Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Toptalent van Ajax kijkt uit naar nieuwe jaar: 'Ik heb goed gespeeld'

Laatste update:
/

Voor Donny van de Beek belooft 2015 een bijzonder jaar te worden. De zeventienjarige middenvelder traint al regelmatig mee met de hoofdmacht van Ajax en zondag vertrekt hij richting Qatar voor een trainingskamp. Hij dankt die extraatjes aan zijn uitstekende optredens in de A1 van de club, die tot de beste jeugdteams in Europa behoort.

De tiener laat in het Algemeen Dagblad weten zin te hebben in het drukke nieuwe jaar. "Ik heb de laatste tijd veel meegetraind met het eerste van Ajax en reis zondag mee naar het trainingskamp in Qatar. Met de A1 speel ik nog in de Youth League en met het Nederlandse elftal onder de 19 jaar moeten we ons kwalificeren voor de EK in Griekenland", aldus Van Beek.

Hoofddoel is echter om zich zo snel mogelijk in de kijker te spelen bij Frank de Boer. Van de Beek zegt er klaar voor te zijn. "Ik heb nu wat rust en bereid mij goed voor. Ik wil fit zijn. Ik heb het begin van dit seizoen goed gespeeld en wil die lijn doortrekken. Ik kijk er echt naar uit", besluit de jongeling.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker spelertje hoor, nu afwachten of het ook allemaal er uit komt. Maar hij heeft tenminste wel de kwaliteiten om een grote te worden. Ieder geval hoef je geen Duartes meer te kopen.

2 januari 2015 om 10:49

Gaan we nu ook alle A1 spelers die doorbreken bij PEC Heerenveen, AZ, Psv, Nac, RKC en Feyenoord ook in het Algemeen Dagblad benoemen. Of zit hier een stukje propaganda van Ajax in.
Er is toch wel beter nieuws dan dit ???

On toppic: Leuk voor hem... Net zoals eerdere jeugdspelers zoals Van Dijk die niet door braken

2 januari 2015 om 11:00

Ja, want het Rotterdamse AD is ook echt een Ajax propagandablad..... Het moet echt niet gekker worden. En wat van Dijk hiermee te maken heeft, mag Joost weten. Nog dronken van oud en nieuw?

On Topic: Dit is een speler van de categorie Davy Klaassen. Het kan natuurlijk altijd dat het nog mis gaat in zijn ontwikkeling, maar dat lijkt mij sterk. Zeker omdat hij zijn fysiek ook nog mee heeft. Deze duizendpoot op het middenveld kan op elke positie uit de voeten en ik heb hem zelfs een keer zien slalommen als Zlatan tegen AZ A1. Ik voorspel dat we nog heel veel gaan horen van Donny.

2 januari 2015 om 11:01

@isiezwolle

Wat is dit voor onnozele reactie calimero. Dit is een groot talent en Ajax verkoopt gewoon wat beter om te lezen. Klik je het lekker niet aan.

2 januari 2015 om 11:16

Ga lekker verder slapen als je er nog niet klaar voor bent om op te staan. Wat een onzin en stemmingmakerij. Ten eerste, klik niet als het je niet aanstaat, aan de kop zag ik al dat het ajaxgerelateerd is. Ten tweede, enige die hier doet aan propaganda dat ben jij...

2 januari 2015 om 13:51

Bijkomend feit is dat hij dragende kracht is in een jeugdteam dat bijna alles en iedereen verslaat. Het is een Nederlandse jongen en dus erg leuk om in de gaten te houden.

Als Klaassen nog eens een wedstrijdje rust nodig heeft zie ik hem zijn debuut nog wel maken. Of Riedewald krijgt nu kansen achterin (nu Denswil weg mag) en Donny krijgt kansen op 6.

2 januari 2015 om 10:23

Je geeft aan dat hij kan spelen als Klaassen rust nodig heeft, maar ook dat hij kansen kan krijgen op de '6'. Bedoel je dan dat Serero naar de aanvallende posities doorschuift? Concreet: Welke positie past v.d Beek het best?

2 januari 2015 om 10:27

Hij kan beide posities heel goed invullen, heel multifunctioneel. Wordt ook niet voor niets vergeleken met Schweinsteiger.

2 januari 2015 om 10:28

@ Barthez

Vd Beek is te aanvallend om op de 6 positie te spelen. Alhoewel het af en toe wel gebeurt in de A1 maar weinig meer. Hij heeft zichzelf juist heel erg geprofileerd in de aanvallende rol. Steekpassen, dribbels, mooie goals. Ja het zijn allemaal moment opnamen maar het geeft wel een weergave van de rust die hij in zijn spel heeft. Eigenlijk is een perfecte positie een CM positie. Zoals Kroos en Modric bij Madrid voetballen qua positie.

Qua voetballend vermogen is Abdelhak Nouri beter, maar die heeft echt nog het fysiek van een ventje van 15. Het is te hopen dat deze nog wat fysiek bij kan kweken.

2 januari 2015 om 10:31

Onzin, Donny is echt niet té aanvallend voor de 6. Bij oranje speelt hij ook altijd op die positie, Don heeft geen enkele moeite om om te schakelen tussen die posities. Als de CVM eens doorstoomt naar voren, neemt Don al bijna automatisch de CVM positie over, das een 2e natuur geworden.

2 januari 2015 om 10:35

@ Trodat4030

Hij kan het wel maar ik zie hem liever, zoals gezegd, op een CM positie. Bijspringen in de verdediging als nodig maar wel de vrijheid en de ruimte om naar voren te gaan waar je zijn kwaliteiten toch nog meer kan ontdekken. Tevens zitten we op de CAM positie krapper in mensen komend seizoen dan op de CVM positie. Zeker wanneer Schöne vertrekt.

2 januari 2015 om 11:36

Schone is bij Ajax geen AM, dus snap die redenering niet. Een CAM hebben we niet, we hebben 2 Am's, maar geen van beide staat centraal. Een CM hebben we ook niet, wel een Cvm. We spelen met 1 cvm en 2 Am's ervoor. Je gebruikt echt termen die niet op Ajax slaan.

Volgens mij heb jij Donny nog nooit écht op CVM zien spelen, of wel? En dan bedoel ik een volle 90 min, niet een kwartier na een wissel ofzo. Ik ken Donny vrij goed, ik volg die ploeg (en hem en Nouri in het bijzonder) al zo'n 2,5 jaar, dus ik weet wel waar ik over praat, jij daarentegen laat in je reacties duidelijk merken dat je hem alleen in de A1 hebt zien spelen (op AM) en misschien op de Future Cup eerder dit jaar in de B1.

2 januari 2015 om 12:23

@ Trodat4030

Schöne is samen met Serero wel 1 van de 2 vervangers voor het huidige duo dat er staat. Ik zie het namelijk niet gebeuren dat we nog gebruik gaan maken van Duarte. Dus zodra Schöne weg gaat vertrek er voor mij een aanvallende middenvelder. Zeker als je bedenkt dat Fisscher weer terug komt en dat Schöne daardoor ook op de vleugels minder van toepassing zal worden.

En termen die niet op Ajax slaan, of je iemand een AM of een CAM noemt vind ik om het even. Sterker nog, het is juist de bedoeling dat degene die op de AM staan regelmatig van posities meoten wisselen. Hierdoor staan ze eigenlijk overal als aanvallende middenvelder en zelfs als buitenspeler of spits regelmatig. Een CAM geeft duidelijk weer over welke positie ik praat.

En ja ik weet heel goed dat Ajax niet met een CM speelt op papier. Maar als je met Serero daar speelt kan je eigenlijk net zo goed zeggen dat je zonder CVM speelt. Poulsen was een echte Cvm, Serero is meer een CM. Jij houd teveel vast naar de posities op papier. Terwijl de speler in kwestie juist bepaald hoe een positie word ingevuld. Klaassen staat op AM, maar in Engeland noemen ze zo een speler een box to box speler omdat hij overal loopt. Dus wat is het nou precies? Nogmaals, het papiertje is een indicatie. De speler bepaalt hoe de rol word ingevuld.

Of ik wel eens wedstrijden kijk, ja ik ben regelmatig op de toekomst te vinden ja. Wedstrijden van Jong Ajax, de A1 en B1 zijn altijd leuk om te kijken. Ik zal niet beweren dat ik er elke week ben. Maar 1x per maand op zijn minst.

Als je Donny vd Beek echt zou volgen zou je erkennen dat hij de perfecte CM is. Verdedigend goed genoeg om zijn steentje bij te dragen, genoeg loopvermogen om box to box te spelen, aanvallend goed genoeg. Oftewel juist de perfecte schakel tussen aanval en verdediging naar mijn idee.

En of hij op CVM goed genoeg is, ik vind hem op een Cm/cam positie beter. Dat blijkt ook wel dit jaar uit de A1 die fenomenaal voetballen met Nouri en vd Beek als uitschieters.

2 januari 2015 om 16:31

@D-Bergkamp,

Zoveel fysiek zal Nouri er natuurlijk niet bij kunnen kweken, hij is sowieso tenger gebouwd net als veel marrokaanse spelers. Uitzonderingen als El Ghazi daargelaten.

Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt, verdedigers moeten bang zijn voor Nouri als hij de bal aangespeeld krijgt zijn ze altijd 2 stappen te laat. Maar een beetje spierballen kweken kan natuurlijk geen kwaad, al zal het nooit een krachtpatser worden.

2 januari 2015 om 17:20

Je speelt te veel fifa

2 januari 2015 om 10:25

Die kans zit er wel in, maar ik denk dat Bazoer eerst de kans krijgt. Die heeft al gedebuteerd ook.

2 januari 2015 om 10:30

@ Trodat4030

Daar ga ik ook van uit, Bazoer zal toch samen met Riedewald moeten gaan strijden voor de 6 positie. VD Beek zal echt samen met Nouri gaan focussen op de Cm/cam posities bij Ajax. Als ze door blijven ontwikkelen zijn dit echt de opvolgers van Klaassen + Andersen.

Het zou me ook niet verbazen als beiden nog dit seizoen hun debuut zouden maken.

2 januari 2015 om 11:25

Ik zie hem zich echt wel in die strijd voor 6 mengen, maar denk dat Bazoer nú nog gewoon een (klein) streepje voor heeft. Ik zie Don wel officieus debuteren tegen Schalke daar FdB graag de tweede helft 11 andere spelers opstelt, denk dat Don dan wel op de plek van Klaassen erin komt. Riedewald zie ik op korte termijn meer richting LVC gaan (als moisander en Denswil weg zijn), D aardoor komt er ruimte voor een Cvm, of dat Bazoer of vd Beek wordt, zal de tijd uit moeten wijzen.

2 januari 2015 om 14:00

Ik denk dat Riedewald de positie centraal achterin na vertrek Moisander en Denswill moet opvangen.

Je krijgt dan de volgende opstelling volgend seizoen waarbij Beek en Nouri gedurende het seizoen gebracht zullen gaan worden (wellicht dit jaar al een debuut in dit seizoen)

Overigens verwacht ik ook dat Van Rhijn verkocht gaat worden (er moeten toch bij Overmars centjes binnenkomen...... mooie plek voor Tete

Cilissen
Tete
Veltman
Riedewald
Boilesen
Klaassen
Serero
Andersen
El Ghazi
Milik
Kishna

He has bags of talent.

Hij is er nog niet. Gebeurt vaker niet dan wel dat het er later ook helemaal uit komt.

Maar ik heb goede hoop bij hem!

Echt een mooie speler, aanvallend ziet het er bij Ajax qua talent toch super uit. Maar komen er ook nog verdedigende talenten door? Daar hoor of lees ik weing over, kan iemand mij dat vertellen?

2 januari 2015 om 11:03

De huidige A1 heeft vooral veel aanvallende talenten. Er lopen in de verdediging wel een aantal talenten bij Ajax. Zo is Savastano een linksback die het misschien kan redden net als Sanniez (rechtsback). Verder heb je in Jong Ajax nog jongens als Owusu (kan op beide back posities uit de voeten) Kenny Tete ( RCV of rechtsback) en natuurlijk jongens als Bazoer en Riedewald die in het centrum kunnen voetballen.

2 januari 2015 om 11:17

Idd, dat is ook iets waar ik aan twijfel. Velen hebben het over een 'top lichting' wat eraan zit te komen in de A1. Nouri , v.d.beek, Cerny en Muric zijn zeker toptalenten, maar dit zijn allemaal aanvallers/ aanvallende middenvelders. In de verdediging lopen jongens als Savastano, Owusu en Tete, maar ofdat nou echte top verdedigers gaan worden, daar heb ik mijn twijfels bij. Aan die nieuwe lichting heb je vrij weinig als je er achterin, zoals ook di seizoen weer, ze telkens tegen krijgt.

2 januari 2015 om 13:26

Van Bruggen vind ik ook nog wel een talent. Die word niet door veel mensen genoemd, maar ik denk dat die nog wel eens kan verassen.

2 januari 2015 om 15:11

Licht even toe waarom. Ik volg de A1 vrij goed en hij is telkens de cv (als hij mee speelt bij de A1) die de opbouw vertraagd, mannetjes laat lopen en verkeerd staat. Net als Mirani gewoon net niet goed genoeg, zeker als je tete, riedewald, leyder en evt Larty-Sanniez nog achter de hand hebt

Oké bedankt. Had gehoopt dat er nog een toptalent op linksback rond liep, vond die back die vorig jaar in jong Ajax speelde best goed maar die is nu weg of niet ( was aanvoerder). Want als Boilissen wegvalt is het gelijk niets meer, Viergever mist gewoon snelheid voor de top.

2 januari 2015 om 11:27

Mauro Savastano uit de A1 is misschien geen toptalent maar ik denk dat hij wel de potentie heeft om het eerste te halen. Hij heeft snelheid, overzicht, een goede pass en kan (in tegenstelling tot de meeste linksbacks) ook nog eens verdedigen. Ik vind hem fysiek alleen niet heel erg sterk.
Ik hoop dat hij binnen een jaar zo nu en dan deel gaat maken van de A-selectie. Ik denk dat hij dan al een vaste waarde is in Jong Ajax

2 januari 2015 om 12:07

Vorig jaar speelde Bas Kuipers daar en die deed het gewoon matig. Speelt nu bij Excelsior en doet het redelijk maar gaat waarschijnlijk nooit het niveau van ajax1 aantikken. Mauro uit de A1 gaat het misschien ook niet redden maar heeft hogere handelingssnelheid dan Kuipers en is sneller.

"de" ek? Kom op dit kan toch niet

2 januari 2015 om 11:33

De Europese kampioenschappen of het Europees kampioenschap. Het kan dus gewoon allebei. Het is maar net welke keuze je maakt. Al had hier 'het' EK beter gepast, aangezien er geen sprake is van meerdere disciplines op dit EK. Er is maar 1 categorie en 1 winnaar.

Als je bij de selectie kijkt van Oranje onder 19, dan zie je dat van de 6 geselecteerde verdedigers er 4 van Ajax zijn.

2 januari 2015 om 12:03

En wat heeft dat voor nut om dat hier neer te zetten

2 januari 2015 om 12:30

Was antwoord op de vraag van avec. Of er bij Ajax nog verdedigers gaan doorbreken.

2 januari 2015 om 12:55

O oke, sorry

Deze speler is een type Clasie maar dan met scorend vermogen en meer inhoud. Eindelijk weer een speler die al erg lang bij ajax speelt en die het in zich heeft heel erg goed te worden.

2 januari 2015 om 13:13

Ik lees meer dan eens dat hij een type Klaassen is, maar ik denk dat de vergelijking met Clasie een stuk treffender is. Donny is een bijtertje met een splijtende pass in de benen en is ook nog eens heel goed met de bal aan zijn voet.

Ben erg benieuwd hoe deze jongen zich de komende jaren gaat ontwikkelen.

In potentie is deze jongen nog een stuk beter dan Klaassen, als je het mij vraagt.

Van de Beek is leuker om naar te kijken, heeft een betere pass in de benen en kan ook als controleur uit de voeten. Deze jongen is buitengewoon technisch, is vrij groot en sterk maar in zijn passing enorm verfijnd. Ik kan me zijn mooiste pass nog herinneren. In de Future Cup van dit jaar, toen hij nog in de B1 speelde. Ajax speelde tegen Anderlecht en hij gaf een fenomenale pass met de buitenkant, zo op de borst van Nouri. Het zien is oké, maar als je het kan uitvoeren ben je geweldig.

Heerlijke speler! Imo onze nieuwe vm! Als je straks een middenveld hebt met Klaassen-vd Beek-Nouri in deze stijl(ajax 1 van nu) of je speelt met 2 vm's en een 10 wat ik liever zie dan heb je echt een heerlijk middenveld mits de spelers zich doorontwikkelen. Ik zou voor het middenveld en aanval geen aankopen doen, de verdediging kan wel wat power en/of echte verdedigers gebruiken want die hebben we niet(misschien vd hoorn maar dan houdt het wel op, de aanvallers van de tegenpartij krijgen tegen onze verdedigers die nu spelen standaard minimaal 2 meter ruimte om aan te nemen etc dus dat zijn geen verdedigers).

Ik zou halen:
Maxwell(hebben nu geen linker vleugel verdediger die kan verdedigen)
Tete opstellen(is verdedigend sterk en zit er bovenop, itt van rhijn die op 2m dekt al 4 jaar)
2 cv's halen of vd hoorn opstellen die kan wel verdedigen en heeft wel body itt tot veltman die fout op fout mag blijven maken en fysiek een pussy is.
Ik koop Balanta altijd met fm dus heb ik hem nu een tijdje gevolgd waar mogelijk en dit zal een goede lcv zijn voor ajax mits haalbaar? Kost je wel +10 miljoen maar geen geld uitgeven is nog dommer! Geld moet rollen, geen geld uitgeven kost eigenlijk alleen maar geld.. Daarnaast verkoop je deze speler straks weer door voor meer.
Nee met 20-25 miljoen ben je meer dan klaar. Stop dit geld in fatsoenlijke verdedigers en laat de eigen jeugd de rest oplossen deze jeugd is namelijk goed genoeg!

Cillessen
Tete
Vd Hoorn
Balanta
Maxwell
Klaassen
Vd Beek
El ghazi
Nouri
Fischer
Kishna/zivko
2 januari 2015 om 13:59

Toch ben ik van mening dat je met El Ghazi, Kishna en Fischer nooit een topploeg zult krijgen. Als alles meezit, en veel jeugdspelers breken door, dan hoop ik dat het er anno 2018 zo uitziet:

Dan heb je nog jongens als Leyder, Eiting, El Mahdioui, El Idrissi, Muric, Groothuizen, Owusu, Efmorfidis en een lichting jonger nog Malen, Ché, De Ligt, De Wit, Anderson en Familia Castillo.

Veel verder weg heb je nog jochies als Julian Brandes en Naci Unuvar, maar dat is helemaal afwachten.

Van Bladeren
Lartey S.
Tete/Veltman
Riedewald
Savastano
Van de Beek
Klaassen
Nouri
Cerny
Zivko/Azzouz
Dekker/Kishn
2 januari 2015 om 16:27

Staat Maxwell niet steevast in de basis bij Psg?

De wedstrijden van PSG die ik heb gezien afgelopen seizoen, scoorde Maxwell altijd minimaal 7.
Kans dat hij naar Ajax komt lijkt me daarom erg klein. Kan zo nog 2 seizoenen door bij Psg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren