Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Denswil niet mee naar Qatar, Club Brugge meldt akkoord

Laatste update:

Stefano Denswil is er al snel in geslaagd om een nieuwe club te vinden. De verdediger kreeg aan het begin van deze week te horen dat hij per direct transfervrij kon vertrekken bij Ajax en zijn zaakwaarnemer sprak over interesse van Juventus en Celtic. Denswil verhuist echter naar België: volgens De Telegraaf tekent de verdediger een contract voor 3,5 jaar bij Club Brugge.

/

Denswil is al akkoord met de huidige koploper van de Jupiler Pro League en zal zondag niet met Ajax meegaan naar Qatar, waar de Amsterdammers zich gaan voorbereiden op de tweede seizoenshelft. Ajax krijgt geen transfersom voor de 21-jarige Denswil, maar heeft wel een percentage op de eventuele doorverkoop van de verdediger bedongen. Denswil gaat bij Club samenspelen met landgenoot Ruud Vormer; Michel Preud'homme (ex-FC Twente) wordt zijn trainer.

Denswil is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax en speelde 22 competitiewedstrijden in het eerste elftal. De verdediger had de kans om zijn aflopende contract te verlengen, maar ging lange tijd niet op het voorstel in, omdat hij eerst wilde zien wat Niklas Moisander zou gaan doen. Uiteindelijk besloot Ajax om het seizoen af te maken met Moisander en Denswil een transfervrije status te geven. De mandekker vervolgt zijn loopbaan nu in België, hoewel hij nog had aangegeven dat hij het seizoen eigenlijk wilde afmaken in Amsterdam.

Update 4 januari 08.40 uur - Denswil niet mee naar Qatar, transfer nog niet bevestigd
Ajax heeft via Twitter bevestigd dat Stefano Denswil niet mee zal reizen naar Qatar. De verdediger heeft een akkoord bereikt over een samenwerking met Club Brugge en krijgt van Ajax de tijd om deze transfer af te ronden. De Amsterdammers melden niets over een mogelijke overgang, maar Club heeft op de website van de vereniging inmiddels bevestigd dat er een principeakkoord is bereikt met zowel Ajax als met Denswil. Frank de Boer neemt geen vervanger voor de mandekker mee naar Qatar.

Club Brugge is een mooie club voor Stefano Denswil

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
3 januari 2015 om 23:31

Idd slim

3 januari 2015 om 23:36

Of het slim is van Ajax, is een tweede. Ik in ieder geval niet en denk er wel meer, snappen deze vertrek van Denswil niet. Ze zien in hem de nieuwe Ryan Donk bij Club Brugge..

4 januari 2015 om 10:28

Jammer zulke opmerkingen....
Die jongen wil gewoon spelen, iets wat een jongen van die leeftijd ook zal moeten doen....
Bij Ajax was zijn kans op speeltijd minimaal en heeft daarom voor een ander avontuur gekozen.
Maar dat betekend dus niet dat hij zich groter als de club voelt....

4 januari 2015 om 12:32

Hopelijk niet. Ryan Donk heeft een belachelijke mentaliteit.
Kan iemand me zeggen hoe goed Denswil is? Centraal achterin hebben we eigenlijk geen versterking nodig, ik zie Denswil er Engels of Mechele niet uit spelen als hij niet goed genoeg is voor Ajax.

Ajax is wel beter dan Club, maar zoveel scheelt het ook weer niet. Nederlanders doen vaak lacherig over het niveau in België, maar we halen jullie wel in op de Uefa coefficient list. Club overwintert ook in de EL, als groepswinnaar.

4 januari 2015 om 13:53

Ik durf je te verzekeren dat het niveau in belgie stukken lager ligt dan in Nederland. Er zit totaal geen lijn in het spel van die Belgische ploegen.

4 januari 2015 om 14:07

Galleys
Grapjas. Je volgt België nog veel minder dan ik Nederland.

3 januari 2015 om 23:39

Het is maar wat je slim noemt. Brugge is toch niet beter dan twente, vitesse of heerenveen. Het zou wel met geld te maken hebben.

3 januari 2015 om 23:41

Het verschil is dat Club Brugge Europees speelt volgend seizoen

3 januari 2015 om 23:41

Club Brugge lijkt me geen slechte club voor de ontwikkeling van Denswil. Hij heeft steeds goed aan zijn ontwikkeling gedacht en de overgang naar Club Brugge past daar goed bij. Zelfs al was er een Europese topclub voor hem gekomen dan had hij vast alsnog voor de geleidelijke weg omhoog gekozen. Hij heeft ook altijd duidelijk gezegd Ajax niet te willen verlaten voor een club waar hij weinig aan spelen toe zou komen. Ik durf te wedden dat het over anderhalf seizoen al duidelijk is wat voor een enorme fout Ajax heeft begaan. Ik ben blij dat hij naar het buitenland gaat want dan hoeven we hem tenminste niet voor een club als FC Twente of Vitesse te zien schitteren.

3 januari 2015 om 23:43

Twente in hun beste doen kan je nog vergelijkbaar noemen, maar Vitesse en Heerenveen zijn 2 klasses minder dan Brugge, die gewoon gelijkwaardig zijn aan clubs als Torino. Heerenveen en vooral Vitesse zijn internationaal nobodys

3 januari 2015 om 23:47

Dat vraag ik me af hoor.
Heerenveen en twente stellen ook niks voor en vitesse eigenlijk ook niet als je naar de ranglijst kijkt.
Maar in vitesse zie ik nog potentie om structureel in de top te komen zo lang de chelsea bloedlijn blijft bestaan.

3 januari 2015 om 23:48

Nu val ik van mijn stoel... Zijn ze zelfs beter als Torino? Pff dan moeten ze wel heel goed zijn..

3 januari 2015 om 23:54

Ik denk dat twente in beste doen niet veel te vertellen heeft tegen een vitesse in beste doen. Dus ik snap niet waar je die uitspraak over 2 klasses minder vandaan haalt?!

4 januari 2015 om 00:14

Torino zou 4-6e worden in NL.

4 januari 2015 om 00:16

Nee Club Brugge stelt internationaal iets voor. Twente, Vitesse en AZ zijn zeker niet zoveel minder dan Brugge. AZ heeft het de laatste jaren sowieso beter gedaan.

4 januari 2015 om 00:38

Als hij aan spelen toekomt wel, ja. Maar met Engels en Mechele staan er twee jeugdproducten tussen de lijnen als centrale verdedigers. De beste jeugdspelers in jaren van Club. Bovendien speelt ook Duarte even goed. (nu Engels nog geblesseerd is).

4 januari 2015 om 01:54

Degene die claimt dat torino 4e kan worden in Nederland begrijpt er niet heel veel van.

4 januari 2015 om 02:32

Bij Brugge krijgt hij ook geen garantie op speeltijd. Sterker nog ook daar komt hij gewoon op de bank. Dus geen enkel verschil met de situatie bij Ajax. Enige verschil is dat de zaakwaarnemer zijn commissie binnen heeft. Hoe dom kun je zijn!

4 januari 2015 om 02:44

Net als in italie toch

4 januari 2015 om 02:45

Torino zal hier hetzelfde eindigen als in de serie a, je gaat mee in het niveau

4 januari 2015 om 10:08

Dus als PSV nu mee zou doen in de Primera division dan zouden ze bovenaan staan.....prima redenatie hoor........

4 januari 2015 om 10:16

Nog ene die de Nederlandse competitie overschat en de Belgische onderschat.

Misschien zal dat straks wat minderen, na dit seizoen, wanneer die Belgen over de Nederlanders zijn gesprongen op de Uefa Coëfficiënt Listing.

4 januari 2015 om 10:25

Welnee, alsof die uefa coefficient iets zegt. Als Belgie over Nederland heen springt mag Nederland met twee ploegen minder Europa in, en Belgie met twee meer. Omdat zowel Nederland als Belgie niet 5 ploegen heeft die wat klaar kunnen spelen gaat Belgie dan weer zakken (hun puntenaantal deelt nu door 5) en Nederland weer stijgen. Waarna dit zich weer herhaalt.

Ik denk dat de Nederlandse en Belgische top elkaar weinig ontlopen. Wel vraag ik me af wat Denswil bij Club Brugge moet, ik ben meer onder de indruk van de defensie uit Brugge dan die uit Amsterdam. Ik denk niet dat Denswil daar nou veel meer gaat spelen.

4 januari 2015 om 12:35

Ewoud
Dat vraag ik me ook af. De verdediging van Club staat als een huis. De enige zwakke positie is de linksback, dus ik snap niet waarom we een cv halen. Hoe goed is Denswil? Ik zie hem echt geen basisplaats veroveren als hij niet goed genoeg is voor Ajax.

4 januari 2015 om 12:51

Denswil is voetballend erg goed. Opbouwend sterk en een goede trap, goed schot. Verdedigend is hij een stuk minder, ook omdat zijn concentratie niet best is. Maakt te vaak een slippertje. Het zegt denk ik wel genoeg dat beide centrumverdedigers bij Ajax een vormcrisis kennen en Denswil zich er niet tussen weet te spelen. Het talent is er echter wel, stond jaren bekend als de toekomstige ster achterin. Als Brugge dat er uit weet te halen heb je er een goede aan, maar ik zie hem voorlopig geen basis spelen.

4 januari 2015 om 13:08

Preud'homme kan dat wel als geen ander. Hij maakt weinig gefocuste/gemotiveerde, inconsistente spelers merkbaar beter.

Nu ja, we betalen geen transfersom dus als Denswil zou mislukken is er geen man overboord.

4 januari 2015 om 17:12

"je gaat mee in het niveau"
Wil je zeggen dat Ajax kampioen zou worden in Engeland?

5 januari 2015 om 17:36

Denk toch eens een beetje verder na joh klungels. Wanneer er een profvoetballer op amateurniveau gaat spelen zal hij eerst een tijd uitblinken, en later meegaan in het niveau. Moeilijk!!!!!!!!! Stel dommen

4 januari 2015 om 00:34

Hij was echt slim geweest als ie zijn zaakwaarnemer aan de kant had gezet, en komend half jaar zich helemaal scheel had gewerkt om te laten zien dat ie wel degelijk het waard is om voor Ajax te Mogen spelen. Maar Stefano kiest de makkelijkste uitweg. Niet slim.

4 januari 2015 om 04:23

Nou ik mag hopen dat hij nu ook al maximaal gaf, anders is er ook iets met zijn instelling grondig mis.
Maar hij heeft het goed gedaan. Hopelijk kan hij daar spelen en het tegendeel bewijzen. Mooi alternatief dit voor hem

4 januari 2015 om 12:45

@sm1therse,
Bakkali heeft dit meermaals gedaan (2 of 3x), voor Psv, en is hierdoor als ene naïeveling en treuzelaar neergezet. Iemand die niet weet wat die wil.

Aan de onderhandelingstafel moet wederzijds respect zijn. Ajax moet Denswil echt willen en hem ook het gevoel geven er alles aan te zullen doen om het beste uit zijn talent te halen. Denswil moet laten zien dat hij heel graag bij Ajax wil spelen en alles ervoor over heeft om Ajax verder te helpen. Ajax heeft dit wel bij andere spelers getoond (een Blind, Veltman bijv.), maar andere spelers duidelijk niet (cvitanich). Zo een vertrouwen moet een speler echt voelen wil hij bij een club verder gaan.

Denswil is niet achterlijk, die heeft meerdere spelers / vrienden bij Ajax zien opgroeien. Die heeft gezien wat vertrouwen en zekerheid met deze jongens hebben gedaan, en wat onzekerheid met deze spelers en hun carriere heeft gedaan. Goede keuze, hoe langer hij in deze positie zou zitten, hoe meer de media over hem zou roddelen (en ook de supporters). Zie Bakkali.

Van Ajax-zijde vind ik het wel weer chique dat ze Denswil de mogelijkheid hebben gegeven om transfervrij (met een doorverkoop-percentage) te vertrekken. Dat is echt een groot gebaar.

4 januari 2015 om 08:04

Zowel Ajax en Denswil hadden voor elkaar moeten kiezen, als Denswil meer aan spelen wil toekomen en Ajax vind hem nog niet goed genoeg dan hadden ze hem moeten verhuren aan een club als Heerenveen, Groningen of zelfs Brugge.

4 januari 2015 om 10:43

Het is goed dat De Boer gaat door selecteren. Dit heeft al te lang op zich laten wachten. Hij ziet Denswil elke dag op het veld en kan vast goed inschatten hoeveel rek er nog in zit. Ajax loost Denswil, maar lijt de strijd om Ødegaard te gaan winnen. Liverpool, United en City zijn i.i.g. al door hem afgeschreven en het schijnt zo te zijn dat hij nu definitief voor Ajax heeft gekozen. Mocht dit het geval zijn dan doen ze goede zaken in Amsterdam.

4 januari 2015 om 10:54

Dat valt nog te bezien of de Boer dit goed heeft ingeschat want Veltman mag gewoon blijven staan en die faalt al vanaf het begin van de competitie die kan bij de Boer geloof ik niets fout doen maar in mijn ogen kan die Veltman er geen moer van en ook van Moisander ben ik niet echt onder de indruk alleen daarom al snap ik niet dat ze Denswil zo makkelijk laten gaan .

4 januari 2015 om 11:19

De Boer weet wat er aan staat te komen en zal hier denk ik naar toe werken. Als hij de komende zomer blijft zal hij ook een Veltman kritisch tegen het licht houden. Hij heeft di seizoen veel pijnlijke momenten, verdedigend kan het nog stukken beter.dat Moisander blijft begrijp ik wel, is een brok aan ervaring en daar ontbreekt het op dit moment aan. Ondanks dat Ajax de laatste vier seizoenen kampioen is geworden zijn er niet veel basiskrachten die hier een bijdrage aan hebben geleverd. Met elf jongelingen gaan ze geen kampioen worden. Ik hoop voor Denswil dat deze stap zijn ontwikkeling ten goede komt. We zullen het vanzelf zien.

4 januari 2015 om 18:08

Snap ook niet waarom die Veltman nog erin staat, dat is gewoon geen cv. Mag toch hopen dat Mike een kans krijgt.

Mooie club waar hij kan uitgroeien tot vaste kracht.

4 januari 2015 om 00:03

Idd op je 21e moet je vooral lekker minuten maken, dan kan hij altijd nog de stap naar de top maken.

4 januari 2015 om 00:40

Engels (20j) is de beste verdediger bij Club Brugge, op de voet gevolgd door Duarte (26) en Mechele (21). Het is de beste defensie in jaren. Zo gemakkelijk wordt het niet om minuten te maken. Al hebben ze een druk programma door Europa, beker en competitie (play-offs).

4 januari 2015 om 01:05

Ah ok, zo goed volg ik Brugge niet. Bij Ajax is zijn positie redelijk kansloos, dan een stap maken naar een Club als Brugge leek me wel verstandig. Maar zo te horen moet hij ook daar nog flink aan de bak. We gaan het zien of hij het daar redt.

4 januari 2015 om 01:48

Inderdaad, Vormer bleek ook een verrassing (wat is die goed op de 8!)

4 januari 2015 om 02:09

Ik hoop van wel. Maar het is echt wel zo dat hij nu net de Belgische club heeft uitgekozen waar de verdediging er staat als een huis.

Waarom niet naar Anderlecht? Die hebben toch nood aan een nieuwe centrale verdediger?

4 januari 2015 om 09:50

Ik verwacht dat Duarte wordt verkocht

4 januari 2015 om 10:29

Ik hoop pas van de zomer. Zie liever Duarte dan Denswil.

En nu laten zien dat je 2 klasses beter bent dan Veltman!

3 januari 2015 om 23:42

Tsja op Veltmans plek was hij sowieso nooit gekomen dus dat maakt niet zoveel uit. Ajax werkt met een linksbenige en rechtsbenige verdediger. Veltman is rechtsbenig, Denswil is linksbenig. Waren geen concurrenten dus. Hij kan wel laten zien dat hij beter is dan Moisander.

3 januari 2015 om 23:55

Nee op Veltmans plek was hij niet gekomen omdat Ajax inderdaad een rechtsbeen rechts wil en een linksbeen links.
Maar Moisander is tweebenig. Toen Denswil een kans kreeg in de basis (nog voordat Veltman deze kreeg) schoof Moisander ook naar rechts.

Dus Denswil had of Veltman of Moisander uit de basis moeten spelen en dat is hem niet gelukt. Bij Jong Ajax liet hij het ook niet zien.
Hij is ooit zeer sterk begonnen maar is diep terug gezakt.

3 januari 2015 om 23:50

Dit is een Topic over Denswil... Veltman heeft hier dus niks mee te maken... Of hebben jullie nog niet genoeg tijd gehad om Veltman af te zeiken?

4 januari 2015 om 09:21

Tuurlijk heeft veltman hier wat mee te maken. Denswil vertrekt omdat ie te weinig speeltijd heeft. Dan kun je dus terecht een vergelijking maken met zijn (voormalig) concurrenten?

Stefano Denswil 'begeerd' door grote clubs.

Eindstand hij gaat naar een mindere club dan Ajax.

3 januari 2015 om 23:33

Waarschijnlijk realiseert denswil ook dat hij bij een club brugge veel meer speeltijd krijgt, en dat is immers de reden dat hij bij ajax vertrekt

3 januari 2015 om 23:35

Of die grote clubs hebben zich niet gemeld.

4 januari 2015 om 00:26

Veel meer speeltijd ben ik niet zo zeker van!
Brugge heeft een sterke centrale verdediging.
Zie Denswil momenteel zeker niet bij in de basis komen.

Maar mss betekent dit dat Duarte vertrekt!

4 januari 2015 om 12:40

Hopelijk blijft Duarte. We hebben de beste verdediging in jaren, ik hou het liever zo. Enkel op de linksback kunnen we versterking gebruiken, dus ik snap de komst van Denswil totaal niet.

3 januari 2015 om 23:34

Er zal best interesse geweest zijn van betere en grotere clubs maar wat schiet je dan op? Het enige wat Denswil heeft gevraagd is om minuten te maken en dat kreeg hij niet bij Ajax en ging hij bij die grotere clubs waarschijnlijk ook niet krijgen.

Ik wens Denswil het beste daar in België en hoop dat hij er wat van maakt.

3 januari 2015 om 23:58

Als Denswil had bij getekend dan was Moisander deze winter of vertrokken of op de bank terecht gekomen.
Maar het is Denswil pakweg een jaar lang niet gelukt Veltman of Moisander uit de basis te spelen en hij wilde ook niet verlengen.

Dat gezeur dat hij niet wilde verlengen omdat hij eerst duidelijkheid wilde geloof ik niet. Aangezien Ajax duidelijk genoeg is geweest betreffende Moisander. Dat ze nu de rest van het seizoen afmaken met Moisander is puur omdat het met Denswil niet opschiet.

4 januari 2015 om 00:32

In welke mate is Ajax dan duidelijk geweest?

Ik heb laatst nog een interview gezien met Moisander (ajax TV of na de laatste wedstrijd) en toen werd de vraag nog eens aan Moisander gesteld. Hij zei dat Ajax hem niet meer had benaderd en dat hij daarom ook geen zin meer had om bij te tekenen en dus op zoek was naar een nieuwe club.

Als Ajax dit 1-1.5 jaar geleden al tegen Denswil had gezegd dan had hij gewoon bijgetekend. Want zelfs toen wist je dat Moisande ral mocht/kon vertrekken.

Denswil is ook al 21, het wordt tijd dat hij minuten gaat maken en als dit niet bij Ajax kan dan gaat hij ergens anders naartoe. Had hij een contract getekend voor 2-3 jaar en bleek hij niet goed genoeg te zijn was het heel moeilijk om te vertrekken.

Ik vind het goed gehandeld van hem.

4 januari 2015 om 02:46

Hij gaat nu bij Club Brugge op de bank zitten, dus ik zie het verschil niet met bijtekenen bij Ajax? Bij Ajax heeft hij nog meerdere kansen gekregen. Bij Brugge komt hij momenteel zeker niet aan de bak.

4 januari 2015 om 10:51

Eigenlijk had hij moeten bijtekenen en dan verhuurd moeten worden aan een NAC. Vertonghen werd ook eens verhuurd aan RKC en zie waar hij nu staat.

3 januari 2015 om 23:36

Hij is slim genoeg om naar een club te gaan waar goed voetbal wordt gespeeld én waar hij veel kans heeft op spelen. Club Brugge staat gewoon netjes eerste in België.

Goedzo, hoop oprecht dat hij daar uitgroeit tot een geweldige verdediger. Talent heeft hij zeker wel, maar jongens van 21 die er bij Jong Ajax niet bovenuit steken maar wel een basisplaats eisen kan je beter laten gaan.

Deze zag ik niet aan komen, maar het ga je goed Stefano! Bedankt in de jaren toen je voor ons speelde en zeker thuis vorige jaar tegen AC Milan (1-1).. toch wel je hoogtepunt (plus) de landstitels.

Zonde, ik vind hem toch veel beter dan Veltman en Moisander eerlijk gezegd. Heeft nooit echt het vertrouwen gekregen van Frank, Veltman mag wel blijven falen en grote blunders maken die kreeg wel het vertrouwen, maar wordt telkens toch opgesteld. Nou zit je wel met een slappe Moisander. Veltman die wel altijd credit krijgt, ondanks zijn structureel falen. Ik snap de logica echt niet.

3 januari 2015 om 23:57

Veltman is idd. ook niet perfect, maar Denswil heeft het nooit waargemaakt en had ook nog eens praatjes met zijn zaakwaarnemertje Winnie (how gay can a name be?). Dag Denswil, succes op de bank, je hebt iedereen bij Ajax blij gemaakt en ook je zaakwaarnemertje Winnie. Daaaaaaaaaaaag.heel ver weg van het Ajax niveau, anders laten ze je niet gaan jongen.

3 januari 2015 om 23:59

Nooit echt vertrouwen?
Toen Alderweireld vertrok kreeg Denswil de kans om in de basis elf te komen.
Hij was toen het centrum samen met Moisander maar liet het niet zien waardoor Veltman de basis plek kreeg.

4 januari 2015 om 10:12

Verschil is dat Denswil een waardige concurrent had in Moisander en Veltman niet in vd Hoorn. Deze 4 maken allemaal fouten, maar vd Hoorn is verreweg de slechtste voetballer.

3 januari 2015 om 23:34

Je steelt mijn reactie haha.

3 januari 2015 om 23:35

Inderdaad! Grote toekomst voorspelt en uiteindelijk gewoon niks brengen

3 januari 2015 om 23:38

Niet vergeten dat Ajax oprecht geïnteresseerd was in Donk in 2012. Want blijkbaar deed hij het daar best goed.

"club Brugge maakte vandaag op de website bekend dat Ryan Donk een nieuw contract heeft getekend en nu tot 2014 aan de Belgische club verbonden is. Hiermee lijkt een transfer naar Ajax voorlopig van de kaart te zijn geveegd. De Amsterdamse ploeg toonde interesse in de verdediger om een mogelijk vertrek van Toby Alderweireld op te vangen. "

3 januari 2015 om 23:45

@medellin

Donk is fysiek superieur, hij is gigantisch groot, sterk en pijlsnel. Hij kan ook nog eens prima voetballen, maar het probleem met Donk is dat hij o zo nonchalant is. Was soms van waarde centraal in de verdediging maar ook regelmatig de schlemiel. In zijn laatste half jaar speelde hij als verdedigende middenvelder en dat lag hem veel beter, hij verpulverde elke tegenstander met zijn fysiek. Dat leverde hem ook een lucratieve transfer op naar Kasimpasa, waar ook zijn maatje Ryan Babel zit.

3 januari 2015 om 23:58

Donk heeft nooit iets gepresteerd en zit daarom bij een derderangs club. Als Denswil een kopie van hem is dan voorspelt dat weinig goeds.

4 januari 2015 om 00:00

@mark

Ik vind het ook jammer dat sommige jongens door allerlei redenen er niet alles uithalen maar ik denk dat Donk wel blij is met zijn +1-1.5 miljoen euro netto per jaar.

4 januari 2015 om 13:51

Daar heb je ook weer gelijk in haha. Toch zonde dat hij er sportief niet alles uitgehaald heeft. Dat lijkt me toch wel het belangrijkst als voetballer.

Dat is inderdaad een goede keus. Misschien dat hij met meer wedstrijdritme weer zijn oude niveau kan halen. Toch vind ik dat hij een stomme zet heeft gedaan met niet bijtekenen.

Volg de Belgische competitie niet zo.. Hoe hoog staat Club Brugge en is het een goede club voor hem??

3 januari 2015 om 23:45

Lezen. Club Brugge staat eerste.

Bij Jong Ajax verre van opvallend. In het eerste van Ajax een paar leuke wedstrijdjes gespeeld in het begin van afgelopen seizoen maar verder ook niet. Het is geen toeval dat de keren dat Ajax diep door de ondergrens zakte dat Denswel in de basis stond.

Ik snap nog steeds niet waarom ajax deze jonge heeft laten gaan...

3 januari 2015 om 23:37

Omdat hij contractuele spelletjes heeft gespeeld en omdat er geen zaakwaarnemer groter is dan de club.

Denswil kreeg een jaar geleden een contractaanbieding, maar weigerde op aanraden van zijn zaakwaarnemer Haatrecht te verlengen zolang Niklas Moisander nog bij de club speelde. "De bal ligt bij Ajax" zei Haatrecht steevast als ik hem naar de situatie vroeg. Ik begreep dat nooit. Volgens mij was het altijd heel simpel. Wanneer je als 21-jarige speler, die alles nog moet bewijzen, een meerjarige aanbieding van Ajax krijgt, dan teken je die. Dan ligt de bal dus bij de speler, niet bij de club.

4 januari 2015 om 03:55

Ja maar als Ajax je jarenlang een grote toekomst voorspelt en vervolgens halen ze Viergever als opvolger van Moisander dan is dat wel een steek in de rug. Ik ben het met je eens dat Denswil nooit echt een kans heeft gepakt, maar veel kansen heeft hij ook niet gekregen. Dus dan snap ik het wel dat hij wacht met een contract tekenen. Ik had gehoopt dat hij naar Juve zou gaan en dan op zijn 23e ofzo naar een subtopper. Daar had hij denk ik meer aan gehad dan nu Nasr België en daar basis staan. Dan leet hij namelijk niet echt verdedigen, zoals De Vrij en zometeen Vlaar wel doen.

4 januari 2015 om 10:19

Tuurlijk halen ze een opvolger voor Moisander (had liever iemand anders gezien dan Viergever, maar ala), je gaat toch niet het seizoen in met alleen Denswil voor de LCV plek met een hele jonge Riedewald erachter? Dat Riedewald zich goed ontwikkeld is niet iets waar je vooraf aan het seizoen op kunt rekenen, alleen hopen. Dat Moisander uiteindelijk niet vertrok, is dan jammer, maar volgens mij is Denswil de hele eerste seizoenshelft de eerste keus achter Moisander gebleven.

4 januari 2015 om 10:40

De Boer heeft al eens aangegeven dat Viergever niet gehaald was, als Denswil had verlengt. Denswil had echter niet het vertrouwen in Ajax dat de club het beste met hem voor had. Ik begrijp Denswil ook niet. Hij wilde pas verlengen als hij meer speeltijd kreeg, maar meer speeltijd dwing je niet af aan de onderhandelingstafel maar op trainingen en tijdens wedstrijden. Volgens De Boer deed hij dat niet of te weinig om zelfs een matig presterende Moisander uit de basis te spelen, ja dan houdt het op. Denswil heeft het grotendeels aan zichzelf te danken dat het zo is gelopen bij Ajax.

3 januari 2015 om 23:37

Het ging niet zo zeer om Denswil van wat ik begrepen heb maar om zijn zaakwaarnemer...ajax maakte een punt en denswil is het slachtoffer

3 januari 2015 om 23:39

De boer heeft het best logisch en duidelijk uitgelegd.
Kijk maar op ajaxlife daar staat het ergens.
En dat is eigenlijk ook de rede van het vertrek van duarte.
Hij maakte de stap niet om echt de basisplek op te eisen en er alles voor over te hebben.

3 januari 2015 om 23:47

De boer en Overmars zijn hersenloos, de nog slechtere Moisander en Veltman spelen elke wedstrijd, hij schrijft Denswil af op Jong Ajax (wat natuurlijk niet motiverend voor zo een knul, en eenmalige wedstrijden), maar Veltman die elke wedstrijd loopt te schutteren laat ie maar staan, en in zijn naad kruipt hij maar elke week. Er wordt aan de toekomst gedacht zegt ie, aan het eind van het seizoen eindigen we met een vertrekkende Moisander, Veltman en geen 1 centrale verdediger met potentieel om Veltman noch Moisander te vervangen. Enorm wanbeleid.

3 januari 2015 om 23:58

Als er één is bij Ajax die verstand heeft van de positie lcv, dan is het FdB. Hij kan echt niet tevreden zijn over de prestaties van Moisander, maar wat heeft Denswil in 2015 laten zien? Niets. O ja en ik herinner mij nog de eerste seizoenshelft van het laatste seizoen van Jan Vertonghen... en de seizoenshelft die daarop volgde.

4 januari 2015 om 00:06

Wat een compleet hersenloos verhaal kraam jij zelf uit zeg.
Het zou je moeten motiveren om te zeggen wacht even die moisander die ga ik er gewoon uit spelen.
En de potentie heeft hij en dat heeft de boer heel vaak gezegd.
Maar de motivatie moet toch uit jezelf komen en niet als je niet speelt dan ga ik maar mijn gezicht laten hangen en balen en ik ga mijn zaakwaarnemer er bij halen want die voetbald niet voor je.
En het gaat je ook niks helpen.
Ik hoop voor hem dat het nu beter gaat maar hij zal er zelf wat voor moeten gaan doen.

Tevens vind ik dat je als ajacied meer respect moet hebben voor de boer en overmars die ajax hun voetballende gezicht weer terug hebben gegeven.
Op vorig seizoen na heb ik een sterk ajax gezien en dit seizoen staat ajax er ook weer goed voor om de vijfde titel te pakken.
En dan gaan we nu zeiken omdat een jeugdspeler zelf de motivatie niet heeft om zijn concurrent uit de basis te spelen?
Nee daar kan ik absoluut niet bij met mijn hoofd.

4 januari 2015 om 00:07

Is het ook niet wat kortdag om wat te laten zien in 2015?

4 januari 2015 om 00:20

Er is een verschil tussen de motivatie om iemand uit de basis te spelen of de Boer die spelers ongelijk behandelt. Denswil mag na een fout direct weer op de bank of jong Ajax, maar Moisander en Veltman mogen zo lang blijven staan als ze willen, de Boer meet simpelweg met 2 maten.

Meer spelers hebben moeite om zich te motiveren bij Jong Ajax, dan heb ik het niet over jeugdspelers, maar spelers die dicht tegen het eerste staan, denk aan Ligeon, van der Hoorn die daar ook niet enorm imponeert, Denswil, Sana toentertijd, Duarte, dat is iets wat je structureel gaat krijgen.

Daarentegen heeft Denswil genoeg sterke optredens geleverd, vooral in de CL, maar als prutser en prutser de volgende wedstrijd dan weer mogen starten, dan demotiveer je zo een knul gewoon enorm. Denswil heeft nooit een paar wedstrijden de kans gekregen om zich te bewijzen, simpelweg niet eerlijk behandeld.

Ach man, wat kan dat mij schelen wat Overmars aan het doen is, 70 miljoen op de bank, maar het is een PSV die ambitie toont en kwaliteitsspelers haalt, het zijn de Boer en Overmars die elk jaar roepen om verder te komen in Europa maar dan nooit wat uit durfen te geven. Het is natuurlijk goed dat Ajax niet meer 16 miljoen betaald voor spelers, maar de ambitie is volledig weg krijg ik langzamerhand het gevoel. Ajax speelt al tijden saai voetbal en de titel is in mijn inziens vrij ver weg.

Niet de eerste keer in mijn ogen dat de Boer gewoon weer een potentiele sterkhouder de deur uitwijst, terwijl hij nu al zelf al tijden bezig is met een vertrek bij Ajax, daar kan ik dan niet bij.

Het beleid gaat weer bergafwaart, kijk hoe er is gehandeld met Vermeer, miskopen zoals Duarte, van der Hoorn, Sana, Viergever, nutteloze huurlingen die jeugdspelers in de weg stonden zoals Cuenca, Bojan, Babel, als jij alleen maar positief wil zijn over die 2, ga je gang.

4 januari 2015 om 00:31

2014 bedoelde ik. Excuus

4 januari 2015 om 00:35

Nou als hij zoveel verstand heeft van de LCV dan verbaast het mij dat Moisander al zo lang staat te spelen als een 13 jarige.

4 januari 2015 om 00:42

@wve

Ik geef Ajaxcunian hier gelijk hoor.

Als je ziet hoe belabberd sommige spelers week in en week uit spelen en dat je dan nog altijd niet de kans krijgt, dan begint het wel te knagen en ga je kijken wat je opties zijn en hoe je toekomst er het beste kan uit zien.

Ik wil best toegeven dat Denswil mogelijk niet goed genoeg is maar dat kan niemand eerlijk zeggen, het kan nog alle kanten op. Jonge jongens moeten zoveel mogelijk spelen, fouten maken en leren van hun fouten.

Denswil heeft nooit het volledigevertrouwen gekregen wat ook zijn invloed heeft op zijn motivatie en dan krijg je een moeilijke situatie.

Jongens zoals Duarte, Vd Hoorn, Sana, Denswil spelen bij het merendeel van de eredivisieclubs in de basis of zitten tenminste op de bank. En dan moet je weer bij Jong Ajax aan de bak. Zoiets moet je niet onderschatten. Je kunt best denken dat ze even wat harder moeten werken maar vaak is het niet zo makkelijk.

En daarnaast handelt Overmars ook fout. Bij Sana was er vroegtijdig interesse en hij had Sana dus al kunnen verkopen voor 500-1.5 miljoen euro. Dat is niet gebeurd en Sana loopt deze zomer transfervrij de deur uit. --- Slecht gehandeld.

Aan Denswil had je ook wat kunnen verdienen, dat is niet gebeurd. Schone mag ook transfervrij de deur uit deze zomer terwijl je er nog wat aan had kunnen verdienen.

Dat staat zo haaks op het spaarzame beleid van Overmars. Haal dan dat geld binnen.

4 januari 2015 om 01:01

Kom ik terug op mijn eerdere punt: Jan Vertonghen, seizoen 2011/12. Eerste seizoenshelft drama, tweede seizoenshelft weergaloos. Moisander vind ik momenteel echt niet veel minder spelen dan Vertonghen in de eerste seizoenshelft toen. Niet dat ik verwacht dat Moisander de rest van het seizoen de pannen van het dak gaat spelen, maar ik schrijf hem niet af. En voor elke bankzitter geldt dat ze zich moeten laten zien bij Jong Ajax. Als je daar goed speelt en de speler op jouw positie in Ajax 1 is niet in vorm, krijg je echt wel een kans. Denswil liet bij Jong Ajax gewoon niet (genoeg) zien waarom hij in de basis moet, anders had hij echt wel vaker gespeeld. Ik kan me nauwelijks tot geen goede wedstrijden van Denswil in de laatste twaalf maanden herinneren.

4 januari 2015 om 01:04

Ajaxcunian

Lekker fan worden van PSV als dat het beleid is wat je aanstaat. Wat houdt je tegen vraag ik me af... Denswil heeft geen drol laten zien. Ja, twijfelachtige optredens in Ajax1 en matige ongemotiveerde wedstrijden bij jong Ajax. Moisander was de eerste 2 seizoenen gewoon de beste verdediger in de eredivisie. De enigste fout die Ajax heeft gemaakt, is dat ze hadden moeten verlengen of verkopen. Tijdens een interview kon je laatst duidelijk zien dat deze man erg gebaat is bij zekerheid en vertrouwen. Hij kwam gekrenkt over, en dat heeft dit seizoen veel invloed op zijn spel.

4 januari 2015 om 01:05

O ja,en een volwaardige basisspeler krijgt altijd meer krediet dan een bankzitter. Dat is niet alleen bij Ajax zo.

4 januari 2015 om 01:17

@adviseur
Ik val liever niet in herhaling, mijn post voor wve geldt ook voor jouw, je Verthongen - Moisander vergelijking slaat overigens kant noch wal.

~@sportweek2015

Denswil heeft geen drol laten zien? Ik heb in ieder geval een paar heerlijke optredens van hem gezien in de CL en vooral in het begin toen hij aan de deur klopte, zelf tegen Vitesse laatst, slechte wedstrijd had hij een paar zeer goeie tackles en slidings.. Dat heeft hij haast altijd, die gast heeft zat potentie, bezit over vaardigheid, wat hij verliest is vaak concentratie. Zulke dingen kunnen komen met tijd, speelritme, vertrouwen, wat geeft de Boer hem, geen van allen.

Nog een voorbeeld van onjuist behandelen, kijk hoeveel kansen de Boer een van Rhijn/blind/andersen/sigi heeft gegeven.

4 januari 2015 om 02:41

Inderdaad geen drol laten zien, als jij anders beweert, dan scheelt er echt iets aan je voetbal inzicht. Handelingsnelheid te laag, verdedigend te slap en mentaal zwaar onvoldoende. Dat is wat we in twee jaar tijd hebben kunnen zien. De beelden liegen niet. Talent op papier, maar niet op het veld. Daar kunnen de Boer en Overmars niks aan doen. Dat ligt aan hemzelf en de mensen die hem de verkeerde dingen influisteren. Ongelooflijk dat een Ajax fan dat niet ziet!

4 januari 2015 om 03:00

@adviseur

Klopt volledig, Moisander doet het op zijn Vertonghens. Hij hoeft het nergens meer voor te doen, kan deze zomer toch transfervrij een vet contract tekenen bij een redelijke club.

4 januari 2015 om 03:04

Bij de helft van Ajax ligt handelingssnelheid te laag, elke verdediger bij Ajax is verdedigend zwak dus wat is je punt? Half Ajax mag niet spelen? Feit blijft dat Denswil geen oprechte kans gegeven werd door Frank, en dat Overmars het qua zaken slecht heeft geregeld.

4 januari 2015 om 07:44

Jij verdraaid de feiten. Feit is dat Frank de Boer 4 keer kampioen is geworden en dat Ajax van een armlastige club, dankzij Overmars een rijke club is geworden. Daarnaast staat er momenteel een selectie met daarachter een A1 en B1 waarmee Ajax de komende jaren hoge ogen kan gooien. Dat zijn de feiten, wat jij schrijft is jouw mening.

4 januari 2015 om 09:15

Dus ik heb ergens gezegd dat al dat niet zo is?

4 januari 2015 om 11:18

Lui, het verhaal gaat dat Odegaard voor Ajax gekozen heeft. Bron: Daily Star of zo. Staat ook op het AD en Ajaxshowtime, dus zal hier waarschijnlijk ook vermeld worden vandaag. Nou wordt er natuurlijk elke dag over deze jongen van alles geschreven, maar het zou een enorme boost zijn voor Ajax. Dan is het meteen voor iedereen duidelijk dat Ajax dé club is voor talenten.

4 januari 2015 om 12:41

Dat verhaal komt wel van de Daily Star, die niet bekend staan om de accurate berichtgeving. Het blijft dus nog even afwachten.

Mooie club.
Nu een keer de motivatie er bij en knallen.
Want hij kan het wel dat is zeker en ik baal er van dat het niet bij ajax is.

Dat is de mooie club waar hij na ajax na toe wilde gaan

Goede keuze van Denswil! Als Ruudje Vormer het daar kan maken, dan kan Denswil het ook.

4 januari 2015 om 12:54

Die redenering houdt geen steek. De verdediging bij Club staat als een huis, en op het middenveld hadden we echt iemand nodig (ruud dus).

Ik moet het nog zien of Denswil vaak aan spelen zal toekomen.

Niet verwacht dat hij daar naar toe zou gaan. Maar wij kunnen wel zonder hem.

heel jammer jammer weet zeker dat hij goed genoeg is voor Ajax, Ajax had Moisander moeten laten vertrekken ik weet zeker dat we hier spijt van krijgen.

Mooie club voor hem, staat bovenaan en schat de club zeker van het niveau Ajax in.

4 januari 2015 om 10:27

Neen, zit daar nog wat onder, maar niet te veel.

4 januari 2015 om 11:09

Overschat het niveau van Ajax niet. Ik heb Brugge een aantal keer zien spelen dit seizoen. En ik vond het een leuke ploeg, zelfde niveau als de topclubs in Nederland.

4 januari 2015 om 11:17

Ze zouden - misschien - dit seizoen Ajax wel kunnen kloppen, maar bekijk het eens op langere termijn.

Ajax heeft een budget van om en bij de 60 miljoen, Brugge eentje van rond de 40 miljoen. Ajax kan prachtige zwarte cijfers voorleggen, Brugge staat in 't rood.

Op iets langere termijn wreken die meer middelen zich dus wel.

Kan er iemand die Ajax, Hollandse competitie en Denswil kent iets meer vertellen over hem? Thx! Een Club Brugge supporter

3 januari 2015 om 23:40

Kijk de bekerwedstrijd tegen Vitesse maar terug op youtube. Veel plezier met hem.

3 januari 2015 om 23:41

Ge woon een ajax verdediger die goed kan opbouwen maar wel net zoals de boer heeft gedaan altijd een foutje maakt.
Heeft een goede trap en vrijetrap.
Volgens de boer had alleen niet echt de wil om er echt voor te gaan en te proberen de basisplek op te eisen ten koste van moisander.

3 januari 2015 om 23:43

Prima talent die een jaar terug een prima serie wedstrijden speelde en aardig op de deur klopte. Redelijke verdediger, goede opbouwer en een prima schot. Deze zomer is er blijkbaar wat mis gegaan, of in zijn voortgang of tussen de oortjes of tussen de zaakwaarnemer en Ajax.
Als hij weer een serie wedstrijden kan spelen ben ik benieuwd of vorig seizoen een 'incident' was of dat hij daadwerkelijk een meer dan behoorlijk talent is.

3 januari 2015 om 23:51

Was vorig jaar al.
En hij had een beetje gelijk dat hij wil spelen maar je moet het dan ook laten zien bij jong ajax en daar structureel de beste verdediger zijn en niet nonchalant blijven rond lopen.
En echt er voor willen gaan om moisander eruit te spelen.
Maar dat zat er blijkbaar niet in als ik het zo een beetje begreep van de boer.

4 januari 2015 om 00:00

Eens, als hij het tussen de oren dus op orde kan krijgen zie ik er wel degelijk toekomst in. Als het slappe hap blijft zoals dit half jaar bij Jong Ajax dan wordt het wederom een 'talent' wat uiteindelijk in de vergetelheid raakt.
Als hij bij Club echter de juiste mensen om zich heen krijgt en het niveau en motivatie van vorig jaar kan oppakken dan is dit een topaankoop voor Club en kan hij zich nog prima verder ontwikkelen.

4 januari 2015 om 11:11

Hij is een sterke, goede verdediger, die erg goed kan koppen en een goede vrije trap heeft met zijn linkerbeen. Hij kan ook wel goed opbouwen. Hij speelde alleen zo nonchalant en hij pakte zijn kansen dus niet, waardoor hij op de bank bleef en Ajax doorgaat met zijn concurrent, dat komt wellicht ook door zijn zaakwaarnemer, die wilde alleen dat Denswil bij ging tekenen als Moisander weg zou gaan. Dat laat niet echt zien dat ie er alles aan doet om hem eruit te spelen. Ook heeft die zaakwaarnemer in de zomer op papier laten zetten dat Kenneth Vermeer voor 1 miljoen weg mocht, en vervolgens (wss 1 uur later) was ie naar Feyenoord. Ik denk dat Ajax dus een punt wilde maken. Maar Denswil heeft zeker veel talent, als het er uit komt, kan ie een internationale topverdediger worden.

4 januari 2015 om 14:03

Een talent dat het ondanks meerdere kansen en weinig concurrentie niet gered heeft en het kennelijk ook nog hoog in de bol heeft. Concurrentie van Moisander die zeker weggaat en vd Hoorn die ook niet al te best bezig is. Zijn basis zal best ok zijn, maar het zegt genoeg dat Ajax eerder een jeugdspeler op zal stellen dan hem.

Enorm zonde natuurlijk omdat ik vind dat hij gewoon bij Ajax moet blijven. Snap het beleid van Ajax wat ze momenteel voeren niet. Denswil had vaker de kans moeten krijgen omdat hij best een groot talent is. Moisander had allang moeten banken. Niet alleen omdat hij een aflopend contract heeft, maar ook omdat hij niet presteert. Kan Frank de Boer wel zeggen dat Moisander nog steeds beter is, maar daar geloof ik niks van. Tegen Vitesse bijvoorbeeld kreeg hij de kans, maar het hele elftal was matig.
Enorm jammer dit.

4 januari 2015 om 10:53

De Boer wil van jongens die tegen de basis aanzitten een leidersrol zien vervullen bij Jong Ajax. Volgens De Boer stak Denswil er daar ook nauwelijks bovenuit. Daarbij erger ik me altijd aan zijn lakse uitstraling en manier van spelen als hij de kans krijgt in het eerste. Ik geloof wel dat Denswil qua niveau verder kan komen dan Moisander, maar dan moet het in het koppie wel goed zitten en dat was te weinig het geval. Daarbij is het natuurlijk bizar dat hij speeltijd probeert af te dwingen aan de onderhandelingstafel in plaats van op trainingen en tijdens wedstrijden....

Wtf is dit, kan Ajax nu niet gewoon normaal toen en Moisander buitenschoppen en Denswil de kans geven? Heb hem met Ajax dit seizoen maar vooral vorig seizoen veel bezig gezien in de CL en competitie, maakte een redelijke indruk maar moet eens een reeks wedstrijden neerzetten.

Ajax' beleid is op dit moment gigantisch goed inzake jeugd en financieel, kan enkel bergaf gaan en hier zie je zoiets..

Bij Club Brugge is er weinig plaats voor hem tenzij Oscar Duarte deze winter nog voor 4 of 5 miljoen euro verkocht wordt aan een buitenlandse club. Club Brugge heeft met de Costa Ricaan Duarte en het beloftevolle duo Engels en Mechele 3 uitstekende centrumverdedigers in huis, met Denswil erbij wordt het teveel van het goeie.

Ik ga ervan uit dat Duarte in de zomer verkocht wordt dan, tenzij er in januari al een gek bod binnenloopt. Maar dan nog zijn Mechele en Engels uitstekende opties. In tegenstelling tot Veltman, Denswil en VD Hoorn laten zij amper steken vallen.

3 januari 2015 om 23:47

Vertel mij maar is met welke spelers Ajax het voorheen fout heeft gehad als het gaat om het laten gaan van spelers. Iedere keer hoor ik weer hetzelfde gezeik maar Ajax heeft het altijd bij het juiste eind.

Wat heeft Denswil nou werkelijk laten zien. Prima eerste paar wedstrijden van afgelopen seizoen en een prima wedstrijd tegen AC Milan een jaar geleden maar daar blijft het ook bij.
En bij de wedstrijden waar Ajax diep door de ondergrens is gezakt:
- Salzburg
- Vitesse
- Zwolle
- Psv
En nog meer wedstrijden stond deze beste kerel in de basis.

3 januari 2015 om 23:51

Je vindt hem niet goed genoeg voor de basis van club Brugge maar zou wel in de basis bij ajax moeten staan..... Schaal Ajax(defensie) hoger in.

3 januari 2015 om 23:55

@ahoeha

Lijkt niet logisch inderdaad maar de 3 centrumverdedigers van Club Brugge doen het echt goed, met grote voorsprong de beste defensie van België. Terwijl Veltman, Moisander, vd Hoorn en Denswil bij Ajax toch wel gigantisch veel fouten maken, ook tegen kleinere clubs.. Begrijp je het.

4 januari 2015 om 03:06

Ze krijgen allebei gemiddeld 1 goal tegen en er moet bij gezegd worden dat de Nederlandse competitie wel degelijk sterker is.

Ajax 17 tegen in 17 wedstrijden en Brugge 21 tegen in 21. Die met grote voorsprong beste defensie in Belgie is dus echt niet veel beter dan die van Ajax als je het aantal tegendoelpunten telt.

4 januari 2015 om 00:17

Hazard, je schrijft de grootst mogelijke onzin. Ajax valt niets te verwijten. Zelfs Cruyff irriteerde zich mateloos aan het gedrag van Denswil, omdat Denswil niet bij wilde tekenen werd Ajax gedwongen om Viergever te halen. Denswil was een speler met potentie die het geduld niet op kon brengen om te rijpen, hij ging zelfs zo ver door een aanbieding van Ajax te weigeren wanneer hij niet de garantie kreeg dat hij in de basis zou spelen. De stuitende arrogantie van Denswil was te zien op het Sportgala. Klaassen en Van Rhijn lagen compleet in een deuk toen Denswil met een stalen gezicht zei dat hij vanuit Ajax de stap naar een mooie club wilde maken.

4 januari 2015 om 14:06

Haha ja inderdaad, volgens mij zei hij zelfs een goeie club. Dan is het wellicht handig als je eerst goed voetbalt Stefano.

4 januari 2015 om 01:57

Ik snap je punt wel over de verdediging in Brugge, ze hebben daar voldoende talent op die posities en totaal geen nood aan een nieuwe verdediger lijkt mij. Ik snap niet goed dat ze zelfs op zoek zijn naar versterking op de CB.

En laat het nu net zo zijn dat Anderlecht wel nood heeft aan een nieuwe centrale verdediger...

4 januari 2015 om 13:01

Ik snap het als Club Brugge supporter ook niet. Waarschijnlijk omdat we maar 2 fitte cv's hebben, aangezien de 3e geblesseerd is. Maar onze RB of CVM kan ook perfect centraal spelen.

Blijkbaar is het een opportuniteit die we niet konden laten liggen, aangezien we geen transfersom aan Ajax betalen.

4 januari 2015 om 09:48

Met Duarte, Mechele & Engels heeft Club inderdaad drie degelijke centrale verdedigers, maar de laatste is momenteel geblesseerd. Blijkbaar kan hij tijdens de winterstage nog niet bij de groep aansluiten, dus vind het echt geen overbodige luxe van nog een extra verdediger aan te trekken. Zeker aangezien Club nog op drie fronten actief is na de winterstop, dus speeltijd zal hij zeker krijgen.

4 januari 2015 om 10:31

Engels is nog zeker uit tot de playoff. En Duarte vertrekt wellicht nu al.

4 januari 2015 om 13:00

Engels had last van botodeem en moest rusten. Nu gaat hij mee op winterstagen en moet hij individueel revalideren, maar hij volgens mij zeker terug voor de play-offs.

Ik vind het wel vreemd dat er nauwelijks wordt over gecomunniceerd naar de fans toe, vroeger gebeurde dat wel in de zomer- en winterbreaks.

Edit: ik lees op HLN dat Engels blijkbaar nog een tijdje uit is, excuses.

Ik vind Denswil echt niet minder dan Moisandee en Veltman, om van Van der Hoorn nog maar niet te spreken. Ik ben bang dat Ajax enorm spijt krijgt dat zij deze talentvolle verdediger transfervrij hebben laten gaan.

3 januari 2015 om 23:48

Van der Hoorn en Veltman zullen niet links in het centrum worden geplaatst omdat Frank daar altijd een linksbenige speler opstelt. Dus ze zullen de transfermarkt op moeten gaan.

4 januari 2015 om 00:10

Ik ben benieuwd wat Overmars deze keer uit zijn mouw gaat schudden. Ik hoop echt niet dat het weer één of andere vage of matige speler wordt die in Scandinavië/duitsland wordt gehaald of iemand die gehuurd wordt van Barcelona.

4 januari 2015 om 00:22

Kans is groot dat, dat het wel wordt. Kan op dit moment ook niet echt een speler bedenken die Ajax kan halen eigenlijk.

4 januari 2015 om 08:08

Ajax heeft een van de grootste talenten in Nederland voor deze positie, namelijk Jairo Riedewald, daarnaast hebben ze ook nog Nick Viergever, wiens favoriete positie LCV is, dus ze hoeven op deze positie niemand te halen voor deze positie.

4 januari 2015 om 11:02

Ajax heeft met Viergever toch al de vervanger? Riedewald dan linksback en klaar..

4 januari 2015 om 09:32

Als Denswil nou gewoon de mentaliteit van Mike van den Hoorn had zag het er een stuk anders uit.

4 januari 2015 om 11:05

Ajax had weinig keus.. Ajax wilde wel verlengen, maar Denswil wilde bijna een garantie op speeltijd afdwingen tijdens de onderhandelingen. Dat kan natuurlijk niet. Speeltijd dwing je af op trainingen en tijdens wedstrijden. Daar liet hij ook te weinig zien en dan houd het een keer op. Ajax zag ook het talent dat jij ziet, maar zag ook dat hij er nu nog niet klaar voor was en Denswil meer tijd nodig had. Ze waren bereid hem die tijd te geven, maar Denswil nam daar geen genoegen mee.

Kan er hier iemand met objectieve mening komen over deze jongen? 'k Zou graag weten wat Brugge binnenhaalt.
Verder zal hij het sowieso moeilijk hebben in Brugge. Engels, Duarte en in mindere mate Mechele vormen gewoon de tweede beste defensie van het land.

4 januari 2015 om 00:22

Talentvolle jongen, absoluut. Mentaal wel heel zwak, waardeloze concentratie en heeft het redelijk hoog in de bol zitten. Als Club een trainer heeft die hem kan raken, dan heb je er een heel goede aan.

4 januari 2015 om 00:35

sterk en heeft een geweldig schot. Kan openen, maar ook vrije trappen binnenschieten. Koppend redelijk sterk. Maar oogt nonchalant. Als hij gefocust is, heb je een goeie aan hem.

4 januari 2015 om 00:47

Serieus, hoe veel vrije trappen heeft Denswil in het betaalde voetbal gescoord? 1?

4 januari 2015 om 10:53

Idd, heeft er volgens mij ook 1 genomen, loopt 1 op 1 dus.. Feit is dat hij gewoon een goede vrije trap heeft, dat hij er weinig heeft genomen, kan hij ook niets aan doen.

4 januari 2015 om 13:03

Tweede beste? Wie is de beste dan?
Niemand kan er tippen aan Ryan, Meunier, Engels, Mechele en De Bock. De Bock is de zwakke schakel, maar de Club defensie is echt de beste van het land.

4 januari 2015 om 22:19

Ik baseer mij gewoon op cijfers Genk heeft één tegendoelpuntje minder. In de realiteit is Clubs defensie idd gewoon de beste. Ik wou gewoon niet al te subjectief overkomen, aangezien Club Brugge mijn favoriete ploeg is De Bock is trouwens echt geen zwakke schakel hoor

5 januari 2015 om 17:08

Tja, Club speelt veel aanvallender dan Genk, dan slikken ze inderdaad een goaltje meer, ook al is de verdediging beter. Utd heeft maar 1 tegengoal minder dan Chelsea.

Ik zie nog liever De Fauw op links dan de Bock

Gevalletje donk?

Ik denk dat ajax de ervaring van moisander belangrijker vind voor dit elftal dan dat denswil langer bij de club blijft. De reden dat denswil vertrekt is dat ajax op dit moment geen andere ervaren speler kan aantrekken. En denswil heeft niet kunnen bewijzen dat hij beter is dan moisander.

4 januari 2015 om 11:00

Ajax had Denswil wel willen houden, maar Denswil wilde alleen verlengen als hij garanties op speeltijd kreeg en dat kon hem niet belooft worden, omdat hij dat zelf af moet dwingen.

Ik speel de nieuwe FM niet meer, maar voorgaande heb ik wel gespeeld. Daar hadden ze het toch vrij aardig gezien met deze jongen. Ontevreden en wilde vaak ook niet verlengen of meer verdienen. Succes daar Stefano, ik had het zelf allemaal wel anders willen zien. Helaas.

En PLOP ! Weg is Denswil. Succes daar.

Via Club Brugge kom je al snel in Barcelona dus logische keuze van Stefano. Ik ga hem wel blijven volgen hoop dat hij de monden van het Technische Hart snoert.

In zijn vrije tijd lekker ploppen in Plopsaland, slechts 45 minuten rijden ^^

4 januari 2015 om 00:03

Hahaha ja inderdaad, misschien kunnen ze bij Unibet alvast een wedje opleggen hoe lang het duurt voordat hij bij Ijsselmeervogels terecht komt.

4 januari 2015 om 00:20

Dan zal hij toch eens wat meer motivatie moeten krijgen.
Dat kan best wanneer je een andere club hebt.
Maar je moet het dan nu wel laten zien want anders is zijn voetballoopban over voor het begonnen is.

Haatrecht zijn zin. Spelers van 20 opnaaien dat ze niet moeten verlengen, want hij regelt wel wat topclubs. Spelers verlengen niet, club trekt aanbieding in en je kunt transfervrij naar een mindere club in een competitie die niet is aan te gluren. Denswil wordt wakker en breek met die gast.

4 januari 2015 om 00:22

denswil kan straks wel zeggen dat ie kampioen is geworden in 2015..; zet beide clubs tegenover elkaar en wie zal er als winnaar uitkomen..juist..!

4 januari 2015 om 00:33

Ik snap het niet.
Wat bedoel je te zeggen?

4 januari 2015 om 00:43

Ajax?

Wat loop jij nou weer voor een onzin uit te kramen! Jij weet nou al dat Brugge kampioen wordt en ajax niet? Knap hoor, zet al je geld er maar op in. Als Denswil niet in de basis staat, of weinig vooruitgang boekt heeft hij er ook bijster weinig aan. Wel fijn dat je er weer een mooie draai aan weet te geven pannenkoek!

4 januari 2015 om 00:47

waarom is club een mindere club dan ajax bijvoorbeeld..? die spelen een stuk gemakkelijker dan ajax..begrijp me niet verkeerd maar de eredivisie is wel aan te gluren..?

4 januari 2015 om 00:49

pannenkoek? was dat niet die trainer van ajax iets met de 3e ster..? het gaat mij er om dat die gast waar ik op reageer de keuze van denswil afkeurt..sportief gezien gaat hij er niet op achteruit wel dan..?

4 januari 2015 om 03:29

Als je van Ajax naar Club Brugge gaat ga je er wel degelijk er sportief op achteruit. Ajax speelt de laatste jaren altijd champions league, Brugge niet.

4 januari 2015 om 13:12

Dortmund1988
De laatste jaren, ja. Maar daar heet Denswil niets mee te maken. Het gaat om de komende jaren, en Club Brugge is onder Michel Preud'homme steengoed bezig.

4 januari 2015 om 04:07

Ajax wil wel onderhandelen, maar niet met over het paard getilde spelertjes. Zo is El Hamdoui eruit gewerkt als ervaren kracht, en zo is Kishna duidelijk gemaakt dat hij normaal moet doen me hij wil slagen. El Hamdoui pleurde op en Kishna tekende verstandig bij. Denswil wil het niet begrijpen dus mag hij ook oppleuren. Echter, ik had gehoopt dat hij naar Juve zou gaan zodat hij daar kon leren verdedigen. Ik neem Ajax hier niets in kwalijk. Ze willen wel onderhandelen met jonge spelers, maar niet met ploppers als Denswil. Dan heb ik nog liever een VD Hoorn in de basis die in ieder geval wel werkt voor een kans.

4 januari 2015 om 10:58

Ajax heeft onderhandeld, maar Denswil wilde garanties op speeltijd. Die dwing je af op het veld en niet aan de onderhandelingstafel, dus die onderhandelingen liepen op niks uit. Als hij het dan ook niet waarmaakt op het veld, dan houd het een keer op.

Vermeer weg,denswil weg. is Ligeon de volgende of Becker.
ik denk dat Ajax hier een grote fout maak. zelfde als met Vermeer.

4 januari 2015 om 00:59

Wanneer die jongens weg willen zijn ze niet te behouden.

4 januari 2015 om 10:47

Cillessen is gewoon een stabielere keeper dan Vermeer. Dat Vermeer erg goed kan keepen weet iedereen en dat liet hij de eerste seizoenshelft zien, maar het kan bij Vermeer zomaar zo zijn dat hij volgend jaar weer punten weggeeft namens Feyenoord. De top van Vermeer ligt misschien hoger dan die van Cillessen, maar Cillessen zit daar net onder en is stabieler. Denswil kon zelfs geen matige Moisander uit de basis spelen en wilde niet bijtekenen. Jammer dat hij vertrekt, maar dat is dan maar zo. Ligeon is een leuke reservespeler, maar komt duidelijk tekort. Ik heb meer vertrouwen in Tete en Becker is een leuk spelertje en zeker nog niet afgeschreven.

4 januari 2015 om 11:04

indien Denswil net zoveel credit zou hebben gekregen als een siggy/moisander of een veltman dan zou het er heel anders uitzien.
ik als Ajaxied zie ook wel dat enkel spelers meer credit krijgen dan andere spelers.
waarom mogen deze spelers iedere week fouten maken waar andere meteen worden afgebrand.
ga nou niet roepen dat denswil zijn kansen heeft gehad. hoeveel wedstrijden heeft Denswil in het 1ste gespeeld en hoeveel hebben de rest met hun wekelijkse fouten gespeelt.
ga nou ook niet roepen ja maar hij speelt bij de reserves . het gaat in deze om kansen die je in het 1ste krijgt.

4 januari 2015 om 11:28

Dat heeft De Boer deze week al aangegeven. De spelers die tijdens een mindere periode bleven staan, kregen dat vertrouwen omdat zij zich 100% inzetten. Wie hard werkt en de juiste mentaliteit toont, krijgt meer vertrouwen en wordt er niet zomaar uitgehaald. Jongens als Denswil, Ligeon en Duarte schieten op het vlak inzet tekort em daarom vallen zij af.

4 januari 2015 om 12:27

Dat is dus mooi praten van FdB om zijn favorite spelers in de basis te houden.
ik hoop van harte dat jongens als Vermeer/denswil en de vele andere die nog zullen volgen het ongelijk van FdB aantonen.

Snap niet goed wat Club met hem moet. Is wel een talent natuurlijk maar heeft ook al redelijk wat slechte matchen gespeeld, met Duarte, Mechele en Engels heeft Club al 3 zeer goede centrumverdedigers. Volgens mij haalt die het eerste 1,5 jaar de basis niet bij Club, tenzij er blessures zouden vallen.

4 januari 2015 om 00:38

Ja is momenteel overbodig.
Of misschien is het om een toekomstige transfer van Duarte ofzo op te vangen.

Ik hoop allesinds dat Engels of Mechele niet in de rangorde dalen, zou zonde zijn voor 2 talentvolle CV die ook nog is uit hun jeugd komen!

4 januari 2015 om 00:49

Voorlopig zal dat toch niet het geval zijn denk ik, Mechele en Engels zijn beide betrouwbaarder dan Denswil op dit moment. Al kan Denswil zelf natuurlijk ook nog groeien als verdediger.

4 januari 2015 om 09:38

Als je een talentvolle, jonge speler kan halen die CL ervaring heeft en heel wat wedstrijden in het eerste elftal van Ajax heeft gespeeld dan is dat een opportuniteit. Zeker als hij ook nog eens gratis is qua transfersom. Heel goede aankoop van Brugge.

Zonde......in mijn ogen wel een redelijk talent. Nu wordt het wel zaak dat Ajax een fatsoenlijke centrale verdediger haalt ipv die zaalvoetballer die er nu speelt.. Veltman kan echt niet meer, zo verschrikkelijk zwak op de momenten dat hij er moet staan om te janken.

Blijft zonde dit. Eigenlijk was Denswil talentvoller dan Veltman. Dat is hij eigenlijk nog steeds. Maar de mentaliteit van deze jongen is gewoon niet goed. Oogt vrij nonchalant. Hij had ook niks mogen eisen gezien zijn staat van dienst. Als hij "gewoon" netjes verlengd had, stond hij nu misschien basis. Maarja, niet alles loopt zoals het zou moeten.
Ik denk ook dat Denswil alleen weg is, omdat hij moeilijk deed over zijn contract. Ik geloof echt niet dat hij zoveel slechter is dan een Moisander. Maar goed, nu moeten we het volgend seizoen gaan doen met Viergever. Jippie...

Succes Denswil. Jammer dat je je belofte niet kon inlossen.

4 januari 2015 om 00:54

moisander doet niet moeilijk over zijn contract..? daarbij zou er echt geen garantie zijn gegeven wanneer hij 'gewoon' netjes zijn contract verlengd had wel basis zou hebben gestaan..

Engels (indien fit) en Mechele moeten eerste keuze blijven (en waarschijnlijk blijven ze dat ook onder Preud'homme). Samen met Duarte een topverdediging. Misschien vangt hij al een toekomstige transfer op voor deze zomer.

4 januari 2015 om 13:15

Snap er ook weinig van. Maar Denswil is gratis, dus er is geen man overboord als hij mislukt. Ik hoop verder ook dat Engels snel fit is en Mechele de voorkeur krijgt op Duarte, i.t.t. het begin van het seizoen, waar MPH met Engels-Duarte speelde.

Duarte kan je eventueel laten gaan voor een mooi bod (5-6 miljoen) maar ik hou hem graag. Een heel betrouwbare verdediger, al is hij wel enorm traag. Maar ik lees geruchten over transfersommen van 3 à 4 miljoen, da's te weinig.

Hij zal inderdaad waarschijnlijk op de bank beginnen maar wel een begrijpelijke stap. Duarte mag verhuurd worden en NAC heeft interesse

Heel jammer. Was een prima speler. Veel betere in ieder geval dan Veltman

4 januari 2015 om 01:59

Veel beter dan Veltman?
Het is nu een hype om Veltman af te kraken sinds hij een slechte wedstrijd speelde tegen Vitesse. Daarvoor was Veltman één van de sterkhouders.

Denswil heeft de kans gewoon niet gekregen.

Overschatte speler die zichzelf vooral heel goed vindt heb ik het idee. Ik ken hem meer van dat filmpje dan van zijn goede spel. Ajax kan beter eens een echt goede verdediger halen. Ik moet wel zeggen dat deze jongen slim genoeg is om bij een kleine club te tekenen waar hij goede kans heeft op speeltijd ipv gelijk een topclub.

Tjhaaa dat krijg je als je hem geen kansen geeft op een basisplek.

4 januari 2015 om 01:21

Voetbal Expert, een plek in de basis dwing je af door goed spel. Denswil heeft nog niets laten zien behalve een grote mond op het Voetbalgala. De Boer had echt wel voor Denswil gekozen wanneer hij beter was dan Moisander. Waarschijnlijk ligt Denswil ook niet lekker in de groep door zijn stuitende arrogantie.



4 januari 2015 om 01:59

Dat is niet een grote mond, die jongen verspreekt zich gewoon en heeft ambities. Net zoals de rest van de voetballers.

4 januari 2015 om 02:22

Appel, je vergeet dat Denswil nog niets heeft laten zien en dat zowel Cruyff en De Boer zich al geruime tijd ergeren aan het gedrag van Denswil. Die jongen verspreekt zich niet maar heeft last van zelfoverschatting.

6 januari 2015 om 12:51

@pettersson1963

Wanneer hij zo een last had gehad van zelfoverschatting was hij wel na een grote club gegaan als Juventus. Dat hij kiest voor Club Brugge inplaats van Juventus zegt al genoeg over zijn mentaliteit.

He godver. Waarom de fuck laten ze hem nou gratis gaan... Slaat toch helemaal nergens op.

Ik denk dat Ajax met Veltman- VD Hoorn gaat spelen. Dat er alleen met een linkspoot en een rechtspoot gespeeld moet worden is echt onzin.
Barca, Real, Chelsea, Man United, Bayern zijn allemaal clubs die altijd of zeer regelmatig met twee rechtbenige verdedigers spelen en hebben gespeeld.

Ongelooflijk van Ajax om hem te laten gaan ! Jammer hoor, het ga je goed Denswil. Vergis je alleen niet in de jongens die er nu in staan bij Brugge.
Bij een blessure in de verdediging heb je nu dus een probleem of wordt er nog iemand gehaald voor het einde van deze transferwidow ?

4 januari 2015 om 02:00

Van Rhijn. Tete
Veltman, Van der Hoorn, Bazoer
Moisander, Viergever, Riedewald
Boilesen, Riedewald, Viergever

Geen probleem bij blessures

4 januari 2015 om 13:46

van Rhijn en Tete zijn rechtsback.
Viergever en van der Hoorn zijn beide geen Ajax niveau en zeker niet goed genoeg voor in het centrum.
Boilesen is linksback.
Riedewald is meer een middenvelder (6), Bazoer eigenlijk ook.
Moisander gaat weg en Veltman tja om hem nou een zekerheidje te noemen gaat ook te ver.
Dus wel degelijk een probleem bij blessures. Straks gaan we nog Zimling in het centrum zien !

5 januari 2015 om 00:22

Ik heb de hele defensie opgesomd.
RB bovenaan
Rcv
Lcv
Lb

Bazoer was CV bij Psv, dus kan daar in een noodgeval spelen, Riedewald speelt regelmatig als CV bij jong.
Moisander vertrekt pas aan het eind van dit seizoen, dus voorlopig nog geen issue.
Van der Hoorn haalt zeker het Ajax niveau als hij de kans krijgt, Viergever komt naar mijn mening wel tekort..
Veltman is gewoon een zekerheid met een stabiele eerste seizoenshelft!

Dit was de perfecte aanwinst voor anderlecht ! Die zochten nog een cv! Primaverdediger en dit gratis!!!

Blijf het raar vinden dat Denswil niet gewoon zijn contract bij Ajax heeft verlengd, had volgens mij min of meer de garantie Moisanders plek over te nemen volgend seizoen.

Die komt bij Club niet in de basis. Voor zo verre ik hem ken en wat ik hoorde bij VI is het matig. Snap niet dat Preud'homme hem neemt. Heb nog liever de Fauw als centrale verdediger dan deze man. Type Donk met concentratieproblemen.

4 januari 2015 om 02:28

VI? Jij baseert je mening op VI?
Voetbal International is vaak niet serieus te nemen.

Denswil is een groot talent, naar mijn mening was het het grootste defensieve talent van Ajax. Alleen mentaal moet hij nog even de switch maken. Hij leek niet echt veel zin te hebben aan ballen in Jong Ajax.

4 januari 2015 om 13:49

Hahaha de Fauw, laat me niet lachen. Die heeft bij Roda aangetoond dat hij toch geweldig tekort schiet tegen de goede clubs. Pijnlijk om te zien hoe dat ging. Kah moest altijd zijn fouten compenseren. Hij is daarnaast een grotere belofte dan Ryan Donk hoor.

Nou ik denk wel dat hij het niveau in België aankan, maar de keuze voor Club Brugge vind ik maar een beetje vreemd... Ze hebben daar de beste verdediging van België en 3 uitstekende Cb's. Ik denk dat Anderlecht de betere keuze was geweest. Die zijn nu net op zoek naar nieuwe Cb...

Eeuwig talent bij Ajax. Brugge lijkt me een mooie club om z'n carrière nieuw leven in te blazen.

Brugge is niveau Feyenoord, Twente maar zeker niet PSV of Ajax.

4 januari 2015 om 13:18

Vorige jaren misschien. Nu zou ik onder Preud'homme maar wat graag uitkomen tegen een PSV of Ajax. We hebben de beste ploeg in zo'n 10 jaar.

Toch te schandelijk voor woorden wat Ajax nu doet. Zij halen niet eens de Champions League, dan zou je zeggen dat er nieuwe talenten moeten doorstromen. Frank de Boer beperkt constant zijn eigen onzekerheid. Beter zoekt hij een nieuwe club die wel meer waarde hecht aan oude spelers. Hij zegt dat er meer jongeren moeten doorstromen. Als Van Gaal coach was van Ajax, dan had Moisander niet eens in de basis gestaan. Was Zimlig niet eens gehaald, dat is pas een coach met een filosofie van Ajax. Van Gaal durft tenminste Van der Vaart te passeren, Lens eruit te halen, Depay een kans te geven, De Vrij een kans te geven en Mathijsen thuis te laten. Als je Denswil een kans zou geven, dan is hij binnen 2 jaar zeker het huidige niveau van Moisander gepasseerd. Denswil heeft een betere trap, fysiek veel sterker, alleen positioneel en stabiliteit valt er bij hem nog wat te verbeteren. Maar komop zeg. Moisander gaat straks tranfservrij Ajax verlaten. Denswil, kost je ook geld en je krijgt er niks voor terug. Sigtorsson totaal niet Ajax-waardig en toch krijgt hij kans na kans. Ik heb zwaar het gevoel dat Frank de Boer teveel kijkt naar je persoonlijkheid. Jongens die bescheiden zijn, die trekt hij eerder aan. Terwijl wij bij Ajax spelers missen die zich als een man gedragen. Type Sneijder, Davids, Seedorf. We hebben nu allemaal verlegen jongens die de oorlog moeten gaan winnen. We moeten meer jongens hebben die een grote mond durven te geven. Nu loopt Denswil transfervrij weg, Moisander idem dito en wie moet dan dit gat opvullen? Gaat hij Bazoer een kans geven? Riedewald op die plek zetten?

4 januari 2015 om 03:30

Denswil wilde zelf niet verlengen.

4 januari 2015 om 03:47

En nu neem je valeriaan tabletje! Tis niet schandelijk, Denswil heeft niks gepresteerd! Je kunt een karrevracht aan talenten laten doorstromen, overwinteren in de CL is een utopie voor Ajax! Denswil is niet goed genoeg, selfies met mooie vrouwen is ie overigens wel een ster in! Laat em nou lekker naar Club gaan, als we idd met hem de oorlog gaan winnen, dan zien we hem terug op Euro '16!

4 januari 2015 om 09:37

Je vergeet alleen dat je beperkt bent, je hebt ervaring nodig, je kunt ook 10 talenten opstellen, maar dan weet je ook dat ze fouten maken, als dat volgende 5 wedstrijden 10 punten kost ben je nog nergens. Je zult dus en talent moeten inpassen, Klaassen, Andersen, Milik, Menig, El Ghazi en Kishna en ook nog resultaat moeten halen.

4 januari 2015 om 10:23

En dat is bijna onmogelijk. Van Gaal koos ook altijd voor een stabiele kern spelers om vervolgens pas jeugd in te passen. Dat doet hij bij United weer, bij Oranje deed hij dat ook...

4 januari 2015 om 10:20

Het gaat niet om bescheiden gedrag of een grote mond. De Boer wil werken met spelers die zich 100% geven. Daarom hield hij vertrouwen in jongens als Sigi, Fischer, Blind, Anita, Van Rhijn, Veltman. Mochten dergelijke jongens brutaler zijn, zoals Kishna, Zivkovic, Fischer, El Ghazi kunnen zijn, dan vind De Boer dat ook goed. Zolang zij er maar hard voor werken. Dat die hardwerkende mentaliteit vaker bij meer bescheiden spelers aanwezig is, is een ander verhaal.

Waarom laat ajax hem gratis gaan?? Om dat halve jaar salaris uit te sparen? Had toch nog wel een half miljoen of zo voor gevraagd kunnen worden?

4 januari 2015 om 10:14

Ajax had een knoop doorgehakt; Moisander blijft en dat is automatisch exit Denswil, omdat hij zijn toekomst aan Moisander verbond. Ajax had hem nog een half jaar kunnen houden, maar door hem nu al weg te doen benadrukken ze het vertrouwen in Moisander. Daarbij weten we niet hoeveel Ajax krijgt bij een transfer van Denswil, misschien wel 40%? We weten het niet, maar de mensen bij Ajax denken op deze manier de meeste euro's voor Denswil te krijgen.

Vraag me vooral af of hij gaat spelen. Brugge heeft maar 3 centrale verdedigers maar alle 3 zijn ze wel uitstekend. Vooral Engels heeft een grote toekomst voor zich. Ben benieuwd.

Haha, al die mooie clubs die genoemd werden en dan naar Club Brugge gaan? Lazio, Celtic, Swansea.. Ik denk dat er een paar mooie clubs waren die Denswil onder dezelfde financiele voorwaarden wilde aantrekken en beter waren voor hem. Ook jammer voor Ajax, want ik zie hem nu geen grote transfersom opleveren als hij het goed doet, terwijl dat bij bovengenoemde of vergelijkbare clubs wel het geval was geweest.

Ajax moet gwn in plaats van aanvallers kopen verdedegers kopen

Engels is nog zeker uit tot de play-off, Duarte zou misschien één van de dagen vertrekken.

Dus ja, hij heeft wel kans om wat minuten te maken.

Maar we zullen zien of Denswil zich kan aanpassen aan de Belgische competitie. Het is niet dat die beter is, maar ook niet veel slechter. Het is gewoon dat die anders is. In België wordt echt verdedigd, snoeihard, zeer fysiek. Hier verdedigen ze niet zoals een bende meisjes die een partijtje strandvoetbal spelen.

Ook de opeenvolging van wedstrijden kan niet iedereen zomaar verteren. In Nederland speel je 34 wedstrijden in de reguliere competitie, in België speelt de top-6 er 40. En Club doet Europees en in de beker nog mee. Da's niet te onderschatten.

Club speelt goed op dit moment. Aanvallend. Het is een pletwals, een machine. Ik denk dat dit net een voordeel voor Denswil is. Hij is gewend bij Ajax om aan de top te spelen, dat zal nu dus niet veranderen.

4 januari 2015 om 11:34

Bij een aanvallende club komt hij inderdaad meer tot zijn recht, want echt langzaam is hij niet. Hij is bovendien niet echt klein, dus kan koppend ook aardig mee. Hij is alleen in alles niet bijzonder goed en heeft Moisander nog steeds voor zich.
Denswil gaat nooit een topper worden en komt voor het ajax niveau wellicht wat te kort, maar ik denk dat bij bij Brugge wel eens zou kunnen slagen.

Nu ligt het helemaal aan hem zelf... Wordt het een gevalletje ryan donk of gaat die zich door ontwikkelen en krijgt die een transfer naar een mooie europese subtop club. Het ga je goed denswil.

Brugge heeft het wel gemunt op spelers die het net niet redden in de top van de Eredivisie. Wellicht omdat Vormer het goed doet daar, dat ze het willen proberen met Denswil.
Denswil is natuurlijk ook geen top verdediger (in wording), maar hij zal het bij Brugge best aardig kunnen doen. Als hij maar minuten krijgt en zich door ontwikkelt, zit er wellicht ooit nog een stap hogerop in. Maar een echte topper zal dit nooit worden.

4 januari 2015 om 11:47

Kalou2005,

Vormer de VM en Vormer de box-to-box speler, dat zijn andere spelers. Die laatste kon het in Nederland ook wel redden bij de top. Je kan je afvragen waarom ze hem bij Feyenoord zo niet hebben uitgespeeld. Immers bij Roda had ie wél regelmatig die rol en hij deed dat daar niet onaardig.

Maar is ook normaal dat de Belgen en Nederlanders van elkaar spelers overnemen die het nét niet halen. Degene die 'het' wel halen, die zijn immers onbetaalbaar voor beide.

4 januari 2015 om 12:43

Hij heeft wellicht een ietwat andere rol, alleen bij Feyenoord had men voor die rol Immers. Die nog net wat meer power heeft dan een Vormer. In mijnn ogen komt Vormer dan ook nog altijd te kort om te slagen in de Eredivisie top.

Degene die het wel redden zijn inderdaad vaak onhaalbaar, alleen kan ik me niet direct iemand heugen die onlangs de overstap heeft gemaakt van de Belgische top naar de Nederlandse, die het in België niet gered heeft en het hier in de top komt proberen.. Dat komt eigenlijk niet voor.

4 januari 2015 om 12:46

Nii Lamptey

4 januari 2015 om 16:00

dan ga je wel heel ver terug in de tijd..over eendagsvlieg gesproken..

4 januari 2015 om 16:30

voetbalfreak,

Je moet ook ver terug gaan in de tijd. Anderlecht en de rest laten geen toppers meer naar Ajax e.d. trekken.

20 a a 30 jaar geleden gebeurde dat wel: Nilis, Degryse, De Bilde, ...

Weer een mooi voorbeeld hoe veranderlijk de voetballerij is.
2 jaar geleden hemelde bijna iedere ajacied deze man op en kreeg hij de stempel als toekomstige oranje kandidaat en sterkhouder in de verdediging, nu verlaat hij ajax via de achterdeur om zijn carriere in belgie een boost te geven.

Verder vind ik Brugge wel een mooie club voor hem. Verstandige keuze van zowel Brugge als Denswil.

Goede keus van Denswil,brugge draait goed en Europees voetbal zit er zeker in.
Met deze club kan hij nationale en internationale ervaring opdoen.
Maar met die Engels (als hij weer hersteld is) kan hij een best goede verdediging vormen

4 januari 2015 om 13:31

Champions league zit er in, Europa League is een zekerheidje. Neem dat maar van mij aan.

Hier gaat Ajax veel spijt van krijgen, ze hadden beter Veltman of Moisander nu weg kunnen doen. In denswil zie ik veel meer potentie. Niet voor niks wilt Brugge hem dat dit seizoen beter presteert dan alle clubs uit de eredivisie.

4 januari 2015 om 12:44

Het zou kunnen dat ajax hier spijt van krijgt als denswil het goed gaat doen bij brugge. Aan de andere kant is het goed dat er met moisander nog wat aan ervaring over blijft voor het huidige elftal.
En aan de andere kant biedt het voor ajax ook weer de mogelijkheid, om in de zomerstop misschien wel een betere verdediger te halen dan moisander en denswil. Mocht ajax verder gaan met viergever dan maken ze echter een gigantische blunder. Even afwachten hoe ajax het gaat oplossen dus.

4 januari 2015 om 13:05

Ik vond Denswil zeker vorig seizoen erg goed tegen bijvoorbeeld Milan enz, dat die nu in een mindere periode zit is logisch voor jonge verdedigers. Ben benieuwd of die gaat slagen bij Brugge dan.
Ik zou voor nu van der Hoorn de kans geven omdat hij echt een verdediger is bal veroveren en gelijk inleveren. Hiernaast moet Ajax gewoon in de zomer een echte goede versterking halen die ook een kerel is. Moisander zal dan vertrekken en Viergever ja die is gewoon niet van het niveau Ajax. Denk dat Veltman ook wel blijft, maar dat is een pussy in het veld en daar ga je de oorlog niet mee winnen zeker in Europa niet.

4 januari 2015 om 13:42

Je bedoelt vd hoorn ipv veltman? Ik zie de boer moisander niet passeren voor vd hoorn. Het is even afwachten hoe veltman zich door gaat ontwikkelen. We moeten hem nog niet te snel afschrijven. De vrij had ook eerst een periode dat hij werd verweten als een wijf te verdedigen maar werd dit jaar 1 van de beste verdedigers van het wk.

Off: Breaking News! The Daily Star meldt dat Ajax de strijd heeft gewonnen om het Noorse toptalent Martin Odegaard.

4 januari 2015 om 14:14

Dat geloof ik niet. Ik word ook een beetje moe trouwens van die hele soap. Hij kan toch ook voor zichzelf rondkijken bij verschillende clubs zonder spotlights en een keuze maken? Moet dat een jaar duren?

duidelijk dat er een boel drugs in de samenleving rondgaat.......................

4 januari 2015 om 14:14

Ik denk het ja haha.

snap hem helemaal hij weg wil uit amsterdam gewoon een simpel Veldman staat er altijd erin is niet beter dan Denswil

4 januari 2015 om 19:12

Iedereen is beter dan Denswil, dat is ook de reden dat ze hem laten gaan. Denk je echt dat Ajax een speler die wellicht wat arrogant en moeilijk is laat gaan als hij ontzettend veel kwaliteit heeft? Dat soort spelers hebben ze eerder gehad en die hebben ook wat gepresteerd (ibrahimovic, Suarez,vertonghen etc.). Als je niet presteert dan heb je geen recht van praten, dat is het geval bij Denswil. Succes jongen in België, echt een toptransfer.

Sorry, even oftopic

weet iemand hoeveel ik ongeveer moet betalen voor een kaartje ajax-legia ( heb geen seizoenskaart)

Moisander moest op bank. Hij verlengde niet . Toch werd hij opgesteld . Frank je hebt een dubbel moraal . Ajax heeft aangegeven verleng je niet speel je niet.Denswil is de tweede speler die slachtoffer is van wanbeleid bij Ajax .veltman is 10 keer niks hij speelt wel. Rot toch op man . Kenneth nu Denswil .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren