Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Prins uit Jordanië werpt zich in de race tegen Blatter bij FIFA

Laatste update:

Prins Ali Bin Al-Hussein van Jordanië heeft besloten mee te doen aan de komende presidentsverkiezingen binnen de wereldvoetbalbond (FIFA). De 39-jarige prins is sinds precies vier jaar al vicevoorzitter van de FIFA namens Azië. Hij heeft echter gemerkt dat er behoefte is aan een wisseling van de wacht aan de top en hoopt Joseph Blatter te verslaan tijdens de verkiezingen, eind mei dit jaar.

/

Blatter zit al sinds 1998 op zijn troon. Na vier jaar werd hij herkozen voor een tweede ambtstermijn en vervolgens bleef hij ook aan na de verkiezingen van 2007 en 2011. De laatste twee jaar groeide de onvrede over het functioneren van de Zwitser flink. De toewijzing van de WK’s van 2018 en 2022 aan Rusland en Qatar waren daar debet aan, maar Blatter gedroeg zich ook bijzonder merkwaardig in het openbaar.

Hij joeg velen tegen zich in het harnas met uitspraken over Cristiano Ronaldo en kreeg van tijd tot tijd de lachers op zijn hand, door rigoureuze wijzigingen in de sport voor te stellen. Bovendien verdenken velen Blatter van corruptie. Eerder zei voormalig FIFA-secretaris Jerôme Champagne al dat hij het op zou nemen tegen Blatter, eind mei. Prins Ali Bin Al-Hussein van Jordanië is nu de tweede serieuze tegenspeler. Blatter heeft aangegeven graag nog door te gaan.

Denk jij dat Ali Bin Al-Hussein een goede FIFA-baas zou zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nog zo een gozer die waarschijnlijk denkt dat de wereld om hem draait. Ja, nee doe maar niet.

6 januari 2015 om 11:36

Wat een belachelijk aanname, iedereen die zich opgeeft is dus zo een type? Jij denkt zeker dat politici ook altijd aan zichzelf denken wanneer ze zich opgeven voor verkiezingen? Lekker kort door de bocht. Sommige mensen hebben ook intrinsieke motivatie en daar kan je alleen maar blij zijn.
Heb weinig informatie over hem maar ben blij dat er in ieder geval mensen zijn die zich durven kandidaat te stellen en niet bij voorbaat al opgeven. Dan komen we helemaal nooit af van die demente Zwitserse opa!

6 januari 2015 om 12:13

Mooi gezegd wouter. Idiote vooroordelen..

6 januari 2015 om 13:06

Ah jij kent de meneer uit Jordanië goed? Kun je dan je uitspraak ook onderbouwen of is het maar een blind vermoeden?

6 januari 2015 om 13:26

Ken de beste man niet. Maar Prins van Jordanie, dan heb je waarschijnlijk al zeer goed gevulde zakken...... Dus voor het geld hoeft hij het niet meer te doen

6 januari 2015 om 13:41

Dus centjes genoeg voor wat envelopjes onder de deur.

Deze man komt uit het niets, geen achtergrond als voetballer. We hebben nog geen plan-van-aanpak gezien, speerpunten van wat hij wil gaan verbeteren. Dus erg raar is het niet dat mensen hierboven in eerste instantie de nodige scepsis hebben bij deze kandidatuur toch? Iemand die de olie dollars even komt veiligstellen, of een WKtje in Jordanië...

Maar aan de andere kant: erger dan Blatter kan niet....

6 januari 2015 om 14:06

@toizzzz

Ik snap niet waarom er elke keer over olie dollars gesproken moet worden? Wat is het verschil tussen oliedollars en normale? Alsof het Westen niet enorm aantal rijke mensen heeft die op verscheidene manieren een fortuin hebben behaald. Dan zeggen we toch ook niet 'media-dollars, bank dollars, emperium-dollars'?

Of heeft het puur te maken met het feit dat olie eigenaren vaak Arabieren zijn? Ik denk het tweede.

6 januari 2015 om 14:19

Dan geef hem op z'n minst de kans om dat bekend te maken, in plaats van hem direct af te zeiken. Heb nochtans vaker positieve commentaren en voorstellen van deze gast gehoord.

6 januari 2015 om 14:38

Je reactie is belachelijk Toizzzz.

We hebben nog geen plan van aanpak gezien en speerpunten van wat hij wilt verbeteren, zoals je zelf zegt. Is ook niet zo gek, want het is vandaag pas bekend gemaakt. Scepsis is dan toch juist nog niet op zijn plaats?
Maar ondertussen neem je zelf al wel vast aan dat hij corrupt is, en dat zonder dat je ooit één van zijn plannen van aanpak hebt gezien?

Kunnen we deze man niet gewoon een kans geven? Het lijkt mij dat we pas over 'enveloppen onder de deur' en 'wk'tjes kopen' moeten praten als zich dat ook daadwerkelijk voordoet.

Ik vrees helaas dat veel van dit soort afkeer-reacties ook voortkomen uit een soort van angst voor het Midden-Oosten. Immers, alles wat daar vandaan komt is slecht, en zeker als het geld heeft. Zoiets, toch?
Om al deze onderhuidse xenofoben ietwat gerust te stellen; het is onze eigen blanke Uefa die er bij de prins op aan heeft gedrongen om zich kandidaat te stellen.

6 januari 2015 om 20:44

Ik ben er blij mee dat hij zich inschrijft, beetje lobbyen en dan wat stemmen pakken bij bonden die Blatter al heeft ingekocht dan heeft hij tenminste geen meerderheid mewr vooraf. Nu nog een fatsoenlijke Europese en dan heb je een leuke en eerlijke strijd.

Deze man heeft nog een schoon CV en was ook diegene die het onderzoeksrapport van Garcia volledig online wilde zetten. Daarnaast is hij een voorstander van vrouwenvoetbal. In mijn ogen een goede man, dus waarom ook niet?

Daarnaast wilt deze man een duidelijk standpunt: voetbal draait niet om Fifa, maar voetbal draait om het mooie spelletje.
Duidelijk en zoals het hoort.

6 januari 2015 om 11:33

Veel slechter dan Blatter kan het niet worden denk ik.
Laten we hopen dat 't doorgaat

6 januari 2015 om 11:47

Volledig mee eens, daarbij is hij ook nog eens jong. Hij kan vers leven bij de Fifa inblazen.

6 januari 2015 om 12:13

Alleen jammer dat veel mensen op Vz bevooroordeeld zijn en op nee stemmen bij de poll, alleen omdat hij Arabisch is en Ali Bin Al-Hussein heet.

6 januari 2015 om 13:21

Waarschijnlijk heb je gelijk en wint Blatter de verkiezingen gewoon maar niet geschoten is altijd mis en deze kandidaten laten in ieder zien dat er ook binnen de FIFA vertwijfeling heerst over Blatter.

Hij zou ook niet een verbetering zijn t.o.v Blatter. Er moet iemand uit Europa komen die een grote naam in het voetbal heeft. Maar iedereen liever dan Blatter, die verziekt het voetbal gewoon.

6 januari 2015 om 11:39

Roep je maar om het roepen of heb je nog argumenten waarom iemand uit europa het beter zal doen? De 2 hoogste voetbalbazen komen uit europa en de sport heeft nog nooit in zo'n kwaad daglicht gestaan.

6 januari 2015 om 11:40

Dan zou je zeggen Platini, maar dat is ook een arrogante dictator bij de EUFA, misschien heb je juist iemand nodig die wel van het spelletje afweet en betrekkelijk onbekend is dan een grote naam.

6 januari 2015 om 11:41

Een 2e Platini dus? Juist mensen met een naam in de voetbalwereld zijn vaak helemaal niet geschikt. Geen politieke vaardigheden, geen verstand van het leiden van enorme organisaties.

Deze man is zeker geschikt, gezien zijn goede afkomst.

6 januari 2015 om 11:54

Ja iemand zoals Plattini. Echt top gozer.

6 januari 2015 om 12:14

Hoezo zou er iemamd uit europa moeten komen? Dit is fifa niet uefa. Nergens heb ik een dergelijk criteria voorbij zien komen. Onzin!!!!

6 januari 2015 om 14:11

@modric

Eng he? Mensen van buiten je eigen cultuur? Ze lijken ook zo niet op Europese mensen wat eng allemaal. Gelukkig zijn wij wel allemaal Europese goden.

Als hij wint is er maar één reden mogelijk: omkoping.

6 januari 2015 om 11:41

En dat baseer je op?

6 januari 2015 om 11:49

WeetJeWieikBen heeft zijn vooroordeel al weer klaar liggen.

6 januari 2015 om 12:25

Jijweetnietwieikben

Is gewoon een vooroordeel omdat deze man uit het middenoosten komt en een prins met geld is. Niets van aantrekken dus.

6 januari 2015 om 12:31

dat zou in mijn ogen juist betekenen dat hij juist niet om te kopen is. Bovendien, hij riskeert het om de hele koninklijke familie door het slijk te halen wanneer er bagger naar boven komt door hem. Ik vertrouw er wel op.

6 januari 2015 om 11:56

Ken je de man uberhaupt? Geloof me, ik heb hem veel liever dan Blatter of Platini.

6 januari 2015 om 17:56

Op basis van wat? Niemand kent deze man, voor hetzelfde geldt is hij nog erger dan Blatter?

6 januari 2015 om 21:10

Deze beste man is de voorzitter van de Aziatische bond dacht ik, prins van Jordanie, een van de koningshuizen die wel geld heeft maar niet zo belachelijk veel als de Arabische sjeiks. Deze man wilde als een van de eerste het rapport over Qatar en Rusland openbaar maken, en last but not least: Deze man heeft de support van onder andere de FA en Duitse bond, twee van de belangrijkste bonden die zich duidelijk tegen Blatter uitgesproken hebben, die zullen dat niet zomaar doen lijkt mij.

Ik weet niks van deze man, maar alles is beter dan Blatter. Hopen dat hij het wordt.

6 januari 2015 om 11:58

Misschien is deze vent nog wel 10x erger. Je zou zeggen dat het niet erger dan Blatter kan maar je weet het maar nooit.

6 januari 2015 om 12:17

Deze man is zeker wel een vooruitgang als je hem vergelijkt met Blatter.

Hmm, op het moment is alles beter dan Blatter (op Platini na) dus waarom niet.
Ik heb liever een levende legende als Beckenbauer of Sir Alex Ferguson maarja die droom moet ik uitzwaaien.

Prima optie lijkt mij. Zoals hierboven iemand al stelt is dit een ogenschijnlijk integere man met goede initiatieven. Daarnaast is het Jordaanse koningshuis geen malafide, met geld smijtende boevenbende zoals we in Saudi-Arabië, Qatar en de Emiraten wel zien maar een meer dan betrouwbare partner in de internationale politiek.

Wat mij wel zorgen baart is dat deze man voorstander is van het gebruik van een hijab in het vrouwenvoetbal van islamitische landen. Mijns inziens is dat een mengeling van religie met sport en ook nog eens vrouwonvriendelijk. Als deze man dit soort standpunten kan matigen of geheel schrapt geef ik hem best een goede kans op het voorzitterschap. Veel erger dan Blatter lijkt mij niet te kunnen.

6 januari 2015 om 11:40

Waarschijnlijk is de hijab de enige manier om vrouwenvoetbal in islamitische landen groot te maken. Dat hij voor sportende vrouwen is, is in veel van die landen al revolutionair. En eigenlijk is het standpunt over de hijab er dus één die van veel realisme getuigd.

Ik ben voor deze man, zou een prima voorzitter zijn. Jong, ambitieus maar bovenal: hij heeft geen reden om zich te laten omkopen oid. Hij komt namelijk uit een rijke familie met een hele goede naam. Die naam zal hij niet te grabbel willen gooien.

6 januari 2015 om 11:41

Natuurlijk heb je een punt, echter ben ik van mening dat een internationaal sportorgaan als de Fifa niet hoort te buigen voor zulke extreme standpunten, maar zich hoort te distantiëren van zulke initiatieven.

6 januari 2015 om 11:43

Ja, maar sportende vrouwen zijn al een revolutie. Als dat (voorlopig) met een hijab moet, is dat al een enorme verbetering. Dan kun je er later over gaan praten of die hijab alsnog weg kan, als men meer gewend is aan sportende vrouwen.

6 januari 2015 om 11:57

Er zijn ook genoeg vrouwen die zelf liever met dan zonder hijab lopen. Gewoon niet verplichten en niet verbieden.

6 januari 2015 om 12:46

Inderdaad, het verbieden van de hijab kan natuurlijk helemaal niet, want dan sluit je mensen met een religie buiten.

6 januari 2015 om 11:40

Sorry ik ben geen grote religueze kenner. Kan iemand mij vertellen wat een hijab is?

6 januari 2015 om 11:41

Hoofddoek, in bijvoorbeeld Iran spelen ze met een hoofddoek om, ondanks het advies dat dit gevaarlijke situaties kan opleveren. Religie gaat in dat soort landen voor de volksgezondheid (van sporters). Maar goed, dat is hetzelfde land waar een vrouw de doodstraf krijgt als ze een voetbalwedstrijd voor mannen bijwoont.

6 januari 2015 om 17:38

Geloof ik dus helemaal niks van.

In Iran krijgt een vrouw de doodstraf als ze een wedstrijd bezoekt voor Mannen?
Hahahaha.

Als dat ooit was gebeurt dan zou het wel zo uitgebreid in de media besproken worden hierzo.. Nee sorry.
Krijg je er bij mij niet in.

6 januari 2015 om 12:27

Sinds wanneer bepaalt men dat het dragen van een hijab tijdens het sporten vrouwonvriendelijk is, als die vrouwen zelf de hijab om willen doen? Tevens valt hier ook nog wat over te zeggen onder de noemer vrijheid van geloofsbelijdenis. Dat het ongezond is tot daar aan toe, ik heb bijvoorbeeld nog gehoord van een vrouw/meisje die stikte in haar hoofddoek tijdens een lesje gymmen, ondanks dat het veelvuldig voorkomt in Nederland. Daarbij komt dat zij die keuze ook weer zelf maken. Kortom, je gaat wel heel erg kort door de bocht met de waarden en normen die jij als 'westerling' normaal vind.

6 januari 2015 om 12:49

Volgens mij gaat het hier om competities waarbij alle dames verplicht de hijab moeten dragen. Dus niet om de keuzevrijheid van de dames.

Natuurlijk moeten overal ter wereld vrouwen die dat willen een hoofddoek kunnen dragen. Die fundamentele vrijheid wordt regelmatig vergeten.

6 januari 2015 om 13:12

Als het gedwongen is en dus er geen keuzemogelijkheid is dan is dat in mijn 'westerse' optiek vrouwonvriendelijk ja.

7 januari 2015 om 15:05

@ JK-Ajax

Mits iedereen gedwongen wordt, ben ik het met je eens. Dat is namelijk precies het tegenovergestelde van dat niemand een hoofddoek mag dragen (op basis van vrije wil) en daar ben ik absoluut ook op tegen.

Daar hoef je dus geen 'westerse' manier van denken voor te hebben.

Ik begreep echter uit Noordzijde's eerdere reactie dat er een regel kwam om vrouwen toestemming te geven om met hijab te spelen (dus niet gedwongen voor iedereen). Correct me if I'm wrong.

6 januari 2015 om 19:14

Haha ga weg man. Jordanie is net als die andere Saudi en Qatar apostaten hielenlikkers van Israel en de Vs. Niks beter dan andere op t Arabisch schieteiland en die allen bloed aan hun handen hebben voor de shit in Syrie. Dus kom niet beweren dat ie Jordaanse dictatuur niet minder is.

6 januari 2015 om 21:13

Ga een eind fietsen man. Israel en Jordanie zijn niet bepaald vrienden, en er zijn heel veel Moslimlanden die zich opelijk uitgesproken hebben tegen IS, sterker nog: ruim 95 procent van de Moslims is tegen Isis, maar die zijn dan ook allemaal pro-VS?

Praat niet over dingen waar je niets van weet.

6 januari 2015 om 23:41

Please, Stravven, don't. Jordanië, net als die golftstaten inclusief Turkije en Israël zijn de verantwoordelijken voor het steunen van alle shit groeperingen in Syrië die zoveel misdaden hebben gepleegd tegen de bevolking daar. Onder andere de Al Nusra jihadi's, FSA Jihadi's en de Islamic Front Jihadi's en andere jihadisten in Syrië. En dan maar te zwijgen over het Westen die ze nog gematigd noemen.

Isis staat op conto van de VS. Die hebben een schietschijf nodig tegen Assad.

/ Praat niet over dingen waar je niets van weet. \

Lol. Oke ik weet van niets maar de golfstaten zijn niet Pro-VS? Ik ga stuk. Je weet zelf van niets. Houd je bezig met Arsenal wil je, meer wordt er niet gevraagd.

Hahahaha het wordt ook steeds gekker daar bij de Fifa. Jordanie... het voetballand dat al jaaaaaren een bolwerk is in t wereldje. Sjongejongejonge. Als dat echt gebeurd dan moet echt heel die Fifa opgedoekt worden.

6 januari 2015 om 11:36

Iemand uit een relatief klein land kan juist relatief belangeloos te werk gaan zonder gebonden te zijn aan allerlei 'commitments' aan de grote landen.

6 januari 2015 om 11:41

Juist... sorry hoor maar de reden dat iedereen de Fifa haat is doordat Blatter al die 3e wereldlanden omkoopt om stemmen binnen te halen voor het voorzitterschap. Wat denk jij wat een of andere prins uit Jordanie gaat doen? Kom op zeg denk ff na.

Voetbal beslissingen moet juist heeel erg ver weg blijven uit dat soort landen. Niet dat Blatter het goed doet maar het moet allemaal anders.

Dat mensen hierin trappen zeg sjonge jonge wat is het toch triest gesteld met de wereld.

6 januari 2015 om 11:43

Jordanië is géén derdewereldland.

6 januari 2015 om 11:45

...dat soort landen". En waar trek jij die grens dan wel? Welk land is in jouw ogen acceptabel? Canada? Chili? Zuid-Afrika? Tsjechie?

Blijkbaar draait het bij jou alleen maar om iemand achtergrond, terwijl de Fifa juist iemand nodig heeft die zorgt dat het beleid in orde is en het imago opgepoetst wordt. Dat kan zoals Noordzijde al zegt misschien beter gedaan worden door een minder bekend iemand die belangeloos is!

6 januari 2015 om 12:26

En Ansjo, vergeet niet dat de beste man aardig wat poen op zijn naam heeft staan wat het lastig maakt om hem ergens mee om te kopen. Heeft heel veel invloed in de gebieden waar tegenwoordig veel geld uit naar het voetbal vloeit. Heeft hij een smetteloze CV, en wilde hij zoals hierboven al gesuggereerd werd als een van de weinig dat het rapport van Garcia geopenbaard werd.

Ik heb best vertrouwen in deze man. Alleen het feit dat hij uit Jordanie komt zegt niks over zijn functioneren. Dat zou het bij een Zwitser ook niet doen.

6 januari 2015 om 13:14

Wat een kortzichtigheid om het maar onder de noemer derdewereldland te schuiven. Zijn deze mensen dan per definitie incapabel? Dommer van natura? Nee toch?

6 januari 2015 om 14:18

@JK-Ajax

Nou met Ansjo zijn reactie bewijst hij dat die mensen zeker niet dommer zijn van natura. Er is er al een hier die in staat is zulke ondoordachte opmerkingen te maken en dat is hij zelf.

Ach laten we eerlijk zijn de helft hier kijkt naar zijn naam en het land(die ze zonder namen waarschijnlijk niet eens kunnen aanwijzen in een Atlas) en heeft daarop al besloten dat het een slechte keuze is.

Iets van beeldvorming wat enorm sterk is op het moment in de Westerse media.

Hier schiet je niks mee op, als je foto´s van hun beide vind.. kunnen ze goed met elkaar vinden. Dus ook al treed Blatter af, hij kan altijd nog een belletje rinkelen met deze man.

Gewoon een voetbal-legende er neer zetten, dan zo oliesjeik mannetje die wedstrijden kan omkopen..

6 januari 2015 om 11:41

Ondoordacht, dom en discriminerend tegelijk is deze opmerking. Meer kan ik er toch echt niet van maken. Deze functie moet naar mijn inziens juist niet ingevuld worden door een voetbal-ster maar door iemand met de juiste managementkwaliteiten en integer is. Minder op de voorgrond treden en meer achter de schermen werken aan goed beleid lijkt mij prioriteit nummer 1!

6 januari 2015 om 12:08

Je kan gewoon, in het openbaar, of werk gerelateerd, netjes met elkaar omgaan. Maar dat wilt niet zeggen dat ze elkaar mogen of niet. Ik zelf pleit voor iemand met een behoorlijk verstand, niet alleen over voetbal. Dus een ex-prof neerpleuren alleen maar omdat hij voetballer, is gewoon harstikke dom.

En dan kan meneer wel uit Jordanië komen, denk je zelf dat hij die keuze had? Elke meneer of mevrouw uit zulke landen is gelijk een oliesjeik mannetje? Wat ben jij kortzichtig hierin.

Oh ik vond foto's waaruit blijkt dat ze menselijk zijn, oh wat erg.

Nee jij zoekt zeker een kerel die in het openbaar of op het werk met Blatter op de vuist gaat... ipv een gezonde verstandshouding.

6 januari 2015 om 13:24

@vd.vaart: Er is helemaal geen olie in Jordanië, hoe kan die man dan een oliesjeik zijn?

Het koningshuis van Jordanië heeft, ook in het westen, gewoon een hele goede reputatie. Het zegt ook wel wat de het zo'n beetje het enige land in het Midden-Oosten is waar eigenlijk nauwelijks noemenswaardige onrust is.

En natuurlijk zal hij op vriendschappelijke voet staan met Blatter. Denk je dat het überhaupt mogelijk is om iets te bereiken binnen de Fifa als je de rebel uit gaat hangen die weigert om even vriendelijk glimlachend met Blatter op de foto te gaan? Dat heet diplomatie.

6 januari 2015 om 14:23

@vd.vaart

Ik ga voortaan iedereen die een reactie post met overduidelijke siscriminatie melden bij de moderators.

Dat jij bij voorbaat, terwijl je waarschijnlijk zonder namen, Jordanië niet kan vinden in een Atlas, gelijk aan een oliesheik denkt en dat al deze mensen legubere personen zijn die dus eerder een wedstrijd omkopen dan Europese mensen, geeft aan hoe kortzichtig je bent.

Maar dat is het vervelende aan een mens. Elk mens wilt praten, ondanks ze niks van het onderwerp afweten. Dan krijg je dus dit soort stupide reacties.

Maar het is vrij grappig om te zien. De grootste misdadigers tegen de vrijheid zijn de Westerse mensen en bedrijven. Hoe zij instaat zijn om types als jij en anderen totaal ervan te ivertuigen dat Walhalla in het Westen ligt en alles daarbuiten onbetrouwbaar is, is naar mijn mening komisch en geniaal.

Ik las dit artikel net al op nu.nl en de reacties daar waren niet veel beter dan hier. Omdat de man een Jordaanse prins is wordt gelijk weer aangenomen dat hij corrupt is en denkt dat de wereld om hem draait. Als je je daadwerkelijk zou verdiepen in deze man (en sowieso het Jordaanse koningshuis) blijkt echter dat deze aannames nergens op gebaseerd zijn. Hij heeft bovendien al verschillende verstandige uitspraken gedaan op het gebied van de FIFA, in ieder geval meer dan ik Blatter ooit op heb kunnen betrappen.

6 januari 2015 om 12:29

Ik vind het juist wel een goeie. Dat de man een prins is betekend ook nog eens dat hij de hele koninklijke familie naam door het slijk zou halen. En laten we eerlijk wezen alles is beter dan Blatter. Hoe meer tegen hem, hoe beter.

6 januari 2015 om 13:13

Zeker, ik ben ooit in Jordanie geweest en voor zover een toerist daarover kan oordelen kan ik je vertellen dat zowel zijn familie als hijzelf een hele goede naam hebben en worden gerespecteerd maar niet aanbeden, vergelijkbaar met ons koningshuis dus. Ik vertrouw deze man wel en ik hoop dat hij een goede kans maakt.

Niets tegen Jordaan of tegen dat koningshuis, maar waarom zijn het altijd dit soort vreemde kandidaten? Waarom nooit mensen uit de top van het voetbal, of ex top van het voetbal zoals bijvoorbeeld Platini. Niet dat Platini zelf nou zo geweldig is maar goed.

6 januari 2015 om 13:47

Omdat voetballen en aan het hoofd staan van een hele grote internationale organisatie twee totaal verschillende dingen zijn? Je gaat toch ook niet een kleermaker directeur maken van C&a?

6 januari 2015 om 14:05

Nee ik bedoel niet per sé een voetballer, maar een topman uit het voetbal zoals een voorzitter van een grote club of iemand die een andere hoge functie bekleed of in het verleden heeft bekleed.

Ik bedoel uiteraard niet dat Sjakie Polak aan het einde van zijn carriere kandidaat moet worden voor deze functie

6 januari 2015 om 14:12

Polak als voorzitter van de Fifa, dat zou de persconferenties in elk geval wel een stuk leuker maken.

Ik zie het zo, slechter dan Blatter kan het nooit worden dus alles is een verbetering.
Alleen zie ik niemand van Blatter winnen als die niet ook wat envelopjes gaat schuiven, anders stemmen alle kleine landjes op Blatter en ben je kansloos.

Dus ik zou zeggen koop heel de boel om zodat Blatter zeker niet meer aan de macht is en ga dan schoon schip maken en alle rotte appels eruit trappen.

Ik weet niet hoe deze man handelt. Van mij mag iedereen daar staan maar er moet wel meer gefocust worden op voetbal in plaats van hun portemonnee grote.

Deze man schijnt wel de steun te hebben van meerdere Europese, Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen. Helaas hebben ontwikkelingslanden waar nauwelijks noemenswaardig wordt gevoetbald evenveel stemrecht. Dus Blatter zal helaas wel weer aan het langste eind trekken. Zolang dat soort nietszeggende landjes stemrecht hebben komt er nooit iets fatsoenlijks van de grond. Tijd om de toplanden af te splitsen van de rest.

6 januari 2015 om 17:08

Bij de UCI kon Mcquiad ook niet verliezen door de steun van de Afrikaanse landen, tot hij daadwerkelijk wel verloor. Zolang er nog gestemd moet worden, is de uitslag gewoon onzeker.

Het gevoel bekruipt mij dat dit een kandidaat is gekozen door Blatter zelf, die weinig kans van slagen heeft zodat gewoon Seppie zijn 1000ste termijn kan uitvoeren terwijl hij toch van de kritiek af is dat er geen kandidaten zijn etc etc..

Ik hoop echt van niet maar ik kan er niks aan doen, dit is wat ik denk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren