Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax door met Moisander: Denswil kan transfervrij weg

Laatste update:

De toekomst van Stefano Denswil ligt niet bij Ajax. De onderhandelingen met de verdediger over een nieuw contract verliepen bijzonder moeizaam, omdat Denswil eerst wilde weten wat er met Niklas Moisander zou gaan gebeuren. Ajax heeft besloten dat de Fin in ieder geval tot de zomer in Amsterdam moet blijven en Denswil kan nu per direct vertrekken bij de lanskampioen.

/

Winnie Haatrecht, de zaakwaarnemer van de 21-jarige Denswil, heeft te horen gekregen dat er geen transfersom betaald hoeft te worden voor zijn cliënt: de verdediger, die afgelopen zondag nog met Juventus in verband gebracht werd, mag transfervrij weg. Ajax neemt genoegen met enkel een doorverkooppercentage, zo laat Haatrecht weten aan De Telegraaf.

De zaakwaarnemer legt uit dat Ajax de optie in het aflopende contract van Denswil niet kan lichten, nu is besloten dat Moisander ondanks een aflopend contract bij de club moet blijven. "Daarvoor moest Stefano een bepaald aantal wedstrijden in de basis spelen", vertelt Haatrecht. "Ik ben door Overmars gebeld. Omdat Stefano komende zomer transfervrij is, mag hij ook per direct gratis weg, met een doorverkooppercentage voor Ajax indien Stefano in de toekomst door de nieuwe club wordt getransfereerd. Zo kan Ajax nog iets aan hem verdienen."

Overmars is in het gesprek met Haatrecht duidelijk geweest: "Hij zei dat de beslissing niet alleen met de moeizame contractonderhandelingen te maken had, maar dat die ook op sportieve gronden was genomen. Eerlijk gezegd verbaast dat me, want hij krijgt constant complimenten op de training. Dat hij zijn kans in wedstrijden niet heeft gepakt klopt, maar dat is ook moeilijk als je eens in de acht weken een kans krijgt", stelt de belangenbehartiger.

Ondanks het feit dat Denswil per direct transfervrij mag vertrekken, blijft de Zaandammer in principe het liefst tot de zomer bij Ajax, zo geeft Haatrecht aan. Mocht hij zich alsnog in de basis spelen of Ajax van gedachten veranderen, dan kan er alsnog gesproken worden over een langere samenwerking. Juventus en Celtic hebben volgens Haatrecht al geïnformeerd naar Denswil, die wel te horen heeft gekregen dat hij in januari niet naar PSV of Feyenoord mag vertrekken. In de zomer bracht Haatrecht Kenneth Vermeer nog naar Rotterdam en daar heeft Overmars van geleerd.

Ajax maakt hier een fout

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hee nog een half jaar naar moisander kijken.
Met moisander komt ajax niet verder.
Denswil heeft al het talent om een goede verdediger te worden maar moet wel het vertrouwen krijgen.
En de grootste fouten bij de 0-4. Nederlaag kwamen ook niet van denswil.
Maar nu gaan we weer verder met het zacht gekookt eitje van een Moisander.
Maakt veel te veel fouten voor een verdediger van zijn leeftijd.

En dan is moisander weg en dan zitten we weer met dat andere zacht gekookte eitje genaamd viergever.
nee ik snap er niks van wat ze aan het doen zijn.

30 december 2014 om 07:33

Ik denk dat het allemaal wel eens net iets genuanceerder zou kunnen liggen. Ajax is bijna een jaar bezig om Denswil zijn contract te verlengen en hij houdt continue de boot af.
Ik denk zomaar dat de belangstelling voor Denswil concreet aan het worden is waardoor Ajax nu eieren voor z'n geld moet kiezen en niet het risico wil lopen dat ze straks beide weg zijn. Overigens heb ik er totaal geen moeite mee... Ondanks dat Moisander vaak (en in mijn ogen onterecht) niet gewaardeerd word bakte Denswil er ook helemaal niets van in de wedstrijden die hij heeft gespeeld. Eind van het seizoen gewoon een goeie ervaren LCV halen.

En het is jammer van Denswil maar het moet wel zo zijn dat hij heel graag voor Ajax moet willen voetballen en zo niet dan gaat 'ie maar lekker ergens anders ballen.

30 december 2014 om 07:42

Hij heeft toch ook alle recht om de boot af te houden? Wordt al jaren getipt als ons nieuwe verdedigend talent, maar krijgt nooit de kans. Steeds worden er weer nieuwe spelers gekocht, in plaats van hem gewoon doorschuiven. Denswil als speler in het midden latend, zou ik in die situatie ook niet zomaar bijtekenen. En Ajax heeft ook geen enkele aanstalten gemaakt om Moisander te ditchen. En dan nu dit. Begrijp het helemaal. Hoop voor hem alleen dat het hem niet naar de bol stijgt. Niet aan de bak komen bij Ajax en dan naar Juventus gaan heeft voor Ouasim Bouy ook lekker uitgepakt namelijk...

30 december 2014 om 07:42

Ik denk niet dat Ajax eieren voor zijn geld kiest, maar dat Ajax het gedrag en gedreig van van Denswil van vertrek een beetje zat wordt.

Die jongen heeft weliswaar weinig kansen gehad, maar die kansen die hij kreeg, heeft hij verprutst. Je kan ook spelen en goed je taak uitvoeren, maar verder onopvallend. Hij maakt echter continue beslissende fouten die direct leiden tot tegengoals.

Misschien is het een groot talent (ik zie dat overigens niet) en heeft hij meer vertrouwen nodig, maar een houding van "ik moet spelen anders vertrek ik" zorgt ervoor dat je dan inderdaad kan gaan.

30 december 2014 om 07:48

kom op marcel, haal hem maar binnen voor Psv. Heerlijk koopje en met genoeg potentie. Laat maar zien marcel dat ze in eindhoven een warm bad krijgen en dat ze dan weer opbloeien met vertrouwen.

30 december 2014 om 07:51

@lekkerbek

Het is toch logisch dat Denswill niet zondermeer bijtekent als hij amper aan spelen toekomt ? Die jongen is geen supporter, maar hij is topsporter. Hij wil spelen, beter worden. En als je dan ziet dat je op de bank moet blijven ten faveure van Moisander. Tsja, dan wordt je daar niet vrolijk van.

Ajax gaat zo als verliezer de winterstop in. Bedankt Frank....

30 december 2014 om 08:02

Hij heeft geen enkel recht van spreken. Heeft niet 1 goede wedstrijd in Ajax 1 gespeeld en is niet in staat gebleken Moisander eruit te spelen. Talent bestaat niet alleen op papier en als er 1 trainer is, waar je je kansen krijgt is het De Boer. Maar hij heeft nooit kunnen overtuigen, ook niet bij Jong Ajax, dat beter speelt zonder hem, dan met hem. Dit is ook de schuld van de zaakwaarnemer, die deze jongen in het ongewisse laat en nu een mooie bonus kan verdienen omdat hij transfervrij weggaat. Goede beslissing van Ajax.

30 december 2014 om 08:14

@ Bean ... In de tekst staat dat hij niet naar PSV of Feyenoord mag.

30 december 2014 om 08:21

Helemaal mee eens. Kan me dit jaar niet 1 goede wedstrijd herinneren van denswil. Plus hij gaf zelf al aan naar barca te willen hahahaha. Niemand is groter dan onze club.

30 december 2014 om 08:26

@ Renaldo

Maar aangezien zijn contract over 6 maanden verloopt mag PSV nu zonder toestemming van Ajax met hem praten en hem transfervrij vastleggen in de zomer.

30 december 2014 om 08:47

@lekkerbek

Hij heeft inderdaad genoeg kansen gehad. Daarnaast heb ik Tete heel hoog zitten, net als Overmars volgens mij, als toekomstige CV. Speelt wekelijks goed in de JL, al is dat uiteraard geen garantie voor de toekomst. Ik zou graag zien dat hij eens de kans kreeg.

30 december 2014 om 08:47

Dat klopt, denk alleen niet dat PSV tegen die tijd de beste papieren heeft aangezien hij nog veel potentie heeft.

30 december 2014 om 08:59

Renaldinho, leer jij eens goed NL lezen. Er staat dat hij in de winter niet naar PSV of Feyenoord mag.
Denswil heeft altijd aangegeven graag tot de zomer bij ajax te blijven en daarna is hij geheel welkom bij Psv. Denk dat dit een goede aanwinst is en Marcel moet dit koopje maar eens vakkundig binnen hengelen

30 december 2014 om 09:11

Tja, laat PSV maar een verdediger aatrekken die Moisander niet eens uit de basis kan spelen. Altijd nog beter dan Bruma.

30 december 2014 om 09:12

Renaldino...

Denswil kan ook wachten tot het einde van het seizoen en dan naar een goede Nederlandse top gaan.

Bij Ajax zijn ze gewoon bang dat hij nu naar PSV of Feyenoord gaat daarom mag hij nu gratis weg.

30 december 2014 om 09:14

@Renaldino

Niet in januari. Zegt niks over de zomer.

30 december 2014 om 09:22

Geef hem eens meer dan een wedstrijd de kans en hij zal zeeeeker niet slechter dan moisander blijken. Kunnen beiden prima in de eredivisie. Internationaal is het beiden niet goed, maar moisander zal alleen maar slechter worden. Ajax wil.meedoen in de CL toch? Daar lachen ze je kei en keihard uit met twee van die jongetjes achterin. Denwil heeft wel de potentie om internationaal mee te kunnen. Hem beoordelen op die paar wedstrijden is laf en zwak. Dan had veltman inmiddels bij jong ajax kunnen leren verdedigen en moisander had dan lekker in de finse competitie kunnen spelen.

30 december 2014 om 09:43

FC Bogarde,

Nu is het de schuld van Frank?

Ik denk zelf dat Frank de Boer gewoon de beste spelers opstelt of in ieder geval het beste elftal.

Dat Moisander nu aan zijn contract wordt gehouden betekent dus dat ze het niet in Denswil zien zitten. Ik geloof helemaal niet dat De Boer alleen spelers opstelt die hij graag mag. Er telt maar een ding in het voetbal en dat is winnen en neem nou maar van mij aan dat De Boer een echte winnar is.

30 december 2014 om 09:49

Zoals je hierboven leest is het gewoon een samenloop van omstandigheden. En de immer storende factor de zaakwaarnemer. Die zien alleen naar euro's en zijn totaal niet bezig met het toekomstperspectief van hun client. Waarom zou hij nu niet met 5 jaar verlengen, omdat hij tot het einde van het jaar op de bank zit? Volgend seizoen is alles anders en dan komt die kans vanzelf en dan moet hij m pakken.

30 december 2014 om 09:57

Januari is er pas later bijgezet

30 december 2014 om 10:10

Ronaldo wel

30 december 2014 om 10:20

Nou wat doen sommigen hiero alsof Denswil zo geweldig is. Heeft potentie bla bla. Ik zei het al vaker hiero: die jongen vind ik overated. Zeer goede keuze van Ajax. Moisander zal nooit verlengen, dus moet Ajax wel op zoek gaan naar een nieuwe (hopelijk goeie) cv. Ik denk zelfs dat ze er al 1 op het oog hebben en daarom deze keuze hebben gemaakt. Die cv van Groningen is meer dan welkom of die van Vitesse.

30 december 2014 om 10:25

Als het contract van Denswil in de zomer is afgelopen, dan heeft Ajax niks meer te zeggen over hem en kan hij gewoon naar Feyenoord of PSV gaan als hij wil.

30 december 2014 om 10:27

Sam OMG leer eens Nederlands! In de winter mag hij niet naar feyenoord of Psv. In de zomer is hij gewoon transfervrij. Dus Denswil blijft nog een paar maanden bij Ajax. Doet het even lekker rustig aan om zijn batterijen op te laden en tekent daarna een contract bij bijv. Psv. Dat kan en dat mag gewoon.
Marcel moet gezellig eens met hem gaan babbelen. Uitnodigen op de herdgang zodat hij de brabantse warmte voelt.

30 december 2014 om 10:32

Gaat niet gebeuren, of hij moet wachten tot einde seizoen.
Maar dan gaat meneer Denswill toch liever naar een andere club.

30 december 2014 om 10:38

Bedoel je Botteghin en VD Heijden? VD Heijden verdedigt nog slechter en Botteghin kan wel verdedigen, maar niet opbouwen. Botteghin is een goede speler, maar ik vind hem niet bij Ajax passen. Ik denk dat ze de nieuwe lcv in het buitenland moeten zoeken. Of Boilesen moet weer als lcv gaan spelen en dan kan Emanuelson terugkomen (kan ook cvm enz spelen, Serero is tijdelijk weg, dus komt goed van pas), of Anita. Maxwell zou dan een geweldige aanwinst zijn in de zomer, waarschijnlijk is Anita/Urby dan alweer weg. Maar dan moet je wel zeker weten of Boilesen het goed doet als lcv, als er geen goede betaalbare lcv te vinden is.

30 december 2014 om 11:01

Wat een onzin dit, ik begin echt me vertrouwen in het technische hart van Ajax te verliezen.
Er moet iets veranderen wil dit Ajax verder groeien.
Moisander word vertelt dat als hij in de Winter niet weg gaat of zijn contract niet word verlengt een op de bank plaats mag nemen en dan kan Denswil zijn plek innemen die vorig jaar heeft bewezen het niveau aan te komen.
Maar opeens krabbelt Ajax terug en willen ze onze slechtste verdediger Moisander in de basis houden.
Moisander gaat ons het kampioenschap kosten, het hele team speelt onzeker omdat ze bang zijn dat Moisander weer gaat blunderen.
Dit is echt wanbeleid van Ajax net zoals in het begin van het seizoen toen ze vol overtuiging siggy in de basis hielden.

30 december 2014 om 11:25

De Boer zei dat Moisander zou spelen als het gat met Denswil te groot is in niveau. Als er niet veel verschil in zit, speelt Denswil gewoon. Hij zal als ik het zo lees, gewoon zijn contract verlengen als hij in de basis komt te staan. Wat mij betreft ligt het van af nu aan Denswil of hij nog slaagt (bij Ajax) of niet.

30 december 2014 om 11:35

Ik niet, Denswil heeft nog niemand overtuigd, en als hij mocht spelen was het een drol.
Moisander gaat hoe dan ook wel foetsie, als hij denkt dat een team alleen maar uit 11 man bestaan dan is hij gek.
Straks gaan alle spelers die niet basis staan dreigen dat ze niet gaan tekenen.
Heb geduld, dat wordt beloond.

Je wilt hier spelen, of niet.

30 december 2014 om 12:01

Speelde gewoon elke week in jong Ajax. Kansen genoeg. Mentaliteit kwestie!

30 december 2014 om 12:06

-Frank heeft al wat ervaring als trainer en helemaal als speler
-Frank heeft tot nu toe succes gehad (4x kampioen)
-Frank ziet Denswil elke dag trainen
-Frank weet hoe de situatie precies zit (wij weten waarschijnlijk niet eens de helft)
-Frank was zelf wereldtop op de positie van Denswil
Ik denk dat we daarom Frank moeten vertrouwen in zijn keuzes hij heeft het beste met Ajax voor


30 december 2014 om 12:17

Ik snap vanuit Denswils optiek dat wanneer je geen basisplaats hebt niet wil verlengen. Echter aan de andere kant heeft hij zich ook niet in de basis weten te spelen. Mocht hij naar Juve gaan zou ik dat echt lachwekkend vinden, alsof hij in het land van het verdedigen een basisplaats gaat veroveren terwijl hij Moisander nog niet eens uit de basis kan spelen. Mocht Rekik deze zomer terug gaan naar City zou PSV idd een interessante optie voor hem zijn.

Maar in het geval dat Moisander en Denswil deze zomer vertrekken, welk talent uit de ajaxjeugd wordt dan doorgeschoven? Aangezien Marc netto niet graag aankopen doet. Echter denk ik dat een Veltman stuk beter functioneert met een ervaren kracht naast hem. Een type 'ron Vlaar' waarbij Veltman de voetballer is en het opbouwen voor zijn rekening neemt.

30 december 2014 om 12:19

@ world,
Ik bedoel Botteghin en Kashia.

Mij boeit het in ieder geval niet dat Botteghin niet zo goed kan voetbalen. Zolang hij maar sterk verdedigt. Ik ben die voetballende verdedigers helemaal zat.
Kashia zal ik het liefst willen zien, maar is denk ik ook de duurste van de 2.

30 december 2014 om 07:48

Wat een negatief gezeur over Moisander. Tuurlijk, het is geen wereldtop, maar voor Ajax zeker een goede verdediger. Voor de Nederlandse competitie uitstekend. Noem mij eens drie jongens binnen Nederland die beter zijn? Ik kan eigenlijk alleen Kongolo bedenken.

Denswil is trouwens meer dan welkom in Alkmaar. Zou een gedroomde vervanger zijn voor Hoedt. Al ben je natuurlijk kansloos als Juventus echt komt. Aan de andere kant is het voor hem beter om nog minimaal anderhalf jaar een wedstrijd of 50 in de eredivisie te pakken.

30 december 2014 om 08:04

Ik vind Rekik en Bjelland ook beter.

30 december 2014 om 08:51

Rekik zeker niet. Bjelland is ook niet veel bijzonders. Maar goed, daarover mogen we natuurlijk van mening verschillen ;-)

30 december 2014 om 08:54

Dat zegt genoeg over het niveau van de verdedigers in de Eredivisie...

30 december 2014 om 09:01

rekik is zeker veel beter dan moisander, maar of je daar nou blij moet zijn als rekik zijnde.......

30 december 2014 om 09:22

@bean77: Rekik heeft nog een hoop te bewijzen. Moisander speelt al jaren CL voetbal en hield zich daar prima staande. Rekik heeft al moeite als hij een keertje niet tegen NAC Breda of Dordrecht speelt.

30 december 2014 om 10:27

Ik sta hier redelijk neutraal in, maar ik vind dat Rekik gewoon beter is als Moisander. Moisander maakt zo veel fouten in de opbouw en is fysiek gewoon niet sterk genoeg. En juist dat fysieke is heel belangrijk voor een centrale verdediger die totaal niet kan opbouwen. Maar ook dat heeft hij niet. Daarentegen is Rekik fysiek gezien een beer.

30 december 2014 om 10:37

@footballfan09

Dat komt misschien ook omdat er van Moisander andere dingen wordt verwacht.
Hij is de leider achterin en moet ook andere mensen aansturen, Rekik mag lekker zijn man uitschakelen en balletjes inleveren.

Ajax heeft meer risico in zijn spel waardoor je meer fouten gaat maken, PSV is toch meer verdedigend ingesteld.

30 december 2014 om 10:54

@footbalfan09: Als jij stelt dat Moisander totaal niet kan opbouwen dan zijn we uitgepraat. Dan heb je geen idee over wie je het hebt. Als er een ding is dat Moisander kan dan is het opbouwen, ondanks het "frank de Boertje" die hij regelmatig heeft.

30 december 2014 om 11:02

Bjelland niks bijzonders? Als je geen Twente kijkt kom dan ook niet zo dom lopen praten. Is een goede verdediger die goed op kan bouwen.

30 december 2014 om 11:04

Moisander is momenteel middenmoot en te slecht voor Ajax.
Zou bij een club als groningen oid niet eens opvallen.
Gewoon zwak van Ajax

30 december 2014 om 15:18

@wouter4: Ik vind dat hele Twente niks bijzonders, op dat middenveld na. Maar die achterhoede vind ik niet zo heel bijzonder nee. Het is ook niet voor niets dat ze zo laf spelen, ga je aanvallend spelen dan wordt die achterhoede heel kwetsbaar.

Moisander is gewoon al jaren een goede centrale verdediger die de laatste weken echter wel in een mindere vorm verkeerd.

30 december 2014 om 15:37

Aanval en middenveld is erg sterk, verdediging erg zwak. Bjelland is de enige goede verdediger. Maar daarmee zit ie gelijk in het rijtje van de beste verdedigers. Dat komt voornamelijk door de zwakte van de verdedigers in de eredivisie.

30 december 2014 om 09:23

Ik werd wakker opende VZ en dacht: weer een nonsens artikel.. Nou blijkt dit een zware kater te gaan worden zeg! Ongelooflijk ! Wat een ... Beleid bij Ajax! frank.. Je hebt ons veel gegeven. Maar als jij Veltman beter vind dan Denwill sorry.. Je hebt altijd lievelingetjes in het team dat valt niet te ontkennen. Dan denk ik: het gaat om het voetbal en wij zijn Ajax! Je laat je niet leiden omdat je dat ventje hoog hebt zitten zoals Ronald de boer zei, de beste stel je op. Een andere speler met de fouten die Veltman maakte zou je de bank zetten, schaam je, Ajax onwaardig! Die man is 23? Of 22.. Hij zou er al moeten staan. Lasse, gratis weg, denswil gratis weg en mooisander gratis weg! Top beleid

30 december 2014 om 09:33

Wat heeft Veltman hier mee te maken dan?

30 december 2014 om 09:59

Concurrentie natuurlijk. Je kunt er geen 3 op 2 posities neerzetten.

30 december 2014 om 10:01

Eerst speelde denswill en die werd later vervangen door veltman. Die het veel slechter deed. Eerst was het moisander rcv en denswill lcv en dat werd toen weer omgegooid voor veltman die nog steeds veel fouten maakt...

30 december 2014 om 10:04

Schone is gratis gekomen, heeft veel meer gebracht dan verwacht. Alleen maar netjes dat Ajax niet nog geld voor hem vraagt, wat ook maar max 1mln zou zijn. Veltman is rcv heeft hier niks mee te maken en moisander wil niet verlengen. Alles is logisch uit te leggen.

30 december 2014 om 10:28

Diezelfde Veltman speelde Denswil uit de basis en had oranje gehaald. Dat hij er nu niks van bakt is waar, maar alsnog zie ik meer in Veltman dan in Denswil. Verschil vind ik dat Denswil zichzelf goed vindt en Veltman weet dat hij nog niet goed genoeg is. Kijk alleen al naar die fouten van Denswil. Puur ongeconcentreerde fouten. Overschat zichzelf te vaak tijdens een wedstrijd. Veltman maakt fouten, omdat hij gewoon niet goed genoeg is, maar hij overschat zichzelf niet. Ik denk dat frank indd eerder werkt met dat soort types. Ach ja nu komt er tenminste een nieuwe lcv erbij in de zomer. Zal wat zijn als we door moesten gaan met Veltman en Denswil. Dat is sowieso bij lange na niet geen eens el niveau man.

30 december 2014 om 11:41

Haha sjongejonge, Denswil maakt meer fouten.
En Afca1987, je heb geen kennis van je club.

Veltman is geen concurrent van Denswil.
Vanaf het moment dat Veltman er in kwam voor Densie ging het beter.

Veltman maakt niet nog steeds veel fouten, hij kent af en toe een slechte periode, doorgaans is het een prima verdediger.
Typerend was het begin van het seizoen waar Moisander bijvoorbeeld fout op fout maakte en Veltman dat uitstekende corrigeerde.

Denswil heeft nooit zijn belofte kunnen inlossen, Veltman was nooit het talent...en die is verder gekomen door keihard te werken.

Daarnaast is Joel op en top ajacied.
Die jongen heeft nu meer potentie.

30 december 2014 om 14:04

Begrijpt niemand dat het hier om een fout van zijn zaakwaarnemer gaat? Er bestaat geen club die het beter voor heeft met talenten. Door Denswil nu de deur te wijzen, geeft Ajax een helder statement af. Een zaakwaarnemer die de club de les wil lezen, ziet de Ajax-droom van zijn client in duigen vallen. Een speler die zijn oren laat hangen naar een dominante zaakwaarnemer, kan een mooie toekomst bij de club vergeten. Laat dit een voorbode zijn voor andere Ajacieden.

Echt jammer, ik zie het zitten in Denswil. Je kunt toch ook onderhandel over een nieuw contract? Moisander ben ik kiever kwijt dan rijk.

30 december 2014 om 09:39

Ze onderhandelen al een hele tijd. Denswil wil bepaalde zekerheden hebben, en dat snap ik wel. En Ajax wil niet tot op de bodem gaan, dat snap ik ook. Soms zijn de omstandigheden niet ideaal. Zou ik jammer vinden, Denswil kan zomaar doorbreken en dan moet ie wel bij Ajax spelen. Maar niet ten koste van alles.

AZ, sla alsjeblieft je slag en haal deze jongen in de winter op. Lijkt me een prima alternatief voor Hoedt. Snap overigens niet dat Ajax van hem af wil, maar dat terzijde. Kan samen met Gouweleeuw een schitterend verdedigend duo vormen. *wishfull thinking*

30 december 2014 om 08:43

Daar zat ik ook aan te denken. Het is volgens mij een uitstekende verdediger voor de subtop. AZ zou hier een mooie slag kunnen slaan. Al kunnen ze natuurlijk nooit hetzelfde bieden als Juventus.

Echter als Denswil slim is, blijft hij in Nederland. Misschien kan hij via een tussenstap zich snel weer in de selectie van Ajax vechten (zie Moisander).

30 december 2014 om 09:28

Daar dacht ik ook al meteen aan ! Nu Hoedt waarschijnlijk weg gaat zou dit een welkome versterking zijn

30 december 2014 om 10:32

Simpel. Ajax heeft geen goeie verdedigers meer. Misschien dat ze dat nu doorhebben en flink gaan investeren in de zomer. Tsja dan neem je afscheid van de speler die niet eens wilt verlengen na ruim een jaar onderhandelen.

Heer erg jammer van het talent Denswil. Want hij is duidelijk een groot talent die al sinds de fjes bij Ajax speelt. Zonde om hem te zien vertrekken.

Aan de andere kant is het wel zijn eigen schuld. Als hij had bijgetekend en niet zo moeilijk had gedaan dan had hij zijn kans echt gekregen. Daar ben ik honderd procent van overtuigd!

30 december 2014 om 07:30

Spelers moeten niet zomaar doen wat een club goed dunkt. Als ze zelf het gevoel hebben dat ze meer speeltijd nodig hebben of gewoon niet willen banken dan mogen ze gerust "moeilijk" doen. Ze maken nog steeds hun eigen keuze. Hoewel het met veel minder onrust gepaard gaat lijkt deze situatie op die van Bakkali.

30 december 2014 om 08:12

Situatie lijkt inderdaad op Bakalli, maar als jij dit als voorbeeld geeft van hoe het wel moet, en dat het dus slim is voor jongere spelers om niet bij te tekenen, dan vraag ik me echt af hoe jij de toekomst vvan Bakalli en Denswil ziet? Beide hebben door niet bij te tekenen, de belangrijkste jaren in hun ontwikkeling gemist. Doordat ze met andere zaken bezig zijn dan voetbal. Als je wekelijks laat zien dat je de beste bent speel je altijd. Nu gaan beide spelers de vergetelheid in en zijn de zaakwaarnemers de lachende derde. Dom

30 december 2014 om 09:09

Als Denswil wel bijgetekend had was ie nog niet aan spelen toegekomen.

In mijn ogen een fout, Denswil werd vaak genoemd als reactie waarom Moisonder wel transfervrij mocht vertrekken.
En Juventus en Celtic geïnteresseerd? Als dat voor Celtic bij het eerste is, ben je altijd verzekerd van CL.

30 december 2014 om 08:19

Tenzij je Legia Warschau weer tegenkomt

30 december 2014 om 10:44

Celtic en AZ lijken me prima clubs voor hem.

Toch wel verrassend nieuws. Vooral omdat het ook nog eens overmars betreft die dus niks 'hoeft' te vangen voor zowel denswil als moisander. Aangezien moisander niet weg mag levert hij eind zomer ook niks op. Bijzondere manier van handelen. Betekend daarnaast denk ik ook dat einde van seizoen een verdediger bijkomt? Ben benieuwd...

30 december 2014 om 07:29

Inderdaad erg verrassend dit. Wellicht een waarschuwing voor andere spelers waar de onderhandelingen stroef gaan.

30 december 2014 om 07:46

Want ? als het stroef gaat mag je transfervrij weg (met evt doorverkooppercentage) ...

30 december 2014 om 09:11

Inderdaad. Zo wordt je juist beloond en hoef je niet eens een half jaar op de tribune te gaan zitten. Vreemd beleid opeens.

30 december 2014 om 09:49

Nou vreemd beleid ineens?
Ik snap al drie jaar lang niets van het geklungel van Overmars.
Maar snap wel dat Moisander niet weg mag in de winter. Dit overhaaste vertrek van Denswil is wel vreemd al zie ik het ook niet in hem zitten.

30 december 2014 om 10:30

Eigenlijk wel logisch allemaal. Gewoon niet goed genoeg. Als je moisander al niet uit de basis kan spelen.. Is er een talentvolle linksbenige verdediger in de jeugd die de plek van denswil op kan pakken?

'verrassend nieuws. Ik had toch verwacht dat Moisander weg kon en Denswil het over zou nemen..

Misschien een gek idee, maar zou hij niet wat voor PSV zijn?

30 december 2014 om 07:21

Er staat in de tekst dar Ajax hem niet naar PSV wil laten vertrekken

30 december 2014 om 07:29

Hij kan in de zomer alsnog naar PSV gaan.. zo gek is dat dus niet

30 december 2014 om 08:00

PSV zal er niet op vooruitgaan. Rekik/bruma zijn van hetzelfde (te lage) niveau.

30 december 2014 om 09:17

Het is niet zeker of Rekik na de zomer blijft. Die gehuurde verdediger Ismait ofzo gaat ook weg en dan is de spoeling wel dun achterin. Dan kan je best Denswil gratis halen in de zomer.

30 december 2014 om 10:51

Aan de andere kant kan Hendrix meer spelen. Maar je hebt wel gelijk dat de spoeling dan erg dun is. Ik denk alleen dat ze beter Botteghin oid kunnen halen, omdat je anders alle druk op 2 jonge talenten zet.

30 december 2014 om 16:27

Botteghin zou een geweldige versterking zijn. Eindelijk een echte verdediger in plaats van die meevoetballende jochies die niet kunnen verdedigen..

30 december 2014 om 07:21

Lezen blijft moeilijk. .....

30 december 2014 om 07:28

In de winter ja. 'Denswil blijft het liefst tot in de zomer bij Ajax'. Daarna is hij transfervrij en kan Denswil heen waar hij wil, zonder dat Ajax ooit nog een doorverkoop percentage ziet.

30 december 2014 om 07:38

Deze winter. Erna is dus alles mogelijk

30 december 2014 om 09:08

Wie zegt dat ik het over de winter heb Einstein.. Hij kan gewoon in de zomer transfervrij vertrekken of had je dat niet gelezen in de tekst?

Kom op Twente! Ik heb het altijd in hem zien zitten. Snap Ajax niet, vind Moisander niet zo goed.

30 december 2014 om 10:52

Bjelland en Bengtsson zijn veel beter dan Denswil.

Twee verdedigers weg. Ik ben benieuwd wie daarvoor in de plaats komen tijdens de zomerstop.
Ik snap ook het verband niet. Moisander moet blijven en daardoor mag Denswil transfervrij weg?

Erg verrassend. Toch een jongen vam de club.

Dit slaat toch nergens op, laat moisander dan banken en zet denswil erin als je toch geen geld meer voor moisander gaat vragen. Ik denk wel dat door deze situatie van der hoorn meer gaat spelen en hij miss toch de strijd met denswil dus al heeft gewonnen, gaat mike er dan eindelijk aankomen?

30 december 2014 om 10:55

VD Hoorn is meer de concurrent van Veltman. Als Veltman geschorst is dan zal VD Hoorn waarschijnlijk wel naast Moisander spelen ipv Denswil, als je dat bedoelt.

Wat maakt Ajax hiermee een blunder ! Waarom een groot verdedigend talent zo gemakkelijk laten vertrekken en doorgaan met die slappe Moisander ? Moisander jan niet scherp verdedigen, is veel te soft en geen leider. Denswill had juist nu in de winterstop perspectief gekregen.....

30 december 2014 om 07:37

Als die Denswil zo goed is als ik hier boven allemaal hoor ,dan staat hij toch gewoon in dr basis, de Boer is toch niet gek, ik denk eerder dat ajax een andere verdediger op het oog heeft en daar al mee rond is voor het komende seizoen.

30 december 2014 om 07:44

Dat heet vertrouwen geven. Denswill heeft niet het vertrouwen gehad van De Boer. Dit seizoen heeft hij alle redenen gehad om Moisander te vervangen (slap verdedigen, bloopers gemaakt, geen leider en een aflopend contract). Hij heeft het niet gedaan. Sporadisch mocht hij een keer spelen. Juist dit seizoen had je Denswill 8-10 wedstrijden achter elkaar moeten laten spelen. Hij is zeker niet minder dan Moisander en daarbij heeft hij wel de potentie om door te groeien !

30 december 2014 om 08:20

Vertrouwen is leuk maar daar hoort ook kwaliteit bij en dat zal Denswil in de ogen van Frank de Boer te weinig hebben ik dat ben ik met hem eens ik volg alles bij Ajax en kan niet zien dat hij er echt uitspringt en dat hij Moisander laat staan snap ik wel toch meer routine ik ben zelf ook niet zo'n fan van hem maar hij is toch nog altijd beter dan Denswil ,

30 december 2014 om 09:48

Sigthorson is volgens de supporters ook niet geweldig en die krijgt ook de ene na de andere wedstrijd de kans. Nu laat je de jeugd zien hoe het ook kan, geen goed signaal voor twijfelaars om bij te tekenen.

30 december 2014 om 12:19

Ja maar zo'n enorm verschil is het ook weer niet en de potentie van Denswil is niet ineens weg ofzo. Als je iets meer lange termijn denkt en eigen opleiding wil boosten, geef je hem een keer wat langer de kans. Kost het je punten, kun je altijd weer switchen. Raakt hij in vorm door het verkregen vertrouwen, dan kom je er misschien ook wel uit met een nieuw contract.

Ik bedoel ze hebben niet voor niks zo lang onderhandeld. Als hij zo slecht is, doe je dat niet. Verkeerd signaal ook naar andere jonge spelers. Ik zie Denswil nog wel slagen op eredivietopniveau.

30 december 2014 om 11:39

Hoezo een blunder?
Snap ook niet waarom jij Denswil een groot talent noemt? vind hem helemaal geen groot talent! Denswil speelt elke keer slecht, verdediging is zo lek als een mandje als hij speelt..
Heb nooit iets gezien in hem en ben blij dat hij weggaat! Nu gewoon goeie nieuwe speler aantrekken en probleem opgelost!

31 december 2014 om 01:49

Het is inderdaad opmerkelijk, vooral omdat bijna iedere Ajacied meer potentie in Denswil als in Veltman zag. Ik kan er ook moeilijk bij hoe het zo gelopen is, de tijd zal leren hoe deze beslissing uitvalt maar ik heb er geen goed gevoel over.

Overigens is het behouden van Moisander zeker geen ramp, dit Ajax mist ervaring en dat heeft Moisander wel. Hij heeft zeker geen best half jaar achter de rug, maar een half jaar met Moisander volhouden lukt wel. Ik had alleen liever gezien dat de aanvoerdersband richting Klaassen gaat, die jongen is op het veld de feitelijke leider en straalt ook veel meer uit dat hij een leider is.

Het bied overigens wel een aardige inkijk waarmee Ajax bezig is, als je dit bericht in de context plaatst. Overmars en Van der Sar die openlijk toegeven dat we op de huidige weg Europees de gewilde stappen niet kunnen zetten, veel contractverleningen en nu komen er ook berichten over wie er weg mogen / zullen gaan. Hopelijk weet Ajax Sightorsson te slijten deze transferperiode, zijn aanwezigheid zit de ontwikkeling van Zivkovic in de weg.

Zullen ze er dan toch ook van uit gaan dat er spelers rondlopen die verder zijn dan Denswil.. dat kan toch niet anders. Ik zie hem niet dagelijks aan het werken, maar je laat niet 2 spelers transfervrij vertrekken als je er sportief op achteruit gaat lijkt me. Kenny Tete maakt een hele goede ontwikkeling door centraal en is ook fysiek enorm gegroeid. Met vd Hoorn en viergever heeft ajax misschien 2 spelers die verder zijn al (in hun ogen) en dan Tete achter Veltman. Enige wat ik zie bij jong-ajax wedstrijden is dst Denswil niet echt heel veel beter is geworden afgelopen anderhalf jaar, maar dat zijn alleen wedstrijden. Ergens zeg ik zonde, maar een goed oordeel is lastig.

Dit kan echt niet. Mensen met een aflopend contract zouden in het tweede gaan ballen of weg. Moisander is nou niet de exceptionele speler of speler met potentie die hierop de uitzondering zou mogen vormen voor Ajax. Denswil daarentegen... Wat-een-blunder!

Bedankt Frank voor het niet opstellen van Denswill.

Nu kunnen we nog een jaar 'genieten' van de slappe Moisander
Een groot verdedigend talent mag dus transfervrij weg
Aankomende zomer 2 spelers weg en 0 euro in de kas

En de stelling; met een aflopend contract speel je niet, als je niet verlengt, kan ook de prullenmand in.

30 december 2014 om 07:47

Het is simpel, als denswil echt zo goed was, dan stond hij wel in de basis...
Waarschijnlijk doet hij het minder op de training(ondanks de complimenten) dan moisander.
Frank de boer is niet dom..

30 december 2014 om 08:16

Welke complimenten? Dat hoor je alleen Winnie Haatrecht zeggen. Die geloof ik nier want die heeft ons al een keer verraden met die transfer van Vermeer. Dat achterbaks kereltje vertrouw ik voor nog geen cent. En Denswil krijgt de kansen maar pakt ze niet en ik denk niet dat Frank en technische staf over 1 nacht ijs gaan. Die zullen heus wel weten wat ze doen. Die maken Denswil dagelijks mee en niet die achterbakse Haatrecht.

30 december 2014 om 08:31

Maar punt 2 van Fcbogarde klopt wel. Waar is dat beleid dat hoog van de toren werd geblazen dat spelers die transfervrij dreigen te vertrekken in het 2e spelen of niet opgesteld worden? Nu laat je als Ajax zijnde een talent uit je eigen jeugdopleiding vertrekken opdat je Moisander nog een half jaar kan opstellen. Dubbel tegen je eigen beleid in dus...

30 december 2014 om 09:14

Hoezo is Haatrecht achterbaks? Hij heeft het met Vermeer slim gespeeld en niets achterbaks gedaan, Ajax maakte de voorwaarden en daar heeft Haatrecht zich aan gehouden. Niets achterbaks, juist slim gespeeld. En daar heeft Ajax nu van geleerd door te zeggen dat Denswil niet naar Feyenoord of PSV mag deze winterstop.

30 december 2014 om 07:59

Ze hebben altijd aangegeven dat er uitzonderingen zullen gelden. De aanvoerder lijkt mij een prima uitzondering. Net als iemand die je zelf ook transfervrij hebt gehaald (schöne).

30 december 2014 om 08:15

Met Schone is helemaal duidelijk (en terecht) !

Maar met Moisander zijn er continu andere berichten de wereld in geholpen. Als hij op 1-sep niet vertrokken is, bestaat de kans dat hij er naast komt te staan. Later werd verteld dat hij in de winterstop mocht vertrekken. En nu dus definitief in de zomer.
Voor een echte aanvoerder zou wellicht een uitzondering gemaakt kunnen worden. Maar je gaat mij toch niet vertellen dat Moisander de aanvoerder en leider van dit Ajax is. Oké hij draagt een lapje stof om zijn arm, maar verder leidt en coacht hij Ajax niet. Hij is vooral een softie !

30 december 2014 om 08:32

Als zo'n uitzondering voor Moisander dan gemaakt moet worden dan is hij blijkbaar erg belangrijk. Waarom heeft Ajax hem dan nooit een nieuw contract aangeboden?

30 december 2014 om 08:56

Deze "aanvoerder" is geen prima uitzondering.

Deze "aanvoerder" voegt niks toe aan dit Ajax. Deze "aanvoerder" is dit jaar wederom slap in duels gebleken. Deze "aanvoerder" blinkt uit in positioneel slecht staan. Deze "aanvoerder" kan deze verdediging niet coachen en beter maken met zijn beleid.

Het is totaal onbegrijpelijk dat deze "aanvoerder" ook maar één wedstrijd in Ajax 1 dit seizoen heeft gestaan. Hij voegt niks toe èn heeft een aflopen contract.

Ik heb het idee dat FdB denkt dat "zekerheidjes" zoals Moisander, Boilesen en Siggy hem verder gaan helpen. Terwijl eerlijkheidshalve gezegd dient te worden dat deze spelers niet goed genoeg zijn en dat er allang opvolgers klaar hadden moeten staan.

30 december 2014 om 08:14

Ajax riskeert het Man Utd - Ferguson scenario voor volgend seizoen. De huidige selectie is zwak maar dat wordt gemaskeerd door de kwaliteiten van De Boer. Zou mij niets verbazen als Ajax volgend seizoen instort als De Boer aankomende zomer zou vertrekken (waar ik vanuit ga).

30 december 2014 om 08:18

Ik denk dat het wel mee gaat vallen als De Boer vertrekt.

Dit Ajax loopt niet over van kwaliteit, maar voor Eredivisiebegrippen nog steeds kampioenswaardig. En er komen interessante talenten aan.
Dus de nieuwe coach kan lekker voortborduren. Het enige wat hij moet doen, is het voetbal aanvallender en dwingender maken. Geen gebrei, maar doordrukken. Meer snelheid en diepte in het spel.

30 december 2014 om 08:24

@fcbogarde
Op dit punt ben ik het wel met je eens want tegenstanders in de Arena zijn in 2/3 seconden bij het Ajax doel terwijl bij Ajax dat veel langer duurt maar dat komt doordat de maar blijven geloven in veel balbezit en tikkie terug tikkie breed en dat mag van mij onder een andere trainer gelijk de prullenbak in want ik wil inderdaad aanvallend en agressief voetbal zien en dat zien wij inderdaad onder de Boer niet .

30 december 2014 om 09:42

Of de nieuwe coach laat zien dat De Boer helemaal niet zo bijzonder is. Waar ik eigenlijk vanuit ga. Van alle spelers die onder De Boer hebben gespeeld is alleen Blind opvallend beter geworden, verder hebben vooral spelers hun potentie niet waar kunnen maken onder De Boer. Ik ga er eigenlijk vanuit dat Ajax nu al verder zou zijn met een coach die wel de spelers beter kan maken, in plaats van De Boer.

30 december 2014 om 09:03

Er zit een heel groot verschil in je stelling en deze situatie

Ajax wil langer door met een speler, maar deze wil niet verlengen (geval uit je stelling)
Ajax hoeft zelf niet langer door met de speler en de speler mag dus weg (geval Moisander)

Daarnaast moet je kijken wat een speler als Moisander oplevert bij verkoop (2 miljoen max?)
Als Ajax de kans op de titel groter acht MET Moisander, en dus CL voetbal en dus minimaal 20 miljoen, dan ga je hem toch niet verkopen nu voor "maar" 2 miljoen?

30 december 2014 om 09:19

Klopt, alleen voor de toekomst maak je het er niet beter op door deze situatie want niet bijtekenen wordt nu beloond met een transfervrije status (denswil) en een basisplaats (moisander). Daar sta je niet sterk mee in de toekomst als spelers niet bij willen tekenen, die gaan hier naar verwijzen.

30 december 2014 om 09:57

Die mogen wijzen tot ze een ons wegen, daar heeft Ajax toch niets aan. Ajax bepaald wie wel en niet speelt en heeft daar een hele goede en logische reden voor. Als een speler zelf niet wil bijtekenen, dan is dat een keuze van de speler. In dit geval is er sprake een keuze van de club.

30 december 2014 om 10:31

Ajax kan daar wel last van gaan krijgen want een basisspeler weet nu dat als ie niet bijtekent niet uit de selectie gezet gaat worden en iemand die nauwelijks aan bod komt weet dat ie transfervrij weg kan voor zijn contract afgelopen is. Wijkt Ajax daar opeens weer vanaf dan kun je onrust krijgen en daar zitten ze niet op te wachten.

30 december 2014 om 10:42

Okay.. we zitten nog steeds niet helemaal op 1 lijn volgens mij.
Moisander wilde weg, maar Ajax laat hem niet gaan. Heeft niets te maken met wel of niet bijtekenen. Ajax laat hem niet gaan, of hij nou wil of niet. Keuze van Ajax en niet van de speler. Schone zelfde verhaal. Schone mag bijtekenen, maar hoeft niet bij te tekenen. Keuze van ajax om de keuze bij de speler te laten. Niet de keuze van de speler.

Je kan niet tegen een speler zeggen, we laten je niet gaan voor geld, maar je mag ook niet bij tekenen. Ajax wil dat Moisander en Schone hun contract uitdienen en daarna zijn ze vrij om te gaan. Dat is natuurlijk een gok die ajax maakt, maar ze verwachten een grotere kans op kampioenschap en dus minimaal 20 miljoen extra. Dat ga je niet voor ze krijgen als je ze nu verkoopt.

De situatie Denswil begrijp ik niet zo goed wat je bedoeld, hoe had je het zelf gedaan als TD van ajax in deze situatie?

30 december 2014 om 11:23

Fcbogarde wat een spam toch allemaal ik zie je echt al 30 keer reageren op dit topic en voor wat. Je zegt alleen maar hetzelfde. Tuurlijk je bent het met iets oneens maar wie ben jij om te zeggen dat ze bij Ajax een fout aan het begaan zijn. Niemand natuurlijk want wat heb jij nou gepresteerd in de voetballerij...? Niets! Weet jij hoe de voetballerij precies in elkaar steekt....? Nee! Weet jij precies hoe de situatie tussen Denswil en Ajax lag....? Nee?

Ik denk dat ze voor mensen zoals jouw een gezegde hadden. ''de beste stuurlui staan aan wal''

Zonde dit... Ik hoop dat Overmars een plan heeft om een verdediger te halen, maar ik vrees dat na dit seizoen viergever in de basis speelt. Nederlandse clubs worden al leeggekocht maar als je je talenten gratis laat gaan word het wel erg lastig.

Hij(denswil) zal bij zijn nieuwe werkgever meer wedstrijden(in het 1e elftal) moeten gaan spelen wil hij beter gaan worden, want hij maakt op mij geen sterke indruk. Begon vorig seizoen wel vrij behoorlijk ook in de CL, scoorde zelfs nog, maar in de 2e competitiehelft werd ie minder, misschien wel logisch voor zijn leeftijd.
Betreft zijn vertrek...ach er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, je hoeft nier perse bij Ajax door te breken om een succesvolle (top)carriere maken, wel moet ie niet naar Juve gaan, kan me ook niet voorstellen dat Juve echt geinteresseerd is. Maar een goede middenmotor in de Bundesliga zou n goede vervolgstap zijn om zo proberen weer n stap omhoog te maken.

Denswil lijkt me een prima opvolger bij Celtic voor Van Dijk. Feyenoord heeft Denswil denk ik niet nodig.

30 december 2014 om 07:55

Als of Denswil naar Fey zou gaan, dan zit ie achter Kongolo wat een van de grote talenten is daar, dan kan hij net zo goed blijven.
En Denswil heeft vast wel talent, maar grijpt de kansen niet. Denken dat hij goed is, speeltijd eisen en als ie mag spelen blunders maken. Hoewel ik liever Denswil fouten zie maken dan Moisander vertrouw ik op de Boer in dit geval. Ook in Jong blinkt Denswil niet echt uit.
En Haatrecht.......die had m al lang een schop onder zijn kont moeten geven maar die begint beetje Raiola trekjes te vertonen.

30 december 2014 om 08:00

Klopt, wij hebben Kongolo. Denk wel dat er een aankoop nodig is omdat Mathijsen een aflopend contract heeft maar ik zou niet voor Denswil kiezen. Of Steenvoorden en Dammers moeten zich voldoende ontwikkelen.

Niet echt verstandig om jong te laten gaan voor het oude.. Gaan we nog spijt van krijgen vrees ik.. Net als hoe pogba bloeide toen hij
Weg ging

Wat zou Overmars doen Als alleen Feyenoord of PSV contreet word? Neem aan dat Ajax dan voor de centjes kiest?

30 december 2014 om 07:58

Dat denk ik niet. Aangezien het over enkele tonnen gaat en Ajax een doorverkooppercentage bedingt bij zijn volgende transfer.

30 december 2014 om 08:34

Dan gaan die clubs gewoon met Denswil in gesprek en leggen hem alvast transfervrij voor de zomer vast. Heeft Ajax helemaal geen knaken...

30 december 2014 om 08:00

Welke centjes? Hij mag transfervrij weg. In mijn ogen een slechte zaak. Groot talent, maar heeft speeltijd nodig in de eredivisie. Ze hadden hem moeten verhuren.

Enige juiste beslissing. Denswil kan het niveau helaas niet aan. Ook ik had een enorm vertrouwen in hem de voorgaande jaren, maar dit heeft hij niet bepaald kunnen waarmaken.

Als wij naar een hoger niveau willen, hebben de de Denswil's van deze wereld niet langer nodig.

Moisander is de kapitein en tevens onze beste verdediger. We hebben hem nog om een kans te maken op de titel en om ver te kunnen komen in de Europa League.

30 december 2014 om 08:27

Kapitein zonder coachend of leiderschap !
Beste verdediger die elke tegenstander teveel ruimte geeft.

Je kan het Moisander eigenlijk niet eens kwalijk nemen, hij is bijna 30 en gaat niet meer beter worden. Meneer hobbelt nog een half seizoen mee en kijkt dan tevreden terug met 2 behaalde kampioenschappen bij Ajax. Dit seizoen zal hij ook snel vergeten...

Dit is in mijn ogen onverkoopbaar en onbegrijpelijk beleid. Denswil is een jonge en talentvolle verdediger die vooral wedstrijden moet spelen om beter te worden. Moisander is een verdediger die dit seizoen heeft laten zien niet goed genoeg te zijn voor Ajax 1. Hij mag dan ervaring hebben. Deze ervaring kan hij niet omzetten in leiderschap of in goede prestaties. Moisander gaat niet beter worden...

Wellicht denken ze bij Ajax dat Denswil niet goed genoeg is voor Ajax 1 (alhoewel ik het betwijfel maar zij zien hem elke dag en zullen vast een beter beeld hebben) maar waarom Moisander blijft begrijp ik helemaal niks van.

Ik vraag me trouwens af of een dergelijke vorm van concurrentiebeding (psv, Feyenoord) houdbaar is. Als ik even snel kijk op juridisch loket, dan zou Denswil alle gelijk krijgen bij een gang naar de rechter.

Denswil kan zich (waarschijnlijk) verbeteren, en Ajax heeft zelf aangegeven dat ze niet door willen met Denswil.

Juristen in de zaal?

30 december 2014 om 08:13

Ik ben geen jurist, maar volgens mij gaat het als volgt. De rechter kijkt of het financieel en sportief een verbetering is. Indien dit het geval is, stelt de rechter een transferbedrag vast.

Ik denk dat het nog maar de vraag is of de rechter het als een verbetering ziet, zelfde competitie, Europees hetzelfde en ook geen garantie op minuten. Financieel zal hij er vast iets op vooruit kunnen. Mocht de rechter bepalen dat het een vooruitgang is, dan kan het zijn dat hij een transfersom vaststelt, mogelijk transfervrij, maar heel waarschijnlijk ook niet. Dan moet PSV of Feyenoord ineens betalen. Denk dat dit dus voor niemand wenselijk is.

30 december 2014 om 09:23

Ajax kan hem ook aan zijn contract houden natuurlijk dus Denswil heeft geen poot om op te staan. Ajax kan hem laten gaan op hun voorwaarden. En eer zo'n rechtszaak afgerond is, is de competitie al bijna voorbij.

Toch apart dat er nu ineens mensen heel lyrisch over Denswil zijn.

Persoonlijk vind ik het erg zonde dat ze hem zo makkelijk laten gaan. Hij had gewoon meerdere wedstrijden achter elkaar de kans moeten krijgen ipv Moisander die op de top van zijn kunnen zit.
En anders had hij best verhuurd kunnen worden.

30 december 2014 om 08:23

Onzin !

Ik ben altijd al lyrisch geweest over Denswill. Een sterke verdediger, die ook nog eens kan voetballen. Alleen de ervaring ontbreekt bij hem. Ik heb het altijd al onbegrijpelijk gevonden dat de slappe Moisander zijn plaats in nam. Zelfs nu hij dit seizoen continu loopt te schutteren...

30 december 2014 om 11:12

@bogarde,

Hoevaak heb je denswil zien spelen dan? Ben daar wel benieuwd daar. Kan het miss aan zijn instelling liggen andera?

In ieder geval, de fluttheorie dat moisander puur voor een transferbedrag basis staat kan eindelijk en gelukkig de prullenbak in.

30 december 2014 om 11:54

@fcbogarde, ik heb genoeg wedstrijden van Jong Ajax gezien waarin Denswil als een zoutzak speelde.

30 december 2014 om 12:06

Ik heb het voornamelijk over psv -en feyenoord supporters die ik nu langs zie komen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen.

Ik begrijp niet dat mensen meteen roepen dat Ajax een fout maakt.
Als spelers ergens snel kansen krijgen is het onder de Boer. Spelers waarvan velen riepen dat het niets zou worden bleef hij in geloven.
Ze zijn al ruim een seizoen bezig met Denswil, maar hij wordt maar geen basis.
Kennelijk ontbreekt er iets in zijn spel of inzet wat hem niet goed genoeg maakt.

30 december 2014 om 08:21

Klopt De Boer blijft geloven in Moisander, Sigthorsson en Boilesen. Aan speeltijd geen gebrek bij hen.

Maar goed de beslissing is genomen. Ik hoop dat Denswill bij zijn nieuwe club laat zien, wat De Boer niet in hem zag.

30 december 2014 om 08:37

Waar ik vind dat Ajax een grote fout maakt is door zich al en paar jaar achter 'beleid' te verschuile als supporters om bepaalde dingen roepen, maar nu tot 2 keer toe in 1 actie hun eigen beleid onderuit halen. Zo ben je niet geloofwaardig....

30 december 2014 om 09:08

Prithender

Ze hadden ook door kunnen blijven soebatten zoals psv heeft gedaan met bakkal, maar in plaats daarvan heeft Overmars er voor gekozen om daadkrachtig te handelen. Volgens mij is dat juist geloofwaardig. Als deze jonge goed genoeg is stond hij allang in de basis, zeker als je ziet hoeveel geduld ajax altijd heeft met de talenten.

Elke gelegenheid aangrijpen om je gal te spuien noem ik btw wel ongeloofwaardig.

30 december 2014 om 09:20

Vooropgesteld: als je iedere gelegenheid aangrijpt om je gal te spuien ben je erg consistent en kun je dat volgens mij niet echt ongeloofwaardig noemen.

Met betrekking tot Denswil zou je het nog geloofwaardig kunnen noemen. Maar, ik dacht dat de focus op eigen jeugd zou komen te liggen en dat is Denswil wel en Moisander niet. Als je vervolgens Moisander blijft opstellen terwijl zijn contract afloopt gaat dat in tegen je eigen beleid. Niet geloofwaardig dus. Als dat ook nog eens ten koste gaat van je eigen jeugdspelers is dat mijns inziens dubbel ongeloofwaardig.

30 december 2014 om 09:28

@sportweek

Ik noem dit geen daadkrachtig maar dom ingrijpen van Overmars. Het eigen beleid wordt nu met een klap van tafel geveegd.
Twee spelers willen niet bijtekenen en de een mag vervolgens transfervrij weg voor het einde van zijn contract en de ander blijft het hele seizoen in de basis staan. Dit ga je in de toekomst gegarandeerd nog tegen je krijgen bij andere spelers en wat ga je dan zeggen als Overmars?
Of geldt dat beleid alleen voor basisspelers? Als je niet goed bent mag je weg maar als je te goed bent en we hebben geen vervanger dan wijken we ook af en blijf je in de basis. Spelers die niet bij willen tekenen zouden gaan banken zodat talent een kans zouden krijgen maar ze stappen erg snel van hun eigen regels af.

30 december 2014 om 19:49

Wat een onzin over dat eigen beleid!

Denswil voldoet klaarblijkelijk niet en men heeft niet de verwachting dat hij gaat aanhaken. Moisander moet klaarlijkelijk het gat dichten met de volgende jeugdspeler in lijn achter Denswil.

31 december 2014 om 01:33

Niet mee eens! Alsof Denswil als talent zomaar even de aanvoerder uit de basis zou kunnen spelen. Moisander zou nooit gaan banken, hoe goed Denswil ook zou zijn ontwikkeld. Dramatische klote beslissing van Ajax om zowel Moisander als Denswil aan het einde van het jaar gratis weg te laten lopen.

Echt onbegrijpelijk dit.
Denswil had in mijn ogen allang de vaste linker centrale verdediger moeten zijn. Kreeg ook te weinig vetrouwen.

En voor de mensen die zeggen dat hij nooit zijn kans heeft gepakt, denk even terug aan de wedstrijd tegen Barca thuis.

Goede keuze van Ajax. Laat denswil maar lekker vertrekken als ik zou moeten kiezen dan kies ik voor moisander. Maar er gaan er nu wel 2 transfervrij de deur uit.

Dat hij niet naar Feyenoord of PSV mag vertrekken is dus onzin hij is vrij om te gaan.

Ik denk dat t technische hart met o.a. Stam en De Boer, Denswil te licht heeft bevonden om volgend seizoen in de basis te staan. Zij zien hem eke dag en hebben wel kijk op t spelletje. Nu nog ff uitzingen met moisander die toch iets degelijker lijkt en aanvoerder is en dan volgend seizoen een verdediger aankopen...

Vind dit toch wel sterk optreden door Ajax. Ongeacht of het wel of geen goede verdediger is ( ik zie zijn spel/kwaliteiten overigens onvoldoende),handelt Ajax gewoon van... Bijtekenen of niet? Nee? Prima, dan mag je transfervrij gaan. Succes ermee! Overigens zal de technische staf wel zien of deze jongen voldoende kwaliteiten heeft om de top te behalen. Wellicht te licht bevonden. Behoudens een wedstrijd tegen Barcelona misschien. Maar een zwaluw maakt nog geen zomer.
Echter, het te licht bevinden van spelers is in het verleden vaak genoeg gebeurd....
Desalniettemin, Ajax handelt naar mijn mening goed. Biedt een contract aan, aan een 21 jarige speler die nog weinig heeft laten zien. De speler twijfelt (wat zijn goed recht is, Ajax is het zat en geeft de speler een transfervrije status.

Erg jammer dit. Het afgelopen half jaar heeft Moisander veel fouten gemaakt en weinig vertrouwen uitgestraald. Ik had liever Denswill zieb blijven. Van een jonge verdediger vind ik fouten minder erg. Moisander wordt nooit meer beter. Denswill wel.

Als mensen de tekst lezen denswil wil het liefst tot de zomer blijven. En mocht hij zich als nog in de basis spelen kan er gepraat worden over een langere samenwerking.

Ondanks de titels en het feit dat Ajax weer financieel gezond is geworden (enkel en alleen door 4 keer mee te doen aan de CL) heb ik erg veel moeite gekregen met de manier van handelen van Overmars en Ajax.

Ik krijg ook minder en minder sympathie voor Overmars. Ik ken hem als de geweldenaar van vroeger bij Arsenal en Oranje maar dat verdwijnt elk seizoen meer en meer. Wat een naar mannetje wordt het.

Denswil moet je gewoon de kans geven. Net zoals Blind maandenlang de kans heeft gekregen en ook maandenlang gigantisch slecht was. Andersen kreeg ook de kans omdat De Boer in hem geloofde. En spelers zoals Sigthorsson en Moisander mogen ook blijven aanmodderen ondanks dat ze niet goed genoeg zijn. Maar blijkbaar Denswil niet.

Denswil moet het die ene wedstrijd in de 2 maanden laten zien dat hij er kan staan en er klaar voor is. Zoiets is compleet onrealistisch.

Ajax moet Moisander dumpen, niet Denswil. Ik zie het al voor me, Denswil gaat Feyenoord/twente/az en leeft daar weer op en wordt later met dikke winst verkocht.

30 december 2014 om 09:10

Okay.. je moet me toch even informeren waarom Overmars nu een naar mannetje wordt, want alles wat je opnoemt heeft met De Boer te maken en bijzonder weinig met Overmars.

En het is inderdaad een schande dat Ajax een speler die zijn hele jeugd er heeft gespeeld, gratis laat gaan omdat ze te weinig perspectief zien in hem... Naar mijn idee is dat een geste en geen straf.

30 december 2014 om 09:22

Omdat ik vind dat Overmars niet consequent handelt.

Hij heeft duidelijk aangegeven dat er een geen dure aankopen worden gehaald maar in de tussentijd heeft hij wel een paar miljoen verspilt aan bv. Duarte. Van der Hoorn ga ik niet noemen omdat ik nog vertrouwen heb in hem maar als je die twee bedragen bij elkaar op telt kom je op 6 miljoen euro. Ik denk dat je toen 2 jaar terug best wel Gudelj had kunnen halen voor dat bedrag. In de tussentijd is hij veel te duur geworden.

Sana is goedkoop gehaald en door zijn goede spel was er redelijk wat interesse in hem de eerste paar maanden en zelfs de transferperiodes daarna. Ajax had de kans om hem op tijd door te verkopen waardoor ze zelfs winst zouden hebben gemaakt. Sana loopt deze zomer transfervrij de deur uit. Dat betekent dus dat Ajax niks verdient aan Sana. Waarom vraag ik me dan af?

Schone mocht transfervrij vertrekken hebben ze elke keer aangegeven maar nu opeens willen ze er toch graag een paar miljoen voor als een club zoals Ac Milan komt aankloppen. Logica?

En nu mag Denswil transfervrij vertrekken terwijl je er makkelijk wat had uit kunnen halen. Straks leeft hij ergens anders op dan vind ik het compleet een foute keuze geweest. Ajax handelt nu puur uit emotie.

En daar stoor ik me aan, want Overmars laat kansen liggen om geld te verdienen. Overmars denkt enkel dat ze geld kunnen verdienen/overhouden door niet zijn portemonnee te openen.

30 december 2014 om 10:10

Maar als hij handelt naar zijn portemonnee is het ook niet goed.
De situatie Sana en Duarte.. ja, dat zijn gewoon miskopen geweest. Daar kan je niet zoveel over zeggen. Maar nu is er een duidelijke keuze geweest vanuit de trainer.
Denswil wordt niet opgesteld omdat ze Moisander te belangrijk achten, dat lijkt me wel duidelijk. Doordat hij niet opgesteld is, kunnen ze de clausule niet activeren en is hij dus vrij om in de zomer te gaan. Moisander kan je nu verkopen voor 1 a 2 miljoen.. maar als Frank de Boer en Overmars verwachten dat ze Moisander nodig hebben om kampioen te worden en dus 20 miljoen minimaal kunnen verdienen, dan moet je hem nu niet verkopen.
Zelfde geldt voor Schone. Schone mag nu niet transfervrij weg, omdat hij veel geld kan opleveren door behalen van kampioenschap. Als eerder de verwachting is dat ze dat ook zonder Schone kunnen en nu is gebleken dat ze hem wel nodig hebben, dan veranderd de situatie.

Je kan een beleid opstellen, maar je moet wel handelen naar de juiste situatie en de toekomst. Kans op kampioenschap wordt Met moisander en schone hoger geacht, dus mogen deze niet zomaar vertrekken. Denswil zal zich niet dusdanig hebben ontwikkeld om de plek van Moisander over te nemen. Een keuze die je bewust maakt. Er zitten met Vd Hoorn en Viergever nog 2 verdedigers achter en Kenny Tete ontwikkelt zich super.
Dus dan is de keuze aan Denswil. Als je wil, dan mag je, maar aangezien wij geen garantie kunnen geven op speeltijd, gunnen we je ook een overstap.
Geld verdienen kan op meerdere manieren. Er worden langdurige contracten afgesloten met alle grote talenten en Denswil zit daar niet bij of eist teveel.. dan moet je een keuze maken.
Sana hadden ze misschien moeten verkopen en Duarte hadden ze nooit moeten halen. Overmars onderhandelt en scout niet.. dus wat Overmars moet doen, doet hij prima in mijn optiek. Kunnen beter klagen bij de gene die de spelers daadwerkelijk uitkiest.

30 december 2014 om 10:12

Medellin.

a. Jij snapt dus duidelijk niet wat Overmars met "dure aankopen" bedoelde.
b. Sana was gewoon niet goed genoeg en of hij nou transfervrij vertrekt, so what. We praten hier over enkele tonnen.
c. Schöne is een belangrijke speler voor Ajax en dan is het niet meer dan logisch dat Ajax graag een transfersom wilt hebben. Zo'n speler transfervrij laten vertrekken was niet logisch geweest.
d. Denswil staat ook op de loonlijst en of hij nu al transfervrij vertrekt.... Ajax kan dan sowieso enkele tonnen afschrijven van de loonlijst.

Overmars heeft al veel geld verdiend aan het zuinig aandoen en transfers (dus niet alleen aan de Cl). Zo heeft hij door zuinig aan te doen geen spelers gehaald zoals een Maher. Dat er een kans bestaat dat Denswil naar bijvoorbeeld een FC Twente gaat en dat er dan een kans bestaat dat hij daar met een paar miljoenen verkocht gaat worden. Tja, dat gebeurt wel vaker met spelers. Elia en Narsingh bijvoorbeeld konden in de jeugd van Ajax niet waarmaken en Ajax liet hen destijds ook gewoon vertrekken. Dus wat is nou jouw punt? Moet Ajax dan gewoon elk speler op hun loonlijst houden, omdat er wellicht ooit een kans bestaat dat zo'n speler miljoenen waard kan zijn?

30 december 2014 om 11:59

@hootch30,

En wat gebeurd er met die andere jongens zoals Van der Hoorn en die jongen die ze toen van Heracles hebben overgenomen? Die hebben toch een transfersom gekost en die vangen toch een aantal ton per jaar, waarom koopt Overmars dan in godsnaam dan zulke spelers? Om op maandagavond in de Jupiler League te laten spelen?

30 december 2014 om 12:05

Een aankoop doen is toch geen zekerheid op succes omdat deze geld kost? Ze hadden duidelijk meer verwacht van Duarte en een snellere ontwikkeling bij Vd Hoorn, anders geef je dat geld niet uit. Maar omdat je geld uitgeeft aan een speler betekent dat geen garantie op succes.

Cillessen, Moisander, Andersen, Poulsen, Milik, Schone, Serero.. die hebben allemaal hun waarde gehad voor Ajax. Ja, er zijn er ook een paar fout gegaan, helaas zijn dat degene die geld hebben gekost. Maar je koopt een speler omdat je iets verwacht. Dat je eigen spelers beter ontwikkelen of beter zijn, dat is achteraf. Duarte mag volgens mij weg deze winter of zomer en VD Hoorn heeft nog dit jaar om te bewijzen begreep ik een tijd terug.

Foute aankopen doet iedereen, alleen bij ajax worden deze wel heel extreem uitgelicht.

30 december 2014 om 14:06

Volgens mij heeft De Boer destijds aangegeven dat Van der Hoorn geen garantie had als basisspeler en dat hij gewoon de concurrentiestrijd met Veltman aan moest gaan. Dus bij de transfer was het al bekend dat Van der Hoorn niet specifiek voor de basis was gehaald. Veltman heeft dus die strijd gewonnen en dat heeft Ajax niets gekost. En wat denk je wat Veltman op zal leveren als hij vertrekt? Ook had Van der Hoorn aanpassingsprobleem en blijkbaar was dat erg genoeg om een grote terugval te krijgen. De rede van die problemen is iets waar Ajax meer van weet en wij en de media niet.

Duarte daarentegen zou destijds de strijd moeten aangaan met Serero, maar raakte langdurig geblesseerd. Voor zijn blessure was Duarte zelfs nog de betere van de twee. Duarte had gewoon basisspeler geweest mits hij niet zo lang geblesseerd raakte.

Helaas had Overmars destijds met die transfers zijn glazen bol thuis laten liggen en had dus niet kunnen weten dat deze twee spelers problemen zouden krijgen. Wist jij dat dan wel?

goede keus van Ajax schept duidelijkheid, Denswil heeft maar zeer sporadisch laten zien een talent te zijn.
ik denk dat er in de jeugd betere opties zijn anders zouden ze hem nooit zo makkelijk laten gaan, of er komt in januari een verassende aankoop uit de hoge hoed.

30 december 2014 om 09:13

Denk eerder dat het dat is. Ze zijn al met iemand rondt. Gelukkig is het bijna 1 januari. Maar aan de ene kant geloof ik niet dat er een nieuwe komt we hebben van de Hoorn en viergever ook nog.

30 december 2014 om 17:18

jollie18,

De positie van Moisander( Denswil) wordt volgend seizoen ingevuld door Riedewald en Tete, zij mogen uitmaken wie in de basis komt.

Lijkt er verdacht veel op dat Denswil( of zakenwaarnemer) zijn hand heeft overspeeld.

Als het aan Ajax en het technische hart had gelegen, dan had Denswil zijn contract al tot juli 2018 verlengt.

Er bleef zijn laten we zeggen zakenwaarnemer maar eisen stellen, zoals een minimaal aantal wedstrijden in het eerste.

Op het veld moet je laten zien dat je het in jou gestelde vertrouwen waard bent, alle contractperikelen hebben niet bijgedragen tot een betere onderlinge verstandhouding.

Denswil heeft niet laten zien dat hij heel graag wil slagen bij Ajax, resultaat is dat Ajax ook de optie van nog één jaar( 2016) niet gaan lichten.

Heeft kwaliteiten maar stelde te grote eisen en was niet bereid( of in staat) om te doen, wat Ajax van hem vroeg.

Denk dat Denswil een gesloten boek is bij Ajax en dat niet alleen omdat hij te weinig talent zou hebben.

Goede zaak, Denswil laat toch keer op keer blijken erg onrustig te zijn. Hij heeft zeker kwaliteiten maar niet genoeg om snel bij Ajax in de basis te komen. Gezien hij ook niet wil bijtekenen heeft het geen zin deze poppenkast langer vol te houden. Ga maar lekker ergens anders spelen dan.

30 december 2014 om 09:32

Denswil wil wel bijtekenen maar heeft geen zin om langer in het tweede te spelen en wilde ook kansen in het eerste. Die kansen willen ze hem niet geven en daarom tekende hij niet bij.

30 december 2014 om 09:49

kohaku, als denswil wel wou bij tekenen, dan had hij het moeten doen en moisander eruit spelen, de kansen die die heeft gehad , heeft hij niet laten zien dat hij klaar er voor is, ajax heeft het goed gedaan, om dit nu te doen, want anders was hij zowel moisander weg geweest en dan moet je keuzes maken en dat heeft mark overmars dan ook teecht gedaan.

30 december 2014 om 10:40

Waarom mag hij dan niet weken achtereen spelen zoals andere spelers wel mogen als ze niet voldoen? Als er geen commerciële reden achter zit zal het wel een persoonlijke reden zijn.

Graag of niet, dus dan mag ie van mij vertrekken. Sportief gezien is het overigens niet zo'n groot verlies. Heeft bijna geen goede wedstrijd in Ajax 1 gespeeld. Het argument dat ie 1 wedstrijd per 8 wekenspeelde kan ook zo de prullenbak in. A. Het ligt een eindje van de waarheid af en B. Dan hoef je volgens mij niet meer gemotiveerd te worden, dan moet je er staan.
Overigens krijg ik bij de naam Haatrecht een heel vervelende smaak in m'n mond.

30 december 2014 om 09:37

Andere spelers kregen wel eindeloos de kans. Het zal wel op persoonlijk vlak liggen dat ie weg mag.

30 december 2014 om 10:27

Hoezo zou het persoonlijk vlak zijn. Zou toch gewoon kunnen dat andere spelers beter worden bevonden. Qua ontwikkeling bij jong-ajax zie ik het niet echt. Enige wat daar voornamelijk opvalt is dat Tete zich heel erg goed ontwikkelt heeft.
Wij oordelen voornamelijk op basis van aantal wedstrijdjes, maar deze mensen zien hem elke dag. Hij is wel goed genoeg om te verlengen als hij wil, maar prioriteit ligt klaarblijkelijk bij andere spelers dan bij Denswil. Dat kan ook gewoon, andere spelers zijn beter (of in ieder geval, worden beter gevonden).

Wat een prachtige blunder van Ajax!

Nu hopen dat Feyenoord hem in de zomer transfer vrij ophaalt, voor de linksback positie, want ik ben Nelom meer dan zat.

30 december 2014 om 09:50

heb je de tekst niet goed gelezen dan, hij mag niet naar psv en feyenoord.

30 december 2014 om 09:59

Waarom zou hij in de zomer niet naar Feyenoord mogen gaan, dan is hij toch gewoon transfervrij? In de tekst staat januari en ik heb het over zijn transfervrije status dat in de zomer pas van pas zal zijn.

30 december 2014 om 13:27

Zegt wel wat over de verhoudingen tussen Ajax en Feyenoord. Feyenoord dolblij met bankzitters van Ajax......

30 december 2014 om 15:15

Als je niet kan zien dat Denswil geen potentie heeft moet je wel een hele gefrustreerde en provoceerde Ajacied zijn. Kom op iedereen kan dit zien. Ook niet gaan doen alsof Ajax de beste selectie heeft in de Eredivisie, totaal niet zelfs. Ajax mocht willen om het middenveld van Feyenoord te hebben. Zoveel meer kwaliteiten op het middenveld.

31 december 2014 om 19:44

@ 225 Ik wil er maar mee zeggen dat Ajax teveel goede spelers heeft. Natuurlijk heeft Denswil potentie. maar Moisander, met al z'n gebreken zal in de tweede seizoenshelft belangrijker blijken te zijn dan Denswil zou kunnen. Puur qua ervaring.

Ajax wil hem in principe niet kwijt, maar Denswil heeft ook recht op duidelijkheid en heeft het wat dat betreft ook op de spits gedreven. Dan moet er een knoop doorgehakt worden. En dan is deze keuze de minst slechte. Het alternatief (moisander weg en Denswil erin) zou Ajax nog meer kosten qua sportieve prestaties.

Zoals het er nu naar uitziet zal er van de zomer een nieuwe linker centrale verdediger gehaald moeten worden. Ik hoop dat dit eindelijk een aankoop wordt van Overmars met een beetje een staat van dienst in Europa die zeker nog 2 a 3 jaar mee kan. Zo kan Veltman doorgroeien en kan er een andere centrale verdediger uit de jeugd rustig gebracht worden.

De vraag is alleen: wie moet deze aankoop van de zomer worden???

Ik dacht eigenlijk dat Denswil verder was dat Veltman in zijn ontwikkeling toen beide spelers in Ajax 1 kwamen, maar ook Denswil heeft net als Veltman nonchalante momenten. Dit zijn eigenlijk twee type spelers die goed kunnen voetballen, maar verdedigend nog wat slap kunnen ogen. Overmars is dit keer wel wat slimmer denk ie, maar Denswil kan natuurlijk zijn contract uitdienen en dan naar PSV of Feyenoord gaan, al zal dat niet gebeuren, aangezien Denswil moet concurreren met Kongolo/van Beek en Rekik/bruma.

Tja ik snap beide. Je moet beseffen dat Denswil al eerder kwam dan Veltman he! En hij speelde echt fantastisch en in ene werd hij gepasseerd door een Veltman die fout na fout maakte. Ook cruciale. En die tot de dag van vandaag nog steeds geen solide speler is.Daarna werd Denswill ook minder en onzeker als hij een keer mocht opdraven en wilde hij een toekomstperspectief. Dat kan ik begrijpen maar aan de andere kant zou hij na de winter gewoon basisspeler zijn bij ajax. Als hij had verlengd en niks had gezegd. Denk dat ajax nu zoiets heeft van Juventus is gekomen? Oke ga maar.. En dat er helemaal niks speelt.

Jammer en mooi! Ben geen fan van Moisander en zie het liefst Riedewald op die plek vanaf de winter maar goed.. iemand met de houding van Denswil moet je niet willen in je selectie. Iedereen tekent bij en hij gaat moeilijk doen.. tja iets met rotte appels.. kan je beter vanaf dus ik snap de beslissing wel.

Een beetje korte termijnpolitiek, maar in dit geval begrijp ik het wel. Met denswil en veltman achterin word je geen kampioen en moet je misschien zelfs vrezen voor plek 2. Denswil heeft daarnaast nauwelijks stappen gemaakt en heeft zichzelf nooit overtuigend in jong ajax gepresenteerd: een beetje een luie gast. Moisander is niet veel beter maar in ieder geval een stuk betrouwbaarder en weet wat er nodig is om kampioen te worden. Daarnaast is hij een van de weinige leiders in de ploeg.

Dit komt voor mij wel een beetje als donderslag bij heldere hemel. Vraag me af wat de reden van dit besluit is. Ik heb nog altijd wel vertrouwen in Denswil. wel goed nieuws voor van der Hoorn denk ik. Las Moisander i de zomer vertrekt dan zal van der Hoorn zijn plek wel gaan in nemen.

Denswil heeft openlijk laten weten graag naar Barca te willen. Ik vind het eerlijk gezegd nog vreemd dat clubs als Celtic en Juventus hem graag willen, die zijn alleen opzoek naar koopjes. Hij is meer op zijn plaats bij een AZ, Heerenveen of FC Groningen.

Denswil leidt aan een grote vorm van zelfoverschatting. Vind zichzelf een hele beste verdediger maar is dat nog lang niet. Al vind ik dat hij meer potentie heeft dan Veltman, van wie ik het onbegrijpelijk vind dat hij een basisplaats heeft bij Ajax en bij Oranje zit. Wel een beetje kinderachtig dat hij niet naar Psv of Feyenoord mag. Zie niet in waarom je daar onderscheidt zou maken. Denk overigens niet dat één van beide clubs op Denswil zit te wachten..

Als Denswil slim is zoekt ie een club waar hij veel gaat spelen, maar het lijkt me het type dat echt gaat voor Juventus of iets in die richting en dan is dit einde carrière.

Ik vind dit een van de slechtste beslissingen van het Technisch Hart. Hoeveel kansen heeft Denswil überhaupt gehad in Ajax 1? Ik vind het allemaal wel meevallen.
En kan Overmars dan niet - omdat ze Moisander er zo graag bij willen hebben, die dan toch transfervrij vertrekt - met Denswil om de tafel te gaan zitten om zijn contract te verlengen en hem dan 1,5 jaar verhuren aan een club als AZ of Pec?

Nu vertrekken beide heren straks transfervrij, en zijn er misschien niet eens jongens die het meteen kunnen opvangen. Denswil had wel het vermogen om Moisander te kunnen vervangen, maar er zal nu wel weer een speler van buitenaf komen. Ik snap sowieso weinig van het besluit om spelers transfervrij te laten gaan. In het geval Vermeer kan ik me dat nog indenken (maar niet naar de concurrent), maar het lijkt mij een beter besluit om Denswil te verhuren en Eredivisie ervaring laten opdoen.

30 december 2014 om 12:09

Ajax probeert al een jaar te verlengen met Denswil, maar dat lukt elke keer niet omdat Denswil speeltijd eist. Beetje zelfde situatie als met die jongen van PSV alleen dan vele malen minder uitvergroot. Zolang Moisander beduidend beter wordt bevonden, moet je iemand niet opstellen lijkt me.
Denswil had of heeft misschien het vermogen om Moisander op te vangen. Nu heb je vd Hoorn, Viergever en Tete die dat kunnen. Het is lastig deze situatie helemaal goed te beoordelen, ook voor mij. Ik probeer alleen uit te vinden wat de redenen kunnen zijn om wel zo'n beslissing te nemen. Als je daar dan over nadenkt, dan is het minder vreemd dan dat ik zelf in eerste instantie dacht.

En Denswil heeft 43 wedstrijden jong ajax en 39 wedstrijden ajax. Met Frank de Boer, Win Jong en Stam denk ik dat je in die periode wel een goede schatting kan maken.

En misschien gokken ze dat hij nog wel goed zal worden en dat het doorverkoop percentage eventueel wel hetzelfde zal zijn als wat ze nu voor hem krijgen.. blijft gissen allemaal.

Ik hoop dat Denswil wel blijft, tenzij zijn gedrag niet door de beugel kan. Dat sluit ik trouwens niet uit want volgens mij is Denswil, ik denk ook nu omdat hij niet speelt, een beetje een lastige jongen.

ik hoop dat mijn club oplet!! zou geweldig zijn! denk niet dat ie komt als ik zie wie er interesse heeft getoont.. maar als ze hem een contract tot het einde van het seizoen geven, met de zekerheid dat hij alles speelt, kan hij zichzelf weer 'in the picture' zetten.

Mark leert het wel. Hij mag niet naar feyenoord en psv. Ook al zal hij bij feyenoord mis nog wel bankzitter zijn eerst

Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar zijn we wakker Utrecht !
Verdediging is ons zorgenkindje ! FF denswil half jaartje huren.. Meneer kan zich in de kijker spelen en in de zomer tekenen bij een andere club.

Btw: vind het een vreemde zet van Ajax.
Vorig seizoen toch wel goed gespeeld die wedstrijden die hij speelde... Kan het volgens mij nooit slechter doen als veltman/moisander of vd/ hoorn.

Goede beslissing, al die domme berichten over dat Denswil geen kans heeft gekregen. Onzin, Frank ziet hem elke dag op de training en in wedstrijden dus weet heel goed of hij beter is dan Moisander, niet dus.

Wel een beetje een slap beleid. Altijd roepen dat wanneer een speler zijn contract niet verlengd hij niet meer opgesteld zal worden. Nu gaat het om 2 dragende spelers en wijkt Ajax in 1 keer van dit beleid af. Of te wel kun je in de toekomst met deze regel niet meer aankomen.

Nou LvG jij bent goed in het veel beter maken van talenten.ik zou zeggen gratis ophalen bij Ajax en een top verdediger van maken bij Man U.
Of gratis ophalen en hem dan een half jaar uitlenen aan PSV of Feyenoord.

De Boer,overmars,stam, en de rest van Ajax,zijn die allemaal gek??
Nou denk het niet,weten heus wel wat ze doen,je gaat toch niet bewust
kapitaal vernietigen.?
En zeker Mark niet die is toch zo op de penning??
Er is een heel goede reden waarom ze hem laten gaan,dit is uit en te na
besproken hoor,dit is geen beslissing die ze in 1 week gemaakt hebben.
Heb alle vertrouwen in Ajax, weten heus wel wat ze doen.

Toch mooi om te zien dat Denswill niet naar Feyenoord mag . Ze zijn weer bang voor Feyenoord dat is mooi om te zien.

30 december 2014 om 14:16

Toch mooi dat Feyenoorders blij zijn met bankzitters van Ajax. Zie je toch hoe laag Feyenoord staat in pikorde t.o.v. Ajax. Mooi om te zien.

Ik zie in Denswil 10x zoveel meer als Veltman maar het zal wel aan mij liggen. Denswil heeft in ieder geval de body van een centrale verdediger, waar Veltman alleen maar kinderlijk opzij wordt gezet op die positie.

Ik zou zeggen verleng gewoon met Denswil, verhuur hem een half jaar (misschien NAC ofzo) en verkoop Moisander. Ik vind Moisander het echt niet beter doen dan ik denk dat Denswil het kan. Haal dan gewoon voor een half jaar een echt goede cv en kijk het in de zomer weer aan.

Met alle respect, maar Ajax onder leiding van dhr. Cruijff en de Boer steeds een saaie blanke vereniging aan het worden is. Ik denk dat Ajax de meest blanke basis spelers van de eredivisie heeft. Neem het voorbeeld van Vermeer en Celissen. Vermeer is 120% beter, maar werd als klojo behandeld en uiteindelijk weggestuurd. Trouwens, ik weet niet hoe goed of slecht Denswill is.

30 december 2014 om 11:20

Cillesen in 48% van de wedstrijden die hij heeft gespeeld voor Ajax heeft hij de 0 weten te behouden. Integenstelling to Vermeer die in 22% van de wedstrijden voor Ajax de 0 heeft weten te behouden. Dat verschil is absoluut gigantisch. Om maar te zwijgen over de vele punten die Vermeer Ajax gekost heeft.

Feit is dat Vermeer niet in de buurt bij Cillessen komt maar dat jij iemand die 1 keer per week 1 wedstrijdje kijkt van Feyenoord de hele wereld probeert wijs te maken dat Vermeer beter is dan Feyenoord is gewoon lachwekkend.

30 december 2014 om 14:13

Dus jij denkt dat Denswil mag vertrekken i.v.m. zijn huidskleur??? Wat ben jij dan dom.

Denwil is gewoon niet de speler die Moisander zal moeten vervangen omdat hij gewoon te weinig kwaliteiten heeft. Denswil gaat gewoon vertrekken en Moisander pas in de zomer, dus ik denk dat Ajax op de transfermarkt gaat zoeken naar een juiste vervanger.

Ajax wilt immers meer betekenen in de CL en Denswil en Viergever zijn niet de spelers die de club door de CL loodst.

Denswil is een aanstormend talent

Prima, graag de selectie opschonen. Als er een club 1,5 miljoen biedt op Moisander gaat hij echt wel weg. Denswil en Duarte proberen te slijten en ook niet moeilijk doen over een Sana. Vervolgens investeren in een tweetal verdedigers, er zal in de Franse divisie toch wel iets lopen aan stevige verdedigers die in de CL willen spelen ?

Het wordt wel tijd om de selectie een beetje op te schonen. Bij Denswil en Duarte zie je dat zij het niet gaan redden, dus afscheid nemen is prima. Dit geldt ook voor Sana en er zullen er nog wel enkelen zijn. Het schijnt dat er voldoende geld is om te investeren, dus met een beetje geluk zijn er bv. in de Franse of Portugese divisie nog wel een paar niet al te dure verdedigers te vinden die in de CL willen spelen.

Haha de rollen zouden toch omgedraait moeten zijn? Ziet dan niemand in de staf dat moisander aan ze slechste seizoen ooit bezig is..

Zou best wel eens naar Vitesse kunnen gaan, we halen bijna alleen maar transfervrije spelers en kunnen hem best gebruiken. Zou me niks verbazen.

Denswil heeft nog toekomst Moisander niet Denswil en Veltman twee jonge centrale verdedigers is goed voor de ontwikkeling ajax maakt een grote fout en dat zeg ik als feyenoord fan

30 december 2014 om 13:11

En ik zeg als Ajax fan: dat ben ik met je eens. Veltman Denswil was het ideale centrum voor volgend seizoen geweest, waar potentie in zit en in de persoon van Veltman ook wat ervaring.

Nu blijft Moisander dus een half jaar en mag Denswil meteen weg. Wie staat er dan volgend seizoen? Een aankoop? Dan heeft Ajax dus echt gefaald. Mensen die nu gaan zeggen dat Tete er dan zal staan, dat slaat ook nergens op, want die heeft nog niks laten zien. Riedewald zelfde verhaal. Viergever? Haha dat zou erg zijn.

Nou Vonk sla maar toe. Hebben we de verdediger in ieder geval binnen.

30 december 2014 om 14:14

Die jongen droomt zijn hele leven al van het wonen en spelen in Heerenveen denk ik, snel toeslaan Vonk!

Wat voor tallent heeft ajax nog achter de hand voor de verdediging centraal die ook links zijn

Zie hem erg graag naar pec komen! Kan goed voetballen en zoals veel spelers die het net niet gered hebben kan hij zich bij Zwolle weer in de kijker spelen! Zou echt een hele welkome toevoeging zijn.

Ik vind nog steeds dat Denswil te weinig echte kansen heeft gehad. Af en toe een wedstrijd is niks. Krijg je geen vertrouwen van. Types als Veltman, Moisander, Sigthorson blijven/bleven opgesteld worden. gewoon transfervrij wegdoen net als vermeer. Vreemd

Volgens mij liep iedereen de wedstrijden dat Moisander aan de kant moest blijven en Denswil speelse, dat De Boer eindelijk het licht had gezien etc. Nu mag Denswil gaan en draait iedereen als een blad aan een boom om. Waar slaat dat op? Iedereen was het erover eens dat hij een verademing was tov Moisander. En waarom hebben ze Viergever gekocht en geven ze Denswil niet de kans werd hier de afgelopen maanden steeds geroepen. We zien in ieder geval nu wel hoe serieus je de reacties hier van deze mensen moet nemen.

30 december 2014 om 13:06

Dat vind ik ook. Alhoewel Moisander vorig jaar echt wel goed speelde, vind ik hem dit jaar matig. Denswil was een prima vervanger geweest, die nog veel had kunnen groeien. Nu draait Ajax het om en houden ze Moisander (voor een half jaar) en mag Denswil meteen weg zonder eigenlijke backup. Ik snap er dan ook niks van.

Ik snap Ajax wel. Ze kunnen zich toch niet laten chanteren? Op deze manier gaat iedereen een basisplaats claimen. Denswil heeft zijn hand overspeeld. Ik denk dat Ajax genoeg verdedigende talenten heeft. Ze hebben nu een half jaar de tijd om een goede cv te zoeken, binnen of buiten de club. Denswil staat al een jaar stil in zijn ontwikkeling.

Wat moeten we hier nu weer van denken? Halverwege dit seizoen werd denswil nog gecomplimenteerd dat hij weinig onder doet ten opzichte van moisander en nu wordt hij als niet goed genoeg voor ajax beschouwd. Als je nu gewoon denswil het vertrouwen geeft tot einde seizoen tekent hij heus wel bij. En kan je in de winterstop nog wat vangen voor moisander. Nu lopen ze allebei transfervrij de deur uit en is viergever de enige die lcv kan spelen na dit seizoen. Dan moet er wel een betere verdediger worden gekocht dan moisander en denswil anders is dit een giga blunder.
Aan de andere kant wordt mijn vermoeden toch wel bevestigd dat denswil een zwakke mentaliteit heeft. Hij oogt vaak nonchalant, denkt dat hij het al gemaakt heeft terwijl hij weinig heeft gepresteerd in zijn speeltijd. Of het moet zijn aandeel zijn in veel slordige foutjes waar tegengoals uit voortkwamen.
Ook zegt het wel wat dat hij moisander in deze slechte vorm niet eens uit de basis kon spelen.

wees eerlijk... Denswil heeft het net niet.. hij komt gewoon te kort. kijk naar de andere talenten die doorstromen. die boeken veel meer progressie.. ik plaats denswil naast affelay die ook naast zijn schoenen loopt. je komt gewoon weg te kort door een niet goede mentaliteit. Wanneer laten ze hun tanden eens zien.. stop met toneel voetbal en ram de boel plat. wees niet bang voor een rode kaart maar toon dat je ballen hebt. Te veel verkeerde keuzes in het veld, te veel fouten en niet harder willen rennen dan je kunt. Denswil is goed genoeg voor de subtop.. Cambuur, heracles... jammer maar hij dankt dit aan zijn eigen instelling. Gewoon niet goed genoeg.

Vrij onduidelijk als het dus mede ligt aan het tekort aan kwaliteiten bij Denswil. Frank de Boer heeft altijd gezegd dat het verschil tussen hem en Moisander klein is. Ga dan lekker door met Denswil, Moisander gaat toch weg na dit seizoen. Als je Denswil nu het vertrouwen had gegeven dan had hij heus wel dat contractje getekend.

Ik weet dan Denswil zo ook zijn beperkingen heeft, maar hij is in alles (snelheid, techniek, meedogenloosheid, kracht) beter of in potentie beter dan die slappe kaartengrijper uit Finland. En volgens mij denkt de grote meerderheid daar zo over, behalve onze Marc.

Veel mensen hebben hier een klok horen luiden, niemand weet waar de klepel hangt. Dit is puur uit principe. Denswil is geen wet, Ajax laat zich niet piepelen. Ik kan het niet beter verwoorden dan dit geweldige stukje tekst van Sam van Raalte:

" Diep in mijn hart wil ik bij Ajax blijven" sprak Stefano Denswil in april."de puntjes van het contract moeten alleen nog op de i worden gezet." Acht maanden later mag het kind van de club transfervrij vertrekken. Ajax geeft daarmee vooral een hard statement af richting zaakwaarnemers die denken dat ze het tempo op de club kunnen dicteren.

Afgelopen zomerstop ging het nieuws over de transfer van Kenneth Vermeer de wereld over. De manier waarop Ajax een loer was gedraaid, riep overal verbazing op. De club had de doelman voor bewezen diensten een kleine vraagprijs gegeven, niet vermoedend dat zaakwaarnemer Winny Haatrecht de speler daarmee sluw naar aartsrivaal Feyenoord zou brengen. Het feit dat een grote club als Ajax zich zo makkelijk liet piepelen, zorgde voor hoongelach in het voetbalwereldje, vooral in Rotterdam.

Een half jaar later recht Ajax nu de rug, over de rug van Denswil. De centrumverdediger kreeg een jaar geleden een contractaanbieding, maar weigerde op aanraden van zijn zaakwaarnemer Haatrecht te verlengen zolang Niklas Moisander nog bij de club speelde. "de bal ligt bij Ajax", zei Haatrecht steevast als ik hem naar de situatie vroeg. Ik begreep dat nooit. Volgens mij was het altijd heel simpel. Wanneer je als 21-jarige speler, die alles nog moet bewijzen, een meerjarige aanbieding van Ajax krijgt, dan teken je die. Dan ligt de bal dus bij de speler, niet bij de club.

Zo dacht Ajax er kennelijk ook over, want nog voordat het tijdperk Denswil is begonnen bij Ajax, mag het product van de jeugdopleiding alweer vertrekken. ";ik denk dat de moeizame onderhandelingen zijn spel geen goed hebben gedaan", reageert directeur voetbalzaken Marc Overmars dinsdag in De Telegraaf. De sportbestuurder deelt daarmee een sneer uit aan onderhandelingspartner Haatrecht. Het advies van de zaakwaarnemer aan Denswil om niet te verlengen, was gebaseerd op de angst voor Moisander. Zoals zo vaak bleek angst een slechte raadgever.

Ik heb voor Ajax Showtime de afgelopen jaren met redelijk wat zaakwaarnemers aan de lijn gehangen en de meesten begrijpen dat juist Ajax een club is die je gerust het tempo voor de ontwikkeling van een speler kunt laten bepalen. Er bestaat geen club die het beter voor heeft met talenten. Door Denswil nu de deur te wijzen, geeft Ajax een helder statement af. Een zaakwaarnemer die de club de les wil lezen, ziet de Ajax-droom van zijn client in duigen vallen. Een speler die zijn oren laat hangen naar een dominante zaakwaarnemer, kan een mooie toekomst bij de club vergeten. Laat dit een voorbode zijn voor andere Ajacieden.

Ik denk dat de Boer stiekem al een andere opvolger ziet die hij al binnen heeft.. Riedewald? Tete?
Viergever betwijfel ik, maar die heeft ook nog geen kans gehad op Lcv

Blijkbaar heeft Denswil de Boer dermate teleurgesteld dat hij zijn mening over hem herzien heeft, en met name in de wedstrijd tegen Vitesse ingezien dat je met Denswil / Veltman in het centrum dit jaar geen kampioen wordt

En als Frank het niet meer ziet zitten in je dan is hij keihard en laat hij je vallen

Ik snap niet waarom iedereen Moisander nu plotseling zo vreselijk slecht vindt, hij heeft toch de afgelopen seizoenen de leiding gegeven aan een verdediging die keer op keer kampioen is geworden. En qua coaching doet hij het helemaal niet slecht

Ik zag in de wedstrijd tegen Vitesse dat je ervaren jongens als Schöne en Moisander gewoon nodig hebt, zeker als het even niet loopt. Ik denk dat Frank zich ook rot is geschrokken in die wedstrijd

En even rekenen: ik schat Moisander's waarde op 2 miljoen, als je de CL mist kost dat Ajax misschien wel 20 miljoen

Wat ik veel belangrijker vind: behoud Schöne! Die is heel erg belangrijk voor Ajax, als die niet meedoet is het meteen 20% minder

Denswil heeft een verkeerde mentaliteit. Die jongen gaat er nooit komen. Drie keer raden wie zijn zaakwaarnemer is.

30 december 2014 om 15:15

Winnie Haatrecht
Winnie Haatrecht
Winnie Haatrecht

Staat in de tekst. Wat is er eigenlijk mis met hem? Heeft Vermeer ook een mooie transfer bezorgd.

30 december 2014 om 16:49

Achterbakse gluiperd. Zie Vermeer deal.

30 december 2014 om 17:44

Hij handelt in het belang van zijn client, en dat is niet zo gek. Dat het Ajax niet goed uitkomt, maakt hem nog geen gluiperd.

Apart gehandeld van Ajax. Na komende zomer Moisander en Denswil weg. Moisander transfervrij en Denswil misschien ook als hij deze winter niet verkast. Gelukkig hebben ze een hoop geld op de bank om komende zomer geschikte vervangers te kopen.

31 december 2014 om 05:34

Ik denk dat dat ook de rede is dat Denswil mag vertrekken. Denswil is blijkbaar te licht bevonden om Moisander op te volgen en vandaar dat Ajax wellicht in de zomer op de transfermarkt gaat zoeken naar een vervanger.

Typisch geval van doorselecteren lijkt me. Denswil voldoet niet aan het niveau wat Ajax wil bereiken en daarom is het nu exit. Als dit betekent dat Ajax gaat investeren in de verdediging, toch wel een zwakke plek dan juich ik dit zeker toe. Transfervrij laten gaan vind ik in dit geval geen ramp.

Belachelijke beslissing.
Ons beleid kan dus ook de prullenbak in!

Denswil is voor voor mij beter als veltman!. daarboven op vind ik moisander ook hartstikke matig

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren