Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Suárez lijkt Ronaldo uit te sluiten: ‘Een goed WK voor een Ballon d’Or’

Laatste update:

Luis Suárez speelde een superjaar bij Liverpool, maar misdroeg zich op het WK door Giorgio Chiellini te bijten. Op die manier schakelde hij zichzelf uit voor de Ballon d’Or. Dat vindt de naar Barcelona getransfereerde aanvaller terecht, maar hij vindt dat andere spelers die geen goed WK hebben gespeeld ook geen kans mogen maken op de Ballon d’Or. Daarmee lijkt hij te doelen op Cristiano Ronaldo.

Ronaldo is niet te houden in dienst van Real Madrid, maar op het WK met Portugal maakte hij een uitgebluste indruk. De twee andere genomineerden, Lionel Messi (speler van het toernooi) en Manuel Neuer (wereldkampioen), deden het wel goed op het WK. “Als je kijkt naar het hele jaar, van januari naar december, moet je het WK natuurlijk wel meenemen. Mijn gedrag op het WK was niet goed, daarom stond ik niet op de shortlist van 23 man. Dat had ik eigenlijk ook niet verwacht”, zegt Suárez tegen El Mundo Deportivo.

“Je moet echter naar alle spelers van het WK kijken, niet alleen naar mij. Er zijn mensen die gewonnen hebben, er zijn mensen die in de eerste ronde werden uitgeschakeld. Voor mij is het duidelijk: ik zou het fantastisch vinden als een teamgenoot, Messi dus, zou winnen. Neuer verdient het ook als wereldkampioen. Cristiano, iedereen weet wat hij iedere keer weer doet, dus hij maakt ook een kans.”

“Voor mij is er echter geen twijfel”, gaat Suárez verder. “Leo heeft een uitstekend jaar achter de rug. Hij had blessures, maar maakte desondanks enorm veel doelpunten. Voor wat hij heeft gedaan met Argentinië, voor wat hij doet bij Barcelona: hij heeft genoeg gedaan om te winnen.”

Zonder goed WK, verdien je de Ballon d'Or niet

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Doet me denken aan Sneijder na zijn fantastische 2010.

9 januari 2015 om 17:22

inderdaad. sneijder had die gewoon moeten winnen. club had hij ook het maximale gepresteerd

9 januari 2015 om 17:23

Helemaal mee eens. Treble gewonnen, nationaal team aan de hand genomen tot een WK finale. Echt belachelijk dat sneijder niet heeft gewonnen.

9 januari 2015 om 17:27

Inderdaad, maar het is Messi hè....die staat boven iedereen.:

9 januari 2015 om 17:45

tja, als je het hier mee eens bent zou toch messi dit jaar de prijs moeten winnen, just sayin, maar ze mogen van mij gewoon stoppen met die prijs, is alleen voor idioten die willen horen dat hun favoriet de beste ter wereld is, aka ronaldo en Messi, en soms iemand anders. Het is voor fifa alleen leuk om nog wat geld in het laadje te krijgen, ik keek vorig jaar naar die show en het ging helemaal nergens over. en sowiezo worden hierbij spelers niet eens opgewerkt, die minstens even belangrijk voor een team zijn.

9 januari 2015 om 17:53

Sneijder was heeeelemaal niks vergeleken met messi in 2010. Alsjeblieft zeg.

9 januari 2015 om 17:55

Sneijder ha hem volgens de originele uitreiking ook gewonnen.
http://www.sport1.nl/nieuws/12463-journalisten-gev...

9 januari 2015 om 17:59

Maar met Sneijder waren er nog meer andere geweldige spelers die hadden gepresteerd , dit is hetzelfde geval als bij Robben , want veel mensen vonden dat hij moest winnen door de treble , terwijl hij niet eens de beste speler was.

9 januari 2015 om 19:37

Sorry hoor maar heel de spaanse selectie was beter dan Sneijder

9 januari 2015 om 19:42

Maar die spelers wonnen niet de treble, Sneijder wel. Sneijder was absolute wereldtop in 2010, nam ploeg en land bij de hand. Wel de ploeg die de CL won en het land dat de finale verloor.

10 januari 2015 om 11:35

Ik vind eigenlijk dat robben hem dit jaar verdiende maar hij is niet eens genomineerd

9 januari 2015 om 17:42

Hoezo gedraagt hij zich vijandig? Hij zegt in feite niets verkeerds over Ronaldo. Hij geeft alleen aan dat zijn mening is dat je ook een goed WK moet draaien om te kunnen winnen.

Hij geeft daarbij aan dat Ronaldo verder gewoon altijd goed bezig is (compliment), alleen zijn WK was een stuk minder. Daar is niets vijandigs aan. Dat Ronaldo een minder WK had is gewoon een feit.

10 januari 2015 om 00:17

Suarez is bang voor messi omdat messi hen anders laat banken. Whahah

Bij Suarez speelt het ook mee dat hij een aantal maanden niet kon spelen.

En Messi de beste van het WK? Zijn er nog meer grappen?

Dit jaar zijn er 3 mensen die genomineerd zouden moeten worden, waarvan er uiteindelijk maar 1 is genomineerd. Ik doel op Robben, Muller en Ronaldo.

9 januari 2015 om 17:23

Dit jaar zijn er dre kanshebbers: neuer, ronaldo en messi.

9 januari 2015 om 17:24

Ik begrijp dat jij die namen noemt, terecht. Maar iedereen doet alsof neuer het niet verdient omdat hij een keeper is en messi het niet verdient omdat hij niet meer zijn goddelijke niveau, maar alsnog een dodelijk niveau haalt. Slaat nergens op.

9 januari 2015 om 18:30

@sinaasappel7: Eens! Iedereen vergelijkt Messi met zijn topjaren en niet meer Messi van 2014 met hoe anderen in 2014 presteerden. Messi heeft in 2014 ondanks zijn mindere persoonlijke periode alsnog meer gescoord en assists gegeven dan iedereen op Ronaldo na. Robben had inderdaad een geweldig jaar, helaas mogen er maar 3 genomineerd worden.

9 januari 2015 om 19:44

Het is daarbij ook zo dat Ronaldo de CL won en daar een record pakte qua goals. Ik vind dat Ronaldo ondanks een slecht wk de gouden bal moet winnen.

9 januari 2015 om 17:24

Nee de kanshebbers zijn Ronaldo, Messi en Neuer.

9 januari 2015 om 17:31

Dit zal wel nooit veranderen. Zolang spelers als Messi en Ronaldo zoveel geld opleveren zullen altijd gekozen worden. Hoe slecht ze ook gespeeld hebben dat seizoen. Ben het wel eens met jou lijstje.

9 januari 2015 om 17:41

Ha, had Robben of Muller zo als Messi gepresteerd was er nooit twijfel geweest of hij in de top 3 zou moeten zitten. Messi heeft echt maar ongeveer 5 doelpunten minder gemaakt dan Cristiano, was uitstekend op het WK en was op een onterecht afgekeurd doelpunt na kampioen.

9 januari 2015 om 18:14

Hij was niet uitstekend op het WK, dat was Robben of Neuer. Messi speelde in de poulfase redelijk goed maar daarna speelde hij ook slecht.

9 januari 2015 om 18:27

Slecht... alsof mensen die wedstrijden niet eens hebben gekeken en elkaar alleen na praten. Hij scoort niet meer in de rondes na de groepsfase en meteen is het 'slecht'. Was nog steeds met afstand de meest invloedrijke speler aan de kant van Argenitinië op aanvallend vlak; zowat het enige initiatief vanuit Argentijns voebal kwam door hem.

9 januari 2015 om 18:43

Hahaha wat neem jij vriend? Messi was slecht in de knock-out fase. Was volledig onzichtbaar, Argentinie stond meestal 80 minuten met 10 op het veld. heb je wel gekeken? Messi was trouwens ook onzichtbaar in de poule fase maar hij scoorde nog wel, dus deed ie z'n job en kon je t niet slecht noemen.

"de meest invloedrijke speler van Argentinie op aanvallend vlak" Je brengt me aan het huilen

9 januari 2015 om 19:44

Helemaal niet nodig om meteen op de man te spelen. Wie was er dan invloedrijker? Agüero? Higuaín? Di Maria? Palacio? Behalve Di Maria allemaal waardeloos op het WK.

9 januari 2015 om 19:49

Maso en de verdediging en Di Maria die scoorde in de knockout fase, dat gaf de doorslag. Messi was nergens in de KO van het Wk.in de groepsfase speelde hij dramatisch,maar scoorde wel tegen de C Landen. Hele WK was Messi dramatisch. In de finale WK faalde hij helemaal. Miste daar ene levens grote kans ook..

9 januari 2015 om 21:59

Mascherano natuurlijk. De man heeft nota bene zijn anus uitgescheurd om Nederland uit de finale te houden.

9 januari 2015 om 21:57

Messi heeft gewoon 58 keer gescoord oid. Voor Messi begrippen was hij misschien minder, maar voor normale begrippen was hij nog steeds extreem goed. Die beste speler van het WK-verkiezing was een lachertje, maar zijn ballon d'or nominatie vind ik terecht. Had Robben eerder in plaats van Neuer gezet dan, maar dan vooral omdat ik vind dat je voor keepers gewoon een andere award moet maken.

Ach, wat is het WK nou over een heel jaar? Slechts een klein percentage wedstrijden in een ongewend elftal. Bovendien kan Ronaldo het ook niet alleen uiteraard.

9 januari 2015 om 17:24

wat is het wk over een jaar? nig steeds evenveel als die finale 5 jaar terug, en een ongewend team, dat is makkelijk praten voor ronaldo als hij in een selectie speelt van zon 500 miljoen.. het wk is de grootste prijs voor een voetballer, geen enkele clubprijs zou daar gewoon aan kunnen tippen.

9 januari 2015 om 17:33

Wk is de grootste prijs van het jaar. En dat team was niet ongewend ze speler al jaren samen. Zij hadden gewoon een slecht wk. Overkomt alle landen wel eens. Voor mij verdiend Muller het gewoon omdat hij het hele jaar heeft gepresteerd en ook op het wk. Maar ja dat kan nu niet.

Met deze redenering moet neuer dus winnen want messi was niet op zijn best tijdens het wk.

Ik ben het hier 100% mee eens!
Als je naar een jaar kijkt moet je dus ook het Wk meenemen en daar was Ronaldo nergens te bekennen terwijl de andere het bij club als land goed deden. Hoewel Ronaldo alles won met Real

9 januari 2015 om 17:26

Ja en in 2010 was je er zeker niet mee eens.

9 januari 2015 om 17:40

Ahh mister fanboy número uno is op z'n teentjes getrapt hoor. Man man man. Ronaldo heeft een fantastisch seizoen gehad maar gewoon niks klaar gespeeld op het WK dus ik snap de kritiek wel. Vorig jaar moest er ook plotseling nog een periode bij komen waarop men mocht stemmen zodat er nog even het één en ander geregeld kon worden.
Messi verdient het dit jaar ook niet. Ook goede periodes met slechte afgewisseld. Volgens mij zitten de echte beste van de wereld op 't moment vooral bij Bayern maar helaas dit is een grote poppenkast dus dat deze 2 erbij zitten is niet te voorkomen.

9 januari 2015 om 17:37

Messi was ook nergens meer te bekennen vanaf de kwartfinale. Ron Vlaar was hem gewoon de baas, en tegen Duitsland was ie ook uiterst zwak.

9 januari 2015 om 17:42

Ik ben er 100% van overtuigd dat jij niet helemaal objectief bent.

Wereldvoetballer van het jaar 2014 is volgens mij meer een ere prijs, de speler die het jaar het beste gespeeld, gepresteerd en daarnaast een voorbeeld is geweest voor vele voetballers en haar supporters.
De fifa is een grap, het stemsysteem voor Ballon d'or ook. Sneijder had op zijn minst bij de laatste 3 moeten zitten in 2010. In dat zelfde 2010 zat een Klose bij de laatste 30, hij speelde meer minuten op het wereldkampioenschap dan voor Bayern Munchen. Diego Milito, die de treble won zat niet eens bij de laastste 30.
De Ballon d'or win je door of ongelofelijke statistieken of door slechts (een) enkel(e) momenten van perfectie.

Iniesta was nooit geselecteerd geweest in 2010 wanneer hij dat doelpunt in de finale niet maakte. Daarnaast is het bizar hoe groot de Spaanse invloed is. Van de afgelopen 5 jaar, zijn er slechts 2 spelers buiten la Liga geselecteerd geweest. (ribery en nu Neuer).

9 januari 2015 om 19:58

dus omdat hij niet op zen best was moet hij niet winnen, hij heeft dit jaar 4 goals en 1 assist gemaakt , hij was betrokken bij elke doelpunt van argentinie maakte winnende en belangerijke doelpunte , meeste kanzen gecreeerd op het wk maar omdat ze teamgenoten zo slecht afmaakten heeft hij niet meer dan 1 assits, en speelde zowat alleen omdat aguero en dimaria geblesseerd raakten, hij had ongelooflijk veel druk op zich , heel argentinie verwachtte dat messi argentinie leidde en won , dus kdenk met dat alles rekeninghoudend dat hij wel de gouden bal verdient, maar ja neuerer zou ook op zich kunnen

Weinig verrassend dat hij dit zegt. Ik moet de eerste Barcelona speler die Ronaldo als favoriet bestempelt nog horen, net als de eerste Madrileen die Messi nummer één vindt. Wat me wel opvalt is dat Suarez zelf toegeeft dat hij vanwege zijn gedrag op het WK er terecht niet bijzit. Vind dit een volwassen reactie van hem, dat mag ook wel gezegd worden.

Dus als je een slechte WK achter de rug hebt, maar voor de rest prestatie na prestatie neerzet dan telt dat niet? En hoe zit dat met de jaren dat er geen Wk of Ek is??
Mensen verzinnen de gekste dingen alleen....

9 januari 2015 om 17:39

Als er in dat jaar een EK of WK gespeeld is, hoeft dat niet beslissend te zijn maar moet je dat natuurlijk altijd meenemen. Je kunt het belangrijkste toernooi in het voetbal niet terzijde schuiven omdat jouw favoriet het daar niet goed deed.

9 januari 2015 om 17:58

Nee natuurlijk ga je een WK niet terzijde schuiven.
Maar op een Wk speel je maar een handjevol wedstrijden van die 60+ wedstrijden die je in een jaar speelt en om dan die paar wedstrijden belangrijker te maken dan de rest vind ik belachelijk.
Je moet alle wedstrijd hetzelfde beoordelen en niet die paar op het Wk belangrijker maken dan de rest.stel je voor dat speler A en speler B 60 wedstrijden per jaar spelen waarvan 5 op een Wk, en speler A 55 wedstrijden top heeft gepresteerd en die andere 5 slecht.
En speler B het omgekeerde maar alsnog door sommige meer recht heeft op die prijs, vind ik dat niet kloppen.

9 januari 2015 om 18:02

Nee, je bekijkt het verkeerd je moet het zo bekijken, dat xe allebei in die 55 wedstrijden goed hebben presteert en prestatie na prestatie hebben gezet , alleen is speler b veel beter geweest op het wk dan speler a en dat moet dsn de doorslag geven

9 januari 2015 om 18:57

Nee want speler B heeft in die 55 wedstrijden niet zoveel gepresteerd.

9 januari 2015 om 19:51

Ronaldo heeft betere statistieken Ajaxbarcelona. Op het wk was Messi ook drie keer niks, met name tegen de sterkere landen was hij dramatisch. Die lachwekkend slechte poule met Nigeria, Iran en Bosnië. Knap hoor! Daarbij heeft Ronaldo prijzen gewonnen en Messi niet. Dus statistieken zijn beter en meer prijzen. Lijkt me dus duidelijk.

10 januari 2015 om 09:45

messi heeft in 55 wedstrijden met gepresteerd dan Ronaldo, je bent echt dom als je zegt dat Messi niet in veel wedstrijden heeft gepresteerd.

10 januari 2015 om 09:46

zo'n lastige poule had Ronaldo ook niet hoor en Portugal moest in die poule gewoon doorgaan

Na elke slachtofferrol van Suarez heeft hij nu een zeer goede reactie op zijn verleden. Perfect gezegd. Hoop dat hij het nooit meer doet. Het is een zeer goede speler.

Volgens alle goksites is Ronaldo torenhoge favoriet. Hij kan winnen vanwege zijn uitstekende optreden in de CL en competitie maar hij is ook veel geblesseerd geweest in de wedstrijden waar het toe deden. (Finale CL en WK). Vreemd dat hij dan favoriet is. We hebben hem niet zien schitteren in de finale en op het hoogste podium.

Messi blijft de betere voetballer maar ook hem niet gezien in de knockout fases van de CL en de beslissende wedstrijd tegen Atletico zowel CL als competitie.

Blijft Neuer over lijkt me de beste optie.

9 januari 2015 om 17:30

Messi knockout fases van het WK bedoelde ik.

9 januari 2015 om 19:17

Niks, Ronaldo verdient hem. Ronaldo kent een goed jaar en stak boven iedereen uit. Is met zijn goals belangrijk voor het winnen van de C.l. Neuer was zwak in de C.l, Op basis van een paar ballen die tegen hem aangeschoten waren o het WK en door gek uitkomen moet hij de Goudenbal winnen, laat mij niet lachen. Individueel was hij de beste van de wereld, Ballon Dor is een individuele prijs. Ik zal maar niet veel zeggen, weer zie ik je afgunst en hatelijkheid.

je begint eigenlijk bijna te hopen dat neuer um dan maar wint, zijn we gelijk van dat messi/ronaldo gezeik af

Dus als Cruijff een Braziliaan was geweest en 3 keer het wk had gewonnen was ie iig veel beter als al die pipo's van tegenwoordig , kwa voetbal is Messi gewoon de beste voetballer ooit maar tellen prijzen dan is Ronaldo de beste van dit jaar en terecht , het wk is gewoon wat je om je heen hebt lopen , daarom is bij die Duitsers ook niet duidelijk wie de beste is , laat weah of bv Ronaldo bij een top team van Brazilië mee doe dan win je ook het wk , Messi is gewoon de beste en daarna komt de rest , voor mij is van Basten de beste ooit maar op een wk heeft ie het ook niet gebracht

En jawel hoor wederom het wij van wc eend verhaal.
Dat Messi al beste speler van WK werd gekozen was al meer dan voldoende , want hoe onterecht was dat!? Althans naar mijn menin g was dat gewoon de grap van het wk.

Laat deze prijs gewoon lekker naar Neuer gaan, en laten ze daarna aub een aparte prijs de wereld inblazen voor keepers.

Ik vind het echt onzin dat mensen zeggen dan Neuer de Ballon d'or moet winnen. Casillas en Buffon in hun beste jaren hadden het eerder verdiend.

9 januari 2015 om 17:54

Compleet mee eens Alkmaar3 en malworld (wat jullie over Neuer zeggen)
Wat ook de rede is dat ik veel liever heb dat men daarom ook gewoon een aparte prijs begint uit te delen voor keepers. Maar wat dit jaar betreft heb ik gewoon een sterk gevoel dat neuer hem wint.
Maargoed deze prijs neem ik sws al jaren niet meer serieus het heeft eerder vaak iets weg van gunfactor..wat ik jammer vind.

Maar voor de winnaar is het uiteraard een mooie prijs.
Wie van deze 3 het ook wint ik gun het ze.

Neuer is een goede keeper en op dit moment de beste keeper van de wereld denk ik... Maar in het verleden zijn er betere keepers geweest die niet in de prijzen vielen.
Ronaldo verdient hem. Heeft niks met wk te maken. Is over het hele jaar. Hij kan het toch ook niet helpen dat er in Portugal bagger om hem heen staat. Als hij met Oranje had meegespeeld waren we wereldkampioen geworden.

Messi vind ik een goede voetballer, maar zeker niet de beste. Ibra hoort in het rijtje en Robben. Als je alleen naar het WK wilt kijken kun je Vlaar ook wel toevoegen, maar ja..

Helemaal mee eens.
Het WK is het aller grootse podium waar je het als "beste speler van de wereld" op moet laten zien.
Messi was niet best in vorm maar wist toch zijn ploeg te voorzien van beslissende goals wanneer het nodig was. Ronaldo kon zijn team niet naar de volgende ronde schieten zoals Robben dat bijvoorbeeld wel kon. Dan zak je wat mij betreft gewoon keihard door het ijs.
Dit toernooi is eens in de 4 jaar! De CL en de competitie zijn er elk jaar. Ronaldo had zich op het WK moeten laten gelden wat hij voor zijn team, land en als individu kan betekenen.

Mij benieuwen wie er volgend jaar wint? Ik kan 2 al opnoemen die genomineerd zullen worden.

Het WK is een graadmeter maar niet doorslaggevend vind ik. Stel je voor dat bijvoorbeeld Messi uit Luxemburg zou komen dan zou hij in het jaar dat er een EK of WK is dus nooit een gouden bal kunnen winnen?

Dit is weer typisch wij van WC-eend adviseren WC-eend. Ik zou het overigens wel heel leuk vinden als Neuer hem dit jaar zou winnen. Hij laat een manier van keepen zien die we nog nooit eerder gezien hebben. Toch een klein beetje revolutionair. Ik hoop stiekem op Neuer.

Dit is gewoon een verkapte, 'wie is de populairste jongen van de klas' verkiezing.
Iedereen steunt vooral z'n team of landgenoot.

Het gaat over heel het jaar, niet alleen over het wk, dus neuer was goed, maar Ronaldo verdient hem meer

Ja, voetbal is een teamsport dus moet je ook teamprestaties meerekenen, als je dan alles bij elkaar optelt zou Neuer dus moeten winnen. Het is zo moeilijk om hem te passeren, elke diepe bal komt bij hem terecht i.p.v. bij een medespeler. Sneijder had in 2010 hetzelfde. Ik ben voor Neuer.

Kan er nog steeds niet bij dat mensen uit het Barca kamp dit blijven roepen. Zo zet je jezelf toch voor schut? Het is overduidelijk dat Messi van de 3 genomineerden het minste kans maakt. Hij hoort neit eens in de top 3 van deze editie... Ik ga er van uit dat Messi zich wel weer herpakt en volgend jaar weer een grote kanshebber is en misschien ook wint, maar dit jaar verdient hij hem helemaal niet.

Ook vind ik het belachelijk dat ze zeggen dat Ronaldo hem niet verdiend omdat ie een slecht wk heeft gespeeld? waar slaat dat nou weer op? Natuurlijk telt dat mee, maar niet zo erg dat al zn prestaties in dienst van Real plots niet meer meetellen toch? Bovendien speelde Messi ook geen goed wk. Dat je de concurrent niet openlijk wilt steunen is heel begrijpelijk maar dit is me toch een brug te ver.

Beste Suarez, Xavi, en anderen: blijf jezelf lekker voor schut zetten

Ik ben het hier deels mee eens. Je kan natuurlijk ook in een super bagger ploeg spelen op het wk. Alleen vond ik ronaldo echt slecht op het wk, en dan bedoel ik wat hij zelf neerzette. Desondanks is ie het hele jaar wel heel goed buiten het wk om, maar messi ook, veel blessures gehad maar toch echt een goed jaar gehad, zij het zonder een grote prijs.. geef m dan maar aan neuer!

9 januari 2015 om 19:23

Neuer waarom hypt iedereen hem zo, wat heeft hij voor bijzonders gedaan, een paar ballen die tegen hem aan werden geschoten en gek uitkomen wat nergens opsloeg en hij moet gelijk de Goudenbal krijgen, wat ene grap. In de C.L was hij erg zwak en in de Bundesliga krijgt hij vrijwel niets te doen omdat de tegenstand daar erg matig is.

Barca spelers houden ervan om zichzelf voor de hele wereld zichzelf voor lul te zetten. Overduidelijk dat Ronaldo de beste was over de hele jaar,ook individueel stak hij boven iedereen uit. Neuer hoort niet eens in de top tien Goudenbal lijst, laat staan topdrie.

Nep nep Suarez. Ronaldo verdiend hem. Simpel. Ben geen fan van hem maarja..

Luis vindt dus dat Neuer moet winnen

Messi speelde ook geen goed wk

dus dan is Messi ook uitgesloten ? ondanks de belachelijke verkiezing tot speler van het toernooi

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren