Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Als Depay zijn shirt uittrekt, zal hij denken: 'ik houd die van mij wel aan'

Laatste update:

Lucas Andersen moest er even op wachten, maar is er dit seizoen dan toch in geslaagd om een basisplaats te veroveren bij Ajax. De middenvelder krijgt complimenten voor zijn ontwikkeling, maar Ronald de Boer weet dat er nog heel wat stappen te maken zijn. Zo moet Andersen fysiek nog behoorlijk wat groeien.

/

De Boer bekeek Andersen in 2012 in een wedstrijd van Aalborg BK en de dribbelaar speelde toen ontzettend slecht. Op een gegeven moment maakte hij echter een individuele actie, die volgens De Boer al zijn klasse verraadde. Op tv-beelden had de broer van hoofdtrainer Frank de Boer al eerder gezien dat Andersen 'een typisch Ajax-talent was'.

"Dat Lucas fysiek heel licht was zei me niet zoveel", zegt De Boer in Voetbal International. "Ik let bij jonge talenten puur op hun voetbalkwaliteiten. De lichamelijke aspecten kun je in een later stadium verder ontwikkelen. Toch zal hij fysiek nog verdere stappen moeten maken. Als Memphis Depay zijn shirt uittrekt, zal Lucas denken: 'Weet je wat, ik hou zelf mijn shirt maar even aan'. Maar op voetbalgebied ontwikkelt hij zich overduidelijk."

Denk je dat Lucas Andersen goed genoeg kan worden voor de Europese top?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ongelooflijk talentvolle gozer. Hij doet me denken aan pastore/di maria/iniesta.

2 januari 2015 om 15:48

grappig dat de voetballers die je met hem vergelijkt niet met elkaar kan vergelijken

2 januari 2015 om 16:04

haha dat klopt. ze zijn allen enkel te vergelijken met hun technische vaardigheid. waarbij Di Maria wel even op een hoger niveau dan de andere 2 zit. ik vind Andersen meer een mix van Jese en Isco. het voetballend vermogen en snelheid van Isco, maar meer de bouw en de sluwheid van Jese.

2 januari 2015 om 16:10

Maar dan een niveautje lager, Andersen komt bij lange na nog niet in de buurt van Isco.

2 januari 2015 om 16:25

Hij is dan ook 2,5 jaar jonger. Maar een kilotje of 4-5 aan spier erbij zou geen kwaad kunnen.

2 januari 2015 om 16:43

@the Notorious. No shit Sherlock, daarom speelt hij ook pas net bij Ajax in basis en niet bij Real Madrid. Desondanks mag je wel een vergelijking maken naar een van de betere spelers. Er zijn weinig mensen die hem met een Kenneth Perez of Theo Janssen willen gaan vergelijken, zelfs die waren een stuk beter dan Andersen nu.

Andersen heeft echter wel talent, maar ook nog een lange weg te gaan. Waar zijn top ligt kunnen we sowieso nog niets over zeggen.

2 januari 2015 om 16:48

Ik denk eerder aan Andersen wanneer ik Ronaldo of Messi zie spelen. Die 2 jongens kunnen nog wat leren van Andersen.

Wat een overdreven gedoe over deze jongen. Laat hem nou eerst eens een jaar lang presteren. Voorlopig valt er nog genoeg te leren.

2 januari 2015 om 17:00

Di Maria op een technisch hoger niveau dan Iniesta? Dat betwijfel ik. Iniesta's techniek is echt heel goed. In de kleine ruimte is hij echt sterk. Kijk maar eens hoe hij in lastige situaties bij de achterlijn, vaak toch langs zijn man komt en gevaar weet te stichten. Kan me herinneren dat hij Cahill voorschut zette tijdens de Champions League wedstrijd op Stamford Bridge, twee jaar terug.

2 januari 2015 om 18:12

Di maria op een hoger niveau dan iniesta?? Sorry, maar dan moet ik echt even heel goed en met een andere bril naar die man gaan kijken. Iniesta is een van de, misschien wel de meest technisch begaafde speler van allemaal..

2 januari 2015 om 18:22

bentini dat waren andere tijden. iniesta is ook minder geworden

2 januari 2015 om 20:40

Hij doet mij qua stijl persoonlijk meer denken aan een kruising tussen Michael Laudrup en Iniesta, maar dan een paar niveautjes lager uiteraard ... Hij heeft wel degelijk potentie, maar mensen hebben er tegenwoordig een handje van om voetballers die een paar wedstrijden aardig ballen meteen te bestempelen als potentiële wereldtopper. Vervolgens gaan ze het vaak zelf ook nog geloven en zich er (totaal misplaatst) naar gedragen. Al moet ik eerlijk zeggen dat jongens als Veltman, Andersen, El Ghazi en Viergever voldoende zelfkritiek hebben en daardoor niet te snel gaan zweven. Jongens als Kishna en Denswil kunnen daar een voorbeeld aan nemen.

3 januari 2015 om 00:45

Ja want Pastore heeft het ook echt gemaakt...

3 januari 2015 om 00:57

Wow, het grote vergelijken is begonnen vanaf de eerste post

Ik snap niet dat iedereen zo zeurt over zijn fysiek. Hij is een elegante speler die het van z'n snelle bewegingen moet hebben. Arjen Robben is toch ook niet gespierd? Messi toch ook niet?

2 januari 2015 om 15:46

Arjen Robben niet gespierd? Haha, laat me niet lachen. Je zou hem eens een keer moeten zien zonder z'n shirt.

3 januari 2015 om 00:43

Arjen robben was altijd al licht en is best makkelijk van de bal te zetten hoor.. Hij heeft voetbalgogme nu en ervaring waardoor hij slim veel duels wint of een vrije trap of penalty aan overhoudt.. Maar robben is echt geen kast ofzo

2 januari 2015 om 15:47

Nee maar vooral op t begin vh seizoen lag ie wel te vaak op de grond.

2 januari 2015 om 15:49

Niet gespierd? Heb jij wel eens gezien hoe ontzettend droog getraind Messi, en vooral Robben zijn?! Gespierd wil niet altijd zeggen dat je een borstomtrek van 120cm moet hebben.

2 januari 2015 om 16:10

Inderdaad. Als je die kuiten van Messi ziet, verraad dat hij wel degelijk aan zijn fysiek werkt. Man, gespierde benen zijn dat.

2 januari 2015 om 18:23

Maar droog is ook niet automatisch gespierd. Mij gaat 't er meer om dat de vergelijking met Depay wordt getrokken en die is aardig gespierd.

2 januari 2015 om 22:13

Robben is ook gespierd, zoek maar op. Gespierd betekent voor jou wat je ziet. Gespierd betekent voor de specialisten bij de club wat ze meten aan spiermassa. En daarbij kan iemand die ontzettend droog getraind is een veel hoger percentage spieren hebben dan iemand die wat steviger van zichzelf al is.

Hahaha. Mooie uitspraak van De Boer. Het klopt ook echt, want als je het stadion aan twee kanten open zet, waait hij weg... Zijn lichaam bestaat voor 99% uit bot en 1% uit spier bij wijze van spreken...

2 januari 2015 om 16:29

Dan is die jongen wel knetter sterk en hard, als het waar is wat jij hier beweert.

Je hoeft natuurlijk geen hulk te zijn om de top te halen. Ronaldinho was ook niet heel gespierd. Door zijn slanke postuur is hij juist zo soepel in zijn beweging, net als neymar.

2 januari 2015 om 17:08

Het hoeft niet per se nee, maar in het moderne voetbal is fysieke kracht steeds belangrijker geworden, nog belangrijker dan een tijdje geleden. Bedoel, waarom denk je dat Depay nu al aan zoveel topclubs gelinkt wordt? Omdat die buiten dat hij goed kan voetballen fysiek sterk is. Kan eigenlijk zelden kwaad, tenzij je technisch echt verschrikkelijk goed bent. Dan moet je denken aan Iniesta, Silva, Aguero, etc. (en Messi natuurlijk)

3 januari 2015 om 00:44

Ronaldinho was kapot strerk aan de bal haha daar noem je ook gelijk iemand die moeilijk van de bal te krijgen was

Typisch Eredivisie veel te weinig aandacht voor fysiek. In Nederland worden spelers opgeleid met een redelijke techniek. Wanneer je het op techniek niet kan winnen moet je het op conditie/kracht kunnen gooien dat ontbreekt hier en daardoor is voor veel spelers de stap naar de absolute top te groot.

2 januari 2015 om 16:10

Ja, maar als de techniek, kracht en conditie hier wel goed waren was de Eredivisie de absolute top..... Dat is de Eredivisie echter niet en ja, er ontbreken dingen bij spelers. Andersen kan echter alsnog slagen. Kijk naar Eriksen.

Heerlijke speler! Die techniek , zijn paasjes.

Volgens mij is Depay ook wel iets te ver doorgeslagen, ik heb hem in de jeugd wel eens zien speler en toen oogde hij wat sneller en wendbaarder. Andersen moet zich duidelijk nog wel ontwikkelen op fysiek gebied maar moet daarbij niet dat elegante kwijtraken.

3 januari 2015 om 00:47

Dat gevoel heb ik ook bij memphis..hij leek in de jeugd wat sneller inderdaad

Redelijke speler, maar hij moet langer overtuigen en ajax gaan dragen. Nu is het niet heel lastig om dit matige ajax te gaan dragen in de nabije toekomst, maar het moet nog wel gebeuren.
Beslis eerst maar eens een topwedstrijd en blink eens uit in Europa. Dan zien we wel weer verder.

daaraan kun je zien dat depay een aso is en dat andersen een gewone nette fatsoenlijke jongen is en dit soort buitensporig vertoon niet nodig te hebben om een klasse voetballer te zijn

2 januari 2015 om 16:30

Een aso omdat hij gespierd is (en daarvoor getraind heeft)? Of omdat hij dat showt?

2 januari 2015 om 16:40

Haha goed argument. Je bent gespierd dus je bent arrogant. Knap dat je Depay een aso noemt terwijl je hem zelf waarschijnlijk niet eens kent. Depay komt juist over als een jongen die ambitie heeft maar zelf ook weet dat hij er nog lang niet is.

Andersen komt er overigens ook wel, barst van het talent die jongen. Verder mag Andersen ook wel even het krachthonk in, dat kan iedereen wel zien. Of mag dat niet omdat ie dan automatisch een aso wordt?

Haha, toen ik dit bericht las dacht ik al dat het over Andersen zou gaan.

Deze speler komt techniek te kort. Daarom komt hij steeds in duels terecht waardoor zijn zwakte naar voren komt. Ziyech is vergelijkbaar wat betreft bouw, maar heeft wel die balcontrole en slimmigheid om zich uit de duels te voetballen. Meer fysiek gaat deze jongen ook niet helpen.

allemaal leuk en aardig....

weet je wat ajax nodig heeft???

een stefan pettersson

2 januari 2015 om 18:22

Die wordt dit jaar 52 jaar. Ajax kan beter Milik zo vlug mogelijk vastleggen.

2 januari 2015 om 19:49

haha 52 al joh???

okee....een type als......

Het zijn wel twee uitersten Depay en Andersen. Wat me wel opvalt is dat bij PSV wel meerdere jongens voetballen die fysiek sterk zijn. Naast Depay ook Willems, Rekik en vooral Wijnaldum.

2 januari 2015 om 23:47

Blij dat jij de denkwijze van depay weet!

Andersen mag je sowieso niet vergelijken met Depay. Op geen enkele manier. Depay is een aantal klasse beter. Zowel fysiek, technisch en wat uitstraling betreft. Andersen straalt helemaal niets uit.... maar goed....wat niet is kan nog komen.

Depay is echt een brede gozer. Maakt veel meer indruk dan dat scharminkel van een Andersen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren