transfer hebben kunnen maken.

10 januari 2015 om 10:29

Bij Cambuur had Meleg De Ridder en F. Narsingh voor zich in de aanval, en Rusnak en VD Streek voor zich op het middenveld. Maar mocht hij zelf invallen in de aanval was hij gebleseerd, soms komt er ook een beetje pech bij kijken. (concurrenten die het verrassend goed doen en zelf blesures)

10 januari 2015 om 15:07

Kenneth Vermeer is toen verhuurd aan Willem II en daar speelde hij erg sterk. Voor Daley Blind pakte het goed uit: die werd een revelatie bij FC Groningen toen als rechtsback. Verder kan ik zo ook niks meer bedenken als ik eerlijk ben

Ik las eerst dat er stond dat Ajax geen spelers binnen de Eredivisie verhuurd??
Meleg, de Sa, van der Hart, Becker, Sporkslede, Kuipers... Zoals hierboven al genoemd....

Tja, op zich heeft de Boer welcren punt, alleen wat is het nut nog om zo'n speler bij Ajax te houden?

Neem een Sporkslede, die geloof ik 5 minuten mee heeft gedaan bij Willem II. Wordt uit de basis gehouden door Haemhouts, en als wissel staat Ippel nog voor hem. Niet omdat Streppel Ajax wil zieken, maar gewoon omdat hij niet goed genoeg is. Als blijkt dat zo'n jongen in een verhuurperiode niet goed genoeg is als back-up bij Willem II, moet je dan als Ajax niet gewoon concluderen dat Sporkslede niet voldoet ipv het verhuursysteem?

Dit is weer een nadeel van die 2e elftallen in de JL en daaronder. Er worden minder spelers verhuurd, waardoor kleinere clubs nauwelijks meer huurlingen op kunnen pikken. Dat systeem met 2e elftallen is werkelijk alleen maar goed voor de topclubs, voor de rest is het waardeloos. Wegwezen met die teams!

10 januari 2015 om 14:43

@ Kralinger

Als die jeugdteams verdwijnen is dat helemaal de financiële doodsteek van de JL. Fox had alleen belangstelling in de rechten voor de JL, waarvoor men nog iets meer betaalde als hij voorganger op voorwaarde dat de jeugdteams van de topclubs zouden deelnemen.

10 januari 2015 om 15:08

Nee, als ze niet akkoord gingen moesten ze zelfs de productiekosten betalen. Met minder geld dan de voorganger waren ze ook akkoord gegaan. Nu werden ze financieel erin gechanteerd.

10 januari 2015 om 16:13

Precies. Op andere manieren had het aantal wedstrijden ook uitgebreid kunnen wordenn, die jeugdteams zijn juist de doodsteek voor de JL en verpesten de hele competitie.

Of ze komen gewoon tekort....

goed nieuws voor eredivisieclubs talenten zullen nu eerder voor clubs als cambuur,en zwolle kiezen om eerder aan spelen toe te komen

Spelers gaan gewoon nu eerder weg als ze gebruikt worden voor ,,stand-in'' zoals De Boer wil, mits die jongens een fatsoenlijk contract krijgen. Ik vind het een mooie maatregel, ongeduld met spelers bij Ajax is goed voor de overige eredivisieclubs. Ik betwijfel overigens dat een jaartje in een ,,andere keuken'' spelers niet beter maakt. Dat is in elk vak zo, dus ook bij voetballers. Maar Ajax heeft het af en toe wel iets te hoog in de bol met haar talenten die veel minder talent blijken te zijn dan wordt verkondigd. Nu hebben we weer Riechedly Bazoer als ,,supertalent''. Ik denk allemaal uit het zelfde hout gesneden als zijn voorganger-talenten. Uiteindelijk allemaal net niet, met name mentaal.

Frank de Boer noemt Dijks als voorbeeld. Deze jongen is prima op zijn plaats bij Willem II. Het juiste niveau. Dat hij dan ook nog eens 2 klassen beter is dan de ten onrechte gehypte Boilesen, zegt alles over hoe vaak men bij Ajax de plank mis slaat. Geen juist oog voor goede spelers. Even ter verduidelijking, Dijks is ook niet goed genoeg, maar dat geldt vooral voor de huidige achterhoede van Ajax + de reservisten....waren de wedstrijden tegen o.a. PEC Zwolle en Vitesse niet duidelijk genoeg???

Een Blind en Vertonghen zijn prima voorbeelden dat een verhuur een goede manier is om spelers te ontwikkelen. Met een goed verhaal vooraf kan je natuurlijk nooit beargumenten waarom het in sommige gevallen wel goed gaat werken.

Gelukkig is ajax beleidstechnisch vrij flexibel en stappen ze van dit soort uitspraken heel eenvoudig af wanneer het nodig is.

Lijkt me niet verstandig. Sommige spelers hebben meer baat bij een verhuur naar een eredivisionist dan spelen in de jupiler league met jong ajax. Gewoon flexibel blijven en voor elke speler de juiste oplossing zoeken.

Wat een raar idee, als die jongens niet eens slagen bij kleinere clubs zie ik ze 1,2,3 ook niet slagen in Amsterdam. Dit houd dus dan gewoon in dat Ajax nog gieriger word en dus alles vanuit eigen gelederen wilt opvullen. Wanneer een kwalitatieve speler weer een "dubbie" te veel kost voor Overmars gaan we dus nu spelers doorschuiven naar het eerste waar zwaar aan getwijfeld word.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren